abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119757448
Originele Op:

quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.

Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan :') .
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.

M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.

Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen :')

We lachen er nu nog om.

Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg. :')

Bekijk deze YouTube-video
Laatste post:

quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:49 schreef Catnip het volgende:

[..]

Precies.. haha..tenminste ik denk er wel wat anders over..maar wel goed bedacht ^O^ Het zou best weleens zo kunnen zijn.
  donderdag 29 november 2012 @ 20:29:07 #2
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_119758409
youtube filmpje is door spook verwijdert?
pi_119758460
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef aequus het volgende:
youtube filmpje is door spook verwijdert?
The face of Evil. >:)
pi_119759992
quote:
11s.gif Op donderdag 29 november 2012 14:49 schreef Catnip het volgende:

[..]

Precies.. haha..tenminste ik denk er wel wat anders over..maar wel goed bedacht ^O^ Het zou best weleens zo kunnen zijn.
Hmm...Het is het geloof dat bergen verzet.. Zeker in dromen moet dat echt wel werken. :P
pi_119762052
8 afleveringen terug is Ghost Adventures met seizoen 7 begonnen, aantal zeer toffe afleveringen! Staan op YouTube, doe jezelf een plezier en kijk ze :).

Hier aflevering 1:

vrijdag 30 november 2012 @ 01:15:12 #6
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119770334
weet ook niet waar ik het moet plaatsen, maar het heeft wel met dit topic te maken
http://www.kickstarter.co(...)-the-screaming-abyss
en het boek
http://www.amazon.com/exe(...)LYK/theofficialgraha
  vrijdag 30 november 2012 @ 16:55:07 #7
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119785281
Nou, toen ik nog in mijn oude huis 'de flat' woonde, had ik wel een aantal dingen waar ik dacht van WTF. Destijds was ik er heilig van overtuigd dat het geesten waren, maar nu twijfel ik toch wel, omdat het toch best lang geleden is.

Ik had dus een keertje dat ik wakker werd, om 9 uur. Ging zitten en pakte een tijdschrift. Toen ik eenmaal een blik had geworpen op dat tijdschrift kreeg ik een enorme klap tegen m'n hoofd. Ben ongeveer een uur bewusteloos (?) geweest, en ik ging een tweede poging doen. Weer zitten, weer een blik werpen, en weer zo'n harde klap tegen m'n hoofd, op dezelfde plek. Om 11 uur was ik weer bij bewustzijn en toen had ik echt iets van... wat is dit?
Niemand was thuis, behalve ik.
Mijn katten kunnen niet zo hard slaan.
De 'hand' kwam uit een hoek waar mijn bed in stond. Niemand kon erachter of ertussen staan. Achter me stond een raam, en ik woonde op de vijfde verdieping.

Ik weet nog steeds niet wat het was. _O-
Kaleidoscopiklimax
pi_119785700
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef RadioSlut het volgende:
Nou, toen ik nog in mijn oude huis 'de flat' woonde, had ik wel een aantal dingen waar ik dacht van WTF. Destijds was ik er heilig van overtuigd dat het geesten waren, maar nu twijfel ik toch wel, omdat het toch best lang geleden is.

Ik had dus een keertje dat ik wakker werd, om 9 uur. Ging zitten en pakte een tijdschrift. Toen ik eenmaal een blik had geworpen op dat tijdschrift kreeg ik een enorme klap tegen m'n hoofd. Ben ongeveer een uur bewusteloos (?) geweest, en ik ging een tweede poging doen. Weer zitten, weer een blik werpen, en weer zo'n harde klap tegen m'n hoofd, op dezelfde plek. Om 11 uur was ik weer bij bewustzijn en toen had ik echt iets van... wat is dit?
De 'hand' kwam uit een hoek waar mijn bed in stond. Niemand kon erachter of ertussen staan. Achter me stond een raam, en ik woonde op de vijfde verdieping.

Suikertekort? :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:12:33 #9
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119785826
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Suikertekort? :P
Nee, ik zakte niet weg, ik was in 1 keer nokkie :p En het was ook echt een hele harde klap tegen mn hoofd.

Ik heb vaker suiker tekort, en dat is dus totaal iets anders.
Kaleidoscopiklimax
pi_119786015
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:12 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nee, ik zakte niet weg, ik was in 1 keer nokkie :p En het was ook echt een hele harde klap tegen mn hoofd.

Ik heb vaker suiker tekort, en dat is dus totaal iets anders.
Had je ook pijn op de plek van die klap? Blauwe plek, bult of rode huid?
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:19:35 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119786048
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef RadioSlut het volgende:

Heb wel eens een schok gekregen van een stopcontact en dat voelde ook ongeveer zo - was de bedrading daar wel in orde?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:19:36 #12
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119786049
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:18 schreef Gray het volgende:

[..]

Had je ook pijn op de plek van die klap? Blauwe plek, bult of rode huid?
Nee, geen zichtbare plekken, althans niet dat ik weet. 't Was op m'n achterhoofd, moeilijk kijken dus :P
Maar het deed wel een beetje zeer ja.
Kaleidoscopiklimax
pi_119786092
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nee, geen zichtbare plekken, althans niet dat ik weet. 't Was op m'n achterhoofd, moeilijk kijken dus :P
Maar het deed wel een beetje zeer ja.
Als in dat het beurs was? Was dat toevallig ook de plek waarmee je landde op de grond?
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:22:52 #14
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119786175
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Als in dat het beurs was? Was dat toevallig ook de plek waarmee je landde op de grond?
Ja.
Maar ik lag in bed, en ben niet op de rond gevallen. Er werd tegen mijn hoofd geslagen, ik raakte buiten bewustzijn en werd een uur later weer wakker.
Kaleidoscopiklimax
pi_119786360
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:22 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ja.
Maar ik lag in bed, en ben niet op de rond gevallen. Er werd tegen mijn hoofd geslagen, ik raakte buiten bewustzijn en werd een uur later weer wakker.
Niet stiekum je hoofd tegen de muur gebeukt, of je bedrand? Soms net voor ik in slaap val heb ik nog wel eens zo'n val-spasme. :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:36:47 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119786595
kreeg ook een keer een klap op de bovenkant van mn hoofd, zei toen "doe weer eens" en toen kreeg ik weer een klap :P
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:02:32 #17
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119787216
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:28 schreef Gray het volgende:

[..]

Niet stiekum je hoofd tegen de muur gebeukt, of je bedrand? Soms net voor ik in slaap val heb ik nog wel eens zo'n val-spasme. :P
Nee, want ik lag in dezelfde positie als toen ik wakker was. Alleen wat slapper en met het boekie op mn schoot. :p
Kaleidoscopiklimax
pi_119787346
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:02 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nee, want ik lag in dezelfde positie als toen ik wakker was. Alleen wat slapper en met het boekie op mn schoot. :p
Klinkt als een bijzondere ervaring in ieder geval.
  vrijdag 30 november 2012 @ 18:23:47 #19
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119787755
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Klinkt als een bijzondere ervaring in ieder geval.
Dat was het zeker.
Jammer dat het niet te verklaren valt.

Ik heb ook weleens gehad dat opeens een kat de kamer binnen kwam lopen en onder mijn bureaustoel ging zitten. Echter, de kat was een paar weken daarvoor overleden.
Kaleidoscopiklimax
pi_119788950
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Dat was het zeker.
Jammer dat het niet te verklaren valt.

Ik heb ook weleens gehad dat opeens een kat de kamer binnen kwam lopen en onder mijn bureaustoel ging zitten. Echter, de kat was een paar weken daarvoor overleden.
Was dat tijdens een slaapverlamming?
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:42:57 #21
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119790232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:01 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Was dat tijdens een slaapverlamming?
Nee, ik wist toen al wat een slaapverlamming was.
Ik kon me gewoon draaien, en ging ook op de rand van het bed zitten om te kijken of er daadwerkelijk iets was.
Kaleidoscopiklimax
pi_119790260
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:42 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nee, ik wist toen al wat een slaapverlamming was.
Ik kon me gewoon draaien, en ging ook op de rand van het bed zitten om te kijken of er daadwerkelijk iets was.
Was het dan zo dat het binnen een paar seconden verdween en je net wakker werd uit een droom? Dan durf je ook nog wel eens dingen zien die er eigenlijk niet zijn...
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:45:42 #23
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119790318
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:43 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Was het dan zo dat het binnen een paar seconden verdween en je net wakker werd uit een droom? Dan durf je ook nog wel eens dingen zien die er eigenlijk niet zijn...
Nope, ik kon die nacht niet slapen, was klaarwakker. Ik hoorde hem de kamer binnengaan, op mijn tas ploffen (die ik speciaal voor hem neer had gelegd omdat hij ziek was.), en daarna liep hij naar de bureaustoel waar hij zich ging wassen. Duurde in totaal 5 minuten denk ik.
Kaleidoscopiklimax
pi_119790340
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:45 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Nope, ik kon die nacht niet slapen, was klaarwakker. Ik hoorde hem de kamer binnengaan, op mijn tas ploffen (die ik speciaal voor hem neer had gelegd omdat hij ziek was.), en daarna liep hij naar de bureaustoel waar hij zich ging wassen. Duurde in totaal 5 minuten denk ik.
En wat gebeurde er toen? Verdween hij "plots"?
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:49:56 #25
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119790418
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:46 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

En wat gebeurde er toen? Verdween hij "plots"?
Ja, ik hoorde niets meer. En er was niets meer.
Kaleidoscopiklimax
pi_119790430
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:49 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ja, ik hoorde niets meer. En er was niets meer.
Hoorde je ook iets? Normaal gezien zijn katten toch redelijk stil?
Heb je hem zien verdwijnen?
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:54:25 #27
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119790579
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:50 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hoorde je ook iets? Normaal gezien zijn katten toch redelijk stil?
Heb je hem zien verdwijnen?
Ik hoorde hem aanlopen.
Vanaf de deur hoorde ik zijn voetstappen (Ik kan aan de voetstappen horen welke kat mijn kamer binnenkomt, crazy cat woman much).
Halverwege een dikke plof op die tas die ik heb neergelegd.
Weer voetstappen.
En toen hoorde ik hem zichzelf wassen onder de bureaustoel.
Stilte. Voor altijd. Voor die kat dan.

Ik dacht dat ik ook iets gezien had, onder de bureaustoel, maar omdat ik mijn bril niet ophad, kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Kaleidoscopiklimax
pi_119790654
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:54 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ik hoorde hem aanlopen.
Vanaf de deur hoorde ik zijn voetstappen (Ik kan aan de voetstappen horen welke kat mijn kamer binnenkomt, crazy cat woman much).
Halverwege een dikke plof op die tas die ik heb neergelegd.
Weer voetstappen.
En toen hoorde ik hem zichzelf wassen onder de bureaustoel.
Stilte. Voor altijd. Voor die kat dan.

Ik dacht dat ik ook iets gezien had, onder de bureaustoel, maar omdat ik mijn bril niet ophad, kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Had hij een face of evil? >:)
Nee serieus; als het donker was, hoe wist je dan zo zeker dat het een overleden kat was?
  vrijdag 30 november 2012 @ 19:58:49 #29
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119790726
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Had hij een face of evil? >:)
Nee serieus; als het donker was, hoe wist je dan zo zeker dat het een overleden kat was?
Hehe :')

Ik hoorde het aan zijn voetstappen, want die kat had een drafje waarbij een bepaald geluid hoorde dat ik herkende. En hij was de enige die op die tas sliep, en de enige die onder de bureaustoel zichzelf schoonmaakte. Plus er was daarna een oorverdovende stilte, ik hoorde niks de kamer uitgaan. En nog een extra plus, als een kat mijn kamer binnenkomt dan ging die gelijk op mijn bed. Behalve Homo dus.
Kaleidoscopiklimax
pi_119790875
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:58 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Hehe :')

Ik hoorde het aan zijn voetstappen, want die kat had een drafje waarbij een bepaald geluid hoorde dat ik herkende. En hij was de enige die op die tas sliep, en de enige die onder de bureaustoel zichzelf schoonmaakte. Plus er was daarna een oorverdovende stilte, ik hoorde niks de kamer uitgaan. En nog een extra plus, als een kat mijn kamer binnenkomt dan ging die gelijk op mijn bed. Behalve Homo dus.
Homo? :P
Maar had je verder nog katten? Je weet natuurlijk nooit dat het één van hen was en gewoon later heel stilletjes weer naar beneden ging toen je alweer sliep of zo...

Je bent echt zeker dat het geen droom was, want soms kun je wel eens dromen dat je wakker wordt. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 30 november 2012 @ 20:09:43 #31
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119791070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:03 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Homo? :P
Maar had je verder nog katten? Je weet natuurlijk nooit dat het één van hen was en gewoon later heel stilletjes weer naar beneden ging toen je alweer sliep of zo...

Je bent echt zeker dat het geen droom was, want soms kun je wel eens dromen dat je wakker wordt. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maakt niks uit hoor, ik kan het je hartstikke goed voorstellen hoor! Ben bij mezelf al dat soort dingen ook nagegaan, maar heb er geen logisch antwoord op kunnen vinden.

Ik ben er honderd procent zeker van dat het geen droom was. Ik ben sinds jong af aan veel bezig met dromen, en ik heb vanaf dat ik in bed lag wakker gelegen.

Destijds had ik... 3 katten. En geloof me, die liepen allemaal op een andere manier. :P Katten zijn inderdaad heel stil, maar niet zo stil dat ze echt niet meer te horen zijn. Ik woonde trouwens in een flat, dus dan zou ik ze moeten horen vanuit de woonkamer of een andere slaapkamer. Het was nogal gehorig daar.

Ik noemde hem inderdaad Homo. ;) BrEeZaH vind ik zo'n stomme naam voor een kat, en hij heeft zn zoontje verkracht. :') Dus vandaar.
Kaleidoscopiklimax
pi_119791656
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Maakt niks uit hoor, ik kan het je hartstikke goed voorstellen hoor! Ben bij mezelf al dat soort dingen ook nagegaan, maar heb er geen logisch antwoord op kunnen vinden.

Ik ben er honderd procent zeker van dat het geen droom was. Ik ben sinds jong af aan veel bezig met dromen, en ik heb vanaf dat ik in bed lag wakker gelegen.

Destijds had ik... 3 katten. En geloof me, die liepen allemaal op een andere manier. :P Katten zijn inderdaad heel stil, maar niet zo stil dat ze echt niet meer te horen zijn. Ik woonde trouwens in een flat, dus dan zou ik ze moeten horen vanuit de woonkamer of een andere slaapkamer. Het was nogal gehorig daar.

Ik noemde hem inderdaad Homo. ;) BrEeZaH vind ik zo'n stomme naam voor een kat, en hij heeft zn zoontje verkracht. :') Dus vandaar.
Ik blijf op de één of andere manier denken dat het toch misschien één van je andere katten kan geweest zijn, maar goed, wie ben ik? Jij zult het wel beter weten.

Desalniettemin is die "stilte" natuurlijk wel vreemd...
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:32:56 #33
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_119821782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:24 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Ik blijf op de één of andere manier denken dat het toch misschien één van je andere katten kan geweest zijn, maar goed, wie ben ik? Jij zult het wel beter weten.

Desalniettemin is die "stilte" natuurlijk wel vreemd...
Dat is je goed recht ;)
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:26:37 #34
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_119919505
Heb er nu al een tijdje minder last van..

verhaal:
Mijn ouders hadden eerst alleen een dochter, maar die kwam plots te overleden. toen ongeveer een jaartje later, kwam ik..
Vanaf het moment dat ik iets ouder was, 2/3 OID voelde ik een aanwezigheid bij mij, als ik een puzzel ging maken legde ik altijd een extra puzzel neer voor mijn 'zus' die ik nooit gezien heb. ik wist niet eens dat ze bestond. waarschijnlijk ergens opgepikt of zo.. appart. kan gebeuren

mijn oma had het ook, die zag snachts van alles. werd regelmatig wakker dat ze onder de krassen zat...

Toen ik een jaar of 18 was... kreeg ik dat ook, dat ik echt een aanwezigheid in mijn kamer voelde. het was appart. ik was niet echt bang. maar het bleef doorgaan. ik werd er een beetje bang van, kon het niet bevatten.. elke nacht voelde ik dingen. soms meer dan anders. soms viel ik inslaap en werd ik voor mijn gevoel wakker gemaakt met een doffe dreun.. tot op een avond een vriend bij me was.. die sliep regelmatig bij mij. echt mijn maatje al sinds we klein waren, hij zegt ineens heel serieus 'luister, ik ben bang..' ik.. voel iets bij mijn oor?

sinds die periode heb ik nog regelmatig een nacht erbij zitten.. dat ik van alles voel.. ben er nu niet meer bang van.. maar het blijft iets raar.. dingen die je niet kan zien en uitleggen (post zal er wel ruk uitzien) en toch.. stelt het me gerust op een of andere manier..

oh en ik schreeuw vaak in mijn slaap volgens mijn vriendin..

ze kwam met het idee om een slaap-app op mijn telefoon te zetten.. die geluiden opneemt etc.. maar dat durf ik niet..
pi_119919753
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef JaafkeGB het volgende:
Heb er nu al een tijdje minder last van..

verhaal:
Mijn ouders hadden eerst alleen een dochter, maar die kwam plots te overleden. toen ongeveer een jaartje later, kwam ik..
Vanaf het moment dat ik iets ouder was, 2/3 OID voelde ik een aanwezigheid bij mij, als ik een puzzel ging maken legde ik altijd een extra puzzel neer voor mijn 'zus' die ik nooit gezien heb. ik wist niet eens dat ze bestond. waarschijnlijk ergens opgepikt of zo.. appart. kan gebeuren

mijn oma had het ook, die zag snachts van alles. werd regelmatig wakker dat ze onder de krassen zat...

Toen ik een jaar of 18 was... kreeg ik dat ook, dat ik echt een aanwezigheid in mijn kamer voelde. het was appart. ik was niet echt bang. maar het bleef doorgaan. ik werd er een beetje bang van, kon het niet bevatten.. elke nacht voelde ik dingen. soms meer dan anders. soms viel ik inslaap en werd ik voor mijn gevoel wakker gemaakt met een doffe dreun.. tot op een avond een vriend bij me was.. die sliep regelmatig bij mij. echt mijn maatje al sinds we klein waren, hij zegt ineens heel serieus 'luister, ik ben bang..' ik.. voel iets bij mijn oor?

sinds die periode heb ik nog regelmatig een nacht erbij zitten.. dat ik van alles voel.. ben er nu niet meer bang van.. maar het blijft iets raar.. dingen die je niet kan zien en uitleggen (post zal er wel ruk uitzien) en toch.. stelt het me gerust op een of andere manier..

oh en ik schreeuw vaak in mijn slaap volgens mijn vriendin..

ze kwam met het idee om een slaap-app op mijn telefoon te zetten.. die geluiden opneemt etc.. maar dat durf ik niet..
Mooi verhaal!
Wie weet durf je ooit die app te gebruiken.
En er is niks mis met je post hoor, daar is dit topic voor :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:37:50 #36
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_119919944
Stukje vergeten:
Mijn zusje slaapt al een tijdje in de oude slaapkamer van mijn zus,
IEDEREEN! die daar slaapt, heeft het over een oude man die ze zien.. de man doet niks, hij zit altijd in 'zijn' hoekje, een 'goede' dus. heb zelf wel eens een 'aanvaring' met de mensen op mijn kamer. dan ben ik moe en zeg ik 'NU IS HET KLAAR' dan slaap ik meestal gewoon goed.
soms valt er dan iets van mijn bureau, of de afstandbediening valt op de grond..
dan schiet ik bijna in de lach, dat is dan hun manier van praten denk ik, zo van 'barst ook maar'

wat denken jullie?
heb eigenlijk nog nooit iets 'ergs' meegemaakt.. wel veel verhalen die ik niet kan verklaren..

en er gebeurt bijna nooit iets als mijn vriendin bij mij slaapt, ik denk dat ze dit uit respect doen?
pi_119920124
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef JaafkeGB het volgende:
Stukje vergeten:
Mijn zusje slaapt al een tijdje in de oude slaapkamer van mijn zus,
IEDEREEN! die daar slaapt, heeft het over een oude man die ze zien.. de man doet niks, hij zit altijd in 'zijn' hoekje, een 'goede' dus. heb zelf wel eens een 'aanvaring' met de mensen op mijn kamer. dan ben ik moe en zeg ik 'NU IS HET KLAAR' dan slaap ik meestal gewoon goed.
soms valt er dan iets van mijn bureau, of de afstandbediening valt op de grond..
dan schiet ik bijna in de lach, dat is dan hun manier van praten denk ik, zo van 'barst ook maar'

wat denken jullie?
heb eigenlijk nog nooit iets 'ergs' meegemaakt.. wel veel verhalen die ik niet kan verklaren..

en er gebeurt bijna nooit iets als mijn vriendin bij mij slaapt, ik denk dat ze dit uit respect doen?
Als iedereen die oude man gezien heeft in die kamer, moeten we eigenlijk de proef op de som nemen..
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:45:04 #38
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_119920255
Ik vind het best, als het niet uit de hand loopt, als ik iets van mijn oma geleerd heb, die zei altijd
'andere zien ze wellicht niet, maar behandel ze met respect'

De hond kwam ook nooit op de kamer, op een of andere manier.. als mijn zusje de hond in het bed legde werd hij helemaal wild en sprong zowat door de deur heen..
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:45:55 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_119920278
kent iemand de uitdrukking "een gat in het marmer zitten"?

want dat hoorde ik een geest zeggen "dat heet nou een gat in het marmer zitten"
pi_119920483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:45 schreef Manke het volgende:
een gat in het marmer zitten
nooit van gehoord :?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:54:54 #41
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_119920620
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:45 schreef Manke het volgende:
kent iemand de uitdrukking "een gat in het marmer zitten"?

want dat hoorde ik een geest zeggen "dat heet nou een gat in het marmer zitten"
wat was de situatie?
kan zijn dat hij bedoelde dat het lang duurde?
wellicht iets van 'vroeger'?
of een vertaling van een buitenlands gezegde?

muren hebben oren, die weet ik dan wel..
pi_119920917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:54 schreef JaafkeGB het volgende:

[..]

wat was de situatie?
kan zijn dat hij bedoelde dat het lang duurde?
wellicht iets van 'vroeger'?
of een vertaling van een buitenlands gezegde?

muren hebben oren, die weet ik dan wel..
Ken je de limestone theory?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  dinsdag 4 december 2012 @ 16:03:11 #43
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_119920973
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:01 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ken je de limestone theory?
nee, vertel?
pi_119921301
Het idee is dat bepaalde mineralen en stenen het vermogen hebben om een en ander "op te nemen". Dat wilt zeggen dat de energie van een gebeurtenis in deze stenen en mineralen blijfen "plakken"
En als deze energie los komt, dat er een "residual haunting" plaats vindt, Nederlandse vertaling weet ik even zo snel niet }:| . Een verschijning dat zeg maar steeds opnieuw gebeurt. Bij dit verschijnsel kan niet met de entiteit gecommuniceerd worden.
pi_119993615
Mijn techniek leraar vertelde vandaag ook een mooi verhaal.
Een famillielid van hem was overleden, en hij en zijn vrouw gingen die avond naar bed. Ineens hoorde ze beide de stem van dat overleden famillielid. Toen heeft mijn techniek leraar gezegd van ga hier weg en kom niet meer terug.
Nooit meer last van gehad.
pi_119993866
quote:
11s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:30 schreef Catnip het volgende:
Mijn techniek leraar vertelde vandaag ook een mooi verhaal.
Een famillielid van hem was overleden, en hij en zijn vrouw gingen die avond naar bed. Ineens hoorde ze beide de stem van dat overleden famillielid. Toen heeft mijn techniek leraar gezegd van ga hier weg en kom niet meer terug.
Nooit meer last van gehad.
Brr, wat eng zeg... :{
pi_119997304
Ik heb dit soort ervaringen niet meegemaakt...

Zolang ik niets meegemaakt heb, kan ik lastig oordelen of het wel echt is. Ik kijk graag programma's, zoals ghost adventures en ghost hunters. Leuk vermaak, maar het blijft tv.
pi_119997867
Ik hoorde gisterochtend plots een vreemd geluid in de kledingruimte. Het leek wel alsof er iets hards gevallen was. De kat kon het niet geweest zijn aangezien die elders was. Toevallig ging ik er net heen! Ik geloof dat het gebeurde net voor of net op het moment dat ik het licht daar aan deed.

Niet dat ik het nu meteen onverklaarbaar vind, maar het is wel "toevallig" en ik had wel de eerste paar seconden wat schrik. Eerst dacht ik dat er weer eens een kledingsstuk van een kapstok was gevallen zoals wel meer gebeurt, maar dat was het niet. Niks gezien wat kon gevallen zijn... Ach ja.
pi_119998499
quote:
3s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik hoorde gisterochtend plots een vreemd geluid in de kledingruimte. Het leek wel alsof er iets hards gevallen was. De kat kon het niet geweest zijn aangezien die elders was. Toevallig ging ik er net heen! Ik geloof dat het gebeurde net voor of net op het moment dat ik het licht daar aan deed.

Niet dat ik het nu meteen onverklaarbaar vind, maar het is wel "toevallig" en ik had wel de eerste paar seconden wat schrik. Eerst dacht ik dat er weer eens een kledingsstuk van een kapstok was gevallen zoals wel meer gebeurt, maar dat was het niet. Niks gezien wat kon gevallen zijn... Ach ja.
Bij mij is het meestal de kat die zich overal tussen wriemelt en dingen omgooit.
in ieder geval die rooie dondersteen van ons. die andere is niet zo snugger. maar ze zijn allebei wel heel erg lief O+
  donderdag 6 december 2012 @ 16:44:26 #50
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120000602
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 16:10 schreef ErwinDikkie het volgende:
Het idee is dat bepaalde mineralen en stenen het vermogen hebben om een en ander "op te nemen". Dat wilt zeggen dat de energie van een gebeurtenis in deze stenen en mineralen blijfen "plakken"
En als deze energie los komt, dat er een "residual haunting" plaats vindt, Nederlandse vertaling weet ik even zo snel niet }:| . Een verschijning dat zeg maar steeds opnieuw gebeurt. Bij dit verschijnsel kan niet met de entiteit gecommuniceerd worden.
http://www.staciespielman.com/Crystals.htm
pi_120077645
  maandag 10 december 2012 @ 19:13:30 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120170587
-fout-
pi_120170744
quote:
Waarover gaat dit precies?
  maandag 10 december 2012 @ 23:29:53 #55
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120174077
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 22:19 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Waarover gaat dit precies?
Ik heb em sinds gisteren, dus nog niet gelezen, maar het is wel relevant voor dit topic.

de titel is Demons in Disguise - The Dangers of Talking to the Dead
het gaat over dat goede en andere geesten, demonen in disguise zijn.
pi_120175016
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:29 schreef Manke het volgende:

[..]

Ik heb em sinds gisteren, dus nog niet gelezen, maar het is wel relevant voor dit topic.

de titel is Demons in Disguise - The Dangers of Talking to the Dead
het gaat over dat goede en andere geesten, demonen in disguise zijn.
The Dangers of Talking to the Dead? Gaat dat dan over EVP's opnemen?
  maandag 10 december 2012 @ 23:52:02 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120175146
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:48 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

The Dangers of Talking to the Dead? Gaat dat dan over EVP's opnemen?
Alleen hoofdstuk 1 komt EVP in voor
pi_120175553
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:52 schreef Manke het volgende:

[..]

Alleen hoofdstuk 1 komt EVP in voor
Oh, ok. "Talking to the Dead" deed mij daar nl. nogal aan denken. ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:24:24 #59
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120176665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Oh, ok. "Talking to the Dead" deed mij daar nl. nogal aan denken. ;)
Ja, mij ook, daarom heb ik m ook ;)
pi_120202110
Ik dacht een paar dagen geleden dat ik aan mijn been werd aangeraakt door de kat, die weer eens op het bed zou gesprongen zijn.

Mis: geen kat.

Tja... :? :P
  donderdag 13 december 2012 @ 04:09:02 #61
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_120256560
Meer geeste verhalen plz :D
Hrey!
pi_120257810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 04:09 schreef ConnorKenway het volgende:
Meer geeste verhalen plz :D
De geesten zullen met verlof zijn, vermoed ik.
pi_120262913
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:22 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ja.
Als je zo een harde klap gehad hebt tegen je hoofd dat je een uur buiten bewustzijn bent geweest dan is dat, voor zover ik weet, een derdegraads hersenschudding en dan mag je van heel erg veel geluk spreken dat je er geen hersenbeschadiging van op hebt gelopen. Het werkt niet zoals op televisie dat je iemand een klap op zijn hoofd geeft en die een uurtje buiten bewustzijn is en weer opstaat alsof er niets aan de hand is.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mild_traumatic_brain_injury
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_120281447
quote:
14s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:05 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

De geesten zullen met verlof zijn, vermoed ik.
Kerstvakantie :Y
(Un)masking for the greater good.
pi_120281516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Kerstvakantie :Y
Ja, dat zal het zijn.
pi_120282254
Fotootjes van geesten, waar ik een tijdje geleden tegenaan liep. Voor de geïnteresseerden :)
pi_120283925
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:50 schreef Natalie het volgende:
Fotootjes van geesten, waar ik een tijdje geleden tegenaan liep. Voor de geïnteresseerden :)
De vraag is natuurlijk: welke foto's zijn echt geloofwaardig en welke minder/niet?
  vrijdag 14 december 2012 @ 01:09:38 #68
378963 ConnorKenway
Asasineted Unecl Dolan
pi_120292454
quote:
:')
Hrey!
pi_120294119
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:09 schreef ConnorKenway het volgende:

[..]

:')
:N :( o|O
pi_120335457
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:26 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

De vraag is natuurlijk: welke foto's zijn echt geloofwaardig en welke minder/niet?
Ja, maar volgens mij kunnen demonen niet eens op de foto.
pi_120336273
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:45:33 #72
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120337981
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:06 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ja, maar volgens mij kunnen demonen niet eens op de foto.
als orbs
heb 2 foto's met mij en zo'n bol erop en 1 van mn pa met bol.
pi_120338150
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:45 schreef Manke het volgende:

[..]

als orbs
heb 2 foto's met mij en zo'n bol erop en 1 van mn pa met bol.
Huh, wat zijn orbs nou weer? :P
pi_120338165
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:52 schreef Catnip het volgende:

[..]

geflitste stofdeeltjes
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:00:22 #75
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120338400
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:52 schreef Catnip het volgende:

[..]

https://www.google.nl/search?biw=1&bih=1&tbm=isch&q=orbs ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

geflitste stofdeeltjes
ja meestal wel, of water of vuil
maar ik geloof ook geesten, geesten 'reizen' ook in de vorm van een bol naar mijn ervaring.
pi_120338799
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:00 schreef Manke het volgende:

[..]

https://www.google.nl/search?biw=1&bih=1&tbm=isch&q=orbs ;)

[..]

ja meestal wel, of water of vuil
maar ik geloof ook geesten, geesten 'reizen' ook in de vorm van een bol naar mijn ervaring.
heb je er ervaring mee?
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:18:30 #77
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120338981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

heb je er ervaring mee?
ja, helaas wel, kom er nl niet meer van af
pi_120339168
quote:
Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.

Toch bezorgen een aantal van die foto's rillingen, ondanks dat ik mezelf altijd wijs maak dat ik niet geloof in dat soort zaken. :P
pi_120340190
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.
Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.

Alles wat vreemd was scoorde goed en leverde soms geld op en als 't dat niet deed dan was het gewoon gaaf om in de belangstelling te staan. Net als degene die het getructe kiekje van het loch ness monster decennia lang heeft gevolgd in het nieuws en er waarschijnlijk een kick van kreeg.

Het voorbeeld dat ik poste was eentje met lange sluitertijd waarbij er iemand stond en naar de camera toe wegliep. Foto's overlappen is digitaal mogelijk vanuit de camera, trucjes met sluitertijd, matje afkloppen in het donker en flitsen levert een ton aan "orbs" op vanwege 't stof, orbs=stof. Orb foto's zonder flits zijn niet te vinden. Soms doet een reflectie genoeg. Ook kun je van een DSLR een pinhole camera maken en met 2 gaten erin krijg je al leuke effecten. Helemaal met flits erbij. Beetje experimenteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2012 15:08:22 ]
pi_120341783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.

Alles wat vreemd was scoorde goed en leverde soms geld op en als 't dat niet deed dan was het gewoon gaaf om in de belangstelling te staan. Net als degene die het getructe kiekje van het loch ness monster decennia lang heeft gevolgd in het nieuws en er waarschijnlijk een kick van kreeg.

Het voorbeeld dat ik poste was eentje met lange sluitertijd waarbij er iemand stond en naar de camera toe wegliep. Foto's overlappen is digitaal mogelijk vanuit de camera, trucjes met sluitertijd, matje afkloppen in het donker en flitsen levert een ton aan "orbs" op vanwege 't stof, orbs=stof. Orb foto's zonder flits zijn niet te vinden. Soms doet een reflectie genoeg. Ook kun je van een DSLR een pinhole camera maken en met 2 gaten erin krijg je al leuke effecten. Helemaal met flits erbij. Beetje experimenteren.
Interessant. :Y

Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
pi_120342967
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
double-slit?
pi_120343287
quote:
Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...
pi_120344276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:47 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...
Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader. ;)

Al is een filmpje wellicht duidelijker. :)
pi_120344340
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader. ;)

Al is een filmpje wellicht duidelijker. :)
Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?
pi_120344967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:18 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?
Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden. :)
pi_120345050
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden. :)
Mij benieuwen of het wat oplevert...
Wat betreft parallelle werelden: ik hoorde/las een theorie dat de schaduwmensen/schimmen wat sommige paranormale onderzoekens zien, dat het een tijdreiziger is van de parallelle wereld, of iemand die tussen werelden reist.
pi_120345227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:45 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Mij benieuwen of het wat oplevert...
Wat betreft parallelle werelden: ik hoorde/las een theorie dat de schaduwmensen/schimmen wat sommige paranormale onderzoekens zien, dat het een tijdreiziger is van de parallelle wereld, of iemand die tussen werelden reist.
Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit. ;)
pi_120345438
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit. ;)
Ik vond het ook wat vergezocht, zolang het theorien zijn en het tegendeel bewezen is zou het kunnen ;)
pi_120352012
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment. :)

Met 2/3 gaten

Met 1 gat

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2012 21:21:34 ]
pi_120352305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment. :)

Met 2/3 gaten
[ afbeelding ]

Met 1 gat
[ afbeelding ]
Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond. ;)
pi_120352398
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond. ;)
Ja, die heb ik gebruikt. :)

Dat waren mijn foto's eronder. Kan er verder vrij weinig mee. Vooral goede composities maken is een stuk minder eenvoudig en soms zag ik een mooi shot voor me, maar dan dacht ik weer 'had ik nu m'n gewone lens maar' want telefoonkwaliteit foto's schieten als je lenzen hebt die scherp schieten is ook niet alles. Maar voor een keertje... is het ok.
pi_120615930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:18 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, helaas wel, kom er nl niet meer van af
Natuurlijk wel...
pi_120620771
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 22-12-2012 00:50:21 ]
Firm but Friendly.
  zaterdag 22 december 2012 @ 02:01:05 #95
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120624677
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:09 schreef Catnip het volgende:

[..]

Natuurlijk wel...
ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflook :P, werkt allemaal niet, allemaal onzin.
pi_120626840
Ze zijn wel weg te krijgen manke wschl., gewoon het kanaal sluiten dat je ermee hebt opengesteld. Hoe doe je dat: NIET MEER SERIEUS NEMEN! Niet naar luisteren. Denken 'ik luister niet naar "demonen"'. Stoppen met dat EVP gedoe. Focussen op andere dingen, je ff niet meer met occulte dingen bezighouden, een gevuld leven leiden met normale dingen. Het zijn resonanties van je 'hogere zelf' en je eigen brein.
Firm but Friendly.
pi_120627079
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 02:01 schreef Manke het volgende:

[..]

ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflook :P, werkt allemaal niet, allemaal onzin.
Wat dacht je van eerst stoppen met alle occulte dingen waar je op het moment mee bezig bent..daarna zien we wel verder.
pi_120627256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 08:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ze zijn wel weg te krijgen manke wschl., gewoon het kanaal sluiten dat je ermee hebt opengesteld. Hoe doe je dat: NIET MEER SERIEUS NEMEN! Niet naar luisteren. Denken 'ik luister niet naar "demonen"'. Stoppen met dat EVP gedoe. Focussen op andere dingen, je ff niet meer met occulte dingen bezighouden, een gevuld leven leiden met normale dingen. Het zijn resonanties van je 'hogere zelf' en je eigen brein.
Als het zo eenvoudig was, was het probleem allang opgelost, vermoed ik.
pi_120627998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.

Tijdelijk medicatie kan natuurlijk ook helpen, om dat kanaal weer dicht te krijgen.

Die "demonen" kletsen maar wat, bewijs dat het geen echte zijn, maar vanuit jezelf komt. Maar ja, als je perse WIL dat het iets "echts" is, gaat het niet weg he.
Firm but Friendly.
pi_120628321
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:42 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.

Tijdelijk medicatie kan natuurlijk ook helpen, om dat kanaal weer dicht te krijgen.

Die "demonen" kletsen maar wat, bewijs dat het geen echte zijn, maar vanuit jezelf komt. Maar ja, als je perse WIL dat het iets "echts" is, gaat het niet weg he.
Met dat laatste heb je een punt. De rest is onzin. Als het zo simpel was, waren er veel minder mensen met psychiatrische problemen.
pi_120628907
Ach, je kunt het altijd proberen he. Werkt het niet, dan focus je iig. op wat gezelliger en gezondere dingen.
Firm but Friendly.
pi_120629072
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:39 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ach, je kunt het altijd proberen he. Werkt het niet, dan focus je iig. op wat gezelliger en gezondere dingen.
Ja, simpel toch.
pi_120629116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:39 schreef PontifexMaximus het volgende:
Troll! :P
pi_120631539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja iedereen mag het geloven of niet, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Firm but Friendly.
pi_120631624
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:52 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Tja iedereen mag het geloven of niet, maar ik spreek uit eigen ervaring.
Vertel je verhaal dan eens. Tot nu toe lijk je zelf maar wat te klesten, nl.
pi_120631655
Ik heb genoeg gezegd om manke te helpen als hij daar voor open staat, en dat volstaat voor mij.
Firm but Friendly.
pi_120631975
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:57 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ik heb genoeg gezegd om manke te helpen als hij daar voor open staat, en dat volstaat voor mij.
Dank je wel voor je bijdrage.
pi_120633285
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:49 schreef PontifexMaximus het volgende:
- weg -
Dit..

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dit..

(Ik vermoed ook weleens dingen maar die zijn gelukkig niet altijd waar.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En dit..

Je zou er goed aan doen je wat meer op de middenlijn te houden ipv de bepalende factor te worden.
pi_120633529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dit..

[..]

Dit..

(Ik vermoed ook weleens dingen maar die zijn gelukkig niet altijd waar.)

[..]

En dit..

Je zou er goed aan doen je wat meer op de middenlijn te houden ipv de bepalende factor te worden.
Kun je dat nader toelichten?
pi_120633876
Je staat niet zo open voor andere dingen buiten de bevestigingen in je eigen belevingswereld lijkt het. Deze jongen gebruikt z'n gezonde verstand en zegt daar ervaring mee te hebben en als hij iemand wil helpen verwacht je niet dat daar een moderator tussendoor gaat lopen klootviolen met edits, troll-geblaat en de vingers in z'n oren omdat een advies tegen z'n vermoedens ingaat. Waarom wacht je de reactie van de betreffende user niet af voor je zo krampachtig gaat lopen doen?
pi_120634148
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:10 schreef Beathoven het volgende:
Je staat niet zo open voor andere dingen buiten de bevestigingen in je eigen belevingswereld lijkt het. Deze jongen gebruikt z'n gezonde verstand en zegt daar ervaring mee te hebben en als hij iemand wil helpen verwacht je niet dat daar een moderator tussendoor gaat lopen klootviolen met edits, troll-geblaat en de vingers in z'n oren omdat een advies tegen z'n vermoedens ingaat. Waarom wacht je de reactie van de betreffende user niet af voor je wilt ingrijpen?
Een persoonlijke sneer naar iemand en het bagatelliseren van psychiatrische problemen wordt door mij geëdit. De rest is een persoonlijke mening die ik als user net zo goed mag hebben.
Desbetreffende user lijkt nergens serieus te reageren en komt aan met een zeer simplistisch advies terwijl het over hele complexe problematiek gaat.
Ik heb hem de kans gegeven zich te rechtvaardigen, maar op de vraag waaruit zijn ervaring dan eigenlijk bestaat gaat hij niet in.terwijl in dit topic NB. naar ervaringen gevraagd wordt.
Daarom heb ik heel sterk de indruk dat hij niet serieus te nemen is. Ook gezien de aard van zijn posts in andere topics, hier. Als ik het fout heb, zal ik hier mijn excuses maken. :P
Zullen we nu ontopic verder gaan?
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:07:23 #112
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120635515
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:23 schreef Catnip het volgende:

[..]

Wat dacht je van eerst stoppen met alle occulte dingen waar je op het moment mee bezig bent..daarna zien we wel verder.
dat daarna ben ik al voorbij :)
heb niks met het occulte, doe er ook niks mee; toen ik evp deed wist ik niet eens wat occult inhield.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Met dat laatste heb je een punt. De rest is onzin. Als het zo simpel was, waren er veel minder mensen met psychiatrische problemen.
helemaal mee eens
veel mensen hebben ze bij zich zonder dat ze het weten en het manifesteert zich als psychologische problemen zoals ocd en schizofrenie, spontane zelfmoordgedachten en stemmen waarvan ze denken dat ze het zelf zijn
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:42 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

welk kanaal zou er kunnen zijn en te sluiten zijn als ze vanuit jezelf komen?
pi_120635602
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Manke het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:40 schreef PontifexMaximus het volgende:
Maar ja all hearsay he

Het kwaad zit IN DE MENSEN ZELF. Net als de potentie tot het goede.
Scherp! Die tegenstrijdigheden vielen me ook al op.
pi_120637317
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Manke het volgende:

[..]

dat daarna ben ik al voorbij :)
heb niks met het occulte, doe er ook niks mee; toen ik evp deed wist ik niet eens wat occult inhield.

[..]

helemaal mee eens
veel mensen hebben ze bij zich zonder dat ze het weten en het manifesteert zich als psychologische problemen zoals ocd en schizofrenie, spontane zelfmoordgedachten en stemmen waarvan ze denken dat ze het zelf zijn

[..]

Het kanaal tussen een destructief hoger zelf en je eigen brein.
Firm but Friendly.
pi_120637463
Destructief hoger zelf?
  zondag 23 december 2012 @ 12:42:15 #116
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120665827
ach ja, new age is een cherrypick religion, geloof wat je bevalt, maakt niet uit dat het elkaar tegenspreekt. zoals het hoger zelf, new age kent ook demonen, maar dan schattige die van het pad zijn geraakt en het licht niet hebben gezien.
new age is ook occult, maar gevaarlijker, omdat het mooi is gemaakt voor mensen met een behoefte naar spiritualiteit, de macht erachter is echt en zie ik als de zelfde als achter occultisme.

die demonen vinden het trouwens helemaal niet leuk als ze voor parasiet worden uitgemaakt :P
pi_120671086
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:42 schreef Manke het volgende:
ach ja, new age is een cherrypick religion, geloof wat je bevalt, maakt niet uit dat het elkaar tegenspreekt. zoals het hoger zelf, new age kent ook demonen, maar dan schattige die van het pad zijn geraakt en het licht niet hebben gezien.
new age is ook occult, maar gevaarlijker, omdat het mooi is gemaakt voor mensen met een behoefte naar spiritualiteit, de macht erachter is echt en zie ik als de zelfde als achter occultisme.

die demonen vinden het trouwens helemaal niet leuk als ze voor parasiet worden uitgemaakt :P
Ervaring mee :P
pi_120677182
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:42 schreef Manke het volgende:
Heb je ze dat horen zeggen?
  zondag 23 december 2012 @ 17:50:50 #119
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120678344
quote:
12s.gif Op zondag 23 december 2012 15:05 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ervaring mee :P
heb jij er ervaring mee?
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Heb je ze dat horen zeggen?
ik noemde ze parasieten, toen zei er 1 "Ik ben helemaal geen parasiet", dat was een tijdje terug, laatst waren ze weer behoorlijk hoorbaar en noemde ik ze weer zo en daar waren ze weer beledigd door, weet alleen niet exact meer wat ze zeiden lol
pi_120678375
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:50 schreef Manke het volgende:
ik noemde ze parasieten, toen zei er 1 "Ik ben helemaal geen parasiet", dat was een tijdje terug, laatst waren ze weer behoorlijk hoorbaar en noemde ik ze weer zo en daar waren ze weer beledigd door, weet alleen niet exact meer wat ze zeiden lol
Lijkt me echt zo eng... ;( :{
pi_121081005
De geesten en demonen zijn nog steeds met vakantie?
pi_121091266
Nee, ik ben niet weg geweest.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_121093803
quote:
12s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:49 schreef bedachtzaam het volgende:
Nee, ik ben niet weg geweest.
Waar heb je zo rondgehangen dan?
pi_121100273
In de aarde :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_121104480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 05:42 schreef bedachtzaam het volgende:
In de aarde :)
In de aarde?
pi_121350593
Het schijnt dat slaapverlamming word veroorzaakt door demonen of iets dergelijks. Staan heel veel filmpjes over op youtube..
Echt heel vreemd eigenlijk.
Ik geloof daar zelf niet helemaal in, want demonen vluchten over het algemeen weg voor de naam van jezus en als ik zo'n verlamming heb ik daar weleens aan gedacht maar het is nog nooit zomaar weggegaan.
pi_121352940
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:47 schreef Catnip het volgende:
Het schijnt dat slaapverlamming word veroorzaakt door demonen of iets dergelijks. Staan heel veel filmpjes over op youtube..
Ik geloof daar zelf niet helemaal in, want demonen vluchten over het algemeen weg voor de naam van jezus en als ik zo'n verlamming heb ik daar weleens aan gedacht maar het is nog nooit zomaar weggegaan.
Slaapverlamming is gewoon wetenschappelijk te verklaren; iedereen heeft het en identiek hetzelfde gevoel. Dan is het toch geen toeval?
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:51:16 #128
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121353238
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:47 schreef Catnip het volgende:
ze vluchten niet voor de naam van Jezus, staat ook nergens in de bijbel, wel het tegendeel. :)
http://www.biblegateway.c(...)19:13-20&version=HTB
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:52:24 #129
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121353286
slaapverlamming door demon :P dachten ze toen ook:

woensdag 9 januari 2013 @ 14:56:22 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121353440
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:57 schreef PontifexMaximus het volgende:
ik sta voor alles open, ik ga ff terug lezen. want blijkbaar zag ik het niet, maar mn geheugen is ook niet bepaald goed
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:58:42 #131
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121353537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 08:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
ok thanks
zegt iedereen en ik doe m'n best en ik doe dat allemaal (EVP=history), behalve 1 ding: denken dat het geen andere entiteiten zijn, dat is het zelfde als dat ik denk dat iemand die voor me staat ikzelf ben die staat te praten.
'energetische' resonantie en hogere zelf geloof ik weer niet in :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Manke op 09-01-2013 15:04:37 ]
pi_121354185
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:58 schreef Manke het volgende:

[..]

ok thanks
zegt iedereen en ik doe m'n best en ik doe dat allemaal (EVP=history), behalve 1 ding: denken dat het geen andere entiteiten zijn, dat is het zelfde als dat ik denk dat iemand die voor me staat ikzelf ben die staat te praten.
'energetische' resonantie en hogere zelf geloof ik weer niet in :)
Misschien is het niet zo'n gek advies. De entiteiten waarmee je te maken hebt, verschillen in 1 ding van andere mensen: ze hebben geen lichaam, dus zouden ze producten van je verbeelding kunnen zijn, toch?
pi_121355099
Lol, nou is het opeens weer een goed advies?
Firm but Friendly.
  woensdag 9 januari 2013 @ 16:07:04 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121356418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Misschien is het niet zo'n gek advies. De entiteiten waarmee je te maken hebt, verschillen in 1 ding van andere mensen: ze hebben geen lichaam, dus zouden ze producten van je verbeelding kunnen zijn, toch?
nee, van mn hogere zelf :P
ik weet niet of ze een lichaam hebben, in ieder geval niet een lichaam (qua vorm en materie) zoals wij, die is gebouwd voor de aarde.
Het kan idd wat je zegt, dat geldt dan alleen voor de stemmen die ik in mn hoofd hoor, wel eens, de stemmen die ik in m'n oor hoor, dat ben ik niet, ook niet de duistere ik.
Laatst dacht ik "hoorde ik nou een meisje lachen?" toen ik ineens wakker werd, maar ik had alleen mn ogen dicht, sliep niet echt.
pi_121359264
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:51 schreef Manke het volgende:

[..]

ze vluchten niet voor de naam van Jezus, staat ook nergens in de bijbel, wel het tegendeel. :)
http://www.biblegateway.c(...)19:13-20&version=HTB
*heeft ervaring*
pi_121359280
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:44 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Slaapverlamming is gewoon wetenschappelijk te verklaren; iedereen heeft het en identiek hetzelfde gevoel. Dan is het toch geen toeval?
Klopt, maar toch zijn er van die mensen die het denken..
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:27:48 #137
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121359608
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:18 schreef Catnip het volgende:

[..]

*heeft ervaring*
Dan deden ze alsof
of niet natuurlijk, dan heb je de heilige geest :) denk niet dat ik die heb.
De eerste dag dat ik ze had gingen ze weg, toen ik jezus moest accepteren, wist niet eens wat het inhield, dus ik zei gewoon ja, toen ik ja zei begonnen die stemmen te schreeuwen en toen die man bad in tongen en zn handen op mn oren deed, vlogen ze weg, daarna vlogen ze 1 voor 1 terug, en toen was het 3,5 jaar later.

Bij mij hebben zo veel Christenen het geprobeerd, waaronder 6x Jan Zijlstra en 2x Wilkin van de Kamp van bevrijdingspastoraat, en in een pinkstergemeente heel vaak en ook een keer in een katholieke kerk, daar deed die man een 'klein exorcisme', oftewel formule uitspreken ipv gebieden. Toen ik toen in de katholieke kerk in gedachte zei "rot dan op (net geen gvd)" zei die stem "en nou nooit meer!!!"
  woensdag 9 januari 2013 @ 17:44:15 #138
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121360181
Snel mn pa naar Jezus leiden, want die gaat ook niet lang meer leven door die uitgezaaide kanker melanoompje.
Hij was ooit Jehova's, dus de basis ligt er al.
Gebed is altijd welkom - ik kan het niet :'(
pi_121369363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:44 schreef Manke het volgende:
Snel mn pa naar Jezus leiden, want die gaat ook niet lang meer leven door die uitgezaaide kanker melanoompje.
Och, als mensen elkaar al kunnen vergeven Alle ondeugden ten spijt. :P
pi_121382655
Was het niet zo dat "God" mensen en geesten heeft gecreeerd. Mensen leven op aarde en geesten in een andere dimensie, maar hun wereld loopt wel parallel aan de onze. Sommige mensen kunnen contact maken met die wereld en zien/horen dus geesten.

Maar dan vraag ik me af wat de geest van overleden mensen nog op aarde doen :') Elke godsdienst/theorie zegt weer wat anders of spreekt elkaar tegen :N
pi_121382661
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:27 schreef Manke het volgende:

[..]

Dan deden ze alsof
of niet natuurlijk, dan heb je de heilige geest :) denk niet dat ik die heb.
De eerste dag dat ik ze had gingen ze weg, toen ik jezus moest accepteren, wist niet eens wat het inhield, dus ik zei gewoon ja, toen ik ja zei begonnen die stemmen te schreeuwen en toen die man bad in tongen en zn handen op mn oren deed, vlogen ze weg, daarna vlogen ze 1 voor 1 terug, en toen was het 3,5 jaar later.

Bij mij hebben zo veel Christenen het geprobeerd, waaronder 6x Jan Zijlstra en 2x Wilkin van de Kamp van bevrijdingspastoraat, en in een pinkstergemeente heel vaak en ook een keer in een katholieke kerk, daar deed die man een 'klein exorcisme', oftewel formule uitspreken ipv gebieden. Toen ik toen in de katholieke kerk in gedachte zei "rot dan op (net geen gvd)" zei die stem "en nou nooit meer!!!"
Worden "ze" bang als je in een kerk komt of als er een gebed wordt opgezegd?
pi_121385699
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 17:44 schreef Manke het volgende:
Geen gebed, dat heeft geen nut.
Besteed aandacht aan hem en laat hem niet onnodig lijden.
Daar schiet je meer mee op dan bidden naar iets dat niet bestaat.
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:29:16 #143
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121401985
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 06:42 schreef SchoneZoon het volgende:

[..]

Worden "ze" bang als je in een kerk komt of als er een gebed wordt opgezegd?
1x, de eerste keer
verder spelen ze wat dat betreft mindgames
zoals ik maakte ze wijs dat ik naar een kerk ga, toen ik daar ineens echt was zei er 1 "GVD hij gaat echt naar de kerk" en een ander tegen hem "Ja, de verkeerde kerk" oid
of over jezus zei er 1 ineens toen ik de naam van jezus opnoemde, heel geschrokken: "GELOOFT IE DAARIN!??"
en nog zo veel

brb
  donderdag 10 januari 2013 @ 18:52:49 #144
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121402902
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ik laat niemand lijden, gelukkig heeft ie geen pijn.
pi_121502320
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:37 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Zullen we mensen maar zelf laten bepalen waar ze zich goed bij voelen?
  zondag 13 januari 2013 @ 14:42:33 #146
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121503533
Ook wel leuk, ging af op het advies van PontifexMaximus, door me zelf te overtuigen dat het illusies zijn, en nu hoor ik ze weer in volle glorie om me te laten denken dat ze wel degelijk echt zijn waarschijnlijk.
pi_121510158
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef TPOD het volgende:

[..]

Zullen we mensen maar zelf laten bepalen waar ze zich goed bij voelen?
Als jij je goed voelt bij het bidden naar een niet bestaand iets en daar mee denken dat je wat doet, ja hoor.
Maar je kan beter echt wat doen. Zijn pa heeft niks aan gebeden of een Jezus.
  zondag 13 januari 2013 @ 17:47:01 #148
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121511087
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:24 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Als jij je goed voelt bij het bidden naar een niet bestaand iets en daar mee denken dat je wat doet, ja hoor.
Het heeft geen nut om je eigen denkbeeld aan anderen op te dringen, t4rt4rus. Dat jij het nut van bidden niet in ziet, betekent niet dat een ander daar ook zo over denkt. Er laagdunkend over doen is niet nodig.
pi_121511422
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:47 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het heeft geen nut om je eigen denkbeeld aan anderen op te dringen, t4rt4rus. Dat jij het nut van bidden niet in ziet, betekent niet dat een ander daar ook zo over denkt. Er laagdunkend over doen is niet nodig.
Euh Manke zegt dat hij zijn pa snel naar Jezus moet leiden.
Dat is volgens mij ook een eigen denkbeeld aan iemand anders opdringen.

Ik vind dat dikke flauwekul om te doen en gewoon verloren tijd die je veel beter kan besteden.
Iemand die dood gaat heeft niks aan een Jezus of goden.
pi_121511496
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:24 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Aah, daar is de zelfbenoemde sceptici weer, die septisch is tegen over alles wat niet met zijn belevingswereld strookt. Klein wereldje, dat wel, dus behoorlijk sceptisch.

Er is geen bewijs voor het bestaan van een god, er is echter ook geen bewijs voor het niet bestaan van een god. Wat is eigenlijk de interpretatie van "bestaan"? Als iemand gelooft in een god, bestaat die dan al in wezen niet voor hem of haar?
pi_121511555
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Ik vind dat dikke flauwekul om te doen en gewoon verloren tijd die je veel beter kan besteden.
Maar niemand geeft iets om wat jij "vindt", simpelweg omdat niemand zit te wachten op een puberale uitspatting van kortzichtigheid, zoals jij die hier tentoon stelt.
pi_121511680
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:47 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat dat zijn bedoeling is, ik denk dat hij slechts op zoek is naar aandacht, negatieve aandacht is immers ook aandacht.

Ze noemen het ook wel eens een "trol" op forums, geloof ik.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:04:57 #153
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_121511831
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:55 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Da's nog steeds niet iets waar jij verder wat mee te maken hebt :) Manke vindt wat anders. Dat kun je ook respecteren ipv dingen te zeggen als ''bidden naar een niet bestaand iets' of het 'flauwekul' noemen. Het dunkt mij dat je je mening ook kunt uiten op een andere manier.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:05:20 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121511842
Hij wil niets eens wat van Jezus weten.

SPOILER
  maandag 21 januari 2013 @ 03:13:36 #155
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121831834
Ik logeerde weleens bij mijn oom in Egypte vroeger. Ik sliep altijd in de woonkamer op de bank met licht aan. Hij en zijn vrouw sliepen dan gewoon in hun slaapkamer in bed.

Ik was toen iets van 5, 6 of 7 en ik was toen wakker toen ik het zag. Ik keek naar het plafond en zag Sobek zweven en naar mij kijken.

Ik was nog nooit zo bang geweest voor de rest van mijn leven en ik sprong instantly van bed af en rende naar de slaapkamer van hun. Schreeuwend. _O- Ze werden wakker door mijn gil en ik sprong hun bed in. _O-

Verder heb ik dat nooit meer meegemaakt. Nooit een demoon gehoord of gevoeld, maar ik geloof er wel in. En dat ze tussen ons zitten en niet in een andere dimensie. Goede en slechte demonen. :)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 21 januari 2013 @ 11:08:55 #156
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121836314
Klinkt als jinn :)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 01:44:40 #157
137562 rakotto
pi_121875493
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 11:08 schreef Manke het volgende:
Klinkt als jinn :)
Wie weet. Ik geloof niet dat we jinns kunnen zien.

Wat laat jou tot de conclusie komen dat het een jinn is? Ben er wel benieuwd naar. En een jinn is hetzelfde als een demoon voor jou?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 01:51:43 #158
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121875520
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:44 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wie weet. Ik geloof niet dat we jinns kunnen zien.

Wat laat jou tot de conclusie komen dat het een jinn is? Ben er wel benieuwd naar. En een jinn is hetzelfde als een demoon voor jou?
ik ga ervan uit dat je moslim bent, omdat je in egypte was bij familie, en moslims geloven in goede en slechte demonen, de goede heet jinn, de slechte shaitan, ofzo.

er is hier op fok iemand die onder invloed van bepaalde drugs het zelfde zag als jij in normale toestand: egyptische goden
  dinsdag 22 januari 2013 @ 02:05:19 #159
137562 rakotto
pi_121875577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 01:51 schreef Manke het volgende:

[..]

ik ga ervan uit dat je moslim bent, omdat je in egypte was bij familie, en moslims geloven in goede en slechte demonen, de goede heet jinn, de slechte shaitan, ofzo.

er is hier op fok iemand die onder invloed van bepaalde drugs het zelfde zag als jij in normale toestand: egyptische goden
Ik ben moslim inderdaad.

De goede en slechte demonen heten gewoon Jinns. Shaitan is de Arabische vorm/naam van Satan, dus de duivel. Alhoewel er soms wel Shayateen gezegd wordt en dat betekend Duivels en dat refereert weer naar de slechte jinns.

En wie was dat die Egyptische Goden zag onder invloed van drugs? :D

Ik weet niet wat het was wat ik toen zag.

Dit vind ik trouwens wel intressant:

http://paranormal.about.com/od/demonsandexorcism/a/aa060506_2.htm

Het gaat over hoe sommigen demonen zien. Ik heb er zelf weinig ervaring mee. :)
pi_122740969
Uhm, jongens, met het risico dat ik mezelf totaal voor gek zet, maar ik zit met een heel, heel vreemd iets.

Kijk, normaal geloof ik nooit in geesten of entiteiten of demonen of wat dan ook. Maar nu heb ik twee keer iets gezien wat gewoon niet kan. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Een x aantal weken geleden reed ik met een(slechtziende) vriend van me door Oss. Die vriend van me zat wat op zijn telefoon te spelen en ik reed rustig door. Op een bepaald moment zag ik naast de auto, ineens, een figuur van een man staan, die naar mijn auto wees en hem volgde met zijn vinger. Het rare van dit figuur was dat ie vol in het licht van een lantaarn stond, maar ik zijn gezicht niet kon zien. We hebben het later getest, en op die plek kan je simpelweg niet staan zonder dat je iemand zijn gezicht ziet.

Ik heb hem daarna nog eens gezien toen ik alleen in mijn auto reed. Weer een lange man met lange jas en hoedje, weer wees hij naar mijn auto, weer zag ik geen gezicht en weer zou dat gezien het licht niet kunnen. Kijk, dat je een deel van het gezicht niet ziet icm een hoedje, logisch, maar helemaal zwart?

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is? Of begin ik gek te worden?

Edit: als iemand een verklaring zou weten, zou dit dan ook eventueel met een bepaald argument of eventuele achtergrondinformatie verteld worden?
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_122741170
Elkaar uitlachen doen we hier sowieso niet.. Dit is nu eenmaal TRU en mensen zijn geen rationele wezens. We zijn dan ook niet zo nuchter als we onszelf weleens wijsmaken.
Ik heb geen flauw idee wat je gezien hebt, trouwens

[ Bericht 2% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 11-02-2013 12:14:56 ]
  maandag 11 februari 2013 @ 10:14:49 #162
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_122742915
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:46 schreef Triptamine2 het volgende:
Uhm, jongens, met het risico dat ik mezelf totaal voor gek zet, maar ik zit met een heel, heel vreemd iets.

Kijk, normaal geloof ik nooit in geesten of entiteiten of demonen of wat dan ook. Maar nu heb ik twee keer iets gezien wat gewoon niet kan. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Een x aantal weken geleden reed ik met een(slechtziende) vriend van me door Oss. Die vriend van me zat wat op zijn telefoon te spelen en ik reed rustig door. Op een bepaald moment zag ik naast de auto, ineens, een figuur van een man staan, die naar mijn auto wees en hem volgde met zijn vinger. Het rare van dit figuur was dat ie vol in het licht van een lantaarn stond, maar ik zijn gezicht niet kon zien. We hebben het later getest, en op die plek kan je simpelweg niet staan zonder dat je iemand zijn gezicht ziet.

Ik heb hem daarna nog eens gezien toen ik alleen in mijn auto reed. Weer een lange man met lange jas en hoedje, weer wees hij naar mijn auto, weer zag ik geen gezicht en weer zou dat gezien het licht niet kunnen. Kijk, dat je een deel van het gezicht niet ziet icm een hoedje, logisch, maar helemaal zwart?

Edit: als iemand een verklaring zou weten, zou dit dan ook eventueel met een bepaald argument of eventuele achtergrondinformatie verteld worden?
Je zou eens kunnen googelen naar eventuele eerdere verschijningen of historie van die locatie. Misschien dat wat helderheid brengt.
pi_122744774
quote:
5s.gif Op maandag 11 februari 2013 07:46 schreef Triptamine2 het volgende:

Ik ben altijd gek op dit soort verschijningen :D. Niet dat ik er ook maar enige paranormale of wetenschappelijke verklaring voor heb, maar je beschrijving lijkt op de shadow people. Er is hier ooit een topic geweest van iemand die op de fiets door het bos reed en ook een lange, zwarte gestalte tegenkwam (met gleufhoed). Kan het zo snel niet terugvinden.

Zelf heb ik ook wel eens iets soortgelijks gezien. Ik zat op de fiets en reed na een stapavond langs een oud landhuis. Naast een van de pilaren bij de ingang stond een donkere figuur met mantel en hoed, doodstil. Kan net zo goed een voorbijganger geweest zijn, maar het was midden in de nacht en het kwam nogal onnatuurlijk over.

Wat me altijd opvalt is dat niemand bij dit soort waarnemingen meteen gaat kijken wat het is (jij dus ook niet). Vrij logisch omdat je je doodschrikt, maar toch.

Waar ik het zag was dus hier: https://www.google.nl/map(...)bp=12,272.34,,0,14.1 Lekker creepy ook, die pilaren :D.

Grappig wel, vind het betreffende landhuis op deze site terug: http://www.kasteleninnederland.nl/kasteel/kasteel1129.php

[ Bericht 6% gewijzigd door Jivis op 11-02-2013 11:43:47 ]
Amen.
pi_122745970
quote:
11s.gif Op maandag 11 februari 2013 10:14 schreef 67Impala het volgende:

[..]

Je zou eens kunnen googelen naar eventuele eerdere verschijningen of historie van die locatie. Misschien dat wat helderheid brengt.
Misschien is die verschijning wel vaker gezien, ja.
pi_122759047
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2013 11:37 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ik ben altijd gek op dit soort verschijningen :D. Niet dat ik er ook maar enige paranormale of wetenschappelijke verklaring voor heb, maar je beschrijving lijkt op de shadow people. Er is hier ooit een topic geweest van iemand die op de fiets door het bos reed en ook een lange, zwarte gestalte tegenkwam (met gleufhoed). Kan het zo snel niet terugvinden.

Zelf heb ik ook wel eens iets soortgelijks gezien. Ik zat op de fiets en reed na een stapavond langs een oud landhuis. Naast een van de pilaren bij de ingang stond een donkere figuur met mantel en hoed, doodstil. Kan net zo goed een voorbijganger geweest zijn, maar het was midden in de nacht en het kwam nogal onnatuurlijk over.

Wat me altijd opvalt is dat niemand bij dit soort waarnemingen meteen gaat kijken wat het is (jij dus ook niet). Vrij logisch omdat je je doodschrikt, maar toch.

Waar ik het zag was dus hier: https://www.google.nl/map(...)bp=12,272.34,,0,14.1 Lekker creepy ook, die pilaren :D.

Grappig wel, vind het betreffende landhuis op deze site terug: http://www.kasteleninnederland.nl/kasteel/kasteel1129.php
Nou ja, de eerste keer dat ik "het" zag ben ik dus op de rotonde iets verder helemaal rond gegaan. Het was weg?

Apart verhaal ook van jou. Ik zal eens gaan googlen. iig bedankt!

Edit: zie nu pas je shadowpeople opmerking, effe lezen.
pi_122759184
Ok, dit is op zijn minst redelijk apart te noemen. Want die tekening op die wiki lijkt dus precies op wat ik gezien heb.

Mind is totally blown
pi_122760170
quote:
15s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:27 schreef Triptamine2 het volgende:
Ok, dit is op zijn minst redelijk apart te noemen. Want die tekening op die wiki lijkt dus precies op wat ik gezien heb.

Mind is totally blown
Geeft maar weer aan dat je absoluut niet de enige bent die deze waarnemingen heeft. En waarschijnlijk zul je ook nooit een verklaring krijgen :P. Ik denk ook niet dat je weer iets ziet als je er echt naar op zoek gaat, dit soort dingen gebeuren altijd onverwacht. Als je het in je slaapkamer ziet wordt het vaak gelinkt aan slaapverlamming, maarja, je zat in de auto en was je volledig bewust van de omgeving.

Je verhaal lijkt ook een beetje op dit topic, alleen is daar de verschijning wel anders.
Amen.
pi_122761516
Waarom gebeuren de activiteiten meestal als het donker is? Dat vraag ik me vaak af. Gaat er dan een andere niet waarneembare wereld open,of wat zet het in werking?
I am the hour,freaks devour
pi_122769231
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:29 schreef Twelveonclock het volgende:
Waarom gebeuren de activiteiten meestal als het donker is? Dat vraag ik me vaak af. Gaat er dan een andere niet waarneembare wereld open,of wat zet het in werking?
Misschien dat we zelf wat gevoeliger worden als we minder kunnen zien?
pi_122770568
Ja oke. Dat kan een reden zijn. Je bent dan meer alert en vangt mischien wat meer op. Maar toch blijft het apart. Die zelfde energie moet er dan ook overdag zijn toch?
I am the hour,freaks devour
pi_122770894
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:03 schreef Twelveonclock het volgende:
Ja oke. Dat kan een reden zijn. Je bent dan meer alert en vangt mischien wat meer op. Maar toch blijft het apart. Die zelfde energie moet er dan ook overdag zijn toch?
Aangenomen dat 'die energie' er idd. is, denk ik dat ie er overdag net zo goed is. We merken het alleen minder omdat we meer zintuiglijke indrukken krijgen.
Misschien gaan we ook wel minder rationeel denken als we minder kunnen zien. Een kind ziet ook vooral monsters in de kast als het 's avonds donker is.
pi_122775521
Ze deden laatst een leuk experiment bij Ghost Lab (net zoiets als Ghost Adventures, maar Ghost Adventures is stukken toffer). Veel Ghost Hunters gaan uit van de theorie dat emotie zijn sporen achterlaat, en dat die emotie energie is die te meten is. Daardoor ook 'vaker' hauntings bij plaatsen waarbij veel emotie is geweest ten tijde van het dood gaan (denk aan moord, ziekenhuizen, psychiatrische instellingen). Wat ze hebben getest is best grappig; ze hadden camera, welke bepaalde waardes meet, waardoor je een aura krijgt op het scherm. Eerst een aantal 'normale' testen. Blijdschap had een bepaalde kleur, verdriet, boosheid, etc. Toen gingen ze iemand opfokken, dus echt naaien, en pissig maken, voor zo'n minuutje ofzo, en de testpersoon ging daar ook in mee, zichzelf ook kwaad te maken, denken aan dingen waardoor hij best pissig werd, en stapte daarna gelijk uit het beeld. De aura bleef alleen nog een tijdje hangen, en verdween heel langzaam. Een (iets te snelle) conclusie daaruit, was dus dat inderdaad, emotie blijft hangen, als energie. Nu ging het maar om een stukje boosheid, maar als iemand vermoord word, is dat natuurlijk zo'n emotie bom dat die emotie/energie veel langer blijft hangen. Vond het erg interessant/grappig om te zien, dat ze toch met dit soort dingen aan willen tonen dat wat er ook is, het nog steeds niet te begrijpen is, maar het toch geprobeerd word. En het blijft nog steeds een 'what if' verhaal, maar toch.
pi_122775653
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2013 18:56 schreef Jivis het volgende:

[..]

Geeft maar weer aan dat je absoluut niet de enige bent die deze waarnemingen heeft. En waarschijnlijk zul je ook nooit een verklaring krijgen :P.
Echt wel! Als ik "het"nog eens zie stap ik uit. Ik kan zoiets nooit laten rusten :P nu heb ik als scepticus de kans zelf eens zoiets mee te maken, dan ga ik het ook proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')