quote:Op woensdag 19 december 2012 17:34 schreef Tchock het volgende:
Dat je moet afgaan op uiterlijke feiten wil niets anders zeggen dan dat de innerlijke drijfveren van de betrokkene er niet toe doen. Zolang iemand naar buiten toe respect toont voor een ‘hoger recht’ van een ander, dan kan hij geen bezit verkrijgen: een dief van een zaak toont dit respect niet, want hij maakt het de eigenaar onmogelijk zijn zaak nog te gebruiken. Een joyrider doet dat wel: hij neemt de auto van de eigenaar “even” mee voor eigen gebruik, maar parkeert de auto dan weer waar hij hem aantrof. Het gaat bij bezit dus steeds om een uiterlijke pretentie van toebehoren. Daarbij doet het er niet toe dat de dief wéét dat hij geen eigenaar is; voldoende is dat hij het eigendomsrecht van de eigenaar niet respecteert.
Ik vind dit onderscheid zo raarHet gaat om uiterlijke feiten, NIET om innerlijke drijfveren, en vervolgens gebruiken ze om dat aan te tonen een joyrider die van plan is de auto terug te brengen? Zo wordt het toch nooit duidelijk
Dan speelt de kwestie toch niet meer, aangezien hij dan überhaupt geen bezitter/houder/wat dan ook meer is?quote:Op woensdag 19 december 2012 17:46 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het gaat er toch ook om dàt hij ook daadwerkelijk de auto terugzet.
Nee dat is hij niet meer DOOR die actiequote:Op woensdag 19 december 2012 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan speelt de kwestie toch niet meer, aangezien hij dan überhaupt geen bezitter/houder/wat dan ook meer is?
Blijkbaar moet je dan vanuit zijn acties op kunnen maken dat hij voornemens is de auto terug te brengen.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan speelt de kwestie toch niet meer, aangezien hij dan überhaupt geen bezitter/houder/wat dan ook meer is?
Maar dat is dan wel nodig, toch? In dat stuk tekst doen ze alsof er een essentieel verschil is tussen een dief en een joyrider, maar volgens mij is dat helemaal niet zo zolang ze in die auto rijden. Tenzij er sprake is van een briefje of dat soort onzinquote:Op woensdag 19 december 2012 17:52 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Blijkbaar moet je dan vanuit zijn acties op kunnen maken dat hij voornemens is de auto terug te brengen.
Natuurlijk, daar moet de casus wel enige informatie over verschaffen. Dat gebeurt toch ook wel in het algemeen?quote:Op woensdag 19 december 2012 17:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is dan wel nodig, toch? In dat stuk tekst doen ze alsof er een essentieel verschil is tussen een dief en een joyrider, maar volgens mij is dat helemaal niet zo zolang ze in die auto rijden. Tenzij er sprake is van een briefje of dat soort onzin
Jaquote:Op woensdag 19 december 2012 17:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar moet de casus wel enige informatie over verschaffen. Dat gebeurt toch ook wel in het algemeen?
Nog twee hoofdstukken materieel strafrecht + arresten doornemen.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:57 schreef De_Fietser het volgende:
Goedenavond!
Wat kruiste jullie juridische pad vandaag?
Succes! Ik had vandaag Rechtsvinding, altijd hetzelfde riedeltje.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nog twee hoofdstukken materieel strafrecht + arresten doornemen.
Anders blijft het ook zo hetzelfdequote:Op woensdag 19 december 2012 18:03 schreef Tchock het volgende:
Altijd fijn als je compleet nieuwe stof tegenkomt bij het leren van een herkansing
Een tentamen en nu voorbereiding op tentamen van morgenquote:Op woensdag 19 december 2012 17:57 schreef De_Fietser het volgende:
Goedenavond!
Succes, ik ken het gevoel, heb ook 3 tentamens deze weekquote:Op woensdag 19 december 2012 18:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Een tentamen en nu voorbereiding op tentamen van morgen
Dank, jij ook succes. Gelukkig is morgen mijn laatstequote:Op woensdag 19 december 2012 18:08 schreef De_Fietser het volgende:
[..]
Succes, ik ken het gevoel, heb ook 3 tentamens deze week
ik moet er nog twee, maar het komt wel goed denk ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dank, jij ook succes. Gelukkig is morgen mijn laatste
Alleen een vraagje van Tchock in het vorige topic.quote:Op woensdag 19 december 2012 17:57 schreef De_Fietser het volgende:
Goedenavond!
Goedenavond ! Hoe is jouw eerste tentamen gegaan ?quote:Op woensdag 19 december 2012 17:57 schreef De_Fietser het volgende:
Goedenavond!
Watskeburtquote:Op woensdag 19 december 2012 18:46 schreef Paxcon het volgende:
Had bijna een leuke kad onder de auto net
Pics van je auto?quote:Op woensdag 19 december 2012 18:46 schreef Paxcon het volgende:
Had bijna een leuke kad onder de auto net
Ja die kat rende ineens de weg over. Zag hem nauwelijks; donker enzo. Gelukkig rende hij snel genoeg.quote:
M'n moeders Opel Corsaquote:
Any idea hoeveel jaar dat geleden is? Weet niet eens waar ie is. Alleen de klassenfoto van 4V staat hier op de kast. Maar die is niet meer representatief.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:49 schreef Boterbartje het volgende:
pics van klassenfoto van pax en actaeon
Gelukkig heeft ie goede reflexen.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja die kat rende ineens de weg over. Zag hem nauwelijks; donker enzo. Gelukkig rende hij snel genoeg.
[..]
M'n moeders Opel Corsa
Acta? 3:110, zegt dat nou alleen dat een vertegenwoordiger die iets koopt voor een ander houder wordt voor diegene?quote:Op woensdag 19 december 2012 18:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alleen een vraagje van Tchock in het vorige topic.
Not sure if....quote:Op woensdag 19 december 2012 18:52 schreef Boterbartje het volgende:
klassenfoto van nu dan? of hebben jullie niet samen werkgroepen?
Die bepaling voorkomt dat de subjectieve wil bepalend is voor de vraag of iemand houder is of niet. Dat wordt bepaald door de rechtsverhouding tussen partijen. Of bedoel je dit ook?quote:Op woensdag 19 december 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Acta? 3:110, zegt dat nou alleen dat een vertegenwoordiger die iets koopt voor een ander houder wordt voor diegene?
I am puzzled.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dat is zeg maar gewoon als bijvoorbeeld een huurder de zaak van de bezitter krijgt (krachtens de huurovk). Die bepaling voorkomt dat de subjectieve wil bepalend is voor de vraag of iemand houder is of niet. Dat wordt bepaald door de rechtsverhouding tussen partijen. Of bedoel je dit ook?![]()
Voorbeeld. A geeft aan B de opdracht voor hem een mooie auto te kopen bij C. B is dan verkrijger van de auto in de zin van 3:110 en A is dan eigenaar en middelijk bezitter. B is wel 'verkrijger' maar het niet de bedoeling dat ie het ook verkrijgt voor zichzelf. Als 3:110 niet zou bestaan zou de wil van B invloed kunnen hebben op de vraag of B houder of bezitter is. Dat is dus nu niet. Die wordt beantwoord naar de aard van de rechtsverhouding(en).quote:
Aaahquote:Op woensdag 19 december 2012 19:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Voorbeeld. A geeft aan B de opdracht voor hem een mooie auto te kopen bij C. B is dan verkrijger van de auto in de zin van 3:110 en A is dan eigenaar en middelijk bezitter. B is wel 'verkrijger' maar het niet de bedoeling dat ie het ook verkrijgt voor zichzelf. Als 3:110 niet zou bestaan zou de wil van B invloed kunnen hebben op de vraag of B houder of bezitter is. Dat is dus nu niet. Die wordt beantwoord naar de aard van de rechtsverhouding(en).
Is A dan ook middelijk bezitter?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Voorbeeld. A geeft aan B de opdracht voor hem een mooie auto te kopen bij C. B is dan verkrijger van de auto in de zin van 3:110 en A is dan eigenaar en middelijk bezitter. B is wel 'verkrijger' maar het niet de bedoeling dat ie het ook verkrijgt voor zichzelf. Als 3:110 niet zou bestaan zou de wil van B invloed kunnen hebben op de vraag of B houder of bezitter is. Dat is dus nu niet. Die wordt beantwoord naar de aard van de rechtsverhouding(en).
Oh ja, laat maarquote:Op woensdag 19 december 2012 19:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik heb geschreven van wel.
Ja dus.
In zo'n ABC verhouding is het heel makkelijk voor te stellen en zie je meteen de vereisten van een rechtsverhouding en de uitvoering daarvan. Maar 3:110 geldt ook gewoon in situaties waarin de houder in spe de zaak uit de handen van de bezitter zelf krijgt (A-B verhouding).quote:
Kenners weten dat Actaeon werkgroepen haat en nutteloos vindtquote:Op woensdag 19 december 2012 19:07 schreef Boterbartje het volgende:
pics van actaeon en pax samen in werkgroep?
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Kenners weten dat Actaeon werkgroepen haat en nutteloos vindt
Ik dacht dat ik het wist maar neen.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:10 schreef Ties02 het volgende:
Wat is nou het verschil tussen overdracht onder voorwaardelijke titel en levering bij voorbaat, of is dat laatste gewoon een onderdeel van het eerste
Oke dankjewelquote:Op woensdag 19 december 2012 19:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik het wist maar neen.
Accentenquote:Op woensdag 19 december 2012 19:14 schreef Boterbartje het volgende:
ENSCHEDE LAAT JE HOREEEEEEEEEEEEEE
met je prachtige twentse accent
Sowieso zijn levering en overdracht twee verschillende dingen. Je kunt wel bij voorbaat een toekomstig goed leveren maar niet een toekomstig goed overdragen. Bij een overdracht onder voorwaarde maak je gewoon de werking van die verbintenis afhankelijk van een bepaalde voorwaarde.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:10 schreef Ties02 het volgende:
Wat is nou het verschil tussen overdracht onder voorwaardelijke titel en levering bij voorbaat, of is dat laatste gewoon een onderdeel van het eerste
Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij een Rotterdamse tongval?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:15 schreef Keyos het volgende:
[..]
Accenten, ben zelf helemaal niet blij met mijn Rotterdamse tongval. Laat staan wanneer ik een boers accent had gehad.
Bij overdracht onder voorwaardelijke titel vindt er gewoon overdracht plaats en verkrijgt de ontvanger een recht op een goed onder dezelfde voorwaarde als die titel (3:84-4 jo. 6:21).quote:Op woensdag 19 december 2012 19:10 schreef Ties02 het volgende:
Nee maar een overdracht onder voorwaarde is toch dat het eigendom pas overgaat na vervullen van een voorwaarde (ontbindend/opschortend)quote:Op woensdag 19 december 2012 19:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sowieso zijn levering en overdracht twee verschillende dingen. Je kunt wel bij voorbaat een toekomstig goed leveren maar niet een toekomstig goed overdragen.
Haa top dankjequote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij overdracht onder voorwaardelijke titel vindt er gewoon overdracht plaats en verkrijgt de ontvanger een recht op een goed onder dezelfde voorwaarde als die titel (3:84-4 jo. 6:21).
Een levering bij voorbaat (3:97) leidt enkel tot een levering van een toekomstig goed (3:97). Er vindt dan nog geen overdracht plaats, omdat de vervreemder nog niet beschikkingsbevoegd is. Op het moment dat hij dat wel wordt (doordat hij het goed verkrijgt) vindt de overdracht van rechtswege plaats, want er was immers al geleverd.
Bij een ontbindende voorwaarde gaat het eigendom over totdat de ontbindende voorwaarde wordt vervuld.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee maar een overdracht onder voorwaarde is toch dat het eigendom pas overgaat na vervullen van een voorwaarde (ontbindend/opschortend)
Dat hoor je met name bij woorden waar er duidelijk een 'R' of 'T' aanwezig is, het komt net iets anders uit je mond rollen dan 'standaard' Nederlands. Het is absoluut niet plat hoor (ben nog geeneens in Rotterdam opgegroeid maar in de rook van), maar je zal het wel af en toe merken.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij een Rotterdamse tongval?![]()
Of moet ik dat gewoon volgende week aan den lijve ondervinden
Nee. Wat over gaat is een eigendomsrecht onder voorwaarde (3:84-4).quote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee maar een overdracht onder voorwaarde is toch dat het eigendom pas overgaat na vervullen van een voorwaarde (ontbindend/opschortend)
Vergeet niet dat in het laatste geval het goed wel een moment door het vermogen van de vervreemder gaat.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij overdracht onder voorwaardelijke titel vindt er gewoon overdracht plaats en verkrijgt de ontvanger een recht op een goed onder dezelfde voorwaarde als die titel (3:84-4 jo. 6:21).
Een levering bij voorbaat (3:97) leidt enkel tot een levering van een toekomstig goed (3:97). Er vindt dan nog geen overdracht plaats, omdat de vervreemder nog niet beschikkingsbevoegd is. Op het moment dat hij dat wel wordt (doordat hij het goed verkrijgt) vindt de overdracht van rechtswege plaats, want er was immers al geleverd.
Er gaat eigenlijk een voorwaardelijk eigendomsrecht over.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt, waardoor dus een faillissement van de vervreemder na het moment van de levering bij voorbaat maar voordat hij het goed verkrijgt (en de overdracht dus compleet zou zijn) de overdracht verpest omdat beschikkingsbevoegdheid niet intreedt (23 Fw).quote:Op woensdag 19 december 2012 19:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in het laatste geval het goed wel een moment door het vermogen van de vervreemder gaat.
Dus bijvoorbeeld in het woord 'tractaat' ?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:19 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat hoor je met name bij woorden waar er duidelijk een 'R' of 'T' aanwezig is, het komt net iets anders uit je mond rollen dan 'standaard' Nederlands. Het is absoluut niet plat hoor (ben nog geeneens in Rotterdam opgegroeid maar in de rook van), maar je zal het wel af en toe merken.
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee. Wat over gaat is een eigendomsrecht onder voorwaarde (3:84-4).
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:20 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Er gaat eigenlijk een voorwaardelijk eigendomsrecht over.
Ja precies. Dat wist ik. Ik wilde het gewoon even toevoegen aan jouw voor de rest fantastische uitleg.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:20 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt, waardoor dus een faillissement van de vervreemder na het moment van de levering bij voorbaat maar voordat hij het goed verkrijgt (en de overdracht dus compleet zou zijn) de overdracht verpest omdat beschikkingsbevoegdheid niet intreedt (23 Fw).
Twents is onmogelijk geen boers accent te vinden. Wat wil je het dan noemen, stads?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
mensen die twents een boers accent vinden
terechte klacht.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
Klopt. Tenzij het een ontbindende voorwaarde was natuurlijk, dan wordt de verkrijger juist onvoorwaardelijk eigenaar indien de voorwaarde niet intreedt.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Ties02 het volgende:
Ja maar als de voorwaarde is vervuld wordt de verkrijger onvoorwaardelijk eigenaar toch
[..]
[..]
Als de opschortende voorwaarde is vervuld wel. Bij de ontbindende voorwaarde dus niet. Dan wordt de vervreemder weer onvoorwaardelijk eigenaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Ties02 het volgende:
Ja maar als de voorwaarde is vervuld wordt de verkrijger onvoorwaardelijk eigenaar toch
[..]
[..]
Dan is de verkrijger (on)voorwaardelijk eigenaar totdat de voorwaarde intreedt. Met jouw formulering kun je (paradoxaal) wachten op het wachten.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:23 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij het een ontbindende voorwaarde was natuurlijk, dan wordt de verkrijger juist onvoorwaardelijk eigenaar indien de voorwaarde niet intreedt.
Mensen die zich niet kunnen verplaatsen in mensen uit de randstadquote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Boterbartje het volgende:
Bij mij kunnen mensen nooit horen dat ik uit Nijmegen kom.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mensen die zich niet kunnen verplaatsen in mensen uit de randstad.
@Actaeon
In zo een woord zal er inderdaad wat accent insluipen bij mij, al wil ik op de lange termijn het er wel uit hebben. Zeker stedelijke accenten klinken op de één of andere manier 'asociaal' in mijn ogen, dat ben ik dus liever kwijt dan rijk.
Het hart van de industrialisatie, alleen omdat er tussen de steden en kleine dorpjes enkele agrarisch bestemde gebieden liggen is het gebied boers?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Twents is onmogelijk geen boers accent te vinden. Wat wil je het dan noemen, stads?
Kan je beter Twents hebben als accentquote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Keyos het volgende:
[..]
Mensen die zich niet kunnen verplaatsen in mensen uit de randstad.
@Actaeon
In zo een woord zal er inderdaad wat accent insluipen bij mij, al wil ik op de lange termijn het er wel uit hebben. Zeker stedelijke accenten klinken op de één of andere manier 'asociaal' in mijn ogen, dat ben ik dus liever kwijt dan rijk.
quote:
??quote:Op woensdag 19 december 2012 19:25 schreef Tem het volgende:
Is Eriksd hier? Het eten staat op tafel.
Twentsquote:Op woensdag 19 december 2012 19:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kan je beter Twents hebben als accent
Ikea ?!quote:Op woensdag 19 december 2012 19:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het hart van de industrialisatie, alleen omdat er tussen de steden en kleine dorpjes enkele agrarisch bestemde gebieden liggen is het gebied boers?
De trots van twente, de textiel industrie.. bolletje, grolsch, stork, eaton holec, Ikea, Urenco, vdl en nog vele andere grote bedrijven in twente
hengeloquote:
Lol?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:25 schreef Tem het volgende:
Is Eriksd hier? Het eten staat op tafel.
Bitch pleasequote:Op woensdag 19 december 2012 19:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het hart van de industrialisatie, alleen omdat er tussen de steden en kleine dorpjes enkele agrarisch bestemde gebieden liggen is het gebied boers?
De trots van twente, de textiel industrie.. bolletje, grolsch, stork, eaton holec, Ikea, Urenco, vdl en nog vele andere grote bedrijven in twente
Doe het eens kijk wat er gebeurtquote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Maharbal het volgende:
Bijzonder dat ik nog steeds de optie 'rapporteer deze post aan de moderator' heb.
Zou het niet zuiver zijn als je die optie alleen in WGR niet had en in de overige subfora wel omdat je daar eigenlijk geen mod bent?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Maharbal het volgende:
Bijzonder dat ik nog steeds de optie 'rapporteer deze post aan de moderator' heb.
Houden zoquote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bitch pleaseTwente is groter dan de provincie Utrecht en er wonen minder mensen dan in Rotterdam.
Nouja, ik kan ook een DM naar Tchock sturen. FOK! houdt gewoon rekening met eenzame en/of schizofrene mensen.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Maharbal het volgende:
Met een reden, natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bitch pleaseTwente is groter dan de provincie Utrecht en er wonen minder mensen dan in Rotterdam.
Je bent eigenlijk overal MOD, onbeperkte rechten. Het enige wat je tegenhoudt is/zijn een moreel (niet eens contractueel) bezwaar en ongeschreven regelsquote:Op woensdag 19 december 2012 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou het niet zuiver zijn als je die optie alleen in WGR niet had en in de overige subfora wel omdat je daar eigenlijk geen mod bent?
Ik kan ook een DM naar Tchock sturen.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik kan ook een DM naar Tchock sturen. FOK! houdt gewoon rekening met eenzame en/of schizofrene mensen.
daar staat dan ook iets bijquote:Op woensdag 19 december 2012 19:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, ik kan ook een DM naar Tchock sturen. FOK! houdt gewoon rekening met eenzame en/of schizofrene mensen.
Maharbal heeft denk ik nogal de neiging om buiten z'n bevoegdheden te gaanquote:Op woensdag 19 december 2012 19:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zou het niet zuiver zijn als je die optie alleen in WGR niet had en in de overige subfora wel omdat je daar eigenlijk geen mod bent?
IKEA is een zweeds bedrijf van origine, IK is de uitvinder, EA is wat anders.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja denk je dat de IKEA daar vandaan komt?
Nogmaals, je zal in de randstad niemand over Twente horen. Het is Boter zijn goed recht om helemaal blij te zijn met van alles dat uit Twente komt, je moet echter niet met onwaarheden gaan smijten.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
IK is de oprichter, E werd 'ie geboren en A is de stad waar hij vandaan kwam geloof ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:29 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
IKEA is een zweeds bedrijf van origine, IK is de uitvinder, EA is wat anders.
Bedrijf is nu 2 nederlandse bedrijven eentje intersystems ofzo en ander wat anders. Een eigenaar van Ikea, ander van de vestigingen.
Heb nog geprobeerd kerstpakketten aan ze te verpatsen
Wat was die mooie term uit jouw vakgebied ook alweer? Détournement de pouvoir toch?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maharbal heeft denk ik nogal de neiging om buiten z'n bevoegdheden te gaan
Wat voor onwaarheden smijt ik mee?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nogmaals, je zal in de randstad niemand over Twente horen. Het is Boter zijn goed recht om helemaal blij te zijn met van alles dat uit Twente komt, je moet echter niet met onwaarheden gaan smijten.
Als je het over industrialisatie wilt hebben moet je maar eens 15 minuten bij mij huis vandaan komen waar de Europoort en Botlek staat, dat is pas industrie.
ik zeg geen industrie; ik zeg industralisatie.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nogmaals, je zal in de randstad niemand over Twente horen. Het is Boter zijn goed recht om helemaal blij te zijn met van alles dat uit Twente komt, je moet echter niet met onwaarheden gaan smijten.
Als je het over industrialisatie wilt hebben moet je maar eens 15 minuten bij mij huis vandaan komen waar de Europoort en Botlek staat, dat is pas industrie.
Bartje hangt een beetje de calimero uit, ik kom ook uit Twente, ben er trots op en hoef niks te bewijzen voor mezelfquote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Geheel van toepassing is die niet. Detournement de pouvoir is het (mis)(ge)bruiken van je bevoegdheden voor dingen waar ze niet voor bedoeld zijn. Ik gebruik mijn modrechten om te modden, ongeacht waar.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat was die mooie term uit jouw vakgebied ook alweer? Détournement de pouvoir toch?
Algemene beginselen van behoorlijk bestuurquote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat was die mooie term uit jouw vakgebied ook alweer? Détournement de pouvoir toch?
calimero is voor almelo'ers. Twentenaren zijn gewoon trotsquote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bartje hangt een beetje de calimero uit, ik kom ook uit Twente, ben er trots op en hoef niks te bewijzen voor mezelf
Term uit het Awbquote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
salland oliequote:
Maar zijn je bevoegdheden niet om te modden in WGR?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Geheel van toepassing is die niet. Detournement de pouvoir is het (mis)(ge)bruiken van je bevoegdheden voor dingen waar ze niet voor bedoeld zijn. Ik gebruik mijn modrechten om te modden, ongeacht waar.
Try again.
Wodka?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:33 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom uit Polen.
Wil er nog iemand een radio?
Ditquote:Op woensdag 19 december 2012 19:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar zijn je bevoegdheden niet om te modden in WGR?
Nee, mijn bevoegdheden zijn om te modden. Je krijgt onbeperkt modrechten. Op basis van gewoonte moet ik in WGR blijven.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar zijn je bevoegdheden niet om te modden in WGR?
Jij Twents?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bartje hangt een beetje de calimero uit, ik kom ook uit Twente, ben er trots op en hoef niks te bewijzen voor mezelf
Jammer alleen dat ze dat een paar honderd jaar te laat werden, tijdens een periode waar de Nederlanders de kunsten zijn verleerd van het bouwen van mooie gebouwen. Onze steden met grachten (en Maastricht) zijn uniek.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ik zeg geen industrie; ik zeg industralisatie.
Toen was twente het hart van Nederland met z'n textiel industrie
nog steeds tof om de oude gebouwen te zien en ik kom wel eens bij ten cate houstex voor m'n werk, wat een bouwwerken
oh geweldig!quote:Op woensdag 19 december 2012 19:33 schreef Maharbal het volgende:
Ik kom uit Polen.
Wil er nog iemand een radio?
Maar wanneer is de voorwaarde '(echt) nodig' vervuld? Of is dat een totale discretionaire bevoegdheid van de mod in kwestie? Of zijn er aanwijzingen?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, mijn bevoegdheden zijn om te modden. Je krijgt onbeperkt modrechten. Op basis van gewoonte moet ik in WGR blijven.
Dat laat overigens onverlet dat ik ook elders mag modden indien (echt) nodig.
Belachelijk ditquote:Op woensdag 19 december 2012 19:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, mijn bevoegdheden zijn om te modden. Je krijgt onbeperkt modrechten. Op basis van gewoonte moet ik in WGR blijven.
Dat laat overigens onverlet dat ik ook elders mag modden indien (echt) nodig.
Verschoningsrecht/beroepsgeheim.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar wanneer is de voorwaarde '(echt) nodig' vervuld? Of is dat een totale discretionaire bevoegdheid van de mod in kwestie? Of zijn er aanwijzingen?
We are the one percentquote:Op woensdag 19 december 2012 19:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mja wat doe je er tegen? The establishment àlways wins.
Misschien moeten we eens meeten op de RuG dan? Heb je ook een echt Twents accent, Ties?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ben een echte tukker, en nu zitten we beiden in Grunn! Het is me wat
Mwoa niet echt meer, heb het een beetje verdrongenquote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens meeten op de RuG dan? Heb je ook een echt Twents accent, Ties?
Is al gebeurd. Ik geloof dat ze ook tomaten hebben gegooid naar iedereen die in pak voorbij kwam lopen.quote:
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien moeten we eens meeten op de RuG dan? Heb je ook een echt Twents accent, Ties?
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Ik geloof dat ze ook tomaten hebben gegooid naar iedereen in pak die voorbij kwam lopen.
Jammer.quote:
Als een subtiele ondertoon door het gesprek.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mwoa niet echt meer, heb het een beetje verdrongen
soms hoor je mijn Enschedese tongval nogwel
Altijd grappig om een vergadering van kanslozen te zien op straat.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Ik geloof dat ze ook tomaten hebben gegooid naar iedereen die in pak voorbij kwam lopen.
Onze punten zijn zo goed dat niemand luistert en we geweld nodig hebben om ze kracht bij te zetten!quote:Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Keyos het volgende:
[..]
Altijd grappig om een vergadering van kanslozen te zien op straat.
Ze stemmen waarschijnlijk allen Groenlinksquote:Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze punten zijn zo goed dat niemand luistert en we geweld nodig hebben om ze kracht bij te zetten!
Extra saus op m'n BigMac aub.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Onze punten zijn zo goed dat niemand luistert en we geweld nodig hebben om ze kracht bij te zetten!
En vergeet niet, zonder augurk.quote:
Een echte 1%-er stemt niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ze stemmen waarschijnlijk allen Groenlinks
Ik wilde dat typen, maar bedacht me opeens...zit er uberhaupt wel een augurk op die dingen? Ik heb er al tijden niet een gehad.quote:
Zit zo'n beetje alles op wat erop kan toch?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wilde dat typen, maar bedacht me opeens...zit er uberhaupt wel een augurk op die dingen? Ik heb er al tijden niet een gehad.
Jaaaja maak dat de kad wijsquote:Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er al tijden niet een gehad.
BK is ook veel lekkerder vind ik dan de Mac.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:46 schreef Maharbal het volgende:
Ik eet echt vrijwel nooit fastfood. Als ik al fastfood eet, dan is het BK (of van een snackbar).
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Gaan we het weer over hamburgers hebben, ja?
De Subway is altijd zo druk.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:48 schreef Ties02 het volgende:
Ik vind de BK ook lekkerder maar Subway is mijn favo![]()
Hier welquote:Op woensdag 19 december 2012 19:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ach echt? Die in de stad is toch nooit zo druk
Ties is een held. Die doet dat vast niet.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:49 schreef Boterbartje het volgende:
met augurk!!
ties, je gaat toch niet zo nep kak praten om je twents te verbergen
ben het wel eens met de toegekende heldenstatusquote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ties is een held. Die doet dat vast niet.
Beter heb je een DE-Café op nog geen 50 meter van je deur.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Sinds kort een subway op nog geen 50 meter van m'n deur gevestigd
Discretionaire bevoegdheid van Sideshow en mij .quote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ben het wel eens met de toegekende heldenstatus
Vind Subway nooit zo bijzonder eigenlijkquote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ties is een held. Die doet dat vast niet.
En nep kak praten?
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ben het wel eens met de toegekende heldenstatus
Kaasquote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind Subway nooit zo bijzonder eigenlijkHet is gewoon duur, en sla, kaas, vlees en saus op een broodje flikkeren kan ik thuis ook. En doe ik ook geregeld.
Subwayquote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind Subway nooit zo bijzonder eigenlijkHet is gewoon duur, en sla, kaas, vlees en saus op een broodje flikkeren kan ik thuis ook. En doe ik ook geregeld.
Je bedoelt gewoon ABN praten?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Boterbartje het volgende:
nep kak praten ja. Twentenaren in Nijmegen die met mij hun prachtige normale accent laten gaan maar in bijzijn van anderen ineens zo'n nep kak achtig iets gaan doen
Ai, dat is slecht voor de portemonnee.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Sorry. Kaasquote:Op woensdag 19 december 2012 19:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haat op kaas en je verliest voor altijd je plekje in mijn hart. Ik waarschuw je.
poging tot maar dan te overdreven met:quote:
Dat zeg ik ook weleens?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
poging tot maar dan te overdreven met:
keeeeeeeerel, hoe issie zeg. Lang niet gesproke zeg!
ja maar van twents ineens naar nep balletjes, en dan té nep.quote:
Kloptquote:Op woensdag 19 december 2012 19:53 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ai, dat is slecht voor de portemonnee.
Ahá...dus ik mag het wel zeggen omdat ik niet uit Twente kom?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:56 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ja maar van twents ineens naar nep balletjes, en dan té nep.
je had er bij moete weze
Hoop doet levenquote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Beter heb je een DE-Café op nog geen 50 meter van je deur.
Hahaquote:
Nee helaas niet. Was er hier maar een DE-café zo dicht in de buurt.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:58 schreef Boterbartje het volgende:
Actaeon woon jij zo dicht bij DE cafe?
Ik zou je even meteen laten onderzoeken op vlooien, aids, schurft en zoquote:Op woensdag 19 december 2012 19:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Een zwerver aaide zojuist over mijn hoofd
'Alsjeblieft, acht soa's mijn kind'quote:Op woensdag 19 december 2012 19:59 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Een zwerver aaide zojuist over mijn hoofd
zo respectloos tegen lager opgeleiden zoals zwervers en beveiligersquote:Op woensdag 19 december 2012 19:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik zou je even meteen laten onderzoeken op vlooien, aids, schurft en zo
Dat is niet respectloos, maar gewoon een feit dat zwervers vrij onhygiënisch zijnquote:Op woensdag 19 december 2012 20:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
zo respectloos tegen lager opgeleiden zoals zwervers en beveiligersniet te geloven
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
'Alsjeblieft, acht soa's mijn kind'
Heb je vertrouwen in tt BR2 van morgen?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik zou je even meteen laten onderzoeken op vlooien, aids, schurft en zo
You're on the road?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Geweldig, de buschauffeur tyft 'm de bus uit
Opzich wel, kan alleen niet zo goed elk arrest koppelen aan elk leerstuk maar de grote lijnen snap ik denk ik wel. En weet nog steeds niet zeker of ik de bonus nou hebquote:Op woensdag 19 december 2012 20:02 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb je vertrouwen in tt BR2 van morgen?
Dan zou ik nog wat arresten gaan stampen voor BR2.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Opzich wel, kan alleen niet zo goed elk arrest koppelen aan elk leerstuk maar de grote lijnen snap ik denk ik wel. En weet nog steeds niet zeker of ik de bonus nou heb
Nu (weer) welquote:
Ja baas!quote:Op woensdag 19 december 2012 20:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan zou ik nog wat arresten gaan stampen voor BR2.
Huisquote:Op woensdag 19 december 2012 20:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Naar een leuke bestemming I hope?
Mwehquote:
Zonder 'm te zien, geniaal dezequote:
Nog even wat doornemen voor morgenquote:
yo mamaquote:Op woensdag 19 december 2012 20:06 schreef Tchock het volgende:
Iemand van jullie met een fijne site voor voetbalstreams?Mijn GAE - PEC heeft Arabisch commentaar waar ik me nogal aan stoor
Ik kan ook een aantal arrest niet helemaal plaatsen (pensieonfonds/dsm fox bijv). Hopelijk heb je de bonus niet nodig!quote:Op woensdag 19 december 2012 20:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Opzich wel, kan alleen niet zo goed elk arrest koppelen aan elk leerstuk maar de grote lijnen snap ik denk ik wel. En weet nog steeds niet zeker of ik de bonus nou heb
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nog even wat doornemen voor morgen
Dank. Maar ach, morgenmiddag 17u vakantiequote:
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dank. Maar ach, morgenmiddag 17u vakantie
Ja precies van die obscure arrestjes, ik ga er altijd maar vanuit dat ze die dan niet vragenquote:Op woensdag 19 december 2012 20:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik kan ook een aantal arrest niet helemaal plaatsen (pensieonfonds/dsm fox bijv). Hopelijk heb je de bonus niet nodig!
Over 21 uur proost.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:09 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dank. Maar ach, morgenmiddag 17u vakantie
DMS Fox kun je zien als een nadere concretisering van Haviltex. Waar het bij Haviltex ging om subjectieve partijbedoelingen, ging het bij DSM Fox meer om objectieve bedoelingen die ook kenbaar (moeten) zijn voor derden. DSM Fox ging namelijk over CAO's, en ook derden (werknemers) zijn gebonden aan een CAO. Die derden zijn geen partij bij de onderhandelingen, dus hun subjectieve partijbedoelingen kunnen niet meespelen bij de uitleg van een CAO.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik kan ook een aantal arrest niet helemaal plaatsen (pensieonfonds/dsm fox bijv). Hopelijk heb je de bonus niet nodig!
Ik had van de (voor ons) relevante rechtsregel gemaakt dat het een soort nuancering van haviltex is, omdat je met haviltex óók (naast de partijbedoeling) rekening moet houden met de bewoordingen zoals ze objectief kenbaar zijn. Dat komt wel ongeveer overeen met wat jij zegt.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
DMS Fox kun je zien als een nadere concretisering van Haviltex. Waar het bij Haviltex ging om subjectieve partijbedoelingen, ging het bij DSM Fox meer om objectieve bedoelingen die ook kenbaar zijn voor derde partijen. DSM Fox ging namelijk over CAO's, en ook derden (werknemers) zijn gebonden door een CAO. Die derden zijn geen partij bij de onderhandelingen, dus hun subjectieve partijbedoelingen kunnen niet meespelen bij de uitleg van een CAO.
Ja. Als je vroeg op staat en het lukt je om in de flow te komen is het verbazingwekkend wat je dan nog kan doen op zo'n lange ochtend. Vind ik althans.quote:
Haha ja dat heb ik dus exact hetzelfdequote:Op woensdag 19 december 2012 20:19 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja. Als je vroeg op staat en het lukt je om in de flow te komen is het verbazingwekkend wat je dan nog kan doen op zo'n lange ochtend. Vind ik althans.Vaak krijg ik dan meer voor elkaar dan op een normale (complete) studiedag.
wel voldaan gevoel als je het dan af hebt denk ikquote:Op woensdag 19 december 2012 20:20 schreef Ryon het volgende:
Morgen van 9 - 12 tentamen, dan heb ik daarna nog precies 35 uur om twee essays te schrijven in te leveren. Ik heb nu al het gevoel bezig te zijn met een soort van studiemarathon.
De flessen spa en blikjes bullit zijn in ieder geval al ingeslagen.
Je had vandaag ook tentamen toch? Zo ja, hoe ging dat?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:20 schreef Ryon het volgende:
Morgen van 9 - 12 tentamen, dan heb ik daarna nog precies 35 uur om twee essays te schrijven in te leveren. Ik heb nu al het gevoel bezig te zijn met een soort van studiemarathon.
De flessen spa en blikjes bullit zijn in ieder geval al ingeslagen.
Was Roel er niet?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:19 schreef Boterbartje het volgende:
Vanmorgen was 9 uur. Dan denk je al; godvedomme wat vroeg. Beginnen ze kwartier te laat omdat de tentamens er nog niet waren.
halverwege tentamen; gaan ze sporten in de zaal ernaast. Leek wel new kids man!
"kom dan JONGUHHHHHHHH' en 'AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH'
en om de minuut KABAM bal tegen de muur.
Was echt fijn.
ook leuk dat surveillanten niets deden
Wow, Maharbal die arbeidsrechtelijke kennis spuwtquote:Op woensdag 19 december 2012 20:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
DMS Fox kun je zien als een nadere concretisering van Haviltex. Waar het bij Haviltex ging om subjectieve partijbedoelingen, ging het bij DSM Fox meer om objectieve bedoelingen die ook kenbaar (moeten) zijn voor derden. DSM Fox ging namelijk over CAO's, en ook derden (werknemers) zijn gebonden aan een CAO. Die derden zijn geen partij bij de onderhandelingen, dus hun subjectieve partijbedoelingen kunnen niet meespelen bij de uitleg van een CAO.
roel ging na half uur al wg ofzo? maar die zat ook hele tijd hard op te pratenquote:
Ik had hem samen met Sideshowbobbie. Het bestuursrechtelijk deel ging goed en vond ik ook echt interessant. In het arbeidsrechtelijk deel zat ik een stuk minder. Gevoelsmatig wel gewoon voldoende gemaakt. Maar het was geen vak waarmee je cum laude kan komen te staan.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:22 schreef Valid het volgende:
[..]
Je had vandaag ook tentamen toch? Zo ja, hoe ging dat?
Mooi om daar ook op het tentamen achter te komenquote:Op woensdag 19 december 2012 20:23 schreef Ryon het volgende:
Ach ja, je leert wel wat. Vandaag ben ik er achter gekomen dat als de overheid je functie wil ontnemen het verstandig is om a.s.a.p zwanger te worden. Wel lekker praktisch, dat arbeidsrecht.
Die had er ook genoeg van zeker.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
roel ging na half uur al wg ofzo? maar die zat ook hele tijd hard op te praten
En mag je dat nog een keer gaan leren of heb je het voldoende geleerd denk je?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:23 schreef Ryon het volgende:
Ach ja, je leert wel wat. Vandaag ben ik er achter gekomen dat als de overheid je functie wil ontnemen het verstandig is om a.s.a.p zwanger te worden. Wel lekker praktisch, dat arbeidsrecht.
Die jongen weet echt van àlles iets af. Onze topicvedette.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wow, Maharbal die arbeidsrechtelijke kennis spuwt
Het was een arbeidsrechtelijke context, maar de te destilleren rechtsregel is natuurlijk algemeen (verbintenisrechtelijk) van aardquote:Op woensdag 19 december 2012 20:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wow, Maharbal die arbeidsrechtelijke kennis spuwt
Ik hou van jou.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
1 procent
10 promille klonk waarschijnlijk te confronterend.
hij kwam ook aan met die tentamen op een kar, iedereen nog buiten de zaal om 9 uur. hij beukt zich er echt doorheen, bezweette kop en alles. En toen was er zo'n meisje die zich niet had ingeschreven..hele tijd mee praten. maar dat meisje was naast mij aan zittenquote:Op woensdag 19 december 2012 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die had er ook genoeg van zeker.
Hij zou ook het meest moeten weten, want enige poster met twee bachelors.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die jongen weet echt van àlles iets af. Onze topicvedette.
Twee masters zelfs.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij zou ook het meest moeten weten, want enige poster met twee bachelors.
En twee mastersquote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hij zou ook het meest moeten weten, want enige poster met twee bachelors.
Bij het woord Haviltex is mijn Pavlov-reactie Haviltex.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het was een arbeidsrechtelijke context, maar de te destilleren rechtsregel is natuurlijk algemeen (verbintenisrechtelijk) van aard. Daar ken ik het dus ook van. Bij het woord Haviltex is mijn Pavlov reactie 'DSM/Fox?'
Heeft ze het wel gemaakt dan of?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hij kwam ook aan met die tentamen op een kar, iedereen nog buiten de zaal om 9 uur. hij beukt zich er echt doorheen, bezweette kop en alles. En toen was er zo'n meisje die zich niet had ingeschreven..hele tijd mee praten. maar dat meisje was naast mij aan zitten
En Brok/Huberts?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het was een arbeidsrechtelijke context, maar de te destilleren rechtsregel is natuurlijk algemeen (verbintenisrechtelijk) van aard. Daar ken ik het dus ook van. Bij het woord Haviltex is mijn Pavlov reactie 'DSM/Fox?'
[..]
Ik hou van jou.
Haviltex is mijn pavlov reactie iets met redelijkerwijs mochten verwachten en hetgeen over en weer verklaard is ofzo.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij het woord Haviltex is mijn Pavlov-reactie Haviltex.
Toevallig heb ik 'm vandaag nog gebruikt bij een bijeenkomst met een paar banking advocaten. Je zag ze al kijken 'gvd, waarom geeft die fiscalist het goede antwoord'quote:Op woensdag 19 december 2012 20:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bij het woord Haviltex is mijn Pavlov-reactie Haviltex.
WAT PARTIJEN REDELIJKERWIJS OVER EN WEER UIT HUN VERKLARINGEN MOCHTEN OPMAKENquote:Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Haviltex is mijn pavlov reactie iets met redelijkerwijs mochten verwachten en hetgeen over en weer verklaard is ofzo.
Ontzettende baasquote:Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toevallig heb ik 'm vandaag nog gebruikt bij een bijeenkomst met een paar banking advocaten. Je zag ze al kijken 'gvd, waarom geeft die fiscalist het goede antwoord'
Hielp niet dat ik de hele rechtsregel uit m'n kop citeerde. Nu ben ik uiteraard weer een nerd.
Haviltex komt ook zo vaak terug, niet heel gek ook natuurlijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toevallig heb ik 'm vandaag nog gebruikt bij een bijeenkomst met een paar banking advocaten. Je zag ze al kijken 'gvd, waarom geeft die fiscalist het goede antwoord'
Elkaars. En afleiden natuurlijkquote:Op woensdag 19 december 2012 20:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
WAT PARTIJEN REDELIJKERWIJS OVER EN WEER UIT HUN VERKLARINGEN MOCHTEN OPMAKEN
Wow, dat ging niet eens expres.
Ik vond de vraag ook niet bijster moeilijk.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Haviltex komt ook zo vaak terug, niet heel gek ook natuurlijk.
Misschien is het weer die tijd van de maandquote:Op woensdag 19 december 2012 20:30 schreef Tchock het volgende:
Wat de fuck, er zit een vrouw keihard te janken in het publiek bij Go Ahead Eagles
Je hoeft niet te schreeuwen Tchock.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
WAT PARTIJEN REDELIJKERWIJS OVER EN WEER UIT HUN VERKLARINGEN MOCHTEN OPMAKEN
Wow, dat ging niet eens expres.
Fuuuu-quote:
Ik weet het. Het is net Tourette's ofzo, kan het niet helpenquote:Op woensdag 19 december 2012 20:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je hoeft niet te schreeuwen Tchock.
Je bent haast een wandelend juridische encyclopediequote:Op woensdag 19 december 2012 20:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Elkaars.
[..]
Ik vond de vraag ook niet bijster moeilijk.
Ook niet expres.
Ik moest nog aan je denken vandaag.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haviltex is uit '81 ofzo, dat is na jouw tijd.
Ohjee. Waarom?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik moest nog aan je denken vandaag.
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haviltex is uit '81 ofzo, dat is na jouw tijd.
Ik keek in de lift met spiegels als muren. Had me gisteren geschoren maar zag dat het nu alweer nodig was. Was ik Tchock maar, dacht ik toen.quote:
Wil je er een keer over praten? Ook al ben je geen noviet meer, voor jou maken we wel een uitzondering hoor.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fuuuu-
[..]
Ik weet het. Het is net Tourette's ofzo, kan het niet helpen
quote:Op woensdag 19 december 2012 20:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik keek in de lift met spiegels als muren. Had me gisteren geschoren maar zag dat het nu alweer nodig was. Was ik Tchock maar, dacht ik toen.
Ik ken sideshowboobie en tchock van gezicht nu, maharbal beter.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:35 schreef Valid het volgende:
Wie kennen elkaar eigenlijk allemaal min of meer persoonlijk in dit topic?
Constant in verbouwing?quote:Op woensdag 19 december 2012 20:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laat ik zeggen: mijn baard had een basiliek van Gaudí kunnen zijn.
Ik ken niemand en ben daar erg content meequote:Op woensdag 19 december 2012 20:35 schreef Valid het volgende:
Wie kennen elkaar eigenlijk allemaal min of meer persoonlijk in dit topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |