over het algemeen heb ik ze zelfs meer naar binnen gestoken, maar ik zie dat dat ook niet ideaal is, krijg een rare bolling zo. Maar ik laat het zo en ga gewoon door, aldoende leert men, ja tochquote:Op zondag 25 november 2012 01:06 schreef Tyler-Girl het volgende:
Tis idd moeilijk...ik vindt het nog moeilijk (mijn ami's zijn vaak wat scheef enzo)
Maar mssn zou je (gekeken naar de 2e foto) de volgende keer de draad iets dichterbij in kunnen steken. Kweet niet of ik het goed zie, maar tis net alsof je steken heel ver rijken (dus dat je je draad hebt ingestoken in de 3e rij ipv de 1e rij die je tegenkomt).
Vaak zie je dan de aanhechting ook minder.
Hoop dat het een beetje duidelijk is
Oeh uhm, als ik thuis ben, zal ik die vanaf mijn laptop plaatsen. Ik weet het ook niet zo 1 2 3 uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:19 schreef trui het volgende:
[..]
nu nog zo dapper zijn om 't in het breitopic te zetten.![]()
mirjam, wat is 't probleem? ze zitten aan elkaar, toch?mizzEnroe heeft een paar keer een heel goed linkje geplaatst naar onzichtbaar vastnaaien van onderdelen, maar dat kan ik zo gauw niet terugvinden. Mizz, heb je het nog ergens? het lijkt me handig om dat ook in de OP te zetten, bij de handige linkjes.
Ik heb het toch gevonden!quote:Op zondag 25 november 2012 10:00 schreef trui het volgende:
ik gebruik die techniek van MizzEnroe, maar heb 't linkje niet meer. Het is op zich niet moeilijk, maar wel wat lastig te omschrijven. Even dat linkje afwachten dus.
oh daar had ik 'm niet gezien, sorry!quote:Op zondag 25 november 2012 10:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Die heeft ze als het goed is al gezien, die heb ik een paar pagina's terug ook gepost
Dat dacht ik ook al, maar wist het niet zeker.quote:Op zondag 25 november 2012 10:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Die heeft ze als het goed is al gezien, die heb ik een paar pagina's terug ook gepost
Hoe bedoel je dat? De eerste rij die je tegen komt als je het ene onderdeel tegen het andere aan zet?quote:Op zondag 25 november 2012 03:01 schreef Dottey het volgende:
ik doe vaak de eerste rij en dan nog een rondje in de tweede rij..
e dan zie je er niets van..
@Mirjam: zie bovenstaand antwoord van 2 dagen terug, met hele handige link (staat zelfs een filmpje op) met hoe je goed vast kan maken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 14:15 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
PlanetJune heeft een hoop handige tutorials over alles wat bij ami's komt kijken, waaronder een video- en fototutorial over het in elkaar zetten ervan!
Jeej!quote:Op zondag 25 november 2012 12:50 schreef Puala het volgende:
Laatst had ik hier om advies gevraagd, omdat ik telkens alles te strak aan trok. Ik heb het toen geprobeerd en na 100 pogingen in een week alles aan de kant gegooid. Gisteravond probeerde ik het weer en het lukt gewoonIk heb een lapje van 10x10 cm gehaakt. Het is niet overal even gelijk maar ik kan het dus gewoon wel
dat hangt echt van het patroon af. Mestal laat ik ze open.quote:Op zondag 25 november 2012 12:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? De eerste rij die je tegen komt als je het ene onderdeel tegen het andere aan zet?
En moet je alle onderdelen eerst dichtnaaien eigernlijk voordat je ze gaat joinen, of is het ook heel gebruikelijk om ze open 'aan te naaien'?
Duidelijkquote:Op zondag 25 november 2012 13:15 schreef Dottey het volgende:
[..]
dat hangt echt van het patroon af. Mestal laat ik ze open.
ik bedoel eerst toer 1 gebruiken om te positioneren en vast te zetten en dan toer twee om goed vast te zetten en steken verbergen. Ik steek wel in elke steek![]()
Lekker onduidelijke toelichting dot!
I know.. solly +
Heb ik vorig jaar gedaan zomer gedaan....je wilt niet weten wat je er allemaal op kan slaan in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:16 schreef MarinaJozina het volgende:
We moeten de zolder eerst eens opruimenExtra reden om dat binnenkort aan te pakken dus
Leuk.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn dekentje af! Ik ben er erg blij mee en vind hem erg schattig geworden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb nu alleen het stofje vast gemaakt met van dat dun borduurdraad....hoop dat dat blijft zitten. En misschien moet ik nog een keer het stofje door het midden vast maken zodat ie netjes blijft zitten als je hem optilt.
Maar hij gaat in de verkoop....dus als jullie nog iemand weten die een lief schattig dekentje zoek..verwijs hem/haar even door naar mij aub
Graag gedaan, wel het resultaat laten zien hè als je er aan toe bent.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:46 schreef B.ertha het volgende:
Sjaal en muts zijn af, foto volgt!
[..]
Ik heb er daar twee van en ik vind de kleur erg mooi maar weet niet zo goed waar ik ze mee moet combineren. Ik zal overwegen of je ze mag overnemen.
[..]
Dankje
Als er niet in het patroon staat dat de onderdelen eerst dichtgenaaid moeten worden (ik haak ze dan dicht) voordat je ze aan elkaar vastmaakt, doe ik het ook niet. In het begin vond ik dat ook erg lastig maar het went. Wat soms heel handig is, zijn extra lange spelden (al gebruik ik tegenwoordig geen spelden meer, ik doe het op de gok, soms niet handigquote:
Welke?quote:Op zondag 25 november 2012 14:06 schreef Ynske het volgende:
Mezelf net twee toffe boekjes met patronen cadeau gedaan
quote:
goedquote:
voor 3.95 per stuk
en phildar coton 3 lag voor 1.50
Hoe is het met je deken? Of heb ik dat door de snelheid van de topics tegenwoordig gemist? die hexagondeken vind ik zo tof, maar durf er zelf niet zo goed aan te beginnen, ben benieuwd hoe het bij jou gaat
Wauw Angelof9 die sjaals! Mooi!quote:Op zondag 25 november 2012 12:32 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb ook weer wat dingen afgemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
ben je er al uit? want je redanatie klopt gewoon hoorquote:Op zondag 25 november 2012 15:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
Wanneer er staat decreasein the next 2stitches dan doe je toch maar 1 mindering? Want voor 1 mindering heb je 2 steken nodig, toch?
leuk joh!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
Hellup, wat gaan jullie weer hard!
Ik ben dit jaar ook voor Serious Request bezig. Gezien het thema onnodige babysterfte en het symbool van een speen (die ze scheinbaar ook gaan verkopen) leek het me leuk om speenkettingen te maken. Heb een leuk patroon gevonden en toestemming gekregen van de ontwerpster. Ben benieuwd hoe het zal lopen.
[ link | afbeelding ]
wat een goed idee en wat zijn ze leuk!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
Ik ben dit jaar ook voor Serious Request bezig. Gezien het thema onnodige babysterfte en het symbool van een speen (die ze scheinbaar ook gaan verkopen) leek het me leuk om speenkettingen te maken. Heb een leuk patroon gevonden en toestemming gekregen van de ontwerpster. Ben benieuwd hoe het zal lopen.
[ link | afbeelding ]
ik ook:Dquote:Op zondag 25 november 2012 22:59 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
wat een goed idee en wat zijn ze leuk!
ik zit in dubio over mijn volgende project.....:s
Ja het klopte wel, ik kwam alleen niet uit bij 1 rij maar met 1 mindering verder gegaan en alle rijen daarna klopten wel dus ik vind t wel prima zo! Hij is bijna afquote:Op zondag 25 november 2012 17:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ben je er al uit? want je redanatie klopt gewoon hoor
wat een mooie sjaals komen er toch steeds voorbij! het lijkt me erg veel werk maar wel goede resultaten
Wat leuk!quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef KarinvdB het volgende:
[ link | afbeelding ]
goed bezig!quote:Op zondag 25 november 2012 23:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja het klopte wel, ik kwam alleen niet uit bij 1 rij maar met 1 mindering verder gegaan en alle rijen daarna klopten wel dus ik vind t wel prima zo! Hij is bijna af
ik werk idd ook met 5 kleuren in de dekenquote:Op zondag 25 november 2012 23:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
goed bezig!
en dottey, waar twijfel jij over dan?
ik ben aant twijfelen over een nieuwe deken en heb ook al een mooie kleurencombi gevonden, maar dat zijn maar 5kleuren en vraag me af of dat dat genoeg is/leuk wordt......(en niet te duur....maar ja een deken is niet echt goedkoop volgens mij)
die onderste is toch gewoon steeds 2 stokjes, 1 lossen, 2 stokjesquote:Op maandag 26 november 2012 12:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoi! Straks even een foto posten van mijn muts en sjaal
Weet iemand toevallig een (gratis) alternatief voor dit patroon?
[ afbeelding ]
http://www.etsy.com/listing/111840899/kerstbal-haakpatroon
En dan het liefste om om een bestaande bal heen te haken?
Het patroon is toch gratis?quote:Op maandag 26 november 2012 12:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hoi! Straks even een foto posten van mijn muts en sjaal
Weet iemand toevallig een (gratis) alternatief voor dit patroon?
[ afbeelding ]
http://www.etsy.com/listing/111840899/kerstbal-haakpatroon
En dan het liefste om om een bestaande bal heen te haken?
Ik zag het al ja.. Laats was er ook iemand kerstballen aan het maken in het topic.. Misschien heeft die een patroontje?quote:Op maandag 26 november 2012 12:29 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Nee, 2.75, via haar eigen webshop 2.50 zag ik later
Ja dat is mijn vraag dus, maar ik weet niet meer wie het wasquote:Op maandag 26 november 2012 12:30 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik zag het al ja.. Laats was er ook iemand kerstballen aan het maken in het topic.. Misschien heeft die een patroontje?
Ja denk dat ik het daar maar bij hou.....had er net 15 geselecteerd...werd een duur grapje...quote:Op maandag 26 november 2012 12:21 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik werk idd ook met 5 kleuren in de deken
Ja ik maak ze voor iemand anders en die wil echt ballen iddquote:Op maandag 26 november 2012 12:33 schreef J0ycie88 het volgende:
je wilt echt ballen hebben ik heb nog wel ergens een patroontje voor dennenappels?
Moet zeggen dat ik het ook echt een heel leuk patroontje vind! Alleen weet niet of het ook leuk is met alleen bruintinten. Hier is huis staan kleurtjes echt niet. Dan word ik na 3 dagen gillend gek van de boom haha!quote:Op maandag 26 november 2012 12:38 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik maak ze voor iemand anders en die wil echt ballen idd![]()
Ik heb het patroontje maar besteld. Kan ik deze week met oud katoen het alvast uitproberen
Degene waarvoor ik ze maak wil de kleurtjes, creme, khaki, chocoladebruin en fuchsia geloof ikquote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik het ook echt een heel leuk patroontje vind! Alleen weet niet of het ook leuk is met alleen bruintinten. Hier is huis staan kleurtjes echt niet. Dan word ik na 3 dagen gillend gek van de boom haha!
Die ga ik een paar erbij maken als ik katoen over heb.quote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef trui het volgende:
ik vind Lucy's 'Baubles' ook nog steeds leuk trouwens.
Je wordt bedankt, nu wil ik die ook makenquote:Op maandag 26 november 2012 12:57 schreef trui het volgende:
ik vind Lucy's 'Baubles' ook nog steeds leuk trouwens.
Dat wordt een mooi dekentje denk ik!quote:Op maandag 26 november 2012 14:15 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb een keuze gemaakt en bestelling geplaatst....hopelijk snel binnen zodat ik ook snel kan beginnen
[ afbeelding ]
geen heel duidelijk plaatje zo te zien. Maar de foto heb ik als inspiratie gebruikt en daarna kleuren uitgezocht via woolly en op ravelry gebruikersfotos gezocht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
3 katten en 1 hond en dus wellicht straks 2 katten en 1 hond.quote:Op maandag 26 november 2012 14:26 schreef trui het volgende:
tjee trovey, 't is wel een heftig jaar voor jou zo. sterkte. hoeveel huisdieren heb je ook alweer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.quote:Op maandag 26 november 2012 14:19 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dat wordt een mooi dekentje denk ik!
Hoeveel geld ben je kwijt voor alle garen?
lijkt me wel jaquote:Op maandag 26 november 2012 15:06 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu de magic loop en dan moet je in de 6 vasten vasten haken he wil een bloempot hoes maken.
maar moet je dan door het hele vtje, en dan nu steeds 2 vasten per vasten zodat je er 12 hebt en dan?
Tx voor de hulp
Ik hoop ook dat je genoeg hebt, anders wordt het wel heel duurquote:Op maandag 26 november 2012 15:09 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik moest nu in totaal ¤45 betalen, maar das inclusief verzendkosten en 1 amour haaknaald.....Maar hoop dat ik hier toch redelijk mee vooruit kan (doordat er zoveel meters opzitten) 2 bollen zijn 170 gram en de rest zijn 85grams bollen, maar daar heb ik er 2 van besteld.
1 deken per jaar is toch niet zó duur?quote:Op maandag 26 november 2012 15:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
(vraag me nogsteeds waar lucy van attic24 het van doet.....met haar 1 deken per jaar) )
ik heb geen idee....maar als je zoals zij doet steeds 15 kleuren gebruikt (en daar vast meer dan 1 bol in gaan) en ze gebruikt volgens mij ook niet het goedkoopste garen.quote:Op maandag 26 november 2012 15:19 schreef trui het volgende:
[..]
1 deken per jaar is toch niet zó duur?
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?quote:Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef trui het volgende:
is 't duidelijk genoeg voor je dapmar? het aantal meerderingen per ronde blijft gelijk, het aantal tussen de meerderingen in liggende 'gewone' vasten wordt elke ronde 1 groter.
als je namelijk steeds in elke vaste blijft meerderen gaat je rondje golven, dan heb je teveel steken in een ronde zitten. zodra je stopt met meerderen, dus in elke onderliggende steek 1 nieuwe steek maakt, zal je werk 'omhoog' gaan. als je bloempot niet recht naar boven loopt maar een beetje schuin kun je ook nadat je 'omhoog' bent gegaan nog hier en daar een meerdering invoegen. even proberen wat het best past bij die vorm.
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:23 schreef Dottey het volgende:
na lang dubben over waar ik nu weer aan wilde starten.... ben ik er aan uit..
ik ga een eigen ontwerp pop maken. Zal wel een enorm proces zijn waarvan ik nog niet precies kan inschatten hoe of wat.... maar dat zien we gaande weg wel![]()
Ik zal proberen steeds een update te showen als er iets "af" is.
Eerste voet +schoen + sok is afDus dat mag wel met een fotootje..
Wellicht over tig jaar dat het patroon compleet is![]()
[ afbeelding ]
als je nou eerst een patroontje zoekt van een klein poppetje, dan leer je dat door het patroon te volgen. Zo hebben wij het bijna allemaal geleerdquote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
[..]
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
En hoe kom je dan tot 12? enz
word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
en daarna?
Dat heb ik inderdaad ook gedaan met m`n Drops Paris deken. Maak er nu slofjes van haha!quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
chuckyquote:Op maandag 26 november 2012 15:25 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Leuk! Ik ben niet zo van de poppen (chucky) maar ben benieuwd naar het resultaat
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.quote:Op maandag 26 november 2012 15:26 schreef jufMeghan het volgende:
Tyler-girl, wat voor een deken a je maken? Trouwens prachtige kleuren zeg. Is dat katoen wat je besteld hebt? Wordt dat niet zwaar, ik wilde een grannystripe met Paris Drops maken, was na 15 toeren al niet meer te tillen, heb het maar uitgehaald.
Dottey, wat knap zo uit je hoofd...... Dit is al leuk, ben nu wel benieuwd naar de rest!
ja, door het hele v'tjequote:Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef dapmar het volgende:
Dus je hebt er eerst 6 en dan doe je door het hele vtje he?
door 2 vasten in elke vaste van de eerste ronde te haken.quote:En hoe kom je dan tot 12?
ja dus.quote:word het dan van 6 naar 12 steeds 2 vasten in 1 zodat je er 12 hebt.
ja, en de volgende ronde 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-een, 1 vaste, 1 vaste, 2 vasten-in-1, etc.quote:dan 1 vasten 2 vasten 1 vasten 2 vasten enz?
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoorquote:Op maandag 26 november 2012 15:30 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ik deze deken gaan maken. Ik moet alleen nog even kijken of het ook leuk wordt met minder kleurtjes.
Het garen is 100% acryl en dus niet zo zwaar als katoen.
Ik heb ook dingen gemaakt van Drops en dat is idd redelijk zwaar.... Maar acryl is lichter, heb mijn vorige deken er ook van gemaakt en die is lekker luchtig en zeker niet te zwaar.
En Dottey, ik vind hem nu al leuk....wat een lief sokje (als had ik vroeger een hekel aan zon sokken) ben benieuwd naar het eindresultaat.
Ja die calm-col heb ik laatst ook gemaakt...met haaknaald 6 volgens mij, maar dat kwam meer doordat ik de losse ketting opwilde zetten met 6 maar ben daarna perongeluk doorgegaan met 6 ipv 5.quote:Op maandag 26 november 2012 15:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wauw! Denk wel dat dat mooi wordt hoor
Ik wil zometeen aan de calm-col beginnen met rico creative cotton. Het is voor haaknaald 4-5 dus ik denk dat ik maar voor haaknaald 5 ga dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |