Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Nu de praktijk:quote:Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
huurprijs op basis van het woning waarderingssysteem tijdelijk buiten werking
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.
Bij die 3,5 miljard gaat het natuurlijk niet blijven, maak er maar minstens het dubbele vanquote:Twee miljard verlies voor gemeenten over grond
DEN HAAG - Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 à 1,5 miljard euro.
Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 à 1,5 miljard euro. Dat blijkt uit een rapport van Deloitte, dat maandag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De verliezen op grond waren in 2011 groter dan het jaar daarvoor, toen het totaal aan directe en indirecte verliezen nog uitkwam op 900 miljoen.
Overigens hebben de gemeenten volgens het rapport nog de nodige grondexploitaties waar wel winst op geboekt kan worden.
Het rapport, dat is opgesteld in opdracht van de ministeries van Infrastructuur en Binnenlandse Zaken en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), stelt verder dat gemeenten volop bezig zijn met het nemen van hun verliezen.
Ook reageren de gemeenten in de praktijk op tijd en komen ze zelf met oplossingen.
Bezorgd
De VNG is blij dat gemeenten al veel maatregelen hebben genomen, maar is wel bezorgd over kosten die er nog aankomen. Volgens een woordvoerster is de rek er bij gemeenten uit, omdat naast de afschrijvingen ook nog veel andere bezuinigingen op hun bordje komen.
''Het nieuwe kabinet moet daar rekening mee houden. Als de kosten onevenredig bij de gemeenten terechtkomen, treft dat lokaal beleid.''
Gemeenten kochten in betere tijden grond aan als investering. Ze hoopten winst te maken, maar door de verslechterende economische omstandigheden kampen ze nu met financiële risico's en verliezen.
bron: nu.nl
heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheidquote:De problemen met restschulden worden gericht aangepakt. De
rente betaald op restschulden kan tijdelijk (maximaal 5 jaar) en onder voorwaarden
blijven worden afgetrokken.
5 jaar zal veel te kort blijken voor de meesten, ben je sneller klaar via de WSNPquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef poemojn het volgende:
Leuk, dat van die restschuld:
[..]
heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheid![]()
Ben erg benieuwd naar de voorwaarden die ze daaraan willen stellen.
Hint:quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eens kijken of 0,5 dan ook ineens 2% of meer kan worden, immers staat de HRA bij de VVD als een huis
quote:De extra huuropbrengsten van corporaties die het gevolg zijn van de
maatregelen in de huursector worden via een heffing afgeroomd.
Your point?quote:
zelf stokuh jonge (kun je beter niet doen in een huurwoning, voor je het weet word je eruit gezetquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het meest schandalige vind ik nog wel de verhoging van de bieraccijns, straks komt een blik Schultenbrau nog boven de 50 eurocent uit
Daar kunnen best wat percentjes bovenop als er centjes tekort zijn. Kijken wat die vrijheid nou echt waard is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Your point?
Dat was toch al bekend?
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuïtair af te lossen? Ben je lekker mee.quote:Door annuïtair aflossen als voorwaarde te stellen voor belastingaftrek bij nieuwe hypotheken en de overdrachtsbelasting structureel te verlagen zijn de eerste belangrijke stappen gezet om
de woningmarkt weer in beweging te krijgen. Als sluitstuk scheppen wij een helder en
houdbaar kader voor de koop- en de huurmarkt.
Ik zou even de exacte wetstekst afwachten. Voor je het weet staat daarin dat de belastingaftrek op annuitaire wijze wordt bepaald ipv dat annuitair moet worden afgelostquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuïtair af te lossen? Ben je lekker mee.
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doetquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuïtair af te lossen? Ben je lekker mee.
Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doet![]()
Nee jonge... ik kan je niet meer doekoes passen want ik moet aflossen
Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:05 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).
Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doet![]()
Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.quote:De gunstige leningsfaciliteit voor starters van de
Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid
Ik zal maar niet uitrekenen wat dat de eerste 10 jaar van de helft is, hequote:Op maandag 29 oktober 2012 17:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.
Ik vind het heel triest van trekpopjes Samsom en Rutte maar ik ga er geen last van krijgen. Wel triest en wederom zeer onrechtvaardig voor de mensen die wel een prudent financieel beleid voeren, dat dan weer wel. Maar goed, het was te verwachten de banken willen tenslotte iedereen aan zich onderwerpen. Dan maar wat meer betalen voor je vrijheidquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is.
Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.
Op dit moment mag je alleen een lening nemen als je minder dan 30,000 eigen spaargeld hebt. Het loopt op van 0 euro bij 30,000 eigen spaargeld naar 40,000 bij 20,000 eigen spaargeld
Hopelijk verhogen ze het bedrag wat je aan eigen spaargeld mag bezitten want de lening is in principe erg gunstig voor starters en levert net dat laatste duwtje.
Ken je die Nee/Nee stickers? Dat wordt straks Nee/Nee/NEE.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dan maar wat meer betalen voor je vrijheid
De huizenmarkt is niet gezond maar verpest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogen
Goede zaak, dat drukt de prijzen en schulden! Nu wachten tot het ook voor bestaande gevallen gaat gelden, tenslotte zal die ongelijkheid niet eeuwig blijven.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Klopt, dat duurt dan ook maar hooguit 30 jaar.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
tenslotte zal die ongelijkheid niet eeuwig blijven.
een starters-subside heeft veel meer effect dan de HRA, dat is duidelijkquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
De huizenmarkt is niet gezond maar verpest.
Als je hem wil laten herstellen is de HRA beperking een goede stap; wil je hem sneller laten herstellen moet je de markt aanjagen door starters te subsidiëren waardoor er meer doorstroom plaats vind.
my 2 cents
Pleit jij nu ineens weer voor een subsidiequote:Op maandag 29 oktober 2012 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
een starters-subside heeft veel meer effect dan de HRA, dat is duidelijk
ik zeg wat is het meest zinvol, liefst helemaal geen subsidie uiteraard en de bouw aanslingeren, dat gaat nu ook wel goed komenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Pleit jij nu ineens weer voor een subsidie
Dat haal ik niet uit deze berichten...quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zeg wat is het meest zinvol, liefst helemaal geen subsidie uiteraard en de bouw aanslingeren, dat gaat nu ook wel goed komen
Voor bier hoef je niet te stoken dus voor wat hobbybrouwen wordt je echt je huurhuis niet uitgezet. Wanneer het om sterke drank zou gaan of industriele bierproductie dan wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
zelf stokuh jonge (kun je beter niet doen in een huurwoning, voor je het weet word je eruit gezet)
Eeelco Brinkman is tevredenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat haal ik niet uit deze berichten...
mooi, 1000 euro per inwoner, dat is 3000 euro per jaar per kostwinnerquote:
Tja, inleveren is vervelend. Maar als het dan toch moet, dan met zijn allen, en niet alleen de kopers.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
mooi, 1000 euro per inwoner, dat is 3000 euro per jaar per kostwinner
het zijn de gezinnen die genaaid wordenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, inleveren is vervelend. Maar als het dan toch moet, dan met zijn allen, en niet alleen de kopers.
boehoehoehoe ik wordt gekort dus moeten anderen ook gekort worden. eindelijk de waarheid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, inleveren is vervelend. Maar als het dan toch moet, dan met zijn allen, en niet alleen de kopers.
Sorry, ik dacht dat ie zo langzamerhand wel wat sterkers kon gebruikenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor bier hoef je niet te stoken dus voor wat hobbybrouwen wordt je echt je huurhuis niet uitgezet. Wanneer het om sterke drank zou gaan of industriele bierproductie dan wel.
en de bijna pensionado'squote:Op maandag 29 oktober 2012 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het zijn de gezinnen die genaaid worden
de rekening wordt bij de burger gelegd zonder de graaiers aan te pakken. ik zou zeggen, bijna iedereen wordt genaaid. enige waar de overheid consistent in is en blijft trouwens.quote:
Is toch normaal om allemaal iets in te leveren in plaats van een selecte groep allesquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
boehoehoehoe ik wordt gekort dus moeten anderen ook gekort worden. eindelijk de waarheid.
armzalig
ik betaal al meer belasting dan jij. ik zie liever dat jij ook meer belasting gaat betalen idd.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Is toch normaal om allemaal iets in te leveren in plaats van een selecte groep alles![]()
Dat jij liever zelf niks inlevert, en een ander alles. Dat is de uiteindelijke waarheid.
Ik betaal helemaal geen belasting. Gaat niet gebeuren ook.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik betaal al meer belasting dan jij. ik zie liever dat jij ook meer belasting gaat betalen idd.
ah ben je zo'n profiteur die voor de eu werkt of wat.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik betaal helemaal geen belasting. Gaat niet gebeuren ook.
Je denkt veel te ingewikkeld. Ja, dan gaat het fout.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah ben je zo'n profiteur die voor de eu werkt of wat.
uitkering?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je denkt veel te ingewikkeld. Ja, dan gaat het fout.
omg je bent er 1 van het koningshuisquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Je hebt nog één categorie gemist
Ow, die had ik nog niet bedacht. Het is Mabelquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
omg je bent er 1 van het koningshuis
Dan komt die lange dichter in de buurtquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef michaelHD9 het volgende:
Ow, die had ik nog niet bedacht. Het is Mabel
ik vind je wel een prins-claus type. die van de laatste 2 jaar dan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan komt die lange dichter in de buurt
Geeft niks, zolang jij waakt, zijn we veilig, ter land ter zee en vooral in de lucht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan komt die lange dichter in de buurt
Waken over jezelf doe je maar fijn zelf.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef michaelHD9 het volgende:
Geeft niks, zolang jij waakt, zijn we veilig, ter land ter zee en vooral in de lucht.
Kamp-volk?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ik geef het op, welke groep betaalt er nog meer geen belasting.
Daar kom je vast wel uit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
De elite!quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ik leef zo makkelijk, dat het moet wel heel erg worden wil het mij gaan rakenquote:
quote:
kamp volk met een lease bak. nah dat gaat hem niet zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
BTW: Kampers noemen we dat...
Modern kamp-volkquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
kamp volk met een lease bak. nah dat gaat hem niet zijn.
Buiten dat ik geen lease bak heb, denk je nog steeds veel te ingewikkeld.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
kamp volk met een lease bak. nah dat gaat hem niet zijn.
hij rijdt een bmw 1 seriequote:Op maandag 29 oktober 2012 18:29 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Modern kamp-volk
Vinkenslag-gers noemen we dat
Die gaan ook met de tijd mee.
BMW?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hij rijdt een bmw 1 seriein mijn tijd reden campers onbetaalbare foute mercedessen
klacht: het wordt allemaal minder.
Weten jullie allemaal van elkaar welke kar jullie rijden? OMGquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hij rijdt een bmw 1 seriein mijn tijd reden campers onbetaalbare foute mercedessen
klacht: het wordt allemaal minder.
Kennelijk niet. Maar sommigen doen graag alsof.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:39 schreef michaelHD9 het volgende:
Weten jullie allemaal van elkaar welke kar jullie rijden? OMG
ben je alweer gewijzigd dan. eindelijk een echte bmw gekocht?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Maar sommigen doen graag alsof.
nee hoor zolang die huizenmarkt nog nergens naar lijkt zeker niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:05 schreef Sjabba het volgende:
AL die scheefhuurders die zich hier zo druk maken, zouden die nu toch stiekum iets kopen omdat het anders gewoon te zonde geld is? Gaan ze hier niet toegeven natuurlijk.
Wat een situatie...
Dus eerst concludeer je dat de markt verpest is en vervolgens roep je dat we de markt dan maar verpest moeten houden?quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
De huizenmarkt is niet gezond maar verpest.
Als je hem wil laten herstellen is de HRA beperking een goede stap; wil je hem sneller laten herstellen moet je de markt aanjagen door starters te subsidiëren waardoor er meer doorstroom plaats vind.
my 2 cents
Nou... nou.... dat klinkt wel heel negatiefquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:24 schreef michaelHD9 het volgende:
Hmmm, tegen de tijd dat jij lichtpuntjes gaat zien zitten we in een supernova...
Als je met iemand geen medelijden hoeft te hebben, dan ben ik het wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat vind ik dan toch wel weer kut voor je
Vlak de particuliere verhuurders niet uit.... Die zullen hun eisen ook wel aanscherpen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
Banken zullen nu nog veel meer gaan hameren op een VAST dienstverband, na 12 mnd nog slechts 70% WW van het MINIMUMLOON
ja die kunne de klanten gewoon eruit mieteren en een nieuwe huurder zoekenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vlak de particuliere verhuurders niet uit.... Die zullen hun eisen ook wel aanscherpen.
Nee. Je moet nu al bruto 4 maal je huur aan inkomen hebben om te mogen gaan huren. Dat wordt dan straks wellicht 5 maal. (of 6...)quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
ja die kunne de klanten gewoon eruit mieteren en een nieuwe huurder zoeken
Hahaha laat me niet lachen, jij tikt de 52% echt niet aan hoorquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik betaal al meer belasting dan jij. ik zie liever dat jij ook meer belasting gaat betalen idd.
Maar huren is beter dan kopen hoorrrrrrrquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Je moet nu al bruto 4 maal je huur aan inkomen hebben om te mogen gaan huren. Dat wordt dan straks wellicht 5 maal. (of 6...)
Zakken de huizenprijzen kan je nog steeds niks kopenquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
Banken zullen nu nog veel meer gaan hameren op een VAST dienstverband, na 12 mnd nog slechts 70% WW van het MINIMUMLOON
nee daar gaat het niet om, het gaat om een vast dienstverband , de hoogte zegt niets meerquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee. Je moet nu al bruto 4 maal je huur aan inkomen hebben om te mogen gaan huren. Dat wordt dan straks wellicht 5 maal. (of 6...)
Leg dat een verhuurder in de vrije sector maar uit.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
nee daar gaat het niet om, het gaat om een vast dienstverband , de hoogte zegt niets
Dat snapt ie zelf ook wel , het gaat om het risicoquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leg dat een verhuurder in de vrije sector maar uit.
die heeft niks te willen, gewoon die verhoging slikken en bukken voor de maandelijkse incasso.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Leg dat een verhuurder in de vrije sector maar uit.
huurder != verhuurder.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:50 schreef Scorpie het volgende:
die heeft niks te willen, gewoon die verhoging slikken en bukken voor de maandelijkse incasso.
Dat de huurder moet bukken stond al in deel 1 van de vorige reeks toch?quote:
Kwestie van zorgen dat je binnen een jaar een andere baan hebt die meer betaald dan 70% van het minimumloon?quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat de HRA wordt aangepakt is tot daar aan toe, maar een onderbelicht effect van de inperking WW is wel dat de tijdelijke dienstverbanden nu echt geen hypotheek meer krijgen
van 5000 bruto excl toeslagen per maand, in een jaar naar 70% van het minimumloon![]()
Crimineel?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Je hebt nog één categorie gemist
quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hahaha laat me niet lachen, jij tikt de 52% echt niet aan hoor
Wie appelen vaart....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat moet het toch mooi zijn om maandenlang te kunnen bakkelijen over "het land", en er dan zelf netto beter uitkomen
Even de puntjes op de i zetten... Dat geldt slechts als je 52% IB betaald. Zit je in het 42% tarief kost het je dus niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:42 schreef Piger het volgende:
Daarnaast een daling van aftrek van 0,5% per jaar. Bij een rente van 5% kost je dat 25 euro per 100.000 euro aan hypotheek. Kom op waar hebben we het over?
38% in het vervolgquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even de puntjes op de i zetten... Dat geldt slechts als je 52% IB betaald. Zit je in het 42% tarief kost het je dus niks.
Zeg ik. Dat duurt dus nog 28 jaar voor je 0,5% moet inleverenquote:
Minderjarigen zonder vakantiebaantje?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat zal toch &^%&%#%$ niet?quote:
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zeg ik. Dat duurt dus nog 28 jaar voor je 0,5% moet inleveren
Ja, ga vooral de Xeno's, FkTwkGs2012's, Arti's en MM's nog ff op het spek binden....quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef michaelHD9 het volgende:
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'
Maar er wordt iig wel wat gedaan aan de HRA ! Hhuhuhuhuhuquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, ga vooral de Xeno's, FkTwkGs2012's, Arti's en MM's nog ff op het spek binden....
De ib moest toch omlaag van xeno dat doen ze nu toch.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar er wordt iig wel wat gedaan aan de HRA ! Hhuhuhuhuhu
Tja, Xeno zou zeggen dat je nooit moet speculeren met je woonlasten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een huurwoning hebben met de nieuwe plannen![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, Xeno zou zeggen dat je nooit moet speculeren met je woonlasten.
Xeno: 'De huizenprijzen kunnen nog veel lager'quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef matthijst het volgende:
Mooi dat ze die jankende huurders ook eens aanpakken
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik hoor het al, gewoon weer meer koopkracht volgend jaar![]()
Crisis? Op persoonlijk vlak heb ik er nog geen cent van gemerkt.
Je zou maar een huurwoning hebben met de nieuwe plannen![]()
Je vergeet de inflatie. (Snap ik wel, dat komt natuurlijk ff niet uit). En tel dan eens door na 5 jaar...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef graaierrr het volgende:
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.
Nee, maar als je HRA voor 0,5% minder aftrekbaar wordt, dat gaat mensen de nek breken, hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.
Betaal niet zoveel dus valt mee. Weet niet hoe t bij andere mensen zit. Denk dat we van de voedsel en energieprijzen meer gaan merken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet de inflatie. (Snap ik wel, dat komt natuurlijk ff niet uit). En tel dan eens door na 5 jaar...
Nee, de markt moet weer in beweging komen. Dat is wat ik zeg.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus eerst concludeer je dat de markt verpest is en vervolgens roep je dat we de markt dan maar verpest moeten houden?
Lijkt mij geen goed idee, de zeepbel moet leeg en daarbij kan je nog verdere subsidies missen als kiespijn. De banken moeten maar bepalen wat je kan lenen op basis van wat de markt aan geld bijeen kan brengen zonder staatssteun.
Tja, iedereen heeft het recht op zijn drogredeneringen zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef graaierrr het volgende:
Denk dat we van de voedsel en energieprijzen meer gaan merken.
Dat was toch al zo? Sinds 19-noach?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat het aantal verkopers groter is geworden dan het aantal kopers
In de tussentijd ook al 4% minder HRA.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'
Toen ik jong was waren er 50 keer zoveel potentiële kopers als verkopers, vandaar dat er ongelofelijk veel gebouwd is in de jaren 60 / 70 / 80quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat was toch al zo? Sinds 19-noach?
Really? Dus als je 15K of 25K in het 38% tarief zit (dus 4% korting over 15K of 25K) en je HRA is pakweg 6K...en die wordt dan ook 4% gekort...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef Ivo1985 het volgende:
In de tussentijd ook al 4% minder HRA.
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
Toen ik jong was waren er 50 keer zoveel potentiële kopers als verkopers, vandaar dat er ongelofelijk veel gebouwd is in de jaren 60 / 70 / 80
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)
Ja, ik denk inderdaad dat investeerders die grond voor een appel en een ei aan dene en gene gaat verkopen, sterker nog, ik denk dat ze er zelfs geld bij gaan geven. Gewoon zomaar. Hoeveel hectare had u willen hebben. Hier, hebbie het. Betalen? Oh nee hoor, laat maar zitten, geen probleem. Ik had er verder toch geen bedoeling mee, eigenlijk ligt het me gewoon in de weg, en verricht u me een gunst door het voor nop cq. negatief af te nemen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doen
Er gaat genoeg gelobbyd worden
Starters hebben niets aan startersleningen, alleen verkopers hebben daar wat aan. Ik zou dan ook willen voorstellen om die starterslening een verkoperslening te maken, zodat de verkoper z'n 30k restschuld zelf kan financieren i.p.v. daar iemand anders mee op te zadelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef hardstylesage het volgende:
In de eerste plaats zouden banken minder krampachtig moeten doen om leningen te verstrekken maar aangezien dit al 2 jaar een probleem is zit er niets anders op voor de overheid om bij te springen. Geef starters de komende 1 of 2 jaar een gunstige aanvullende hypotheek (starterslening) en je zal zien dat het geheel weer in beweging komt.
Ik verwacht eigenlijk niet dat een woningbouwminster iets kan doen wat een volledig Ministerie van Volkshuisvesting niet voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
Toch jammer dat de HRA alleen intact blijft voor annuitaire hypotheken. De maandlasten worden hierdoor wel erg hoog.
De markt komt vanzelf weer in beweging, we leven tenslotte niet in een vacuum.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef hardstylesage het volgende:
Nee, de markt moet weer in beweging komen. Dat is wat ik zeg.
En wie maakt de gunstige voorwaarden dan mogelijk? Jij denkt dat banken tegen lagere tarieven geld gaan uitlenen? Dat doen ze uiteraard alleen als daar garanties tegenover staan.quote:Overigens zijn startersleningen -geen- subsidies maar hypotheken met gunstige voorwaarden. Alles wat je leent moet uiteindelijk terug betaald worden dus er zit geen "gratis geld" element in.
Banken hebben die extra centen nodig om de verliezen op zeepbel leningen te compenseren. Daarnaast willen marktpartijen meer rente hebben vanwege het hogere risicobesef. De markt bepaald toch wat geld moet kosten? Als die kosten lager liggen bij startersleningen dan is dat dus gewoon gesubsidieerd geld.quote:Het verschil is dat de rente op deze lening veel lager is dan de woekerrentes die je tegenkomt bij de banken (+/- 3,5% variabel terwijl euribor op minder dan een half procent staat). Meer marktconform dus en zonder de onnodige opslag die banken sinds een paar jaar op hun hypotheken hebben geplaatst vanwege tegenvallende winstcijfers.
Nogmaals.... waarom zou je meer lenen dan wat je uit de markt kan ophalen? Zoiets heeft enkel maar tot doen om de zeepbel in stand te houden. Jou oplossing is bedoelt om de patient ziek te houden in plaats van het gezwel te verwijderen.quote:In de eerste plaats zouden banken minder krampachtig moeten doen om leningen te verstrekken maar aangezien dit al 2 jaar een probleem is zit er niets anders op voor de overheid om bij te springen. Geef starters de komende 1 of 2 jaar een gunstige aanvullende hypotheek (starterslening) en je zal zien dat het geheel weer in beweging komt.
10-15%quote:Huizenprijzen zullen misschien nog 10-15% zakken, maar dan is echt wel de bodem bereikt. Waar zie jij die zeepbel zitten en hoe groot denk jij dat die nog is?
Het aantal wannabe verkopers is in ieder geval historisch hoog en het aantal wannabe schuldslaaf is historisch laag. Je trekt dus de juiste conclusiequote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat het aantal verkopers groter is geworden dan het aantal kopers
Mensen willen niet onder doen voor hun omgeving, daarom heeft zo'n groot deel van de mensen een megaschuld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
Niet zo'n duur huis kopen dan vallen de maandlasten reuze mee.
Ik snap nog steeds niet dat mensen meteen een hoofdprijs woning willen aanschaffen.
Mooi toch? Bouwen naar marktbehoefte. Laten we eerlijk wezen de meeste mensen die hun nek door de strop wilde steken deden dat reeds voor 2008. En vooral de laatste jaren namen de mensen die dat deden de grootste risico's.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)
Ik had liever een volledige afschaffing gezien, veel logischer. Maar goed... zoals ik reeds zei gaan de meesten nu niet meer kiezen voor een spaar of aflossingsvrije hypo. Dat is dan weer goed voor de afname van de huizenmarkt zeepbel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
Toch jammer dat de HRA alleen intact blijft voor annuitaire hypotheken. De maandlasten worden hierdoor wel erg hoog.
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik laat me niet van achter nemen. Ik leef tenslotte van een uitkeringquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:38 schreef .FuckFace. het volgende:
Worden weer eens lekker in de kont geneukt door de regering.![]()
Stelletje gladjakkers.
Benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken met de hogere inkomens als alles meer tot in detail bekend wordt gemaakt. Gelukkig wordt er ook nog wat aangepakt in de lagere bevolkings"niveau"s.
Mooi toch.... zulke volgzame schaapjes? Banksters en overheden zijn er maar wat blij meequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:45 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Mensen willen niet onder doen voor hun omgeving, daarom heeft zo'n groot deel van de mensen een megaschuld.
Hier ligt het netto inkomen al een paar keer hoger dan bruto modaal. U mad? Ik weet beknopt jouw situatie. Daarnaast worden de uitkerinkjes ook lager, en in jouw geval (bijstand als ik me niet vergis) moet je ook weer verplicht gaan solliciteren anders krijg je een aantal maandjes geen geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik laat me niet van achter nemen. Ik leef tenslotte van een uitkering
De banken hebben die woonprogramma's (aka propaganda) gesponsord. Het staat zelfs in beeld 'mede mogelijk gemaakt door de Rabobank', recht in je face.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mooi toch.... zulke volgzame schaapjes? Banksters en overheden zijn er maar wat blij mee
Ik zat net even in excel wat te klooien, of ik nu om de 10 jaar een schuld van 100.000 neem en deze in 10 jaar afbetaal dus na 30 jaar 300.000 euro heb afbetaald, of eenmaal 300.000 leen en deze in 30 jaar ook afbetaal, dat scheelt totaal in rentelasten ongeveer 300.000 euro.quote:
Er is zoiets als een bestaansminimum hèquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:55 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Hier ligt het netto inkomen al een paar keer hoger dan bruto modaal. U mad? Ik weet beknopt jouw situatie. Daarnaast worden de uitkerinkjes ook lager, en in jouw geval (bijstand als ik me niet vergis) moet je ook weer verplicht gaan solliciteren anders krijg je een aantal maandjes geen geld.
HypotheekRenteMarketing?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is zoiets als een bestaansminimum hè![]()
Mogen ze niet onder komen, dus het inhouden van de uitkering is maar heel beperkt. Overigens solliciteer ik wel hoor... maar meestal willen die bitches van HRM mij niet aannemen omdat ze bang zijn voor hun eigen positie, liever doen ze zelf hun eigen baas in het kopieerhok om zich een weg omhoog te naaien
Uiteraard, is het je wel eens opgevallen dat ze zelfs in tijden van huizenmarkt deflatie nog steeds zitten te ja-knikken zodra die dames roepen dat 3 ton voor zo'n kippenhok best meevaltquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:59 schreef graaierrr het volgende:
[..]
De banken hebben die woonprogramma's (aka propaganda) gesponsord. Het staat zelfs in beeld 'mede mogelijk gemaakt door de Rabobank', recht in je face.
Ik heb ook nooit gesnapt dat mensen omgerekend bijna een miljoen (!) gulden betalen (aflossing en rente) voor een simpel rijtjeshuis. Kan iemand mij dat uitleggen? Weten mensen wel dat dat zoveel kost?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zat net even in excel wat te klooien, of ik nu om de 10 jaar een schuld van 100.000 neem en deze in 10 jaar afbetaal dus na 30 jaar 300.000 euro heb afbetaald, of eenmaal 300.000 leen en deze in 30 jaar ook afbetaal, dat scheelt totaal in rentelasten ongeveer 300.000 euro.![]()
Maar blijkbaar hebben de banken en de huizemarketing mensen de meesten zo betoverd dat ze de spookjes van maximaal lenen blijven geloven.
Geld over de schutting gooien, dief van je eigen portemonnee.... dat zijn de termen die er vaak geblaat wordenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:
Maar blijkbaar hebben de banken en de huizemarketing mensen de meesten zo betoverd dat ze de spookjes van maximaal lenen blijven geloven.
Wat kost 30 jaar huren dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:06 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt dat mensen omgerekend bijna een miljoen (!) gulden betalen (aflossing en rente) voor een simpel rijtjeshuis. Kan iemand mij dat uitleggen? Weten mensen wel dat dat zoveel kost?
Is gewoon een kwestie van het rekenonderwijs beroerd houdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:06 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gesnapt dat mensen omgerekend bijna een miljoen (!) gulden betalen (aflossing en rente) voor een simpel rijtjeshuis. Kan iemand mij dat uitleggen? Weten mensen wel dat dat zoveel kost?
Wat kost 30 jaar gesubsidieerd leasen van de bank?quote:
Minder dan 30 jaar huren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat kost 30 jaar gesubsidieerd leasen van de bank?
Bij lange na geen miljoen gulden. En denk dat de meeste mensen geen huis zouden kopen als ze wisten dat je zoveel moet betalen.quote:
Tja... dat komt door die subsidie hè... lekker belasting ontduiken en anderen voor de kosten op laten draaien.... zo kennen we die asociale scheefleners weerquote:
He, ik heb de regels niet bedacht en is niets asociaals aan hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tja... dat komt door die subsidie hè... lekker belasting ontduiken en anderen voor de kosten op laten draaien.... zo kennen we die asociale scheefleners weer
Zegt de uitkeringstrekkerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tja... dat komt door die subsidie hè... lekker belasting ontduiken en anderen voor de kosten op laten draaien.... zo kennen we die asociale scheefleners weer
De reden dat de prijzen voor scheefwoners omhoog gaat is om ervoor te zorgen dat die huizen vrijkomen voor mensen die het nodig hebben. De werkelijkheid is dat als die huizen vrijkomen de prijzen 20% omhoog gegooid of zelfs verkocht worden. Mensen met een laag inkomen hebben er weinig aan. Maar dat is weer een andere discussie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:16 schreef Sjabba het volgende:
[..]
He, ik heb de regels niet bedacht en is niets asociaals aan hoor.
De regeling is krom, maar blijf erbij dat ook in een normale economie met vrije huren het huren van zaken duurder is dan het kopen.
Daarom worden de huiren nu wat rechtgetrokken omdat die scheefwoners denken recht te hebben op een gesubsidieerde woning tegen een laag bedrag.
Als je ook daadwerkelijk je hypotheek aflost kost deze ook wel redelijk wat. Voor mijn eerdere genoemde voorbeeld 100.000 in 10 jaar of 300.000 in 30 jaar tegen 5% rente alleen aan aflossing dan 833 per maand. Maar dan zit je wel over 30 jaar zonder noemenwaardige woonlasten. Dit in tegenstelling tot de verstrokte huurders.quote:
Reken je de hra mee, de inflatie, huurverhoging?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je ook daadwerkelijk je hypotheek aflost kost deze ook wel redelijk wat. Voor mijn eerdere genoemde voorbeeld 100.000 in 10 jaar of 300.000 in 30 jaar tegen 5% rente alleen aan aflossing dan 833 per maand. Maar dan zit je wel over 30 jaar zonder noemenwaardige woonlasten. Dit in tegenstelling tot de verstrokte huurders.
Is dat zo? Voor mensen die het nodig hebben? Dat zeg jij? Volgens mij zijn het gewoon bezuinigingsmaatregels.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:21 schreef graaierrr het volgende:
[..]
De reden dat de prijzen voor scheefwoners omhoog gaat is om ervoor te zorgen dat die huizen vrijkomen voor mensen die het nodig hebben. De werkelijkheid is dat als die huizen vrijkomen de prijzen 20% omhoog gegooid of zelfs verkocht worden. Mensen met een laag inkomen hebben er weinig aan. Maar dat is weer een andere discussie.
Hier worden alle vrijkomende woningen verkocht en dat geld komt niet in de schatkist, er zullen wel meer mensen wegtrekken uit de tokkiewijken en naar een vrije sector woning gaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:21 schreef graaierrr het volgende:
[..]
De reden dat de prijzen voor scheefwoners omhoog gaat is om ervoor te zorgen dat die huizen vrijkomen voor mensen die het nodig hebben.
De werkelijkheid is dat als die huizen vrijkomen de prijzen 20% omhoog gegooid of zelfs verkocht worden.
Mensen met een laag inkomen hebben er weinig aan.
Maar dat is weer een andere discussie.
Aah... daar hebben we ze weer... de superieure en gesubsidieerde scheeflenerquote:
De overheid steekt dat geld niet in zn zak?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Is dat zo? Voor mensen die het nodig hebben? Dat zeg jij? Volgens mij zijn het gewoon bezuinigingsmaatregels.
Minder woontoeslag? Minder nieuwbouwprojecten subsidieren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:36 schreef graaierrr het volgende:
[..]
De overheid steekt dat geld niet in zn zak?
Ik rekende alleen de aflsossings compenent als je je hypotheek compleet wilt afbetalen, dus nog niet je maandelijkse rentelasten die erbij komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:33 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Reken je de hra mee, de inflatie, huurverhoging?
Niks superieur aan. Jij bent gewoon het ultieme voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet". Een beetje kritisch naar jezelf kijken is er niet bij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Aah... daar hebben we ze weer... de superieure en gesubsidieerde scheeflener![]()
Op naar een betaalbare woningmarkt:
http://www.quickmeme.com/meme/3rkehp/
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:42 schreef Blik het volgende:
Niks superieur aan. Jij bent gewoon het ultieme voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet".
Maar daar gaat het niet om, het gaat over het profiteren an sich.... gesubsidieerd leners profiteren ook.... maar daar mag je je als niet HRA profiteur net aan storen want het is een recht.quote:Je noemt mensen die een hypotheek hebben en gebruik maken van de HRA profiteurs. Maar zelf profiteer je van een uitkering, betaal je geen belasting en profiteer je maandelijks meer van de belastingbetaler dan het gemiddelde gezin met een hypotheek.
En wat moeten mensen wel niet denken die geen HRA krijgen? HRA lurkers staan dus in dezelfde verhouding tot mensen zonder HRA als uitkeringstrekkers in verhouding staan tot HRA lurkers...quote:Mensen die HRA krijgen betalen in ieder geval nog belasting over hun inkomen. Jij draagt 0,0 bij aan onze samenleving.
Dat valt natuurlijk nog wel mee he xeno, HRA krijg je alleen over betaalde belastingen, dus netto zul je nog altijd redelijk wat aan de overheid afdragen,dit in tegenstelling tot jou bedachte trolrol als uitkeringstrekker die alles van de overheid krijgen en daar dan een beetje belasting weer over afdragen aan diezelfde overheid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
eindelijk iemand die er gewoon eerlijk over is. HRA lurkers zijn gewoon net zulke potverteerders als uitkeringsgerechtigden
Dat vind ik wel een interessante benadering van het probleemquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Starters hebben niets aan startersleningen, alleen verkopers hebben daar wat aan. Ik zou dan ook willen voorstellen om die starterslening een verkoperslening te maken, zodat de verkoper z'n 30k restschuld zelf kan financieren i.p.v. daar iemand anders mee op te zadelen.
Het probleem is dat sommige meer willen maar niet kunnen of bereid zijn tot.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:56 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een interessante benadering van het probleemMaar met de huidige politiek, weinig draagkracht. Het aftrekbaar maken van de schuld voor 5 jaar is dan weer een subsidie op wanneer je schulden hebt.
Wel redelijk wat..... het gaat om de rechtsongelijkheid waarmee andere belastingbetalers worden geconfronteerd. Het is gewoon een enorm ziek systeem. Als je zegt dat je leeft van een uitkering ben je een parasiet maar als je gebruik maakt van de leensubsidie is parasiteren ineens heel logisch en zelfs heel verstandigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat valt natuurlijk nog wel mee he xeno, HRA krijg je alleen over betaalde belastingen, dus netto zul je nog altijd redelijk wat aan de overheid afdragen,dit in tegenstelling tot jou bedachte trolrol als uitkeringstrekker die alles van de overheid krijgen en daar dan een beetje belasting weer over afdragen aan diezelfde overheid.
Waarom moet de huizenmarkt dan gestimuleerd worden? En dan vooral de markt waarbij mensen zich diep in de schulden steken hèquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het probleem is dat sommige meer willen maar niet kunnen of bereid zijn tot.
Er is woonruimte voor iedereen in NL.
Dat is niet waar. De enige reden waarom jij als parasiet aan wordt gezien is omdat je iedere vorm van subsidie (zoals de HRA) belachelijk vind, terwijl heel jou leven één grote subsidie is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wel redelijk wat..... het gaat om de rechtsongelijkheid waarmee andere belastingbetalers worden geconfronteerd. Het is gewoon een enorm ziek systeem. Als je zegt dat je leeft van een uitkering ben je een parasiet maar als je gebruik maakt van de leensubsidie is parasiteren ineens heel logisch en zelfs heel verstandig![]()
Dat is wel een hele dubbele moraal imo
rechtsongelijkheid, op welke gronden dat dan, kom eens met wat zaken die deze boude stelling van jou zouden kunnen onderbouwen met wetteksten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wel redelijk wat..... het gaat om de rechtsongelijkheid waarmee andere belastingbetalers worden geconfronteerd.
Subsidie is subsidie. Je bent daar wel of niet een voorstander voor. Waarom zouden andere belastingbetalers moeten meebetalen aan jouw woonlasten? Dat is toch bizar? Als iedereen recht had op de woonsubsidie dan was daar misschien nog wat voor te zeggen maar nu krijgen met name de meest draagkrachtigen de meeste subsidiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De enige reden waarom jij als parasiet aan wordt gezien is omdat je iedere vorm van subsidie (zoals de HRA) belachelijk vind, terwijl heel jou leven één grote subsidie is.
DAT is pas een dubbele moraal...
Wat is er mis met een rechtvaardige fiscale behandeling die gelijk is voor iedereen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
rechtsongelijkheid, op welke gronden dat dan, kom eens met wat zaken die deze boude stelling van jou zouden kunnen onderbouwen met wetteksten.
Ik zit toch ook niet te klagen over de rechtsongelijkheid dat sommige mensen nog voor zorgtoeslag en huurtoeslag in aanmerking kwamen en ik niet.
Ik zeg nergens dat hij gesubsidieerd moet worden, dat wordt nu overigens ook afgebouwd. Dus wat wil je nog meer dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom moet de huizenmarkt dan gestimuleerd worden? En dan vooral de markt waarbij mensen zich diep in de schulden steken hè![]()
Want de huurmarkt moet volledig gesloopt worden, liever doen de banksters zaken met 16 miljoen individuele schaapjes
Alles.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is er mis met een rechtvaardige fiscale behandeling die gelijk is voor iedereen?
Nee je lult er over heen, ik vraag expleciet om jou stelling te onderbouwen en blijkbaar kun je dat niet dus begin je maar weer over iets anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is er mis met een rechtvaardige fiscale behandeling die gelijk is voor iedereen?
Uiteraard, maar ik zie hem het liefst weer zo snel mogelijk in beweging komen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De markt komt vanzelf weer in beweging, we leven tenslotte niet in een vacuum.
Banken zullen wel moeten als we de huizenmarkt willen aanjagen. Zoals ik al zei, het is niet zo lang geleden dat banken gewoon een +2% opslag hebben toegevoegd aan hun hypotheken, gewoon omdat het kan.quote:[..]
En wie maakt de gunstige voorwaarden dan mogelijk? Jij denkt dat banken tegen lagere tarieven geld gaan uitlenen? Dat doen ze uiteraard alleen als daar garanties tegenover staan.
Je klinkt een beetje hetzelfde als Jan "Keynes" de Jager die roept dat garanties aan Griekenland ons geen geld kosten\
De markt die bepaald is zn tanden kwijt en in plaats daarvan zitten we met een kartel. Vergelijk gewoon voor de grap eurobor versus hypotheekrente of je spaarrente tegen diezelfde bank zn hypotheekrente.quote:[..]
Banken hebben die extra centen nodig om de verliezen op zeepbel leningen te compenseren. Daarnaast willen marktpartijen meer rente hebben vanwege het hogere risicobesef. De markt bepaald toch wat geld moet kosten? Als die kosten lager liggen bij startersleningen dan is dat dus gewoon gesubsidieerd geld.
De starterslening is een tijdelijk middel om doorstroming weer op gang te brengen. De markt zit op een dood punt. Dat huizenprijzen moesten en moeten zakken, duidelijk. Ik zie alleen niet waar jij nog die gigantische daling vandaan ziet komen.quote:[..]
Nogmaals.... waarom zou je meer lenen dan wat je uit de markt kan ophalen? Zoiets heeft enkel maar tot doen om de zeepbel in stand te houden. Jou oplossing is bedoelt om de patient ziek te houden in plaats van het gezwel te verwijderen.
Nogmaals.... verkopers zullen gewoon moeten zakken met hun prijzen als ze willen verkopen. We leven niet langer in 2007 dus je kan ook niet meer de prijs vragen die hoort bij dat jaartal. Zo simpel is het.
Voor zover ik weet is er al een aardige hap van af. Prijsstand is nu gemiddeld op het niveau in 2003 als ik me niet vergis.quote:[..]
10-15%![]()
Ik denk dat we minstens nog een daling van 30% te gaan hebben en dan druk ik mij heel voorzichtig uit. De prijzen zullen halveren t.o.v. prijspeil 2007
De overheid kijkt niet naar maximaal rendement, als ze te kort komen verhogen ze gewoon de lasten voor de burgers. De HRA is een subsidie aan de banken, op dezelfde manier dat de verplichte pensioenopbouw via verzekeraars en fondsen een subsidie is aan de financiele sector die deze premies mag afromen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee je lult er over heen, ik vraag expleciet om jou stelling te onderbouwen en blijkbaar kun je dat niet dus begin je maar weer over iets anders.
Wat is een rechtvaardige fiscale behandeling? Een arbeidskorting die iedereen heeft, verschillende belasting tarieven is dat rechtvaardig, bedrijven die in NL zich vestigen omdat de belstingen hier beter zijn als in de UK , enz.. of geeft dit voor de overheid gewoon het meeste rendement waardoor mensen in NL willen blijven wonen en de werkende mensen je in je uitkering kunnen voorzien.
Waarom? Waarom bewegen? Om het bewegen? Waarom hebben we de markt dan eerst laten vastlopen door een zeepbel te blazen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:21 schreef hardstylesage het volgende:
Uiteraard, maar ik zie hem het liefst weer zo snel mogelijk in beweging komen.
Banken zijn uitgeblazen, die kunnen niet meer genoeg centjes uit de markt halen om de zeepbel verder op te blazen. De centjes die ze nog wel kunnen krijgen voor dit doel zijn beduidend duurder dan voorheen.quote:Banken zullen wel moeten als we de huizenmarkt willen aanjagen. Zoals ik al zei, het is niet zo lang geleden dat banken gewoon een +2% opslag hebben toegevoegd aan hun hypotheken, gewoon omdat het kan.
De risico's zijn hier ook beduidend hoger en er zal nog fors afgeboekt moeten worden op bestaande gifleningen.quote:Daar komt ook nog bij dat de hypotheekrente in Nederland hoger ligt dan in omringende landen vanwege het feit dat de europeese commissie de concurrentie lam hebben gemaakt.
Ze kunnen niet.... als ze de mogelijkheden hadden dan bliezen ze de zeepbel gerust verder op.quote:Banken kunnen echt wel een scherpere rente hanteren en minder streng zijn met het verstrekken maar ze willen gewoon niet.
Welke markt? De markt waarbij de lener geholpen word d.m.v. de HRA, NHG, startersleningen, garantstellingen door ouders en grootouders, etc.. etc...quote:De markt die bepaald is zn tanden kwijt en in plaats daarvan zitten we met een kartel. Vergelijk gewoon voor de grap eurobor versus hypotheekrente of je spaarrente tegen diezelfde bank zn hypotheekrente.
De verschillen zijn inderdaad groot, vandaar dat de markt hier nog flink gaat inzakken. Kijk maar eens naar de VS, Ierland en Spanje... dat is ons voorland.quote:De verschillen zijn te groot.
Tijdelijke stimulansen in een markt die al reeds constant gestimuleerd werd is natuurlijk een utopie.quote:De starterslening is een tijdelijk middel om doorstroming weer op gang te brengen. De markt zit op een dood punt. Dat huizenprijzen moesten en moeten zakken, duidelijk. Ik zie alleen niet waar jij nog die gigantische daling vandaan ziet komen.
Voor 100k kan je ook een prima rijtjescontainer neer pleuren op de hollandse klei.quote:De prijzen van nieuwbouw huizen (5 kamers/130m2) bestaat tegenwoordig voor 40% uit de grondkosten (Randstad). (90K grond/ 160k huis). De grondprijzen gaan niet dalen en 160K komt wel redelijk overeen met bouwmaterialen en arbeid die bij een dergelijk huis komt kijken.
Die aardige hap is anders niet toereikend om de markt weer op gang te helpen anders zat jij hier niet te pleiten voor startersleningenquote:Voor zover ik weet is er al een aardige hap van af. Prijsstand is nu gemiddeld op het niveau in 2003 als ik me niet vergis.
Is misschien wel wat als ontvangstruimte voor een escortdame, paar rode lampjes bij de voordeur en het ziet er meteen een stuk gezelliger uit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:36 schreef graaierrr het volgende:
Iemand nog een vakantiehuisje in Rotterdam?
http://www.jaap.nl/te-koo(...)m/0-50000/sort5/p14/
Kan je contant aftikken.
Het wachten is op de 1¤-huizen die niemand meer wil, ala Detroit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is misschien wel wat als ontvangstruimte voor een escortdame, paar rode lampjes bij de voordeur en het ziet er meteen een stuk gezelliger uit.
Sterker nog.... daar krijg je zelfs gratis geld als je bereid bent zo'n huisje op te leukenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:47 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Het wachten is op de 1¤-huizen die niemand meer wil, ala Detroit.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Sterker nog.... daar krijg je zelfs gratis geld als je bereid bent zo'n huisje op te leuken![]()
Zouden ze hier ook moeten doen om de verloedering tegen te gaan. I.p.v. huurtoeslag uit te delen geef je dan zo'n woning aan de zittende bijstandsmoeder en geef je haar een paar 'VVD bonnen' om potten verf te kopen... dat stimuleert de economie en de bezitsvorming![]()
Precies zoals Betty de Boer voor ogen heeft
Wederom lul je er omheen xeno, wat is rechtvaardigheid in het fiscaal stelsel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid kijkt niet naar maximaal rendement, als ze te kort komen verhogen ze gewoon de lasten voor de burgers. De HRA is een subsidie aan de banken, op dezelfde manier dat de verplichte pensioenopbouw via verzekeraars en fondsen een subsidie is aan de financiele sector die deze premies mag afromen.
Het is werkelijk misselijkmakend om weer eens zo'n clown op de buis te horen zwetsen over vrije markten en marktwerking
Iedereen die geen koophuis/hypotheek wil is een kloon van C²?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:05 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Zit je bij 'm op schoot dan pinnokio?
Nope, slappe poging Xeno. Kap er nou 'ns meequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:06 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Iedereen die geen koophuis/hypotheek wil is een kloon van C²?
Ik zou als scheefhuurder er ook niet vrolijk van worden met zoveel huurverhoging in het verschiet, vooral als ik me al een tijdje voorgedaan zou hebben als uitkeringstrekker terwijl ik dat eigenlijk niet ben, maar niet eerlijk durf toe te geven dat ik nu genaaid ben. En dan de rest van de wereld van een dubbele moraal betichten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:02 schreef michaelHD9 het volgende:
Het komt kennelijk hard aan dat regeeraccoord.
Controleer IP-adres maar, ben echt geen kloon (van hem/haar).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:08 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nope, slappe poging Xeno. Kap er nou 'ns mee
Jij weet veel te veel in en outs hier en bent zomaar opeens opgedoken en komt alleen in dit topic, als iets naar stront ruikt, er uit ziet als stront dan moet wel stront zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:10 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Controleer IP-adres maar, ben echt geen kloon.
Ben idd wel een kloon maar niet van CC. Je mag tegenwoordig niet eerlijk zijn je wordt gelijk veroordeeld, net als die heksen vroeger. Was genoodzaakt om een kloon aan te maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jij weet veel te veel in en outs hier en bent zomaar opeens opgedoken en komt alleen in dit topic, als iets naar stront ruikt, er uit ziet als stront dan moet wel stront zijn.
Ook al dezelfde stront-redenering als CC/Xeno cs., duidelijk. They made me do it.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ben idd wel een kloon maar niet van CC. Je mag tegenwoordig niet eerlijk zijn je wordt gelijk veroordeeld, net als die heksen vroeger. Was genoodzaakt om een kloon aan te maken.
Je kruipt net zo goed als X in je slachtoffer rol, dus waarom zou je niet X zijn? Op fok veroordeeld worden? Ik dacht dat dit een discussieplatform was, en ik zie hier geen rechters rondlopen die je veroordelen. Het is niets meer dan zielig gedrag om je frustratie jegens het regeeraccord toch nog van wat extra repliek te kunnen dienen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Ben idd wel een kloon maar niet van CC. Je mag tegenwoordig niet eerlijk zijn je wordt gelijk veroordeeld, net als die heksen vroeger. Was genoodzaakt om een kloon aan te maken.
Zal nix slechts meer zeggen over de huizenmarkt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ook al dezelfde stront-redenering als CC/Xeno cs., duidelijk. They made me do it.
Laat je niet kennen joh.... ze komen hier altijd weer met dat kloonargument.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Zal nix slechts meer zeggen over de huizenmarkt.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Laat je niet kennen joh.... ze komen hier altijd weer met dat kloonargument.
De grap wil dat het eerste gekloonde dier een SCHAAP was![]()
Schaapjes hebben wie hier zat rondlopen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dolly_(schaap)quote:
Als iedereen die tegen het afsluiten van megahypotheken een kloon van CC is dan zullen er de komende tijd veel klonen bijkomen. Moet zo werken dus ik kan nooit CC zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:29 schreef michaelHD9 het volgende:
Lachen om eigen 'grappen' is zo Lee Towers.
Zo.... zo.... een gesubsidieerde grootlener die een ander ook wat gunt...misschien is er nog hoop voor dit landquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:29 schreef michaelHD9 het volgende:
Lachen om eigen 'grappen' is zo Lee Towers.
maar dat kleine plezier gun ik je wel, bij gebrek aan elke andere vorm van vooruitzicht
none of the above :0quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Zo.... zo.... een gesubsidieerde grootlener die een ander ook wat gunt...misschien is er nog hoop voor dit land
Wat een baggerherrie, ik heb zelfs geprobeerd hem achterstevoren af te spelen maar daar werd het ook al niet beter vanquote:
Dat hebben wij nou ook met jouw posts/gedram onder diverse signatuurquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat een baggerherrie, ik heb zelfs geprobeerd hem achterstevoren af te spelen maar daar werd het ook al niet beter van
Jammer idd dat de moderatie hier nogal te wensen overlaat, en er eigenlijk pas weer door Xeno en zijn klonen gebaggerd mag worden op het moment dat hij inhoudelijk antwoorden geeft op zijn soundbites, doet hij dit niet zou hij gewoon weer een ban moeten krijgen. Ow wat is de wereld toch oneerlijk gaat hij dan roepen, zich niet realiserend dat hij veel aan zichzelf te danken heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:35 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Dat hebben wij nou ook met jouw posts/gedram onder diverse signatuur
Ja, het nogal bizar dat iemand die zelf aangeeft hier alleen te posten om te rellen gewoon zijn gang kan gaan omdat dit forum al maanden modloos is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer idd dat de moderatie hier nogal te wensen overlaat, en er eigenlijk pas weer door Xeno en zijn klonen gebaggerd mag worden op het moment dat hij inhoudelijk antwoorden geeft op zijn soundbites, doet hij dit niet zou hij gewoon weer een ban moeten krijgen. Ow wat is de wereld toch oneerlijk gaat hij dan roepen, zich niet realiserend dat hij veel aan zichzelf te danken heeft.
het zijn vast cloons van elkaar (volgens hun eigen redenatie)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat zitten de subsidieleners weer op 1 lijn
Ga jij dadelijk nog even in op de de gestelde vragen door mij waar xeno of zijn kloon niet op ingaan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:55 schreef Artimunor het volgende:
[..]
het zijn vast cloons van elkaar (volgens hun eigen redenatie)
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
rechtsongelijkheid, op welke gronden dat dan, kom eens met wat zaken die deze boude stelling van jou zouden kunnen onderbouwen met wetteksten.
Alvast bedanktquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:20 schreef Basp1 het volgende:
Nee je lult er over heen, ik vraag expleciet om jou stelling te onderbouwen en blijkbaar kun je dat niet dus begin je maar weer over iets anders.
Wat is een rechtvaardige fiscale behandeling? Een arbeidskorting die iedereen heeft, verschillende belasting tarieven is dat rechtvaardig, bedrijven die in NL zich vestigen omdat de belstingen hier beter zijn als in de UK , enz.. of geeft dit voor de overheid gewoon het meeste rendement waardoor mensen in NL willen blijven wonen en de werkende mensen je in je uitkering kunnen voorzien.
Oproepen tot een ban is wel heel erg laag Basquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Jammer idd dat de moderatie hier nogal te wensen overlaat, en er eigenlijk pas weer door Xeno en zijn klonen gebaggerd mag worden op het moment dat hij inhoudelijk antwoorden geeft op zijn soundbites, doet hij dit niet zou hij gewoon weer een ban moeten krijgen. Ow wat is de wereld toch oneerlijk gaat hij dan roepen, zich niet realiserend dat hij veel aan zichzelf te danken heeft.
Je begint zo onder andere ook een beetje een karikatuur van wat je ooit was te worden. Dat is een teken dat je redelijk ingeburgerd begint te raken op fokquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga jij dadelijk nog even in op de de gestelde vragen door mij waar xeno of zijn kloon niet op ingaan?
Alvast bedankt
Sorry xeno, maar dan moet je ook misschien ook maar eens fatsoenlijke antwoorden geven en je soundbites ook onderbouwen ipv zo te baggeren , zo moeilijk kan het toch niet zijn lijkt me of heb je net zoals banksters en bestuurders ook problemen met je eigen foute redenaties soms toe te geven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Oproepen tot een ban is wel heel erg laag Bas![]()
Al helemaal om de reden die jij noemt, ik bagger hier helemaal niet onder diverse kloons, het is misschien heel moeilijk voor te stellen in jouw wereld dat er ook nog andere mensen zijn die de HRA en de selectieve behandeling van huurders geen goed idee vinden
Geef nou eens gewoon concreet antwoord op de vraag die je gesteld wordt in plaats van er zo omheen te draaien. Of, zeg gewoon dat je het niet weet, dat kan ook. Nu lul je maar wat en als je naar info wordt gevraagd waaruit blijkt dat jouw stellingen waar zijn, dan laat je het afweten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je begint zo onder andere ook een beetje een karikatuur van wat je ooit was te worden. Dat is een teken dat je redelijk ingeburgerd begint te raken op fok![]()
Zolang onze verlichte leiders geen verstandige en rechtvaardige maatregelen nemen m.b.t. de huizenmarkt zal het moddergooien gewoon doorgaan, vermoed ik zo
Dus jij beweert van alles en hoeft daarna niet in te gaan op je stellingen of iets wel of niet waar is, zoals ik al zei je bent net zo erg als de door jou verafschuwde banksters en bestuurders die ook alleen wat roepen zonder het te onderbouwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
on niet op in want mijn standpunten zijn toch duidelijk? Kom anders eens met een betoog waaruit de positieve aspecten van de HRA blijken en beargumenteer dan ook even waarom de
Is dat mijn argument nee, ik vraag wat jij rechtvaardig vind, want volgens jou logica zouden verschillende belastingschijven ook erg onrechtvaardig zijn, een arbeidskortingen, huurtoeslagen, zorgtoeslagen net zo goed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus jouw argument is dat onrecht maar in stand moet blijven?
Lekker dan
Zie.... je bent gewoon een voorstander van nog MEER ongelijkheid. Valt me zwaar van je tegenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:43 schreef Basp1 het volgende:
Is dat mijn argument nee, ik vraag wat jij rechtvaardig vind, want volgens jou logica zouden verschillende belastingschijven ook erg onrechtvaardig zijn, een arbeidskortingen, huurtoeslagen, zorgtoeslagen net zo goed.
Ik vind de HRA (om eigen wonigbezit te stimuleren) geen onrecht en ben heel blij dat men nieuwe gevallen vanaf 2013 alleen nog maar HRA gaan krijgen met aflossende hypotheken. Eigen wonigbezit heeft een positieve invloed op de leefomgeving daardoor verpauperen normaliter koopwijken ook niet.
Zwart-witquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:54 schreef Basp1 het volgende:
Xeno wat vind jij rechtvaardigheid dat was de vraag?
Waarom zou het nieuwe beleid van 2013 alleen HRA voor aflossende hypotheken voor nog meer ongelijkheid gaan zorgen, ik zie het niet deel jou logica eens met ons.
Dissociatieve stoornissen zijn heel normaal onder fokkersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zwart-wit
Ik-hun
Alles-niets
Borderline....
dat heeft te maken met je kloonquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dissociatieve stoornissen zijn heel normaal onder fokkers![]()
Ik ben regelmatig hele topicreeksen kwijt in mijn overzicht
Ik weet niet wat er achter de schermen afspeelt maar deze (totaal niet aangedraaide) HRA-duimschroeven kunnen nog wel door onder druk van de EU geplaatst zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
Shocking hè.... om te zien wat voor een clowns dit land gaan regeren
Dat denk ik ook, de pot met geld is open en de EU heeft heel erg veel nodigquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Je zult zien dat er nu iedere keer aan de splinternieuwe duimschroeven gedraaid wordt.
Voor mij persoonlijk heb ik de rust dat ik de HRA niet nodig heb. Die gaat dan ook dalen met een half % per jaar vanaf 2014. Maar, wel een belastingverlaging, dus it's all good for me.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:45 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er achter de schermen afspeelt maar deze (totaal niet aangedraaide) HRA-duimschroeven kunnen nog wel door onder druk van de EU geplaatst zijn.
Je zult zien dat er nu iedere keer aan de splinternieuwe duimschroeven gedraaid wordt.
Rust gaat dat niet geven.
Goed onthouden. Waarom zo in de aanval?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En jij zit blijkbaar ontzettend vast in je huurhuis, en je mag elk jaar weer meer gaan betalen. Hoeveel rust geeft dat?
Nee, geen aanval, zo was het ook niet bedoeld. Ik belicht gewoon de andere kant, aangezien iedereen de mond vol heeft over de HRA etc, maar de huurmarkt blijft bij die mensen altijd onderbelicht, dus aan de HRA is iets gewijzigd, maar de huur wijzigt elk jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef BertV het volgende:
[..]
Goed onthouden. Waarom zo in de aanval?
Ik zou graag een huis kopen, maar niet nu, en niet koste wat kost.
^^ Datquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef BertV het volgende:
Ik zou graag een huis kopen, maar niet nu, en niet koste wat kost.
eens. (kort van stof)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, geen aanval, zo was het ook niet bedoeld. Ik belicht gewoon de andere kant, aangezien iedereen de mond vol heeft over de HRA etc, maar de huurmarkt blijft bij die mensen altijd onderbelicht, dus aan de HRA is iets gewijzigd, maar de huur wijzigt elk jaar.
Die onrust waar jij het over hebt gaat alleen maar op voor de mensen die de HRA nodig hebben, en die mensen wonen simpelweg te duur, anders heb je de HRA niet nodig.
Dus 90% van de mensen die de afgelopen 10 jaar een hypotheek afgesloten heeft woont gewoon boven zijn stand? Weten we dat ook weerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:55 schreef CoolGuy het volgende:
Die onrust waar jij het over hebt gaat alleen maar op voor de mensen die de HRA nodig hebben, en die mensen wonen simpelweg te duur, anders heb je de HRA niet nodig.
90% nog wel, toch frappant dat de kopers in dit topic bij de resterende10% horen. Kom eens met wat cijfers die deze je 90% onderbouwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus 90% van de mensen die de afgelopen 10 jaar een hypotheek afgesloten heeft woont gewoon boven zijn stand? Weten we dat ook weer![]()
Wanneer wel dan, als ik mag vragen? En waarom?quote:
Ik vroeg me nog af waarom die niet gewoon 99% noemde...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
90% nog wel, toch frappant dat de kopers in dit topic bij de resterende10% horen. Kom eens met wat cijfers die deze je 90% onderbouwen.
Wil je zeggen dat kopers niet hebzuchtig zijn en niet voor maximaal gegaan zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
90% nog wel, toch frappant dat de kopers in dit topic bij de resterende10% horen. Kom eens met wat cijfers die deze je 90% onderbouwen.
Dus jij kan net zo vrolijk verder gaan met je leven zonder HRA?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vroeg me nog af waarom die niet gewoon 99% noemde...
Lekker makkelijk, spuien met cijfers maar nooit enige onderbouwing erbij
Niet een wedervraag stellen, geef GVD nu eens antwoord is het nu zo moeilijk ipv alleen te blaten en topics te laten ontsporen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wil je zeggen dat kopers niet hebzuchtig zijn en niet voor maximaal gegaan zijn?
negeren?!!!?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik ken kopers die zo min mogelijk leenden en juist een zo'n klein mogelijke hypotheek namen. En nu?
90% ? Dat beweer ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus 90% van de mensen die de afgelopen 10 jaar een hypotheek afgesloten heeft woont gewoon boven zijn stand? Weten we dat ook weer![]()
Maar wat gaan we daar dan aan doen CG? De starters dan ook maar dwingen om boven hun stand te gaan leven? Immers een rustpauze van 10 jaar op de koopmarkt is een prima middel om de markt te herstellen maar ik denk dat de mensen die een inkomen verkrijgen uit dienstverlening aan het huizentreintje daar geen genoegen mee zullen nemen
Dat is natuurlijk het lastigste wat er is. Als ik zo goed was in het aanvoelen van "dat moment" had ik beter 12 jaar geleden kunnen kopen dan zat ik nu met een hypotheek die niet onder water stond. Door jaren van verschillende faillissementen in de IT-sector heb ik nooit de beslissing durven nemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Wanneer wel dan, als ik mag vragen? En waarom?
Serieuze vraag, even zonder het domme achterlijke gerel van ComplexConjugate graag.
Ik kan zonder HRA als het moet. En als ik naar mijn familie kijk, mijn ouders en mijn zus zouden ook zonder HRA kunnen. En de moeder van mijn vriendin ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus jij kan net zo vrolijk verder gaan met je leven zonder HRA?
Het is vriendje CG die beweert dat als je dat niet kan je boven je stand leeft.
De kennisenkring van sommige anderen hier overnemen om ook doem verhalen te kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik ken kopers die zo min mogelijk leenden en juist een zo'n klein mogelijke hypotheek namen. En nu?
quote:di 30 okt 2012, 15:55 0 reacties
Prinses Máxima en financiële instellingen geven geldlessen
Prinses Máxima opent op 12 november de Week van het Geld. In deze week gaan medewerkers van financiële instellingen langs op basisscholen om lessen te geven over sparen, zakgeld en lenen.
Als je niet snapt hoe je moet sparen ben je een mongool. Dan zijn er wellicht een hoop mongolen ja maar als je hier op Fok soms topics ziet dan blijkt wel dat de meeste mensen gewoon NIET met geld om kunnen gaan, terwijl dat het simpelste is wat er is zo'n beetje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
De toekomstige starters krijgen les in sparen
http://www.telegraaf.nl/o(...)_basisscholen__.html
[..]
Ik ben je schaap nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet een wedervraag stellen, geef GVD nu eens antwoord is het nu zo moeilijk ipv alleen te blaten en topics te laten ontsporen.
Je bent er ook niet op uit om te antwoorden, want dat kun je niet. Je zit hier alleen maar om een beetje te rellen en te trollen.quote:
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan zonder HRA als het moet. En als ik naar mijn familie kijk, mijn ouders en mijn zus zouden ook zonder HRA kunnen. En de moeder van mijn vriendin ook.
Maar geef gewoon eens antwoord, waar komt die 90% vandaan.
Dat zeg ik; je bent een enorme troll.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikers![]()
En dan een grote mond hebben over mensen met een bijstandsuitkering
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
90% ? Dat beweer ik niet.
WE gaan daar niks aan doen. Elke starter kan daar wat aan doen door gewoon eens te gaan sparen ipv alles maar op te maken. Het interesseert mij geen moer of iemand boven zn stand leeft, maar als je de HRA nodig hebt om uberhaupt rond te komen aan het eind van de maand, dan leef je boven je stand ja.
Je zou moeten kunnen sparen, aflossen, overige kosten betalen, normaal eten kunnen kopen, ook nog eens wat leuks kunnen doen (lees: leven).
Maar de meeste mensen betalen hun hypotheek, hun vaste lasten en hun boodschappen, en dat was 't dan. Ja, dan leef je boven je stand.
Hoeveel 'vastgoedspeculanten' zijn niet over de top gefinancierd? Nooit 1 cent gespaard om hun paleisje te kunnen kopen. Wel flink in de schulden gedoken, dat dan weer welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niet snapt hoe je moet sparen ben je een mongool. Dan zijn er wellicht een hoop mongolen ja maar als je hier op Fok soms topics ziet dan blijkt wel dat de meeste mensen gewoon NIET met geld om kunnen gaan, terwijl dat het simpelste is wat er is zo'n beetje.
Maar binnenkort wel een schuldenvrije trollquote:
Met 'starter' wordt in dit topic in ieder geval over het algemeen niet iemand bedoeld di gaat huren, maar iemand die gaat kopen. Daar doelde ik dan ook op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?
Dat zeg ik. Een hoop mensen zijn mongolen die niet met geld om kunnen gaan. Je onderschrijft mijn punt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoeveel 'vastgoedspeculanten' zijn niet over de top gefinancierd? Nooit 1 cent gespaard om hun paleisje te kunnen kopen. Wel flink in de schulden gedoken, dat dan weer wel
Maar dat werd wel voor je gedaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar binnenkort wel een schuldenvrije troll
Kansloos ben je, daadwerkelijk kansloos. Dus als je een huis koopt ben je een belastingontduiker...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikers![]()
En dan een grote mond hebben over mensen met een bijstandsuitkering
Honderdduizenden in NL leven volgens CG boven hun stand, wat denken die mensen wel niet? Denken ze zomaar recht op een dak boven hun hoofd te hebben na een werkweek van 40 uur harde arbeid geleverd te hebben? Wat een hebberig volkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?
En dat inclusief royale leensubsidie. Want als ze die moeten inleveren moeten de meesten ook kliko's gaan afschuimen op zoek naar restjes voedselquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:29 schreef poemojn het volgende:
Oke dan, iemand die gekocht heeft en daardoor dezelfde maandlasten heeft als wanneer hij gehuurd had.
Als je HRA krijgt wel jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef Blik het volgende:
Dus als je een huis koopt ben je een belastingontduiker...
Mijn standpunten zijn bekend, lees gerust even 200 deeltjes terugquote:Geef gewoon eens antwoord op de vraag, één keer maar
Ja joh, als je niet eens je vaste lasten kunt uitrekenen + daar de hypotheek bij doet die je wil gaan afnemen per maand en je wil de HRA laten staan, en dat totaalbedrag trek je af van wat je binnen krijgt, en je komt dan nagenoeg op 0 uit, en je doet het dan TOCH, dan ben je inderdaad redelijk dom.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Honderdduizenden in NL leven volgens CG boven hun stand, wat denken die mensen wel niet? Denken ze zomaar recht op een dak boven hun hoofd te hebben na een werkweek van 40 uur harde arbeid geleverd te hebben? Wat een hebberig volk![]()
Daarentegen zit CG wat SAPjes uit te persen omdat er toevallig niet genoeg mensen te vinden zijn die zulk geestdodend werk willen verrichten, ongeacht de 'hoge' beloning
Ja wsnp'ers zouden ze eigenlijk ook maar in saneringskampen moeten plaatsen voor die 3 jaar zodat deze ook flink besparen op woonkosten en zodoende de openstaande schulden nog iets meer kunnen afbetalen zodat er minder afgewaardeerd hoeft te worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
Honderdduizenden in NL leven volgens CG boven hun stand, wat denken die mensen wel niet?
Vroeger had je dat ook al, mijn ouders en kleine BertV zaten aan het droogbrood.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dat inclusief royale leensubsidie. Want als ze die moeten inleveren moeten de meesten ook kliko's gaan afschuimen op zoek naar restjes voedsel
De banksters zouden ook in zo'n saneringskamp horen te wonen, helaas mochten ze van de overheden in hun ivoren torens blijven wonen en hun bonussen en bevoorrechte posities houden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wsnp'ers zouden ze eigenlijk ook maar in saneringskampen moeten plaatsen voor die 3 jaar zodat deze ook flink besparen op woonkosten en zodoende de openstaande schulden nog iets meer kunnen afbetalen zodat er minder afgewaardeerd hoeft te worden.
Tegenwoordig om je rente te kunnen betalen, helaas is het collectieve geheugen van de scheefleners erg kort. Huisje kopen deed je toch immers voor de overwaarde?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Vroeger had je dat ook al, mijn ouders en kleine BertV zaten aan het droogbrood.
Maar er is een belangrijk verschil met nu, vroeger deed je dat om af te lossen.
Als je af wil lossen, en om dat te KUNNEN doen moet je droog brood vreten, dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Maw, dan kun je niet met geld omgaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Vroeger had je dat ook al, mijn ouders en kleine BertV zaten aan het droogbrood.
Maar er is een belangrijk verschil met nu, vroeger deed je dat om af te lossen.
royaal? dat zal voor deze gezinnen geen hoger bedrag zijn dan anders de huurtoeslag was geweest.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En dat inclusief royale leensubsidie. Want als ze die moeten inleveren moeten de meesten ook kliko's gaan afschuimen op zoek naar restjes voedsel
Nee Xeno, een huis koop je niet voor de overwaarde. Een huis koop je om in te wonen. JIJ wil heel graag dat men dat deed voor de overwaarde, want als dat niet zo is dan bestaat je stokpaardje niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Tegenwoordig om je rente te kunnen betalen, helaas is het collectieve geheugen van de scheefleners erg kort. Huisje kopen deed je toch immers voor de overwaarde?
Ik begin me toch steeds meer af te vragen wat jouw achtergrond is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je af wil lossen, en om dat te KUNNEN doen moet je droog brood vreten, dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Maw, dan kun je niet met geld omgaan.
Geld is blijkbaar heel moeilijk voor een hoop mense.
Mijn ouders hadden het niet breed, maar hebben nu een hypotheekvrij huis en leven nu royaal als echte babyboomers...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je af wil lossen, en om dat te KUNNEN doen moet je droog brood vreten, dan heb je ergens iets niet goed gedaan. Maw, dan kun je niet met geld omgaan.
Geld is blijkbaar heel moeilijk voor een hoop mense.
Maar waarom moeten huurders dat dan ook nog financieren?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:36 schreef poemojn het volgende:
[..]
royaal? dat zal voor deze gezinnen geen hoger bedrag zijn dan anders de huurtoeslag was geweest.
Nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik begin me toch steeds meer af te vragen wat jouw achtergrond is.Alleenstaande ICT'er, die alleen voor zichzelf verantwoordelijk is?
Ja natuurlijk. Maar die groep zat knel door te weinig sociale huurwoningen, en te laag inkomen voor vrije sector. En je moet toch ergens wonen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar waarom moeten huurders dat dan ook nog financieren?
Deze groep was vooral beter af geweest indien de HRA niet had bestaan, lagere schulden, lagere belastingen etc.. etc..
Goed... CG heeft een vriendinnetjequote:
Starters hebben het nu ook niet breed maar leven straks waarschijnlijk niet meer zo royaal als de huidige boomers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:37 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden het niet breed, maar hebben nu een hypotheekvrij huis en leven nu royaal als echte babyboomers...
Friesland? Groningen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:38 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar die groep zat knel door te weinig sociale huurwoningen, en te laag inkomen voor vrije sector. En je moet toch ergens wonen...
Ja, maar die werkt zelf. Oh op die manier, ja dan ben ik verantwoordelijk voor mezelf. Ik zie echter niet in hoe dat relevant is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Goed... CG heeft een vriendinnetje
Is niet moeilijk maar over-the-top-leenkampioenen zoeken altijd de schuld bij een ander. Net als dat ze gewend zijn een deel van hun rekeningen bij een ander neer te leggenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar die werkt zelf. Oh op die manier, ja dan ben ik verantwoordelijk voor mezelf. Ik zie echter niet in hoe dat relevant is.
je hebt inkomen X, en totale kosten per maand Y. X - Y moet positief zijn, anders heb je teveel kosten. Dat behoor je als je klein bent al geleerd te krijgen, als je zakgeld krijgt.
Hoe moeilijk kan dat sommetje nou zijn.
Jij kunt het weten he, jij legt alle verantwoordelijkheid bij iemand anders neer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Is niet moeilijk maar over-the-top-leenkampioenen zoeken altijd de schuld bij een ander. Net als dat ze gewend zijn een deel van hun rekeningen bij een ander neer te leggen
Na jarenlange observatie ben ik tot de conclusie gekomen dat dit het meest loont.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij kunt het weten he, jij legt alle verantwoordelijkheid bij iemand anders neer.
Really? Dat loont het meest? Bijstand krijgen (zeg je), zover is het al gekomen, en dan nog steeds geen balansboekje positief kunnen houden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Na jarenlange observatie ben ik tot de conclusie gekomen dat dit het meest loont.
Heb je ook een kwekerij danquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:45 schreef CoolGuy het volgende:
Ik denk dat wat onder andere ik doe iets meer loont
Nee, ik heb geen illegale praktijken nodig, ik verdien gewoon zo al een hoopquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Heb je ook een kwekerij dan
Ik predikt inderdaad over verlossing van het kwaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |