en dan alles verhuren en snel binnenlopen.quote:
jup!quote:Op zondag 18 november 2012 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb je topics aan elkaar gelinkt; maar wat er nu precies mis is gegaan weet ik niet
Je geeft aan dat je daar vaker last van hebt ? Dat hij geen nieuw deel opent maar altijd een los topic ?
oh, we kunnen verven (mijn neef kan schilderen, wij kunnen verven) en laminaat leggen (sangdrax) en vloerbedekking en zeil (ik). we doen er alleen een jaar over. maakt niet uit. we kunnen het wel, mits je geen kwali verwachtquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:
Laminaat leggen valt echt heel erg mee, dat kun je makkelijk zelf.
En is het vooral van boven naar beneden (en vice versa) gehorig, of van en naar de buren?
gehorig is alles hier. zowel van boven naar beneden als richting de buren. dus als selene hier beneden danst hoor je dat door het hele huis en als de buurman weer eens de kolder in zn kop krijgt en zn wijf verrot slaat ookquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:
Laminaat leggen valt echt heel erg mee, dat kun je makkelijk zelf.
En is het vooral van boven naar beneden (en vice versa) gehorig, of van en naar de buren?
Oh okay, dat valt dan nog mee.... leegtrekken en wat nieuws dus.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:25 schreef simmu het volgende:
nja, die zolder is het ergste niet hoorwe zijn hier toen ingetrokken met alle shit van de vorige bewoners (vies en oud en lelijk, toen al). gesloopt behang en gore vloeren overal
dat is me al 4 jaar een doorn in het oog
Als je het zelf kunt dan zou ik net geen cheap-ass kwaliteit kopen maar het wel zelf leggen; dan kost het niet te veel en kun je het meenemen naar een volgend huis.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:27 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, we kunnen verven (mijn neef kan schilderen, wij kunnen verven) en laminaat leggen (sangdrax) en vloerbedekking en zeil (ik). we doen er alleen een jaar over. maakt niet uit. we kunnen het wel, mits je geen kwali verwacht
nah, mijn ervaring is dat je dat toch niet doet. dingen passen net niet, je bent het beu. ik ga gewoon voor cheap, leuk en geluidsdempend. vooral geluidsdempend. maar bovenal: cheap! we hebben wel e.e.a. achter de hand hoor, maar dat willen we graag zo houden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je het zelf kunt dan zou ik net geen cheap-ass kwaliteit kopen maar het wel zelf leggen; dan kost het niet te veel en kun je het meenemen naar een volgend huis.
jup, alle vloeren hier zijn hout. van die groene vierkante dingen zoals onder laminaat gaat niet?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef lady-wrb het volgende:
je hebt zeker houten vloeren? dan moet je iets op de vloer hebben van hardboard ofzo als ondervloer. die naden blijf je zien door zeil heen. zeker bij goedkoop zeil.
dat niet, maar die naden blijf je echt zo zien. bij luca op de kamer heb ik het geprobeerd door ze met ducktape aan elkaar te plakken, die naden te verminderen, maar je blijft het toch nog zien.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
Hardboard kost ¤ 7 voor een stuk van 121x244 bij de Gamma, dat zijn dus in principe de kosten niet.
neeeeeeeeeee die juist niet, want dan trap je door je zeil heen als je op hakke loopt of een iets te zware tafelpoot of bureau of stoelpoot drukt er zo doorheen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:02 schreef simmu het volgende:
[..]
jup, alle vloeren hier zijn hout. van die groene vierkante dingen zoals onder laminaat gaat niet?
doh! niet aan gedacht idd. en overal laminaat lijkt me (voor nu!) ook weer niks. denk ik. maar ik ga dit weekend eens even kijken wat zo ongeveer de kosten zullen zijn. ter vergelijking ga ik ff uit van 120 m2 huis!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
neeeeeeeeeee die juist niet, want dan trap je door je zeil heen als je op hakke loopt of een iets te zware tafelpoot of bureau of stoelpoot drukt er zo doorheen.
niet doen hoor!
Je hebt je ingeschreven?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:30 schreef simmu het volgende:
er valt niks te bieden, doet onze woningbouw niet aan. er valt in te schrijven en eigen huurders krijgen voorrang
dat beslissen we vanavondquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
en tsjek!quote:
een trap is zo ingebouwd hoor. hebben we hier ook laten doen. kostte niet eens zo heel veel (iets van 700 euro incl. montage )quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:40 schreef simmu het volgende:
ik vergiste me trouwens, tis de hoekwoning van een rijtje van 4![]()
zowel boven als beneden dubbel glas, wel houten kozijnen. carport met golfplaat erop, ranzig, maar de palen staan stevig. hr combi ketel erin uit 2008.
nja. ons insziens (en zeg gerust als je denkt dat we het heul verkeerd inschatten) kunnen we er zo in met een laminaatje en een behangetje en is de rest voor later. de tuin loopt wat scheef af op het grasveldje. nja. geen vaste zoldertrap. nja, och, met 4 slaapkamers boven benoem ik die zolder wel ff tot bergruimte tot we kunnen verbouwen. kozijnen vervangen: kan later, tuin wat opknappen idem; er is een zithoekje en een speelveld voor de kinderen *en* ruimte voor de auto!
overigens wist ik al maanden dat dit in de verkoop of de verhuur zou komen en de rest van het rijtje is koop, dus ik kijk al maanden 2x per week op de site van de woningbouw. al maanden rijden er busjes af en aan
het kost ook een boel ruimte denk ik. we hebben nu boven 3 slaapkamers en een zolder bestaande uit mijn kamer en de cv ruimte. ik kan prima leven met boven 3 slaapkamers en dan mijn kamer en dan 'geen' zolder. die zolder is dan zo eigenlijk gewoon een prima mancave voor sangdrax! geen vrouw, geen kinders!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:37 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een trap is zo ingebouwd hoor. hebben we hier ook laten doen. kostte niet eens zo heel veel (iets van 700 euro incl. montage )
een vlizotrap dan. ook handigquote:Op dinsdag 16 juli 2013 22:50 schreef simmu het volgende:
[..]
het kost ook een boel ruimte denk ik. we hebben nu boven 3 slaapkamers en een zolder bestaande uit mijn kamer en de cv ruimte. ik kan prima leven met boven 3 slaapkamers en dan mijn kamer en dan 'geen' zolder. die zolder is dan zo eigenlijk gewoon een prima mancave voor sangdrax! geen vrouw, geen kinders!
Dit misschien?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 21:40 schreef simmu het volgende:
nja. ons insziens (en zeg gerust als je denkt dat we het heul verkeerd inschatten) kunnen we er zo in met een laminaatje en een behangetje en is de rest voor later.
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:01 schreef simmu het volgende:
volledig gestript, nog geen keukenblok erin.
jaaaah, die nog welquote:
ik realiseer me net dat als we het mogen kopen, ik eenquote:Op woensdag 17 juli 2013 08:35 schreef Leandra het volgende:
Ik miste dat keukenblok zo in het rijtje "laminaatje en behangetje"
quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:36 schreef simmu het volgende:
[..]
ik realiseer me net dat als we het mogen kopen, ik eennieuwe keuken
mag uitzoeken!!! en hell yeah! *met* inbouwmeuk zoals een vaatwasser
Ah, dus dan moet je toch nog even de stukadoor laten komen voor je kunt behangen, want gatenbeton is geen echt goede ondergrond voor behang.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:16 schreef simmu het volgende:
nope, kaal beton met gaten erin. which reminds me, ff de woningbouw bellen als behulpzame buurben benieuwd wanneer we mogen bezichtigen
![]()
heeel stilletjes ook! niet op funda, geen bordje in de tuin, helemaal niks behalve op de site van de woningbouw. tis dat ik al maanden trouw tweemaal per week ff tjesk, anders had ik hem gemist.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:26 schreef Basp1 het volgende:
Ook wel vreemd dat dit midden in het vakantieseizoen op de markt wordt gezet. Vage vermoedens mode aan, er zal wel een kennis of vriendje van de WBV kliek in willen en op deze manier wat meer kans maken.
In ieder geval veel succes ermee.
Ik heb op mijn slaapkamer gewoon direct op het beton geverfd ziet er mooi industrieel uit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, dus dan moet je toch nog even de stukadoor laten komen voor je kunt behangen, want gatenbeton is geen echt goede ondergrond voor behang.
Hier in tilburg staan ook de meeste huizen die men van de WBV te koop aan bied niet altijd op funda. Daarvoor hebben ze gewoon een eigen site ontwikkeld met meerdere wbv's in het land .quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:35 schreef simmu het volgende:
[..]
heeel stilletjes ook! niet op funda, geen bordje in de tuin, helemaal niks behalve op de site van de woningbouw. tis dat ik al maanden trouw tweemaal per week ff tjesk, anders had ik hem gemist.
grote kans trouwens dat we toch best veel nog gaan laten doen ipv zelf. sangdrax is megadruk op zn werk en met zn pa gaat het ook al niet goed (die is nu uitbehandeld, zoals dat heet)
Ja, dat kan wel, maar een behangetje lijkt me, zeker in combinatie met kleine kinderen en laminaat, toch wel zo handig, en dan heb je wat beters nodig dan gatenbeton.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb op mijn slaapkamer gewoon direct op het beton geverfd ziet er mooi industrieel uit.![]()
Maar om mijn woonkamer zo te maken lijkt me wat te modern.
Van de andere kant heb je zo wat stift over geverfd. Op behang heb je dan een probleem , of je moet van dat plastic behang hebben waar je de stift/waskrijt vanaf kan krijgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 09:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar een behangetje lijkt me, zeker in combinatie met kleine kinderen en laminaat, toch wel zo handig, en dan heb je wat beters nodig dan gatenbeton.
ik heb al 2 x gebeld vandaagquote:Op woensdag 17 juli 2013 09:24 schreef Queller het volgende:
Tromgeroffel!
Enig idee wanneer ze beslissen?
nopequote:
Waarom pas morgen en niet vandaag dan is het al eind "volgende" week.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:29 schreef simmu het volgende:
[..]
nope
morgen gaan we denk ik zelf bellen. want ik wil graag wel weten waar we aan toe zijn
ik ben een beetje bang om al te lustig over te komenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom pas morgen en niet vandaag dan is het al eind "volgende" week.
Ze zullen toch niet zo commercieel zijn dat ze voor jullie de prijs omhoog schroeven. Als men toch gezegd heeft dat ze aan het begin van de week wat laten weten, is donderdag een mooie dag om te laten weten dat het begin wel al voorbij is en nog net geen einde van de week is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:56 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben een beetje bang om al te lustig over te komen
Je kunt natuurlijk er ook zelf alles gaan doen om de hele tijd flink wat herrie te gaan veroorzakenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef simmu het volgende:
we staan derdes. de eerste wilde niet. de tweede is nu aan het kijken. ik hoop heel hard dat die gaan kijken net als de buurman aan de gang gaat (zoals elke dag) met zn blaadjesblaasding!
ik weet wel wat, ik vraag de overbuum wel ff offie er flink wil rondhangenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk er ook zelf alles gaan doen om de hele tijd flink wat herrie te gaan veroorzaken
Je kunt ook wat van die autistische petjes fokkers uitnodigen om te hangen in jullie straat en hun auto te showen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:51 schreef simmu het volgende:
[..]
ik weet wel wat, ik vraag de overbuum wel ff offie er flink wil rondhangendie doet onze tuin en is hier een beetje de lokale catweazel. dat jaagt wel lekker weg
voor dezelfde prijs of minder?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:09 schreef simmu het volgende:
nope, helegaar niks. wel een aanbod van die vriendin hier tegenover dat we ook wel hun huis mogen kopen zo rond oktober
meer.quote:
Zelf een bouwtechnisch rapport laten opstellen, het voordeel is dat je weet hoe de afgelopen jaren met het (onderhoud) van het huis is omgegaan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 16:42 schreef simmu het volgende:
[..]
meer.
en ik heb zo ook mijn twijfels over of het wel een goed idee is om te kopen van vriendenik hou het ff in de ijskast!
Als je hem eruit sloopt en het plafond begint door te hangen dan was die dragend.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?
iemand?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?
iemand?
Op de tekening inderdaad en kloppen op de muren en kijken of de materialen verschillen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:
Op de tekening van een huis is een dragende muur anders aangeduid dan een niet-dragende muur.
En gefeliciteerd natuurlijk![]()
![]()
![]()
we hebben het over mijn schoonpa. rede heeft er allemaal niks mee te makenquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:37 schreef PeuRac het volgende:
Ik snap de paniek om asbest niet? Er is niks mis mee, zolang je huis niet in de fik vliegt (en dan heb je nog veel problemen) of je gaat breken/boren erin.
Alleen als je er (veel) mee werkt dan is het gevaarlijk. Zolang het gewoon op de plek zit is het compleet onschadelijk.
Een huis kan je ook in fases opknappen toch? Of moet echt heel nodig gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
enfin. wat ik vooralsnog eruit gevist heb mbt wat er allemaal gedaan moet worden, met een eerste (voor zover ik weet) schatting:
gevel voegwerk 500 (volgens het bouwkundig rapport)
buitenschilderwerk (via onderhoudsgedoetje) 175 (volgens het bouwkundig rapport)
roest leiding weghalen ?
roest stopkraan losmaken ?
stuccen 3750 (schatting op basis van m^2)
vloerafwerking loopt infoaanvraag over
wandafwerking loopt infoaanvraag over
trap ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
keuken 5000
badkamer ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
nja. zo ff 1-2-3 wat ik denk dat hendig zal wezen om nu direct aan te pakken, gebaseerd op het bouwkundig rapport. het hanteerde een becijfering van 3 tot 8. de meeste zaken kregen een 7 (slijtage begint zichtbaar te worden, ken nog wel ff) behalve de binnenwanden en kozijnen, de badkamer, de keuken, die kregen een 6 (eerste gebreken zichtbaar, verouderingsproces is op gang gekomen). de algemene onderhoudstoestand werd als voldoende omschreven.
even wat specifieke vragen:
ze hebben het over plaatselijk beschadigd schakelmateriaal en geen meterkastslotje, wat bedoelen ze daarmee (tis trouwens gewoon net als hier 5 groepen en aardgedoe enzo). het staat verder als 7 beoordeeld.
wanneer moet je nou je schoorsteen laten vegen?
de tegeltjes in de badkamer klinken hol. werd aanbevolen om mee te nemen met de wandafwerking. wat kost dat ongeveer? (als je niet het duurste, maar ook niet het allergoedkoopste neemt en laat doen dan. doet de stucmeneer dat dan ook?).
hij heeft het over licht zwetende verlijming toilet riool kruipruimteook weer met een 7 beoordeeld. geen idee wat ze daar bedoelen......
enfin. een heleboel informatie opeens, waar ik graag maandag wat meer helderheid in wil mbt wat het allemaal gaat kosten. want op de prijs valt niet te onderhandelen, maar op bv stucen via hun met bv korting wellicht wel. (alhoewel ik het donker inzie hoor). nja. ik wil sowieso helder een schatting hebben mbt wat er echtechtecht gedaan moet worden voordat ik watdanook beslis
meterkast met een slot afsluitbaar volgens de wet?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:17 schreef klaaskootstra1 het volgende:
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.
er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².
De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.
Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.
Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
over dat schilderen 2 dingetjes; tis wandafwerking. dus bv glasvezel behang is wellicht een plan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².
De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.
Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.
Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
ja, precies! alhoewel zelf een ikea keuken installeren me dan weer beangstigd hoorquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:46 schreef -mandy- het volgende:
Je kunt keukenkastjes ook schilderen met speciale verf of een ikea-keuken installeren bv
Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aanquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:
Is jeniet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?
Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Dan help ik met schilderenquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aan
ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussenquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:
Is jeniet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?
Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Dan kun je zelf beter geen keukens plaatsen idd :pquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussen
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:40 schreef simmu het volgende:
[..]
er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?
nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:
[..]
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.
Die 500 voor het schilderen van de buitenboel, weet je het zeker?
Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:27 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?
geen open keuken, en die gaat er niet komen ook, want de muur tussen woonkamer en keuken is een dragende muur en zo graag hoef ik geen open keuken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:
[..]
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.
Die 500 voor het schilderen van de buitenboel, weet je het zeker?
da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbentquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)
Voor 35 p mnd kan ik een all incl onderhoudscontract nemen bij de woningbouw, maar die zijn waardeloos hier *ervaring* dus wij doen alles zelf. (Met schilderen heb ik nu wel een ingehuurde hulp) We hebben uitgerekend dat we in die 15 jaar dat we hier wonen en zelf onderhoud doen véél goedkoper uit zijn idd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:35 schreef simmu het volgende:
[..]
da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbent
klinkt best positiefquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:04 schreef simmu het volgende:
zo. ook bij de hypotheekboer geweest. verschillende scenario's doorgesproken. eigen geld er wel in, eigen geld er niet in. mag je de verbouwgedoetjes meenemen in je hypotheek of niet (blijkt van wel), hoe zijn de maandlasten dan?
we zijn voor het gemak uitgegaan van een meest ongunstige scenario: alles via de hypotheek. aankoopsom, kosten koper en verbouwing. en dan blijkt het voor ons nog prima te doen qua maandlasten en vooruitzichten mbt allerhande regelingen zoals hypotheekrenteaftrek enzo. mogen we ook trouwens, dit vanwege het idee dat het huis realistisch geprijst is en de verbeteringen ook aanbevolen worden in het bouwkundig rapport.
eerlijk gezegd vind ik het ook niet fijn om al ons spaargeld erin te steken, ik zie het al helemaal ervan komen dat we dan dat gedaan hebben, lekker in ons mooie huisje zitten (blut) en dan begeeft in 1 week tijd de auto het, de droger en oops een lekkage. en dan? als we het via de hypotheek doen, kunnen we altijd nog tussentijds kosteloos 10% aflossen.
nou ja goed. nachtje over slapen en dan beslistijd!
Gefeliciteerd!!!!!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef simmu het volgende:
we zijn eruit; we gaan ervoor![]()
![]()
![]()
![]()
over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef simmu het volgende:
we zijn eruit; we gaan ervoor![]()
![]()
![]()
![]()
over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door
ikke wel, manlief niet. maar met zn twee kunnen we aardig "de een wil graag maar de ander moet over de streep" spelen. is ook een reden waarom ik hier ga kijken voor die badkamer. als ze me hier naaien blijft dat niet onopgemerkt zeg maarquote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk hedat uitzoeken.
Kan je onderhandelen? Nee? Neem iemand mee voor bij je keukenboeren en badkamerboeren. Voor je het weet is je een poot onder je lijf uitgedraaid.
En kwalitatief zeker niet minder dan andere keukenboeren, en zelf monteren hoef niet. Tegen meerprijs installeren ze heel je keuken!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:30 schreef Gieliovd het volgende:
Keukenboeren zijn PER DEFINITIE boeven.
50% korting is niet gek. Wat voor broodzak ben je dan als verkoper!
Ikea, ik blijf erbij. Het is allemaal hetzelfde in de markt: spaanplaat, melamine, scharniertjes, greepjes... en dan is de print of het paneel bepalend. Leg er een mooi stuk graniet composiet op klaar.
goeie!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:50 schreef moussy het volgende:
doe anders 1-2 jaar een onderhoudsgedoetje, ben je van de kleine valkuilen in het huis af,opzeggen en dan is het een kwestie van bijhouden(wel goed je contract, kleine lettertjes nalezen of dat kan, maar dat red jij
)
ja, da's dan weer net het enige wat we wel kunnenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik zou gewoon een aannemer inschakelen want als je geen twee stukken laminaat geklikt krijgt is dat je enige optie.
Ik zou het wel stucken denk ik, maar dat ben ik als leek.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:04 schreef simmu het volgende:
nog even een ander vraagje, want *als* we er direct een andere keuken indoen, moeten denk ik ook de oude tegeltjes enzo weg. moet dat dan gestuct worden nog door een vakmeneer? en nieuwe tegeltjes als de keuken er al inzit of niet? door weer een andere vakmeneer?en wie haalt de oude keuken eruit?
/klusn00b-alert
En ook gemakkelijker als er problemen zijn, heb je ook minder afschuifpolitiek wie wat gedaan heeft en de schuldige is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:27 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, da's dan weer net het enige wat we wel kunnenen verven, zowel muren als meubels.
maar ik had me idd ook al bedacht dat het niet handig is als er vanalles door elkaar loopt. laat het toeval nu zijn dat de dorpsschilder/behanger/gevelreiniger/buitenschilder(ook onderhoudscontracten) ook optreed als aannemerdus ik ga morgen er eens een mooie lange mail aan weiden. ik ken ze niet anders dan dat ze prima werk afleveren en het zou toch echt heel fijn zijn als alles onder 1 (makkelijk benaderbaar) paraplu gaat zeg maar
Lucht je hart maar.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:34 schreef simmu het volgende:
en nu snap ik waar de term "aannemer" vandaan komt
Dan moet je ze wel verrekte goed ontvetten. Want als je dat niet doet knapt de hele rotzooi weer los.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:32 schreef Djeez het volgende:
Je kunt ook over oude tegeltjes heen plakken. Geen probleem, al wordt het aanrecht dan wel een paar millimeter korter
hoefde niet, is nadrukkelijk gezegdquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb je bij je bod een ontbindende voorwaarde opgenomen ten behoeve van de financiering?
we hebben geen verrassinkjes (ook geen stiekeme scheidingsplannen of watdanquote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:34 schreef mark_dabomb het volgende:
Ik ken jullie persoonlijke situatie niet maar het kan maar zo zijn dat de bank iets ziet bij jullie wat gevolgen heeft voor je hypotheek. Nu je geen ontbindende voorwaarde hebt opgenomen kan je daar niet meer op terugkomen. Mocht het finaal uit de hand lopen en je krijgt geen financiering krijg je te maken met een boeteclausule.
asap asap, geen zorg. ff nog het weekend drukker dan druk met schoonpa.quote:
dan nog kunnen er problemen komen waar je zelf weinig aan kan doen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:37 schreef simmu het volgende:
[..]
we hebben geen verrassinkjes (ook geen stiekeme scheidingsplannen of watdan) en het ook met de adviseur doorgesproken hoor. en het is hier met die woningbouw wel vaker voorgekomen dat iemand de financiering toch niet rondkreeg.
onze financiele situatie is heel eenvoudig doch netjeslaten we het daarop houden
je hoeft je echt geen zorgen te maken
ik zie net op het formulier staan: "onder voorbehoud van financiering?" --> "ja"quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:17 schreef loecje het volgende:
[..]
dan nog kunnen er problemen komen waar je zelf weinig aan kan doen.
wij zaten met ons huisje ook al bijna aan de grens omdat de hypoteekverstrekker teveel aanvragen hadden gehad(tja stunten met lage rentes) + onderbezetting ivm vakantie.
zo'n ontbindende voorwaarde kost je niets extra's dus waarom niet?
de deur van de keuken naar de hal gaat iig dicht, wat zou het ongeveer kosten om die open keuken te creeeren?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:19 schreef ueberduitser het volgende:
Simmu, nog even achter de PM wilde ik je nog wel even feliciteren!![]()
Ik zat je plattegrondje even te bekijken en weet je zeker dat je geen open keuken wilt?
Die dragende muur is wel te onderbreken, een stalen balk is zo ingebracht en je hebt veel meer nuttige ruimte. Deur van de keuken naar hal dichtmaken, heb je in de keuken en hal meer wandruimte.
Toekomst:het raam achter in de woonkamer vervangen door een schuifpui, die je nog weer later eventueel kunt verplaatsen als je de woning ooit over de gehele breedte 2,5 meter uitbouwt naar achteren. (vrienden van me hebben een soortgelijke plattegrond en hebben dat ook gedaan)
Succes, en je weet me te vinden voor de keuken.
Durf ik niet precies te zeggen. Ik moet ook nog een deurgat in een dragende muur vergroten tot een doorgang van 2 meter, dus ik zit met net zo'n klusje. Ik heb er ¤1000,- voor gerekend, maar ik denk dat dat bij mij nog wel eens goedkoper uit kan vallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:25 schreef simmu het volgende:
[..]
de deur van de keuken naar de hal gaat iig dicht, wat zou het ongeveer kosten om die open keuken te creeeren?
in de toekomst staat nog wel e.e.a. op het programma: ik wil heel graag een echte veranda en dan idd via de woonkamer erin en eruit. moet ravi wel wat groter zijn, want die kan echt niet met glazen wanden merkten we dinsdag bij de adviseur(ezels stoten zich geen 2 keer aan dezelfde steen, ravi wel aan dezelfde ruit)
in het contract staat dat zij niet weten of het er zit. bladieblabla we nemen geen aansprakelijkheid want we weten niet of er iets zit. is gebruikelijk met woningen uit die tijd (die clausule in het contract). juridisch ligt het allemaal wat moeilijker dan dat heb ik begrepen. als zij het hadden kunnen weten is er wel degelijk mogelijkheid om ze aansprakelijk te stellen. aangezien ze vlak voor het de verkoop in ging asbest daar weggehaald hebben, hebben wij dus een sterke zaak mocht er toch wel asbest inzitten.quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:36 schreef simmu het volgende:
woehoe![]()
![]()
![]()
voorlopig contract (onder voorbehoud van financiering) getekend![]()
woensdagochtend neemt de potentiele aannemer (gewoon de dorpsaannemer, die is verder prima ook trouwens, blijkt), dus als die nog maffe dingen ziet kunnen we er nog onderuit. maar zulks verwacht ik niet
Hee dat is fijn nieuws, gefeliciteerd!quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:36 schreef simmu het volgende:
woehoe![]()
![]()
![]()
voorlopig contract (onder voorbehoud van financiering) getekend![]()
woensdagochtend neemt de potentiele aannemer (gewoon de dorpsaannemer, die is verder prima ook trouwens, blijkt), dus als die nog maffe dingen ziet kunnen we er nog onderuit. maar zulks verwacht ik niet
onderschat de knulligheid van onze woningbouwvereniging nietquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:51 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Hee dat is fijn nieuws, gefeliciteerd!![]()
Als ze asbest verwijderd hebben, zal er toch ook wel een inventarisatierapport zijn?
Als een wbv asbest gaat verwijderen zonder inventarisatie is het niet best.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:27 schreef simmu het volgende:
[..]
onderschat de knulligheid van onze woningbouwvereniging niet![]()
laatst was er ook al een incidentje met sloopwoningen en een renovatie
dat ze zeggen dat het er niet is wil nog niet zeggen dat het er niet is. maar ik ga morgenochtend meer horen. die aannemer heeft in het huis ertegenover gewoond en die zelf opgeknapt. die weet het welquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Als een wbv asbest gaat verwijderen zonder inventarisatie is het niet best.
het is een hele handige afzetplek voor pannendeksels en spatels!quote:Op woensdag 4 september 2013 22:58 schreef bleiblei het volgende:
Heb je het fornuis al gekocht? Want indien mogelijk zou ik em ruilen voor gewoon 6 pitten. Wij hebben nml. ook een frytop en het ding is in 5 jaar, 2 keer gebruikt.
volgens de handleiding moet je er direct als je klaar bent een beetje water in doen, dan na het eten direct schoonmaken. en och; mijn wok mag ook niet zomaar in de vaatwasser en mijn hapjespan al evenmin, dus dat soort dingen ben ik wel gewendquote:Op donderdag 5 september 2013 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
Het schoonmaken is gewoon wat uitdagender dan bij een pan. Al zijn daar technieken voor
ik snap dan weer niet dat degene in het filmpje op het einde nog weer met de vuile doek over de plaat gaat.quote:
nja, dan past het allemaal net niet lekker meer. dus dat wil je denk ik ook niet.quote:Op donderdag 5 september 2013 20:13 schreef loecje het volgende:
eerst de keuken, dan het laminaat en als laatste het fornuis op zn plek?
nah, dan ga ik liever voor iets heel anders. blauw bijvoorbeeld. en dan boven de gootsteen over de lengte dan ook een blauwe plankquote:Op donderdag 5 september 2013 20:38 schreef loecje het volgende:
je hebt tegenwoordig hele mooie stukken zeil. lijkt net laminaat of tegels.
We hebben Novilon op de hele bovenverdieping laten leggen, en de buurvrouw was verbaasd dat dat wat in de slaapkamers lag Novilon was.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:50 schreef Troel het volgende:
Ik zou sowieso voor zeil gaan, is gewoon vele malen praktischer dan echt hout (al dan niet geperst of wat dan ook)!
Ik heb geen novilon, dat van mij was volgens mij goedkoper, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat ik een echt houten vloer heb liggen inderdaadquote:Op donderdag 5 september 2013 21:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
We hebben Novilon op de hele bovenverdieping laten leggen, en de buurvrouw was verbaasd dat dat wat in de slaapkamers lag Novilon was.
Ze dacht dat het laminaat was
Het was idd wel prijzig, maar de prijs was inclusief leggen, dus in feite viel het wel mee, voor 1100nogwat was de hele bovenverdieping (behalve) de badkamer gedaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 21:58 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb geen novilon, dat van mij was volgens mij goedkoper, maar er zijn nog steeds mensen die denken dat ik een echt houten vloer heb liggen inderdaad
ik ga dit ff in de groep gooien! is dat novilon dan los of geplakt?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was idd wel prijzig, maar de prijs was inclusief leggen, dus in feite viel het wel mee, voor 1100nogwat was de hele bovenverdieping (behalve) de badkamer gedaan.
Los gelegd, alleen bij de deuren aan elkaar geplakt (geen drempels)quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:31 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ga dit ff in de groep gooien! is dat novilon dan los of geplakt?
dat ken ook nog, maar zou dat niet lelijk worden?quote:Op vrijdag 6 september 2013 09:03 schreef Basp1 het volgende:
Maar over de onderkant van het fornuis komt er daar geen afdekplaat voor net zoals bij de rest van de kastjes in je keuken?
Ik zou dat wel doen als het mogelijk is anders heb je dat er allemaal rotzooi onder het fornuis kan belanden.
het fornuis even loskoppelen, naar voren trekken, vloertje leggen, fornuis terug zetten, aankoppelenquote:Op donderdag 5 september 2013 19:13 schreef simmu het volgende:
dan nu een vraag voor de (al dan niet iets) ervarener klussers onder jullie, want dat fornuis levert wel een klein probleempje op. want het staat op pootjes. normalitair zet je eerst de keuken erin en dan de vloer, zeker met laminaat. maar hoe leg je dan onder dat fornuis het laminaat?
zit je dan niet met een hoogteverschilletje opeens?quote:Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
het fornuis even loskoppelen, naar voren trekken, vloertje leggen, fornuis terug zetten, aankoppelen
als je je keuken op exact dezelfde hoogte laat zetten als je fornuis wel. Oplossing: hoogteverschil incalculerenquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:40 schreef simmu het volgende:
[..]
zit je dan niet met een hoogteverschilletje opeens?
Dat valt dan best mee. 2K verschil is niet zo heel veel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:21 schreef simmu het volgende:
zo. de offerte van de aannemer is binnen![]()
we zijn domweg uitgegaan van gewoon alles wat we gedaan willen hebben en dat allemaal netjes onderverdeeld (in overleg zo gedaan. hij weet dat we dingen gaan schrappen ivm budget. in deze offerte is echt alles meegenomen. binnenverfwerk (alles. tot deuren aan toe. deuren plinten, trapplinten. alles), buitenverfwerk, muurtje dicht in de keuken, boven de inbouwkast weg tgv de badkamer). echt alles is netjes aangegeven. dit aan materiaal (dit spul) en zoveel aan arbeid enzo. nu moeten we dus gaan kiezenons budget is 10 k en de offerte is nu dus voor 12k (en een beetje).
dus we gaan er dit weekend even goed naar kijken en dan komende week weer in overleg
Het ligt er soms maar net aan hoe het omschreven is in de offerte, aannemers schrijven naar mijn mening al snel iets op als meerwerk, omdat het net niet zo omschreven staat in de offerte als dat het omschreven is.quote:Op zondag 15 september 2013 10:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
En maak de aannemer ook duidelijk dat je geen verrassingen wilt zien in de factuur onder het kopje: " Meer werk" , dat gebeurt ook nog wel eens.
14 oktoberquote:
als het niet voorzien was, is het een verrassing hequote:Op zaterdag 28 september 2013 16:40 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Hoe is de uitbreiding van de meterkast een verrassing?
Ik ben in ieder geval heel benieuwd !quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:07 schreef simmu het volgende:
ik benoem bij deze de badkamer tot zorgenkindje...... eerst gedoe met een uitzendkracht (die er dus nu niet meer werkt), nu weer de meneer die het zou doen in het ziekenhuis. gedoe, gedoe, gedoe.....
het wordt wel een mooie badkamer. wel van het type "je haat het of je houdt ervan"![]()
ik zal het ontwerp morgen wel ff inscannen! kunnen jullie haten of houden van
Ik ook!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval heel benieuwd !
nee joh, niet kado. dat *is* gewoon van hun (nou ja. de woningbouwvereniging). ze wilden gewoon de schutting op de erfgrens zoals het kadaster het aangeeft. waarom zou ik daarover gaan lopen kutten?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Gelijk een halve meter cadeau doen aan je buren. Dat gaat nog wat worden de komende jaren.
Je kunt natuurlijk ook direct de confrontatie zoeken met je toekomstige buren, dat verhoogt het woongenot natuurlijk ookquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:02 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Gelijk een halve meter cadeau doen aan je buren. Dat gaat nog wat worden de komende jaren.
Ik vind het vrij onbeschoft om gelijk op de nieuwe buren af te stormen wanneer ze net de sleutel hebben gekregen en gelijk eisen te deponeren. Over zulke dingen slaap ik liever een extra nachtje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook direct de confrontatie zoeken met je toekomstige buren, dat verhoogt het woongenot natuurlijk ook
ze zijn er al een tijdje over bezig hoor, zeg, toch zeker al een week of wat. en wij vonden het ook vrij onbeschoft, dus we hebben ze een paar weken laten hangenquote:Op zondag 13 oktober 2013 12:54 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik vind het vrij onbeschoft om gelijk op de nieuwe buren af te stormen wanneer ze net de sleutel hebben gekregen en gelijk eisen te deponeren. Over zulke dingen slaap ik liever een extra nachtje.![]()
oh, ja joh! dat zijn ze direct komen fixen van de woningbouwquote:
Handig op deze manier, een huis kopen van de woningbouw.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:29 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ja joh! dat zijn ze direct komen fixen van de woningbouw
gewoon een belletje gedaan.
met het fixen van de ene leiding slooptie die gozerd de andere, dus die moest ook gefixt en toen moestie in de kruipruimte zijn en nu is die zwetende leiding ook gelijk gefixtquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Handig op deze manier, een huis kopen van de woningbouw.
Een beetje opslagruimte is nooit verkeerd; kun je straks de oliebollen ook lekker in de schuur bakken enzoquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:59 schreef simmu het volgende:
de oude keuken hebben we trouwens in de schuur gezet. leek ons wel handig eigenlijk. kan fijn een frituurpan op, hebbie kasjes enzo. helemaal goed
Dus de pro's hier zijn geen favoriet?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben gek op badkamersEn ook op mensen met net zo weinig kluskennis als wij
Bij deze heb je een officiele uitnodiging te pakken om iets nuttigs te komen zeggen over CV's en aanverwante zaken in mijn topicquote:Op dinsdag 12 november 2013 17:48 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dus de pro's hier zijn geen favoriet?![]()
quote:Op dinsdag 12 november 2013 17:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij deze heb je een officiele uitnodiging te pakken om iets nuttigs te komen zeggen over CV's en aanverwante zaken in mijn topic
quote:
Ik zie het helemaal voor mequote:Op dinsdag 12 november 2013 18:58 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
weinig up te daten hier trouwens. de leidingen enzo zijn omgelegd in de keuken en er is gestuct en oude badkamer ligt eruit met slechts een oopsie die niet zo erg is. (er zaten 2 wasbakken aan weerszijden van de muur tussen de badkamer en de slaapkamer. sangdrax zei nog "zeg, zouden die aan elkaar vastzitten" en de bouwvakdude zei "nah". enfin, u raadt het al......
ja, klopt. die is hier alleen voor de show, want die kopen we ws gewoon bij de ikea of de action ofzoquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:23 schreef ueberduitser het volgende:
Nice! Hang alleen wel de wc rol aan de andere kant.
Is een wastafelmeubel niet iets? Heb je gelijk wat bergruimte.
Moest even terug lezen, maar ik snap het!quote:Op dinsdag 12 november 2013 20:34 schreef simmu het volgende:
[..]
remember ravi en de hypotheekadviseur en de glazen wand en hetr verhaal over de ezel? de score bij de laminaatman was: heul veul bloed en een tand door zn lip![]()
daarom trouwens ook al geen douchespatwand maar gewoon een douchegordijntjequote:Op dinsdag 12 november 2013 20:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Moest even terug lezen, maar ik snap het!
het is een douchegordijn of een steeds weer kapot scherm. als je iets beters weet, graag!quote:
Een beter scherm kopen? Waarom gaat die bij jullie steeds kapot?quote:Op dinsdag 12 november 2013 21:22 schreef simmu het volgende:
[..]
het is een douchegordijn of een steeds weer kapot scherm. als je iets beters weet, graag!
we heben er nu ook geen hoor, het is meer dat ik voorzie dat er problemen van komen, ongeacht de kwaliteit van het ding. ofwel gaat het ding stuk, ofwel (bij betere kwaliteit) het kinderhoofd in kwestie wat er tegenaan komt. mijnessen zijn nu eenmaal niet zo handig. ik heb gezien hoe dat gaat bij vriendinnen, dan heb ik dus zoiets van "nee, dank je. hoef ik niet"quote:Op woensdag 13 november 2013 08:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een beter scherm kopen? Waarom gaat die bij jullie steeds kapot?
Je hebt ze die je wegklapt tegen de wand. Die lijken me minder kwetsbaar dan een vast scherm.quote:Op woensdag 13 november 2013 08:25 schreef simmu het volgende:
[..]
we heben er nu ook geen hoor, het is meer dat ik voorzie dat er problemen van komen, ongeacht de kwaliteit van het ding. ofwel gaat het ding stuk, ofwel (bij betere kwaliteit) het kinderhoofd in kwestie wat er tegenaan komt. mijnessen zijn nu eenmaal niet zo handig. ik heb gezien hoe dat gaat bij vriendinnen, dan heb ik dus zoiets van "nee, dank je. hoef ik niet"beter geen scherm dan een scherm wat na een half jaar met ducktape gefixt moet
die zijn evengoed kut met kleintjes. en voor zo'n muurtje wat ud voorstelt, is denk ik geen ruimte. maar wij vinden een douchegordijntje geen probleem hoorquote:Op woensdag 13 november 2013 08:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt ze die je wegklapt tegen de wand. Die lijken me minder kwetsbaar dan een vast scherm.
hoera! het bleek een bug. OUD / SecretSanta 2013 - 17 - Met hoofdverdachten en tunnelvisie..quote:Op zondag 18 november 2012 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb je topics aan elkaar gelinkt; maar wat er nu precies mis is gegaan weet ik niet
Je geeft aan dat je daar vaker last van hebt ? Dat hij geen nieuw deel opent maar altijd een los topic ?
We halen elke keer een trekker over de klapwand en schoonmaken is daardoor een makkie.quote:Op woensdag 13 november 2013 21:48 schreef loecje het volgende:
Owja ik ben voor een douchegordijn :p
Maar dan wel een goede die niet naar je toe komt en heet gewassen kan worden. Veel makkelijker dan zo'n klapwand schoonmaken
daarmee maak je het glas wel schoon, maar niet de randjes van het frame, schanierpunten enz...quote:Op maandag 18 november 2013 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
We halen elke keer een trekker over de klapwand en schoonmaken is daardoor een makkie.
Maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |