Ow, dat ookquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:42 schreef Sokz het volgende:
NICE, succes wordt leuk denk ik (hoop ik).
Ik ga niet weer als een dolle van start zoals vorige keer, maar begin rustigquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:42 schreef Sokz het volgende:
NICE, succes wordt leuk denk ik (hoop ik).
Ik ben op dit moment even aan het nagaan hoeveel risico ik wil lopen, maar ook hoeveel ik wil bereiken. Ik heb een lijstje met doelen wat ik graag wil halen en ik zou in theorie echt gewoon keihard 24/7 door kunnen knallen. Nu meer vrije tijd, wil ik ook wel wat meer reizen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:54 schreef dvr het volgende:
Succes! Heb je al beslist hoeveel risico je wilt aangaan en in welke fondsen/assets je gaat speculeren?
Ik zou best inleggen, hoorquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:06 schreef Perrin het volgende:
Nog even en we hebben een Fok!-beleggingsfonds.. S_E en dino zouden geen slechte fondsmanagers zijn
Dat is misschien ook wel een uiteindelijk doel over een jaar of wat. Kans is ook wel aanwezig dat ik na een tijd of wat weer collega's ga op zoeken om weer als kantoor slaaf aan het werk te gaan. Maar uiteindelijk een fonds, of iets in die geest, yes ik ben voor. Niks is zo mooi als de voldoening die je uit beleggen kunt halen. Het is leuke training voor de hersens en ook goed voor je zelf beheersing. Beleggen heeft echt alles.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:06 schreef Perrin het volgende:
Nog even en we hebben een Fok!-beleggingsfonds.. S_E en dino zouden geen slechte fondsmanagers zijn
Dat valt meequote:Op zaterdag 8 december 2012 19:08 schreef Sokz het volgende:
Denk dat er dan geheid botsingen komen onderling.
Ik zal beleggen, jij houdt je bezig met mijn dagelijkse varquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zou best inleggen, hoor
Zou allen niet aan de knoppen moeten zitten, idd
Gelden daarbij nog wel dezelfde wetmatigheden als twee, drie jaar geleden? De bedrijfsresultaten staan onder druk, de Amerikaanse overheid heeft de rand van het schuldenravijn benaderd en de FED koopt geen staatsobligaties meer op. Dat is toch een andere situatie dan destijds.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga sowieso weer macro economisch handelen. Dus ga gewoon weer de economische resultaten af. Morgen heb je al weer de Consumer Confidence van JPY. Maandag gaat King weer spreken. Dinsdag trade balance. En wat te denken van de Fed Funds? Dat is weer een typisch iets waar ik echt vol in durf te stappen.
Nee, dit is echt ultrakortetermijn handelen, daar heb ik geen verstand van.quote:Had je iets specifieks in gedachten?
Daar zullen we spoedig achter komen. Het is niet meer zo goed als jaren geleden, maar je hebt slechts een aantal pips nodig voor een leuke winst. Het feit is natuurlijk dat een 'we blijven op dezelfde' rente vaak nog wel gewoon positief wordt beantwoord met een aantal pips winst. (Al is het puur vanwege de HFTs)quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:13 schreef dvr het volgende:
[..]
Gelden daarbij nog wel dezelfde wetmatigheden als twee, drie jaar geleden? De bedrijfsresultaten staan onder druk, de Amerikaanse overheid heeft de rand van het schuldenravijn benaderd en de FED koopt geen staatsobligaties meer op. Dat is toch een andere situatie dan destijds.
Daar heb ik ook last van. Maar ik heb mezelf ook wel enigszins bezig gehouden met dat soort tools toen ik nog in loon dienst zat, en op zich valt dat wel mee. Ze zitten namelijk vaak in dezelfde richting en ik ben nog nooit enorm onder de indruk geweest.quote:Heb je trouwens nog geen concurrentie van High Frequency Trading-computers die dezelfde trucendoos toepassen als jij?
Ik heb zelf nooit bij een bedrijf gedaytrade, wel overwogen. Maar (gelukkig) nooit gedaan. Ken wel veel toko's die in die business zitten en mensen die er werken. Maar die zijn nooit tevreden geweest en ken ook niemand meer die er nu nog werkt. Accounts uitgestopt, centen weg. Dan moet je denken aan zaken zoals Amplify of Schneider trading.quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:36 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Interessant, zal het ook even volgen. Voor welk bedrijf heb je gedaytrade?
Volgens mij omschrijf je de kick die je er van krijgt. Voldoening krijg je er mi pas van als je de winst omzet in een mooie reis of de blijdschap van iemand die je een cadeau geeft?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niks is zo mooi als de voldoening die je uit beleggen kunt halen. Het is leuke training voor de hersens en ook goed voor je zelf beheersing. Beleggen heeft echt alles.
Voldoening haal je met name uit het feit dat je een plan hebt (om benjamins te verdienen) en dat dat lukt. Niet de benjamins zelf.quote:Op zondag 9 december 2012 00:23 schreef iamcj het volgende:
[..]
Volgens mij omschrijf je de kick die je er van krijgt. Voldoening krijg je er mi pas van als je de winst omzet in een mooie reis of de blijdschap van iemand die je een cadeau geeft?
Ik denk er precies zo over.quote:Op zondag 9 december 2012 00:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Je gaat beleggen om vrijheid te genereren, niet om geld uit te geven.
2008 were the good ol' times, maar ja nu niet in blijven hangen en komende jaren zorgen dat we het gaan verbeteren!quote:Op zondag 9 december 2012 03:44 schreef fedsingularity het volgende:
Cool! 2008 feelings... Wat gaat S_E doen?
Ik zal eens kijken of ik de zaak via een google spreadsheet live kan bijhouden maar heb nog niks gevonden wat precies in dat plaatje past. Ik gooi er waarschijnlijk wel een rendement curve bijquote:Op zondag 9 december 2012 09:08 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik denk er precies zo over.
Ga je ook je totale equitycurve posten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |