abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:04:25 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130036269
^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_130037542
Gefeliciteerd *O*
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:26:33 #153
35189 Troel
scherp en bot
pi_130037579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 21:41 schreef simmu het volgende:
we zijn eruit; we gaan ervoor *O* *O* *O* *O*

over hoe we het precies gaan financieren brainstormen we ff door :7
*O*

Gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130059602
wat we in ieder geval even laten zitten is de zolder. daar gooien we gewoon het goedkope laminaat van hier in en wordt opslag + werkplek voor sangdrax. op termijn willen we wel een vaste trap en die ruimte mooier, maar da's leuk voor later.

verder:

overal glasvezelbehang en een keertje gesausd. laten we doen want hebben we 0 ervaring mee en ik zie liever dat dit gewoon direct netjes gebeurt.

overal laminaat. ik ga shoppen voor een aanbieding van redelijk fatsoenlijk laminaat. ik zag wel een paar keer als aanbieding "gratis leggen" voorbijkomen.

voor het buitenschilderwerk ga ik navragen hoe duur gewoon de schilder hier is. die is goed, als hij niet belachelijk duur is, dan is me zulks best. geen idee of ik een onderhoudsdingetje doe of niet.

de badkamer. kunnen we niet zelf en stellen we liever niet uit. dus ik ga maar eens naar de badkamerboer hier. eens kijken wat die voor ons kunnen betekenen en wat dat dan gaat kosten

de keuken. lastig lastig. sangdrax is erge voorstander van "laten we nou gewoon eens alles op orde hebben en in een fijn net huis wonen" :o O+ en stemt voor gewoon een nieuwe keuken erin laten zetten. hij zat gister in de bruynzeelgids te bladeren :D

verder ben ik nog ff druk met offertes en de makelaar heeft ook al e.e.a. in gang gezet. er moet nog wat nagevraagd. want laminaat mag je niet uit een bouwdepot financieren (want meeneembaar), mogen wij het hier nu wel meenemen? we moeten even financieel alles goed en realistisch begroot hebben! te weinig is niet tof, maar teveel begroten ook niet!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130060722
Leuk he :) dat uitzoeken.

Kan je onderhandelen? Nee? Neem iemand mee voor bij je keukenboeren en badkamerboeren. Voor je het weet is je een poot onder je lijf uitgedraaid.
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_130061049
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:21 schreef mark_dabomb het volgende:
Leuk he :) dat uitzoeken.

Kan je onderhandelen? Nee? Neem iemand mee voor bij je keukenboeren en badkamerboeren. Voor je het weet is je een poot onder je lijf uitgedraaid.
ikke wel, manlief niet. maar met zn twee kunnen we aardig "de een wil graag maar de ander moet over de streep" spelen. is ook een reden waarom ik hier ga kijken voor die badkamer. als ze me hier naaien blijft dat niet onopgemerkt zeg maar :+
pi_130061272
Laat vooral is wat offertes/prijzen van leveranciers hier zien, ben je er snel achter hoe marktconform e.e.a. is.

Wij hebben uiteindelijk de keuken laten plaatsen inclusief alle apparatuur e.d. en de badkamer alles los besteld en daar een loodgieter en tegelzetter los bij gezocht.
pi_130064717
Keukenboeren zijn PER DEFINITIE boeven.

50% korting is niet gek. Wat voor broodzak ben je dan als verkoper!

Ikea, ik blijf erbij. Het is allemaal hetzelfde in de markt: spaanplaat, melamine, scharniertjes, greepjes... en dan is de print of het paneel bepalend. Leg er een mooi stuk graniet composiet op klaar.
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:40:46 #159
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130064993
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:30 schreef Gieliovd het volgende:
Keukenboeren zijn PER DEFINITIE boeven.

50% korting is niet gek. Wat voor broodzak ben je dan als verkoper!

Ikea, ik blijf erbij. Het is allemaal hetzelfde in de markt: spaanplaat, melamine, scharniertjes, greepjes... en dan is de print of het paneel bepalend. Leg er een mooi stuk graniet composiet op klaar.
En kwalitatief zeker niet minder dan andere keukenboeren, en zelf monteren hoef niet. Tegen meerprijs installeren ze heel je keuken!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2013 @ 18:50:20 #160
7074 moussy
kuttekop
pi_130065232
doe anders 1-2 jaar een onderhoudsgedoetje, ben je van de kleine valkuilen in het huis af,opzeggen en dan is het een kwestie van bijhouden ;) (wel goed je contract, kleine lettertjes nalezen of dat kan, maar dat red jij :P )
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_130067342
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:50 schreef moussy het volgende:
doe anders 1-2 jaar een onderhoudsgedoetje, ben je van de kleine valkuilen in het huis af,opzeggen en dan is het een kwestie van bijhouden ;) (wel goed je contract, kleine lettertjes nalezen of dat kan, maar dat red jij :P )
goeie!
pi_130067394
nog even een ander vraagje, want *als* we er direct een andere keuken indoen, moeten denk ik ook de oude tegeltjes enzo weg. moet dat dan gestuct worden nog door een vakmeneer? en nieuwe tegeltjes als de keuken er al inzit of niet? door weer een andere vakmeneer?en wie haalt de oude keuken eruit?

/klusn00b-alert :P
pi_130068014
Ik zou gewoon een aannemer inschakelen want als je geen twee stukken laminaat geklikt krijgt is dat je enige optie.
pi_130068454
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:18 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik zou gewoon een aannemer inschakelen want als je geen twee stukken laminaat geklikt krijgt is dat je enige optie.
ja, da's dan weer net het enige wat we wel kunnen :P en verven, zowel muren als meubels.

maar ik had me idd ook al bedacht dat het niet handig is als er vanalles door elkaar loopt. laat het toeval nu zijn dat de dorpsschilder/behanger/gevelreiniger/buitenschilder(ook onderhoudscontracten) ook optreed als aannemer ;) dus ik ga morgen er eens een mooie lange mail aan weiden. ik ken ze niet anders dan dat ze prima werk afleveren en het zou toch echt heel fijn zijn als alles onder 1 (makkelijk benaderbaar) paraplu gaat zeg maar
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:31:15 #165
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130068610
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:04 schreef simmu het volgende:
nog even een ander vraagje, want *als* we er direct een andere keuken indoen, moeten denk ik ook de oude tegeltjes enzo weg. moet dat dan gestuct worden nog door een vakmeneer? en nieuwe tegeltjes als de keuken er al inzit of niet? door weer een andere vakmeneer?en wie haalt de oude keuken eruit?

/klusn00b-alert :P
Ik zou het wel stucken denk ik, maar dat ben ik als leek.
Nieuwe tegels als de keuken er in zit lijkt me, tenzij je achter de keukenkastjes ook tegels wil hebben.

Als je de keuken er zelf kunt uithalen scheelt je dat geld.

Wil je het leidingwerk ed van de keuken ook vervangen bij evt plaatsing van een nieuwe keuken?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  Redactie Frontpage woensdag 14 augustus 2013 @ 20:32:32 #166
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_130068672
Je kunt ook over oude tegeltjes heen plakken. Geen probleem, al wordt het aanrecht dan wel een paar millimeter korter
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 20:33:55 #167
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130068730
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:27 schreef simmu het volgende:

[..]

ja, da's dan weer net het enige wat we wel kunnen :P en verven, zowel muren als meubels.

maar ik had me idd ook al bedacht dat het niet handig is als er vanalles door elkaar loopt. laat het toeval nu zijn dat de dorpsschilder/behanger/gevelreiniger/buitenschilder(ook onderhoudscontracten) ook optreed als aannemer ;) dus ik ga morgen er eens een mooie lange mail aan weiden. ik ken ze niet anders dan dat ze prima werk afleveren en het zou toch echt heel fijn zijn als alles onder 1 (makkelijk benaderbaar) paraplu gaat zeg maar
En ook gemakkelijker als er problemen zijn, heb je ook minder afschuifpolitiek wie wat gedaan heeft en de schuldige is.
pi_130068763
en nu snap ik waar de term "aannemer" vandaan komt :|W
pi_130068854
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:34 schreef simmu het volgende:
en nu snap ik waar de term "aannemer" vandaan komt :|W
Lucht je hart maar.
pi_130086020
quote:
4s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 20:32 schreef Djeez het volgende:
Je kunt ook over oude tegeltjes heen plakken. Geen probleem, al wordt het aanrecht dan wel een paar millimeter korter
Dan moet je ze wel verrekte goed ontvetten. Want als je dat niet doet knapt de hele rotzooi weer los.
Ik zou gewoon de oude tegels verwijderen. Wel zo gemakkelijk.
pi_130092591
zo. oplevering is half oktober :)

nu ff flink aan de slag met
a) beslissen wat we nou precies aan willen pakken
b) daar een goede begroting voor opstellen
c) financien regelen.

asap is het handigst! nou ja. onze financiele situatie is heel gezond en we hebben geen PL-etjes enzo. enkel 1 creditcard zonder bkr registratie en 1 doorlopend krediet waar we niets van gebruiken, wat dus zo opgezegd is :)
pi_130093023
Heb je bij je bod een ontbindende voorwaarde opgenomen ten behoeve van de financiering?
pi_130093269
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:18 schreef mark_dabomb het volgende:
Heb je bij je bod een ontbindende voorwaarde opgenomen ten behoeve van de financiering?
hoefde niet, is nadrukkelijk gezegd :)
is ook oprecht niet aan de orde, dus geen zorg
pi_130093361
wel ff opletten dat ze er niet alsnog snel ff in de tussentijd een badkamer ofzo inzetten. ook dat is wel eens voorgekomen hier :') (dan moet ik er ff naartoe om te melden dat ik een bad wil :P )

ik weet het; tis allemaal niet zoals veel mensen gewend zijn. net als dat met domweg vaste prijs enzo. maar zo werkt die woningbouw hier. die gaan oprecht zo te werk. als er in het dorp ergens iets aan 1 huis gebeurt, dan doen ze alle huizen. ook als die woning toevallig net verkocht is en nog niet overgedragen.
pi_130093562
Ik ken jullie persoonlijke situatie niet maar het kan maar zo zijn dat de bank iets ziet bij jullie wat gevolgen heeft voor je hypotheek. Nu je geen ontbindende voorwaarde hebt opgenomen kan je daar niet meer op terugkomen. Mocht het finaal uit de hand lopen en je krijgt geen financiering krijg je te maken met een boeteclausule.

Edit: ik schets nu wel een doemscenario maar je weet maar nooit :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')