abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:02:54 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120635391
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mij niet gezien, ik vind dat waar het om gezonde voeding gaat mensen hun geestelijke gezondheid, en de relatie met de lichamelijke, nogal eens veronachtzamen. En niet alleen deze moeder. Ik kook zelf dan ook omdat het lekkerder wordt, niet om specifiek iets binnen te krijgen of te vermijden.

Ik sta alleen wel open voor de gedachte dat groei tot boven de 1.90 niet heel erg gezond en/of natuurlijk is, en dat de hoeveelheden, koolhydraten en eiwitten en in het bijzonder zuivel en gluten die we binnenkrijgen dat ook niet per se zijn. Laat staan geraffineerde suikers of vervangingen daarvan.
Waarom zou dat slecht zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:16:50 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120635760
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Als je tien rauwe kinderen ( :') ) neemt, en tien van die dikkerds die dagelijks volgepropt worden met junk, en je gaat bij beiden bloed afnemen dan wil ik nog wel eens zien waar de meeste tekorten / problemen zitten..

(daarbij wil ik overigens niet zeggen dat alleen rauw eten super gezond is)
Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.

En als de moeder van dat dikke kind dat dikke kind ook nog eens thuishoudt van school en de publiciteit opzoekt, dan heeft men in de media en op fora ook een mening, en reken maar dat die niet mals zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120635865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik werk in de gezondheidszorg en zulke dingen heb ik toch echt nooit meegemaakt. Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt maar ik weet zeker dat niet 40% van mijn collega's bij patienten dezelfde spuit gebruikt. Ik ben benieuwd waar dit soort vreemde dingen gebeuren.
Dit is niet normaal.
Schrap de 40% :+ (alhoewel: Injection equipment reuse occurs commonly in the Northwest Province of Cameroon, practiced by 44% of health workers at public hospitals. )

Data betreffende de VS:

• Studies in the mid 1990s indicated that 20-39% of anesthesia personnel were reusing syringes for multiple patients; by 2002 this rate had dropped to 1-3%
• Limited data in 2008 from an Anesthesia Patient Safety Foundation poll indicated that up to 27% of clinicians could be reusing propofol infusion syringes while changing only the tubing between patients.

on-line survey conducted in May and June 2010 of clinicians in US health care settings:
• A total of 30.2% (1,599 respondents), reported that they ―always or sometimes enter a single-dose/single-use vial more than once for the same patient.
• A total of 318 respondents indicated that they ―sometimes or always use single-dose/single-use vials for more than 1 patient representing 6.0% of all respondents.
• Forty-five respondents representing 1.0% reported that they ―sometimes or always administer medication to more than 1 patient using the same syringe but a new sterile needle for each patient.
• A total of 797 respondents (15.1%) indicated that they are ―sometimes or always reusing a syringe for additional doses from the same multi-dose vial for the same patient.
• A total of 448 respondents (9.0%) indicated that they ―always or sometimes use a bag or bottle of intravenous solution as a source of supply or medication diluent for more than 1 patient.

• A recent survey of infection control practices at 68 ambulatory surgical centers in 3 states found lapses in blood glucose monitoring in 46.3% of the centers.

In de periode 1998-2008 werd in 33 uitbraken van hepatitis het hergebruik van medisch materiaal als oorzaak vastgesteld.

Bronnen: CDC, Harm Reduction Journal, American Journal of Infection Control (www.ajicjournal.org), WHO
pi_120637326
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou dat slecht zijn?
Waarom zou het niet slecht zijn?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_120637865
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:20 schreef meth1745 het volgende:

Data betreffende de VS:

daar wonen wij niet
pi_120637953
Heb je in de VS ook niet een tweedeling in de gezondheidszorg zeg maar, dat die voor mensen met geld veel beter is?
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:25:45 #132
45206 Pietverdriet
pi_120638030
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom zou het niet slecht zijn?
Wie claimt maakt hard.
pi_120638113
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wie claimt maakt hard.
Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:28:28 #134
45206 Pietverdriet
pi_120638132
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.
Rook er nog eentje
pi_120638155
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rook er nog eentje
Een inhoudsloze oneliner, goh, dat had ik nou niet van jou verwacht.
pi_120638174
Trouwens, even over die Japanners: die krijgen wel kanker hoor. Alleen minder vaak darmkanker.
Ze krijgen vaak maagkanker en roken er flink op los dus longkanker enz zal er ook wel voorkomen.

http://www.merckmanual.nl/mmhenl/print/sec15/ch180/ch180d.html
pi_120638200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bovendien vallen ze dat dieet dan aan op basis van hun eigen tegeltjeswijsheden. Ze hebben zelf nog geen fractie van de moeite gedaan van die moeder om zich een beeld te vormen van wat gezonde voeding is, maar toch weten ze het beter.
Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.
Plaats jij nou es een paar gevallen van kinderen die overleden zijn omdat hun ouders ze friet en boterhammen met kaas gaven...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_120638276
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:43 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Inderaad, ook dat.
Het is allemaal een beetje makkelijk vingertje wijzen.

Het is dat het nu om een kind gaat, dat ligt wat gevoeliger direct.

Maar als je puur naar voeding kijkt dan ben ik er zelf nog niet over uit of puur 100% raw food zo ongezond is, denk wel dat het duur is om zo te leven in ieder geval, wil je genoeg eten that is, want je moet veel eten om alles binnen te krijgen op die manier. Daar ligt dan misschien het gevaar van ondervoeding, te weinig eten.. Maar ik denk dat als je goed kijkt wat je eet, zorgt dat je genoeg eet, dat je er prima op kan leven. Dat gelul over eiwitten etc is kul, die kun je prima uit planten halen.. Maar of het allemaal echt lekker en handig is..? Dat is weer een ander verhaal :P.

Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_120638387
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:30 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.
Plaats jij nou es een paar gevallen van kinderen die overleden zijn omdat hun ouders ze friet en boterhammen met kaas gaven...
Nee.
pi_120638486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Een mening hebben is prima, maar uit de ouderlijke macht zetten is nogal een zware maatregel.
Heel fout enzullks dat het kind niet naar school gaat nu etc, daar moet verandering in komen,

Maar dat hij rauw eet tja, dat is geen reden imo (hoe extreem ook).. Ik wil wel eens weten hoeveel kinderen vitaminen en mineralen tekorten hebben die dagelijks de grootst mogelijke junk food naar binnen werken, ik denk minstens zo veel om eerlijk te zijn.
Zo'n beetje dezelfde redenatie dat als iemand zijn kind met een riem afranselt dat dan niet erg is want de buurvrouw slaat haar kind met een stok.
(Nietzsche)
pi_120644788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je in de VS ook niet een tweedeling in de gezondheidszorg zeg maar, dat die voor mensen met geld veel beter is?
Het is vooral de mate van zorg die beschikbaar is, zonder health insurance is heel wat zorg niet te betalen. Daarom dat velen naar de ER gaan voor zaken waar een ander een afspraak voor maakt. Hospitalen en instellingen voor veterans lijken vaak negatief in het nieuws te komen, heeft misschien iets te maken met het feit dat ze een apart systeem (instellingen en financiering) hebben, iets dat voor zover ik weet voor geen enkele andere bevolkingsgroep bestaat.

Voordeel in de VS is wel dat je de gegevens van hospitalen kan vergelijken; met de juiste app op je iphone weet je meteen wat het beste hospitaal is dat je kan bereiken in een half uur (met ratings van A tot F). Je kan opzoeken welk hospitaal het best scoort voor specifieke aandoeningen en criteria. bvb het percentage patienten met longontsteking die binnen dertig dagen na behandeling weer opgenomen werden, of het percentage sterfgevallen na een hartaanval. Zie http://businessoverbroadw(...)alth-outcome-metrics waar een blogger die gegevens via google maps toont.
pi_120645936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.

En als de moeder van dat dikke kind dat dikke kind ook nog eens thuishoudt van school en de publiciteit opzoekt, dan heeft men in de media en op fora ook een mening, en reken maar dat die niet mals zal zijn.
Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.
pi_120646113
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.
Nou, er was een afval-programma over te dikke kinderen waarbij de ouders se boel echt zaten te blokkeren. Steeds bitterballen aanbieden etc
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:54:50 #144
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120651089
Net de documentaire Rauwer eindelijk bekeken. Wat ik tekenend vond, was dat door de moeder en Tom gesteld werd dat Tom zelf kon kiezen om niet meer rauw te eten, maar de oudste zoon had geen andere keuze dan weg te gaan, omdat hij niet voor rauw eten koos. Dat vond ik in tegenstrijd met elkaar.

De reden waarom hij niet naar school ging vond ik erg onduidelijk. Hij kwam met teveel verleidingen in aanraking en hij was blijven zitten, dat haalde ik eruit.

Wat ook opviel was dat een onder toezicht stelling kennelijk weinig voorstelt. Het heeft er niet voor gezorgd dat Tom alsnog naar school ging. Uithuisplaatsing lijkt me ook niet de weg, maar wat dan wel de juiste weg is voor Tom, dat weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120660486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.
Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_120663238
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 02:50 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..
Die eten dus ook vlees:

mensapen eten wel eens dierlijke producten. Voor de chimpansees zijn dat insecten (vooral termieten) en soms eieren en vlees. In een enkel geval zelfs apen en antilopen. Ze gaan soms gezamenlijk op jacht om kleinere dieren in het nauw te drijven.
•De bonobo eet heel soms ongewervelde dieren of kleine zoogdieren, maar hij jaagt er niet echt op. De orang-oetan eet voornamelijk fruit, planten en insecten, maar een enkele keer ook kleine zoogdieren.

Bron: WWF
(Nietzsche)
pi_120663963
Je weet dat het menu van die dieren voor 99% uit ( rauw :P ) fruit en andere planten bestaat, slechts rond de 1% vlees? Het is niet zo dat die dieren bij iedere maaltjd een stuk vlees moeten hebben.. Waar halen die beesten toch hun eiwitten weg, omg omg omg,,, :')

Maakt verder ook niet uit, wij zijn geen bonobo's al ben ik wel even horny :D. Maar dat een rauw dieet bij voorbaat zwaar ongezond zou zijn, ik geloof daar niet zo in eigenlijk,

Het lijkt me vooral erg duur en ik vind het ook wel fijn als ik lekker eet, dus het is niet voor mij weggelegd :).
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_120664243
quote:
7s.gif Op zondag 23 december 2012 11:23 schreef venomsnake het volgende:
Je weet dat het menu van die dieren voor 99% uit ( rauw :P ) fruit en andere planten bestaat, slechts rond de 1% vlees? Het is niet zo dat die dieren bij iedere maaltjd een stuk vlees moeten hebben.. Waar halen die beesten toch hun eiwitten weg, omg omg omg,,, :')
niemand zegt ook dat Tom bij elke maaltijd vlees moet eten.
pi_120664745
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken.
Dus je mag je kinderen wel onverschillig en gemakzuchtig voeden, maar als je er je best voor doet en tot een afwijkend inzicht komt dan moet er ingegrepen worden? Dat duidt meer op angst voor afwijkende inzichten dan op bezorgdheid om kinderen.
  zondag 23 december 2012 @ 12:05:26 #150
45206 Pietverdriet
pi_120664855
Hysterie bij de jeugdzorg, zijn als de dood weer een meisje van Nulde te krijgen en overreageren op zeilmeisjes, zeiljongens en mediageile rauwkostnazi's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')