er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².
De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.
Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.
Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
over dat schilderen 2 dingetjes; tis wandafwerking. dus bv glasvezel behang is wellicht een plan.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:29 schreef klaaskootstra1 het volgende:
Laminaat: 10-30 euro per vierkante meter. Ondervloer 1-4 euro per vierkante meter, laten leggen 5 e per m².
De leuke is een keus, dit kan je ook wat uitstellen of voor 3000 euro doen.
Schilderen hoeft geen 4000e te kosten en kan je ook goed zelf doen.
Asbest, mits in vaste vorm is niet gevaarlijk.
ja, precies! alhoewel zelf een ikea keuken installeren me dan weer beangstigd hoorquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:46 schreef -mandy- het volgende:
Je kunt keukenkastjes ook schilderen met speciale verf of een ikea-keuken installeren bv
Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aanquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:
Is jeniet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?
Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Dan help ik met schilderenquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:59 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik kan wel laminaatvloer leggen, is niets moeilijks aan
ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussenquote:Op maandag 12 augustus 2013 18:58 schreef -mandy- het volgende:
Is jeniet handig dat die dat niet kan. zijn meestal wel goeduitgelegd toch?
Djeez jullie laten helpen met klussen is een slecht plan. maar wel lachwekkend ahum.
Dan kun je zelf beter geen keukens plaatsen idd :pquote:Op maandag 12 augustus 2013 19:03 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk dat djeez en sangdrax wel zo ongeveer op hetzelfde nivootje zitten, mbt klussen
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:40 schreef simmu het volgende:
[..]
er zit nu een spuuglelijk keukenblok in, wat er de laatste weken een paar keer uit en toch weer erin is gezet. nou heb ik er geen bezwaar tegen om dat wat op te leuken (dan ben je tenslotte een boel minder kwijt en de apparatuur hebben we. we hebben nu ook de standaard woningbouwkeuken). maar kom je dan niet in de knoei met de vloerbedekking in de keuken (ook laminaat)? als in; als je dan later een andere keuken erin wil, moet je dan niet ook de keuken opnieuw lamineren?
nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:
[..]
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.
Die 500 voor het schilderen van de buitenboel, weet je het zeker?
Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:27 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, ik heb me daar gebaseerd op het bouwkundige rapport. daarin staat dat het voor 175 kan via een onderhoudscontract. niet realistisch?
geen open keuken, en die gaat er niet komen ook, want de muur tussen woonkamer en keuken is een dragende muur en zo graag hoef ik geen open keuken.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:08 schreef moussy het volgende:
[..]
lapje zeil er in en klaar,laminaat kan later ook wel, of je moet het door laten lopen omdat het een open keuken is.
Die 500 voor het schilderen van de buitenboel, weet je het zeker?
da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbentquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:31 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik ken het onderhoudcontract niet, maar mijn buitenboel, alleen de voorkant, door de woningbouw kwam op 1700nogwat. Maar wij hebben een koopwoning, tussen huurwoningen, en dan noemde ze de prijs van mee-op-de-grote-hoop. Zwart door een schilder kwam op 1400. Zelf, verf kwam op bijná 300 (maar dan ben ik wel voor 10 jaar klaar)
Voor 35 p mnd kan ik een all incl onderhoudscontract nemen bij de woningbouw, maar die zijn waardeloos hier *ervaring* dus wij doen alles zelf. (Met schilderen heb ik nu wel een ingehuurde hulp) We hebben uitgerekend dat we in die 15 jaar dat we hier wonen en zelf onderhoud doen véél goedkoper uit zijn idd.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:35 schreef simmu het volgende:
[..]
da's ook lekker. met zo'n onderhoudscontract komen ze elk jaar, dus je bent dan elk jaar een paar honderdjes kwijt. denk dat jij dan goedkoper uitbent
klinkt best positiefquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:04 schreef simmu het volgende:
zo. ook bij de hypotheekboer geweest. verschillende scenario's doorgesproken. eigen geld er wel in, eigen geld er niet in. mag je de verbouwgedoetjes meenemen in je hypotheek of niet (blijkt van wel), hoe zijn de maandlasten dan?
we zijn voor het gemak uitgegaan van een meest ongunstige scenario: alles via de hypotheek. aankoopsom, kosten koper en verbouwing. en dan blijkt het voor ons nog prima te doen qua maandlasten en vooruitzichten mbt allerhande regelingen zoals hypotheekrenteaftrek enzo. mogen we ook trouwens, dit vanwege het idee dat het huis realistisch geprijst is en de verbeteringen ook aanbevolen worden in het bouwkundig rapport.
eerlijk gezegd vind ik het ook niet fijn om al ons spaargeld erin te steken, ik zie het al helemaal ervan komen dat we dan dat gedaan hebben, lekker in ons mooie huisje zitten (blut) en dan begeeft in 1 week tijd de auto het, de droger en oops een lekkage. en dan? als we het via de hypotheek doen, kunnen we altijd nog tussentijds kosteloos 10% aflossen.
nou ja goed. nachtje over slapen en dan beslistijd!
Gefeliciteerd!!!!!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef simmu het volgende:
we zijn eruit; we gaan ervoor![]()
![]()
![]()
![]()
over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |