Ja die heb ik laatst zien liggen maar deze nietquote:Op woensdag 21 november 2012 20:45 schreef trovey het volgende:
Er zijn ook nog kleine breiboekjes maar die vond ik niet interessant, volgens mij dezelfde inhoud als die Zeemanboekjes...althans eentje wel want daarvan herkende ik de inhoud want het had dezelfde foto's en projecten.
In een oude kunststof houder voor posters in mijn gevalquote:Op woensdag 21 november 2012 20:47 schreef Lutte het volgende:
Die breinaalden zijn geniaal hèAan de ene kant wil ik ze hebben want cool en 89 cent en mocht je ze ooit nodig hebben nergens te vinden voor een aardige prijs natuurlijk, maar waaar laat je ze?
Fluffywol isquote:Op woensdag 21 november 2012 20:52 schreef Lijnloos het volgende:
Haat aan Fluffy-wol... maar de Sint is af! (hoewel ik het hoofd toch nog verkeerd had gedaan, maar gelukkig zie je daar niks van)
[ afbeelding ]
Ik zie het ook nietquote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:
Hoe zie ik nu het verschil tussen de binnenkant en de buitenkant van mijn haakwerkje? Welke kant moet met het in elkaar zetten aan de buitenkant terechtkomen?
Ik twijfel nogal en zie in dit werkje, met vasten, het verschil dus niet
Dit is de kant die steeds naar me toe gericht is met haken.
[ afbeelding ]
En deze kans is steeds van me af gericht.
[ afbeelding ]
Zien jullie het verschil, en hoe dan?
Op de bovenste foto zie je de 'goede' kantquote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:
Hoe zie ik nu het verschil tussen de binnenkant en de buitenkant van mijn haakwerkje? Welke kant moet met het in elkaar zetten aan de buitenkant terechtkomen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De onderste is niet goed. Bij dit garen kun je het mindergoed zien, maar die kant is platter. En de eerste is goed (de kant naar je toe ). Hier zie mooie bobbeltjes :-)quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, zo onthoud ik het ook!quote:Op woensdag 21 november 2012 21:53 schreef YogaLove het volgende:
Ik onthoud het zo: het 'staartje' (begindraadje) moet aan de binnenkant van het projectje komen.
ik onthoud het zo... als ik start met een rondje haken zoals op plaatje 1 en ik ben al een aantal rijen verder... Dan haak ik 'achter' het rondje langs (van rechts naar links) als het dan tijd is voor de bolling, duuw ik hem altijd zo (naar binnen) dat ik 'voor' het rondje langs zoals plaatje twee (rechts naar links) moet. Als ik dan eens per ongeluk mijn draadje om de een of andere rede niet goed heb (of zoals ik normaal doe.. meehaak) zie ik het niet meer goed. Als je al wat verder geoefend bent.. zie je het verschil goed tussen binnen en buitenkant aan de bolling van de v of aan de vorm ^^.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:53 schreef YogaLove het volgende:
Ik onthoud het zo: het 'staartje' (begindraadje) moet aan de binnenkant van het projectje komen.
jaquote:Op woensdag 21 november 2012 22:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
Mooi bertha! Is dat mosterdgeel van de wibra?
Wordt die kleur nog ooit aangevuld want het is echt een super kleur voor een sjaal bij mn zwarte jas
De wijsvinger van mn linkerhand was helemaal rauw zegmaar een stuk, nu is het een stuk hard 'schilferig' (het peelt zeg maar, lekker duidelijk) velquote:Op woensdag 21 november 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
Ik haak zo strak dat ik steeds die naald door het gaatje moet duwen en dan prik ik steeds in mn wijsvinger, nu is die vinger auw
vingerhoedje, of ietsjes minder strak en verkrampt hakenquote:Op woensdag 21 november 2012 22:16 schreef Mirjam het volgende:
Ik haak zo strak dat ik steeds die naald door het gaatje moet duwen en dan prik ik steeds in mn wijsvinger, nu is die vinger auw
waar we eelt haken!quote:Op woensdag 21 november 2012 22:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
De wijsvinger van mn linkerhand was helemaal rauw zegmaar een stuk, nu is het een stuk hard 'schilferig' (het peelt zeg maar, lekker duidelijk) vel
verkrampt valt mee, maar ik voel het wel. Maar dat plekje op mn wijsvinger joh, auwquote:Op woensdag 21 november 2012 22:19 schreef Dottey het volgende:
[..]
vingerhoedje, of ietsjes minder strak en verkrampt haken![]()
Pijnlijk! lijkt me dan ook dat je zo verkrampt blijft ook al heb je je naald al minuten los
Ik hoop het nietquote:
wauw mooiquote:Op woensdag 21 november 2012 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
Ik kruip ook even uit de meelurk-modus om iets te showen.
Poosje geleden ein-de-lijk de babydeken afgemaakt, de ontvanger (en ouders) zijn er gelukkig erg blij mee.
[ afbeelding ]
Het is heel makkelijk, als je haakt, steek je je naald altijd van de goede kant naar de verkeerde kant. Dus daar waar je je haak insteekt, is de goede kant, daar waar de haak naar buiten komt, is de "verkeerde" kant.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:23 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik dacht even een seconde of wat dat het een zwart wit foto was....... zat gefascineerd naar je deken te kijken en hoe de kleuren lopen... en toen merkte ik ineens het bruin van de bankquote:Op woensdag 21 november 2012 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
Poosje geleden ein-de-lijk de babydeken afgemaakt, de ontvanger (en ouders) zijn er gelukkig erg blij mee.
[ afbeelding ]
quote:Verlenging Internet actie
30 oktober 2012
Wegens succes verlengd: Nu ook in de hele maand november. Wij nemen de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf ¤25,00!
Dank je! Het was een verzoekje met als opdracht, dat het dus een bepaalde grootte moest hebben en uit vierkantjes moest bestaan in grijstinten, wit en een beetje zwart en maar heel afentoe een effen vierkantje.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:58 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik dacht even een seconde of wat dat het een zwart wit foto was....... zat gefascineerd naar je deken te kijken en hoe de kleuren lopen... en toen merkte ik ineens het bruin van de bank![]()
Wat mooi.. en wat een mooi kleurgebruik van die tinten grijs
Prachtig, zonde om weg te gevenquote:Op woensdag 21 november 2012 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
[ afbeelding ]
aangezien het een internet-actie is hoef je niet per se in de buurt te wonen.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:00 schreef Dottey het volgende:
iemand in de buurt van deventer?
http://www.dol-op-wol.nl/
[..]
Ik heb dat juist bij mijn middelvinger. Ik gebruik mijn wijsvinger om de draad strakker te trekken.Met mijn duim en middelvinger hou ik het werkje vast en dat irriteert na een tijdje heel ergquote:Op woensdag 21 november 2012 22:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
verkrampt valt mee, maar ik voel het wel. Maar dat plekje op mn wijsvinger joh, auw
Had ik dan niet meer pijn moeten hebben? Dinsdag was het wel echt vervelend maar nu heb ik momenten dat het helemaal geen pijn doet en wanneer het wel pijn doet dan is het niet dat ik super erge pijn heb ofzo. Eigenwijsquote:Op donderdag 22 november 2012 09:48 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ik heb dat juist bij mijn middelvinger. Ik gebruik mijn wijsvinger om de draad strakker te trekken.Met mijn duim en middelvinger hou ik het werkje vast en dat irriteert na een tijdje heel erg
Gelukkig geen verkrampingen.
@SpcaeInvaders: klinkt als een peesontsteking (RSI), dat kan weken duren voordat dat voorbij is. Als ik jou was (hoe moeilijk dat ook is!!) zou ik de komende twee weken niet haken of borduren. Je moet nu echt even je pezen rust gunnen. Hoe vroeger je weer aan de slag gaat, hoe harder het weer terug komt. En hoe moeilijker je er vanaf komt...
Ik heb het wel eens gehad van typen op een typmachine. Toen had ik ontstekingen in allebei mijn polsen. Auwwwwww. Het doet echt heel naar zeer en blijft pijn doen.
Heel veel beterschap ermee!
Heel.Veel.Geduld.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Wat een prachtige deken Spiegelei. Daar mag je met recht trots op zijn!!
De laatste tijd veel gehaakt en nu last van mijn wijsvinger, waar de haaknaald steeds tegen aan komt. Las hier iets over zere vingers, vandaar. (Heb niet alles teruggelezen).
Zometeen mijn afstudeergesprek dus ben behoorlijk zenuwachtig.....
Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
Succes met je gesprek!quote:Op donderdag 22 november 2012 10:25 schreef creatiesvankokosnoot het volgende:
Zometeen mijn afstudeergesprek dus ben behoorlijk zenuwachtig.....
Komende zondag ga ik een groepje vriendinnen leren haken, ze willen graag kerstballen maken. Allen nog nooit gehaakt, heb een patroon voor ze gemaakt, alles duidelijk met uitleg van de steken. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Of hebben jullie nog handige tips?
Dat ja... Heb vorige week ook een pogibg gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uilquote:Op donderdag 22 november 2012 10:41 schreef B.ertha het volgende:
[..]
En op je handen gaan zitten. Dan kun je hun werkjes namelijk niet uit hun handen rukken
maar er zijn ook workshops ^^. en een leuke winkel.. de wolactie is idd niet voor alleen de buurtjes.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:19 schreef trui het volgende:
[..]
aangezien het een internet-actie is hoef je niet per se in de buurt te wonen.
Haha, tijdens mijn kleine beurt heb ik destijds mijn converse sneakertjes gehaaktquote:Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja... Heb vorige week ook een pogibg gewaagd om een vriendin te leren haken. Maar haar "geweldige" hand-oog-coordinatie + niet tegelijk kunnen tellen + mijn geduld resulteerde in een soort van rond lapje van 3 toeren in ruim 2 uur ipv een hele uil
Oh en ik ben op dot moment nuttih met aangenaam aan het combineren: hakend bij de kwikfit terwijl ik wacgt tot mijn winterbandjes op de auto zitten
Jij bent degene die de pijn voelt, dus je zult zelf zeker weten wat het beste is voor jezelf.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:04 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Had ik dan niet meer pijn moeten hebben? Dinsdag was het wel echt vervelend maar nu heb ik momenten dat het helemaal geen pijn doet en wanneer het wel pijn doet dan is het niet dat ik super erge pijn heb ofzo. EigenwijsIk ben nog niet aan het haken hoor, maar 2 weken
Ik denk dat ik ook weet waar het van is trouwens, op vrijdag heb ik de hele dag met zpagetti zitten haken en dat was best zwaar. Toen was mijn hand ook echt verkrampt maar ik wilde perse die mand zo ver mogelijk afmaken![]()
quote:
erg gaaf...quote:Op woensdag 21 november 2012 22:26 schreef Spiegelei het volgende:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |