abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119710007
Sandra van Nieuwland (Team: Trijntje Oosterhuis)
Leeftijd: 35 jaar

Sandra tijdens The Voice:
Auditie: Usher - More
Battle:

Sandra op Internet:
www.applethree.com
Applethree
sandravannieuwland
@Sammaday

Sandra wist tijdens de audities alle 4 de coaches ervan te overtuigen om te draaien. Een enorm stap als je bedenkt dat ze vrij laat begon met zingen. Tijdens een jaartje reizen kwam ze erachter dat haar roeping misschien wel in de muziek lag. Ze begon als straatartiest wat geld te verdienen, maar muziek begon pas echt serieuze vormen aan te nemen tijdens haar studie Muziekwetenschappen. Hier is ze een aantal bandjes begonnen en kwam uiteindelijk in Apple3(AppleThree) terecht. Van dit Jazz-/Blues-/Swingbandje is ze sinds enkele jaren de leadzangeres.

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 28 november 2012 @ 14:19:31 #2
319877 BzP
Devildriver_
pi_119710045
Da Sandman :')
Voeg toe op ps4 voor BF1 deviidriver_
May the Orse be with you
pi_119710255
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:19 schreef BzP het volgende:
Je kunt niets anders meer bedenken dan het posten van mijn username en de :')-smilie. Dan ben je naast niet heel sympathiek ook nog een beetje triest. Maar net als de niet-sympathieken moeten er ook trieste mensen zijn. Wel goed dat je beide vacatures hebt ingevuld, trouwens. Krijg je daar subsidie voor?
In Southern Sun
pi_119710298
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat was precies mijn punt! Het heeft louter met jouw smaak te maken. Het mag hoor dat het jouw smaak niet is maar doe niet op basis daarvan een uitspraak over de kwaliteit. Probeer smaak en kwaliteit te scheiden. Ik vind al die 'moderne' muziek niets waarbij je vooral een harde bas en een hoog volume hebt en waarbij de melodie eerder op de achtergrond is. Toch kan ik vaststellen dat een aantal van dergelijke liedjes (de eerste liveshow waren er twee van die liedjes) goed zijn uitgevoerd door de kandidaten.
De kwaliteit is gewoon ook niet heel denderend. Echt niet. Maar goed, ze kreeg twee weken terug vier tienen. Als jullie willen geloven dat dat spontaan was, laat ik jullie graag maar in die waan...
In Southern Sun
pi_119710317
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze wordt niet de hele dag gedraaid. Ze wordt nooit gedraaid op 3FM. Behalve omdat ze in die top 5 staat.

Daarbij is ze niet de topfavoriet. Niet omdat ze de gunfactor niet heeft, die had ze na More namelijk voor de volle 100 procent, maar omdat ze domweg niet de beste is op het moment.
Jij hebt geen objectieve maatstaven om te onderbouwen dat ze slechter is dan andere kandidaten. Het is jouw smaak niet wat ze doet (of erger, je haat omdat anderen haar leuk vinden) en jij maakt daar onterecht van dat ze niet goed is. Probeer jouw subjectieve smaak te scheiden van de kwalitatieve beoordeling.
Zoals ik al zei, ik vind die 'moderne' muziek die de laatste jaren populair is geworden (zoals wat Babette en als ik me niet vergis Tessa deden tijdens de eerste liveschow) verschrikkelijk, ik vind het saai en het werkt op mijn zenuwen. Dat hindert mij niet om vast te stellen of dat de kandidaten het goed of slecht zongen en om vast te stellen dat het binnen dat genre goede of slechte muziek is.
Sandra haar interpratie van die liedjes bevalt jou niet, dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. Het is gewoon een interpretatie waar je wel of niet van kan houden. Het gaat er om of dat het muzikaal goed is uitgevoerd als je wil beoordelen of dat het goed of slecht is, niet om de vraag of dat het wel of niet jouw smaak is.

Objectief bezien is Sandra sowieso een van de beste kandidaten, zo niet de beste kandidaat omdat ze geen zwaktes lijkt te hebben i.t.t. de andere kandidaten. Sandra en Tessa zijn voor mij de favorieten binnen team Trijntje. Ik kan in de andere teams niet zulke sterke kandidaten ontdekken maar ik denk dat Barbara een gevaarlijke outsider is. Zij heeft een nogal hoge gunfactor en ze is degelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 14:29:37 #6
319877 BzP
Devildriver_
pi_119710381
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt niets anders meer bedenken dan het posten van mijn username en de :')-smilie. Dan ben je naast niet heel sympathiek ook nog een beetje triest. Maar net als de niet-sympathieken moeten er ook trieste mensen zijn. Wel goed dat je beide vacatures hebt ingevuld, trouwens. Krijg je daar subsidie voor?
het heeft gewoon geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan.
May the Orse be with you
pi_119710458
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:19 schreef BzP het volgende:
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:35:13 #8
319877 BzP
Devildriver_
pi_119710552
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt geen objectieve maatstaven om te onderbouwen dat ze slechter is dan andere kandidaten. Het is jouw smaak niet wat ze doet (of erger, je haat omdat anderen haar leuk vinden) en jij maakt daar onterecht van dat ze niet goed is. Probeer jouw subjectieve smaak te scheiden van de kwalitatieve beoordeling.
Zoals ik al zei, ik vind die 'moderne' muziek die de laatste jaren populair is geworden (zoals wat Babette en als ik me niet vergis Tessa deden tijdens de eerste liveschow) verschrikkelijk, ik vind het saai en het werkt op mijn zenuwen. Dat hindert mij niet om vast te stellen of dat de kandidaten het goed of slecht zongen en om vast te stellen dat het binnen dat genre goede of slechte muziek is.
Sandra haar interpratie van die liedjes bevalt jou niet, dat zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit. Het is gewoon een interpretatie waar je wel of niet van kan houden. Het gaat er om of dat het muzikaal goed is uitgevoerd als je wil beoordelen of dat het goed of slecht is, niet om de vraag of dat het wel of niet jouw smaak is.

Objectief bezien is Sandra sowieso een van de beste kandidaten, zo niet de beste kandidaat omdat ze geen zwaktes lijkt te hebben i.t.t. de andere kandidaten. Sandra en Tessa zijn voor mij de favorieten binnen team Trijntje. Ik kan in de andere teams niet zulke sterke kandidaten ontdekken maar ik denk dat Barbara een gevaarlijke outsider is. Zij heeft een nogal hoge gunfactor en ze is degelijk.
Barbara is heel goed in wat ze doet.
Voor mij zit ze op de hielen van Sandra al heeft Tessa met clocks mn hartje gestolen.
vooral met die uithaal.
May the Orse be with you
pi_119710580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Huh? Ik haat haar helemaal niet :D.
Ik heb nu al een paar keer gezegd dat haar versie van More heel erg goed was maar dat het daarna sterk achteruit ging. Dat is geheel objectief bekeken, want ik wilde juist heel graag meer van haar horen. Alleen kwam het geen moment meer in de buurt bij More. Ze is geforceerd op zoek gegaan naar datzelfde More-geluid en heeft daardoor dingen in de nummers veranderd die ze coverde waardoor het niet meer mooi werd. Dat is geen mening, dat is een feit. Het klinkt, zeker in het refrein van Beggin, nergens naar.

quote:
Nee, het heeft niets met mijn interpretatie te maken. Je vindt zelf dat je nogal wat verstand van muziek hebt. Jammer dat mensen die dat denken regelmatig blind zijn en enkel horen wat ze willen horen en dat vervolgens als feit zien omdat ze denken verstand van muziek te hebben.
In Southern Sun
pi_119710631
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:29 schreef BzP het volgende:

[..]

het heeft gewoon geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan.
Inderdaad. Als je niets meer kunt verzinnen, speel je de 'het heeft geen zin om tegen jouw bekrompenheid in te gaan'-kaart. Wist je dat mensen die anderen betichten van bekrompenheid vaak zelf met de grootste bekrompenheid kampen?
In Southern Sun
pi_119710634
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:32 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Welkom!
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 14:38:32 #12
319877 BzP
Devildriver_
pi_119710663
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:

Ze is geforceerd op zoek gegaan naar datzelfde More-geluid en heeft daardoor dingen in de nummers veranderd die ze coverde waardoor het niet meer mooi werd. Dat is geen mening, dat is een feit. Het klinkt, zeker in het refrein van Beggin, nergens naar.
Enige feit wat er is is dat ze met beggin 4 x 10 scoorde en dat die op 1 binnenkwam.
Wat jij zegt is JOUW mening, geen feit.
Bekrompenheid tot het bot.
May the Orse be with you
pi_119710676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

De kwaliteit is gewoon ook niet heel denderend. Echt niet.
Objectief bezien viel er weinig op te merken. Ik hoor zelden een valse toon of een toon die niet past binnen de melodie, ik hoor zelden een fout in de timing. Ik merk wel dat ze enorm goed een bepaald gevoel overdraagt en dat ik gedurende het nummer blijf kijken terwijl ik bij de meeste andere kandidaten nogal eens het scherm maximaliseer (ik kijk via mijn computer) en ondertussen iets anders doe.

quote:
Maar goed, ze kreeg twee weken terug vier tienen. Als jullie willen geloven dat dat spontaan was, laat ik jullie graag maar in die waan...
Drie of vier kandidaten hebben tienen gekregen. Was het spontaan? Ja. Waren de tienen terecht? Daar kan je over discussiëren maar een 9 was toch zeker wel terecht. Het geldt echter in het algemeen dat de coaches wat hoge cijfers geven, ik geef meestal 1 punt en soms 2 punten minder, aan alle kandidaten.
#NoDAPL
pi_119710695
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Huh? Ik haat haar helemaal niet :D.
Vandaar de of. Of het een of het ander.
Voor de duidelijkheid, ik vul niet in wat bij jou van toepassing is maar als dat bij jou het geval zou zijn dan zou jij het zelf waarschijnlijk niet door hebben. Er gebeurt veel meer onbewust bij mensen dan dat ze zelf in de gaten hebben, een bekend psychologisch fenomeen.
#NoDAPL
pi_119710797
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:38 schreef BzP het volgende:

[..]

Enige feit wat er is is dat ze met beggin 4 x 10 scoorde en dat die op 1 binnenkwam.
Wat jij zegt is JOUW mening, geen feit.
Bekrompenheid tot het bot.
Het is je nooit opgevallen dat Sandra mee doet aan The Voice Of Holland, een programma waar de kijkcijfers en het aantal Tweets belangrijker zijn dan de deelnemers? Of denk je écht dat die vier tienen spontaan en gemeend waren :D?

En nu niet boos worden he :*.
In Southern Sun
pi_119710861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:35 schreef BzP het volgende:

[..]

Barbara is heel goed in wat ze doet.
Voor mij zit ze op de hielen van Sandra al heeft Tessa met clocks mn hartje gestolen.
vooral met die uithaal.
Tessa had al veel eerder mijn hart gestolen, net als Sandra. Bij de auditie vond ik hen al erg goed en dat andere filmpje wat ze van Sandra lieten zien waarin ze aan het jammen was overtuigde mij direct van haar kwaliteiten, niet alleen omdat ze goed zong maar ook omwille van de manier waarop zij zong.
Ik heb Barbara degelijk genoemd omdat ze inderdaad datgene wat ze doet erg goed doet maar ik mis bij Barbara de facetstem die je m.i. ook moet beheersen als je een zangwedstrijd wil winnen. Niet alleen omdat dat een teken is van goede techniek maar ook omdat het muzikaal gezien interessanter is. Beeld je Freddie Mercury in zonder facetstem. ;)
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 14:44:42 #17
319877 BzP
Devildriver_
pi_119710903
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is je nooit opgevallen dat Sandra mee doet aan The Voice Of Holland, een programma waar de kijkcijfers en het aantal Tweets belangrijker zijn dan de deelnemers? Of denk je écht dat die vier tienen spontaan en gemeend waren :D?

En nu niet boos worden he :*.
Ja, en weet je waarom?
Omdat Sandra me nog nooit echt is opgevallen, maar toen ik met mn vriendin op de bank "keep your head up" zat te kijken werd ik helemaal meegenomen in haar hypnotiserende stem en had tranen in mn ogen van emotie, en toen zei ik tegen mn vriendin "dit worden 4 tienen, let op"
En te denken dat ik iemand ben die maandelijks naar dikke metal concerten gaat.

Ben niet boos hoor (k)
May the Orse be with you
pi_119710927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Objectief bezien viel er weinig op te merken. Ik hoor zelden een valse toon of een toon die niet past binnen de melodie, ik hoor zelden een fout in de timing. Ik merk wel dat ze enorm goed een bepaald gevoel overdraagt en dat ik gedurende het nummer blijf kijken terwijl ik bij de meeste andere kandidaten nogal eens het scherm maximaliseer (ik kijk via mijn computer) en ondertussen iets anders doe.
Dus jij draagt nu gevoel aan als argument en verwijt mij niet objectief te zijn. Haha.

quote:
[..]

Drie of vier kandidaten hebben tienen gekregen. Was het spontaan? Ja. Waren de tienen terecht? Daar kan je over discussiëren maar een 9 was toch zeker wel terecht. Het geldt echter in het algemeen dat de coaches wat hoge cijfers geven, ik geef meestal 1 punt en soms 2 punten minder, aan alle kandidaten.
Och erm. Je gelooft écht in het spontane bij de jury met die tienen...
In Southern Sun
pi_119710978
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:44 schreef BzP het volgende:

[..]

Ja, en weet je waarom?
Omdat Sandra me nog nooit echt is opgevallen, maar toen ik met mn vriendin op de bank "keep your head up" zat te kijken werd ik helemaal meegenomen in haar hypnotiserende stem en had tranen in mn ogen van emotie, en toen zei ik tegen mn vriendin "dit worden 4 tienen, let op"
En te denken dat ik iemand ben die maandelijks naar dikke metal concerten gaat.

Ben niet boos hoor (k)
Hypnotiserende stem. Emotie. Allemaal subjectief. Dus meningen. Ha. Ha.
In Southern Sun
pi_119710979
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik heb al vaak aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van de kijkersjury, op zijn minst zouden coaches bepaalde kandidaten veilig moeten kunnen stellen. Om daarom direct een complot te vermoeden gaat voor mij wat ver terwijl ik helemaal niet vies ben van een goede complottheorie.
#NoDAPL
pi_119711011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb al vaak aangegeven dat ik niet gecharmeerd ben van de kijkersjury, op zijn minst zouden coaches bepaalde kandidaten veilig moeten kunnen stellen. Om daarom direct een complot te vermoeden gaat voor mij wat ver terwijl ik helemaal niet vies ben van een goede complottheorie.
Is niets complottheorie denken aan hoor. Een beetje logisch nadenken over hoe televisie maken in elkaar steekt en je komt een heel eind hoor.
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 14:48:44 #22
319877 BzP
Devildriver_
pi_119711049
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:

ik ook, ik geloof trijtje ook als ze "geraakt" is al klinkt het zo verdreven.
Muziek gaat veel, veeeeellllll dieper dan dat de meeste mensen voelen of denken.
Mn eigen vriendin heeft dat bvb ook niet, ze is heel oppervlakkig op muziekgebied mbt emoties.
May the Orse be with you
pi_119711065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus jij draagt nu gevoel aan als argument en verwijt mij niet objectief te zijn. Haha.
Lees het nog eens en zoek zelf de fout in jouw constatering en conclusie.

quote:
Ik geloof dat het geen doorgestoken kaart is, in ieder geval zeker niet in dit stadium van de wedstrijd. Ik geloof wel dat ze gemiddeld een punt te hoog zitten (misschien trouwens niet het geval bij Sandra) omdat ze liever niet teveel onvoldoendes willen geven maar wel het verschil willen duiden tussen de kandidaten. Het programma, de platenmaatschappij en de producenten hebben er veel belang bij om het eerlijk te laten verlopen aangezien ze juist op die manier merken wat goed aanslaat bij het publiek. Ik vrees dat dat de voornaamste reden is dat we nog met de lekenjury (publieksjury) zitten opgescheept.
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 14:49:29 #24
319877 BzP
Devildriver_
pi_119711073
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hypnotiserende stem. Emotie. Allemaal subjectief. Dus meningen. Ha. Ha.
Rauw talent noemen ze dat.
May the Orse be with you
pi_119711088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef BzP het volgende:

[..]

Muziek gaat veel, veeeeellllll dieper dan dat de meeste mensen voelen of denken.
Mn eigen vriendin heeft dat bvb ook niet, ze is heel oppervlakkig op muziekgebied mbt emoties.
En dat is dus... Subjectief!

Godallemachtig :D.
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 14:51:44 #26
319877 BzP
Devildriver_
pi_119711141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dat is dus... Subjectief!

Godallemachtig :D.
Ja en dat gecombineerd met een perfecte toon en onderscheidende stem is gewoon de beste ;)
May the Orse be with you
pi_119711205
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees het nog eens en zoek zelf de fout in jouw constatering en conclusie.
Die is er niet. Even een klein resume omdat je het dreigt kwijt te raken. Jij claimt dat ze geen foute noot of timing heeft. Ben ik het niet mee eens. Heeft niets met subjectiviteit te maken, hetgeen je me zo graag verwijt. Vervolgens trek je de kaart gevoel. Er is niets subjectiever dan gevoel.
quote:
[..]

Ik geloof dat het geen doorgestoken kaart is, in ieder geval zeker niet in dit stadium van de wedstrijd. Ik geloof wel dat ze gemiddeld een punt te hoog zitten (misschien trouwens niet het geval bij Sandra) omdat ze liever niet teveel onvoldoendes willen geven maar wel het verschil willen duiden tussen de kandidaten.
Wie heeft het over doorgestoken kaart? Kun je de allereerste aflevering van The Voice nog herinneren? Daar werd over geluld, ging viraal. Met vier tienen gaat Sandra en The Voice weer viraal. Dat heeft het programma nodig. Maar als ik dit moet gaan uitleggen, denk ik niet dat ik tegen het juiste publiek aan het praten ben.
In Southern Sun
pi_119711281
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:48 schreef BzP het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat bij muzikale mensen dit effect veel groter is dan bij niet-muzikale mensen. Muziek is een translatie van emotie, een van de meest pure en directe en dus ook een van de meest krachtige uiting van emoties. Wat je verder ook van Sandra vindt, het volgende is volstrekt duidelijk:
- ze heeft zeer veel talent voor zingen
- ze brengt zeer effectief emoties over
- ze heeft veel ervaring

Dat geldt bijv. ook voor Tessa en Leona. Tessa is duidelijk de ruwe diamant onder de kandidaten. Ze is al zeer goed maar ze kan nog beter worden (lage tonen die duidelijk binnen haar stembereik liggen)
#NoDAPL
pi_119711346
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat bij muzikale mensen dit effect veel groter is dan bij niet-muzikale mensen. Muziek is een translatie van emotie, een van de meest pure en directe en dus ook een van de meest krachtige uiting van emoties. Wat je verder ook van Sandra vindt, het volgende is volstrekt duidelijk:
- ze heeft zeer veel talent voor zingen
- ze brengt zeer effectief emoties over
- ze heeft veel ervaring

Dat geldt bijv. ook voor Tessa en Leona. Tessa is duidelijk de ruwe diamant onder de kandidaten. Ze is al zeer goed maar ze kan nog beter worden (lage tonen die duidelijk binnen haar stembereik liggen)
Talent voor zingen: zeker, dat hebben meer mensen, maar niet iedereen met talent voor zingen heeft de kwaliteit dit om te zetten naar het zingen van goede liedjes.
Zeer effectief emoties overbrengen: subjectief.
Veel ervaring: heb ik ook. Ga er echt niet beter van zingen.
In Southern Sun
pi_119711675
Als Sandra je ontroert is dat mooi -zulke momenten moet je koesteren- maar dan heb je nog wel veel te ontdekken op muziekgebied. Ze is voor mij gemiddeld en iemand die goed aanvoelt hoe ze zichzelf op dit moment in de markt kan zetten. Kun je prettig een paar maandjes de clubs mee in/de braderieën af en wat geld mee verdienen. Maar het is aan te voelen dat er niet meer in zit.
That's all folks!
pi_119711698
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Als Sandra je ontroert is dat mooi -zulke momenten moet je koesteren- maar dan heb je nog wel veel te ontdekken op muziekgebied. Ze is voor mij gemiddeld en iemand die goed aanvoelt hoe ze zichzelf op dit moment in de markt kan zetten. Kun je prettig een paar maandjes de clubs mee in en wat geld mee verdienen. Maar het is aan te voelen dat er niet meer in zit.
Pas nou op, straks heb je er ook geen kaas van gegeten en ben je ook bekrompen ;(.
In Southern Sun
pi_119711710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
[quote]
Even een klein resume omdat je het dreigt kwijt te raken.
Ik volg het perfect, het probleem is dat jouw leesvaardigheid niet je van het is, no offense.
Het tweede probleem is dat jij moeite hebt met het onderscheiden van meningen van feiten.
quote:
Jij claimt dat ze geen foute noot of timing heeft. Ben ik het niet mee eens.
Daar kan je het niet mee eens of oneens zijn, het is een objectief gegeven. Ik garandeer je dat als je met een apparaat alle frequenties meet en de frequentiet met elkaar vergelijkt, wat volledig objectief kan gebeuren aangezien het algemeen bekend is dat bepaalde intervallen harmonisch en anderen dysharmonisch klinken, dat dan wordt aangetoond dat ze goed zingt.
Ik heb een zeer goed gehoor (ik zing zelf zuiver volgens anderen die muzikaal zijn en ik kan een gitaar op mijn gehoor stemmen), als die tonen niet zouden kloppen dan zou ik het horen.
Als jij sceptisch bent dan raad ik je aan om eens software te zoeken waarmee je kan vaststellen welke frequenties er precies gezongen zijn en uit te zoeken of dat die harmonisch of niet harmonisch zijn, hierbij de kanttekening makende dat je dat per lied moet bekijken aangezien een goed getimde licht dysharmonische toon vaak liedjes mooier maakt.
Ik hoop dat je het nog kan volgen.

quote:
Vervolgens trek je de kaart gevoel. Er is niets subjectiever dan gevoel.
Hieruit blijkt dus dat jij een slechte leesvaardigheid hebt.
Ja, ik heb gesteld dat zij zeer goed een gevoel overbrengt, hiermee inhakende op een medeforumlid die dit terecht opmerkte.
Ik heb opgemerkt dat het een belangrijk doel is bij zingen om dat te doen, de basis van muziek is dat je emoties uit via tonen en ritme. Het is een kunstvorm die sterk verwant is met poëzie.
Ik heb zelfs gesteld dat het een teken van kwaliteit is wanneer een zangeres dat goed kan.
Ik heb nergens gesteld dat zij zeer goed is omdat zij dat gevoel overbrengt dat ik graag heb. Integendeel, ik heb 3 keer (maar je moet dan wel goed willen lezen) aangegeven dat ik voor 100% mijn persoonlijke smaak scheid van mijn kwalitatieve beoordeling en ik heb dit duidelijk geïllustreerd.

quote:
Kun je de allereerste aflevering van The Voice nog herinneren? Daar werd over geluld, ging viraal. Met vier tienen gaat Sandra en The Voice weer viraal. Dat heeft het programma nodig. Maar als ik dit moet gaan uitleggen, denk ik niet dat ik tegen het juiste publiek aan het praten ben.
Voor iemand die aantoonbaar een slechte leesvaardigheid heeft en die niet al te muzikaal lijkt te zijn en toch een muzikale discussie voert vind ik die belerende toon nogal ongepast.
Ja, het programma wordt geproduceerd op een dusdanige manier dat kijkers interesse hebben en houden. D'uh. Natuurlijk wordt er wat gespeeld met emoties, wordt met behulp van muziek (niet de muziek van de kandidaten!) en tonen bepaalde effecten versterkt enzovoorts. Dat heet vakmanschap. Daarom heb ik al eens gesteld dat het programma uitstekend is geproduceerd en dat ik het daarom des te meer jammer vind dat er wat conceptuele fouten zijn.
Wat maakt het uit dat het programma goed is geproduceerd? Dat is alleen maar een pluspunt. Het programma wordt er leuker en interessanter door. Als er geen goede kandiaten zouden zijn dan zou het echter niet helpen. Tal van mensen die eerder niet keken kijken nu dankzij de deelname van een aantal mensen, met name Sandra en in iets mindere mate Tessa en Barbara. Toch een teken dat het programma het niet alleen moet hebben van een goede productie.
#NoDAPL
pi_119711754
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik volg het perfect, het probleem is dat jouw leesvaardigheid niet je van het is, no offense.
Het tweede probleem is dat jij moeite hebt met het onderscheiden van meningen van feiten.

[..]

Daar kan je het niet mee eens of oneens zijn, het is een objectief gegeven.
Gestopt met lezen. Grotere zelfoverschatting heb ik zelden gezien :D.

Jammer van je lap tekst en je tijd trouwens.
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 15:19:09 #34
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Jammer van je lap tekst en je tijd trouwens.
Die lap tekst is een mokerslag op al jouw argumenten
May the Orse be with you
pi_119712070
quote:

[..]

quote:

[..]

Zegt iemand die zegt "aangezien je de weg dreigt kwijt te raken" terwijl hij na 3 keer nog niet oppikt dat hij er op wordt gewezen dat hij op basis van zijn smaak stelt dat iemand slecht is terwijl dit duidelijk niet het geval is. :)

Prima jongen, ik vond het toch al een verspilling om met jou te discussiëren en ik blijk niet de enige te zijn die hier reageert die het zo ervaart. De redenen staan in het citaat. Tijd voor wat zelfreflectie. ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door Bram_van_Loon op 28-11-2012 15:28:32 ]
#NoDAPL
pi_119712073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:19 schreef BzP het volgende:

[..]

Die lap tekst is een mokerslag op al jouw argumenten
Nou nou. :')
That's all folks!
pi_119712213
Ik denk dat Balzakpuist een kloon van Bram is. Zo eentje die hij dan gebruikt om altijd een medestander te hebben, die kan zeggen "haha, Bram lult jou er uit "Da_Sandman"".
In Southern Sun
pi_119712273
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Prima jongen, ik vond het toch al een verspilling om met jou te discussiëren en ik blijk niet de enige te zijn die hier reageert die het zo ervaart. De redenen staan in het citaat. Tijd voor wat zelfreflectie. ;)
Als je het zo'n verspilling vond, had je die lap tekst niet getypt.
In Southern Sun
pi_119712344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Als Sandra je ontroert is dat mooi -zulke momenten moet je koesteren- maar dan heb je nog wel veel te ontdekken op muziekgebied. Ze is voor mij gemiddeld en iemand die goed aanvoelt hoe ze zichzelf op dit moment in de markt kan zetten. Kun je prettig een paar maandjes de clubs mee in/de braderieën af en wat geld mee verdienen. Maar het is aan te voelen dat er niet meer in zit.
Dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet direct roepen dat ze de nieuwe Joss Stone of Artha Franklin is of iets dergelijks maar ze heeft meer in haar mars dan zoals een doorsnee Idolswinnaar een jaar lang op braderieën, bij openeningen enz. optreden.
Van alle winnaars die ik tot nu toe heb horen zingen is zij de beste, dat durf ik rustig te zeggen.
Dat er veel interessante muziek is waarvan een groot deel niet eens bekend is bij een groot publiek ben ik uiteraard met je eens.

Ik ga niet mijn eigen teksten en argumenten beoordelen maar er stonden argumenten in die hout snijden die hij niet op blijkt te pikken.
#NoDAPL
pi_119712403
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet direct roepen dat ze de nieuwe Joss Stone of Artha Franklin is of iets dergelijks maar ze heeft meer in haar mars dan zoals een doorsnee Idolswinnaar een jaar lang op braderieën, bij openeningen enz. optreden.
Van alle winnaars die ik tot nu toe heb horen zingen is zij de beste, dat durf ik rustig te zeggen.
Dat er veel interessante muziek is waarvan een groot deel niet eens bekend is bij een groot publiek ben ik uiteraard met je eens.

Ik ga niet mijn eigen teksten en argumenten beoordelen maar er stonden argumenten in die hout snijden die hij niet op blijkt te pikken.
:o!
In Southern Sun
pi_119712416
En dan tegen mij zeggen dat het geen doorgestoken kaart is ;(.
In Southern Sun
pi_119712492
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:o!
Goed lezen, ik vergelijk haar hierboven enkel met alle winnaars van talentenjachten die ik heb horen zingen. Dan vind ik het niet erg gewaagd om te stellen dat dit jaar een paar kandidaten meedoen die beter zijn dan de vorige winnaars. Bovendien waren veel winnaars niet eens de beste van de talentenjacht waar zij aan deelnamen. Iris zong bijvoorbeeld elke aflevering flink wat valse noten. Hoe heten die twee niet al te snuggere jongens ook alweer die een paar jaar geleden een hype waren toen ze 1 en 2 werden bij Idols? Zij mogen nog niet eens Sandra de microfoon aangeven.
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 15:30:53 #43
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712515
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat Balzakpuist een kloon van Bram is. Zo eentje die hij dan gebruikt om altijd een medestander te hebben, die kan zeggen "haha, Bram lult jou er uit "Da_Sandman"".
jij hebt echt een stoeptegel voor je hoofd :|W
May the Orse be with you
pi_119712519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We gaan haar wapenfeiten volgen. :)
That's all folks!
pi_119712550
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed lezen, ik vergelijk haar hierboven enkel met alle winnaars van talentenjachten die ik heb horen zingen. Hoe heten die twee niet al te snuggere jongens ook alweer die een paar jaar geleden een hype waren toen ze 1 en 2 werden bij Idols? Zij mogen nog niet eens Sandra de microfoon aangeven.
Er staat letterlijk dat ze al heeft gewonnen. Daar kun je echt niets anders van maken hoor.
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 15:32:03 #46
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712555
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed lezen, ik vergelijk haar hierboven enkel met alle winnaars van talentenjachten die ik heb horen zingen. Dan vind ik het niet erg gewaagd om te stellen dat dit jaar een paar kandidaten meedoen die beter zijn dan de vorige winnaars. Bovendien waren veel winnaars niet eens de beste van de talentenjacht waar zij aan deelnamen. Iris zong bijvoorbeeld elke aflevering flink wat valse noten. Hoe heten die twee niet al te snuggere jongens ook alweer die een paar jaar geleden een hype waren toen ze 1 en 2 werden bij Idols? Zij mogen nog niet eens Sandra de microfoon aangeven.
Jamai en Jim? _O-
May the Orse be with you
pi_119712565
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef BzP het volgende:

[..]

jij hebt echt een stoeptegel voor je hoofd :|W
Je oneliners komen niet aan vrind. Hoe veel je er ook probeert ;(.
In Southern Sun
pi_119712585
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Nee hoor, ik heb hier maar 1 account. De mods kunnen dat bevestigen.
Het grappige is dat ik jou al even wilde vragen of dat jij hier niet met twee accounts reageert aangezien het wel erg toevallig is dat hier twee mensen zo kort op elkaar reageren (zelfde pagina) die beiden AFCA onder hun naam hebben staan, de een met letters, de ander in de avatar.
#NoDAPL
pi_119712611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:32 schreef BzP het volgende:

[..]

Jamai en Jim? _O-
Inderdaad! ;)
#NoDAPL
pi_119712640
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het grappige is dat ik jou al even wilde vragen of dat jij hier niet met twee accounts reageert aangezien het wel erg toevallig is dat hier twee mensen zo kort op elkaar reageren (zelfde pagina) die beiden AFCA onder hun naam hebben staan, de een met letters, de ander in de avatar.
Gast. Er lopen hier legio mensen met AFCA of een andere Ajax-uiting in of rond de avatar.

En ik hoop toch dat je met al je leesvaardigheid begrijpt dat het niet helemaal serieus bedoeld was, he...
In Southern Sun
pi_119712674
quote:
5s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat letterlijk dat ze al heeft gewonnen. Daar kun je echt niets anders van maken hoor.
In ieder geval blijkt dat je dus wel goed kan lezen als jij je best doet (inderdaad, ik had per ongeluk "andere" gebruikt aangezien ik er niet aan twijfel dat zij gaat winnen). Doe het nu alsjeblieft ook wat consequenter. ;)
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 15:35:59 #52
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook echt zo en probeert hij het te bedekken met ons er van te verwijten _O-
May the Orse be with you
pi_119712693
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Gast. Er lopen hier legio mensen met AFCA of een andere Ajax-uiting in of rond de avatar.
Niet in TVoH-topics. De vraag staat echter nog open. Reageer jij wel of niet met meer dan 1 account? Het is helaas toegestaan op dit forum.
#NoDAPL
pi_119712708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Inderdaad! ;)
Niet dat ik iets van die gasten tof vind, maar met name Jim is nog meer dan actief in muziekland. Iets dat jij als zelfbenoemde muziekkenner toch zeker zou moeten weten. En sorry, ik zie het Sandra over 10 jaar niet doen.
In Southern Sun
pi_119712725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niet in TVoH-topics.
Je zou er eens buiten moeten komen. Of in het echte leven buiten. Is ook wel eens handig voor je wereldbeeld.
In Southern Sun
pi_119712757
quote:

[..]

Niet in TVoH-topics. De vraag staat echter nog open. Reageer jij wel of niet met meer dan 1 account? Het is helaas toegestaan op dit forum.
Haha, probeer je nu een niet serieuze post van mij tegen mij te gaan gebruiken :D?
In Southern Sun
pi_119712828
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niet dat ik iets van die gasten tof vind, maar met name Jim is nog meer dan actief in muziekland. Iets dat jij als zelfbenoemde muziekkenner toch zeker zou moeten weten. En sorry, ik zie het Sandra over 10 jaar niet doen.
Er zijn veel mensen actief in "muziekland" die niet goed kunnen zingen. Sommigen van hen houden het zelfs decennialang vol, ik denk bijv. aan Madonna. Zij heeft dan echter weer andere unieke kwaliteiten waar ik ook bewondering voor heb.
Jij begrijpt zeker ook wel dat Jim vooral populair is bij tienermeisjes en niet omdat hij goed kan zingen? Hij zingt natuurlijk wel aardig maar het is niet bijzonder goed.
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 15:40:07 #58
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712843
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha, probeer je nu een niet serieuze post van mij tegen mij te gaan gebruiken :D?
Dude ik heb bijna 5k in posts op fok en bram 10.6k, denk je nou echt dat wij 1 persoon zijn?
May the Orse be with you
pi_119712873
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je zou er eens buiten moeten komen. Of in het echte leven buiten. Is ook wel eens handig voor je wereldbeeld.
Dat uitgerekend jij dat zegt. :)
Ik ben straks nog naar de les geweest en ook buiten de opleiding nog even onder de mensen geweest, vanavond weer. Maak je dus maar geen zorgen over mij.

Vanaf nu ga ik jou negeren tenzij je met argumenten komt. Trollen moet je niet al teveel voeden hè. ;)
#NoDAPL
pi_119712878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn veel mensen actief in "muziekland" die niet goed kunnen zingen. Sommigen van hen houden het zelfs decennialang vol, ik denk bijv. aan Madonna. Zij heeft dan echter weer andere unieke kwaliteiten waar ik ook bewondering voor heb.
Jij begrijpt zeker ook wel dat Jim vooral populair is bij tienermeisjes en niet omdat hij goed kan zingen? Hij zingt natuurlijk wel aardig maar het is niet bijzonder goed.
Ja, Jim is tien jaar na dato natuurlijk nog steeds dat tienermeisjes sterretje.
In Southern Sun
pi_119712901
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat uitgerekend jij dat zegt. Ik ben straks nog naar de les geweest en ook buiten de opleiding nog even onder de mensen geweest, vanavond weer. Maak je dus maar geen zorgen over mij.
Haha. Iemand die gaat verantwoorden dat hij buiten de deur komt. Sorry, ik kan je echt niet zo goed serieus nemen, eigenlijk.
In Southern Sun
pi_119712932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat uitgerekend jij dat zegt. :)
Ik ben straks nog naar de les geweest en ook buiten de opleiding nog even onder de mensen geweest, vanavond weer. Maak je dus maar geen zorgen over mij.

Vanaf nu ga ik jou negeren tenzij je met argumenten komt. Trollen moet je niet al teveel voeden hè. ;)
Ok doei. Bedankt voor een vermakelijk uurtje. Je bent grappig doordat je denkt zo slim te zijn.
In Southern Sun
pi_119712937
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, Jim is tien jaar na dato natuurlijk nog steeds dat tienermeisjes sterretje.
Ik denk dat dat nog steeds het belangrijkste deel van zijn publiek is ja. Tienermeisjes worden ouder maar er komen ook steeds nieuwe tienermeisjes. Hij is toch nog jong genoeg?
Hoe dan ook, ik was niet erg onder de indruk toen ik hem hoorde zingen maar ik vind hem wel beter dan Jamai.
#NoDAPL
  woensdag 28 november 2012 @ 15:43:17 #64
319877 BzP
Devildriver_
pi_119712941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha. Iemand die gaat verantwoorden dat hij buiten de deur komt. Sorry, ik kan je echt niet zo goed serieus nemen, eigenlijk.
Ik jou allang niet meer ;)
May the Orse be with you
pi_119712956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:43 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik jou allang niet meer ;)
Ik zei niets tegen jou. Wel even op blijven letten bij het omloggen he.
In Southern Sun
  woensdag 28 november 2012 @ 15:46:38 #66
319877 BzP
Devildriver_
pi_119713051
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik zei niets tegen jou. Wel even op blijven letten bij het omloggen he.
Ik zeg het wel tegen jou.
vechten?
May the Orse be with you
  woensdag 28 november 2012 @ 16:43:33 #67
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119715376
Ik heb zojuist Sandra's versie van Begging nog eens teruggeluisterd. Ik erger me erg aan haar uitspraak van Begging. Zoals ik al eerder las, ze zegt "Baaaagging" en dat meerdere malen. Het sleeeeepende van het lied maakt mij eerder kriegel dan dat ik het indrukwekkend vind.

Heb "More" ook teruggeluisterd. Dit vind ik beduidend beter gezongen dan "Begging" en het ligt ook een stuk beter in het gehoor. Niet alleen qua uitspraak, ook het arrangement is stukken beter.

Verder las ik hier over dat Sandra zo goed gevoel over kan brengen. Op mij komt het niet echt over. Ligt dit dan aan mij of aan haar? Gevoel overbrengen is zo subjectief als maar kan, er zijn namelijk een zender en een ontvanger nodig.

Ik vind bijvoorbeeld Lady Gaga enorm goed gevoel kunnen overbrengen. Met haar live uitvoering van Paparazzi bijvoorbeeld komt ze echt bij me binnen, om er maar even een jury-kreet in te gooien ;) . Dat zal niet iedereen met mij eens zijn. Maar aan wie ligt dat dan?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 28 november 2012 @ 16:55:25 #68
319877 BzP
Devildriver_
pi_119715937
Lady gaga ? _O-
May the Orse be with you
  woensdag 28 november 2012 @ 17:06:58 #69
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119716387
/offtopic Lady Gaga is een heel goede zangeres hoor. Vooral als ze akoestisch piano speelt en zingt.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_119716468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:55 schreef BzP het volgende:
Lady gaga ? _O-
Jij hebt haar blijkbaar nog nooit live horen zingen? Extreem goed hoor. Bijzonder stem en muzikaal ook als ze d'r pianootje erbij pakt.

Dat de nummers nou niet heel erg leuk zijn...

Ontopic, Ik vind Sandra's stem wel wat overeenkomen met Gaga's stem.
  woensdag 28 november 2012 @ 17:15:41 #71
319877 BzP
Devildriver_
pi_119716736
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:08 schreef JRRY het volgende:

[..]

Jij hebt haar blijkbaar nog nooit live horen zingen? Extreem goed hoor. Bijzonder stem en muzikaal ook als ze d'r pianootje erbij pakt.

Dat de nummers nou niet heel erg leuk zijn...

Ontopic, Ik vind Sandra's stem wel wat overeenkomen met Gaga's stem.
als er iemand overhyped is dan is het wel Gaga.
May the Orse be with you
  woensdag 28 november 2012 @ 17:17:39 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119716812
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:15 schreef BzP het volgende:

[..]

Gelukkig wordt Sandra helemaal niet overhyped door een aantal mensen :D
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 28 november 2012 @ 17:22:43 #73
319877 BzP
Devildriver_
pi_119717046
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

ach ... ;)

Lets just agree to disagree
May the Orse be with you
pi_119717872
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:17 schreef MaLo het volgende:

[..]

:D.
In Southern Sun
pi_119724580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:15 schreef BzP het volgende:

[..]

Net als Sandra.
pi_119733018
Of dat Sandra nu wel of niet overhyped is, het is beter dan die domme redenering dat ze nooit goed kan zijn enkel omdat ze meedoet aan een talentenjacht. Als iets nergens op slaat...
Als we die redenering doortrekken dan zou Marco Borsato het niet hebben gered, dan zouden de beste zangers en muzikanten het ook niet hebben gered als ze meededen aan een talentenjacht. :)

Lady Gaga wordt onderschat, begrijpelijk gezien de muziek en de wijze waarop het wordt geproduceerd maar inderdaad, het blijkt bij live-optredens dat ze verdomd goed kan zingen en dat ze heel aardig piano kan spelen. Ik had eerst een live-optreden gezien en daarna pas de CD beluisterd. Ik was teleurgesteld over de CD, nog meer omdat ik bij het live-optreden constateerde wat ze in haar mars heeft. Het is jammer dat de producers dat niet wat meer in de verf zetten, ze zouden niet zo haar stem moeten vervormen en meer voor een 'akoestisch' geluid moeten gaan.
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik het er niet mee eens ben dat ze overhyped is maar ze is wel degelijk erg muzikaal.
#NoDAPL
pi_119733452
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 20:15 schreef JRRY het volgende:

[..]

Net als Sandra.
Ik ben het eens met je JRRY (en Bram) over Gaga, ze is echt heel goed. Jammer dat haar nummers dalen in klasse.
That's all folks!
pi_119735997
quote:

[..]

Waarom zou hij met meer accounts reageren? :') Sowieso aanhalen dat er meerdere met A.F.C.A. zijn in 1 topic, ja, ook hier komen Joden..eng he?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:55 schreef BzP het volgende:
Lady gaga ? _O-
Als we Sandra niks vinden dan staan we op jullie tenen maar Sandra mag bidden dat ze ooit zo goed wordt als Gaga, jezus wat is Gaga muzikaal en wat een stem ( dat akoestische optreden O+ )
  donderdag 29 november 2012 @ 02:32:58 #79
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119736529
Ok, ik heb naar de overige 2 liedjes van Sandra geluisterd en vind het ook niks. More was beter. Toen heb ik maar naar liedjes van Alex Vargas zitten luisteren. En toen kwam ik dit tegen :o _O_

donderdag 29 november 2012 @ 13:13:28 #80
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_119744575
'Keep Your Head Up' gaat in de tweede week van #16 naar #1 in de Nederlandse Top 40, terwijl 'Beggin'' op #19 de hoogste nieuwe binnenkomer is en 'More' in de dertiende week met stip van #17 naar #13 stijgt. Sandra mag wel niet ieder's smaak zijn, maar ze heeft wel een aanwezigheid qua verkopen én qua airplay die we nog niet eerder hebben gezien bij een deelnemer aan een talentenjacht. Ben Saunders was er niks bij.
Op vrijdag 9 juni 2006 20:29 schreef Svensational het volgende:[/b]
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  donderdag 29 november 2012 @ 13:20:08 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119744792
wel apart dat iemand die met 50 posts in een topic zegt niet van de muziek te houden... kleine discrepantie :')

en muzieksmaak is een mening, geen feit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 29 november 2012 @ 13:27:15 #82
319877 BzP
Devildriver_
pi_119745060
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:13 schreef LeBeau het volgende:
'Keep Your Head Up' gaat in de tweede week van #16 naar #1 in de Nederlandse Top 40, terwijl 'Beggin'' op #19 de hoogste nieuwe binnenkomer is en 'More' in de dertiende week met stip van #17 naar #13 stijgt. Sandra mag wel niet ieder's smaak zijn, maar ze heeft wel een aanwezigheid qua verkopen én qua airplay die we nog niet eerder hebben gezien bij een deelnemer aan een talentenjacht. Ben Saunders was er niks bij.
BAM!

quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:20 schreef Re het volgende:
wel apart dat iemand die met 50 posts in een topic zegt niet van de muziek te houden... kleine discrepantie :')

_O-
May the Orse be with you
pi_119749963
quote:
3s.gif Op donderdag 29 november 2012 13:20 schreef Re het volgende:
en muzieksmaak is een mening
Muzieksmaak wel, muziekkwaliteit niet.
Een lied wat op je zenuwen werkt (voor mij house en alle daarmee verwante stromingen en alle stromingen die van een van die stromingen zijn afgeleid) kan erg goed zijn en een lied wat je graag hoort kan matig zijn (enkel wat catchy tonen maar verder niets bijzonders), de guilty pleasures zoals Leo Blokhuis dat noemt.
#NoDAPL
pi_119750157
quote:
Sandra is nu meer hot dan dat Ben toen was, daar moet wel bij opgemerkt worden dat de producent van TVoH pas sinds dit jaar voor elk optreden, inclusief de auditie, een 'single' verkoopt. Dat heeft waarschijnlijk ook veel invloed voor eender welk nummer waarvan een 'single' uitkomt als een kandidaat populair is.
Vraagje: kan je dat alleen in mp3-kwaliteit kopen of kan je ook kiezen voor WAV- of FLAC-formaat?
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 16:19:13 #85
319877 BzP
Devildriver_
pi_119750218
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sandra is nu meer hot dan dat Ben toen was, daar moet wel bij opgemerkt worden dat de producent van TVoH pas sinds dit jaar voor elk optreden, inclusief de auditie, een 'single' verkoopt. Dat heeft waarschijnlijk ook veel invloed voor eender welk nummer waarvan een 'single' uitkomt als een kandidaat populair is.
Vraagje: kan je dat alleen in mp3-kwaliteit kopen of kan je ook kiezen voor WAV- of FLAC-formaat?
Hoor je nou echt een verschil tussen flac, ogg en mp3?
Ik niet....
May the Orse be with you
  donderdag 29 november 2012 @ 16:23:08 #86
13973 ranja
image means nothing
pi_119750356
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Een lied .. kan erg goed zijn en een lied ... kan matig zijn
Er zijn mensen die denken dat het verschil hiertussen objectief beslist kan worden.
Dat vind ik nogal raar; goed, matig, slecht blijven voor mij meningen en dus subjectief en dus smaak.
  donderdag 29 november 2012 @ 16:25:09 #87
319877 BzP
Devildriver_
pi_119750418
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Er zijn mensen die denken dat het verschil hiertussen objectief beslist kan worden.
Dat vind ik nogal raar; goed, matig, slecht blijven voor mij meningen en dus subjectief en dus smaak.
Als iemand een lied graag hoort dan hoeft het lied niet goed te zijn.
May the Orse be with you
pi_119750821
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:19 schreef BzP het volgende:

[..]

Hoor je nou echt een verschil tussen flac, ogg en mp3?
Ik niet....
Met mijn huidige audio-apparatuur (niet heel erg bijzonder maar goed genoeg voor dat) wel, met standaard Logitechspeakers van 35 Euro of een mp3-speler met een simpel koptelefoontje niet.
Het verschil is meestal niet al te groot maar ik hoor het wel. De muziek klinkt wat minder helder (wat doffer) en minder vol. Ik heb het meerdere keren vergeleken voor exact hetzelfde album, bijv. Queen.
Het verschil tussen FLAC/OGG/WAV en 320 kbps is kleiner dan het verschil tussen 320 en ongeveer 190 kbps en dat is weer kleiner dan het verschil tussen ongeveer 190 kbps en 128 kbps (ik denk dat de meeste mensen dat verschil horen als ze met ietwat fatsoenlijek apparatuur luisteren).
Jij zal dat vast wel weten maar voor de rest maak ik de kanttekening dat het van de gebruikte software en de coderingstechniek (vaste bitrate, variabele bitrate) afhangt hoe goed of slecht de kwaliteit precies is bij een bepaalde kbps, ik vergelijk hier voor dezelfde coderingstechniek met dezelfde software de bitrates.
Sowieso speel ik liever op veilig en kies ik alleen daarom al altijd voor lossless in plaats van mp3 als het kan.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 16:37:51 #89
13973 ranja
image means nothing
pi_119750855
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:25 schreef BzP het volgende:

Als iemand een lied graag hoort dan hoeft het lied niet goed te zijn.
Er is geen objectief criterium voor 'goed' of 'slecht'.
pi_119750985
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:23 schreef ranja het volgende:

[..]

Het blijft altijd gedeeltelijk subjectief maar vraag aan 100 kenners (mensen die het conservatorium hebben gevolgd en die gespecialiseerd zijn in harmonieleer, componeren enz.) of dat bepaalde liedjes objectief bezien goed of slecht zijn en je zal waarschijnlijk overwegend dezelfde antwoorden krijgen als ze hun persoonlijke smaak kunnen uitschakelen.
Zo vind ik die elektronische shit niks (Babette in de eerste live-ronde bijv.) helemaal niets maar ik kan wel horen dat het binnen het genre een geslaagd nummer is en of dat het wel of niet goed gezongen is.
#NoDAPL
pi_119751042
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:37 schreef ranja het volgende:

[..]

Er is geen objectief criterium voor 'goed' of 'slecht'.
Heel erg zwartwit gezien niet (dat wordt mij te theoretisch voor iets praktisch als muziek) aangezien er nu eenmaal geen formule is om het ideale lied te componeren. Daarentegen is er niet voor niets onderwijs in componeren, als het enkel uit de losse pols zou zijn dan zou je er weinig in kunnen onderwijzen. Kenners horen ook wel of dat een lied binnen een bepaald genre wel of niet goed is gecomponeerd en wel of niet goed is uitgevoerd.
#NoDAPL
pi_119751169
quote:
nu al bekend? ;o
  donderdag 29 november 2012 @ 17:04:03 #93
13973 ranja
image means nothing
  donderdag 29 november 2012 @ 17:04:56 #94
319877 BzP
Devildriver_
pi_119751599
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het blijft altijd gedeeltelijk subjectief maar vraag aan 100 kenners (mensen die het conservatorium hebben gevolgd en die gespecialiseerd zijn in harmonieleer, componeren enz.) of dat bepaalde liedjes objectief bezien goed of slecht zijn en je zal waarschijnlijk overwegend dezelfde antwoorden krijgen als ze hun persoonlijke smaak kunnen uitschakelen.
Zo vind ik die elektronische shit niks (Babette in de eerste live-ronde bijv.) helemaal niets maar ik kan wel horen dat het binnen het genre een geslaagd nummer is en of dat het wel of niet goed gezongen is.
Ja ik wacht nog wel even tot de flac/ogg files wat minder plaats in beslag nemen op mn schijf.
Thanks voor de uitleg
May the Orse be with you
pi_119751721
Geen probleem.
Die ruimte relativeer ik. Een aflevering van een serie neemt per 20 minuten 500-900 mb in beslag en per 40 minuten 1600 mb. , een film afhankelijk van de kwaliteit 8-40 gig.
In principe ga ik altijd voor de beste kwaliteit maar voor films maak ik vaak een uitzondering. Dan maar eens een nieuwe harde schijf kopen, zo duur zijn ze gelukkig niet meer in vergelijking met een jaar geleden.

Je hebt trouwens het verkeerde bericht van mij geciteerd. ;)
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 17:12:18 #96
319877 BzP
Devildriver_
pi_119751810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geen probleem.
Die ruimte relativeer ik. Een aflevering van een serie neemt per 20 minuten 500-900 mb in beslag en per 40 minuten 1600 mb. , een film afhankelijk van de kwaliteit 8-40 gig.
In principe ga ik altijd voor de beste kwaliteit maar voor films maak ik vaak een uitzondering. Dan maar eens een nieuwe harde schijf kopen, zo duur zijn ze gelukkig niet meer in vergelijking met een jaar geleden.

Je hebt trouwens het verkeerde bericht van mij geciteerd. ;)
Haha ik zie het :o
Maar 40 gig voor een film is wel erg groot.
Lijkt me niet bepaald een mkv bestand haha
May the Orse be with you
pi_119752128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

de nummers van Ben waren ook gewoon allemaal te downloaden. Muv auditie / battle.
pi_119752208
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:12 schreef BzP het volgende:
Maar 40 gig voor een film is wel erg groot.
Lijkt me niet bepaald een mkv bestand haha
Dat is het originele Bluray-bestand ja.
Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit vanaf zo'n 8 gig behoorlijk vind maar bij de dondere homogene kleuren zie je vierkantjes (27 inch, 1080p). Vanaf zo'n 15 gig is dat al veel beter.
Voor een aflevering van 40 minuten van een serie valt het mij op dat je bij 1g veel artefacten ziet maar bij 1,6 gig niet meer zoveel. Geef mij dan maar de minder sterk gecomprimeerde versie. Het is het waard. Reken maar om wat 1 gig van een harde schijf kost, dat is niet zo gek veel. Nu ja, normaal gesproken. Ik heb toevallig twee defecte schijven gehad in een jaar tijd maar nu lijkt het weer goed te gaan. Afkloppen!
#NoDAPL
pi_119752223

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 29-11-2012 17:24:56 ]
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 17:26:22 #100
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119752286
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:22 schreef iBenny het volgende:

[..]

de nummers van Ben waren ook gewoon allemaal te downloaden. Muv auditie / battle.
More van Sandra was wel direkt te downloaden.
pi_119752304
quote:
Heldin _O_
pi_119752307
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:22 schreef iBenny het volgende:

[..]

Dat is nu net het essentiële verschil, ik heb hierboven uitgelegd waarom dat volgens mij een zeer belangrijk verschil is.
"Dat heeft waarschijnlijk ook veel invloed voor eender welk nummer waarvan een 'single' uitkomt als een kandidaat populair is."
Sleutelwoord: momentum.
#NoDAPL
pi_119752351
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:26 schreef jcdragon het volgende:

[..]

More van Sandra was wel direkt te downloaden.
yup. Maar voor de rest hebben de nummers van Ben nooit echt het succes behaald die de nummers van Sandra wel hebben behaald.
  donderdag 29 november 2012 @ 17:29:08 #104
319877 BzP
Devildriver_
pi_119752399
Ik ken geen een nummer van Ben :@
May the Orse be with you
pi_119752434
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is nu net het essentiële verschil, ik heb hierboven uitgelegd waarom dat volgens mij een zeer belangrijk verschil is.
"Dat heeft waarschijnlijk ook veel invloed voor eender welk nummer waarvan een 'single' uitkomt als een kandidaat populair is."
Sleutelwoord: momentum.
heb je ook wel een punt. De vraag is natuurlijk of Sandra net zo succesvol zou zijn als het nummer van haar auditie niet was uitgebracht. Zullen we ook nooit te weten komen
pi_119752529
Het aantal verkochte exemplaren van de liveshow zou waarschijnlijk lager liggen.
Er zou minder bekendheid zijn gegenereerd (niet de hele dag op de radio aangezien het niet in de top-x staat), meer fans zouden niet weten dat ze het nummer kunnen downloaden (duurt bij sommigen even, ze hebben net die informatie gemist) en minder fans zouden die gewoonte hebben. Die gewoonte kan nu al worden aangekweekt bij de auditie en de gevechten.
Desalniettemin denk ik dat Sandra hotter is dan dat Ben was als je hiervoor compenseert.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 17:42:12 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_119752808

Smaken verschillen maar ik weet wel wie ik hotter vind 8-)
pi_119752893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:42 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Eyelar
pi_119752908
Wie? Ik heb namelijk geen idee wie jij hotter vind.
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 17:51:40 #110
319877 BzP
Devildriver_
pi_119753065
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:45 schreef JRRY het volgende:

[..]

Eyelar
Barbara!
May the Orse be with you
pi_119753094
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:51 schreef BzP het volgende:

[..]

Barbara!
:r
Kots zij moet weg.
  donderdag 29 november 2012 @ 17:53:33 #112
319877 BzP
Devildriver_
pi_119753127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:52 schreef JRRY het volgende:

[..]

Kots zij moet weg.
Je weet niet wat eye candy is man, laat staan sarcasme ;)
May the Orse be with you
pi_119753271
Bram en BzP bewaken het fort. _O-
That's all folks!
pi_119753309
Ik vind het een beetje jammer dat de meisjes de laatste tijd weer zwaarder worden opgemaakt. Ze zien er toch beter uit wanneer ze er zo naturel mogelijk uitzien. Wat vinden de andere jongens/mannen hier?
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 17:59:49 #115
319877 BzP
Devildriver_
pi_119753310
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:58 schreef -Vaduz- het volgende:
_vaduz- en da_sandman komen met de stormram?
May the Orse be with you
pi_119753571
quote:
milf!
pi_119753595
quote:
6s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:45 schreef JRRY het volgende:

[..]

Eyelar
wuut?! Tessa!
  donderdag 29 november 2012 @ 18:16:58 #118
319877 BzP
Devildriver_
pi_119753808
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:09 schreef iBenny het volgende:

[..]

wuut?! Tessa!
Beide schatjes
May the Orse be with you
pi_119754479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:58 schreef -Vaduz- het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:59 schreef BzP het volgende:

[..]

_vaduz- en da_sandman komen met de stormram?
Deal. :)
#NoDAPL
  donderdag 29 november 2012 @ 19:11:54 #120
13973 ranja
image means nothing
pi_119755532
quote:
10s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:08 schreef iBenny het volgende:

milf!
ze is jonger dan ik :)
pi_119759935
quote:
14s.gif Op donderdag 29 november 2012 18:09 schreef iBenny het volgende:

[..]

wuut?! Tessa!
Maar Eyelar..
pi_119766555
Ik weet niet of deze al gepost was. Zo ja, sorry voor de herhaling:
http://www.entertainmentb(...)istorische-prestatie

Best knap als ze dat kan volhouden tot de definitieve lijst morgen bekend wordt gemaakt.
  † In Memoriam † donderdag 29 november 2012 @ 23:40:32 #123
368283 ato
pi_119767743
The bomb..
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 30 november 2012 @ 00:15:43 #124
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_119768914
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:49 schreef JRRY het volgende:

[..]

nu al bekend? ;o
De top 40 wordt op basis van cijfers t/m zondag opgesteld, voorheen was hij altijd al op maandag online te vinden maar daar heeft de Stichting Nederlandse Top 40 toen bezwaar tegen gemaakt. Nu mag het vanaf donderdag middag 12 uur. Dat is ook de enige reden dat "Keep Your Head Up" vorige week niet al op #1 was binnen gekomen, en "Beggin" op #19 binnen knalt. Beide singles hadden slechts 2 dagen aan verkoop. Een volle week erbij en, hop, nummer 1.

Morgen zal de nieuwe verkooplijst bekend worden gemaakt. Ben benieuwd of ze de hele top 3 zal innemen, zoals het er volgens dat artikel twee posts terug wel uit ziet.
Ik bedoelde dat ik 16 juni 2006 jouw virtuele piemel wil zuigen omdat je hier dan al een jaar komt ;(.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_119770874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef Vampire87 het volgende:
Ik weet niet of deze al gepost was. Zo ja, sorry voor de herhaling:
http://www.entertainmentb(...)istorische-prestatie

Best knap als ze dat kan volhouden tot de definitieve lijst morgen bekend wordt gemaakt.
Het zegt enkel iets over hoe zij het doet in vergelijking met de anderer kandidaten, het zegt niets over hoe zij het doet in vergelijking met mensen die niet deelnemen aan dit programma. Als je een publiek van 3-4 miljoen kijkers hebt dan hoeft maar 1-2% van de kijkers of iets dergelijks te besluiten om dat nummer te downloaden. Wel leuk natuurlijk.
#NoDAPL
pi_119777995
quote:
Ben natuurlijk. Sandra is een grijze muis.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:56:50 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_119778085
Grappig, de een zegt grijze muis, de ander onderkoeld of arrogant of gespeeld ...
Nou ja, ieder z'n voorkeur.
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:57:36 #128
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119778100
RTL_TVOH twitterde op vrijdag 30-11-2012 om 12:51:35 Wow, Sandra van Nieuwland #TVOH staat op 1, 2 en 3 in de GfK Single Top 100! Als dat geen record is! reageer retweet
pi_119778567
quote:
Sandra van Nieuwland boekt historisch hitrecord
Zoals verwacht boekt The Voice-zangeres Sandra van Nieuwland deze week een historisch hitrecord door met haar covers van Beggin’ (origineel: Frankie Valli & The Four Seasons), Keep Your Head Up (Ben Howard) en More (Usher) de eerste drie plaatsen te bezetten in de GfK Dutch Single Top 100.

Een dergelijk prestatie is nooit eerder geleverd in de Nederlandse hitlijsten, ook niet door buitenlandse artiesten. Wel hebben The Beatles in 1964 regelmatig met drie singles in de top tien gestaan maar nooit op de plaatsen 1 t/m 3. Op 4 juli 1964 stonden The Beatles zelfs met vier singles in de top tien, te weten met Long Tall Sally (no. 1), All My Loving (no. 3), Can’t Buy Me Love (no. 7) en Twist And Shout (no. 9).

De 35-jarige Van Nieuwland, moeder van drie kinderen, is een absolute laatbloeier. Ze heeft ooit meegedaan aan de Grote Prijs Van Nederland, zingt nog steeds in een bandje in haar woonplaats Haarlem maar is nooit doorgebroken. “We hebben echt allemaal zitten slapen”, zegt Robin van Beek van 8Ball Music over Van Nieuwland. “Sandra heeft altijd voorrang gegeven aan de opvoeding van haar kinderen. Gelukkig kunnen we nu alsnog genieten van haar grote talent.”

Vanavond staat Van Nieuwland wederom in The Voice, waar zij het liedje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gaat vertolken. Afgaande op Van Nieuwlands huidige hitprestaties zou het zomaar kunnen dat zij volgende week weer een hitrecord boekt door met vier singles op de plaatsen 1 t/m 4 in de Single Top 100 te staan.
pi_119778668
Het zegt weinig, het geeft enkel aan dat zij bij deze talentenjacht de topfavoriet is maar dat wisten we al.
#NoDAPL
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:23:24 #131
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119778700
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 13:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het zegt weinig, het geeft enkel aan dat zij bij deze talentenjacht de topfavoriet is maar dat wisten we al.
Dat dus :P
pi_119778755
Dan vind ik dit al meer zeggen. De top 40:
Deze week:
01 (16) (02) Sandra van Nieuwland - Keep your head up
13 (17) (13) Sandra van Nieuwland - More
19 (--) (01) Sandra van Nieuwland - Beggin'
  vrijdag 30 november 2012 @ 13:50:39 #133
13973 ranja
image means nothing
pi_119779325
Ik vind het sowieso raar om 2 hitparades te vergelijken. Tuurlijk de Top 40 van nu is ook niet hetzelfde als de Top 40 van voor 2000 sinds het instorten van de singlesmarkt en de intrede van mp3's, maar om de downloadlijst te vergelijken met de Top 40 is mij meerdere stappen te ver.
Zelfs hitparades als de Nationale Hitparade en de Tros Top 50 (:')) hadden altijd al verschillen met de Top 40, zelfs de nummer 1 verschilde wel. Zo hebben sommige nummers nooit op 1 gestaan in de Top 40 en wel in de Nationale Hitparade en omgekeerd.

Overigens de laatste die met 3 singles tegelijk in de top 10 van de top 40 stond was volgens mij Koos Alberts :+
Nou heeft Sandra dat nog niet bereikt, 2 van de 3 staan buiten de top 10.

[ Bericht 9% gewijzigd door ranja op 30-11-2012 14:01:12 ]
pi_119801386
Eerste keer dat ik er niet zo door gegrepen werd vanavond. Ik vond Tessa en Barbara beter. Leona is verder nog altijd een zapmomentje voor me.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2012 @ 00:23:56 #135
368283 ato
pi_119802599
Koos had 3 top 40 hits maar niet in de top 10)
Ik vind dit toch geweldig van Floortje
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2012 @ 00:24:19 #136
368283 ato
pi_119802681
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:23 schreef ato het volgende:
Koos had 3 top 40 hits maar niet in de top 10)
Ik vind dit toch geweldig van Floortje
quote:
Floortje? :')
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2012 @ 00:29:52 #138
368283 ato
pi_119802815
ik had mijzelf al gecorrigeerd toch? Deze dames zijn erg goed..
  zaterdag 1 december 2012 @ 00:31:09 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_119802861
Ik vond het vanavond wat tegenvallen. Ok, nog ruim beter dan Leona maar veel minder dan haar vorige optredens.
pi_119803426
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:29 schreef ato het volgende:
ik had mijzelf al gecorrigeerd toch? Deze dames zijn erg goed..
Uhm, nee, er staat nog steeds floortje, terwijl het Sandra is die de top 3 in handen heeft en dit bovendien het topic over Sandra is.
pi_119803740

:')
  zaterdag 1 december 2012 @ 01:00:54 #142
13973 ranja
image means nothing
pi_119803770
Beggin op 2 en 6 :?
  † In Memoriam † zaterdag 1 december 2012 @ 01:01:48 #143
368283 ato
pi_119803793
Ehh ik vond she wolfvan Floortje ook erg geod
pi_119803834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 01:00 schreef ranja het volgende:
Beggin op 2 en 6 :?
Uitgebracht als single en op het 'album' "live show 3"

More heeft er een moment ook 3x in gestaan
pi_119804951
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 01:01 schreef ato het volgende:
Ehh ik vond she wolfvan Floortje ook erg geod
Daar is het Floortje topic voor.
pi_119805298
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:59 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

quote:
Ik ook, en dan ben ik gewoon hetero. :')

Maar vanuit die situatie bekeken vind ik Sandra wel degelijk een hele mooie vrouw (het feit dat ze niet heel piepjong meer is in het achterhoofd houdend). :)

Ben Saunders heeft dan wel weer veel charisma en persoonlijkheid. Dat 'ie redelijk kleurloze muziek krijgt toebedeeld, in z'n carriére na The Voice, is weer wat anders.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2012 02:43:54 ]
pi_119806952
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 02:37 schreef female81 het volgende:

Dat 'ie redelijk kleurloze muziek krijgt toebedeeld, in z'n carriére na The Voice, is weer wat anders.
Nou ben ik misschien niet geheel op de hoogte, maar volgens mij maakt hij op zijn nieuwste album nog steeds van die laidback-meuk. En daarbij zei hij veel zelf te hebben geschreven, dacht ik.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_119809212
De studioversie van New Age vind ik wel stukken beter dan haar live-optreden gisteren.
God, wat wil ik graag een cd zeg!

† In Memoriam † zaterdag 1 december 2012 @ 13:14:11 #149
368283 ato
pi_119810020
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 00:48 schreef UltraR het volgende:

[..]

Uhm, nee, er staat nog steeds floortje, terwijl het Sandra is die de top 3 in handen heeft en dit bovendien het topic over Sandra is.
je had gelijk, wijn doet wonderen :-)
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:52:39 #150
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_119813818
leuk meisje hoor die Sandra, maar weer zo´n grijze muis als dat harpmeisje.

ik zie gewoon geen carriere voor iemand in het verschiet, daarvoor moet je iets extra´s hebben, goed kunnen zingen kunnen er heel veel
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zaterdag 1 december 2012 @ 15:58:40 #151
82152 LeBeau
Mentaal Blond
pi_119813998
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:52 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

ik zie gewoon geen carriere voor iemand in het verschiet, daarvoor moet je iets extra´s hebben, goed kunnen zingen kunnen er heel veel
Maar op de een of andere manier lijkt ze toch mensen aan te sporen om wel haar muziek te kopen. De vergelijking met Iris is wat zwak, aangezien zij nooit ook maar een beetje in de buurt kwam van Sandra's verkopen. 'New Age' staat inmiddels op #1 en #6 in iTunes, en de rest van de top 4 is ook voor Sandra.

Ze ligt achter qua stemmen van het publiek, maar men lijkt wel bereid te zijn om haar muziek te kopen. De rest komt niet eens in de buurt, en lijkt mensen ook veel meer aan te moedigen om de originele versies van de nummers te kopen.
LEUGENS ‎(╯°□°)╯︵ ┻━┻
pi_119814005
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:52 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

Oneens. Je hebt idd iets extra's nodig, maar bij Iris Kroes wat dat haar harp, dat bleek niet voldoende voor succes in het vervolg. Bij Sandra is dat extra echter haar unieke stem en stijl. Dat vind ik wel even wat anders en ik zou niet weten waarom ze daar geen langdurig succes mee zou kunnen hebben. Ik zal iig elke cd kopen die ze uitbrengt.
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:02:18 #153
pi_119814092
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:58 schreef LeBeau het volgende:

[..]

Maar op de een of andere manier lijkt ze toch mensen aan te sporen om wel haar muziek te kopen. De vergelijking met Iris is wat zwak, aangezien zij nooit ook maar een beetje in de buurt kwam van Sandra's verkopen. 'New Age' staat inmiddels op #1 en #6 in iTunes, en de rest van de top 4 is ook voor Sandra.

Ze ligt achter qua stemmen van het publiek, maar men lijkt wel bereid te zijn om haar muziek te kopen. De rest komt niet eens in de buurt, en lijkt mensen ook veel meer aan te moedigen om de originele versies van de nummers te kopen.
Over een paar maanden is de hype weer voorbij, en weet niemand meer we ze is.
Goede stem heeft ze trouwens. Toen ik more op de Radio hoorde dacht ik dat het een zwart meisje wat. Blijkt ze ineens keiblond te zijn.
pi_119814096
Ik denk eigenlijk dat Sandra de enige is die van dit seizoen blijft qua cd's verkopen, máár ze covert nu, eerst maar eens kijken wat gewone nummers gaan doen.
De meeste hits verkopen zichzelf door een goed nummer, niet door zang.
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:04:50 #155
pi_119814169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:59 schreef UltraR het volgende:

[..]

Oneens. Je hebt idd iets extra's nodig, maar bij Iris Kroes wat dat haar harp, dat bleek niet voldoende voor succes in het vervolg. Bij Sandra is dat extra echter haar unieke stem en stijl. Dat vind ik wel even wat anders en ik zou niet weten waarom ze daar geen langdurig succes mee zou kunnen hebben. Ik zal iig elke cd kopen die ze uitbrengt.
Haar stem is inderdaad uniek, maar ook een onderscheidende stem hebben velen. En dan mist er gewoon iets in het plaatje/uitstraling. Dat beetje extra heeft ook niets te maken met een attribuut of een harp of een doelzak for that matter. Dat is echt een stukje uitstraling/imago/persoonlijkheid. Ze ziet er goed uit, heeft een geweldige stem, maar toch vind ik haar als artiest niet zo interessant. Ik zie haar ook niet zo gauw internationeel doorbreken, omdat ik het totaalplaatje niet onderscheidend genoeg vind (dus wel haar stem).
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:06:42 #156
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119814218
Slecht optreden gisteren :{
heitieh
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:07:25 #157
pi_119814238
Ben benieuwd of Marlon Roudette dat nummer van Sandra nou ook zelf gaat luisteren :P

Of artiesten dat uberhaupt doen :P
pi_119814254
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:02 schreef Pisces29 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Sandra de enige is die van dit seizoen blijft qua cd's verkopen, máár ze covert nu, eerst maar eens kijken wat gewone nummers gaan doen.
De meeste hits verkopen zichzelf door een goed nummer, niet door zang.
Op de website van het bandje waarin ze zit/zat stonden eigen nummers, maar die zijn (zo uit mijn hoofd) verwijderd. Klonk eigenlijk best oke
pi_119814296
quote:

Daarom gaatmag(!!!) ze ook niet winnen
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:10:35 #160
pi_119814334
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:09 schreef iBenny het volgende:

[..]

Daarom gaatmag(!!!) ze ook niet winnen
Wie wil jij dan dat er wint?

Tessa zeker, omdat ze hot is? :P
pi_119814366
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wie wil jij dan dat er wint?

Tessa zeker, omdat ze hot is? :P
Tessa kan niet meer winnen he :P .

Maar Leona gaat winnen, er zijn genoeg signalen die dat bevestigen
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:14:19 #162
pi_119814458
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:11 schreef iBenny het volgende:

[..]

Tessa kan niet meer winnen he :P .

Maar Leona gaat winnen, er zijn genoeg signalen die dat bevestigen
Maar als Sandra zoveel singles in de charts heeft, waarom zou Leona dan in vredesnaam winnen?
pi_119814609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:14 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Maar als Sandra zoveel singles in de charts heeft, waarom zou Leona dan in vredesnaam winnen?
Waar komen die stemmen voor Leona dan vandaan? Vorige week was het nog 31.9 vs 40.2, deze week opeens 37.3 vs 31.4 .

Ik geloof niet dat die stemmen eerlijk zijn. In dit topic (TAL / Het Leonapercentage....) heb ik een heel verhaal geschreven erover.

Je hoort alleen over Leona icm Sandra of haar keelhuilieavontuur. Maar toch weet ze de gedoodverfde winnares zo te verslaan? Waar zijn die stemmers dan en waarom laten ze alleen op vrijdag van zich horen?
  zaterdag 1 december 2012 @ 16:23:33 #164
pi_119814735
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 16:19 schreef iBenny het volgende:

[..]

Waar komen die stemmen voor Leona dan vandaan? Vorige week was het nog 31.9 vs 40.2, deze week opeens 37.3 vs 31.4 .

Ik geloof niet dat die stemmen eerlijk zijn. In dit topic (TAL / Het Leonapercentage....) heb ik een heel verhaal geschreven erover.

Je hoort alleen over Leona icm Sandra of haar keelhuilieavontuur. Maar toch weet ze de gedoodverfde winnares zo te verslaan? Waar zijn die stemmers dan en waarom laten ze alleen op vrijdag van zich horen?
Ach, wedden dat het volgende week heel anders is. Leona heeft natuurlijk ook een hele goede stem, zeker. En ze weet heel goed te preformen. Wedden dat Sandra wint. Dont wurry
pi_119816752
Daar hebben we weer die simplistishce hype-gedachte.
Het gaat niet om het podium, het gaat om de performer. Marco Borsato is pas bekend geworden nadat hij meedeed aan zo'n talentenjacht. Trijntje zou niet minder bekend zijn als zij ooit aan een talentenjacht meedeed.
Hoe komt het toch dat zoveel mensen zo onnozel denken dat een kandidaat van TVoH per definitie niet een grote ster kan worden? Is dat het doorslaan vanuit de even onnozele gedachte die een paar jaar geleden werd geloofd dat iemand automatisch een ster zou worden als hij zo'n talentenjacht zou winnen? Het zijn de kwaliteiten van de zanger/zangeres die bepalen of dat er een carrière in het verschiet ligt. Het al dan niet meedoen aan zo'n programma heeft noch een negatieve noch een positieve invloed. De enige relevante invloed van het programma is dat alle producenten die dit programma volgen de talenten leren kennen en dat zodoende dus potentiëel talent wordt ontdekt. Daarom wordt het ook een talentenjacht genoemd.

quote:
Ik vind dat een rare vergelijking. Iris zong elk nummer een redelijk aantal valse noten. Of dat dat nu kwam omdat ze tegelijkertijd harp speelde of niet weet ik niet en dat doet er volgens mij weinig toe.
Sandra heeft een veel aangenamer stemgeluid en een veel betere zangtechniek dan Iris. Iris had nooit dat programma mogen winnen, ze was hooguit een modale kandidaat in vergelijking met de overige deelnemers die vorig jaar de liveshows haalden, er waren minstens 5-10 kandidaten die duidelijk beter waren.
Sandra is duidelijk een van de beste drie kandidaten dit jaar.
Iris is een dertien in een dozijn meisje die redelijk muzikaal is maar verre van een toptalent is.
quote:
Ook daar ben ik het niet mee eens. Er zijn heel weinig mensen die goed kunnen zingen (als je onder goed ook echt goed volstaat en niet dat de noten niet vals zijn) en ze heeft iets extra's: een sterk onderscheidende stem en een speelsheid bij het optreden.

Wie er ook wint, zij en Tessa zijn de kandidaten die de meeste potentie hebben. Leona wodt m.i. snel vergeten, net als Iris, of dat zij wint of niet. Ze is gewoon te saai en te weinig onderscheidend. Ze zingt meestal wel goed maar dat alleen is inderdaad niet voldoende.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bram_van_Loon op 01-12-2012 17:41:15 ]
#NoDAPL
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:21:58 #166
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_119819770
Ik ben vandachte verandert

ik denk toch niet dat ze gaat winnen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_119820121
Of wel?
Ik vraag me sinds het tweede seizoen van Idols af of dat het wel een voordeel is als je wint. Wanneer je wint dan ligt er een kant en klaar contract klaar en zijn er veel extra verplichtingen, wanneer je niet wint maar wel uitblinkt dan heb je meer vrijheid en kan je in principe interessantere (daarom niet per se beter betalend) contracten afsluiten. Kijk nu naar Tessa, er is blijkbaar al een deal met Tjeerd Oosterhuis om een plaat op te nemen. Prima toch, die vrijblijvendheid als je voldoende kwaliteit hebt?
Als Sandra de volgende keer zou afvallen dan gaat ze gegarandeerd een plaat opnemen met Tjeerd of een andere producent en die plaat zal waarschijnlijk voldoende aanslaan dat er een volgende plaat komt.
#NoDAPL
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:31:25 #168
pi_119821724
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Daar hebben we weer die simplistishce hype-gedachte.
Het gaat niet om het podium, het gaat om de performer. Marco Borsato is pas bekend geworden nadat hij meedeed aan zo'n talentenjacht. Trijntje zou niet minder bekend zijn als zij ooit aan een talentenjacht meedeed.
Hoe komt het toch dat zoveel mensen zo onnozel denken dat een kandidaat van TVoH per definitie niet een grote ster kan worden? Is dat het doorslaan vanuit de even onnozele gedachte die een paar jaar geleden werd geloofd dat iemand automatisch een ster zou worden als hij zo'n talentenjacht zou winnen? Het zijn de kwaliteiten van de zanger/zangeres die bepalen of dat er een carrière in het verschiet ligt. Het al dan niet meedoen aan zo'n programma heeft noch een negatieve noch een positieve invloed. De enige relevante invloed van het programma is dat alle producenten die dit programma volgen de talenten leren kennen en dat zodoende dus potentiëel talent wordt ontdekt. Daarom wordt het ook een talentenjacht genoemd.

[..]

Ik vind dat een rare vergelijking. Iris zong elk nummer een redelijk aantal valse noten. Of dat dat nu kwam omdat ze tegelijkertijd harp speelde of niet weet ik niet en dat doet er volgens mij weinig toe.
Sandra heeft een veel aangenamer stemgeluid en een veel betere zangtechniek dan Iris. Iris had nooit dat programma mogen winnen, ze was hooguit een modale kandidaat in vergelijking met de overige deelnemers die vorig jaar de liveshows haalden, er waren minstens 5-10 kandidaten die duidelijk beter waren.
Sandra is duidelijk een van de beste drie kandidaten dit jaar.
Iris is een dertien in een dozijn meisje die redelijk muzikaal is maar verre van een toptalent is.

[..]

Ook daar ben ik het niet mee eens. Er zijn heel weinig mensen die goed kunnen zingen (als je onder goed ook echt goed volstaat en niet dat de noten niet vals zijn) en ze heeft iets extra's: een sterk onderscheidende stem en een speelsheid bij het optreden.

Wie er ook wint, zij en Tessa zijn de kandidaten die de meeste potentie hebben. Leona wodt m.i. snel vergeten, net als Iris, of dat zij wint of niet. Ze is gewoon te saai en te weinig onderscheidend. Ze zingt meestal wel goed maar dat alleen is inderdaad niet voldoende.
Dan zijn wij het oneens. Ik vind Sandra vrij saai. Die speelsheid van het optreden merk ik niet. Tessa is voor mij hetzelf geval, alleen vind ik die dan net iets leuker dan Sandra.
pi_119821798
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Dan zijn wij het oneens. Ik vind Sandra vrij saai. Die speelsheid van het optreden merk ik niet. Tessa is voor mij hetzelf geval, alleen vind ik die dan net iets leuker dan Sandra.
Wie is jouw favoriet dan? :)
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:34:06 #170
pi_119821827
Leona vind ik trouwens ook saai.

Sowieso vind ik de meeste TVOH-talentjes vrij kleurloos. De enige waarin ik het ooit echt zag zitten was Ben Saunders. Die had net dat beetje extra. Maar wat dat dan precies is kan ik ook niet uitleggen...
  zaterdag 1 december 2012 @ 20:56:40 #171
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119822517
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:34 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

Sowieso vind ik de meeste TVOH-talentjes vrij kleurloos. De enige waarin ik het ooit echt zag zitten was Ben Saunders. Die had net dat beetje extra. Maar wat dat dan precies is kan ik ook niet uitleggen...
Tattoo's en en goede uitspraak van het Engels?

Overigens denk ik dat je gelijk hebt. Welke winnaars van zulke talentenjachten kennen we nog? Misschien ze we ze nog terug in Sterren springen of een andere tv-show.
pi_119822592
Ik zie de speelsheid bij Sandra ook wel. Al droeg de ietwat Barbarella-achtige styling van gisterenavond (die me wel aansprak) gisterenavond enigszins bij aan dat plaatje. :)

Maar gevoelsmatig vond ik het wel bij haar passen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 21:01:32 #173
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119822639
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:59 schreef female81 het volgende:
Ik zie de speelsheid bij Sandra ook wel. Al droeg de ietwat Barbarella-achtige styling van gisterenavond (die me wel aansprak) gisterenavond enigszins bij aan dat plaatje. :)

Bedoel je met speelsheid het langer rekken van de woorden of iets andere timing?

Of gewoon een gewaagd kort rokje dragen? :P
pi_119822704
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:01 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Bedoel je met speelsheid het langer rekken van de woorden of iets andere timing?

Of gewoon een gewaagd kort rokje dragen? :P
De aparte, losse manier van zingen draagt er wel sterk aan bij. Maar zoals ik al zei, de styling kleurde het beeld een beetje.
  zaterdag 1 december 2012 @ 21:05:42 #175
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119822772
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:03 schreef female81 het volgende:

[..]

De aparte, losse manier van zingen draagt er wel sterk aan bij. Maar zoals ik al zei, de styling kleurde het beeld een beetje.
Ik weet niet wat Barbarella is. :@

Maar liedje past wel bij haar vanwege haar scheiding enzo.
pi_119822836
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:05 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Barbarella is. :@

Een jaren 60-icoon. Veel haar en spacy pakjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2012 21:07:26 ]
pi_119826937
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:34 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

Ben was een goede deelnemer maar ik betwijfel dat hij deze editie had kunnen winnen. Ik denk dat Tessa een betere facetstem heeft en dat Sandra een aangenamer en unieker stemgeluid heeft. We zouden eens zijn beste optredens (als het goed is staan die op Youtube) kunnen vergelijken met hun beste optredens. Let's get readyyyyyyy toooo rumble!!
#NoDAPL
pi_119827121
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:59 schreef female81 het volgende:

Dr haar zat stom :{
pi_119827136
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:01 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Het gaat niet om het langer uitspreken maar om het op je eigen manier uitspreken en timen. Je ziet het echter ook aan haar manier van optreden. Ik zag dat bij het filmpje wat ze tijdens de auditie lieten zien (niet de auditie zelf!) voor het eerst. Musiceren moet je ook een beetje uit je losse pols doen, een goede muzikant treedt elke keer weer op een net iets andere manier op. Elton John had bijv. een prachtige improvisatie op "Take me to the pilot", elke keer dat hij überhaupt zo'n nummer speelt, als hij in vorm is, speelt hij de akkoorden net wat anders, in functie van zijn stemming. Een soortgelijk iets hebben goede zangers en zangeressen ook. Daarnaar verwijs ik met de term speelsheid.
#NoDAPL
pi_119827434
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:56 schreef jcdragon het volgende:
Welke winnaars van zulke talentenjachten kennen we nog?
Marco Borsato, Gerard Joling (geen winnaar maar 3de geworden in die editie), Helmut Lotti, vele buitenlandse artiesten waarvan jij niet eens weet dat ze hun doorbraak aan een talentenjacht te danken hebben. Lees voldoende bio´s van hen en je leest vaker dan dat je zou denken dat ze ooit met een talentenjacht zijn doorgebroken.

Het is nogal dom om te denken dat een deelnemer van een talentenjacht geen grote carrière kan krijgen in de muziek, of dat iemand wel of niet deelneemt aan een talentenjacht bepaalt dat niet, hooguit faciliteert het deelnemen aan een talentenjacht een doorbraak omdat je een groter podium krijgt en je jezelf kan presenteren aan de producers.
Het is even goed dom om te verwachten dat elke talentenjacht een doorbraak forceert. Dat hoeft ook niet. Eens in de zoveel talentenjachten doet er toevallig iemand mee die zulke grote extra kwaliteiten heeft dat de talentenjacht die doorbraak faciliteert. We hebben nu nog maar de derde editie van TVoH en er zijn al wat talenten die nog steeds actief zijn. De kans is groot dat deze editie of een van de volgende edities een talent een hele lange carrière te danken heeft aan dit podium. Net als dat er vele audities van de Soundmixshow nodig waren om een paar mensen een hele lange carrière te laten krijgen in de muziekwereld met Marco Borsato als meest opvallende exponent.

Vanaf nu ga ik een oude reactie citeren als weer iemand redeneert dat een deelnemer van een talentenjacht überhaupt geen kans maken om door te breken omdat het volgens hem de laatste jaren niet is gebeurd.
#NoDAPL
  zondag 2 december 2012 @ 01:28:48 #181
208890 June.
Seriously?
pi_119831641
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 20:31 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Ach, sommige mensen vinden Adele ook 3x niks en die verkoopt ook als een malle. Dus dat zegt niks ;)
Shine bright like a diamond.
  zondag 2 december 2012 @ 10:44:04 #182
13973 ranja
image means nothing
pi_119836166
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 01:28 schreef June. het volgende:

Ach, sommige mensen vinden Adele ook 3x niks en die verkoopt ook als een malle. Dus dat zegt niks ;)
Er zijn ook mensen die Coldplay en Bløf niks vinden.... of Queen
  zondag 2 december 2012 @ 10:47:15 #183
208890 June.
Seriously?
pi_119836217
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:44 schreef ranja het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die Coldplay en Bløf niks vinden.... of Queen
Nee, daarom. Het gaat erom wat de meeste mensen ervan vinden. En gezien de verkopen doet Sandrs het goed ;)
  maandag 3 december 2012 @ 11:30:21 #184
319877 BzP
Devildriver_
pi_119873723
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 10:47 schreef June. het volgende:

[..]

Nee, daarom. Het gaat erom wat de meeste mensen ervan vinden. En gezien de verkopen doet Sandrs het goed ;)
Precies, Sandra is al zwaar binnen.
May the Orse be with you
pi_119873768
Qua verdiensten strijkt The Voice het meeste wel op.
That's all folks!
pi_119874308
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 22:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vanaf nu ga ik een oude reactie citeren als weer iemand redeneert dat een deelnemer van een talentenjacht überhaupt geen kans maken om door te breken omdat het volgens hem de laatste jaren niet is gebeurd.
Pak ze aan!
In Southern Sun
pi_119874351
Ze bleef vrijdag wat dichter bij het origineel en liet dat geforceerde 'eigen maken' van het nummer achterwege en zie, het was direct weer een klap beter dan de twee weken ervoor.
In Southern Sun
  maandag 3 december 2012 @ 12:05:06 #188
319877 BzP
Devildriver_
pi_119874874
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Ze bleef vrijdag wat dichter bij het origineel en liet dat geforceerde 'eigen maken' van het nummer achterwege en zie, het was direct weer een klap beter dan de twee weken ervoor.
Het was juist minder ;)
May the Orse be with you
pi_119875640
Dit meiske is misschien wel de meest succesvolle, maar die Tina Turner kloon haalt al een paar weken achtereen de meeste stemmen binnen. Waarschijnlijk omdat de stemmer denkt dat die Sandra er toch al is. Reken er maar op, Van Nieuwland vliegt er vrijdag uit.
pi_119875750
Ik vond het vrijdag ook beter te pruimen. :Y
That's all folks!
pi_119876342
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:05 schreef BzP het volgende:

[..]

Het was juist minder ;)
Ja, dat jij geen kaas hebt gegeten van muziek, was al langer duidelijk.
In Southern Sun
  maandag 3 december 2012 @ 12:51:35 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119876344
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:28 schreef notenmix het volgende:
Dit meiske is misschien wel de meest succesvolle, maar die Tina Turner kloon haalt al een paar weken achtereen de meeste stemmen binnen. Waarschijnlijk omdat de stemmer denkt dat die Sandra er toch al is. Reken er maar op, Van Nieuwland vliegt er vrijdag uit.
ik denk dat de 33% tessa stemmers eerder op Sandra dan Leona gaan stemmen dus ik zie het niet zo negatief in eigenlijk...
pi_119876356
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 12:51 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat de 33% tessa stemmers eerder op Sandra dan Leona gaan stemmen dus ik zie het niet zo negatief in eigenlijk...
Ongelooflijk dat Tessa er uit vloog. Die was echt goed.
In Southern Sun
  maandag 3 december 2012 @ 12:55:36 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119876445
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als de jury haar net zoveel punten had gegeven als Sandra en Leona had ze volgens mij ten koste van Sandra door gemogen (weet het niet meer precies wat de percentages waren)
  maandag 3 december 2012 @ 13:03:43 #195
319877 BzP
Devildriver_
pi_119876671
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, dat jij geen kaas hebt gegeten van muziek, was al langer duidelijk.
Je spreekt in de spiegel
May the Orse be with you
pi_119876703
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:03 schreef BzP het volgende:

[..]

Je spreekt in de spiegel
Nee hoor, ik herhaal enkel jouw pathetische woorden.
In Southern Sun
  maandag 3 december 2012 @ 13:07:20 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119876768
}:|
  maandag 3 december 2012 @ 13:08:37 #198
319877 BzP
Devildriver_
pi_119876803
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee hoor, ik herhaal enkel jouw pathetische woorden.
dat waren Bram's woorden oorspronkelijk.
Wel bij de les blijven he!
May the Orse be with you
pi_119876840
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 13:07 schreef Re het volgende:
}:|
Sorry.
In Southern Sun
pi_119882040
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dan zijn we het toch ergens over eens. Zij was de beste van de avond, Sandra was minder goed dan de twee keer daarvoor, los van stijl.
#NoDAPL
pi_119882096
Ik verwacht dat het merendeel van de Tessa-stemmers op Sandra zal gaan stemmen. Exit Leona dus de volgende keer.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 15:40:28 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_119882133
quote:
3s.gif Op maandag 3 december 2012 12:55 schreef Re het volgende:

Als de jury haar net zoveel punten had gegeven als Sandra en Leona had ze volgens mij ten koste van Sandra door gemogen (weet het niet meer precies wat de percentages waren)
Nee, net niet. Als de jury haar 1 punt meer had gegeven dan Sandra dan was Tessa er in gebleven. Maar omdat ze al een punt minder had en het publiek ook iets van een paar tiende minder kreeg was zij er dus uit.
  maandag 3 december 2012 @ 15:40:41 #203
13973 ranja
image means nothing
pi_119882139
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik verwacht dat het merendeel van de Tessa-stemmers op Sandra zal gaan stemmen. Exit Leona dus de volgende keer.
Ik stem niet meer :N
  maandag 3 december 2012 @ 15:44:52 #204
208890 June.
Seriously?
pi_119882277
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Überhaupt stemmen :')
  maandag 3 december 2012 @ 15:47:55 #205
319877 BzP
Devildriver_
pi_119882379
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:44 schreef June. het volgende:

[..]

Daar gaat het programma toch om?

de stem van Holland?
May the Orse be with you
  maandag 3 december 2012 @ 15:48:50 #206
208890 June.
Seriously?
pi_119882412
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:47 schreef BzP het volgende:

[..]

Daar gaat het programma toch om?

de stem van Holland?
Ja, dat mag wel zo zijn, maar ik vind het weggegooid geld.
  maandag 3 december 2012 @ 15:58:22 #207
319877 BzP
Devildriver_
pi_119882783
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:48 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, dat mag wel zo zijn, maar ik vind het weggegooid geld.
was maar een beetje met het woord aan het spelen.
Ik vind het ook de grootste onzin, gaat tegen het principe in.
Had beter "The most popular of Holland" moeten zijn
May the Orse be with you
pi_119883004
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:40 schreef ranja het volgende:

[..]

Omdat je teleurgesteld bent dat Tessa er uit ligt?
Het is natuurlijk zeer onterecht aangezien de jury haar objectief bezien te weinig punten gaf. de jury gaf verdomme zelf aan dat haar prestatie de beste van de drie was: "ik vind het moeilijk om jou een 8,5 te geven voor een lied waarvoor ik maar een 4 zou kunnen halen", hiermee aangevende dat haar score net wat lager uitviel omdat de 10 voor de jury hoorde bij de nog betere uitvoering van de zangeres die een hit scoorde met dit krankzinnig moeilijke liedje.
Tessa heeft echter gekregen waarvoor ze meedeed: ze is een betere zangeres geworden en ze gaat met Tjeerd Oosterhuis (die al voor aardig wat nationale hits heeft gezorgd) een plaat opnemen. Daarmee heeft ze minstens een zo'n belangrijke ingang in het professionele Nederlandse muziekwereldje als dat de winnaar krijgt alleen zonder alle vervelende verplichtingen die daarbij horen. Niet slecht toch?
#NoDAPL
pi_119883024
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 15:44 schreef June. het volgende:

[..]

Ik stem ook niet, uit principe (Endemol is al rijk genoeg en ik vind dat leken niet moeten bepalen wie er doorgaat). Helaas stemmen veel Nederlanders wel waardoor die achterlijke publieksjury blijft bestaan.
#NoDAPL
  maandag 3 december 2012 @ 16:05:57 #210
319877 BzP
Devildriver_
pi_119883037
Tessa redt het wel
May the Orse be with you
  maandag 3 december 2012 @ 16:06:16 #211
13973 ranja
image means nothing
pi_119883044
Niet slecht gedaan van Tessa, maar ik ga geen geld uitgeven aan stemmen voor Sandra of een ander :)
Ik stemde bij de andere coaches ook al niet.
pi_119883086
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:05 schreef BzP het volgende:
Tessa redt het wel
Ik denk dat genoeg mensen haar CD zullen kopen dat ze een tweede CD zal maken, daarna zien we wel weer verder.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 3 december 2012 @ 17:07:29 #213
368283 ato
pi_119885576
Ik stem wel weer voor Sandra, maar ik ben ook fan.

Ik hoop het Bram, dat de Tessa liefhebbers op Sandra stemmen!
Trouwens Tessa was top afgelopen vrijdag!

Ik hoop dat Sandra zich heeft verbeterd tov, afgelopen vrijdag want het was 1 en al bonk zenwuwen.
Vergeleken met afgelopen keren. ik vind Sandra overigens mooier als er weinig aan haar gewordt gestyled, ook daar is The voice een ster in. De ärtiesten" steeds minder er uit laten zien..
Ik vind de stylistes super blind daar.

Dus go Sandra ga voor de overwinning!
pi_119885878
Soms hebben de artiesten daar zelf de hand in.

Zoals Laurrhie bijvoorbeeld, die roze jurk van een paar weken terug (waarin je elke rol zag zitten) was haar door de styliste afgeraden. Maar Laurrhie wilde hem zelf zo graag aan. :N

Maar zoals elders gezegd vind ik dat ze bij Sandra juist goed bezig zijn. Zal een smaakkwestie zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2012 17:14:56 ]
pi_119908333
Tessa stemmers gaan niet voor Sandra stemmen. Je had een specifieke voorkeur en als die persoon eruit ligt, ga je niet een alternatief zoeken. Stemmen kost geld.
Die muts van Oosterhuis zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat haar achtergrondmiep wint en ze zal het optreden van Sandra a.s. vrijdag wel de minste tot nu toe vinden. Dom wicht, doe mij Angela maar.
pi_119980984
Sandra op de schopstoel? *O*
pi_119981793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:01 schreef notenmix het volgende:
Tessa stemmers gaan niet voor Sandra stemmen. Je had een specifieke voorkeur en als die persoon eruit ligt, ga je niet een alternatief zoeken. Stemmen kost geld.
Die muts van Oosterhuis zal er alles aan doen om ervoor te zorgen dat haar achtergrondmiep wint en ze zal het optreden van Sandra a.s. vrijdag wel de minste tot nu toe vinden. Dom wicht, doe mij Angela maar.
+1 _O_
pi_119982088
Het is sowieso zonde dat Leona door is, Tessa en Sandra zijn beiden veel beter. Hopelijk vliegt Leona er uit. Ik heb niets tegen haar maar had er de vorige keer al uit moeten gaan.
#NoDAPL
  donderdag 6 december 2012 @ 12:15:22 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119991002
quote:
Eensch!
heitieh
pi_119992615
quote:
Ben het er gedeeltelijk mee eens. Niet wat betreft Trijntje en Leona. Als ik Sandra en Leona zie op tv, merk ik op dat er wel wederzijds respect is voor elkaar. Maar dat geldt ook voor de andere kandidaten. Saamhorigheid. Gelukkig maar.
:)
pi_119992692
Een beetje meer haat en nijd zou wel lekker zijn! Alleen kom je dan niet verder in de business.
That's all folks!
pi_119992965
Nee, precies, dat doen we maar niet. Het is geen modellenwedstrijd.
pi_120061619
Komt ze nu ook minder op de radio please?

Met haar langzame covertjes van vrij recente platen? :')

Vooral haar versie van Keep Your Head Up is tenenkrommend :r
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:46:55 #224
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_120062461
Wat was ze goed deze week _O_

Ze straalde meer en zag er beter uit!

Ik snap de kritiek "one trick pony" niet... 50cent gaat ook geen ballad zingen, toch?
heitieh
pi_120062676
Dat klopt, maar elk liedje op dezelfde manier vertragen gaat vervelende reacties opleveren. Niet elk liedje leent zich er voor en zeker met recente nummers schiet dat bij de luisteraars nogal eens in het verkeerde gat.

Ik vond haar dit keer weer wat beter dan afgelopen weken. More was gewoon bijzonder goed. Jammer dat daar dan de nadruk op gelegd worden. Ze heeft van haar zelf al een erg goede/herkenbare stem, doe daar dan wat mee.
pi_120062813
Ik vond het weer niet heel goed hoor en terecht dat ze eruit ligt, Leona heeft een veel fijnere stem.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:23 schreef Tommeke het volgende:

Eens, en wat dacht je van Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagin :')
pi_120063501
Dit zou haar single zijn:

Het einde vind ik tof..
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 00:44:38 #228
368283 ato
pi_120064480
Baaaaaalen dat zij eruit is, dat is een tijd geleden dat ik flink baalde dat een favoriet van mij er uit ligt.
Ik hoop dat zij nog menige hits gaat scoren, ik ben fan en wat zag zij er ook beter uit dan verleden week...
  † In Memoriam † zaterdag 8 december 2012 @ 00:46:35 #229
368283 ato
pi_120064529
Wow wat een mooie single bedankt Benny.

Zo veel beter dan de down load singles van de finalisten....
Dat deze en "Venus" grote hits mogen worden..
  zaterdag 8 december 2012 @ 01:07:22 #230
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_120065110
Oh, is ze eruit? Thank god!
Edit: ik ben al een paar weken op vakantie dus ik heb al 3 uitzendingen gemist :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 8 december 2012 @ 02:34:07 #231
pi_120066497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:23 schreef Tommeke het volgende:

En dat new age ook. Heb het geluisterd op youtube. Ze mag wel wat engelse lessen nemen met die gekke tongval. Alsof ze een cochlear ear implantaat heeft.
pi_120067113
Einde is zeker goed van de single, vooral het stuk na 3.58
pi_120067143
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:55 schreef kurk_droog het volgende:
Ik vond het weer niet heel goed hoor en terecht dat ze eruit ligt, Leona heeft een veel fijnere stem.

[..]

Eens, en wat dacht je van Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagin :')
Idd :r
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:10:41 #234
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120071860
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:13 schreef iBenny het volgende:
Dit zou haar single zijn:

Het einde vind ik tof..
Haar liedje is op spotify te beluisteren en voor de liefhebbers te downloaden. Eigenlijk niet slecht. Ze heeft haar 'eigen' versie ervan gemaakt.
pi_120084406
quote:
Haar liedje is op spotify te beluisteren en voor de liefhebbers te downloaden. Eigenlijk niet slecht. Ze heeft haar 'eigen' versie ervan gemaakt.
Leuk liedje, goed uitgevoerd!
#NoDAPL
pi_120094298
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:10 schreef jcdragon het volgende:

[..]

pi_120099214
Haar neus is gewoon echt zeer enorm en aanwezig in haar gezicht, zijn haar voorouders Turks? :D Onbewust misschien?
  zondag 9 december 2012 @ 12:03:43 #238
22273 Dizer
Save the beard!
pi_120102242
Waarom kan je haar single van Venus niet downloaden op iTunes?
Friends don't let friends remain beardless...
pi_120112832
quote:
8s.gif Op zondag 9 december 2012 12:03 schreef Dizer het volgende:
Waarom kan je haar single van Venus niet downloaden op iTunes?
Geen van de 'gewone nummers' zijn te downloaden -O-
pi_120131649
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 17:04 schreef iBenny het volgende:

[..]

Geen van de 'gewone nummers' zijn te downloaden -O-
Schandalig echt. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat de enorme hoeveelheid downloads die Venus weer zou halen A. ten koste zou gaan van de finale-downloads en B. dat het wat genant zou zijn als bij de finale afvaller Sandra weer op 1 zou staan.
  zondag 9 december 2012 @ 23:10:37 #241
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120131821
Gelukkig nog wel te beluisteren via Spotify. Alleen Venus niet.
pi_120133710
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef UltraR het volgende:

[..]

Schandalig echt. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat de enorme hoeveelheid downloads die Venus weer zou halen A. ten koste zou gaan van de finale-downloads en B. dat het wat genant zou zijn als bij de finale afvaller Sandra weer op 1 zou staan.
het zou zomaar de reden kunnen zijn inderdaad :D
  zondag 9 december 2012 @ 23:47:57 #243
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120133792
Maar ja, laten ze die inkomsten echt schieten?
pi_120134402
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:47 schreef jcdragon het volgende:
Maar ja, laten ze die inkomsten echt schieten?
je kun niet beiden doen. Dan valt het te veel op :P
  maandag 10 december 2012 @ 10:36:38 #245
319877 BzP
Devildriver_
pi_120141733
Niks komt in de buurt van Sandra, dat stemmend nederland minder verstand van muziek heeft dan een baksteen bewijst johannes wel met zijn finale plaats.
May the Orse be with you
pi_120143018
Die single is tot 3.15 niet mijn ding, einde inderdaad wel goed inderdaad.
In Southern Sun
pi_120143613
Slowmotion Sandra
pi_120143659
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef artelligence het volgende:
Slowmotion Sandra
Da's eigenlijk nog niet eens zo gek omschreven.
In Southern Sun
pi_120153305
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:07 schreef UltraR het volgende:

[..]

Wat de motieven ook zijn, ik vind het pathetisch.
#NoDAPL
  maandag 10 december 2012 @ 18:32:24 #250
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_120158365
A night like this ook al verwijderd van Spotify. Maar is nog wel op youtube te vinden.
pi_120163443
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:36 schreef BzP het volgende:
Niks komt in de buurt van Sandra, dat stemmend nederland minder verstand van muziek heeft dan een baksteen bewijst johannes wel met zijn finale plaats.

Blij dat Nederland inziet dat het eerste nummer te doen was maar de nummers daarna om te huilen
pi_120163853
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Blij dat Nederland inziet dat het eerste nummer te doen was maar de nummers daarna om te huilen
Right, want die zijn allemaal voor niets op 1 beland.
Ga toch lekker in je snelkookpan zitten huilen man.
pi_120164324
quote:

[..]

Mee eens, one trick pony. Slowmotion Sandra
pi_120164557
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 20:31 schreef artelligence het volgende:

[..]

Mee eens, one trick pony. Slowmotion Sandra
De eerste keer dat je die grap maakte was hij ook al niet leuk.
pi_120164990
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:34 schreef UltraR het volgende:

[..]

Is het je moeder of zo? Slowmotion Sandra. Ze is heel goed in 1 ding. Het langzaam zingen van originele nummers. Ik zeg toch nergens dat ze niet kan zingen?
pi_120165837
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef artelligence het volgende:

[..]

Is het je moeder of zo? Slowmotion Sandra. Ze is heel goed in 1 ding. Het langzaam zingen van originele nummers. Ik zeg toch nergens dat ze niet kan zingen?
Je hebt gelijk over een ding, dat is het goed zingen van langzamere versies van nummers die door anderen vertraagd zijn. The voice heeft geprobeerd de liedjes te brengen zoals More gebracht werd. Maar dat was al niet een Sandra-original en daar zijn ze dus jammerlijk in gefaald. Ik ben fan van haar uitvoering van dat liedje maar daarna heeft ze het niet meer kunnen brengen. ;(
pi_120166006
quote:

[..]

eh... Wuut :') ?
pi_120167883
8Ball heeft op Youtube 'officiele' fotovideo's geuploadvan Sandra, waar ze dat van andere kandidaten/optredens niet hebben gedaan.

Zal ze al een contract hebben getekend?
pi_120167968
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 21:27 schreef iBenny het volgende:
8Ball heeft op Youtube 'officiele' fotovideo's geuploadvan Sandra, waar ze dat van andere kandidaten/optredens niet hebben gedaan.

Zal ze al een contract hebben getekend?
Johannes staat er ook bij dus het is niet te hopen. :')
pi_120168040
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:29 schreef NoNickOne het volgende:

[..]

Johannes staat er ook bij dus het is niet te hopen. :')
Dat is zijn finalesingle, van de overige 3 staat hij er ook. Maar voor de rest is het Sandra
  Moderator maandag 10 december 2012 @ 22:49:16 #261
375570 crew  Cyan9
pi_120172418
Sandra alleen slowmotion? Heb dit origineel van haar gevonden van voor de voice, niet echt slowmotion only dus :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 11-12-2012 01:28:17 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_120172997
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:32 schreef jcdragon het volgende:
A night like this ook al verwijderd van Spotify. Maar is nog wel op youtube te vinden.
Inderdaad niet slecht 'a night like this'.
pi_120178525
quote:

[..]

Jij bent Nederland? :)

quote:
Sandra alleen slowmotion? Heb dit origineel van haar gevonden van voor de voice, niet echt slowmotion only dus
Bij de auditie zag je ook al oude beelden, andere oude beelden, waarin ze lekker wat aan het jammen was. Maar ja, bashen op iemand is gemakkelijker, en voor sommige zieke geesten leuker, dan jezelf goed te informeren. ;)
#NoDAPL
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:54:26 #264
319877 BzP
Devildriver_
pi_120182744
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 20:41 schreef artelligence het volgende:

[..]

Daarmee is ze de beste van alle tvoh's
May the Orse be with you
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:56:53 #265
319877 BzP
Devildriver_
pi_120182829
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 02:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent Nederland? :)

[..]

Bij de auditie zag je ook al oude beelden, andere oude beelden, waarin ze lekker wat aan het jammen was. Maar ja, bashen op iemand is gemakkelijker, en voor sommige zieke geesten leuker, dan jezelf goed te informeren. ;)
Forums en youtube comments zit vol met onwetende, bittere trollen die nergens verstand van hebben.
May the Orse be with you
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:58:22 #266
319877 BzP
Devildriver_
pi_120182865
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:34 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ik vind "one trick pony" wel grappig.
Want de meeste (op Tessa na) waren "No trick pony" of phony!
May the Orse be with you
pi_120183189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:58 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik vind "one trick pony" wel grappig.
Want de meeste (op Tessa na) waren "No trick pony" of phony!
Ik deze opmerking, want voordat alle liedjes die Sandra voor The Voice heeft opgenomen verwijderd werden kon je horen dat er wel degelijk een andere kant is dan alleen het 'slowmo'-zingen.
pi_120183265
Overigens is het de grootste bullshit dat die dingen überhaupt verwijderd (moeten) worden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:14:40 #269
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_120183271
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:52 schreef portie het volgende:

Je hebt gelijk over een ding, dat is het goed zingen van langzamere versies van nummers die door anderen vertraagd zijn. The voice heeft geprobeerd de liedjes te brengen zoals More gebracht werd. Maar dat was al niet een Sandra-original en daar zijn ze dus jammerlijk in gefaald. Ik ben fan van haar uitvoering van dat liedje maar daarna heeft ze het niet meer kunnen brengen. ;(
je vergeet dat ze naast goed zingen ook iets anders doet: het compleet verbouwen van akkoordenschema's om de nummers beter uit te laten komen...dus ze is ras muzikante
(van Van Velzen gehoord trouwens)...

Ik vind het bizar dat zowel Sandra als Barbara eruit zijn, IMO de beste zangeressen van deze TVOH
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:17:28 #270
319877 BzP
Devildriver_
pi_120183354
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:10 schreef iBenny het volgende:

[..]

Ik deze opmerking, want voordat alle liedjes die Sandra voor The Voice heeft opgenomen verwijderd werden kon je horen dat er wel degelijk een andere kant is dan alleen het 'slowmo'-zingen.
Van mij mag ze zingen hoe ze wilt, ik vind het allemaal betoverend
May the Orse be with you
pi_120183460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:14 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

je vergeet dat ze naast goed zingen ook iets anders doet: het compleet verbouwen van akkoordenschema's om de nummers beter uit te laten komen...dus ze is ras muzikante

Ik vind het bizar dat zowel Sandra als Barbara eruit zijn, IMO de beste zangeressen van deze TVOH
Nou ja, over dat beter uit laten komen zijn de meningen op zijn minst verdeeld :D.
In Southern Sun
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:21:25 #272
319877 BzP
Devildriver_
pi_120183473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:14 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Idd, mensen klagen hier hoe ze liedjes verkeerd zingt, of verneukt.
Ze maakt er haar complete eigen versie van.
Wie heeft het recht om tegen haar te zeggen dat ze haar eigen toon of akkoorden verkeerd zingt? :')
May the Orse be with you
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 11:22:05 #273
368283 ato
pi_120183489
Tijdens de laatste 2 uitzendingen had ik het idee dat Sandra niet meer lekker in haar vel zat wat het programma betreft. meer nerveus en minder ontspannen was. Dat idee had ik hoor.
Maar ik vind haar zeker The voice en stukken beter dan de andere kandidaten. gezegend met een pracht stem.
Daar gaan wij meer van horen dan menige "talent winnaar/res"...
pi_120183546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef ato het volgende:
Tijdens de laatste 2 uitzendingen had ik het idee dat Sandra niet meer lekker in haar vel zat wat het programma betreft. meer nerveus en minder ontspannen was. Dat idee had ik hoor.
Maar ik vind haar zeker The voice en stukken beter dan de andere kandidaten. gezegend met een pracht stem.
Als we meer gaan horen stop ik met de radio luisteren, krijg nu nog kippenvel van BEAAAAAAAGIN :r
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:24:37 #275
319877 BzP
Devildriver_
pi_120183574
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:22 schreef ato het volgende:
Wat Simon zei, echt Adele, Duffy niveau.
Ze heeft meer jazz en soul in haar stem dan Leona ooit zal krijgen met dr uithalen
May the Orse be with you
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:25:32 #276
319877 BzP
Devildriver_
pi_120183605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Als we meer gaan horen stop ik met de radio luisteren, krijg nu nog kippenvel van BEAAAAAAAGIN :r
Heerlijk, kan er de hele dag naar luisteren.
Wat kom je hier verder doen? Behalve haten.
May the Orse be with you
  † In Memoriam † dinsdag 11 december 2012 @ 11:27:03 #277
368283 ato
pi_120183650
Ach gelukkig zijn er alternatieven kurk droog, bv al deze forum wat over Sandra gaat vermijden..:-)
En gelukkig heb je een aan en uitknop op je radio, hoop ik voor je..
pi_120184418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:24 schreef BzP het volgende:

[..]

Wat Simon zei, echt Adele, Duffy niveau.
Ze heeft meer jazz en soul in haar stem dan Leona ooit zal krijgen met dr uithalen
Nu kun je heel erg veel van de beste mevrouw vinden, maar soul en jazz zijn nou niet echt de eerste twee termen waarbij ik bij Sandra van Nieuwland moet denken :D.
In Southern Sun
pi_120184500
Het wordt steeds grappiger. :D
That's all folks!
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:55:48 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120184515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nu kun je heel erg veel van de beste mevrouw vinden, maar soul en jazz zijn nou niet echt de eerste twee termen waarbij ik bij Sandra van Nieuwland moet denken :D.
aan jullie adoratie voor AFCA te zien zal idd Sandra misschien net iets te hoog gegrepen zijn...
pi_120184568
Uhh, waar slaat dat dan op?
That's all folks!
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:07:47 #282
319877 BzP
Devildriver_
pi_120184920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Bij mensen met een inferieure muzieksmaak niet nee :D
May the Orse be with you
pi_120187837
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:55 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

aan jullie adoratie voor AFCA te zien zal idd Sandra misschien net iets te hoog gegrepen zijn...
Haha. Een trollende mod. Het moet weer niet gekker worden :D.
In Southern Sun
pi_120187865
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:07 schreef BzP het volgende:

[..]

Bij mensen met een inferieure muzieksmaak niet nee :D
Heh? Ik dacht juist dat je over smaak zoiets niet kon zeggen? Of is dat alleen als het in jouw voordeel is?
In Southern Sun
pi_120187879
Dat je zo blind fan van een wijf dat net drie dezelfde plaatjes heeft uitgebracht kunt zijn _O-.
In Southern Sun
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:42:57 #286
319877 BzP
Devildriver_
pi_120188425
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat je zo blind fan van een wijf dat net drie dezelfde plaatjes heeft uitgebracht kunt zijn _O-.
Ik geniet van dingen in het leven.
En ben sinds tvoh ook fan van Sandra, daarom post ik hier.
Waarom post jij hier? (zo veel)
May the Orse be with you
pi_120188777
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:30 schreef Da_Sandman het volgende:
En dan afgeven op mensen die daar niet in trappen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:06:55 #288
319877 BzP
Devildriver_
pi_120189395
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

En dan afgeven op mensen die daar niet in trappen.
Ik vind het oprecht mooi.
Waar moet ik intrappen?
Wat doe je hier eigenlijk?

Grappig is dat als ik de trolls vraag wat ze hier doen, dat ze dan niks weten te zeggen :')
May the Orse be with you
pi_120189539
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:42 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik geniet van dingen in het leven.
En ben sinds tvoh ook fan van Sandra, daarom post ik hier.
Waarom post jij hier? (zo veel)
Ik post hier mijn mening. Lees af en toe eens mee.

En nu?
In Southern Sun
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:14:43 #290
319877 BzP
Devildriver_
pi_120189688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik post hier mijn mening. Lees af en toe eens mee.

En nu?
Ok, als je dat leuk vind.
Ik heb wel betere dingen te doen dan op de pagina's van kandidaten die ik minder vind dingen af te kraken.
Verder vind ik het respectloos.
May the Orse be with you
pi_120189824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:06 schreef BzP het volgende:

[..]

Ik vind het oprecht mooi.
Waar moet ik intrappen?
Wat doe je hier eigenlijk?

Grappig is dat als ik de trolls vraag wat ze hier doen, dat ze dan niks weten te zeggen :')
Moet jij weten

Intrappen in telkens maar hetzelfde doen, bestaande nummers verkrachten door het te rekken :')

Jij wil dat topics dus altijd alleen maar positief zijn en iedereen alleen mag posten als je dezelfde
mening hebt als de andere posters?
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:25:36 #292
319877 BzP
Devildriver_
pi_120190123
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Moet jij weten

Intrappen in telkens maar hetzelfde doen, bestaande nummers verkrachten door het te rekken :')

Jij wil dat topics dus altijd alleen maar positief zijn en iedereen alleen mag posten als je dezelfde
mening hebt als de andere posters?
Je verkracht nummers niet als je de akkoorden omgooit en de melodielijn veranderd.
Dat is vakbekwaamheid van een echte artiest.
Sanrda had de onderscheidende stem die the voice had moeten worden.
Ze kreeg gemiddeld de beste scores van professionele muzikanten en scoort het beste in de hitlijsten.
Alleen stemmend tokkie nederland waar jij ook onder valt zien liever een 13 in een dozijn puppy oogje winnen.
Daar hadden we the soundmix show voor.
May the Orse be with you
pi_120190171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef BzP het volgende:

[..]

Ok, als je dat leuk vind.
Ik heb wel betere dingen te doen dan op de pagina's van kandidaten die ik minder vind dingen af te kraken.
Verder vind ik het respectloos.
Jij vindt het afkraken van een beginnend artiest op een forum respectloos. Haha.
In Southern Sun
pi_120190221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:25 schreef BzP het volgende:

[..]

Je verkracht nummers niet als je de akkoorden omgooit en de melodielijn veranderd.
Dat is vakbekwaamheid van een echte artiest.
Sanrda had de onderscheidende stem die the voice had moeten worden.
Ze kreeg gemiddeld de beste scores van professionele muzikanten en scoort het beste in de hitlijsten.
Alleen stemmend tokkie nederland waar jij ook onder valt zien liever een 13 in een dozijn puppy oogje winnen.
Daar hadden we the soundmix show voor.
Heb je gehuild vrijdag?
In Southern Sun
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:33:44 #295
319877 BzP
Devildriver_
pi_120190436
Echt hersenloos volk hier, dan maar verlagen tot hun niveau.
Heb je gehuild toen Borrusia jullie anaal namen in de Arena?
May the Orse be with you
pi_120190554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:33 schreef BzP het volgende:
Offtopic.
In Southern Sun
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:41:24 #297
319877 BzP
Devildriver_
pi_120190751
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Offtopic.
Gevoelig plekje geraakt *)
May the Orse be with you
pi_120191116
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:41 schreef BzP het volgende:

[..]

Gevoelig plekje geraakt *)
Totaal niet, zelfs. Maar wel offtopic. Heb je nou gehuild vrijdag?
In Southern Sun
pi_120191283
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:33 schreef BzP het volgende:
Wat heeft Ajax te maken met Sandra, niks. Blijf bij het onderwerp ipv het onderwerp te verplaatsen naar dingen waar jij denkt dat je me kan raken ( niet want ik schat Dortmund in tot de kanshebbers dus ik keek niet raar op van die uitslag ).

Wat heb jij met Sandra waardoor je haar met je eigen leven beschermd?
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 15:23:33 #300
375570 crew  Cyan9
pi_120192329
Wat een geweldige discussie is dit geworden.. :')
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:26:51 #301
319877 BzP
Devildriver_
pi_120192460
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:23 schreef Cyan9 het volgende:
Wat een geweldige discussie is dit geworden.. :')
kut trollen
May the Orse be with you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')