SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
lijnloos is kriegel van zijn baard geworden, maar het resultaat mag er wezen
Spiegelei's prachtige versie van 50 tinten grijs in deze babydeken
DonnaRush zorgt voor genoeg plekken om snoepgoed in te kunnen strooien
Trui ziet de maan door de bomen.. met haar moon shawl
*hook on*
[ Bericht 3% gewijzigd door Dottey op 23-11-2012 10:44:48 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
quote:
quote:Op donderdag 22 november 2012 10:59 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik denk dat het juist makkelijk is als je er echt naast zit als je iemand leert haken, dan kun je het echt voordoen en goed aanwijzen. Ook daarmee succes!
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja... Heb vorige week ook een poging gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uil
quote:Op donderdag 22 november 2012 11:54 schreef Dottey het volgende:
ja mijn jonge schoonzusje (18) pikt het ook vlot op.. in de auto twee weken geleden een bolletje roze weg zitten haken. k had magic circle gedaan voor haar en de eerste ronde zodat ze ook kon kijken. Toen mijn haakwerk gepakt zodat ze steeds mee kon kijken voor de draad en naald vast houd tecnieken. Meerderen en nieuwe toeren opzetten etc geleerd. Proberen gelijkmatig te haken... was niet slecht! terwijl haar zus der echt niets van bakt en we het gewoon nog eens gaan proberen
Zal misschien ook een beetje creatieve aanleg zijn inderdaad. Ik heb het 'geleerd' van mijn zus (en uit het boekje dat zijn gebruikte), maar die is er zelf na 3 weken mee gestopt omdat het maar niet wilde lukkenquote:Op donderdag 22 november 2012 11:54 schreef Dottey het volgende:
ja mijn jonge schoonzusje (18) pikt het ook vlot op.. in de auto twee weken geleden een bolletje roze weg zitten haken. k had magic circle gedaan voor haar en de eerste ronde zodat ze ook kon kijken. Toen mijn haakwerk gepakt zodat ze steeds mee kon kijken voor de draad en naald vast houd tecnieken. Meerderen en nieuwe toeren opzetten etc geleerd. Proberen gelijkmatig te haken... was niet slecht! terwijl haar zus der echt niets van bakt en we het gewoon nog eens gaan proberen
ik ga vanavond eens kijken of ik ook slofjes voor elkaar krijg.. Eerst de muts afmaken.. dan kan k hem gelijk opzetten en de tuin in gaan om verder rotzooi te ruimen voor er weer sneeuw ligt..quote:Op donderdag 22 november 2012 12:23 schreef DonnaRush het volgende:
Haha Dottey, ik zit hardop te lachen!
Ik heb alweer bijna een paar sloffen voor strooigoed klaarLaat Sinterklaas maar komen!
+1quote:Op donderdag 22 november 2012 12:27 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zit helaas gewoon op mijn werk hoor
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik vind Engelse patronen (us terms, heb nog niets met uk terms gedaan) veel makkelijker dan Nederlandse patronen. Net alsof alles veel beknopter en duidelijker wordt uitgelegd. Sowieso vind Nederlands een beetje een warrige taal vergeleken met Engels
van harte!!!!!quote:Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Dank voor al jullie tips. Geduld is niet mijn sterke kant, maar dat kan ik zondag dan gaan oefenen.
Mijn gesprek is net trouwens erg goed gegaan: ik ben afgestudeerd!!!!
Hier zere arm en schouder ja, wat wil je als je nog even snel met nep-zpagetti een mand wil maken.quote:
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Dank voor al jullie tips. Geduld is niet mijn sterke kant, maar dat kan ik zondag dan gaan oefenen.
Ja? Is er ook een andere optie?quote:Op donderdag 22 november 2012 14:26 schreef Lijnloos het volgende:
hema.... maar da's wel beetje duur.
Kwantum, binnenkussens van de Ikea, binnenkussens van de Actionquote:
Ben je nu een volleerde kokosnoot??quote:Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Vind je? Ik doe er al heel erg lang mee moet ik zeggen.quote:Op donderdag 22 november 2012 14:26 schreef Lijnloos het volgende:
hema.... maar da's wel beetje duur.
Van harte. Top!quote:Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Sterktequote:Op donderdag 22 november 2012 14:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Hier zere arm en schouder ja, wat wil je als je nog even snel met nep-zpagetti een mand wil maken.
dat is goedkoop!,, welke kraam!?quote:Op donderdag 22 november 2012 15:30 schreef beefje16 het volgende:
ik heb fiberfill van de markt, prima kwaliteit. 1000gr voor 7,50!
op de markt op blaak (rotterdam) daar staan in een soort zijtak allemaal stofjes en fournituren. En daar staat deze tussen!quote:Op donderdag 22 november 2012 16:23 schreef CREADO het volgende:
[..]
dat is goedkoop!,, welke kraam!?
Oh, da's wel heel simpel en duidelijk, bij een volgende kleurwissel ga ik dat zeker doen, dank!@quote:Op donderdag 22 november 2012 17:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
dit is volgens mij wel een duidelijke uitleg over hoe je netjes en redelijk ontzichtbaar van kleur kunt veranderen
http://needlenoodles.com/home/?q=node/139
in het eerste stokje doe ikquote:Op donderdag 22 november 2012 18:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
Voor grannys die ik nu 4 lossen als eerste dubbel stokje en dan dubbele stokjes. Zouden jullie de ronde dan joinen in de 4e losse of in het 1e stokje?
Volgens het patroon meot het in de 4e losse maar in het 1e stokje is mooier toch?
Bedankt, gelukkig heeft vandaag even niet haken weer geholpen.quote:
Oohohohoh je maakt ons gek! Jij zorgt dat wij drang hebben om te kopenquote:Op donderdag 22 november 2012 18:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt, gelukkig heeft vandaag even niet haken weer geholpen.
Nog even bij een andere Action geweest en nog tips voor dit topic
[ afbeelding ]
per verpakking 0,79 cent (bamboe nummer 12)
Kleur 3 van deze wol, geen idee of er nog meer kleuren zijn maar deze 3 waren hier te vinden.
[ afbeelding ]
(2,99 per bol)
gevonden...quote:Op donderdag 22 november 2012 19:56 schreef CREADO het volgende:
iemand enig idee wat fsc of fdc betekent:
1 round: 12fsc
12 losse of zo en dan? Snap er geen barst van
Gelukkig dan maar dat het Action is en niet een peperdure wolwinkel.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:40 schreef CREADO het volgende:
[..]
Oohohohoh je maakt ons gek! Jij zorgt dat wij drang hebben om te kopen![]()
mssn handig om eerst gewoon met een bolletje katoen te beginnen?! dat werkt zeker in het begin toch wat makkelijker en kun je ff wennen. en dan bedenken wat je met zpagetti wil maken (deken met squares/stripes zou ik afraden....wordt veel te zwaar! een leuke mand/tas/kussen is een beter idee denk ik)quote:Op donderdag 22 november 2012 20:26 schreef dapmar het volgende:
pfff magic cirkel gelukt maar dan vasten vind ik al lastig ben bezig met zpaghetti.... granny squarre lukt mij wel de basic maar al het andere kom er niet uit en ik wil eht zo graag leren vind het zo leuk.....
daar likkt het wel op ja...maar heb hem nog nooit gemaakt dus kan je eigenlijk niet helpen.....het lijkt idd niet heel groot....quote:Op donderdag 22 november 2012 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft iemand hier dit patroon wel es gemaakt: http://www.slugsontherefr(...)lly-owl-hat-v2-1.pdf ? Ik vraag me even af of ik nou na ronde 2 de 2 eindjes aan elkaar moet maken (zodat het een cirkeltje wordt, want dan kom ik wel heel klein uit (ondanks het iets kleinere naald gebruik)... ik kan nu net het cirkeltje om het hoofd van een van Minkes poppen krijgen, terwijl ik uitging van het 3-jaar patroon
Same for me... snotverkouden op de bank en wil heel graag langs action en heeeeel graag haken, maar het wordt mijn bedje...pffffffquote:Op donderdag 22 november 2012 21:44 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik wil haken, maar ik ben te gefrustreerd waardoor ik geen steek (letterlijk) verder kom. Dus denk ik maar mijn bed in. Morgen vroeg er uit en dan nog een beetje haken voordat het drukke weekend begint!
Zelfde hier.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:09 schreef Angelof9 het volgende:
Ik doe altijd in de 4e (of 3e) losse, omdat het bij mij anders niet mooi wordt, als die lossenketting erachter wordt gepropt zeg maar. Het is persoonlijk denk ik, het zal voor de meeste patronen niet zoveel uitmaken.
je haakt aan het einde van je ketting losse ze aan elkaar en dan ga je 'omhoog' werken..quote:Op donderdag 22 november 2012 21:08 schreef Lijnloos het volgende:
Heeft iemand hier dit patroon wel es gemaakt: http://www.slugsontherefr(...)lly-owl-hat-v2-1.pdf ? Ik vraag me even af of ik nou na ronde 2 de 2 eindjes aan elkaar moet maken (zodat het een cirkeltje wordt, want dan kom ik wel heel klein uit (ondanks het iets kleinere naald gebruik)... ik kan nu net het cirkeltje om het hoofd van een van Minkes poppen krijgen, terwijl ik uitging van het 3-jaar patroon
had je wel de 'gauge' gecheckt? met die beschrijving kun je dit soort dingen wel voor zijn lijkt me. maar ik vind mutsen altijd wel erg lastig om goed passend te krijgen, het komt zo precies. ik ben benieuwd naar het eindresultaat.quote:Op donderdag 22 november 2012 23:01 schreef Lijnloos het volgende:
Ben inmiddels bij de flapjes aangekomen en volgens mij is ie nu juist weer beetje aan de grote kant, maar dat kan ik morgen mooi effe opmeten. Dan wordt het gewoon de vraag of ie voor Minke wordt of voor haar vriendinnetje (die ondanks het kleine verschil in leeftijd van 4 maanden echt heel veel kleiner is dan zij).
Ben hem trouwens met haaknaald 5 nu aan het doen met Wibra wollies en een klein stukje zeeman royal....
mja.. misschien zit er wel okergele wol inquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:14 schreef trui het volgende:
hm, een gitbox. ik zou er bijna voor mee gaan doen.
Neequote:Op vrijdag 23 november 2012 10:34 schreef trui het volgende:
[..]
had je wel de 'gauge' gecheckt? met die beschrijving kun je dit soort dingen wel voor zijn lijkt me. maar ik vind mutsen altijd wel erg lastig om goed passend te krijgen, het komt zo precies. ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
ik verwacht eerder iets zwarts, maar wie weet inderdaad!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef Dottey het volgende:
mja.. misschien zit er wel okergele wol in
misschien wel een cadeaubon ofzo.. ik heb echt geen ideequote:Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef trui het volgende:
[..]
ik verwacht eerder iets zwarts, maar wie weet inderdaad!
Volgens komt je woordspeling niet aanquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:16 schreef trui het volgende:
[..]
ik verwacht eerder iets zwarts, maar wie weet inderdaad!
bij jou wel!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:25 schreef B.ertha het volgende:
Volgens komt je woordspeling niet aan
Haha, zat ook net te wachten tot het iemand opviel ja!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Volgens komt je woordspeling niet aan
Oh, moet ik die 15e als keerlosse zien>? Dat de streep dus eigenlijk 14 vasten is?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Het staat er een beetje onduidelijk maar na die 3vaste in losse nr 14 moet je aan de onderkant verdergaan.daar komen dus die 12vaste,dus niet in dezelfde losse zoals jij nu gedaan hebt. En die 2vaste in losse nr 13 zijn de laatste vaste,dus weer aan het eind van je losse ketting.
Snap je het nog?
Je basis is inderdaad die 14 lossen, de 15e maak je alleen omdat je altijd in de 2e losse vanaf je haaknaald moet starten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Oh, moet ik die 15e als keerlosse zien>? Dat de streep dus eigenlijk 14 vasten is?
En ik dus in de laatste losse twee vasten moet haken om de rest van het patroon aan de onderkant te vervolgen?
Helaas zijn daar geen instructies voor (die mis ik soms ook nog wel eens). Gewoon zelf wat proberen en uithalen als het niet lukt....al doende leert men...quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
Nu ik toch zo dom aan het doen ben meteen maar mijn volgende vraag, hoe ga ik het mooist de losse onderdelen aan elkaar naaiewn?
Er staat dat ik ze met kleine steekjes vast moet naaien, maar niet hoe ik dat mooi en onzichtbaar doe.
5 bollen genoeg of voor de zekerheid 6 nemen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die col die ik als laatste heb gemaakt? Denk het wel...maar ben wel bang dat je veel bollen nodig hebt omdat er maar 85meter op zit. Maar idd lekker goedkoop
PlanetJune heeft een hoop handige tutorials over alles wat bij ami's komt kijken, waaronder een video- en fototutorial over het in elkaar zetten ervan!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
Nu ik toch zo dom aan het doen ben meteen maar mijn volgende vraag, hoe ga ik het mooist de losse onderdelen aan elkaar naaiewn?
Er staat dat ik ze met kleine steekjes vast moet naaien, maar niet hoe ik dat mooi en onzichtbaar doe.
Thanks!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:15 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
PlanetJune heeft een hoop handige tutorials over alles wat bij ami's komt kijken, waaronder een video- en fototutorial over het in elkaar zetten ervan!
Als mijn berekeningen kloppen heb je ongeveer 435meter nodig, wat uitkomt op 5,11bol :p dus 6 bollen lijkt me verstandig jaquote:Op vrijdag 23 november 2012 14:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
5 bollen genoeg of voor de zekerheid 6 nemen?
Dat heb ik niet gezien.... NIET!!!quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:06 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mooie kleurtjes en goedkoop?
http://www.wolplein.nl/wol/rico/rico-creativecottonaran
Ik ook niet en ik maak al 4 sjaals maar GOEDKOOP LEUKE KLEURTJESquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:11 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezien.... NIET!!!
Heb al een paar vaasjes met dat spul gemaakt, ik vind het heerlijk. En zeker voor deze prijs... maar ik mag niks meer bestellen.
tsja, dan weet je ook dat 't patroon niet meer verspreid mag worden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:13 schreef Mirjam het volgende:
Over dat vaasje gesproken, ik zou graag het patroon ontvangen. Is er iemand die me hem wil sturen? Ben bekend met het verhaal
Nope, enkel van het hier plaatsenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:46 schreef trui het volgende:
[..]
tsja, dan weet je ook dat 't patroon niet meer verspreid mag worden.
ik vind rico creative cotton best fijn haken. het zit een beetje tussen drops paris en drops cotton light in als ik 't me goed herinner. dus wel iets dikker dan catania enzo.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:50 schreef B.ertha het volgende:
Is dat fijn spul? Ik moet nog garen hebben voor Heather.
als het goed is gaan die niet los.quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:57 schreef trui het volgende:
heel leuk, ty(g)ler girl!alleen die losse draadjes opzij, ben je niet bang dat dat snel verder losraakt?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik heb Roary the tiger af! ging erg snel...maar hij is dan ook best klein.
Angel, jij vond het hoofd van Johnny the monkey toch zo groot? nou deze heeft nog een groter hoofd, voornamelijk in combinatie met zijn lijf en armen en benen....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.ravelry.com/projects/Tyler-girl/roary-the-tiger
hahaha ik heb drie kleine kinderenquote:Op vrijdag 23 november 2012 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
als het goed is gaan die niet los.
ze komen van het zwarte randje van het oor en daarna heb ik ze onder aan het hoofd vastgezet (waar je nu ook niet meer bij kunt omdat het lijf daar zit)
alleen moet ik dus weer iets gaan verzinnen om te maken.....
Haha ik ben erachter gekomen dat het toch niet zo handig is om zomaar voor iemand/iedereen te maken (zoals dat dekentje voor hellebonjour).quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
hahaha ik heb drie kleine kinderen, hihihi
Ligt eraan wie het is. Als het familie/goede vrienden zijn dan niet, bij iemand die je iets minder goed kent vind ik wel dat je iets mag vragen.. Maar als het bijv. een sjaal is mogen ze het garen wel zelf kopen natuurlijk. Stel ze willen iets kleins waarvoor ik toch al wol heb liggen dan boeit het me nietquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Haha ik ben erachter gekomen dat het toch niet zo handig is om zomaar voor iemand/iedereen te maken (zoals dat dekentje voor hellebonjour).
Mare jij kan toch zelf hakenkun je zelf toch iets maken voor je kinderen?
(Verkopen jullie wel eens iets / vragen jullie er geld voor als je iets voor iemand maakt?)
Ik heb nu nog 12 opdrachten staan en daar vraag ik inderdaad geld voor. Men wil vaak veel meer geven, maar dat wil ik dan weer niet! Ik koop het garen sowieso zelf, dan weet ik zeker dat ik het goede heb haha.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
(Verkopen jullie wel eens iets / vragen jullie er geld voor als je iets voor iemand maakt?)
Dat doe ik ook. kadootjes en kleine dingetjes voor niks, 1x materiaalkosten voor verzoeken van vrienden en 2x materiaalkosten voor 'overigen'quote:Op zaterdag 24 november 2012 07:35 schreef trui het volgende:
meestal maak ik cadeautjes dus daar vraag ik dan geen geld voor. als het in opdracht is dan vraag ik2x de prijs van het materiaal.
Ik merkte zelf dat 1 maat groter weinig verschil maakte. Ik ben zelf 2 maten groter gegaan, ipv naald 6 heb ik de foundation chain met 7 gemaakt. 7.5 zou ook kunnen. Toen pas trok hij niet meer bij mij.quote:Op zaterdag 24 november 2012 00:49 schreef MarinaJozina het volgende:
Wat een leuke muts!
Ik ben begonnen met een proeflapje voor een granny stripe deken:
[ afbeelding ]
M'n foundation chain moet wat losser, dus daar pak ik bij het deken straks een haaknaald groter voor. Verder ben ik nog niet uit het kleurenschema, dus daar moet ik nog over nadenken.
Hendig!quote:Op zaterdag 24 november 2012 11:34 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik had 6 bolletjes rico katoen besteld, krijg ik er 5
En er zou een patroon bij moeten zitten voor mijn neon shawl maar die zit er ook niet bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu met model in actie
Ik maak ook wel es wat, soms als kadootje, soms vraag ik er wel wat voor. Maar prijs varieert gewoon, ligt er aan wie het is en wat.
Ik heb mijn deken opgezet met 5 en haak verder met 4 en dat werkt prima.quote:Op zaterdag 24 november 2012 09:31 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik merkte zelf dat 1 maat groter weinig verschil maakte. Ik ben zelf 2 maten groter gegaan, ipv naald 6 heb ik de foundation chain met 7 gemaakt. 7.5 zou ook kunnen. Toen pas trok hij niet meer bij mij.
quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:03 schreef Lijnloos het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu met model in actie
Ik maak ook wel es wat, soms als kadootje, soms vraag ik er wel wat voor. Maar prijs varieert gewoon, ligt er aan wie het is en wat.
Ik haak alleen maar af en toe wat als een cadeautje voor anderen, echt in opdracht haken doe ik niet aan want dat trekken mijn handen/armen/schouders niet.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Je kunt weer even voort.quote:Op zaterdag 24 november 2012 13:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zo! Action leeg gekocht
Haakboek, 12mm bamboe haaknaalden, 12mm breinaalden en 3 bollen zpagetti. Nu ga ik denk ik mijn mand weer uittrekken en de onderkant met de action garen doen zodat ie groter wordt
Ik wil ook boos op Scheepjeswol worden.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik was boos op scheepjeswol, krijg ikeen zak met 10 bollen wol opgestuurd. En een mok, en een boek met patronen![]()
Ik was een keer boos op bakpau broodjes, want ik had een tand in een broodje gevonden... Kreeg ik een hele doos vol broodjesquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik wil ook boos op Scheepjeswol worden.
Of op je kattenvoerfabrikant...krijg je een hele doos vol tinnetjes kattenvoer terwijl er eentje bedorven was.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik was een keer boos op bakpau broodjes, want ik had een tand in een broodje gevonden... Kreeg ik een hele doos vol broodjesalsof ik dat nog wilde hebben!!
Kun je beter boos worden op Scheepjeswol
Bedankt! Dan ga ik misschien nog een proeflapje maken om dat goed te testenquote:Op zaterdag 24 november 2012 09:31 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik merkte zelf dat 1 maat groter weinig verschil maakte. Ik ben zelf 2 maten groter gegaan, ipv naald 6 heb ik de foundation chain met 7 gemaakt. 7.5 zou ook kunnen. Toen pas trok hij niet meer bij mij.
Mooi!quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:48 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, ik heb eerder met textielgaren gewerkt haha, misschien heb ik toevallig een slechte aankoop gehad.
Anyway. Ik heb dit patroon net gekocht;
http://www.ravelry.com/pa(...)aximus-aka-doily-rug
Speciaal voor t-shirt garen en ik zie afgeronde projecten dus hopelijk gaat dat bij mij ook gewoon goed komen! Het moet toch kunnen zonder bobbels!
Ik had 6 bollen highlands gekocht en er zaten er 2 zo in de knoop dat we na een half uur puzzelen er maar stukken tussenuit geknipt hebben en in bijna elke bol 4/6 zaten dikke stukken pluizig garen, en stukken heel dun. Echt heel raarquote:Op zaterdag 24 november 2012 15:50 schreef MarinaJozina het volgende:
[..]
Bedankt! Dan ga ik misschien nog een proeflapje maken om dat goed te testen
Ik heb nog nooit iets in opdracht gemaakt, dus ik zou niet weten hoe je dat het beste kunt doen. Wel interessant om jullie ideeën daarover te lezen.
Jammer en balen van die Action garens!!
Die hanger is grappig zeg.
hihi @ boos worden op Scheepjeswol, dat hebben ze netjes opgelost. Wat was er misgegaan waardoor je een klacht had over ze?
Ik denk dat het inderdaad gewoon exemplarisch is, gewoon even een slechte bol ertussen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:48 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, ik heb eerder met textielgaren gewerkt haha, misschien heb ik toevallig een slechte aankoop gehad.
Anyway. Ik heb dit patroon net gekocht;
http://www.ravelry.com/pa(...)aximus-aka-doily-rug
Speciaal voor t-shirt garen en ik zie afgeronde projecten dus hopelijk gaat dat bij mij ook gewoon goed komen! Het moet toch kunnen zonder bobbels!
Als het heel extreem is....ik kom in alle soorten(Action, boekenvoordeelshop, Kruidvat, Ztring, Hema) ook wel knoopjes en soms dunnere stukken tegen maar het moet niet zo extreem worden dat er nauwelijks mee te werken valt dan zou ik aan de bel trekken, het is duur zat. Het is niet de bedoeling dat je de restjes van de fabrieksvloer krijgt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zou ik ook met mijn zpagetti terug kunnen gaan dan? Daar zitten ook dikke en dunne stukken in en (veel) knoopjes en aan elkaar gestikte delen. Als ze nou alles ff aan elkaar hadden gestikt ipv die knoopjes
In een bol mogen 3 'fouten' zitten voor ze de leverancier aan kunnen spreken, zegt de eigenaresse van het winkeltje waar ik altijd kom. Zij verkoopt diverse kwaliteitsgarens, weet niet of het voor het goedkopere spul ook een stelregel is.quote:Op zaterdag 24 november 2012 16:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mja wanneer is het extreem? Op de helft van de bol en al 4 knoopjes en 4/5 aan elkaar genaaide stukken tegen gekomen en 3 lange dunne stukken.
Naja dit gaat om mijn 'echte' bol zpagetti. Ik ga niet klagen om dat action spul van 2.80 maar ik heb bij de pipoos 10 euro betaaldquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:37 schreef Serinde het volgende:
[..]
In een bol mogen 3 'fouten' zitten voor ze de leverancier aan kunnen spreken, zegt de eigenaresse van het winkeltje waar ik altijd kom. Zij verkoopt diverse kwaliteitsgarens, weet niet of het voor het goedkopere spul ook een stelregel is.
Oh daar heb ik helemaal overheen gelezenquote:Op zaterdag 24 november 2012 16:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Naja dit gaat om mijn 'echte' bol zpagetti. Ik ga niet klagen om dat action spul van 2.80 maar ik heb bij de pipoos 10 euro betaald
Nog nooit gezien eigenlijk. Misschien is phildar partner iets? Sommige wolsites hebben vaak ook bollen acryl voor een fijn prijsje. Niet voor 1 euro zoals bij de zeeman/wibra maar maximaal 2 denk ikquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik zoek nog bollen acryl in wat meer blauw/groen tinten. Op de site van de Wibra zag ik een blauwgroene (Saskia), maar die hadden ze hier niet. Weet iemand of ze nog in de winkels liggen? Of bijv. van Zeeman (Royal) iets in zo'n kleur?
Ook zoek ik nog bollen oranje, geel en lichtpaarsIk hoop dat dat te vinden is bij Wibra of Zeeman, want dat is lekker betaalbaar
quote:Op zaterdag 24 november 2012 15:17 schreef trovey het volgende:
Ik ben nog steeds met deze bezig maar dan in grijstinten.![]()
[ afbeelding ]
Hang ik mijn haakwerk gewoon aan een haak aan de deur.
Die hou ik in gedachten!quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nog nooit gezien eigenlijk. Misschien is phildar partner iets? Sommige wolsites hebben vaak ook bollen acryl voor een fijn prijsje. Niet voor 1 euro zoals bij de zeeman/wibra maar maximaal 2 denk ikkan zo geen voorbeelden bedenken en laptop is ook net uit.
Of dezequote:Op zaterdag 24 november 2012 17:35 schreef MarinaJozina het volgende:
[..]
Die hou ik in gedachten!
Er bood net al een medehaakster aan om even in haar collectie te kijken dus ik ben helemaal blij
Pingouin Pingo fashion en Schechenmeyr Bravo koop ik hier in een fysieke winkel voor esp. 1,00 en 1,25 (-1,35)beiden 50 gram en beiden veel kleurkeuze zeker de pinqouin. Tot voor kort was hier ook Annell rapido (twee verschillende diktes) verkrijgbaar, 50 gram voor 1,40 en die had extreem veel kleuren (ook allerlei schakeringen binnen één kleurquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik zoek nog bollen acryl in wat meer blauw/groen tinten. Op de site van de Wibra zag ik een blauwgroene (Saskia), maar die hadden ze hier niet. Weet iemand of ze nog in de winkels liggen? Of bijv. van Zeeman (Royal) iets in zo'n kleur?
Ook zoek ik nog bollen oranje, geel en lichtpaarsIk hoop dat dat te vinden is bij Wibra of Zeeman, want dat is lekker betaalbaar
Die Phildar Impact 3,5 zou ik niet combineren met Saskia of Royal, daar is het echt te dun voor.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:37 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Of deze
http://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/impact-35-002-blanc.asp
Ze wisselen ook regelmatig de kleurtjes af hè, daarom altijd inkopen als je een kleur mooi vindt en er iets mee wil maken(ook al weet je nog niet precies watquote:Op zaterdag 24 november 2012 17:49 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Die Phildar Impact 3,5 zou ik niet combineren met Saskia of Royal, daar is het echt te dun voor.
Maar Bravo is wel goed te combineren inderdaad!Kost hier ¤1,25 (voor 50 gram) en daar hebben ze best veel kleurtjes van!
Edit: het is hier trouwens de laatste tijd ook erg slecht gesteld met de voorraad SaskiaDie mooie kobaltblauw zie ik nooit meer, en geel, paars, blauwgroen enzo ook niet meer... Alleen zwart, wit, ecru, zandkleurig, rood, lichtblauw en donkerblauw hebben ze nog standaard.
Dringend eens op zoek naar een andere (grotere) Wibra in de buurt!
Ja, even opgezocht op mijn Pinterest.quote:
Gewoon op zolder of in een extra slaapkamer opslaanquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:10 schreef MarinaJozina het volgende:
Inslaan dus, staat genoteerd voor mijn volgende bezoek aan een Wibra.Daar zal m'n vriend blij mee zijn
![]()
Wat leuk dat je bolero zo goed gaat Ynske. Wat is het voor patroon?
ik gebruik grannys met een bloem in t midden en daar om heen een netfuguur, van 19 bij 19 cm.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:10 schreef MarinaJozina het volgende:
Inslaan dus, staat genoteerd voor mijn volgende bezoek aan een Wibra.Daar zal m'n vriend blij mee zijn
![]()
Wat leuk dat je bolero zo goed gaat Ynske. Wat is het voor patroon?
Ooooh die is mooi gemaakt!quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn dekentje af! Ik ben er erg blij mee en vind hem erg schattig geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb nu alleen het stofje vast gemaakt met van dat dun borduurdraad....hoop dat dat blijft zitten. En misschien moet ik nog een keer het stofje door het midden vast maken zodat ie netjes blijft zitten als je hem optilt.
Maar hij gaat in de verkoop....dus als jullie nog iemand weten die een lief schattig dekentje zoek..verwijs hem/haar even door naar mij aub
Dankjequote:Op zaterdag 24 november 2012 18:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ooooh die is mooi gemaakt!
Mooie kleurtjes
Ik vind jouw keuze van garen altijd zo leuk, die kleurtjes en dan weer glittertjes enzo
Ik heb er daar twee van en ik vind de kleur erg mooi maar weet niet zo goed waar ik ze mee moet combineren. Ik zal overwegen of je ze mag overnemen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:11 schreef MarinaJozina het volgende:
Dankjequote:Op zaterdag 24 november 2012 18:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja, even opgezocht op mijn Pinterest.![]()
http://www.stijlenzo.blogspot.nl/
Erg handig hoor dat Pinterest, kan ik alles op bewaren zonder dat mijn computer dichtslibt.
nu nog zo dapper zijn om 't in het breitopic te zetten.quote:
over het algemeen heb ik ze zelfs meer naar binnen gestoken, maar ik zie dat dat ook niet ideaal is, krijg een rare bolling zo. Maar ik laat het zo en ga gewoon door, aldoende leert men, ja tochquote:Op zondag 25 november 2012 01:06 schreef Tyler-Girl het volgende:
Tis idd moeilijk...ik vindt het nog moeilijk (mijn ami's zijn vaak wat scheef enzo)
Maar mssn zou je (gekeken naar de 2e foto) de volgende keer de draad iets dichterbij in kunnen steken. Kweet niet of ik het goed zie, maar tis net alsof je steken heel ver rijken (dus dat je je draad hebt ingestoken in de 3e rij ipv de 1e rij die je tegenkomt).
Vaak zie je dan de aanhechting ook minder.
Hoop dat het een beetje duidelijk is
Oeh uhm, als ik thuis ben, zal ik die vanaf mijn laptop plaatsen. Ik weet het ook niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:19 schreef trui het volgende:
[..]
nu nog zo dapper zijn om 't in het breitopic te zetten.![]()
mirjam, wat is 't probleem? ze zitten aan elkaar, toch?mizzEnroe heeft een paar keer een heel goed linkje geplaatst naar onzichtbaar vastnaaien van onderdelen, maar dat kan ik zo gauw niet terugvinden. Mizz, heb je het nog ergens? het lijkt me handig om dat ook in de OP te zetten, bij de handige linkjes.
Ik heb het toch gevonden!quote:Op zondag 25 november 2012 10:00 schreef trui het volgende:
ik gebruik die techniek van MizzEnroe, maar heb 't linkje niet meer. Het is op zich niet moeilijk, maar wel wat lastig te omschrijven. Even dat linkje afwachten dus.
oh daar had ik 'm niet gezien, sorry!quote:Op zondag 25 november 2012 10:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Die heeft ze als het goed is al gezien, die heb ik een paar pagina's terug ook gepost
Dat dacht ik ook al, maar wist het niet zeker.quote:Op zondag 25 november 2012 10:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Die heeft ze als het goed is al gezien, die heb ik een paar pagina's terug ook gepost
Hoe bedoel je dat? De eerste rij die je tegen komt als je het ene onderdeel tegen het andere aan zet?quote:Op zondag 25 november 2012 03:01 schreef Dottey het volgende:
ik doe vaak de eerste rij en dan nog een rondje in de tweede rij..
e dan zie je er niets van..
@Mirjam: zie bovenstaand antwoord van 2 dagen terug, met hele handige link (staat zelfs een filmpje op) met hoe je goed vast kan maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:15 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
PlanetJune heeft een hoop handige tutorials over alles wat bij ami's komt kijken, waaronder een video- en fototutorial over het in elkaar zetten ervan!
Jeej!quote:Op zondag 25 november 2012 12:50 schreef Puala het volgende:
Laatst had ik hier om advies gevraagd, omdat ik telkens alles te strak aan trok. Ik heb het toen geprobeerd en na 100 pogingen in een week alles aan de kant gegooid. Gisteravond probeerde ik het weer en het lukt gewoonIk heb een lapje van 10x10 cm gehaakt. Het is niet overal even gelijk maar ik kan het dus gewoon wel
dat hangt echt van het patroon af. Mestal laat ik ze open.quote:Op zondag 25 november 2012 12:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? De eerste rij die je tegen komt als je het ene onderdeel tegen het andere aan zet?
En moet je alle onderdelen eerst dichtnaaien eigernlijk voordat je ze gaat joinen, of is het ook heel gebruikelijk om ze open 'aan te naaien'?
Duidelijkquote:Op zondag 25 november 2012 13:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat hangt echt van het patroon af. Mestal laat ik ze open.
ik bedoel eerst toer 1 gebruiken om te positioneren en vast te zetten en dan toer twee om goed vast te zetten en steken verbergen. Ik steek wel in elke steek![]()
Lekker onduidelijke toelichting dot!
I know.. solly +
Heb ik vorig jaar gedaan zomer gedaan....je wilt niet weten wat je er allemaal op kan slaan in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:16 schreef MarinaJozina het volgende:
We moeten de zolder eerst eens opruimenExtra reden om dat binnenkort aan te pakken dus
Leuk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn dekentje af! Ik ben er erg blij mee en vind hem erg schattig geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb nu alleen het stofje vast gemaakt met van dat dun borduurdraad....hoop dat dat blijft zitten. En misschien moet ik nog een keer het stofje door het midden vast maken zodat ie netjes blijft zitten als je hem optilt.
Maar hij gaat in de verkoop....dus als jullie nog iemand weten die een lief schattig dekentje zoek..verwijs hem/haar even door naar mij aub
Graag gedaan, wel het resultaat laten zien hè als je er aan toe bent.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:46 schreef B.ertha het volgende:
Sjaal en muts zijn af, foto volgt!
[..]
Ik heb er daar twee van en ik vind de kleur erg mooi maar weet niet zo goed waar ik ze mee moet combineren. Ik zal overwegen of je ze mag overnemen.
[..]
Dankje
Als er niet in het patroon staat dat de onderdelen eerst dichtgenaaid moeten worden (ik haak ze dan dicht) voordat je ze aan elkaar vastmaakt, doe ik het ook niet. In het begin vond ik dat ook erg lastig maar het went. Wat soms heel handig is, zijn extra lange spelden (al gebruik ik tegenwoordig geen spelden meer, ik doe het op de gok, soms niet handigquote:
Welke?quote:Op zondag 25 november 2012 14:06 schreef Ynske het volgende:
Mezelf net twee toffe boekjes met patronen cadeau gedaan
quote:
goedquote:
voor 3.95 per stuk
en phildar coton 3 lag voor 1.50
Hoe is het met je deken? Of heb ik dat door de snelheid van de topics tegenwoordig gemist? die hexagondeken vind ik zo tof, maar durf er zelf niet zo goed aan te beginnen, ben benieuwd hoe het bij jou gaat
Wauw Angelof9 die sjaals! Mooi!quote:Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook weer wat dingen afgemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ben je er al uit? want je redanatie klopt gewoon hoorquote:Op zondag 25 november 2012 15:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wanneer er staat decreasein the next 2stitches dan doe je toch maar 1 mindering? Want voor 1 mindering heb je 2 steken nodig, toch?
leuk joh!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
Hellup, wat gaan jullie weer hard!
Ik ben dit jaar ook voor Serious Request bezig. Gezien het thema onnodige babysterfte en het symbool van een speen (die ze scheinbaar ook gaan verkopen) leek het me leuk om speenkettingen te maken. Heb een leuk patroon gevonden en toestemming gekregen van de ontwerpster. Ben benieuwd hoe het zal lopen.
[ link | afbeelding ]
wat een goed idee en wat zijn ze leuk!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben dit jaar ook voor Serious Request bezig. Gezien het thema onnodige babysterfte en het symbool van een speen (die ze scheinbaar ook gaan verkopen) leek het me leuk om speenkettingen te maken. Heb een leuk patroon gevonden en toestemming gekregen van de ontwerpster. Ben benieuwd hoe het zal lopen.
[ link | afbeelding ]
ik ook:Dquote:Op zondag 25 november 2012 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
wat een goed idee en wat zijn ze leuk!
ik zit in dubio over mijn volgende project.....:s
Ja het klopte wel, ik kwam alleen niet uit bij 1 rij maar met 1 mindering verder gegaan en alle rijen daarna klopten wel dus ik vind t wel prima zo! Hij is bijna afquote:Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ben je er al uit? want je redanatie klopt gewoon hoor
wat een mooie sjaals komen er toch steeds voorbij! het lijkt me erg veel werk maar wel goede resultaten
Wat leuk!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
[ link | afbeelding ]
goed bezig!quote:Op zondag 25 november 2012 23:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja het klopte wel, ik kwam alleen niet uit bij 1 rij maar met 1 mindering verder gegaan en alle rijen daarna klopten wel dus ik vind t wel prima zo! Hij is bijna af
ik werk idd ook met 5 kleuren in de dekenquote:Op zondag 25 november 2012 23:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
goed bezig!
en dottey, waar twijfel jij over dan?
ik ben aant twijfelen over een nieuwe deken en heb ook al een mooie kleurencombi gevonden, maar dat zijn maar 5kleuren en vraag me af of dat dat genoeg is/leuk wordt......(en niet te duur....maar ja een deken is niet echt goedkoop volgens mij)
die onderste is toch gewoon steeds 2 stokjes, 1 lossen, 2 stokjesquote:Op maandag 26 november 2012 12:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoi! Straks even een foto posten van mijn muts en sjaal
Weet iemand toevallig een (gratis) alternatief voor dit patroon?
[ afbeelding ]
http://www.etsy.com/listing/111840899/kerstbal-haakpatroon
En dan het liefste om om een bestaande bal heen te haken?
Het patroon is toch gratis?quote:Op maandag 26 november 2012 12:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoi! Straks even een foto posten van mijn muts en sjaal
Weet iemand toevallig een (gratis) alternatief voor dit patroon?
[ afbeelding ]
http://www.etsy.com/listing/111840899/kerstbal-haakpatroon
En dan het liefste om om een bestaande bal heen te haken?
Ik zag het al ja.. Laats was er ook iemand kerstballen aan het maken in het topic.. Misschien heeft die een patroontje?quote:Op maandag 26 november 2012 12:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nee, 2.75, via haar eigen webshop 2.50 zag ik later
Ja dat is mijn vraag dus, maar ik weet niet meer wie het wasquote:Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik zag het al ja.. Laats was er ook iemand kerstballen aan het maken in het topic.. Misschien heeft die een patroontje?
Ja denk dat ik het daar maar bij hou.....had er net 15 geselecteerd...werd een duur grapje...quote:Op maandag 26 november 2012 12:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik werk idd ook met 5 kleuren in de deken
Ja ik maak ze voor iemand anders en die wil echt ballen iddquote:Op maandag 26 november 2012 12:33 schreef J0ycie88 het volgende:
je wilt echt ballen hebben ik heb nog wel ergens een patroontje voor dennenappels?
Moet zeggen dat ik het ook echt een heel leuk patroontje vind! Alleen weet niet of het ook leuk is met alleen bruintinten. Hier is huis staan kleurtjes echt niet. Dan word ik na 3 dagen gillend gek van de boom haha!quote:Op maandag 26 november 2012 12:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik maak ze voor iemand anders en die wil echt ballen idd![]()
Ik heb het patroontje maar besteld. Kan ik deze week met oud katoen het alvast uitproberen
Degene waarvoor ik ze maak wil de kleurtjes, creme, khaki, chocoladebruin en fuchsia geloof ikquote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het ook echt een heel leuk patroontje vind! Alleen weet niet of het ook leuk is met alleen bruintinten. Hier is huis staan kleurtjes echt niet. Dan word ik na 3 dagen gillend gek van de boom haha!
Die ga ik een paar erbij maken als ik katoen over heb.quote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef trui het volgende:
ik vind Lucy's 'Baubles' ook nog steeds leuk trouwens.
Je wordt bedankt, nu wil ik die ook makenquote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef trui het volgende:
ik vind Lucy's 'Baubles' ook nog steeds leuk trouwens.
Dat wordt een mooi dekentje denk ik!quote:Op maandag 26 november 2012 14:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een keuze gemaakt en bestelling geplaatst....hopelijk snel binnen zodat ik ook snel kan beginnen
[ afbeelding ]
geen heel duidelijk plaatje zo te zien. Maar de foto heb ik als inspiratie gebruikt en daarna kleuren uitgezocht via woolly en op ravelry gebruikersfotos gezocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
3 katten en 1 hond en dus wellicht straks 2 katten en 1 hond.quote:Op maandag 26 november 2012 14:26 schreef trui het volgende:
tjee trovey, 't is wel een heftig jaar voor jou zo. sterkte. hoeveel huisdieren heb je ook alweer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.quote:Op maandag 26 november 2012 14:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat wordt een mooi dekentje denk ik!
Hoeveel geld ben je kwijt voor alle garen?
lijkt me wel jaquote:Op maandag 26 november 2012 15:06 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu de magic loop en dan moet je in de 6 vasten vasten haken he wil een bloempot hoes maken.
maar moet je dan door het hele vtje, en dan nu steeds 2 vasten per vasten zodat je er 12 hebt en dan?
Tx voor de hulp
Ik hoop ook dat je genoeg hebt, anders wordt het wel heel duurquote:Op maandag 26 november 2012 15:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.
1 deken per jaar is toch niet zó duur?quote:Op maandag 26 november 2012 15:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
(vraag me nogsteeds waar lucy van attic24 het van doet.....met haar 1 deken per jaar) )
ik heb geen idee....maar als je zoals zij doet steeds 15 kleuren gebruikt (en daar vast meer dan 1 bol in gaan) en ze gebruikt volgens mij ook niet het goedkoopste garen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:19 schreef trui het volgende:
[..]
1 deken per jaar is toch niet zó duur?
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?quote:Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef trui het volgende:
is 't duidelijk genoeg voor je dapmar? het aantal meerderingen per ronde blijft gelijk, het aantal tussen de meerderingen in liggende 'gewone' vasten wordt elke ronde 1 groter.
als je namelijk steeds in elke vaste blijft meerderen gaat je rondje golven, dan heb je teveel steken in een ronde zitten. zodra je stopt met meerderen, dus in elke onderliggende steek 1 nieuwe steek maakt, zal je werk 'omhoog' gaan. als je bloempot niet recht naar boven loopt maar een beetje schuin kun je ook nadat je 'omhoog' bent gegaan nog hier en daar een meerdering invoegen. even proberen wat het best past bij die vorm.
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:23 schreef Dottey het volgende:
na lang dubben over waar ik nu weer aan wilde starten.... ben ik er aan uit..
ik ga een eigen ontwerp pop maken. Zal wel een enorm proces zijn waarvan ik nog niet precies kan inschatten hoe of wat.... maar dat zien we gaande weg wel![]()
Ik zal proberen steeds een update te showen als er iets "af" is.
Eerste voet +schoen + sok is afDus dat mag wel met een fotootje..
Wellicht over tig jaar dat het patroon compleet is![]()
[ afbeelding ]
als je nou eerst een patroontje zoekt van een klein poppetje, dan leer je dat door het patroon te volgen. Zo hebben wij het bijna allemaal geleerdquote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
[..]
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
En hoe kom je dan tot 12? enz
word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
en daarna?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan met m`n Drops Paris deken. Maak er nu slofjes van haha!quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chucky) maar ben benieuwd naar het resultaat
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
Dottey, wat knap zo uit je hoofd...... Dit is al leuk, ben nu wel benieuwd naar de rest!
ja, door het hele v'tjequote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
door 2 vasten in elke vaste van de eerste ronde te haken.quote:En hoe kom je dan tot 12?
ja dus.quote:word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
ja, en de volgende ronde 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-een, 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-1, etc.quote:dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoorquote:Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.
Het garen is 100% acryl en dus niet zo zwaar als katoen.
Ik heb ook dingen gemaakt van Drops en dat is idd redelijk zwaar.... Maar acryl is lichter, heb mijn vorige deken er ook van gemaakt en die is lekker luchtig en zeker niet te zwaar.
En Dottey, ik vind hem nu al leuk....wat een lief sokje (als had ik vroeger een hekel aan zon sokken) ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ja die calm-col heb ik laatst ook gemaakt...met haaknaald 6 volgens mij, maar dat kwam meer doordat ik de losse ketting opwilde zetten met 6 maar ben daarna perongeluk doorgegaan met 6 ipv 5.quote:Op maandag 26 november 2012 15:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoor
Ik wil zometeen aan de calm-col beginnen met rico creative cotton. Het is voor haaknaald 4-5 dus ik denk dat ik maar voor haaknaald 5 ga dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |