Als je hem eruit sloopt en het plafond begint door te hangen dan was die dragend.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?
iemand?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:58 schreef simmu het volgende:
ok, google maakt me niet echt wijzer. hoe weet je of een muur een dragende muur is?
iemand?
Op de tekening inderdaad en kloppen op de muren en kijken of de materialen verschillen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:15 schreef Leandra het volgende:
Op de tekening van een huis is een dragende muur anders aangeduid dan een niet-dragende muur.
En gefeliciteerd natuurlijk![]()
![]()
![]()
we hebben het over mijn schoonpa. rede heeft er allemaal niks mee te makenquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:37 schreef PeuRac het volgende:
Ik snap de paniek om asbest niet? Er is niks mis mee, zolang je huis niet in de fik vliegt (en dan heb je nog veel problemen) of je gaat breken/boren erin.
Alleen als je er (veel) mee werkt dan is het gevaarlijk. Zolang het gewoon op de plek zit is het compleet onschadelijk.
Een huis kan je ook in fases opknappen toch? Of moet echt heel nodig gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:35 schreef simmu het volgende:
enfin. wat ik vooralsnog eruit gevist heb mbt wat er allemaal gedaan moet worden, met een eerste (voor zover ik weet) schatting:
gevel voegwerk 500 (volgens het bouwkundig rapport)
buitenschilderwerk (via onderhoudsgedoetje) 175 (volgens het bouwkundig rapport)
roest leiding weghalen ?
roest stopkraan losmaken ?
stuccen 3750 (schatting op basis van m^2)
vloerafwerking loopt infoaanvraag over
wandafwerking loopt infoaanvraag over
trap ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
keuken 5000
badkamer ben ik een infoaanvraag voor aan het maken
nja. zo ff 1-2-3 wat ik denk dat hendig zal wezen om nu direct aan te pakken, gebaseerd op het bouwkundig rapport. het hanteerde een becijfering van 3 tot 8. de meeste zaken kregen een 7 (slijtage begint zichtbaar te worden, ken nog wel ff) behalve de binnenwanden en kozijnen, de badkamer, de keuken, die kregen een 6 (eerste gebreken zichtbaar, verouderingsproces is op gang gekomen). de algemene onderhoudstoestand werd als voldoende omschreven.
even wat specifieke vragen:
ze hebben het over plaatselijk beschadigd schakelmateriaal en geen meterkastslotje, wat bedoelen ze daarmee (tis trouwens gewoon net als hier 5 groepen en aardgedoe enzo). het staat verder als 7 beoordeeld.
wanneer moet je nou je schoorsteen laten vegen?
de tegeltjes in de badkamer klinken hol. werd aanbevolen om mee te nemen met de wandafwerking. wat kost dat ongeveer? (als je niet het duurste, maar ook niet het allergoedkoopste neemt en laat doen dan. doet de stucmeneer dat dan ook?).
hij heeft het over licht zwetende verlijming toilet riool kruipruimteook weer met een 7 beoordeeld. geen idee wat ze daar bedoelen......
enfin. een heleboel informatie opeens, waar ik graag maandag wat meer helderheid in wil mbt wat het allemaal gaat kosten. want op de prijs valt niet te onderhandelen, maar op bv stucen via hun met bv korting wellicht wel. (alhoewel ik het donker inzie hoor). nja. ik wil sowieso helder een schatting hebben mbt wat er echtechtecht gedaan moet worden voordat ik watdanook beslis
meterkast met een slot afsluitbaar volgens de wet?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:17 schreef klaaskootstra1 het volgende:
De meterkast moet met een slot afsluitbaar zijn volgens de wet. Meestal is dit gewoon een normaal slot in de deur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |