abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:40:10 #1
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118582654
Nadat Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
censuur :O
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:40:51 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118582689
X. Woningmarkt

De woningmarkt zit op slot. Dat is slecht voor onze economie en buitengewoon
belemmerend voor mensen die willen kopen, huren of verhuizen. Door annuïtair aflossen
als voorwaarde te stellen voor belastingaftrek bij nieuwe hypotheken en de
overdrachtsbelasting structureel te verlagen zijn de eerste belangrijke stappen gezet om
de woningmarkt weer in beweging te krijgen. Als sluitstuk scheppen wij een helder en
houdbaar kader voor de koop- en de huurmarkt. Zo maken we een einde aan de heersende
onzekerheid en brengen we een eerlijke en goedlopende woningmarkt binnen bereik.
Vanwege het grote belang en de grote complexiteit van de hervormingen wordt op het
departement van BZK een nieuwe minister voor Wonen en Rijksdienst belast met het
woondossier.

• De hypotheekrenteaftrek blijft bestaan om de aanschaf van een eigen woning te
stimuleren en wordt als volgt aangepast. Voor bestaande en nieuwe hypothecaire
leningen wordt vanaf 2014 het maximale aftrektarief (vierde schijf), in stappen van
een half procent per jaar, teruggebracht naar het tarief van de derde schijf. De
opbrengst sluizen we jaarlijks budgettair neutraal terug naar de groep die door de
maatregel geraakt wordt. Voor de helft door verlaging van het hoogste tarief in de
inkomstenbelasting en voor de helft door verlenging van de derde belastingschijf in
de inkomstenbelasting. De problemen met restschulden worden gericht aangepakt. De
rente betaald op restschulden kan tijdelijk (maximaal 5 jaar) en onder voorwaarden
blijven worden afgetrokken. De gunstige leningsfaciliteit voor starters van de
Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid.

• De huurtoeslag blijft intact om woningen voor lagere inkomens betaalbaar te houden.
Dat maakt een gedifferentieerde huurverhoging mogelijk. Voor huurders met een
huishoudinkomen tot 33.000 is dat 1,5 procent plus inflatie. Bij mensen met een
inkomen tussen de 33.000 en 43.000 gaat het om 2,5 procent bovenop de inflatie.
Boven de 43.000 is de huurverhoging 6,5 procent plus inflatie. Verhuurders mogen
hierbij werken met een huursombenadering. De systematiek met een
huurliberalisatiegrens blijft intact. Het systeem voor woningwaardering wordt sterk
vereenvoudigd met als grondslag 4,5 procent van de waarde op basis van de wet
waardering onroerende zaken. Daarmee komt een einde aan het ingewikkelde
puntensysteem. Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
huurprijs op basis van het woning waarderingssysteem tijdelijk buiten werking
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.

• Woningbouwcorporaties moeten weer dienstbaar worden aan het publiek belang in
hun werkgebied. Hun taak brengen we terug tot het bouwen, verhuren en beheren van
sociale huurwoningen en het daaraan ondergeschikte direct verbonden
maatschappelijke vastgoed. Corporaties komen onder directe aansturing van
gemeenten. Gemeenten met meer dan honderdduizend inwoners krijgen extra
bevoegdheden. De schaal van een woningbouwcorporatie moet in overeenstemming
zijn met de schaal van de regionale woningmarkt en met de maatschappelijke
kerntaak. De extra huuropbrengsten van corporaties die het gevolg zijn van de
maatregelen in de huursector worden via een heffing afgeroomd. De beloning van
bestuurders van woningbouwcorporaties wordt versneld aangepast op basis van de
nieuwe wet normering topinkomens.
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:41:37 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118582726
quote:
Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.
Nu de praktijk:
"Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners [b]blijft de woning leeg staan totdat deze verkocht is. Zo
zijn woningcorporaties verzekerd van genoeg geld om te kunnen blijven speculeren, en speculatieverliezen uit het verleden te compenseren. Ook kan de directeur enkele tonnen per jaar blijven ontvangen."

Hoe kunnen ze 0.5% minder HRA per jaar budgetneutraal compenseren met een directe belastingverlaging? En hoe kunnen ze een directe belastingverlaging in crisistijd met bezuinigingen verantwoorden?
"Paars" heeft dit vaker gedaan: BTW omhoog, belasting omlaag. Oftewel inflatie, oftewel de laatste spaarders pakken...
  maandag 29 oktober 2012 @ 16:42:15 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118582757
En wat betreft "huurverhogingen" voor particuliere huurders:

Ik meende dat SeLang al eerder zei dat hij (in Engeland) huurverlagingen had gekregen, als-ie maar blijft wonen.
Ik hoorde het zojuist van een vriendin: woont nu in Utrecht, en heeft de huur opgezegd. Ze kreeg het aanbod om voor 200 euro per maand minder toch te blijven wonen! Maar ze wil weg uit Utrecht dus gaat er niet op in.
pi_118583030
Dit was allemaal toch te verwachten? Zelfs Kunduz gaat niet door.

Nog even wat over de verliezen van de gemeenten:

quote:
Twee miljard verlies voor gemeenten over grond

DEN HAAG - Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 à 1,5 miljard euro.

Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 à 1,5 miljard euro. Dat blijkt uit een rapport van Deloitte, dat maandag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De verliezen op grond waren in 2011 groter dan het jaar daarvoor, toen het totaal aan directe en indirecte verliezen nog uitkwam op 900 miljoen.
Overigens hebben de gemeenten volgens het rapport nog de nodige grondexploitaties waar wel winst op geboekt kan worden.
Het rapport, dat is opgesteld in opdracht van de ministeries van Infrastructuur en Binnenlandse Zaken en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), stelt verder dat gemeenten volop bezig zijn met het nemen van hun verliezen.
Ook reageren de gemeenten in de praktijk op tijd en komen ze zelf met oplossingen.

Bezorgd

De VNG is blij dat gemeenten al veel maatregelen hebben genomen, maar is wel bezorgd over kosten die er nog aankomen. Volgens een woordvoerster is de rek er bij gemeenten uit, omdat naast de afschrijvingen ook nog veel andere bezuinigingen op hun bordje komen.
''Het nieuwe kabinet moet daar rekening mee houden. Als de kosten onevenredig bij de gemeenten terechtkomen, treft dat lokaal beleid.''
Gemeenten kochten in betere tijden grond aan als investering. Ze hoopten winst te maken, maar door de verslechterende economische omstandigheden kampen ze nu met financiële risico's en verliezen.

bron: nu.nl
Bij die 3,5 miljard gaat het natuurlijk niet blijven, maak er maar minstens het dubbele van :D

Het grappige van het huidige regeerakkoord is dat de houdbaarheid daarvan natuurlijk maar heel betrekkelijk is aangezien de economie volgend jaar pas echt schrikbarend hard achteruit gaat hollen.

Eens kijken of 0,5 dan ook ineens 2% of meer kan worden, immers staat de HRA bij de VVD als een huis :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118583041
Leuk, dat van die restschuld:
quote:
De problemen met restschulden worden gericht aangepakt. De
rente betaald op restschulden kan tijdelijk (maximaal 5 jaar) en onder voorwaarden
blijven worden afgetrokken.
heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheid :D
Ben erg benieuwd naar de voorwaarden die ze daaraan willen stellen.
pi_118583078
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef poemojn het volgende:
Leuk, dat van die restschuld:

[..]

heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheid :D
Ben erg benieuwd naar de voorwaarden die ze daaraan willen stellen.
5 jaar zal veel te kort blijken voor de meesten, ben je sneller klaar via de WSNP 8-)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118583112
Ik denk eerder dat de rente dan niet meer aftrekbaar is van het resterende deel restschuld. Wil niet zeggen dat ze dan de hypotheek niet meer kunnen betalen.
pi_118583216
Het meest schandalige vind ik nog wel de verhoging van de bieraccijns, straks komt een blik Schultenbrau nog boven de 50 eurocent uit :(
pi_118583242
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

Eens kijken of 0,5 dan ook ineens 2% of meer kan worden, immers staat de HRA bij de VVD als een huis :')
Hint:

quote:
De extra huuropbrengsten van corporaties die het gevolg zijn van de
maatregelen in de huursector worden via een heffing afgeroomd.
pi_118583270
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Hint:

[..]

Your point?

Dat was toch al bekend?
pi_118583290
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het meest schandalige vind ik nog wel de verhoging van de bieraccijns, straks komt een blik Schultenbrau nog boven de 50 eurocent uit :(
zelf stokuh jonge (kun je beter niet doen in een huurwoning, voor je het weet word je eruit gezet ;) )
pi_118583320
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Your point?

Dat was toch al bekend?
Daar kunnen best wat percentjes bovenop als er centjes tekort zijn. Kijken wat die vrijheid nou echt waard is.
pi_118583754
quote:
Door annuïtair aflossen als voorwaarde te stellen voor belastingaftrek bij nieuwe hypotheken en de overdrachtsbelasting structureel te verlagen zijn de eerste belangrijke stappen gezet om
de woningmarkt weer in beweging te krijgen. Als sluitstuk scheppen wij een helder en
houdbaar kader voor de koop- en de huurmarkt.
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuïtair af te lossen? Ben je lekker mee. :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_118583872
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuïtair af te lossen? Ben je lekker mee. :X
Ik zou even de exacte wetstekst afwachten. Voor je het weet staat daarin dat de belastingaftrek op annuitaire wijze wordt bepaald ipv dat annuitair moet worden afgelost ;)

Groot verschil :) - geen verschil voor 's rijks financien trouwens.
pi_118583883
quote:

[..]

Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doet _O-

Nee jonge... ik kan je niet meer doekoes passen want ik moet aflossen :7
pi_118583960
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee jonge... ik kan je niet meer doekoes passen want ik moet aflossen :7
Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).
pi_118584070
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:05 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).
Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.
pi_118584092
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is. ;)
pi_118584197
quote:
De gunstige leningsfaciliteit voor starters van de
Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid
Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.

Op dit moment mag je alleen een lening nemen als je minder dan 30,000 eigen spaargeld hebt. Het loopt op van 0 euro bij 30,000 eigen spaargeld naar 40,000 bij 20,000 eigen spaargeld

Hopelijk verhogen ze het bedrag wat je aan eigen spaargeld mag bezitten want de lening is in principe erg gunstig voor starters en levert net dat laatste duwtje.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_118584205
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.
Ik zal maar niet uitrekenen wat dat de eerste 10 jaar van de helft is, he ;) Apenootjes.
pi_118584213
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is. ;)
Ik vind het heel triest van trekpopjes Samsom en Rutte maar ik ga er geen last van krijgen. Wel triest en wederom zeer onrechtvaardig voor de mensen die wel een prudent financieel beleid voeren, dat dan weer wel. Maar goed, het was te verwachten de banken willen tenslotte iedereen aan zich onderwerpen. Dan maar wat meer betalen voor je vrijheid :)
pi_118584270
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.

Op dit moment mag je alleen een lening nemen als je minder dan 30,000 eigen spaargeld hebt. Het loopt op van 0 euro bij 30,000 eigen spaargeld naar 40,000 bij 20,000 eigen spaargeld

Hopelijk verhogen ze het bedrag wat je aan eigen spaargeld mag bezitten want de lening is in principe erg gunstig voor starters en levert net dat laatste duwtje.
Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogen :')
pi_118584371
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dan maar wat meer betalen voor je vrijheid :)
Ken je die Nee/Nee stickers? Dat wordt straks Nee/Nee/NEE.

(Die laatste Nee staat voor: Neehee, dit huis is niet te koop, opzouten.)

:+
pi_118584450
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogen :')
De huizenmarkt is niet gezond maar verpest.
Als je hem wil laten herstellen is de HRA beperking een goede stap; wil je hem sneller laten herstellen moet je de markt aanjagen door starters te subsidiëren waardoor er meer doorstroom plaats vind.

my 2 cents
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:15:32 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118584474
quote:
Goede zaak, dat drukt de prijzen en schulden! Nu wachten tot het ook voor bestaande gevallen gaat gelden, tenslotte zal die ongelijkheid niet eeuwig blijven.
pi_118584530
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef RemcoDelft het volgende:
tenslotte zal die ongelijkheid niet eeuwig blijven.
Klopt, dat duurt dan ook maar hooguit 30 jaar.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:18:26 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_118584594
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Als je hem wil laten herstellen is de HRA beperking een goede stap; wil je hem sneller laten herstellen moet je de markt aanjagen door starters te subsidiëren waardoor er meer doorstroom plaats vind.

my 2 cents
een starters-subside heeft veel meer effect dan de HRA, dat is duidelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118584710
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:18 schreef michaelmoore het volgende:
een starters-subside heeft veel meer effect dan de HRA, dat is duidelijk
Pleit jij nu ineens weer voor een subsidie :?
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:21:55 #30
323876 michaelmoore
pi_118584763
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Pleit jij nu ineens weer voor een subsidie :?
ik zeg wat is het meest zinvol, liefst helemaal geen subsidie uiteraard en de bouw aanslingeren, dat gaat nu ook wel goed komen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:28:51 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118585106
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik zeg wat is het meest zinvol, liefst helemaal geen subsidie uiteraard en de bouw aanslingeren, dat gaat nu ook wel goed komen
Dat haal ik niet uit deze berichten...
pi_118585574
wat een consternatie :D
pi_118585895
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

zelf stokuh jonge (kun je beter niet doen in een huurwoning, voor je het weet word je eruit gezet ;) )
Voor bier hoef je niet te stoken dus voor wat hobbybrouwen wordt je echt je huurhuis niet uitgezet. Wanneer het om sterke drank zou gaan of industriele bierproductie dan wel.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:49:11 #34
323876 michaelmoore
pi_118586103
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat haal ik niet uit deze berichten...
Eeelco Brinkman is tevreden
pi_118586185
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:49 schreef michaelmoore het volgende:
Eeelco Brinkman is tevreden
Ik ook. ^O^
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:54:15 #36
323876 michaelmoore
pi_118586338
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ook. ^O^
mooi, 1000 euro per inwoner, dat is 3000 euro per jaar per kostwinner
pi_118586536
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:54 schreef michaelmoore het volgende:
mooi, 1000 euro per inwoner, dat is 3000 euro per jaar per kostwinner
Tja, inleveren is vervelend. Maar als het dan toch moet, dan met zijn allen, en niet alleen de kopers.
  maandag 29 oktober 2012 @ 17:58:32 #38
323876 michaelmoore
pi_118586570
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, inleveren is vervelend. Maar als het dan toch moet, dan met zijn allen, en niet alleen de kopers.
het zijn de gezinnen die genaaid worden
pi_118586703
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

boehoehoehoe ik wordt gekort dus moeten anderen ook gekort worden. eindelijk de waarheid.

armzalig ^O^
pi_118586778
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Voor bier hoef je niet te stoken dus voor wat hobbybrouwen wordt je echt je huurhuis niet uitgezet. Wanneer het om sterke drank zou gaan of industriele bierproductie dan wel.
Sorry, ik dacht dat ie zo langzamerhand wel wat sterkers kon gebruiken O-)
pi_118587014
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het zijn de gezinnen die genaaid worden
en de bijna pensionado's
pi_118587150
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:07 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

en de bijna pensionado's
de rekening wordt bij de burger gelegd zonder de graaiers aan te pakken. ik zou zeggen, bijna iedereen wordt genaaid. enige waar de overheid consistent in is en blijft trouwens.
pi_118587162
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
boehoehoehoe ik wordt gekort dus moeten anderen ook gekort worden. eindelijk de waarheid.

armzalig ^O^
Is toch normaal om allemaal iets in te leveren in plaats van een selecte groep alles :?

Dat jij liever zelf niks inlevert, en een ander alles, dat is de uiteindelijke waarheid. _O-
pi_118587191
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Is toch normaal om allemaal iets in te leveren in plaats van een selecte groep alles :?

Dat jij liever zelf niks inlevert, en een ander alles. Dat is de uiteindelijke waarheid. _O-
ik betaal al meer belasting dan jij. ik zie liever dat jij ook meer belasting gaat betalen idd.
pi_118587250
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik betaal al meer belasting dan jij. ik zie liever dat jij ook meer belasting gaat betalen idd.
Ik betaal helemaal geen belasting. Gaat niet gebeuren ook. :W
pi_118587293
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik betaal helemaal geen belasting. Gaat niet gebeuren ook. :W
ah ben je zo'n profiteur die voor de eu werkt of wat.
pi_118587352
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ah ben je zo'n profiteur die voor de eu werkt of wat.
Je denkt veel te ingewikkeld. Ja, dan gaat het fout.
pi_118587373
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je denkt veel te ingewikkeld. Ja, dan gaat het fout.
uitkering?
pi_118587408
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
uitkering?
Helaas niet. c_/
pi_118587416
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

uitkering?
Je hebt nog één categorie gemist ;)
pi_118587445
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

omg je bent er 1 van het koningshuis :D
pi_118587475
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

omg je bent er 1 van het koningshuis :D
Ow, die had ik nog niet bedacht. Het is Mabel :D

/verklaart wel haar nickname
pi_118587506
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:16 schreef michaelHD9 het volgende:
Ow, die had ik nog niet bedacht. Het is Mabel :D
Dan komt die lange dichter in de buurt :D
pi_118587550
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

ik vind je wel een prins-claus type. die van de laatste 2 jaar dan.
pi_118587554
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geeft niks, zolang jij waakt, zijn we veilig, ter land ter zee en vooral in de lucht.
pi_118587630
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:18 schreef michaelHD9 het volgende:
Geeft niks, zolang jij waakt, zijn we veilig, ter land ter zee en vooral in de lucht.
Waken over jezelf doe je maar fijn zelf. ;)
pi_118587704
nou ik geef het op, welke groep betaalt er nog meer geen belasting.
pi_118587737
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Kamp-volk?
pi_118587738
quote:
Daar kom je vast wel uit. :Y
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:22:14 #60
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_118587749
quote:
De elite!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  maandag 29 oktober 2012 @ 18:22:47 #61
323876 michaelmoore
pi_118587771
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:07 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

en de bijna pensionado's
nou ik leef zo makkelijk, dat het moet wel heel erg worden wil het mij gaan raken

Ik heb net mijn wintervakantie geboekt , en ga in december 3,5 weken naar de +30C regio
pi_118587781
quote:
8s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:22 schreef monkyyy het volgende:

[..]

De elite!
omg aapje O+
pi_118587798
quote:
10s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef michaelHD9 het volgende:
Kamp-volk?
:D

BTW: Kampers noemen we dat...
pi_118587986
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

:D

BTW: Kampers noemen we dat...
kamp volk met een lease bak. nah dat gaat hem niet zijn.
pi_118588069
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Modern kamp-volk ;)

Vinkenslag-gers noemen we dat

Die gaan ook met de tijd mee. :(
pi_118588159
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Buiten dat ik geen lease bak heb, denk je nog steeds veel te ingewikkeld.
pi_118588162
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:29 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Modern kamp-volk ;)

Vinkenslag-gers noemen we dat

Die gaan ook met de tijd mee. :(
hij rijdt een bmw 1 serie :') in mijn tijd reden campers onbetaalbare foute mercedessen ;( klacht: het wordt allemaal minder.
pi_118588222
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hij rijdt een bmw 1 serie :') in mijn tijd reden campers onbetaalbare foute mercedessen ;( klacht: het wordt allemaal minder.
BMW? _O- BMW maakt series. Mercedes maakt klassen. ;)
pi_118588464
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Weten jullie allemaal van elkaar welke kar jullie rijden? OMG :D

Mijn kampers rijden geen onbetaalbare bakken. Reden: het is beter onderhandelen met een ouwe bak. ;)
pi_118588505
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:39 schreef michaelHD9 het volgende:
Weten jullie allemaal van elkaar welke kar jullie rijden? OMG :D
Kennelijk niet. Maar sommigen doen graag alsof. :D
pi_118588867
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kennelijk niet. Maar sommigen doen graag alsof. :D
ben je alweer gewijzigd dan. eindelijk een echte bmw gekocht? ^O^ feil
pi_118589267
ow wacht je bent werkeloos, dan klopt alles.

dat vind ik dan toch wel weer kut voor je ;(
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:05:21 #73
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_118589586
AL die scheefhuurders die zich hier zo druk maken, zouden die nu toch stiekum iets kopen omdat het anders gewoon te zonde geld is? Gaan ze hier niet toegeven natuurlijk.

Wat een situatie...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_118589616
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:05 schreef Sjabba het volgende:
AL die scheefhuurders die zich hier zo druk maken, zouden die nu toch stiekum iets kopen omdat het anders gewoon te zonde geld is? Gaan ze hier niet toegeven natuurlijk.

Wat een situatie...
nee hoor zolang die huizenmarkt nog nergens naar lijkt zeker niet. :7
pi_118589909
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 17:15 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

my 2 cents
Dus eerst concludeer je dat de markt verpest is en vervolgens roep je dat we de markt dan maar verpest moeten houden?

Lijkt mij geen goed idee, de zeepbel moet leeg en daarbij kan je nog verdere subsidies missen als kiespijn. De banken moeten maar bepalen wat je kan lenen op basis van wat de markt aan geld bijeen kan brengen zonder staatssteun.
pi_118590279
Maar euh.... wie van jullie denkt dat de fantastische maatregelen die voorgesteld worden in dit regeerakkoord de woningmarkt gaat redden?

Tot dusver zie ik geen lichtpuntjes dus dat betekend weer 4 jaar lang dalende prijzen en stijgende huren.
Hopelijk gaan er dan een hele hoop huiseigenaren dood de komende jaren, want daar moet de starter het dan van hebben :')
Nieuwbouw gaat er amper komen want hoewel EB tevreden is zal deze teletubbie er snel achter komen dat de banken nog steeds geen centjes meer hebben om de vastgoedzeepbel in stand te houden. Prijzen van nieuwbouw zullen dus nog steeds fors moeten zakken om binnen bereik van de starter te komen.
pi_118590411
Hmmm, tegen de tijd dat jij lichtpuntjes gaat zien zitten we in een supernova...
pi_118590631
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:24 schreef michaelHD9 het volgende:
Hmmm, tegen de tijd dat jij lichtpuntjes gaat zien zitten we in een supernova...
Nou... nou.... dat klinkt wel heel negatief :D
pi_118590827
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat vind ik dan toch wel weer kut voor je ;(
Als je met iemand geen medelijden hoeft te hebben, dan ben ik het wel. :{w _O_
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:35:18 #80
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_118590880
quote:
De woningmarkt zit op slot. Dat is slecht voor onze economie
warum
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:37:33 #81
323876 michaelmoore
pi_118590989
Banken zullen nu nog veel meer gaan hameren op een VAST dienstverband, na 12 mnd nog slechts 70% WW van het MINIMUMLOON
pi_118591062
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
Banken zullen nu nog veel meer gaan hameren op een VAST dienstverband, na 12 mnd nog slechts 70% WW van het MINIMUMLOON
Vlak de particuliere verhuurders niet uit.... Die zullen hun eisen ook wel aanscherpen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:43:04 #83
323876 michaelmoore
pi_118591262
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vlak de particuliere verhuurders niet uit.... Die zullen hun eisen ook wel aanscherpen.
ja die kunne de klanten gewoon eruit mieteren en een nieuwe huurder zoeken

De bank moet een koper zoeken
pi_118591334
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
ja die kunne de klanten gewoon eruit mieteren en een nieuwe huurder zoeken
Nee. Je moet nu al bruto 4 maal je huur aan inkomen hebben om te mogen gaan huren. Dat wordt dan straks wellicht 5 maal. (of 6...)
pi_118591406
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hahaha laat me niet lachen, jij tikt de 52% echt niet aan hoor :D
pi_118591440
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee. Je moet nu al bruto 4 maal je huur aan inkomen hebben om te mogen gaan huren. Dat wordt dan straks wellicht 5 maal. (of 6...)
Maar huren is beter dan kopen hoorrrrrrr :D _O-
pi_118591494
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:37 schreef michaelmoore het volgende:
Zakken de huizenprijzen kan je nog steeds niks kopen _O_ #huren #vrijheid #ftw
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:47:30 #88
323876 michaelmoore
pi_118591502
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

nee daar gaat het niet om, het gaat om een vast dienstverband , de hoogte zegt niets meer
pi_118591568
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:47 schreef michaelmoore het volgende:
nee daar gaat het niet om, het gaat om een vast dienstverband , de hoogte zegt niets
Leg dat een verhuurder in de vrije sector maar uit.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:49:53 #90
323876 michaelmoore
pi_118591648
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat snapt ie zelf ook wel , het gaat om het risico
Hij zal iets beter naar de werkgeversverklaring gaan kijken

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 29-10-2012 19:57:01 ]
pi_118591660
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

die heeft niks te willen, gewoon die verhoging slikken en bukken voor de maandelijkse incasso.
pi_118591948
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:50 schreef Scorpie het volgende:
die heeft niks te willen, gewoon die verhoging slikken en bukken voor de maandelijkse incasso.
huurder != verhuurder. :9
pi_118591997
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

huurder != verhuurder. :9
Ohja :P
pi_118592202
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:55 schreef Scorpie het volgende:
Ohja :P
Dat de huurder moet bukken stond al in deel 1 van de vorige reeks toch? :+
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:12:51 #95
323876 michaelmoore
pi_118592975
Nou dat de HRA wordt aangepakt is tot daar aan toe, maar een onderbelicht effect van de inperking WW is wel dat de tijdelijke dienstverbanden nu echt geen hypotheek meer krijgen

van 5000 bruto excl toeslagen per maand, in een jaar naar 70% van het minimumloon -O-
pi_118593268
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:12 schreef michaelmoore het volgende:
Nou dat de HRA wordt aangepakt is tot daar aan toe, maar een onderbelicht effect van de inperking WW is wel dat de tijdelijke dienstverbanden nu echt geen hypotheek meer krijgen

van 5000 bruto excl toeslagen per maand, in een jaar naar 70% van het minimumloon -O-
Kwestie van zorgen dat je binnen een jaar een andere baan hebt die meer betaald dan 70% van het minimumloon?
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:24:29 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118593775
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:15 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Crimineel?

Even rekenen... Salaris Rutte zo'n 12.000 bruto per maand... 52% wordt 49%, voor het gemak over 10.000 euro... Dat levert hem 300 euro per maand meer op... Z'n hypotheekrente was iets van 400 euro per maand... De aftrek gaat een half procent omlaag... Dat kost hem 2 euro per maand... 300 - 2 = 298 euro per maand nettowinst.
Wat moet het toch mooi zijn om maandenlang te kunnen bakkelijen over "het land", en er dan zelf netto beter uitkomen :X
pi_118593788
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahaha laat me niet lachen, jij tikt de 52% echt niet aan hoor :D
:')
pi_118593804
volgend jaar niet meer trouwens geloof ik *G*
pi_118593884
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:')
Pics of gtfo :D jekko dat je er bent :D ik lig dubbel hier op de bank van je posts _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')