Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben dat er een jeugdzorg is. Ik moet er niet aan denken dat die kids bij die verslaafde, psychisch zeer in de knoop, mishandelende ouders blijven waar ik mee werk.quote:Op zondag 23 december 2012 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Hysterie bij de jeugdzorg, zijn als de dood weer een meisje van Nulde te krijgen en overreageren op zeilmeisjes, zeiljongens en mediageile rauwkostnazi's
Ik denk dat jij beter moet leren lezenquote:Op zondag 23 december 2012 12:07 schreef maartend het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben dat er een jeugdzorg is. Ik moet er niet aan denken dat die kids bij die verslaafde, psychisch zeer in de knoop, mishandelende ouders blijven waar ik mee werk.
Ging me eigenlijk meer over de soms wat ongenuanceerde kijk op jeugdzorg. Ik pakte jou stukje enkel omdat het over jeugdzorg ging.quote:Op zondag 23 december 2012 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat jij beter moet leren lezen
Klopt het soms niet wat ik schrijf?quote:Op zondag 23 december 2012 12:18 schreef maartend het volgende:
[..]
Ging me eigenlijk meer over de soms wat ongenuanceerde kijk op jeugdzorg. Ik pakte jou stukje enkel omdat het over jeugdzorg ging.
Nouja en terecht, want zodra er zo'n meisje van Nulde is zijn we wederom niet blij met jeugdzorg. Krijgen ze ook weer alle shit over zich heen.quote:Op zondag 23 december 2012 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Hysterie bij de jeugdzorg, zijn als de dood weer een meisje van Nulde te krijgen en overreageren op zeilmeisjes, zeiljongens en mediageile rauwkostnazi's
Nee. Ik denk nl. niet dat er hysterie is. Maar wel dat ze soms zaken moeten aanpakken.quote:Op zondag 23 december 2012 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt het soms niet wat ik schrijf?
En daarom krijgen we een op de vierkante milimeter georganiseerde en gecontroleerde maatschappij, dank je, dan liever af en toe een meisje uit Nulde dan een overheid die zich overal tegenaan bemoeit.quote:Op zondag 23 december 2012 12:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja en terecht, want zodra er zo'n meisje van Nulde is zijn we wederom niet blij met jeugdzorg. Krijgen ze ook weer alle shit over zich heen.
Ik denk dat ze vooral met budgetrechtvaardiging bezig zijn in deze bezuinigingstijden.quote:Op zondag 23 december 2012 12:30 schreef maartend het volgende:
[..]
Nee. Ik denk nl. niet dat er hysterie is. Maar wel dat ze soms zaken moeten aanpakken.
Liever niet, dankjequote:Op zondag 23 december 2012 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En daarom krijgen we een op de vierkante milimeter georganiseerde en gecontroleerde maatschappij, dank je, dan liever af en toe een meisje uit Nulde dan een overheid die zich overal tegenaan bemoeit.
Jij hebt liever een staat die jou iedere verantwoording ontneemt en zich overal tegenaan bemoeit? Die je voorschrijft wat jij iedere dag je kinderen te eten geeft? Die er sancties op zet als jij vegetarisch of rauw wilt eten?quote:
Liever dan verkapte kindermishandeling.quote:Op zondag 23 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt liever een staat die jou iedere verantwoording ontneemt en zich overal tegenaan bemoeit? Die je voorschrijft wat jij iedere dag je kinderen te eten geeft? Die er sancties op zet als jij vegetarisch of rauw wilt eten?
Jeugdzorg onderneemt in deze vooral actie omdat het kind de leerplichtwet ontduikt.quote:Op zondag 23 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij hebt liever een staat die jou iedere verantwoording ontneemt en zich overal tegenaan bemoeit? Die je voorschrijft wat jij iedere dag je kinderen te eten geeft? Die er sancties op zet als jij vegetarisch of rauw wilt eten?
Nee. Maar wel een staat die ingrijpt op momenten dat het nodig is. En ingrijpen bij iemand die dus blijkbaar aantoonbaar ondervoed is (dat geven tenminste 2 artsen aan en ik heb geen redenen om ze niet serieus te nemen in hun expertise) en wiens moeder alle vormen van onderwijs onttrekt aan haar kind (de les die zij geeft zou ik ook nog kunnen, maar dat vind ik ruim onvoldoende voor mijn kind) lijkt me dan wel rdelijk.quote:Op zondag 23 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat uit huis plaatsen omdat ouders een vegetarisch dieet hebben pas kindermishandeling is.quote:Op zondag 23 december 2012 12:45 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Liever dan verkapte kindermishandeling.
Het gaat er om dat het kind niet naar school gaat Pietverdriet.quote:Op zondag 23 december 2012 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals iedereen al aangeeft, daar doen ze het niet voor. Dat vinden ze namelijk niet opwegen tegen datgene dat ze met dat dieet doet.quote:Op zondag 23 december 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat uit huis plaatsen omdat ouders een vegetarisch dieet hebben pas kindermishandeling is.
Er wordt geen enkel kind uit huis geplaatst vanwege vegetarisch dieet. Wie reageert hier nu hysterisch?quote:Op zondag 23 december 2012 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat uit huis plaatsen omdat ouders een vegetarisch dieet hebben pas kindermishandeling is.
In een maatschappij waarin je alle ellende wilt uitsluiten (op zich een loffelijk streven) moet je alles zodanig met regels dichttimmeren dat het leven verstikkend wordt.quote:Op zondag 23 december 2012 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het kind niet naar school gaat Pietverdriet.
En nee, liever niet nog meer meisjes van Nulde of Savanna's. Hoe haal je het in je hoofd zeg.
Terwijl Jeugdzorg juist die zielig verslaafde ouders heeeeeel veel kansen geeft omdat die arme mensen toch stikhard hun best doen d.m.v. maatschappelijk werk, verslavingszorg,schuldhulpverlening en psychologen hun leven op orde te krijgen, kijk dan hoe mamma haar best doet tussen het scoren van coke door !!!quote:Op zondag 23 december 2012 12:07 schreef maartend het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik erg blij ben dat er een jeugdzorg is. Ik moet er niet aan denken dat die kids bij die verslaafde, psychisch zeer in de knoop, mishandelende ouders blijven waar ik mee werk.
Daar klinkt een zooi frustratie. En mogelijk terecht maar gooi niet het kind met het badwater weg.quote:Op maandag 24 december 2012 08:15 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Terwijl Jeugdzorg juist die zielig verslaafde ouders heeeeeel veel kansen geeft omdat die arme mensen toch stikhard hun best doen d.m.v. maatschappelijk werk, verslavingszorg,schuldhulpverlening en psychologen hun leven op orde te krijgen, kijk dan hoe mamma haar best doet tussen het scoren van coke door !!!
Goed he.....
Ga toch weg joh, ik heb zelf bij Jeugdzorg gewerkt en heb net iets teveel van dit soort dingen gezien om er nog vol lof over te kunnen spreken, heb uiteindelijk ontslag genomen nadat er idd een kindje door voodoo-geest-uitdrijfacties om het leven was gebracht terwijl de signalen volledig genegeerd werden.
Kinderen die na een UHP in een instelling kwamen waarvan men wist dat o.a.. de directeur gek was op jongetjes, er brieven kwamen dat er dit alles na 2 aangiftes in behandeling was, de directeur was opgepakt maar er vooral nix in de media mocht en iedereen zijn mond moest houden omdat er anders meer aangiftes zouden kunnen komen waardoor meneer misschien wel teveel shit aan zijn hoofd kreeg (neen, zo letterlijk stond het er niet maar het uitgangspunt van die brief was wel dat het * de zaak zou bemoeilijken* als er meer aangiftes kwamen.
Kinderen die hun vader niet mochten zien omdat mamma opeens had besloten dat er sprake zou zijn van incest, kinderen die daarin meegingen uit loyaliteit met de moeder en later totaal in de knoop zaten omdat de loyaliteit naar pappa ging opspelen en ze mee-gelogen hadden tijdens de wraakacties van mamma...ondertussen de huilende verscheurde vader meerde malen per week aan de telefoon bij Jeugdzorg omdat hij zo graag wilde weten hoe het met zijn kinderen ging en ze wilde zien.
Jeugdzorg is een organisatie waar teveel mensen werken die met zichzelf bezig zijn, mensen die al een jaar voogd zijn van een aantal kinderen die ze geneens hebben gezien, toeziende voogden zijn op papier maar in praktijk niet omkijken naar de kinderen, stage-lopende keurige meisjes casussen krijgen die ze absoluut niet aankunnen omdat ze zelf nog niets van het leven weten...etc etc.
Semi-Overheid met een vies bijsmaakje aangezien er indertijd nogal wat geld per jaar per kind binnenkwam voor de kids waarvan de organisatie een medewerker voogd kon laten worden.
Maar goed, ze doen ook goede dingen...
Kloptquote:Op maandag 24 december 2012 08:26 schreef maartend het volgende:
[..]
Daar klinkt een zooi frustratie. En mogelijk terecht maar gooi niet het kind met het badwater weg.
Andere kant. Door alle gierende bezuinigingen van de laatste jaren hebben de medewerkers daar een caseload waar de honden geen brood meer van lusten. was vroeger al niet fijn, is enkel maar erger geworden. Dat en het moeten registreren van elke scheet.quote:Op maandag 24 december 2012 08:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Klopt(vandaar het laatste zinnetje...)
Het is al tien jaar geleden en nog kan ik pissed worden als er weer een incidentje in de media komt waarbij Jeugdzorg bij voorbaat al roept * wij hebben echt alles gedaan !!!*
Niet fair, eerst onderzoeken en dan pas een conclusie trekken n.a.v. het functioneren vanje eigen organisatie
Weet dat het werken binnen al die kaders k*t is, was het toen ook al , bergen formulieren en invullen van papieren alvorens je iets kunt doen maar dat staat los van de zaken waar ik het hier over heb ( Zie AT5 forum 1996 http://forum.at5.nl/viewtopic.php?t=5978&highlight= )quote:Op maandag 24 december 2012 08:36 schreef maartend het volgende:
[..]
Andere kant. Door alle gierende bezuinigingen van de laatste jaren hebben de medewerkers daar een caseload waar de honden geen brood meer van lusten. was vroeger al niet fijn, is enkel maar erger geworden. Dat en het moeten registreren van elke scheet.
Helaas momenteel geen tijd voor , te druk met levenquote:Op maandag 24 december 2012 09:05 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Schrijf er een boek over. Zou het graag lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |