abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133192358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:58 schreef simmu het volgende:

[..]

:P

weinig up te daten hier trouwens. de leidingen enzo zijn omgelegd in de keuken en er is gestuct en oude badkamer ligt eruit met slechts een oopsie die niet zo erg is. (er zaten 2 wasbakken aan weerszijden van de muur tussen de badkamer en de slaapkamer. sangdrax zei nog "zeg, zouden die aan elkaar vastzitten :? " en de bouwvakdude zei "nah". enfin, u raadt het al......
Ik zie het helemaal voor me _O-

Wel fijn dat zover alles nog meevalt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_133192820
nja, we lopen wel vertraging op ws. het plan was om met de kerst in het nieuwe huis te zitten. dat wordt wat krapjes. ik weet niet of we dat gaan redden. we mikten op anderhalve week voor kerst, dat is nu het weekend voor kerst.

het laminaat is ook al aangeschaft. tot mijn volle verbazing begon sangdrax in de winkel over "wat kost het om het te laten leggen en wie doet dat dan?" na enig gebabbel eindigde hij met "nou, da's dan prima" :o

ik zal zo het plan voor de badkamer eens uploaden. dat gaat ook keer op keer mis. tegeltjes die niet leverbaar zijn (maar wel dezelfde kleur maar dan met een spikkeltje erin), muren die versterkt moeten worden met een plaat ertegenaan. maar ja: het paste allemaal net, dus hoe past het nu?

en schoonpa natuurlijk. die vreet tijd en aandacht. ook nog een rondje krentenbaard in huis gedaan (besmettelijke bacterie). zelfs de kat kreeg het :'( enfin. ik los shit op, stukje bij beetje.het is eerlijk gezegd heel fijn dat we vooraf met tegenslagen en een paar maanden dubbele maandlasten rekening hielden. hadden we opgenomen in ons budget :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_133193277
badkamerplan dus:

volgens mij is wel de wasbak en de wasmachine inmiddels gewisseld (iets met aansluitingen). de verwarmingsaansluiting zit ook bij de wasmachineaansluiting in de buurt, dat trekken ze via de vloer onder de tegels. geen koude pootjes als je uit bad komt O+

dit type indeling staat ook wel bekend als "ze heeft een kleine badkamer alwaar ook de wasmachine moet maar ze moet en zal een bad" :') :D

[ Bericht 12% gewijzigd door simmu op 12-11-2013 19:53:28 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:23:45 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133195539
Nice! Hang alleen wel de wc rol aan de andere kant.
Is een wastafelmeubel niet iets? Heb je gelijk wat bergruimte.
pi_133195977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:23 schreef ueberduitser het volgende:
Nice! Hang alleen wel de wc rol aan de andere kant.
Is een wastafelmeubel niet iets? Heb je gelijk wat bergruimte.
ja, klopt. die is hier alleen voor de show, want die kopen we ws gewoon bij de ikea of de action ofzo :o
een wastafelmeubel hebben we naar gekeken, maar dat had allemaal van die nare lades. en ik heb kindertjes die dat de harde manier leren, zeg maar.

remember ravi en de hypotheekadviseur en de glazen wand en hetr verhaal over de ezel? de score bij de laminaatman was: heul veul bloed en een tand door zn lip ;( :')
  dinsdag 12 november 2013 @ 20:45:39 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133196410
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:34 schreef simmu het volgende:

[..]

remember ravi en de hypotheekadviseur en de glazen wand en hetr verhaal over de ezel? de score bij de laminaatman was: heul veul bloed en een tand door zn lip ;( :')
Moest even terug lezen, maar ik snap het!

wat betreft die toiletrol. Denk er maar eens over na. Als je zit pak je moeilijker met rechts papier dan over links. Hier in onze "oude " badkamer hangt het ook rechts en ik vindt het verrekte irritant, vooral omdat ie aan de achtermuur hangt. En dat terwijl er links plenty ruimte is. Zijn soms hele kleine dingen die het net even gemakkelijker maken.
pi_133196864
ik ga gewoon eerst eens ff rustig op die plee zitten met de houder, voordat ik het ding ophang! thanx :*

tsja. we richten *alles* in gewoon exact zoals wijzelf het lollig vinden. keuken en badkamer incluus. we willen hier minstens 10 jaar in wonen. dus ik hoef niet te letten op "goh, zouden potentiele kopers straks dat wel ok vinden". hell, die werpen 1 blik op de tegeltjes in de badkamer en denken dan "oh god, dat moet eruit!" (ik hou erg van blauw en van intense tinten O+ )

ik ben toch zo benieuwd wat jullie van de woonkamer gaan vinden *) ik heb inmiddels zo'n ouderwets bruin leren relaxfauteuil (met afstandsbediening, sans batterijen als de kinders in de buurt zijn). dat combineer ik met hout. heel veel hout. en rood. ik hou bijna net zoveel van rood als van blauw O+ O+

nou ja. het wordt een mengelmoes waar je lekker in kan relaxen. is het idee :) ik heb hele leuke bamboenepluxaflex gezien!
pi_133196927
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:45 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Moest even terug lezen, maar ik snap het!
daarom trouwens ook al geen douchespatwand maar gewoon een douchegordijntje :P
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:20:29 #284
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133197771
Neee, geen douchegordijn! ;(
The love you take is equal to the love you make.
pi_133197832
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:20 schreef Lienekien het volgende:
Neee, geen douchegordijn! ;(
het is een douchegordijn of een steeds weer kapot scherm. als je iets beters weet, graag!
  dinsdag 12 november 2013 @ 21:56:00 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133199255
Gewoon een muurtje en geen gordijn of wat dan ook. Maak dat muurtje 75cm diep en 2 meter hoog. Maak je muurtje wat dikker, kun je er eventueel een nisje in maken voor je shampootjes etc.
  woensdag 13 november 2013 @ 08:14:18 #287
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133208436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 21:22 schreef simmu het volgende:

[..]

het is een douchegordijn of een steeds weer kapot scherm. als je iets beters weet, graag!
Een beter scherm kopen? Waarom gaat die bij jullie steeds kapot?
pi_133208515
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een beter scherm kopen? Waarom gaat die bij jullie steeds kapot?
we heben er nu ook geen hoor, het is meer dat ik voorzie dat er problemen van komen, ongeacht de kwaliteit van het ding. ofwel gaat het ding stuk, ofwel (bij betere kwaliteit) het kinderhoofd in kwestie wat er tegenaan komt. mijnessen zijn nu eenmaal niet zo handig. ik heb gezien hoe dat gaat bij vriendinnen, dan heb ik dus zoiets van "nee, dank je. hoef ik niet" :) beter geen scherm dan een scherm wat na een half jaar met ducktape gefixt moet
  woensdag 13 november 2013 @ 08:30:01 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133208542
Ik zou de toiletrol al niet aan het bad hangen om simpelweg die reden: aan het bad...
Die gaat niet droog blijven met badderende kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 november 2013 @ 08:32:43 #290
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133208568
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:25 schreef simmu het volgende:

[..]

we heben er nu ook geen hoor, het is meer dat ik voorzie dat er problemen van komen, ongeacht de kwaliteit van het ding. ofwel gaat het ding stuk, ofwel (bij betere kwaliteit) het kinderhoofd in kwestie wat er tegenaan komt. mijnessen zijn nu eenmaal niet zo handig. ik heb gezien hoe dat gaat bij vriendinnen, dan heb ik dus zoiets van "nee, dank je. hoef ik niet" :) beter geen scherm dan een scherm wat na een half jaar met ducktape gefixt moet
Je hebt ze die je wegklapt tegen de wand. Die lijken me minder kwetsbaar dan een vast scherm.
pi_133229652
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 08:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hebt ze die je wegklapt tegen de wand. Die lijken me minder kwetsbaar dan een vast scherm.
die zijn evengoed kut met kleintjes. en voor zo'n muurtje wat ud voorstelt, is denk ik geen ruimte. maar wij vinden een douchegordijntje geen probleem hoor :P ik zie jullie punt! maar het is ff niet zo praktisch allemaal.

ben ff in de weer met de hypotheekadviseurmeneer weer. we hadden nabespreking en ze adviseren dat de overlijdensrisicoverzekering ok is (te krapjes in mijn ogen. enkel op sangdrax en niet het volle hypotheekbedrag) maar de arbeidsongeschiktheidsverzekering (die we nu niet hebben) ontoereikend is.daar gaat ik ff een naggie op slapen!
pi_133233380
Dat zeggen ze volgens mij altijd. Goed kijken of het wel echt nodig is en of je de bedragen niet zelf kan opvangen.

wij zouden voor de arbeidsongeschiktheidsverzekerin 25euro in de maand moeten betalen om een maandverschil van 200euro op te vangen. Wanneer mn vriend arbeidsongeschikt raakt zal dat al bijvoorbeeld heel wat benzine/auto kosten schelen. Wij vonden het de 25euro per maand niet waard.
denk bij een overleidensverzekering ook aan de kosten van de kids. sangdrax kan bijv niet werken en voor kinderen zorgen tegelijk.
pi_133233572
Owja ik ben voor een douchegordijn :p
Maar dan wel een goede die niet naar je toe komt en heet gewassen kan worden. Veel makkelijker dan zo'n klapwand schoonmaken
pi_133377297
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb je topics aan elkaar gelinkt; maar wat er nu precies mis is gegaan weet ik niet :?
Je geeft aan dat je daar vaker last van hebt ? Dat hij geen nieuw deel opent maar altijd een los topic ?
hoera! het bleek een bug. OUD / SecretSanta 2013 - 17 - Met hoofdverdachten en tunnelvisie..
  maandag 18 november 2013 @ 16:11:58 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133378637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 21:48 schreef loecje het volgende:
Owja ik ben voor een douchegordijn :p
Maar dan wel een goede die niet naar je toe komt en heet gewassen kan worden. Veel makkelijker dan zo'n klapwand schoonmaken
We halen elke keer een trekker over de klapwand en schoonmaken is daardoor een makkie.

Maar dat terzijde.
pi_133382459
quote:
14s.gif Op maandag 18 november 2013 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

We halen elke keer een trekker over de klapwand en schoonmaken is daardoor een makkie.

Maar dat terzijde.
daarmee maak je het glas wel schoon, maar niet de randjes van het frame, schanierpunten enz...
ik heb die dingen jaren lang mogen schoonmaken voor anderen :r
pi_133607804
complicatie nummertje zoveel: sangdrax had vorige week de cv bijgevuld en de verwarming aangezet. et voila: zowel boven als beneden lekkende verwarmingsgedoetjes. iemand hier die weet hoe dat zit mbt wie hier aansprakelijk is? dit is niet iets wat we hadden kunnen zien. volgens het bouwkundig rapport was er niks mis mee en er waren geen sporen van lekkage. maar ik vind het wel vrij bizar dat het direct problemen levert, de eerste de beste keer dat de verwarming aangaat.....
  maandag 25 november 2013 @ 14:27:37 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_133608546
Moet je cvboer even roepen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_133608950
Waar lekt het uit? Koppelingen? Ontluchtingsnippels? Radiatoren zelf?
Hoor ik die Griekse melodie...
  maandag 25 november 2013 @ 14:41:51 #300
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133609087
Ik vraag mij af of zoiets door een bouwkundig adviseur moet worden
Geconstateerd. Het is immers geen bouwkundig onderdeel.
De cv is waarschijnlijk langdurig uit geweest, onlangs is er bijgevuld waardoor de druk omhoog
Gaat. Hierdoor kunnen rubberen pakkingen die in de kranen aanwezig zijn gaan lekken.

Vaak zijn ze dan al in een niet al te beste conditie.
Naar mijn idee is het domme pech, uithuilen, onderdelen halen
en niet meer bij stil staan.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')