abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129987449
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².

De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.

Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.

Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:46:54 #127
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129987649
Je kunt keukenkastjes ook schilderen met speciale verf of een ikea-keuken installeren bv
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_129987883
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².

De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.

Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.

Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
over dat schilderen 2 dingetjes; tis wandafwerking. dus bv glasvezel behang is wellicht een plan.

tsja. als we alleen zouden zijn en niet in de huidige familieomstandigheden zouden zitten, dan zouden we vloer + behang idd prima zelf kunnen. maar dat is nu niet realistisch. dan zitten we zolang met dubbele maandlasten dat je het voor dat geld evengoed had kunnen laten doen
pi_129987911
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:46 schreef -mandy- het volgende:
Je kunt keukenkastjes ook schilderen met speciale verf of een ikea-keuken installeren bv
ja, precies! alhoewel zelf een ikea keuken installeren me dan weer beangstigd hoor :P
  maandag 12 augustus 2013 @ 18:58:55 #130
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129988052
Is je (8> niet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?

Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  Redactie Frontpage maandag 12 augustus 2013 @ 18:59:30 #131
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_129988074
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:
Is je (8> niet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?

Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:03:06 #132
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129988200
quote:
4s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:59 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aan
Dan help ik met schilderen
pi_129988210
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:

ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussen :P
  maandag 12 augustus 2013 @ 19:04:42 #134
378192 -mandy-
I am who I am
pi_129988240
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:03 schreef simmu het volgende:

[..]

ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussen :P
Dan kun je zelf beter geen keukens plaatsen idd :p
pi_130012607
zo. ook bij de hypotheekboer geweest. verschillende scenario's doorgesproken. eigen geld er wel in, eigen geld er niet in. mag je de verbouwgedoetjes meenemen in je hypotheek of niet (blijkt van wel), hoe zijn de maandlasten dan?

we zijn voor het gemak uitgegaan van een meest ongunstige scenario: alles via de hypotheek. aankoopsom, kosten koper en verbouwing. en dan blijkt het voor ons nog prima te doen qua maandlasten en vooruitzichten mbt allerhande regelingen zoals hypotheekrenteaftrek enzo. mogen we ook trouwens, dit vanwege het idee dat het huis realistisch geprijst is en de verbeteringen ook aanbevolen worden in het bouwkundig rapport.

eerlijk gezegd vind ik het ook niet fijn om al ons spaargeld erin te steken, ik zie het al helemaal ervan komen dat we dan dat gedaan hebben, lekker in ons mooie huisje zitten (blut) en dan begeeft in 1 week tijd de auto het, de droger en oops een lekkage. en dan? als we het via de hypotheek doen, kunnen we altijd nog tussentijds kosteloos 10% aflossen.

nou ja goed. nachtje over slapen en dan beslistijd!
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:08:35 #136
7074 moussy
kuttekop
pi_130012722
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:40 schreef simmu het volgende:

[..]

er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.

Die 500 voor het schilderen van de buitenboel, weet je het zeker?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_130013330
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:

[..]

lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.

nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:31:19 #138
7074 moussy
kuttekop
pi_130013459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:27 schreef simmu het volgende:

[..]

nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?
Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)
pi_130013581
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:

[..]

geen open keuken, en die gaat er niet komen ook, want de muur tussen woonkamer en keuken is een dragende muur en zo graag hoef ik geen open keuken.

ik ga me aan alle kanten toch beraden hoor, heb ook links en rechts wat offertes aangevraagd. tis leuk dat we best ver kunnen gaan, maar dan hoef je dat nog niet te doen he :) een keuken heb je er zo ingezet, een andere badkamer is (in mijn optiek) een stuk ellendiger. dus als ik moet kiezen tussen een toffe keuken naar mijn zin direct maar dan een jaar in een brakke kutbadkamer en dan na dat jaar die brakke kutbadkamer moeten verbouwen, of de keuken ff wat opleuken en gewoon direct de badkamer aanpakken. nou, dan kies ik de badkamer :P maar goed; da's natuurlijk een hele persoonlijke keuze!

wb het laminaat: het heeft zo zn voordelen om gewoon in een keer de beneden en bovenverdieping in ene keer te laten leggen met alles hetzelfde. tis netter, rustiger en (wederom; voor zover ik kan zien) kan je dan geregeld wel een deal treffen dat ze het dan komen leggen.

en dat liever niet zelf doen: ik weet het het is wat stom. we hebben tot nu toe altijd zelf geschilderd en gelegd. maar ik zie het echt niet zitten. daar gaat teveel tijd en stress inzitten. sangdrax begon er vanochtend ook alweer over. dus ik vroeg hem wanneer hij dat dan had willen doen. ziet hij het nou echt zitten om doordeweeks te werken, 's avonds elke avond klussen en dan de weekenden naar zn pa? dat houdt toch geen mens vol. en ik kan overdag ook weinig zolang ravi nog niet naar school gaat. ik kan hem niet ff 3 weken ergens stallen
pi_130013621
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:31 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)
da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbent
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:38:33 #141
7074 moussy
kuttekop
pi_130013708
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:35 schreef simmu het volgende:

[..]

da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbent
Voor 35 p mnd kan ik een all incl onderhoudscontract nemen bij de woningbouw, maar die zijn waardeloos hier *ervaring* dus wij doen alles zelf. (Met schilderen heb ik nu wel een ingehuurde hulp) We hebben uitgerekend dat we in die 15 jaar dat we hier wonen en zelf onderhoud doen véél goedkoper uit zijn idd.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:40:06 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_130013752
Hier in huis ben ik de grote klusser, de man haat het (en maakt niks af) we zijn nu ook aan het kijken naar een andere keuken, die ik wel kan plaatsen, ik kan dingen en als ik het niet kan, dan is er vast wel iemand die me kan en wil helpen :P
pi_130014108
ik ga gewoon vanavond ff verder aan mijn lijstje :)

wat ik trouwens ook meeneem: als het ff kan willen we zoveel mogelijk lokaal blijven. we kennen de mensen hier, we weten wie er wel en wie er niet betrouwbaar is. ik ben gewoon drukdrukdruk aan het rekenen :P
pi_130014484
Ik zou serieus overwegen inderdaad om wat simpele dingen zelf te doen. Denk aan laminaat leggen, buiten schilderwerk enzovoorts. Je hebt dan wat meer geld over om bijvoorbeeld in je keuken of je wandafwerking te steken. Mijn tip: ga niet voor compromissen betreft je eigen smaak en gewenste kwaliteit. Als het goed is moet je er nog een hele tijd tegen aan kijken!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_130014747
nou ja. misschien hebben we geluk en valt er binnenkort een stress-en-tijd-factor vanzelf weg :X
/botte kutopmerking die je niet mag zeggen maar heus wel denkt
pi_130016115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:04 schreef simmu het volgende:
zo. ook bij de hypotheekboer geweest. verschillende scenario's doorgesproken. eigen geld er wel in, eigen geld er niet in. mag je de verbouwgedoetjes meenemen in je hypotheek of niet (blijkt van wel), hoe zijn de maandlasten dan?

we zijn voor het gemak uitgegaan van een meest ongunstige scenario: alles via de hypotheek. aankoopsom, kosten koper en verbouwing. en dan blijkt het voor ons nog prima te doen qua maandlasten en vooruitzichten mbt allerhande regelingen zoals hypotheekrenteaftrek enzo. mogen we ook trouwens, dit vanwege het idee dat het huis realistisch geprijst is en de verbeteringen ook aanbevolen worden in het bouwkundig rapport.

eerlijk gezegd vind ik het ook niet fijn om al ons spaargeld erin te steken, ik zie het al helemaal ervan komen dat we dan dat gedaan hebben, lekker in ons mooie huisje zitten (blut) en dan begeeft in 1 week tijd de auto het, de droger en oops een lekkage. en dan? als we het via de hypotheek doen, kunnen we altijd nog tussentijds kosteloos 10% aflossen.

nou ja goed. nachtje over slapen en dan beslistijd!
klinkt best positief :)

wij klussen wel veel zelf maar hebben geen kleine, geen stress-en-tijd-factor en hebben nog vakantiedagen. dat is nogal een verschil, ik geef jullie dan ook groot gelijk dat je dingen wilt laten doen.
pi_130035026
we zijn eruit; we gaan ervoor *O* *O* *O* *O*

over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door :7
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:43:39 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130035128
Gefeliciteerd!!! *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:54:38 #149
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130035765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef simmu het volgende:
we zijn eruit; we gaan ervoor *O* *O* *O* *O*

over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door :7
Gefeliciteerd!!!!! *O* *O* *O*
pi_130035934
Gefeliciteerd, met die centen komt het wel weer goed. Al gauw beter dan huren!

Succes met de leuke klus van het opknappen alvast. Gave stap voor jullie dit :)
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')