Waarom zou dat slecht zijn?quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mij niet gezien, ik vind dat waar het om gezonde voeding gaat mensen hun geestelijke gezondheid, en de relatie met de lichamelijke, nogal eens veronachtzamen. En niet alleen deze moeder. Ik kook zelf dan ook omdat het lekkerder wordt, niet om specifiek iets binnen te krijgen of te vermijden.
Ik sta alleen wel open voor de gedachte dat groei tot boven de 1.90 niet heel erg gezond en/of natuurlijk is, en dat de hoeveelheden, koolhydraten en eiwitten en in het bijzonder zuivel en gluten die we binnenkrijgen dat ook niet per se zijn. Laat staan geraffineerde suikers of vervangingen daarvan.
Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als je tien rauwe kinderen () neemt, en tien van die dikkerds die dagelijks volgepropt worden met junk, en je gaat bij beiden bloed afnemen dan wil ik nog wel eens zien waar de meeste tekorten / problemen zitten..
(daarbij wil ik overigens niet zeggen dat alleen rauw eten super gezond is)
Schrap de 40%quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik werk in de gezondheidszorg en zulke dingen heb ik toch echt nooit meegemaakt. Natuurlijk worden er wel eens fouten gemaakt maar ik weet zeker dat niet 40% van mijn collega's bij patienten dezelfde spuit gebruikt. Ik ben benieuwd waar dit soort vreemde dingen gebeuren.
Dit is niet normaal.
Waarom zou het niet slecht zijn?quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou dat slecht zijn?
Wie claimt maakt hard.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zou het niet slecht zijn?
Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.quote:
Rook er nog eentjequote:Op zaterdag 22 december 2012 17:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik claim dan ook helemaal niks. Als jij claimt het beter te weten dan moeder zweefteef dan moet jij dat maar hard maken.
Een inhoudsloze oneliner, goh, dat had ik nou niet van jou verwacht.quote:
Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bovendien vallen ze dat dieet dan aan op basis van hun eigen tegeltjeswijsheden. Ze hebben zelf nog geen fractie van de moeite gedaan van die moeder om zich een beeld te vormen van wat gezonde voeding is, maar toch weten ze het beter.
Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Inderaad, ook dat.
Het is allemaal een beetje makkelijk vingertje wijzen.
Het is dat het nu om een kind gaat, dat ligt wat gevoeliger direct.
Maar als je puur naar voeding kijkt dan ben ik er zelf nog niet over uit of puur 100% raw food zo ongezond is, denk wel dat het duur is om zo te leven in ieder geval, wil je genoeg eten that is, want je moet veel eten om alles binnen te krijgen op die manier. Daar ligt dan misschien het gevaar van ondervoeding, te weinig eten.. Maar ik denk dat als je goed kijkt wat je eet, zorgt dat je genoeg eet, dat je er prima op kan leven. Dat gelul over eiwitten etc is kul, die kun je prima uit planten halen.. Maar of het allemaal echt lekker en handig is..? Dat is weer een ander verhaal.
Nee.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:30 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Nou ik heb anders bovenstaand een paar gevallen neergezet waarbij kindjes overleden waren en die waren op een vegan dieet....(en vegans mogen tenminste nog bonen eten e.d. dus krijgen nog wel wat eiwit naar binnen) Het dieet van Tom bestaat alleen uit groentes en fruit en hij heeft dus gebrek aan eiwit en een kalkgebrek.
Plaats jij nou es een paar gevallen van kinderen die overleden zijn omdat hun ouders ze friet en boterhammen met kaas gaven...
Zo'n beetje dezelfde redenatie dat als iemand zijn kind met een riem afranselt dat dan niet erg is want de buurvrouw slaat haar kind met een stok.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Een mening hebben is prima, maar uit de ouderlijke macht zetten is nogal een zware maatregel.
Heel fout enzullks dat het kind niet naar school gaat nu etc, daar moet verandering in komen,
Maar dat hij rauw eet tja, dat is geen reden imo (hoe extreem ook).. Ik wil wel eens weten hoeveel kinderen vitaminen en mineralen tekorten hebben die dagelijks de grootst mogelijke junk food naar binnen werken, ik denk minstens zo veel om eerlijk te zijn.
Het is vooral de mate van zorg die beschikbaar is, zonder health insurance is heel wat zorg niet te betalen. Daarom dat velen naar de ER gaan voor zaken waar een ander een afspraak voor maakt. Hospitalen en instellingen voor veterans lijken vaak negatief in het nieuws te komen, heeft misschien iets te maken met het feit dat ze een apart systeem (instellingen en financiering) hebben, iets dat voor zover ik weet voor geen enkele andere bevolkingsgroep bestaat.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je in de VS ook niet een tweedeling in de gezondheidszorg zeg maar, dat die voor mensen met geld veel beter is?
Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar niemand ontkent ook dat dat dikke kind ook niet gezond opgevoed wordt.
En als de moeder van dat dikke kind dat dikke kind ook nog eens thuishoudt van school en de publiciteit opzoekt, dan heeft men in de media en op fora ook een mening, en reken maar dat die niet mals zal zijn.
Nou, er was een afval-programma over te dikke kinderen waarbij de ouders se boel echt zaten te blokkeren. Steeds bitterballen aanbieden etcquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken. Andersom denk ik dat zo'n dik kind best gezonder zou mogen eten van moeke.
Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:32 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Je kan er best veel uit halen, koeien eten ook alleen maar gras, mahja, ze moeten dan wel de hele dag eten en daarom hebben ze ook 4 magen.
Die eten dus ook vlees:quote:Op zondag 23 december 2012 02:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tja, een koe is een beetje een vreemd voorbeeld. Als je ons dan toch met een dier wil gaan vergelijken doe het dan met een chimpansee of bonobo aap, dna van de laatste twee is vrijwel gelijk aan dat van de mens..
niemand zegt ook dat Tom bij elke maaltijd vlees moet eten.quote:Op zondag 23 december 2012 11:23 schreef venomsnake het volgende:
Je weet dat het menu van die dieren voor 99% uit ( rauw) fruit en andere planten bestaat, slechts rond de 1% vlees? Het is niet zo dat die dieren bij iedere maaltjd een stuk vlees moeten hebben.. Waar halen die beesten toch hun eiwitten weg, omg omg omg,,,
Dus je mag je kinderen wel onverschillig en gemakzuchtig voeden, maar als je er je best voor doet en tot een afwijkend inzicht komt dan moet er ingegrepen worden? Dat duidt meer op angst voor afwijkende inzichten dan op bezorgdheid om kinderen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verschil is wel dat die ouders waarschijnlijk niet zullen beweren dat die eetstijl goed is voor dat kind. Is meer gemakszucht of onwetendheid. Dat doet deze moeder wel, sterker nog hij mag er niet van af wijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |