abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118966729
quote:
Tenzij je een hummer hebt, is de berm breed genoeg om een ambulance de ruimte te geven. Het is niet zo dat een ambulance precies even breed als de weg is natuurlijk. Jij had dus gewoon al veel eerder ruimte moeten maken in plaats van gas te geven. :)
  donderdag 8 november 2012 @ 09:13:51 #152
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_118968239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:11 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dus om zogenaamd benzine te besparen blijf je 90 rijden?
Ik bespaar hier enorm veel brandstof/diesel mee ja ....
Zie vorige pagina, gemiddeld 1 op 32 en zelfs 1 op 34,4 heb ik al eens weten te behalen.
Lachen man, bij 1450km op je dagteller pas weer hoeven te tanken :D

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:24 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat bespaart daadwerkelijk... Van de zomer tussen de 3500 en 4000 km gereden en het daarbij rustig aan gedaan (maximaal 100 in plaats van vmax+15). Verbruik was 1:18 i.p.v. tussen de 1:12 en 1:14. Dus dat zogenaamd kan je wel weglaten. Uiteraard bij inhalen e.d. wel even terugschakelen en hem erlangs jassen (weten dat je wilt inhalen, gat laten vallen, spiegelen, gat zien komen, terugschakelen, gas geven, spiegelen, knipperen, doorschakelen, spiegelen, knipper weer aan en rustig uit laten lopen totdat je weer de beoogde snelheid rijdt).
Veel uit laten rollen helpt ook enorm mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb mijn eigen ervaring en ik weet hoe ik normaal rijd. Klein autotje, moet 1:20 kunnen doen (heb ik ook al eens gedaan) waar ik best vaak ook onder de 1:12 zit.
Dat dus ja ....
Speak only if it improves upon the silence....
pi_118968855
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Tenzij je een hummer hebt, is de berm breed genoeg om een ambulance de ruimte te geven. Het is niet zo dat een ambulance precies even breed als de weg is natuurlijk. Jij had dus gewoon al veel eerder ruimte moeten maken in plaats van gas te geven. :)
Nee. Je MOET niet de berm in gaan. Je moet zo snel mogelijk, op een zo veilig mogelijke manier, ruimte maken. Als er bij mij een ambulance/politie/brandweer met sirene aan komt, zal ik (nu) niet de berm in gaan, want dan kom ik er nooit meer uit... Ik zou wel zo ver mogelijk naar rechts gaan zodat die wagen met sirene zo goed mogelijk zicht heeft op het tegemoet komend verkeer. Als die namelijk ook netjes naar rechts gaan, kan de sirene wagen tripleren...
pi_118968959
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Nee. Je MOET niet de berm in gaan. Je moet zo snel mogelijk, op een zo veilig mogelijke manier, ruimte maken. Als er bij mij een ambulance/politie/brandweer met sirene aan komt, zal ik (nu) niet de berm in gaan, want dan kom ik er nooit meer uit... Ik zou wel zo ver mogelijk naar rechts gaan zodat die wagen met sirene zo goed mogelijk zicht heeft op het tegemoet komend verkeer. Als die namelijk ook netjes naar rechts gaan, kan de sirene wagen tripleren...
Wat een onzin weer allemaal. Het is geen drijfzand...
Heb je überhaupt naar de situatie gekeken die hier getoond wordt? Het is een 2 baans weg met een hek ertussen, de ambulance heeft er geen flikker aan als je tegen de rand aan gaat rijden. Er valt dus helemaal niks te tripleren daar.

En je hebt gelijk dat het niet moet, maar als je het niet doet, dan ben je gewoon een oetlul eerste klas.

Misschien kun jij zelfs beter vast hangen, dan dat je de ambulance ophoud en er misschien wel iemand sterft daardoor (goed, cliché, maar toch). ;)
pi_118969227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat een onzin weer allemaal. Het is geen drijfzand...
Heb je überhaupt naar de situatie gekeken die hier getoond wordt? Het is een 2 baans weg met een hek ertussen, de ambulance heeft er geen flikker aan als je tegen de rand aan gaat rijden. Er valt dus helemaal niks te tripleren daar.

En je hebt gelijk dat het niet moet, maar als je het niet doet, dan ben je gewoon een oetlul eerste klas.

Misschien kun jij zelfs beter vast hangen, dan dat je de ambulance ophoud en er misschien wel iemand sterft daardoor (goed, cliché, maar toch). ;)
Daarom zei ik ook "bij mij" en "nu". Het hangt helemaal van de situatie af. In de situatie die hierboven geschetst wordt, had ik mogelijk hetzelfde gedaan. Maar dat kan ik pas zeggen als ik daar ben en het me overkomt...
pi_118969350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook "bij mij" en "nu". Het hangt helemaal van de situatie af. In de situatie die hierboven geschetst wordt, had ik mogelijk hetzelfde gedaan. Maar dat kan ik pas zeggen als ik daar ben en het me overkomt...
Blijft mijn statement gewoon staan. Gewoon de berm in. Ik vind het al erg dat het van de situatie moet afhangen of je het wel of niet doen. Als het kan (dus genoeg plaats in de berm), gewoon doen, klaar.
pi_118969424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:44 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Dat inderdaad..
Helemaal als je al een keer vast heb gezeten in de berm doordat je aan de kant ging voor de ambulance verleer je dat wel..
De berm ziet er daar alleen niet al e breed uit, dus ik denk dat als ik daar met een taxibus de berm in zou gaan, ik alsnog niet de mogelijkheid kan creëren voor de Ambu om me veilig in te halen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118970566
Vanochtend zat er de hele tijd een politiemotor vervelend achter me te rijden en zo dat ik telkens moeite moest doen bij het inhalen, want met politie achter je kun je niet te hard rijden. Net voor een vrachtwagen wil ik gaan inhalen, gaat hij doodleuk snel inhalen waardoor ik hem bijna omver reed. Hij reed al naast me toen ik wou inhalen. Blijft hij ook nog naast me rijden en dacht ik dat ik staande gehouden zou worden ( :'( ) Maakt hij een gebaar dat ik beter moet uitkijken.
  FOK!Fotograaf donderdag 8 november 2012 @ 10:52:54 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118970751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:46 schreef HiddenResponse het volgende:
Vanochtend zat er de hele tijd een politiemotor vervelend achter me te rijden en zo dat ik telkens moeite moest doen bij het inhalen, want met politie achter je kun je niet te hard rijden. Net voor een vrachtwagen wil ik gaan inhalen, gaat hij doodleuk snel inhalen waardoor ik hem bijna omver reed. Hij reed al naast me toen ik wou inhalen. Blijft hij ook nog naast me rijden en dacht ik dat ik staande gehouden zou worden ( :'( ) Maakt hij een gebaar dat ik beter moet uitkijken.
Waarom bij een politiemotor heilig doen? Op een 120 weg kan je prima 130 op je teller rijden. En spiegelen + schoudercheck doet wonderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:05 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Dat inderdaad..
Helemaal als je al een keer vast heb gezeten in de berm doordat je aan de kant ging voor de ambulance verleer je dat wel..
De berm ziet er daar alleen niet al e breed uit, dus ik denk dat als ik daar met een taxibus de berm in zou gaan, ik alsnog niet de mogelijkheid kan creëren voor de Ambu om me veilig in te halen.
Ligt er bij mij helemaal aan. Hier in de plaats waar ik woon ga ik rustig de berm in voor die gasten, maar daar kom ik ook wel weer uit (zelfs met hoog gras). Echter, ik ga niet volledig de berm in, ik blijf met 2 wielen op de weg staan...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118971263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Waarom bij een politiemotor heilig doen? Op een 120 weg kan je prima 130 op je teller rijden. En spiegelen + schoudercheck doet wonderen.

[..]

Ligt er bij mij helemaal aan. Hier in de plaats waar ik woon ga ik rustig de berm in voor die gasten, maar daar kom ik ook wel weer uit (zelfs met hoog gras). Echter, ik ga niet volledig de berm in, ik blijf met 2 wielen op de weg staan...
Tja, als je kijkt hoe erg sommige bermen er hier al aan toe zijn nadat er 1 auto met 2 wielen doorheen heeft gereden..
Ik probeer de berm daarom zoveel mogelijk te mijden..
Bovendien is mij ook geleerd tijdens rijles om alleen aan de kant te gaan als dat veilig kan. (en je niet zelf klem komt te zitten ofzo..) Hier in de regio kan dat vaak wel en doe ik dat dus ook, maar als ik kijk naar die link op Maps was ik ook gewoon doorgereden naar de rotonde en had de auto even op het binnengedeelte gezet zodat de ambu veilig kon passeren.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118972891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet als hij de hele tijd achter je rijdt. Je gaat toch ook niet vlak voor een vrachtwagen je voorganger die 130 rijdt inhalen. Dan krijg je dit soort situaties.
pi_118973389
quote:
Logisch he, dat als je bijna dood gereden wordt je nog even gebaard

KIJKEN !??!?! |:(

:P
  FOK!Fotograaf donderdag 8 november 2012 @ 12:43:24 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_118974630
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:52 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Niet als hij de hele tijd achter je rijdt. Je gaat toch ook niet vlak voor een vrachtwagen je voorganger die 130 rijdt inhalen. Dan krijg je dit soort situaties.
Jawel hoor, ook bij politie. Motoragenten zijn geen flitsboa's die zielig doen omdat ze niets anders kunnen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_118975222
quote:

[..]

Jawel hoor, als jij met 130 inhaalt is er geen politieagent die daar naar kraait, behalve de flitsbrigades... Enige waar ze op letten is of je het fatsoenlijk doet en rekening houd met de andere weggebruikers. Vanochtend nog een politiebusje ingehaalt, no problem.
pi_118980636
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:00 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Jawel hoor, als jij met 130 inhaalt is er geen politieagent die daar naar kraait, behalve de flitsbrigades... Enige waar ze op letten is of je het fatsoenlijk doet en rekening houd met de andere weggebruikers. Vanochtend nog een politiebusje ingehaalt, no problem.
Het was een 130 stuk, dus ik reed ook niet te hard.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Logisch he, dat als je bijna dood gereden wordt je nog even gebaard

KIJKEN !??!?! |:(

:P
Ja hij moet niet inhalen net voor een vrachtwagen. Hij had daarvoor meer dan genoeg tijd en ruimte.
pi_118980826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:22 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Het was een 130 stuk, dus ik reed ook niet te hard.

[..]

Ja hij moet niet inhalen net voor een vrachtwagen. Hij had daarvoor meer dan genoeg tijd en ruimte.
Hij kreeg misschien net op dat moment een oproep dat hij ergens heen moest waarbij hij geen signalen nodig had, maar er wel iets sneller zou moeten zijn. Weet jij veel.

Verder moet je altijd de situatie opnieuw beoordelen als je een zijdelingse verplaatsing maakt, en er niet automatisch vanuit gaan dat de situatie niet veranderd...
  donderdag 8 november 2012 @ 16:08:47 #167
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118982481
De Tering.. draai net de A4 op. Zit er eerst zo een halve tamme die 70 gaat rijden.. schuif je een baan op, ben je er bijna voorbij, gaan ze gas geven......

100 meter later een gleuf die 70 gaat rijden op een afrit.. dit is bij knooppunt ypenburg voor intimi.. daar kan je nog 500 meter gas geven, voordat je pas hoeft te dénken aan remmen....
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  donderdag 8 november 2012 @ 19:03:19 #168
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118988354
quote:

[..]

Daar zit je toch zelf fout. Altijd moet je je bewust zijn van ander verkeer en dat verkeer kan zich ook ineens anders gaan gedragen, politie of niet. En blijkbaar wilde hij ook gaan inhalen, dus vind ik het wel zo netjes dat hij even gas bijgeeft. Altijd kijken, nooit zoveel aannames maken.
Don't let my username fool you...
pi_118989245
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:08 schreef Bootje84 het volgende:
De Tering.. draai net de A4 op. Zit er eerst zo een halve tamme die 70 gaat rijden.. schuif je een baan op, ben je er bijna voorbij, gaan ze gas geven......

100 meter later een gleuf die 70 gaat rijden op een afrit.. dit is bij knooppunt ypenburg voor intimi.. daar kan je nog 500 meter gas geven, voordat je pas hoeft te dénken aan remmen....
Broekpolder? Als je die niet kent zou ik der inderdaad vrij vroeg remmen :P
pi_118989924
quote:
Je moet bij een motorrijder ook uitkijken en geen rare dingen doen. Als de motorrijder, politie of niet, 'ineens' naast jou verscheen en je hem bijna omver reed zat je dus gewoon te slapen in de auto. Wat mij betreft was het beter geweest als hij je toch staande gehouden had voor artikel 5. Lieden als jij zijn namelijk doodsoorzaak nummer 1 onder motorrijders.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 08-11-2012 19:42:27 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator donderdag 8 november 2012 @ 19:36:30 #171
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118990025
quote:
Kijken, sjakie. Doe je ogen open en gebruik ze :{w
  donderdag 8 november 2012 @ 19:51:08 #172
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_118990867
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Broekpolder? Als je die niet kent zou ik der inderdaad vrij vroeg remmen :P
Nee, gewoon op de A4, net ná de oprit vanaf de Wippolderlaan richting A'dam. Dus zeg maar 200 meter na de doordraaier.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_118993503
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 02:56 schreef Ricksnor het volgende:

[..]

Sorry man, dat mijn auto niet zo snel, mooi en cool is als die van jou.
Als mensen er langs willen, prima. Maar de manier hoe ze dat aangeven, zo zal ik ook reageren.
Gaan ze lopen bumperkleven, me bijna links voorbij rijden terwijl ik al links rijd en wild lopen seinen. Tja.. Dan vind ik het wel grappig om hun reactie te zien als ik een langere tijd naast een vrachtwagen blijf hangen. Echter, seinen ze bijvoorbeeld 1x heel snel en houden ze voldoende tussenruimte, dan is er geen probleem en ga ik netjes aan de kant.
Seinen moet gewoon helemaal niet voorkomen, als ik 120 rijd weer je 100 mag. Dan heb ik gewoon pech, en dan wacht ik maar gewoon.

Maar ik vind het als je op een 130 km weg zit, en ze een vrachtwagen in halen met 100, gewoon asociaal weggedrag.
pi_118993692
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:40 schreef cambriagmx het volgende:

[..]

Seinen moet gewoon helemaal niet voorkomen, als ik 120 rijd weer je 100 mag. Dan heb ik gewoon pech, en dan wacht ik maar gewoon.

Maar ik vind het als je op een 130 km weg zit, en ze een vrachtwagen in halen met 100, gewoon asociaal weggedrag.
weet je wat aso is, netjes naar rechts gaan zodat iemand er langs kan, die dan precies zo hard gaat rijden als jij als ie met zijn voorkant ter hoogte van jouw achterkant is. wil iemand me zeggen waarom hij / zij dit doet :(
pi_118993990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

weet je wat aso is, netjes naar rechts gaan zodat iemand er langs kan, die dan precies zo hard gaat rijden als jij als ie met zijn voorkant ter hoogte van jouw achterkant is. wil iemand me zeggen waarom hij / zij dit doet :(
Ja je moet wel effe je sms kunnen afmaken he :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')