Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
Met als enige verschil dat een vrachtwagen meestal na het inhalen weer naar rechts gaat terwijl een bejaarde links blijft hangen...
Ga ik verhuizen dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Dat is je eigen kortzichtigheid, probeer het nog eens.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:24 schreef Geerd het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen je de weg gaan blokkeren wanneer je ze wilt in halen.
Of dan ineens wel harder gaan rijden om je er niet voorbij te laten gaan.
En dan hun hele audi, bmw volvo etc de tering trekken in het rode.
Om er rustig voorbij te karren. Met de brommer dan.
Ik moet zeggen dat ik het in 9 van de 10 gevallen al van tevoren zie dat een vrachtwagen wil inhalen.quote:Op maandag 5 november 2012 23:27 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Besides OEM, knappe vent die van achter een vrachtwagen kan zien dat hij inloopt en in gaat halen..
Vroeger vaak zat meegereden in een vrachtwagen en nee, ik kijk er nog steeds niet anders tegenaan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Want dat pleit ze vrij van asociaal gedrag op de weg? "U haalt hier in tijdens een inhaalverbod" "Ow, maar ik mag dat want ik vervoer spullen die u misschien wel nodig zult hebben" Ik vind dat altijd zo'n hersenloze dooddoener. Juist daarom zouden ze eens een keer het goede voorbeeld moeten geven.quote:Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Wat is dit nou weer voor achterlijke beredenatiequote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:39 schreef practics het volgende:
[..]
Omdat die "brommers" vreselijk irritant voor je neus zijn. En daarbij mag jij een beste "brommer" hebben wil je audi/bmw/bla bla bla het rood in moeten laten trekken. Daarnaast (vind ik dan) altijd prettiger als ze achter me rijden of zo hard rijden dan ze bij me uit de buurt verdwijnen, al was het maar om de veiligheid. (alles wat achter mij rijd kan ik niet aanrijden, zelfde geld voor alles wat ver voor me rijd.)
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.quote:Op maandag 5 november 2012 21:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nou nee. Vrachtwagenchauffeurs zijn zich dondersgoed bewust van de consequenties van hun handelen.
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.quote:En het is niet alleen een kwestie van een klant wel of niet halen, het kan zelfs een kwestie zijn van wel of niet binnen de rij-uren thuis komen.
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?quote:Die vertraging van die tien auto's is vervelend, maar die lopen dat, als ze willen wel weer in.
Ah typefoutje, bedankt voor het constaterenquote:En het is chauffeur en niet chaffeur.![]()
Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Waarom maak je de aanname dat ik niet voorsorteer? Ik probeer 300 meter voor de afslag op de rechter baan te zitten. Meestal lukt dat, maar het gebeurt soms dat de vrachtwagens zo dicht op elkaar zitten dat je er gewoon niet tussen komt.
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat op een stuk van een kilometer ofzo helemaal geen ruimte is om er tussen te komen. En anders doet een richtingaanwijzer ook wonderen...
In ieder geval niet toen jij er ook op zat. Ik kan van mezelf wel zeggen dat ik wel genoeg ruimte houd. maar waarom gebeurt dat 'oversteken' voor mijn neus, zelfs als er achter mij helemaal niets op de rechter rijstrook rijdt?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit op de A67 tussen Venlo en Eindhoven gereden? Als je dan net één gaatje vindt waar je (net) tussen past met je auto, word je ook nog "bedankt" door de vrachtwagen achter je door geknipper met groot licht. En ja, dat gebeurt gewoon met je richtingaanwijzer aan...
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
Ik ook. Halloquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...
Inhalende vrachtwagens zijn gewoon vaak irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 03:19 schreef Compoantje het volgende:
Haat tegenover inhalende vrachtwagens
Waar gaat het heen met Nederland...
Dan hadden jullie kantoorhomo's maar 10 sec. eerder moeten vertrekken naar jullie werk.
Of stel je gewoon niet aan doe gewoon rustig aan met jullie Audi. Stelletje zeikers.
Klopt, ben ik hartstikke blij mee. Maar het geeft je nog geen recht om als een dwaas te rijden. Ik rij veel over de A15 en het sterft er van de vrachtwagens, opzicht niet erg alleen veel van die gasten rijden op cruise control en gaan liever bumper kleven dan hem van de cruise control afhalen. Levensgevaarlijk..quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijdenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Ik rij ook superzuinig met 130; maar mijn auto maakt dan ook nog geen 3000 toeren dan.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Klopt hoor; en niet alle inhalende vrachtwagens zijn irritant; maar wel degene die á la vooroordeelbevestigende Audi rijder geen rekening houden met de rest van t verkeer en m dr rucksichtlos voorgooien. Als ik bij wijze van spreken op de linkerbaan aan t inhalen ben en een vrachtwagen op 100m afstand zie inhalen, ga ik gewoon ff van t gas; vind ik ook absoluut niet irritant.quote:Op dinsdag 6 november 2012 00:33 schreef practics het volgende:
[..]
Ook dat nog eens, word eens tijd dat al die zeikers eens zelf een ritje gingen maken in een vrachtwagen.
Denk dat er dan heel anders tegen ze word aangekeken.![]()
Tot slot: Bedenk goed dat het die vrachtwagen is die jou spullen van a naar b brengt.
Tja, Ik reed regelmatig met een taxibusje wat zo traag was, dat je blij mocht zijn met 60 in te kunnen voegen.. Topsnelheid van dat ding was c.a. 80 km/h..quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.![]()
zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.![]()
zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
Bij inhalen versnel ik naar 120 en ga dan pas naar links om in te halen.
Omdat je gewoon niet als een bejaarde moet rijden. Het zit in de naam : SNELweg, niet SLOOMweg. Je rijdt op een 50 weg toch hopelijk geen 20 omdat dat lekker zuinig is?quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:57 schreef BYM het volgende:
Ook zo leuk, als je 90 rijdt op de snelweg met een personenwagen ....
Wat je DAN aan aggressief gedrag tegenkomt, absurd ....
100 of 120 is een MAXIMUMsnelheid, geen verplichte rijsnelheid, wat een bosmongolen kom ik tegen zeg, belachelijk.
Op mijn dagelijkse woonwerkverkeerritje scheelt het me maximaal 5 minuten dat ik er langer over doe, maar ik rij wel superzuinig zo.
Vaak probeer ik achter een vrachtwagen te gaan hangen, omdat de agressie dan een stuk minder is, omdat ze het van een vrachtwagen niet erg vinden als die 80 of 90 rijdt :|
Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijkenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:11 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd 100 op de snelweg. Als ik 120 rijd ben ik constant bezig met het inhalen van mensen, dat rijdt nogal onrustig. Om nog maar te zwijgen over het motorgeluid wat ik heb als ik 120 of harder rijd. Daarnaast merk ik wel degelijk een verschil in brandstofverbruik met wanneer ik 100 of 120 rijd.
Bij inhalen versnel ik naar 120 en ga dan pas naar links om in te halen.
Ik heb geen idee op hoeveel toeren die dan zit, ik heb geen toerenteller in de auto.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ligt misschien aan het type auto. Met mijn diesel maakt het amper uit of ik 100 of 120 rijd. Maakt die nog geen 2000 toeren.
Ik rijd met mijn eigen auto ook altijd 100/110 op de snelweg (oldtimer). Maar zodra ik inhaal ga ik 120 rijden. Sommigen mensen hebben nou eenmaal geen 6-bak die 1500 toeren bij 120 rijdt dus uit comfortoverwegingen rijd ik dan liever iets langzamer op de snelweg. Houd ik mensen op? Nee. Zeker niet buiten de snelweg, ben altijd als eerste weg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijden
Euh... waarom moet ik me dat voorstellenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stel je voor he, dat je niet enkel op je eigen baantje blijft toeven zodat je lekker voor je kan blijven kijken![]()
Maar goed, je snapt tenminste nog hoe je moet inhalen, dat is al veel meer dan de gemiddelde bestuurder.
Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselenquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Euh... waarom moet ik me dat voorstellen?
Alsof het erg is dat ik 100 rijdquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat je maar gewoon 100 gaat rijden omdat je anders zovaak van baan moet wisselenboehoe !
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:38 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Alsof het erg is dat ik 100 rijd.
Nee, dat is niet erg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...
Ja, dan is dat erg
Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:41 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, dat is niet erg.
Ik bepaal nog altijd zelf hoe hard ik rijd en ik ben er niemand mee tot last. Dat jij graag wilt dat iedereen 120/130 rijdt op de snelweg betekent niet dat dat ook de wet is.
gast, waar ben je mee bezig?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.
Maar koop astjeblieft een fatsoenlijke auto als je niet eens normaal 120 kan rijden, ga met de trein als die paar euro benzine uit maken.
Nee ik ga geen duurdere auto kopen omdat jij dat zo graag wilt. Ik blijf netjes 100 rijden met deze auto want deze is nog lang niet opquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat je niemand tot last bent pleit dan nog wel voor je ja. Zolang je lekker op de rechterbaan blijft, best.
Maar koop astjeblieft een fatsoenlijke auto als je niet eens normaal 120 kan rijden, ga met de trein als die paar euro benzine uit maken.
Dat jij het schijnbaar onrustig vindt om mensen in te halen en het daarom maar niet doet roept bij mij het idee op dat je het eng vindt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:45 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee ik ga geen duurdere auto kopen omdat jij dat zo graag wilt. Ik blijf netjes 100 rijden met deze auto want deze is nog lang niet op.
En ik ga ook niet met de trein, ik blijf lekker zuinig rijden in dit autootje.
Maar ga je nou serieus lopen bitchen omdat je vindt dat ik 20 km/h harder zou moeten rijden? Kom op zeg.
Ik vind het helemaal niet eng. Maar ik heb gewoon geen zin om constant bezig te zijn met inhalen omdat het meeste verkeer hier rond de 90/100 rijdt en je daar dan iedere keer weer omheen moet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jij het schijnbaar onrustig vindt om mensen in te halen en het daarom maar niet doet roept bij mij het idee op dat je het eng vindt.
Wat is er nou erg aan om even over je schouder te kijken en je knippertje aan te gooien?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet eng. Maar ik heb gewoon geen zin om constant bezig te zijn met inhalen omdat het meeste verkeer hier rond de 90/100 rijdt en je daar dan iedere keer weer omheen moet.
Ik heb een 6-bak en die doet bij 120 zo'n 3500 toeren in de 6, nou en? Daar is een benzinemotor voor gemaakt. Ik zie tegenwoordig helaas genoeg mensen die ook gewoon met 90 naar de linkerbaan komen en dan met die snelheid blijven doorhobbelen, niet in de gaten hebbende dat er zich achter hun een ontzettende rij aan het vormen is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:26 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik rijd met mijn eigen auto ook altijd 100/110 op de snelweg (oldtimer). Maar zodra ik inhaal ga ik 120 rijden. Sommigen mensen hebben nou eenmaal geen 6-bak die 1500 toeren bij 120 rijdt dus uit comfortoverwegingen rijd ik dan liever iets langzamer op de snelweg. Houd ik mensen op? Nee. Zeker niet buiten de snelweg, ben altijd als eerste weg.
Eens, heel erg eens.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je overwegingen zijn : Dat is zuinig, dan hoef ik minder van baan te wisselen, anders maakt mijn motor teveel toeren...
Ja, dan is dat erg
Wat is er nou erg aan dat ik een andere mening heb dan jij? Waarom kun je dat niet accepteren?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat is er nou erg aan om even over je schouder te kijken en je knippertje aan te gooien?
Wtf dat is wel heel fors, zo'n toerental haal ik ook met een 4-bak.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb een 6-bak en die doet bij 120 zo'n 3500 toeren in de 6, nou en? Daar is een benzinemotor voor gemaakt. Ik zie tegenwoordig helaas genoeg mensen die ook gewoon met 90 naar de linkerbaan komen en dan met die snelheid blijven doorhobbelen, niet in de gaten hebbende dat er zich achter hun een ontzettende rij aan het vormen is.
[..]
Eens, heel erg eens.
Dat mensen die dat schijnbaar erg vinden nooit hun rijbewijs hadden moeten krijgen. Ik krijg niet echt de indruk dat jij zo'n wegpiraat bent die totaal onbewust van haar omgeving is, dat zal ik nogmaals zeggen. Maar met de hoeveelheid mongolen op de weg gaan bij mij meteen de alarmbellen rinkelen als mensen zoiets triviaals als inhalen maar "gewoon" niet doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:02 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Wat is er nou erg aan dat ik een andere mening heb dan jij? Waarom kun je dat niet accepteren?
Slippende koppeling ftw.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:05 schreef Yreal het volgende:
Ik rij standaard 7000 toeren in zijn 6, ben ik nu cool?
Als mensen aan de kant gaan wel. Wat ik ook zo zielig vind zijn mensen die express langer op de linkerbaan blijven voordat ze weer naar rechts gaan.quote:
Maar ik kan dan wel door tot de 6500 rpm en dan zit ik op een 217km/h als het goed is (de bak is de beperkende factor in mijn auto)quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wtf dat is wel heel fors, zo'n toerental haal ik ook met een 4-bak.
Mensen die niet accelereren bij het inhalen zijn inderdaad een ramp. Maargoed die kun je vaak wel naar rechts duwen.
Gewoon rechts inhalenquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:40 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Als mensen aan de kant gaan wel. Wat ik ook zo zielig vind zijn mensen die express langer op de linkerbaan blijven voordat ze weer naar rechts gaan.
Dat iddquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb een 6-bak en die doet bij 120 zo'n 3500 toeren in de 6, nou en? Daar is een benzinemotor voor gemaakt. Ik zie tegenwoordig helaas genoeg mensen die ook gewoon met 90 naar de linkerbaan komen en dan met die snelheid blijven doorhobbelen, niet in de gaten hebbende dat er zich achter hun een ontzettende rij aan het vormen is.
Sprintbakquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar ik kan dan wel door tot de 6500 rpm en dan zit ik op een 217km/h als het goed is (de bak is de beperkende factor in mijn auto)
Neuh, eigenlijk een luxe sportieveling. Maar met een vrij kleine 6-cilinder, dus dan moet je toeren maken om vermogen te hebbenquote:
Wat is het dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Neuh, eigenlijk een luxe sportieveling. Maar met een vrij kleine 6-cilinder, dus dan moet je toeren maken om vermogen te hebben
Lijkt mij eerder dat hij "is vervoerd" en dan nog haal ik die brandstof zelf op.quote:Op dinsdag 6 november 2012 01:31 schreef practics het volgende:
Zelfs de brandstof in je dinkytoy is nog vervoert met een vrachtwagen
grote broer van de MX-3: de Xedos.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja zat ik ook te denken maar omdat ie 'luxe sportieveling' zei twijfel ik toch.
Inderdaad fout geraden, een Lexus IS200 Sportquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja zat ik ook te denken maar omdat ie 'luxe sportieveling' zei twijfel ik toch.
Volgens mij overdrijf je hier nogal. Ik kan me niet voorstellen dat er op een stuk waar 20 vrachtwagens rijden er nergens ruimte is om er tussendoor te gaan en uit te voegen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Is zo inderdaad. A73 richting Venlo; standaard een rijtje van een stuk of 20 vrachtwagens waar je als auto gewoonweg niet tussen past (en ik blijf mij er nog steeds over verbazen hoe dicht ze allemaal op elkaar rijden, absurd). Dan zou je dus al heeel erg ruim van tevoren moeten bedenken dat je een afslag gaat nemen.
Je hoeft me niet te geloven, dat zal mij aan mijn reet roesten verder. Maar het is wel frappant te noemen dat iemand die daar dus blijkbaar ook dagelijks rijdt hetgeen heeft bevestigd wat ik heb gezegd:quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijf je hier nogal. Ik kan me niet voorstellen dat er op een stuk waar 20 vrachtwagens rijden er nergens ruimte is om er tussendoor te gaan en uit te voegen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Precies dat, en laat ik nu dagelijks over de A73 richting Venlo rijden ...
Dat inderdaad. En het gros daarvan heeft geen gele platen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 05:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik heb weinig problemen met inhalende vrachtwagens in het algemeen, maar wel met inhalende vrachtwagens tijdens een inhaalverbod. Vaak zijn dat namelijk de chauffeurs die toch al vrij lomp rijden. Dezelfde categorie die zo dicht op zijn voorganger rijdt dat je niet meer van de linkerbaan maar rechts kan om bijvoorbeeld een afslag te nemen.
Nee. Ze weten namelijk wat ze doen en wat voor gevolgen dat heeft. En wat iemand al aangaf: soms moet je wel anders sta je er morgen nog.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:01 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Een vrachtwagenchauffeur heeft een grote verantwoordelijkheid op de weg. Als zij zich bewust zijn van hun actie en dat het gevaarlijk is, dan zijn ze dus een gevaar op de weg.
Met dit verschil dat die vertegenwoordiger die vertraging wel weg kan rijden en gewoon thuis komt, ongeacht hoeveel uren hij/zij achter het stuur zit. Die vrachtwagenchauffeur moet na 10 rij-uren aan de kant, al staat hij op een half uur van huis.quote:[..]
Dit kun je ook omdraaien naar een vertegenwoordiger die zijn afspraken moet halen en 20x voor een vrachtwagen moet remmen.
Nee, dat zei ik niet. Maar automobilisten moeten niet doen alsof een inhalende vrachtwagen ze uren kost.quote:[..]
Dus een vrachtwagen heeft prioriteit boven tientallen anderen die ook tijdgebonden zijn ?
quote:[..]
Ah typefoutje, bedankt voor het constateren
Onnodig inhalen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:06 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dus omdat ze spullen van a naar b brengen moeten we het tolereren dat ze gevaarlijk of onnodig inhalen ? Nee, dat is geen reden.
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Bootje84 het volgende:
Besef ook het kostenaspect van vrachtwagens.Regels zijn regels, maar remmen als vrachtauto kost al snel euro's... Voor een auto niet.
Dat lijkt mij prima. Dan zit ze op de rechterbaan en dat heb ik liever dan iemand die met 100 een vrachtwagen gaat inhalen als het druk is.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat jij het schijnbaar onrustig vindt om mensen in te halen en het daarom maar niet doet roept bij mij het idee op dat je het eng vindt.
Gozer, lees eens. Wat zij doet is prima: het overgrote deel rijdt daar 90/100 en zij dus ook. Dat is beter dan er zenuwachtig tussen door laveren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat is er nou erg aan om even over je schouder te kijken en je knippertje aan te gooien?
Dan hoop ik voor je dat je vlakbij de raffinaderij woont, anders wordt tanken wel een hele onderneming.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:34 schreef Winterman het volgende:
[..]
Lijkt mij eerder dat hij "is vervoerd" en dan nog haal ik die brandstof zelf op.
Heb geen probleem met vrachtwagens. Wel met chauffeurs die de regels aan hun laars lappen en voor eigen rechter spelen.
Nope, die 10KM maakt een groot verschilquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:28 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je 90 rijdt terwijl er geen reden is dan is dat voor 99% erg storend. kun je zelf ook wel bedenken. plus dat je een veroorzaker van file bent omdat mensen uit moeten wijken. Zelf de mensen die netjes 120 rijden moeten aan je voorbij.![]()
zal wel zuiniger zijn omdat je in de slipstream van een vrachtwagen rijdt.
90 of 100 zal niet zo veel uit maken. Als je een keer extra voor en stoplicht staat ben je de winst al weer kwijt
Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraaktquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Echt, als je het zuinigheidsrecord wilt breken, neem dan de trein. Autorijden kost geld, so be it. Ik word echt strontziek van mensen zoals jij die op de snelweg het overige verkeer hinderen. Ik vind figuren als jou juist bosmongolen omdat ze zo langzaam rijden en daarmee de doorstroming van het verkeer absoluut niet bevorderen. Een vrachtwagen kán en mág niet harder, dat is wel degelijk een verschil. Blijf AUB weg van de SNELweg als je je als een geitenwollensokkenfiguur gedraagt en niet harder durft te rijden
Ik rijdt gemiddeld 1 op 32 ....quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:49 schreef Descendent het volgende:
[..]
Ik rij ook superzuinig met 130; maar mijn auto maakt dan ook nog geen 3000 toeren dan.
Maar in tegenstelling tot sommigen kachel ik wel door. Prima als je met 90 achter een vrachtwagen gaat hangen; maar als je dat niet doet ben je bij drukte een oorzaak van files. (samen met de mensen die rechts inhalen, bumperkleven etc.)
Een 50 weg heb ik het liefste, bij 50km/h rijdt ik 1op50quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat je gewoon niet als een bejaarde moet rijden. Het zit in de naam : SNELweg, niet SLOOMweg. Je rijdt op een 50 weg toch hopelijk geen 20 omdat dat lekker zuinig is?
Alsof je altijd op tijd ergens weg kan en nooit haast kan hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:46 schreef BYM het volgende:
[..]
Nope, die 10KM maakt een groot verschil(mijn auto heeft een verbruiksmeter standaard ingebouwd zitten)
En slipstreamen heeft inderdaad als voordeel dat je dan nog zuiniger rijdt ja.
Echter maak je nu een vergissing, je bent namelijk niet verplicht 120 te rijden
[..]
Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt![]()
Ga op tijd van huis af dan hoef je je niet te haasten![]()
Heeft niks met "durven" te maken, is een financiele keuze.
[..]
Ik rijdt gemiddeld 1 op 32 ....
[..]
Een 50 weg heb ik het liefste, bij 50km/h rijdt ik 1op50....
En 90km/h vindt ik nog steeds heel snel![]()
En ik _moet_ niet maar ik MAG 120![]()
Het leukste vindt ik 80 wegen, dan rijdt ik "netjes" 80 en wordt ik af en toe ingehaald, en sta ik een kilometer of wat verderop achter diegene die me net als een kamikazepikloot heeft ingehaald bij het stoplicht te wachten
Leuke auto!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad fout geraden, een Lexus IS200 Sport
Staan wel meer taalfouten in zie ik....quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsof je altijd op tijd ergens weg kan en nooit haast kan hebbenen 90 is gewoon langzaam.
En -dt in combinatie met 'ik' komt nooit voor.
Zou kunnen, die viel me toevallig meteen opquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:31 schreef BYM het volgende:
[..]
Staan wel meer taalfouten in zie ik....
Ik zag net een bandit op de n206, was jij dat?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:38 schreef BlackLining het volgende:
Mensen die denken dat bij een wegversmalling waar geritst moet worden een auto wel op dezelfde plaats als een motor kan rijden
Ik reed van Leiden naar Katwijk, die weg is rond 6 uur loeiend druk vanwege mensen die richting Katwijk of Wassenaar moeten en van het Bios Science Center afkomen. Daarbij was het kutweer dus er werd al redelijk geblunderd op de weg. Op gegeven moment vervalt daar één rijstrook wat structureel voor een opstopping zorgt.
Ik zat links, moest dus naar rechts. Naast me ontstond een gat vanwege een goede automobilist die even wat inhield, zoals het hoort. Nou zag ik een meter of 15 nog een gaatje voor me waar ik met de motor nog wel optijd naartoe zou kunnen daar ik veel harder optrek dan een auto. Maar goed, vanwege de drukte maar besloten geen vreemde dingen te doen en meteen naar rechts in te voegen. Op het moment dat ik over de streep ga schiet er een PC Hoofttractor rakelinks langs me naar voren, naar dat plaatsje wat ik ook in gedachte had. Echter toen het blik daar was, was het gat dichtgereden waardoor de PC Hoofttractor in de ankers moest. Mijn strook reed door en toen ik ter hoogte van de PC Hoofttractor kwam ging deze naar rechts, tot op 10 centimeter van mijn stuur. Op dat moment kwam de hele handel weer tot stilstand en naast me gaat het raam van de PC Hoofttractor open, daar achter verschijnt een geplamuurde vrouw.
Vrouw: "Ga eens aan de kant!"
Ik: "Nee, waarom?"
Vrouw: "Omdat ik ook moet invoegen!"
Ik: "En waar wilde je dat gaan doen?"
Vrouw: "Ik pas toch makkelijk naast die motor van jou?"![]()
![]()
![]()
Ik heb daar wel gereden ja, zo rond een uur of 6, 7. Maar er stond naast mij ook nog een andere motorrijder met exact dezelfde motor als ik hebquote:Op woensdag 7 november 2012 00:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zag net een bandit op de n206, was jij dat?
Afschuwelijk, mensen die zo op hun centen zitten. Zo zuinig mogelijk rijden om een paar euro te kunnen beknibbelenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:46 schreef BYM het volgende:
[..]
Nope, die 10KM maakt een groot verschil(mijn auto heeft een verbruiksmeter standaard ingebouwd zitten)
En slipstreamen heeft inderdaad als voordeel dat je dan nog zuiniger rijdt ja.
Echter maak je nu een vergissing, je bent namelijk niet verplicht 120 te rijden
[..]
Volgens mij heb ik een gevoelige snaar geraakt![]()
Ga op tijd van huis af dan hoef je je niet te haasten![]()
Heeft niks met "durven" te maken, is een financiele keuze.
[..]
Ik rijdt gemiddeld 1 op 32 ....
[..]
Een 50 weg heb ik het liefste, bij 50km/h rijdt ik 1op50....
En 90km/h vindt ik nog steeds heel snel![]()
En ik _moet_ niet maar ik MAG 120![]()
Het leukste vindt ik 80 wegen, dan rijdt ik "netjes" 80 en wordt ik af en toe ingehaald, en sta ik een kilometer of wat verderop achter diegene die me net als een kamikazepikloot heeft ingehaald bij het stoplicht te wachten
Regelmatig meegemaakt in Zwolle. Invoegen op de A28 was een crime, aangezien die vrachtwagen chauffeurs je er gewoon niet tussen laten, ook al heb je je knipperlicht aan.... Ze zien je helemaal niet eens (ik ben bij het Julianaplein eens door een vrachtwagen chauffeur geraakt omdat ik aan het invoegen was en hij ineens het gat dicht reed. Tja, het stoplicht stond op groen dus moet je gas geven en schijt aan de invoegers die al half op jouw weghelft rijden omdat jij eenmaal wat langzamer optrekt dan je voorganger!)quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:50 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Volgens mij overdrijf je hier nogal. Ik kan me niet voorstellen dat er op een stuk waar 20 vrachtwagens rijden er nergens ruimte is om er tussendoor te gaan en uit te voegen.
Tja, schiet niet op wanneer ik op de linkerbaan zit, en er rechts van mij een doorgetrokken streep zit. En ik wel vlak na het eind van die doorgetrokken streep af moet. Als ze gewoon ook 70 rijden op de rechter baan had ik niet naar de linker gehoeven, maar blijkbaar denken sommige mensen dat je bij een flitspaal op een 70 weg maar 50 mag. En als dan de linker baan leeg is, ga ik wel lekker 70 rijden.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
wat is er mis met voorsorteren? Ik zie ze ook steeds, van die automobilisten die van totaal links naar de uitvoegstrook gaan. Ja, een beetje tussenafstand is wel zo veilig, maar aan de andere kant is de snelweg dwars oversteken ook geen voorbeeldig stukje weggedrag.
Het is me wel een paar keer voorgekomen dat het me bijna zeker 30 minuten had gescheeld ja. Inhalende vrachtwagen kilometers voor mijn afslag. Die in die kilometers die ene vrachtwagen voor hem nog steeds niet ingehaald had, waardoor ik op de linkerbaan op de rem moest om uiteindelijk achter de vrachtwagen op de rechterbaan kon komen om uit te voegen. Als ik daar mijn afslag had gemist, had ik een heel eind terug kunnen rijden. En die vrachtwagen was een kilometer of 10 daarvoor begonnen met inhalen....quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:13 schreef Kentekenplaat het volgende:
Nee, dat zei ik niet. Maar automobilisten moeten niet doen alsof een inhalende vrachtwagen ze uren kost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |