abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129768641
Wat fijn voor jullie!!
Met een meidenkwartet
pi_129772555
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?

iemand?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:15:38 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_129773418
Op de tekening van een huis is een dragende muur anders aangeduid dan een niet-dragende muur.

En gefeliciteerd natuurlijk *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_129780928
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?

iemand?
Als je hem eruit sloopt en het plafond begint door te hangen dan was die dragend. 8-)

Veel succes met keuren. ^O^
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:53:41 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_129781273
Gefeliciteerd! Het is jullie gegund!
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator woensdag 7 augustus 2013 @ 09:29:33 #106
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129782457
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:

iemand?
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:
Op de tekening van een huis is een dragende muur anders aangeduid dan een niet-dragende muur.

En gefeliciteerd natuurlijk *O* *O* *O*
Op de tekening inderdaad en kloppen op de muren en kijken of de materialen verschillen.
Als het huis niet te groot is, kan het zijn dat er helemaal geen dragende muren zijn binnenshuis dat alleen de buitenmuren dragend zijn.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_129793637
zo. bouwkundig rapport en tekeningen binnen :) tekeningen zal ik zo ff wat editten en dan hier kwakken :) iemand nog trek om dat bouwkundig rapport te bekijken? ik ga er vanavond zelf mee aan de slag (lijstje aandachtspuntjes)
pi_129796308
pi_129809883
Zo'n bouwkundig rapport is van zichzelf heel duidelijk hoor. De staat van je huis wordt beschreven a.d.h.v. diverse foto's en een stukje tekst. Daarbij wordt een bedrag geschat wat je aan kosten moet verwachten en of het direct, of op de langere termijn nodig is.

Als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen of de bouwkundige die het rapport gemaakt heeft even bellen.
pi_129813477
De indeling lijkt erg op het huis dat wij gekocht hebben. De muur tussen voor-en achterkamer zal geen draagmuur zijn, de muur tussen keuken en achterkamer zal wel een draagmuur zijn. Asbest als aandachtspunt had je al genoemd, kijk ook of het in rookkanalen zit. Daarnaast dingen die veel geld gaan kosten als ze je moet vervangen, kozijnen, dak, leidingen etc.
pi_129830817
enfin. wat ik vooralsnog eruit gevist heb mbt wat er allemaal gedaan moet worden, met een eerste (voor zover ik weet) schatting:

gevel voegwerk 500 (volgens het bouwkundig rapport)
buitenschilderwerk (via onderhoudsgedoetje) 175 (volgens het bouwkundig rapport)
roest leiding weghalen ?
roest stopkraan losmaken ?
stuccen 3750 (schatting op basis van m^2)
vloerafwerking loopt infoaanvraag over
wandafwerking loopt infoaanvraag over
trap ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
keuken 5000
badkamer ben ik een infoaanvraag voor aan het maken

nja. zo ff 1-2-3 wat ik denk dat hendig zal wezen om nu direct aan te pakken, gebaseerd op het bouwkundig rapport. het hanteerde een becijfering van 3 tot 8. de meeste zaken kregen een 7 (slijtage begint zichtbaar te worden, ken nog wel ff) behalve de binnenwanden en kozijnen, de badkamer, de keuken, die kregen een 6 (eerste gebreken zichtbaar, verouderingsproces is op gang gekomen). de algemene onderhoudstoestand werd als voldoende omschreven.

even wat specifieke vragen:

ze hebben het over plaatselijk beschadigd schakelmateriaal en geen meterkastslotje, wat bedoelen ze daarmee (tis trouwens gewoon net als hier 5 groepen en aardgedoe enzo). het staat verder als 7 beoordeeld.

wanneer moet je nou je schoorsteen laten vegen?

de tegeltjes in de badkamer klinken hol. werd aanbevolen om mee te nemen met de wandafwerking. wat kost dat ongeveer? (als je niet het duurste, maar ook niet het allergoedkoopste neemt en laat doen dan. doet de stucmeneer dat dan ook?).

hij heeft het over licht zwetende verlijming toilet riool kruipruimte :? ook weer met een 7 beoordeeld. geen idee wat ze daar bedoelen......

enfin. een heleboel informatie opeens, waar ik graag maandag wat meer helderheid in wil mbt wat het allemaal gaat kosten. want op de prijs valt niet te onderhandelen, maar op bv stucen via hun met bv korting wellicht wel. (alhoewel ik het donker inzie hoor). nja. ik wil sowieso helder een schatting hebben mbt wat er echtechtecht gedaan moet worden voordat ik watdanook beslis :)
pi_129833705
en in hoeverre kan je rondshoppen bij de verschillende hypotheekadviseurs? betaal je al direct bij een tweede gesprek en zit je vast? of kan je eerst eens rustig rondkijken.

en we hebben dus wat eigen geld. de woning kost 150k en er moet dus nog wel e.e.a. aan gebeuren. is het handig om daar eigen geld voor te gebruiken, of liever een bouwdepot. n00bvraagje dit hoor :)

edit; wij hebben zelf bedacht dat het handiger is (rentewise enzo) om daar het spaargeld voor te gebruiken.
pi_129970535
nou, vanmiddag bezichtiging, we zullen zien.

ik heb e.e.a. doorgerekend en daar word ik niet blij van; we gaan het niet redden om de boel netjes te maken voor 20k. zelf doen is geen optie, dus dan moet er bijgeleend worden en dat willen we niet.

schoonpa zit er (uiteraard :') ) ook tussen. die flipt van het idee dat er geen certificaat van asbestvrij bij zit. loopt nu al te dreigen dattie noooooooooit meer komt dan. is wat mij betreft helemaal goed ^O^ . maar ja. sangdrax denkt daar anders over. met als resultaat dat die het allemaal niet trekt. want toestanden is hun leven. ofzo.

tenzij de woningbouw dus iets doet aan hoe het opgeleverd wordt, denk ik dat we er beter aan doen om het te laten gaan. over een half jaartje is de situatie tenslotte helemaal anders en hebben we al 1 complicatie minder :@ :X

zoals altijd; wanneer er meerdere redenen zijn om eenduidig "ja" of "nee" te zeggen is het doorgaans verstandig om door te zetten op basis van die redenen. maar goed; we wachten ff af wat de makelaar zegt over hoe het opgeleverd gaat worden :)

ik kom er later vandaag op terug :P
pi_129972008
Ik snap de paniek om asbest niet? Er is niks mis mee, zolang je huis niet in de fik vliegt (en dan heb je nog veel problemen) of je gaat breken/boren erin.
Alleen als je er (veel) mee werkt dan is het gevaarlijk. Zolang het gewoon op de plek zit is het compleet onschadelijk.

Een huis kan je ook in fases opknappen toch? Of moet echt heel nodig gebeuren?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_129972217
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 11:37 schreef PeuRac het volgende:
Ik snap de paniek om asbest niet? Er is niks mis mee, zolang je huis niet in de fik vliegt (en dan heb je nog veel problemen) of je gaat breken/boren erin.
Alleen als je er (veel) mee werkt dan is het gevaarlijk. Zolang het gewoon op de plek zit is het compleet onschadelijk.

Een huis kan je ook in fases opknappen toch? Of moet echt heel nodig gebeuren?
we hebben het over mijn schoonpa. rede heeft er allemaal niks mee te maken :) bovendien vind hij het geheel acceptabel om sangdrax hier dan over op zn huid te zitten :) dus nu ipv dagelijkse jammertelefoontjes over dood, ziekte en begrafenis met chantagepogingen om te garanderen dat de kinderen dit alles toch vooral mee krijgen nu ook dagelijkse telefoontjes over dat huis. ernaast dus. sorrie. ik heb het niet zo op schoonpa. het gaat weer allemaal veel te ver. enfin; ander onderwerp :)

en wb in fases: dat zal niet gaan ben ik bang. hooguit de badkamer. het is volledig gestript. je zal wel moeten stucen bijvoorbeeld. die keuken is er nu een paar keer in en uit geweest, de trap is leeggetrokken zonder dat men zich bekommerde om lijmresten enzo.

er waren goede redenen waarom we geen opknapper willen en dat is wat dit huis is: een opknapper. maar goed, wellicht dat de woningbouw bereid is om het op te leveren met keuken erin, of gestuct ofzo.
pi_129972315
Oh, ik wilde zeggen: badkamer kan wachten, net als buitenschilderwerk bv. En misschien kun je iets als de trap ook later doen. Probeer naar de mogelijkheden te kijken, je was zo positief over het huis en zat er helemaal op te wachten, het zou jammer zijn om 't uiteindelijk niet te doen..
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2013 @ 11:52:47 #118
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_129972493
Wat jammer Simmu. Veel sterkte!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_129973164
ten eerste wacht ik leuk ff tot vanmiddag af hoor :)

en ten tweede: het word er voor ons op meerdere fronten gezien alleen maar beter op. die toestanden met schoonpa kunnen nooit lang meer duren (jaja, feitelijk een behoorlijke kloteopmerking, maar zn gedrag verdient die wel :X ) en dan hebben we een heleboel lucht opeens. daarnaast speelt er nog e.e.a. op werkgebied ;)

dus geen zorg! ik wil dit gewoon puur op rede en in de "nu"-situatie beslissen. dus als het financieel haalbaar is, dan zijn we errug blij. indien niet? nou, dan wachten we toch leuk nog wat verder af :P knappen we hier de woonkamer el cheapo op *)
pi_129973180
Jammer,de bezichtiging afwachten mischien valt het mee en kan het alsnog
pi_129973597
sangdrax had het trouwens ook door zo'n "wat is jouw huis waard" website gehaald; en daar werd het geschat op 130k

enfin; rede dus. en huidige situatie. dus ik ben wel benieuwd zodadelijk!
pi_129983984
zo. en we zijn weer terug :)

vergeleken met het lijstje van het bouwrapport valt het mee. in de keuken is een stukje gestuct bleek, waarmee het ergste gedaan is en alles stucen niet meer nodig is. her en der hangen nog losse stukjes (authenthiek oranje bruin jaren 70) behang. om dat netjes te krijgen moet er denk ik wel iemand komen. (de buren wiens woning we ook over kunnen nemen weten wel iemand, da's een gast die overdag voor de woningbouw werk en 's avonds ook werkt :P )

dus. wat echtechtecht moet voordat we erin kunnen (want ik accepteer niet wonen in beton):
buitenschilderwerk (via onderhoudsgedoetje) 500 (heb ik ook wat opgehoogd)
vloerafwerking. overal netjes laminaat. moet lukken om te laten doen inclusief materiaal voor 2500 (zolder hoeft niet. doen we zelf)
wandafwerking lastrig inschatten. ik denk toch echt 4000
trap ben ik een infoaanvraag voor aan het maken, simpel stukje vloerbedekking is me prima. zeg, 1000?
keuken 10000 (ja. opgehoogd. want het moet er ook nog in. plus tegeltjes enzo)

daarmee kom je op 18.500 wat je toch echt minimaal kwijtbent. en dan zijn er nog wat dingetjes. ik wil graag dat een electriecien een rondje maakt. want her en der zag ik vreemde vierkante gaten met bedrading eruit steken. de makelaar had het over telefoonaansluitingen, ik ind het maar raar. vonkenboer? zegt jou dit iets? die menbsen hebben veel electra zelf geklust en dat vind ik eng.

anywhos. minstens 20k dus om de boel fatsoenlijk te krijgen. en da's dan buiten de zeer gedateerde (doch functionele) badkamer. die we graag toch ook mee willen nemen. dit vanuit praktisch oogpunt.

nou ja. morgenochtend staan we bij een hypotheekadviseur op de stoep om ons op dat gebied voor te laten lichten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129986745
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
enfin. wat ik vooralsnog eruit gevist heb mbt wat er allemaal gedaan moet worden, met een eerste (voor zover ik weet) schatting:

buitenschilderwerk (via onderhoudsgedoetje) 175 (volgens het bouwkundig rapport)
roest leiding weghalen ?
roest stopkraan losmaken ?
stuccen 3750 (schatting op basis van m^2)
vloerafwerking loopt infoaanvraag over
wandafwerking loopt infoaanvraag over
trap ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
keuken 5000
badkamer ben ik een infoaanvraag voor aan het maken

nja. zo ff 1-2-3 wat ik denk dat hendig zal wezen om nu direct aan te pakken, gebaseerd op het bouwkundig rapport. het hanteerde een becijfering van 3 tot 8. de meeste zaken kregen een 7 (slijtage begint zichtbaar te worden, ken nog wel ff) behalve de binnenwanden en kozijnen, de badkamer, de keuken, die kregen een 6 (eerste gebreken zichtbaar, verouderingsproces is op gang gekomen). de algemene onderhoudstoestand werd als voldoende omschreven.

even wat specifieke vragen:

ze hebben het over plaatselijk beschadigd schakelmateriaal en geen meterkastslotje, wat bedoelen ze daarmee (tis trouwens gewoon net als hier 5 groepen en aardgedoe enzo). het staat verder als 7 beoordeeld.

wanneer moet je nou je schoorsteen laten vegen?

de tegeltjes in de badkamer klinken hol. werd aanbevolen om mee te nemen met de wandafwerking. wat kost dat ongeveer? (als je niet het duurste, maar ook niet het allergoedkoopste neemt en laat doen dan. doet de stucmeneer dat dan ook?).

hij heeft het over licht zwetende verlijming toilet riool kruipruimte :? ook weer met een 7 beoordeeld. geen idee wat ze daar bedoelen......

enfin. een heleboel informatie opeens, waar ik graag maandag wat meer helderheid in wil mbt wat het allemaal gaat kosten. want op de prijs valt niet te onderhandelen, maar op bv stucen via hun met bv korting wellicht wel. (alhoewel ik het donker inzie hoor). nja. ik wil sowieso helder een schatting hebben mbt wat er echtechtecht gedaan moet worden voordat ik watdanook beslis :)
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.

Schoorsteen moet je laten vegen bij ingebruikname na een lange tijd waarin deze niet gebruikt is, daarna jaarlijks. Dit geld overigens niet voor de schoorsteen van de cv ketel hoor.

Hol klinkende tegels zitten niet meer goed verlijmd. Dit geeft kans op lekkage. Bovendien kan je er bij een badkamer renovatie niet overheen tegelen.

De meeste stucmeneeren zijn geen tegelzetters en omgekeerd.

Licht zwetend: lekt een beetje.
pi_129986933
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:17 schreef klaaskootstra1 het volgende:
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.

meterkast met een slot afsluitbaar volgens de wet?
ik heb in geen enkele woning een slot op de meterkast gehad...
pi_129987124
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².

De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.

Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.

Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')