Wanneer gaat de politiek dit probleem eens op de agenda zetten en het bankstertuig een kopje kleiner maken? Het kan toch niet zo zijn dat deze criminelen de maatschappij blijven leegtrekken terwijl er mensen in hun eigen vuil blijven liggen omdat het teveel kost?quote:Financiële ramp bedreigt AMC en VUmc
AMSTERDAM - Voor de Amsterdamse ziekenhuizen AMC en VUmc dreigt een financiële ramp. Het blijkt dat ze voor vele miljoenen leningen hebben afgedekt met derivaten
Daarmee opent Het Parool.
Het ging vorig jaar bij het AMC om een schuld van 45 miljoen en bij het VUmc om 18 miljoen euro. In heel Nederland blijken ziekenhuizen voor een half miljard in het rood te staan wegens derivatenhandel.
Volgens universitair docent Robin Litjens van Nyenrode Business Universiteit zijn de contracten een „tijdbom”. Hij verklaart dat op basis van een steekproef onder zorginstellingen.
bron: Telegraaf
Nog steeds de banken, stelletje uitzuigers.quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:41 schreef beerten het volgende:
Huh? Banken bieden een product aan, met een risico. De klant, in dit geval het ziekenhuis, gaat een verbintenis aan. Met de wetenschap dat er risico's zijn.
Wie is hier nu niet helemaal goed bezig?
Really?quote:Op vrijdag 28 september 2012 13:59 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Nog steeds de banken, stelletje uitzuigers.
maakt niet uit met wat voor voorbeelden je komt.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Really?Dus als ik als bank jou een product aanbiedt (of je komt bij mij shoppen voor een product) en je hebt alle papieren waar je externe, ter zake kundige mensen naar kunt laten kijken, je zelf naar kunt kijken, de voorwaarden duidelijk zijn (zo niet, dan vraag je er naar etc) en jij tekent, OMDAT JIJ DAT WIL het contract, dan ben ik ineens een uitzuiger als blijkt dat jij na verloop van tijd niet meer kunt betalen en ik jou aan je getekende contract hou?
Maar dat vond je niet toen je met je hebberige handjes je krabbel onder het contract zette, en nu dat jij dan ten nadele uit die overkomst bijkt is de bank ineens een uitzuiger? Tja, had je het risico niet moeten nemen.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:06 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
maakt niet uit met wat voor voorbeelden je komt.
Zolang de financiele wereld de centjes boven het menselijke laten gaan, dan vind ik ze fout/schuldig/zumkotsen
Daarmee ga je voorbij aan het feit dat mensen de afgelopen jaren gezien hebben dat keer op keer de banken gered worden door overheden over de rug van de burgers op moment dat ze zelf teveel risico hebben genomen. Maar op moment dat de burger of bedrijven in problemen komen het een kwestie is van: "ja hallo je wist dat er risico aan zat dus niet zeuren maar betalen"....quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar dat vond je niet toen je met je hebberige handjes je krabbel onder het contract zette, en nu dat jij dan ten nadele uit die overkomst bijkt is de bank ineens een uitzuiger? Tja, had je het risico niet moeten nemen.
Joh? So what? Als het antwoord nee is is het antwoord nee. Toen ik ging hypotheekshoppen werd ik ook dood gegooid met beleggingshypotheken waarbij het rendement bij de ene nog mooier was dan de andere, tot wel X euro!!quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:14 schreef Mercer het volgende:
De banken hebben waarschijnlijk wel het product flink gepushd. En als je zo redeneert dat de bank niets te verwijten is, dan heeft bijv. DSB ook niets verkeerd gedaan.
Dus als de bank uit de zee wordt getrokken dan doe je maar gewoon de aanname dat dat bij jou ook gebeurd? Beetje zuur als je daar in de zee ligt met je aanname en je blijkt ongelijk te hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2012 14:18 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Daarmee ga je voorbij aan het feit dat mensen de afgelopen jaren gezien hebben dat keer op keer de banken gered worden door overheden over de rug van de burgers op moment dat ze zelf teveel risico hebben genomen. Maar op moment dat de burger of bedrijven in problemen komen het een kwestie is van: "ja hallo je wist dat er risico aan zat dus niet zeuren maar betalen"....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |