abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119479658
Die haken en breien boekjes, want!
pi_119479756
Er zijn ook nog kleine breiboekjes maar die vond ik niet interessant, volgens mij dezelfde inhoud als die Zeemanboekjes...althans eentje wel want daarvan herkende ik de inhoud want het had dezelfde foto's en projecten. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119479831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:45 schreef trovey het volgende:
Er zijn ook nog kleine breiboekjes maar die vond ik niet interessant, volgens mij dezelfde inhoud als die Zeemanboekjes...althans eentje wel want daarvan herkende ik de inhoud want het had dezelfde foto's en projecten. :')
Ja die heb ik laatst zien liggen maar deze niet :o
pi_119479875
Die breinaalden zijn geniaal hè :D Aan de ene kant wil ik ze hebben want cool en 89 cent en mocht je ze ooit nodig hebben nergens te vinden voor een aardige prijs natuurlijk, maar waaar laat je ze? :')
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  woensdag 21 november 2012 @ 20:48:47 #255
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_119479938
Ik heb een schattig patroontje voor een vestje waar je tunisch voor moet haken, zijn daar die grote haaknaalden van de action handig voor?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_119480110
Haat aan Fluffy-wol... maar de Sint is af! (hoewel ik het hoofd toch nog verkeerd had gedaan, maar gelukkig zie je daar niks van :+ )

pi_119481707
Hoe zie ik nu het verschil tussen de binnenkant en de buitenkant van mijn haakwerkje? Welke kant moet met het in elkaar zetten aan de buitenkant terechtkomen?
Ik twijfel nogal en zie in dit werkje, met vasten, het verschil dus niet :@

Dit is de kant die steeds naar me toe gericht is met haken.

En deze kans is steeds van me af gericht.

Zien jullie het verschil, en hoe dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_119481840
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:47 schreef Lutte het volgende:
Die breinaalden zijn geniaal hè :D Aan de ene kant wil ik ze hebben want cool en 89 cent en mocht je ze ooit nodig hebben nergens te vinden voor een aardige prijs natuurlijk, maar waaar laat je ze? :')
In een oude kunststof houder voor posters in mijn geval :') en 89 cent is spotgoedkoop, die dingen zijn peperduur in normale winkels, ik heb ze gezien voor rondom de 10 euro(en vaak nog duurder). Je kunt ze trouwens ook gebruiken voor dat stokhaken, wil ik ook nog eens proberen.
Optimist tot in de kist
pi_119481891
quote:
11s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:52 schreef Lijnloos het volgende:
Haat aan Fluffy-wol... maar de Sint is af! (hoewel ik het hoofd toch nog verkeerd had gedaan, maar gelukkig zie je daar niks van :+ )

[ afbeelding ]
Fluffywol is :r maar hier goed gebruikt. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_119481956
quote:
5s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:
Hoe zie ik nu het verschil tussen de binnenkant en de buitenkant van mijn haakwerkje? Welke kant moet met het in elkaar zetten aan de buitenkant terechtkomen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zie het ook niet :@ , waarschijnlijk heb ik heel veel rond gehaakte projecten die binnenstebuiten zijn. :')
Optimist tot in de kist
pi_119482169
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op de bovenste foto zie je de 'goede' kant :)

Op die foto zijn de verschillende rondes het beste te onderscheiden. Je ziet echt rondjes, dat is bij die onderste veel minder.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_119482242
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De onderste is niet goed. Bij dit garen kun je het mindergoed zien, maar die kant is platter. En de eerste is goed (de kant naar je toe ). Hier zie mooie bobbeltjes :-)

Ohhhhhhh action wacht op mij !!!! Ik wil ook nog :-)
By DMB
  woensdag 21 november 2012 @ 21:33:19 #263
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119482309
mirjam op de eerste foto zie je de 'goede' kant. die moet dus aan de buitenkant komen.
in de haak.
pi_119483490
Ik onthoud het zo: het 'staartje' (begindraadje) moet aan de binnenkant van het projectje komen. :)
pi_119483624
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:53 schreef YogaLove het volgende:
Ik onthoud het zo: het 'staartje' (begindraadje) moet aan de binnenkant van het projectje komen. :)
Ja, zo onthoud ik het ook!
pi_119484078
Bedankt dames O+
pi_119484583
WIPje:

Sorry voor de fotokwaliteit. Hij wordt lang! :D
pi_119484938
Mooi bertha! Is dat mosterdgeel van de wibra?

Wordt die kleur nog ooit aangevuld want het is echt een super kleur voor een sjaal bij mn zwarte jas O+
pi_119484983
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:53 schreef YogaLove het volgende:
ik onthoud het zo... als ik start met een rondje haken zoals op plaatje 1 en ik ben al een aantal rijen verder... Dan haak ik 'achter' het rondje langs (van rechts naar links) als het dan tijd is voor de bolling, duuw ik hem altijd zo (naar binnen) dat ik 'voor' het rondje langs zoals plaatje twee (rechts naar links) moet. Als ik dan eens per ongeluk mijn draadje om de een of andere rede niet goed heb (of zoals ik normaal doe.. meehaak) zie ik het niet meer goed. Als je al wat verder geoefend bent.. zie je het verschil goed tussen binnen en buitenkant aan de bolling van de v of aan de vorm ^^.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119485044
Ik haak zo strak dat ik steeds die naald door het gaatje moet duwen en dan prik ik steeds in mn wijsvinger, nu is die vinger auw :')
pi_119485062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mooi bertha! Is dat mosterdgeel van de wibra?

Wordt die kleur nog ooit aangevuld want het is echt een super kleur voor een sjaal bij mn zwarte jas O+
ja O+
Ik heb het via creado :)
pi_119485182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
Ik haak zo strak dat ik steeds die naald door het gaatje moet duwen en dan prik ik steeds in mn wijsvinger, nu is die vinger auw :')
De wijsvinger van mn linkerhand was helemaal rauw zegmaar een stuk, nu is het een stuk hard 'schilferig' (het peelt zeg maar, lekker duidelijk) vel :')
pi_119485207
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
vingerhoedje, of ietsjes minder strak en verkrampt haken :P
Pijnlijk! lijkt me dan ook dat je zo verkrampt blijft ook al heb je je naald al minuten los :o
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119485243
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:18 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

De wijsvinger van mn linkerhand was helemaal rauw zegmaar een stuk, nu is het een stuk hard 'schilferig' (het peelt zeg maar, lekker duidelijk) vel :')
waar we eelt haken!
pi_119485247
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:19 schreef Dottey het volgende:

[..]

vingerhoedje, of ietsjes minder strak en verkrampt haken :P
Pijnlijk! lijkt me dan ook dat je zo verkrampt blijft ook al heb je je naald al minuten los :o
verkrampt valt mee, maar ik voel het wel. Maar dat plekje op mn wijsvinger joh, auw :')
pi_119485273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:19 schreef Dottey het volgende:

[..]

waar we eelt haken!
Ik hoop het niet :'(

Ik dacht wel dat mn hand nu beter zou voelen, niet dus :')

Afkickverschijnselen :'(

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 22:25:05 ]
  woensdag 21 november 2012 @ 22:26:32 #277
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_119485671
Ik kruip ook even uit de meelurk-modus om iets te showen :P .

Poosje geleden ein-de-lijk de babydeken afgemaakt, de ontvanger (en ouders) zijn er gelukkig erg blij mee :) .

klerkje
pi_119486348
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:26 schreef Spiegelei het volgende:

Poosje geleden ein-de-lijk de babydeken afgemaakt, de ontvanger (en ouders) zijn er gelukkig erg blij mee :) .

[ afbeelding ]
wauw mooi O+
  woensdag 21 november 2012 @ 22:47:09 #279
211083 Angelof9
I must go first
pi_119487076
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het is heel makkelijk, als je haakt, steek je je naald altijd van de goede kant naar de verkeerde kant. Dus daar waar je je haak insteekt, is de goede kant, daar waar de haak naar buiten komt, is de "verkeerde" kant.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119487688
quote:

[ afbeelding ]
ik dacht even een seconde of wat dat het een zwart wit foto was....... zat gefascineerd naar je deken te kijken en hoe de kleuren lopen... en toen merkte ik ineens het bruin van de bank :D

Wat mooi.. en wat een mooi kleurgebruik van die tinten grijs O+
pi_119487826
iemand in de buurt van deventer?
http://www.dol-op-wol.nl/

quote:
Verlenging Internet actie

30 oktober 2012

Wegens succes verlengd: Nu ook in de hele maand november. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf ¤25,00!
  woensdag 21 november 2012 @ 23:03:16 #282
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_119487934
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:58 schreef Dottey het volgende:

[..]

ik dacht even een seconde of wat dat het een zwart wit foto was....... zat gefascineerd naar je deken te kijken en hoe de kleuren lopen... en toen merkte ik ineens het bruin van de bank :D

Wat mooi.. en wat een mooi kleurgebruik van die tinten grijs O+
Dank je! Het was een verzoekje met als opdracht, dat het dus een bepaalde grootte moest hebben en uit vierkantjes moest bestaan in grijstinten, wit en een beetje zwart en maar heel afentoe een effen vierkantje.
Ik had nog nooit een deken gemaakt en ik ben er ook wel klaar mee voorlopig. pff het in elkaar zetten en afwerken heeft verhoudingsgewijs veel tijd gekost en dat is toch niet echt leuk werk ofzo. Maaaaaarrr ik ben wel heel blij met het resultaat, het is wel mooi geworden.
klerkje
pi_119491161
quote:

[ afbeelding ]
Prachtig, zonde om weg te geven :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119493974

Gister dit boekje bij de bieb gehaald....... O+ Er staan echt leuke dingen in.
Dat krijg ik nooit meer allemaal gehaakt voor de kerstmis.... 8)7
  donderdag 22 november 2012 @ 09:12:48 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119494224
wow spiegelei, wat een werk! mooi geworden!
in de haak.
  donderdag 22 november 2012 @ 09:15:37 #286
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_119494286
Mooi Spiegelei, héél mooi! ^O^
  donderdag 22 november 2012 @ 09:19:27 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119494374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:00 schreef Dottey het volgende:
iemand in de buurt van deventer?
http://www.dol-op-wol.nl/

[..]

aangezien het een internet-actie is hoef je niet per se in de buurt te wonen. :)
in de haak.
pi_119494977
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

verkrampt valt mee, maar ik voel het wel. Maar dat plekje op mn wijsvinger joh, auw :')
Ik heb dat juist bij mijn middelvinger. Ik gebruik mijn wijsvinger om de draad strakker te trekken.Met mijn duim en middelvinger hou ik het werkje vast en dat irriteert na een tijdje heel erg

Gelukkig geen verkrampingen.

@SpcaeInvaders: klinkt als een peesontsteking (RSI), dat kan weken duren voordat dat voorbij is. Als ik jou was (hoe moeilijk dat ook is!!) zou ik de komende twee weken niet haken of borduren. Je moet nu echt even je pezen rust gunnen. Hoe vroeger je weer aan de slag gaat, hoe harder het weer terug komt. En hoe moeilijker je er vanaf komt...

Ik heb het wel eens gehad van typen op een typmachine. Toen had ik ontstekingen in allebei mijn polsen. Auwwwwww. Het doet echt heel naar zeer en blijft pijn doen.

Heel veel beterschap ermee! :*
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119495289
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:48 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik heb dat juist bij mijn middelvinger. Ik gebruik mijn wijsvinger om de draad strakker te trekken.Met mijn duim en middelvinger hou ik het werkje vast en dat irriteert na een tijdje heel erg

Gelukkig geen verkrampingen.

@SpcaeInvaders: klinkt als een peesontsteking (RSI), dat kan weken duren voordat dat voorbij is. Als ik jou was (hoe moeilijk dat ook is!!) zou ik de komende twee weken niet haken of borduren. Je moet nu echt even je pezen rust gunnen. Hoe vroeger je weer aan de slag gaat, hoe harder het weer terug komt. En hoe moeilijker je er vanaf komt...

Ik heb het wel eens gehad van typen op een typmachine. Toen had ik ontstekingen in allebei mijn polsen. Auwwwwww. Het doet echt heel naar zeer en blijft pijn doen.

Heel veel beterschap ermee! :*
Had ik dan niet meer pijn moeten hebben? Dinsdag was het wel echt vervelend maar nu heb ik momenten dat het helemaal geen pijn doet en wanneer het wel pijn doet dan is het niet dat ik super erge pijn heb ofzo. Eigenwijs :@ Ik ben nog niet aan het haken hoor, maar 2 weken :'(

Ik denk dat ik ook weet waar het van is trouwens, op vrijdag heb ik de hele dag met zpagetti zitten haken en dat was best zwaar. Toen was mijn hand ook echt verkrampt maar ik wilde perse die mand zo ver mogelijk afmaken :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2012 10:08:36 ]
pi_119495780
Wat een prachtige deken Spiegelei. Daar mag je met recht trots op zijn!!

De laatste tijd veel gehaakt en nu last van mijn wijsvinger, waar de haaknaald steeds tegen aan komt. Las hier iets over zere vingers, vandaar. (Heb niet alles teruggelezen).
Zometeen mijn afstudeergesprek dus ben behoorlijk zenuwachtig.....

Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
http://creatiesvankokosnoot.blogspot.com
pi_119495801
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat een prachtige deken Spiegelei. Daar mag je met recht trots op zijn!!

De laatste tijd veel gehaakt en nu last van mijn wijsvinger, waar de haaknaald steeds tegen aan komt. Las hier iets over zere vingers, vandaar. (Heb niet alles teruggelezen).

Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
Heel.Veel.Geduld. :')
pi_119496148
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:26 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

En op je handen gaan zitten. Dan kun je hun werkjes namelijk niet uit hun handen rukken :')
pi_119496637
Wauw Spiegelei, heel mooi!! O+
Ik hou ook wel van grijstinten; onze halve huis bestaat daaruit! :)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:

Succes met je gesprek! ^O^

Ik denk dat het juist makkelijk is als je er echt naast zit als je iemand leert haken, dan kun je het echt voordoen en goed aanwijzen. Ook daarmee succes! ;)
pi_119497435
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:41 schreef B.ertha het volgende:

[..]

En op je handen gaan zitten. Dan kun je hun werkjes namelijk niet uit hun handen rukken :')
Dat ja... Heb vorige week ook een pogibg gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uil :+

Oh en ik ben op dot moment nuttih met aangenaam aan het combineren: hakend bij de kwikfit terwijl ik wacgt tot mijn winterbandjes op de auto zitten ;)
pi_119497468
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:19 schreef trui het volgende:

[..]

aangezien het een internet-actie is hoef je niet per se in de buurt te wonen. :)
maar er zijn ook workshops ^^. en een leuke winkel.. de wolactie is idd niet voor alleen de buurtjes.
pi_119497676
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja... Heb vorige week ook een pogibg gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uil :+

Oh en ik ben op dot moment nuttih met aangenaam aan het combineren: hakend bij de kwikfit terwijl ik wacgt tot mijn winterbandjes op de auto zitten ;)
Haha, tijdens mijn kleine beurt heb ik destijds mijn converse sneakertjes gehaakt :D
pi_119497825
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:04 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Had ik dan niet meer pijn moeten hebben? Dinsdag was het wel echt vervelend maar nu heb ik momenten dat het helemaal geen pijn doet en wanneer het wel pijn doet dan is het niet dat ik super erge pijn heb ofzo. Eigenwijs :@ Ik ben nog niet aan het haken hoor, maar 2 weken :'(

Ik denk dat ik ook weet waar het van is trouwens, op vrijdag heb ik de hele dag met zpagetti zitten haken en dat was best zwaar. Toen was mijn hand ook echt verkrampt maar ik wilde perse die mand zo ver mogelijk afmaken :@
Jij bent degene die de pijn voelt, dus je zult zelf zeker weten wat het beste is voor jezelf. ;) Die rustperiode die ik aangaf, is bij een ontsteking. Gelukkig begint bij jou de pijn al weg te gaan. Ik zou dan toch wel 1 weekje wachten voor je weer wat doet. het is moeilijk, maar je kunt het! You go girl! *O*

Zpaghetti is dan ook heel zwaar om mee te werken. Ik krijg er ook altijd kramp van. Ik kan niet meer dan 1 tot 3 rondes per dag doen bij een mand, anders krijg ik net als jij pijn.
pi_119497880
quote:
17s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:26 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

:Y

Je kunt ervan uit gaan dat zelfs de eenvoudigste dingen al lastig zal zijn voor ze. Zoals het vasthouden van de draad. Ik heb het ook eens geprobeerd bij 2 vriendinnen waarvan 1 linkshandig Dat was echt erg! Die linkshandige heb ik uiteindelijk linkshandig leren haken terwijl ik zelf zeer linksonhandig ben. :X
pi_119498108
Heb ik dan zoveel mazzel gehad toen ik mijn schoonzusje leerde haken? :@

Want die pikte het vrij snel op eigenlijk (ze had al wel 1 of 2 youtube filmpjes gezien trouwens!) en was na 1 of 2 dagen al vrij kritisch over haar eigen werk omdat het niet snel genoeg ging en niet alle steken perfect even strak waren :')
pi_119498178
quote:

[ afbeelding ]
erg gaaf...
By DMB
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')