abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118874373
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 5 november 2012 @ 23:45:56 #2
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_118875028
Inhalende vrachtwagens zijn net als bejaarden op de weg een blijvende irritatie.
Evenals slecht inparkerende Audi Q7's (of hoe dat logge Humvee wannabee apparaat ook heet) die het voor elkaar kreeg om in zn eentje 3 (!) parkeerplekken op te eisen. :{

Ha; FIPO; eat that b$#@&es :6
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  FOK!fotograaf dinsdag 6 november 2012 @ 00:05:01 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118875552
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118876157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken. :@

Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt. :W
  dinsdag 6 november 2012 @ 01:16:15 #5
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118876688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:

Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt. :W
Ga ik verhuizen dan? :? :? :?
pi_118876772
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.

En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_118876866
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:16 schreef Winterman het volgende:

[..]

Ga ik verhuizen dan? :? :? :?
Dat is je eigen kortzichtigheid, probeer het nog eens. _O- :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118876981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.

En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
  dinsdag 6 november 2012 @ 03:19:56 #9
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_118877553
Haat tegenover inhalende vrachtwagens :')
Waar gaat het heen met Nederland...

Dan hadden jullie kantoorhomo's maar 10 sec. eerder moeten vertrekken naar jullie werk.
Of stel je gewoon niet aan doe gewoon rustig aan met jullie Audi. Stelletje zeikers.
pi_118877686
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
pi_118877742
Nee, op een provinciale weg vlak voor een bocht proberen een lzv-combinatie in te halen, dat is zeker wel goed?
Omdat ik 75 reed? Omdat meneer superogen heeft en om de hoek kan kijken? omdat ik zo tergent langzaam optrek?
Let wel, als er een tegenligger was opgedoken was inhalende bosmongool gewoon de lul, samen met de tegenligger die er niets aan kan doen, bomen aan de ene kant, vrachtauto aan de andere kant, nul uitwijkmogelijkheden. En ik kan er dan ook niets meer aan doen.

Waarschijnlijk was het dan nog mijn schuld geweest...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_118878142
O ja voorrang opeisen: in Leeuwarden heb je een hele bekende situatie waar een 2 baans weg is vlak voor een groot verkeersplein. Paralel aan die weg is een fietspad waar je met de auto overheen mag (parkeren bewoners) maar die weg wordt gebruikt als sluiproute voor mensen die geen geduld hebben om te wachten totdat ze aan de beurt zijn dus vliegen ze daaroverheen om 10 auto voor het verkeersplein weer op de weg te duiken.

Gister was er weer zo'n figuur die de laatste meters dan ineens weer heel onschuldig langzaam gaat rijden, richting gaat aangeven zo van: mag ik er aub tussen?

Omdat ik hem al op de korrel had ben ik steevast achter mijn voorganger blijven hangen en dat soort mensen gaan uit van de onzekerheid van de mens dat ik hem voorlaat...wat ik dus niet deed. Hij schrikken, bovenop zijn rem..vingertje opsteken.

Heb een kusgebaar gemaakt en mijn weg vervolgd.
  dinsdag 6 november 2012 @ 08:12:54 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118878365
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]
Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen..
Ik moet zeggen dat ik het in 9 van de 10 gevallen al van tevoren zie dat een vrachtwagen wil inhalen.

quote:

[..]

Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Vroeger vaak zat meegereden in een vrachtwagen en nee, ik kijk er nog steeds niet anders tegenaan.

quote:
Want dat pleit ze vrij van asociaal gedrag op de weg? "U haalt hier in tijdens een inhaalverbod" "Ow, maar ik mag dat want ik vervoer spullen die u misschien wel nodig zult hebben" Ik vind dat altijd zo'n hersenloze dooddoener. Juist daarom zouden ze eens een keer het goede voorbeeld moeten geven.
Don't let my username fool you...
pi_118878399
quote:

[..]

Wat is dit nou weer voor achterlijke beredenatie :')
pi_118878563
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
pi_118878735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:39 schreef practics het volgende:

[..]

Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
:') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_118879326
Ik dacht dat vrouwen erg waren, maar jullie mannen kennen het fenomeen katten ook _O-.

* Anne merkt dat ze zich wel meer ergert op de motor aan andere weggebruikers dan in de auto.

Maar dat zal wel met de snelheid te maken hebben en het feit dat mensen je op de motor nog wel eens niet (willen) zien.
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:58:12 #18
11102 knep
Mountainfreak
pi_118880112
quote:
Hier ben ik het helemaal mee eens.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:01:25 #19
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118880183
Ik op weg naar vriendinlief.
Reed een motor wat nogal op een politiemotor leek zo in het donker, incl helm.
Iedereen zich ineens netjes aan de 120 houden.
Ik rustig met 140 op de linkerbaan voorbij.

rijd gewoon door ofzo, alsof 1 zo een motor achter een auto aangaat die een beetje doorrijd.
160+ is een ander verhaal natuurlijk
pi_118880187
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.

quote:
En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.

quote:
Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?

quote:
En het is chauffeur en niet chaffeur. :s)
Ah typefoutje, bedankt voor het constateren ;)
pi_118880304
quote:

[..]

Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.
pi_118880914
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
pi_118881515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
pi_118882854
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:42:19 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118882945
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:57:57 #26
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118883479
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.

Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :| _O-
Speak only if it improves upon the silence....
pi_118883739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...
In ieder geval niet toen jij er ook op zat. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik wel genoeg ruimte houd. maar waarom gebeurt dat 'oversteken' voor mijn neus, zelfs als er achter mij helemaal niets op de rechter rijstrook rijdt?
Zelf heb ik nog nooit ergens zo raar hoeven 'oversteken'. gewoon een kwestie van anticiperen. En ja, dan is het ook druk.
pi_118883778
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:25:37 #29
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118884407
Besef ook het kostenaspect van vrachtwagens.Regels zijn regels, maar remmen als vrachtauto kost al snel euro's... Voor een auto niet.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_118884580
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik ook. Hallo 8-).
pi_118885157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 03:19 schreef Compoantje het volgende:
Haat tegenover inhalende vrachtwagens :')
Waar gaat het heen met Nederland...

Dan hadden jullie kantoorhomo's maar 10 sec. eerder moeten vertrekken naar jullie werk.
Of stel je gewoon niet aan doe gewoon rustig aan met jullie Audi. Stelletje zeikers.
Inhalende vrachtwagens zijn gewoon vaak irritant.
pi_118886255
quote:

[..]

Klopt, ben ik hartstikke blij mee. Maar het geeft je nog geen recht om als een dwaas te rijden. Ik rij veel over de A15 en het sterft er van de vrachtwagens, opzicht niet erg alleen veel van die gasten rijden op cruise control en gaan liever bumper kleven dan hem van de cruise control afhalen. Levensgevaarlijk..
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:28:28 #33
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_118886500
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.

Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :| _O-
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij. |:(

zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:34:47 #34
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118886728
quote:

Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijden }:|
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:49:40 #35
318842 Descendent
pi_118887210
quote:

Ik rij ook superzuinig met 130; maar mijn auto maakt dan ook nog geen 3000 toeren dan.
Maar in tegenstelling tot sommigen kachel ik wel door. Prima als je met 90 achter een vrachtwagen gaat hangen; maar als je dat niet doet ben je bij drukte een oorzaak van files. (samen met de mensen die rechts inhalen, bumperkleven etc.)
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:53:00 #36
318842 Descendent
pi_118887308
quote:

[..]

Klopt hoor; en niet alle inhalende vrachtwagens zijn irritant; maar wel degene die á la vooroordeelbevestigende Audi rijder geen rekening houden met de rest van t verkeer en m dr rucksichtlos voorgooien. Als ik bij wijze van spreken op de linkerbaan aan t inhalen ben en een vrachtwagen op 100m afstand zie inhalen, ga ik gewoon ff van t gas; vind ik ook absoluut niet irritant.
pi_118887479
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:

[..]

als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij. |:(

90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
Tja, Ik reed regelmatig met een taxibusje wat zo traag was, dat je blij mocht zijn met 60 in te kunnen voegen.. Topsnelheid van dat ding was c.a. 80 km/h.. :o en dat was absoluut niet fijn(maakte dan zoveel lawaai dat je de passagiers niet kon horen..)
pi_118887878
Wat ik trouwens ook debiel vind: Bij mijn vader op het hoofdkantoor is de rij parkeerplaatsen het dichtste bij de deur gereserveerd voor Plug-ins als der Prius en Ampera. Want ja, die (geen eens lease/bedrijfsauto's)moeten natuurlijk op kosten van de baas opgeladen worden..
Op de vraag van mijn vader of ze dan ook een LPG of benzinepomp wouden neerzetten voor hem dachten ze dat hij een geintje maakte.. |:(
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:11:57 #39
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118887957
quote:

[..]

Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
Bij inhalen versnel ik naar 120 en ga dan pas naar links om in te halen :) .
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:17:45 #40
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_118888159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_118888234
quote:

Omdat je gewoon niet als een bejaarde moet rijden. Het zit in de naam : SNELweg, niet SLOOMweg. Je rijdt op een 50 weg toch hopelijk geen 20 omdat dat lekker zuinig is?
pi_118888293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijken ;(

Maar goed, je snapt tenminste nog hoe je moet inhalen, dat is al veel meer dan de gemiddelde bestuurder.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:26:22 #43
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118888483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:17 schreef Matty___ het volgende:

[..]

ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.
Ik heb geen idee op hoeveel toeren die dan zit, ik heb geen toerenteller in de auto.
pi_118888503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijden }:|
Ik rijd met mijn eigen auto ook altijd 100/110 op de snelweg (oldtimer). Maar zodra ik inhaal ga ik 120 rijden. Sommigen mensen hebben nou eenmaal geen 6-bak die 1500 toeren bij 120 rijdt dus uit comfortoverwegingen rijd ik dan liever iets langzamer op de snelweg. Houd ik mensen op? Nee. Zeker niet buiten de snelweg, ben altijd als eerste weg.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:27:56 #45
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118888552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijken ;(

Maar goed, je snapt tenminste nog hoe je moet inhalen, dat is al veel meer dan de gemiddelde bestuurder.
Euh... waarom moet ik me dat voorstellen :? ?
pi_118888951
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Euh... waarom moet ik me dat voorstellen :? ?
Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselen :'( boehoe !
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:38:19 #47
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118888982
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselen :'( boehoe !
Alsof het erg is dat ik 100 rijd :') .
pi_118889029
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Alsof het erg is dat ik 100 rijd :') .
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...

Ja, dan is dat erg
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:41:19 #49
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118889085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...

Ja, dan is dat erg
Nee, dat is niet erg.

Ik bepaal nog altijd zelf hoe hard ik rijd en ik ben er niemand mee tot last. Dat jij graag wilt dat iedereen 120/130 rijdt op de snelweg betekent niet dat dat ook de wet is.
pi_118889175
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee, dat is niet erg.

Ik bepaal nog altijd zelf hoe hard ik rijd en ik ben er niemand mee tot last. Dat jij graag wilt dat iedereen 120/130 rijdt op de snelweg betekent niet dat dat ook de wet is.
Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.

Maar koop astjeblieft een fatsoenlijke auto als je niet eens normaal 120 kan rijden, ga met de trein als die paar euro benzine uit maken.
pi_118889209
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.

Maar koop astjeblieft een fatsoenlijke auto als je niet eens normaal 120 kan rijden, ga met de trein als die paar euro benzine uit maken.
gast, waar ben je mee bezig? :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:45:12 #52
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118889232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee ik ga geen duurdere auto kopen omdat jij dat zo graag wilt. Ik blijf netjes 100 rijden met deze auto want deze is nog lang niet op :) .
En ik ga ook niet met de trein, ik blijf lekker zuinig rijden in dit autootje :) .

Maar ga je nou serieus lopen bitchen omdat je vindt dat ik 20 km/h harder zou moeten rijden? Kom op zeg :') .
pi_118889346
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:45 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee ik ga geen duurdere auto kopen omdat jij dat zo graag wilt. Ik blijf netjes 100 rijden met deze auto want deze is nog lang niet op :) .
En ik ga ook niet met de trein, ik blijf lekker zuinig rijden in dit autootje :) .

Maar ga je nou serieus lopen bitchen omdat je vindt dat ik 20 km/h harder zou moeten rijden? Kom op zeg :') .
Dat jij het schijnbaar onrustig vindt om mensen in te halen en het daarom maar niet doet roept bij mij het idee op dat je het eng vindt.
pi_118889396
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:44 schreef rival het volgende:

[..]

gast, waar ben je mee bezig? :')
bitchen
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:50:07 #55
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118889405
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat jij het schijnbaar onrustig vindt om mensen in te halen en het daarom maar niet doet roept bij mij het idee op dat je het eng vindt.
Ik vind het helemaal niet eng. Maar ik heb gewoon geen zin om constant bezig te zijn met inhalen omdat het meeste verkeer hier rond de 90/100 rijdt en je daar dan iedere keer weer omheen moet.
pi_118889460
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet eng. Maar ik heb gewoon geen zin om constant bezig te zijn met inhalen omdat het meeste verkeer hier rond de 90/100 rijdt en je daar dan iedere keer weer omheen moet.
Wat is er nou erg aan om even over je schouder te kijken en je knippertje aan te gooien?
pi_118889791
Inhalen is juist leuk.
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:00:37 #58
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118889826
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ik rijd met mijn eigen auto ook altijd 100/110 op de snelweg (oldtimer). Maar zodra ik inhaal ga ik 120 rijden. Sommigen mensen hebben nou eenmaal geen 6-bak die 1500 toeren bij 120 rijdt dus uit comfortoverwegingen rijd ik dan liever iets langzamer op de snelweg. Houd ik mensen op? Nee. Zeker niet buiten de snelweg, ben altijd als eerste weg.
Ik heb een 6-bak en die doet bij 120 zo'n 3500 toeren in de 6, nou en? Daar is een benzinemotor voor gemaakt. Ik zie tegenwoordig helaas genoeg mensen die ook gewoon met 90 naar de linkerbaan komen en dan met die snelheid blijven doorhobbelen, niet in de gaten hebbende dat er zich achter hun een ontzettende rij aan het vormen is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, dan is dat erg
Eens, heel erg eens.
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:02:33 #59
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118889899
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat is er nou erg aan om even over je schouder te kijken en je knippertje aan te gooien?
Wat is er nou erg aan dat ik een andere mening heb dan jij? Waarom kun je dat niet accepteren?
pi_118889984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb een 6-bak en die doet bij 120 zo'n 3500 toeren in de 6, nou en? Daar is een benzinemotor voor gemaakt. Ik zie tegenwoordig helaas genoeg mensen die ook gewoon met 90 naar de linkerbaan komen en dan met die snelheid blijven doorhobbelen, niet in de gaten hebbende dat er zich achter hun een ontzettende rij aan het vormen is.

[..]

Eens, heel erg eens.
Wtf dat is wel heel fors, zo'n toerental haal ik ook met een 4-bak.

Mensen die niet accelereren bij het inhalen zijn inderdaad een ramp. Maargoed die kun je vaak wel naar rechts duwen.
pi_118890003
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:02 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat is er nou erg aan dat ik een andere mening heb dan jij? Waarom kun je dat niet accepteren?
Dat mensen die dat schijnbaar erg vinden nooit hun rijbewijs hadden moeten krijgen. Ik krijg niet echt de indruk dat jij zo'n wegpiraat bent die totaal onbewust van haar omgeving is, dat zal ik nogmaals zeggen. Maar met de hoeveelheid mongolen op de weg gaan bij mij meteen de alarmbellen rinkelen als mensen zoiets triviaals als inhalen maar "gewoon" niet doen.
pi_118890020
Ik rij standaard 7000 toeren in zijn 6, ben ik nu cool?
pi_118890068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:05 schreef Yreal het volgende:
Ik rij standaard 7000 toeren in zijn 6, ben ik nu cool?
Slippende koppeling ftw.
pi_118891416
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Inhalen is juist leuk.
Als mensen aan de kant gaan wel. Wat ik ook zo zielig vind zijn mensen die express langer op de linkerbaan blijven voordat ze weer naar rechts gaan.
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:41:28 #65
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118891467
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Wtf dat is wel heel fors, zo'n toerental haal ik ook met een 4-bak.

Mensen die niet accelereren bij het inhalen zijn inderdaad een ramp. Maargoed die kun je vaak wel naar rechts duwen.
Maar ik kan dan wel door tot de 6500 rpm en dan zit ik op een 217km/h als het goed is (de bak is de beperkende factor in mijn auto)
pi_118892407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:40 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Als mensen aan de kant gaan wel. Wat ik ook zo zielig vind zijn mensen die express langer op de linkerbaan blijven voordat ze weer naar rechts gaan.
Gewoon rechts inhalen
pi_118892556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat idd :r val mij gewoon niet lastig met je traagheid.
pi_118893573
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:41 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Maar ik kan dan wel door tot de 6500 rpm en dan zit ik op een 217km/h als het goed is (de bak is de beperkende factor in mijn auto)
Sprintbak :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 16:30:38 #69
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118893617
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Sprintbak :P
Neuh, eigenlijk een luxe sportieveling. Maar met een vrij kleine 6-cilinder, dus dan moet je toeren maken om vermogen te hebben :)
pi_118893637
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:31 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ook. Hallo 8-).
Oh ben jij dat ! :o
pi_118893807
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Neuh, eigenlijk een luxe sportieveling. Maar met een vrij kleine 6-cilinder, dus dan moet je toeren maken om vermogen te hebben :)
Wat is het dan? :P
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:09:20 #72
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_118895465
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 16:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat is het dan? :P
Ik gok op n Mazda mx-3 ;)
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_118895623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:09 schreef Koepert het volgende:

[..]

Ik gok op n Mazda mx-3 ;)
Ja zat ik ook te denken maar omdat ie 'luxe sportieveling' zei twijfel ik toch.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:34:22 #74
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118896532
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:31 schreef practics het volgende:

Zelfs de brandstof in je dinkytoy is nog vervoert met een vrachtwagen
Lijkt mij eerder dat hij "is vervoerd" en dan nog haal ik die brandstof zelf op.

Heb geen probleem met vrachtwagens. Wel met chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en voor eigen rechter spelen.
pi_118896927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

grote broer van de MX-3: de Xedos.
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:15:24 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118898069
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Inderdaad fout geraden, een Lexus IS200 Sport ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:50:31 #77
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118899469
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Anne het volgende:

[..]

Volgens mij overdrijf je hier nogal. Ik kan me niet voorstellen dat er op een stuk waar 20 vrachtwagens rijden er nergens ruimte is om er tussendoor te gaan en uit te voegen.
pi_118900534
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Volgens mij overdrijf je hier nogal. Ik kan me niet voorstellen dat er op een stuk waar 20 vrachtwagens rijden er nergens ruimte is om er tussendoor te gaan en uit te voegen.
Je hoeft me niet te geloven, dat zal mij aan mijn reet roesten verder. Maar het is wel frappant te noemen dat iemand die daar dus blijkbaar ook dagelijks rijdt hetgeen heeft bevestigd wat ik heb gezegd:
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

pi_118901944
Mensen die denken dat bij een wegversmalling waar geritst moet worden een auto wel op dezelfde plaats als een motor kan rijden :|W

Ik reed van Leiden naar Katwijk, die weg is rond 6 uur loeiend druk vanwege mensen die richting Katwijk of Wassenaar moeten en van het Bios Science Center afkomen. Daarbij was het kutweer dus er werd al redelijk geblunderd op de weg. Op gegeven moment vervalt daar één rijstrook wat structureel voor een opstopping zorgt.

Ik zat links, moest dus naar rechts. Naast me ontstond een gat vanwege een goede automobilist die even wat inhield, zoals het hoort. Nou zag ik een meter of 15 nog een gaatje voor me waar ik met de motor nog wel optijd naartoe zou kunnen daar ik veel harder optrek dan een auto. Maar goed, vanwege de drukte maar besloten geen vreemde dingen te doen en meteen naar rechts in te voegen. Op het moment dat ik over de streep ga schiet er een PC Hoofttractor rakelinks langs me naar voren, naar dat plaatsje wat ik ook in gedachte had. Echter toen het blik daar was, was het gat dichtgereden waardoor de PC Hoofttractor in de ankers moest. Mijn strook reed door en toen ik ter hoogte van de PC Hoofttractor kwam ging deze naar rechts, tot op 10 centimeter van mijn stuur. Op dat moment kwam de hele handel weer tot stilstand en naast me gaat het raam van de PC Hoofttractor open, daar achter verschijnt een geplamuurde vrouw.

Vrouw: "Ga eens aan de kant!"
Ik: "Nee, waarom?"
Vrouw: "Omdat ik ook moet invoegen!"
Ik: "En waar wilde je dat gaan doen?"
Vrouw: "Ik pas toch makkelijk naast die motor van jou?"

:|W :{ :N
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:42:16 #80
318842 Descendent
pi_118905368
Ik had haar een mep verkocht; misschien dat dan dat enorme bord dat ze voor dr kop heeft eens stuk gaat. :|W
pi_118906857
Ik had al genoeg medelijden met haar omdat ze zo dom was en waarschijnlijk meerdere keren onder het bureau van de examinor heeft moeten plaatsnemen om haar rijbewijs te halen, dus dat heb ik maar niet gedaan.

Zo lang ik daar stond wel wat meer ruimte afgedwongen en de motor in de versnelling laten staan. Je weet nooit wat zo'n beroepsprutser gaat doen..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:08:21 #82
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907232
quote:
Dat inderdaad. En het gros daarvan heeft geen gele platen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:13:42 #83
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:01 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.
Nee. Ze weten namelijk wat ze doen en wat voor gevolgen dat heeft. En wat iemand al aangaf: soms moet je wel anders sta je er morgen nog.
quote:
[..]

Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.
Met dit verschil dat die vertegenwoordiger die vertraging wel weg kan rijden en gewoon thuis komt, ongeacht hoeveel uren hij/zij achter het stuur zit. Die vrachtwagenchauffeur moet na 10 rij-uren aan de kant, al staat hij op een half uur van huis.
quote:
[..]

Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?
Nee, dat zei ik niet. Maar automobilisten moeten niet doen alsof een inhalende vrachtwagen ze uren kost.
quote:
[..]

Ah typefoutje, bedankt voor het constateren ;)
:)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:15:02 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907654
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:06 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.
Onnodig inhalen? :')
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:16:50 #85
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Bootje84 het volgende:
Besef ook het kostenaspect van vrachtwagens.Regels zijn regels, maar remmen als vrachtauto kost al snel euro's... Voor een auto niet.
Dat inderdaad.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:19:25 #86
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat lijkt mij prima. Dan zit ze op de rechterbaan en dat heb ik liever dan iemand die met 100 een vrachtwagen gaat inhalen als het druk is.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:20:32 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118907997
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gozer, lees eens. Wat zij doet is prima: het overgrote deel rijdt daar 90/100 en zij dus ook. Dat is beter dan er zenuwachtig tussen door laveren.
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:23:35 #88
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118908149
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:34 schreef Winterman het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder dat hij "is vervoerd" en dan nog haal ik die brandstof zelf op.

Heb geen probleem met vrachtwagens. Wel met chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en voor eigen rechter spelen.
Dan hoop ik voor je dat je vlakbij de raffinaderij woont, anders wordt tanken wel een hele onderneming.

Kortom, die brandstof haal je zelf niet op. Die heeft in een vrachtwagen gezeten, net als je kleding, eten, huis, auto, etc.

Echt, je wilt niet weten hoeveel rechters er rondrijden, en het merendeel zit niet in de vrachtwagen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:26:40 #89
167856 Toempf
Internetheld
pi_118913008
Mensen die op het laatste moment hun auto voor je gooien als ze uit een zijweg komen waardoor je moet afremmen :r Leer snelheid inschatten. Als je daarna hard doorrijdt omdat je haast hebt, prima. Maar als je in plaats daarvan 10-15 km/u onder de max. snelheid gaat zitten, heb je aan mij een hele slechte. Dan had je ook nog wel 2 seconden kunnen wachten tot ik voorbij was.

Van de week nog zo'n doos, eerst auto ervoor gooien, ik moet in de remmen en vervolgens totaal niet doorrijden. Net zo lang op haar bumper gezeten tot ze aan de kant ging en mij voorbij liet gaan :D

Ja, ik kan best een asiociale klootzak zijn af en toe. Sue me :6
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:46:36 #90
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118914658
quote:

[..]

Nope, die 10KM maakt een groot verschil :) (mijn auto heeft een verbruiksmeter standaard ingebouwd zitten)
En slipstreamen heeft inderdaad als voordeel dat je dan nog zuiniger rijdt ja.
Echter maak je nu een vergissing, je bent namelijk niet verplicht 120 te rijden :7

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt :')
Ga op tijd van huis af dan hoef je je niet te haasten :W
Heeft niks met "durven" te maken, is een financiele keuze.

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Descendent het volgende:

[..]

Ik rij ook superzuinig met 130; maar mijn auto maakt dan ook nog geen 3000 toeren dan.
Maar in tegenstelling tot sommigen kachel ik wel door. Prima als je met 90 achter een vrachtwagen gaat hangen; maar als je dat niet doet ben je bij drukte een oorzaak van files. (samen met de mensen die rechts inhalen, bumperkleven etc.)
Ik rijdt gemiddeld 1 op 32 ....

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Omdat je gewoon niet als een bejaarde moet rijden. Het zit in de naam : SNELweg, niet SLOOMweg. Je rijdt op een 50 weg toch hopelijk geen 20 omdat dat lekker zuinig is?
Een 50 weg heb ik het liefste, bij 50km/h rijdt ik 1op50 :7 ....
En 90km/h vindt ik nog steeds heel snel B-)
En ik _moet_ niet maar ik MAG 120 :')

Het leukste vindt ik 80 wegen, dan rijdt ik "netjes" 80 en wordt ik af en toe ingehaald, en sta ik een kilometer of wat verderop achter diegene die me net als een kamikazepikloot heeft ingehaald bij het stoplicht te wachten :')
pi_118916352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:46 schreef BYM het volgende:

[..]

Nope, die 10KM maakt een groot verschil :) (mijn auto heeft een verbruiksmeter standaard ingebouwd zitten)
Echter maak je nu een vergissing, je bent namelijk niet verplicht 120 te rijden :7

[..]

[..]

[..]

Het leukste vindt ik 80 wegen, dan rijdt ik "netjes" 80 en wordt ik af en toe ingehaald, en sta ik een kilometer of wat verderop achter diegene die me net als een kamikazepikloot heeft ingehaald bij het stoplicht te wachten :')
Alsof je altijd op tijd ergens weg kan en nooit haast kan hebben :') en 90 is gewoon langzaam. :{

En -dt in combinatie met 'ik' komt nooit voor.
pi_118916371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Inderdaad fout geraden, een Lexus IS200 Sport ;)
Leuke auto!
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:31:00 #93
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118917306
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Alsof je altijd op tijd ergens weg kan en nooit haast kan hebben :') en 90 is gewoon langzaam. :{

En -dt in combinatie met 'ik' komt nooit voor.
Staan wel meer taalfouten in zie ik....
pi_118918568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef BYM het volgende:

[..]

Staan wel meer taalfouten in zie ik....
Zou kunnen, die viel me toevallig meteen op :P
pi_118920221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die denken dat bij een wegversmalling waar geritst moet worden een auto wel op dezelfde plaats als een motor kan rijden :|W

Ik reed van Leiden naar Katwijk, die weg is rond 6 uur loeiend druk vanwege mensen die richting Katwijk of Wassenaar moeten en van het Bios Science Center afkomen. Daarbij was het kutweer dus er werd al redelijk geblunderd op de weg. Op gegeven moment vervalt daar één rijstrook wat structureel voor een opstopping zorgt.

Ik zat links, moest dus naar rechts. Naast me ontstond een gat vanwege een goede automobilist die even wat inhield, zoals het hoort. Nou zag ik een meter of 15 nog een gaatje voor me waar ik met de motor nog wel optijd naartoe zou kunnen daar ik veel harder optrek dan een auto. Maar goed, vanwege de drukte maar besloten geen vreemde dingen te doen en meteen naar rechts in te voegen. Op het moment dat ik over de streep ga schiet er een PC Hoofttractor rakelinks langs me naar voren, naar dat plaatsje wat ik ook in gedachte had. Echter toen het blik daar was, was het gat dichtgereden waardoor de PC Hoofttractor in de ankers moest. Mijn strook reed door en toen ik ter hoogte van de PC Hoofttractor kwam ging deze naar rechts, tot op 10 centimeter van mijn stuur. Op dat moment kwam de hele handel weer tot stilstand en naast me gaat het raam van de PC Hoofttractor open, daar achter verschijnt een geplamuurde vrouw.

Vrouw: "Ga eens aan de kant!"
Ik: "Nee, waarom?"
Vrouw: "Omdat ik ook moet invoegen!"
Ik: "En waar wilde je dat gaan doen?"
Vrouw: "Ik pas toch makkelijk naast die motor van jou?"

:|W :{ :N
Ik zag net een bandit op de n206, was jij dat? :P
pi_118920577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 00:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zag net een bandit op de n206, was jij dat? :P
Ik heb daar wel gereden ja, zo rond een uur of 6, 7. Maar er stond naast mij ook nog een andere motorrijder met exact dezelfde motor als ik heb :+
pi_118921433
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Afschuwelijk, mensen die zo op hun centen zitten. Zo zuinig mogelijk rijden om een paar euro te kunnen beknibbelen :') Je rijdt zeker ook een Prius of een andere lelijke duracell-auto :')
  woensdag 7 november 2012 @ 02:07:19 #98
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_118921803
Lachen joh, al die mensen in mooie pakken op de weg in hele mooie Audi's, BMW's of een Mercedes.
En wanneer ze zo'n apparaat zien:

Nohh, dat vinden zij niet kunnen hoor! Dat geval op de linkerrijbaan.
Dus dan lijkt het hen 9 van de 10 keer het beste om heeel dicht achterop bij mij te gaan zitten, en mij proberen als het ware naar rechts te drukken.

Laatst ook weer zo'n pauper in een Audi uiteraard. 3 Baans ringweg, ik wou linksaf dus zat op de linkerbaan met mijn knipperlicht al aan. Komt deze Audi meneer mij bijna in me anus nemen. Ik hard tikje op de rem geven en me middelvinger de lucht in. Meneer Audi schrok hiervan, dit moest vast wel de spannendste gebeurtenis zijn geweest van hem die dag want gelijk nam hij 100 meter ruimte en vloog er daarna bij het stoplicht rechts voorbij. Nog wel stoer kijken met zijn homokop natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ricksnor op 07-11-2012 02:15:57 ]
pi_118925128
Zal mijn mening voor me laten..
Straks weer naar Groningen voor een sollicitatiegesprek, benieuwd of en wat voor ergernissen ik tegen kom(de standaard Julianaplein ergenis niet meegerekend..)
pi_118925308
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Regelmatig meegemaakt in Zwolle. Invoegen op de A28 was een crime, aangezien die vrachtwagen chauffeurs je er gewoon niet tussen laten, ook al heb je je knipperlicht aan.... Ze zien je helemaal niet eens (ik ben bij het Julianaplein eens door een vrachtwagen chauffeur geraakt omdat ik aan het invoegen was en hij ineens het gat dicht reed. Tja, het stoplicht stond op groen dus moet je gas geven en schijt aan de invoegers die al half op jouw weghelft rijden omdat jij eenmaal wat langzamer optrekt dan je voorganger!)

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Tja, schiet niet op wanneer ik op de linkerbaan zit, en er rechts van mij een doorgetrokken streep zit. En ik wel vlak na het eind van die doorgetrokken streep af moet. Als ze gewoon ook 70 rijden op de rechter baan had ik niet naar de linker gehoeven, maar blijkbaar denken sommige mensen dat je bij een flitspaal op een 70 weg maar 50 mag. En als dan de linker baan leeg is, ga ik wel lekker 70 rijden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:13 schreef Kentekenplaat het volgende:

Nee, dat zei ik niet. Maar automobilisten moeten niet doen alsof een inhalende vrachtwagen ze uren kost.
Het is me wel een paar keer voorgekomen dat het me bijna zeker 30 minuten had gescheeld ja. Inhalende vrachtwagen kilometers voor mijn afslag. Die in die kilometers die ene vrachtwagen voor hem nog steeds niet ingehaald had, waardoor ik op de linkerbaan op de rem moest om uiteindelijk achter de vrachtwagen op de rechterbaan kon komen om uit te voegen. Als ik daar mijn afslag had gemist, had ik een heel eind terug kunnen rijden. En die vrachtwagen was een kilometer of 10 daarvoor begonnen met inhalen....
pi_118925962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Onnodig inhalen? :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Bootje84 het volgende:
Daar zie ik de logica niet echt van in. Dus ipv remmen, 5km langzamerrijden en achter een andere vrachtwagen blijven rijden, dus brandstofbesparing, is inhalen waar je extra brandstof verbruikt goedkoper ?

En voor een auto kost het niet evenveel als een vrachtwagen, maar van 80 terug naar 130 kost ook extra brandstof en dat telkens.
pi_118926101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 02:07 schreef Ricksnor het volgende:
Lachen joh, al die mensen in mooie pakken op de weg in hele mooie Audi's, BMW's of een Mercedes.
En wanneer ze zo'n apparaat zien:

[ afbeelding ]

Nohh, dat vinden zij niet kunnen hoor! Dat geval op de linkerrijbaan.
Dus dan lijkt het hen 9 van de 10 keer het beste om heeel dicht achterop bij mij te gaan zitten, en mij proberen als het ware naar rechts te drukken.

Laatst ook weer zo'n pauper in een Audi uiteraard. 3 Baans ringweg, ik wou linksaf dus zat op de linkerbaan met mijn knipperlicht al aan. Komt deze Audi meneer mij bijna in me anus nemen. Ik hard tikje op de rem geven en me middelvinger de lucht in. Meneer Audi schrok hiervan, dit moest vast wel de spannendste gebeurtenis zijn geweest van hem die dag want gelijk nam hij 100 meter ruimte en vloog er daarna bij het stoplicht rechts voorbij. Nog wel stoer kijken met zijn homokop natuurlijk.
Het zijn bijna altijd die kleine pleuris hokken. (Aygo, C1, 107, Yaris etc. ) die niet doorrijden.

Als ik op 80 wegen die dingen voor me krijg dan weet ik gewoon bijna zeker dat ik niet harder als 75 kan rijden dat stuk. En ja dan ga ik inderdaad heel vervelend op duwen want 75 op een 80 weg rijden is asociaal :(

Kleine graf auto's met sufkutten :r
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 7 november 2012 @ 09:51:38 #103
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118926194
Mijnheer in de lupo, misschien is het wat slimmer om uw navigatie in te stellen alvorens u wegrijd.
Dit aan u mede gedeeld voornamelijk omdat u mij tijdens het wegrijden bijna van de motor afreed waarna ik maar achter u bleef rijden.
Het doorrijden zal dan ook wat beter gaan, wat komop zeg, 20 waar je 50 mag, dat schiet toch niet op?

en mijnheer in de C1, dat ik linksaf wil slaan betekend niet direct dat je er met 60 langs kan schieten.
Gezien het feit dat er nog tegenliggers aankwamen ik mijzelf iets verder van de belijning wilde plaatsen reed u mij daar bijna van mijn dierbare motortje af.
Maar goed dat ik nog even in mijn mooie spiegeltje keek.

Of u in de C1 en u in de Lupo zich aub even willen melden bij het CBR voor een herhalingscursus, danku.
pi_118926522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:48 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Het zijn bijna altijd die kleine pleuris hokken. (Aygo, C1, 107, Yaris etc. ) die niet doorrijden.

Als ik op 80 wegen die dingen voor me krijg dan weet ik gewoon bijna zeker dat ik niet harder als 75 kan rijden dat stuk. En ja dan ga ik inderdaad heel vervelend op duwen want 75 op een 80 weg rijden is asociaal :(

Kleine graf auto's met sufkutten :r
Ja ook echt :') vaak van die mensen die niet regelmatig op de weg zitten of hun stoel zo hebben ingesteld dat de airbag tegen hun tieten komt.
  woensdag 7 november 2012 @ 10:10:31 #105
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118926670
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:42 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

[..]

Daar zie ik de logica niet echt van in. Dus ipv remmen, 5km langzamerrijden en achter een andere vrachtwagen blijven rijden, dus brandstofbesparing, is inhalen waar je extra brandstof verbruikt goedkoper ?

En voor een auto kost het niet evenveel als een vrachtwagen, maar van 80 terug naar 130 kost ook extra brandstof en dat telkens.
Van 80 naar 130 optrekken kost je hooguit een dubbeltje of 2. Besef dat een vrachtwagen 1:3 rijdt hè.. Niet 1:16.

Verder rij ik standaard 83 op de snelweg. Maximale snelheid zonder geflitst te worden. Als ik dan achter een vrachtauto, of auto (gebeurt me vaak genoeg) zit die een stuk trager rijdt, trek ik ff door tot de 90 en haal ik hem in. (uiteraard alleen als het mag). Daarbij rij ik ook continu op de middelste baan op de A4 waar nu die 80 KM zone is. Daar rijdt elke automobilist doodleuk 70... :{
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 7 november 2012 @ 11:06:53 #106
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118928414
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Regelmatig meegemaakt in Zwolle. Invoegen op de A28 was een crime, aangezien die vrachtwagen chauffeurs je er gewoon niet tussen laten, ook al heb je je knipperlicht aan.... Ze zien je helemaal niet eens (ik ben bij het Julianaplein eens door een vrachtwagen chauffeur geraakt omdat ik aan het invoegen was en hij ineens het gat dicht reed. Tja, het stoplicht stond op groen dus moet je gas geven en schijt aan de invoegers die al half op jouw weghelft rijden omdat jij eenmaal wat langzamer optrekt dan je voorganger!)
Dat is weer een ander verhaal, het ging over uitvoegen. Je weet dan dat je afslag eraan komt en kunt tijdig een plekje zoeken. En ook als er 20 vrachtwagens achter elkaar rijden is er altijd wel een plekje te vinden.

Bij invoegen pas je je snelheid aan aan het verkeer op de rijbaan waar je invoegt. Daarnaast moet je zelf een plekje zoeken en het niet opeisen door je knipperlicht aan te doen. Ik zie hier al twee dingen die je fout gedaan hebt.
pi_118929219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is weer een ander verhaal, het ging over uitvoegen. Je weet dan dat je afslag eraan komt en kunt tijdig een plekje zoeken. En ook als er 20 vrachtwagens achter elkaar rijden is er altijd wel een plekje te vinden.
Nou, heb het toch vaak genoeg meegemaakt dat die vrachtwagens kop aan kont rijden en dat je er echt niet tussen komt hoor. Want die 2 seconde afstand houden geldt volgens mij niet voor vrachtwagens....

quote:
Bij invoegen pas je je snelheid aan aan het verkeer op de rijbaan waar je invoegt. Daarnaast moet je zelf een plekje zoeken en het niet opeisen door je knipperlicht aan te doen. Ik zie hier al twee dingen die je fout gedaan hebt.
Ik reed zo'n 10km uur, die auto voor die vrachtwagen reed zo'n 10km per uur, ik zit daar naast achter, ongeveer 2 a 3 auto's afstand tussen die auto en de vrachtwagen (die ook aan het accelereren is, aangezien het stoplicht net op groen is gesprongen). Dus is het vreemd dat ik daar in wil voegen?
  woensdag 7 november 2012 @ 11:35:06 #108
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_118929279
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:33 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nou, heb het toch vaak genoeg meegemaakt dat die vrachtwagens kop aan kont rijden en dat je er echt niet tussen komt hoor. Want die 2 seconde afstand houden geldt volgens mij niet voor vrachtwagens....

[..]

Ik reed zo'n 10km uur, die auto voor die vrachtwagen reed zo'n 10km per uur, ik zit daar naast achter, ongeveer 2 a 3 auto's afstand tussen die auto en de vrachtwagen (die ook aan het accelereren is, aangezien het stoplicht net op groen is gesprongen). Dus is het vreemd dat ik daar in wil voegen?
Als er geen ruimte is om in te voegen dan kun je ook niet invoegen natuurlijk. Dan rijd je nog een rondje (als je op een klaverblad zit) of je rijdt even door over de vluchtstrook. Niemand die daar een probleem van zal maken.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie was maar zoals je het eerder uitlegde leek het erop dat jij fout zat. Vandaar mijn reactie ;) .
pi_118929392
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 10:10 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Van 80 naar 130 optrekken kost je hooguit een dubbeltje of 2. Besef dat een vrachtwagen 1:3 rijdt hè.. Niet 1:16.

Verder rij ik standaard 83 op de snelweg. Maximale snelheid zonder geflitst te worden. Als ik dan achter een vrachtauto, of auto (gebeurt me vaak genoeg) zit die een stuk trager rijdt, trek ik ff door tot de 90 en haal ik hem in. (uiteraard alleen als het mag). Daarbij rij ik ook continu op de middelste baan op de A4 waar nu die 80 KM zone is. Daar rijdt elke automobilist doodleuk 70... :{
Ik mag hopen dat je dat niet in de 120/130 stukken doet? En de reden dat iedereen daar 70 rijdt is omdat er altijd wel ergens echt een paal een flitsers is gemonteerd.
pi_118929540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:35 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Als er geen ruimte is om in te voegen dan kun je ook niet invoegen natuurlijk. Dan rijd je nog een rondje (als je op een klaverblad zit) of je rijdt even door over de vluchtstrook. Niemand die daar een probleem van zal maken.
Ik weet natuurlijk niet hoe jouw situatie was maar zoals je het eerder uitlegde leek het erop dat jij fout zat. Vandaar mijn reactie ;) .
Geen klaverblad, geen vluchtstrook.... En er was ruimte, alleen gooien die vrachtwagen chauffeurs gewoon de gaten dicht. En zoals hij zelf al zei: hij ziet die auto's helemaal niet eens die vanaf rechts komen en in willen voegen... Ik heb dan zoiets: dan moet je daar je snelheid op aanpassen, want voor hetzelfde geld had die auto voor hem naar rechts gemoeten (is een in-uitvoeg strook) en dan had hij ook in de ankers gemoeten aangezien die in-uitvoeg strook vol staat met mensen die willen invoegen.
pi_118930420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Geen klaverblad, geen vluchtstrook.... En er was ruimte, alleen gooien die vrachtwagen chauffeurs gewoon de gaten dicht. En zoals hij zelf al zei: hij ziet die auto's helemaal niet eens die vanaf rechts komen en in willen voegen... Ik heb dan zoiets: dan moet je daar je snelheid op aanpassen, want voor hetzelfde geld had die auto voor hem naar rechts gemoeten (is een in-uitvoeg strook) en dan had hij ook in de ankers gemoeten aangezien die in-uitvoeg strook vol staat met mensen die willen invoegen.
bij Julianaplein zeker? Word daar wel vaker nogal gekloot... Laatst ook, stond der eenfile op de oprit vanaf martiniplaza.. heel stuk doorgereden en voor een langzame auto eenvoudig in kunnen voegen, terwijl de rest direct bij de1e blokken al bleef wachten op een plekje. (Die je dan ook niet van mij krijgt...)
pi_118930595
Gister iemand die tegen me aanreed aan de achterkant terwijl ik stilstond voor een rood stoplicht }:| . Was nog een aardige klap, was blij dat ik mijn rem niet meer aandrukte op het moment van botsen en ik was blij dat er toevallig geen fietser of voetganger overstak want ik ging een meter of 2 naar voren.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:41:37 #113
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118931536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je dat niet in de 120/130 stukken doet? En de reden dat iedereen daar 70 rijdt is omdat er altijd wel ergens echt een paal een flitsers is gemonteerd.
Waarom zou ik niet mogen inhalen? Ik bekijk de situatie en haal in als dat veilig kán. Geen probleem toch?
Leer spaties gebruiken!
pi_118931757
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet mogen inhalen? Ik bekijk de situatie en haal in als dat veilig kán. Geen probleem toch?
Akkoord, maar dan niet gaan lopen klagen als ik ga bumperkleven bij jou..
  woensdag 7 november 2012 @ 13:02:55 #115
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118932157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:49 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Akkoord, maar dan niet gaan lopen klagen als ik ga bumperkleven bij jou..
veel plezier, ik zie je toch niet *)

Daarbij haal ik zelden in op de snelweg met twee banen. ALS dat al mag...
Leer spaties gebruiken!
pi_118932382
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:02 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

veel plezier, ik zie je toch niet *)

Daarbij haal ik zelden in op de snelweg met twee banen. ALS dat al mag...
Volgens mij heeft die het echt niet door... :')
pi_118932680
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:41 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oh jij rijdt een vrachtwaggel? Ik heb persoonlijk nooit zoveel last van die lui, maar ik rij dan ook nooit op 2 baans snelwegen waar dat een probleem is.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:40:49 #118
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118933539
Die van mij is ruim 17m. :+
Leer spaties gebruiken!
  woensdag 7 november 2012 @ 13:44:51 #119
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118933769
quote:

[..]

Eeuwige Hollander! Als je geen geld uit wilt geven moet je niet gaan autorijden. Waarom ga je niet 30 rijden? Is nog goedkoper... En jij rijdt altijd alleen maar van huis naar iets? Hoe kom jij in godsnaam weer thuis of ergens anders dan? Ook weer zo'n hersenloze dooddoener in een discussie altijd die oppermoraalridder Koos Spee ook altijd graag gebruikt. Je kunt verder nooit haast hebben of iets kan uitgelopen zijn? 90 is gewoon heel langzaam op een snelweg en zorgt absoluut niet voor doorstroming op de weg.
pi_118933904
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:40 schreef Bootje84 het volgende:
Die van mij is ruim 17m. :+
Dat verklaart wel het een en ander :P ik heb nooit echt last van die vrachtwagens.
  woensdag 7 november 2012 @ 13:50:00 #121
67174 Dos37
Come on Twente
pi_118933985
Mensen die geen richting aangeven is mijn grootste ergernis. Vooral als ze al een richting op zijn gegaan en dan nog richting aangeven bij het uitvoegen bijvoorbeeld. :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_118934105
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 12:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

bij Julianaplein zeker? Word daar wel vaker nogal gekloot... Laatst ook, stond der eenfile op de oprit vanaf martiniplaza.. heel stuk doorgereden en voor een langzame auto eenvoudig in kunnen voegen, terwijl de rest direct bij de1e blokken al bleef wachten op een plekje. (Die je dan ook niet van mij krijgt...)
Ja, komende van de gasunie rotonde... Kut stuk is dat. Vooral als de stoplichten al een tijdje op groen staan en de banen allemaal rijden. Dan is het heel lastig in te voegen omdat je vanuit practisch stilstand komt... Maar, ik kom er niet meer langs sinds we besloten hebben eerst naar mijn werk te rijden en dan m'n partner de auto mee neemt naar zijn werk en mij 's avonds weer op haalt. Hij mag er dus twee keer langs :P ('s morgens richting Friesland en 's avonds de andere kant op)
pi_118934325
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:52 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Ja, komende van de gasunie rotonde... Kut stuk is dat. Vooral als de stoplichten al een tijdje op groen staan en de banen allemaal rijden. Dan is het heel lastig in te voegen omdat je vanuit practisch stilstand komt... Maar, ik kom er niet meer langs sinds we besloten hebben eerst naar mijn werk te rijden en dan m'n partner de auto mee neemt naar zijn werk en mij 's avonds weer op haalt. Hij mag er dus twee keer langs :P ('s morgens richting Friesland en 's avonds de andere kant op)
Ah okay.
Vanmorgen net een sollicitatie gehad, en als het wat word mag ik elke dag het Julianaplein over. Kom dan namelijk bij 1 van die kantoren langs de snelweg bij Hoogkerk te werken..
Kijk er nu al naar uit om 2x per dag in die file te staan en dat rotplein over te moeten.. (NOT!)
Had laatst dus vanaf die rotonde dat men direct bij het begin van de invoegstrook stil ging staan, wachten op een plekje. Heb mezelf toen tussen hem en de vangrail doorgepropt(was een lesauto notabene!) en ben met 10-20 km/u verder gereden, 5 auto's verderop kon ik er zo tussen. De lesauto stond toen nog te wachten..
pi_118934437
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah okay.
Vanmorgen net een sollicitatie gehad, en als het wat word mag ik elke dag het Julianaplein over. Kom dan namelijk bij 1 van die kantoren langs de snelweg bij Hoogkerk te werken..
Kijk er nu al naar uit om 2x per dag in die file te staan en dat rotplein over te moeten.. (NOT!)
Had laatst dus vanaf die rotonde dat men direct bij het begin van de invoegstrook stil ging staan, wachten op een plekje. Heb mezelf toen tussen hem en de vangrail doorgepropt(was een lesauto notabene!) en ben met 10-20 km/u verder gereden, 5 auto's verderop kon ik er zo tussen. De lesauto stond toen nog te wachten..
Maar dan hoef je toch alleen het Julianaplein over? Want als je bij Hoogkerk komt, moet je ook de afslag Hoogkerk hebben (nam ik ook toen ik nog bij Atos werkte). Een beetje afhankelijk waar je vandaan komt, zou je niet teveel problemen moeten hebben... (en hoe laat je natuurlijk begint!)
pi_118934562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Maar dan hoef je toch alleen het Julianaplein over? Want als je bij Hoogkerk komt, moet je ook de afslag Hoogkerk hebben (nam ik ook toen ik nog bij Atos werkte). Een beetje afhankelijk waar je vandaan komt, zou je niet teveel problemen moeten hebben... (en hoe laat je natuurlijk begint!)
Klopt, maar zeker op de terugweg zal er dan vaak een file staan.(tenminste, als ik erlangs kom om naar college te gaan staat op de andere weghelft(dus weer richting Groningen) steevast file.
Ik denk dat ik dan rond 8 uur zal moeten beginnen daar. SupportDesk functie bij een IT-toko(niet Atos trouwens, hoewel ik daar wel eens heb gesolliciteerd)
pi_118936699
Brommers die voor het stoplicht 2 / 3 breed gaan staan zodat jij er op je fiets niet naast kan gaan staan. Krijg je lekker de uitlaatgassen in je smoel..

woensdag 7 november 2012 @ 17:40:01 #127
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118943497
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:44 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Eeuwige Hollander! Als je geen geld uit wilt geven moet je niet gaan autorijden. Waarom ga je niet 30 rijden? Is nog goedkoper... En jij rijdt altijd alleen maar van huis naar iets? Hoe kom jij in godsnaam weer thuis of ergens anders dan? Ook weer zo'n hersenloze dooddoener in een discussie altijd die oppermoraalridder Koos Spee ook altijd graag gebruikt. Je kunt verder nooit haast hebben of iets kan uitgelopen zijn? 90 is gewoon heel langzaam op een snelweg en zorgt absoluut niet voor doorstroming op de weg.
Heeft niks met willen maar met kunnen te maken.
En als het je langzaam gaat haal je lekker in, klaar :W
pi_118943914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:40 schreef BYM het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als iemand 5 km nodig heeft om met 90 een vrachtauto in te halen. :')
  woensdag 7 november 2012 @ 17:56:14 #129
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118943971
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat gaat zo lastig als iemand 5 km nodig heeft om met 90 een vrachtauto in te halen. :')
Die snap ik ff niet?
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 17:57:12 #130
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118944012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:40 schreef BYM het volgende:

[..]

Waarom kan je niet harder dan 90?
pi_118944155
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:56 schreef BYM het volgende:

[..]

Die snap ik ff niet?
Dat past er nog wel bij inderdaad. Dat je dat niet snapt. _O-

Je houd gewoon het verkeer achter je ontzettend op als je met 90 een vrachtauto gaat inhalen. Hoe wil iemand je dan gaan inhalen? Niet dus. Terwijl jij beweert dat je maar ingehaald moet worden dan.
  woensdag 7 november 2012 @ 19:02:14 #132
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118946417
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:57 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Waarom kan je niet harder dan 90?
Ik kan wel harder, en wil wel meer maar kan niet meer uitgeven ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 18:01 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat past er nog wel bij inderdaad. Dat je dat niet snapt. _O-

Je houd gewoon het verkeer achter je ontzettend op als je met 90 een vrachtauto gaat inhalen. Hoe wil iemand je dan gaan inhalen? Niet dus. Terwijl jij beweert dat je maar ingehaald moet worden dan.
Huh?Ik heb niet gezegd met 90 een vrachtwagen in te halen, dat maak jij er van?
Ik rijdt 90 op de rechterbaan, en als ik een vrachtwagen tegenkom blijf ik daar gezellig achter hangen.
Ik ben niet zo dom om met 90 de linkerbaan op te gaan als daar verkeer aankomt. Als ik al in zou willen halen zou ik eerst mijn snelheid aan de rest van het verkeer aanpassen.....
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 19:11:37 #133
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118946818
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:02 schreef BYM het volgende:

[..]

Ik kan wel harder, en wil wel meer maar kan niet meer uitgeven ;)

[..]

Huh?Ik heb niet gezegd met 90 een vrachtwagen in te halen, dat maak jij er van?
Ik rijdt 90 op de rechterbaan, en als ik een vrachtwagen tegenkom blijf ik daar gezellig achter hangen.
Ik ben niet zo dom om met 90 de linkerbaan op te gaan als daar verkeer aankomt. Als ik al in zou willen halen zou ik eerst mijn snelheid aan de rest van het verkeer aanpassen.....
Dus om zogenaamd benzine te besparen blijf je 90 rijden?
pi_118947069
Ik rijd op een weg naar een rotonde toe. In mijn achteruitkinkspiegel zie ik met loeiende sirenes een ambulance naderen. Ik druk vervolgens flink mijn gaspedaal in, want op die weg kan ik geen ruimte maken voor de ambulance. Zodat ik op de rtonde een extra rondje kan rijden zodat die ambulance er langs kan.

Ik nader de rotonde. Staat er een bejaardenbak (zo'n hoge Hyundai) voor de rotonde te wachten. Op de rotonde heeft een bestuurder al in de gaten dt er een ambulance komt en stopt keurig op de rotonde.

Echter heeft de bejaarde voor me niks door. Ik en de ambualnce toeteren dat die vent door moet rijden, de vent op de rotonde seinen dat hij door moet rijden; maar nee hoor, er komt geen enkele reactie van die bejaarde.

Pas na 30 (!!) seconden besluit die bejaarde toch jaar de rotonde op te rijden. Uiteraard met minimumsnelheid.

Echt.... :r
pi_118947359
Herkenbaar, dat soort mensen :') helemaal in paniek zodra er sirenes klinken.
pi_118948340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik rijd op een weg naar een rotonde toe. In mijn achteruitkinkspiegel zie ik met loeiende sirenes een ambulance naderen. Ik druk vervolgens flink mijn gaspedaal in, want op die weg kan ik geen ruimte maken voor de ambulance. Zodat ik op de rtonde een extra rondje kan rijden zodat die ambulance er langs kan.

Ik nader de rotonde. Staat er een bejaardenbak (zo'n hoge Hyundai) voor de rotonde te wachten. Op de rotonde heeft een bestuurder al in de gaten dt er een ambulance komt en stopt keurig op de rotonde.

Echter heeft de bejaarde voor me niks door. Ik en de ambualnce toeteren dat die vent door moet rijden, de vent op de rotonde seinen dat hij door moet rijden; maar nee hoor, er komt geen enkele reactie van die bejaarde.

Pas na 30 (!!) seconden besluit die bejaarde toch jaar de rotonde op te rijden. Uiteraard met minimumsnelheid.

Echt.... :r
beter ga jij in de berm staan zodat de ambulance duidelijk in beeld is bij je voorganger welke het verkeer ook ophoudt ^O^
  Spellchecker woensdag 7 november 2012 @ 20:49:15 #137
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118952163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 07:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
O ja voorrang opeisen: in Leeuwarden heb je een hele bekende situatie waar een 2 baans weg is vlak voor een groot verkeersplein. Paralel aan die weg is een fietspad waar je met de auto overheen mag (parkeren bewoners) maar die weg wordt gebruikt als sluiproute voor mensen die geen geduld hebben om te wachten totdat ze aan de beurt zijn dus vliegen ze daaroverheen om 10 auto voor het verkeersplein weer op de weg te duiken.

Gister was er weer zo'n figuur die de laatste meters dan ineens weer heel onschuldig langzaam gaat rijden, richting gaat aangeven zo van: mag ik er aub tussen?

Omdat ik hem al op de korrel had ben ik steevast achter mijn voorganger blijven hangen en dat soort mensen gaan uit van de onzekerheid van de mens dat ik hem voorlaat...wat ik dus niet deed. Hij schrikken, bovenop zijn rem..vingertje opsteken.

Heb een kusgebaar gemaakt en mijn weg vervolgd.
Valeriusstraat of Harlingerstraatweg (vanuit Harlingen), richting Europaplein, bedoel je zeker? Rij daar overdag eigenlijk bewust nooit langs, omdat filegevoelig, maar weet vrij zeker dat je dat bedoelt :P
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf woensdag 7 november 2012 @ 21:24:48 #138
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118954770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat bespaart daadwerkelijk... Van de zomer tussen de 3500 en 4000 km gereden en het daarbij rustig aan gedaan (maximaal 100 in plaats van vmax+15). Verbruik was 1:18 i.p.v. tussen de 1:12 en 1:14. Dus dat zogenaamd kan je wel weglaten. Uiteraard bij inhalen e.d. wel even terugschakelen en hem erlangs jassen (weten dat je wilt inhalen, gat laten vallen, spiegelen, gat zien komen, terugschakelen, gas geven, spiegelen, knipperen, doorschakelen, spiegelen, knipper weer aan en rustig uit laten lopen totdat je weer de beoogde snelheid rijdt).
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Spellchecker woensdag 7 november 2012 @ 21:27:27 #139
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118954945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat bespaart daadwerkelijk... Van de zomer tussen de 3500 en 4000 km gereden en het daarbij rustig aan gedaan (maximaal 100 in plaats van vmax+15). Verbruik was 1:18 i.p.v. tussen de 1:12 en 1:14. Dus dat zogenaamd kan je wel weglaten.
Dat is ook al zovaak onderzocht en aangetoond...
Tevens -purist.
  FOK!fotograaf woensdag 7 november 2012 @ 21:28:55 #140
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118955035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:27 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat is ook al zovaak onderzocht en aangetoond...
Ik heb mijn eigen ervaring en ik weet hoe ik normaal rijd. Klein autotje, moet 1:20 kunnen doen (heb ik ook al eens gedaan) waar ik best vaak ook onder de 1:12 zit.
The summer is magic!

pi_118955275
Brommobielen
pi_118955932
Pffff... Ben er klaar mee... 100/120/130 iktrap door naar 145 op de gps, en ik hou geen rekening meer met andere, doen ze ook niet met mij.

Vanavond ook weer, 130 op de A6 en alles 100/110 rijden, en even gas geven bij inhalen is teveel gevraagd.

En dan nog die gasten die zien dat je er aan komt met een hogere snelheid en hem gewoon voor gooien, want tja moete je maar niet zo hard rijden....

Het wordt je gewoon moeilijk gemaakt om een nette chauffeur te zijn...
  woensdag 7 november 2012 @ 21:50:02 #143
318842 Descendent
pi_118956461
Beste meneer in de Landcruiser 3.2 v6 op de N322 (geloofik :@) Twee vraagjes / opmerkingen
1. Ik weet dat zo'n Toyota Terreinwagen zwaar is; maar hij moet toch wel BINNEN 40 seconden de 80 kunnen halen? Probeer het anders de volgende keer es binnen 20 seconden te doen, dan maken we al stappen.

2. Die bordjes met 100 langs de weg betekenen dus dat je 100 mag; 70km p.u is dan wat al te langzaam; zeker gezien mijn brave burgeraard die het mij verhindert om die doorgetrokken streep te negeren. ZOu u daar in t vervolg rekening mee kunnen houden? }:|

3. Licht aan; ook overdag; ook als je in een halve tank rijdt. :P

Verder vroeg ik mij op de terugweg op de A27 af wat het sommige mensen bezielt om opeens zonder aanwijsbare reden op hun rem te gaan staan op de snelweg. Met die donkerte en regen werd ik daar toch aardig zenuwachtig van. ;(
pi_118957457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter ga jij in de berm staan zodat de ambulance duidelijk in beeld is bij je voorganger welke het verkeer ook ophoudt ^O^
Lees de eerste paar zinnen nog eens.
pi_118959141
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:50 schreef Descendent het volgende:
Beste meneer in de Landcruiser 3.2 v6 op de N322 (geloofik :@) Twee vraagjes / opmerkingen
1. Ik weet dat zo'n Toyota Terreinwagen zwaar is; maar hij moet toch wel BINNEN 40 seconden de 80 kunnen halen? Probeer het anders de volgende keer es binnen 20 seconden te doen, dan maken we al stappen.

2. Die bordjes met 100 langs de weg betekenen dus dat je 100 mag; 70km p.u is dan wat al te langzaam; zeker gezien mijn brave burgeraard die het mij verhindert om die doorgetrokken streep te negeren. ZOu u daar in t vervolg rekening mee kunnen houden? }:|

3. Licht aan; ook overdag; ook als je in een halve tank rijdt. :P

Verder vroeg ik mij op de terugweg op de A27 af wat het sommige mensen bezielt om opeens zonder aanwijsbare reden op hun rem te gaan staan op de snelweg. Met die donkerte en regen werd ik daar toch aardig zenuwachtig van. ;(
Punt 1 zal je nog tegenvallen, Crafter met de 2.5 TDI doet 0-100 in zo'n 25 seconden ofzo... (L2H2 uitvoering). en we hadden busjes die er gewoon 2 minuten over deden om de 100 te halen..
pi_118966180
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Lees de eerste paar zinnen nog eens.
ja alsof ik niet aanneem dat jij vindt dat je niet in de berm / ergens aan de zijkant een plek kon vinden.
pi_118966225
Nog een irritatie die ik vandaag weer meemaakte:

Situatie: Binnenstad Brussel (Heb het in Antwerpen ook gehad), verhoogde trambaan en aan beide zijden een rijstrook. Naast de rijstrook alleen maar parkeerplekken en kleine winkeltjes.

Gewoon om de 100 meter staat er een of andere josti met alarmlichten midden op de rijstrook zodat je er niet langs kan :r
  donderdag 8 november 2012 @ 02:56:40 #148
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_118966250
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:42 schreef cambriagmx het volgende:
...
Sorry man, dat mijn auto niet zo snel, mooi en cool is als die van jou.
Als mensen er langs willen, prima. Maar de manier hoe ze dat aangeven, zo zal ik ook reageren.
Gaan ze lopen bumperkleven, me bijna links voorbij rijden terwijl ik al links rijd en wild lopen seinen. Tja.. Dan vind ik het wel grappig om hun reactie te zien als ik een langere tijd naast een vrachtwagen blijf hangen. Echter, seinen ze bijvoorbeeld 1x heel snel en houden ze voldoende tussenruimte, dan is er geen probleem en ga ik netjes aan de kant.
pi_118966284
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 02:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ja alsof ik niet aanneem dat jij vindt dat je niet in de berm / ergens aan de zijkant een plek kon vinden.
Welke berm / ergens aan de zijkant?
pi_118966292
ik zie een paar klikjes verderop meer dan genoeg ruimte om wat rechts je waggol neer te zetten en een voorrangsvoertuig te laten passeren.
pi_118966729
quote:
Tenzij je een hummer hebt, is de berm breed genoeg om een ambulance de ruimte te geven. Het is niet zo dat een ambulance precies even breed als de weg is natuurlijk. Jij had dus gewoon al veel eerder ruimte moeten maken in plaats van gas te geven. :)
  donderdag 8 november 2012 @ 09:13:51 #152
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118968239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik bespaar hier enorm veel brandstof/diesel mee ja ....
Zie vorige pagina, gemiddeld 1 op 32 en zelfs 1 op 34,4 heb ik al eens weten te behalen.
Lachen man, bij 1450km op je dagteller pas weer hoeven te tanken :D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat bespaart daadwerkelijk... Van de zomer tussen de 3500 en 4000 km gereden en het daarbij rustig aan gedaan (maximaal 100 in plaats van vmax+15). Verbruik was 1:18 i.p.v. tussen de 1:12 en 1:14. Dus dat zogenaamd kan je wel weglaten. Uiteraard bij inhalen e.d. wel even terugschakelen en hem erlangs jassen (weten dat je wilt inhalen, gat laten vallen, spiegelen, gat zien komen, terugschakelen, gas geven, spiegelen, knipperen, doorschakelen, spiegelen, knipper weer aan en rustig uit laten lopen totdat je weer de beoogde snelheid rijdt).
Veel uit laten rollen helpt ook enorm mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb mijn eigen ervaring en ik weet hoe ik normaal rijd. Klein autotje, moet 1:20 kunnen doen (heb ik ook al eens gedaan) waar ik best vaak ook onder de 1:12 zit.
Dat dus ja ....
pi_118968855
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tenzij je een hummer hebt, is de berm breed genoeg om een ambulance de ruimte te geven. Het is niet zo dat een ambulance precies even breed als de weg is natuurlijk. Jij had dus gewoon al veel eerder ruimte moeten maken in plaats van gas te geven. :)
Nee. Je MOET niet de berm in gaan. Je moet zo snel mogelijk, op een zo veilig mogelijke manier, ruimte maken. Als er bij mij een ambulance/politie/brandweer met sirene aan komt, zal ik (nu) niet de berm in gaan, want dan kom ik er nooit meer uit... Ik zou wel zo ver mogelijk naar rechts gaan zodat die wagen met sirene zo goed mogelijk zicht heeft op het tegemoet komend verkeer. Als die namelijk ook netjes naar rechts gaan, kan de sirene wagen tripleren...
pi_118968959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee. Je MOET niet de berm in gaan. Je moet zo snel mogelijk, op een zo veilig mogelijke manier, ruimte maken. Als er bij mij een ambulance/politie/brandweer met sirene aan komt, zal ik (nu) niet de berm in gaan, want dan kom ik er nooit meer uit... Ik zou wel zo ver mogelijk naar rechts gaan zodat die wagen met sirene zo goed mogelijk zicht heeft op het tegemoet komend verkeer. Als die namelijk ook netjes naar rechts gaan, kan de sirene wagen tripleren...
Wat een onzin weer allemaal. Het is geen drijfzand...
Heb je überhaupt naar de situatie gekeken die hier getoond wordt? Het is een 2 baans weg met een hek ertussen, de ambulance heeft er geen flikker aan als je tegen de rand aan gaat rijden. Er valt dus helemaal niks te tripleren daar.

En je hebt gelijk dat het niet moet, maar als je het niet doet, dan ben je gewoon een oetlul eerste klas.

Misschien kun jij zelfs beter vast hangen, dan dat je de ambulance ophoud en er misschien wel iemand sterft daardoor (goed, cliché, maar toch). ;)
pi_118969227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat een onzin weer allemaal. Het is geen drijfzand...
Heb je überhaupt naar de situatie gekeken die hier getoond wordt? Het is een 2 baans weg met een hek ertussen, de ambulance heeft er geen flikker aan als je tegen de rand aan gaat rijden. Er valt dus helemaal niks te tripleren daar.

En je hebt gelijk dat het niet moet, maar als je het niet doet, dan ben je gewoon een oetlul eerste klas.

Misschien kun jij zelfs beter vast hangen, dan dat je de ambulance ophoud en er misschien wel iemand sterft daardoor (goed, cliché, maar toch). ;)
Daarom zei ik ook "bij mij" en "nu". Het hangt helemaal van de situatie af. In de situatie die hierboven geschetst wordt, had ik mogelijk hetzelfde gedaan. Maar dat kan ik pas zeggen als ik daar ben en het me overkomt...
pi_118969350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "bij mij" en "nu". Het hangt helemaal van de situatie af. In de situatie die hierboven geschetst wordt, had ik mogelijk hetzelfde gedaan. Maar dat kan ik pas zeggen als ik daar ben en het me overkomt...
Blijft mijn statement gewoon staan. Gewoon de berm in. Ik vind het al erg dat het van de situatie moet afhangen of je het wel of niet doen. Als het kan (dus genoeg plaats in de berm), gewoon doen, klaar.
pi_118969424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat inderdaad..
Helemaal als je al een keer vast heb gezeten in de berm doordat je aan de kant ging voor de ambulance verleer je dat wel..
De berm ziet er daar alleen niet al e breed uit, dus ik denk dat als ik daar met een taxibus de berm in zou gaan, ik alsnog niet de mogelijkheid kan creëren voor de Ambu om me veilig in te halen.
pi_118970566
Vanochtend zat er de hele tijd een politiemotor vervelend achter me te rijden en zo dat ik telkens moeite moest doen bij het inhalen, want met politie achter je kun je niet te hard rijden. Net voor een vrachtwagen wil ik gaan inhalen, gaat hij doodleuk snel inhalen waardoor ik hem bijna omver reed. Hij reed al naast me toen ik wou inhalen. Blijft hij ook nog naast me rijden en dacht ik dat ik staande gehouden zou worden ( :'( ) Maakt hij een gebaar dat ik beter moet uitkijken.
  FOK!fotograaf donderdag 8 november 2012 @ 10:52:54 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118970751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:46 schreef HiddenResponse het volgende:
Vanochtend zat er de hele tijd een politiemotor vervelend achter me te rijden en zo dat ik telkens moeite moest doen bij het inhalen, want met politie achter je kun je niet te hard rijden. Net voor een vrachtwagen wil ik gaan inhalen, gaat hij doodleuk snel inhalen waardoor ik hem bijna omver reed. Hij reed al naast me toen ik wou inhalen. Blijft hij ook nog naast me rijden en dacht ik dat ik staande gehouden zou worden ( :'( ) Maakt hij een gebaar dat ik beter moet uitkijken.
Waarom bij een politiemotor heilig doen? Op een 120 weg kan je prima 130 op je teller rijden. En spiegelen + schoudercheck doet wonderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:05 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat inderdaad..
Helemaal als je al een keer vast heb gezeten in de berm doordat je aan de kant ging voor de ambulance verleer je dat wel..
De berm ziet er daar alleen niet al e breed uit, dus ik denk dat als ik daar met een taxibus de berm in zou gaan, ik alsnog niet de mogelijkheid kan creëren voor de Ambu om me veilig in te halen.
Ligt er bij mij helemaal aan. Hier in de plaats waar ik woon ga ik rustig de berm in voor die gasten, maar daar kom ik ook wel weer uit (zelfs met hoog gras). Echter, ik ga niet volledig de berm in, ik blijf met 2 wielen op de weg staan...
The summer is magic!

pi_118971263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waarom bij een politiemotor heilig doen? Op een 120 weg kan je prima 130 op je teller rijden. En spiegelen + schoudercheck doet wonderen.

[..]

Ligt er bij mij helemaal aan. Hier in de plaats waar ik woon ga ik rustig de berm in voor die gasten, maar daar kom ik ook wel weer uit (zelfs met hoog gras). Echter, ik ga niet volledig de berm in, ik blijf met 2 wielen op de weg staan...
Tja, als je kijkt hoe erg sommige bermen er hier al aan toe zijn nadat er 1 auto met 2 wielen doorheen heeft gereden..
Ik probeer de berm daarom zoveel mogelijk te mijden..
Bovendien is mij ook geleerd tijdens rijles om alleen aan de kant te gaan als dat veilig kan. (en je niet zelf klem komt te zitten ofzo..) Hier in de regio kan dat vaak wel en doe ik dat dus ook, maar als ik kijk naar die link op Maps was ik ook gewoon doorgereden naar de rotonde en had de auto even op het binnengedeelte gezet zodat de ambu veilig kon passeren.
pi_118972891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet als hij de hele tijd achter je rijdt. Je gaat toch ook niet vlak voor een vrachtwagen je voorganger die 130 rijdt inhalen. Dan krijg je dit soort situaties.
pi_118973389
quote:
Logisch he, dat als je bijna dood gereden wordt je nog even gebaard

KIJKEN !??!?! |:(

:P
  FOK!fotograaf donderdag 8 november 2012 @ 12:43:24 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118974630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:52 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Niet als hij de hele tijd achter je rijdt. Je gaat toch ook niet vlak voor een vrachtwagen je voorganger die 130 rijdt inhalen. Dan krijg je dit soort situaties.
Jawel hoor, ook bij politie. Motoragenten zijn geen flitsboa's die zielig doen omdat ze niets anders kunnen.
The summer is magic!

pi_118975222
quote:

[..]

Jawel hoor, als jij met 130 inhaalt is er geen politieagent die daar naar kraait, behalve de flitsbrigades... Enige waar ze op letten is of je het fatsoenlijk doet en rekening houd met de andere weggebruikers. Vanochtend nog een politiebusje ingehaalt, no problem.
pi_118980636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:00 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Jawel hoor, als jij met 130 inhaalt is er geen politieagent die daar naar kraait, behalve de flitsbrigades... Enige waar ze op letten is of je het fatsoenlijk doet en rekening houd met de andere weggebruikers. Vanochtend nog een politiebusje ingehaalt, no problem.
Het was een 130 stuk, dus ik reed ook niet te hard.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Logisch he, dat als je bijna dood gereden wordt je nog even gebaard

KIJKEN !??!?! |:(

:P
Ja hij moet niet inhalen net voor een vrachtwagen. Hij had daarvoor meer dan genoeg tijd en ruimte.
pi_118980826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:22 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Het was een 130 stuk, dus ik reed ook niet te hard.

[..]

Ja hij moet niet inhalen net voor een vrachtwagen. Hij had daarvoor meer dan genoeg tijd en ruimte.
Hij kreeg misschien net op dat moment een oproep dat hij ergens heen moest waarbij hij geen signalen nodig had, maar er wel iets sneller zou moeten zijn. Weet jij veel.

Verder moet je altijd de situatie opnieuw beoordelen als je een zijdelingse verplaatsing maakt, en er niet automatisch vanuit gaan dat de situatie niet veranderd...
  donderdag 8 november 2012 @ 16:08:47 #167
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118982481
De Tering.. draai net de A4 op. Zit er eerst zo een halve tamme die 70 gaat rijden.. schuif je een baan op, ben je er bijna voorbij, gaan ze gas geven......

100 meter later een gleuf die 70 gaat rijden op een afrit.. dit is bij knooppunt ypenburg voor intimi.. daar kan je nog 500 meter gas geven, voordat je pas hoeft te dénken aan remmen....
Leer spaties gebruiken!
  donderdag 8 november 2012 @ 19:03:19 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118988354
quote:

[..]

Daar zit je toch zelf fout. Altijd moet je je bewust zijn van ander verkeer en dat verkeer kan zich ook ineens anders gaan gedragen, politie of niet. En blijkbaar wilde hij ook gaan inhalen, dus vind ik het wel zo netjes dat hij even gas bijgeeft. Altijd kijken, nooit zoveel aannames maken.
pi_118989245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
De Tering.. draai net de A4 op. Zit er eerst zo een halve tamme die 70 gaat rijden.. schuif je een baan op, ben je er bijna voorbij, gaan ze gas geven......

100 meter later een gleuf die 70 gaat rijden op een afrit.. dit is bij knooppunt ypenburg voor intimi.. daar kan je nog 500 meter gas geven, voordat je pas hoeft te dénken aan remmen....
Broekpolder? Als je die niet kent zou ik der inderdaad vrij vroeg remmen :P
pi_118989924
quote:
Je moet bij een motorrijder ook uitkijken en geen rare dingen doen. Als de motorrijder, politie of niet, 'ineens' naast jou verscheen en je hem bijna omver reed zat je dus gewoon te slapen in de auto. Wat mij betreft was het beter geweest als hij je toch staande gehouden had voor artikel 5. Lieden als jij zijn namelijk doodsoorzaak nummer 1 onder motorrijders.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 08-11-2012 19:42:27 ]
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:36:30 #171
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118990025
quote:
Kijken, sjakie. Doe je ogen open en gebruik ze :{w
  donderdag 8 november 2012 @ 19:51:08 #172
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118990867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Broekpolder? Als je die niet kent zou ik der inderdaad vrij vroeg remmen :P
Nee, gewoon op de A4, net ná de oprit vanaf de Wippolderlaan richting A'dam. Dus zeg maar 200 meter na de doordraaier.
Leer spaties gebruiken!
pi_118993503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 02:56 schreef Ricksnor het volgende:

[..]

Sorry man, dat mijn auto niet zo snel, mooi en cool is als die van jou.
Als mensen er langs willen, prima. Maar de manier hoe ze dat aangeven, zo zal ik ook reageren.
Gaan ze lopen bumperkleven, me bijna links voorbij rijden terwijl ik al links rijd en wild lopen seinen. Tja.. Dan vind ik het wel grappig om hun reactie te zien als ik een langere tijd naast een vrachtwagen blijf hangen. Echter, seinen ze bijvoorbeeld 1x heel snel en houden ze voldoende tussenruimte, dan is er geen probleem en ga ik netjes aan de kant.
Seinen moet gewoon helemaal niet voorkomen, als ik 120 rijd weer je 100 mag. Dan heb ik gewoon pech, en dan wacht ik maar gewoon.

Maar ik vind het als je op een 130 km weg zit, en ze een vrachtwagen in halen met 100, gewoon asociaal weggedrag.
pi_118993692
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Seinen moet gewoon helemaal niet voorkomen, als ik 120 rijd weer je 100 mag. Dan heb ik gewoon pech, en dan wacht ik maar gewoon.

Maar ik vind het als je op een 130 km weg zit, en ze een vrachtwagen in halen met 100, gewoon asociaal weggedrag.
weet je wat aso is, netjes naar rechts gaan zodat iemand er langs kan, die dan precies zo hard gaat rijden als jij als ie met zijn voorkant ter hoogte van jouw achterkant is. wil iemand me zeggen waarom hij / zij dit doet :(
pi_118993990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

weet je wat aso is, netjes naar rechts gaan zodat iemand er langs kan, die dan precies zo hard gaat rijden als jij als ie met zijn voorkant ter hoogte van jouw achterkant is. wil iemand me zeggen waarom hij / zij dit doet :(
Ja je moet wel effe je sms kunnen afmaken he :)
pi_118994014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Heb dat ook 1 keer gehad, was het nog max 120, en reed ik in een busje die max 130 kan.. Haalde iemand in die steeds 110 reed, vervolgens bleef die naast mij hangen(ik reed 130) maar dan precies in mijn blinde hoek. Nadat hij al een km zo naast me reed ben ik maar verstandig geweest en van het gas afgegaan om achter hem weer naar rechts te gaan.
pi_118994050
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:49 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Ja je moet wel effe je sms kunnen afmaken he :-)
ow is dat het. zal eens opletten. als dat zo is geef ik gas bij zet hem ervoor en dan keihard op de rem. :(
pi_118994265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow is dat het. zal eens opletten. als dat zo is geef ik gas bij zet hem ervoor en dan keihard op de rem. :(
Nee, dat is verstandig ^O^
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 20:54:29 #179
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118994304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goed idee :')
pi_118994403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:53 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee, dat is verstandig ^O^
nee dat is het niet en in het echt zou ik dat niet doen. alhoewel het me wel heerlijk lijkt om zo iemand een dag lang in een kamertje te mogen martelen.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:00:35 #181
318842 Descendent
pi_118994653
Mensen met verkeerd afgestelde lichten. :X
Zeker i.c.m. de regen van laat op de middag en de al weer vroeg intredende duisternis een irritante en gevaarlijke combi.
pi_118994751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nee dat is het niet en in het echt zou ik dat niet doen. alhoewel het me wel heerlijk lijkt om zo iemand een dag lang in een kamertje te mogen martelen.
Dat absoluut :Y

Ik kan me op de motor ook geregeld maar met zeer grote moeite inhouden om geen zijspiegels naar god te slaan.. Sommige mensen verdienen het namelijk gewoon. Misschien gaat er dan een belletje rinkelen.

Gelukkig geeft het internationale gebaar van vriendschap vaak ook al wat voldoending.
pi_118994808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:02 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat absoluut :Y

Ik kan me op de motor ook geregeld maar met zeer grote moeite inhouden om geen zijspiegels naar god te slaan.. Sommige mensen verdienen het namelijk gewoon. Misschien gaat er dan een belletje rinkelen.

Gelukkig geeft het internationale gebaar van vriendschap vaak ook al wat voldoending.
ook dat heb ik afgeleerd. het is het niet waard. zij zijn het niet waard. maar vooruit voor 1 keertje zou het wel lekker zijn om ze een dag te martelen, ik geef toe :@
pi_118995153
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:00 schreef Descendent het volgende:
Mensen met verkeerd afgestelde lichten. :X
Zeker i.c.m. de regen van laat op de middag en de al weer vroeg intredende duisternis een irritante en gevaarlijke combi.
En dat zijn er veel, die verkeerd afgestelde lichten hebben.
Nu het zo vroeg donker is valt het me eigenlijk ook op dat er best wel eens auto's met dimlicht rijden als dit eigenlijk al niet meer kan (vraag me af waarom je alleen dimlicht aan zou doen maarja)
pi_118995234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:09 schreef Martijn93 het volgende:

[..]

En dat zijn er veel, die verkeerd afgestelde lichten hebben.
Nu het zo vroeg donker is valt het me eigenlijk ook op dat er best wel eens auto's met dimlicht rijden als dit eigenlijk al niet meer kan (vraag me af waarom je alleen dimlicht aan zou doen maarja)
Wat is er mis met dimlicht :')?
sig verwijderd door FA
  donderdag 8 november 2012 @ 21:13:58 #186
318842 Descendent
pi_118995356
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Wat is er mis met dimlicht :')?
Denk dat ie stadlicht bedoelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118995515
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:13 schreef Descendent het volgende:

[..]

Denk dat ie stadlicht bedoelt.

SPOILER
Ja, of dagrijverlichting, want ik zie eigenlijk zelden iemand met alleen stadslicht rijden.
sig verwijderd door FA
  Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 21:31:22 #188
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118996277
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik bedoel het bevestigend, op jouw post ;)
Tevens -purist.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:45:44 #189
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118997051
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:05 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

[..]

Tja, schiet niet op wanneer ik op de linkerbaan zit, en er rechts van mij een doorgetrokken streep zit. En ik wel vlak na het eind van die doorgetrokken streep af moet. Als ze gewoon ook 70 rijden op de rechter baan had ik niet naar de linker gehoeven, maar blijkbaar denken sommige mensen dat je bij een flitspaal op een 70 weg maar 50 mag. En als dan de linker baan leeg is, ga ik wel lekker 70 rijden.

[..]

Het is me wel een paar keer voorgekomen dat het me bijna zeker 30 minuten had gescheeld ja. Inhalende vrachtwagen kilometers voor mijn afslag. Die in die kilometers die ene vrachtwagen voor hem nog steeds niet ingehaald had, waardoor ik op de linkerbaan op de rem moest om uiteindelijk achter de vrachtwagen op de rechterbaan kon komen om uit te voegen. Als ik daar mijn afslag had gemist, had ik een heel eind terug kunnen rijden. En die vrachtwagen was een kilometer of 10 daarvoor begonnen met inhalen....
30 minuten??? :D Ik geloof niet dat dat alleen door vrachtwagens komt.

Wat jouw invoegmanouvres betreft: dikke kans dat de chauffeur jou echt niet gezien heeft, ook al zat je half op de weg. (wat verre van slim is, maar goed) Een vrachtwagen heeft een behoorlijke dode hoek. Kleine tip: zorg dat je de chauffeur ziet, dan ziet hij jou ook!!
  donderdag 8 november 2012 @ 21:49:29 #190
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118997240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:42 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

WTF??? Bij 10 km/h je snelheid moeten aanpassen aan een domme troela die niet kan invoegen? Als hij jou niet ziet is het toch logisch dat hij dat gat dicht rijdt? En als die auto voor hem had willen uitvoegen had hij waarschijnlijk richting aangegeven.

Neem eens een lesje in een vrachtwagen, dan snap je gelijk wat je ziet, maar vooral wat je niet ziet.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:51:34 #191
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_118997363
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Ah okay.
Afhankelijk vanuit welke richting je komt kun je soms sneller door de stad heen crossen.
pi_118997528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:51 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Afhankelijk vanuit welke richting je komt kun je soms sneller door de stad heen crossen.
deed ik ook regelmatig, maar hangt er dan ook vanaf waar je heen moet.
Ben weleens langs de Grote Markt enzo naar Zernike gereden vanaf Sontplein. Ringweg stond toen namelijk behoorlijk vast, en door het centrum was gewoon stukken sneller toen.
  donderdag 8 november 2012 @ 21:58:59 #193
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118997709
Zoals ook in het MC topic:

Het was weer goed raak vandaag, net ff op het randje kunnen inhouden.
rijd zelf op de linkerbaan richting een stoplicht, komt er ineens een auto van rechts mijn baan opzetten.
Dus de standaard rem + claxon combo.
Zet hem er even naast, zoals ik altijd doe, om de bestuurder gewoon even aan te spreken.

Zit die me godverdomme uit te lachen, wilde me er dus moedwillig afrijden.
En dan niet het lef hebben om je raampje naar beneden te doen he.
Kostte me verdomd veel moeite om er niet een paar deuken in te trappen (lang leve kisten) en zijn spiegel te verbouwen.

Gore teringleier.

Vanaf nu gaat de helm-cam er weer met woon-werk verkeer op.
Het gaat een keer mis, en ik heb geen zin dat ik dan met de schade zit omdat ik achteropkomend verkeer ben terwijl zo een eikel hem er snel voor gooit.
  Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 22:03:59 #194
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_118997993
quote:
7s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:58 schreef lipjes het volgende:
Zoals ook in het MC topic:

Het was weer goed raak vandaag, net ff op het randje kunnen inhouden.
rijd zelf op de linkerbaan richting een stoplicht, komt er ineens een auto van rechts mijn baan opzetten.
Dus de standaard rem + claxon combo.
Zet hem er even naast, zoals ik altijd doe, om de bestuurder gewoon even aan te spreken.

Zit die me godverdomme uit te lachen, wilde me er dus moedwillig afrijden.
En dan niet het lef hebben om je raampje naar beneden te doen he.
Kostte me verdomd veel moeite om er niet een paar deuken in te trappen (lang leve kisten) en zijn spiegel te verbouwen.

Gore teringleier.

Vanaf nu gaat de helm-cam er weer met woon-werk verkeer op.
Het gaat een keer mis, en ik heb geen zin dat ik dan met de schade zit omdat ik achteropkomend verkeer ben terwijl zo een eikel hem er snel voor gooit.
Bij dat soort verkeersdeelnemers zou het geen zinloos geweld zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Tevens -purist.
  donderdag 8 november 2012 @ 22:12:09 #195
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118998435
Gefrustreerd mannetje vanochtend, Audi A6, die bij elke auto zowat in de kofferbak reed, zodat diegene van ergernis maar naar rechts ging, zodat meneer met een spurt naar de volgende stoof om daar precies hetzelfde uit te halen.

Ik stond / sta op het punt om de KLPD te bellen. Iedereen ergerde zich, dat kon je aan de oplichtende remlichten en het grootlichtgeknipper wel merken.
Heeft het zin? Weet het niet.

En het bijzondere is dat ik bij de stoplichten in de stad de man gewoon voorbij reed in de laan voor rechtdoor.... De winst was dus gewoon 0.
Nog een getrouwde vent ook, met zijn kinderzitje en kleurige plakplaatjes op de achterramen.
How can I make this topic about me?
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 22:17:56 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118998729
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:12 schreef gebrokenglas het volgende:
Gefrustreerd mannetje vanochtend, Audi A6, die bij elke auto zowat in de kofferbak reed, zodat diegene van ergernis maar naar rechts ging, zodat meneer met een spurt naar de volgende stoof om daar precies hetzelfde uit te halen.

Ik stond / sta op het punt om de KLPD te bellen. Iedereen ergerde zich, dat kon je aan de oplichtende remlichten en het grootlichtgeknipper wel merken.

En het bijzondere is dat ik bij de stoplichten in de stad de man gewoon voorbij reed in de laan voor rechtdoor.... De winst was dus gewoon 0.
Nog een getrouwde vent ook, met zijn kinderzitje en kleurige plakplaatjes op de achterramen.
Welke weg rijd jij dan elke ochtend, A28 omlaag of A7? Ik kom ze steeds vaker tegen, al is het meer wanneer ik naar huis rijd. Van die mongols die met z'n tweeën/drieën in hun leasebakken naar huis laagvliegen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 8 november 2012 @ 22:18:53 #197
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118998788
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:03 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Bij dat soort verkeersdeelnemers zou het geen zinloos geweld zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ja inderdaad, helaas zit ik dan waarschijnlijk meer in de problemen dan hem.

Maar kijk, ik rijd motor dus ben slechter zichtbaar.
Dat je me dan een keer over het hoofd ziet, kan gebeuren houd ik standaard rekening mee.
Maak even met de bestuurder een praatje daarover voor het stoplicht indien mogelijk, geen probleem en we gaan beide weer verder.

Gisteren dook er ook ineens 1tje nog voor, zet hem naast hem neer, gebaar dat hij uit moet kijken.
Steekt zijn hand op van sorry, had je niet gezien, maak ik er verder ook geen punt van.

Maar deze gore hufter :r
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 22:19:01 #198
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118998795
Ik vraag me oprecht af wat moeilijk is aan deze rotondes:

Gisteren iemand die van buiten voor de afslag opeens weer naar binnen schiet :{ ! Rakelings voor mij langs :N
  donderdag 8 november 2012 @ 22:22:10 #199
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118998970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

Welke weg rijd jij dan elke ochtend, A28 omlaag of A7? Ik kom ze steeds vaker tegen, al is het meer wanneer ik naar huis rijd. Van die mongols die met z'n tweeën/drieën in hun leasebakken naar huis laagvliegen.
Vandaag de A28.
Dit zag er ook echt uit als een leasebak. Antraciet, 16" sportvelgen en zo'n 'sportieve, vlotgeklede' lul van 35 achter het stuur.
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 22:24:33 #200
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_118999110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:22 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vandaag de A28.
Dit zag er ook echt uit als een leasebak. Antraciet, 16" sportvelgen en zo'n 'sportieve, vlotgeklede' lul van 35 achter het stuur.
Dagelijkse kost. Ik blijf nu ook gewoon expres links rijden omdat ik geen behoefte heb aan klemgereden te worden tegen een vrachtwagen omdat elke sportief vlotgeklede casual friday lul denkt 3kmph sneller dan mij te moeten rijden :N
pi_119005414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

30 minuten??? :D Ik geloof niet dat dat alleen door vrachtwagens komt.
Jawel, want door die vrachtwagen had ik bijna mijn afslag gemist en had ik dus moeten doorrijden naar de volgende afslag en weer terug gemoeten...

[/quote]
Wat jouw invoegmanouvres betreft: dikke kans dat de chauffeur jou echt niet gezien heeft, ook al zat je half op de weg. (wat verre van slim is, maar goed) Een vrachtwagen heeft een behoorlijke dode hoek. Kleine tip: zorg dat je de chauffeur ziet, dan ziet hij jou ook!!
[/quote]

Ja, ik zal de volgende keer uitstappen, even zwaaien naar die chauffeur en dan weer doorrijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:49 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

WTF??? Bij 10 km/h je snelheid moeten aanpassen aan een domme troela die niet kan invoegen? Als hij jou niet ziet is het toch logisch dat hij dat gat dicht rijdt? En als die auto voor hem had willen uitvoegen had hij waarschijnlijk richting aangegeven.

Neem eens een lesje in een vrachtwagen, dan snap je gelijk wat je ziet, maar vooral wat je niet ziet.
Situatie:

Stoplicht op de N7 staat op rood (julianaplein). Ik sta op een in/uitvoeg strook. Ik sta stil. Het stoplicht springt op groen. Op de rechterbaan (dus voor recht door) staan een aantal auto's en een vrachtwagen. Die auto's gaan rijden. De mensen voor mij (dus dus allemaal stil staan op de in/uitvoeg strook) beginnen in te voegen, netjes ritsend. De auto pal voor mij gaat netjes voor de auto die voor die vrachtwagen staat. Ik wil netjes tussen die auto en de vrachtwagen. En dat kan, want op het moment dat ik mijn actie inzet, zitten er een afstand van minimaal 2 auto lengtes tussen die auto en de vrachtwagen. Maar het verkeer rijdt natuurlijk niet zo heel snel, want er moet meer in en uitgevoegd worden. Dus het kachelt een beetje voort. Alleen die vrachtwagen trekt dus sneller dan de auto voor hem en rijdt het gat dicht.

Vertel mij maar, hoe had ik anders moeten invoegen? Wachten tot die rechterbaan helemaal leeg was (had een uur of 20 geduurd denk ik) of totdat ze allemaal 70 hadden gereden zodat ik er vanuit stilstand tussen had gekund?
pi_119005423
quote:
Het heeft zin, niet direct, maar het heeft wel zin. Er wordt dan een notitie gemaakt bij het kenteken en indien mogelijk worden eventueel de agenten in de omgeving gewaarschuwd dat ze die auto even extra in de gaten moeten houden als hem zien.

De volgende keer dat die dan aangehouden wordt zien ze de notitie staan en gaan ze eerder over tot het schrijven van een boete of het uitgeven van een emg ipv enkel een waarschuwing. :)
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 07:38:22 #203
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119005442
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:34 schreef Daeron het volgende:

[..]

Het heeft zin, niet direct, maar het heeft wel zin. Er wordt dan een notitie gemaakt bij het kenteken en indien mogelijk worden eventueel de agenten in de omgeving gewaarschuwd dat ze die auto even extra in de gaten moeten houden als hem zien.

De volgende keer dat die dan aangehouden wordt zien ze de notitie staan en gaan ze eerder over tot het schrijven van een boete of het uitgeven van een emg ipv enkel een waarschuwing. :)
En bij een bepaald aantal meldingen zou er best wel eens een VROS op zoek kunnen gaan/kunnen wachten op/naar deze beste bestuurder.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:35:58 #204
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119006900
VROS. Video Registratie Onopvallende Surveillance

Die lui van Wegmisbruikers bijvoorbeeld dus.
Weer wat geleerd.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:49:44 #205
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119019524
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:31 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Jawel, want door die vrachtwagen had ik bijna mijn afslag gemist en had ik dus moeten doorrijden naar de volgende afslag en weer terug gemoeten...
{/quote]Door de vrachtwagen? :') !!! Nee hoor, jij moet er af, dan moet je dus ook zorgen dat je op tijd op de rechterbaan bent en als het druk is is op tijd iets meer dan 1200 meter. Dat heet vooruitkijken.

[quote]

Ja, ik zal de volgende keer uitstappen, even zwaaien naar die chauffeur en dan weer doorrijden.
:|W Nee, je moet gewoon zorgen dat je niet rechtsvoor de auto zit. Dan ziet de chauffeur je niet.
quote:
[..]

Situatie:

Stoplicht op de N7 staat op rood (julianaplein). Ik sta op een in/uitvoeg strook. Ik sta stil. Het stoplicht springt op groen. Op de rechterbaan (dus voor recht door) staan een aantal auto's en een vrachtwagen. Die auto's gaan rijden. De mensen voor mij (dus dus allemaal stil staan op de in/uitvoeg strook) beginnen in te voegen, netjes ritsend. De auto pal voor mij gaat netjes voor de auto die voor die vrachtwagen staat. Ik wil netjes tussen die auto en de vrachtwagen. En dat kan, want op het moment dat ik mijn actie inzet, zitten er een afstand van minimaal 2 auto lengtes tussen die auto en de vrachtwagen. Maar het verkeer rijdt natuurlijk niet zo heel snel, want er moet meer in en uitgevoegd worden. Dus het kachelt een beetje voort. Alleen die vrachtwagen trekt dus sneller dan de auto voor hem en rijdt het gat dicht.

Vertel mij maar, hoe had ik anders moeten invoegen? Wachten tot die rechterbaan helemaal leeg was (had een uur of 20 geduurd denk ik) of totdat ze allemaal 70 hadden gereden zodat ik er vanuit stilstand tussen had gekund?
Ik weet niet waar je precies stond. Stond je pal naast de vrachtwagen dan is de kans groot dat hij je niet zag. Kon hij je wel zien dan is het gewoon een lul.
pi_119021505
Mensen die denken dat ik over mijn voorganger heen danwel door mijn voorganger heen kan rijden.
pi_119046783
Trajectcontroles op stukken waar de maximumsnelheid in mijn ogen te laag ligt. Nooit echt last van gehad, maar met de nieuwe TC op de A4 bij Leidschendam is het voor mij nu ook realiteit :(
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 07:56:25 #208
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119047397
quote:

[..]

[..]

Situatie:

Simpel, dan voeg je achter de vrachtauto in. Daar zal vast ook genoeg ruimte zijn.
Krijg je geen ruimte, jammer dan. Dan zoek je maar een andere plek.

Ik snap echt niet hoe moeilijk invoegen kan zijn. Ik heb nog nooit (ja, echt nooit!) op deze manier een verkeersconflict gehad. Dat je daar moeite mee hebt is te danken aan halsstarrigheid. Soms gaat 1 op 1 ritsen niet. En wat de oorzaak ook moge zijn, een automobilist die je per ongeluk niet heeft gezien, of die godvergeten bosmongool van een vrachtwagenchauffeur die je er niet tussen wil laten, je moet altijd een alternatief kunnen bedenken.
pi_119047608
quote:

Situatie:

Stond je rechtsvoor de vrachtwagen? Dan ziet ie je gewoon niet, of de kans is groot dat ie je niet ziet. Wat je wel ingevoegd had je nu een vrachten in je linkerdeur en was het ook nog eens jouw schuld. Je had ook stil kunnen staan op de weg en wachten tot de vrachtwagen voorbij was.
.
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:36:11 #211
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119048127
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 05:38 schreef Me_Wesley het volgende:
Trajectcontroles op stukken waar de maximumsnelheid in mijn ogen te laag ligt. Nooit echt last van gehad, maar met de nieuwe TC op de A4 bij Leidschendam is het voor mij nu ook realiteit :(
Cruisecontrol voorkomt een hoop van dat soort trajectboetes..
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:09:36 #212
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_119048649
quote:

En dat is dus precies de reden dat ik het niet erg vindt 90 op de snelweg te rijden, het scheelt echt zooo weinig met de max snelheid rijden....
pi_119049297
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 07:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Kan je dat niet? :@
Nee :@
pi_119051754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:36 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Cruisecontrol voorkomt een hoop van dat soort trajectboetes..
Klopt, maar het voelt gewoon irritant om daar 100 te rijden, zeker omdat het driebaans is zonder afslagen. Maargoed, ik snap nu wel eindelijk alle ophef rond de a2.
'And I called your name,
pi_119051968
quote:
Die op de A4 is erg lelijk ja. Schijnt tevens met radar te werken dus op de motor kun je hem ook niet omzeilen. Je kunt daar met name 's nachts makkelijk 150 verdomme.

Nu moet ik dus voortaan over de A44, daar staan twee flitspalen maar daar valt ten eerste goed voor te remmen, ten tweede makkelijk te ontwijken.
pi_119067841
Iedere trajectcontrole vindt ik 's nachts lelijk. Gewoon geldtrekkerij. Op de meeste snelwegen kan je makkelijk met een gangetje van 130/140 om 3 uur 's nachts rond rijden zonder een gevaar op de weg te zijn. En dan nog boetes aannaaien :')
  Spellchecker zaterdag 10 november 2012 @ 23:28:28 #217
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119072002
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:36 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Die op de A4 is erg lelijk ja. Schijnt tevens met radar te werken dus op de motor kun je hem ook niet omzeilen. Je kunt daar met name 's nachts makkelijk 150 verdomme.

Nu moet ik dus voortaan over de A44, daar staan twee flitspalen maar daar valt ten eerste goed voor te remmen, ten tweede makkelijk te ontwijken.
Helemaal omrijden om sneller te kunnen rijden :')
Tevens -purist.
pi_119079496
TC A4 bij Leidschendam? Wut sinds wanneer?.......shit :')
  zondag 11 november 2012 @ 12:13:51 #219
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119079635
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:05 schreef Drifter__ het volgende:
TC A4 bij Leidschendam? Wut sinds wanneer?.......shit :')
Sinds een paar weken.. I know.. Brak..
Leer spaties gebruiken!
pi_119079660
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:13 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Sinds een paar weken.. I know.. Brak..
Bron? Staan nog geen borden ofzo volgens mij.
  zondag 11 november 2012 @ 12:16:56 #221
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119079709
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:14 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Ik ben er gisteren met mijn vrachtwagen nog onderdoor gereden. Als dat geen TC is, vreet ik mn pet op.
Leer spaties gebruiken!
pi_119079825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:56 schreef Carlos93 het volgende:
Iedere trajectcontrole vindt ik 's nachts lelijk. Gewoon geldtrekkerij. Op de meeste snelwegen kan je makkelijk met een gangetje van 130/140 om 3 uur 's nachts rond rijden zonder een gevaar op de weg te zijn. En dan nog boetes aannaaien :')
Inderdaad. Beetje jammer soms dat soort acties.
pi_119079841
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:16 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik ben er gisteren met mijn vrachtwagen nog onderdoor gereden. Als dat geen TC is, vreet ik mn pet op.
Hahaha. Ik geloof je hoor! Denk alleen dat ie nog niet in werking is.

Poehh...vanaf januari 2013 dus: http://www.wegenwiki.nl/Trajectcontrole
Helaas nog geen officiele bron te vinden....
  zondag 11 november 2012 @ 12:27:34 #224
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119079998
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:21 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Hahaha. Ik geloof je hoor! Denk alleen dat ie nog niet in werking is.

Poehh...vanaf januari 2013 dus: http://www.wegenwiki.nl/Trajectcontrole
Helaas nog geen officiele bron te vinden....
Oh, dat wist ik niet. Sowieso is mijn vrachtwaggel begrenst op 90 of 85 km/h (verschilt per wagen), maar de cruise control staat standaard op 83 km/h. Maak me er dus geen zorgen over. Enige nadeel zijn dan de autodebielisten (ja, debielen..) die een treintje op de middenbaan gaan maken omdat ze denken dat je een enge ziekte krijgt als je op de rechterbaan gaat rijden.. Ik rij zo een beetje standaard in het midden omdat die mafketels 70 echte km/h gaan rijden (op hun teller strak 80 km/h). Alles leuk en aardig, maar bok dan wel op en laat de prof gewoon makkie an zijn weg vervolgen..
Leer spaties gebruiken!
pi_119080077
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Sowieso is mijn vrachtwaggel begrenst op 90 of 85 km/h (verschilt per wagen), maar de cruise control staat standaard op 83 km/h. Maak me er dus geen zorgen over. Enige nadeel zijn dan de autodebielisten (ja, debielen..) die een treintje op de middenbaan gaan maken omdat ze denken dat je een enge ziekte krijgt als je op de rechterbaan gaat rijden.. Ik rij zo een beetje standaard in het midden omdat die mafketels 70 echte km/h gaan rijden (op hun teller strak 80 km/h). Alles leuk en aardig, maar bok dan wel op en laat de prof gewoon makkie an zijn weg vervolgen..
Brrr vreselijke figuren zijn dat ja. Ik stel standaard mn CC op vmax+8kmh in. Dus 88 / 108 / 128km/h bij TC's. Vlieg mensen voorbij alsof ze stilstaan.... :')
  zondag 11 november 2012 @ 12:33:24 #226
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119080145
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:30 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Brrr vreselijke figuren zijn dat ja. Ik stel standaard mn CC op vmax+8kmh in. Dus 88 / 108 / 128km/h bij TC's. Vlieg mensen voorbij alsof ze stilstaan.... :')
Moet je voor de grap ook eens bedenken dat er van die leipo's bestaan die niet ingehaald willen worden door een vrachtwagen buiten TC's om. Als ze dan half liggen te pitten en je ze in wilt halen, ben je er bijna voorbij voordat ze besluiten om toch maar ff gas te geven.....
Leer spaties gebruiken!
pi_119080275
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:27 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Jullie zouden allemaal de teller uit je wagen moeten slopen, altijd hetzelfde slappe geouwehoer dat de kmteller 10 km afwijkt van de echte snelheid. Wel eens palen gezien langs de weg met u rijdt te hard of een :) met een snelheid onder de 50 of zo? Die komt ook overeen met mijn snelheidsmeter. Net als een flitsboete die ik poosje geleden kreeg.

Misschien dat je idd iets harder langs andere palen of TC kan rijden zonder bekeurd te worden, dan is de marge blijkbaar wat ruimer ingesteld voor mensen die per ongeluk iets te hard rijden maar het geeft jullie blijkbaar een vrijbrief om opzettelijk te hard te rijden, en waarvoor? Om een paar seconden dan ik eerder bij de stoplicht te arriveren?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 12:38:45 #228
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119080294
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:38 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Jullie zouden allemaal de teller uit je wagen moeten slopen, altijd hetzelfde slappe geouwehoer dat de kmteller 10 km afwijkt van de echte snelheid. Wel eens palen gezien langs de weg met u rijdt te hard of een :) met een snelheid onder de 50 of zo? Die komt ook overeen met mijn snelheidsmeter. Net als een flitsboete die ik poosje geleden kreeg.

Misschien dat je idd iets harder langs andere palen of TC kan rijden zonder bekeurd te worden, dan is de marge blijkbaar wat ruimer ingesteld voor mensen die per ongeluk iets te hard rijden maar het geeft jullie blijkbaar een vrijbrief om opzettelijk te hard te rijden, en waarvoor? Om een paar seconden dan ik eerder bij de stoplicht te arriveren?
:') Maak je niet zo druk.
pi_119080957
quote:
wat????
pi_119081141
quote:

[..]

Bijna teller/auto heeft een afwijking? Bij mij komen die snelheidspalen ook niet overeen met m'n teller? Dus doe gewoon eens normaal man.
pi_119081196
quote:

[..]

quote:
Tellerafwijking
Het is wettelijk verplicht dat snelheidsmeters een hogere waarde aangeven dan de werkelijk gereden snelheid. Zo kan de afwijking wel oplopen tot 10%. In veel gevallen is bij 130 km/h op de teller de echte snelheid slechts 120-125 km/h. Aangezien alle flitsapparatuur pas flitst vanaf 7 km/h te snel (127 km/h op de snelweg dus), kunt u gerust met 130 km/h op de teller langs een flitser rijden. U kunt de tellerafwijking het beste testen door de snelheid te vergelijken met de GPS snelheid (een navigatiesysteem als TomTom o.i.d. voldoet prima).
pi_119081461
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:08 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Bijna teller/auto heeft een afwijking? Bij mij komen die snelheidspalen ook niet overeen met m'n teller? Dus doe gewoon eens normaal man.
Dat wordt er steeds geroepen, is zelfs wettelijk of zo, maar mijn auto heeft vrijwel geen afwijking. De snelheidmeter komt aardig overeen met wat ik langs de weg zie staan of als er politie meerijdt heeft iedereen ineens dezelfde snelheid als ik gevonden. Zijn er geen palen of politieautos, dan zijn hun voeten te zwaar of zo en zoefen ze zo langs mij en hier lees ik steeds hoe jullie kotsen op de braverikken en andere asos maar misschien moeten jullie eens een keer kijken naar jezelf, hoe voorbeeldig rijden jullie eigenlijk? Als er een omaatje oversteekt, speel je dan met je gaspedaal om vervolgens de koppeling los te laten schieten als ze net op de stoep is aangekomen?
pi_119081565
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:11 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[..]

Heb je een officiëler bron dan deze website? http://www.antisnelheidsbelasting.nl/tips.htm
pi_119081585
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:25 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heb je een officiëler bron dan deze website? http://www.antisnelheidsbelasting.nl/tips.htm
Nee, helaas niet. Geen zin om verder te zoeken.

Maar deze site bevatte toevallig wat ik zocht. :+
pi_119081671
Die vrachtwagens zorgen er wel voor dat jij je broodjes hebt.
pi_119081711
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:28 schreef Travel. het volgende:
Ik denk eerder dat de bakker daar voor zorgt. En die kan ook pas werken als de boer zijn werk gedaan heeft. En de boer kan pas wat doen als....
  zondag 11 november 2012 @ 13:44:42 #237
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119082117
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 13:28 schreef Travel. het volgende:
Ja, en het woon-werk-verkeer zorgt ervoor dat er mensen zijn die geld hebben om die broodjes te kunnen kopen en dat er dus een vrachtwagen nodig is. Wat is je punt?
  zondag 11 november 2012 @ 13:47:24 #238
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119082213
quote:

[..]

Nee, jullie zouden de teller uit je auto moeten slopen. Die in een vrachtwagen zijn namelijk geijkt.
  zondag 11 november 2012 @ 13:47:59 #239
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_119082231
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Ja, en het woon-werk-verkeer zorgt ervoor dat er mensen zijn die geld hebben om die broodjes te kunnen kopen en dat er dus een vrachtwagen nodig is. Wat is je punt?
Maar de vrachtwagen zorgt er weer voor dat dat woon-werk verkeer uberhaupt kan rijden.
pi_119082379
Kwam laatst een paal tegen op een 80km/u weg die, los van de boodschap 'U rijdt te hard' ook meteen het boetebedrag liet zien. Werkt best goed :P
  zondag 11 november 2012 @ 13:55:03 #241
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119082511
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Dat wordt er steeds geroepen, is zelfs wettelijk of zo, maar mijn auto heeft vrijwel geen afwijking. De snelheidmeter komt aardig overeen met wat ik langs de weg zie staan of als er politie meerijdt heeft iedereen ineens dezelfde snelheid als ik gevonden. Zijn er geen palen of politieautos, dan zijn hun voeten te zwaar of zo en zoefen ze zo langs mij en hier lees ik steeds hoe jullie kotsen op de braverikken en andere asos maar misschien moeten jullie eens een keer kijken naar jezelf, hoe voorbeeldig rijden jullie eigenlijk? Als er een omaatje oversteekt, speel je dan met je gaspedaal om vervolgens de koppeling los te laten schieten als ze net op de stoep is aangekomen?
Zolang die braveriken maar opbokken van de middelste baan als ik achter ze hang. Van mij mag je 50 op de snelweg, maar haal het niet in je botte kop om in het midden te gaan rijden.. Van mij part moeten ze echt gewoon iedereen verplichten om rechts te rijden, tenzij je binnen 5 seconde iemand in gaat halen. Scheelt een hoop ergernis..
Leer spaties gebruiken!
pi_119082525
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:21 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat ik zo voorbeeldig rij? Zat aan te merken op mijn rijstijl.
Maar ik ga niet lopen revven als er een bejaarde oversteekt. Sowieso rev ik nooit want dan moet ik m'n automaat weer in 'N' zetten.
  zondag 11 november 2012 @ 13:57:56 #243
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119082623
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:55 schreef Bootje84 het volgende:
Van mij part moeten ze echt gewoon iedereen verplichten om rechts te rijden,
Je denkt dat als je dat nog een keer in de wet zet, dat men zich er wel braaf aan houdt?
  zondag 11 november 2012 @ 14:05:00 #244
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119082868
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Je denkt dat als je dat nog een keer in de wet zet, dat men zich er wel braaf aan houdt?
Wishful thinking :@
Leer spaties gebruiken!
pi_119083255
quote:

[..]

Dat we allemaal een reden hebben om op de weg te zitten. Dat merendeel van de automobilisten zich aan het ergeren is aan vrachtauto's op de weg. gewoon omdat ze er zijn. En maar kankeren dat die dingen overal en altijd in de weg rijden. Ik zit er ook niet alleen voor m'n lol in. Ik heb ook een reden dat ik er rijd, de eigenaar (werkgever) van auto ook, de klanten van de eigenaar en diens klanten ook...
pi_119084346
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:14 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Van 38.0 tot 42.8 :'(
'And I called your name,
  zondag 11 november 2012 @ 14:39:38 #247
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119084375
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 14:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat we allemaal een reden hebben om op de weg te zitten. Dat merendeel van de automobilisten zich aan het ergeren is aan vrachtauto's op de weg. gewoon omdat ze er zijn. En maar kankeren dat die dingen overal en altijd in de weg rijden. Ik zit er ook niet alleen voor m'n lol in. Ik heb ook een reden dat ik er rijd, de eigenaar (werkgever) van auto ook, de klanten van de eigenaar en diens klanten ook...
Helemaal mee eens. Ik vind alleen die oneliner zo simpel. Automobilisten zitten net zo goed op de weg om de economie draaiende te houden.
pi_119084802
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 13:57 schreef OEM het volgende:

[..]

Weet je wat ik ook in de wet wil hebben? Dat als 50 de maximum is, ze ook allemaal 50 moeten rijden en geen 55 of 60. O wacht, volgens mij staat het al in de wet 8)7
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 14:59:17 #249
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119085288
Wel lekker zo'n spitstrook. Terwijl iedereen aan het klootviolen is op de linker en middelste baan, heb ik alle ruimte op de rechterbaan 8-)
  zondag 11 november 2012 @ 15:09:44 #250
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_119085816
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:59 schreef jitzzzze het volgende:
Wel lekker zo'n spitstrook. Terwijl iedereen aan het klootviolen is op de linker en middelste baan, heb ik alle ruimte op de rechterbaan 8-)
Ja dat idd... Pak hem ook regelmatig om al die faalhazen snel in te halen.. En niemand die dan ook de hint snapt... ;(
Leer spaties gebruiken!
pi_119085838
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:59 schreef jitzzzze het volgende:
Ja, en dan ¤220 af mogen tikken voor rechts inhalen.
'And I called your name,
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:10:37 #252
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119085852
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:09 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ja dat idd... Pak hem ook regelmatig om al die faalhazen snel in te halen.. En niemand die dan ook de hint snapt... ;(
Het enige wat mij tegenhoud is dat de bekeuring voor rechts inhalen vele malen hoger is dan die van onnodig links rijden.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:11:00 #253
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119085991
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je maakt er zelf van dat ik mensen rechts inhaal :{w
Wat heb je aan de ruimte als je toch achter degene links voor je blijft? Maar je hebt gelijk idd.
'And I called your name,
  zondag 11 november 2012 @ 15:15:45 #255
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119086064
Maar hoezo is het rechts inhalen als je op je eigen baan blijft en niet speciaal naar rechts gaat om om de ander heen te rijden?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:15:51 #256
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119086071
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 15:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Wat heb je aan de ruimte als je toch achter degene links voor je blijft? Maar je hebt gelijk idd.
Nou, dan rij je niet zo snel te dicht achter je voorganger. En je weet zeker dat je op tijd kan stoppen, en het is lekker ontspannen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:16:45 #257
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119086106
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:15 schreef AdoraBelle het volgende:
Maar hoezo is het rechts inhalen als je op je eigen baan blijft en niet speciaal naar rechts gaat om om de ander heen te rijden?
Omdat je iemand aan de rechterzijde van zijn voertuig passeert, terwijl er geen file is, hij niet linksaf gaat slaan en er geen blokmarkering tussen jullie in zit?
  zondag 11 november 2012 @ 15:17:24 #258
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119086129
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 15:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Omdat je iemand aan de rechterzijde van zijn voertuig passeert, terwijl er geen file is, hij niet linksaf gaat slaan en er geen blokmarkering tussen jullie in zit?
Staat dat ook ergens wat de definitie van rechts inhalen is?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:18:34 #259
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 11 november 2012 @ 15:20:48 #260
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119086243
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 15:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

In die gevallen is het ook rechts inhalen hoor ;) (weliswaar toegestaan)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 15:22:21 #261
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119086307
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:20 schreef OEM het volgende:

[..]

In die gevallen is het ook rechts inhalen hoor ;) (weliswaar toegestaan)
Dat is waar, het zijn inderdaad de uitzonderingen waarbij het toegestaan is. De definitie van rechts inhalen blijft simpelweg een ander voertuig aan zijn rechterzijde passeren.
  zondag 11 november 2012 @ 15:24:58 #262
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_119086406
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:17 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Staat dat ook ergens wat de definitie van rechts inhalen is?
De wetgever gaat niet elk wissewasje definieren in de wet. Mocht je het willen weten wat het betekent: maak de overtreding, zorg dat je een boete krijgt, stap naar de rechter, wacht af wat hij er van maakt.
  zondag 11 november 2012 @ 15:26:42 #263
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119086466
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:24 schreef OEM het volgende:

[..]

De wetgever gaat niet elk wissewasje definieren in de wet. Mocht je het willen weten wat het betekent: maak de overtreding, zorg dat je een boete krijgt, stap naar de rechter, wacht af wat hij er van maakt.
Oké. Nou dan blijf ik gewoon het verkeer rechts voorbij rijden :) . Ik maak niet speciaal een inhaalmanoeuvre dus ik ben van mening dat het dan geen inhalen is. Ik blijf per slot van rekening gewoon op m'n eigen baan rijden.
pi_119087381
quote:

[..]

Dat jullie niet zo moeten zeiken. Er zijn wel ergere dingen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 16:15:08 #265
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119088620
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:26 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oké. Nou dan blijf ik gewoon het verkeer rechts voorbij rijden :) . Ik maak niet speciaal een inhaalmanoeuvre dus ik ben van mening dat het dan geen inhalen is. Ik blijf per slot van rekening gewoon op m'n eigen baan rijden.
dus je gaat wel iemand inhalen, maar het is geen inhalen. Ja ja.

* jitzzzze gaat aluminium hoedje vouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door jitzzzze op 11-11-2012 17:18:56 ]
  zondag 11 november 2012 @ 16:22:32 #266
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119088942
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 16:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

dus je gaat wel iemand inhalen, maar het is geen inhalen. Ja ja.

[/me]gaat aluminium hoedje vouwen.
Ik zeg nergens dat ik inhaal. Ik rijd gewoon op m'n eigen baan.
pi_119089203
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Wat een kapsones om te denken dat die baan van jou alleen is. :6
pi_119089590
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:28 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat een kapsones om te denken dat die baan van jou alleen is. :6
Sowieso, ze verwisselt baan ook nog met strook... :')

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:22 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

quote:
Inhalen in het wegverkeer is de activiteit waarin een weggebruiker een andere weggebruiker bewust passeert.
Passeren telt in het wegverkeer als inhalen. Ook als je continue op dezelfde rijstrook blijft.
  zondag 11 november 2012 @ 16:46:27 #269
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119089991
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Sowieso, ze verwisselt baan ook nog met strook... :')

[..]

[..]

Passeren telt in het wegverkeer als inhalen. Ook als je continue op dezelfde rijstrook blijft.
Ben ik het niet mee eens. En als je begrijpt wat ik met baan bedoel, waarom dan weer bitchen over dat ik baan zeg in plaats van strook?
pi_119090246
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:46 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. En als je begrijpt wat ik met baan bedoel, waarom dan weer bitchen over dat ik baan zeg in plaats van strook?
Omdat het een heel groot verschil is tijdens het inhalen.

Als je op je 'eigen' baan van de 3e naar de 1e rijstrook gaat om iemand op de 2e rijstrook in te halen, dan is dat correct. Ga je echter van de 1e naar de 3e rijstrook om iemand op de 2e rijstrook in te halen, dan noemen ze dat rechts inhalen. ;)

En ja, de 1e rijstrook is de meest linker rijstrook, je begin altijd met links te tellen namelijk.

Oh, en dat jij het er niet mee eens bent, zal de rechter geen zak mee te maken hebben. Dit is wat in de wet staat, en daar krijg je geen speld tussen.
pi_119090595
ik heb nooit problemen met voorrang opeisende vrachtwagens. misschien rij ik gewoon te defensief ;(
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 17:17:31 #272
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119091114
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:46 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het wisselen van baan/rijstrook maakt niets uit. Zolang je iemand aan zijn rechterzijde passeert, en diegene is niet aan het links afslaan, er is geen file en geen blokmarkering tussen jullie in, dan haal je iemand rechts in. Nou kan je hoog en laag springen, op je kop gaan staan, het maakt niets uit; je haalt iemand rechts in en dat is een overtreding.

Dit aan een kantonrechter voorleggen zou je kunnen doen, maar denk niet dat de boete komt te vervallen. Je zal hooguit de rechter en de OvJ een leuke dag bezorgen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 17:18:23 #273
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119091145
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als je op je 'eigen' baan van de 3e naar de 1e rijstrook gaat om iemand op de 2e rijstrook in te halen, dan is dat correct. Ga je echter van de 1e naar de 3e rijstrook om iemand op de 2e rijstrook in te halen, dan noemen ze dat rechts inhalen. ;)

En ja, de 1e rijstrook is de meest linker rijstrook, je begin altijd met links te tellen namelijk.

Oh, en dat jij het er niet mee eens bent, zal de rechter geen zak mee te maken hebben. Dit is wat in de wet staat, en daar krijg je geen speld tussen.
Ook als je op rijstrook 3 bent en daar blijft om iemand op de 2e of 1e rijstrook te passeren, dan is het nog steeds rechts inhalen.
pi_119092596
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:18 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ook als je op rijstrook 3 bent en daar blijft om iemand op de 2e of 1e rijstrook te passeren, dan is het nog steeds rechts inhalen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:01:44 #275
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119092678
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Wat een comeback, echt fantastisch. Ik ben onder de indruk van je capaciteiten, jij moet vast en zeker CEO van een multinational zijn :@
  zondag 11 november 2012 @ 18:05:45 #276
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119092819
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:53 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zolang jij geen bron kunt vermelden is dit helemaal niet wat in de wet staat, maar is dit jouw interpretatie van de wet lieverd :* .
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het wisselen van baan/rijstrook maakt niets uit. Zolang je iemand aan zijn rechterzijde passeert, en diegene is niet aan het links afslaan, er is geen file en geen blokmarkering tussen jullie in, dan haal je iemand rechts in. Nou kan je hoog en laag springen, op je kop gaan staan, het maakt niets uit; je haalt iemand rechts in en dat is een overtreding.

Dit aan een kantonrechter voorleggen zou je kunnen doen, maar denk niet dat de boete komt te vervallen. Je zal hooguit de rechter en de OvJ een leuke dag bezorgen.
En dat is nou just het punt. Jij denkt dat ;) .
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:07:01 #277
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119092859
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:05 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Zolang jij geen bron kunt vermelden is dit helemaal niet wat in de wet staat, maar is dit jouw interpretatie van de wet lieverd :* .

[..]

En dat is nou just het punt. Jij denkt dat ;) .
Nee, ik denk alleen dat je de rechter en de OvJ een leuke dag bezorgd. De rest heb ik niet verzonnen, maar blijf vooral lekker mensen rechts inhalen. I don't care.
  zondag 11 november 2012 @ 18:07:36 #278
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119092881
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, ik denk alleen dat je de rechter en de OvJ een leuke dag bezorgd. De rest heb ik niet verzonnen, maar blijf vooral lekker mensen rechts inhalen. I don't care.
Bron?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:08:37 #279
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119092916
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:07 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Bron?
Googlen is moeilijk, hé? :{w

quote:
• Artikel 11

• 1.Inhalen geschiedt links.
• 2.Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
• 3.Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
• 4.Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
• 5.Bestuurders mogen trams rechts inhalen.

• Artikel 13

• 1.Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
• 2.Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_11-11-2012
  zondag 11 november 2012 @ 18:09:31 #280
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119092965
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:08 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Googlen is moeilijk, hé?

[..]

http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_11-11-2012
Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Maar ik ga niet jouw argumenten voor je uitzoeken, dat doe je zelf maar ;) .
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:09:58 #281
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119092978
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:09 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee hoor, helemaal niet moeilijk. Maar ik ga niet jouw argumenten voor je uitzoeken, dat doe je zelf maar ;) .
Nee, je zal eens je eigen argumenten uitzoeken :') 8)7
  zondag 11 november 2012 @ 18:10:47 #282
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119093006
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:09 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, je zal eens je eigen argumenten uitzoeken :') 8)7
Verdraai het maar weer. Jij komt ermee dat zoiets niet zou mogen, onderbouw het dan maar met bronnen. Ik ga niet Googlen voor jou naar bronnen voor jouw argumenten :{w .
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:11:20 #283
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119093026
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:10 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Verdraai het maar weer. Jij komt ermee dat zoiets niet zou mogen, onderbouw het dan maar met bronnen.
Al gedaan, lees hierboven maar :{w
  zondag 11 november 2012 @ 18:12:07 #284
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119093054
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Al gedaan, lees hierboven maar :{w
Ja en waar ik dus op reageer is dat jij niet wilt Googlen maar vindt dat ik het moet doen. Ik leg je net uit waarom ik dus niet ga Googlen.
Ik ga niet Googlen voor jou naar bronnen voor jouw argumenten :{w .
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:14:34 #285
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119093145
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:12 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja en waar ik dus op reageer is dat jij niet wilt Googlen maar vindt dat ik het moet doen. Ik leg je net uit waarom ik dus niet ga Googlen.
Ik ga niet Googlen voor jou naar bronnen voor jouw argumenten :{w .
En ik zeg je dat je ook best je eigen punten mag ondersteunen met bronnen. Maar doe vooral net alsof je het niet snapt :')
  zondag 11 november 2012 @ 18:15:00 #286
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_119093164
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:14 schreef jitzzzze het volgende:
en. Maar doe vooral net also
Ik noemde geen punten voor zover ik weet :? ?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 18:15:36 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119095320
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:15 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Zucht, wat jij wil. Je hebt gelijk enzo :')
Wat een comeback, je moet wel CEO.... ah wat. Stik erin gozer. :')
pi_119095334
Er moet iemand ongesteld worden hoor. :')

Bij deze, voor jou is rechts passeren op dezelfde rijstrook geen inhalen, voor de wetgever en de rest van motorvoertuigrijdend Nederland wel.

Daarnaast haal ik in 99% van de gevallen in terwijl ik op dezelfde rijstrook blijf, of dit nu links of rechts is. Wisselen van rijstrook tijdens het inhalen/passeren zal degene naast wie ik rijd niet leuk vinden. ;)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:12:20 #290
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119095552
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 19:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nom nom nom
Nog niet gestikt?
  Spellchecker zondag 11 november 2012 @ 19:58:01 #292
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119097524
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:49 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Weet je wat ik ook in de wet wil hebben? Dat als 50 de maximum is, ze ook allemaal 50 moeten rijden en geen 55 of 60. O wacht, volgens mij staat het al in de wet 8)7
Het wil niet echt lukken hè, ze hier op de kast te krijgen :7
Tevens -purist.
pi_119097593
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 19:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Het wil niet echt lukken hè, ze hier op de kast te krijgen :7
Is dat de bedoeling van mijn postje dan? Ik wilde gewoon semilollig doen maar de 1 maant me tot kalmte en de ander denkt dat ik mensen op de kast wil krijgen. Het is me toch wat....
  Spellchecker zondag 11 november 2012 @ 20:04:45 #294
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_119097889
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:59 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Is dat de bedoeling van mijn postje dan? Ik wilde gewoon semilollig doen maar de 1 maant me tot kalmte en de ander denkt dat ik mensen op de kast wil krijgen. Het is me toch wat....
_O-
Tevens -purist.
pi_119108114
Vandaag 250 km gereden, en vooraf besloten om me heel Zen te gedragen. Is ook gelukt. :) Zelfs toen men 70 reed op 100 wegen, met 90 invoegde op de snelweg bij Assen(http://goo.gl/maps/ChVrT vanaf de Haar de A28 op.) en men hier ging stilstaan (http://goo.gl/maps/CWcs6) omdat ze de verkeerde afslag hadden genomen, en toen maar met 60 over de N33 naar de volgende afslag reden om te keren.
pi_119108428
Weet je wat het is, ik vind dat er te weinig snelheidsborden staan. Soms vraag ik me gedurende een flink stuk weg af hoe hard je er eigenlijk mag. Ik zie een bord 80 en dan zie ik op de navigatie ook 80 staan en dan staat er op een gegeven moment 120 op de navigatie en ik kan maar geen bewijs vinden langs de weg dat dit ook zo is en dan blijf ik 80 rijden en uiteindelijk heb ik een afslag gepakt en weet ik niet of ik dat hele roteind harder had gemogen of niet.
pi_119109185
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Weet je wat het is, ik vind dat er te weinig snelheidsborden staan. Soms vraag ik me gedurende een flink stuk weg af hoe hard je er eigenlijk mag. Ik zie een bord 80 en dan zie ik op de navigatie ook 80 staan en dan staat er op een gegeven moment 120 op de navigatie en ik kan maar geen bewijs vinden langs de weg dat dit ook zo is en dan blijf ik 80 rijden en uiteindelijk heb ik een afslag gepakt en weet ik niet of ik dat hele roteind harder had gemogen of niet.
Akkoord, maar als bij de oprit al een bord staat van Snelweg of autoweg, en de hectometerpaaltjes geven dat ook aan (en als er bij de autoweg zo'n mooie groene strook ligt) zegt dat toch al genoeg? Zeker als je dan net die weg oprijd of een invoegstrook gepasseerd bent. (staat er net na de invoegstrook geen bord, dan geld gewoon de wettelijk vastgestelde snelheid, dus b.v. 130 km/h op een snelweg en 100 km p/u op een N-weg met groene strook.
Een invoegstrook is namelijk wettelijk gezien hetzelfde als een kruispunt(2 wegen komen er namelijk samen), dus snelheids beperkende borden dienen na het kruispunt te worden herhaald want anders vervalt de beperking)

Of, zoals iemand op flitsservice ooit zei:
quote:
Snelheidsbeperkingen op snelwegen worden niet zonaal toegepast. De enige snelheid die zonaal geldt is de 130, en die geldt op alle snelwegen in Nederland. Alle snelheidsbeperkingen zijn dus per wegvak. En een wegvak begint bij het einde van een invoegstrook. Na het einde van de invoegstrook moet dus een snelheidsbeperking gegeven worden voor het volgende wegvak. Gebeurt dit niet, geldt de gangbare snelheid, 130 dus. (hoe zit het trouwens bij Weefstroken. gaat het nieuwe wegvak dan in bij het "Uit" bordje?)
pi_119110911
Wauw, net met 137 km/h (op GPS) naar huis over de A6 richting Emmeloord, voelde met net een vliegtuig. Iedereen stond stil... Gelukkig ging de inhalers wel meteen weer naar rechts, dus dat viel mee.

Maar is de nieuwe max 130 km/h nog echt zo eng of te hard voor de meeste bestuurders ?
pi_119111071
mensen die op je bumper gaan zitten
slecht afgestelde verlichting ( fotos in je auto kunnen nemen zonder gebruik van een flitser... zo verkeerd..)
knipperlichten die er schijnbaar voor jan doedel aan zitten
inhalen over doorgetrokken strepen

Inhalen op plekken waar dat NIET KAN en zowat frontaal op je botsen ( gelukkig net uitwijken + vrachtwagen die noodstop deed om ruimte te maken )

toch maar eens een dashcam installeren..
pi_119111232
quote:
Inhalen op plekken waar dat NIET KAN en zowat frontaal op je botsen ( gelukkig net uitwijken + vrachtwagen die noodstop deed om ruimte te maken )
God, nou dat heb ik een keer met een politiemotor gehad, miste me op een haar. Die had nog geen centimeter over. Had bijna willen omdraaien en erachteraan willen gaan. de mongool.
pi_119111300
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
toch maar eens een dashcam installeren..
Overweeg ik zelf ook. Kost wel wat en dat heb ik nu even niet liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')