abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120687886
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,

Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?

Alvast bedankt,
groetjes
Werkt het niet zo dat ik dan alsnog kan bekeren, en al mijn zonden vergeven zijn? Althans... als de Xtelijke versie klopt natuurlijk.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_120689965
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 19:41 schreef johnson555 het volgende:
Ahaha kyk al die atheisten hier die zich verzamelen en aangevalvoelen :p en ook weer de standaardbeschuldigingen gebruiken :D

Ga voor de veranderin er serieus op in
Hoe kan je een god serieus nemen? Hij zou almachtig, alwetend en goed en genadig zijn, maar als ik TS en de bijbel mag geloven is hij ook een dictator die verheerlijkt wil worden, met een personencultus die Ceaușescu, Stalin, Hitler, Kim Jong-il en Mao overtreft.
Ik neem aan dat een gelovige dat verklaart met "gij zult geen valse goden dienen", daarom zijn die dictators slecht maar god niet...

En wat het hemel en hel gedoe betreft, daar zijn gelovigen wel erg selectief in. Als een kameel meer kans heeft door het oog van een naald te kruipen dan een rijke om in de hemel te komen, dan lijken al die gelovige amerikanen wel erg schijnheilig. En nee, het oog van de naald was geen kleine poort in de muur waar kamelen moeilijk door raakten, dat is een verzinsel uit de middeleeuwen.
pi_121151642
quote:
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.

Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Welke God?

Ik denk maar zo: er zijn zo veel Goden dat er altijd wel eentje te vinden is waar ik NIET in de Hel terecht zal komen.

Geen enkele Godsdienst zegt dat er maar een beperkt aantal keuzes zijn. Ja, allemaal zeggen ze dat je hun Godsdienst mag aanhangen, maar dat je het voor eeuwig verpest als je dan van geloof verandert.

Well, als atheist hang ik geen enkele Godsdienst aan. Dus heb ik het bij nog geen enkele Godsdienst verpest.

Volgens mij sta ik er dus beter voor dan iemand die wel een Godsdienst aanhangt.
pi_121155137
Ik wil niet disrespectvol zijn, maar god gaat tegen de wetten van de natuur, en daarom twijfel ik er niet aan dat god niet bestaat. Ik ben niet bang dat ik naar '' de hel'' ga.

Mijn defenitie van hel,
De hel is verzonnen door de kerk om mensen bang te maken, en om deze mensen geld te laten betalen om hun zonden af te lossen <- werd vroeger veel gedaan toen er nog veel mensen in geloofden
pi_121155988
Bij een aantal godsdiensten lijkt het trouwens wel mee te vallen. Las dat de getuigen van Jehova ervan uitgaan dat slechts 144000 personen naar de hemel gaan, de rest blijft leven of wordt terug tot leven gewekt om op de aarde verder te leven; zij die tijdens armagedon vernietigd worden blijven gewoon dood.
Dacht dat de Joden niet in een hel geloofden, maar blijkbaar zijn er verschillende meningen over Gehinnom.
Katholieke kerk lijkt rond 1990 afgestapt te zijn van de hel als eeuwige marteling. Wat is de meest verspreide opinie in de Nederlandse kerken btw?
In Islam zijn er zeven lagen, hoe sterker je geloof, hoe hoger je beland, of iets dergelijks?
Hindoeïsme: reïncarnatie en karma, je oogst wat je zaait...
Een tabel of spreadsheet met alle religies en stromingen zou handig zijn. :')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:15:08 #106
224960 highender
Travellin' Light
pi_121161096
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef meth1745 het volgende:
Bij een aantal godsdiensten lijkt het trouwens wel mee te vallen. Las dat de getuigen van Jehova ervan uitgaan dat slechts 144000 personen naar de hemel gaan, de rest blijft leven of wordt terug tot leven gewekt om op de aarde verder te leven; zij die tijdens armagedon vernietigd worden blijven gewoon dood.
Dacht dat de Joden niet in een hel geloofden, maar blijkbaar zijn er verschillende meningen over Gehinnom.
Katholieke kerk lijkt rond 1990 afgestapt te zijn van de hel als eeuwige marteling. Wat is de meest verspreide opinie in de Nederlandse kerken btw?
In Islam zijn er zeven lagen, hoe sterker je geloof, hoe hoger je beland, of iets dergelijks?
Of iets als http://www.stemwijzer.nl
  zondag 6 januari 2013 @ 19:50:15 #107
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_121238485
we cant feed the poor but we can fund a war
  zondag 6 januari 2013 @ 20:17:53 #108
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121240139
Als je niet gelooft in God, dan geloof je dus ook niet in het bestaan van de hel, aangezien het idee van de hel aan het geloof is verbonden in deze.
Kortom: nee, het lijkt me niet dat ongelovigen angstig hoeven te zijn: die hel bestaat voor hen immers niet.
(Un)masking for the greater good.
pi_121243958
Ik heb alleen de angst dat ik met alzheimer in een verzorgingstehuis wegkwijn voor ik potgrond wordt voor nieuw leven, dus eigenlijk wil ik ver voor die tijd al de pijp uit.. maar voor de rest heb ik niet echt angst.
  maandag 7 januari 2013 @ 14:54:42 #110
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_121269969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef meth1745 het volgende:
Zoiets?

http://www.religionfacts.com/big_religion_chart.htm

Verder heb ik geen behoefte aan een leven na de dood, noch ben ik er bang voor. Waarom niet? Even wat favoriete quotes:

"I do not fear death, in view of the fact that I had been dead for billions and billions of years before I was born, and had not suffered the slightest inconvenience from it." - Mark Twain

"Heaven is supposed to be a place of eternal bliss. Bullshit, you'll get used to it and then you'll be fucking bored!'" - Jim Jeffries

"It will happen to all of us, that at some point you get tapped on the shoulder and told, not just that "The party is over", but slightly worse: "The party is going on - but you have to leave - it's going on without you". That's the reflection that I think most upsets people about their demise. All right, then, because it might make us feel better, let's pretend the opposite. Instead, you'll get tapped on the shoulder and told, "Great news! This party is going on forever and you can't leave. You've got to stay; the boss says so. And he also insists that you have a good time." - Christopher Hitchens

Nog even eentje over hemel vs hel:

“If I had to sit in Heaven forever, knowing that there are these people, millions and millions- probably billions of people, suffering these eternal horrible torments and there was nothing I could ever do for them, that, to me, would be Hell.” - Richard Carrier
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_121434785
Het hele geloof (elke religie) is door de eeuwen heen aangepast aan de behoefte van de machthebbers. Willen we dat het volk doen wat we zeggen, maak ze bang (hel). Bevalt de aanwezigheid van Maria Magdalena niet, maak er een prostituee van. Wil je in de hemel komen, betaal vooral veel geld aan de kerk. Etc, etc...
Wat dacht je van alle eigen interpretaties, en zo ook gepredikt. Waarschijnlijk zijn hierdoor dus veel gewone goede adviezen veranderd in geboden, op straffe van de hel.
De bijbel is door de eeuwen heen zo veranderd. Ik geloof niet dat er nog veel van het oorspronkelijke over is gebleven. Laat staan dat ie heilig is. In ieder geval, voor mij niet.

Dus bang zijn dat je naar de hel gaat? Waarom? Omdat iemand dat ooit eens gezegd heeft, lang geleden?
Naar mijn mening, volg je eigen goede bedoelingen maar, daar zit God, niet in een boekje.

Nog een leuk nieuwtje, Eva zou niet de eerste vrouw van Adam zijn geweest. Dat was Lilith. :)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 23:53:51 #112
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_121456958
SPOILER: Geloof in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121468514
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:53 schreef DemonRage het volgende:
SPOILER: Geloof in de VS
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dafuq... Ze gelooft in Jezus :')
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:39:20 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121472098
Als iemand rust vindt in een geloof, lijkt me dat prima.
Maar soms heb ik het idee dat het gebruikt wordt om je achter te verschuilen. En dat vind ik dan weer jammer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:17:17 #115
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_121473318
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:39 schreef Natalie het volgende:
Als iemand rust vindt in een geloof, lijkt me dat prima.
Maar soms heb ik het idee dat het gebruikt wordt om je achter te verschuilen. En dat vind ik dan weer jammer.
Dit inderdaad.

En het moet ook maar eens afgelopen zijn elkaar te straffen om iets wat volgens het geloof niet mag, maar ethisch gewoon kan. Opdringen van geloof ben ik wel fel tegen. Ik ben ook tegen het overbrengen van geloof op kinderen door ouders, zodat culturen die toch vaak onderhevig zijn aan het geloof meer naar elkaar toe kunnen groeien.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 16:53:01 #116
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121474188
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

En het moet ook maar eens afgelopen zijn elkaar te straffen om iets wat volgens het geloof niet mag, maar ethisch gewoon kan. Opdringen van geloof ben ik wel fel tegen. Ik ben ook tegen het overbrengen van geloof op kinderen door ouders, zodat culturen die toch vaak onderhevig zijn aan het geloof meer naar elkaar toe kunnen groeien.
Indoctrinatie.
Ja, weet je, je kan ouders niet verbieden hun geloof over te brengen op hun kinderen. Ineens de bijbel niet meer lezen voor 't eten of naar de kerk gaan omdat je nageslacht krijgt, terwijl je dit normaal wel altijd deed?

Mijn ouders hebben me naar een Christelijke school gestuurd omdat ze wilden dat ik iets van zou weten (en omdat die lekker dichtbij was ;)). Kon ik m'n eigen keuze maken, en weet ik ook waar ik 't over heb. Dat vind ik wel een goede insteek.
pi_121475033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:53 schreef Natalie het volgende:

[..]

Indoctrinatie.
Ja, weet je, je kan ouders niet verbieden hun geloof over te brengen op hun kinderen. Ineens de bijbel niet meer lezen voor 't eten of naar de kerk gaan omdat je nageslacht krijgt, terwijl je dit normaal wel altijd deed?

Mijn ouders hebben me naar een Christelijke school gestuurd omdat ze wilden dat ik iets van zou weten (en omdat die lekker dichtbij was ;)). Kon ik m'n eigen keuze maken, en weet ik ook waar ik 't over heb. Dat vind ik wel een goede insteek.
Dat lijkt me een prima keuze voor de opvoeding. Zelf ging ik naar een openbare basisschool waar ik bijbelles volgde, al was dat meer omdat ik alle extra rekenopgaven en andere opdrachten al had gedaan.

Ze moesten me bezig houden. :P
  zaterdag 12 januari 2013 @ 22:38:39 #118
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121486165
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
Maar dan is god toch een narcistische en sadistische Teringlijer?
pi_121495750
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is; Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een jaloerse God!

Typisch narcistje :9
Firm but Friendly.
pi_121503482
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:38 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Maar dan is god toch een narcistische en sadistische Teringlijer?
Amen.
pi_121503499
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:57 schreef Id_do_her het volgende:
Nee, eigenlijk niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_121518649
quote:
Beste FOK!kers,

Alvast bedankt,
groetjes
Ben niet atheistisch, maar ook niet bang dat ik naar de hel ga omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen, ik geloof niet in de hel noch in de hemel.
Mocht ik het perongeluk toch fout hebben dan ga ik eerst een stevige discussie aan daarboven en daarna neem ik mijn straf gewoon, het is niet anders dan, zelfs dan vind ik nog dat ik gelijk had met mijn overtuiging ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_121519295
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ben niet atheistisch, maar ook niet bang dat ik naar de hel ga omdat ik het verkeerde geloof heb gekozen, ik geloof niet in de hel noch in de hemel.
Mocht ik het perongeluk toch fout hebben dan ga ik eerst een stevige discussie aan daarboven en daarna neem ik mijn straf gewoon, het is niet anders dan, zelfs dan vind ik nog dat ik gelijk had met mijn overtuiging ;)
Ik denk dat St. Pieter erg moe van je gaat worden. :D
pi_121519436
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat St. Pieter erg moe van je gaat worden. :D
Dan moeten ze daarboven maar zorgen dat het erg lang duurt voordat het zover is ;)
Heeft hij wat tijd om zich mentaal voor te bereiden, want ik kan erg langdradig zijn dan ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_121519453
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Ik ben ook tegen het geloof in het onderwijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')