abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120332499
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En IB is, op het niet hebben van wat markten in Azie na, eigenlijk de meest complete broker! :)
De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.

Ik heb zelf IB en een online broker in Hong Kong (www.boom.com.hk) voor een reeks Aziatische landen. Het zou in de verre toekomst leuk zijn om ook Brazilie, Rusland en Zuid Afrika er bij te hebben.
pi_120333239
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 04:22 schreef jaco het volgende:

[..]

De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.

Ik heb zelf IB en een online broker in Hong Kong (www.boom.com.hk) voor een reeks Aziatische landen. Het zou in de verre toekomst leuk zijn om ook Brazilie, Rusland en Zuid Afrika er bij te hebben.
Boom moet ik idd nog even kijken of ik dat offshore kan openen. Heb al eens een keer naar de openingsformulieren gekeken, maar moet je je daar niet kunnen identificeren op een HDFC kantoor, of iets dergelijks?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 23:33 schreef Physics het volgende:

[..]

Wat is de reden dat jij voor Interactive Brokers hebt gekozen?

OT: DELL gekocht. Ik hou wel van herstructurerende bedrijven. Eens kijken wat 2013 ons gaat brengen.
Geen bewaarloon is al fijn, grote en flexibele (geogratische) keuzen in producten, geen gemiep met currencies etc. En vooral goede ervaringen en aanbeveling van een 'pro' ;)
Gedekt door het depositogarantie- en securitiesgarantie scheme van de US. Stabiel en snel handelsplatform, makkelijk te tweaken als je je erin verdiept.

Nadeel: geen rente op overtollige cash, je kan er geen (non US) obligaties kopen

Nadeel wat voor mij een voordeel is: ze zitten vlgs mij enorm scherp op hun limieten. Moet ook wel als ze zaken zoals naked short en andere geintjes aanbieden.

OT: ik hield meer van Dell een paar weken geleden toen ze onder de 9 noteerden (20% lager). Ik had ze, maar heb ze ook weer te vroeg verkocht - story of my life ;) Let wel op bij Dell dat er een hoop verborgen kosten zitten in de acquisities die ze doen. En dat ze die laatste voor een stevig deel funden met leningen, dus dat ten opzichte van al die cash steeds meer leningen komen te staan. En dat ze migreren naar een gebied waar enorm veel concurrenten naar migreren. Ofwel:lange termijn hebben ze nog heel wat te bewijzen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 15-12-2012 09:39:13 ]
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:37:56 #228
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120333869
http://www.belegger.nl/vi(...)1nz5e1fm5xc%3Fwl%3D1

Hij tipt de obligatie van Nordex, iemand daar wel eens naar gekeken?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_120335054
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:37 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.belegger.nl/vi(...)1nz5e1fm5xc%3Fwl%3D1

Hij tipt de obligatie van Nordex, iemand daar wel eens naar gekeken?
Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?
Beetje vaag seats 'n sofa's verhaal, en bovendien een verhaal wat alleen aan het rendement refereert is sowieso quatsch, en vereist een kritische benadering :)

Ik heb even snel naar Nordex als bedrijf gekeken, maar daar werd ik nou niet bijzonder warm van. Beetje gevaarlijke sector met onzekere cash flows (windenergy)

De bond is vanaf maart van bijna 100 naar 69 in mei gevallen en thans opgelopen naar 99, en da's meestal geen teken van een hyperstabiel bedrijf ;) Kopen in een crisismoment, niet nu, zou ik zeggen.
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:16:44 #230
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120335659
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?
Beetje vaag seats 'n sofa's verhaal, en bovendien een verhaal wat alleen aan het rendement refereert is sowieso quatsch, en vereist een kritische benadering :)

Ik heb even snel naar Nordex als bedrijf gekeken, maar daar werd ik nou niet bijzonder warm van. Beetje gevaarlijke sector met onzekere cash flows (windenergy)

De bond is vanaf maart van bijna 100 naar 69 in mei gevallen en thans opgelopen naar 99, en da's meestal geen teken van een hyperstabiel bedrijf ;) Kopen in een crisismoment, niet nu, zou ik zeggen.
Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.
pi_120335962
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.
Zoek het vooral in nieuw uit te geven spul, geloof dat RBS en ABN bijv. wat tier 2 spul gaan uitgeven, dat is vaak bij uitgifte en direct daarna wel redelijk geprijst.

Verder is iedereen blijkbaar aan het rendementjagen, en in de praktijk blijkt dat er juist dan domme dingen gebeuren :) Je kan beter een jaar op cash zitten dan stukken kopen voor 99 die je ten tijde dat iedereen de uitgang zoekt voor 70 kan kopen. Als je kijkt naar de afgelopen vijf jaar, dan zijn er diverse van dat soort momenten geweest, en die zullen ook wel weer komen ;) - niet te hebberig zijn werkt :)
pi_120339254
2 vragen over Interactive Brokers
• kan je ook in AEX aandelen handelen?
• minimum inleg?
  zaterdag 15 december 2012 @ 14:48:00 #233
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120339854
Ja
Nog steeds $10'000, geloof ik.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_120339884
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:28 schreef BlueRoom het volgende:
2 vragen over Interactive Brokers
• kan je ook in AEX aandelen handelen?
• minimum inleg?
ja, en http://www.interactivebrokers.com/en/?f=minimumDeposits

let ook op hun fee structure, quote-subscriptions en inactivity kosten geld, tenzij je genoeg fees genereert.
pi_120339970
5K / 10K :o
what the fuck, dat heb ik van mijn lang zal ze leven niet.

ik wil short kunnen gaan op AEX fondsen, om het in de vingers te krijgen allemaal wilde ik met 1 positie beginnen, maar ik weet niet waar dat kan. IB dus ook niet (voor mij iig)

[ Bericht 1% gewijzigd door BlueRoom op 15-12-2012 14:58:24 ]
  zondag 16 december 2012 @ 13:16:55 #236
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120370030
Kun je wel met CFD's doen bij o.a. marketindex (geen individuele fondsen alleen de index).
pi_120389960
Als de nieuwe pm van japan zich houd aan zijn verkiezingsbeloften dan bestaat de kans dat de rente daarop gaat reageren en wel om de volgende reden:

- De schuld van Japan kruipt richting 250% van GDP.
- De gemiddelde rente over alle staatsleningen is +/- 1%
- De interestkosten als percentage van de belastinginkomsten is +/- 22% (2011)

Abe wil de inflatie verhogen naar 2-3% door massale interventie van de BOJ (met 2/3de van de stemmen bij een coalitie kan hij bepaalde wetgeving veranderen) en een nog losser fiscaal beleid nastreven. Als hij zich daaraan houd is het aannemelijk dat de markten een hogere inflatieverwachting inprijst i.c.m. een hogere risico opslag door een nog groter tekort. Het ultieme keynesiaanse experiment dat de groei moet aanjagen.

Als de rente 1-2% stijgt (iets dat in historisch perspectief niet raar is, nog los van deze plannen) dan is Japan technisch failliet aangezien de interestkosten als percentage van de belastinginkomsten te groot worden. Of deze verkiezingsbeloften worden niet waargemaakt of de kans bestaat dat dit de black swan word de komende jaren.

[ Bericht 39% gewijzigd door piepeloi55 op 16-12-2012 21:26:50 ]
pi_120405887
Ik zie door alle potentiele zwarte zwanen de witte niet meer ;)
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 december 2012 @ 09:19:32 #239
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_120406066
KPN - 12,5% :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_120406274
Ik geloof dat ik deze keer de 4 maar even aan me voorbij laat gaan....

(3.999 -13.65%)
pi_120406360
3.900 -16% ongeveer :D

Het kreng zakt sneller dan Mark Rutte's populariteit
  maandag 17 december 2012 @ 11:55:48 #242
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_120410350
Het trekt inmiddels wel weer iets bij.
  maandag 17 december 2012 @ 12:29:26 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_120411479
Het tikt tegen precies dezelfde bodem aan als drie weken terug.
Niks gewonnen, niks verloren. Al had ik vrijdag natuurlijk wel graag verkocht. Maar dan was ik nu opnieuw ingestapt, zonder twijfel.
The End Times are wild
pi_120413062
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zie door alle potentiele zwarte zwanen de witte niet meer ;)
Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.

Ben je trouwens nog short gegaan op kpn vrijdag?
pi_120413156
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:14 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.

Ben je trouwens nog short gegaan op kpn vrijdag?
Perceptie is altijd relatief ;)

Nee, heeft 'm net niet gehit op 5.95 USD = euro 4.51
Zat kennelijk iemand net onder, helaas.
  maandag 17 december 2012 @ 13:36:29 #246
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120413951
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
3.900 -16% ongeveer :D

Het kreng zakt sneller dan Mark Rutte's populariteit
3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.

Voor wat betreft Japan, volgens mij gaan doemdenkers al minstens tien jaar op hun bek met het inspelen op het financieel instorten van dat land. Hoewel er nu wel wat ongunstige factoren bij zijn gekomen: ze moeten veel fossiele energie importeren en de hoogoplopende ruzie met China die nu al forse economische gevolgen heeft (Japanse autoverkopen gaan niet zo lekker momenteel in China).
pi_120414432
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:36 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.

Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoor :) )
pi_120414947
Op de bodem paar KPN op de kop getikt
  maandag 17 december 2012 @ 14:05:19 #249
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_120415227
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoor :) )
De put-optie dec-2013 4,00 levert nu 60 cent op. Transactiekosten zijn dan 2 cent, 4 cent als je ze op een gegeven moment terugkoopt of een stuk meer als je wordt geassigned :P
pi_120415840
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:58 schreef Physics het volgende:
Op de bodem paar KPN op de kop getikt
Ging er een bel? ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')