abonnement Unibet Coolblue
pi_119498194
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:50 schreef Ryan3 het volgende:
Maar wat blijft er in dat boek nu over van dat complot van de toenmalige elite om minderjarige meisjes te ontvoeren en na allerlei seksorgieėn te vermoorden?
I´m back.
pi_119498282
Ah nieuw deel vandaar dat hij mislukte

Lavender , nee ik denk het niet ik lees deze van de zijlijn mee en zal mijn 2 duiten geven als me iets binnenvalt

BTW Theo paijmans is degene die mijn interesse in het occulte zwaar heet aangewakkerd tijdens een lezing van frontier science in krasnapolski
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_119498312
Voor de liefhebber nog even een link naar alle Ronde Huis foto's in het gemeente-archief van Nunspeet:

http://www.streekarchivar(...)mizk_alle=ronde+huis
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119498567
Gezien de rol die AOS (ene Peter of Bart Tholen) speelt heb ik deze bijdrage weggehaald.

[ Bericht 96% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 16:15:18 ]
pi_119499025
@rein tuininga

Als het gegaan is zoals Dhr. Septer zegt is het idd wrang dat degene(n) die hij van informatie heeft voorzien hem nu als leugenaar wegzetten.
Niet fair.
pi_119499066
Enige schatplichtigheid tav Dirk Septer bestaat er natuurlijk ook wel. Zijn artikel uit 1976 werd gebruikt in de blog van Pegasus/Couzy in deel 1, hiermee is deze reeks iig begonnen.
I´m back.
pi_119499110
@ septer,

Mischien kunt u nu alsnog foto's etc, plaatsen op dit forum aangezien het boek uit is van Hans schalkwijk
pi_119499209
Gezien de rol die AOS (ene Peter of Bart Tholen) speelt heb ik deze bijdrage weggehaald.

[ Bericht 80% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 16:15:36 ]
pi_119499489
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Zonnestraal10 het volgende:
@ septer,

Mischien kunt u nu alsnog foto's etc, plaatsen op dit forum aangezien het boek uit is van Hans schalkwijk
Ja, alle info is welkom, iedereen is toch op zijn eigen manier bezig met het Ronde Huis en alle documentatie, foto's,etc. maken het verhaal toch een stuk completer.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119499616
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:38 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Ja, alle info is welkom, iedereen is toch op zijn eigen manier bezig met het Ronde Huis en alle documentatie, foto's,etc. maken het verhaal toch een stuk completer.
Yeah,, zo is het maar net c_/
pi_119499642
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:38 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Ja, alle info is welkom, iedereen is toch op zijn eigen manier bezig met het Ronde Huis en alle documentatie, foto's,etc. maken het verhaal toch een stuk completer.
Het wordt niet completer, het wordt steeds chaotischer wat mij betreft...
I´m back.
pi_119499695
quote:
Weet je zeker dat dit van de échte Septer afkomstig is Reintuininga? Die man heeft nog nooit direct gereageerd hier of op Facebook en we moeten allemaal maar geloven wat misschien niet voor iedereen altijd even geloofwaardige mensen beweren van hem ontvangen te hebben. En uiteindelijk is het natuurlijk niet te checken.

Dat is sowieso moeilijk met internet natuurlijk, maar waarom zet ie nou eens niet zijn verhaal op Facebook of zo in plaats van zo moeilijk te doen en alles via via te laten plaatsten, zulke indirecte informatie is eigenlijk geen informatie.
anonieme razernist
  donderdag 22 november 2012 @ 12:48:40 #14
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119499727
quote:
5s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:47 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit van de échte Septer afkomstig is Reintuininga? Die man heeft nog nooit direct gereageerd hier of op Facebook en we moeten allemaal maar geloven wat misschien niet voor iedereen altijd even geloofwaardige mensen beweren van hem ontvangen te hebben. En uiteindelijk is het natuurlijk niet te checken.
Er staat in elk geval een anglicisme in, zoals je zou kunnen verwachten van iemand die het grootste deel van zijn leven in een Engelstalige omgeving heeft gewoond.
quote:
deze ouderlijke vrouw


[ Bericht 17% gewijzigd door Iblardi op 22-11-2012 12:57:36 ]
pi_119499907
quote:
5s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:47 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Weet je zeker dat dit van de échte Septer afkomstig is Reintuininga? Die man heeft nog nooit direct gereageerd hier of op Facebook en we moeten allemaal maar geloven wat misschien niet voor iedereen altijd even geloofwaardige mensen beweren van hem ontvangen te hebben. En uiteindelijk is het natuurlijk niet te checken.

Dat is sowieso moeilijk met internet natuurlijk, maar waarom zet ie nou eens niet zijn verhaal op Facebook of zo in plaats van zo moeilijk te doen en alles via via te laten plaatsten, zulke indirecte informatie is eigenlijk geen informatie.
De man is natuurlijk al aardig op leeftijd, dus wellicht zijn dingen zoals facebook enzo hem wat vreemd en misschien is hij wel nog steeds bang om wat er toen gebeurd is.
En zeker nu hij merkt dat hij voor leugenaar wordt weggezet zal hij niet genegen zijn om ook nog maar iets toe te voegen. Kan het me wel voorstellen ook.
pi_119499971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er staat in elk geval een anglicisme in.

[..]

Ja, die viel me ook al op. Dat pleit voor de authenticiteit, inderdaad, of voor een geraffineerdheid aan de kant van de bedrieger ;) .
Ik wil reintuininga ook niet beschuldigen trouwens aangezien een e-mail adres zo is gemaakt natuurlijk.
anonieme razernist
pi_119499978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:48 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er staat in elk geval een anglicisme in.

[..]

Elderly idd.

Overigens vraag ik me af of het relevant is om geloof te hechten aan dat verhaal van die doorgesneden remleidingen. Het wordt gebracht alsof Septer destijds op het punt stond om de beerput van ronde huis open te trekken, maar door duistere machten werd tegengehouden. Sterker er werd zelfs min of meer een aanslag op zijn leven gepleegd, waardoor hij zich genoopt zag uit het land te vluchten. Wat volgens mij echter steeds duidelijker wordt, is dat er helemaal geen sprake is van zo'n beerput. Dus als Septers remleidingen idd doorgesneden zijn... misschien is dat ongerelateerd aan het ronde huis?
I´m back.
pi_119500032
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het wordt niet completer, het wordt steeds chaotischer wat mij betreft...
Het moet meestal eerst chaos worden, voordat men er orde in kan scheppen.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119500214
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:01 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Het moet meestal eerst chaos worden, voordat men er orde in kan scheppen.
Ja, maar wat wil men dan gaan onderzoeken? Welke vragen moeten beantwoord worden, of wil men beantwoorden?
Kijk ik ben nog steeds benieuwd of dat lugubere verhaal over de kinderontvoeringen, seksorgieėn en kindermoorden begaan door de toenmalige elite waar is; we zitten hier wel in BNW hč. Het heeft er schijn van dat dit verhaal iig niet uit de verf is gekomen tot nu toe.
Uiteraard is er dan nog dat occulte/pangermaanse verhaal, inclusief kaboutertjes en elfjes, hetgeen mij iets minder interesseert. Ik hecht zelf sws geen waarde aan occultisme.
En vervolgens heb je de cultuurhistorische aspecten nog. De geschiedenis van het ronde huis, de bewoners, het treintje, de streek, wat mij vooral voor de plaatselijke VVV interessant lijkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 22-11-2012 13:21:20 ]
I´m back.
pi_119500636
Wat voor bedreigingen ontving moeder Septer ?
Boze telefoontjes, boze brieven... zoiets van...: 'stop ermee, want anders gebeuren er vervelende dingen ?
Dat zijn toch de normale bedreigingen van boze burgers en boze buurmannen ? Maar voor een ouder iemand kan zoiets best benauwend worden.
Kennelijk waren er 1 of meer lezers die boos waren over het artikel. Dat was wel terecht, want het was een potje verdachtmakingen.
Maar het artikel was ook weer onschuldig en vaag genoeg . Elk serieus complot reageert er gewoon niet op. Het moest dus een obsessief burger zijn die bezirk raakte?
Daarom is de suggestie van doorgesneden remleidingen door een complot van en rond de oranje's en de van vlotens, van de BVD ook weer zo overdreven.

Septer zal wel moeilijkheden met de remmen gehad hebben, maar waren die remleidingen ook bewust doorgesneden?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 22-11-2012 13:29:35 ]
pi_119500674
Deze foto kreeg ik enige dagen geleden van iemand:

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/

Eén van de allerlaatste foto's die van het huis zijn gemaakt.
Het dak is er al af gesloopt. Weer en wind hebben vrij spel.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119500862
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:24 schreef Toppie_ het volgende:
Deze foto kreeg ik enige dagen geleden van iemand:

http://www.flickr.com/pho(...)es/l/in/photostream/

Eén van de allerlaatste foto's die van het huis zijn gemaakt.
Het dak is er al af gesloopt. Weer en wind hebben vrij spel.
Triest en troosteloos.
Het blijft toch eeuwig zonde dat ze dat huis gesloopt hebben.
Wiens onzalige idee was dat eigenlijk?
pi_119501063
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Triest en troosteloos.
Het blijft toch eeuwig zonde dat ze dat huis gesloopt hebben.
Wiens onzalige idee was dat eigenlijk?
Staatsbosbeheer ;) er moest 3 ton gelapt worden voor een renovatie ;) Was ook echt nodig :(
pi_119501156
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:37 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Staatsbosbeheer ;) er moest 3 ton gelapt worden voor een renovatie ;) Was ook echt nodig :(
Foute keuze dan.
Het slopen zal ook het een en ander gekost hebben.
Zoiets restaureer je toch? Zoveel ronde huizen hebben we niet in Nederland, dus alleen al uit dat oogpunt hadden ze dat moeten doen.
Die sloopdrift begrijp ik toch niet hoor.
Alsof nieuwbouw zo prachtig is. Van die troosteloze blokken beton.
pi_119501648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Foute keuze dan.
Het slopen zal ook het een en ander gekost hebben.
Zoiets restaureer je toch? Zoveel ronde huizen hebben we niet in Nederland, dus alleen al uit dat oogpunt hadden ze dat moeten doen.
Die sloopdrift begrijp ik toch niet hoor.
Alsof nieuwbouw zo prachtig is. Van die troosteloze blokken beton.
In het boek wordt dit ook mooi beschreven hoe de sloop is gegaan. De sloper doet in het boek zijn verhaal.

Hij had zich verkeken op de stevigheid van het gebouw, met zelfgemaakte springstof hebben ze delen van het huis opgeblazen, maar het was gewoon niet kapot te krijgen.
Dat is ook de reden dat de fundamenten en kelders niet zijn gesloopt, die zijn toen onder het zand gestopt. De sloper is ook failliet gegaan aan deze klus. Het was zijn eerste, maar tevens ook laatste grote klus.
Dus het argument bouwvalligheid was ook niet echt een goede reden om het huis te slopen. Het was oerdegelijk en had nog vele jaren meegekund.

De kelders werden steeds gevaarlijker voor kinderen e.d. dus er is toen een beroep gedaan op Defensie om het op te blazen bij wijze van oefening. Dit is herhaaldelijk van hogerhand geweigerd om onbekende redenen.
Hier komt dus waarschijnlijk ook het foute verhaal vandaan dat de fundamenten zouden zijn opgeblazen. Ja, de sloper heeft een lichte vorm van springstoffen gebruikt, en nee Defensie heeft dus niets opgeblazen. Dit wordt in het boek bewezen door een brief met daarin het antwoord van Defensie.

Dat zijn dan weer de interessante en leuke feitjes in het boek die wel direct bewijsbaar zijn.
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119501736
Geloof mij: slopen is goedkoper dan renoveren. Daarnaast stond het Ronde Huis de zogenaamde vrije recreatie in de weg. Stichting Steun Evangelisch Herstel die De Boshaven ervan gemaakt had, kreeg het pand voor vijf jaar in huurovereenkomst. Als er een overeenkomst van tien jaar van gemaakt werd, konden ze qua renovatie nog wel eea betekenen. Ze zijn zelfs naar de Tweede Kamer geweest om het Ronde Huis te behouden. In de Gemeenteraad zijn in 1966 nog vragen aan B&W gesteld of het Ronde Huis niet behouden kon worden. Uiteindelijk heeft men de beslissing gelaten aan SBB, en die waren er al uit.
pi_119501743
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:53 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

In het boek wordt dit ook mooi beschreven hoe de sloop is gegaan. De sloper doet in het boek zijn verhaal.

Hij had zich verkeken op de stevigheid van het gebouw, met zelfgemaakte springstof hebben ze delen van het huis opgeblazen, maar het was gewoon niet kapot te krijgen.
Dat is ook de reden dat de fundamenten en kelders niet zijn gesloopt, die zijn toen onder het zand gestopt. De sloper is ook failliet gegaan aan deze klus. Het was zijn eerste, maar tevens ook laatste grote klus.
Dus het argument bouwvalligheid was ook niet echt een goede reden om het huis te slopen. Het was oerdegelijk en had nog vele jaren meegekund.

De kelders werden steeds gevaarlijker voor kinderen e.d. dus er is toen een beroep gedaan op Defensie om het op te blazen bij wijze van oefening. Dit is herhaaldelijk van hogerhand geweigerd om onbekende redenen.
Hier komt dus waarschijnlijk ook het foute verhaal vandaan dat de fundamenten zouden zijn opgeblazen. Ja, de sloper heeft een lichte vorm van springstoffen gebruikt, en nee Defensie heeft dus niets opgeblazen. Dit wordt in het boek bewezen door een brief met daarin het antwoord van Defensie.

Dat zijn dan weer de interessante en leuke feitjes in het boek die wel direct bewijsbaar zijn.
Dan is het helemaal een raadsel waarom het gesloopt moest worden.
Was men bang dat er iets te ontdekken viel?
Want 3 ton is veel geld, maar niet veel om een zo goed als historisch gebouw te restaureren.
Of om onder Monumentenzorg te laten vallen.

edit: DN geeft hierboven het antwoord op de vraag
pi_119502278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan is het helemaal een raadsel waarom het gesloopt moest worden.
Was men bang dat er iets te ontdekken viel?
Want 3 ton is veel geld, maar niet veel om een zo goed als historisch gebouw te restaureren.
Of om onder Monumentenzorg te laten vallen.

edit: DN geeft hierboven het antwoord op de vraag
Het pand was in bezit van ssb en sseh huurde het, waarom zouden ssb en sseh bang zijn geweest dat er iets te ontdekken viel?
Of was het complot (waarvan geen enkel overtuigend bewijs bestaat) dermate omvangrijk dat sbb en sseh hier ook deel van uitmaakten?
Nee, ...wat D.naald hierboven zegt is het meest simpel en meest aannemelijk: het stond de vrije recreatie in de weg. De sloper kon de fundamenten niet weg krijgen, defensie wilde niet helpen en dus werd er zand overheen gekieperd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 22-11-2012 14:23:06 ]
I´m back.
pi_119502399
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan is het helemaal een raadsel waarom het gesloopt moest worden.
Was men bang dat er iets te ontdekken viel?
Want 3 ton is veel geld, maar niet veel om een zo goed als historisch gebouw te restaureren.
Of om onder Monumentenzorg te laten vallen.

edit: DN geeft hierboven het antwoord op de vraag
Sterker nog, even verderop is kort daarna voor zo'n 3 ton het bezoekerscentrum gebouwd. Dat had prima in het Ronde Huis gevestigd kunnen worden. Het bezoekerscentrum is enige jaren geleden al weer gesloopt en verplaatst naar het huidige Transferium.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:56 schreef Dissectienaald het volgende:
Geloof mij: slopen is goedkoper dan renoveren. Daarnaast stond het Ronde Huis de zogenaamde vrije recreatie in de weg. Stichting Steun Evangelisch Herstel die De Boshaven ervan gemaakt had, kreeg het pand voor vijf jaar in huurovereenkomst. Als er een overeenkomst van tien jaar van gemaakt werd, konden ze qua renovatie nog wel eea betekenen. Ze zijn zelfs naar de Tweede Kamer geweest om het Ronde Huis te behouden. In de Gemeenteraad zijn in 1966 nog vragen aan B&W gesteld of het Ronde Huis niet behouden kon worden. Uiteindelijk heeft men de beslissing gelaten aan SBB, en die waren er al uit.
Ben het met je eens, maar in dit geval wilden ze toch al geld in een bezoekerscentrum steken, dan hadden ze dat net zo goed in HRH kunnen vestigen. Dan was het nu nog steeds een trekpleister geweest.

B&W had tot voor kort toch al niet teveel op met Monumentenzorg, er is erg veel moois gesloopt. Gelukkig is er de laatste jaren wat meer besef gekomen dat niet al het oude gesloopt moet worden.

Hetzelfde geldt voor SBB, maar ook die zijn wat meer tot inzicht gekomen voor wat betreft cultuurhistorie. SBB kun je het niet helemaal kwalijk nemen, want hoofdzaak bij hun is nog altijd houtoogst en geld verdienen.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]
............................................ De sloper kon de fundamenten niet weg kregen, defensie wilde niet helpen en dus werd er zand overheen gekieperd.
Defensie (althans de lageren in rang) zagen er geen probleem in en wilden juist wel helpen. Het was een standaardklus die ze wel vaker deden. Het is van hogerhand tegen gehouden om onbekende redenen (aldus het boek).
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119502757
Gezien de rol die AOS (ene Peter of Bart Tholen) speelt heb ik deze bijdrage weggehaald.

[ Bericht 46% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 16:14:55 ]
pi_119502827
Gezien de rol die AOS (ene Peter of Bart Tholen) speelt heb ik deze bijdrage weggehaald.

[ Bericht 50% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 16:14:36 ]
pi_119503202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:31 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat het Dirk afkomstig is... Is alleen al te zien aan zijn manier van schrijven...
Hij deed er ook nog een foto bij;-)

Dit is de foto uit vervolgen jaren en volgens Dirk gemaakt door Hans Schalkwijk

[ [url=https://bay002.mail.live.com/default.aspx?id=64855#!https://skydrive.live.com(...)DEB%21338]afbeelding[/url] ]

https://bay002.mail.live.(...)94C0D4342CDDEB%21338
Rein, je link werkt niet ! : (
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119503631
Kan de heer Schalkwijk dan wel even bevestigen dat hij degene is die de foto heeft gemaakt? Als hij toch meeleest...
pi_119503814
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:19 schreef Toppie_ het volgende:

[..]

Sterker nog, even verderop is kort daarna voor zo'n 3 ton het bezoekerscentrum gebouwd. Dat had prima in het Ronde Huis gevestigd kunnen worden. Het bezoekerscentrum is enige jaren geleden al weer gesloopt en verplaatst naar het huidige Transferium.

[..]

Ben het met je eens, maar in dit geval wilden ze toch al geld in een bezoekerscentrum steken, dan hadden ze dat net zo goed in HRH kunnen vestigen. Dan was het nu nog steeds een trekpleister geweest.

B&W had tot voor kort toch al niet teveel op met Monumentenzorg, er is erg veel moois gesloopt. Gelukkig is er de laatste jaren wat meer besef gekomen dat niet al het oude gesloopt moet worden.

Hetzelfde geldt voor SBB, maar ook die zijn wat meer tot inzicht gekomen voor wat betreft cultuurhistorie. SBB kun je het niet helemaal kwalijk nemen, want hoofdzaak bij hun is nog altijd houtoogst en geld verdienen.

[..]

Defensie (althans de lageren in rang) zagen er geen probleem in en wilden juist wel helpen. Het was een standaardklus die ze wel vaker deden. Het is van hogerhand tegen gehouden om onbekende redenen (aldus het boek).
Je moet dit ook zien in de geest van de tijd. In de jaren vijftig en zestig was juist het modernisme en postmodernisme in de architectuur aan een opmars bezig, en in die dagen had men een ietwat andere opvatting over cultuurbehoud. Vandaag was die vlieger nooit opgegaan, al ging SBB op hun kop staan. Overigens was er nog een Ronde Huis: http://www.mijngelderland.nl/#/het-ronde-huis-bij-buurmalsen

En de architectuur van het Ronde Huis heeft weldegelijk zijn sporen nagelaten. Ik fiets er praktisch elke dag langs:
pi_119504038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:01 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Je moet dit ook zien in de geest van de tijd. In de jaren vijftig en zestig was juist het modernisme en postmodernisme in de architectuur aan een opmars bezig, en in die dagen had men een ietwat andere opvatting over cultuurbehoud. Vandaag was die vlieger nooit opgegaan, al ging SBB op hun kop staan. Overigens was er nog een Ronde Huis: http://www.mijngelderland.nl/#/het-ronde-huis-bij-buurmalsen

En de architectuur van het Ronde Huis heeft weldegelijk zijn sporen nagelaten. Ik fiets er praktisch elke dag langs: [ afbeelding ]
Dat is ook een mooie... Is die ook gesloopt?

I´m back.
pi_119504320
Weet ik niet, heb ik mij niet zo in verdiept. Kwam hem laatst tegen en had zo'n 'Ha-erlebnis'.
pi_119504351
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is ook een mooie... Is die ook gesloopt?

[ afbeelding ]
ff Googlen, is nu Rijksmonument:

http://rijksmonumenten.nl/monument/523745/molenhof/buurmalsen/

http://www.flickr.com/photos/klaasfotocollectie/3041172765/

Er is ook een hele kudde ronde huizen:

http://janenclarice.blogs(...)uis-in-elsevier.html

En wat denk je van deze:

http://bouwwereld.nl/nieu(...)it-op-28-wielen-rond

En toch vind ik het Nunspeetse "Ronde Huis" van al deze voorbeelden de mooiste.

[ Bericht 10% gewijzigd door Toppie_ op 22-11-2012 15:28:46 ]
Het puntje van een pen, is het felste wapen dat ik ken.
Jacob Cats (1577-1660).
Want wie schrijft, die blijft !
pi_119506059
Dat huis op wielen lijkt mij wel wat. Kan ik hem steeds van de zon wegsturen, want die schijnt praktisch altijd op ongewenste momenten in mijn beeldscherm. Of ik koop gordijnen.

Die kudde Ronde Huizen zagen er wel leuk uit, maar ik ben het met je eens Toppie: die van Nunspeet heeft toch de meeste charme.
pi_119506101
Gezien de rol die AOS (ene Peter of Bart Tholen) speelt heb ik deze bijdrage weggehaald.
pi_119506361
Voor wie nieuwsgierig is over de rol die AOS speelt:

Deze mail stuurde hij naar Dirk Septer

Trek het je niet aan....ik kijk al geeneens meer op het forum .Het is er (zeer vreemd) abnormaal hoog aan sceptici/debunkers/trollen en overlopers(Zonnestraal!)...Ik heb de eigenaar van Fok al eens een mail gestuurd om al mijn postings te deleten, maar dat was ook een onbeschofte vlegel.........De eerste hoofdstukken van het boek van Schalkwijk maakt overigens meteen korte metten met DN/bluesdude etc ....maar dat lees je nu net niet op het forum.....Het boek van Sch is volledig geloofwaardig echter mist nog de clue.., en hij laat vreemd genoeg heel veel cruciale zaken weg of hij weet het gewoon niet?..maar die zoeken wij wel uit....

Ik heb mijn gezicht overigens niet laten zien tijdens de presentatie, en heb gewoon na afloop het boek opgehaald. Heb wel ff naar binnen gekeken...Rein hing constant om de nek van TB, die samen met een man met grijze rastastaart aankwam (zijn occulte adviseur hoorde ik).....TB is gewoon een vervelende querulant, ging tijdens de presentatie bijna een rel schoppen(werd tegen gehouden door de uitgever)..Mijn medelid...had overigens het idee dat Sch niet durft te zeggen dat hij bedreigd is, maar hij hoorde hem later toch zeggen dat hij wel bedreigd is door 'occulte groepen'....

...Dat Sch negatieve dingen over je zegt klopt niet ,staat ook niet in het boek...wij gaan binnenkort wel bij hem langs...de man schijnt een archief van 32 werkmappen van ieder 250 pag te hebben.....

[ Bericht 0% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 23:34:24 ]
pi_119506566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:20 schreef reintuininga het volgende:
Voor wie nieuwsgierig is over de rol die AOS speelt:

Trek het je niet aan....ik kijk al geeneens meer op het forum .Het is er (zeer vreemd) abnormaal hoog aan sceptici/debunkers/trollen en overlopers(Zonnestraal!)...Ik heb de eigenaar van Fok al eens een mail gestuurd om al mijn postings te deleten, maar dat was ook een onbeschofte vlegel.........De eerste hoofdstukken van het boek van Schalkwijk maakt overigens meteen korte metten met DN/bluesdude etc ....maar dat lees je nu net niet op het forum.....Het boek van Sch is volledig geloofwaardig echter mist nog de clue.., en hij laat vreemd genoeg heel veel cruciale zaken weg of hij weet het gewoon niet?..maar die zoeken wij wel uit....

Ik heb mijn gezicht overigens niet laten zien tijdens de presentatie, en heb gewoon na afloop het boek opgehaald. Heb wel ff naar binnen gekeken...Rein hing constant om de nek van TB, die samen met een man met grijze rastastaart aankwam (zijn occulte adviseur hoorde ik).....TB is gewoon een vervelende querulant, ging tijdens de presentatie bijna een rel schoppen(werd tegen gehouden door de uitgever)..Mijn medelid...had overigens het idee dat Sch niet durft te zeggen dat hij bedreigd is, maar hij hoorde hem later toch zeggen dat hij wel bedreigd is door 'occulte groepen'....

...Dat Sch negatieve dingen over je zegt klopt niet ,staat ook niet in het boek...wij gaan binnenkort wel bij hem langs...de man schijnt een archief van 32 werkmappen van ieder 250 pag te hebben.....
Wie is aos nou eigenlijk?
1) Je hebt Schalkwijk met zijn werkgroepHRH1, die nu dit boek hebben uitgebracht.
2) Je hebt Ton Biesemaat, die ook een boek wil uitgeven, maar de rechten niet rond kan krijgen.
3) Dan heb je nog die jonge gravers, die ridders van het ronde huis ofwel werkgroepHRH2, als ik me niet vergis.
En dan?
Heeft aos ook nog een werkgroep? Of is hij lid van werkgroepHRH2?
En elk groepje staat elkaar bijkans naar het leven? Over doorgesneden remleidingen gesproken... als het er destijds in de jaren 70 ook zo aan toe ging dan zijn die doorgesneden remleidingen wrs te danken aan "mede-onderzoekers"...

Ik bedoel wat ik eerder zei: het wordt steeds onoverzichtelijker allemaal...
I´m back.
pi_119506819
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie is aos nou eigenlijk?
1) Je hebt Schalkwijk met zijn werkgroepHRH1, die nu dit boek hebben uitgebracht.
2) Je hebt Ton Biesemaat, die ook een boek wil uitgeven, maar de rechten niet rond kan krijgen.
3) Dan heb je nog die jonge gravers, die ridders van het ronde huis ofwel werkgroepHRH2, als ik me niet vergis.
En dan?
Heeft aos ook nog een werkgroep? Of is hij lid van werkgroepHRH2?
En elk groepje staat elkaar bijkans naar het leven? Over doorgesneden remleidingen gesproken... als het er destijds in de jaren 70 ook zo aan toe ging dan zijn die doorgesneden remleidingen wrs te danken aan "mede-onderzoekers"...

Ik bedoel wat ik eerder zei: het wordt steeds onoverzichtelijker allemaal...
RVHRH staat los van werkgroep hrh 2, en wij (RVHRH) hebben besloten om met geen andere groepen samen te werken. aangezien iedereen een andere intentie en belangen heeft ;)
pi_119506843
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:34 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

RVHRH staat los van werkgroep hrh 2, en wij (RVHRH) hebben besloten om met geen andere groepen samen te werken. aangezien iedereen een andere intentie en belangen heeft ;)
Maar eh... daar zit aos ook in dus?

En dus is het rijtje:
1) Schalkwijk en wgHRH1
2) Ton Biesemaat
3) WgHRH2
4) RVHRH

???

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 22-11-2012 16:53:48 ]
I´m back.
pi_119506858
quote:
Wie is aos nou eigenlijk?
1) Je hebt Schalkwijk met zijn werkgroepHRH1, die nu dit boek hebben uitgebracht.
2) Je hebt Ton Biesemaat, die ook een boek wil uitgeven, maar de rechten niet rond kan krijgen.
3) Dan heb je nog die jonge bravers, die ridders van het ronde huis ofwel werkgroepHRH2, als ik me niet vergis.
En dan?
Heeft aos ook nog een werkgroep?
Lees al een tijdje mee in deze reeks en volgens mij zit het zo:

1) Schalwijk, vooramlig Werkgroep1
2) Biesmaat, voormalig duo Biesmaat & Schalwijk oid
3) Werkgroep 2
4) Ridders Van Het Ronde Huis (RHResearcher e.a.)

AOS hoort oftewel bij WGR2 of bij wéér een andere groep. Duidelijk is echter wel geworden uit posts in dit topic dat de "oh zo bijzondere en mysterieuze bronnen" van aos simpelweg Dirk Septer en Nunspeet1952/53 (wie dat dan ook is) geweest zijn. Oftewel heel veel herkouwen weer en denken binnen het zelfde circeltje (letterlijk en figuurlijk). Betwijfel of er uit deze onderzoeken dan ook iets nieuws zal komen..
pi_119506951
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:36 schreef Reckoner het volgende:

[..]

Lees al een tijdje mee in deze reeks en volgens mij zit het zo:

1) Schalwijk, vooramlig Werkgroep1
2) Biesmaat, voormalig duo Biesmaat & Schalwijk oid
3) Werkgroep 2
4) Ridders Van Het Ronde Huis (RHResearcher e.a.)

AOS hoort oftewel bij WGR2 of bij wéér een andere groep. Duidelijk is echter wel geworden uit posts in dit topic dat de "oh zo bijzondere en mysterieuze bronnen" van aos simpelweg Dirk Septer en Nunspeet1952/53 (wie dat dan ook is) geweest zijn. Oftewel heel veer herkouwen weer en denken binnen het zelfde circeltje (letterlijk en figuurlijk). Betwijfel of er uit deze onderzoeken dan ook iets nieuws zal komen..

Don't u worry ;)
pi_119507444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:38 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Don't u worry ;)
Ik ben niet bang, maar aos zit-ie bij jullie?
I´m back.
pi_119507878
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben niet bang, maar aos zit-ie bij jullie?
Nope AOS zit in wrghrh 2 ;)
pi_119507959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:08 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Nope AOS zit in wrghrh 2 ;)
Okee, dan is dat iig duidelijk.

Maar daar zitten Nunspeet1952 en -1953 ook in?

Je hebt dus
1) Schalkwijk wgHRH1
2) Ton Biesemaat
3) wgHRH2----> aos
4) rvHRH

En op FOK! zijn we ook bezig, maar we zijn niet echt een werkgroep laat staan ridders. ;).
I´m back.
pi_119508130
Wie Nunspeet 1952/53 zijn blijft voor zover onduidelijk, wat ik zelf erg laf vind :(
Trouwens dat geld wel voor meerdere trouwens hier, maar lang niet allemaal ;)
Zo heb ik al meerdere fokkers gezien, en die hebben ook hun naam eerlijk verteld.
Respect voor die ! jullie weten zelf wie ik allemaal bedoel
pi_119508140


[ Bericht 50% gewijzigd door RHSEARCHER op 22-11-2012 17:19:38 ]
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:20:05 #52
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119508196
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:48 schreef RHSEARCHER het volgende:
[ afbeelding ]

Bij deze ;)
Wasda?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119508221
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wasda?
Dat is Dirk Septer. Anno 1985.
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 17:21:19 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119508231
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:20 schreef reintuininga het volgende:
Voor wie nieuwsgierig is over de rol die AOS speelt:

Trek het je niet aan....ik kijk al geeneens meer op het forum .Het is er (zeer vreemd) abnormaal hoog aan sceptici/debunkers/trollen en overlopers(Zonnestraal!)...Ik heb de eigenaar van Fok al eens een mail gestuurd om al mijn postings te deleten, maar dat was ook een onbeschofte vlegel.........De eerste hoofdstukken van het boek van Schalkwijk maakt overigens meteen korte metten met DN/bluesdude etc ....maar dat lees je nu net niet op het forum.....Het boek van Sch is volledig geloofwaardig echter mist nog de clue.., en hij laat vreemd genoeg heel veel cruciale zaken weg of hij weet het gewoon niet?..maar die zoeken wij wel uit....

Ik heb mijn gezicht overigens niet laten zien tijdens de presentatie, en heb gewoon na afloop het boek opgehaald. Heb wel ff naar binnen gekeken...Rein hing constant om de nek van TB, die samen met een man met grijze rastastaart aankwam (zijn occulte adviseur hoorde ik).....TB is gewoon een vervelende querulant, ging tijdens de presentatie bijna een rel schoppen(werd tegen gehouden door de uitgever)..Mijn medelid...had overigens het idee dat Sch niet durft te zeggen dat hij bedreigd is, maar hij hoorde hem later toch zeggen dat hij wel bedreigd is door 'occulte groepen'....

...Dat Sch negatieve dingen over je zegt klopt niet ,staat ook niet in het boek...wij gaan binnenkort wel bij hem langs...de man schijnt een archief van 32 werkmappen van ieder 250 pag te hebben.....
Had ie de voorwaarden maar moeten lezen bij registratie én bij iedere post die hij plaatste.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 22 november 2012 @ 17:52:16 #55
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119509027
quote:
Na een welkom van Henk Osinga schetste de heer Hans Schalkwijk ... het ontstaan van dit bijzondere boek. "(...) Het boek is een tastbaar stuk geschiedenis, waarin de verhalen niet altijd positief zijn. Maar ook zijn er veel verzinsels de wereld ingebracht, die niet met feiten zijn te staven".

http://www.rtvnunspeet.nl(...)fault%2FNo+Container
;)
pi_119509173
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:21 schreef yvonne het volgende:
Op donderdag 22 november 2012 16:20 schreef reintuininga het volgende:Voor wie nieuwsgierig is over de rol die AOS speelt:Trek het je niet aan....ik kijk al geeneens meer op het forum .Het is er (zeer vreemd) abnormaal hoog aan sceptici/debunkers/trollen en overlopers(Zonnestraal!)...Ik heb de eigenaar van Fok al eens een mail gestuurd om al mijn postings te deleten, maar dat was ook een onbeschofte vlegel.........De eerste hoofdstukken van het boek van Schalkwijk maakt overigens meteen korte metten met DN/bluesdude etc ....maar dat lees je nu net niet op het forum.....Het boek van Sch is volledig geloofwaardig echter mist nog de clue.., en hij laat vreemd genoeg heel veel cruciale zaken weg of hij weet het gewoon niet?..maar die zoeken wij wel uit....Ik heb mijn gezicht overigens niet laten zien tijdens de presentatie, en heb gewoon na afloop het boek opgehaald. Heb wel ff naar binnen gekeken...Rein hing constant om de nek van TB, die samen met een man met grijze rastastaart aankwam (zijn occulte adviseur hoorde ik).....TB is gewoon een vervelende querulant, ging tijdens de presentatie bijna een rel schoppen(werd tegen gehouden door de uitgever)..Mijn medelid...had overigens het idee dat Sch niet durft te zeggen dat hij bedreigd is, maar hij hoorde hem later toch zeggen dat hij wel bedreigd is door 'occulte groepen'.......Dat Sch negatieve dingen over je zegt klopt niet ,staat ook niet in het boek...wij gaan binnenkort wel bij hem langs...de man schijnt een archief van 32 werkmappen van ieder 250 pag te hebben.....
Deze Peter ... krijgt aardig babbels de laatste tijd, en begint mij er nu ook van te beschuldigen dat ik een overloper ben.. }) Zoals ik al eerder heb aangegeven hier, ben ik zelf uit Wghrh2 gestapt. Dit met de reden omdat ik er gewoon te weinig tijd voor over had, maar ook omdat er in deze groep bepaalde afspraken niet werden nageleefd.. ook kregen niet alle leden de zelfde informatie.

Ook kan dit clubje het niet fatsoenlijk oplossen: Bij een allerlaatste e-mail ben ik van harte welkom om op een "Meet" het een en ander uit te discussiėren. waarna hij (peter) vervolgens zelf afhaakt.. Deze man is ZEER onprofessioneel !! :r

[ Bericht 16% gewijzigd door Zonnestraal10 op 22-11-2012 18:09:21 ]
pi_119509203
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 16:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wie is aos nou eigenlijk?
1) Je hebt Schalkwijk met zijn werkgroepHRH1, die nu dit boek hebben uitgebracht.
2) Je hebt Ton Biesemaat, die ook een boek wil uitgeven, maar de rechten niet rond kan krijgen.
3) Dan heb je nog die jonge gravers, die ridders van het ronde huis ofwel werkgroepHRH2, als ik me niet vergis.
En dan?
Heeft aos ook nog een werkgroep? Of is hij lid van werkgroepHRH2?
En elk groepje staat elkaar bijkans naar het leven? Over doorgesneden remleidingen gesproken... als het er destijds in de jaren 70 ook zo aan toe ging dan zijn die doorgesneden remleidingen wrs te danken aan "mede-onderzoekers"...

Ik bedoel wat ik eerder zei: het wordt steeds onoverzichtelijker allemaal...
AOS is gelieerd aan Werkgroep II.


ik zal nogmaals de reactie van Dirk Septer posten

Daar ik zelf niet op die Fok forum daar zit, kan ik mezelf daar niet verdedigen tegen deze leugens.
Daar jij deze hier openbaar gemaakt hebt, kun je beter mijn antwoord daar plaatsen nu.

Hoe weet hij dat ik in 1976 niet werd bedreigd en dat mijn rermleidingen niet werden
doorgesneden? waren jullie daar soms bij? Ik zal dat zelf wel het beste over weten.
Misschien is dat zelfs nog wel by de WegenWacht te achterhalen.

Waarom dachten jullie dat ik een goede baan bij de archeologische dienst in Amersfoort
plotseling verwisselde in augustus 1976 voor die van voorman over een groep gevangenen van
de Thunder Bay, Ontario Penitentiary, dezelde gevangenis waar een goede vriend van mij
tijdens een weekend daar in october 1976 door een groep gevangenen gegijzeld werd en
bijna 24 uur met een groot scheermes op zijn halsslagader zat.

Daar ik in dat artikel van juli 1976, waarin ik om fotos en informatie vroeg van de lezers, had
ik het plaatselijke adres van mijn moeder opgegeven die daar in een bejaarden woning zat.
Dat was een grote fout van mij, maar wie had deze bedreigingen verwacht op vrij onschuldig
stukje in het plaatselijke krantje?

Die bedreigingen kwamen dus allemaal bij haar terecht en deze ouderlijke vrouw werd er
doosbang door. Mijn moeder had twee wereldoorlogen overleefd, de eerste in Weenen,
Oostenrijk, waar ze als kleuter haar moeder verloor, aan honger leed en in 1918 als klein
meisje op een Rode Kruis trein naar Denemarken en later naar Nederland gezet werd.
Misschien kun je de trauma wel voostellen: 4, 5, 6 jaar oud; oorlog; honger; moeder
verloren en dan op een trein gezet te worden als 6 jarige naar een vreemd land waar ze
de taal niet kende enz.
Tweede wereldoorlog in Nederland, werd ze als Oostenrijkse vermeden door de mensen
die dachten dat ze Duitse (en dus Nazi) was, temeer daar mijn vader een groen uniform
(van de toen nog niet zo bekende Staatsbosbeheer) droeg en men dacht dat hij bij de
Gruene Polizei zat; die werd dus ook door de plaatselijke bevolking vermeden. Kortom,
geen makkelijke tijd.

Dit nu wetende, en plotseling bedreigende telefoontjes gekregen te hebben bij haar thuis,
zouden jullie dan haar s'avonds vertellen dat er, tussen twee haakjes, die morgen de
remmen van je auto waren doorgesneden? Kom nou!

Dus om haar verdere narigheid te besparen en mijzelf die bedreigingen uit de weg te gaan.
ben ik binnen een paar weken Nederland voorgoed verlaten en zat eind augustus 1976 al
in Canada.

En wat die Werkgroep HRH betreft, ik was misschien niet een officieel lid daarvan, maar
wel heb ik hen jarenlang geholpen met archiefmateriaal en ben twee keer speciaal naar
Nederland overgekomen in 1984-1985 om hen bij het veldwerk te helpen.
Op verzoek kan ik al de correspondentie wel scannen en openbaar maken.
Bijgesloten is een foto van mij tijdens het "prikken" naar het gangenstel genomen
door Hans Schalkwijk zelf, in december 1985.
Willen jullie meer bewijs hierover, dan zal ik dat gaarne sturen.

Is dit de dank voor al het werk dat ik voor het onderzoek naar de geschiedenis van
het RH gedaan heb? Niemand zou, bijvoorbeeld, daar ooit gegraven hebben als ik dat
niet in augustus aan de gang had gebracht, via de plattegrond die aos op het forum had
geplaatst; en er zou zeker geen boek geweest zijn nu als ik in februari 2009 daar Ton
(en later Hans Schalkwijk) niet geintereseerd zou hebben.

En als dank daarvoor, noemen jullie me nu een leugenaar?

[ Bericht 1% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 23:35:03 ]
pi_119509207
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:57 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Deze Peter ... krijgt aardig babbels
Hou je remleidingen maar in de gaten idd.
I´m back.
pi_119509453
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 17:57 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Deze Peter ... krijgt aardig babbels
@zonnestraal

De bovenstaande mail stuurde AOS naar Dirk Septer,

[ Bericht 4% gewijzigd door reintuininga op 22-11-2012 23:35:41 ]
pi_119509546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:06 schreef reintuininga het volgende:

[..]

@zonnestraal

De bovenstaande mail stuurde AOS naar Dirk Septer, waarop ik dus een dreigmail kreeg van Dirk Septer.
Maar waarom kreeg jij dan een dreigmail? Dat is toch niet logisch?
pi_119509604
Heb de post geupdate ;)
pi_119509637
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:06 schreef reintuininga het volgende:

[..]

@zonnestraal

De bovenstaande mail stuurde AOS naar Dirk Septer, waarop ik dus een dreigmail kreeg van Dirk Septer.
Dreigmail van Septer?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:12:58 #63
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119509642
Ik heb ook ooit een semi dreigmail gehad. Over dit topic ja. Pfft, geen idee waar die is gebleven.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119509661
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:12 schreef yvonne het volgende:
Ik heb ook ooit een semi dreigmail gehad. Over dit topic ja. Pfft, geen idee waar die is gebleven.
Hč?
Je hebt nog meer anonieme mails gehad dan?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:17:12 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119509770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hč?
Je hebt nog meer anonieme mails gehad dan?
Gevonden, ik vind deze naam 'Anonymous'veelzeggend hoor ;)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119509794
..

[ Bericht 99% gewijzigd door Ryan3 op 22-11-2012 18:20:00 ]
I´m back.
pi_119509808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:17 schreef yvonne het volgende:
Gevonden, ik vind deze naam 'Anonymous'veelzeggend hoor
Ben benieuwd :)
pi_119509851
.
I´m back.
pi_119509965
.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Gevonden, ik vind deze naam 'Anonymous'veelzeggend hoor ;)
Welke?
Je had idd al eens melding gemaakt van een anonieme post, in deel 2 oid.
Maar je hebt daarna dreigmails ontvangen dan?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:23:02 #70
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119509966
Ja, die mail ga ik niet publiceren schatjes, mailgeheim enzulks.

Ik heb nog deze toegestuurd gekregen:
http://yvonne.fok.nl/alle(...)t%20ronde%20huis.PDF
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:23:29 #71
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119509981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
.

[..]

Welke?
Je had idd al eens melding gemaakt van een anonieme post, in deel 2 oid.
Maar je hebt daarna dreigmails ontvangen dan?
Ah, mooi, jup die. Wist niet meer of ik het hier vermeld had.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119510012
'Speelt tot de verbeelding' 'Misterien?
pi_119510055
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ah, mooi, jup die. Wist niet meer of ik het hier vermeld had.
Dat was toch niet echt een dreigmail?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:27:50 #74
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119510159
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat was toch niet echt een dreigmail?
Iedere idioot die me anoniem mailt vind ik een dreiging :6
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119510194
@reintuininga
Beter geen privémail posten hier.
pi_119510223
Ik heb het inmiddels met Dirk Septer bijgelegd!!
pi_119510278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:29 schreef reintuininga het volgende:
Ik heb het inmiddels met Dirk Septer bijgelegd!!
Dat is mooi. En snel :D
pi_119510286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

Iedere idioot die me anoniem mailt vind ik een dreiging :6
Ja, okee, maar hij ging je niet ontvoeren, vermoorden, je remleidingen doorsnijden etc?

Overigens is het wrs allemaal afkomstig van pukkelaars met pleinvrees in de categorie don't worry ma'am, I'm from the internet...
Ik denk dat Septer zijn remleidingen als die al zijn doorgesneden wrs gewoon doorgesneden zijn door zijn "mede-onderzoekers"...

Dat moet jij toch inmiddels (na >12 jaar FOK!) ook wel weten dat elke dreiging geuit via internet.... niets om handen heeft, toch?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:32:27 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119510323
Ik heb deze ook nog, heb ik die al gepost?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:36:04 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119510430




Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119510634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:06 schreef reintuininga het volgende:

[..]

@zonnestraal

De bovenstaande mail stuurde AOS naar Dirk Septer, waarop ik dus een dreigmail kreeg van Dirk Septer.
Kun je zeggen waarmee DS dreigde? In het kader van het eerder gebruikt woord 'dreigen' (ik bedoel dan natuurlijk de bedreigingen door de AIVD etc) ben ik daar benieuwd naar. DS lijkt me niet het type die mensen naar het leven staat!
pi_119510726
Tja..Op zo'n manier kom ik nooit van dit forum af......ik kreeg net een tip dat er weer eens een privé-mail van mij opstaat? Dus met veel tegenzin weer ingelogd......en waarempel van Rein n.b.die ik toch reeds eerder vele malen geprezen heb. Stank voor dank....hij is blijkbaar een beetje geschrokken van een juridisch dreigmailtje van Dirk en geeft mij daar blijkbaar de schuld van , en reageert dat dus op deze kinderachtige manier af.....

Rein had jij me overigens niet beloofd iets te sturen of te geven aan mij (4 a4tjes), en geef je hier al weken geen antwoord op mijn mail wellicht, ben ik daar een beetje geagiteerd door geraakt...beloofd is nl. beloofd toch?....en moet ik soms me laten uitdagen om privémail van jou op het forum te gooien?...ik heb nl uiteraard ook alle mails die jij naar Septer hebt geschreven....

Je leert hier wel je mensenkennis verbreden sinds ik me het het R-H bezig hou, en ik zie waarempel een parallel !Degene die mij het meest dwarszitten, verlagen zichzelf allen met het posten of noemen van privémail van mij, echter van Rein met wie ik tot recent een uitstekende relatie had ,had ik dit dus niet verwacht......van jongentje/meisje Zonnestraal kan je dat wel verwachten, ook eigenlijk dat ze WGRh-2 in de steek hebben gelaten.........en de vastgeroeste wetenschapper Dissectienaald begin ik ook zo langzamerhand wel te begrijpen....

een uitleg over mij privé-mail komt zo overigens
pi_119510828
Het begint nu wel een onontwarbare kluwen te worden hoor.
Al die vetetjes en meningsverschillen die een minuut later weer bijgelegd zijn.
Misschien eerst even nadenken voor je op invoeren drukt?
pi_119510994
Dat geeft de persoon Rein aan....een totale amateur!..een 'neutrale journalist' zogenaamd, maar zit vol met kinderachtige streken ....zal ook nooit verder komen dan het plaatselijke suffertje.....Rein mocht je die mail niet weghalen, dan ga ik ook maar ff posten......b.v. dat je al eerder eens scheldwoorden gebruikt hebt tegenover leden van WGRH-2 ,omdat je je zin blijkbaar niet kreeg......of dat je inderdaad constant partij kiest voor TB,terwijl er toch zoveel bewijzen zijn dat het een vervelende onbetrouwbare man is, die 1 generatie R-H onderzoekers benadeelt...
  donderdag 22 november 2012 @ 18:50:58 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119511006
Maar goed, het boek dus. Welke lezer zou zo vriendelijk willen zijn om hier een korte samenvatting van de inhoud en argumentatie te posten? Want ik begrijp dat er toch wat originele ideeėn in staan?
pi_119511029
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:46 schreef Lavenderr het volgende:
Het begint nu wel een onontwarbare kluwen te worden hoor.
Al die vetetjes en meningsverschillen die een minuut later weer bijgelegd zijn.
Misschien eerst even nadenken voor je op invoeren drukt?
Dat is precies wat ik al paar keer probeer duidelijk te maken... Dit is zo langzamerhand geen doen meer aan. Volgens mij is de reden ook alleen maar: er blijft van de centrale these, dat de elite minderjarige meisjes heeft ontvoerd, in seksorgieėn heeft laten acteren en daarna heeft laten vermoorden, niets, maar dan ook letterlijk niets over. Er is geen bewijs. Ze denken dat er wel bewijs is, en gunnen dat het andere werkgroepje niet.
I´m back.
pi_119511133
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik al paar keer probeer duidelijk te maken... Dit is zo langzamerhand geen doen meer aan. Volgens mij is de reden ook alleen maar: er blijft van de centrale these, dat de elite minderjarige meisjes heeft ontvoerd, in seksorgieėn laten acteren en daarna laten vermoorden, biets over. Er is geen bewijs.
Er is teveel ruis om tot de kern te komen.
Allerlei werkgroepen en ridders die over elkaar struikelen maken er een grote bende van.
Ego's die in de weg zitten en samenwerken onmogelijk maakt.
pi_119511171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is teveel ruis om tot de kern te komen.
Allerlei werkgroepen en ridders die over elkaar struikelen maken er een grote bende van.
Ego's die in de weg zitten en samenwerken onmogelijk maakt.
Wat je kan verwachten bij mannen tussen de 20 en 45....
I´m back.
pi_119511266
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:50 schreef aos het volgende:
Dat geeft de persoon Rein aan....een totale amateur!..een 'neutrale journalist' zogenaamd, maar zit vol met kinderachtige streken ....zal ook nooit verder komen dan het plaatselijke suffertje.....Rein mocht je die mail niet weghalen, dan ga ik ook maar ff posten......b.v. dat je al eerder eens scheldwoorden gebruikt hebt tegenover leden van WGRH-2 ,omdat je je zin blijkbaar niet kreeg......of dat je inderdaad constant partij kiest voor TB,terwijl er toch zoveel bewijzen zijn dat het een vervelende onbetrouwbare man is, die 1 generatie R-H onderzoekers benadeelt...
Maar wie zijn jullie dan? Een afsplitsing van de oorspronkelijke wgHRH1?
Waarom en wanneer is die splitsing ontstaan?
En zijn Nunspeet1952 en -1953 er ook lid van?
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:57:52 #90
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511288
Ik moet stiekem gniffelen :o Wat een gedoe.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 18:58:47 #91
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511325
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is teveel ruis om tot de kern te komen.
Allerlei werkgroepen en ridders die over elkaar struikelen maken er een grote bende van.
Ego's die in de weg zitten en samenwerken onmogelijk maakt.
Wees blij dat het niet over WO 1 gaat, die zijn nóg erger _O- Chique mannen met titels en enorme e-penissen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511332
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:57 schreef yvonne het volgende:
Ik moet stiekem gniffelen :o Wat een gedoe.
No shit.
I´m back.
pi_119511372
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:58 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wees blij dat het niet over WO 1 gaat, die zijn nóg erger _O- Chique mannen met titels en enorme e-penissen.
Echt waar joh... ik had verwacht dat zij eenduidig de beroepshistorici opzij zouden zetten... die maakten toch erg veel fouten? Dat zei jij nog 7 jaar geleden.
I´m back.
pi_119511431
Misschien moeten we toch maar een meet organiseren zodat er het één en ander bijgelegd kan ;)
pi_119511457
begin ik toch weer te moddergooien.........en ik was net lekker aan het lezen in het boek voor de 2e keer, de lol gaat er zo wel van af.....

overigens had ik al eerder aangegeven dat ik inmiddels inderdaad tot de WGRH-2 behoor(waar iedereen overheen gelezen had blijkbaar) ,maar ik denk dat ik er maar helemaal mee stop. Doordat ik een chronische ziekte heb kan ik me niet te veel druk maken helaas........Voorlopig zal ik de Nunspeter bossen vermijden.....Als iemand nog een spannende mysterieuze zaak weet dan houd ik me aanbevolen ;)....

en Danny Roodbol (zo heet je toch /eigenaar Fok forum)sta je leden eens normaal te woord......of laat de helpdesk over aan mensen die beleefd terug kunnen mailen (dit naar aanleiding van wat e-mail verkeer tussen ons van een jaar of wat geleden)mocht je dat nog herinneren...of heet je nu Yvonne ?
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 19:03:00 #96
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511467
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Echt waar joh... ik had verwacht dat zij eenduidig de beroepshistorici opzij zouden zetten... die maakten toch erg veel fouten? Dat zei jij nog 7 jaar geleden.
Die mastodonten laten zich niet verjagen _O- wat een volk.
Zeker nu dat 100-jarige gebeuren eraan komt. Nu zijn zij weer aan de beurt en nu moeten allen die de afgelopen jaren meer bestudeerd hebben, meer gedaan hebben aan de kant.
Want zij hebben de poen, de titels en het oude jongens netwerk :')
Ook daar lach ik me rot. Geschiedenis, wat een kutvak eigenlijk.

Ontopic yvonne }:|
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511480
Ik ga gewoon even lezen, in mijn betrekkelijke anoniemiteit. Heerlijk!

een meting is geen slecht idee.. Aos mag echter niet komen wegens mogelijk brandgevaar..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119511500
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat je kan verwachten bij mannen tussen de 20 en 45....
... En het gaat allang niet meer over het Ronde Huis o|O
pi_119511556
quote:
10s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:57 schreef yvonne het volgende:
Ik moet stiekem gniffelen :o Wat een gedoe.
Ik weet echt niet meer wie bij wie hoort inmiddels.

The Making of the Round House

We hebben een spin off *O* .
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 19:05:42 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:02 schreef aos het volgende:

en Danny Roodbol (zo heet je toch /eigenaar Fok forum)sta je leden eens normaal te woord......of laat de helpdeks over aan mensen die beleefd terug kunnen mailen (dit naar aanleiding van wat e-mail verkeer tussen ons van een jaar of wat geleden)
Dan zul je je wel misdragen hebben want Dhr Roodbol mailt altijd zakelijk terug.
Oh en posts verwijderen doen we niet, had je de voorwaarden maar moeten lezen, staat bij aanmelding én bij iedere post die je plaatst.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511614
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:02 schreef aos het volgende:
begin ik toch weer te moddergooien.........en ik was net lekker aan het lezen in het boek voor de 2e keer, de lol gaat er zo wel van af.....

overigens had ik al eerder aangegeven dat ik inmiddels inderdaad tot de WGRH-2 behoor(waar iedereen overheen gelezen had blijkbaar) ,maar ik denk dat ik er maar helemaal mee stop. Doordat ik een chronische ziekte heb kan ik me niet te veel druk maken helaas........Voorlopig zal ik de Nunspeter bossen vermijden.....Als iemand nog een spannende mysterieuze zaak weet dan houd ik me aanbevolen ;)....

en Danny Roodbol (zo heet je toch /eigenaar Fok forum)sta je leden eens normaal te woord......of laat de helpdesk over aan mensen die beleefd terug kunnen mailen (dit naar aanleiding van wat e-mail verkeer tussen ons van een jaar of wat geleden)mocht je dat nog herinneren...of heet je nu Yvonne ?
Die moet je juist nķet vermijden, daar kun je lekker bijkomen van alle spanning.
pi_119511666
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

Die mastodonten laten zich niet verjagen _O- wat een volk.
Zeker nu dat 100-jarige gebeuren eraan komt. Nu zijn zij weer aan de beurt en nu moeten allen die de afgelopen jaren meer bestudeerd hebben, meer gedaan hebben aan de kant.
Want zij hebben de poen, de titels en het oude jongens netwerk :')
Ook daar lach ik me rot. Geschiedenis, wat een kutvak eigenlijk.

Ontopic yvonne }:|
Ja, het is wel een kutvak idd, maar wel interessant...
I´m back.
pi_119511691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:03 schreef lxhkrd het volgende:
Ik ga gewoon even lezen, in mijn betrekkelijke anoniemiteit. Heerlijk!

een meting is geen slecht idee.. Aos mag echter niet komen wegens mogelijk brandgevaar..
Waar ben jij dan lid van... :D.
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 19:09:06 #104
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is wel een kutvak idd, maar wel interessant...
Dat, en verslavend :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511751
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat, en verslavend :)
Het is een andere manier om naar de wereld te kijken... dat merk ik nog steeds wel, maar als men zich verliest in details dan wordt het wel moeilijk idd.
I´m back.
pi_119511783
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar ben jij dan lid van... :D.
Ik heb, ehhh, ben mijn eigen lid. :Y
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119511795
nee ik vroeg simpel om verwijdering van een bijdrage(wat dus niet kan blijkbaar)..kreeg kinderachtige mails terug,heb ze hier nog voor me..echt bizar!......maar ik zal geen privé-mails posten!!......waarom bemoeit een eigenaar zich überhaupt met de helpdesk?....of er was een gast die met zijn e-mail adres mailde?
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 19:11:41 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik weet echt niet meer wie bij wie hoort inmiddels.

The Making of the Round House

We hebben een spin off *O* .
Wij kunnen ene boek schrijven over en rond het boek?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511849
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:11 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Ik heb, ehhh, ben mijn eigen lid. :Y
Okee, zoals de meesten die hier begonnen te posten bijna 2 jaar geleden... zijn we ons eigen clubje...
I´m back.
  Admin donderdag 22 november 2012 @ 19:14:18 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_119511906
quote:
12s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:11 schreef aos het volgende:
nee ik vroeg simpel om verwijdering van een bijdrage(wat dus niet kan blijkbaar)..kreeg kinderachtige mails terug,heb ze hier nog voor me..echt bizar!......maar ik zal geen privé-mails posten!!......waarom bemoeit een eigenaar zich überhaupt met de helpdesk?....of er was een gast die met zijn e-mail adres mailde?
Aangezien het de eigenaar is gaat hij wel degelijk over de content van het forum.
Wij zijn niet zo van 'gasten die een helpdesk doen'
Als u normaal mailt krijgt u normaal antwoord.
Maar....als...er....zo gemaild... wordt... ( aanname mijnerzijds) kunt... u echt... niet van ons.......verwachten!.. dat we dit....serieus.....nemen.No offence verder.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_119511958
quote:
6s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Wij kunnen ene boek schrijven over en rond het boek?
Zo best kunnen.
Alle gedoe rondom (:P) het huis.
De groepjes, de ruzies, de liefdes, de spanning.

Misschien wil Captain Fabulous het redigeren en er wat mooie gedichten bij maken.

Ik zie mogelijkheden!
pi_119511962
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, zoals de meesten die hier begonnen te posten bijna 2 jaar geleden... zijn we ons eigen clubje...
Heb wel eens een uitnodiging/ toenadering gehad, maar ik ben achteraf verbaast over mijn eigen mensenkennis. Gisteren in de boekhandel en bij het gemeentehuis ook genoten: al die "baasjes". Fantastisch!

Stelletje loosers....
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119512015
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee, zoals de meesten die hier begonnen te posten bijna 2 jaar geleden... zijn we ons eigen clubje...
Zonder al te grote conflicten godzijdank :X
pi_119512024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:15 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Heb wel eens een uitnodiging/ toenadering gehad, maar ik ben achteraf verbaast over mijn eigen mensenkennis. Gisteren in de boekhandel en bij het gemeentehuis ook genoten: al die "baasjes". Fantastisch!

Stelletje loosers....
Ja, het beeld wordt wel duidelijk ondertussen... :D.
I´m back.
pi_119512204
Ah Reintje....heeft de bijdrage verwijderd...met nog ff en-passant mijn naam noemen.......toch dom van je dat je een goede relatie verpest........ik heb inmiddels wel helaas de onvriendelijke mail van je aan Inquisator doorgemaild(had ik nog niet eerder gedaan)......ik ben bang dat je niet meer welkom bent nu op zijn presentatie van volgend jaar in het gemeentehuis...........

en o ja Bluesdude /DN ga het boek nou maar kopen, daar staan in ieder geval bewijzen/ FEITEN in dat jullie vriend FvV een 'sexmaniak' was....of jullie moeten het normaal vinden als je naakt (met alleen een soort netje om) uit de badkamer komt lopen als de dienstmeisjes voorbij komen......+ BEWEZEN verkrachting van huishoudelijk personeel/gouvernante.........inderdaad goed gezien DN aanwezig in Zwolle en niet in Arnhem! of had je dat al gevonden en hield je het stiekem stil.......

En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
pi_119512210
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zonder al te grote conflicten godzijdank :X
Zie het zo: boekpresentie->piek in aandacht->iedereen wil meesmullen.

Over twee weken is iedereen weer "normaal", aandacht zwakt af. Wij gaan verder.

En er komen nog twee boeken (Ton, WHRH-2) artikel van DN. Genoeg om naar uit te kijken nog....
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119512386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:20 schreef aos het volgende:
Ah Reintje....heeft de bijdrage verwijderd...met nog ff en-passant mijn naam noemen.......toch dom van je dat je een goede relatie verpest........ik heb inmiddels wel helaas de onvriendelijke mail van je aan Inquisator doorgemaild(had ik nog niet eerder gedaan)......ik ben bang dat je niet meer welkom bent nu op zijn presentatie van volgend jaar in het gemeentehuis...........

en o ja Bluesdude /DN ga het boek nou maar kopen, daar staan in ieder geval bewijzen/ FEITEN in dat jullie vriend FvV een 'sexmaniak' was....of jullie moeten het normaal vinden als je naakt (met alleen een soort netje om) uit de badkamer komt lopen als de dienstmeisjes voorbij komen......+ BEWEZEN verkrachting van huishoudelijk personeel/gouvernante.........inderdaad goed gezien DN aanwezig in Zwolle en niet in Arnhem! of had je dat al gevonden en hield je het stiekem stil.......

En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
Wat zou het iemand boeien wat iemand meer dan een eeuw geleden in zijn eigen huis deed, aos?
En is zoiets het bewijs dat-ie dan ook meisjes ontvoerde, aan seksorgieėn deed meedoen, waaraan ook Prins Hendrik deelnam en vervolgens vermoordde? Denk het niet hoor. Zeg jij het maar... Geen OvJ die je oppakt daarom iig. Toen niet, nu niet.
I´m back.
pi_119513176
aos (peter), waar je ons als jongen/meisje bestempeld, lieten wij gisteren ons gezicht wel zien..
Of was je gewoon bang dat mensen, nadat ze je zagen, je niet serieus zouden nemen.. ... .... ...
pi_119513284
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:20 schreef aos het volgende:
Ah Reintje....heeft de bijdrage verwijderd...met nog ff en-passant mijn naam noemen.......toch dom van je dat je een goede relatie verpest........ik heb inmiddels wel helaas de onvriendelijke mail van je aan Inquisator doorgemaild(had ik nog niet eerder gedaan)......ik ben bang dat je niet meer welkom bent nu op zijn presentatie van volgend jaar in het gemeentehuis...........

en o ja Bluesdude /DN ga het boek nou maar kopen, daar staan in ieder geval bewijzen/ FEITEN in dat jullie vriend FvV een 'sexmaniak' was....of jullie moeten het normaal vinden als je naakt (met alleen een soort netje om) uit de badkamer komt lopen als de dienstmeisjes voorbij komen......+ BEWEZEN verkrachting van huishoudelijk personeel/gouvernante.........inderdaad goed gezien DN aanwezig in Zwolle en niet in Arnhem! of had je dat al gevonden en hield je het stiekem stil.......

En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
Hoh, wacht even, wat schrijf je nu?
Komt er nog een boek volgend jaar? Geschreven door Inquisator?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2012 @ 19:48:13 #120
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119513350
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:20 schreef aos het volgende:
en o ja Bluesdude /DN ga het boek nou maar kopen, daar staan in ieder geval bewijzen/ FEITEN in dat jullie vriend FvV een 'sexmaniak' was....of jullie moeten het normaal vinden als je naakt (met alleen een soort netje om) uit de badkamer komt lopen als de dienstmeisjes voorbij komen......+ BEWEZEN verkrachting van huishoudelijk personeel/gouvernante.........inderdaad goed gezien DN aanwezig in Zwolle en niet in Arnhem! of had je dat al gevonden en hield je het stiekem stil.......

En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
Als dit feiten zijn, waar is dan het bewijs?
Kom dan met 'in politierapport x uit 19xx staat, etc.' Niet met deze beweringen. Staat het in het boek wel vermeld waar het terug te vinden is?
Overigens, ik kom ook wel eens naakt uit de badkamer lopen... het is dat ik geen huishoudster heb, maar anders kan het best wel eens gebeuren dat er per ongeluk een treffen plaatsvind.
Tweede punt wat je aanhaalt is dan al een stuk interessanter. Daar zou ik dan meer over willen weten.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119513361
quote:
En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
Ik ga de tussen liggende postings tellen... :Y
pi_119514377
Ben benieuwd wat zijn mede-lid inquisator hierop te zeggen heeft ??
pi_119514443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 20:11 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Ben benieuwd wat zijn mede-lid inquisator hierop te zeggen heeft ??
Ja, ik ook.
Nóg een boek in de maak, het kan niet op !
pi_119517465
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 18:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er is teveel ruis om tot de kern te komen.
Allerlei werkgroepen en ridders die over elkaar struikelen maken er een grote bende van.
Ego's die in de weg zitten en samenwerken onmogelijk maakt.
Snappen jullie nu waarom ik als 'lone wolf' werk? Ik heb hier zeventien pagina's artikel uitgeprint liggen. Nog even puntjes op de i. En aanbevelingen voor verder onderzoek, misschien wordt het toch een boek.
pi_119517586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:16 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Snappen jullie nu waarom ik als 'lone wolf' werk? Ik heb hier zeventien pagina's artikel uitgeprint liggen. Nog even puntjes op de i. En aanbevelingen voor verder onderzoek, misschien wordt het toch een boek.
Ik begin het zeker te begrijpen DN.
pi_119517590
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:16 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Snappen jullie nu waarom ik als 'lone wolf' werk? Ik heb hier zeventien pagina's artikel uitgeprint liggen. Nog even puntjes op de i. En aanbevelingen voor verder onderzoek, misschien wordt het toch een boek.
Een boek over... hoe andere onderzoeken een flop werden?
Volgens mij valt er niet zoveel smeuļgs te maken van het ronde huis an sich...
I´m back.
pi_119517645
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is wel een kutvak idd, maar wel interessant...
GESCHIEDENIS IS GEEN KUTVAK!!!!
pi_119517887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

GESCHIEDENIS IS GEEN KUTVAK!!!!
Jawel.
Je kunt er ook niets mee, alleen leraar worden oid.
Ja, of je schrijft boeken ą la Tuchman of Beevor, maar daar kun je niet van leven in ons taalgebied.
I´m back.
pi_119517953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

GESCHIEDENIS IS GEEN KUTVAK!!!!
Zeker niet. Vind het een geweldig vak. Vroeger op school al.
pi_119518034
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:20 schreef aos het volgende:
Ah Reintje....heeft de bijdrage verwijderd...met nog ff en-passant mijn naam noemen.......toch dom van je dat je een goede relatie verpest........ik heb inmiddels wel helaas de onvriendelijke mail van je aan Inquisator doorgemaild(had ik nog niet eerder gedaan)......ik ben bang dat je niet meer welkom bent nu op zijn presentatie van volgend jaar in het gemeentehuis...........

en o ja Bluesdude /DN ga het boek nou maar kopen, daar staan in ieder geval bewijzen/ FEITEN in dat jullie vriend FvV een 'sexmaniak' was....of jullie moeten het normaal vinden als je naakt (met alleen een soort netje om) uit de badkamer komt lopen als de dienstmeisjes voorbij komen......+ BEWEZEN verkrachting van huishoudelijk personeel/gouvernante.........inderdaad goed gezien DN aanwezig in Zwolle en niet in Arnhem! of had je dat al gevonden en hield je het stiekem stil.......

En nu exit Ronde huis......hopelijk voorgoed...........sorry Inquisator........
Hm, is dat net zoiets als die halve meter archief van Montenberg die spoorloos verdwenen is, terwijl jij weet dat het nooit is aangemeld?
pi_119518163
De WRH-2 moet het enthousiasme toch een beetje temperen, het wordt géén (geschiedenis) beschrijvend boek rondom HRH, maar een onderzoeksrapport naar wat feitelijk bewijsbaar nog te achterhalen valt in een vermoed 100-jaar oud 'cold case' mysterie.
De teksten van Montenberg zijn daarbij onmiskenbaar multi-interpretabel, dissociatief, feitelijk (zintuigelijke) waarnemingen en zelfreflectie lopen door elkaar in een woud van feiten van algemene bekendheid en hoegenaamde redenen van wetenschap.....
Het vergt veel inlevingsvermogen om door te kunnen dringen tot M's diepere boodschap, waarbij je soms het gevoel krijgt zijn proza tussen regels door te moeten lezen als de verzen van Nostradamus.

Dus nee, de klus is nog lang niet geklaard en ja, de speurtocht van de WRH-2 gaat onverminderd en vastberaden verder .......

Ps: alle hoofdletters middenin een woord van het 'anagram' vormden in de goede volgorde gezet de volgende naam: J U R R I A A N S E ( zie link in het boek mbt prostitutieachtige activiteiten Nieuw Soerel - HRH).
pi_119518206
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeker niet. Vind het een geweldig vak. Vroeger op school al.
Ja, allemaal leuk en aardig, maar epistemologisch is het wel altijd een probleem hoor...
I´m back.
pi_119518356
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef Inquisator het volgende:
De WRH-2 moet het enthousiasme toch een beetje temperen, het wordt géén (geschiedenis) beschrijvend boek rondom HRH, maar een onderzoeksrapport naar wat feitelijk bewijsbaar nog te achterhalen valt in een vermoed 100-jaar oud 'cold case' mysterie.
De teksten van Montenberg zijn daarbij onmiskenbaar multi-interpretabel, dissociatief, feitelijk (zintuigelijke) waarnemingen en zelfreflectie lopen door elkaar in een woud van feiten van algemene bekendheid en hoegenaamde redenen van wetenschap.....
Het vergt veel inlevingsvermogen om door te kunnen dringen tot M's diepere boodschap, waarbij je soms het gevoel krijgt zijn proza tussen regels door te moeten lezen als de verzen van Nostradamus.

Dus nee, de klus is nog lang niet geklaard en ja, de speurtocht van de WRH-2 gaat onverminderd en vastberaden verder .......

Ps: alle hoofdletters middenin een woord van het 'anagram' vormden in de goede volgorde gezet de volgende naam: J U R R I A A N S E ( zie link in het boek mbt prostitutieachtige activiteiten Nieuw Soerel - HRH).
Jurriaanse, is of was dat niet een beeldhouwer?
pi_119518410
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk en aardig, maar epistemologisch is het wel altijd een probleem hoor...
Nu kan ik net doen alsof ik weet wat dat betekent maar ik moet het even googlen :D

Zal wel met een epistel te maken hebben though.
pi_119518634
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu kan ik net doen alsof ik weet wat dat betekent maar ik moet het even googlen :D

Zal wel met een epistel te maken hebben though.
Ah, de leer van de kennis is het.
pi_119518636
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nu kan ik net doen alsof ik weet wat dat betekent maar ik moet het even googlen :D

Zal wel met een epistel te maken hebben though.
Nee, met kennistheorie heeft het te maken, wat is waar, wat is niet waar, en hoe kunnen we daarover afspraken maken.
En geschiedenis heeft daarbij niets te maken met empirisme, dus herhaalbare proeven en dus is het extra moeilijk om bewijzen te leveren voor een these.
I´m back.
  donderdag 22 november 2012 @ 21:38:11 #137
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119518667
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef Inquisator het volgende:
De WRH-2 moet het enthousiasme toch een beetje temperen, het wordt géén (geschiedenis) beschrijvend boek rondom HRH, maar een onderzoeksrapport naar wat feitelijk bewijsbaar nog te achterhalen valt in een vermoed 100-jaar oud 'cold case' mysterie.
De teksten van Montenberg zijn daarbij onmiskenbaar multi-interpretabel, dissociatief, feitelijk (zintuigelijke) waarnemingen en zelfreflectie lopen door elkaar in een woud van feiten van algemene bekendheid en hoegenaamde redenen van wetenschap.....
Het vergt veel inlevingsvermogen om door te kunnen dringen tot M's diepere boodschap, waarbij je soms het gevoel krijgt zijn proza tussen regels door te moeten lezen als de verzen van Nostradamus.

Dus nee, de klus is nog lang niet geklaard en ja, de speurtocht van de WRH-2 gaat onverminderd en vastberaden verder .......

Ps: alle hoofdletters middenin een woord van het 'anagram' vormden in de goede volgorde gezet de volgende naam: J U R R I A A N S E ( zie link in het boek mbt prostitutieachtige activiteiten Nieuw Soerel - HRH).
Is Montenberg tot dusverre de enige bron voor die aanklacht tegen Van Vloten of is die ook daadwerkelijk terug te vinden in het archief in Zwolle?
pi_119518721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Als dit feiten zijn, waar is dan het bewijs?
Kom dan met 'in politierapport x uit 19xx staat, etc.' Niet met deze beweringen. Staat het in het boek wel vermeld waar het terug te vinden is?
Overigens, ik kom ook wel eens naakt uit de badkamer lopen... het is dat ik geen huishoudster heb, maar anders kan het best wel eens gebeuren dat er per ongeluk een treffen plaatsvind.
Tweede punt wat je aanhaalt is dan al een stuk interessanter. Daar zou ik dan meer over willen weten.
Ik heb een oriėnterend onderzoekje gedaan in de Overijsselse archieven. Er zijn geen gerechtelijke stukken, dus er is geen veroordeling geweest. Het klinkt eerder als een anachronisme: vandaag is het normaal om van seksuele intimidatie een aangifte te doen. Eind negentiende eeuw (het schijnt zich op Hulshorst afgespeeld te hebben) begin twintigste eeuw was het dienstpersoneel niet zo 'mondig' om tegen 'mijnheer' of 'mevrouw' aangifte te doen. En in die periode zat het huwelijk van Frank in een behoorlijke crisis. In 1893 probeerde hij al te scheiden omdat Constance nogal 'kuren' had. Uit de beschrijvingen van haar gedrag in brieven aan Willem Witsen valt af te leiden dat Constance trekjes vertoond van een bipolaire stemmingsstoornis. Maar goed: het feit dat hij niet veroordeeld is, is natuurlijk weer koren op de molen van de complotdenkers.

En tja, Frank van Vloten mijn vriend noemen is weer een knap stukje stemmingmakerij. Ik ken de man alleen van wat ik over hem heb uitgevist. Om hem dan gelijk een vriend te noemen... Ik heb ook uitgebreide studie gedaan naar de schrijver H.P. Lovecraft, ben ik dan ook zijn vriend?
pi_119518763
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef Inquisator het volgende:
De WRH-2 moet het enthousiasme toch een beetje temperen, het wordt géén (geschiedenis) beschrijvend boek rondom HRH, maar een onderzoeksrapport naar wat feitelijk bewijsbaar nog te achterhalen valt in een vermoed 100-jaar oud 'cold case' mysterie.
De teksten van Montenberg zijn daarbij onmiskenbaar multi-interpretabel, dissociatief, feitelijk (zintuigelijke) waarnemingen en zelfreflectie lopen door elkaar in een woud van feiten van algemene bekendheid en hoegenaamde redenen van wetenschap.....
Het vergt veel inlevingsvermogen om door te kunnen dringen tot M's diepere boodschap, waarbij je soms het gevoel krijgt zijn proza tussen regels door te moeten lezen als de verzen van Nostradamus.

Dus... jij hebt notities van Montenberg ?. Als ik je zo lees dan zijn de notities nogal waardeloos als
onderzoeksrapporten. Septer schreef zijn stuk in 1976 op basis van Montenbergnotities en die blijken dus bullshit te zijn als feitenverslag.
Dat vermoeden had ik al na lezen van Septer 1976, maar jij bevestigt het.
Nu ook Schalkwijk een zweverig verhaal vertelde met zijn boek.... is daarmee ook bevestigd dat Biesemaat zijn stuk schreef op drijfzand..... op basis van onderzoeksrapporten van Montenberg en Schalkwijk
pi_119518890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:29 schreef Inquisator het volgende:
De WRH-2 moet het enthousiasme toch een beetje temperen, het wordt géén (geschiedenis) beschrijvend boek rondom HRH, maar een onderzoeksrapport naar wat feitelijk bewijsbaar nog te achterhalen valt in een vermoed 100-jaar oud 'cold case' mysterie.
De teksten van Montenberg zijn daarbij onmiskenbaar multi-interpretabel, dissociatief, feitelijk (zintuigelijke) waarnemingen en zelfreflectie lopen door elkaar in een woud van feiten van algemene bekendheid en hoegenaamde redenen van wetenschap.....
Het vergt veel inlevingsvermogen om door te kunnen dringen tot M's diepere boodschap, waarbij je soms het gevoel krijgt zijn proza tussen regels door te moeten lezen als de verzen van Nostradamus.

Dus nee, de klus is nog lang niet geklaard en ja, de speurtocht van de WRH-2 gaat onverminderd en vastberaden verder .......

Ps: alle hoofdletters middenin een woord van het 'anagram' vormden in de goede volgorde gezet de volgende naam: J U R R I A A N S E ( zie link in het boek mbt prostitutieachtige activiteiten Nieuw Soerel - HRH).
Acht jij het mogelijk dat Montenberg aan een persoonlijkheidsstoornis leed?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2012 @ 21:49:22 #141
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119519218
Inquisator, naar zo'n rapport kijk ik dus wel uit. Geen smeuļg verhaal, maar feiten
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119519580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een boek over... hoe andere onderzoeken een flop werden?
Volgens mij valt er niet zoveel smeuļgs te maken van het ronde huis an sich...
Nee, dichter bij mijn expertise: het verhaal van het Ronde Huis als legende.
pi_119519677
Nog even terugkomend op RHsearchers opmerking over anonimiteit: niemand heeft mij ooit gevraagd te zeggen wie ik ben. Maar ik ga ervan uit dat sommigen onder jullie slim genoeg zijn om mij uit te peilen. Mocht je dat niet willen, dan staat vragen vrij.
pi_119519720
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:57 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Nee, dichter bij mijn expertise: het verhaal van het Ronde Huis als legende.
Ja, okee, dat kan idd. Waarbij je een benadering geeft van hoe die legendes de wereld in zijn gebracht?
I´m back.
pi_119520953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:59 schreef Dissectienaald het volgende:
Nog even terugkomend op RHsearchers opmerking over anonimiteit: niemand heeft mij ooit gevraagd te zeggen wie ik ben. Maar ik ga ervan uit dat sommigen onder jullie slim genoeg zijn om mij uit te peilen. Mocht je dat niet willen, dan staat vragen vrij.
Nou,, wat is je naam ? :o
pi_119521023
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:25 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Nou,, wat is je naam ? :o
Maarten van Rossem.
I´m back.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 november 2012 @ 22:32:02 #147
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119521264
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 22:25 schreef Zonnestraal10 het volgende:

[..]

Nou,, wat is je naam ? :o
Een paar delen terug was een linkje naar zijn blog, daar stond zijn naam.
Ik ben het alweer vergeten, want wat doet het ertoe, maar OK :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119522945
@ Dissectienaald ( Maarten van Rossem):

Persoonlijkheidstoornis (borderline), dissociatief gedrag, waandenkbeelden, traumatische verdringing, assimilatie van plaats/historische contaminatie, .........
Ik houd alle opties vooralsnog open, tunnelvisie leid in deze zaak ontegenzeglijk naar een vooraf geconstrueerde eindconclusie die niets met waarheidsvinding van doen heeft.
pi_119525108
@Ryan3: laat toch niet zo zien hoe onvolwassen je bent: dat van die remleidingen is echt niet leuk meer hoor. Je zou wel anders piepen als dat jou overkomen was. Vraag dat maar aan Rein Tuininga over de man die daarbij om het leven kwam; Dirk S kwam er gelukkig levend van af.
Als je niets zinnings te zeggen hebt, zwijg dan hier; zij die het meeste te zeggen hebben, weten het minste.

@DN: houd toch op met die hoogwaardigheid en eigendunk van je; we weten allemaal nu wel dat je een academicus bent en de peer review van dat stukje van je: maar niemand is echt geinteresseerd in jouw naam.... who cares?
pi_119525387
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:50 schreef nunspeet1953 het volgende:
@Ryan3: laat toch niet zo zien hoe onvolwassen je bent: dat van die remleidingen is echt niet leuk meer hoor. Je zou wel anders piepen als dat jou overkomen was. Vraag dat maar aan Rein Tuininga over de man die daarbij om het leven kwam; Dirk S kwam er gelukkig levend van af.
Als je niets zinnings te zeggen hebt, zwijg dan hier; zij die het meeste te zeggen hebben, weten het minste.

@DN: houd toch op met die hoogwaardigheid en eigendunk van je; we weten allemaal nu wel dat je een academicus bent en de peer review van dat stukje van je: maar niemand is echt geinteresseerd in jouw naam.... who cares?
Dus er is een dode?
I´m back.
pi_119525452
@nunspeet1953 Had je nog een DM gestuurd, wellicht niet gezien?

Ik heb de mevrouw gesproken die ik in april vorig jaar sprak. Haar familie is gedurende lange tijd gevolgd/achtervolgd.
pi_119525479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:02 schreef Inquisator het volgende:
@ Dissectienaald ( Maarten van Rossem):

Persoonlijkheidstoornis (borderline), dissociatief gedrag, waandenkbeelden, traumatische verdringing, assimilatie van plaats/historische contaminatie, .........
Ik houd alle opties vooralsnog open, tunnelvisie leid in deze zaak ontegenzeglijk naar een vooraf geconstrueerde eindconclusie die niets met waarheidsvinding van doen heeft.
Dus wgHRH2 komt daar ook mee? Alles verzonnen door iemand die boderderliner was... waarna Schalkwijk ermee heen is gegaan.... en vervolgens Couzy en Biesemaat?
I´m back.
  vrijdag 23 november 2012 @ 00:06:56 #153
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119525685
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 21:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zeker niet. Vind het een geweldig vak. Vroeger op school al.
Leuke leraar. gok ik.

Ryan heeft geschiedenis gestudeerd. Wil geen leraar zijn.


Maar OT, het is gewoon weer niks he.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119529639
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 00:06 schreef Staal het volgende:

[..]

Leuke leraar. gok ik.

Ryan heeft geschiedenis gestudeerd. Wil geen leraar zijn.


Maar OT, het is gewoon weer niks he.
Het valt een beetje tegen idd. Had gehoopt op meer.
Oh well..
  vrijdag 23 november 2012 @ 13:04:42 #155
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119535257
Rhsearcher, heeft sbb nog plannen met de locatie van hrh ? of heb je hier nog niks over gehoord :)
pi_119535317
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:04 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Rhsearcher, heeft sbb nog plannen met de locatie van hrh ? of heb je hier nog niks over gehoord :)
Yes we gaan binnenkort zitten met alle partijen, en dan gaan we aan de slag ;)
  vrijdag 23 november 2012 @ 14:46:32 #157
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119538727
Oké nice :) zou leuk zijn als er iets mee gedaan word idd het is een apart verhaal en daarbij was het ook een mooi huis ;)
pi_119539183
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 13:04 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Rhsearcher, heeft sbb nog plannen met de locatie van hrh ? of heb je hier nog niks over gehoord :)
Lees maar onder het kopje Grootse plannen

http://www.deweekkrant.nl(...)t_met_bijzonder_boek
  vrijdag 23 november 2012 @ 15:03:08 #159
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119539372
Had dit artikel nog niet van je gelezen rein :)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2012 @ 15:25:45 #160
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_119540212
Even wat olie op het vuur gooien :)
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=115562
quote:
Mogelijk volgende week besluit over moordzaak Maja van Vloten

De Hoge Raad beslist waarschijnlijk volgende week of de zaak over de moord op de Groningse Maja van Vloten wordt overgedaan.

Dat zegt advocaat Geert-Jan Knoops naar aanleiding van het herzieningsverzoek dat hij heeft ingediend.

Karel van O. bekende in 2005 dat hij Maja van Vloten heeft vermoord. Maar volgens Knoops is Van O. niet de moordenaar en zat hij acht jaar lang onterecht in de gevangenis.
Familie?
En waarom vermoord?

Of is het Marja?
http://www.oogtv.nl/2012/(...)en-mogelijk-opnieuw/
quote:
De moord op Marja van Vloten is inmiddels 18 jaar geleden, maar de zaak krijgt misschien alsnog een staartje. Advocaat Gert-Jan Knoops heeft na overleg met de veroordeelde en ex-leden van het Cold Case Team van Groningen, Dick Gosewehr en Harrie Timmermans,een verzoek ingediend bij de Hoge Raad om de zaak te herzien.

In 2005 legde Karel van O. een bekentenis af voor de moord en werd veroordeeld. Gosewehr en Timmermans twijfelden altijd al aan de juistheid van deze bekentenis, omdat deze volgens hen niet klopte met de feiten. Zo had van O. gezegd dat hij het slachtoffer 4 keer in de hals had gestoken terwijl van Vloten zo n 26 keer met een mes was gestoken.

Volgens Gosewehr en Timmermans wilde de politie de zaak zo snel mogelijk oplossen en werd er alleen gekeken naar de zaken die klopten, en niet naar de zaken die niet klopten. Voorlopig is het wachten of de Hoge Raad het verzoek van Knoops inwilligt.


[ Bericht 24% gewijzigd door TARAraboemdijee op 23-11-2012 15:52:27 ]
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_119546567
Het evenement is heel eigenaardig!!

http://www.deweekkrant.nl(...)de_huis_nunspeet_909
pi_119546788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:50 schreef nunspeet1953 het volgende:
@Ryan3: laat toch niet zo zien hoe onvolwassen je bent: dat van die remleidingen is echt niet leuk meer hoor. Je zou wel anders piepen als dat jou overkomen was. Vraag dat maar aan Rein Tuininga over de man die daarbij om het leven kwam; Dirk S kwam er gelukkig levend van af.
Als je niets zinnings te zeggen hebt, zwijg dan hier; zij die het meeste te zeggen hebben, weten het minste.

@DN: houd toch op met die hoogwaardigheid en eigendunk van je; we weten allemaal nu wel dat je een academicus bent en de peer review van dat stukje van je: maar niemand is echt geinteresseerd in jouw naam.... who cares?
Word je een beetje zuur op je oude dag Nunspeet1953? Nu er in het boek niets staat wat volgens jou de moeite waard is? Je vriend Aos denkt dat de eerste vier hoofdstukken op feiten gebaseerd zijn. Bewezen verkrachting. Nou nou. Als ik de paper trail volg die Frank heeft achtergelaten, dan heeft hij niet in het gevang gezeten. Koren op de molen natuurlijk, want door zijn goede contacten kon hij natuurlijk vervolging voorkomen... Even afwachten, heb wat studievrinden op de zaak gezet, die wonen daar in de buurt.

Maarten van Rossem. Nee, maar ik heb wel op hem gestemd.

Foto's binnen gekregen van het Streekarchivariaat.
pi_119546866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:35 schreef reintuininga het volgende:
Het evenement is heel eigenaardig!!

http://www.deweekkrant.nl(...)de_huis_nunspeet_909
Asbest vind ik niet zo verrassend, dat werd vroeger toch bijna altijd gebruikt?
pi_119546993
Ik denk dat het voor de Ridders wel even raadzaam wordt om een arts te raadplegen. Asbest moet je niet onderschatten. Asbest brandt voor geen meter, dus is het vaak in de bouw toegepast om te voorkomen dat een stad tot op de grond toe afbrandt. Londen heeft daar ooit eens last van gehad, Chicago ook. :-P Alleen was in die tijd niet bekend hoe schadelijk de vezels van het spul is. Jaren geleden is onze schuur in brand gestoken en bleek er asbest in het dak ervan te zitten. We mochten dus even een paar dagen de tuin niet in. Onlangs zijn alle daken van de schuren vervangen.
pi_119547533
Misschien de reden ook waarom bij defensie van hogerhand geen fiat werd gegeven voor de opblaasactiviteiten van de fundamenten, gevaar door asbest dat vroeger idd overal bij werd gebruikt? Of was men eind jaren 60 nog niet zo ver?
Ik heb hier bijv. nog een oud doe-het-zelf boek liggen, waarin tips staan over hoe je een leuk konijnenhok kunt bouwen van.... asbestplaten...
I´m back.
pi_119551276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Asbest vind ik niet zo verrassend, dat werd vroeger toch bijna altijd gebruikt?
Er is nu plotseling asbest gevonden?
pi_119551601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:33 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Er is nu plotseling asbest gevonden?
Ja, als ze niet waren gaan graven hadden ze ook geen asbest gevonden denk ik?
Of bedoel je dat niet?

Vroeger werd asbest bijna standaard gebruikt heb ik gelezen.
pi_119553706
Na het boek twee maal te hebben gelezen denk ik, naast aan Slauerhoff's "Het leven op aarde" (waarom vraag ik mij ook af), ook aan Hans en Grietje.

Het bekende sprookje. En voor mij ooit een reportage op de radio, welke zender, wanneer? Geen idee, maar de beeld heeft zich ooit in mijn hoofd geprent.

In het Zwarte woud, ergens, zijn een op keer, ooit, de resten gevonden van een verbrand huisje, de ondergrondse stenen fundering nog intakt, op een verlaten plek in het bos. Toen dit werd uitgegraven vond met ook de resten van een oven/ vuurplaats. Met daarin de resten van een vrouw.
Ook werd verteld dat het sprookje "Hans en Grietje" terugredeneerbaar was naar die omgeving.

Dus, een mooi sprookje, dat verhaal van Het Ronde Huis. Met een zweem van waarheid.

We zullen het nooit weten..
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119553897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:33 schreef reintuininga het volgende:

[..]

Er is nu plotseling asbest gevonden?
De graafactiviteiten waren niet bepaald professioneel, dus er kunnen asbestfragmenten zijn losgebikt. Ik snap dat het verleidelijk is om te denken dat het meer dan toeval is, maar zoals Lavenderr correct opmerkte: gebruik van asbest in woningbouw was niet ongebruikelijk. Zelfs in de jaren zeventig werd asbest nog gewoon in woningbouw gebruikt (ooit geprobeerd een jaren zeventig woning te kopen en we werden direct gewaarschuwd voor rot beton en asbest. Dat asbest 'gevaarlijk' is was echter in de jaren dertig al bekend: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asbest
pi_119554014
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:19 schreef lxhkrd het volgende:
Na het boek twee maal te hebben gelezen denk ik, naast aan Slauerhoff's "Het leven op aarde" (waarom vraag ik mij ook af), ook aan Hans en Grietje.

Het bekende sprookje. En voor mij ooit een reportage op de radio, welke zender, wanneer? Geen idee, maar de beeld heeft zich ooit in mijn hoofd geprent.

In het Zwarte woud, ergens, zijn een op keer, ooit, de resten gevonden van een verbrand huisje, de ondergrondse stenen fundering nog intakt, op een verlaten plek in het bos. Toen dit werd uitgegraven vond met ook de resten van een oven/ vuurplaats. Met daarin de resten van een vrouw.
Ook werd verteld dat het sprookje "Hans en Grietje" terugredeneerbaar was naar die omgeving.

Dus, een mooi sprookje, dat verhaal van Het Ronde Huis. Met een zweem van waarheid.

We zullen het nooit weten..
Volgens Aos zijn de eerste vier hoofdstukken FEITEN. Feitelijk sprookje?
pi_119554286
Ach, die Aos....
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119565093
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, als ze niet waren gaan graven hadden ze ook geen asbest gevonden denk ik?
Of bedoel je dat niet?

Vroeger werd asbest bijna standaard gebruikt heb ik gelezen.
Er is daar inderdaad behoorlijk wat asbest, ligt er al jaren gewoon aan de oppervlakte. Heb het vaak genoeg zien liggen tijdens het sporten in die buurt. Kan opzich geen kwaad, je kunt het rustig opeten. Ga je echt niet dood aan, word pas link als er kleine vezeltjes in je longen terecht komen.

Helaas heeft die zooi een incubatietijd van 20 tot 30 jaar, en als je er dan pas achter komt is het vaak al te laat.

In de jaren 60 was het ook nog niet heel bekend dat asbest gevaarlijk was, dat kwam pas later.
pi_119566808
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:49 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Er is daar inderdaad behoorlijk wat asbest, ligt er al jaren gewoon aan de oppervlakte. Heb het vaak genoeg zien liggen tijdens het sporten in die buurt. Kan opzich geen kwaad, je kunt het rustig opeten. Ga je echt niet dood aan, word pas link als er kleine vezeltjes in je longen terecht komen.

Helaas heeft die zooi een incubatietijd van 20 tot 30 jaar, en als je er dan pas achter komt is het vaak al te laat.

In de jaren 60 was het ook nog niet heel bekend dat asbest gevaarlijk was, dat kwam pas later.
Je zal een jaren30 woning gekocht hebben, ben je omringd door asbest. Maar als je er niet aankomt is er niks aan de hand?
pi_119567451
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zal een jaren30 woning gekocht hebben, ben je omringd door asbest. Maar als je er niet aankomt is er niks aan de hand?
Je kunt er ook rustig aan komen, zolang je maar zorgt dat het niet breekt. Zodra je er in boort of het breekt komen de kankerverwekkende vezels vrij.
pi_119567823
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:22 schreef anton1234 het volgende:

[..]

Je kunt er ook rustig aan komen, zolang je maar zorgt dat het niet breekt. Zodra je er in boort of het breekt komen de kankerverwekkende vezels vrij.
Hopelijk hadden de Ridders van het Ronde Huis hun vizier voor het gezicht toen ze aan het graven waren.
pi_119567938
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hopelijk hadden de Ridders van het Ronde Huis hun vizier voor het gezicht toen ze aan het graven waren.
Nee die hadden we niet, maar we zijn ook maar 1 of 2 stukjes tegen gekomen. En die hebben we wel apart gelegd, dus ik ben benieuwd hoeveel meer ze zullen vinden.
pi_119570680
Net op Radio 2 in 'spijkers met koppen' was er een satirisch interview met een fakeschrijver van het schalkwijkboek.
De satire was dat het boek suggestief, vaag en zeer armoedig aan bewijs was.
Dat schiet inderdaad niet op zo met ontmaskering van van Vloten. Over 100 jaar zijn we er nog niet.
Misschien dat het vanmiddag terug te horen is :
http://www.radio2.nl/programma_gids/programma_gids.html

[ Bericht 10% gewijzigd door Bluesdude op 24-11-2012 13:50:43 ]
pi_119571057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
Net op Radio 2 in 'spijkers met koppen' was er een satirisch interview met een fakeschrijver van het schalkwijkboek.
De satire was dat het boek suggestief, vaag en zeer armoedig aan bewijs was.
Dat schiet inderdaad niet op zo met ontmaskering van van Vloten. Over 100 jaar zijn we er nog niet.
Misschien dat het vanmiddag terug te horen is :
http://www.radio2.nl/programma_gids/programma_gids.html
Bedankt voor het linkje. Ga ik later eens luisteren.
pi_119571066
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 11:46 schreef RHSEARCHER het volgende:

[..]

Nee die hadden we niet, maar we zijn ook maar 1 of 2 stukjes tegen gekomen. En die hebben we wel apart gelegd, dus ik ben benieuwd hoeveel meer ze zullen vinden.
Hopelijk gaan jullie er geen last van ondervinden.
pi_119572506
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 13:44 schreef Bluesdude het volgende:
Net op Radio 2 in 'spijkers met koppen' was er een satirisch interview met een fakeschrijver van het schalkwijkboek.
De satire was dat het boek suggestief, vaag en zeer armoedig aan bewijs was.
Dat schiet inderdaad niet op zo met ontmaskering van van Vloten. Over 100 jaar zijn we er nog niet.
Misschien dat het vanmiddag terug te horen is :
http://www.radio2.nl/programma_gids/programma_gids.html
voor degenen die het gaan opzoeken, het was zo rond kwart over een, duurt een minuut of vijf en je kunt het terugluisteren...

[ Bericht 2% gewijzigd door gerhardius op 24-11-2012 15:15:33 ]
pi_119572593
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 15:09 schreef gerhardius het volgende:

[..]

voor degenen die het gaan opzoeken, het was zo rond kwart over een.
13.11 uur
pi_119582257
Geert Bekkering? De puzzelman?
pi_119583391
Er was dus een archief van zo'n 2 mtr en toen ze de tweede keer kwamen waren er nog maar 20 velletjes over.
Dat is toch op zijn minst vreemd.
pi_119584460
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:31 schreef Lavenderr het volgende:
Er was dus een archief van zo'n 2 mtr en toen ze de tweede keer kwamen waren er nog maar 20 velletjes over.
Dat is toch op zijn minst vreemd.
Wanneer kwamen "ze" voor de eerste keer.? Welk jaar ?
pi_119584550
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wanneer kwamen "ze" voor de eerste keer.? Welk jaar ?
Dat kon ik niet opmaken uit het interview. Wie is die man eigenlijk, die medeschrijver? Die hebben we hier nog nooit langs zien komen geloof ik?
pi_119584737
ohhhh het spijkersmetkoppeninterview is toch een sketch ?
die schrijver Geert Bekkers (zoiets) was toch fake ?
Het zal toch niet zijn dat die man echt zo zat te stuntelen ?

Volgens deze fokuser (iemand van het Gelders archief?) is er nooit een breed archief gedoneerd.
Het staat dus in het jaarverslag 1990, die gedrukt moet zijn in 1991.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:54 schreef WebcareGeldersArchief het volgende:
Het Gelders Archief (GA) houdt nauwkeurig bij welke archieven van welke omvang in de collectie worden opgenomen. Daarnaast documenteert het GA zorgvuldig wat op welk moment wordt vernietigd. Uit het jaarverslag van de Rijksarchiefdienst (het Rijksarchief in Gelderland is in 2002 na fusie opgegaan in het Gelders Archief) van 1990: ‘Ontvangen van de heer J.W. Montenberg te Epse. Aantekeningen betreffende onderzoek verricht door J.W. Montenberg e.a., 20e eeuw, 1 omslag’. Er is dus destijds één omslag aan het archief gedoneerd, dat als archief 0280 ‘J.W. Montenberg’ in de collectie is opgenomen. Er zijn geen documenten uit het archief verwijderd of vernietigd.
Maar als ik hoor over dat Schalkwijkboek dan kan er nooit iets werkelijks beschadigend in dat archief geweest zijn. Alleen maar zweverige complottheorietjes ..... Dat is toch niet de moeite waard voor een geheime dienst of oranjecomplot om te laten verdwijnen... laat staan mensen te vermoorden.
  zaterdag 24 november 2012 @ 22:25:46 #187
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119585077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:14 schreef Bluesdude het volgende:
ohhhh het spijkersmetkoppeninterview is toch een sketch ?
die schrijver Geert Bekkers (zoiets) was toch fake ?
Het zal toch niet zijn dat die man echt zo zat te stuntelen ?
Die man klinkt wat nerveus, maar het stuk op zichzelf klinkt me niet als een sketch in de oren. Inhoudelijk klopt het allemaal wel.
pi_119585138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 22:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Die man klinkt wat nerveus, maar het stuk op zichzelf klinkt me niet als een sketch in de oren. Inhoudelijk klopt het allemaal wel.
Ik heb ook niet het idee dat het een sketch was hoor. Het klonk serieus, ondanks de hilariteit.
pi_119585451
Dan was hij nerveus
Hij vertelde niks zinnigs . Legde niks uit. Met die vaagheid maakte hij zichzelf ongeloofwaardig.

Het was een halve meter archief volgens een scan uit het schalkwijkboek
http://www.flickr.com/photos/76397523@N07/8187960010/

[ Bericht 23% gewijzigd door Bluesdude op 24-11-2012 22:43:53 ]
  zaterdag 24 november 2012 @ 23:08:42 #190
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119586506
Zouden er nu allemaal mensen in de bossen bij Nunspeet naar potjes aan het graven zijn?

Het is in elk geval rustig geworden.
pi_119591656
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:46 schreef Toppie_ het volgende:
En wat ik nu van ingegraven honingpotjes moet denken?

Het waren toch potjes met sperma? Althans, volgens de sketch...

Volgens mij was het ook een sketch. De naam van de geļnterviewde was Geert Bekkering. Als je googled dan krijg je één of andere expert op het gebied van puzzles. Een schrijver van het boek zou toch wel het verschil weten tussen twee meter en een halve meter waarvan twintig velletjes over zijn.

Ook hier hoor ik weer gelegenheidsargumenten: vroeger waren die archieven er nog, vandaag zijn ze 'verdwenen'. Dat het webcareteam van het Gelders Archief hier reageert, is niet verwonderlijk. Ze worden in feite beschuldigd van verduistering van archiefstukken. En ik weet, weliswaar uit een andere bron die ik helaas niet mag citeren, dat het verhaal niet waar is. Tegen de tijd dat iedereen dat zelf kan gaan verifiėren heeft Schalkwijk zijn kleine royalty-cheque al ontvangen en is hij met de noorderzon vertrokken.

Terugkomend op de honingpotjes: de Mythstee was ooit het terrein van imkers. Misschien hebben imkers een praktijk waarbij ze honingpotjes gebruiken?
  zondag 25 november 2012 @ 10:27:46 #192
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119592151
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:32 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Het waren toch potjes met sperma? Althans, volgens de sketch...

Volgens mij was het ook een sketch. De naam van de geļnterviewde was Geert Bekkering. Als je googled dan krijg je één of andere expert op het gebied van puzzles. Een schrijver van het boek zou toch wel het verschil weten tussen twee meter en een halve meter waarvan twintig velletjes over zijn.
Voor wat ik mij van het oude Kopspijkers op de tv herinner is dit te subtiel voor een sketch. Meestal wordt de parodie er dan duimendik bovenop gelegd. Dit interview lijkt eerder in de categorie "Atomen zijn ruimteschepen" te vallen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de naam van een bestaande streekhistoricus uit Enschede zouden gebruiken zonder duidelijk aan te geven dat het om een parodie gaat. Deze Bekkering zou een prominent lid zijn van de Stichting Historische Sociėteit Enschede-Lonneker en co-auteur van een boek Enschede 1945-1985: Stad met ambitie. Als hij zich ook buiten HRH om serieus met historisch onderzoek bezighoudt verklaart dit ook wel waarom hij zich over een aantal zaken zo "vaag" uitliet, hoewel ik verbaasd ben dat ook hij over harde bewijzen spreekt.
pi_119592543


[ Bericht 100% gewijzigd door gerhardius op 25-11-2012 11:05:42 ]
pi_119592567
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:58 schreef gerhardius het volgende:
Een oproep dan maar: wil Geert hier melden als hij bestaat? Overigens was bij de boekpresentatie ook iemand van de VARA aanwezig..
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 11:42:10 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_119593403
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor wat ik mij van het oude Kopspijkers op de tv herinner is dit te subtiel voor een sketch. Meestal wordt de parodie er dan duimendik bovenop gelegd. Dit interview lijkt eerder in de categorie "Atomen zijn ruimteschepen" te vallen. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de naam van een bestaande streekhistoricus uit Enschede zouden gebruiken zonder duidelijk aan te geven dat het om een parodie gaat. Deze Bekkering zou een prominent lid zijn van de Stichting Historische Sociėteit Enschede-Lonneker en co-auteur van een boek Enschede 1945-1985: Stad met ambitie. Als hij zich ook buiten HRH om serieus met historisch onderzoek bezighoudt verklaart dit ook wel waarom hij zich over een aantal zaken zo "vaag" uitliet, hoewel ik verbaasd ben dat ook hij over harde bewijzen spreekt.
Ik denk ook niet dat het een sketch was. Dat er af en toe gelachen werd kwam door de manier waarop met name Dolf Jansen reageerde op alle onthullingen.
pi_119594658
In de link wordt gesproken over elk weekend een vliegtuig vol kinderen uit Wit-Rusland. Maar dan zou daar toch neem ik aan wel iets meer van bekend zijn. Verder is het niet allemaal compleet onwaarschijnlijk zie vergelijkbare verhalen en beschuldigingen in omringende landen. Toch is het dan nog steeds niet waarschijnlijk zo breed gedragen en groot als hier wordt beweerd.
pi_119594793
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Voor wat ik mij van het oude Kopspijkers op de tv herinner is dit te subtiel voor een sketch. Meestal wordt de parodie er dan duimendik bovenop gelegd.
Je hebt gelijk...... Ik dacht dat de sketch een beetje mislukt was .
Maar wat ik eerder schreef geldt des te meer ...... vaag, suggestief, armoedig ......ohzooooooooooooo veel armoede in de bewijsvoering.
Verschijnselen van complotdenken.
pi_119594830
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:27 schreef DeParo het volgende:
In de link wordt gesproken over elk weekend een vliegtuig vol kinderen uit Wit-Rusland. Maar dan zou daar toch neem ik aan wel iets meer van bekend zijn. Verder is het niet allemaal compleet onwaarschijnlijk zie vergelijkbare verhalen en beschuldigingen in omringende landen. Toch is het dan nog steeds niet waarschijnlijk zo breed gedragen en groot als hier wordt beweerd.
welke link?
zit je hier wel in het juiste topic ?
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 12:33:58 #199
249559 crew  Lavenderr
pi_119594871
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:27 schreef DeParo het volgende:
In de link wordt gesproken over elk weekend een vliegtuig vol kinderen uit Wit-Rusland. Maar dan zou daar toch neem ik aan wel iets meer van bekend zijn. Verder is het niet allemaal compleet onwaarschijnlijk zie vergelijkbare verhalen en beschuldigingen in omringende landen. Toch is het dan nog steeds niet waarschijnlijk zo breed gedragen en groot als hier wordt beweerd.
Het gaat hier over Het Ronde Huis, dus je hebt een andere link geluisterd :)
pi_119595027
De juiste link die stond in de eerste post van het eerste topic.
pi_119595171
Ah nee niet in het artikel maar in de reacties stond deze.
pi_119595309
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:39 schreef DeParo het volgende:
De juiste link die stond in de eerste post van het eerste topic.
Welke link, welk eerste topic. ?
De complottheorie die hier besproken wordt is dat tussen 1900 en 1930 kinderen en jonge meisjes werden misbruikt, verkracht en vermoord in het Ronde Huis te Nunspeet.
pi_119595407
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke link, welk eerste topic. ?
De complottheorie die hier besproken wordt is dat tussen 1900 en 1930 kinderen en jonge meisjes werden misbruikt, verkracht en vermoord in het Ronde Huis te Nunspeet.
Als er zo'n netwerk is denk je dat dan stopt plotseling van de een op de andere dag? Of denk je dat dat begint van de een op de andere dag bijvoorbeeld?

Ik zie hier veel lieden van alles strooien maar weinig wat tastbaar is. Ik zeg niet dat dit een betrouwbaar verhaal is maar als het dat wel is dien je ook de puntjes van daarvoor en daarna te kunnen invullen.
  zondag 25 november 2012 @ 12:54:42 #204
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119595584
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke link, welk eerste topic. ?
De complottheorie die hier besproken wordt is dat tussen 1900 en 1930 kinderen en jonge meisjes werden misbruikt, verkracht en vermoord in het Ronde Huis te Nunspeet.
Het Ronde Huis wordt door Wim Dankbaar ook nog gebruikt in die complottheorie over Marianne Vaatstra. Die ziet overal verbanden.
Ik las net dit bericht: http://www.nu.nl/binnenla(...)tstra-verspreid.html

Denk dat het hier om genoemde persoon gaat.
Het is een zijtakje m.b.t. dit topic. Maar ik meld het toch even.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119595989
Hebben Dankbaar en Kat hun handen niet even vol aan Peter R. De Vries? Die wil ze in dwangbuizen aan de TBS hebben... Nu heb ik ook niet zoveel op met Micha Kat of zijn vrind Dankbaar, maar om ze gelijk 'TBS' te willen geven omdat ze irritant zijn?
  zondag 25 november 2012 @ 13:09:56 #206
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119596109
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:06 schreef Dissectienaald het volgende:
Hebben Dankbaar en Kat hun handen niet even vol aan Peter R. De Vries? Die wil ze in dwangbuizen aan de TBS hebben... Nu heb ik ook niet zoveel op met Micha Kat of zijn vrind Dankbaar, maar om ze gelijk 'TBS' te willen geven omdat ze irritant zijn?
Een internetverbod zou wel fijn zijn. Die Dankbaar is meer dan irritant en ze vervuilen ieder onderwerp omdat ze iedere zaak aan elkaar weten te linken met de meest bizarre theorieėn.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119596169
Wat voor complottheorie denk je dat we gaan krijgen als ze dat internetverbod krijgen? Daar kun je op Fok zo een nieuw topic over openen!
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 13:14:18 #208
249559 crew  Lavenderr
pi_119596285
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat voor complottheorie denk je dat we gaan krijgen als ze dat internetverbod krijgen? Daar kun je op Fok zo een nieuw topic over openen!
Daar heb je gelijk in.
Laat ze alsjeblieft hun theorietjes spuien, dan weet men waar ze mee bezig zijn.
  zondag 25 november 2012 @ 13:14:41 #209
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119596302
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef Dissectienaald het volgende:
Wat voor complottheorie denk je dat we gaan krijgen als ze dat internetverbod krijgen? Daar kun je op Fok zo een nieuw topic over openen!
Oh shit, niet over nagedacht. Dan gaat die achterban helemaal rondzingen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_119598079
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:06 schreef Dissectienaald het volgende:
Hebben Dankbaar en Kat hun handen niet even vol aan Peter R. De Vries? Die wil ze in dwangbuizen aan de TBS hebben... Nu heb ik ook niet zoveel op met Micha Kat of zijn vrind Dankbaar, maar om ze gelijk 'TBS' te willen geven omdat ze irritant zijn?
Nou ja, het was niet alleen maar vanwege het irritant zijn, dat is een gegeven, maar ook vanwege het lastig vallen en belasteren van de vader van Marianne Vaatstra, heb ik begrepen.
anonieme razernist
pi_119605542
quote:
3s.gif Op zondag 25 november 2012 14:00 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Nou ja, het was niet alleen maar vanwege het irritant zijn, dat is een gegeven, maar ook vanwege het lastig vallen en belasteren van de vader van Marianne Vaatstra, heb ik begrepen.
Dat klopt ja, heb je helemaal gelijk in. Wat ik overigens ook schandalig vind, die man zit al dertien jaar in een hel. Laatst met iemand op FB een discussie gehad over Kat en zijn betrokkenheid bij de zaak Demmink. Die raadde mij aan om 'online op onderzoek uit te gaan', waarop ik antwoordde dat 'online onderzoek doen zo mogelijk nog meer onbetrouwbaar' is juist vanwege figuren als Kat... Toen kreeg ik de strontkar pas echt over mij heen gekieperd...
pi_119606466
Ook al zou Demmink schuldig zijn, wat ie volgens mij niet is, dan zou ik het hem vanwege die types eigenlijk nog willen vergeven.
anonieme razernist
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 19:45:41 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_119612325
Als je dit http://www.deweekkrant.nl/pages.php?page=2250833 artikel leest kun je je voorstellen dat Ton Biesemaat gepikeerd is.

En is er al eens iemand op het idee gekomen om nog eens met Arnold Jan Scheer te gaan praten?
pi_119613250
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 10:59 schreef gerhardius het volgende:

[Een oproep dan maar: wil Geert hier melden als hij bestaat? Overigens was bij de boekpresentatie ook iemand van de VARA aanwezig....]

Deze Geert bestaat idd. echt en hij is de eerder genoemde "puzzelman" maar vooral gerenommeerd historicus.
Het interview bij kopspijkers was wel degelijk serieus alleen blijkbaar niet helemaal goed uit de verf gekomen.
Ik ben nieuw hier op het forum en geen lid van de eerste werkgroep maar wel een goede bekende van de werkgroep.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik al een tijdje mee lees en veel misverstanden over de eerste werkgroep tegenkom en graag wil proberen om waar mogelijk wat te verduidelijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dragonflys op 25-11-2012 22:02:33 (toevoeging gedaan) ]
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 20:19:45 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_119613698
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:09 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Deze Geert bestaat idd. echt en hij is de eerder genoemde "puzzelman".
Het interview bij kopspijkers was wel degelijk serieus alleen blijkbaar niet helemaal goed uit de verf gekomen.
Ik ben nieuw hier op het forum en geen lid van de eerste werkgroep maar wel een goede bekende van de werkgroep.
Ik heb me hier aangemeld omdat ik al een tijdje mee lees en veel misverstanden over de eerste werkgroep tegenkom en graag wil proberen om waar mogelijk wat te verduidelijken.
Welkom :)
pi_119614236
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:09 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Deze Geert bestaat idd. echt en hij is de eerder genoemde "puzzelman".
Het interview bij kopspijkers was wel degelijk serieus alleen blijkbaar niet helemaal goed uit de verf gekomen.
Hij zat daar aan de tafel alsof hij zelf niet geloofde in de dramaturgische beweringen en bewerkingen van het boek.?
Verder....
... wat de vorige spreker zei.. *O* w/
pi_119624167
@Lavenderr post #213, 25 november 2012:
Biesemaat is niet de enige die gepikeerd is; hij deed hetzelfde Dirk S. aan.
Sinds begin 2009 werkte DS mee aan "het boek" dat door hem overigens aan Biesemaat en Schalkwijk oorspronkelijk was voorgesteld.
Toen DS eind 2011 de omslag van het boek, dat nu bij Just Publishers zou uitkomen, zag
stond daarop alleen de naam van Tom Biesemaat. Klaarblijkelijk wilde deze man de eer en
auteurschap voor zich alleen gaan opstrijken.
Na wat mailtjes heen en weer werd de zaak rechtgetrokken, maar DS vertrouwde het no niet zo zeer.
Op 24 dec 2011 vroeg hij: "ik neem dus aan dat ik als medeauteur genoemd zal worden."
Op 25 dec 2011 was het antwoord van Ton Biesemaat : "Die toezegging heb je van me."

Toen begonnen de problemen in april 2012 tussen Hans Schalkwijk en Ton Biesemaat. Op 4 april 2012 schrijft Biesemaat aan Septer: "Ik denk het geheel te herschrijven, de angstige Hans Schalkwijk eraan toevoegen als voorbeeld hoe bang mensen zijn omtrent het Ronde Huis. Neem aan dat je meedoet?"
En op 25 april 2012 schrijft Ton Biesemaat o.m. aan een Nunspeetse journalist: "Ik zou graag met Dirk Septer willen doorstarten nu ik godzijdank van die lastige Hans Schalkwijk verlost ben."

Daarna verbrak TB plotseling unilateraal met Septer en ging er weer alleen van door.
Jammer voor hem dat "die lastige" Schalkwijk hem uiteraard voor was met zijn boek bij de Nunspeetse uitgeverij Osinga.

Zie ook Biesemaat's (Oranje Geheimen) kinderlijke opmerkingen op Facebook een week voordat het boek uitkwam.....
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 23:25:54 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_119624569
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:16 schreef Walpurgis het volgende:
@Lavenderr post #213, 25 november 2012:
Biesemaat is niet de enige die gepikeerd is; hij deed hetzelfde Dirk S. aan.
Sinds begin 2009 werkte DS mee aan "het boek" dat door hem overigens aan Biesemaat en Schalkwijk oorspronkelijk was voorgesteld.
Toen DS eind 2011 de omslag van het boek, dat nu bij Just Publishers zou uitkomen, zag
stond daarop alleen de naam van Tom Biesemaat. Klaarblijkelijk wilde deze man de eer en
auteurschap voor zich alleen gaan opstrijken.
Na wat mailtjes heen en weer werd de zaak rechtgetrokken, maar DS vertrouwde het no niet zo zeer.
Op 24 dec 2011 vroeg hij: "ik neem dus aan dat ik als medeauteur genoemd zal worden."
Op 25 dec 2011 was het antwoord van Ton Biesemaat : "Die toezegging heb je van me."

Toen begonnen de problemen in april 2012 tussen Hans Schalkwijk en Ton Biesemaat. Op 4 april 2012 schrijft Biesemaat aan Septer: "Ik denk het geheel te herschrijven, de angstige Hans Schalkwijk eraan toevoegen als voorbeeld hoe bang mensen zijn omtrent het Ronde Huis. Neem aan dat je meedoet?"
En op 25 april 2012 schrijft Ton Biesemaat o.m. aan een Nunspeetse journalist: "Ik zou graag met Dirk Septer willen doorstarten nu ik godzijdank van die lastige Hans Schalkwijk verlost ben."

Daarna verbrak TB plotseling unilateraal met Septer en ging er weer alleen van door.
Jammer voor hem dat "die lastige" Schalkwijk hem uiteraard voor was met zijn boek bij de Nunspeetse uitgeverij Osinga.

Zie ook Biesemaat's (Oranje Geheimen) kinderlijke opmerkingen op Facebook een week voordat het boek uitkwam.....
Dankjewel voor je post. Die zet een en ander in perspectief.

Oranje Geheimen heb ik in bezit. Vind het geen goed boek.
pi_119625330
Walpurgis, wat was nou die angst van Schalkwijk die een goede samenwerking met Biesmaat in de weg stond ?
pi_119626436
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:42 schreef Bluesdude het volgende:
Walpurgis, wat was nou die angst van Schalkwijk die een goede samenwerking met Biesmaat in de weg stond ?
Volgens mij heeft Schalkwijk geen angst, anders zou hij ook de presentatie van het boek niet hebben gedaan als woordvoerder van de werkgroep. Hij is er alleen de man niet naar om midden in de publiciteit te willen staan.
Schalkwijk zelf heeft ook nooit beweerd dat hij inzake het Ronde Huis is verhoord door de B.V.D. of een vergelijkbare organisatie. Deze geruchten zijn via anderen in omloop gebracht.
pi_119627050
@Lavenderr: ik heb het niet over het boek Oranje Geheimen, maar verwees naar de Ronde Huis Facebook site waar Ton Biesemaat "Oranje Geheimen" als schuilnaam gebruikt.

@Bluesdude en Dargonflys: dat bang zijn van Hans Schalkwijk zijn Ton Biesemaat's exacte worden van hemzelf. Moet je hem dan zelf maar vragen. Hij schijnt het beter te weten of Schalkwijk bang was of niet....
pi_119629243
Biesemaat heeft zich gebaseerd op twee onderzoeksrapporten van Schalkwijk, Montenberg et al. Dat staat te lezen in het artikel uit Must Magazine van maart 2006. Dirk Septer blijft bij hoog en laag zweren bedreigd te zijn en dat zijn remleidingen zijn doorgesneden. Dit staat allemaal haaks op elkaar. Hoe moeten wij nu een coherent verhaal maken van wat er 'werkelijk' gebeurd is als jullie onderling het al niet eens kunnen worden?
pi_119633287
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:44 schreef Walpurgis het volgende:
@Lavenderr: ik heb het niet over het boek Oranje Geheimen, maar verwees naar de Ronde Huis Facebook site waar Ton Biesemaat "Oranje Geheimen" als schuilnaam gebruikt.

@Bluesdude en Dargonflys: dat bang zijn van Hans Schalkwijk zijn Ton Biesemaat's exacte worden van hemzelf. Moet je hem dan zelf maar vragen. Hij schijnt het beter te weten of Schalkwijk bang was of niet....
Oh, ik dacht dat je doelde op het boek Oranjegeheimen. Duidelijk nu.
pi_119633322
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:49 schreef Dissectienaald het volgende:
Biesemaat heeft zich gebaseerd op twee onderzoeksrapporten van Schalkwijk, Montenberg et al. Dat staat te lezen in het artikel uit Must Magazine van maart 2006. Dirk Septer blijft bij hoog en laag zweren bedreigd te zijn en dat zijn remleidingen zijn doorgesneden. Dit staat allemaal haaks op elkaar. Hoe moeten wij nu een coherent verhaal maken van wat er 'werkelijk' gebeurd is als jullie onderling het al niet eens kunnen worden?
Dat is het lastige. Het is een onontwarbare kluwen geworden en nu is het helaas nog ingewikkelder dan in het begin.
  maandag 26 november 2012 @ 12:10:31 #225
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119634024
Misschien is het dan maar beter om in het algemeen niet al te veel waarde toe te kennen aan persoonlijke getuigenissen, zolang die niet door onafhankelijke bronnen worden ondersteund. Maar wat zou er dan overblijven van het Ronde Huis-mysterie?
pi_119634208
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:10 schreef Iblardi het volgende:
Misschien is het dan maar beter om in het algemeen niet al te veel waarde toe te kennen aan persoonlijke getuigenissen, zolang die niet door onafhankelijke bronnen worden ondersteund. Maar wat zou er dan overblijven van het Ronde Huis-mysterie?
Niet veel..
Want van bronnen moet je het hebben.
pi_119634603
Inderdaad, er blijft niet veel over. Ik zit binnenkort een dagje in Zwolle om te zien wat er van Aos' zijn 'bewezen verkrachting' is overgebleven, want FEIT blijft dat mijnheer Van Vloten gewoon vrij is blijven rondlopen en zelfs een paar belangrijke functies heeft bekleed voor de provincies Gelderland en Drenthe. Niet iets wat je aan een veroordeelde verkrachter overlaat. Of de verkrachting is niet bewezen, of het hele verhaal is uit de grote dikke duim gezogen, of er heeft zich totaal iets anders afgespeeld wat men niet naar buiten wil hebben.

Ik heb sterk de indruk dat er spelletjes worden gespeeld, maar niet door 'de elite'...
pi_119636396
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:10 schreef Iblardi het volgende:
Misschien is het dan maar beter om in het algemeen niet al te veel waarde toe te kennen aan persoonlijke getuigenissen, zolang die niet door onafhankelijke bronnen worden ondersteund. Maar wat zou er dan overblijven van het Ronde Huis-mysterie?
Geschiedenis wordt gemaakt en beleefd door mensen en mensen maken documenten.
Documenten zijn net zo niet-onafhankelijk als de mensen die het gemaakt hebben of als de getuigenverhalen. Documenten zijn ook getuigenverhalen, maar dan in schrift of beeldvorm.
Op zich moet je altijd kritisch blijven met getuigenverhalen én de socalled onafhankelijke bronnen.
In dit horrormysterie het Ronde Huis die mensen zoveel jaar na dato scheppen en uitbouwen heb je te veel vage verhalen over en van vage anonieme getuigen die vage dingen zeggen.
Schalkwijk zegt vele arbeiders gesproken te hebben. Dat lijkt erg zorgvuldig en deskundig..... maar denk een stapje door en dan is het een vlag om een ondeugdelijke lading te dekken.

Idd...... al die vage verhalen en horrorbeweringen.... als je die doorprikt dan kom je op de bodem van het horrormysterie:
.................. opgeklopte lucht.
pi_119636922
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geschiedenis wordt gemaakt en beleefd door mensen en mensen maken documenten.
Documenten zijn net zo niet-onafhankelijk als de mensen die het gemaakt hebben of als de getuigenverhalen. Documenten zijn ook getuigenverhalen, maar dan in schrift of beeldvorm.
Op zich moet je altijd kritisch blijven met getuigenverhalen én de socalled onafhankelijke bronnen.
In dit horrormysterie het Ronde Huis die mensen zoveel jaar na dato scheppen en uitbouwen heb je te veel vage verhalen over en van vage anonieme getuigen die vage dingen zeggen.
Schalkwijk zegt vele arbeiders gesproken te hebben. Dat lijkt erg zorgvuldig en deskundig..... maar denk een stapje door en dan is het een vlag om een ondeugdelijke lading te dekken.

Idd...... al die vage verhalen en horrorbeweringen.... als je die doorprikt dan kom je op de bodem van het horrormysterie:
.................. opgeklopte lucht.
Als je het zo bekijkt is alles opgeklopte lucht, want bij alle geschiedenis moeten we het hebben van documenten ed. die de tijd doorstaan hebben.

Schalkwijk is al 40 jaar bezig met onderzoek met de werkgroep.
De werkgroep is in bezit van een meterslang archief die nu samengevat is in 1 boek.
Ik neem aan dat deze getuigenverklaringen ook opgenomen zijn in hun archief maar om het boek leesbaar en leuk om te lezen te houden moeten er keuzes gemaakt worden.
.
Eerder werd hier ook gemeld dat Biesemaat en Septer dit archief geraadpleegd hebben.
Als dit klopt komen veel beweringen uit dezefde bron.

Het lijkt mij dan ook logisch om in al het geharrewar terug te gaan naar de meest oorspronkelijke bron, namelijk de gegevens van de werkgroep.
  maandag 26 november 2012 @ 14:29:07 #230
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119637905
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Niet iets wat je aan een veroordeelde verkrachter overlaat. Of de verkrachting is niet bewezen, of het hele verhaal is uit de grote dikke duim gezogen, of er heeft zich totaal iets anders afgespeeld wat men niet naar buiten wil hebben.
Als er een proces is geweest wegens verkrachting hebben ze dat in elk geval goed verborgen weten te houden, aangezien er ook niets over terug te vinden is in de kranten in de KB-database. Dat terwijl er wél werd bericht over andere verkrachtingszaken:

quote:
Rechtzaken.
... In eene zitting met gesloten deuren stonden wegens verkrachting terecht Pieter D. en Hendrik S., te Hollandscheveld, tegen wie respectievelijk 4 maand en 2 jaar gevangenisstraf werd geėischt. Als hun verdediger trad op Mr. J. Linthorst Homan. ...

Het nieuws van den dag, 13-09-1905
quote:
Arrondissements-Rechtbank te Assen.
Zitting van Maandag 5 Aug.
In een zitting met gesloten deuren wordt tegen Albert H., te Witten, gedetineerd, wegens verkrachting, te Taarloo gepleegd, 2 jaar gevangenisstraf geėischt. Als verdediger trad op mr. J. G. Westra van Holthe...

Nieuwsblad van het Noorden, 07-08-1907
quote:
Met gesloten deuren heeft de rechtbank te Breda Vrijdag behandeld het drama te Langeweg, waarbij terecht stonden een meisje wegens dubbele kindermoord (1 kindje werd in den beerput gevonden) en de vader van 't meisje wegens verkrachting. Tegen het meisje werd 2 jaar gevangenisstraf geėischt en tegen den vader 6 jaar. Een onverwachte vrijspraak.

Middelburgsche Courant, 02-03-1925
Enzovoorts.
pi_119638106
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:55 schreef Dragonflys het volgende:

Het lijkt mij dan ook logisch om in al het geharrewar terug te gaan naar de meest oorspronkelijke bron, namelijk de gegevens van de werkgroep.
En dat archief lijkt mij opgeklopte lucht. Wat ik nu hoor over het schalkwijkboek, dan is het dezelfde sfeer van verdachtmakingen en flutbewijs wat ik las in de artikelen van Septer 1976 en Biesemaat2006... maar dan nog iets ongeloofwaardiger
Septer en Biesemaat gingen echter niet zo ver door-- zo expliciet-- een moordende sekte te verzinnen..
Zelfs andere 'believers' geloven niet in deze nieuwe schalkwijktheorie
  maandag 26 november 2012 @ 14:46:48 #232
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119638450
Heeft iemand überhaupt iets over dat "Freya"-genootschap kunnen vinden? Of was dat zo geheim en occult dat je er een paragnost voor moet inschakelen om er iets over te weten te komen?
pi_119638757
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

. Wat ik nu hoor over het schalkwijkboek,
@Bluesdude
Dus zelf niet gelezen?
Das dan nog meer tweedehands info hier. ;)
pi_119639070
Er zijn bronnen die je redelijk objectief kunt gebruiken, zoals rekeningen, notariėle akten, hypotheekgegevens, administratieve gegevens, je moet wel over de know-how beschikken om die gegevens te interpreteren en er conclusies uit te trekken. Kranten zijn al een stuk minder objectief, omdat deze vaak de persoonlijke mening van een verslaggever of redacteur reflecteren. Zo las ik bijvoorbeeld in een krant opgeslagen in het Gelders Archief dat Frank van Vloten in 1933 was overleden en dat in 1963 zijn jongste zoon 71 jaar oud was, terwijl hij in 1891 is geboren... Egodocumenten als brieven en dagboeken zijn het gevaarlijkst om te interpreteren. Dan zit je echt in de persoonlijke belevingswereld van iemand, maar je kunt aan bepaalde woordkeuzes, zinsneden, opbouw van de brief toch weer conclusies verbinden. De brief van Francina van Vloten was voor mij een eye-opener. Deze vrouw heeft echt van haar vader gehouden, ook al heeft ze hem maar negen jaar van haar leven gekend. Haar oudere zuster was zo beledigd dat ze kwaad de redactie van Nunspeet Vooruit wilde bellen. En dat gaat over de man die zijn vrouw naakt tussen de bosarbeiders gooide? Mevrouw Van Baalen - Perk is een mooi voorbeeld: zij was ervan overtuigd dat Frank van Vloten geen dier kon doodschieten, maar diezelfde Frank van Vloten genoot wel het jachtrecht in de gebieden die tot de vennootschap van hem, Constance Lans en Willem van Vloten behoorden.

Dat Freya-genootschap: niks, nada, niente. Ik werd al wantrouwig toen Theo Paijmans er niets vanaf wist en Schalkwijk om de bron vroeg.

Dat de eerste generatie complottheoretici een groot archief heeft, wil nog niet zeggen dat de gegevens in dat archief ook juist zijn. Getuigenverklaringen zijn vaak onbetrouwbaar omdat ze niet uitgaan van feiten maar van het eigen verwachtingspatroon. Daarnaast kunnen de 'onderzoekers' suggestieve vragen stellen, die de uitkomst van het onderzoek kunnen beļnvloeden. En wat ik heb gelezen in de artikelen van Septer, Biesemaat en in de slotrede van het boek, ga ik ervan uit dat heel veel in het boek als bron 'de grote duim' heeft.
pi_119639235
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Als er een proces is geweest wegens verkrachting hebben ze dat in elk geval goed verborgen weten te houden, aangezien er ook niets over terug te vinden is in de kranten in de KB-database. Dat terwijl er wél werd bericht over andere verkrachtingszaken:

[..]

Je zou inderdaad berichtgeving verwachten in het Overveluwsch Weekblad/Harderwijkerkrant, Nunspeets Nieuws- en Advertentieblad en dergelijke. Aos beschuldigde mij al van het 'verduisteren' van het feit dat Frank 'bewezen' verkrachter zou zijn, terwijl ik nog geen aanleiding zag om naar Zwolle te gaan. Nu staat Zwolle op de agenda, samen met Nunspeet, want daar zit nog één en ander in het archief dat misschien een heel ander licht op de zaak gaat schijnen...

[..]

[..]

Enzovoorts.
Lekker, zit je een heel stuk te typen, en neemt ie het niet mee in de reactie.

Aos zat mij al te beschuldigen dat ik Frank in bescherming nam omdat er in Zwolle een officiėle aanklacht zou liggen, die 'bewijst' dat Van Vloten een verkrachter is. Als het bewezen is, is het voor de rechter geweest en dan lijkt het mij sterk dat het niet in de krant terecht is gekomen. Je zou zoiets verwachten in het Overveluwsch weekblad/Harderwijkerkrant, Nunspeets Nieuws- en Advertentieblad enzovoorts.

De grap is dat ik nog geen aanleiding zag om Zwolle ook met een bezoek te vereren, maar die staat nu op de agenda. Samen met het Streekarchivariaat in Nunspeet, want daar kwam ik een paar stukken tegen die misschien wel eens een heel ander licht op de zaak kunnen schijnen.
pi_119639354
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 14:55 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

@Bluesdude
Dus zelf niet gelezen?
Das dan nog meer tweedehands info hier. ;)
klopt..... er is niemand die een goed uitreksel heeft gemaakt en wat de lezers wel zeggen is echt niet dat het boek bewijzen heeft voor de moordende sekte en de slechtigheid van van Vloten.
Geen lijken, geen slachtoffers (kinderen en vrouwen die misbruikt zijn) die hun verhaal doen, geen getuigen die deze slachtoffers kennen. Geen nazaten die vertellen dat hun oma, overgrootmoeder slachtoffer was. Geen getuigen van het bestaan van die sekte
Volgens AOS is er een document van personeel van een ander huis die van Vloten aanranding/verkrachting verwijten. Niet in het Ronde Huis . Maar hij wilt dat document niet publiceren.
pi_119639405
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:55 schreef Dragonflys het volgende:

[..]

Als je het zo bekijkt is alles opgeklopte lucht, want bij alle geschiedenis moeten we het hebben van documenten ed. die de tijd doorstaan hebben.

Schalkwijk is al 40 jaar bezig met onderzoek met de werkgroep.
De werkgroep is in bezit van een meterslang archief die nu samengevat is in 1 boek.
Ik neem aan dat deze getuigenverklaringen ook opgenomen zijn in hun archief maar om het boek leesbaar en leuk om te lezen te houden moeten er keuzes gemaakt worden.
.
Eerder werd hier ook gemeld dat Biesemaat en Septer dit archief geraadpleegd hebben.
Als dit klopt komen veel beweringen uit dezefde bron.

Het lijkt mij dan ook logisch om in al het geharrewar terug te gaan naar de meest oorspronkelijke bron, namelijk de gegevens van de werkgroep.
Als bronnen zo belangrijk zijn in geschiedschrijving, waarom heeft de werkgroep daar dan zo weinig gebruik van gemaakt?
pi_119639613
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:04 schreef Dissectienaald het volgende:
De brief van Francina van Vloten was voor mij een eye-opener. Deze vrouw heeft echt van haar vader gehouden, ook al heeft ze hem maar negen jaar van haar leven gekend. Haar oudere zuster was zo beledigd dat ze kwaad de redactie van Nunspeet Vooruit wilde bellen.
Heeee... heb ik iets gemist ? Ik ken deze verhalen niet over de dochters van Vloten.
Kun je die brief publiceren?
Dit zijn getuigen die als kleine meisjes op het Ronde Huis wonen. Ze hebben niks gemerkt van enge dingen. Hun vader ervaarden ze ook helemaal niet zo als een monster.
Dit is kind nr 3, tijdgenoten en wel eens tot dagelijks op het Ronde Huis geweest en Frank van Vloten kennend
quote:
Dat Freya-genootschap: niks, nada, niente. Ik werd al wantrouwig toen Theo Paijmans er niets vanaf wist en Schalkwijk om de bron vroeg.
Theo is die expert in duitse germaanse orden, toch ?
pi_119639623
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt..... er is niemand die een goed uitreksel heeft gemaakt en wat de lezers wel zeggen is echt niet dat het boek bewijzen heeft voor de moordende sekte en de slechtigheid van van Vloten.
Geen lijken, geen slachtoffers (kinderen en vrouwen die misbruikt zijn) die hun verhaal doen, geen getuigen die deze slachtoffers kennen. Geen nazaten die vertellen dat hun oma, overgrootmoeder slachtoffer was. Geen getuigen van het bestaan van die sekte
Volgens AOS is er een document van personeel van een ander huis die van Vloten aanranding/verkrachting verwijten. Niet in het Ronde Huis . Maar hij wilt dat document niet publiceren.
Sterker nog, het gaat om een officiėle aanklacht. Dat is een direct verzoek aan het parket van de Officier van Justitie om tot vervolging over te gaan. Indien bewezen, dan was hij veroordeeld. Dat is niet gebeurd. Dan is het weer leuk om te zien dat Aos een gevalletje 'pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet', want iets wordt er verzwegen. Maar verzwijgen is sowieso een spelletje dat de 'eerstegeneratieonderzoekers' heel goed spelen. De ware verduisteraars zijn in dat geval niet 'de elite'.

Ik heb een idee, maar dat wil ik eerst even toetsen als ik eenmaal in Zwolle ben...
pi_119639794
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Heeee... heb ik iets gemist ? Ik ken deze verhalen niet over de dochters van Vloten.
Kun je die brief publiceren?
Dit zijn getuigen die als kleine meisjes op het Ronde Huis wonen. Ze hebben niks gemerkt van enge dingen. Hun vader ervaarden ze ook helemaal niet zo als een monster.
Dit is kind nr 3, tijdgenoten en wel eens tot dagelijks op het Ronde Huis geweest en Frank van Vloten kennend

[..]

Theo is die expert in duitse germaanse orden, toch ?
De hele brief is er één van vier kantjes plus twee envelopkanten volgekrabbeld met hanepoten ;-) Ik zal er een transcriptie van maken, maar kan je nog niet garanderen daar deze week aan toe te komen. Francina schrijft namelijk overal op de brief. Op de normale manier, aan de zijkanten, enzovoort. Dat tweede artikel van Dirk Septer heb ik ook in kopie liggen. Dat is nooit gepubliceerd, maar wel een stuk gematigder van toon.

Theo Paijmans is degene die door Aos werd omschreven als de man met de grijze rastastaart die met Ton Biesemaat meekwam. Theo heeft zich gespecialiseerd in Germaans/nationalistische/occulte groeperingen in Duitsland aan het begin van de twintigste eeuw.
pi_119639807
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:19 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Sterker nog, het gaat om een officiėle aanklacht. Dat is een direct verzoek aan het parket van de Officier van Justitie om tot vervolging over te gaan.
AOS zei zoiets van 'aanklacht', maar heb je een andere bron die aantoont dat het een juridisch stuk is van iemand van justitie (officier of politie)

quote:
Ik heb een idee, maar dat wil ik eerst even toetsen als ik eenmaal in Zwolle ben...
mooi wij w88
pi_119640085
Voor hen die er niet in thuis zijn: het Duitse nationalisme nam aan het begin van 1900 nieuwe vormen aan toen bepaalde denkers vonden dat Duitsland een eigen 'geloofssysteem' moest krijgen, met eigen goden, eigen rituelen en eigen mystiek. Deze groepen werden echter vormgegeven aan de modellen die in die tijd voorhanden waren. Guido von List richtte een groep op die zich baseerde op Germaanse mythologie vermengd met de theosofie van Helena Blavatsky (zoek de god in jezelf, dat soort geleuter). Van groter belang is de Ordo Novi Templi van Jörg Lanz von Liebenfels, ook uitgever van het tijdschrift Ostara, dat in grote lijnen de nazi-ideologie uitdroeg. Lanz von Liebenfels introduceerde de theozoölogie, namelijk dat de Duitsers zouden afstammen van goddelijke inwoners van Atlantis, die weer op hun beurt vanuit het universum zijn gekomen. Inderdaad: wat Erich von Däniken zestig jaar later zou beweren. Die groep beļnvloedde Rudolf von Sebottendorf tot het oprichten van de Germanenorde. Deze kende in 1918 een splitsing waarbij de Germanenorde Walvater opging in wat we kennen als het Thule Gesellschaft. Heinrich Himmler en Rudolf Hess waren ontzettend bezig met astrologie en het vormgeven van een ware Duitse religie, omdat zij het christendom daar te zwak (en waarschijnlijk te joods) voor vonden.

Als je jezelf beseft dat het nationalisme in Europa eigenlijk hand in hand ging met antisemitisme (niet alleen in Duitsland, Ryan3 als ik zeg Dreyfuss-affaire, dan zeg jij.....), dan is het uitvoeren van occulte GERMAANSE rituelen op de Veluwe, op een plek genaamd Mythstee met een DAVIDSSTER als vorm voor het wegennet er omheen... Contradictie iemand?
pi_119640211
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Voor hen die er niet in thuis zijn: het Duitse nationalisme nam aan het begin van 1900 nieuwe vormen aan toen bepaalde denkers vonden dat Duitsland een eigen 'geloofssysteem' moest krijgen, met eigen goden, eigen rituelen en eigen mystiek. Deze groepen werden echter vormgegeven aan de modellen die in die tijd voorhanden waren. Guido von List richtte een groep op die zich baseerde op Germaanse mythologie vermengd met de theosofie van Helena Blavatsky (zoek de god in jezelf, dat soort geleuter). Van groter belang is de Ordo Novi Templi van Jörg Lanz von Liebenfels, ook uitgever van het tijdschrift Ostara, dat in grote lijnen de nazi-ideologie uitdroeg. Lanz von Liebenfels introduceerde de theozoölogie, namelijk dat de Duitsers zouden afstammen van goddelijke inwoners van Atlantis, die weer op hun beurt vanuit het universum zijn gekomen. Inderdaad: wat Erich von Däniken zestig jaar later zou beweren. Die groep beļnvloedde Rudolf von Sebottendorf tot het oprichten van de Germanenorde. Deze kende in 1918 een splitsing waarbij de Germanenorde Walvater opging in wat we kennen als het Thule Gesellschaft. Heinrich Himmler en Rudolf Hess waren ontzettend bezig met astrologie en het vormgeven van een ware Duitse religie, omdat zij het christendom daar te zwak (en waarschijnlijk te joods) voor vonden.

Als je jezelf beseft dat het nationalisme in Europa eigenlijk hand in hand ging met antisemitisme (niet alleen in Duitsland, Ryan3 als ik zeg Dreyfuss-affaire, dan zeg jij.....), dan is het uitvoeren van occulte GERMAANSE rituelen op de Veluwe, op een plek genaamd Mythstee met een DAVIDSSTER als vorm voor het wegennet er omheen... Contradictie iemand?
Daar is een topic over hier op BNW.
pi_119640240
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

AOS zei zoiets van 'aanklacht', maar heb je een andere bron die aantoont dat het een juridisch stuk is van iemand van justitie (officier of politie)

[..]

mooi wij w88
Inquisator kwam daarmee aan, en die schijnt een achtergrond daarin te hebben, dus ik ga ervan uit dat hij een aanklacht niet zal verwarren met een aangifte. Juridisch gezien is het verschil tussen beide enorm. Aos neem ik niet serieus. Als je die vraagt om 'bewijzen' dan krijg je alleen maar een smoes waarom HIJ vindt dat je het bewijs niet hoeft te zien of niet mag zien.
pi_119640265
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar is een topic over hier op BNW.
Zullen we die mensen eens vragen wat zij weten van een Germanenorde Freya?
pi_119640299
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:37 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Zullen we die mensen eens vragen wat zij weten van een Germanenorde Freya?
Kun je doen ;)

Dit is betreffende topic BNW / Het Germaanse Occulte
pi_119640404
Heb er een postje geplaatst, maar er is al 719 dagen geen activiteit geweest...
pi_119640527
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:42 schreef Dissectienaald het volgende:
Heb er een postje geplaatst, maar er is al 719 dagen geen activiteit geweest...
Sowieso leuk om dat topic een kickje te geven ^O^
En de Thule Gruppe bestond echt, dus geen vaagheid daarover.
pi_119642180
Ik twijfel ook niet aan de echtheid van Thule, ik twijfel aan de echtheid van Germanenorde Freya...
pi_119642452
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:36 schreef Dissectienaald het volgende:
Ik twijfel ook niet aan de echtheid van Thule, ik twijfel aan de echtheid van Germanenorde Freya...
Begrijp ik. Ben er ook wel benieuwd naar.
Ga vanavond eens hier en daar lezen .
  maandag 26 november 2012 @ 16:45:46 #251
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119642525
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Als je jezelf beseft dat het nationalisme in Europa eigenlijk hand in hand ging met antisemitisme (niet alleen in Duitsland, Ryan3 als ik zeg Dreyfuss-affaire, dan zeg jij.....), dan is het uitvoeren van occulte GERMAANSE rituelen op de Veluwe, op een plek genaamd Mythstee met een DAVIDSSTER als vorm voor het wegennet er omheen... Contradictie iemand?
Daar is wel een oplossing voor. Volgens Madame Blavatsky is het symbool, dat de theosofisten als embleem voor hun vereniging gebruiken, van oorsprong helemaal niet Joods maar "Arisch":
quote:
The same idea is found in the Indian equilateral double triangle. For, though it is called in that country the sign of Vishnu, yet in truth it is the symbol of the Triad (or the Trimurti). ... It is these two interlaced triangles -- wrongly called "Solomon's seal," which also form the emblem of our Society -- that produce the Septenary and the Triad at one and the same time, and are the Decad, whatever way this sign is examined, as all the ten numbers are contained therein.

H.P. Blavatsky, The Secret Doctrine, Vol. 2 (http://www.sacred-texts.com/the/sd/sd2-2-12.htm)
quote:
We here give the diagrams of the Hindu and the Chaldeo-Jewish cosmogonies. The antiquity of the diagram of the former may be inferred from the fact that many of the Brahmanical pagodas are designed and built on this figure, called the "Sri-Iantara."* And yet we find the highest honors paid to it by the Jewish and mediaeval kabalists, who call it "Solomon's seal." It will be quite an easy matter to trace it to its origin, once we are reminded of the history of the king-kabalist and his transaction with King Hiram and Ophir — the country of peacocks, gold, and ivory — for which land we have to search in old India.

H.P. Blavatsky, Isis Unveiled, Vol. 2 (http://www.theosociety.org/pasadena/isis/iu2-06.htm)
pi_119642628
@Walpurgis: dat verklaart die opmerkingen die Oranje Geheimen aka Ton Biesemaat maakte op zijn post die hij op de Facebook Ronde Huis page begon op 14 november. Het schijnt weer een heel ander licht op deze man; is er niemand meer te vertrouwen. Eerst Hans Schalkwijk, nu TB.
En dan hebben we Dirk S die door Dissectienaald "een beetje zuur op zijn oude dag" genoemd wordt. Dan hebben we nog aos die "allerlei babbels" maakt en Zonnestraal die uit de nieuwe werrkgroep getrapt werd. Als we sommige opmerkingen van DN, Bluesdaude en Ryan3 bijvoegen dan hebben we zoal genoeg materiaal hier om hierover een boek te schrijven!
Alleen van de "Ridders" hoor je niet veel; zijn dit nog de enige ridderlijke figuren in deze Ronde Huis saga?

Wat jammer is dat schrijvers zoals TB en HS duidelijk bevooroordeeld zijn wbt het Oranje "huis" (niet het "koninklijk" huis dat misschien niet eens zo koninklijk huis meer is; Dat blauwe bloed daar is wel erg verdund.) Dit geeft een boek al bij voorbaat een negatieve indruk omtrent het eigenlijke verhaal.
Van TB was reeds lang bekend wat hij over "Oranje" dacht, maar Schalkwijk's opmerking in Nunspeet op woensdag was ook heel opmerkelijk. Toen een klassegenoot van Dirk S opmerkte dat hij met Dirk op het Christelijk Lyceum Nassau Veluwe gezeten had, begon HS heel vreemd te kijken en merkte toen op "oh... DIE school.... alleen de naam al....."
  maandag 26 november 2012 @ 16:52:25 #253
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119642806
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 15:31 schreef Dissectienaald het volgende:
Guido von List richtte een groep op die zich baseerde op Germaanse mythologie vermengd met de theosofie van Helena Blavatsky (zoek de god in jezelf, dat soort geleuter). Van groter belang is de Ordo Novi Templi van Jörg Lanz von Liebenfels, ook uitgever van het tijdschrift Ostara, dat in grote lijnen de nazi-ideologie uitdroeg. Lanz von Liebenfels introduceerde de theozoölogie, namelijk dat de Duitsers zouden afstammen van goddelijke inwoners van Atlantis, die weer op hun beurt vanuit het universum zijn gekomen. Inderdaad: wat Erich von Däniken zestig jaar later zou beweren. Die groep beļnvloedde Rudolf von Sebottendorf tot het oprichten van de Germanenorde. Deze kende in 1918 een splitsing waarbij de Germanenorde Walvater opging in wat we kennen als het Thule Gesellschaft. Heinrich Himmler en Rudolf Hess waren ontzettend bezig met astrologie en het vormgeven van een ware Duitse religie, omdat zij het christendom daar te zwak (en waarschijnlijk te joods) voor vonden.
En ook hier weer geldt dat veel van die groepjes eigenlijk te laat zijn ontstaan om ze fatsoenlijk aan de bouw van Van Vlotens Ronde Huis te kunnen linken, hoewel het mogelijk is dat hij later in de ban van het Germaanse occultisme is geraakt en toen begonnen is zijn landgoed aan te passen in de geest van een "Wodancultus":

Bouw Ronde Huis: 1904.
Ordo Novi Templi: opgericht 1907.
Guido-von-List-Gesellschaft: opgericht 1908 (voorafgegaan door de Literarische Donaugesellschaft, 1893).
Germanenorden : opgericht 1911.
Hoher Armanen Orden (het esoterische deel van de GvLG): opgericht 1911.
Thule-Gesellschaft: opgericht 1918.
Lumenclub: opgericht 1932.

Ik ben nog steeds wel benieuwd waar die vermeende Wodanfiguur zich nu precies bevindt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 26-11-2012 17:18:02 ]
pi_119648605
Leuk artikel over o.a. de godin Freya

http://nemo.pz.nl/pdf/braeck.pdf

stukje eruit gepikt:
Wanen en Asen
Freya had ook een mannelijke verschijning; de fallische vruchtbaarheidsgod Freyr. Volgens sommige verhalen waren het broer en zuster die elk jaar met elkaar trouwden om het land vruchtbaar te maken, maar het lijkt erop dat beide verschijningen zijn van dezelfde god. Het is bekend dat bij bepaalde rituelen mannen en vrouwen verkleed werden als Freyr en Freya, en na hun rituele huwelijksdaad soms geofferd werden om vruchtbaarheid te verkrijgen. Freya en Freyr horen bij de „Wanen‟, een godenfamilie die veel ouder was dan de „Asen‟, de oorlogszuchtige goden, zoals Wodan en Donar, de favoriete goden van de Noormannen en latere Germaanse heersers (tot in de 20e eeuw...). De Wanen waren vnl. vruchtbaarheids- en vredesgoden, en stammen uit een tijd dat Kelten, Slaven en Germanen als Indo-Germanen nog gemeenschappelijke goden en talen hadden, verbonden met het landschap, de elementen en de levenscyclus. Volgens de verhalen hebben de Asen de Wanen in een veldslag verslagen, maar het is duidelijk dat de goden een afspiegeling zijn van veranderende samenlevingen die steeds oorlogszuchtiger werden (Noormannen)
pi_119658389
Onlangs sprak ik met een lid van de werkgroep over het Ronde Huis en de introductie van het boek en vroeg of zij meer wisten over het boek The Round House van ene Sadlier omdat ik hier benieuwd naar was geworden naar aanleiding van wat er hier op het forum was besproken. Ik kreeg het volgende antwoord:


“Montenberg verwees naar dit boek. Gezocht in de Deventer Athenaeum Bibliotheek en daarna in de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Dit zonder resultaat. Ongeveer een half jaar later, bij een bezoek aan Montenberg, lag een smerig en uit elkaar liggend boekje op tafel. Gevonden achter een rij boeken in zijn kast. Het ging over iemand die in een molen woonde. Een Round House dus.
Het romannetje doorgebladerd, maar het bood geen enkel aanknopingspunt met het Nunspeets onderzoek. Vermoedelijk was ook de naam van de schrijver afwijkend. Grappig in dit verband is dat op Fok Forum laatst een afbeelding van een rond huis aan de Lingedijk te Buurmalsen stond. Een tot woonhuis omgebouwde molen! Zo staan er meer ronde huizen in Nederland o.a. in Ommen, Diepenveen en op de camping Hoophuizen bij Hulshorst. De zoektocht op Fok Forum naar dit boekje zal vermoedelijk weinig opleveren. Het is zoiets als iemand in het jaar 2100 op zoek gaat naar een bepaald boekje uit 2012 van de Bouquet reeks.

Wat wel interessant is, waarom iemand (de moeder van Montenberg) in de jaren -20 of -30 een boekje met deze titel kocht! Lees in de geschiedenis van het RH nog eens goed door welke rol zij speelde op het Ronde Huis”.

Dus hierbij een eerste klein mysterie opgelost. Hopelijk volgen er nog meer.
  maandag 26 november 2012 @ 22:52:41 #256
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119658688
Was dit een lid van werkgroep 1 of 2 ? En rhsearcher had toch wel degelijk laatst het boek voor hem liggen (twee volgens mij) hij zou nog een foto plaatsen van de cover maar verwees later naar onze vriend aos... .. ...
pi_119658745
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:46 schreef Dragonflys het volgende:

Wat wel interessant is, waarom iemand (de moeder van Montenberg) in de jaren -20 of -30 een boekje met deze titel kocht! Lees in de geschiedenis van het RH nog eens goed door welke rol zij speelde op het Ronde Huis”.

Dus hierbij een eerste klein mysterie opgelost. Hopelijk volgen er nog meer.
Wat was haar rol dan volgens Schalkwijk ?
pi_119658806
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:48 schreef nunspeet1953 het volgende:

Wat jammer is dat schrijvers zoals TB en HS duidelijk bevooroordeeld zijn wbt het Oranje "huis" (niet het "koninklijk" huis dat misschien niet eens zo koninklijk huis meer is; Dat blauwe bloed daar is wel erg verdund.) Dit geeft een boek al bij voorbaat een negatieve indruk omtrent het eigenlijke verhaal.
Van TB was reeds lang bekend wat hij over "Oranje" dacht, maar Schalkwijk's opmerking in Nunspeet op woensdag was ook heel opmerkelijk. Toen een klassegenoot van Dirk S opmerkte dat hij met Dirk op het Christelijk Lyceum Nassau Veluwe gezeten had, begon HS heel vreemd te kijken en merkte toen op "oh... DIE school.... alleen de naam al....."
Dit is een mooi voorbeeld van hoe menselijke interpretatie een grote rol speelt.
Mijn indruk was dat HS in zijn geheugen aan het graven was en dat toen het muntje viel welke school de klasgenoot bedoelde. Ook de woorden "alleen die naam al" heb ik hem niet horen noemen.
Voor zover ik weet is HS absoluut niet anti-Oranje.
pi_119658850
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Was dit een lid van werkgroep 1 of 2 ? En rhsearcher had toch wel degelijk laatst het boek voor hem liggen (twee volgens mij) hij zou nog een foto plaatsen van de cover maar verwees later naar onze vriend aos... .. ...
Werkgroep 1, sorry had ik erbij moeten zetten.
pi_119658996
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat was haar rol dan volgens Schalkwijk ?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het boek nog niet grondig doorgelezen heb wegens grote drukte maar alleen oppervlakkig heb bekeken.
pi_119659442
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Was dit een lid van werkgroep 1 of 2 ? En rhsearcher had toch wel degelijk laatst het boek voor hem liggen (twee volgens mij) hij zou nog een foto plaatsen van de cover maar verwees later naar onze vriend aos... .. ...
Ja, daar zit ik ook nog steeds op te wachten. Deze man had idd nog 2 exemplaren en er zou een foto geplaatst worden. Jammer dat dat tot nu nog niet gebeurd is.
  maandag 26 november 2012 @ 23:27:08 #262
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119660445
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:52 schreef Zonnestraal10 het volgende:
Was dit een lid van werkgroep 1 of 2 ? En rhsearcher had toch wel degelijk laatst het boek voor hem liggen
Dat ging over het uittreksel, waar hij later inderdaad foto's van heeft geplaatst.
pi_119661704
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:27 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat ging over het uittreksel, waar hij later inderdaad foto's van heeft geplaatst.
Nou, hij heeft wel degelijk gezegd dat deze man 2 exemplaren van het bewuste boek in zijn bezit heeft en dat hij daar foto's van zou laten zien. Vond het dan ook erg jammer dat we alleen een uittreksel hebben gezien, want dat bewijst nog niet zo veel.
pi_119664186
Hm, ik zei dus dat Nunspeet1953 een beetje zuur aan het worden is op zijn oude dag, niet Dirk S. Heeft iemand zichzelf nu verraden?
pi_119664205
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, hij heeft wel degelijk gezegd dat deze man 2 exemplaren van het bewuste boek in zijn bezit heeft en dat hij daar foto's van zou laten zien. Vond het dan ook erg jammer dat we alleen een uittreksel hebben gezien, want dat bewijst nog niet zo veel.
Lavenderr heeft gelijk: er was iemand van de originele onderzoeksgroep die twee exemplaren van het bewuste boek 'The Round House' van Michael Sadleir had liggen en er zouden foto's geplaatst worden van de kaft. Uiteindelijk postte Aos dat ze dat niet gingen doen omdat het boek van rond 1930 was en dus nooit van invloed kon zijn op FvV. Echter, in het artikel van Septer staat dat de invloed andersom gewerkt moet hebben: Sadleir zou mogelijkerwijs beļnvloed kunnen zijn door de gebeurtenissen in het RH.

Daarnaast is de komst van een hele vracht nieuwe mensen die allemaal op de één of andere wijze vaag verbonden zijn aan de WGRH-1 en die met allerlei 'afwijkende informatie' komen ook verdacht.

Intussen begin ik mij over J.W. Montenberg ook één en ander af te vragen...
  dinsdag 27 november 2012 @ 08:20:53 #266
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119664724
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 23:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, hij heeft wel degelijk gezegd dat deze man 2 exemplaren van het bewuste boek in zijn bezit heeft en dat hij daar foto's van zou laten zien. Vond het dan ook erg jammer dat we alleen een uittreksel hebben gezien, want dat bewijst nog niet zo veel.
Ik gaf alleen aan dat RHSEARCHER nooit heeft beweerd dat hij dat boek voor zich had liggen.
Wel dat iemand anders dat boek in zijn bezit had, maar dat is vrij duidelijk een misverstand geweest en het heeft volgens mij niet zoveel zin erop door te gaan.
pi_119664807
Klopt RHSearcher had de twee pagina's uittreksel die op zijn flickr-pagina zijn gezet. Als je het uittreksel leest gaat het eigenlijk heel summier over het 'boek'. Het richt zich meer op de 'vervolgen', en het is duidelijk dat Dirk Septer zich op Montenberg heeft gebaseerd bij die aanname in zijn artikel. Aos was degene die uiteindelijk zei dat het boek niet van belang zou zijn. Ik weet even niet precies meer wie zei dat de werkgroep kon aantonen dat het boek van Sadleir daadwerkelijk zou bestaan.

Aangezien mijn scriptie-onderzoek over literaire geschiedvervalsingen ging, ben ik ook niet zo'n liefhebber meer van foto's, sinds ik van bepaalde boeken 'foto's' op internet tegenkwam die achteraf gezien geretoucheerd waren. En dat is met heel simpele software eigenlijk al vrij makkelijk te doen.
pi_119668782
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 08:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik gaf alleen aan dat RHSEARCHER nooit heeft beweerd dat hij dat boek voor zich had liggen.
Wel dat iemand anders dat boek in zijn bezit had, maar dat is vrij duidelijk een misverstand geweest en het heeft volgens mij niet zoveel zin erop door te gaan.
Ik had het toch graag gezien. Wat is het probleem als iemand twee boeken in bezit heeft om daar even een foto van te maken en hier te plaatsen. Zoals beloofd ook nog.
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:05:48 #269
382373 Zonnestraal10
Ooh Weet Nie,,!!
pi_119669158
Heb het nog even opgezocht, Het staat in Deel 11, en op pagina 11

quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 11:02 schreef RHSEARCHER het volgende:
Bij post 99 bevestig ik dat het boek bestaat, en hoe weet ik dat ? omdat ik hier voor mijn neus een uittreksel heb liggen van het boek En daarbij weten we ook inderdaad wie nog 2 exemplaren van dit boek heeft staan En de scriptie van Bauduin heb hem gezien, maar het betreft maar een kleine scriptie waar niet echt zinvolle dingen in staan.Dus daarom misschien met kerst maar naar Cornwell toe, om het dan toch zelf door te lezen.
Hij geeft dus aan dat hij inderdaad het uitreksel voor hem heeft liggen. Maar ook een persoon kent die nog twee exemplaren heeft liggen later zou het door een ander persoon geplaatst gaan worden als er om een foto van de kaft word gevraagd, maar komt aos met een toezegging van het boek, en dus geen foto!!!

Maar aangezien deze "Professional" gestopt is met zijn clubje, verwacht ik ook geen foto meer :O
pi_119669431
Hij is inmiddels ook al vijf keer 'definitief uitgelogd', dus of hij gestopt is met zijn clubje valt nog maar te bezien...
pi_119670992
Bij het zoeken naar Freya kwam ik dit tegen

http://www.stelling.nl/simpos/findhorn_new_age.htm

Is dat ook een rond huis of kijk ik scheel?
pi_119674600


Deze wel. Staan ook op het Findhorn terrein.



Maar goed: cirkelvormige bouw is in onze omstreken ongebruikelijk, in het zuiden van Europa is de rotunda (zoals het daar heet) een wat meer geaccepteerde vorm van architectuur. Ook in het christendom is de cirkel een belangrijk symbool, en veel kerken zijn dus cirkelvormig gebouwd. Griekenland bijvoorbeeld:



Groot Brittanniė:



Een Spaanse ;-)

pi_119674670
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Daar is wel een oplossing voor. Volgens Madame Blavatsky is het symbool, dat de theosofisten als embleem voor hun vereniging gebruiken, van oorsprong helemaal niet Joods maar "Arisch":

[..]

[..]

Dan moeten de pro-Germaanse sites als Stormfront niet het begrip Davidsster gebruiken, maar volgens mij de Trimurti?
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:20:53 #274
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119674895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:10 schreef Dissectienaald het volgende:
[ afbeelding ]

Deze wel. Staan ook op het Findhorn terrein.

[ afbeelding ]

Maar goed: cirkelvormige bouw is in onze omstreken ongebruikelijk, in het zuiden van Europa is de rotunda (zoals het daar heet) een wat meer geaccepteerde vorm van architectuur. Ook in het christendom is de cirkel een belangrijk symbool, en veel kerken zijn dus cirkelvormig gebouwd. Griekenland bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Groot Brittanniė:

[ afbeelding ]

Een Spaanse ;-)

[ afbeelding ]
Dat klopt. Én, om ook even een voorbeeld van "Germaanse" (Gothische, of, nou ja, in ieder geval daarmee geassocieerde) rondbouw te geven: je hebt natuurlijk het mausoleum van Theodorik in Ravenna:

Nu ik er zo naar zit te kijken... Met die ommegang heeft het ook wel iets van ons Ronde Huis, niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 27-11-2012 15:31:54 ]
pi_119675770
Ik vond nog een artikel van Ton Biesemaat, uit 2009
Helaas zijn de video's verwijderd.

De stadhouderlijke verspreking
Ton Biesemaat
Een hoveling die zich alleen met de waarheid zou moeten voeden zou algauw van honger omkomen.
Franēois René de Chateaubriand

Met veel tamtam is het boek 'ZKH Hoog spel aan het hof van Zijne Koninklijke Hoogheid' ten doop gehouden. 'De wereld draait door', Netwerk en Pauw & Witteman konden er geen genoeg van krijgen. En terecht. Het gaat hier om wapenhandel, staatsgreeppoging en andere criminele activiteiten waarbij Bernhard zur Lippe betrokken was. Auteurs zijn Jort Kelder en Harry Veenendaal.

Pauw en Witteman, 30-11-2009, deel 1

Pauw en Witteman, 30-11-2009, deel 2

Onderstaand twee artikelen:
De Volkskrant die graag de Oranjes beschermt en dan professor Fasseur van stal dient te halen.
Nu.nl met Prins Bernhard wilde coup in Indonesiė.

--------------------------------------------------------------------------------

Nu wil het geval dat ik niet geheel toevallig al jaren en jaren op de hoogte ben van de dubieuze affaires die in het boek worden beschreven. In 2002 liep ik in het Nationaal Archief Harry Veenendaal tegen het lijf. Hij is de man die het onderzoek naar deze affaires heeft uitgevoerd. Voor mijn boek 'Bernhardgate' kreeg ik van hem twee documenten uit het Gerrie van Maasdijk-archief. Het zijn juist de dagboeken en andere papieren en correspondentie van Gerrie van Maasdijk die de basis vormen van het boek van Kelder en Veenendaal. Gerrie van Maasijk bekleedde een vertrouwenspositie aan het hof en was bovendien eigenaar van De Telegraaf. Kelder en Veenendaal concentreren zich op de wapensmokkel en staatsgreep in Indonesiė/Nederlands-Indiė.

Wat niet in het boek staat is het volgende. De dochter van Gerrie van Maasdijk is Eleonora van Maasdijk. Ze wist zich te herinneren dat haar vader een groene kluis had in hun Haagse woning aan de Oostduinlaan. En wat zat er in die kluis? Een kopie van de beruchte stadhoudersbrief van Prins Bernhard. Dat staat niet in het boek van Kelder en Veenendaal. Reden: zulke kwesties zijn te omstreden. Zó omstreden en geheim dat de zoon van Gerrie van Maasdijk zich bij Pauw en Witteman versprak. Robert van Maasdijk zei dat Bernhard stadhouder wilde worden in 1957... Een Freudiaanse verspreking noemt men zoiets in de klinische psychologie.

Toch zijn er meer aanwijzingen dat Gerrie van Maasdijk een kopie van die stadhoudersbrief in zijn bezit kan hebben gehad. Die fameuze brief is niet meer terug te vinden in de nalatenschap van Gerrie van Maasdijk. Zoals er meer voor Bernhard belastende documenten uit dat archief lijken te zijn verdwenen. Maar al voordat Eleonora van Maasdijk zich tegenover mij en Veenendaal uitte over de stadhoudersbrief had Harry Veenendaal voor mijn boek 'Bernhardgate' twee documenten gegeven uit het Van Maasdijk-archief. Dat waren twee documenten van de Duitse journalist, schrijver maar bovenal spion van de Duitse militaire inlichtingendienst Abwehr Michael Graaf Soltikow.

In later onderzoek mijnerzijds bleek dat zowel de Franse geheime dienst als de BVD Soltikow als een uiterst serieus te nemen bron beschouwden. Soltikow schreef op het hoogtepunt van de Greet Hofmans-affaire in 1956 Gerrie van Maasdijk een brief. Daarin deed hij een boekje open over Prinses Armgard, de moeder van Prins Bernhard. Zij was samen met haar vriend in dienst getreden van de Abwehr. En ze had goedwillende Duitsers verraden. Daarnaast zat in het Van Maasdijk-archief een Duits opsporingsbevel van 1950 naar Prins Aschwin, de broer van Prins Bernhard. Die broer werd door de Duitse justitie gezocht wegens smaad en laster ten opzichte van Michael graaf Soltikow. Aschwin had geprobeerd Soltikow, die zo veel gevaarlijke informatie had over de zur Lippes, monddood te maken zodat Soltikow zijn beroep als journalist niet kon uitoefenen. Soltikow had dat met succes bestreden waardoor Bernhards broer een 'persona non grata' werd in de Bondsrepubliek. Dat briefje met het Duitse opsporingsbevel uit 1950 bewijst dat Van Maasdijk in of na 1956 in contact heeft gestaan met Soltikow.

Uitgerekend die Soltikow is één van de pijlers waarop mijn boek 'Bernhardgate' is gebouwd. Door de decennia heen hebben geschiedvervalsers als het om de familie zur Lippe gaat geprobeerd Soltikow af te schilderen als een onbetrouwbaar sujet. Maar goed ingevoerde bronnen bij de Franse en Nederlandse geheime diensten als Jan Heitink en Frits Hoekstra gaven juist aan dat Soltikow serieus genomen moest worden. En Soltikow beschrijft in zijn memoires dat Bernhard al in de aanloop van de Tweede Wereldoorlog stadhouder van Nederland voor Hitler wilde worden. En het is de voormalige adjuncthoofdredacteur van De Telegraaf Jan Heitink die in mijn boek 'Bernhardgate' beschrijft dat hij zelf de stadhoudersbrief van Bernhard op het hoofdkantoor van de Franse geheime dienst heeft gezien. Want Heitink was niet alleen journalist maar vooral geheim agent voor minimaal de Franse en Nederlandse geheime diensten.

Gerrie van Maasdijk kreeg, als eigenaar en directeur van de NV Rotatiepers die De Telegraaf uitbracht, in 1956 of vlak daarna documenten van Soltikow over de dubieuze rol van de familie zur Lippe en Bernhard in het bijzonder gedurende de Tweede Wereldoorlog. Eleonora van Maasdijk vertelt zelfs dat haar vader een kopie van de stadhoudersbrief in zijn safe had. Kijk dat leest u niet in het boek van Kelder en Veenendaal, u hoort het ook niet bij Pauw en Witteman waar Robert en Eleonora van Maasdijk hun zegje mochten doen. Maar bij De Telegraaf hadden zowel Van Maasdijk als Heitink zeer belastende informatie en documenten over Prins Bernhard in hun bezit. Nog heel wat belastender dan de affaire Indonesiė. Maar publiceren deden deze journalisten bij leven niet, een beetje als de grote Franēois René de Chateaubriand met zijn 'Memoires van over het graf'.

11/27/2012 3:30:54 PM www.prorepublica.org
pi_119675831
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat klopt. Én, om ook even een voorbeeld van "Germaanse" (Gothische, of, nou ja, in ieder geval daarmee geassocieerde) rondbouw te geven: je hebt natuurlijk het mausoleum van Theodorik in Ravenna:
[ afbeelding ]
Nu ik er zo naar zit te kijken... Met die ommegang heeft het ook wel iets van ons Ronde Huis, niet?
Ja, daardoor heeft het wel wat weg van 'ons' Ronde Huis . ;)
pi_119676595
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:20 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat klopt. Én, om ook even een voorbeeld van "Germaanse" (Gothische, of, nou ja, in ieder geval daarmee geassocieerde) rondbouw te geven: je hebt natuurlijk het mausoleum van Theodorik in Ravenna:
[ afbeelding ]
Nu ik er zo naar zit te kijken... Met die ommegang heeft het ook wel iets van ons Ronde Huis, niet?
Ik vind dit een hele fraaie. Ik kwam ze ook al tegen in Tsjechiė en de VS.
pi_119677114
Toch nog twee stromingen hier in Nederland

http://www.nl.paganfederation.org/pf_stefa.htm
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:47:42 #279
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119677799
Ja, maar volgens mij zijn dat meer van die Wicca-achtige organisaties. Die hele stroming is pas in de jaren '50 gepopulariseerd.
pi_119677861
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:47 schreef Iblardi het volgende:
Ja, maar volgens mij zijn dat meer van die Wicca-achtige organisaties. Die hele stroming is pas in de jaren '50 gepopulariseerd.
Jozef Rulof schreef er ook over.
Was ook best om omstreden schrijver vanwege sommige ideeen.
pi_119681591
http://wegwijsheks.webklik.nl/page/gelderland

en dan even klikken op Judith Schuyf
citeren mag niet
pi_119683116
Het gaat om de Nederlandse afdeling van deze club: http://en.wikipedia.org/wiki/Germanenorden gewijd aan Freya????
pi_119683399
@Dragonflys:
Ja, ik had ook nooit gedacht dat HS anti-Oranje was; maar ik kon mijn oren niet geloven toen hij omtrent het Christelijk Lyceum Nassau Veluwe opmerkte:
"Oh... DIE school.... alleen de naam al..."
Ik heb twee andere aanwezigen gevraagd en die bevestigden dat hij deze exacte opmerking maakte.
ik kan alleen maar aannemen dat hij aan de naam Nassau (=Oranje) dacht... of was het de naam "Christelijk" misschien?
pi_119683512
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:26 schreef nunspeet1953 het volgende:
@Dragonflys:
Ja, ik had ook nooit gedacht dat HS anti-Oranje was; maar ik kon mijn oren niet geloven toen hij omtrent het Christelijk Lyceum Nassau Veluwe opmerkte:
"Oh... DIE school.... alleen de naam al..."
Ik heb twee andere aanwezigen gevraagd en die bevestigden dat hij deze exacte opmerking maakte.
ik kan alleen maar aannemen dat hij aan de naam Nassau (=Oranje) dacht... of was het de naam "Christelijk" misschien?
Dat zal wel over Nassau gegaan zijn.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:35:48 #285
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119686514
Er schijnt trouwens wel een "Freya Germanenorden" te bestaan, maar dat is een modern clubje van vrouwelijke neo-nazi's (http://www.yasni.de/ext.p(...)&cat=other&showads=1).
Dichter bij Van Vloten, in tijd dan, staat de "Freya-Bund", een Berlijnse nudistenvereniging die in 1909 werd opgericht (bron). Maar dat is weer geen occultistische beweging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 27-11-2012 21:47:09 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:33:12 #286
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119689303
Wat qua naamgeving ook nog enigszins in de buurt komt is de "Bund der Niederdeutschen", een regionale opvolger van de in 1921 verboden anti-semitische paramilitaire organisatie "Orgesch". Maar die had voor zover ik kan nagaan geen pan-Germaanse ambities.
  dinsdag 27 november 2012 @ 23:45:13 #287
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119696531
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:54 schreef Dissectienaald het volgende:
[ afbeelding ]

Links Georgina Marina Renée van Vloten, rechts Francina Renée van Vloten. Zaten beiden op de openbare school in Nunspeet.
Dat levert ook een probleem op voor die "Freya"-theorie. Hun vader zou dus fanatiek lid van een Germanenorde zijn geweest. Zet daar het feit tegenover dat de leden van de Duitse Germanenorden (volgens Wikipedia) in 1917 plechtig moeten zweren dat er geen "gekleurd" bloed door hun aderen en die van hun vrouw vloeit (omdat het natuurlijk hun plicht is het ras in zuivere vorm voort te zetten):
quote:
"Unterzeichner versichert nach bestem Wissen und Gewissen, daß in seinen und seiner Frau Adern kein jüdisches oder farbiges Blut fließe und daß sich unter den Vorfahren auch keine Angehörigen der farbigen Rassen befinden."
Dan wordt het ook wel een beetje belachelijk allemaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 28-11-2012 00:00:54 ]
pi_119699950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:35 schreef Iblardi het volgende:
Er schijnt trouwens wel een "Freya Germanenorden" te bestaan, maar dat is een modern clubje van vrouwelijke neo-nazi's (http://www.yasni.de/ext.p(...)&cat=other&showads=1).
Dichter bij Van Vloten, in tijd dan, staat de "Freya-Bund", een Berlijnse nudistenvereniging die in 1909 werd opgericht (bron). Maar dat is weer geen occultistische beweging.
Maar om seks te kunnen hebben is naakt zijn natuurlijk een pre... Offeren daarna kun je ook in je blote kont doen. Maar alle mythologische bronnen die ik geraadpleegd heb online, geven aan dat Freya geen mensenoffers verlangt.
pi_119699962
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat levert ook een probleem op voor die "Freya"-theorie. Hun vader zou dus fanatiek lid van een Germanenorde zijn geweest. Zet daar het feit tegenover dat de leden van de Duitse Germanenorden (volgens Wikipedia) in 1917 plechtig moeten zweren dat er geen "gekleurd" bloed door hun aderen en die van hun vrouw vloeit (omdat het natuurlijk hun plicht is het ras in zuivere vorm voort te zetten):

[..]

Dan wordt het ook wel een beetje belachelijk allemaal.
De Blut und Boden-theorie. In een documentaire over dit onderwerp zag ik een staatsprogramma 'Lebensborn' waarin ze probeerden om de Duitser terug te kruisen naar de Arische godheden die vanuit Atlantis de wereld op gevlucht waren en vermoedelijk ergens in de Himalaya een stad gebouwd zouden hebben. Himmler heeft expedities die kant op gestuurd om resten van die beschaving te vinden. Vrouwen die moeilijk aan de man konden komen, konden op die manier de 'geneugten van het moederschap' alsnog meemaken....

Dus Van Vloten als rassenhatende eugeneticus die Blut und Boden rituelen uitvoert in de Mythstee, terwijl er thuis rendang met nasi rames op het vuur staat te pruttelen...
pi_119702253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 06:32 schreef Dissectienaald het volgende:
Dus Van Vloten als rassenhatende eugeneticus die Blut und Boden rituelen uitvoert in de Mythstee, terwijl er thuis rendang met nasi rames op het vuur staat te pruttelen...
Indiers werden door de duiters ook gezien als onderdeel van het arische ras. De hindoestaanse samenlevingsopbouw (de kaste's) was ook een "voorbeeld" voor de samenleving die Hitler voorstond. Ubermensch/onderklasse. Denk bijvoorbeeld daarin ook aan de swastika die al eeuwen door de hindi worden gebuikt ter versiering van hun kunstvoorwerpen. Daarnaast was Gerlof van Vloten natuurlijk zeer oostelijk georrienteerd, met voorkeur voor de religeuze uitingen.
Rascisme/ blut und boden zoals we die nu kennen, is misschien niet zo als die toen geuit werd.

Nog over het boek. Tja.. ik begin er steeds verder van te staan. Het is een leuk boek, maar sommige zaken kloppen niet. Zoals die geolief (mijn favoriet). Zoals hij in het boek staat klopt de schaal absoluut niet. Zo is de leemkuil ongeveer 500 meter boven HRH. Dit zou het puntje van de kroon moeten zijn. De breedte van het hoofd is ongeveer 150 meter. Zo'n verhouding heeft de zelfs de mijter van Sinterklaas niet! Echter mijn geloof in de geolief is nog niet helemaal weg. Misschien dat werkgroepleden er eens op in kunnen gaan: waarom wordt er een geolief verwacht? Was de oorzaak van het vermoeden alleen het graafwerk en is er toen iets passends gezocht, of is er een "echte" bron.

Nu de "heilige lijnen". De lijn van "de dammetjes" via "De wolfengang" naar "Ordensburg Vogelsang" gaat exact over het Aarhuis. Dus Nunspeet 1953 had wel kennis, maar niet de juiste: De Duno is er niet bij betrokken. Ik duik binnenkort eens in excel om wat coordinaten in te voeren en te onderzoeken. Alleen 1 vraag: wat neem ik als coordinaat: Die van HRH, De Mythstee of toch het middenpunt van die dammetjes?

Oh ja: mijn zoontje van 2 zat op schoot terwijl ik op google earth aan het neuzen was. Hij zei: "En nu kabouters kijken". Hem vragend: "Waar zie je die dan" wijst hij naar de mythstee.. "Daar papa!"

[ Bericht 4% gewijzigd door lxhkrd op 28-11-2012 10:10:19 ]
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:13:41 #291
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119702451
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Indiers werden door de duiters ook gezien als onderdeel van het arische ras.
Ja, maar "Indiėrs" is wel een heel ruim begrip. De Brahmanen in India stamden af van de oer-Ariėrs, maar dat gold toch niet voor willekeurige mensen uit de Indonesische archipel?
  woensdag 28 november 2012 @ 10:16:50 #292
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119702522
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:05 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Nog over het boek. Tja.. ik begin er steeds verder van te staan. Het is een leuk boek, maar sommige zaken kloppen niet. Zoals die geolief (mijn favoriet). Zoals hij in het boek staat klopt de schaal absoluut niet. Zo is de leemkuil ongeveer 500 meter boven HRH. Dit zou het puntje van de kroon moeten zijn. De breedte van het hoofd is ongeveer 150 meter. Zo'n verhouding heeft de zelfs de mijter van Sinterklaas niet!
Lol! En dan waren er ook nog een speer en een raaf bij betrokken? Ik kan me er momenteel niks bij voorstellen...
  woensdag 28 november 2012 @ 10:17:38 #293
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119702541
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 06:25 schreef Dissectienaald het volgende:

[..]

Maar om seks te kunnen hebben is naakt zijn natuurlijk een pre... Offeren daarna kun je ook in je blote kont doen. Maar alle mythologische bronnen die ik geraadpleegd heb online, geven aan dat Freya geen mensenoffers verlangt.
De Freya-Bund schijnt trouwens een chronisch tekort aan vrouwelijke leden te hebben gehad, dus wie weet...
pi_119702619
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, maar "Indiėrs" is wel een heel ruim begrip. De Brahmanen in India stamden af van de oer-Ariėrs, maar dat gold toch niet voor willekeurige mensen uit de Indonesische archipel?
Er wordt, naar mijn mening, teveel geredeneerd naar hedendaagse wetenschappelijke maatstaven, het wordt allemaal 1 op 1 overgezet. Er werd toen anders gedacht. En wie kent de persoonlijke beweegredenen van Frank? Wat de mens denk en doet loopt vaak niet gelijk op.
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119702702
Weet hier iemand wat meer over 'Hemelsche Bergen' ?

Kwam die term een paar keer tegen toen ik me in zat te lezen.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:29:37 #296
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119702825
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:20 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Er wordt, naar mijn mening, teveel geredeneerd naar hedendaagse wetenschappelijke maatstaven, het wordt allemaal 1 op 1 overgezet. Er werd toen anders gedacht. En wie kent de persoonlijke beweegredenen van Frank? Wat de mens denk en doet loopt vaak niet gelijk op.
Nee, ik probeer juist te redeneren vanuit het perspectief van Van Vlotens tijdgenoten. En dan kom je dus onder meer bij dit soort kaarten uit (daterend van 1885-1890):
http://de.wikipedia.org/w(...)stamp=20110927143330
Zoals je ziet wordt India voor een deel bevolkt door Dravidiėrs (dus niet-"Ariėrs"). De Indonesische archipel valt helemaal buiten het "Arische" gebied.
pi_119703359
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Nee, ik probeer juist te redeneren vanuit het perspectief van Van Vlotens tijdgenoten. En dan kom je dus onder meer bij dit soort kaarten uit (daterend van 1885-1890):
http://de.wikipedia.org/w(...)stamp=20110927143330
Zoals je ziet wordt India voor een deel bevolkt door Dravidiėrs (dus niet-"Ariėrs"). De Indonesische archipel valt helemaal buiten het "Arische" gebied.
Laat ik het dan anders zeggen: Dat vrouwtje was waarschijnlijk gewoon een lekker wijf, en (ik vermoed) ook lekker slaafs en volgzaam. En dat vond Frank wel handig, met zijn lusten en nukken.
En redeneerde: "het komt allemaal daar uut t oosten, dus.."
Met daarbij: principe's kunnen altijd overboord, dat zie je nu ook nog: dacht je echt dat ware moslims en zware christenen precies doen wat ze preken?
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
  woensdag 28 november 2012 @ 10:52:53 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_119703468
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:49 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Laat ik het dan anders zeggen: Dat vrouwtje was waarschijnlijk gewoon een lekker wijf, en (ik vermoed) ook lekker slaafs en volgzaam. En dat vond Frank wel handig, met zijn lusten en nukken.
En redeneerde: "het komt allemaal daar uut t oosten, dus.."
Met daarbij: principe's kunnen altijd overboord, dat zie je nu ook nog: dacht je echt dat ware moslims en zware christenen precies doen wat ze preken?
Maar dat gebeurt niet in alle openheid. Als je daarentegen een leidende figuur bent in een organisatie die van raszuiverheid haar hoogste goed maakt en op wiens landgoed allerhande heilige rituelen worden uitgevoerd, dan lijkt het me niet handig om daar tegelijkertijd een Indische vrouw (een echtgenote, niet een concubine) en half-Indische kinderen (erfgenamen) te hebben rondlopen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 28-11-2012 10:59:25 ]
pi_119703675
Hemelsche Bergen? Iemand?
pi_119703833
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:52 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Maar dat gebeurt niet in alle openheid. Als je daarentegen een leidende figuur bent in een organisatie die van raszuiverheid haar hoogste goed maakt en op wiens landgoed allerhande heilige rituelen worden uitgevoerd, dan lijkt het me niet handig om daar tegelijkertijd een Indische vrouw (een echtgenote, niet een concubine) en half-Indische kinderen (erfgenamen) te hebben rondlopen...
Ik snap je redenatie. Toch denk ik dat er niet zo zwart/wit gekeken moet worden.

Bedenk ook, weleens waar later, Indonesie was NSB-land. Plus een land met heel veel "mengkinderen"

De hemelsche berg? Die ligt precies tussen Nunspeet en Elspeet. Lees hier maar iets meer. http://www.nunspeetvillage.nl/groen/n034.html Meer weet ik er ook niet van, er zijn er wel meer...
Wie is de baas in het forum?
edit: Ik. afz Danny. Problemen mee? Mail.
pi_119703927
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:06 schreef lxhkrd het volgende:

[..]

Ik snap je redenatie. Toch denk ik dat er niet zo zwart/wit gekeken moet worden.

Bedenk ook, weleens waar later, Indonesie was NSB-land. Plus een land met heel veel "mengkinderen"

De hemelsche berg? Die ligt precies tussen Nunspeet en Elspeet. Lees hier maar iets meer. http://www.nunspeetvillage.nl/groen/n034.html Meer weet ik er ook niet van, er zijn er wel meer...
Ik vroeg me af of HRH precies op de Hemelsche Berg lag.
En dankjewel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')