Of je verleidt hemquote:Op zondag 13 januari 2013 20:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan moeten ze daarboven maar zorgen dat het erg lang duurt voordat het zover is
Heeft hij wat tijd om zich mentaal voor te bereiden, want ik kan erg langdradig zijn dan
Oe, een nieuwe zondeval, daar wordt het wel tijd voor, beetje opschudding daarbovenquote:
maar niet iedereen heeft toch kennis kunnen nemen van de bijbel? Dat zou dan erg oneerlijk zijn. Er zijn ook genoeg goede mensen die niet geloven (boedhisten, humanisten, ) en die wel handelen volgens de leer van Jezus en er zijn er zat die geloven en schijnheilig zijn..quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:21 schreef demetria het volgende:
Hoezo? God heeft ons de Bijbel gegeven, daarin zegt Hij duidelijk dat ongelovigen niet in de hemel komen. Het is aan jou om Gods woord te negeren of Hem lief te hebben.
Zo klinkt het wel, he?quote:Op zondag 13 januari 2013 10:15 schreef PontifexMaximus het volgende:
Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben.Gij zult u geen gesneden beeld maken, noch enige gelijkenis, van hetgeen boven in den hemel, of onder op de aarde is; of in het water onder de aarde is; Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE, uw God, ben een jaloerse God!
Typisch narcistje
Yes!quote:Op zondag 13 januari 2013 20:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Oe, een nieuwe zondeval, daar wordt het wel tijd voor, beetje opschudding daarboven
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef erodome het volgende:
Het komt op mij over alsof het een lagere god of demi god is, jaloers, angstig zijn op slinkse wijze verworven status te verliezen e.d....
quote:Op maandag 14 januari 2013 09:08 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb angst ja. Voor gelovigen omdat zij fucking achterlijk zijn en moorden in naam van hun waanideeën.
Ah wat lief, naïeve Christenen (hihi pleonasme).quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Ja heel hatelijk. Maar dat is dus de reden dat ze er vrede mee hebben. Omdat ze zo gehersenspoeld zijn.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het merendeel van de gelovigen doet gelukkig niks.. En deze toonzetting is ook een tikje hatelijk, trouwens.
[..]
Dat is waar, zeker als je het in de tijdsgeest zet, toendertijd was het met de oude geloven zo dat de wegen tot het goddelijke legio waren en het goddelijke in alles zat, dat kon natuurlijk niet als je een machtsbasis op aarde wil hebben onder het mom geloof, dan moet alles via jouw clubje gaan, enkel en alleen via jouw clubje.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het lijkt me vooral een strategie van de vertegenwoordigers van het desbetreffende geloof.
[..]
Leuk verhaalquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
Ik volg je even niet. Ik had het over jouw toon... Ik dacht aan de bekende uitspraak van Nietzsche: als je tegen monsters vecht, moet je oppassen er zelf niet een te worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 10:40 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja heel hatelijk. Maar dat is dus de reden dat ze er vrede mee hebben. Omdat ze zo gehersenspoeld zijn.
In de vraag zit je eigen aanname.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Want god is toch diegene die iedereen vergeeft en ieders naam in de palm van zijn hand heeft staan. Behalve als je niet gelooft, dan sluit hij je buiten en ben je niks waard.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef demetria het volgende:
Beste FOK!kers,
Af en toe kijk ik hier eens rond op FOK! en ik merk dat er hier erg veel atheïsten zitten. Zelf ben ik christen en zou er niet aan moeten denken om atheïstisch te zijn.
Mijn vraag aan jullie: zijn jullie niet bang dat er een kans bestaat dat God er is, en dat je dus naar de hel gaat?
Alvast bedankt,
groetjes
Het completere verhaalquote:Op maandag 14 januari 2013 11:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Leuk verhaal
Zo heb ik es gelezen dat we na de dood in een hogere dimensie terechtkomen, dimensies waar je gedachten werkelijkheid kunnen worden.
Dus diegenen die overtuigd zijn dat ze in een hel gaan terechtkomen zouden wel es waar voor hun geld kunnen krijgen
En jij ook met je strand
Ik zie dat juist andersom, jij leeft nu met die god van jou, mensen die er niet in geloven moeten dat na hun dood maar even inhalenquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Het lijkt mij vrij logisch dat je naar de hel gaat als je een atheïst bent. Je kiest er in dit leven voor om niet met God te leven, dus dan hoef je ook niet in Zijn aanwezigheid te zijn als je daarboven bent.. Wel zo eerlijk toch?
Ja, ok. Hij creeert je en dan als je niet naar zijn zin leeft, hoeft ie je niet meer?quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:18 schreef demetria het volgende:
Geen idee.. ik eet van meerdere walletjesquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |