abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 01:24:30 #1
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120537311
quote:
AMSTERDAM - Bureau Jeugdzorg start een spoedprocedure om de 15-jarige jongen Tom Watkins uit huis geplaatst te krijgen. De jongen kreeg landelijke bekendheid omdat hij van zijn moeder alleen maar rauw voedsel mag eten. De afgelopen twee jaar is hij niet meer naar school geweest, volgens zijn moeder omdat Tom wordt gepest vanwege zijn dieet.

Bureau Jeudzorg kondigt de spoedprocedure aan in een email aan moeder Francis Kenter, zo weet de Volkskrant. Jeugdzorg had haar tot 15 december de tijd gegeven om Tom weer naar school te sturen. Dat heeft ze niet gedaan. De vrouw geeft haar zoon weliswaar thuisonderwijs, maar daarin wordt ze niet erkend

Op advies van zijn moeder eet Tom sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

Over Tom en zijn moeder zijn inmiddels twee documentaires gemaakt: Rauw (2008) en Rauwer (2012). In die laatste film is te zien hoe Tom de laatste jaren nauwelijks is gegroeid. Een arts vergelijkt zijn groeipatroon met dat van een ondervoed kind in Afrika.

http://www.telegraaf.nl/b(...)uw_etende_Tom__.html

:P
quote:
Rauw etende Tom ondergedoken

AMSTERDAM -
De 15-jarige Tom Watkins, die van zijn moeder alleen rauwe groente mag eten, is ondergedoken. Hij probeert daarmee een uithuisplaatsing door Bureau Jeugdzorg te voorkomen.

De jongen kreeg landelijke bekendheid omdat hij van zijn moeder alleen maar rauw voedsel mag eten. De afgelopen twee jaar is hij niet meer naar school geweest, volgens zijn moeder omdat Tom wordt gepest vanwege zijn dieet.

Bureau Jeugzorg wil dat hij weer naar school gaat omdat zijn moeder geen toestemming heeft van de leerplichtambtenaar om hem thuis te houden. Jeugdzorg is nu naar hem op zoek zodat hij vanaf januari weer naar een reguliere school kan, meldt de NOS.

Rauw
Op advies van zijn moeder eet Tom sinds zijn vijfde alleen nog maar rauw, ongekookt voedsel. Ook mag hij geen vlees, vis, brood, rijst, zuivel of suiker. Volgens zijn moeder, die hetzelfde dieet aanhoudt, is dat gezonder. Voedingsdeskundigen spreken dat echter tegen. Het eten van uitsluitend rauw voedsel kan volgens hen leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Een kinderarts trok daarom al aan de bel bij het Meldpunt Kindermishandeling.

Over Tom en zijn moeder zijn inmiddels twee documentaires gemaakt: Rauw (2008) en Rauwer (2012). In die laatste film is te zien hoe Tom de laatste jaren nauwelijks is gegroeid. Een arts vergelijkt zijn groeipatroon met dat van een ondervoed kind in Afrika.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_ondergedoken__.html
Deel 1: rauw
Deel 2: rauwer
Deel 3: rauwst
pi_120537516
hoi hoe kun je leven zonder warm eten en zuivel te eten?

en hoe kan zoontje 2 jaar lang spijbelen zonder op te vallen?

Wss verzonnen (dat jaargetal dan) of Nederlanders zijn zo te zien gestoord.
pi_120538747
Hmm. Heb de discussies op fok gelezen. Grappig trouwens: hij ziet er zeer zeker niet ongezond of ondervoed uit. Ik vind hem wel lief met dikke wangetjes. O+ En hij ziet d'r mijn inziens al helemaal niet uit als een kind van 10! Gewoon normaal: jong.

Ik neem aan dat die hond ook wordt meegenomen door de dierenbescherming? :@ Een hond dagenlang geen eten geven is wel enigszins ernstig.

Overigens vind ik het best een interessant onderwerp, eigenlijk. Hoe is er eigenlijk met zekerheid vastgesteld dat hij nog 'kan' groeien? Ondervoed?! Er staat steeds 'volgens de arts'. Er zijn best wat mensen die simpelweg echt niet langer worden vanaf veertien/vijftienjarige leeftijd. Bovendien is hij best lang, hoor.

Ook ben ik benieuwd naar wat zij nou constant zegt, juist is. Ik zou zo wel eens willen uittesten om 1 maand enkel rauw te eten. :') En dan kijken hoe ik mij voel. Helaas denk ik dat ik dat niet aan kan, haha. :D

Reden van geen onderwijs vind ik enigszins slap. Zo'n jongen hoort mijn inziens naar school, punt uit.

Ze lijkt me overigens niet echt een slecht iemand. Maar te doorgedraaid en te gefixeerd. Wel intelligent.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 02:48:20 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120539020
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:29 schreef -zzzzz- het volgende:
. Wel intelligent.
Waaruit blijkt dat volgens jou?
Er is geen enkele onderwijsvorm die bij haar kind past, zelfs Montessori en Jena onderwijs niet.Er is geen enkele arts die gelijk heeft, immers ze luisteren niet naar haar argumenten en geloven niet dat zij gelijk heeft en haar gekozen voedingsmethode de allerbeste is voor de mens, op het internet na wat googlen is te lezen dat de dingen die zij beweerde écht kloppen want het staat op het internet !!!
pi_120539377
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 02:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat volgens jou?
Er is geen enkele onderwijsvorm die bij haar kind past, zelfs Montessori en Jena onderwijs niet.Er is geen enkele arts die gelijk heeft, immers ze luisteren niet naar haar argumenten en geloven niet dat zij gelijk heeft en haar gekozen voedingsmethode de allerbeste is voor de mens, op het internet na wat googlen is te lezen dat de dingen die zij beweerde écht kloppen want het staat op het internet !!!
Het is geen domme vrouw. Ze wil alleen niets van andere mensen aannemen en is compleet doorgeslagen in dat 'gezonde' eten.

Overigens typ ik zo'n lang verhaal en pik je dat gezeik eruit. :{
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 06:11:43 #6
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120540127
quote:
Hmm. Heb de discussies op fok gelezen. Grappig trouwens: hij ziet er zeer zeker niet ongezond of ondervoed uit. Ik vind hem wel lief met dikke wangetjes. O+ En hij ziet d'r mijn inziens al helemaal niet uit als een kind van 10! Gewoon normaal: jong.
Hij ziet er idd niet uit als een puber van 15 en kan met zijn engelensmoeltje zo op FP van Stichting Martijn. Het is een mooi jongetje,.
quote:
Ik neem aan dat die hond ook wordt meegenomen door de dierenbescherming? :@ Een hond dagenlang geen eten geven is wel enigszins ernstig.
De dierenarts had zelden zo'n mooie slanke hond gezien want de meeste honden zijn te dik, aldus mamma. Zoonlief was van mening dat de hond te mager was maar in dit geval heeft mamma wel een punt dat de meeste kleine hondjes idd vaak overgewicht hebben. De mijne zit op 4,1 kg en is ook een paar ons te zwaar.
Ook mijn hond eet zonder enige dwang mandarijnen, grapefruit en meloen maar hij krijgt ook verse zalm en kipfilet omdat ik denk dat dieren vlees en vis nodig hebben en het vrij onnatuurlijk is om hem op een vegetarisch dieet te zetten.

quote:
Overigens vind ik het best een interessant onderwerp, eigenlijk. Hoe is er eigenlijk met zekerheid vastgesteld dat hij nog 'kan' groeien? Ondervoed?! Er staat steeds 'volgens de arts'. Er zijn best wat mensen die simpelweg echt niet langer worden vanaf veertien/vijftienjarige leeftijd. Bovendien is hij best lang, hoor.
Best lang :? :? :?
Ze stelden juist niet dat hij de achterstand zou kunnen inhalen maar stilstand is écht geen vooruitgang .
quote:
Ook ben ik benieuwd naar wat zij nou constant zegt, juist is. Ik zou zo wel eens willen uittesten om 1 maand enkel rauw te eten. :') En dan kijken hoe ik mij voel. Helaas denk ik dat ik dat niet aan kan, haha. :D
Weet zeker dat ik het wel kan maar zie het nut er niet van in , mensen die vegetarisch zijn hebben een totaal andere ontlasting en tevens bijvoorbeeld meer last van winderigheid e.d.
Bij louter rauw eten kan ik mij best voorstellen dat je je beter zou kunnen gaan voelen.
quote:
Reden van geen onderwijs vind ik enigszins slap. Zo'n jongen hoort mijn inziens naar school, punt uit.

Reden van geen onderwijs is bij haar toch...het zou kunnen dat hij gepest gaat worden omdat hij rauw eet...terwijl een ex-klasgenootje hier ergens gequote is en zegt dat hij gewoon lekker in de pauze zakken chips leeg at dus mee heeft gedaan met de andere kinderen en chips en snacks verkoos boven de saaie broodtrommelverzinsels van ouders.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 03:32 schreef -zzzzz- het volgende:

[..]

Het is geen domme vrouw. Ze wil alleen niets van andere mensen aannemen en is compleet doorgeslagen in dat 'gezonde' eten.
Of knetterverliefd op die sekteleider. Dat ze hem adoreerde was duidelijk, de blik in haar ogen was geweldig tijdens deel 2.
quote:
Overigens typ ik zo'n lang verhaal en pik je dat gezeik eruit. :{
Ik typte ook een lang verhaal op de quote van slechts
twee woorden :P

Maar goed, om jouw dag goed te maken heb ik de rest van je posting ook maar gequote ;)
Krijg ik als beloning nu een worteltje?
pi_120540147
Maar onderwijs is wel verplicht in Nederland, dus als je hem om wat voor reden dan ook niet naar school stuurt dan ben je gewoon fout, erg fout bezig. Nog buiten zijn voedingspatroon.
Die moeder moet wel gestoord zijn, ben erg benieuwd naar het volledig dossier denk dat dat wel een paar pagina's telt :X
  donderdag 20 december 2012 @ 07:28:22 #8
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_120540353
quote:
Wel intelligent.
Nou nee. Intelligentie toont zich niet zozeer in tentoonspreiden wat je weet, maar vooral door te erkennen dat anderen van iets méér weten.
Als zij beweert dat ze het beter weet dan artsen (die nou eenmaal íets meer weten van medische problematiek, omdat ze op internet andere meningen is tegengekomen, is 'intelligent' niet de juiste bewoording.

(ja, ik pik er ook even zinsnede uit ja ;) )

Op zich is hij overigens niet overduidelijk ongezond, maar ik zou me er toch wel zorgen om maken als hij consequent te weinig belangrijke voedinggstoffen als eiwitten en vetten binnenkrijgt.

Het feit dat hij er niet zozeer zwaar ondervoed uitziet wil niet zeggen dat hij krijgt wat hij redelijkerwijze nodig heeft.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 07:56:56 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120540544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 07:28 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Nou nee. Intelligentie toont zich niet zozeer in tentoonspreiden wat je weet, maar vooral door te erkennen dat anderen van iets méér weten.

:Y Mooi geschreven .
Iets met het reproduceren/herhalen/opdreunen van feitjes en teksten.
Deze mensen denken vaak niet voor zichzelf, je merkt ook soms dat ze dingen en meningen verkondigen van mensen tegen wie zij opkijken, 1 van mijn ex-vriendjes had dat met zijn moeder, als zij iets vertelde was dat opeens ook 100% zijn mening zonder dat hij zelf doorhad dat de mening die zij had opeens volledig de zijne was , hij was overtuigd dat het uit zijn eigen brein kwam.

Beetje off topic maar dit heb je ook vaak bij mensen die ergens een woord horen waarvan zij onder de indruk zijn, ze gebruiken het dan te pas en te onpas.

[ Bericht 30% gewijzigd door Loedertje op 20-12-2012 08:02:45 ]
pi_120540565
Wat een ecto dat joch.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 08:04:08 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120543757
1.77 is niet kort, toch?
pi_120544325
Voor een penis is het zelfs aan de lange kant.
pi_120544438
Is het nou gezond of niet louter rauw eten? Hoorde laatst wel dat bijvoorbeeld zuivel eigenlijk helemaal niet zo gezond is...
pi_120544541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:00 schreef GeertJan88 het volgende:
Is het nou gezond of niet louter rauw eten? Hoorde laatst wel dat bijvoorbeeld zuivel eigenlijk helemaal niet zo gezond is...
De ene zegt van wel en de andere weer niet. En tussen alle crap door staat met mate best bruikbaar is voor je lichaam.

Zoals met alles: overdaad schaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120549840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 01:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Deel 1: rauw
Deel 2: rauwer
Deel 3: rauwst
Ik vrees dat er ook nog een vervolgdeel komt dat "rouw" heet. :{
pi_120549963
quote:
Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij heeft dat ermee te maken dat we eigenlijk geen melk van koeien nodig hebben. Veel mensen kunnen de lactose - nadat ze eenmaal geen baby meer zijn - niet meer verteren. Aziaten hebben gemiddeld vaker dan Europeanen. Waarschijnlijk omdat Europeanen 't al zolang drinken.
(Un)masking for the greater good.
pi_120552258
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:36 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Lactosetolerantie is in nederland al op 99%. En dat komt inderdaad door natuurlijke selectie, kinderen die vroeger intolerant waren gingen gewoon dood :)
Dat zou ik niet stellig durven beweren. Het is vervelend, maar ik ken niemand die eraan is overleden. Gelukkig! :)
Schoonzusje heeft 't ook. Is er pas achter gekomen toen ze volwassen is.
(Un)masking for the greater good.
pi_120552475
quote:
Het woordje te is in deze het toverwoord, 20 kilo appels eten per dag is ook niet gezond. Alles met mate en gevarieerd werkt het beste. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120552759
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Het woordje te is in deze het toverwoord, 20 kilo appels eten per dag is ook niet gezond. Alles met mate en gevarieerd werkt het beste. ^O^
Dus we hebben enerzijds de zweefteverij, en anderzijds de tegeltjeswijsheden. Sorry, maar dat laatste onderscheidt zich niet of nauwelijks in positieve zin van het eerste.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120553281
quote:
'Jeugdzorg stond aan deur van Rauw-jongen'

Bureau Jeugdzorg Amsterdam heeft donderdagochtend aan de deur gestaan bij Tom Watkins, de 15-jarige jongen die alleen rauw voedsel eet. Dat hebben zijn advocaat Ronald Pot en zijn moeder Francis Kenter donderdag laten weten.

'Jeugdzorg stond op de stoep met een spoedmachtiging tot uithuisplaatsing', aldus Pot. 'Tom was echter niet thuis, hij zit op een onbekende locatie.' Volgens de advocaat is er contact geweest tussen Jeugdzorg en Kenter. 'Het is beider intentie om eruit te komen zodat uithuisplaatsing niet nodig is.'

Media-aandacht
Jeugdzorg Amsterdam liet eerder weten geen mededelingen te doen over Tom, op nadrukkelijk verzoek van de 15-jarige jongen.'Het is niet in het belang van Tom als dit breed uitgemeten wordt in Nederland. We hebben ook aan zijn moeder uitgelegd wat de risico's kunnen zijn van grote media-aandacht', aldus de woordvoerster. De afgelopen dagen hebben landelijke media uitvoerig bericht over de situatie van de jongen naar aanleiding van een documentaire. De moeder wil dat haar zoon alleen rauw voedsel eet en ze houdt hem van school weg om naar eigen zeggen pestgedrag te voorkomen. Ze onderwijst hem thuis, maar is daar niet bevoegd toe.

Jeugdzorg wil Tom uit huis plaatsen, zo heeft zijn moeder Francis eerder deze week gemeld. Jeugdzorg wil dat bevestigen noch ontkennen.

Wel legt de instantie uit dat uithuisplaatsing het uiterste middel is dat Jeugdzorg tot haar beschikking heeft. Als er sprake is van een acuut onveilige situatie, wordt een spoedverzoek ingediend bij de kinderrechter. Als de rechter akkoord geeft, kan het kind tijdelijk ergens anders worden ondergebracht, bij voorkeur bij familie of vrienden. Als het kind niet thuis is, of mogelijk ondergedoken zit, wordt in het uiterste geval de politie ingeschakeld.

Over moeder en zoon zijn twee documentaires gemaakt, Rauw en Rauwer. De laatste was deze week op tv te zien. Tom eet vanaf zijn 5e jaar alleen maar rauw, ongekookt en niet verwarmd voedsel. Volgens zijn moeder is dat een gezonde manier van leven. Volgens een kinderarts vertoont Tom echter tekenen van ondervoeding.
bron
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 15:25:20 #22
137949 Disana
pi_120553398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:22 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Het is inderdaad die moeder die steeds de publiciteit zoekt. Ze zal best geloven dat dit in het belang van haar zoon is, maar die jongen komt zo alleen nog maar meer klem te zitten.
pi_120554165
Melk lijkt minder gezond dan men altijd beweerde. De kalk bijvoorbeeld lijkt niet te helpen, enigszins verassend tonen studies dat melk drinken tot ontkalking en osteoporose leidt. Een dieet rijk aan dierlijke proteinen geeft meer zure afbraakprodukten (aminozuren als cysteine, urinezuur...), zuurdere urine wat gecompenseerd wordt door meer calcium uit te scheiden. Botdensiteit verhoogt enkel als men meer beweegt en voldoende vit D heeft, extra kalkinname alleen doet niets.
Landen met de hoogste zuivel consumptie zijn tevens de landen met de meeste gevallen van osteoporose.

De situatie is niet zwart-wit, drinken van magere melk heeft een aantal voordelen, maar de meeste melk die we drinken is halfvolle of volle.
Melk verhoogt de kans op prostaatkanker, verlaagt de kans op borstkanker bij matig gebruik van magere melk, driekwart liter volle melk per dag daarentegen verhoogt de kans.

De rol van de overheid is dubieus, in de VS bvb heeft het ministerie van landbouw zowel de taak landbouwproducten te promoten en de taak om voedingsadvies te geven. In Groot Brittanië sponsort het "department for the environment, food and rural affairs" de zuivelindustrie.

Blijkbaar spelen er zoveel belangen mee wanneer het melk betreft dat wetenschappelijke bevindingen niet vertaalt worden in gezondheidsadviezen. En melk speelde en speelt nog steeds een grote rol in armoedebestrijding. Fonterra, 's werelds grootste melkexporteur maakte vorige week bekend dat ze alle lagere scholen in Nieuw Zeeland gratis melk zullen leveren.

Een goed artikel over de melk problematiek:
http://www.guardian.co.uk(...)foodanddrink.weekend

[ Bericht 3% gewijzigd door meth1745 op 20-12-2012 15:48:59 ]
pi_120557339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:43 schreef meth1745 het volgende:
Melk lijkt minder gezond dan men altijd beweerde. De kalk bijvoorbeeld lijkt niet te helpen, enigszins verassend tonen studies dat melk drinken tot ontkalking en osteoporose leidt. Een dieet rijk aan dierlijke proteinen geeft meer zure afbraakprodukten (aminozuren als cysteine, urinezuur...), zuurdere urine wat gecompenseerd wordt door meer calcium uit te scheiden. Botdensiteit verhoogt enkel als men meer beweegt en voldoende vit D heeft, extra kalkinname alleen doet niets.
Calcium wordt zonder vitamine D niet door de darmen opgenomen.
pi_120558046
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:25 schreef Disana het volgende:

[..]

Het is inderdaad die moeder die steeds de publiciteit zoekt. Ze zal best geloven dat dit in het belang van haar zoon is, maar die jongen komt zo alleen nog maar meer klem te zitten.
als die jongen ook maar een beetje verstandig zou zijn na deze heisa zou hij gewoon naar school zijn gegaan tot het einde leerplichtwet, hij is 15, hij zou prima voor zichzelf moeten kunnen denken...
pi_120558646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:52 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik weet 't niet zeker, maar volgens mij heeft dat ermee te maken dat we eigenlijk geen melk van koeien nodig hebben. Veel mensen kunnen de lactose - nadat ze eenmaal geen baby meer zijn - niet meer verteren. Aziaten hebben gemiddeld vaker dan Europeanen. Waarschijnlijk omdat Europeanen 't al zolang drinken.
Aziaten hebben ook minder kanker
pi_120558736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:26 schreef mschol het volgende:

[..]

als die jongen ook maar een beetje verstandig zou zijn na deze heisa zou hij gewoon naar school zijn gegaan tot het einde leerplichtwet, hij is 15, hij zou prima voor zichzelf moeten kunnen denken...
Hij heeft nooit de vrijheid gehad om voor zichzelf te denken..
pi_120558989
Weet je wat ik nog het allerschokkenste vind van deze hele zaak? Dat ie BREED uitgemeten wordt in de kranten, nieuwssite, internetfora (zoals deze), Facebook, etc.

Wanneer neemt de media en vervolgens de 'gewone mens' nu eens hun verantwoordelijkheid?
Hun verantwoordelijkheid om nu eens NIET een 15 jarige jongen met naam en toenaam te 'krantenkoppen'. Wanneer denkt men eens aan wat dat voor die jongen betekent. Wat het betekent om op deze manier bekend te geraken en wat het voor hem betekend wat er allemaal over zijn moeder geroepen wordt (al dan niet terecht, doe ik geen uitspraak over).

Zijn we nu echt zo met onszelf en ons eigen vermaak, want dat is het, bezig dat we daar allemaal maar aan voorbij gaan? Dat we gewoon niet denken aan hoe het voor die jongen moet zijn in zijn eigen omgeving? Hoe dat nawerkt, lang nadat wij het allemaal alweer vergeten zijn?

Laat moeder, jeugdzorg en weet ik het wat het lekker uitzoeken en negeer het verder.
En ja, die moeder heeft meegewerkt aan die docu's, maar die jongen moet daar gewoon tegen beschermd worden! Wat mij betreft heeft die docu-maker ook boter op zijn hoofd...
pi_120559048
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:46 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij heeft nooit de vrijheid gehad om voor zichzelf te denken..
hij heeft altijd de vrijheid om voor zichzelf te denken, alleen schoptie dan wel tegen het gedachtengoed van zijn mammie aan...
  donderdag 20 december 2012 @ 18:32:36 #30
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120560299
Wat weten jullie het toch allemaal goed voor een ander. Als je je druk maakt om deze jongen denk dan ook eens aan de kinderen in een Jehova gezin of met streng Christelijke ouders. Wij moeten er niet aan denken maar voor die mensen is dat hun leven. Moeten er nu ook al wetten zijn die van iedereen een soort eenheidsworst maakt gemodelleerd naar de mening van de gemiddelde Nederlander?

Wat mij betreft begeven we ons op een hellend vlak met zulke discussies.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_120560622
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:54 schreef EkM11 het volgende:
Weet je wat ik nog het allerschokkenste vind van deze hele zaak? Dat ie BREED uitgemeten wordt in de kranten, nieuwssite, internetfora (zoals deze), Facebook, etc.

Wanneer neemt de media en vervolgens de 'gewone mens' nu eens hun verantwoordelijkheid?
Hun verantwoordelijkheid om nu eens NIET een 15 jarige jongen met naam en toenaam te 'krantenkoppen'. Wanneer denkt men eens aan wat dat voor die jongen betekent. Wat het betekent om op deze manier bekend te geraken en wat het voor hem betekend wat er allemaal over zijn moeder geroepen wordt (al dan niet terecht, doe ik geen uitspraak over).

Zijn we nu echt zo met onszelf en ons eigen vermaak, want dat is het, bezig dat we daar allemaal maar aan voorbij gaan? Dat we gewoon niet denken aan hoe het voor die jongen moet zijn in zijn eigen omgeving? Hoe dat nawerkt, lang nadat wij het allemaal alweer vergeten zijn?

Laat moeder, jeugdzorg en weet ik het wat het lekker uitzoeken en negeer het verder.
En ja, die moeder heeft meegewerkt aan die docu's, maar die jongen moet daar gewoon tegen beschermd worden! Wat mij betreft heeft die docu-maker ook boter op zijn hoofd...
Tja, er valt brood mee te verdienen dus gooien we ieder greintje ethiek maar overboord.
pi_120560973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:56 schreef mschol het volgende:

[..]

hij heeft altijd de vrijheid om voor zichzelf te denken, alleen schoptie dan wel tegen het gedachtengoed van zijn mammie aan...
Je leert vooral zelf nadenken op de middelbare school, als je in contact komt met anderen, andere visies..
pi_120561031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:54 schreef EkM11 het volgende:

Sorry, maar de jongen en zijn moeder figureren prominent in een complete film die over hun leefwijze is gemaakt. Die moeder staat dat toe en sleept dus ook haar zoon daarin mee. Het is ook de moeder die bij P&W aanschuift, terwijl ze een dergelijk verzoek ook gewoon kan weigeren. Kortom: men zoekt zelf de publiciteit op.

Het is overigens bizar om dit "vermaak" te noemen. Dit is geen vermaak. Dit is een geval van kindermishandeling, een geval waar zo snel mogelijk moet worden ingegrepen in het belang van het kind, ook al ziet het kind dat belang zelf niet in. Nu het nog kan, moet het kind normale voeding krijgen, zodat de groeistoornis nog een beetje teniet kan worden gedaan.

Het is terecht dat misstanden aan de kaak worden gesteld.
pi_120561106
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat weten jullie het toch allemaal goed voor een ander. Als je je druk maakt om deze jongen denk dan ook eens aan de kinderen in een Jehova gezin of met streng Christelijke ouders. Wij moeten er niet aan denken maar voor die mensen is dat hun leven. Moeten er nu ook al wetten zijn die van iedereen een soort eenheidsworst maakt gemodelleerd naar de mening van de gemiddelde Nederlander?

Religieus-/geestelijke indoctrinatie, cq. mishandeling is in Nederland een taboe waarover niet gesproken wordt. Maar het feit dat een kind alleen rauwvoer eet en dat artsen ondervoeding vaststellen, is een medisch vaststaand gegeven. Iets waar je op moet acteren.
pi_120561167
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:51 schreef Elfletterig het volgende:
Het is overigens bizar om dit "vermaak" te noemen. Dit is geen vermaak. Dit is een geval van kindermishandeling, een geval waar zo snel mogelijk moet worden ingegrepen in het belang van het kind, ook al ziet het kind dat belang zelf niet in. Nu het nog kan, moet het kind normale voeding krijgen, zodat de groeistoornis nog een beetje teniet kan worden gedaan.
Er wordt helemaal niet meer in het belang van het kind gedacht, die is er immers niet bij gebaat dat hij met naam- en toenaam wordt genoemd.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Religieus-/geestelijke indoctrinatie, cq. mishandeling is in Nederland een taboe waarover niet gesproken wordt.
Terecht.
pi_120561553
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
Er wordt helemaal niet meer in het belang van het kind gedacht, die is er immers niet bij gebaat dat hij met naam- en toenaam wordt genoemd.
Wiens schuld is dat dan? Van de media, of van de moeder die zélf meewerkt aan een film en komt opdraven bij P&W? Als iemand hier de belangen van het kind schaadt (in meerdere opzichten zelfs), is het die moeder wel.

quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:54 schreef Xa1pt het volgende:
Terecht.
Onterecht, maar die discussie kan beter elders.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 19:04:40 #37
137949 Disana
pi_120561624
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:26 schreef mschol het volgende:

[..]

Hij is volgens mij volledig geïndoctrineerd en enorm trouw aan zijn moeder, die de buitenwereld als de vijand neerzet. Dus ik denk niet dat hij zelfstandig durft te denken.
pi_120561634
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wiens schuld is dat dan? Van de media, of van de moeder die zélf meewerkt aan een film en komt opdraven bij P&W? Als iemand hier de belangen van het kind schaadt (in meerdere opzichten zelfs), is het die moeder wel.
Beide. De media duikt er als een stel gieren bovenop en als de moeder niet de verantwoordelijkheden neemt kan iemand anders dat toch wel gewoon doen?
pi_120561842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Hij is volgens mij volledig geïndoctrineerd en enorm trouw aan zijn moeder, die de buitenwereld als de vijand neerzet. Dus ik denk niet dat hij zelfstandig durft te denken.
Daar lijkt het inderdaad sterk op.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Beide. De media duikt er als een stel gieren bovenop en als de moeder niet de verantwoordelijkheden neemt kan iemand anders dat toch wel gewoon doen?
Waarom? Er is een film over die mensen gemaakt. Daaraan werken ze zelf mee. Sommige mensen zoeken nadrukkelijk zelf de publiciteit op. Zie ook dat verwende nest, die Laura Dekker. Moest en zou de leerplicht negeren en om de wereld gaan zeilen. Zo'n dossier wordt dan een publieke zaak. Iedereen vindt er wat van. Ook de zaak rondom de vastgebonden Brandon is destijds uitgebreid in de media behandeld. Niet in de laatste plaats omdat de moeder zelf de publiciteit zocht.

Niemand hoeft tegen z'n zin mee te werken aan een film/documentaire over zichzelf. En die jongen hoeft ook niet tegen zijn zin in beeld; zelfs als die moeder meewerkt. Ik heb laatst nog iemand geïnterviewd die voor het goede doel ging fietsen samen met zijn zoon. Die hoefde niet zonodig bij naam genoemd te worden en wilde ook niet op de foto. Prima, dan gebeurt dat dus niet.
pi_120561971
quote:

[..]

Sorry, maar de jongen en zijn moeder figureren prominent in een complete film die over hun leefwijze is gemaakt. Die moeder staat dat toe en sleept dus ook haar zoon daarin mee. Het is ook de moeder die bij P&W aanschuift, terwijl ze een dergelijk verzoek ook gewoon kan weigeren. Kortom: men zoekt zelf de publiciteit op.

Zoals ik zei:

Dus wat moeder doet, is haar zaak. Die jongen moet beschermd worden, tegen die moeder en tegen de media en daaropvolgend tegen de meute.

En je kan het noemen wat je wilt, maar dit is voor de buitenwereld en de media gewoon vermaak. Die misstanden waren via een arts al bij BJZ terecht gekomen, daar hoeft de media zich niet mee te bemoeien. Althans in dit bewust geval, waarbij de 15-jarige jongen met voor- en achternaam en woonplaats genoemd wordt in vele berichten...

Ik kan me niet voorstellen dat je dat een gezonde gang van zaken vindt.
Vooral niet als de juiste instanties al lang bezig zijn met de casus..
pi_120562068
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad sterk op.

[..]

Waarom? Er is een film over die mensen gemaakt. Daaraan werken ze zelf mee. Sommige mensen zoeken nadrukkelijk zelf de publiciteit op. Zie ook dat verwende nest, die Laura Dekker. Moest en zou de leerplicht negeren en om de wereld gaan zeilen. Zo'n dossier wordt dan een publieke zaak. Iedereen vindt er wat van. Ook de zaak rondom de vastgebonden Brandon is destijds uitgebreid in de media behandeld. Niet in de laatste plaats omdat de moeder zelf de publiciteit zocht.

Niemand hoeft tegen z'n zin mee te werken aan een film/documentaire over zichzelf. En die jongen hoeft ook niet tegen zijn zin in beeld; zelfs als die moeder meewerkt. Ik heb laatst nog iemand geïnterviewd die voor het goede doel ging fietsen samen met zijn zoon. Die hoefde niet zonodig bij naam genoemd te worden en wilde ook niet op de foto. Prima, dan gebeurt dat dus niet.
Het is niet ZE werken mee, maar MOEDER werkt mee en DUS die jongen ook, die uiteraard totaal geen eigen mening heeft en in de totale macht van die moeder zit, dat moet je toch hopelijk wel duidelijk zijn... Er bestaat geen 15-jarige op de wereld die vrijwillig alleen rauw voedsel vreet zonder dat hij:

- gedwongen wordt
- gehersenspoelt is
pi_120562453
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:09 schreef Elfletterig het volgende:

Ik vraag me af of dat zo werkt, maar goed. Schrijnend om te zien dat er niemand maar de verantwoordelijkheid neemt om hem te beschermen tegen het met naam en toenaam genoemd te worden, juist als blijkt dat zijn moeder dat niet doet.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:14 schreef EkM11 het volgende:

[..]

Het is niet ZE werken mee, maar MOEDER werkt mee en DUS die jongen ook, die uiteraard totaal geen eigen mening heeft en in de totale macht van die moeder zit, dat moet je toch hopelijk wel duidelijk zijn... Er bestaat geen 15-jarige op de wereld die vrijwillig alleen rauw voedsel vreet zonder dat hij:

- gedwongen wordt
- gehersenspoelt is
Precies. Van die jongen kun je niet verwachten dat hij zegt: "Hey ma, moet je even luisteren, ik wil niet met naam en toenaam genoemd worden dus ik pas. Oh, en ik ga ff een patatje halen".
pi_120562495
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:14 schreef EkM11 het volgende:

[..]

- gedwongen wordt
- gehersenspoelt is
Moeder werkt mee. En daarna ga je de boot in, want dat die jongen DUS ook meewerkt, is geen onbetwist punt. Die jongen kan ook weigeren om mee te werken, weigeren om in beeld te komen.

Je kunt hooguit zeggen dat er al veel eerder ingegrepen had moeten worden. Jeugdzorg heeft dat, na het zien van de documentaire, alsnog besloten om te doen. Ze zijn daar uiteraard veel te laat mee.
  donderdag 20 december 2012 @ 19:22:30 #44
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120562638
En ondertussen mag een stiefvader die zijn stiefdochter misbruikt en op tape heeft gezet lekker naar huis zodat het gezin niet ontwricht.
pi_120562673
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:20 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Moeder werkt mee. En daarna ga je de boot in, want dat die jongen DUS ook meewerkt, is geen onbetwist punt. Die jongen kan ook weigeren om mee te werken, weigeren om in beeld te komen.
Die moeder neemt kennelijk haar verantwoordelijkheden niet. Ontslaat dat ineens iedereen van de plicht om wèl verantwoordelijkheid te nemen?
pi_120563125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die moeder neemt kennelijk haar verantwoordelijkheden niet. Ontslaat dat ineens iedereen van de plicht om wèl verantwoordelijkheid te nemen?
Nee; beweer ik dat dan? Ik bestrijd alleen dat de media hier de grote boosdoener is. Er had allang ingegrepen moeten worden. Dat had al gebeurd moeten zijn voordat die documentaire op TV kwam. Iedereen kon zien dat van misstanden sprake is. De filmmaker, de kinderarts... - allerlei mensen hadden vroegtijdig de noodklok kunnen luiden. En dat hebben ze kennelijk niet gedaan.

En dan moet nu de media het ontgelden? Sorry, ik vind het bizar.
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2012 @ 19:37:57 #47
137949 Disana
pi_120563575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee; beweer ik dat dan? Ik bestrijd alleen dat de media hier de grote boosdoener is. Er had allang ingegrepen moeten worden. Dat had al gebeurd moeten zijn voordat die documentaire op TV kwam. Iedereen kon zien dat van misstanden sprake is. De filmmaker, de kinderarts... - allerlei mensen hadden vroegtijdig de noodklok kunnen luiden. En dat hebben ze kennelijk niet gedaan.

De filmmaakster heeft dat inderdaad niet gedaan, dat vertelde ze van de week op de radio. Ze vond dat haar taak niet. Wel zei ze dat het dankzij haar documentaires door instanties was opgepikt; of ze dat goed of slecht vond, liet ze in het midden.
pi_120563688
quote:

[..]

Nee; beweer ik dat dan? Ik bestrijd alleen dat de media hier de grote boosdoener is. Er had allang ingegrepen moeten worden. Dat had al gebeurd moeten zijn voordat die documentaire op TV kwam.
Voor wat ik heb begrepen kon er niet per sé eerder ingegrepen worden.

quote:
Iedereen kon zien dat van misstanden sprake is. De filmmaker, de kinderarts... - allerlei mensen hadden vroegtijdig de noodklok kunnen luiden. En dat hebben ze kennelijk niet gedaan.
De kinderarts heeft dat in ieder geval ook gedaan. Alleen is het niet zo dat na een melding er op korte termijn allerlei maatregelen genomen kunnen worden.
pi_120564748
quote:

[..]

Volgens mij begrijp jij niet wat voor een macht een ouder, en zeker in dit geval, heeft?
Die jongen kan weigeren, op papier, maar in de praktijk zal hij waarschijnlijk naar zijn moeder luisteren.. en die wilde kennelijk graag meewerken.. onbegrijpelijk dat ze niet door heeft en had wat dit voor impact zal hebben op zijn sociale omgeving.

En de media hoeft het niet te ontgelden op de punten van klokkeluiden of dingen aan de kaak stellen, WEL als ze daarbij voorbij gaan aan de gevolgen voor een 15 jarige jongen. Er was en is totaal geen noodzaak volgens mij om die jongen op te nemen in die docu's, in ieder geval niet herkenbaar.

Zij hadden moeten herkennen in wat voor situatie die jongen zit en zat en moeten herkennen dat het op het moment een marionet van zijn moeder is.. Niks vrije keuze, want ook al zegt hij 'ja hoor, ik doe graag mee', moet je je sterk afvragen waar die wens vandaan komt. Juist, gevoed door moeders.. (no pun intended).
  donderdag 20 december 2012 @ 20:02:53 #50
3542 Gia
User under construction
pi_120564928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 17:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Calcium wordt zonder vitamine D niet door de darmen opgenomen.
Inderdaad. En vitamine D heeft weer vet nodig en daglicht.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:15:32 #51
3542 Gia
User under construction
pi_120565631
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 18:32 schreef Paper_Tiger het volgende:

Als het nou ging om de discussie varkensvlees of kip, dan had je een punt. Hier gaat het om eenongezond dieet wat een moeder haar kind oplegt en wat het kind schaadt, volgens de doktoren.
Zoals je die hele club zag dansen en die leider hoorde preken, neigt het zelfs naar een sekte. Is ook geloof, ben ik met je eens, maar wel een met een schadelijke doctrine.

Daarbij wordt er ook veel gediscussieerd over de besnijdenis.

Ik vind alles wat je doet vanwege een 'geloof', dat een kind letterlijk en onomkeerbaar, lichamelijk schaadt, niet moet kunnen.
  donderdag 20 december 2012 @ 20:22:40 #52
379943 Paper_Tiger
pi_120566020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef betyar het volgende:
En ondertussen mag een stiefvader die zijn stiefdochter misbruikt en op tape heeft gezet lekker naar huis zodat het gezin niet ontwricht.
Dit
  donderdag 20 december 2012 @ 20:25:42 #53
379943 Paper_Tiger
pi_120566202
Ik zou zelf niet voor het dieet kiezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Raw-foodisme Ik lees net dat het in de VS en met name in Hollywood helemaal hot is om zo te eten.

[ Bericht 43% gewijzigd door Paper_Tiger op 20-12-2012 20:31:43 ]
pi_120566818
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:22 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dit
Nou, dat vinden wij doorgaans ook niet normaal hoor!
pi_120566948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
Ik zou zelf niet voor het dieet kiezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Raw-foodisme Ik lees net dat het in de VS en met name in Hollywood helemaal hot is om zo te eten.

[ afbeelding ]
Dat het in Hollywood helemaal hot is zegt niet veel, daar is ieder jaar een ander dieet helemaal hot, hip and happening.
Deze vrouw onthoudt haar kind van 15 al 10 jaar (!!) allerlei essentiële voedingsstoffen omdat ze op Google gevonden heeft dat je kanker krijgt van product X, Y en Z.

In Hollywood is volgend jaar weer een ander dieet hip, daar loopt vrijwel niemand blijvende schade van op, daarbij heb ik het vermoeden dat zelfs een Victoria Beckham haar kinderen niet op zo'n rigide dieet zet als waar ze zichzelf op zet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120567280
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus we hebben enerzijds de zweefteverij, en anderzijds de tegeltjeswijsheden. Sorry, maar dat laatste onderscheidt zich niet of nauwelijks in positieve zin van het eerste.
Kun je wel zeggen maar ik spreek wel de waarheid.
Optimist tot in de kist
  donderdag 20 december 2012 @ 20:50:03 #57
3542 Gia
User under construction
pi_120567686
quote:

[ afbeelding ]
Timeless beauty en dan zo'n lelijk scharminkel op de cover.
pi_120567977
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:50 schreef Gia het volgende:

[..]

zij ziet er al net zo rauw uit als die moeder van dat manneke. :')
pi_120568294
vanavond bij nieuwsuur een item over beslissingsbevoegdheden van ouders trouwens. zal wel nav de docu zijn.
pi_120568538
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:42 schreef trovey het volgende:

[..]

Kun je wel zeggen maar ik spreek wel de waarheid.
Dat zegt die moeder van dat joch ook.
pi_120568873
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 20:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor een 70-plusser ziet ze er nog behoorlijk goed uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 20 december 2012 @ 21:23:18 #62
3542 Gia
User under construction
pi_120569894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor een 70-plusser ziet ze er nog behoorlijk goed uit.
Ik zie mijn moeder nog liever. 72 jaar, niet grijs (ook niet geverfd) en een kilootje of 65.

Of Beatrix! Ook bijna 75.
pi_120576695
quote:

[..]

groeistoornis...is een paar cm korter meteen een groeistoornis?
zelfde als diginoob
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 01:10:00 #64
43556 miss_dynastie
pi_120582736
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 23:06 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

groeistoornis...is een paar cm korter meteen een groeistoornis?
Is 14 centimeter 'een paar'?
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 01:19:07 #65
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120583001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is 14 centimeter 'een paar'?
Men gaat uit van gemiddelden. Wie zegt dat hij ook echt 14 cm langer had kunnen worden? Of is hij de helft van een eeneiige tweeling zodat ze naderhand het verschil kunnen opmeten? :P
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 01:24:23 #66
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120583162
Ze hadden het in de documentaire toch over dat hij verlaat in de pubertijd kwam? Castraten worden een stuk ouder dan de gemiddelde man, wie weet hoe oud dat ventje gaat worden met zijn kinderballetjes.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 01:25:50 #67
43556 miss_dynastie
pi_120583198
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:19 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Men gaat uit van gemiddelden. Wie zegt dat hij ook echt 14 cm langer had kunnen worden? Of is hij de helft van een eeneiige tweeling zodat ze naderhand het verschil kunnen opmeten? :P
Nou, als je naar zijn broer kijkt is dat geen heel denkbeeldig scenario.
pi_120583199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zegt die moeder van dat joch ook.
Ik heb gezond verstand, die moeder is stapelgek. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 21 december 2012 @ 04:49:45 #69
379943 Paper_Tiger
pi_120586050
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zie mijn moeder nog liever. 72 jaar, niet grijs (ook niet geverfd) en een kilootje of 65.

Of Beatrix! Ook bijna 75.
Beatrix :')
pi_120586194
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:24 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ze hadden het in de documentaire toch over dat hij verlaat in de pubertijd kwam? Castraten worden een stuk ouder dan de gemiddelde man, wie weet hoe oud dat ventje gaat worden met zijn kinderballetjes.
Dat komt denk ik eerder doordat castraten minder risicovol gedrag vertonen.
Maar iedere man wilt toch het liefste zijn ballen houden!
  vrijdag 21 december 2012 @ 08:23:45 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120586775
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:19 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

De groei van een kind wordt vanaf de geboorte gevolgd, je kunt van een 5-jarige redelijk goed voorspellen hoe lang hij zal worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:17:27 #72
3542 Gia
User under construction
pi_120590682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 01:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, als je naar zijn broer kijkt is dat geen heel denkbeeldig scenario.
Heb er hier één van 1 meter 92, en zijn broer is 1 meter 75. Beide volwassen.
Goede eters, maar de oudste slank en gespierd, de jongste mager en pezig..
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 12:29:30 #73
43556 miss_dynastie
pi_120593131
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, maar als jouw jongste 1.75 was terwijl 'ie nauwelijks echte voeding te eten zou krijgen, zoals Tom, zou ik wel degelijk een verband vermoeden tussen zijn lengte en slechte eetpatroon. En daar gaat het even om.
pi_120594340
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 06:28 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat komt denk ik eerder doordat castraten minder risicovol gedrag vertonen.
Maar iedere man wilt toch het liefste zijn ballen houden!
Geen geslachtshormonen zou ik denken. 14 jaar langer leven enkel door gedragsverandering lijkt wat veel. .

quote:
A study conducted at a mental institution in Kansas, where a large number of male inmates had been castrated, found that the eunuchs lived an average of 14 years longer than the uncastrated men. A similar study of historical eunuchs in Korea's royal court found a 14 to 19 year increase in lifespan compared to intact men of similar socioeconomic background; these eunuchs had a centenarian rate of over 3%.
pi_120596410
quote:

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 21 december 2012 @ 15:34:23 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120599616
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

En hoe zagen hun curves van de eerste paar jaar eruit?
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 21:47:45 #77
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120614740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:07 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Geen geslachtshormonen zou ik denken. 14 jaar langer leven enkel door gedragsverandering lijkt wat veel. .

[..]

Komt door de mannelijke hormonen inderdaad. Door dezelfde reden worden vrouwen gemiddeld doorgaans ouder dan mannen.

Dat gedoe over die 14 cm. Straks blijkt ie dankzij dat duffe dieet vele gezondere organen te hebben dan kindjes die alleen maar frituur en magnetron eten!
pi_120615108
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Komt door de mannelijke hormonen inderdaad. Door dezelfde reden worden vrouwen gemiddeld doorgaans ouder dan mannen.

Dat gedoe over die 14 cm. Straks blijkt ie dankzij dat duffe dieet vele gezondere organen te hebben dan kindjes die alleen maar frituur en magnetron eten!
Ik vraag me inderdaad af of er net zoveel ophef is over ouders die hun kinderen moddervet laten worden. :{

Wat ik veel erger vind, is dat ze dat joch thuis houdt van school. Dat rauwe voedsel zal allemaal wel, straks is 'ie 18 en mag hij de schade inhalen. Genoeg kinderen die het slechter hebben wat dat betreft.

Maar een normale sociale omgeving is wel zo prettig, dat er ouders zijn die hun kinderen dat ontzeggen vind ik zorgelijker.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 21:56:21 #79
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120615233
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad af of er net zoveel ophef is over ouders die hun kinderen moddervet laten worden. :{

Wat ik veel erger vind, is dat ze dat joch thuis houdt van school. Dat rauwe voedsel zal allemaal wel, straks is 'ie 18 en mag hij de schade inhalen. Genoeg kinderen die het slechter hebben wat dat betreft.

Maar een normale sociale omgeving is wel zo prettig, dat er ouders zijn die hun kinderen dat ontzeggen vind ik zorgelijker.
Hij zag er niet uit of hij er veel problemen mee had dat hij niet naar school mocht.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 21:58:25 #80
43556 miss_dynastie
pi_120615337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hij blijkt ondervoed te zijn, het gaat niet alleen om lengte.
pi_120615371
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Hij zag er niet uit of hij er veel problemen mee had dat hij niet naar school mocht.
Ik zeg ook niet dat dat te zien is aan mensen, of dat ze er nu echt ongelukkig van worden. Zelf vind ik opgroeien tussen leeftijdgenoten en meedoen met de maatschappij heel belangrijk voor een kind, maar soit, strafbaar hoeft het niet te zijn als iemand daar anders over denkt wat mij betreft.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:00:44 #82
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120615456
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hij blijkt ondervoed te zijn, het gaat niet alleen om lengte.
Is dat gebaseerd op louter zijn dieet of echt vastgesteld door middel van bloedonderzoek? Bijna alle dikke kindjes zijn ook ondervoed. Dus wat wil je dan duizenden kinderen bij hun ouders weghalen?
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:01:59 #83
43556 miss_dynastie
pi_120615518
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Is dat gebaseerd op louter zijn dieet of echt vastgesteld door middel van bloedonderzoek? Bijna alle dikke kindjes zijn
Nou, door een kinderarts in het AMC en door een andere arts in second opinion. Ik weet niet, maar ik heb het idee dat die er wel verstand van hebben....
pi_120615712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, door een kinderarts in het AMC en door een andere arts in second opinion. Ik weet niet, maar ik heb het idee dat die er wel verstand van hebben....
Maar voor je voor behoorlijk ingrijpende maatregelen kiest zal toch eerst moeten worden aangetoond in hoeverre dit dieet ook echt schadelijk voor hem is of dat op termijn voor hem kan worden.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:06:38 #85
43556 miss_dynastie
pi_120615782
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar voor je voor behoorlijk ingrijpende maatregelen kiest zal toch eerst moeten worden aangetoond in hoeverre dit dieet ook echt schadelijk voor hem is of dat op termijn voor hem kan worden.
Nou, blijkbaar wordt gevonden dat dit dieet voor hem niet schadelijk genoeg is om bij zijn moeder weg te moeten. Het feit dat 'ie niet naar school gaat wél.
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:12:22 #86
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120616073
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Zolang ze het niet daadwerkelijk bij hem hebben aangetoond kunnen ze dat niet waar maken. Dan daarbij was het blijkbaar niet voldoende om mams uit de ouderlijke macht te knikkeren. Eigenlijk konden ze er haar op geen enkel concreet punt betrappen. Dat uit school houden verhaal is natuurlijk een zwaktebod als laatste kans. Als ze dat snugger had aangepakt konden ze haar niets ten laste leggen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:13:37 #87
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120616133
quote:

Ze lijkt me overigens niet echt een slecht iemand. Maar te doorgedraaid en te gefixeerd. Wel intelligent.
Hey tom
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:52 #88
43556 miss_dynastie
pi_120616525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:12 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Zolang ze het niet daadwerkelijk bij hem hebben aangetoond kunnen ze dat niet waar maken. Dan daarbij was het blijkbaar niet voldoende om mams uit de ouderlijke macht te knikkeren. Eigenlijk konden ze er haar op geen enkel concreet punt betrappen. Dat uit school houden verhaal is natuurlijk een zwaktebod als laatste kans. Als ze dat snugger had aangepakt konden ze haar niets ten laste leggen.
Dat kon wel, maar blijkbaar vond de kinderbescherming het voordeel niet opwegen tegen de nadelen. Dat wordt ook in de documentaire genoemd. Je kind niet voldoende te eten geven mag, maar naar school mot en zal 'ie gaan. Welkom in Nederland O+
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2012 @ 22:28:43 #89
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120616979
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat kon wel, maar blijkbaar vond de kinderbescherming het voordeel niet opwegen tegen de nadelen. Dat wordt ook in de documentaire genoemd. Je kind niet voldoende te eten geven mag, maar naar school mot en zal 'ie gaan. Welkom in Nederland O+
Als er sprake was van kindermishandeling dan hebben ze daar geen problemen mee. Ze konden alleen niet bewijzen dat er hier sprake van was en dan mogen ze niets. Behalve monitoren.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2012 @ 08:00:36 #90
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120626738
quote:
Alleen nog rauw voor Roosendaalse familie Martens

ROOSENDAAL - Terwijl de discussie over raw food in alle hevigheid woedt, stappen Betty Martens uit Roosendaal en haar gezin juist over op het rauwe dieet. 'De discussie daagt mij uit het tegendeel te bewijzen.'

Deze week werd de documentaire Rauwer op televisie uitgezonden, een portret van de vijftienjarige Tom Watkins en zijn moeder uit Amsterdam. De moeder van Tom laat de jongen sinds zijn vijfde alleen maar rauwe voeding eten, tot groot ongenoegen van artsen. Een kinderarts van het UMC stelt in de documentaire dat Tom ondervoed is en bovendien tien tot vijftien centimeter kleiner is dan zijn leeftijdsgenoten.

Betty Martens uit Roosendaal en haar gezin staan ook op het punt om volledig over te gaan op rauwe voeding. Sinds vier jaar staat er bij het gezin alleen nog natuurvoeding op tafel. De producten die de famile eet, zijn vers, regionaal, biologisch, seizoensgebonden en onbewerkt. „Ik mis nog iets, heb het gevoel dat ik nog meer uit mijn voeding kan halen. In ongekookte producten zitten enzymen, het is levend voedsel. En wat is er nou beter dan iets eten dat nog leeft?”

http://www.bndestem.nl/re(...)ie-martens-1.3574203
Precies ! Wat is er mis met het eten van levende maden of het uitlepelen van een schedeltje wat nog warm is.
Rare laatste zin van die journalist.
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:08:36 #91
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120626988
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 08:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Precies ! Wat is er mis met het eten van levende maden of het uitlepelen van een schedeltje wat nog warm is.
Rare laatste zin van die journalist.
Dat is een citaat, daarom staat het tussen aanhalingstekens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120626990
quote:
Ik mis nog iets, heb het gevoel dat ik nog meer uit mijn voeding kan halen.
_O-
...
pi_120627049
Zomaar wat uitspraken van Francis:

"I believe that we are deliberately being given food that makes us ill."

Over geneeskunde:

"Right at the top of what kills us is medicine. Mistakes made in hospitals is No. 2."

"I don't believe it's necessary to take chemotherapy to cure cancer. We all have cancer cells in our bodies. All of us. And they are switched on and off by the diet that we eat."

Over de arts:

"I am saying, in this case the doctor does not know best. I know better because I have been studying this for nine years and the doctor has only been studying this for half a day, you know, in all his medical education."

Over de rechter:

"So we went back the second time with experts on home-schooling, and I mean, there have been so many studies done about kids being home-schooled, especially in the States, and how well they are doing (...). And we gave it all to the judge. I mean, there was no way the judge would look at all this research and not think like: "This is is fine, you know, there's nothing wrong with this". And he finds against us. So I don't know what happened, I don't know if they got to him, and said, you know, this, this…"

Over de toeziend voogd:

"We're appealing the second court case and obviously trying to get rid of this guardian shit going on."

"I have to be very honest and have to say that the situation I am in now I brought on myself. I could have avoided this situation by right from the off when they started checking up on us, I could have said, look: "I give Tom meat once a week. He drinks milk two or three times a week." And then this whole thing would have blown over just like that.

"I am choosing to walk this path because I believe… I want to create a world where our children can eat a healthy diet without feeling that they are so odd, they are so far removed from all the other kids that it becomes emotionally impossible for them to do so. I believe that there are so many mothers out there that are looking for a better way to feed their children, and for those mothers I am doing this. And for my own children I am doing this."

"I could have backed away from this, but this is my path. This is what I want to do. What I'm doing is already… I'm already doing something with it. In that way it feels like not a negative thing what's happening with me. I feel like it's enabling me to tell the story that I want to tell."

"I do not play Russian roulette with my children. I have researched this and nobody is respecting that and taking that serious [sic]."

"I know the pharmaceutical companies are not going to like what I'm doing."

"I am determined to be taken serious. One way or another."

Over de overheid:

"When your child is born, as a dutiful citizen, you go to the town hall and you register your child. And at that moment, when you register your child, your child does not belong to you anymore. It belongs to the government."

"If I win my court case, or when I win my court case, I will go all the way to the European Court if I need to, I hope to set a precedent. you know, for all the people all over the world feeding their kids raw."
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_120627597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:18 schreef ietjefietje het volgende:
Zomaar wat uitspraken van Francis:

......
waar heb je die uitspraken vandaan?
pi_120628470
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

van haar website rawinternational.org/francis-kenter/
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  zaterdag 22 december 2012 @ 11:47:46 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120629043
Het grappige is dat de hele zaak (juridisch en qua jeugdzorg) alleen maar draait om het ontduiken van de leerplicht.
Leuk dat zij vindt dat de rechter de informatie over home-schooling had moeten doorkijken, maar dan snapt ze niet hoe het werkt.

Als ze nog iets had gewild dan had ze zelf naar de rechter moeten stappen toen haar verzoek om vrijstelling van de leerplichtwet afgewezen werd.
De rechter kan nu alleen maar beoordelen of hij voldoet aan de leerplichtwet, en dat doet hij niet.

Het hele verhaal van het eten is kennelijk nog niet zwaarwichtig (npi) genoeg voor jeugdzorg, anders hadden ze zich niet volledig op de scholing gericht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120629154
Zijn ze lekker op tijd mee bij BJZ :W
Over paar jaar kunnen ze hem niks maken :z
pi_120630114
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Of kijk op Freedom Central interview Frances Kenter
(Nietzsche)
pi_120630129
quote:
"Right at the top of what kills us is medicine. Mistakes made in hospitals is No. 2."
Dat kan kloppen, medische fouten komen na roken als oorzaak van vermijdbare sterfgevallen.
pi_120630139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:47 schreef Leandra het volgende:
Het grappige is dat de hele zaak (juridisch en qua jeugdzorg) alleen maar draait om het ontduiken van de leerplicht.
Leuk dat zij vindt dat de rechter de informatie over home-schooling had moeten doorkijken, maar dan snapt ze niet hoe het werkt.

Als ze nog iets had gewild dan had ze zelf naar de rechter moeten stappen toen haar verzoek om vrijstelling van de leerplichtwet afgewezen werd.
De rechter kan nu alleen maar beoordelen of hij voldoet aan de leerplichtwet, en dat doet hij niet.

Het hele verhaal van het eten is kennelijk nog niet zwaarwichtig (npi) genoeg voor jeugdzorg, anders hadden ze zich niet volledig op de scholing gericht.
Ja ze hadden toch op zijn minst ook een arts mee kunnen nemen naar die rechter, nu kreeg haar kwak vrij spel met zijn gewauwel!
(Nietzsche)
  zaterdag 22 december 2012 @ 12:55:46 #101
45206 Pietverdriet
pi_120630248
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dat kan kloppen, medische fouten komen na roken als oorzaak van vermijdbare sterfgevallen.
Bron?
pi_120630289
11-MONTH OLD BABY GIRL DEAD IN 2008 --- FRENCH VEGAN PARENTS CHARGED

French vegan couple's baby died of vitamin deficiency after being fed solely on breast milk

A vegan couple who solely fed mother’s milk to their baby daughter before she died because of vitamin deficiency faced life prison sentences in 2011.
Sergine and Joel Le Moaligou appeared before a judge and jury in Amiens, northern France, charged with neglect of Louise, their 11-month-old child.
Both are militant vegans whose diet forbids them eating any animal products whatsoever, and they only use alternative medicine.

9-MONTH OLD GIRL DIES FROM VEGAN MALNUTRITION - UK, 2001 Baby death parents spared jail

Concerns
The couple were vegans, but in 1996 switched to a fruitarian diet consisting of raw vegetables, fruit and nuts.
After Areni's birth on 8 September 1999, the family saw a paediatrician who said the baby was not developing properly, and that her mother's breastmilk was nutritionally deficient. Other doctors and social workers warned against the diet.
But the court was told the couple had shown a "stubborn refusal", and would not follow the advice.

6-MONTH OLD BABY DEAD --- CHILD ABUSE BY VEGAN PARENTS - AUCKLAND, NZ, 2002

Couple found guilty of the manslaughter of their baby son jailed for five years each

Aggravated Manslaughter
11-07-05
MIAMI - A vegan couple who kept their five children on a strict raw-foods diet was cleared of aggravated manslaughter Monday for the death of their 6-month-old baby, but convicted of four counts of child neglect.
A Miami jury rendered their verdict after less than 90 minutes of deliberation in the trial of Joseph and Lamoy Andressohn, who were accused of feeding their children an inadequate diet of raw fruits and vegetables in spite of signs that they appeared malnourished and underweight.

Allemaal mensen die het dus beter wisten dan de artsen!
(Nietzsche)
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:06:35 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120630409
Die bovenste zou op zich nog geen probleem hoeven zijn (alleen borstvoeding) maar als de moeder die die borstvoeding geeft niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt dan heb je idd een probleem, zeker als dat langdurig is.
Moet je trouwens wel volledig op verzoek voeden, dus altijd als je kind er om vraagt.

En dan is het nog maar de vraag wat zo'n kind voor de geboorte al tekortgekomen is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120630448
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Misschien niet de tweede, zie de tabel "Annual number of deaths in the United States and causes" op http://en.wikipedia.org/wiki/Preventable_causes_of_death bvb; staat het op de vijfde plaats, maar als je de hoogste schatting neemt zou het de derde plaats zijn. Bvoendien worden medische fouten buiten hospitalen niet in rekening gebracht.
De cijfers gebruikt voor overgewicht zijn controversieel, het rapport van 2000(?) had eerst een cijfer van 400 000.
Een ander raport telde doden dubbel, bvb voor alcohol en verkeersdoden "om het belang van preventie te benadrukken" was de motivatie, als ik me goed herinner.
Welke cijfers je ook gebruikt, vermijdbare medische fouten zijn een voorname oorzaak die veel minder aandacht krijgt dan de meer politiek correcte oorzaken als alcohol, drugs, voeding, roken.

Edit: "Actual Causes of Death in the United States, 2000" vermeld in de bronnen op de wikipedia pagina is een mooi voorbeeld van een ideologisch geinspireerde publicatie: roken, drugs, alcohol, dieet, sexueel gedrag, vuurwapens en verkeer staan in hun top 9.
Maar ze hebben zelf gekozen welke negen oorzaken ze onderzochten.

[ Bericht 11% gewijzigd door meth1745 op 22-12-2012 13:22:41 ]
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:14:55 #105
45206 Pietverdriet
pi_120630575
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:58 schreef ietjefietje het volgende:

Allemaal mensen die het dus beter wisten dan de artsen!
Net als mensen die hun kinderen niet laten vaccineren tegen bv mazelen.
Mazelen is zeker niet ontschuldig
pi_120630612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:11 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

van haar website rawinternational.org/francis-kenter/
404 error.Jammer
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:37:18 #107
45206 Pietverdriet
pi_120631082
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:08 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Misschien niet de tweede, zie de tabel "Annual number of deaths in the United States and causes" op http://en.wikipedia.org/wiki/Preventable_causes_of_death bvb; staat het op de vijfde plaats, maar als je de hoogste schatting neemt zou het de derde plaats zijn. Bvoendien worden medische fouten buiten hospitalen niet in rekening gebracht.
De cijfers gebruikt voor overgewicht zijn controversieel, het rapport van 2000(?) had eerst een cijfer van 400 000.
Een ander raport telde doden dubbel, bvb voor alcohol en verkeersdoden "om het belang van preventie te benadrukken" was de motivatie, als ik me goed herinner.
Welke cijfers je ook gebruikt, vermijdbare medische fouten zijn een voorname oorzaak die veel minder aandacht krijgt dan de meer politiek correcte oorzaken als alcohol, drugs, voeding, roken.

Edit: "Actual Causes of Death in the United States, 2000" vermeld in de bronnen op de wikipedia pagina is een mooi voorbeeld van een ideologisch geinspireerde publicatie: roken, drugs, alcohol, dieet, sexueel gedrag, vuurwapens en verkeer staan in hun top 9.
Maar ze hebben zelf gekozen welke negen oorzaken ze onderzochten.
Mooi he?Diederik Stapel is overal
Net zo dat al die voedingsspecialisten zo in hun maag zitten met de Franse Paradox ( fransen eten het meeste dierlijke vet van alle westerse landen, maar hebben het laagste aantal hart en vaatziektes op japan na)
Zo zijn alle onderzoeken die stellen dat slank zijn gezonder is dan dik gebaseerd op mensen die altijd al slank waren en is er geen enkel serieus onderzoek dat aantoont dat zwaar afvallen gezond is, let wel, ik zeg niet dat afvallen niet verstandig zou zijn, ik zeg, dat is nooit onderzocht.
Verder is een medische ingreep vaak dodelijk. Dit werd in Israel al eens aangetoont toen de hoeveelheid mensen die doodgingen omlaag ging toen de ziekenhuizen staken. Maar dit wil niet zeggen dat het verstandig is je niet te laten behandelen. Ook dit is gegochel met cijfers.

Twee leuke boekjes hierover zijn
Die Panikmacher, van Walter Krämer en Gerald Mackenthun en So Lugen Journalisten van Udo Ulfkotte
Over hoe selectief onderzoek en vooral het selectief presenteren van onderzoeksresultaten de waan van de dag regeerd.
Vuistregel, hoe kleiner de kans dat je er aan dood gaat, hoe groter de paniek er over.
pi_120631266
Elke operatie is een risico. Probleem is dat mensen als ze niet geopereerd worden vaak ook doodgaan aan de aandoening waar ze aan geopereerd moeten worden.

En Fransen eten gewoon niet zo veel, zijn doorgaans slank. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:57:59 #109
45206 Pietverdriet
pi_120631679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:43 schreef nummer_zoveel het volgende:
Elke operatie is een risico. Probleem is dat mensen als ze niet geopereerd worden vaak ook doodgaan aan de aandoening waar ze aan geopereerd moeten worden.
Precies
Stel ik wordt met een onbekende infectie opgenomen in het ziekenhuis, testen tonen niets aan, intussen ben ik dood aan het gaan.
Men geeft mij Antibiotica XYZ
Ik genees, is dat medisch kunnen of een gelukstreffer?
Man met dezelfde infectie, ook negatief in alle testen maar een ander ziekenhuis krijgt Antibiotica ABC
Deze man overlijdt,
Achteraf treffen de artsen elkaar en hebben het over die vreemde infectie
Heeft de arts die ABC probeerde een medische misser begaan?
Helaas is het zo dat veel bacterien zich niet laten kweken. Dr House die alles uiteindelijk weet te ontrafelen een pure fantasie
quote:
En Fransen eten gewoon niet zo veel, zijn doorgaans slank. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Wellicht, maar dierlijk vet is dus niet schadelijk zoals men ons wil doen geloven.
pi_120631748
Bovendien eten fransen wel veel vers, dus weinig kant en klaar troep en niet zo heel veel junk.

In Japan eten ze een stuk minder vet, veel rijst en groente, weinig tot geen zuivel. Maar ook veel vers en niet zoveel junk. (al wordt dat steeds erger in grote steden)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_120631887
Medische fouten zijn zaken als toedienen van een verkeerd medicijn, een verkeerde dosis, voorschrijven van incompatible medicijnen, foute diagnoses, besmetting door foute procedures. 40% van personeel gaf toe dat ze soms één verpakking voor injecties bij meerdere patienten gebruiken (Typisch geval bij ouderen: een 10 ml spuit gebruiken om 20 patienten 0.5ml toe te dienen. enkel de naald werd vervangen).

Het betreft enkel zaken waar fouten gemaakt worden, waar de aanvaarde procedures en richtlijnen een andere handeling voorschreven.
pi_120632892
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:05 schreef meth1745 het volgende:
Medische fouten zijn zaken als toedienen van een verkeerd medicijn, een verkeerde dosis, voorschrijven van incompatible medicijnen, foute diagnoses, besmetting door foute procedures. 40% van personeel gaf toe dat ze soms één verpakking voor injecties bij meerdere patienten gebruiken (Typisch geval bij ouderen: een 10 ml spuit gebruiken om 20 patienten 0.5ml toe te dienen. enkel de naald werd vervangen).

Het betreft enkel zaken waar fouten gemaakt worden, waar de aanvaarde procedures en richtlijnen een andere handeling voorschreven.
Ik werk in de gezondheidszorg en zulke dingen heb ik toch echt nooit meegemaakt. Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt maar ik weet zeker dat niet 40% van mijn collega's bij patienten dezelfde spuit gebruikt. Ik ben benieuwd waar dit soort vreemde dingen gebeuren.
Dit is niet normaal.
pi_120632996
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:00 schreef venomsnake het volgende:
Bovendien eten fransen wel veel vers, dus weinig kant en klaar troep en niet zo heel veel junk.
Fransen eten ook lekker, nemen er de tijd voor en maken het gezellig. Dat zou ook heel goed uit kunnen maken. Van alcoholgebruik is bijvoorbeeld vastgesteld dat dezelfde te grote hoeveelheid bij sociaal gebruik minder schadelijk is dan wanneer je elke avond in je eentje zit te zuipen.
pi_120633056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Fransen eten ook lekker, nemen er de tijd voor en maken het gezellig. Dat zou ook heel goed uit kunnen maken. Van alcoholgebruik is bijvoorbeeld vastgesteld dat dezelfde te grote hoeveelheid bij sociaal gebruik minder schadelijk is dan wanneer je elke avond in je eentje zit te zuipen.
Bron? Het heeft toch echt met MATE te maken.
pi_120633243
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bron?
Heb ik niet bij de hand.

quote:
Het heeft toch echt met MATE te maken.
Ik heb het al een paar keer gezegd, er duiken hier telkens mensen op die hun eigen mantra's en dogma's over eten komen ventileren terwijl die wetenschappelijk totaal niet onderbouwd zijn en daarmee dan die rauw voedselbeweging gaan aanvallen. 'Alles met mate' is ook maar gewoon een geloofsartikel.
pi_120633877
Ik snap al die aanvallen op de raw beweging ook niet zo goed. Tuurlijk, het is een beetje een extreem dieet, maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die stukken ongezonder eten. De "Wit brood met kaas als ontbijt, in de middag broodje hamburer en een paar glazen cola, in de avond wat pannenkoeken en nog wat glazen cola/sinas" diëten bijvoorbeeld, en er zijn heel veel mensen die dat volgen! Er zijn kinderen die dagelijks grotere rotzooi naar binnen werken dan groenten en fruit. :P.

b12 zullen ze bij moeten slikken.
Maar volgens mij valt de rest wel uit planten te halen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:18:01 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120634075
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:10 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap al die aanvallen op de raw beweging ook niet zo goed. Tuurlijk, het is een beetje een extreem dieet, maar ik denk dat er een hoop mensen zijn die stukken ongezonder eten. De "Wit brood met kaas als ontbijt, in de middag broodje hamburer en een paar glazen cola, in de avond wat pannenkoeken en nog wat glazen cola/sinas" diëten bijvoorbeeld, en er zijn heel veel mensen die dat volgen! Er zijn kinderen die dagelijks grotere rotzooi naar binnen werken dan groenten en fruit. :P.

b12 zullen ze bij moeten slikken.
Maar volgens mij valt de rest wel uit planten te halen.
Ik denk dat je een verkeerde vergelijking maakt, en eerlijk gezegd boeit het de meeste mensen absoluut niet wat voor alfalfameuk die moeder in haar eigen lijf stopt, en of ze 3 keer daags met haar blote billen in het gras gaat zitten om richting de eikeboom te mediteren, maar in dit geval zoekt ze de publiciteit op met haar minderjarige en ondervoedde kind.
Daarbij onttrekt ze dat kind ook nog eens al 3 jaar aan de leerplicht terwijl een ander een boete krijgt als hij een dag voor de vakantie met z'n kind van 5 op Schiphol staat, en ze daar in principe nog mee wegkomt ook.

Ja, als je daarmee op TV gaat komen, dan hebben mensen een mening.

Het boeit bijvoorbeeld ook niet of een ander rookt en drinkt, maar een ouder die haar kind van 13 van bier en sigaretten voorziet, en dat ook nog eens gaat zitten verdedigen omdat haar oma van 93 al 100 jaar een pakje per dag rookt mogen ze van mij ook uit de ouderlijke macht ontzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:19:34 #118
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120634115
Hij heeft de groeicurve van een ondervoedkind uit Afrika en een aantal vitaminen en mineralen levels waren wat aan de lage kant. Hij is niet ondervoed.
pi_120634298
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik werk in de gezondheidszorg en zulke dingen heb ik toch echt nooit meegemaakt. Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt maar ik weet zeker dat niet 40% van mijn collega's bij patienten dezelfde spuit gebruikt. Ik ben benieuwd waar dit soort vreemde dingen gebeuren.
Dit is niet normaal.
Zit uit m'n hoofd te quoten, dus ik garandeer de juistheid van m'n cijfers niet. Was een Amerikaanse studie, denk dat het vooral gevallen in geriatrie betrof. Het zal zelden om rechtstreekse injecties gaan, maar bvb iets toevoegen aan een infuuslijn (of hoe die zaken ook noemen). En single use verpakkingen voor meerdere patienten gebruiken, als er 0.5ml moet toegediend worden en een ampule 2mg bevat bvb.
Waar ik "typisch" zei had ik misschien beter "gedocumenteerd geval" geschreven. Zal eens zoeken of ik de studie terugvind.
pi_120634323
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerde vergelijking maakt, en eerlijk gezegd boeit het de meeste mensen absoluut niet wat voor alfalfameuk die moeder in haar eigen lijf stopt, en of ze 3 keer daags met haar blote billen in het gras gaat zitten om richting de eikeboom te mediteren, maar in dit geval zoekt ze de publiciteit op met haar minderjarige en ondervoedde kind.
Daarbij onttrekt ze dat kind ook nog eens al 3 jaar aan de leerplicht terwijl een ander een boete krijgt als hij een dag voor de vakantie met z'n kind van 5 op Schiphol staat, en ze daar in principe nog mee wegkomt ook.

Ja, als je daarmee op TV gaat komen, dan hebben mensen een mening.

Een mening hebben is prima, maar uit de ouderlijke macht zetten is nogal een zware maatregel.
Heel fout enzullks dat het kind niet naar school gaat nu etc, daar moet verandering in komen,

Maar dat hij rauw eet tja, dat is geen reden imo (hoe extreem ook).. Ik wil wel eens weten hoeveel kinderen vitaminen en mineralen tekorten hebben die dagelijks de grootst mogelijke junk food naar binnen werken, ik denk minstens zo veel om eerlijk te zijn.
pi_120634350
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Een mening hebben is prima, maar uit de ouderlijke macht zetten is nogal een zware maatregel.
Heel fout enzullks dat het kind niet naar school gaat nu etc, daar moet verandering in komen,

Maar dat hij rauw eet tja, dat is geen reden imo (hoe extreem ook).. Ik wil wel eens weten hoeveel kinderen vitaminen en mineralen tekorten hebben die dagelijks de grootst mogelijke junk food naar binnen werken, ik denk minstens zo veel om eerlijk te zijn.
Minstens zo veel als wat
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_120634428
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:28 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Minstens zo veel als wat
Als je tien rauwe kinderen ( :') ) neemt, en tien van die dikkerds die dagelijks volgepropt worden met junk, en je gaat bij beiden bloed afnemen dan wil ik nog wel eens zien waar de meeste tekorten / problemen zitten..

(daarbij wil ik overigens niet zeggen dat alleen rauw eten super gezond is)
pi_120634453
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:10 schreef venomsnake het volgende:
Bovendien vallen ze dat dieet dan aan op basis van hun eigen tegeltjeswijsheden. Ze hebben zelf nog geen fractie van de moeite gedaan van die moeder om zich een beeld te vormen van wat gezonde voeding is, maar toch weten ze het beter.
pi_120634786
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bovendien vallen ze dat dieet dan aan op basis van hun eigen tegeltjeswijsheden. Ze hebben zelf nog geen fractie van de moeite gedaan van die moeder om zich een beeld te vormen van wat gezonde voeding is, maar toch weten ze het beter.
Inderaad, ook dat.
Het is allemaal een beetje makkelijk vingertje wijzen.

Het is dat het nu om een kind gaat, dat ligt wat gevoeliger direct.

Maar als je puur naar voeding kijkt dan ben ik er zelf nog niet over uit of puur 100% raw food zo ongezond is, denk wel dat het duur is om zo te leven in ieder geval, wil je genoeg eten that is, want je moet veel eten om alles binnen te krijgen op die manier. Daar ligt dan misschien het gevaar van ondervoeding, te weinig eten.. Maar ik denk dat als je goed kijkt wat je eet, zorgt dat je genoeg eet, dat je er prima op kan leven. Dat gelul over eiwitten etc is kul, die kun je prima uit planten halen.. Maar of het allemaal echt lekker en handig is..? Dat is weer een ander verhaal :P.

Je hebt mensen die er topsport op bedrijven:
http://www.organicathlete(...)rnstein#.UNXJEW_dn14

[ Bericht 1% gewijzigd door venomsnake op 22-12-2012 15:52:28 ]
pi_120635106
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Inderaad, ook dat.

Maar als je puur naar voeding kijkt dan ben ik er zelf nog niet over uit of puur 100% raw food zo ongezond is, denk wel dat het duur is om zo te leven in ieder geval, wil je genoeg eten that is, want je moet veel eten om alles binnen te krijgen op die manier. Daar ligt dan misschien het gevaar van ondervoeding, te weinig eten.. Maar ik denk dat als je goed kijkt wat je eet, zorgt dat je genoeg eet dat je er prima op kan leven. Dat gelul over eiwitten etc is kul, die kun je prima uit planten halen.. Maar of het allemaal echt lekker en handig is..? Dat is weer een ander verhaal :P.
Mij niet gezien, ik vind dat waar het om gezonde voeding gaat mensen hun geestelijke gezondheid, en de relatie met de lichamelijke, nogal eens veronachtzamen. En niet alleen deze moeder. Ik kook zelf dan ook omdat het lekkerder wordt, niet om specifiek iets binnen te krijgen of te vermijden.

Ik sta alleen wel open voor de gedachte dat groei tot boven de 1.90 niet heel erg gezond en/of natuurlijk is, en dat de hoeveelheden, koolhydraten en eiwitten en in het bijzonder zuivel en gluten die we binnenkrijgen dat ook niet per se zijn. Laat staan geraffineerde suikers of vervangingen daarvan.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:02:54 #126
45206 Pietverdriet
pi_120635391
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mij niet gezien, ik vind dat waar het om gezonde voeding gaat mensen hun geestelijke gezondheid, en de relatie met de lichamelijke, nogal eens veronachtzamen. En niet alleen deze moeder. Ik kook zelf dan ook omdat het lekkerder wordt, niet om specifiek iets binnen te krijgen of te vermijden.

Ik sta alleen wel open voor de gedachte dat groei tot boven de 1.90 niet heel erg gezond en/of natuurlijk is, en dat de hoeveelheden, koolhydraten en eiwitten en in het bijzonder zuivel en gluten die we binnenkrijgen dat ook niet per se zijn. Laat staan geraffineerde suikers of vervangingen daarvan.
Waarom zou dat slecht zijn?
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:16:50 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120635760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als je tien rauwe kinderen ( :') ) neemt, en tien van die dikkerds die dagelijks volgepropt worden met junk, en je gaat bij beiden bloed afnemen dan wil ik nog wel eens zien waar de meeste tekorten / problemen zitten..

(daarbij wil ik overigens niet zeggen dat alleen rauw eten super gezond is)
Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.

En als de moeder van dat dikke kind dat dikke kind ook nog eens thuishoudt van school en de publiciteit opzoekt, dan heeft men in de media en op fora ook een mening, en reken maar dat die niet mals zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120635865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dit is niet normaal.
Schrap de 40% :+ (alhoewel: Injection equipment reuse occurs commonly in the Northwest Province of Cameroon, practiced by 44% of health workers at public hospitals. )

Data betreffende de VS:

• Studies in the mid 1990s indicated that 20-39% of anesthesia personnel were reusing syringes for multiple patients; by 2002 this rate had dropped to 1-3%
• Limited data in 2008 from an Anesthesia Patient Safety Foundation poll indicated that up to 27% of clinicians could be reusing propofol infusion syringes while changing only the tubing between patients.

on-line survey conducted in May and June 2010 of clinicians in US health care settings:
• A total of 30.2% (1,599 respondents), reported that they ―always or sometimes enter a single-dose/single-use vial more than once for the same patient.
• A total of 318 respondents indicated that they ―sometimes or always use single-dose/single-use vials for more than 1 patient representing 6.0% of all respondents.
• Forty-five respondents representing 1.0% reported that they ―sometimes or always administer medication to more than 1 patient using the same syringe but a new sterile needle for each patient.
• A total of 797 respondents (15.1%) indicated that they are ―sometimes or always reusing a syringe for additional doses from the same multi-dose vial for the same patient.
• A total of 448 respondents (9.0%) indicated that they ―always or sometimes use a bag or bottle of intravenous solution as a source of supply or medication diluent for more than 1 patient.

• A recent survey of infection control practices at 68 ambulatory surgical centers in 3 states found lapses in blood glucose monitoring in 46.3% of the centers.

In de periode 1998-2008 werd in 33 uitbraken van hepatitis het hergebruik van medisch materiaal als oorzaak vastgesteld.

Bronnen: CDC, Harm Reduction Journal, American Journal of Infection Control (www.ajicjournal.org), WHO
pi_120637326
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou dat slecht zijn?
Waarom zou het niet slecht zijn?
pi_120637865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef meth1745 het volgende:

Data betreffende de VS:

daar wonen wij niet
pi_120637953
Heb je in de VS ook niet een tweedeling in de gezondheidszorg zeg maar, dat die voor mensen met geld veel beter is?
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:25:45 #132
45206 Pietverdriet
pi_120638030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou het niet slecht zijn?
Wie claimt maakt hard.
pi_120638113
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie claimt maakt hard.
Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:28:28 #134
45206 Pietverdriet
pi_120638132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.
Rook er nog eentje
pi_120638155
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rook er nog eentje
Een inhoudsloze oneliner, goh, dat had ik nou niet van jou verwacht.
pi_120638174
Trouwens, even over die Japanners: die krijgen wel kanker hoor. Alleen minder vaak darmkanker.
Ze krijgen vaak maagkanker en roken er flink op los dus longkanker enz zal er ook wel voorkomen.

http://www.merckmanual.nl/mmhenl/print/sec15/ch180/ch180d.html
pi_120638200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.
Plaats jij nou es een paar gevallen van kinderen die overleden zijn omdat hun ouders ze friet en boterhammen met kaas gaven...
(Nietzsche)
pi_120638276
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Inderaad, ook dat.

Maar als je puur naar voeding kijkt dan ben ik er zelf nog niet over uit of puur 100% raw food zo ongezond is, denk wel dat het duur is om zo te leven in ieder geval, wil je genoeg eten that is, want je moet veel eten om alles binnen te krijgen op die manier. Daar ligt dan misschien het gevaar van ondervoeding, te weinig eten.. Maar ik denk dat als je goed kijkt wat je eet, zorgt dat je genoeg eet, dat je er prima op kan leven. Dat gelul over eiwitten etc is kul, die kun je prima uit planten halen.. Maar of het allemaal echt lekker en handig is..? Dat is weer een ander verhaal :P.

Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.
(Nietzsche)
pi_120638387
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.
Plaats jij nou es een paar gevallen van kinderen die overleden zijn omdat hun ouders ze friet en boterhammen met kaas gaven...
Nee.
pi_120638486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zo'n beetje dezelfde redenatie dat als iemand zijn kind met een riem afranselt dat dan niet erg is want de buurvrouw slaat haar kind met een stok.
(Nietzsche)
pi_120644788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je in de VS ook niet een tweedeling in de gezondheidszorg zeg maar, dat die voor mensen met geld veel beter is?
Het is vooral de mate van zorg die beschikbaar is, zonder health insurance is heel wat zorg niet te betalen. Daarom dat velen naar de ER gaan voor zaken waar een ander een afspraak voor maakt. Hospitalen en instellingen voor veterans lijken vaak negatief in het nieuws te komen, heeft misschien iets te maken met het feit dat ze een apart systeem (instellingen en financiering) hebben, iets dat voor zover ik weet voor geen enkele andere bevolkingsgroep bestaat.

Voordeel in de VS is wel dat je de gegevens van hospitalen kan vergelijken; met de juiste app op je iphone weet je meteen wat het beste hospitaal is dat je kan bereiken in een half uur (met ratings van A tot F). Je kan opzoeken welk hospitaal het best scoort voor specifieke aandoeningen en criteria. bvb het percentage patienten met longontsteking die binnen dertig dagen na behandeling weer opgenomen werden, of het percentage sterfgevallen na een hartaanval. Zie http://businessoverbroadw(...)alth-outcome-metrics waar een blogger die gegevens via google maps toont.
pi_120645936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.

En als de moeder van dat dikke kind dat dikke kind ook nog eens thuishoudt van school en de publiciteit opzoekt, dan heeft men in de media en op fora ook een mening, en reken maar dat die niet mals zal zijn.
Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.
pi_120646113
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.
Nou, er was een afval-programma over te dikke kinderen waarbij de ouders se boel echt zaten te blokkeren. Steeds bitterballen aanbieden etc
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:54:50 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120651089
Net de documentaire Rauwer eindelijk bekeken. Wat ik tekenend vond, was dat door de moeder en Tom gesteld werd dat Tom zelf kon kiezen om niet meer rauw te eten, maar de oudste zoon had geen andere keuze dan weg te gaan, omdat hij niet voor rauw eten koos. Dat vond ik in tegenstrijd met elkaar.

De reden waarom hij niet naar school ging vond ik erg onduidelijk. Hij kwam met teveel verleidingen in aanraking en hij was blijven zitten, dat haalde ik eruit.

Wat ook opviel was dat een onder toezicht stelling kennelijk weinig voorstelt. Het heeft er niet voor gezorgd dat Tom alsnog naar school ging. Uithuisplaatsing lijkt me ook niet de weg, maar wat dan wel de juiste weg is voor Tom, dat weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120660486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.
Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..
pi_120663238
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 02:50 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..
Die eten dus ook vlees:

mensapen eten wel eens dierlijke producten. Voor de chimpansees zijn dat insecten (vooral termieten) en soms eieren en vlees. In een enkel geval zelfs apen en antilopen. Ze gaan soms gezamenlijk op jacht om kleinere dieren in het nauw te drijven.
•De bonobo eet heel soms ongewervelde dieren of kleine zoogdieren, maar hij jaagt er niet echt op. De orang-oetan eet voornamelijk fruit, planten en insecten, maar een enkele keer ook kleine zoogdieren.

Bron: WWF
(Nietzsche)
pi_120663963
Je weet dat het menu van die dieren voor 99% uit ( rauw :P ) fruit en andere planten bestaat, slechts rond de 1% vlees? Het is niet zo dat die dieren bij iedere maaltjd een stuk vlees moeten hebben.. Waar halen die beesten toch hun eiwitten weg, omg omg omg,,, :')

Maakt verder ook niet uit, wij zijn geen bonobo's al ben ik wel even horny :D. Maar dat een rauw dieet bij voorbaat zwaar ongezond zou zijn, ik geloof daar niet zo in eigenlijk,

Het lijkt me vooral erg duur en ik vind het ook wel fijn als ik lekker eet, dus het is niet voor mij weggelegd :).
pi_120664243
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 11:23 schreef venomsnake het volgende:
Je weet dat het menu van die dieren voor 99% uit ( rauw :P ) fruit en andere planten bestaat, slechts rond de 1% vlees? Het is niet zo dat die dieren bij iedere maaltjd een stuk vlees moeten hebben.. Waar halen die beesten toch hun eiwitten weg, omg omg omg,,, :')
niemand zegt ook dat Tom bij elke maaltijd vlees moet eten.
pi_120664745
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken.
Dus je mag je kinderen wel onverschillig en gemakzuchtig voeden, maar als je er je best voor doet en tot een afwijkend inzicht komt dan moet er ingegrepen worden? Dat duidt meer op angst voor afwijkende inzichten dan op bezorgdheid om kinderen.
  zondag 23 december 2012 @ 12:05:26 #150
45206 Pietverdriet
pi_120664855
Hysterie bij de jeugdzorg, zijn als de dood weer een meisje van Nulde te krijgen en overreageren op zeilmeisjes, zeiljongens en mediageile rauwkostnazi's
pi_120664907
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Hysterie bij de jeugdzorg, zijn als de dood weer een meisje van Nulde te krijgen en overreageren op zeilmeisjes, zeiljongens en mediageile rauwkostnazi's
Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben dat er een jeugdzorg is. Ik moet er niet aan denken dat die kids bij die verslaafde, psychisch zeer in de knoop, mishandelende ouders blijven waar ik mee werk.
  zondag 23 december 2012 @ 12:08:52 #152
45206 Pietverdriet
pi_120664931
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:07 schreef maartend het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben dat er een jeugdzorg is. Ik moet er niet aan denken dat die kids bij die verslaafde, psychisch zeer in de knoop, mishandelende ouders blijven waar ik mee werk.
Ik denk dat jij beter moet leren lezen
pi_120665140
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter moet leren lezen
Ging me eigenlijk meer over de soms wat ongenuanceerde kijk op jeugdzorg. Ik pakte jou stukje enkel omdat het over jeugdzorg ging.
  zondag 23 december 2012 @ 12:19:32 #154
45206 Pietverdriet
pi_120665174
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:18 schreef maartend het volgende:

[..]

Ging me eigenlijk meer over de soms wat ongenuanceerde kijk op jeugdzorg. Ik pakte jou stukje enkel omdat het over jeugdzorg ging.
Klopt het soms niet wat ik schrijf?
pi_120665441
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Nouja en terecht, want zodra er zo'n meisje van Nulde is zijn we wederom niet blij met jeugdzorg. Krijgen ze ook weer alle shit over zich heen. :')
pi_120665450
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt het soms niet wat ik schrijf?
Nee. Ik denk nl. niet dat er hysterie is. Maar wel dat ze soms zaken moeten aanpakken.
  zondag 23 december 2012 @ 12:33:39 #157
45206 Pietverdriet
pi_120665553
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:30 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja en terecht, want zodra er zo'n meisje van Nulde is zijn we wederom niet blij met jeugdzorg. Krijgen ze ook weer alle shit over zich heen. :')
En daarom krijgen we een op de vierkante milimeter georganiseerde en gecontroleerde maatschappij, dank je, dan liever af en toe een meisje uit Nulde dan een overheid die zich overal tegenaan bemoeit.
  zondag 23 december 2012 @ 12:34:38 #158
45206 Pietverdriet
pi_120665584
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:30 schreef maartend het volgende:

[..]

Nee. Ik denk nl. niet dat er hysterie is. Maar wel dat ze soms zaken moeten aanpakken.
Ik denk dat ze vooral met budgetrechtvaardiging bezig zijn in deze bezuinigingstijden.
pi_120665642
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En daarom krijgen we een op de vierkante milimeter georganiseerde en gecontroleerde maatschappij, dank je, dan liever af en toe een meisje uit Nulde dan een overheid die zich overal tegenaan bemoeit.
Liever niet, dankje
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  zondag 23 december 2012 @ 12:40:02 #160
45206 Pietverdriet
pi_120665750
quote:
13s.gif Op zondag 23 december 2012 12:36 schreef Sharpdressedman het volgende:

[..]

Liever niet, dankje
Jij hebt liever een staat die jou iedere verantwoording ontneemt en zich overal tegenaan bemoeit? Die je voorschrijft wat jij iedere dag je kinderen te eten geeft? Die er sancties op zet als jij vegetarisch of rauw wilt eten?
pi_120665950
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij hebt liever een staat die jou iedere verantwoording ontneemt en zich overal tegenaan bemoeit? Die je voorschrijft wat jij iedere dag je kinderen te eten geeft? Die er sancties op zet als jij vegetarisch of rauw wilt eten?
Liever dan verkapte kindermishandeling.
  zondag 23 december 2012 @ 12:45:51 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120665958
quote:

[..]

Jeugdzorg onderneemt in deze vooral actie omdat het kind de leerplichtwet ontduikt.
Als ze een poot hadden om op te staan qua voedsel hadden ze dat vast wel gedaan, maar dat deel is vooralsnog vrij kansloos.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120665975
quote:

[..]

Nee. Maar wel een staat die ingrijpt op momenten dat het nodig is. En ingrijpen bij iemand die dus blijkbaar aantoonbaar ondervoed is (dat geven tenminste 2 artsen aan en ik heb geen redenen om ze niet serieus te nemen in hun expertise) en wiens moeder alle vormen van onderwijs onttrekt aan haar kind (de les die zij geeft zou ik ook nog kunnen, maar dat vind ik ruim onvoldoende voor mijn kind) lijkt me dan wel rdelijk.
En vergeet niet, moerders heeft zichzelf jaren geleden op de kaart geplaatst met de eerste documentaire. Vanaf dat moment staat ze in de spotlight. En ja, hoge bomen, blahdieblahdieblah
  zondag 23 december 2012 @ 12:47:13 #164
45206 Pietverdriet
pi_120666004
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 12:45 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Liever dan verkapte kindermishandeling.
Ik denk dat uit huis plaatsen omdat ouders een vegetarisch dieet hebben pas kindermishandeling is.
pi_120666061
quote:

[..]

Het gaat er om dat het kind niet naar school gaat Pietverdriet.

En nee, liever niet nog meer meisjes van Nulde of Savanna's. Hoe haal je het in je hoofd zeg.
pi_120666146
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat uit huis plaatsen omdat ouders een vegetarisch dieet hebben pas kindermishandeling is.
Zoals iedereen al aangeeft, daar doen ze het niet voor. Dat vinden ze namelijk niet opwegen tegen datgene dat ze met dat dieet doet.
Ze zetten de procedure in omdat hij al 3 jaar niet naar school gaat. Nee, die zal een toekmst hebben in nederland.
We zitten allemaal op buitenlanders te schelden omdat ze niet integreren, nee Tom integreert lekker. Ik heb behalve zijn vriendin geen andere vriend gezien. Er lijkt ook wel enige vorm van sociale deprivatie.
pi_120672568
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Er wordt geen enkel kind uit huis geplaatst vanwege vegetarisch dieet. Wie reageert hier nu hysterisch?

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 24-12-2012 07:25:52 ]
  maandag 24 december 2012 @ 07:19:34 #168
379943 Paper_Tiger
pi_120707221
quote:
15s.gif Op zondag 23 december 2012 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Het gaat er om dat het kind niet naar school gaat Pietverdriet.

En nee, liever niet nog meer meisjes van Nulde of Savanna's. Hoe haal je het in je hoofd zeg.
In een maatschappij waarin je alle ellende wilt uitsluiten (op zich een loffelijk streven) moet je alles zodanig met regels dichttimmeren dat het leven verstikkend wordt.

Piet geeft aan dat hij liever af en toe wat ellende ziet dan gedwongen te worden zijn leven te moeten leven zoals een ander hem dat oplegt. Hij zal dan nooit de Man van Nulde worden maar ook nooit echt hebben geleefd.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 08:15:44 #169
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120707404
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:07 schreef maartend het volgende:

[..]

Terwijl Jeugdzorg juist die zielig verslaafde ouders heeeeeel veel kansen geeft omdat die arme mensen toch stikhard hun best doen d.m.v. maatschappelijk werk, verslavingszorg,schuldhulpverlening en psychologen hun leven op orde te krijgen, kijk dan hoe mamma haar best doet tussen het scoren van coke door !!!
Goed he.....

Ga toch weg joh, ik heb zelf bij Jeugdzorg gewerkt en heb net iets teveel van dit soort dingen gezien om er nog vol lof over te kunnen spreken, heb uiteindelijk ontslag genomen nadat er idd een kindje door voodoo-geest-uitdrijfacties om het leven was gebracht terwijl de signalen volledig genegeerd werden. Erge was nog dat de toeziende voogd na dit bericht in de kantine bezig was te klagen dat de leverancier van haar nieuwe badkamer de verkeerde tint blauw aan tegeltjes had gebracht, ze haalde nog net niet haar schouders op toen het bericht van het vermoorde meiske binnenkwam (ach ja...kan gebeuren houding)
Neen, je hoeft niet gillend van het janken over de grond te gaan rollen maar een beetje empathie en je eens af gaan vragen of jij mogelijk een tikkie nalatig bent geweest (en dat was ze in dit geval behoorlijk, huisbezoeken afzeggen, signalen van brandwonden negeren en ook andere zaken niet willen zien..)
Mijn reactie was behoorlijk fel en ik denk dat als er geen collega's bij waren geweest dat deze tante nog steeds met de gevolgen had rondgelopen van mijn reactie op haar onverschillige houding.

Enfin, ff verder zeiken over Jeugdzorg..

Kinderen die na een UHP in een instelling kwamen waarvan men wist dat o.a.. de directeur gek was op jongetjes, er brieven kwamen dat er dit alles na 2 aangiftes in behandeling was, de directeur was opgepakt maar er vooral nix in de media mocht en iedereen zijn mond moest houden omdat er anders meer aangiftes zouden kunnen komen waardoor meneer misschien wel teveel shit aan zijn hoofd kreeg (neen, zo letterlijk stond het er niet maar het uitgangspunt van die brief was wel dat het * de zaak zou bemoeilijken* als er meer aangiftes kwamen.

Kinderen die hun vader niet mochten zien omdat mamma opeens had besloten dat er sprake zou zijn van incest, kinderen die daarin meegingen uit loyaliteit met de moeder en later totaal in de knoop zaten omdat de loyaliteit naar pappa ging opspelen en ze mee-gelogen hadden tijdens de wraakacties van mamma...ondertussen de huilende verscheurde vader meerde malen per week aan de telefoon bij Jeugdzorg omdat hij zo graag wilde weten hoe het met zijn kinderen ging en ze wilde zien.

Jeugdzorg is een organisatie waar teveel mensen werken die met zichzelf bezig zijn, mensen die al een jaar voogd zijn van een aantal kinderen die ze geneens hebben gezien, toeziende voogden zijn op papier maar in praktijk niet omkijken naar de kinderen, stage-lopende keurige meisjes casussen krijgen die ze absoluut niet aankunnen omdat ze zelf nog niets van het leven weten...etc etc.

Semi-Overheid met een vies bijsmaakje aangezien er indertijd nogal wat geld per jaar per kind binnenkwam voor de kids waarvan de organisatie een medewerker voogd kon laten worden.

Heb hier al eerder topics geplaatst met dit soort idiote dingen, een moeder die al drie kinderen kwijt is (moord...) en pas na de derde een kleine veroordeling kreeg...op het AT5 forum bleek zelfs dat de vader van twee van die kinderen al eerdere relaties had gehad waarin er kinderen ernstig in gevaar kwamen..
Ach ja, tokkies, ze kunnen er nix aan doen toch?
Politie zei indertijd dat in sommige gevallen echt te pleitten is voor verplichte sterilisatie maar ja, dan krijg je weer de discussie...wie en wanneer en dat is ook eigenlijk iets waar je je niet mee zou mogen bemoeien....

Maar goed, ze doen ook goede dingen...

[ Bericht 14% gewijzigd door Loedertje op 24-12-2012 08:27:10 ]
pi_120707467
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 08:15 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Terwijl Jeugdzorg juist die zielig verslaafde ouders heeeeeel veel kansen geeft omdat die arme mensen toch stikhard hun best doen d.m.v. maatschappelijk werk, verslavingszorg,schuldhulpverlening en psychologen hun leven op orde te krijgen, kijk dan hoe mamma haar best doet tussen het scoren van coke door !!!
Goed he.....

Ga toch weg joh, ik heb zelf bij Jeugdzorg gewerkt en heb net iets teveel van dit soort dingen gezien om er nog vol lof over te kunnen spreken, heb uiteindelijk ontslag genomen nadat er idd een kindje door voodoo-geest-uitdrijfacties om het leven was gebracht terwijl de signalen volledig genegeerd werden.

Kinderen die na een UHP in een instelling kwamen waarvan men wist dat o.a.. de directeur gek was op jongetjes, er brieven kwamen dat er dit alles na 2 aangiftes in behandeling was, de directeur was opgepakt maar er vooral nix in de media mocht en iedereen zijn mond moest houden omdat er anders meer aangiftes zouden kunnen komen waardoor meneer misschien wel teveel shit aan zijn hoofd kreeg (neen, zo letterlijk stond het er niet maar het uitgangspunt van die brief was wel dat het * de zaak zou bemoeilijken* als er meer aangiftes kwamen.

Kinderen die hun vader niet mochten zien omdat mamma opeens had besloten dat er sprake zou zijn van incest, kinderen die daarin meegingen uit loyaliteit met de moeder en later totaal in de knoop zaten omdat de loyaliteit naar pappa ging opspelen en ze mee-gelogen hadden tijdens de wraakacties van mamma...ondertussen de huilende verscheurde vader meerde malen per week aan de telefoon bij Jeugdzorg omdat hij zo graag wilde weten hoe het met zijn kinderen ging en ze wilde zien.

Jeugdzorg is een organisatie waar teveel mensen werken die met zichzelf bezig zijn, mensen die al een jaar voogd zijn van een aantal kinderen die ze geneens hebben gezien, toeziende voogden zijn op papier maar in praktijk niet omkijken naar de kinderen, stage-lopende keurige meisjes casussen krijgen die ze absoluut niet aankunnen omdat ze zelf nog niets van het leven weten...etc etc.

Semi-Overheid met een vies bijsmaakje aangezien er indertijd nogal wat geld per jaar per kind binnenkwam voor de kids waarvan de organisatie een medewerker voogd kon laten worden.

Maar goed, ze doen ook goede dingen...
Daar klinkt een zooi frustratie. En mogelijk terecht maar gooi niet het kind met het badwater weg.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 08:28:55 #171
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120707478
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:26 schreef maartend het volgende:

[..]

Daar klinkt een zooi frustratie. En mogelijk terecht maar gooi niet het kind met het badwater weg.
Klopt ;) (vandaar het laatste zinnetje...)

Het is al tien jaar geleden en nog kan ik pissed worden als er weer een incidentje in de media komt waarbij Jeugdzorg bij voorbaat al roept * wij hebben echt alles gedaan !!!*
Niet fair, eerst onderzoeken en dan pas een conclusie trekken n.a.v. het functioneren vanje eigen organisatie
  maandag 24 december 2012 @ 08:35:53 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120707518
De verhalen van jeugdzorg zijn niet onbekend, daarom snap ik niet dat iemand die zichzelf als weldenkend beschouwt (de moeder van Tom) het risico wil nemen met ze te maken to krijgen door haar kind van school te houden.

Die voeding is geen grond, maar ik vind het heel dom van haar dat ze met die onttrekking aan de leerplicht (en haar media-geilerij) de deur zo openzet voor zulke instanties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 24-12-2012 08:41:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120707525
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:28 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Klopt ;) (vandaar het laatste zinnetje...)

Het is al tien jaar geleden en nog kan ik pissed worden als er weer een incidentje in de media komt waarbij Jeugdzorg bij voorbaat al roept * wij hebben echt alles gedaan !!!*
Niet fair, eerst onderzoeken en dan pas een conclusie trekken n.a.v. het functioneren vanje eigen organisatie
Andere kant. Door alle gierende bezuinigingen van de laatste jaren hebben de medewerkers daar een caseload waar de honden geen brood meer van lusten. was vroeger al niet fijn, is enkel maar erger geworden. Dat en het moeten registreren van elke scheet.
pi_120707817
quote:
10s.gif Op maandag 24 december 2012 08:15 schreef Loedertje het volgende:

verhaal
Schrijf er een boek over. Zou het graag lezen.
zelfde als diginoob
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 09:13:32 #175
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120707949
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 08:36 schreef maartend het volgende:

[..]

Andere kant. Door alle gierende bezuinigingen van de laatste jaren hebben de medewerkers daar een caseload waar de honden geen brood meer van lusten. was vroeger al niet fijn, is enkel maar erger geworden. Dat en het moeten registreren van elke scheet.
Weet dat het werken binnen al die kaders k*t is, was het toen ook al , bergen formulieren en invullen van papieren alvorens je iets kunt doen maar dat staat los van de zaken waar ik het hier over heb ( Zie AT5 forum 1996 http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=5978&highlight= )

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:05 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Schrijf er een boek over. Zou het graag lezen.
Helaas momenteel geen tijd voor , te druk met leven ;)
Maar op de
link hierboven krijg je een kleine indruk van de foutjes die er worden gemaakt bij jeugdzorg.
pi_120708015
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:13 schreef Loedertje het volgende:

Weet dat het werken binnen al die kaders k*t is, was het toen ook al , bergen formulieren en invullen van papieren alvorens je iets kunt doen maar dat staat los van de zaken waar ik het hier over heb ( Zie AT5 forum 1996 http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=5978&highlight= )

En daardoor proberen we het met nog meer burowerk nog dichter te timmeren. Ja, dat zal werken.
Maar ik werk niet voor BJZ, ik werk voor verslavingszorg. Maak dus een heel andere kant mee.
  † In Memoriam † maandag 24 december 2012 @ 09:39:05 #177
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120708351
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:18 schreef maartend het volgende:

[..]

En daardoor proberen we het met nog meer burowerk nog dichter te timmeren. Ja, dat zal werken.
Maar ik werk niet voor BJZ, ik werk voor verslavingszorg. Maak dus een heel andere kant mee.
Bij het laatste heb ik ooit een jaar stage gelopen ( streetcornerwerk in Amsterdam)
Supercool, vooral 's avonds en 's nachts .
Veel schrijnende gevallen, máár wilde je iets dan kreeg je het in die tijd ook met wat manipuleren wel voor elkaar, jonge 12/13/14 jarige prostituees die je uit bescherming liet opsluiten, veel doorverwjzingen want je was immers een lopende wegwijzer, je kon veel instanties open benaderen , liet mensen in hun waarde en wist dat er ook niets aan een verslaving te doen is d.m.v. pushen en dwang . Het is alleen altijd zo complex omdat er veel andere dingen bij komen kijken (dakloosheid, psychische aandoeningen) en vooral bij het laatste is bijvoorbeeld een detentie funest voor een behandeling omdat de bewaarders (haha, tegenwoordig penitentiair inrichtings- werkers) simpelweg deze groep mensen niet kunnen begeleiden.

Leuk en divers vak maartend ! *O*
pi_120723356
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:39 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Leuk en divers vak maartend ! *O*
Leukste werk dat ik ooit heb gedaan. Voel me als een vis in het water en dan heb ik niet eens een gebruikersverleden.
pi_120730356
Even terug on topic
Vandaag een stuk in Het Parool over raw food opmars in Amsterdam.

De moeder van Tom heeft een marktstal op de Noordermarkt (Ik lust je Rauw) en doet momenteel hele goede zaken en krijgt veel steun van medestanders. Ze wilde niks zeggen over Tom, maar er schijnt toch aan een oplossing gewerkt te worden.
  maandag 24 december 2012 @ 19:33:02 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120730518
Tuurlijk doet ze goede zaken als ze in het nieuws is, half antroposofisch Amsterdam gaat een kijkje nemen bij die kraam :P
  woensdag 26 december 2012 @ 16:04:34 #181
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120786474
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:01 schreef Mike het volgende:
Forks over Knives

[ afbeelding ]

Een docu die een verhaal vertelt dat ik liever niet wil horen: we zouden een hoop ziektes kunnen voorkomen als we naast alle fastfood (dat lijkt me bekend :+ ) ook geen dierlijke producten meer zouden eten (zowel vlees als bv melk). We volgen in de docu een aantal wetenschappers die onderzoek ernaar gedaan hebben en ook wat doktoren die hun zieke patiënten op een dieet zetten van plantaardige producten. Informatief en onderhoudend.
pi_120806438
quote:
9s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:04 schreef hexje het volgende:

[..]

Dat is die docu met Dr. Esselstyn, Clinton volgt dat dieet en heeft er succes mee.
Redelijk bekende arts.

pi_120856625
quote:
Oplossing voor rauw etende jongen

(Novum) - De 15-jarige jongen die alleen rauw voedsel eet wordt niet uit huis geplaatst. Tom Watkins gaat vanaf 7 januari naar een erkende school. Deze afspraken zijn het resultaat van bemiddeling van Kinderombudsman Marc Dullaert.

De ombudsman zat aan tafel met Tom en zijn moeder, Bureau Jeugdzorg Agglomeratie Amsterdam, leerplichtambtenaren, het Geert Groote College Amsterdam en de Wereldschool.

Bureau Jeugdzorg begon deze maand een spoedprocedure om de jongen uit huis te plaatsen, omdat hij niet deelneemt aan erkend onderwijs. Afgesproken is om deze spoedprocedure stop te zetten, aangezien Tom vanaf 7 januari onderwijs volgt bij de Wereldschool en leerling is van het Geert Groote College Amsterdam.

Onderwijs via de Wereldschool maakt het mogelijk dat Tom zowel in Groot-Brittannië als in Nederland onderwijs kan volgen. Dit is van belang omdat Tom en zijn moeder in het lopende schooljaar ook geregeld bij zijn broer en vader in Groot-Brittannië verblijft.

Alle partijen zijn verheugd over de oplossing. "Ik juich het toe dat er een oplossing is gekomen, die aansluit bij de wensen en behoeften van Tom", zegt Dullaert in een verklaring. "Ieder kind heeft volgens het Internationaal Verdrag voor de Rechten van het Kind het recht om op te groeien bij zijn ouders én recht op onderwijs. Met deze oplossing komen alle partijen hieraan tegemoet."

Toms moeder weigerde haar zoon twee jaar naar school te sturen vanwege pesterijen om zijn dieet. Hij kreeg thuis les, zonder toestemming van de leerplichtambtenaar. De jongen dook onlangs onder naar aanleiding van de mogelijke uithuisplaatsing.

Moeder en zoon eten al jaren alleen maar rauwe groenten, fruit, zaden en noten. De moeder wil het eten niet verhitten omdat dan vitamines en enzymen verloren zouden gaan. Volgens kinderartsen is de jongen door het dieet ondervoed geraakt.
http://binnenland.nieuws.(...)r_rauw_etende_jongen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_120856713
quote:
Dit is van belang omdat Tom en zijn moeder in het lopende schooljaar ook geregeld bij zijn broer en vader in Groot-Brittannië verblijft.
ieder normaal kind heeft volgens mij dan gewoon pech en krijg zijn andere ouder alleen in de vakantie's te zien :')
pi_120857211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 11:44 schreef mschol het volgende:

[..]

ieder normaal kind heeft volgens mij dan gewoon pech en krijg zijn andere ouder alleen in de vakantie's te zien :')
Want je kunt je kind niet op de Wereldschool inschrijven?
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:42:15 #186
3542 Gia
User under construction
pi_120862917
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat kost dat? En wie betaalt dat?
Neefjes en een nichtje van mij hebben ooit op een internationale school gezeten, in Spanje en in Nederland. Dat kostte nogal wat.
Of de wereldschool gratis is, weet ik niet.

Verder eens met mschol.
  † In Memoriam † vrijdag 28 december 2012 @ 14:49:24 #187
43556 miss_dynastie
pi_120863185
quote:

[..]

Nou, voor zover ik weet is dat normaliter niet zo eenvoudig.
pi_120863664
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Neefjes en een nichtje van mij hebben ooit op een internationale school gezeten, in Spanje en in Nederland. Dat kostte nogal wat.

Verder eens met mschol.
Wie draait er nu op voor de kosten dan?
pi_120867056
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Verder eens met mschol.
als ik kijk op de site van de wereld school dan kost 1 jaar tussen de 2300 en >3000 euro
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:24:12 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120869869
quote:

[..]

Nee, dat gaat niet zo makkelijk, en zeker niet als thuisonderwijs het doel is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120871527
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 02:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Dat is die docu met Dr. Esselstyn, Clinton volgt dat dieet en heeft er succes mee.
Redelijk bekende arts.

Ja en?!! Francis en Tom eten rauw, niet vegan...een vegan kookt gewoon zijn eten hoor!
(Nietzsche)
pi_120872946
Als reïncarnatie bestaat, dan was ze zeker een koe of een geit geweest.
To see or not to see. That's my answer.
pi_120885619
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:58 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ja en?!! Francis en Tom eten rauw, niet vegan...een vegan kookt gewoon zijn eten hoor!
Dat meen je niet? :') :D..
Forks over Knives (waar hij mee aan kwam kakken) zegt dan ook niets over raw vegan.

Overigens vreet clinton 80/10/10. Wat eigenlijk wil zeggen 80% kolhydraten, 10% eiwit en 10% vet. Dan doen de meeste raw vegans ook, alleen koken die hun eten niet idd.

Maar goed, ik snapte sowieso niet zo goed waar hij heen wilde met die link naar Forks over Knives.. :P
pi_120899660
Kinderen hadden dus adhd en leerproblemen.Rauw eten was de enige oplossing, toch!
Klinkyt alsof het weer zo;n moeder is die niet aankan dat haar kinderen "anders" zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Chernobog op 29-12-2012 03:10:34 ]
No.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')