Laatste post:quote:Op donderdag 12 april 2012 12:20 schreef deVerdeler het volgende:
Vertel je ervaringen hier.
Enige keer dat ik wat heb meegemaakt is al weer een hele tijd terug. Ik ben nu 24 en toen was ik 12 ofzo. Ik was met m'n broertje en een vriend in een bos naast ons dorp. We waren diep in het bos een hut aan het bouwen. Ik hoorde m'n naam vallen alsof diegene vlak naast me stond, maar het vreemde is dat ik toen hoog in een boom zat en feitelijk niemand naast me kan staan.
Dus ik riep naar beneden of iemand mij had geroepen. M'n broertje was wat verder in het bos en zei dat hij niks gehoord had, noch dat hij me geroepen had. M'n maatje ook niet.
M'n maatje klom ook een boom in die naast de boom stond waarin ik geklommen was. Hij klom tot op dezelfde hoogte als waar ik zat. En plots hoorde we beide zijn naam. Het was geen geroep of iets dergelijks. Echt alsof iemand tussen ons in zat. We keken elkaar aan. We dachten letterlijk dat het gewoon iets natuurlijks was.
Op een gegeven moment kwam mijn broertje aangerend en riep naar boven "Wat is er?". Ik zei toen "Waarom?". Hij zei dat ik hem geroepen had. Nou echt niet dus.
Vervolgens zei die vriend van me dus dat als we nog één keer ons naam horen dat we er dan van door gingen. En ja hoor.... dit keer heel hard in ons oor. Je wilt niet weten hoe hard we naar m'n huis gingen fietsen en op mijn kamer bleven. M'n maatje durfde niet meer naar buiten, dus moest zijn vader hem komen ophalen![]()
We lachen er nu nog om.
Ik heb nooit een geest gezien, maar dit vond ik wel genoeg.![]()
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op donderdag 29 november 2012 14:49 schreef Catnip het volgende:
[..]
Precies.. haha..tenminste ik denk er wel wat anders over..maar wel goed bedachtHet zou best weleens zo kunnen zijn.
The face of Evil.quote:Op donderdag 29 november 2012 20:29 schreef aequus het volgende:
youtube filmpje is door spook verwijdert?
Hmm...Het is het geloof dat bergen verzet.. Zeker in dromen moet dat echt wel werken.quote:Op donderdag 29 november 2012 14:49 schreef Catnip het volgende:
[..]
Precies.. haha..tenminste ik denk er wel wat anders over..maar wel goed bedachtHet zou best weleens zo kunnen zijn.
Suikertekort?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef RadioSlut het volgende:
Nou, toen ik nog in mijn oude huis 'de flat' woonde, had ik wel een aantal dingen waar ik dacht van WTF. Destijds was ik er heilig van overtuigd dat het geesten waren, maar nu twijfel ik toch wel, omdat het toch best lang geleden is.
Ik had dus een keertje dat ik wakker werd, om 9 uur. Ging zitten en pakte een tijdschrift. Toen ik eenmaal een blik had geworpen op dat tijdschrift kreeg ik een enorme klap tegen m'n hoofd. Ben ongeveer een uur bewusteloos (?) geweest, en ik ging een tweede poging doen. Weer zitten, weer een blik werpen, en weer zo'n harde klap tegen m'n hoofd, op dezelfde plek. Om 11 uur was ik weer bij bewustzijn en toen had ik echt iets van... wat is dit?
Niemand was thuis, behalve ik.
Mijn katten kunnen niet zo hard slaan.
De 'hand' kwam uit een hoek waar mijn bed in stond. Niemand kon erachter of ertussen staan. Achter me stond een raam, en ik woonde op de vijfde verdieping.
Ik weet nog steeds niet wat het was.
Nee, ik zakte niet weg, ik was in 1 keer nokkie :p En het was ook echt een hele harde klap tegen mn hoofd.quote:
Had je ook pijn op de plek van die klap? Blauwe plek, bult of rode huid?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:12 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee, ik zakte niet weg, ik was in 1 keer nokkie :p En het was ook echt een hele harde klap tegen mn hoofd.
Ik heb vaker suiker tekort, en dat is dus totaal iets anders.
Heb wel eens een schok gekregen van een stopcontact en dat voelde ook ongeveer zo - was de bedrading daar wel in orde?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef RadioSlut het volgende:
Nou, toen ik nog in mijn oude huis 'de flat' woonde, had ik wel een aantal dingen waar ik dacht van WTF. Destijds was ik er heilig van overtuigd dat het geesten waren, maar nu twijfel ik toch wel, omdat het toch best lang geleden is.
Ik had dus een keertje dat ik wakker werd, om 9 uur. Ging zitten en pakte een tijdschrift. Toen ik eenmaal een blik had geworpen op dat tijdschrift kreeg ik een enorme klap tegen m'n hoofd. Ben ongeveer een uur bewusteloos (?) geweest, en ik ging een tweede poging doen. Weer zitten, weer een blik werpen, en weer zo'n harde klap tegen m'n hoofd, op dezelfde plek. Om 11 uur was ik weer bij bewustzijn en toen had ik echt iets van... wat is dit?
Niemand was thuis, behalve ik.
Mijn katten kunnen niet zo hard slaan.
De 'hand' kwam uit een hoek waar mijn bed in stond. Niemand kon erachter of ertussen staan. Achter me stond een raam, en ik woonde op de vijfde verdieping.
Ik weet nog steeds niet wat het was.
Nee, geen zichtbare plekken, althans niet dat ik weet. 't Was op m'n achterhoofd, moeilijk kijken dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:18 schreef Gray het volgende:
[..]
Had je ook pijn op de plek van die klap? Blauwe plek, bult of rode huid?
Als in dat het beurs was? Was dat toevallig ook de plek waarmee je landde op de grond?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee, geen zichtbare plekken, althans niet dat ik weet. 't Was op m'n achterhoofd, moeilijk kijken dus
Maar het deed wel een beetje zeer ja.
Ja.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Als in dat het beurs was? Was dat toevallig ook de plek waarmee je landde op de grond?
Niet stiekum je hoofd tegen de muur gebeukt, of je bedrand? Soms net voor ik in slaap val heb ik nog wel eens zo'n val-spasme.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:22 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik lag in bed, en ben niet op de rond gevallen. Er werd tegen mijn hoofd geslagen, ik raakte buiten bewustzijn en werd een uur later weer wakker.
Nee, want ik lag in dezelfde positie als toen ik wakker was. Alleen wat slapper en met het boekie op mn schoot. :pquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet stiekum je hoofd tegen de muur gebeukt, of je bedrand? Soms net voor ik in slaap val heb ik nog wel eens zo'n val-spasme.
Klinkt als een bijzondere ervaring in ieder geval.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:02 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee, want ik lag in dezelfde positie als toen ik wakker was. Alleen wat slapper en met het boekie op mn schoot. :p
Dat was het zeker.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Klinkt als een bijzondere ervaring in ieder geval.
Was dat tijdens een slaapverlamming?quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat was het zeker.
Jammer dat het niet te verklaren valt.
Ik heb ook weleens gehad dat opeens een kat de kamer binnen kwam lopen en onder mijn bureaustoel ging zitten. Echter, de kat was een paar weken daarvoor overleden.
Nee, ik wist toen al wat een slaapverlamming was.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:01 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Was dat tijdens een slaapverlamming?
Was het dan zo dat het binnen een paar seconden verdween en je net wakker werd uit een droom? Dan durf je ook nog wel eens dingen zien die er eigenlijk niet zijn...quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:42 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nee, ik wist toen al wat een slaapverlamming was.
Ik kon me gewoon draaien, en ging ook op de rand van het bed zitten om te kijken of er daadwerkelijk iets was.
Nope, ik kon die nacht niet slapen, was klaarwakker. Ik hoorde hem de kamer binnengaan, op mijn tas ploffen (die ik speciaal voor hem neer had gelegd omdat hij ziek was.), en daarna liep hij naar de bureaustoel waar hij zich ging wassen. Duurde in totaal 5 minuten denk ik.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:43 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Was het dan zo dat het binnen een paar seconden verdween en je net wakker werd uit een droom? Dan durf je ook nog wel eens dingen zien die er eigenlijk niet zijn...
En wat gebeurde er toen? Verdween hij "plots"?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:45 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Nope, ik kon die nacht niet slapen, was klaarwakker. Ik hoorde hem de kamer binnengaan, op mijn tas ploffen (die ik speciaal voor hem neer had gelegd omdat hij ziek was.), en daarna liep hij naar de bureaustoel waar hij zich ging wassen. Duurde in totaal 5 minuten denk ik.
Ja, ik hoorde niets meer. En er was niets meer.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En wat gebeurde er toen? Verdween hij "plots"?
Hoorde je ook iets? Normaal gezien zijn katten toch redelijk stil?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:49 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde niets meer. En er was niets meer.
Ik hoorde hem aanlopen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Hoorde je ook iets? Normaal gezien zijn katten toch redelijk stil?
Heb je hem zien verdwijnen?
Had hij een face of evil?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:54 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ik hoorde hem aanlopen.
Vanaf de deur hoorde ik zijn voetstappen (Ik kan aan de voetstappen horen welke kat mijn kamer binnenkomt, crazy cat woman much).
Halverwege een dikke plof op die tas die ik heb neergelegd.
Weer voetstappen.
En toen hoorde ik hem zichzelf wassen onder de bureaustoel.
Stilte. Voor altijd. Voor die kat dan.
Ik dacht dat ik ook iets gezien had, onder de bureaustoel, maar omdat ik mijn bril niet ophad, kan ik dat niet met zekerheid zeggen.
Hehequote:Op vrijdag 30 november 2012 19:56 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Had hij een face of evil?
Nee serieus; als het donker was, hoe wist je dan zo zeker dat het een overleden kat was?
Homo?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:58 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hehe
Ik hoorde het aan zijn voetstappen, want die kat had een drafje waarbij een bepaald geluid hoorde dat ik herkende. En hij was de enige die op die tas sliep, en de enige die onder de bureaustoel zichzelf schoonmaakte. Plus er was daarna een oorverdovende stilte, ik hoorde niks de kamer uitgaan. En nog een extra plus, als een kat mijn kamer binnenkomt dan ging die gelijk op mijn bed. Behalve Homo dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:03 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Homo?
Maar had je verder nog katten? Je weet natuurlijk nooit dat het één van hen was en gewoon later heel stilletjes weer naar beneden ging toen je alweer sliep of zo...
Je bent echt zeker dat het geen droom was, want soms kun je wel eens dromen dat je wakker wordt.Maakt niks uit hoor, ik kan het je hartstikke goed voorstellen hoor! Ben bij mezelf al dat soort dingen ook nagegaan, maar heb er geen logisch antwoord op kunnen vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben er honderd procent zeker van dat het geen droom was. Ik ben sinds jong af aan veel bezig met dromen, en ik heb vanaf dat ik in bed lag wakker gelegen.
Destijds had ik... 3 katten. En geloof me, die liepen allemaal op een andere manier.Katten zijn inderdaad heel stil, maar niet zo stil dat ze echt niet meer te horen zijn. Ik woonde trouwens in een flat, dus dan zou ik ze moeten horen vanuit de woonkamer of een andere slaapkamer. Het was nogal gehorig daar.
Ik noemde hem inderdaad Homo.BrEeZaH vind ik zo'n stomme naam voor een kat, en hij heeft zn zoontje verkracht.
Dus vandaar.
Kaleidoscopiklimax
Ik blijf op de één of andere manier denken dat het toch misschien één van je andere katten kan geweest zijn, maar goed, wie ben ik? Jij zult het wel beter weten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:09 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Maakt niks uit hoor, ik kan het je hartstikke goed voorstellen hoor! Ben bij mezelf al dat soort dingen ook nagegaan, maar heb er geen logisch antwoord op kunnen vinden.
Ik ben er honderd procent zeker van dat het geen droom was. Ik ben sinds jong af aan veel bezig met dromen, en ik heb vanaf dat ik in bed lag wakker gelegen.
Destijds had ik... 3 katten. En geloof me, die liepen allemaal op een andere manier.Katten zijn inderdaad heel stil, maar niet zo stil dat ze echt niet meer te horen zijn. Ik woonde trouwens in een flat, dus dan zou ik ze moeten horen vanuit de woonkamer of een andere slaapkamer. Het was nogal gehorig daar.
Ik noemde hem inderdaad Homo.BrEeZaH vind ik zo'n stomme naam voor een kat, en hij heeft zn zoontje verkracht.
Dus vandaar.
Dat is je goed rechtquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:24 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik blijf op de één of andere manier denken dat het toch misschien één van je andere katten kan geweest zijn, maar goed, wie ben ik? Jij zult het wel beter weten.
Desalniettemin is die "stilte" natuurlijk wel vreemd...
Mooi verhaal!quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef JaafkeGB het volgende:
Heb er nu al een tijdje minder last van..
verhaal:
Mijn ouders hadden eerst alleen een dochter, maar die kwam plots te overleden. toen ongeveer een jaartje later, kwam ik..
Vanaf het moment dat ik iets ouder was, 2/3 OID voelde ik een aanwezigheid bij mij, als ik een puzzel ging maken legde ik altijd een extra puzzel neer voor mijn 'zus' die ik nooit gezien heb. ik wist niet eens dat ze bestond. waarschijnlijk ergens opgepikt of zo.. appart. kan gebeuren
mijn oma had het ook, die zag snachts van alles. werd regelmatig wakker dat ze onder de krassen zat...
Toen ik een jaar of 18 was... kreeg ik dat ook, dat ik echt een aanwezigheid in mijn kamer voelde. het was appart. ik was niet echt bang. maar het bleef doorgaan. ik werd er een beetje bang van, kon het niet bevatten.. elke nacht voelde ik dingen. soms meer dan anders. soms viel ik inslaap en werd ik voor mijn gevoel wakker gemaakt met een doffe dreun.. tot op een avond een vriend bij me was.. die sliep regelmatig bij mij. echt mijn maatje al sinds we klein waren, hij zegt ineens heel serieus 'luister, ik ben bang..' ik.. voel iets bij mijn oor?
sinds die periode heb ik nog regelmatig een nacht erbij zitten.. dat ik van alles voel.. ben er nu niet meer bang van.. maar het blijft iets raar.. dingen die je niet kan zien en uitleggen (post zal er wel ruk uitzien) en toch.. stelt het me gerust op een of andere manier..
oh en ik schreeuw vaak in mijn slaap volgens mijn vriendin..
ze kwam met het idee om een slaap-app op mijn telefoon te zetten.. die geluiden opneemt etc.. maar dat durf ik niet..
Als iedereen die oude man gezien heeft in die kamer, moeten we eigenlijk de proef op de som nemen..quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:37 schreef JaafkeGB het volgende:
Stukje vergeten:
Mijn zusje slaapt al een tijdje in de oude slaapkamer van mijn zus,
IEDEREEN! die daar slaapt, heeft het over een oude man die ze zien.. de man doet niks, hij zit altijd in 'zijn' hoekje, een 'goede' dus. heb zelf wel eens een 'aanvaring' met de mensen op mijn kamer. dan ben ik moe en zeg ik 'NU IS HET KLAAR' dan slaap ik meestal gewoon goed.
soms valt er dan iets van mijn bureau, of de afstandbediening valt op de grond..
dan schiet ik bijna in de lach, dat is dan hun manier van praten denk ik, zo van 'barst ook maar'
wat denken jullie?
heb eigenlijk nog nooit iets 'ergs' meegemaakt.. wel veel verhalen die ik niet kan verklaren..
en er gebeurt bijna nooit iets als mijn vriendin bij mij slaapt, ik denk dat ze dit uit respect doen?
nooit van gehoordquote:
wat was de situatie?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:45 schreef Manke het volgende:
kent iemand de uitdrukking "een gat in het marmer zitten"?
want dat hoorde ik een geest zeggen "dat heet nou een gat in het marmer zitten"
Ken je de limestone theory?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:54 schreef JaafkeGB het volgende:
[..]
wat was de situatie?
kan zijn dat hij bedoelde dat het lang duurde?
wellicht iets van 'vroeger'?
of een vertaling van een buitenlands gezegde?
muren hebben oren, die weet ik dan wel..
Brr, wat eng zeg...quote:Op donderdag 6 december 2012 13:30 schreef Catnip het volgende:
Mijn techniek leraar vertelde vandaag ook een mooi verhaal.
Een famillielid van hem was overleden, en hij en zijn vrouw gingen die avond naar bed. Ineens hoorde ze beide de stem van dat overleden famillielid. Toen heeft mijn techniek leraar gezegd van ga hier weg en kom niet meer terug.
Nooit meer last van gehad.
Bij mij is het meestal de kat die zich overal tussen wriemelt en dingen omgooit.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik hoorde gisterochtend plots een vreemd geluid in de kledingruimte. Het leek wel alsof er iets hards gevallen was. De kat kon het niet geweest zijn aangezien die elders was. Toevallig ging ik er net heen! Ik geloof dat het gebeurde net voor of net op het moment dat ik het licht daar aan deed.
Niet dat ik het nu meteen onverklaarbaar vind, maar het is wel "toevallig" en ik had wel de eerste paar seconden wat schrik. Eerst dacht ik dat er weer eens een kledingsstuk van een kapstok was gevallen zoals wel meer gebeurt, maar dat was het niet. Niks gezien wat kon gevallen zijn... Ach ja.
http://www.staciespielman.com/Crystals.htmquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:10 schreef ErwinDikkie het volgende:
Het idee is dat bepaalde mineralen en stenen het vermogen hebben om een en ander "op te nemen". Dat wilt zeggen dat de energie van een gebeurtenis in deze stenen en mineralen blijfen "plakken"
En als deze energie los komt, dat er een "residual haunting" plaats vindt, Nederlandse vertaling weet ik even zo snel niet. Een verschijning dat zeg maar steeds opnieuw gebeurt. Bij dit verschijnsel kan niet met de entiteit gecommuniceerd worden.
had het hier vandaanquote:Op donderdag 6 december 2012 16:44 schreef Manke het volgende:
[..]
http://www.staciespielman.com/Crystals.htm
Ik heb em sinds gisteren, dus nog niet gelezen, maar het is wel relevant voor dit topic.quote:
The Dangers of Talking to the Dead? Gaat dat dan over EVP's opnemen?quote:Op maandag 10 december 2012 23:29 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik heb em sinds gisteren, dus nog niet gelezen, maar het is wel relevant voor dit topic.
de titel is Demons in Disguise - The Dangers of Talking to the Dead
het gaat over dat goede en andere geesten, demonen in disguise zijn.
Alleen hoofdstuk 1 komt EVP in voorquote:Op maandag 10 december 2012 23:48 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
The Dangers of Talking to the Dead? Gaat dat dan over EVP's opnemen?
Oh, ok. "Talking to the Dead" deed mij daar nl. nogal aan denken.quote:Op maandag 10 december 2012 23:52 schreef Manke het volgende:
[..]
Alleen hoofdstuk 1 komt EVP in voor
Ja, mij ook, daarom heb ik m ookquote:Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Oh, ok. "Talking to the Dead" deed mij daar nl. nogal aan denken.
Als je zo een harde klap gehad hebt tegen je hoofd dat je een uur buiten bewustzijn bent geweest dan is dat, voor zover ik weet, een derdegraads hersenschudding en dan mag je van heel erg veel geluk spreken dat je er geen hersenbeschadiging van op hebt gelopen. Het werkt niet zoals op televisie dat je iemand een klap op zijn hoofd geeft en die een uurtje buiten bewustzijn is en weer opstaat alsof er niets aan de hand is.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:22 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ja.
Maar ik lag in bed, en ben niet op de rond gevallen. Er werd tegen mijn hoofd geslagen, ik raakte buiten bewustzijn en werd een uur later weer wakker.
Kerstvakantiequote:Op donderdag 13 december 2012 09:05 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
De geesten zullen met verlof zijn, vermoed ik.
De vraag is natuurlijk: welke foto's zijn echt geloofwaardig en welke minder/niet?quote:Op donderdag 13 december 2012 20:50 schreef Natalie het volgende:
Fotootjes van geesten, waar ik een tijdje geleden tegenaan liep. Voor de geïnteresseerden
quote:Op donderdag 13 december 2012 20:50 schreef Natalie het volgende:
Fotootjes van geesten, waar ik een tijdje geleden tegenaan liep. Voor de geïnteresseerden
Ja, maar volgens mij kunnen demonen niet eens op de foto.quote:Op donderdag 13 december 2012 21:26 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk: welke foto's zijn echt geloofwaardig en welke minder/niet?
als orbsquote:Op zaterdag 15 december 2012 12:06 schreef Catnip het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij kunnen demonen niet eens op de foto.
Huh, wat zijn orbs nou weer?quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:45 schreef Manke het volgende:
[..]
als orbs
heb 2 foto's met mij en zo'n bol erop en 1 van mn pa met bol.
https://www.google.nl/search?biw=1&bih=1&tbm=isch&q=orbsquote:
ja meestal wel, of water of vuilquote:
heb je er ervaring mee?quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:00 schreef Manke het volgende:
[..]
https://www.google.nl/search?biw=1&bih=1&tbm=isch&q=orbs
[..]
ja meestal wel, of water of vuil
maar ik geloof ook geesten, geesten 'reizen' ook in de vorm van een bol naar mijn ervaring.
Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.quote:Op donderdag 13 december 2012 20:50 schreef Natalie het volgende:
Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Bij veel van die oude foto's ben ik wat kritischer, omdat die gemaakt waren in een tijd van oude fototoestellen en handmatige ontwikkeling van foto's. Al ben ik ook wel benieuwd naar wat voor fouten kunnen optreden in digitale fotografie.
Interessant.quote:Op zaterdag 15 december 2012 15:01 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Afgezien van gezichten in wolken zul je maar weinig dubieuze foto's vinden van "professionele" fotografen. Het is inderdaad wat je zegt handmatige ontwikkelingen van slechte onduidelijke zwart / wit foto's waardoor 't gebrek aan kleur een plus wordt voor patronen omdat veel fouten verdoezeld kunnen worden. Mensen die na ontwikkeling verbaasd zijn of na 't nemen van de foto verbaasd zijn over wat er op 't kiekje staat kennen hun toestel vaak niet of zijn bij ontwikkeling alweer vergeten wat er om hun heen gebeurde in het niet-spirituele. Daarnaast zijn er mensen die graag met een sterk verhaal in de belangstelling willen komen. Er werd veel met fotografie geëxperimenteerd net als met elektriciteit.
Alles wat vreemd was scoorde goed en leverde soms geld op en als 't dat niet deed dan was het gewoon gaaf om in de belangstelling te staan. Net als degene die het getructe kiekje van het loch ness monster decennia lang heeft gevolgd in het nieuws en er waarschijnlijk een kick van kreeg.
Het voorbeeld dat ik poste was eentje met lange sluitertijd waarbij er iemand stond en naar de camera toe wegliep. Foto's overlappen is digitaal mogelijk vanuit de camera, trucjes met sluitertijd, matje afkloppen in het donker en flitsen levert een ton aan "orbs" op vanwege 't stof, orbs=stof. Orb foto's zonder flits zijn niet te vinden. Soms doet een reflectie genoeg. Ook kun je van een DSLR een pinhole camera maken en met 2 gaten erin krijg je al leuke effecten. Helemaal met flits erbij. Beetje experimenteren.
double-slit?quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Interessant.
Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:44 schreef Gray het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Double-slit_experiment
Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:47 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ah op die manier, ben er eerlijk gezegd niet in thuis in de quantum mechanica...
Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben ook alleen maar bekend met de basics en dit is een van de meest bekende introducties. Interessant om te lezen wel, een aanrader.
Al is een filmpje wellicht duidelijker.
Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:18 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal lastig. Is quantum mechanica ook met die paralelle werelden enz?
Mij benieuwen of het wat oplevert...quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is flink wat stappen verder en vooralsnog theorie, voor zover ik weet. Wél vernam ik onlangs dat men nu experimenteel onderzoek gaat plegen naar de hypothese van parallelle werelden.
Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:45 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Mij benieuwen of het wat oplevert...
Wat betreft parallelle werelden: ik hoorde/las een theorie dat de schaduwmensen/schimmen wat sommige paranormale onderzoekens zien, dat het een tijdreiziger is van de parallelle wereld, of iemand die tussen werelden reist.
Ik vond het ook wat vergezocht, zolang het theorien zijn en het tegendeel bewezen is zou het kunnenquote:Op zaterdag 15 december 2012 17:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Daar geloof ik zelf niet zo in, maar je weet maar nooit.
Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment.quote:Op zaterdag 15 december 2012 16:03 schreef Gray het volgende:
[..]
Interessant.
Met die twee gaten krijg je quantumeffecten toch? Als in het double-slit experiment?
Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoiets. Ik heb er wel wat mee geëxperimenteerd, voor een blauwe maandag. Gewoon wat aluminium-folie op de body geplakt en er met een naald één of twee gaten inprikken. Eigenlijk heb je er eentje nodig die chirurgen gebruiken wil je scherpere foto's krijgen, hoe kleiner 't gat hoe scherper de foto's maar die had ik niet voor handen. Als je er twee prikt gaat het ook ten koste van de scherpte. Het is een beetje vergelijkbaar met Camera Obscura, je ziet ook bijna niets door de zoeker dus de helft was gokken. Het is vooral de sfeer die je krijgt. Ik zou er nog weleens mee willen proberen te filmen, ook een experiment.
Met 2/3 gaten
[ afbeelding ]
Met 1 gat
[ afbeelding ]
Ja, die heb ik gebruikt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Met een naald om te naaien kom je er ook; een scherpe naald heeft slechts enkele moleculen aan de punt. Neem een harde ondergrond.
Natuurlijk wel...quote:Op zaterdag 15 december 2012 14:18 schreef Manke het volgende:
[..]
ja, helaas wel, kom er nl niet meer van af
ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflookquote:
Wat dacht je van eerst stoppen met alle occulte dingen waar je op het moment mee bezig bent..daarna zien we wel verder.quote:Op zaterdag 22 december 2012 02:01 schreef Manke het volgende:
[..]
ze zijn op geen enkele manier weg te krijgen dan door authoriteit, heb die alleen niet en die is mij niet gegeven; rituelen, kaarsen, wierook, symbolen, gebedjes, zout, heilig water. knoflook, werkt allemaal niet, allemaal onzin.
Als het zo eenvoudig was, was het probleem allang opgelost, vermoed ik.quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:34 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ze zijn wel weg te krijgen manke wschl., gewoon het kanaal sluiten dat je ermee hebt opengesteld. Hoe doe je dat: NIET MEER SERIEUS NEMEN! Niet naar luisteren. Denken 'ik luister niet naar "demonen"'. Stoppen met dat EVP gedoe. Focussen op andere dingen, je ff niet meer met occulte dingen bezighouden, een gevuld leven leiden met normale dingen. Het zijn resonanties van je 'hogere zelf' en je eigen brein.
Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als het zo eenvoudig was, was het probleem allang opgelost, vermoed ik.
Met dat laatste heb je een punt. De rest is onzin. Als het zo simpel was, waren er veel minder mensen met psychiatrische problemen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:42 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ik heb er ervaring mee, en mijn conclusie was dat het een kanaal is dat je openstelt. Ik heb zeer bizarre dingen meegemaakt ... en da's allemaal overgegaan.
Tijdelijk medicatie kan natuurlijk ook helpen, om dat kanaal weer dicht te krijgen.
Die "demonen" kletsen maar wat, bewijs dat het geen echte zijn, maar vanuit jezelf komt. Maar ja, als je perse WIL dat het iets "echts" is, gaat het niet weg he.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |