abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120645800
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Alvast bedankt,
groetjes
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:57:22 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120645822
Nee, eigenlijk niet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_120645871
Nope. Maar jij bent dus duidelijk wel bang voor de hel _O-
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:07 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120645876
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:57 schreef Id_do_her het volgende:
Nee, eigenlijk niet.
Er is niks, er was niks er komt niks.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120645881
Als ik daar bang voor zou zijn zou ik geen atheist zijn. Ben je zelf niet ontzettend bang dat je de verkeerde religie aanhangt en daarom naar de hel gaat?
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:14 #6
381517 Zapata
held op sokken
pi_120645884
Ben meer bang om dood te gaan. Lijkt me geweldig om te geloven in een leven na de dood PLUS eeuwig geluk in de hemel.
Maar ja, ik geloof ook niet meer in Sinterklaas helaas.
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:18 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120645891
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Nope. Maar jij bent dus duidelijk wel bang voor de hel _O-
ik denk eerder bang voor de dood
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120645896
Leuk, dat geloven uit angst :D
pi_120645961
Waarom zou ik als atheïst naar de hel gaan als die zou bestaan? Ik leef een beter leven dan vele christenen.
pi_120645991
Mocht god bestaan dan is hij een lul als hij mij naar de hel stuurt en dat zal ik hem dan ook vertellen ook. Tevens er zitten toch alleen maar losers in de hemel :')
pi_120646089
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom zou ik als atheïst naar de hel gaan als die zou bestaan? Ik leef een beter leven dan vele christenen.
omdat je niet gelooft.. :') ik snap die redenering ook niet, als je daarom maar moet branden dan is god een sadist.
pi_120646118
Als we bang zouden zijn dat er misschien toch een god bestaat dan zijn we geen atheïst. :')
pi_120646132
Troll
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:06:08 #14
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_120646200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:03 schreef Pakspul het volgende:

[..]

omdat je niet gelooft.. :') ik snap die redenering ook niet, als je daarom maar moet branden dan is god een sadist.
Raar eigenlijk dat slechte mensen naar de hel gestuurd zouden worden, misschien zoekt de duivel vriendjes of zo.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:09:13 #15
224960 highender
Travellin' Light
pi_120646317
De kans dat de wereld gisteren zou vergaan was 10^googol groter dan dat er een God is die ongelovigen naar de hel stuurt.
pi_120646400
Atheïsten geloven niet in de hel, dus hoezo zouden we daar bang voor zijn? :')
Al die gristenen die hun hele leven bang zijn voor de hel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120646718
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
pi_120646824
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Dat je niet in de hemel komt is tot daar aan toe, maar om dan gelijk maar het omgekeerde te doen en ze naar de hel te sturen is ronduit ziek.
pi_120646893
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:22:31 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120646930
Is TS niet bang dat hij naar de Hel gaat omdat de Joden gelijk hebben? Of de Moslims?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:23:03 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_120646960
quote:
Er zijn genoeg mensen waarmee ik niet mee wil leven maar ik kan er prima vrienden mee zijn..
Een vriend die je straft omdat je niet met hem of haar wil leven is geen vriend.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:24:39 #22
45206 Pietverdriet
pi_120647034
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
pi_120647037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Nee, totaal niet.
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:25:56 #24
45206 Pietverdriet
pi_120647085
quote:
Oordeel niet of jij zal beoordeeld worden.
Maar lekker ding is die god van jou, blinde volgzaamheid en als je dat niet brand je eeuwig in de hel.
Soort Hitler/Stalin/Mao
Totalitair figuurtje,

[ Bericht 10% gewijzigd door Pietverdriet op 22-12-2012 21:30:57 ]
pi_120647109
quote:
We gaan niet naar iets wat niet bestaat gestuurd door iets wat niet bestaat, dat zou onmogelijk zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120647218
quote:
Als de keuze erg zwart/wit is dan wil ik uiteraard niet gaan lijden omdat ik niet in hem geloof.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
De bijbel is door mensen geschreven.
pi_120647435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
:D _O_
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:35:44 #28
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_120647556
Wat is die "hel" waar je het over hebt? Nooit van gehoord.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_120647766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:59 schreef Tja..1986 het volgende:
Leuk, dat geloven uit angst :D
Voor zover ik weet is hel een middeleeuwse uitvinding om mensen bang te maken en God te aanvaarden. In Christelijke schrijfsels van voor de middeleeuwen zou een plek als de hel nooit voorkomen.

Correct me if I'm wrong. Tijdje geleden alweer dat ik mij verdiept heb in deze materie als atheïst zijnde.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Is TS niet bang dat hij naar de Hel gaat omdat de Joden gelijk hebben? Of de Moslims?
Joodse geloof kent geen hel ;) Hoe dat met Islam zit weet ik niet. Ik word dus maar Joods... :P
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:44:31 #30
45206 Pietverdriet
pi_120647898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:40 schreef Kremers het volgende:

.

[..]

Joodse geloof kent geen hel ;) Hoe dat met Islam zit weet ik niet. Ik word dus maar Joods... :P
Daar heb jij weer gelijk, de islam en het boedisme weer wel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hel_(mythologie)
pi_120650850
Nee, ik heb me tot nu "netjes"" gedragen in het leven. Ik neem aan dat als er straks wel wat blijkt te zijn dat God of hoe je het ook wil noemen daar eerder naar zal kijken dan of je wel in de bijbel geloofde en naar de kerk ging. Zoveel gelovigen die er een zootje van maken maar ondertussen wel keurig een kruisje slaan elke zondag.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120651104
quote:
“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”
Vind ik een mooie kijk op het geheel :) Van Marcus Aurelius.
pi_120652597
quote:
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Alvast bedankt,
groetjes
_O-

waarom dus? je denkt dat god van barbequen houdt?

Hmm wil je rare, medium of well done opgediend worden? :9
Firm but Friendly.
pi_120652753
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Je bijbelkennis is ook al waardeloos, er staat niets over een leven na de dood in de bijbel.
Firm but Friendly.
  zaterdag 22 december 2012 @ 23:27:17 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120652756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 22:55 schreef Kremers het volgende:

[..]

+1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120652776
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Het klinkt daar een stuk leuker dan boven, met rijstepap en harpjes moet ik zeggen :@

die mannen neem ik dan nog wel op de koop toe
pi_120652946
quote:

[..]

Hmm is de mogelijkheid dat God gewoon een SADIST is }) te vergezocht om te vermelden voor Marcus? Hell is a place on earth ... net als heaven ...
Firm but Friendly.
pi_120654346
Helemaal niet bang. :)
  zondag 23 december 2012 @ 00:15:27 #39
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120655083
Ben jij niet bang dat jij de verkeerde God aanbidt en dat jij naar de hel zal gaan?
pi_120655467
Hoe kun je als ongelovige ook bang zijn voor iets waarin je niet gelooft?
pi_120655523
quote:
Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zondag 23 december 2012 @ 00:36:26 #42
224960 highender
Travellin' Light
pi_120656231
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 00:24 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Je bent atheïst of je bent het niet. Maar zoals ook gelovigen vast wel eens twijfelen, zal dat bij veel atheïsten niet veel anders zijn.
Mwah, ik denk dat de verhoudingen toch geheel anders liggen, wellicht een keer twijfel over deïsme maar de stap van deïsme naar wat er in de Bijbel, Koran e.d. verkocht wordt is véél te groot. Omgekeerd is de twijfel vermoedelijk permanent latent aanwezig.
  zondag 23 december 2012 @ 08:51:42 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_120662315
Wat een rare vraag. Vind jij het niet zonde dat je je doen en laten laat bepalen door een sprookjesboek?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_120662342
quote:

[..]

+1

Daar kan ik me in vinden. Nuance, iets wat volgens mij ontbreekt bij de TS.
pi_120662401
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 08:56 schreef Tommeke het volgende:

[..]

+1

Daar kan ik me in vinden. Nuance, iets wat volgens mij ontbreekt bij de TS.
Mweh. Kinderlogica.
Wel leuk:

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2012 09:07:11 ]
  zondag 23 december 2012 @ 09:07:10 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_120662409
Als ik kijk hoe de wereld werkt en wat er gebeurd denk ik dat god zelf een plaats in de hel verdient. Maar los daarvan geloof ik er niet in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 23 december 2012 @ 09:17:13 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_120662470
En angst voor de dood heb ik niet. Het is een beetje raar bang te zijn voor het enige ding wat zeker is in het leven dood gaan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_120662682
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mweh. Kinderlogica.
Wel leuk:
Waarom kinderlogica?
pi_120662745
“Live a good life. If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by. If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them. If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life that will live on in the memories of your loved ones.”

Live a good life.

Wat is een 'good' life ? Bestaat er een good life ? Het lijkt er op te duiden alsof er een universeel moraal is.

If there are gods and they are just, then they will not care how devout you have been, but will welcome you based on the virtues you have lived by.

Ook hier gaan ze er vanuit dat er absoluut goed en fout (leven) is. Waarop is dat gebasseerd ?

If there are gods, but unjust, then you should not want to worship them.

Wat gebeurd er hier met de definitie van God ? Als hij almachtig is, dan zou ik juist zoveel mogelijk mijn best doen hem te plezieren. Juist als hij onrechtvaardig is en dat eist, bijvoorbeeld.

If there are no gods, then you will be gone, but will have lived a noble life

Nogmaals; wie bepaald wanneer je een nobel leven geleid hebt ?
  zondag 23 december 2012 @ 10:04:56 #50
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120662880
Angst voor wat? Het hiernamaals? In het hiernamaals geloven is een afwijking, net zo als geloof in het algemeen.

Dus nee ik ben juist blij om gezond en normaal te zijn _O_
Mijn nieuwe ondertitel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')