Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
Ga ik verhuizen dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Dat is je eigen kortzichtigheid, probeer het nog eens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.
En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Ik moet zeggen dat ik het in 9 van de 10 gevallen al van tevoren zie dat een vrachtwagen wil inhalen.quote:Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen..
Vroeger vaak zat meegereden in een vrachtwagen en nee, ik kijk er nog steeds niet anders tegenaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Want dat pleit ze vrij van asociaal gedrag op de weg? "U haalt hier in tijdens een inhaalverbod" "Ow, maar ik mag dat want ik vervoer spullen die u misschien wel nodig zult hebben" Ik vind dat altijd zo'n hersenloze dooddoener. Juist daarom zouden ze eens een keer het goede voorbeeld moeten geven.quote:Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Wat is dit nou weer voor achterlijke beredenatiequote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:39 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.quote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen.
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.quote:En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?quote:Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Ah typefoutje, bedankt voor het constaterenquote:En het is chauffeur en niet chaffeur.![]()
Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
In ieder geval niet toen jij er ook op zat. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik wel genoeg ruimte houd. maar waarom gebeurt dat 'oversteken' voor mijn neus, zelfs als er achter mij helemaal niets op de rechter rijstrook rijdt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
Ik ook. Halloquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...
Inhalende vrachtwagens zijn gewoon vaak irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 03:19 schreef Compoantje het volgende:
Haat tegenover inhalende vrachtwagens
Waar gaat het heen met Nederland...
Dan hadden jullie kantoorhomo's maar 10 sec. eerder moeten vertrekken naar jullie werk.
Of stel je gewoon niet aan doe gewoon rustig aan met jullie Audi. Stelletje zeikers.
Klopt, ben ik hartstikke blij mee. Maar het geeft je nog geen recht om als een dwaas te rijden. Ik rij veel over de A15 en het sterft er van de vrachtwagens, opzicht niet erg alleen veel van die gasten rijden op cruise control en gaan liever bumper kleven dan hem van de cruise control afhalen. Levensgevaarlijk..quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijdenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Ik rij ook superzuinig met 130; maar mijn auto maakt dan ook nog geen 3000 toeren dan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Klopt hoor; en niet alle inhalende vrachtwagens zijn irritant; maar wel degene die á la vooroordeelbevestigende Audi rijder geen rekening houden met de rest van t verkeer en m dr rucksichtlos voorgooien. Als ik bij wijze van spreken op de linkerbaan aan t inhalen ben en een vrachtwagen op 100m afstand zie inhalen, ga ik gewoon ff van t gas; vind ik ook absoluut niet irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Tja, Ik reed regelmatig met een taxibusje wat zo traag was, dat je blij mocht zijn met 60 in te kunnen voegen.. Topsnelheid van dat ding was c.a. 80 km/h..quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.![]()
zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.![]()
zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
Bij inhalen versnel ik naar 120 en ga dan pas naar links om in te halen.
Omdat je gewoon niet als een bejaarde moet rijden. Het zit in de naam : SNELweg, niet SLOOMweg. Je rijdt op een 50 weg toch hopelijk geen 20 omdat dat lekker zuinig is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
Bij inhalen versnel ik naar 120 en ga dan pas naar links om in te halen.
Ik heb geen idee op hoeveel toeren die dan zit, ik heb geen toerenteller in de auto.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.
Ik rijd met mijn eigen auto ook altijd 100/110 op de snelweg (oldtimer). Maar zodra ik inhaal ga ik 120 rijden. Sommigen mensen hebben nou eenmaal geen 6-bak die 1500 toeren bij 120 rijdt dus uit comfortoverwegingen rijd ik dan liever iets langzamer op de snelweg. Houd ik mensen op? Nee. Zeker niet buiten de snelweg, ben altijd als eerste weg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijden
Euh... waarom moet ik me dat voorstellenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijken![]()
Maar goed, je snapt tenminste nog hoe je moet inhalen, dat is al veel meer dan de gemiddelde bestuurder.
Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Euh... waarom moet ik me dat voorstellen?
Alsof het erg is dat ik 100 rijdquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselenboehoe !
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Alsof het erg is dat ik 100 rijd.
Nee, dat is niet erg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...
Ja, dan is dat erg
Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, dat is niet erg.
Ik bepaal nog altijd zelf hoe hard ik rijd en ik ben er niemand mee tot last. Dat jij graag wilt dat iedereen 120/130 rijdt op de snelweg betekent niet dat dat ook de wet is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |