Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.quote:Op maandag 26 november 2012 14:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat wordt een mooi dekentje denk ik!
Hoeveel geld ben je kwijt voor alle garen?
lijkt me wel jaquote:Op maandag 26 november 2012 15:06 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu de magic loop en dan moet je in de 6 vasten vasten haken he wil een bloempot hoes maken.
maar moet je dan door het hele vtje, en dan nu steeds 2 vasten per vasten zodat je er 12 hebt en dan?
Tx voor de hulp
Ik hoop ook dat je genoeg hebt, anders wordt het wel heel duurquote:Op maandag 26 november 2012 15:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.
1 deken per jaar is toch niet zó duur?quote:Op maandag 26 november 2012 15:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
(vraag me nogsteeds waar lucy van attic24 het van doet.....met haar 1 deken per jaar) )
ik heb geen idee....maar als je zoals zij doet steeds 15 kleuren gebruikt (en daar vast meer dan 1 bol in gaan) en ze gebruikt volgens mij ook niet het goedkoopste garen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:19 schreef trui het volgende:
[..]
1 deken per jaar is toch niet zó duur?
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?quote:Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef trui het volgende:
is 't duidelijk genoeg voor je dapmar? het aantal meerderingen per ronde blijft gelijk, het aantal tussen de meerderingen in liggende 'gewone' vasten wordt elke ronde 1 groter.
als je namelijk steeds in elke vaste blijft meerderen gaat je rondje golven, dan heb je teveel steken in een ronde zitten. zodra je stopt met meerderen, dus in elke onderliggende steek 1 nieuwe steek maakt, zal je werk 'omhoog' gaan. als je bloempot niet recht naar boven loopt maar een beetje schuin kun je ook nadat je 'omhoog' bent gegaan nog hier en daar een meerdering invoegen. even proberen wat het best past bij die vorm.
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:23 schreef Dottey het volgende:
na lang dubben over waar ik nu weer aan wilde starten.... ben ik er aan uit..
ik ga een eigen ontwerp pop maken. Zal wel een enorm proces zijn waarvan ik nog niet precies kan inschatten hoe of wat.... maar dat zien we gaande weg wel![]()
Ik zal proberen steeds een update te showen als er iets "af" is.
Eerste voet +schoen + sok is afDus dat mag wel met een fotootje..
Wellicht over tig jaar dat het patroon compleet is![]()
[ afbeelding ]
als je nou eerst een patroontje zoekt van een klein poppetje, dan leer je dat door het patroon te volgen. Zo hebben wij het bijna allemaal geleerdquote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
[..]
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
En hoe kom je dan tot 12? enz
word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
en daarna?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan met m`n Drops Paris deken. Maak er nu slofjes van haha!quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chucky) maar ben benieuwd naar het resultaat
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
Dottey, wat knap zo uit je hoofd...... Dit is al leuk, ben nu wel benieuwd naar de rest!
ja, door het hele v'tjequote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
door 2 vasten in elke vaste van de eerste ronde te haken.quote:En hoe kom je dan tot 12?
ja dus.quote:word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
ja, en de volgende ronde 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-een, 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-1, etc.quote:dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoorquote:Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.
Het garen is 100% acryl en dus niet zo zwaar als katoen.
Ik heb ook dingen gemaakt van Drops en dat is idd redelijk zwaar.... Maar acryl is lichter, heb mijn vorige deken er ook van gemaakt en die is lekker luchtig en zeker niet te zwaar.
En Dottey, ik vind hem nu al leuk....wat een lief sokje (als had ik vroeger een hekel aan zon sokken) ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ja die calm-col heb ik laatst ook gemaakt...met haaknaald 6 volgens mij, maar dat kwam meer doordat ik de losse ketting opwilde zetten met 6 maar ben daarna perongeluk doorgegaan met 6 ipv 5.quote:Op maandag 26 november 2012 15:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoor
Ik wil zometeen aan de calm-col beginnen met rico creative cotton. Het is voor haaknaald 4-5 dus ik denk dat ik maar voor haaknaald 5 ga dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |