abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120338799
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:00 schreef Manke het volgende:

[..]

https://www.google.nl/search?biw=1&bih=1&tbm=isch&q=orbs ;)

[..]

ja meestal wel, of water of vuil
maar ik geloof ook geesten, geesten 'reizen' ook in de vorm van een bol naar mijn ervaring.
heb je er ervaring mee?
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:18:30 #77
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120338981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

heb je er ervaring mee?
ja, helaas wel, kom er nl niet meer van af
pi_120339168
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 20:50 schreef Natalie het volgende:
Fotootjes van geesten, waar ik een tijdje geleden tegenaan liep. Voor de geïnteresseerden :)
Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.

Toch bezorgen een aantal van die foto's rillingen, ondanks dat ik mezelf altijd wijs maak dat ik niet geloof in dat soort zaken. :P
pi_120340190
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:25 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.
Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.

Alles wat vreemd was scoorde goed en leverde soms geld op en als 't dat niet deed dan was het gewoon gaaf om in de belangstelling te staan. Net als degene die het getructe kiekje van het loch ness monster decennia lang heeft gevolgd in het nieuws en er waarschijnlijk een kick van kreeg.

Het voorbeeld dat ik poste was eentje met lange sluitertijd waarbij er iemand stond en naar de camera toe wegliep. Foto's overlappen is digitaal mogelijk vanuit de camera, trucjes met sluitertijd, matje afkloppen in het donker en flitsen levert een ton aan "orbs" op vanwege 't stof, orbs=stof. Orb foto's zonder flits zijn niet te vinden. Soms doet een reflectie genoeg. Ook kun je van een DSLR een pinhole camera maken en met 2 gaten erin krijg je al leuke effecten. Helemaal met flits erbij. Beetje experimenteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2012 15:08:22 ]
pi_120341783
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 15:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.

Alles wat vreemd was scoorde goed en leverde soms geld op en als 't dat niet deed dan was het gewoon gaaf om in de belangstelling te staan. Net als degene die het getructe kiekje van het loch ness monster decennia lang heeft gevolgd in het nieuws en er waarschijnlijk een kick van kreeg.

Het voorbeeld dat ik poste was eentje met lange sluitertijd waarbij er iemand stond en naar de camera toe wegliep. Foto's overlappen is digitaal mogelijk vanuit de camera, trucjes met sluitertijd, matje afkloppen in het donker en flitsen levert een ton aan "orbs" op vanwege 't stof, orbs=stof. Orb foto's zonder flits zijn niet te vinden. Soms doet een reflectie genoeg. Ook kun je van een DSLR een pinhole camera maken en met 2 gaten erin krijg je al leuke effecten. Helemaal met flits erbij. Beetje experimenteren.
Interessant. :Y

Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
pi_120342967
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
double-slit?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_120343287
quote:
Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_120344276
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:47 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...
Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader. ;)

Al is een filmpje wellicht duidelijker. :)
pi_120344340
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:16 schreef Gray het volgende:

[..]

Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader. ;)

Al is een filmpje wellicht duidelijker. :)
Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?
pi_120344967
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:18 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?
Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden. :)
pi_120345050
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden. :)
Mij benieuwen of het wat oplevert...
Wat betreft parallelle werelden: ik hoorde/las een theorie dat de schaduwmensen/schimmen wat sommige paranormale onderzoekens zien, dat het een tijdreiziger is van de parallelle wereld, of iemand die tussen werelden reist.
pi_120345227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:45 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Mij benieuwen of het wat oplevert...
Wat betreft parallelle werelden: ik hoorde/las een theorie dat de schaduwmensen/schimmen wat sommige paranormale onderzoekens zien, dat het een tijdreiziger is van de parallelle wereld, of iemand die tussen werelden reist.
Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit. ;)
pi_120345438
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 17:51 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit. ;)
Ik vond het ook wat vergezocht, zolang het theorien zijn en het tegendeel bewezen is zou het kunnen ;)
pi_120352012
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:

[..]

Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment. :)

Met 2/3 gaten

Met 1 gat

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 15-12-2012 21:21:34 ]
pi_120352305
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment. :)

Met 2/3 gaten
[ afbeelding ]

Met 1 gat
[ afbeelding ]
Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond. ;)
pi_120352398
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:20 schreef Gray het volgende:

[..]

Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond. ;)
Ja, die heb ik gebruikt. :)

Dat waren mijn foto's eronder. Kan er verder vrij weinig mee. Vooral goede composities maken is een stuk minder eenvoudig en soms zag ik een mooi shot voor me, maar dan dacht ik weer 'had ik nu m'n gewone lens maar' want telefoonkwaliteit foto's schieten als je lenzen hebt die scherp schieten is ook niet alles. Maar voor een keertje... is het ok.
pi_120615930
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:18 schreef Manke het volgende:

[..]

ja, helaas wel, kom er nl niet meer van af
Natuurlijk wel...
pi_120620771
- weg -

[ Bericht 98% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 22-12-2012 00:50:21 ]
Firm but Friendly.
  zaterdag 22 december 2012 @ 02:01:05 #95
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_120624677
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:09 schreef Catnip het volgende:

[..]

Natuurlijk wel...
ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflook :P, werkt allemaal niet, allemaal onzin.
pi_120626840
Ze zijn wel weg te krijgen manke wschl., gewoon het kanaal sluiten dat je ermee hebt opengesteld. Hoe doe je dat: NIET MEER SERIEUS NEMEN! Niet naar luisteren. Denken 'ik luister niet naar "demonen"'. Stoppen met dat EVP gedoe. Focussen op andere dingen, je ff niet meer met occulte dingen bezighouden, een gevuld leven leiden met normale dingen. Het zijn resonanties van je 'hogere zelf' en je eigen brein.
Firm but Friendly.
pi_120627079
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 02:01 schreef Manke het volgende:

[..]

ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflook :P, werkt allemaal niet, allemaal onzin.
Wat dacht je van eerst stoppen met alle occulte dingen waar je op het moment mee bezig bent..daarna zien we wel verder.
pi_120627256
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 08:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ze zijn wel weg te krijgen manke wschl., gewoon het kanaal sluiten dat je ermee hebt opengesteld. Hoe doe je dat: NIET MEER SERIEUS NEMEN! Niet naar luisteren. Denken 'ik luister niet naar "demonen"'. Stoppen met dat EVP gedoe. Focussen op andere dingen, je ff niet meer met occulte dingen bezighouden, een gevuld leven leiden met normale dingen. Het zijn resonanties van je 'hogere zelf' en je eigen brein.
Als het zo eenvoudig was, was het probleem allang opgelost, vermoed ik.
pi_120627998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als het zo eenvoudig was, was het probleem allang opgelost, vermoed ik.
Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.

Tijdelijk medicatie kan natuurlijk ook helpen, om dat kanaal weer dicht te krijgen.

Die "demonen" kletsen maar wat, bewijs dat het geen echte zijn, maar vanuit jezelf komt. Maar ja, als je perse WIL dat het iets "echts" is, gaat het niet weg he.
Firm but Friendly.
pi_120628321
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:42 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.

Tijdelijk medicatie kan natuurlijk ook helpen, om dat kanaal weer dicht te krijgen.

Die "demonen" kletsen maar wat, bewijs dat het geen echte zijn, maar vanuit jezelf komt. Maar ja, als je perse WIL dat het iets "echts" is, gaat het niet weg he.
Met dat laatste heb je een punt. De rest is onzin. Als het zo simpel was, waren er veel minder mensen met psychiatrische problemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')