De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En IB is, op het niet hebben van wat markten in Azie na, eigenlijk de meest complete broker!
Boom moet ik idd nog even kijken of ik dat offshore kan openen. Heb al eens een keer naar de openingsformulieren gekeken, maar moet je je daar niet kunnen identificeren op een HDFC kantoor, of iets dergelijks?quote:Op zaterdag 15 december 2012 04:22 schreef jaco het volgende:
[..]
De meest complete online broker voor redelijke tarieven. ABN AMRO is strikt genomen completer: je kunt daar een telefoonnummer bellen om aandelen in bijv. Zuid-Afrika en Nieuw Zeeland te kopen. Dit is EUR 9,50 + 0,4% met een minimum van 30 euro. Bij de grote banken is waarschijnlijk elk aandeel ter wereld wel te regelen als het een ISIN code heeft en je voldoende commissie betaalt.
Ik heb zelf IB en een online broker in Hong Kong (www.boom.com.hk) voor een reeks Aziatische landen. Het zou in de verre toekomst leuk zijn om ook Brazilie, Rusland en Zuid Afrika er bij te hebben.
Geen bewaarloon is al fijn, grote en flexibele (geogratische) keuzen in producten, geen gemiep met currencies etc. En vooral goede ervaringen en aanbeveling van een 'pro'quote:Op vrijdag 14 december 2012 23:33 schreef Physics het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jij voor Interactive Brokers hebt gekozen?
OT: DELL gekocht. Ik hou wel van herstructurerende bedrijven. Eens kijken wat 2013 ons gaat brengen.
Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?quote:Op zaterdag 15 december 2012 10:37 schreef AQuila360 het volgende:
http://www.belegger.nl/vi(...)1nz5e1fm5xc%3Fwl%3D1
Hij tipt de obligatie van Nordex, iemand daar wel eens naar gekeken?
Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nou ja, hij vertelt er bizar weinig over. Is het kreng achtergesteld bijv.?
Beetje vaag seats 'n sofa's verhaal, en bovendien een verhaal wat alleen aan het rendement refereert is sowieso quatsch, en vereist een kritische benadering
Ik heb even snel naar Nordex als bedrijf gekeken, maar daar werd ik nou niet bijzonder warm van. Beetje gevaarlijke sector met onzekere cash flows (windenergy)
De bond is vanaf maart van bijna 100 naar 69 in mei gevallen en thans opgelopen naar 99, en da's meestal geen teken van een hyperstabiel bedrijfKopen in een crisismoment, niet nu, zou ik zeggen.
Zoek het vooral in nieuw uit te geven spul, geloof dat RBS en ABN bijv. wat tier 2 spul gaan uitgeven, dat is vaak bij uitgifte en direct daarna wel redelijk geprijst.quote:Op zaterdag 15 december 2012 12:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het zag er idd niet heel goed uit maar ik zoek nog een mooie obligatie maar veel soeps is er niet.
ja, en http://www.interactivebrokers.com/en/?f=minimumDepositsquote:Op zaterdag 15 december 2012 14:28 schreef BlueRoom het volgende:
2 vragen over Interactive Brokers
• kan je ook in AEX aandelen handelen?
• minimum inleg?
Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.quote:Op maandag 17 december 2012 09:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zie door alle potentiele zwarte zwanen de witte niet meer
Perceptie is altijd relatiefquote:Op maandag 17 december 2012 13:14 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Als de kloof tussen werkelijkheid en perceptie te groot word, dan is het vrijwel altijd de perceptie die zich uiteindelijke aanpast.
Ben je trouwens nog short gegaan op kpn vrijdag?
3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.quote:Op maandag 17 december 2012 09:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
3.900 -16% ongeveer
Het kreng zakt sneller dan Mark Rutte's populariteit
Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoorquote:Op maandag 17 december 2012 13:36 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
3 weken geleden spijt gehad dat ik niet een paar putjes erop had geschreven. Nog even overdenken.
De put-optie dec-2013 4,00 levert nu 60 cent op. Transactiekosten zijn dan 2 cent, 4 cent als je ze op een gegeven moment terugkoopt of een stuk meer als je wordt geassignedquote:Op maandag 17 december 2012 13:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Gezien de lage prijs van het onderliggende aandeel zijn de transactiekosten relatief veel te hoog (had hetzelfde idee, maar de kosten staan in geen verhouding tot de tijdswaarde imho; heb ik niet exact uitgerekend hoor)
Ging er een bel?quote:Op maandag 17 december 2012 13:58 schreef Physics het volgende:
Op de bodem paar KPN op de kop getikt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |