abonnement Unibet Coolblue
pi_119415188

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.


BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Finviz

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage


Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:37:12 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119423748
Eerder al ziekenhuizen en woningbouwcorporaties, nu dus ook onderwijsinstellingen in de problemen met derivaten:

quote:
Grote financiële risico’s bij onderwijsinstellingen

Drie scholen in het mbo en drie universiteiten lopen grote financiële risico’s omdat zij in het bezit zijn van derivaten zonder dat daar een lening tegenover staat. Dit blijkt uit onderzoek van de onderwijsinspectie dat minister Bussemaker (Onderwijs, PvdA) vanmiddag naar de Kamer stuurt.

De Universiteit van Amsterdam (UvA) zit het zwaarst in de problemen. Zij zit met derivaten waar geen lening tegenover staat en staat in totaal voor 44 miljoen euro in de min. De TU Eindhoven heeft derivaten met een margin call die door de gedaalde rente 31 miljoen euro minder waard zijn geworden. In het mbo zit het Groenhorst College, met vestigingen in Midden-Nederland, met een tekort van tien miljoen op derivaten waar geen lening tegenover staat.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_119424771
Was toch al eerder bekent?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:10:10 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119425168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:01 schreef floris_b het volgende:
Was toch al eerder bekent?
Deze zomer idd:
http://www.z24.nl/economi(...)_rentederivaten.html

Het zojuist gepubliceerde onderzoek zal wel naar aanleiding van die berichten zijn..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:38:30 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119435349
Ik weet niet of jullie het sinterklaasjournaal volgen. Ik wel. Als enige nieuws trouwens.

Maar goed. De stoomboot van de Sint was kapot en daarom is hij in een kleinere boot naar Nederland gekomen. Daar pasten de pakjes niet meer in, dus hadden ze enkel strooigoed en geld (veel geld!) meegenomen. Van dat geld zouden ze dan in Nederland gewoon cadeautjes kopen.

Enfin, die domme, domme Pieten hebben nu tijdens de intocht van Sinterklaas ook al het geld rondgestrooid. Dat geld is herkenbaar omdat er een sticker van een mijter opzit. Alle mensen die nu geld dat eigenlijk van Sinterklaas is in hun portomonee vinden moeten dat 's avonds in hun schoen doen. Zo hoopt de Sint genoeg geld te verzamelen om toch genoeg cadeautjes te kunnen kopen.

Er werden op het journaal daarom verschillende mensen geinterviewd met de vraag of ze dachten dat het geld terugkwam. De meeste mensen waren erg sceptisch en zeiden "Daar zien we nooit een cent van terug". Maar er was één iemand die het volste vertrouwen had dat al het geld "tot op de laatste cent" terug zou komen. Dat was onze minister van Financiën b.d. Jan Kees de Jager.

Dus ik lachen, mijn oudste vragen "waarom lach je papa?". Ik uitleggen dat die meneer al ons geld (ook jouw geld papa? Nee, het geld uit de schatkist) had uitgeleend aan die luie Grieken en dat die ons dat niet meer terug konden geven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_119456943
Waarom stijgt de koers meestal bij een adviesverhoging?
En is dit meestal een tijdelijke piek?
pi_119458897
In Japan wil de LDP (kansmaker bij de verkiezingen) een inflatiedoelstelling hebben van 2%. Daar heb ik wel een aantal dingen op aan te merken:

- De inflatiedoelstelling ligt al jaren hoger dan de inflatie die er is in Japan. Hoe willen ze de doelstelling van 2% bereiken als dit jarenlang al niet lukt.
- Welke impact heeft een hogere inflatie (verwachting) dan voorheen op de rente. Japan leent nu uiterst goedkoop en is al een groot deel van zijn begroting kwijt aan rentelasten dankzij de schuld van 230% van het GDP. Een kleine renteverhoging zou een bankroet kunnen betekenen.
pi_119459162
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:36 schreef floris_b het volgende:
Waarom stijgt de koers meestal bij een adviesverhoging?
En is dit meestal een tijdelijke piek?
Er zijn altijd beleggers die niet voor zichzelf willen/kunnen denken en geloven in de woorden van analisten. Ook kan het zijn dat door een adviesverhoging beleggers die dit wel doen het aandeel analiseren doordat het aandeel in de belangstelling is gekomen en erachter komen dat het een ''koopje'' is.

Of het een tijdelijke piek is hangt vooral af van de fundamenten. Uit eigen ervaring weet ik dat je niet teveel waarde moet hechten aan adviesen van analisten en gewoon zelf je huiswerk moet doen. Die adviezen zijn er vooral om transacties te ontlokken.
pi_119460390
LXIV, ik heb ze alweer gelost (wel nadat ik vanochtend nog een vrachtje op 3.975 gekocht had, hoezo overspannen markt?) ;)
pi_119460477
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:56 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Er zijn altijd beleggers die niet voor zichzelf willen/kunnen denken en geloven in de woorden van analisten. Ook kan het zijn dat door een adviesverhoging beleggers die dit wel doen het aandeel analiseren doordat het aandeel in de belangstelling is gekomen en erachter komen dat het een ''koopje'' is.

Of het een tijdelijke piek is hangt vooral af van de fundamenten. Uit eigen ervaring weet ik dat je niet teveel waarde moet hechten aan adviesen van analisten en gewoon zelf je huiswerk moet doen. Die adviezen zijn er vooral om transacties te ontlokken.
Persoonlijke mening en ervaring: het advies an sich is niet eens interessant, de redenatie waarop die gebaseerd is soms wel. Dus het 'waarom'. Haal je er al snel de onzinanalisten uit.
  woensdag 21 november 2012 @ 12:53:21 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119460834
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
LXIV, ik heb ze alweer gelost (wel nadat ik vanochtend nog een vrachtje op 3.975 gekocht had, hoezo overspannen markt?) ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
LXIV, ik heb ze alweer gelost (wel nadat ik vanochtend nog een vrachtje op 3.975 gekocht had, hoezo overspannen markt?) ;)
Ik heb ze nog, vind het puur gokken om ze nu alweer te lossen. Als ze op 4 te goedkoop waren dan zijn ze dat op 4,25 nog steeds. Ik heb ze in principe LT in de porto. Als ze te snel stijgen dan los ik ze wel. Maar dat is niet onder de 4,80 oid.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_119461803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:53 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

Ik heb ze nog, vind het puur gokken om ze nu alweer te lossen. Als ze op 4 te goedkoop waren dan zijn ze dat op 4,25 nog steeds. Ik heb ze in principe LT in de porto. Als ze te snel stijgen dan los ik ze wel. Maar dat is niet onder de 4,80 oid.
Ach, ik koop ze wel weer op 4 :)

En zoniet zit er al een aardige winst in the pocket.

En koersbewegingen van 8% in 1 dag zonder nieuws is inderdaad een gokkast, en niks anders :)
De truuc biij een fruitautomaat is wel om je winst op tijd te pakken.
(ook al ben ik inderdaad heel vaak veels te vroeg ;) - maar hey da's ook bijna nooit te laat )
pi_119462826
6-7% in een dag binnenharken is zeker lekker. Ik heb echter niet het gevoel dat KPN een koopje is.

De solvabiliteit daalt al jaren gestaag en lijkt de laatste tijd te versnellen. De winsten staan onder druk en de verwachte winsten van analisten lijken moeilijk haalbaar imo, o.a. vanwege de eerder genoemde argumenten van Jaco. Dat gaat een forse impact hebben op het uit te keren dividend en de aandeleninkoop, in een sector waarbij beleggers deze heel belangrijk vinden. Kijkend naar de consensus verwachting en de sectorgemiddelde is de dividendratio min of meer in lijn met het sectorgemiddelde bij een koers van 4. De k/w-verhouding is wel aan de lage kant, maar dat weerspiegeld denk ik tegenvallende winsten in de toekomst en het opvijzelen van de solvabiliteit in combinatie met een inhaalslag aan investeringen.

Gezien de onzekerheid rondom tal van zaken die hier al vaker genoemd zijn en de mogelijk tegenvallende winsten/dividenden die de consensus verwacht zou ik KPN nu nog niet als koopje willen bestempelen, eerder fair value op dit moment zijnde. Voordeel is wel dat met Slim de kans op een toekomstige liquiditeitsproblemen of faillisement vrijwel is uitgesloten. Iets dat ik trouwens ook niet verwacht voor KPN. Toch heb ik het gevoel dat die 4 er ook nog aangaat...
pi_119468153
Hoe werkt het nou als ik een tracker van bijvoorbeeld de Nasdaq wil kopen?
  woensdag 21 november 2012 @ 16:43:10 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_119469212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ach, ik koop ze wel weer op 4 :)

En zoniet zit er al een aardige winst in the pocket.

En koersbewegingen van 8% in 1 dag zonder nieuws is inderdaad een gokkast, en niks anders :)
De truuc biij een fruitautomaat is wel om je winst op tijd te pakken.
(ook al ben ik inderdaad heel vaak veels te vroeg ;) - maar hey da's ook bijna nooit te laat )
We zullen zien hoe het gaat. Ik hoop dat je ongelijk krijgt (dat ze nog op de 4 op te halen zijn). Maar eigenlijk maakt mij dat ook weer niet zoveel uit. Ik heb ze gekocht omdat ik ze langer wil hebben, en niet omdat ik deze bounce had kunnen voorzien. Wat dat betreft maakt de koers me wat minder uit.
Bovendien was mijn winstpercentage toch beduidend lager geweest, zou ik verkocht hebben. Zeker als ik dan terugzwaai naar ASR en 4x transactiekosten er vanaf moet trekken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_119593358
Ik zit de afgelopen tijd weer eens wat aandelen te bekijken en vroeg me af wat jullie mening was over Easyjet en Molycorp? Ik heb ze niet(!) in de portefeuille, maar zit er wel over na te denken. Persoonlijk zie ik Easyjet als 1 van de sterkere efficiënte vliegtuig maatschappijen (jonge vloot) en heb ik ook wel iets met rare earth metals zoals Molycorp.

Vanwege al die gadgets en tablets (Samsung, Apple etc.) zou je toch verwachtten dat er een hogere vraag komt naar 'rare earth metals' en zo'n bedrijf er profit van mee zou kunnen pakken?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:11 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe werkt het nou als ik een tracker van bijvoorbeeld de Nasdaq wil kopen?
Wat zou daar het probleem van moeten zijn?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119597794
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit de afgelopen tijd weer eens wat aandelen te bekijken en vroeg me af wat jullie mening was over Easyjet en Molycorp? Ik heb ze niet(!) in de portefeuille, maar zit er wel over na te denken. Persoonlijk zie ik Easyjet als 1 van de sterkere efficiënte vliegtuig maatschappijen (jonge vloot) en heb ik ook wel iets met rare earth metals zoals Molycorp.

Vanwege al die gadgets en tablets (Samsung, Apple etc.) zou je toch verwachtten dat er een hogere vraag komt naar 'rare earth metals' en zo'n bedrijf er profit van mee zou kunnen pakken?

[..]

Wat zou daar het probleem van moeten zijn?
Als ik bij Binck zoek naar de Nasdaq zie ik iets van 6 dingen die Nasdaq heten, die ik kan kopen.
pi_119603709
Ik weet niet of jullie het ook hebben maar ik vind de Beurs de laatste tijd verre van ideaal,ongeacht de incidentele oplevingen. ;(

Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn portefuille in aandelen de laatste 4 jaar wel erg veel klappen heeft gehad en mij veel heeft gekost. Het moet niet nog een jaar of 3 duren. }:|
pi_119604352
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2012 16:20 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of jullie het ook hebben maar ik vind de Beurs de laatste tijd verre van ideaal,ongeacht de incidentele oplevingen. ;(

Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn portefuille in aandelen de laatste 4 jaar wel erg veel klappen heeft gehad en mij veel heeft gekost. Het moet niet nog een jaar of 3 duren. }:|
In wat voor soort specifieke aandelen beleg je dan? :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 25 november 2012 @ 17:09:33 #20
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119605820
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit de afgelopen tijd weer eens wat aandelen te bekijken en vroeg me af wat jullie mening was over Easyjet en Molycorp? Ik heb ze niet(!) in de portefeuille, maar zit er wel over na te denken. Persoonlijk zie ik Easyjet als 1 van de sterkere efficiënte vliegtuig maatschappijen (jonge vloot) en heb ik ook wel iets met rare earth metals zoals Molycorp.

Dat was toch een hype een tijdje terug nadat China een exportverbod had aangekondigd?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119606580
quote:
15s.gif Op zondag 25 november 2012 16:20 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of jullie het ook hebben maar ik vind de Beurs de laatste tijd verre van ideaal,ongeacht de incidentele oplevingen. ;(

Wat ik er mee wil zeggen is dat mijn portefuille in aandelen de laatste 4 jaar wel erg veel klappen heeft gehad en mij veel heeft gekost. Het moet niet nog een jaar of 3 duren. }:|
vorige week was anders geweldig. de capitulatieindicator waar ik voor betaal had eindelijk sinds mei weer een trigger. weer 2-3% winst makkelijk verdiend :Y helaas die verkoper van die indicator gaf het signaal gratis op twitter weg, in realtime nog wel. knettergek, je geeft niet je beste systeemsignalen weg. :'(

trouwens, als je belegt in de SPY dan heb je toch niks te klagen. misschien AEX wel?
pi_119606902
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:09 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat was toch een hype een tijdje terug nadat China een exportverbod had aangekondigd?
Maar .. de vraag zal stijgen, en ze zijn enorm afgestraft. Wil niet zeggen dat ze te duur(!) waren, ze liggen er misschien nu wel leuk bij. Althans de gedachte..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119606956
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:27 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

vorige week was anders geweldig. de capitulatieindicator waar ik voor betaal had eindelijk sinds mei weer een trigger. weer 2-3% winst makkelijk verdiend :Y helaas die verkoper van die indicator gaf het signaal gratis op twitter weg, in realtime nog wel. knettergek, je geeft niet je beste systeemsignalen weg. :'(

trouwens, als je belegt in de SPY dan heb je toch niks te klagen. misschien AEX wel?
De wat nu wat indicator? Capitulatie-indicator?

Als ik zo'n indicator zou hebben, zou ik het ook op twitter zetten. De kans dat het anders werkt is immers niet zo groot, via Twitter zal dat een stuk sneller gaan :P ;)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119607204
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:36 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De wat nu wat indicator? Capitulatie-indicator?

Als ik zo'n indicator zou hebben, zou ik het ook op twitter zetten. De kans dat het anders werkt is immers niet zo groot, via Twitter zal dat een stuk sneller gaan :P ;)
ik ben boos want ik betaal en anderen krijgen het gratis.. hij zette het in mei ook op twitter. :'( een systeem dat precies de bodem koopt in aug 2011 ik ben allang overtuigt dat het werkt.

het is trouwens interessant wat je zegt want is het weggeven van signalen eigenlijk slecht of goed. Ik denk juist slecht want dan gaan mensen frontrunnen. maar jij denkt goed want dan gaan meer mensen long en dan maak je sneller winst. maar ik denk niet dat je kan weten welke situatie er sprake van is :?

om uit te leggen is ben abonnee van een service dat zon indicator heeft en die heeft een profit factor van 7-10. en hij geeft signalen gewoon weg hij is knettergek. 8)7
pi_119607628
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:42 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik ben boos want ik betaal en anderen krijgen het gratis.. hij zette het in mei ook op twitter. :'( een systeem dat precies de bodem koopt in aug 2011 ik ben allang overtuigt dat het werkt.

het is trouwens interessant wat je zegt want is het weggeven van signalen eigenlijk slecht of goed. Ik denk juist slecht want dan gaan mensen frontrunnen. maar jij denkt goed want dan gaan meer mensen long en dan maak je sneller winst. maar ik denk niet dat je kan weten welke situatie er sprake van is :?

om uit te leggen is ben abonnee van een service dat zon indicator heeft en die heeft een profit factor van 7-10. en hij geeft signalen gewoon weg hij is knettergek. 8)7
Het klinkt een beetje als pump en dump.

Situatie schets 1:
Dit is misschien een wat overdreven schematische opstelling;
1. Je bouwt een indicator (die niet werkt) en je wilt geld verdienen omdat je zelf niet genoeg geld verdient met beleggen. Je bouwt een website en zorgt dat anderen voor jouw indicator betalen!
2. Je indicator valt een beetje tegen, en zoals je zelf ook weet, hoe meer mensen er in investeren, hoe meer het om hoog zal gaan!
3. Dus je plaatst wat zaken op twitter, in de hoop dat andere mensen het gaan volgen! Zo versterk je je eigen signaal en je eigen klanten!

Situatie schets 2:
1. Je bouwt een model, en je ziet dat er geld mee verdient kan worden. Egoïstisch dat je bent ga je die niet delen en ga je daar zelf vol op traden! Waarom zou je het immers delen? Dan gaat die edge misschien zelfs weg!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119607899
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als pump en dump.

Situatie schets 1:
Dit is misschien een wat overdreven schematische opstelling;
1. Je bouwt een indicator (die niet werkt) en je wilt geld verdienen omdat je zelf niet genoeg geld verdient met beleggen. Je bouwt een website en zorgt dat anderen voor jouw indicator betalen!
2. Je indicator valt een beetje tegen, en zoals je zelf ook weet, hoe meer mensen er in investeren, hoe meer het om hoog zal gaan!
3. Dus je plaatst wat zaken op twitter, in de hoop dat andere mensen het gaan volgen! Zo versterk je je eigen signaal en je eigen klanten!

Situatie schets 2:
1. Je bouwt een model, en je ziet dat er geld mee verdient kan worden. Egoïstisch dat je bent ga je die niet delen en ga je daar zelf vol op traden! Waarom zou je het immers delen? Dan gaat die edge misschien zelfs weg!
ik weet niet of de indicator nep is. maar profit factor 7-10 en als ik vorige week vrijdag long ging en meteen 2-3% winst pak binnen een week dan kan me dat niks schelen. en ik denk niet dat het pump en dump is want de indicator is in gradaties. en vorige week triggerde het in de hoogste gradatie, na de minder hoge gradatie die triggerde op donderdag. en die backtests laten zien dat hoe hoger de gradatie hoe hoger de profit factor. dus het klinkt gewoon heel logisch dat de indicator echt bestaat.

de indicator heeft zwakte hij triggert maar weinig want weinig pulbacks in 2008 triggerde hij maar 5 keer ofzo en dat terwijl het groote bearmarkt was. de totale winst is dit jaar pas 6%. dus ik begrijp wel als hij het wil verkopen want 6% per jaar is weinig. en hij zette de signalen eerst op zijn blog vroeger niet op twitter en toen werkte de signalen ook.
pi_119641629
Wat denken jullie over Boskalis?
  maandag 26 november 2012 @ 17:39:40 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119644468
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:22 schreef floris_b het volgende:
Wat denken jullie over Boskalis?
Dat ze zoals veel AEX/AMX bedrijven wel erg veel overnames plegen. Ik dacht dat Boskalis nog amper de tijd had gehad de overname van Smit te verteren.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119646399
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het klinkt een beetje als pump en dump.

Situatie schets 1:
Dit is misschien een wat overdreven schematische opstelling;
1. Je bouwt een indicator (die niet werkt) en je wilt geld verdienen omdat je zelf niet genoeg geld verdient met beleggen. Je bouwt een website en zorgt dat anderen voor jouw indicator betalen!
2. Je indicator valt een beetje tegen, en zoals je zelf ook weet, hoe meer mensen er in investeren, hoe meer het om hoog zal gaan!
3. Dus je plaatst wat zaken op twitter, in de hoop dat andere mensen het gaan volgen! Zo versterk je je eigen signaal en je eigen klanten!

Situatie schets 2:
1. Je bouwt een model, en je ziet dat er geld mee verdient kan worden. Egoïstisch dat je bent ga je die niet delen en ga je daar zelf vol op traden! Waarom zou je het immers delen? Dan gaat die edge misschien zelfs weg!
trouwens je kan de SPY niet pump of dumpen. Onmogelijk! Met maar 1000 volgers sowieso niet :Y
pi_119646436
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:38 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

trouwens je kan de SPY niet pump of dumpen. Onmogelijk! Met maar 1000 volgers sowieso niet :Y
Het aantal volgers maakt niet uit. Stel je hebt 2 volgers met een kapitaal van 25 miljoen, is dat een stuk beweeglijker dan 1000 volgers met een gezamenlijk kapitaal van 100.000 euro.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 26 november 2012 @ 18:51:00 #31
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119646901
Lijkt me trouwens dat HAL investements flink de hand heeft in de overname van Dockwise door Boskalis. HAL heeft namelijk een aanzienlijk aandeel in beide ondernemingen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119658305
Wat vinden jullie van het bedrijf Novozymes? Ze leveren o.a. enzymen voor de productie van tweede generatie biobrandstoffen en hebben vooralsnog 50% van deze markt in handen. Kengetallen zijn gezond en de EPS groeit gestaag. Als de trend van grootschalige bioplants doorzet dan zou het bedrijf zo maar dat deel van de inkomsten kunnen verveelvoudigen. Dit alles hangt sterk samen met de olieprijs en de bereidheid van de markt om te investeren in alternatieve brandstoffen. Misschien leuk voor de geinteresseerde lezer om eens nader te bekijken.
One man's trash, another man's treasure.
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:54:40 #33
256829 Sokz
Livin' the life
pi_119682152
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar .. de vraag zal stijgen, en ze zijn enorm afgestraft. Wil niet zeggen dat ze te duur(!) waren, ze liggen er misschien nu wel leuk bij. Althans de gedachte..
Vond die REE's ook wel interessant maar waren mij altijd (te) duur en ik had er 0,0 verstand van ( nog steeds .. )

Het is trouwens weer bijna December, longlonglong? ;)
pi_119682202
quote:
99s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:54 schreef Sokz het volgende:

[..]

Vond die REE's ook wel interessant maar waren mij altijd (te) duur en ik had er 0,0 verstand van ( nog steeds .. )

Het is trouwens weer bijna December, longlonglong? ;)
Nah, het is puur een paar aandeeltjes opzoeken. Globaal long is niet mijn ding op het moment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119682227
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:44 schreef Arkai het volgende:
Wat vinden jullie van het bedrijf Novozymes? Ze leveren o.a. enzymen voor de productie van tweede generatie biobrandstoffen en hebben vooralsnog 50% van deze markt in handen. Kengetallen zijn gezond en de EPS groeit gestaag. Als de trend van grootschalige bioplants doorzet dan zou het bedrijf zo maar dat deel van de inkomsten kunnen verveelvoudigen. Dit alles hangt sterk samen met de olieprijs en de bereidheid van de markt om te investeren in alternatieve brandstoffen. Misschien leuk voor de geinteresseerde lezer om eens nader te bekijken.
Doet me denken aan het grotere broertje Novo. Weet alleen niet of deze markt net zo veel groei potentieel heeft als bijvoorbeeld die van Novo. Cijfers zien er verder goed uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119684238
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het aantal volgers maakt niet uit. Stel je hebt 2 volgers met een kapitaal van 25 miljoen, is dat een stuk beweeglijker dan 1000 volgers met een gezamenlijk kapitaal van 100.000 euro.
ik geloof je niet :( , de drawdown is wel verminderd maar de winsten zijn hoog gebleven. Je zou verwachten dat de winsten omlaag gaan want het zou worden weggearbd.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:49:34 #37
256829 Sokz
Livin' the life
pi_119684424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:45 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

ik geloof je niet :( , de drawdown is wel verminderd maar de winsten zijn hoog gebleven. Je zou verwachten dat de winsten omlaag gaan want het zou worden weggearbd.
Weet je vent, stop er je pensioen etc. ook in. Al het geld dat je kan missen, je word miljonair ik geloof in je.
pi_119752251
• Iemand goede tips voor 'n introductie in commodities (en dan met name voedsel, chocola, graan etc.)?

• En verhalen over gefaalde/louche handelsproducten? Zag onlangs die docu over Enron die ook in bandbreedte en weerderivaten wilden handelen. Vind ik interessant.
  zondag 2 december 2012 @ 10:47:07 #39
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_119836214
Heeft iemand hier wel eens gekeken naar die perpetuele obligatielening van Friesland Campina?

Want ik las dat FC de mogelijkheid heeft op deze elk jaar eventueel af te lossen dan loop je nu wel een risico als je ze neemt toch? Omdat ze nu ook 107 % kosten.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_119836335
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 10:47 schreef AQuila360 het volgende:
Heeft iemand hier wel eens gekeken naar die perpetuele obligatielening van Friesland Campina?

Want ik las dat FC de mogelijkheid heeft op deze elk jaar eventueel af te lossen dan loop je nu wel een risico als je ze neemt toch? Omdat ze nu ook 107 % kosten.
Ja, dat laatste dus. Niemand begrijpt waarom Friesland Foods die niet called, en dat is natuurlijk ook de reden waarom die zo hoog noteert. Het wordt beschouwd als een nagenoeg zekere call, maar dat wordt idd al een paar jaar gedacht.

Veel banken overwegen tier2 leningen uit te gaan geven, die kunnen wel interessant worden qua risk/reward, overigens.
pi_119872204
Het feit dat er zo weinig wordt gepost, zou dat aangeven dat er weinig meer wordt belegd? :P Ik ben juist nu weer op zoek naar mogelijkheden betreffende aandelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 3 december 2012 @ 11:04:54 #42
256829 Sokz
Livin' the life
pi_119872881
Volgens mij is er in het laatste half jaar weinig veranderd dus waarom nu opeens wél op zoek? :P
pi_119872966
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:04 schreef Sokz het volgende:
Volgens mij is er in het laatste half jaar weinig veranderd dus waarom nu opeens wél op zoek? :P
Omdat ik plots aardig wat vrije tijd er bij heb gekregen, en met een goede vriend heb lopen praten die op dit moment in 23 aandelen zit, vol long, maar wel specifiek stock picking aan het doen is.

En ik heb de afgelopen tijd er juist te weinig aan gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119939724
Ik zie hier ook weinig interesse in TNT Express. Ik heb een gokje gewaagd (hoewel ik waarschijnlijk lekker blijf zitten op het moment dat de overname toch niet door gaat). Wat verwachten jullie?
Eerst denken, dan typen
pi_119943312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:53 schreef Piger het volgende:
Ik zie hier ook weinig interesse in TNT Express. Ik heb een gokje gewaagd (hoewel ik waarschijnlijk lekker blijf zitten op het moment dat de overname toch niet door gaat). Wat verwachten jullie?
Waarom heb je hem nu opgepakt? Ik zou hem dan midden November eventueel hebben opgepakt. Ik vind de koers en de kleine opwaarts potentieel niet goed genoeg om er nu een risico mee te gaan lopen.

Ik kijk op dit moment met name buiten Nederland. Binnen Nederland blifjt mijn interesse meer richting Imtech, Boskalis en SBM.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 5 december 2012 @ 12:18:54 #46
256829 Sokz
Livin' the life
pi_119951468
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kijk op dit moment met name buiten Nederland. Binnen Nederland blifjt mijn interesse meer richting Imtech, Boskalis en SBM.
Wat vind je van Accell?
pi_119951843
quote:
99s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat vind je van Accell?
Interessant bedrijf. Steeds betere omzet, meer winst. Wel een flinke groei in werknemers (dus meer kosten).

Toekomst qua fietsen? Toekomst heeft het zeker. Dat sowieso, maar ik weet niet wat de marges zijn op dat soort elektrische fietsen voor bijv. een ziekenhuis, een fitness zaal of voor gepensioneerden. Ik schat namelijk dat die komende jaren niet meer te spenderen krijgen en ik hoop niet dat ze dan met subsidies gaan werken om dit soort spul te gaan kopen.

Het is in die zin interessant omdat het flink naar beneden is gegaan afgelopen tijd. In ieder geval eentje voor mijn favorieten lijst.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 5 december 2012 @ 13:08:48 #48
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119953230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik kijk op dit moment met name buiten Nederland. Binnen Nederland blifjt mijn interesse meer richting Imtech, Boskalis en SBM.
Niet echt het type aandeel waarin ik dacht dat je geïnteresseerd was? Lage tot niet-bestaande PM, weinig tot geen FCF, aanzienlijke schulden etc
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119953405
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:08 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Niet echt het type aandeel waarin ik dacht dat je geïnteresseerd was? Lage tot niet-bestaande PM, weinig tot geen FCF, aanzienlijke schulden etc
Maar nog wel engiszins potentie. Mits een leuke prijs zou ik het kunnen overwegen. Ik vind het de sterkere jongens binnen de AEX. Als ik puur alleen op mijn eigen ratio's zou gaan spelen mis ik ook een te groot gedeelte van de markt. En ben juist nu op zoek naar andere aandelen, met andere specificaties.

Blijf er bij dat het niet mijn type aandelen zijn, maar leuk in de porto passen voor enige diversificatie.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119964920
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:

Waarom heb je hem nu opgepakt? Ik zou hem dan midden November eventueel hebben opgepakt. Ik vind de koers en de kleine opwaarts potentieel niet goed genoeg om er nu een risico mee te gaan lopen.

Ik kijk op dit moment met name buiten Nederland. Binnen Nederland blifjt mijn interesse meer richting Imtech, Boskalis en SBM.
Ben al rond de 7 ingegaan een tijd geleden, maar zat te twijfelen om extra in te stappen. De potentie is naar mijn mening ruim, mocht de deal echter niet doorgaan zit je geld alleen nog wel een flinke tijd vast. Ik zie de koers ook zonder overname, na een terugzakking, namelijk nog wel toenemen Daar gaat alleen wel wat tijd overheen.
Eerst denken, dan typen
pi_119966160
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:36 schreef Piger het volgende:

[..]

Ben al rond de 7 ingegaan een tijd geleden, maar zat te twijfelen om extra in te stappen. De potentie is naar mijn mening ruim, mocht de deal echter niet doorgaan zit je geld alleen nog wel een flinke tijd vast. Ik zie de koers ook zonder overname, na een terugzakking, namelijk nog wel toenemen Daar gaat alleen wel wat tijd overheen.
I beg to differ. TNT is een baggerbedrijf wat helemaal verkloot is doordat TNT (incl. post en excl. express, dat ze voor een prikkie verkocht hebben) helemaal gericht was op een buy-out, die maar niet kwam. Ze missen schaalgrootte en als ze zelfstandig zijn worden ze gemangeld door UPS, Fed-Ex en DHL enerzijds, en locale spelers anderszijds.

Zonder overname is dat een run-off, imho.
pi_119966323
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar nog wel engiszins potentie. Mits een leuke prijs zou ik het kunnen overwegen. Ik vind het de sterkere jongens binnen de AEX. Als ik puur alleen op mijn eigen ratio's zou gaan spelen mis ik ook een te groot gedeelte van de markt. En ben juist nu op zoek naar andere aandelen, met andere specificaties.

Blijf er bij dat het niet mijn type aandelen zijn, maar leuk in de porto passen voor enige diversificatie.
Welke? Imtech, Boskalis of SBMO?

Van de drie vind ik Boskalis nog de aantrekkelijste (alhoewel ik geen ruk van hun aquisitiebeleid begrijp). Imtech ligt aan het overnameinfuus (hoedt u voor de 'rijgers'), en SBMO is primair een financiele instelling (leases).

Maar sterkere jongens binnen de AEX? Vanwaar dat?
pi_119967100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

I beg to differ. TNT is een baggerbedrijf wat helemaal verkloot is doordat TNT (incl. post en excl. express, dat ze voor een prikkie verkocht hebben) helemaal gericht was op een buy-out, die maar niet kwam. Ze missen schaalgrootte en als ze zelfstandig zijn worden ze gemangeld door UPS, Fed-Ex en DHL enerzijds, en locale spelers anderszijds.

Zonder overname is dat een run-off, imho.
En je denkt niet, dat mocht de deal met UPS niet doorgaan, er geen andere partij komt met een wat lager bod?
Eerst denken, dan typen
pi_119967721
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:24 schreef Piger het volgende:

[..]

En je denkt niet, dat mocht de deal met UPS niet doorgaan, er geen andere partij komt met een wat lager bod?
Neen, ik begrijp uberhaupt al niet waarom UPS een bod deed. TNT was vanzelf wel van het toneel verdwenen....
pi_119968206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Neen, ik begrijp uberhaupt al niet waarom UPS een bod deed. TNT was vanzelf wel van het toneel verdwenen....
Lijkt mij onwaarschijnlijk gegeven het grote marktaandeel van TNT in Europa. Een keer de stekker uit de hobby projecten van Peter Bakker in Brazilie en zo en dan staat er gewoon een gezond bedrijf.
Abre los ojos
pi_119969849
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:46 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Lijkt mij onwaarschijnlijk gegeven het grote marktaandeel van TNT in Europa. Een keer de stekker uit de hobby projecten van Peter Bakker in Brazilie en zo en dan staat er gewoon een gezond bedrijf.
Ik denk dat je een werelddeel vergeet, alhoewel je de spijker op ze harses slaat. ;-)

Maar serieus, wat heeft TNT dat UPS, Fed-Ex en DHL zelf niet hebben en mega-efficienter?
pi_119970108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk dat je een werelddeel vergeet, alhoewel je de spijker op ze harses slaat. ;-)

Maar serieus, wat heeft TNT dat UPS, Fed-Ex en DHL zelf niet hebben en mega-efficienter?
De hobby in Azie is iig stukken goedkoper dan die in Brazilie....

Schaalvoordelen in een express netwerk zijn gigantisch. Daarom beschouwt de EC Fed-Ex ook als een zwakke concurrent. Die gaan in veel markten qua prijs niet tegen DHL of de combinatie TNT-UPS kunnen concurerren.
Abre los ojos
pi_119972819
quote:
99s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:18 schreef Sokz het volgende:

[..]

Wat vind je van Accell?
Als je een beetje doorgraaf achter de schijnbaar mooie cijfers stuit je al snel op de minder frisse kanten (vanuit het perspectief van een value belegger in elk geval).

De volgende write-up vat het wel redelijk samen: http://valueandopportunit(...)-maybe-another-time/
  woensdag 5 december 2012 @ 22:46:58 #59
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_119977876
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:20 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Als je een beetje doorgraaf achter de schijnbaar mooie cijfers stuit je al snel op de minder frisse kanten (vanuit het perspectief van een value belegger in elk geval).

De volgende write-up vat het wel redelijk samen: http://valueandopportunit(...)-maybe-another-time/
Kwaliteitsanalyse ^O^ Ik heb trouwens het idee dat het gestaag groeien van het aantal uitstaande aandelen en het verkopen door insiders nogal vaak voorkomt binnen het Nederlandse aandelenuniversum.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_119983270
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:20 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Als je een beetje doorgraaf achter de schijnbaar mooie cijfers stuit je al snel op de minder frisse kanten (vanuit het perspectief van een value belegger in elk geval).

De volgende write-up vat het wel redelijk samen: http://valueandopportunit(...)-maybe-another-time/
En toch zie ik nog wel ruimte op de korte termijn voor Accell. Ook resultaat technisch, ook de mindere punten die ik lees, vind ik niet heel erg overtuigend. Accounting is dusdanig leuk dat je altijd wel een 'negatief' punt kunt vinden.

Ik ben er juist niet van overtuigd of dit een goede 'lange' termijn investering is. Maar dat er nog wel een aantal leuke procenten aan valt te verdienen.

Al met al vind ik die minder firsse kanten nog wel meevallen :)

En, EV/EBITDA is ook niet een van mijn favo ratio's. Dat is persoonlijke willekeur, en zit verder ook geen exacte logica achter.

Al met al wel een plus voor de persoon die het daar heeft willen onderbouwen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119985054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En toch zie ik nog wel ruimte op de korte termijn voor Accell. Ook resultaat technisch, ook de mindere punten die ik lees, vind ik niet heel erg overtuigend. Accounting is dusdanig leuk dat je altijd wel een 'negatief' punt kunt vinden.

Ik ben er juist niet van overtuigd of dit een goede 'lange' termijn investering is. Maar dat er nog wel een aantal leuke procenten aan valt te verdienen.

Al met al vind ik die minder firsse kanten nog wel meevallen :)

En, EV/EBITDA is ook niet een van mijn favo ratio's. Dat is persoonlijke willekeur, en zit verder ook geen exacte logica achter.

Al met al wel een plus voor de persoon die het daar heeft willen onderbouwen!
wat is nou het verschil met de p/e ratio?
pi_119991791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

wat is nou het verschil met de p/e ratio?
EV/EBITDA is een soort van p/e ratio 2.0. Er zitten meer variabelen in, waardoor het een accurater beeld geeft van de waarde van een bedrijf. En is het dus ook minder volatiel. Wordt met name (naar mijn mening foutief) gebruiikt mij M&A tenten. Lage waardes duidt dat je minder betaald voor 1 euro winst. Dat wil je natuurlijk.

Het is natuurlijk wel zo als je 2 bedrijven, met dezelfde EV waarde hebt, maar de 1 heeft een hogere EV/EBITDA dan de andere, je kiest voor degene met de laagste multiple. Die heeft immers meer centen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119992205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 07:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

wat is nou het verschil met de p/e ratio?
Eens met S_E verder, maar het grote verschil is dat een EV/EBITDA multiple niet beinvloedt wordt door de capitaal structuur (want het is voor rente, belastingen, etc) en de P/E multiple wel. Dat maakt de EV/EBITDA in mijn optiek zuiverder, het heeft meestal ook minder "boekwinsten" en dat soort items erin zitten.

Liever heb ik zelf nog een EV/EBITA of EV/(EBITDA-CAPEX), ik hou van cash flow georienteerde multiples. P/E vind ik persoonlijk zinloos, tenzij je het compleet opschoont (vaak niet correct te doen op basis van jaarverslagen).
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119992592
Ik volg de beurs altijd wel een beetje, de laatste tijd iets minder intensief. Ik hoorde dat philips een flinke boete zou gaan krijgen, maar de koers is niet erg veel gezakt. Gister wel wat eraf, maar dat was binnen 'normale' bandbreedte.
pi_119994210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 01:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En toch zie ik nog wel ruimte op de korte termijn voor Accell. Ook resultaat technisch, ook de mindere punten die ik lees, vind ik niet heel erg overtuigend. Accounting is dusdanig leuk dat je altijd wel een 'negatief' punt kunt vinden.

Ik ben er juist niet van overtuigd of dit een goede 'lange' termijn investering is. Maar dat er nog wel een aantal leuke procenten aan valt te verdienen.

Al met al vind ik die minder firsse kanten nog wel meevallen :)

En, EV/EBITDA is ook niet een van mijn favo ratio's. Dat is persoonlijke willekeur, en zit verder ook geen exacte logica achter.

Al met al wel een plus voor de persoon die het daar heeft willen onderbouwen!
Eens, hoewel je niet moet vergeten dat die "kwaliteits" analyse helaas vrij kwalitatief is, het blijft vooral iemands mening. En ik zou het zeker niet "minder fris" noemen. De boekwinst op Derby is bijvoorbeeld mega duidelijk aangekondigd overal, maar moet boekhoudkundig nu eenmaal wel meegenomen worden...

Ik ben zelf een enorme fan van Accell. Heb er vrij veel werk op gedaan over de jaren.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_120003627
Year high inmiddels behaald op de AEX!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:03 schreef the85mc het volgende:
Ik volg de beurs altijd wel een beetje, de laatste tijd iets minder intensief. Ik hoorde dat philips een flinke boete zou gaan krijgen, maar de koers is niet erg veel gezakt. Gister wel wat eraf, maar dat was binnen 'normale' bandbreedte.
Best interessant om te zien dat mensen de beurs minder volgen terwijl we vandaag wel gewoon even een year high hebben gepakt! En zo'n boete heeft nooit snel een enorme impact. Is het bedrijf nu enorm veranderd? Philips is nog steeds Philips, een boete doet daar weinig aan af :).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120004154
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:54 schreef sitting_elfling het volgende:
Year high inmiddels behaald op de AEX!

[..]

Best interessant om te zien dat mensen de beurs minder volgen terwijl we vandaag wel gewoon even een year high hebben gepakt! En zo'n boete heeft nooit snel een enorme impact. Is het bedrijf nu enorm veranderd? Philips is nog steeds Philips, een boete doet daar weinig aan af :).
Year highs zijn niet zo interessant als je in cash zit ;)
Ja ok, philips draait gewoon door. Maar ook voor philips is 500 miljoen gewoon echt veel.
  donderdag 6 december 2012 @ 18:41:18 #68
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120005315
In tegenstelling tot de indices daalde GDF Suez vandaag naar een historisch dieptepunt na het afgeven van een winstwaarschuwing. Ik zou wel eens een gedegen analyse willen lezen over dat bedrijf. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij (forse schulden + overheidsbemoeienis).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120005396
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Welke? Imtech, Boskalis of SBMO?

Van de drie vind ik Boskalis nog de aantrekkelijste (alhoewel ik geen ruk van hun aquisitiebeleid begrijp). Imtech ligt aan het overnameinfuus (hoedt u voor de 'rijgers'), en SBMO is primair een financiele instelling (leases).

Maar sterkere jongens binnen de AEX? Vanwaar dat?
Sterker vanwege eventuele opwaarts potentieel. Ik ben het met je eens dat wanneer je Boskalis volgt, je die acquisities moet blijven volgen, met name qua potentie in de toekomst. En je hebt HAL er nog achter zitten met 1/3e in Boskalis & Dockwise. En heb opzich wel vertrouwen in die tent :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120005472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef JimmyJames het volgende:
In tegenstelling tot de indices daalde GDF Suez vandaag naar een historisch dieptepunt na het afgeven van een winstwaarschuwing. Ik zou wel eens een gedegen analyse willen lezen over dat bedrijf. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij (forse schulden + overheidsbemoeienis).
Heb je er zelf een positie in? Ik zal zo ff kijken of ik een jaarverslag kan doorspitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 6 december 2012 @ 20:02:03 #71
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120009320
Nee, ik heb er geen positie in. Het is een behoorlijk onpopulair aandeel vandaar dat er wellicht wat te halen valt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 6 december 2012 @ 21:20:56 #72
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120013850
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:41 schreef JimmyJames het volgende:
In tegenstelling tot de indices daalde GDF Suez vandaag naar een historisch dieptepunt na het afgeven van een winstwaarschuwing. Ik zou wel eens een gedegen analyse willen lezen over dat bedrijf. Ik heb er zelf geen goed gevoel bij (forse schulden + overheidsbemoeienis).
Wat houd je tegen? :P
pi_120014071
Hoe kan het dat Volkswagen een P/E heeft van 3? Is dit is exemplarisch voor autoaandelen of is het aandeel ondergewaardeerd?
  donderdag 6 december 2012 @ 21:34:08 #74
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120014613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe kan het dat Volkswagen een P/E heeft van 3? Is dit is exemplarisch voor autoaandelen of is het aandeel ondergewaardeerd?
Lijkt me sterk maar staat al heel lang ergens bovenaan op mijn verlanglijstje.
pi_120014815
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:34 schreef Sokz het volgende:

[..]

Lijkt me sterk maar staat al heel lang ergens bovenaan op mijn verlanglijstje.
Wat lijkt je sterk? Dat alle autoaandelen een lage P/E hebben of dat Volkswagen ondergewaardeerd is? BMW heeft ook een lage P/E, namelijk 9.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:04:18 #76
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120016232
In het jaarverslag staat (voorgekauwd, dat wel) ¤33 / share maar als ik het nareken kom ik niet op dat getal. Ook geven andere bronnen telkens andere ¤/share maar ik vind sowieso (Duitse-) auto manufacturers erg interessant/aantrekkelijk. China, India allemaal gigantische markten voor een BMW, Mercedes (Daimler) of Audi (Volkswagen).

Mmm al deze (ook Accell) bedrijven laten mij toch weer erg geïnteresseerd raken in stockpicking, iets waarvoor ik me ruim een jaar niet heb kunnen interesseren. :P

Toch wel frustrerend dat veel bedrijven die bovenaan mijn potentiële lijst rustig door zijn blijven klimmen (ik noem een Diageo, Volkswagen) terwijl de stocks die ik ook daadwerkelijk bezit (een Cisco) eigenlijk niks opgeschoten zijn. :P
pi_120017284
quote:
99s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:04 schreef Sokz het volgende:
In het jaarverslag staat (voorgekauwd, dat wel) ¤33 / share maar als ik het nareken kom ik niet op dat getal. Ook geven andere bronnen telkens andere ¤/share maar ik vind sowieso (Duitse-) auto manufacturers erg interessant/aantrekkelijk. China, India allemaal gigantische markten voor een BMW, Mercedes (Daimler) of Audi (Volkswagen).

Mmm al deze (ook Accell) bedrijven laten mij toch weer erg geïnteresseerd raken in stockpicking, iets waarvoor ik me ruim een jaar niet heb kunnen interesseren. :P

Toch wel frustrerend dat veel bedrijven die bovenaan mijn potentiële lijst rustig door zijn blijven klimmen (ik noem een Diageo, Volkswagen) terwijl de stocks die ik ook daadwerkelijk bezit (een Cisco) eigenlijk niks opgeschoten zijn. :P
Ik verwacht dat al dit soort mooie aandeeltjes binnen een of twee jaar nog heel wat aantrekkelijker geprijsd zijn.
pi_120023647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 20:02 schreef JimmyJames het volgende:
Nee, ik heb er geen positie in. Het is een behoorlijk onpopulair aandeel vandaar dat er wellicht wat te halen valt.
Ik ben alles eens bij langs gegaan en ben niet onder de indruk van de cijfers, ze haalden veel groei uit Europa wat nu inderdaad natuurlijk gaat tegenvallen.

Die IPR acquisitie was een dure 'grap'. Ze kunnen inderdaad flink tappen uit markten in Z-Amerika, maar de vraag is of daar veel potentie in zit voor komende jaren. Voor de rest hebben ze aardig wat schuld wegstaan in Euro currency.

Het feit dat ze zo naar beneden zijn gekukelt heeft met name te maken met het nieuws dat ze lagere winst verwachten door nieuwe franse wetgeving, wil het alleen niet dat ze daar ook al wel melding van maken in hun laatste presentatie in September! En Frankrijk is 'slechts (?)' 1/6 van hun omzet, terwijl er juist groei wordt verwacht in andere regio's internationaal (wat ook 1/6e is).

In die zin zou ik zeggen dat de afstraffing te hard is geweest en ik verwacht wel een kleine rebound. Al zitten ze wel met veel schuld opgescheept, ik denk dat ze te hard worden aangepakt. Stel ik zou zoiets oppakken dan is de vraag, geloof ik dat zij verder in Z-Amerika de boel kunnen gaan runnen en flink wat centen kunnen verdienen? Ik heb daar zo mijn twijfels bij.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:08:50 #79
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120023801
Ik dacht dat Frankrijk veel belangrijker voor ze was. Verder lijkt me er voldoende potentieel te zitten in Z-Amerika mits je in de juiste landen aanwezig bent. Dus niet te landen die nog wel eens de neiging hebben dingen te nationaliseren.

Iets heel anders: FCX heeft de afgelopen drie dagen -25% van zijn marktwaarde verloren na aankondiging van een grote overname. Via deze overname kiezen ze voor een diversificatie richting olie & gas wat nogal een rare match is voor een koperproducent.
Ik moet het allemaal nog lezen maar het is op zich interessant: http://seekingalpha.com/symbol/fcx
edit. Het is allemaal best shady als ik deze podcast van fool.com mag geloven:
http://www.fool.com/inves(...)the-new-mcmoran.aspx
De deal kost ze maar liefst $20 miljard inclusief de schulden van de overgenomen partijen.

[ Bericht 21% gewijzigd door JimmyJames op 07-12-2012 11:39:01 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120044808


Suckerrally.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:28:20 #81
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120045244
Tja don't fight the Fed en de 'propaganda' van de overheden. Imho kan de hosanna stemming op de beurs nog wel een tijdje aanhouden als de ECB gewoon blijft printen (rentes van de varkentjes laag houden) en we bijv tegelijkertijd enig herstel zien op de Chinese beurs. Die Gross die praat ook alleen maar naar zijn posities, als hij vol in equities zat dan zat hij waarschijnlijk niet zo te piepen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120045366
Never fight the fed ;)

Het kan inderdaad nog best een tijdje hosanna blijven maar toch verwacht ik een dip na de volgende kwartaalcijfers. In januari maar weer eens kijken hoe het er allemaal bijligt.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_120048758
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:28 schreef JimmyJames het volgende:
Tja don't fight the Fed en de 'propaganda' van de overheden.
Dat is een illusie, die mede is gevoed door alle bailouts. Als de fundamenten aanwezig zijn is de markt altijd sterker als de autoriteiten. Anders zou er per saldo nooit een crisis zijn.

De bedrijfswinsten en winstforecasts staan op records en rechtvaardigen dus recordkoersen. Als blijkt dat die winsten gaan tegenvallen, waaraan ik eerder dit topic; AEX / Winstcijfers van de S&P500 en de toekomst. heb gewijd, en de macro economie verslechterd gaat dat ook zijn effect hebben op aandelenmarkten.

Het gaat pas echt snel als dan blijkt dat autoriteiten feitelijk uitgespeeld zijn. Of het al zover is en wanneer dat is natuurlijk the one million dollar question.
pi_120094490
GRPN stijgt 20+% op basis van rumoeren dat GOOG ze zou willen overnemen. Nu wachten op een officiële reactie van GOOG :)
pi_120101330
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:19 schreef Physics het volgende:
GRPN stijgt 20+% op basis van rumoeren dat GOOG ze zou willen overnemen. Nu wachten op een officiële reactie van GOOG :)
Vast een hegdefonds dat long zit in grpn en even een gerucht verspreid.
pi_120104590
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:07 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Vast een hegdefonds dat long zit in grpn en even een gerucht verspreid.
Het is een interessant gegeven, maar de vraag zou terecht moeten zijn, wat moet Google met groupon? Google is niet bepaald een bedrijf wat 'goedkope' zaakjes zoekt maar juist meer iets waar ze een synergie uit kunnen halen. Iets wat ze juist weer op de markt kan zetten. En dat is een interessant gegeven gezien Groupon qua groei juist daalt, Ze hebben in die zin wel interessante multiples, een stuk beter dan de rest van de competitors.

Check de bloomberg video
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 9 december 2012 @ 14:41:49 #88
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120107286
fwiw denk dat je als Google-zijnde binnen no-time zelf een Groupon-achtig iets hebt opgezet.
pi_120134376
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is een interessant gegeven, maar de vraag zou terecht moeten zijn, wat moet Google met groupon? Google is niet bepaald een bedrijf wat 'goedkope' zaakjes zoekt maar juist meer iets waar ze een synergie uit kunnen halen. Iets wat ze juist weer op de markt kan zetten. En dat is een interessant gegeven gezien Groupon qua groei juist daalt, Ze hebben in die zin wel interessante multiples, een stuk beter dan de rest van de competitors.

Check de bloomberg video
Ik kijk niet vaak naar Bloomberg TV, maar wat een bijzonder slecht stukje is dit zeg. Er wordt eigenlijk gewoon helemaal niks verteld. De laatste keer dat ik een item van ze bekeek ging het over "10 Hot Stocks", met op #1 als long idee Facebook (paar dagen na de IPO)......
pi_120134585
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:58 schreef Physics het volgende:

[..]

Ik kijk niet vaak naar Bloomberg TV, maar wat een bijzonder slecht stukje is dit zeg. Er wordt eigenlijk gewoon helemaal niks verteld. De laatste keer dat ik een item van ze bekeek ging het over "10 Hot Stocks", met op #1 als long idee Facebook (paar dagen na de IPO)......
Eens, maar in elke grote tent heb je zo'n BB tv staan en die praatjes verkopen als warme soep. Op deze manier hoeven analisten niet verder na te denken, BB volgen is in die zin helemaal niet zo heel moeilijk, zelfde als de triple A's van de kredietbureaus.

T'zijn wel verder toffe gasten die presentators. ^O^ Erg nuchter ook.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120137981
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:58 schreef Physics het volgende:

[..]

Ik kijk niet vaak naar Bloomberg TV, maar wat een bijzonder slecht stukje is dit zeg. Er wordt eigenlijk gewoon helemaal niks verteld. De laatste keer dat ik een item van ze bekeek ging het over "10 Hot Stocks", met op #1 als long idee Facebook (paar dagen na de IPO)......
Het stukje valt mijns inziens wel mee. Ze gaan in op de balans van GroupOn, op de afnemende groei van de omzet en ze noemen de prestaties slecht. Daarmee heb je de kern wel te pakken. Je kunt op televisie geen analyse van de pensioenreserve of de belastingverplichtingen verwachten. Daarvoor is het gewoon geen geschikt medium.

De "10 Hot Stocks" zijn denk ik de "10 stocks to watch" die ze bij de opening van de NYSE altijd presenteren. Die zijn niet als long of short aanbevelingen bedoeld. Ik meen dat Bloomberg geen beleggingsadviezen afgeeft. De gasten die ze ontvangen vaak wel.

Kijk eens een uurtje naar CNBC, dan valt Bloomberg reuze mee :)
  maandag 10 december 2012 @ 13:04:10 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120145988
Ik vind RTL7 niet eens zo slecht :@ Op sommige beursfora werd er altijd geklaagd over hun negatieve (lees: kritische) toon. Maar ik heb er al een tijdje niet meer naar gekeken dus ik weet niet of dat nog zo is.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120146483
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 03:32 schreef jaco het volgende:

Kijk eens een uurtje naar CNBC, dan valt Bloomberg reuze mee :)
Ja, die Jim Cramer voorspelt bijna elk aandeel verkeerd. Onvoorstelbaar dat die ADHD-gast nog steeds een baan heeft.
pi_120146596
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:17 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja, die Jim Cramer voorspelt bijna elk aandeel verkeerd. Onvoorstelbaar dat die ADHD-gast nog steeds een baan heeft.
hij blijft legendarisch :) het zal je collega maar zijn

  maandag 10 december 2012 @ 13:21:07 #95
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120146614
Ik wilde net dat filmpje posten. Prachtig hoe hij compleet door het lint gaat _O-
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120148334
quote:
Om dan toch nog maar weer iets er bij te zetten van Cramer.


Als je dan nagaat dat hij zijn eigen stockpicks al op zijn antwoord apparaat had gezet tijdens zijn jongere jaren. _O-
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120154990
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Om dan toch nog maar weer iets er bij te zetten van Cramer.


Als je dan nagaat dat hij zijn eigen stockpicks al op zijn antwoord apparaat had gezet tijdens zijn jongere jaren. _O-
Bij Cramer en Facebook moet ik altijd denken aan

  maandag 10 december 2012 @ 17:13:55 #99
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120155338
Zijn cameo in de film Iron Man vond ik ook wel leuk.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120167874
Wat denken jullie van Nokia, het lijkt erop dat de Lumia 920 een hit aan het worden is.
  maandag 10 december 2012 @ 23:20:38 #101
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_120173675
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Hoe kan het dat Volkswagen een P/E heeft van 3? Is dit is exemplarisch voor autoaandelen of is het aandeel ondergewaardeerd?
Autofabrikanten hebben tov van hun market cap vaak echt waardeloze FCF's. Het kapitaal want ze met de winsten binnen halen moet bijna continu weer omgeploegd worden en daarnaast zijn het halve financiële instellingen.

Zo boeiend vind ik het persoonlijk dus niet.
The more debt, the better
pi_120175349
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:27 schreef Chakir64 het volgende:
Wat denken jullie van Nokia, het lijkt erop dat de Lumia 920 een hit aan het worden is.
Ik heb niet zo heel veel met Nokia. Het is een bekend aandeel, maar je zou toch zeggen dat de (verwachtte) winst er enigszins al in verpakt zit?

De vraag die ik dan heb, zal de Lumia 920 het beter dan verwacht doen? Want dan verwacht ik wel een koerssprong voor Nokia.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120176667
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb niet zo heel veel met Nokia. Het is een bekend aandeel, maar je zou toch zeggen dat de (verwachtte) winst er enigszins al in verpakt zit?

De vraag die ik dan heb, zal de Lumia 920 het beter dan verwacht doen? Want dan verwacht ik wel een koerssprong voor Nokia.
Er wordt verwacht dat Nokia 2,5 miljoen Lumia's zal verkopen in q4. Daar gaat Nokia dubbel en dwars overheen. De verwachte winst zit nog niet verpakt in de koers omdat Jim Cramer en bijna alle andere analisten al jaren SELL SELL SELL roepen over Nokia.
pi_120177876
Ook zijn er nog geen concrete verkoopcijfers naar buiten gebracht, daarom ligt de koers naar mijn mening wat laag nu omdat mensen nog erg sceptisch zijn.. Terwijl er een reële kans bestaat dat nokia (sinds lange tijd) een succes geboekt heeft met de 920.


En zoals Paulie zegt, de grote jongens adviseren om te verkopen, maar stiekem vergroten ze zich hun aandeel in Nokia, wat ook aangeeft dat zij binnenkort ook een buy aan gaan geven.


Maargoed, allemaal speculaties tot nog toe.
pi_120182979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 01:18 schreef Chakir64 het volgende:
Ook zijn er nog geen concrete verkoopcijfers naar buiten gebracht, daarom ligt de koers naar mijn mening wat laag nu omdat mensen nog erg sceptisch zijn.. Terwijl er een reële kans bestaat dat nokia (sinds lange tijd) een succes geboekt heeft met de 920.

En zoals Paulie zegt, de grote jongens adviseren om te verkopen, maar stiekem vergroten ze zich hun aandeel in Nokia, wat ook aangeeft dat zij binnenkort ook een buy aan gaan geven.

Maargoed, allemaal speculaties tot nog toe.
Heb je aandelen Nokia?
pi_120185132
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 01:18 schreef Chakir64 het volgende:
Ook zijn er nog geen concrete verkoopcijfers naar buiten gebracht, daarom ligt de koers naar mijn mening wat laag nu omdat mensen nog erg sceptisch zijn.. Terwijl er een reële kans bestaat dat nokia (sinds lange tijd) een succes geboekt heeft met de 920.

En zoals Paulie zegt, de grote jongens adviseren om te verkopen, maar stiekem vergroten ze zich hun aandeel in Nokia, wat ook aangeeft dat zij binnenkort ook een buy aan gaan geven.

Maargoed, allemaal speculaties tot nog toe.
Daar zit dan wel het twijfel punt. Ik heb zelf gewoon weinig kennis van die mobiele markt, en als ik fan van Nokia was zou ik alles doen om er wel in te geloven, maar ik zie gewoon niet zo snel een argument waarom ze het echt veel beter zullen doen dan verwacht. Kijk, als het toch dag per dag weer wat naar beneden gaat omdat men er echt helemaal geen vertrouwen meer in heeft kan ik het misschien even aanzien. Anders blijf ik er denk ik toch vanaf :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120185186
Groupon laat ik op dit moment ook verder links liggen, ben wel benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120186516
Hoeveel verdienen ze erop (Nokia), if at all?

Lijkt me relevanter. :)
pi_120186819
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoeveel verdienen ze erop (Nokia), if at all?

Lijkt me relevanter. :)
Ik neem aan dat de margins wel goed zijn op dat soort producten?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120187255
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de margins wel goed zijn op dat soort producten?
volgens mij was dat nou net Nokia's probleem :)
pi_120187486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:02 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Heb je aandelen Nokia?
Nee, maar ben wel geïnteresseerd.
pi_120187754
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:19 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Nee, maar ben wel geïnteresseerd.
Waar wacht je op met kopen?
pi_120189274
Mooi site hoor, Google Finance

[ Bericht 18% gewijzigd door BlueRoom op 11-12-2012 14:32:44 ]
pi_120190579
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:03 schreef BlueRoom het volgende:
Mooi site hoor, Google Finance
Vertel? Wat kwam je daar tegen :) ? Waarom is die zo goed?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120195329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Waar wacht je op met kopen?
Heb een paar uur geleden gekocht, en nog (een deel) van het ritje omhoog mee kunnen pakken.
Ik had verwacht dat de koers vandaag nog wat verder zou dalen t.o.v gister.

Heb jij aandelen NOK?
pi_120195589
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:37 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Heb een paar uur geleden gekocht, en nog (een deel) van het ritje omhoog mee kunnen pakken.
Ik had verwacht dat de koers vandaag nog wat verder zou dalen t.o.v gister.

Heb jij aandelen NOK?
Ja, aardig wat. Gemiddelde aankoopprijs is 2,55.
pi_120195646
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:44 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja, aardig wat. Gemiddelde aankoopprijs is 2,55.
^O^ Goed voor elkaar! Meer dan een euro per stuk winst. Dat loopt lekker aan. Wat is je koersdoel op Nokia?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120195793
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

^O^ Goed voor elkaar! Meer dan een euro per stuk winst. Dat loopt lekker aan. Wat is je koersdoel op Nokia?
De koers is nu 2,97 dus iets minder winst. Maar ik verwacht dat de Lumia 920 een groot succes wordt en ik verwacht na de Lumia nog meer innovatieve producten zoals een bendable telefoon. Ik verwacht dat we eind 2013 wel boven de 10 euro staan.

En ik hoop dat alle innovatie weg is bij Apple. Hun IOS is al 5 jaar oud en de telefoon is ook al lange tijd hetzelfde alleen wat sneller.
pi_120195872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

De koers is nu 2,97 dus iets minder winst. Maar ik verwacht dat de Lumia 920 een groot succes wordt en ik verwacht na de Lumia nog meer innovatieve producten zoals een bendable telefoon. Ik verwacht dat we eind 2013 wel boven de 10 euro staan.

En ik hoop dat alle innovatie weg is bij Apple. Hun IOS is al 5 jaar oud en de telefoon is ook al lange tijd hetzelfde alleen wat sneller.
Boven de 10 euro is wel erg ruim, en ik weet even niet of een bendable telefoon erg veel winst zal genereren? Maar ik snap het verhaal wel, Nokia heeft enorm veel klappen gekregen en lijkt(!) nu eindeijk weer in de goede richting te zitten. Ik heb ze zelf ook op mijn lijstje staan maar ben eigenlijk iets te laat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120196007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Boven de 10 euro is wel erg ruim, en ik weet even niet of een bendable telefoon erg veel winst zal genereren? Maar ik snap het verhaal wel, Nokia heeft enorm veel klappen gekregen en lijkt(!) nu eindeijk weer in de goede richting te zitten. Ik heb ze zelf ook op mijn lijstje staan maar ben eigenlijk iets te laat.
Het lijkt mij niet dat je te laat bent. Steeds meer Aziaten, Afrikanen, Zuid-Amerikanen etc hebben het geld om gadgets te kopen. En in plaats van dat ze een desktop computer kopen kopen ze een smartphone waar ze alles op kunnen wat ze willen.

Als jij als smartphonefabrikant de beste producten van de wereld hebt dan ligt de hele wereld aan jouw voeten en kun je gigantische winsten behalen. Ik zeg niet dat Nokia dat nu heeft, maar ze hebben nu eindelijk wel goede producten.
pi_120199209
Ik denk ook dat er nog een enorme groei aan zit te komen, mede doordat windows 8 zich als 3e sterke mobiele os begint te profileren. Er is een grote groep mensen die iets anders dan iOS en android wilt.

Maar mijn koersdoel ligt toch wat minder hoog, Nokia is op dit moment de enige qua mobieltjes met windows 8 (htc 8x daargelaten) en ik denk dat daar nog wel verandering in gaat komen (samsung).

Verder is volgens mij samsung de eerste die met buigbare schermen gaat komen (ook pc schermen/tv's). Dus als dat uberhaupt aan gaat slaan denk ik dat Samsung daar het meest van gaat profiteren.

Mijn koersdoel is min. 6 - 7, misschien hoger, dat laat ik even afhangen van de plannen van Nokia in de toekomst.

Voor de slechte kwartaalcijfers van dit jaar stond de koers nog rond de 4 euro.
pi_120199676
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:36 schreef Chakir64 het volgende:
Ik denk ook dat er nog een enorme groei aan zit te komen, mede doordat windows 8 zich als 3e sterke mobiele os begint te profileren. Er is een grote groep mensen die iets anders dan iOS en android wilt.

Maar mijn koersdoel ligt toch wat minder hoog, Nokia is op dit moment de enige qua mobieltjes met windows 8 (htc 8x daargelaten) en ik denk dat daar nog wel verandering in gaat komen (samsung).

Verder is volgens mij samsung de eerste die met buigbare schermen gaat komen (ook pc schermen/tv's). Dus als dat uberhaupt aan gaat slaan denk ik dat Samsung daar het meest van gaat profiteren.

Mijn koersdoel is min. 6 - 7, misschien hoger, dat laat ik even afhangen van de plannen van Nokia in de toekomst.

Voor de slechte kwartaalcijfers van dit jaar stond de koers nog rond de 4 euro.
Maar wat nu als je verwacht dat de komende maanden of eigenlijk komend jaar economisch gewoon een enorm lastig jaar zal worden? Zal er niet een moment komen dat men minder zal uitgeven aan dit soort telefoons?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120199881
hoeveel geld hebben ze moeten besteden aan R&D?
pi_120199907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wat nu als je verwacht dat de komende maanden of eigenlijk komend jaar economisch gewoon een enorm lastig jaar zal worden? Zal er niet een moment komen dat men minder zal uitgeven aan dit soort telefoons?
Dat kan maar zo, denk aan 2008 waar haast alles werden gehalveerd. Ik weet niet of je Nokia gevolgd hebt de laatste tijd, ze hebben een enorme deal weten af te sluiten met China's grootste provider (grootste provider ter wereld btw qua klanten) om daar de Lumia 920 te gaan verkopen. Verder komt er ook een 620 aan die goede spec's heeft tegen een lage prijs. Ik verwacht veel van de landen als China en India die ondanks slechte vooruitzichten toch steeds meer te besteden hebben. En daarom denk ik dat Nokia daar een enorme winst kan behalen met de 920/620.

Maar goed het blijft toch wel wat speculeren.
pi_120200180
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:52 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Dat kan maar zo, denk aan 2008 waar haast alles werden gehalveerd. Ik weet niet of je Nokia gevolgd hebt de laatste tijd, ze hebben een enorme deal weten af te sluiten met China's grootste provider (grootste provider ter wereld btw qua klanten) om daar de Lumia 920 te gaan verkopen. Verder komt er ook een 620 aan die goede spec's heeft tegen een lage prijs. Ik verwacht veel van de landen als China en India die ondanks slechte vooruitzichten toch steeds meer te besteden hebben. En daarom denk ik dat Nokia daar een enorme winst kan behalen met de 920/620.

Maar goed het blijft toch wel wat speculeren.
Ik zal eens kijken of ik een aantal vrienden daar kan vragen wat er een beetje speelt op die markt. Ben wel benieuwd, zonder enige kennis daar (ver van bed show) blijft het toch een gok. Die cultuur is toch echt heel anders.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120200627
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik een aantal vrienden daar kan vragen wat er een beetje speelt op die markt. Ben wel benieuwd, zonder enige kennis daar (ver van bed show) blijft het toch een gok. Die cultuur is toch echt heel anders.
Klopt.

Ben je ook bekend met First Solar, producent van zonnepanelen. Daar word ook een grote toekomst voor voorspelt. Het eerste bedrijf dat zich op zonne energie richt in de S&P 500, zit ook sinds een aantal jaar bij de Nasdaq.
pi_120200863
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:10 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Klopt.

Ben je ook bekend met First Solar, producent van zonnepanelen. Daar word ook een grote toekomst voor voorspelt. Het eerste bedrijf dat zich op zonne energie richt in de S&P 500, zit ook sinds een aantal jaar bij de Nasdaq.
Valt dit niet in de hype zoals Vestas? Enorme hype, overdreven, enorme overwaardering. Daarna wordt het toch weer gehyped (misschien omdat sommige er nog in zitten etc.)

Ik zie de komende jaren dit toch nog tricky business + hij is sinds de dip behoorlijk weer opgeklommen. Zie ik daar nog veel (constructieve?) groei in? Niet echt.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120200954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Valt dit niet in de hype zoals Vestas? Enorme hype, overdreven, enorme overwaardering. Daarna wordt het toch weer gehyped (misschien omdat sommige er nog in zitten etc.)

Ik zie de komende jaren dit toch nog tricky business + hij is sinds de dip behoorlijk weer opgeklommen. Zie ik daar nog veel (constructieve?) groei in? Niet echt.
Ik heb 'm in mijn schaduwporto, ga het toch even volgen komende tijd. Eerst maar even kijken wat Nokia gaat doen komende tijd.
pi_120201445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:19 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Ik heb 'm in mijn schaduwporto, ga het toch even volgen komende tijd. Eerst maar even kijken wat Nokia gaat doen komende tijd.
Ik ben op dit moment ook met name op zoek naar rare aandelen die een beetje onder de radar liggen. Aandelen zoals IMPAC Mortgage Holdings, waar je een kleine gekke trend zou mee kunnen pakken. Strength of the trend!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120201824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment ook met name op zoek naar rare aandelen die een beetje onder de radar liggen. Aandelen zoals IMPAC Mortgage Holdings, waar je een kleine gekke trend zou mee kunnen pakken. Strength of the trend!
Volgens mij ben jij al een flinke tijd aan het handelen op de beurs, met welk aandeel heb jij afgelopen jaren nou een groot rendement geboekt? Of ben je een daytrader die elke dag hier en daar meelift en geen aandeel vasthoudt?

Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met aandelen, de interesse komt vooral nadat ik vorig jaar een semester les had van een voormalig bankier. Vind het spannend en houdt je toch lekker bezig dagelijks!
pi_120202618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:38 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij al een flinke tijd aan het handelen op de beurs, met welk aandeel heb jij afgelopen jaren nou een groot rendement geboekt? Of ben je een daytrader die elke dag hier en daar meelift en geen aandeel vasthoudt?

Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met aandelen, de interesse komt vooral nadat ik vorig jaar een semester les had van een voormalig bankier. Vind het spannend en houdt je toch lekker bezig dagelijks!
Ik wil het niet al te veel herhalen hier, maar met name Novo en Geely waren mijn 2 toppertjes. Voor de rest ook leuk met SBUX en McDonalds. En day traden vind ik ook leuk :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120204904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:10 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Klopt.

Ben je ook bekend met First Solar, producent van zonnepanelen. Daar word ook een grote toekomst voor voorspelt. Het eerste bedrijf dat zich op zonne energie richt in de S&P 500, zit ook sinds een aantal jaar bij de Nasdaq.
Ik zou niet investeren in zonnepanelenproducenten. De Chinezen dumpen al jarenlang zonnepanelen op de Europese en Amerikaanse markt en er zijn al veel van die westerse bedrijven failliet gegaan. Je kan moeilijk waarde toevoegen aan zonnepanelen of je moet een patent of octrooi hebben op een bepaalde techniek.

Bedrijven als Nokia en Apple kunnen wel veel waarde toevoegen aan smartphones en daarom valt daar potentieel veel geld te verdienen.
pi_120205002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar wat nu als je verwacht dat de komende maanden of eigenlijk komend jaar economisch gewoon een enorm lastig jaar zal worden? Zal er niet een moment komen dat men minder zal uitgeven aan dit soort telefoons?
Ik verwacht inderdaad een nieuwe recessie binnen een jaar. Maar ik zie Nokia als een erg defensief aandeel omdat het voor 2,5 euro per aandeel aan cash heeft en als het failliet gaat wordt verkocht in stukken en alsnog tussen de 2 en 3 euro opbrengt. Maar misschien doe ik over een aantal maanden wel een deel van mijn geld in het spdr gold trust fund.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaulieWalnuts op 11-12-2012 20:50:48 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:53:15 #134
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120205377
Kijk naar het plaatje rechtsonder om te zien waar AAPL winsten vandaan komen:



Zo te zien komt 70% van de iPhone, 15% van de iPad.

Dit zijn mijn lange termijn zorgen met AAPL. Ze hebben heel weinig eieren en in relatief weinig mandjes. Zeer goede eieren en in het juiste mandje zeker, maar hun core winst driver (iPhone) is een reeks van producten die elk jaar moeten worden heruitgevonden en dat is moeilijk om te doen.

Het is de tech equivalent van een succesvolle film reeks. Ze hebben geweldige blockbusters gemaakt, de iPod en de iPhone, maar hoe lang gaan ze dat volhouden? Er komen allerlei vergelijkbare Aziatische producten op de markt die klanten bij AAPL vandaan pakken. Het is ook een van de redenen waarom AAPL allerlei bedrijven aan het aanklagen is.

Uiteindelijk zullen ze gewoon met allerlei nieuwe iThings op de markt moeten komen die dezelfde impact heeft als hun ipods/ipads/iphones.

[ Bericht 0% gewijzigd door monkyyy op 11-12-2012 21:29:57 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_120205472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:52 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Dat kan maar zo, denk aan 2008 waar haast alles werden gehalveerd. Ik weet niet of je Nokia gevolgd hebt de laatste tijd, ze hebben een enorme deal weten af te sluiten met China's grootste provider (grootste provider ter wereld btw qua klanten) om daar de Lumia 920 te gaan verkopen. Verder komt er ook een 620 aan die goede spec's heeft tegen een lage prijs. Ik verwacht veel van de landen als China en India die ondanks slechte vooruitzichten toch steeds meer te besteden hebben. En daarom denk ik dat Nokia daar een enorme winst kan behalen met de 920/620.

Maar goed het blijft toch wel wat speculeren.
Besef wel dat Nokia's positie qua smartphones in China erg verzwakt is. Nokia rapporteert daar dit jaar zo'n 70% omzetverlies uit mijn hoofd. Heel die markt is in handen van Chinese fabrikanten met zeer goedkope Android smartphones en dan Apple, Samsung en HTC daarboven. Nokia heeft wellicht minder dan 1% marktaandeel in Chinese smartphones. Wat niet wegneemt dat die China Mobile deal positief is, maar geeft ook aan dat de Chinese consument niet ineens vele miljoenen Lumias gaat kopen. Uiteindelijk zou gegeven het prijsniveau van de Lumia en positionering van Nokia een herstel denk ik eerst gedreven moeten worden door marktaandeelwinst in Europa.
Abre los ojos
pi_120205590
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:56 schreef MrUnchained het volgende:

[..]

Besef wel dat Nokia's positie qua smartphones in China erg verzwakt is. Nokia rapporteert daar dit jaar zo'n 70% omzetverlies uit mijn hoofd. Heel die markt is in handen van Chinese fabrikanten met zeer goedkope Android smartphones en dan Apple, Samsung en HTC daarboven. Nokia heeft wellicht minder dan 1% marktaandeel in Chinese smartphones. Wat niet wegneemt dat die China Mobile deal positief is, maar geeft ook aan dat de Chinese consument niet ineens vele miljoenen Lumias gaat kopen. Uiteindelijk zou gegeven het prijsniveau van de Lumia en positionering van Nokia een herstel denk ik eerst gedreven moeten worden door marktaandeelwinst in Europa.
Het mooie is dat de Iphone niet op 4g netwerken in Europa en China kan. De Lumia daarentegen wel.
pi_120206544
Die tip die ik laatste tijd noemde; Molycorp doet het op dit moment ook weer vrij aardig! Is eigenlijk daarna alleen maar om hoog gegaan maar krijg wel last van hoogtevrees op dit moment.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120206635
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:53 schreef monkyyy het volgende:
Kijk naar het plaatje rechtsonder om te zien waar AAPL winsten vandaan komen:

[ afbeelding ]

Zo te zien komt 70% van de iPhone, 15% van de iPad.

Dit zijn mijn lange termijn zorgen met AAPL. Ze hebben heel weinig eieren en in relatief weinig mandjes. Zeer goede eieren en in het juiste mandje zeker, maar hun core winst driver (iPhone) is een reeks van producten die elk jaar moeten worden heruitgevonden en dat is moeilijk om te doen.

Het is de tech equivalent van een succesvolle film reeks. Ze hebben geweldige blockbusters gemaakt, de iPod en de iPhone, maar hoe lang gaan ze dat volhouden? Er komen allerlei vergelijkbare Aziatische producten op de markt die klanten bij AAPL vandaan pakken. Het is ook een van de redenen waarom AAPL allerlei bedrijven aan het aanklagen is.

Uiteindelijk zullen ze gewoon met allerlei nieuwe iThings op de markt moeten komen diezelfde impact heeft als hun ipods/ipads/iphones.
Ik wist niet dat Apple maar liefst 70% uit de iPhone haalde. Zeer interessant plaatje en in die zin (ook gezien de koers) ben ik blij dat ik er vanaf ben gebleven laatste tijd. Ik heb er zo ook mijn twijfels over, zeker komende jaren. En ik zie het markt segment van de iPhone eigenlijk alleen maar verslechteren komende jaren. Zeker met de genoemde concurrentie uit Aziatische landen zoals je noemde.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120206700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:58 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Het mooie is dat de Iphone niet op 4g netwerken in Europa en China kan. De Lumia daarentegen wel.
Alleen wat is uberhaupt de 4G coverage in Europa (en China)? Als je een Lumia 4G in Nederland koopt moet je ook maar hopen dat die 4G coverage snel van de grond komt.
Abre los ojos
pi_120207555
En hoe zit het met patenten? Krijgen ze daar nog last mee?
pi_120208448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Die tip die ik laatste tijd noemde; Molycorp doet het op dit moment ook weer vrij aardig! Is eigenlijk daarna alleen maar om hoog gegaan maar krijg wel last van hoogtevrees op dit moment.
Hoe kan het dat hun winst per aandeel zo laag is ondanks dat ze in dingen handelen die erg gewild zijn? En hoe kan het dat ze sinds 2011 zo gekelderd zijn?
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:04:07 #142
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120208780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:59 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hoe kan het dat hun winst per aandeel zo laag is ondanks dat ze in dingen handelen die erg gewild zijn? En hoe kan het dat ze sinds 2011 zo gekelderd zijn?
Prijzen met ~40% gekelderd laatste half jaar.
'Euro zone problems pushed down the rates of niobium, tantalum and other major metals that make up the key product base of Molycorp. '

Gunstige van Molycorp is dat het niet Chinees is en derhalve een betrouwbare source voor US-tech.
pi_120208949
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:04 schreef Sokz het volgende:

[..]

Prijzen met ~40% gekelderd laatste half jaar.
En het is een enorme speelbal voor de grote HFT. Koers vandaag 6% omhoog ..en rara wat komt er after hours? Gewoon even -8%!!! _O-

I smell something fishy.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:07:21 #144
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120208982
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En het is een enorme speelbal voor de grote HFT. Koers vandaag 6% omhoog ..en rara wat komt er after hours? Gewoon even -8%!!! _O-

I smell something fishy.
Intraday zelfs +13%. :P
pi_120209038
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:07 schreef Sokz het volgende:

[..]

Intraday zelfs +13%. :P
Mja, CEO vertrekt er las ik net. Misschien wordt dat verhaal met de SEC nog wel interessant. Er zijn iig een heleboel mensen nu de prullenbak ingegaan die vandaag hebben gekocht _O-

Je kunt dat bijv. volgen via stocktwits.com :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120209296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, CEO vertrekt er las ik net. Misschien wordt dat verhaal met de SEC nog wel interessant. Er zijn iig een heleboel mensen nu de prullenbak ingegaan die vandaag hebben gekocht _O-

Je kunt dat bijv. volgen via stocktwits.com :)
lol, ik las net nog een artikel waarin stond dat Mark Smith aandelen Molycorp had gekocht en dus vertrouwen had in de toekomst van het bedrijf.
  dinsdag 11 december 2012 @ 22:14:03 #147
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120209378
http://seekingalpha.com/a(...)-rosier-for-molycorp

Te rommelig voor mij om interesse in te blijven houden. Maar dat zal met al die REE's wel zijn. :P Moeilijk, zeer moeilijk te waarderen imo.
pi_120209773
quote:
99s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:14 schreef Sokz het volgende:
http://seekingalpha.com/a(...)-rosier-for-molycorp

Te rommelig voor mij om interesse in te blijven houden. Maar dat zal met al die REE's wel zijn. :P Moeilijk, zeer moeilijk te waarderen imo.
Rommelig is het zeker, volatiel ook. Geen lijn op te trekken. De vraag is meer is dat een probleem? Het verhaal blijft staan als een huis. Het is veel afgestraft en er zit nog wel potentie in.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120210435
http://finance.yahoo.com/q?s=BGMD&ql=1

Helaas, te laat... Of toch niet?
pi_120210541
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:32 schreef Chakir64 het volgende:
http://finance.yahoo.com/q?s=BGMD&ql=1

Helaas, te laat... Of toch niet?
Patent goedgekeurd?
pi_120210810
quote:
BG Medicine announced that it has obtained a CE Mark enabling the commercial sale of the CardioSCORE test in the EU and other countries that recognize the CE Mark. The CardioSCORE test is the company's patented diagnostic blood test designed to dramatically improve risk prediction of major cardiovascular events beyond traditional risk factor assessments, such as the Framingham Risk Score and European SCORE.
pi_120210950
Aftermarket ook aan het stijgen nu, leuk rendement.

Kan iemand mij wat uitleggen over after/pre market. Is het in Amerika dan gewoon mogelijk om door te handelen.. Word het aandeel je dan 'beloofd' tegen de after/pre market prijs, of ben je dan onmiddellijk in het bezit van het aandeel? Is het voor ons ook mogelijk om daar in te traden (binck bijv,)?
Lynx wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chakir64 op 11-12-2012 22:47:36 ]
pi_120216239
Ben benieuwd of de Fed morgen aangeeft te starten met een qe4 enkele maanden na qe3.

Persoonlijk vind ik dat een zeer slecht signaal naar de markten zo kort na qe3 aangezien het de effectiviteit van qe en daarmee de impotentie van de fed aantoont. Een hoop traders zullen daar (op korte termijn) anders over denken, maar het is zeker een gevaar waar de fed rekening mee moet houden.
pi_120236655
Ik blijf mijn interesse houden in Groupon (na het lezen van een aantal artikelen), mocht het toch nog (flink) dalen ga ik er een aantal aanschaffen. Ik zie nog wel potentie gezien de hoeveelheid klanten zij hebben :).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:23:40 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120237531
http://www.iex.nl/Tag/1207/vooruitblik-2012.aspx

Altijd leuk om bijna een jaar na dato de voorspellingen voor 2012 nog eens na te lezen :s)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120238181


Rond februari QE5?
pi_120238234
Grappig gevonden van zerohedge:

The much-heralded $1.05 billion patent lawsuit win on August 24th appears to have marked "Peak AAPL-ness" as investors look through the first-round win for Apple to Samsung's potential second- and third-round wins on margins and revenues as a supplier to their rival. As Bloomberg's Chart of the Day notes, since that analyst-exuberance-inspiring date, Samsung is +16.8% (or 23% in USD terms) and Apple is -18.4%.

జ్ఞ‌ా
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2012 @ 19:06:30 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120239068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:43 schreef piepeloi55 het volgende:
[ afbeelding ]

Rond februari QE5?
Dit doet helemaal niets voor de economie. Maar vroeg of laat ontstaat er paniek over hoe ze die balancesheet ooit nog terug kunnen draaien. De Fed staat nu echt met de rug tegen de muur.

Wel een fail van ZeroHedge om LTRO in dit plaatje te zetten, wat gewoon een repo is en dus weinig met QE te maken heeft.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 12 december 2012 @ 19:13:46 #159
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120239316
quote:
Amerikaanse Fed kondigt nieuw opkoopprogramma aan

Het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Federal Reserve, gaat een nieuw economisch steunprogramma opzetten, waarbij maandelijks voor 45 miljard dollar (ruim 34 miljard euro) aan obligaties wordt opgekocht. Dat maakte de Fed woensdag bekend na de tweedaagse vergadering van het beleidsbepalende bestuur. .

Dit nieuwe programma gaat lopen naast de bestaande steunoperatie waarbij de Fed maandelijks voor 40 miljard dollar aan hypotheekleningen opkoopt. De nieuwste steunplannen van de Fed vervangen de zogenoemde 'Operation Twist', die eind dit jaar afloopt. Met al die maatregelen wil de Fed de rentes drukken en zo de economie stimuleren.

De Fed liet het belangrijkste rentetarief in de Verenigde Staten ongewijzigd op 0 tot 0,25 procent. De Amerikaanse centrale bank zal dit historisch lage renteniveau de komende jaren handhaven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:17:06 #160
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120239453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit was toch al bekend bij aankondiging van QE3 dat ze door zouden gaan met Twist?
pi_120239492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:06 schreef SeLang het volgende:
Dit doet helemaal niets voor de economie. Maar vroeg of laat ontstaat er paniek over hoe ze die balancesheet ooit nog terug kunnen draaien. De Fed staat nu echt met de rug tegen de muur.
Ik denk dat daarvoor al interessantere zaken gaan gebeuren.

Het word pas echt een interessante case als de werkloosheid begin 2013 weer begint toe te nemen, daar duiden een aantal niet onbelangrijke enquites/surveys en deelindicatoren op werkgelegenheid op. De FED is dan all-in en het zou voor de markt dan duidelijk kunnen worden dat de FED uitgespeeld is. Another perception bites to dust.

Maar eerst eens afwachten hoe de werkgelegenheid zich ontwikkelt uiteraard.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:23:12 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120239681
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:17 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dit was toch al bekend bij aankondiging van QE3 dat ze door zouden gaan met Twist?
Hm, dat weten anderen hier beter dan ik denk ik..

Sommige sites brengen dit iig alsof 't QE4 is..
QE4 Is Here: Bernanke Delivers $85B-A-Month Until Unemployment Falls Below 6.5%
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_120239765
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:17 schreef Sokz het volgende:

[..]

Dit was toch al bekend bij aankondiging van QE3 dat ze door zouden gaan met Twist?
Volgens mij stoppen ze er zelfs niet mee voordat de arbeidsmarkt 'significant' verbeterd is, wat dat ook mag betekenen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2012 @ 19:37:18 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120240236
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:18 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Ik denk dat daarvoor al interessantere zaken gaan gebeuren.

Het word pas echt een interessante case als de werkloosheid begin 2013 weer begint toe te nemen, daar duiden een aantal niet onbelangrijke enquites/surveys en deelindicatoren op werkgelegenheid op. De FED is dan all-in en het zou voor de markt dan duidelijk kunnen worden dat de FED uitgespeeld is. Another perception bites to dust.

Maar eerst eens afwachten hoe de werkgelegenheid zich ontwikkelt uiteraard.
Dan doen ze natuurlijk gewoon nog meer QE (grotere bedragen). Net alsof er een relatie bestaat tussen QE en werkloosheid :')

Maar er komt een keer een moment dat mensen zich zorgen gaan maken over hoe ze deze catastrofe ooit weer terug gaan draaien. En dan zal je zien dat plotseling iedereen zich tegelijk zorgen gaat maken, want zo werkt dat op financiële markten. Veel succes dan met het vinden van kopers bij een yield die nul is (met andere woorden, op een niveaus waarop de prijs van bonds alleen maar kan dalen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2012 @ 19:39:26 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120240328
Die werkloosheid blijft wel dalen trouwens. Steeds meer mensen geven de moed op en schrijven zich niet meer in. Daar komt de daling van de werkloosheid voornamelijk vandaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120240563
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:39 schreef SeLang het volgende:
Die werkloosheid blijft wel dalen trouwens. Steeds meer mensen geven de moed op en schrijven zich niet meer in. Daar komt de daling van de werkloosheid voornamelijk vandaan.
Je zou toch ook ergens moeten kunnen zien hoeveel mensen zich uitschrijven? Lijkt me een vrij simpele statistiek!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 12 december 2012 @ 19:44:43 #167
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120240565
Dat hele QE is een beetje een 'fake it till you make it' iets en tot dien zal Ben er niet mee stoppen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 12 december 2012 @ 19:53:02 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120240864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:44 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je zou toch ook ergens moeten kunnen zien hoeveel mensen zich uitschrijven? Lijkt me een vrij simpele statistiek!
In plaats van unemployment rate kun je beter naar de employment rate kijken

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120251052
Zien jullie het voor RIM (Research In Motion) rooskleurig in op de beurs? Vandaag zijn er foto's online gekomen van een nieuw toestel dat misschien wel het bedrijf moet redden. Mogelijkheid om in te springen of is dit niet verstandig?
Wordt bokser, meer kans op slagen
Rafael Nadal, winner of the winning everything
Online Tennis Manager Game: www.rockingrackets.com (staat ook in game&console forum!)
  woensdag 12 december 2012 @ 23:32:20 #170
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120252359
Neh blackberry is een grafinstrument.
pi_120253899
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 23:01 schreef SalsedoNL het volgende:
Zien jullie het voor RIM (Research In Motion) rooskleurig in op de beurs? Vandaag zijn er foto's online gekomen van een nieuw toestel dat misschien wel het bedrijf moet redden. Mogelijkheid om in te springen of is dit niet verstandig?
Ik denk wel dat ik wat aandelen ga halen vóór de aankondiging van blackberry 10 op 25 Januari (gezien de koersstand voor dat moment natuurlijk), het is de laatste jaren wel gebleken dat koersen altijd erg kunnen stijgen voor zulke dagen.. wat er na zo'n presentatie gebeurt hangt dan wel weer helemaal af van het product.

Er is al het nodige uitgelekt en ik vond het er niet slecht uit zien. Ze hebben het een (nog) zakelijker tintje gegeven en vooral bij de zakelijke klanten hebben ze heel veel ingeleverd de afgelopen tijd.

20 dec. misschien een mooi instapmomentje, ze komen dan met cijfers die niet echt denderend zijn.
pi_120255640
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 00:13 schreef Chakir64 het volgende:

[..]

Ik denk wel dat ik wat aandelen ga halen vóór de aankondiging van blackberry 10 op 25 Januari (gezien de koersstand voor dat moment natuurlijk), het is de laatste jaren wel gebleken dat koersen altijd erg kunnen stijgen voor zulke dagen.. wat er na zo'n presentatie gebeurt hangt dan wel weer helemaal af van het product.

Er is al het nodige uitgelekt en ik vond het er niet slecht uit zien. Ze hebben het een (nog) zakelijker tintje gegeven en vooral bij de zakelijke klanten hebben ze heel veel ingeleverd de afgelopen tijd.

20 dec. misschien een mooi instapmomentje, ze komen dan met cijfers die niet echt denderend zijn.
Ik ben het hier opzich wel mee eens. RIM is keihard afgestraft terwijl ze nog wel steeds goed materiaal hebben (ik heb de tablet :P) en heb zelf ook wel vertrouwen in Blackberry 10.

Ik zal eens kijken of ik later deze week de cijfers eens kan doorspitten. Eigenlijk kun je daarin pas echt een goede keus maken als je alle grote telefoon kandidaten naast elkaar gaat zetten en dan specifiek de margins gaat kijken per product en alle belangrijke fundamentele ratio's. Best interessant eigenlijk, zeker ook vanuit een accounting perspectief.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120255713
quote:
99s.gif Op woensdag 12 december 2012 19:44 schreef Sokz het volgende:
Dat hele QE is een beetje een 'fake it till you make it' iets en tot dien zal Ben er niet mee stoppen.
True. Ik verbaas me wel over dat nu jaren na dato er nog steeds weinig echt sterke kritiek is op dit 'gedrag'. Men wil te graag droge voeten blijven behouden? Stilte voor de storm wat we al jaren roepen?

Hetgeen wat je zegt was ook wel weer erg treffend met onderstaand plaatje;

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 10:53:23 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120260516
Gisteren in de persconferentie kwam Bernanke helemaal niet zo zeker over vond ik, en er waren ook opvallend veel vragen over of dit nu wel de juiste koers was en of dit geen problemen gaat geven met de uiteindelijke exit.

Bernanke gaf na opmerkingen van journalisten ook toe dat monetair beleid niets kan doen aan lange termijn unenployment. Monetair beleid kan alleen tijdelijk iets doen op de bodem van de business cycle. Dat was wel interessant, gezien de nadruk op de werkloosheidstarget.

In die context kwam er een interessante vraag over diezelfde business cycle: de Fed verwacht extreem los beleid tot in elk geval mid 2015. Maar dat betekent dat de huidige economische expansie dan al 6 jaar loopt, terwijl de gemiddelde expansie 5 jaar duurt, historisch gezien. Je zou dan dus weer een downturn verwachten, termijl de rente dan nul is en de balancesheet $4T of nog meer! De Fed kan dan niks meer. Bernanke had daar niet echt een antwoord op.

Een andere interessante vraag was over de werkloosheids target van 6,5%. De Fed zelf denkt dat de lange termijn trend 5,2-6,0% is, maar velen denken dat 6,0% realistischer is. Historisch zat op levels van 6,0% de fed-funds rate op 4% terwijl Bernanke die nu op nul wil houden totdat de werkloosheid onder de 6,5% ligt. De vraag was of dat niet impliceert dat de Fed dan extreem snel de rente zal moeten verhogen als die target is bereikt. Bernanke zei van niet, maar hij was duidelijk niet comfortabel met deze vraag.

Er waren ook vragen waarom Bernanke niet meer stimulus gaf. Zijn antwoord was dat de huidige stimulus al erg groot is en dat er weinig bekend is over de positieve en eventuele negatieve effecten. De Fed is nog steeds aan het leren wat de positieve en negatieve effecten zijn, en op basis van voortschrijdend inzicht zoals niet effectief zijn of het opduiken van onbedoelde negatieve effecten kan het programma worden aangepast.

Hij beweert trouwens nog steeds dat het allemaal tijdelijk is en dat er slechts sprake is van monetaire accommodatie en niet van fiscale accommodatie. Volgens hem blijkt ook uit niets dat de Fed daarin wordt gewantrouwd. Kijk bijvoorbeeld naar de inflatie verwachting.

Dat laatste heeft hij natuurlijk gelijk in. Er wijst tot nu toe inderdaad weinig op dat men zich zorgen maakt over permanente monetarisatie. Maar naarmate de balancesheet verder expandeert en een exit dus steeds moeilijker wordt zal vroeg of laat de nervositeit hierover gaan toenemen. Misschien was deze persconferentie al een indicatie hiervoor, want ik heb nog nooit zoveel vragen gehoord over de exit en of verdere QE nu wel zo verstandig is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120261247
Goede samenvatting Selang. Vond Bernanke wel eerlijk gisteren, ook ik kreeg het beeld dat Bernanke het zelf allemaal niet meer weet. Hij kwam een beetje moe en rusteloos over. Een ander belangrijk punt uit de persconferentie:

- Op een vraag van een journalist bleek dat de toekomstige ruimte om te stimuleren (vooral bij een nieuwe downturn) aanwezig maar erg beperkt is. Juist omdat die ruimte beperkt is moet nu iets extra uit de kast worden getrokken, om het in ieder geval te proberen. Aldus Bernanke.
  donderdag 13 december 2012 @ 11:31:23 #176
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_120261647
Voor iedereen die onzeker is over Apple qua toekomstige investering, hier een artikel op seekingalpha, waar de auteur mijn inziens erg overdreven is in de toekomstige winsten van Apple; iTV etc. Ze hebben een intrinsieke waarde van rond de 600/700 per aandeel en er is dus nog veel winst te behalen. Het klinkt allemaal erg twijfelachtig.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Goede samenvatting Selang. Vond Bernanke wel eerlijk gisteren, ook ik kreeg het beeld dat Bernanke het zelf allemaal niet meer weet. Hij kwam een beetje moe en rusteloos over. Een ander belangrijk punt uit de persconferentie:

- Op een vraag van een journalist bleek dat de toekomstige ruimte om te stimuleren (vooral bij een nieuwe downturn) aanwezig maar erg beperkt is. Juist omdat die ruimte beperkt is moet nu iets extra uit de kast worden getrokken, om het in ieder geval te proberen. Aldus Bernanke.
Dat gaat een interessant punt worden als de problemen echt flink naar boven komen. Stel; het gaat echt flink mis, bijvoorbeeld er komen een aantal lijken uit de kast bij Goldman, Wells Fargo etc. En je krijgt dan weer zo'n dreun te voorduren, dan vraag ik me af hoeveel vertrouwen de markt nog heeft in de FED als red middel voor een complete systeem crash. Samenwerken met de Chinezen op dat moment?
The world has no benefit of sad little crybabies
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:34:31 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120261760
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:17 schreef piepeloi55 het volgende:
Goede samenvatting Selang. Vond Bernanke wel eerlijk gisteren, ook ik kreeg het beeld dat Bernanke het zelf allemaal niet meer weet. Hij kwam een beetje moe en rusteloos over. Een ander belangrijk punt uit de persconferentie:

- Op een vraag van een journalist bleek dat de toekomstige ruimte om te stimuleren (vooral bij een nieuwe downturn) aanwezig maar erg beperkt is. Juist omdat die ruimte beperkt is moet nu iets extra uit de kast worden getrokken, om het in ieder geval te proberen. Aldus Bernanke.
Dat was inderdaad een opmerkelijk antwoord. Maar wel een die strijdig lijkt met dat andere antwoord over of de rente na bereiken van het werkloosheidstarget niet heel snel verhoogd moet gaan worden. Bernanke zei van niet, maar dan krijg je dus het dilemma dat hij niets meer kan op het moment dat direct daarna een nieuwe cyclische downturn begint. Je zit dan namelijk met een mega grote balancesheet en een rente die nul is op de top van de conjunctuurcyclus! En dat terwijl Bernanke zelf toegeeft dat monetair beleid eigenlijk alleen maar iets kan doen om die conjunctuurcyclus af te vlakken en niks structureels kan verbeteren. Op dat punt zit hij dus 180 graden uit fase met waar hij zou moeten zitten kwa monetair beleid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:39:18 #178
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120261906
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:31 schreef NY_aannemer het volgende:

Dat gaat een interessant punt worden als de problemen echt flink naar boven komen. Stel; het gaat echt flink mis, bijvoorbeeld er komen een aantal lijken uit de kast bij Goldman, Wells Fargo etc. En je krijgt dan weer zo'n dreun te voorduren, dan vraag ik me af hoeveel vertrouwen de markt nog heeft in de FED als red middel voor een complete systeem crash. Samenwerken met de Chinezen op dat moment?
Je kunt natuurlijk ook een heel ander type crisis krijgen. Om maar iets te noemen: Oorlog in de Perzische Golf en $200 olie. Dan wordt het opeens gunstig om je munt op te waarderen! Krijgen we opeens een heel ander spel....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120261937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:31 schreef NY_aannemer het volgende:
Dat gaat een interessant punt worden als de problemen echt flink naar boven komen. Stel; het gaat echt flink mis, bijvoorbeeld er komen een aantal lijken uit de kast bij Goldman, Wells Fargo etc. En je krijgt dan weer zo'n dreun te voorduren, dan vraag ik me af hoeveel vertrouwen de markt nog heeft in de FED als red middel voor een complete systeem crash. Samenwerken met de Chinezen op dat moment?
Voor dit scenario waarschuw ik, maar ook andere mensen op dit forum al langer. De kans bestaat dat de autoriteiten bij een nieuwe eruptie van de crisis geen vangnet meer kunnen bieden door het verbruiken van de ruimte die men ervoor heeft. In zo'n situatie ontvouwt zich een ''free fall''-scenario.

Persoonlijk denk ik dat het doorbreken van de 'almachtige autoriteiten' illusie een van de hoofdoorzaken zullen zijn van een nieuwe hervatting van de crisis. Of in ieder geval het proces fors zal versnellen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 11:52:44 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120262337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 11:40 schreef piepeloi55 het volgende:

Persoonlijk denk ik dat het doorbreken van de 'almachtige autoriteiten' illusie een van de hoofdoorzaken zullen zijn van een nieuwe hervatting van de crisis. Of in ieder geval het proces fors zal versnellen.
Precies. Dat is het nieuwe bubble paradigma. "Nu is alles anders", "De Fed en andere autoriteiten hebben alle tail-risks verwijderd dus er gaat nooit meer iets crashen", "De rente gaat nooit meer omhoog, dus risk-assets worden forever opgedreven in prijs", "Als bonds zakken koopt de Fed ze gewoon allemaal op, als aandelen zakken koopt de Fed ze allemaal op, en als de dollar zakt koopt de Fed ze ook allemaal op :+", "Ze laten het nooit gebeuren dat....", etc etc etc

Dat wordt blinde paniek als straks blijkt dat die autoriteiten niet omnipotent zijn maar impotent.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120263770
Even terugkomend op QE ansich en de invloed daarvan op de beurzen.

De afgelopen jaren is de opinie ontstaan dat beurzen voornamelijk gestegen zijn door QE en zero interest beleid. Al die maatregelen zijn genomen in een klimaat waar de economie zich stabiliseerde/herstelde en bedrijfswinsten (fors) stegen.

Nu het lijkt dat QE er niet meer zoveel toe doet voor de markten valt dat toevallig samen in een klimaat van stagnerende(/dalend) bedrijfswinsten en een afremmende economie (wijzen de signalen op). Ik vraag me dan ook af in hoeverre QE en een rente van 0 bijgedragen heeft aan de huidige rally sinds 2009 en in hoeverre de fundamenten ertoe hebben bijgedragen. Bij recordwinsten horen immers recordkoersen.

Het zou een interessant fenomeen zijn als de indicatoren gelijk krijgen en de economie in 2013 verder afremt en bedrijfswinsten verder stagneren/dalen. Dan krijgen we denk ik een beter beeld over wat ECHT heeft bijgedragen aan de rally en wat SCHIJN is geweest. En dan krijgen we waarschijnlijk ook een beter beeld over hoe omnipotent de autoriteiten zijn.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 12:56:22 #182
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120264274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:38 schreef piepeloi55 het volgende:
Even terugkomend op QE ansich en de invloed daarvan op de beurzen.

De afgelopen jaren is de opinie ontstaan dat beurzen voornamelijk gestegen zijn door QE en zero interest beleid. Al die maatregelen zijn genomen in een klimaat waar de economie zich stabiliseerde/herstelde en bedrijfswinsten (fors) stegen.

Nu het lijkt dat QE er niet meer zoveel toe doet voor de markten valt dat toevallig samen in een klimaat van stagnerende(/dalend) bedrijfswinsten en een afremmende economie (wijzen de signalen op). Ik vraag me dan ook af in hoeverre QE en een rente van 0 bijgedragen heeft aan de huidige rally sinds 2009 en in hoeverre de fundamenten ertoe hebben bijgedragen. Bij recordwinsten horen immers recordkoersen.

Het zou een interessant fenomeen zijn als de indicatoren gelijk krijgen en de economie in 2013 verder afremt en bedrijfswinsten verder stagneren/dalen. Dan krijgen we denk ik een beter beeld over wat ECHT heeft bijgedragen aan de rally en wat SCHIJN is geweest. En dan krijgen we waarschijnlijk ook een beter beeld over hoe omnipotent de autoriteiten zijn.
Ik heb eerder al eens het punt gemaakt dat de hoge winstmarges op dit moment worden gedreven door de hoge overheidstekorten: AEX / Waarom zijn de bedrijfswinsten momenteel zo hoog?

Als die stimulus significant wordt verminderd zonder dat daar extra vraag tegenover staat tgv investeringen in het bedrijfsleven, een nieuwe huizen boom en/of consumenten die weer flink meer gaan uitgeven dan is het over.

De invloed van QE is imo vooral een "feelgood" factor, maar ik geloof niet dat het een belangrijke driver is geweest van de hoge aandelenkoersen.

Ik denk dat die overheidsstimulus (tekorten) voorlopig blijft en dat er wel een oplossing zal komen voor de fiscal cliff. Kicking the can... De vraag is denk ik vooral of de economie weer aantrekt voordat de markt in opstand komt tegen de tekorten, die unsustainable zijn, of dat die opstand eerder komt en de overheid door de markt gedwongen wordt om de tekorten terug te dringen (a la Spanje, Griekenland, etc).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120264932
Ik hoor vaak dat de lage rente een stimulans maatregel is omdat bedrijven dan makkelijker kunnen lenen en dus gaan investeren. Ik vraag me echter af of die redenering zo automatisch gemaakt kan worden. Het management van bedrijven bestaat immers uit (min of meer) rationeel denkende mensen die ook de gevaren in de toekomst wel zien.

De CEO van Unilever zei gisteren over Europa bijvoorbeeld:

quote:
,,We zullen minstens 10 jaar met zwakke economische groei te maken hebben en ik zie daar geen verandering in. Als je daar niet van uitgaat, dan hou je jezelf voor de gek. Ik hoop voor Europa dat ik het verkeerd heb, maar het is beter om dit als uitgangspunt te nemen. Je moet de realiteit onder ogen zien''
Ik schrok daar wel van. Dit is toch iemand met als rol om de toekomst van zijn bedrijf zo veel mogelijk in een positief daglicht te zetten. Kennelijk ziet hij al zoveel overtuigend bewijs in zijn eigen informatie 'uit het veld' dat hij hier niet onderuit komt.

quote:
Ook over de Verenigde Staten is Polman somber. Volgens de bestuursvoorzitter ontstaat daar een arme onderklasse die afhankelijk is van steun van de overheid. ,,Met 46 miljoen mensen die afhankelijk zijn van overheidssteun om voedsel te kopen, moeten de mensen het onderste uit de kan halen om het einde van de maand te halen.''
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)sis_in_Europa__.html

De P/E van Unilever staat nog vrolijk rond de 18. ( EV/EBITDA rond 12,5)
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 13:27:11 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120265332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:16 schreef jaco het volgende:
Ik hoor vaak dat de lage rente een stimulans maatregel is omdat bedrijven dan makkelijker kunnen lenen en dus gaan investeren. Ik vraag me echter af of die redenering zo automatisch gemaakt kan worden. Het management van bedrijven bestaat immers uit (min of meer) rationeel denkende mensen die ook de gevaren in de toekomst wel zien.

De CEO van Unilever zei gisteren over Europa bijvoorbeeld:

[..]

Ik schrok daar wel van. Dit is toch iemand met als rol om de toekomst van zijn bedrijf zo veel mogelijk in een positief daglicht te zetten. Kennelijk ziet hij al zoveel overtuigend bewijs in zijn eigen informatie 'uit het veld' dat hij hier niet onderuit komt.

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)sis_in_Europa__.html

De P/E van Unilever staat nog vrolijk rond de 18. ( EV/EBITDA rond 12,5)
Klopt. Een bedrijf gaat niet investeren omdat de rente laag is maar omdat ze denken dat ze de investering terug kunnen verdienen. Natuurlijk maakt een lage rente het terugverdienen wat makkelijker, maar als de vooruitzichten slecht zijn er, er al overcapaciteit is, etc zal een bedrijf niet snel gaan uitbreiden, ook niet als de rente laag is.

Ik denk trouwens dat Polman gelijk heeft. Unilever zal ook last krijgen van margedruk omdat een groter wordende onderklasse steeds meer dure merkproducten zal inruilen voor goedkope merkloze artikelen (of huismerken van supermarkten) met veel lagere marges.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 december 2012 @ 13:37:44 #185
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120265708
Een jaar of twee geleden werd er bij Heineken en Unilever nog gevreesd voor margedruk door de hoge grondstoffenprijzen. Daar hoor ik nu niks meer over? Zijn ze beter gehedged of zijn de grondstoffen die voor hen van belang zijn sterk in prijs gedaald?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120269138
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:16 schreef jaco het volgende:
Ik hoor vaak dat de lage rente een stimulans maatregel is omdat bedrijven dan makkelijker kunnen lenen en dus gaan investeren. Ik vraag me echter af of die redenering zo automatisch gemaakt kan worden. Het management van bedrijven bestaat immers uit (min of meer) rationeel denkende mensen die ook de gevaren in de toekomst wel zien.

De CEO van Unilever zei gisteren over Europa bijvoorbeeld:

[..]

Ik schrok daar wel van. Dit is toch iemand met als rol om de toekomst van zijn bedrijf zo veel mogelijk in een positief daglicht te zetten. Kennelijk ziet hij al zoveel overtuigend bewijs in zijn eigen informatie 'uit het veld' dat hij hier niet onderuit komt.

[..]

Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)sis_in_Europa__.html

De P/E van Unilever staat nog vrolijk rond de 18. ( EV/EBITDA rond 12,5)
Contra: zou ik ook zeggen ik zoveel mogelijk zou willen offshoren naar lage kosten landen. Hij heeft toch alle belang om te undersellen?

In Azie werkt het averechts trouwens. Daar krijgen grijze merken veelal geen poot aan de grond.
pi_120269730
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:37 schreef JimmyJames het volgende:
Een jaar of twee geleden werd er bij Heineken en Unilever nog gevreesd voor margedruk door de hoge grondstoffenprijzen. Daar hoor ik nu niks meer over? Zijn ze beter gehedged of zijn de grondstoffen die voor hen van belang zijn sterk in prijs gedaald?
Dat verschilt per bedrijf en per grondstof lijkt me. Voor Unilever is palmolie erg belangrijk en de prijs daarvan is wel drastisch gedaald dit jaar. Als er iets in de palmolie sfeer gaande is, hoor je Unilever er echter meteen over: http://www.telegraaf.nl/d(...)ederland_hard__.html
  donderdag 13 december 2012 @ 16:44:22 #188
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120272744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:16 schreef jaco het volgende:
Ik hoor vaak dat de lage rente een stimulans maatregel is omdat bedrijven dan makkelijker kunnen lenen en dus gaan investeren. Ik vraag me echter af of die redenering zo automatisch gemaakt kan worden. Het management van bedrijven bestaat immers uit (min of meer) rationeel denkende mensen die ook de gevaren in de toekomst wel zien.
Maarja dit is dan ook eigenlijk de job van de FED. Het volk doen geloven dat een nieuwe downfall onmogelijk is; 'Expectations management'. En als je als cb niet geloofwaardig bent schiet je aan je doel voorbij en krijg je een Japan-scenario (wat ik overigens niet reëel acht)
  donderdag 13 december 2012 @ 16:45:38 #189
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120272781
Ach, men blijft wel MCD eten. Of de FED nou Amerikaans papier opkoopt of niet.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 13 december 2012 @ 16:47:31 #190
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120272865
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:27 schreef SeLang het volgende:

Klopt. Een bedrijf gaat niet investeren omdat de rente laag is maar omdat ze denken dat ze de investering terug kunnen verdienen. Natuurlijk maakt een lage rente het terugverdienen wat makkelijker, maar als de vooruitzichten slecht zijn er, er al overcapaciteit is, etc zal een bedrijf niet snel gaan uitbreiden, ook niet als de rente laag is.
Hence het door velen 'overdreven' expansief monetair beleid van de Fed. Als je naast die lage rente ook nog een reële kans hebt op flinke (zo niet hyper)inflatie maakt het aantrekkelijk te lenen en zijn dergelijke bedrijfstechnische redenen van minder belang.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 13 december 2012 @ 19:34:07 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120278551
Engelsen in dit topic, vreest niet. Al het goud ligt er nog gewoon. De koningin heeft het vandaag zelf gecheckt!



En het is tegen de huidige prijs voldoende om 1% van de staatsschuld af te lossen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door SeLang op 13-12-2012 19:48:38 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 13 december 2012 @ 19:50:40 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120279265
quote:
10s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:34 schreef SeLang het volgende:
Engelsen in dit topic, vreest niet. Al het goud ligt er nog gewoon. De koningin heeft het vandaag zelf gecheckt!

[ afbeelding ]

En het is tegen de huidige prijs voldoende om 1% van de staatsschuld af te lossen :')
De zinloosheid van het met veel moeite en milieuschade opgraven van goud om het vervolgens weer onder de grond te stoppen met bewaking erbij. Warum?
Investeer liever in technologische ontwikkeling of een missie naar mars.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 14 december 2012 @ 13:23:20 #193
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120301342
Delta Lloyd klimt ook weer goed de laatste tijd maar ik moet dat nu beter in de gaten houden omdat hij steeds tot 13 komt en dan terug valt naar 10 weer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 14 december 2012 @ 18:37:00 #194
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120312223
quote:
rootschalige uitrol van 4G LTE-diensten vanaf februari 2013

KPN heeft tijdens de frequentieveiling een zeer aantrekkelijke combinatie van frequentievergunningen voor de Nederlandse markt verworven voor een bedrag van 1.352 miljoen euro. Dit pakket aan frequenties garandeert de continuïteit van de huidige dienstverlening en introductie van nieuwe diensten voor onze klanten voor een periode van 17 jaar. Hierdoor kan KPN de beste kwaliteit van mobiele diensten blijven bieden aan zijn klanten. KPN is er van overtuigd dat deze investering een goed rendement zal realiseren.

Om deze vitale strategische investering te accommoderen, heeft KPN de dividendverwachting aangepast. KPN zal geen slotdividend over 2012 uitkeren en het dividend voor 2013 wordt aangepast naar EUR 0,03 per aandeel. KPN bevestigt de outlook voor 2012 voor EBITDA, vrije kasstroom en investeringen. De aankoopprijs wordt gefinancierd uit bestaande financiële middelen en middels KPN’s doorlopende kredietfaciliteit van 2 miljard euro.

Het verworven spectrum stelt KPN in staat de nieuwe generatie 4G LTE mobiele technologie binnen Nederland uit te rollen. Ook kan KPN zijn sterke positie in de 2G (GSM) en 3G (UMTS) technologieën continueren. De nieuwe 4G LTE-technologie zal al vanaf februari 2013 beschikbaar zijn voor klanten van KPN. Halverwege 2013 zal ongeveer 50% van de Nederlandse bevolking gebruik kunnen maken van deze nieuwe dienst. Landelijke dekking wordt bereikt in de tweede helft van 2014. 4G LTE diensten zullen zorgen voor significant hogere snelheden voor onze klanten vergeleken met de beschikbare snelheid die momenteel beschikbaar is over een 3G netwerk.

KPN zal zijn leidende marktposities versterken, aangezien het de enige geïntegreerde dienstverlener blijft in de Nederlandse consumenten- en zakelijke markt die in staat is de hoogste kwaliteit diensten aan te bieden. Dit mede dankzij de combinatie van het nieuwe eigen 4G LTE netwerk en de eigen hybride koper en glasvezel infrastructuur.
Het ging heel lekker met KPN. Ben benieuwd wat het effect hiervan is. Met name van de dividendverlaging, niet zozeer van dat bedrag. Dat valt best mee over 17 jaar per Nederlander. De achterkant van een bierviltje leert me dat dit 32ct/pa tegenvalt. Overzichtelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 14-12-2012 18:53:45 ]
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120313007
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ging heel lekker met KPN. Ben benieuwd wat het effect hiervan is. Met name van de dividendverlaging, niet zozeer van dat bedrag. Dat valt best mee over 17 jaar per Nederlander.
Dat is niet het probleem, het probleem is dat bij daadwerkelijk uitrollen van LTE ze hun melkkoetje, vast, gaan kanabaliseren. Plus dat hun rating aan gort gaat, volgens mij brengt de veiling vele malen meer op dan gedacht, waarbij KPN al op randje financieringsprobleem zat. Lijkt me dat ze hun Duitse of Belgische activteiten in de ramsj zullen moeten gaan gooien - en ik denk dat ik wel een gewillige koper voor een prikkie ken - en die woont in Mexico.

LTE hebben ze niet voor niks jaren proberen tegen te houden.

Kan ik nog ergens short op die toko? :)
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:05:16 #196
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120313264
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 18:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is niet het probleem, het probleem is dat bij daadwerkelijk uitrollen van LTE ze hun melkkoetje, vast, gaan kanabaliseren. Plus dat hun rating aan gort gaat, volgens mij brengt de veiling vele malen meer op dan gedacht, waarbij KPN al op randje financieringsprobleem zat. Lijkt me dat ze hun Duitse of Belgische activteiten in de ramsj zullen moeten gaan gooien - en ik denk dat ik wel een gewillige koper voor een prikkie ken - en die woont in Mexico.

LTE hebben ze niet voor niks jaren proberen tegen te houden.

Kan ik nog ergens short op die toko? :)
De verwachtte opbrengst was 2,5mld (ipv de 3M9 nu) en niet de 400 miljoen die RTL-Z claimde.
Shorten kan vanaf maandagochtend 09:00.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120313423
Boehoe :(

Was trouwens ook nog een interessant stukje hoe ze dit jaar hun winst en ebitda cijfers proberen te pimpen

http://www.belegger.nl/ni(...)telefoonverhuur.html
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:14:58 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120313645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Boehoe :(

Was trouwens ook nog een interessant stukje hoe ze dit jaar hun winst en ebitda cijfers proberen te pimpen

http://www.belegger.nl/ni(...)telefoonverhuur.html
We zullen wel zien. Koers deed maar weinig toen RTL-Z hierover al voortijdig berichtte. Zal dus wel meevallen denk ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 19:16:38 #199
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120313702
Prijs opdrijf bot tijdens Facebook IPO _O-

Fail :')

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120313733
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

We zullen wel zien. Koers deed maar weinig toen RTL-Z hierover al voortijdig berichtte. Zal dus wel meevallen denk ik.
sell order in de us ingelegd op 4.51 euro (5.95 USD), no takers
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 19:26:33 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120314091
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

sell order in de us ingelegd op 4.51 euro (5.95 USD), no takers
:o

Ik volg al tijden geen koersen meer want de markt is toch veel te duur, maar KPN is dus nieteens meer ¤4.51? Ik dacht dat dat altijd stabiel rond een tientje lag. Wat is er gebeurd?

Weer een "hoog dividend aandeel" dat in rook is opgegaan dus. Paar % hoger dividend en dan plotseling meer dan de helft van je geld pleite. Goeie deal :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:32:54 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120314328
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

sell order in de us ingelegd op 4.51 euro (5.95 USD), no takers
Ik dacht dat jij geen KPN meer had?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120314348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij geen KPN meer had?
Nope, maar ik wil best short gaan hoor
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:34:04 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120314383
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

:o

Ik volg al tijden geen koersen meer want de markt is toch veel te duur, maar KPN is dus nieteens meer ¤4.51? Ik dacht dat dat altijd stabiel rond een tientje lag. Wat is er gebeurd?

Weer een "hoog dividend aandeel" dat in rook is opgegaan dus. Paar % hoger dividend en dan plotseling meer dan de helft van je geld pleite. Goeie deal :P
Haha. KPN is 3,90 geweest en nu met de 4,65 op de AEX waren de winsten mooi! Dino en ik allebei rond de bodem ingestapt, Dino na twee dagen alweer weg geloof ik.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120314390
quote:
11s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

:o

Ik volg al tijden geen koersen meer want de markt is toch veel te duur, maar KPN is dus nieteens meer ¤4.51? Ik dacht dat dat altijd stabiel rond een tientje lag. Wat is er gebeurd?

Weer een "hoog dividend aandeel" dat in rook is opgegaan dus. Paar % hoger dividend en dan plotseling meer dan de helft van je geld pleite. Goeie deal :P
Een paar weken geleden genoteerd op 3.90 ;) Ik zou er maar geen 10Y Shiller P/E op uitrekenen, want dan issie dirtcheap :+
pi_120314405
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Haha. KPN is 3,90 geweest en nu met de 4,65 op de AEX waren de winsten mooi! Dino en ik allebei rond de bodem ingestapt, Dino na twee dagen alweer weg geloof ik.
ja, op 4.20 ongeveer (gemiddeld). En ik heb er de facto winst op gemaakt, nog mooier :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 19:36:05 #207
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120314463
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Een paar weken geleden genoteerd op 3.90 ;) Ik zou er maar geen 10Y Shiller P/E op uitrekenen, want dan issie dirtcheap :+
Dat is sowieso zinloos op individuele aandelen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120314502
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is sowieso zinloos op individuele aandelen
Als jou theorie over afnemende bedrijfswinsten klopt, is het dan niet zinloos over alle aandelen ook?

Aka bedrijfswinsten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst?
pi_120314626
Zo te zien zit er trouwens iemand precies onder mijn strike te kl^^$zakken :(
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 19:42:14 #210
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120314751
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Als jou theorie over afnemende bedrijfswinsten klopt, is het dan niet zinloos over alle aandelen ook?

Aka bedrijfswinsten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst?
In principe zit daar een business cycle in, dat is het hele idee. Maar ik denk inderdaad dat we grotendeels te maken hebben met een seculaire trend en dat bedrijfwinsten een minder goede trend zullen vertonen de komende paar decennia dan wat gemiddeld was in de afgelopen eeuw. Maar daarvoor hou je ook je veiligheidsmarge aan en koop je alleen op een flinke korting (ik koop op mediaan min 40%).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 14 december 2012 @ 19:43:11 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120314792
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, op 4.20 ongeveer (gemiddeld). En ik heb er de facto winst op gemaakt, nog mooier :P
Mijn hoop was dat bij einde veiling de koers boven de 5 zou komen. Het is toch altijd onzekerheid die verdwijnt. Had ik 25% winst gepakt ofzo.
Waar kan ik die koers in de VS zien?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 14 december 2012 @ 19:48:05 #212
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120315069
Hedgefunds als groep hebben het trouwens voor het derde jaar op rij slechter gedaan dan de markt. Tot zover actieve strategieën.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120316250
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 19:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn hoop was dat bij einde veiling de koers boven de 5 zou komen. Het is toch altijd onzekerheid die verdwijnt. Had ik 25% winst gepakt ofzo.
Waar kan ik die koers in de VS zien?
http://finance.yahoo.com/q?s=KKPNY

in USD

vermeningvuldingen met http://finance.yahoo.com/q?s=usdeur=X

dus atm: 4.38 euro

PS: let wel, bizar lage omzetten.
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:25:05 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120316989
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

http://finance.yahoo.com/q?s=KKPNY

in USD

vermeningvuldingen met http://finance.yahoo.com/q?s=usdeur=X

dus atm: 4.38 euro

PS: let wel, bizar lage omzetten.
Ok. En kun je NL-se aandelen ook daar verkopen (niet dat ik dit van plan ben hoor!)? Of gaat dat weer via zo'n omweg?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120317245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. En kun je NL-se aandelen ook daar verkopen (niet dat ik dit van plan ben hoor!)? Of gaat dat weer via zo'n omweg?
als ie 5.95 USD hit gaan we het weten, want dan staan er 10,000 in de laat ;)
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:30:56 #216
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120317304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

als ie 5.95 USD hit gaan we het weten, want dan staan er 10,000 in de laat ;)
nog $0,04 dan. Dat kan zomaar gehaald worden, gezien de volatiliteit stelt dat niks voor, minder dan 1%.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120317375
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

nog $0,04 dan. Dat kan zomaar gehaald worden, gezien de volatiliteit stelt dat niks voor, minder dan 1%.
huh? zullen we er $0.15 van maken?
  vrijdag 14 december 2012 @ 20:33:27 #218
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120317455
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

huh? zullen we er $0.15 van maken?
Ok, je hebt gelijk. Maar er is prut-omzet verder. Die 10K zou al 2,5% van de dagomzet zijn!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120317708
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, je hebt gelijk. Maar er is prut-omzet verder. Die 10K zou al 2,5% van de dagomzet zijn!!
Ik weet het, ik blijf er in de regel ook ver van weg :)
pi_120318871
Je hebt er 10k in de laat gezet zonder dat je de aandelen hebt? Is dat een mogelijkheid die je hebt via je broker om daadwerkelijk short te gaan? Ik kan voor zover ik weet alleen short gaan dmv opties..
pi_120319336
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 20:58 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
Je hebt er 10k in de laat gezet zonder dat je de aandelen hebt? Is dat een mogelijkheid die je hebt via je broker om daadwerkelijk short te gaan? Ik kan voor zover ik weet alleen short gaan dmv opties..
normaliter kan ik naked short gaan bij Interactive Brokers, weet alleen niet of dat ook kan aan stukken die aan OTC markets genoteerd zijn ('pink sheets').

En daar gaan we zo te zien ook niet achter komen.
pi_120319519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

normaliter kan ik naked short gaan bij Interactive Brokers, weet alleen niet of dat ook kan aan stukken die aan OTC markets genoteerd zijn ('pink sheets').

En daar gaan we zo te zien ook niet achter komen.
Is IB daar uniek in? Voor zover ik weet kan dit bij brokers als Rabo, SNS, ING en ABN niet toch?
pi_120319559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:09 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Is IB daar uniek in? Voor zover ik weet kan dit bij brokers als Rabo, SNS, ING en ABN niet toch?
Ik denk niet dat ze daar uniek in zijn, maar NL brokers zijn nogal beperkt in hun aanbod
pi_120327627
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

normaliter kan ik naked short gaan bij Interactive Brokers, weet alleen niet of dat ook kan aan stukken die aan OTC markets genoteerd zijn ('pink sheets').

En daar gaan we zo te zien ook niet achter komen.
Wat is de reden dat jij voor Interactive Brokers hebt gekozen?

OT: DELL gekocht. Ik hou wel van herstructurerende bedrijven. Eens kijken wat 2013 ons gaat brengen.
pi_120328215
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 21:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze daar uniek in zijn, maar NL brokers zijn nogal beperkt in hun aanbod
En IB is, op het niet hebben van wat markten in Azie na, eigenlijk de meest complete broker! :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120332499
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En IB is, op het niet hebben van wat markten in Azie na, eigenlijk de meest complete broker! :)
De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.

Ik heb zelf IB en een online broker in Hong Kong (www.boom.com.hk) voor een reeks Aziatische landen. Het zou in de verre toekomst leuk zijn om ook Brazilie, Rusland en Zuid Afrika er bij te hebben.
pi_120333239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:22 schreef jaco het volgende:

[..]

De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.

Ik heb zelf IB en een online broker in Hong Kong (www.boom.com.hk) voor een reeks Aziatische landen. Het zou in de verre toekomst leuk zijn om ook Brazilie, Rusland en Zuid Afrika er bij te hebben.
Boom moet ik idd nog even kijken of ik dat offshore kan openen. Heb al eens een keer naar de openingsformulieren gekeken, maar moet je je daar niet kunnen identificeren op een HDFC kantoor, of iets dergelijks?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:33 schreef Physics het volgende:

[..]

Wat is de reden dat jij voor Interactive Brokers hebt gekozen?

OT: DELL gekocht. Ik hou wel van herstructurerende bedrijven. Eens kijken wat 2013 ons gaat brengen.
Geen bewaarloon is al fijn, grote en flexibele (geogratische) keuzen in producten, geen gemiep met currencies etc. En vooral goede ervaringen en aanbeveling van een 'pro' ;)
Gedekt door het depositogarantie- en securitiesgarantie scheme van de US. Stabiel en snel handelsplatform, makkelijk te tweaken als je je erin verdiept.

Nadeel: geen rente op overtollige cash, je kan er geen (non US) obligaties kopen

Nadeel wat voor mij een voordeel is: ze zitten vlgs mij enorm scherp op hun limieten. Moet ook wel als ze zaken zoals naked short en andere geintjes aanbieden.

OT: ik hield meer van Dell een paar weken geleden toen ze onder de 9 noteerden (20% lager). Ik had ze, maar heb ze ook weer te vroeg verkocht - story of my life ;) Let wel op bij Dell dat er een hoop verborgen kosten zitten in de acquisities die ze doen. En dat ze die laatste voor een stevig deel funden met leningen, dus dat ten opzichte van al die cash steeds meer leningen komen te staan. En dat ze migreren naar een gebied waar enorm veel concurrenten naar migreren. Ofwel:lange termijn hebben ze nog heel wat te bewijzen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 15-12-2012 09:39:13 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:37:56 #228
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120333869
http://www.belegger.nl/vi(...)1nz5e1fm5xc%3Fwl%3D1

Hij tipt de obligatie van Nordex, iemand daar wel eens naar gekeken?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120335054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:37 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.belegger.nl/vi(...)1nz5e1fm5xc%3Fwl%3D1

Hij tipt de obligatie van Nordex, iemand daar wel eens naar gekeken?
Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?
Beetje vaag seats 'n sofa's verhaal, en bovendien een verhaal wat alleen aan het rendement refereert is sowieso quatsch, en vereist een kritische benadering :)

Ik heb even snel naar Nordex als bedrijf gekeken, maar daar werd ik nou niet bijzonder warm van. Beetje gevaarlijke sector met onzekere cash flows (windenergy)

De bond is vanaf maart van bijna 100 naar 69 in mei gevallen en thans opgelopen naar 99, en da's meestal geen teken van een hyperstabiel bedrijf ;) Kopen in een crisismoment, niet nu, zou ik zeggen.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:16:44 #230
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120335659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?
Beetje vaag seats 'n sofa's verhaal, en bovendien een verhaal wat alleen aan het rendement refereert is sowieso quatsch, en vereist een kritische benadering :)

Ik heb even snel naar Nordex als bedrijf gekeken, maar daar werd ik nou niet bijzonder warm van. Beetje gevaarlijke sector met onzekere cash flows (windenergy)

De bond is vanaf maart van bijna 100 naar 69 in mei gevallen en thans opgelopen naar 99, en da's meestal geen teken van een hyperstabiel bedrijf ;) Kopen in een crisismoment, niet nu, zou ik zeggen.
Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120335962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.
Zoek het vooral in nieuw uit te geven spul, geloof dat RBS en ABN bijv. wat tier 2 spul gaan uitgeven, dat is vaak bij uitgifte en direct daarna wel redelijk geprijst.

Verder is iedereen blijkbaar aan het rendementjagen, en in de praktijk blijkt dat er juist dan domme dingen gebeuren :) Je kan beter een jaar op cash zitten dan stukken kopen voor 99 die je ten tijde dat iedereen de uitgang zoekt voor 70 kan kopen. Als je kijkt naar de afgelopen vijf jaar, dan zijn er diverse van dat soort momenten geweest, en die zullen ook wel weer komen ;) - niet te hebberig zijn werkt :)
pi_120339254
2 vragen over Interactive Brokers
• kan je ook in AEX aandelen handelen?
• minimum inleg?
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:48:00 #233
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120339854
Ja
Nog steeds $10'000, geloof ik.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120339884
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:28 schreef BlueRoom het volgende:
2 vragen over Interactive Brokers
• kan je ook in AEX aandelen handelen?
• minimum inleg?
ja, en http://www.interactivebrokers.com/en/?f=minimumDeposits

let ook op hun fee structure, quote-subscriptions en inactivity kosten geld, tenzij je genoeg fees genereert.
pi_120339970
5K / 10K :o
what the fuck, dat heb ik van mijn lang zal ze leven niet.

ik wil short kunnen gaan op AEX fondsen, om het in de vingers te krijgen allemaal wilde ik met 1 positie beginnen, maar ik weet niet waar dat kan. IB dus ook niet (voor mij iig)

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueRoom op 15-12-2012 14:58:24 ]
  zondag 16 december 2012 @ 13:16:55 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120370030
Kun je wel met CFD's doen bij o.a. marketindex (geen individuele fondsen alleen de index).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120389960
Als de nieuwe pm van japan zich houd aan zijn verkiezingsbeloften dan bestaat de kans dat de rente daarop gaat reageren en wel om de volgende reden:

- De schuld van Japan kruipt richting 250% van GDP.
- De gemiddelde rente over alle staatsleningen is +/- 1%
- De interestkosten als percentage van de belastinginkomsten is +/- 22% (2011)

Abe wil de inflatie verhogen naar 2-3% door massale interventie van de BOJ (met 2/3de van de stemmen bij een coalitie kan hij bepaalde wetgeving veranderen) en een nog losser fiscaal beleid nastreven. Als hij zich daaraan houd is het aannemelijk dat de markten een hogere inflatieverwachting inprijst i.c.m. een hogere risico opslag door een nog groter tekort. Het ultieme keynesiaanse experiment dat de groei moet aanjagen.

Als de rente 1-2% stijgt (iets dat in historisch perspectief niet raar is, nog los van deze plannen) dan is Japan technisch failliet aangezien de interestkosten als percentage van de belastinginkomsten te groot worden. Of deze verkiezingsbeloften worden niet waargemaakt of de kans bestaat dat dit de black swan word de komende jaren.

[ Bericht 39% gewijzigd door piepeloi55 op 16-12-2012 21:26:50 ]
pi_120405887
Ik zie door alle potentiele zwarte zwanen de witte niet meer ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 december 2012 @ 09:19:32 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120406066
KPN - 12,5% :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_120406274
Ik geloof dat ik deze keer de 4 maar even aan me voorbij laat gaan....

(3.999 -13.65%)
pi_120406360
3.900 -16% ongeveer :D

Het kreng zakt sneller dan Mark Rutte's populariteit
  maandag 17 december 2012 @ 11:55:48 #242
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120410350
Het trekt inmiddels wel weer iets bij.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 17 december 2012 @ 12:29:26 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120411479
Het tikt tegen precies dezelfde bodem aan als drie weken terug.
Niks gewonnen, niks verloren. Al had ik vrijdag natuurlijk wel graag verkocht. Maar dan was ik nu opnieuw ingestapt, zonder twijfel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120413062
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zie door alle potentiele zwarte zwanen de witte niet meer ;)
Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.

Ben je trouwens nog short gegaan op kpn vrijdag?
pi_120413156
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.

Ben je trouwens nog short gegaan op kpn vrijdag?
Perceptie is altijd relatief ;)

Nee, heeft 'm net niet gehit op 5.95 USD = euro 4.51
Zat kennelijk iemand net onder, helaas.
  maandag 17 december 2012 @ 13:36:29 #246
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120413951
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
3.900 -16% ongeveer :D

Het kreng zakt sneller dan Mark Rutte's populariteit
3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.

Voor wat betreft Japan, volgens mij gaan doemdenkers al minstens tien jaar op hun bek met het inspelen op het financieel instorten van dat land. Hoewel er nu wel wat ongunstige factoren bij zijn gekomen: ze moeten veel fossiele energie importeren en de hoogoplopende ruzie met China die nu al forse economische gevolgen heeft (Japanse autoverkopen gaan niet zo lekker momenteel in China).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120414432
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:36 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.

Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoor :) )
pi_120414947
Op de bodem paar KPN op de kop getikt
  maandag 17 december 2012 @ 14:05:19 #249
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120415227
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoor :) )
De put-optie dec-2013 4,00 levert nu 60 cent op. Transactiekosten zijn dan 2 cent, 4 cent als je ze op een gegeven moment terugkoopt of een stuk meer als je wordt geassigned :P
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120415840
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:58 schreef Physics het volgende:
Op de bodem paar KPN op de kop getikt
Ging er een bel? ;)
pi_120416006
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:05 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

De put-optie dec-2013 4,00 levert nu 60 cent op. Transactiekosten zijn dan 2 cent, 4 cent als je ze op een gegeven moment terugkoopt of een stuk meer als je wordt geassigned :P
56 ct op een strike van 4 is 14% netto. Hmm, wel een beetje lange periode voor mijn doen.

hoe zat dat ook alweer bij een claimemissie, wordt dan de strike ook aangepast? (sorry, ik heb daar al vaker naar gevraagd en gekeken, ik weet het niet meer)
  maandag 17 december 2012 @ 14:25:55 #252
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_120416039
Wat een geneuzel dat KPN er slecht voor staat. Opp. CF - CapEx over 2011 is 2,5 miljard en LT Debt is zo'n 11 miljard. Koop bijvoorbeeld SNS Reaal voor marktwaarde, 320 miljoen. Gooi vervolgens wat zooi van de balans van SNS (retailleningen/staatsobligaties) en zet je eigen schuld van KPN weer op de balans van de SNS. Ta-da!

Voor grote bedrijven is het heel simpel: kan je geen lening krijgen of obligaties uitgeven, koop dan een bank, verzekeraar of vermogensbeheerder.
The more debt, the better
  maandag 17 december 2012 @ 14:50:11 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120416992
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

56 ct op een strike van 4 is 14% netto. Hmm, wel een beetje lange periode voor mijn doen.

hoe zat dat ook alweer bij een claimemissie, wordt dan de strike ook aangepast? (sorry, ik heb daar al vaker naar gevraagd en gekeken, ik weet het niet meer)
Het is heel simpel: iemand die zijn aandelen indekt voor 10K, krijgt dat altijd voor zijn aandelen netto terug, inclusief wat hij bij heeft moeten kopen.

Wat er af is gegaan voor KPN is trouwens zo ongeveer het bedrag (tov marketcap) wat ze ' extra' hebben moeten betalen voor die frequenties. In dat opzicht klopt de markt wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120417350
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ging er een bel? ;)
Que?
pi_120417680
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:25 schreef flyguy het volgende:
Wat een geneuzel dat KPN er slecht voor staat. Opp. CF - CapEx over 2011 is 2,5 miljard en LT Debt is zo'n 11 miljard.
In vergelijking met het eigen vermogen (2,656 miljard) is dat een rampzalig beeld.

De free cash flow is aan het instorten: in Q3 2012 was het nog maar 355 miljoen. Outlook voor 2012: 1,6 - 1,8 miljard. (Dat lijkt me trouwens nog optimistisch als je 4 x 355 berekent.) Zo te lezen, bedoelt KPN hiermee FCFF (free cashflow to the firm), hetgeen betekent dat de rente van de schulden hier eerst uit betaald moet worden voordat ze aan dividend toekomen.

Voor de LTE frequenties is teveel betaald en nu moet er ook apparatuur gekocht worden om de service te ondersteunen. In Duitsland moet hetzelfde gebeuren. E-plus is daar een low-cost provider, maar ik neem aan dat die uiteindelijk ook LTE services moeten aanbieden.

Ik zou zelf geen eens geld durven lenen aan KPN, laat staan een aandeel in het eigen vermogen nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 17-12-2012 15:41:46 ]
pi_120417796
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:57 schreef Physics het volgende:

[..]

Que?
Hoe weet je dat dat 'de bodem' is?
pi_120459955
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 15:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat 'de bodem' is?
En dat was het dus ook niet. Vandaag zakt KPN verder weg. (Maar onze bodemvisser zal het gisteren vast op de top hebben verkocht.)

Van Bloomberg een artikel over de Europese Telecom investeringen van Carlos Slim: http://www.bloomberg.com/(...)-telecom-market.html

Hij heeft exact de twee slechtst presterende telco's (qua aandeelprijs) in Europa weten uit te selecteren. De vraag blijft hangen wat Slim van plan is/was.
pi_120462506
Zou 3.73 dan de bodem zijn (insert Italiaans accent)?
pi_120463488
Even een vraagje aan wat ervaren beleggers!

Stel (!) ik zou bijvoorbeeld al mijn spaargeld op een zeer speculatieve bio farmaceutische instelling pompen. En de koers zou de dag erna explosief stijgen naar extreem veel geld.
Ik besluit om dit geld naar mijn prive rekening te sturen. Hoe zit het dan met de belasting? Afgezien van mogelijk dividendbelasting en vermogensbelasting. Ik bedoel je kan in dit mooie land toch niet zomaar duizenden euro's in je zak steken door koersstijgingen?

Wie weet het antwoord op dit (droom) scenario?
pi_120463978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:09 schreef Chakir64 het volgende:
Even een vraagje aan wat ervaren beleggers!

Stel (!) ik zou bijvoorbeeld al mijn spaargeld op een zeer speculatieve bio farmaceutische instelling pompen. En de koers zou de dag erna explosief stijgen naar extreem veel geld.
Ik besluit om dit geld naar mijn prive rekening te sturen. Hoe zit het dan met de belasting? Afgezien van mogelijk dividendbelasting en vermogensbelasting. Ik bedoel je kan in dit mooie land toch niet zomaar duizenden euro's in je zak steken door koersstijgingen?

Wie weet het antwoord op dit (droom) scenario?
Je hoeft geen belasting te betalen over deze koersstijging (behalve dat inderdaad de vermogensrendementsheffing op 1 januari over dat grotere bedrag wordt berekend). Dat is inderdaad de mooie kant van dit systeem, het nadeel is dat als je geen rendement (of zelfs een negatief rendement) haalt, dat de belastingdienst nog steeds van de fictieve 4% rendement uitgaat.

Gelukkig zit ik dit jaar dik boven die 4% :) (terwijl ik het overgrote deel gewoon op een spaarrekening heb staan)
pi_120464780
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je hoeft geen belasting te betalen over deze koersstijging (behalve dat inderdaad de vermogensrendementsheffing op 1 januari over dat grotere bedrag wordt berekend). Dat is inderdaad de mooie kant van dit systeem, het nadeel is dat als je geen rendement (of zelfs een negatief rendement) haalt, dat de belastingdienst nog steeds van de fictieve 4% rendement uitgaat.

Gelukkig zit ik dit jaar dik boven die 4% :) (terwijl ik het overgrote deel gewoon op een spaarrekening heb staan)
Helemaal mooi! :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:04:51 #262
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_120465782
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je hoeft geen belasting te betalen over deze koersstijging (behalve dat inderdaad de vermogensrendementsheffing op 1 januari over dat grotere bedrag wordt berekend). Dat is inderdaad de mooie kant van dit systeem, het nadeel is dat als je geen rendement (of zelfs een negatief rendement) haalt, dat de belastingdienst nog steeds van de fictieve 4% rendement uitgaat.

Gelukkig zit ik dit jaar dik boven die 4% :) (terwijl ik het overgrote deel gewoon op een spaarrekening heb staan)
je betaalt toch 30% VRH over die fictieve 4% rendement, dus effectief gezien betaal je 1,2% :P
pi_120466023
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:

[..]

je betaalt toch 30% VRH over die fictieve 4% rendement, dus effectief gezien betaal je 1,2% :P
Klopt :)
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:17:24 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120470867
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:40 schreef jaco het volgende:

[..]

En dat was het dus ook niet. Vandaag zakt KPN verder weg. (Maar onze bodemvisser zal het gisteren vast op de top hebben verkocht.)

Van Bloomberg een artikel over de Europese Telecom investeringen van Carlos Slim: http://www.bloomberg.com/(...)-telecom-market.html

Hij heeft exact de twee slechtst presterende telco's (qua aandeelprijs) in Europa weten uit te selecteren. De vraag blijft hangen wat Slim van plan is/was.
Voor Slim is die beurskoers an sich natuurlijk niet zo belangrijk. Die zoekt gewoon strategische kandidaten uit om de Europese telecommarkt te betreden. Wat de koers vandaag of gisteren dan was op het Damrak is secundair. Ik neem tenminste aan dat hij over voldoende EV beschikt om hierdoor niet in de problemen te komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120473178
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:04 schreef Shispeed het volgende:

[..]

je betaalt toch 30% VRH over die fictieve 4% rendement, dus effectief gezien betaal je 1,2% :P
VRH? :D
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:07:45 #266
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_120478439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:57 schreef floris_b het volgende:

[..]

VRH? :D
VermogensRendementsHeffing :P
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 19 december 2012 @ 13:12:15 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120504457
Geachte toeleverancier,



Kusjes,

KPN

XXXX
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120504533
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:12 schreef SeLang het volgende:
Geachte toeleverancier,

[ afbeelding ]

Kusjes,

KPN

XXXX
Hoe bizar, zo'n brief heb ik ook net bij de plaatselijke Appie overhandigd :D
  woensdag 19 december 2012 @ 13:35:33 #269
256829 Sokz
Livin' the life
pi_120505313
20% haha, onder het mom van als we het doen, doen we het goed. :P
  woensdag 19 december 2012 @ 13:43:03 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120505617
Beste toeleverancier,

betalen, of anders:


grgr,
KPN
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_120506872
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe bizar, zo'n brief heb ik ook net bij de plaatselijke Appie overhandigd :D
En ga ik zelf ook maar even naar KPN sturen :D
  woensdag 19 december 2012 @ 17:31:40 #272
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120514773
Ik heb me maar gewaagd aan KPN. We zien wel hoe het uitpakt.
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 19 december 2012 @ 19:38:05 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_120519585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En ga ik zelf ook maar even naar KPN sturen :D
Reactie van KPN Webcare:
Helaas, KPN-abonnees. Dat wij onze leveranciers chanteren, betekent niet dat u 20% korting op uw Digitenne krijgt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_120532152
Volgt iemand AIG? Het heeft een P/E van 2,42. What's the catch? (Ja, ik weet dat ze overheidssteun hebben gehad)
  woensdag 19 december 2012 @ 23:10:45 #275
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120532552
KPN is erg populair hier, kan iemand me uitleggen waarom?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_120534000
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 23:10 schreef monkyyy het volgende:
KPN is erg populair hier, kan iemand me uitleggen waarom?
Het was ooit een bedrijf dat veel dividend uit betaalde.
pi_120539486
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor Slim is die beurskoers an sich natuurlijk niet zo belangrijk. Die zoekt gewoon strategische kandidaten uit om de Europese telecommarkt te betreden. Wat de koers vandaag of gisteren dan was op het Damrak is secundair. Ik neem tenminste aan dat hij over voldoende EV beschikt om hierdoor niet in de problemen te komen.
Dat klopt. Senor Slim heeft ook expliciet aangegeven dat de KPN investering voor de lange termijn bedoeld is. Er dreigen echter financiele problemen op de korte/middellange termijn. Ook in de periode dat Slim zijn aandeel kocht, zag je die bui al hangen. Als er een faillisement volgt, dan is Slim zijn aandeel kwijt en is er ook voor hem geen lange termijn meer.

De vraag blijft hoe Slim dit nou voor zich ziet. Heeft hij de verslechtering van de financiele situatie niet voorzien? Dan is zijn miljoenen investering gedaan zonder enige serieuze analyse. Dit lijkt onwaarschijnlijk.

Of heeft hij uiteindelijk een laag bod voor het totale aandelenpakket in gedachten? Dan zit hij opgescheept met een relatief kleine europese telco met hoge schulden. Als hier werkelijk toekomst in zou zitten, dan zouden er nu wel meer lange termijn beleggers in KPN instappen.
  donderdag 20 december 2012 @ 11:53:21 #278
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_120546147
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:37 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Denk dat ik SBM maar weer eens op gaan nemen, gruwelijk afgestraft afgelopen 2 dagen op een omzetwaarschuwing waarbij de omzet dit jaar nog altijd boven die van 2011 uit gaat komen met een goedgevulde orderportefeuille (5 keer de jaarlijkse omzet). Maar laat het eerst even uitrazen.Ik blijf nog even van dit vallende mes maar mijn handen jeuken. 2013 kunnen ze als alles een beetje meezit (Deep Panuke gereed en YME gerepareerd) floreren.
Hij is weer lekkah, + 14 % vandaag. :9
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_120546215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:53 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Hij is weer lekkah, + 14 % vandaag. :9
Ja, buitengewoon grappig hoe weinig mensen een persbericht kunnen lezen.

Daar staat namelijk, we boeken maar eens 600M af, we zakken door onze bankconvenanten heen, en verder is niks opgelost :)

Maar inderdaad +14%
  donderdag 20 december 2012 @ 11:59:20 #280
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_120546338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, buitengewoon grappig hoe weinig mensen een persbericht kunnen lezen.

Daar staat namelijk, we boeken maar eens 600M af, we zakken door onze bankconvenanten heen, en verder is niks opgelost :)

Maar inderdaad +14%
Wegnemen van veel onzekerheid is erg belangrijk voor SBM, zat al erg veel ellende in de koers verwerkt. Daarbij short squeeze want er zaten grote partijen short.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_120546451
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:59 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Wegnemen van veel onzekerheid is erg belangrijk voor SBM, zat al erg veel ellende in de koers verwerkt. Daarbij short squeeze want er zaten grote partijen short.
Dat is nou net mijn punt, ze hebben geen enkele onzekerheid weggenomen. Anders dan bevestiging dat ze inderdaad door hun bankconvenanten kukkelen, en dat ze in de rechtszaak die met Talisman gaat volgen in ieder geval niet meer over de schuldvraag hoeven te discussieren, alleen hoe hoog de schadevergoeding wordt.
  donderdag 20 december 2012 @ 12:23:34 #282
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_120547122
Ik denk dat het feit dat HAL haar belang heeft vergroot in SBM ook flink meeweegt in het vertrouwen. Had HAL trouwens niet zo lang geleden ook niet haar belang in Dockwise uitgebreid....?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 20-12-2012 12:51:10 ]
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 21 december 2012 @ 15:10:54 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120598676
* Spam * *)

De belangrijkste beleggingsbeslissing blijft toch: Hoe geniet je van je geld!

TRV / [Reisverslag] Sri Lanka

Deel 2 van deze reis (n.w. India komt later nog)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 24 december 2012 @ 14:10:28 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120716983
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:10 schreef SeLang het volgende:
* Spam * *)

De belangrijkste beleggingsbeslissing blijft toch: Hoe geniet je van je geld!

TRV / [Reisverslag] Sri Lanka

Deel 2 van deze reis (n.w. India komt later nog)
...en hier is deel 2:
TRV / [Reisverslag] Rajasthan, Delhi & Agra (n.w. India)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120717249
quote:
Bundi <3

Duurde vier dagen voordat we van boven op de hill eindelijk de markt aan de onderkant bereikten. Elke keer verdwaalden we in een chai shop en legio verhalen van de aanwezigen, en hadden we zoiets van 'ach, dan proberen we het morgen nog een keer' ;)
pi_120717558
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 14:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bundi <3

Duurde vier dagen voordat we van boven op de hill eindelijk de markt aan de onderkant bereikten. Elke keer verdwaalden we in een chai shop en legio verhalen van de aanwezigen, en hadden we zoiets van 'ach, dan proberen we het morgen nog een keer' ;)
Spreken ze daar ook een beetje engels? (of juist erg goed?)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120718548
Ik ben me een beetje in het verdiepen in obligaties, en ik vraag me bij onderstaand voorbeeld af hoe je kunt zien wanneer de obligatie afloopt, en wat de nominale waarde is.

http://www.iex.nl/Obligatie-Koers/269045/ACHMEA-8375.aspx
pi_120719175
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 14:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben me een beetje in het verdiepen in obligaties, en ik vraag me bij onderstaand voorbeeld af hoe je kunt zien wanneer de obligatie afloopt, en wat de nominale waarde is.

http://www.iex.nl/Obligatie-Koers/269045/ACHMEA-8375.aspx
http://www.boerse-frankfu(...)und+mtn+XS0362173246
Eerst denken, dan typen
pi_120719496
quote:
3s.gif Op maandag 24 december 2012 14:58 schreef Sloggi het volgende:
Ik ben me een beetje in het verdiepen in obligaties, en ik vraag me bij onderstaand voorbeeld af hoe je kunt zien wanneer de obligatie afloopt, en wat de nominale waarde is.

http://www.iex.nl/Obligatie-Koers/269045/ACHMEA-8375.aspx
Voor dit soort stukken geldt: voor de exacte voorwaarden de prospectus lezen.
Zo is de obligatie die je noemt weliswaar perpetueel (dus zonder aflossingsdatum), maar is die wel jaarlijks callbaar van een bepaalde datum (die in 2012 lag als ik me niet vergis).

Dit soort perp's willen ook nog wel eens rentes hebben die varieren, of gereset worden, dus de omschrijving dekt niet atlijd de lading. Het perpetuals en steepeners forum van iex is een goede bron, ook de oude topics.

De columns van Marcel Tak zijn ook aardig om te leren, ook als is zijn aandachtsterrein ook exotischere zaken dan obligaties en perps.
  maandag 24 december 2012 @ 21:10:01 #290
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120735747
Hebben er hier mensen een kerstpakket van Binck gekregen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_120736514
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 21:10 schreef monkyyy het volgende:
Hebben er hier mensen een kerstpakket van Binck gekregen?
Uhm nee? Vertel!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120743492
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 15:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Voor dit soort stukken geldt: voor de exacte voorwaarden de prospectus lezen.
Zo is de obligatie die je noemt weliswaar perpetueel (dus zonder aflossingsdatum), maar is die wel jaarlijks callbaar van een bepaalde datum (die in 2012 lag als ik me niet vergis).

Dit soort perp's willen ook nog wel eens rentes hebben die varieren, of gereset worden, dus de omschrijving dekt niet atlijd de lading. Het perpetuals en steepeners forum van iex is een goede bron, ook de oude topics.

De columns van Marcel Tak zijn ook aardig om te leren, ook als is zijn aandachtsterrein ook exotischere zaken dan obligaties en perps.
Bedankt! Ik zal me er de komende tijd verder in verdiepen, medio januari komen mijn deposito's vrij.
  dinsdag 25 december 2012 @ 00:15:05 #293
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120744887
quote:
11s.gif Op maandag 24 december 2012 21:10 schreef monkyyy het volgende:
Hebben er hier mensen een kerstpakket van Binck gekregen?
Die krijg ik nooit. Ik stal te weinig geld bij Binck ;(
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120747688
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 00:15 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Die krijg ik nooit. Ik stal te weinig geld bij Binck ;(
En volgens mij is het ook geen kerstpakket maar 1 fles wijn.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 25 december 2012 @ 01:40:31 #295
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120748142
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhm nee? Vertel!
Zag op facebook een foto van iemand die en flesje wijn had gekregen van Binck. Ik heb niets gekregen. ;(

Ik handel vast te weinig voor een fles wijn, die persoon is daytrader/swingtrader (Dat staat bij zijn "beroep" op facebook).
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_120748179
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:40 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zag op facebook een foto van iemand die en flesje wijn had gekregen van Binck. Ik heb niets gekregen. ;(

Ik handel vast te weinig voor een fles wijn, die persoon is daytrader/swingtrader (Dat staat bij zijn "beroep" op facebook).
Ik neem aan dat je zo'n fles wjin krijgt wanneer je boven een bepaald bedrag transactiekosten zit. Goedkope oplossing om dit soort daytraders bij Binck te paaien!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 25 december 2012 @ 08:37:21 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120750557
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 01:40 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zag op facebook een foto van iemand die en flesje wijn had gekregen van Binck. Ik heb niets gekregen. ;(

Ik handel vast te weinig voor een fles wijn, die persoon is daytrader/swingtrader (Dat staat bij zijn "beroep" op facebook).
Toen ik in Taiwan woonde heeft Binck een fles wijn helemaal naar Taiwan gestuurd. Ik had dat jaar ¤3000 ofzo aan transactiekosten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 25 december 2012 @ 08:42:44 #298
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120750577
Uit een ander topic:

quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:04 schreef darktower het volgende:
Ik los maar weer wat van mijn hypotheek af. Levert meer op dan geld op een bank zetten nu....
Dit is dus precies het tegenovergestelde van wat ze proberen te bereiken met die lage rentes. Aflossen is deflatoir. Het krimpt de hoeveelheid geld die in omloop is. Dat spaargeld was geld dat tzt geconsumeerd kon worden maar dat is verdwenen als het wordt gebruikt voor aflossing. En de kans dat deze persoon bij hogere rentes de hypotheek gaat ophogen om meer te consumeren lijkt me niet groot.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120751950
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 08:42 schreef SeLang het volgende:
Uit een ander topic:

[..]

Dit is dus precies het tegenovergestelde van wat ze proberen te bereiken met die lage rentes. Aflossen is deflatoir. Het krimpt de hoeveelheid geld die in omloop is. Dat spaargeld was geld dat tzt geconsumeerd kon worden maar dat is verdwenen als het wordt gebruikt voor aflossing. En de kans dat deze persoon bij hogere rentes de hypotheek gaat ophogen om meer te consumeren lijkt me niet groot.
Aan de andere kant houd je dan wel meer geld over aan het eind van de maand, dit omdat je hypotheekschuld lager is.

Overigens vind ik het totaal logisch dat mensen hun hypotheek nu gaan aflossen, mensen zijn bang en sparen levert geen drol meer op. Overigens is een lagere hypotheekschuld voor Nederland ook niet slecht toch? :)
  dinsdag 25 december 2012 @ 11:16:12 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120752068
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:08 schreef QBay het volgende:

[..]

Aan de andere kant houd je dan wel meer geld over aan het eind van de maand, dit omdat je hypotheekschuld lager is.

Overigens vind ik het totaal logisch dat mensen hun hypotheek nu gaan aflossen, mensen zijn bang en sparen levert geen drol meer op. Overigens is een lagere hypotheekschuld voor Nederland ook niet slecht toch? :)
Het is ook niet slecht, maar onvermijdelijk gaan we van een toestand waarin steeds meer geleend werd (en dus geld in de economie gepompt werd) naar een systeem waarin netto afgelost word (met geld dat uit de economie komt). Dat is dus het tegenovergestelde van geldschepping.

Die hele economische groei van het laatste decennium was vooral gebaseerd op geldcreatie, het is nogal gemakkelijk om 3% per jaar te groeien als je miljarden bij leent. Dat was het economische 'succes'. Het werkte als een vliegwiel
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_120752695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 11:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is ook niet slecht, maar onvermijdelijk gaan we van een toestand waarin steeds meer geleend werd (en dus geld in de economie gepompt werd) naar een systeem waarin netto afgelost word (met geld dat uit de economie komt). Dat is dus het tegenovergestelde van geldschepping.
Japan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')