Er is niks, er was niks er komt niks.quote:
ik denk eerder bang voor de doodquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Nope. Maar jij bent dus duidelijk wel bang voor de hel
omdat je niet gelooft..quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom zou ik als atheïst naar de hel gaan als die zou bestaan? Ik leef een beter leven dan vele christenen.
Raar eigenlijk dat slechte mensen naar de hel gestuurd zouden worden, misschien zoekt de duivel vriendjes of zo.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:03 schreef Pakspul het volgende:
[..]
omdat je niet gelooft..ik snap die redenering ook niet, als je daarom maar moet branden dan is god een sadist.
Dat je niet in de hemel komt is tot daar aan toe, maar om dan gelijk maar het omgekeerde te doen en ze naar de hel te sturen is ronduit ziek.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Er zijn genoeg mensen waarmee ik niet mee wil leven maar ik kan er prima vrienden mee zijn..quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Nee, totaal niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Oordeel niet of jij zal beoordeeld worden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
We gaan niet naar iets wat niet bestaat gestuurd door iets wat niet bestaat, dat zou onmogelijk zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Als de keuze erg zwart/wit is dan wil ik uiteraard niet gaan lijden omdat ik niet in hem geloof.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
De bijbel is door mensen geschreven.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
Voor zover ik weet is hel een middeleeuwse uitvinding om mensen bang te maken en God te aanvaarden. In Christelijke schrijfsels van voor de middeleeuwen zou een plek als de hel nooit voorkomen.quote:
Joodse geloof kent geen helquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Is TS niet bang dat hij naar de Hel gaat omdat de Joden gelijk hebben? Of de Moslims?
Daar heb jij weer gelijk, de islam en het boedisme weer welquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef Kremers het volgende:
.
[..]
Joodse geloof kent geen helHoe dat met Islam zit weet ik niet. Ik word dus maar Joods...
Vind ik een mooie kijk op het geheelquote:“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”
quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Je bijbelkennis is ook al waardeloos, er staat niets over een leven na de dood in de bijbel.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
Het klinkt daar een stuk leuker dan boven, met rijstepap en harpjes moet ik zeggenquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
Hmm is de mogelijkheid dat God gewoon een SADIST isquote:Op zaterdag 22 december 2012 22:55 schreef Kremers het volgende:
[..]
Vind ik een mooie kijk op het geheelVan Marcus Aurelius.
Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Mwah, ik denk dat de verhoudingen toch geheel anders liggen, wellicht een keer twijfel over deïsme maar de stap van deïsme naar wat er in de Bijbel, Koran e.d. verkocht wordt is véél te groot. Omgekeerd is de twijfel vermoedelijk permanent latent aanwezig.quote:Op zondag 23 december 2012 00:24 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.
+1quote:Op zaterdag 22 december 2012 22:55 schreef Kremers het volgende:
[..]
Vind ik een mooie kijk op het geheelVan Marcus Aurelius.
Mweh. Kinderlogica.quote:Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
+1
Daar kan ik me in vinden. Nuance, iets wat volgens mij ontbreekt bij de TS.
Waarom kinderlogica?quote:
Je beseft je dat atheïsten naast de hel ook niet in een hemel geloven?quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Boeddhisten doen dat wel, alleen noemen zij het Samsara en Nirvana.quote:Op zondag 23 december 2012 10:37 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Je beseft je dat atheïsten naast de hel ook niet in een hemel geloven?
Dat bepaal je zelf toch? Heb ik geen sprookjesboek voor nodigquote:Op zondag 23 december 2012 09:48 schreef LelijKnap het volgende:
“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”
Live a good life.
Wat is een 'good' life ? Bestaat er een good life ? Het lijkt er op te duiden alsof er een universeel moraal is.
If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by.
Ook hier gaan ze er vanuit dat er absoluut goed en fout (leven) is. Waarop is dat gebasseerd ?
If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them.
Wat gebeurd er hier met de definitie van God ? Als hij almachtig is, dan zou ik juist zoveel mogelijk mijn best doen hem te plezieren. Juist als hij onrechtvaardig is en dat eist, bijvoorbeeld.
If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life
Nogmaals; wie bepaald wanneer je een nobel leven geleid hebt ?
Het is zondagochtend, Piet, dus ik neem aan dat ze nog in de kerk is.quote:Op zondag 23 december 2012 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
TS zit in een hoekje te huilen met haar bijbeltje in de hand?
Zijn veel abstractere begrippen dan Hel en Hemel uiteraard.quote:Op zondag 23 december 2012 10:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Boeddhisten doen dat wel, alleen noemen zij het Samsara en Nirvana.
Minder juist.quote:Op zondag 23 december 2012 12:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Zijn veel abstractere begrippen dan Hel en Hemel uiteraard.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Dat zou heel goed kunnen, maar dat rijmt niet met de (christelijke) gedachte dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Als God echt een egoïstische, moordlustige sadist is, waarom hebben wij dan de beschikking over compassie en empathie?quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:31 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Hmm is de mogelijkheid dat God gewoon een SADIST iste vergezocht om te vermelden voor Marcus? Hell is a place on earth ... net als heaven ...
Compassie en empathie maken het bestaan van egoïsme en sadisme mogelijk, en vice versa. Het onderliggende systeem is 'van nature' egoïstisch en sadistisch (predator prey systeem), dus als het door een God is geschapen... God zou enkel geen sadist zijn als hij dit systeem tegen zijn wil in heeft gemaakt, dat kan echter niet want alles is 'Gods wil'quote:Op zondag 23 december 2012 12:53 schreef Kremers het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen, maar dat rijmt niet met de (christelijke) gedachte dat God de mens naar zijn evenbeeld heeft geschapen. Als God echt een egoïstische, moordlustige sadist is, waarom hebben wij dan de beschikking over compassie en empathie?
Er klopt echt helemaal niets van, daarom ben ik ook atheïstHeb overigens wel bijbelleer op de middelbare school gehad, maar nog nooit gedacht: Goh, dit is het woord van een hogere macht! Nee, gewoon een boek als alle andere boeken.
Zolang je een systeem menselijke kenmerken als egoistisch en sadistisch toekent, dan ga je er al vanuit dat er bewustzijn in het spel is, dat lijkt op dat van de mens.quote:Op zondag 23 december 2012 15:22 schreef highender het volgende:
[..]
Compassie en empathie maken het bestaan van egoïsme en sadisme mogelijk, en vice versa. Het onderliggende systeem is 'van nature' egoïstisch en sadistisch (predator prey systeem), dus als het door een God is geschapen... God zou enkel geen sadist zijn als hij dit systeem tegen zijn wil in heeft gemaakt, dat kan echter niet want alles is 'Gods wil'
Dat klopt ja, "is 'van nature' egoïstisch en sadistisch" moet dan ook zijn "ervaar ik als egoïstisch en sadistisch".quote:Op zondag 23 december 2012 15:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang je een systeem menselijke kenmerken als egoistisch en sadistisch toekent, dan ga je er al vanuit dat er bewustzijn in het spel is, dat lijkt op dat van de mens.
Dan volgt de vraag of die ervaring betekent dat het onderliggende systeem egoïstisch en sadistisch is, of dat die ervaring zo door jou gekleurd wordt.quote:Op zondag 23 december 2012 16:14 schreef highender het volgende:
[..]
Dat klopt ja, "is 'van nature' egoïstisch en sadistisch" moet dan ook zijn "ervaar ik als egoïstisch en sadistisch".
Dat zeg ik ook altijd: 'de enige zekerheid die je hebt als je geboren wordt, is dat je eens dood gaat.'quote:Op zondag 23 december 2012 09:17 schreef Megumi het volgende:
En angst voor de dood heb ik niet. Het is een beetje raar bang te zijn voor het enige ding wat zeker is in het leven dood gaan.
Verandering is ook zeker in het leven, maar daar is het merendeel van de mensen ook bang voor.quote:Op zondag 23 december 2012 09:17 schreef Megumi het volgende:
En angst voor de dood heb ik niet. Het is een beetje raar bang te zijn voor het enige ding wat zeker is in het leven dood gaan.
Ik denk dat we langs elkaar heen praten, dat luipaard is niet sadistisch maar deelnemer in een sadistisch systeem.quote:Op zondag 23 december 2012 16:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan volgt de vraag of die ervaring betekent dat het onderliggende systeem egoïstisch en sadistisch is, of dat die ervaring zo door jou gekleurd wordt.
Een vervuilde geest vervormt als een stoffige spiegel; een pure geest weerspiegelt glashelder wat is.
Een luipaard is niet sadistisch wanneer het een gnoe doodt... Het is slechts heel goed in een luipaard zijn. Het zijn de gedachten die het luipaard geen luipaard laat, maar er een moordenaar van maakt.
Wat ik bedoel is dat het luipaard doet als een luipaard en het systeem als het systeem. Het is niet sadistisch; het is. Mensen bedachten sadisme, mensen zien sadisme, mensen benoemen sadisme.quote:Op zondag 23 december 2012 17:08 schreef highender het volgende:
[..]
Ik denk dat we naast elkaar heen praten, dat luipaard is niet sadistisch maar deelnemer in een sadistisch systeem.
Mensen bedachten, zien en benoemen ook empathie en compassie, in die context 'is' er egoïsme en sadisme.quote:Op zondag 23 december 2012 17:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het luipaard doet als een luipaard en het systeem als het systeem. Het is niet sadistisch; het is. Mensen bedachten sadisme, mensen zien sadisme, mensen benoemen sadisme.
Volgens mij gaat het niet om wat je gelooft, maar om wat je doet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Dat is een dualistische waarheid die we zelf dicteren, of in dit geval jij, want ik denk niet dat die eigenschappen elkaars tegenhangers zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 17:25 schreef highender het volgende:
[..]
Mensen bedachten, zien en benoemen ook empathie en compassie, in die context 'is' er egoïsme en sadisme.
Prikkels, letterlijk en figuurlijk.quote:Op zondag 23 december 2012 17:26 schreef PontifexMaximus het volgende:
Wie weet wat het luipaard denkt en voelt? Bij de sex gebruiken roofdieren ook vaak hun tanden, net als mensen, dat is toch ook nergens goed voor?
Ik ben weleens bang dat Zeus bestaat, en dat hij kwaad is op de mensheid. Ook ben ik bang voor Wodan, de god van de donder. Vooral als het tekeer gaat boven mij. Misschien gooit wodan weleens met zijn stokken.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Alvast bedankt,
groetjes
Ik weet het.quote:Op zondag 23 december 2012 17:46 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hey pietverdriet ik heb net een klein onderonsje met Lucifer himself gehad, en hij heeft voor jou een hele speciale hel bedacht: een bureaustoel en een bureau met computer in een barbeque ter grootte van een huis opgestookt tot 37 graden, de computer wel met internetaansluiting, maar de enige site die er is is fok en de enige poster ben ik.
Karma.quote:Op zondag 23 december 2012 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Natuurlijk zijn er meer goden. Ik ben zelf een regengod, altijd als ik ergens naartoe ga op vakantie regent het. Was 28 jaar geleden in de sahara, enorme regens, overstromingen, de woestijn bloeide.
Ik was twee weken op Fuerte Ventura, daar regent het nooit zeggen ze, gescheten! Twee weken regen!
Van de zomer weer.quote:Op zondag 23 december 2012 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom kom je niet gezellig naar de beachclubhel? Pot glijmiddel mee..
Ja en hoe zit het dan met al die indianen enzo die nog nooit in hun leven van god gehoord hebben?quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Wie zou dat anders moeten dicteren? En praktiserend sadisme/egoïsme en compassie/empathie gaan nu eenmaal moeilijk samen, er zal een keuze gemaakt moeten worden.quote:Op zondag 23 december 2012 17:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is een dualistische waarheid die we zelf dicteren, of in dit geval jij, want ik denk niet dat die eigenschappen elkaars tegenhangers zijn.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 23 december 2012 19:30 schreef highender het volgende:
[..]
Wie zou dat anders moeten dicteren?
Ik doelde op dat die begrippen niet elkaars tegengestelden zijn...quote:En praktiserend sadisme/egoïsme en compassie/empathie gaan nu eenmaal moeilijk samen, er zal een keuze gemaakt moeten worden.
Hier is het altijd zomer.quote:
Mensen zonder weet van de bijbel gaan volgens mij niet naar de hel maar naar limbo oid.quote:Op zondag 23 december 2012 18:20 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
Ja en hoe zit het dan met al die indianen enzo die nog nooit in hun leven van god gehoord hebben?
Dan zou je alleen naar de hemel kunnen gaan als je geboren bent in een christelijk land in een christelijke omgeving, want anders is de kans dat je in god gaat geloven wel heel erg klein.
echt hè, alsof atheïsten geen gewone mensen zijnquote:Op zondag 23 december 2012 19:57 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
tuurlijk niet. anders zou ik geen ahteist zijn.
Ben je niet bang dat de andere gelovigen het bij het rechte eind hebben?quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Alvast bedankt,
groetjes
Meer omdat ik als voorbeeld het christelijke geloof altijd neem en daar word god (altijd) afgebeeld als man. Vandaar. Persoonlijk denk ik dat het logischer zou zijn als een god onzijdig of "tweezijdig" is.quote:Op zondag 23 december 2012 20:29 schreef Gray het volgende:
Waarom denkt iedereen toch altijd dat God een man is? Stelletje seksisten...
"Ooohhhhhh, God is Almachtig, dus Het moet wel een man zijn!!@#$!"
Begrijpelijk.quote:Op zondag 23 december 2012 20:32 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Meer omdat ik als voorbeeld het christelijke geloof altijd neem en daar word god (altijd) afgebeeld als man. Vandaar.
Of allebei én geen van beiden tegelijk.quote:Persoonlijk denk ik dat het logischer zou zijn als een god onzijdig of "tweezijdig" is.
Of nog logischer, GOD bestaat niet.quote:Op zondag 23 december 2012 20:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Begrijpelijk.
[..]
Of allebei én geen van beiden tegelijk.
Het.quote:Op zondag 23 december 2012 20:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Of nog logischer, hij bestaat niet.
Werkt het niet zo dat ik dan alsnog kan bekeren, en al mijn zonden vergeven zijn? Althans... als de Xtelijke versie klopt natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Alvast bedankt,
groetjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |