Wie appelen vaart....quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat moet het toch mooi zijn om maandenlang te kunnen bakkelijen over "het land", en er dan zelf netto beter uitkomen
Even de puntjes op de i zetten... Dat geldt slechts als je 52% IB betaald. Zit je in het 42% tarief kost het je dus niks.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:42 schreef Piger het volgende:
Daarnaast een daling van aftrek van 0,5% per jaar. Bij een rente van 5% kost je dat 25 euro per 100.000 euro aan hypotheek. Kom op waar hebben we het over?
38% in het vervolgquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Even de puntjes op de i zetten... Dat geldt slechts als je 52% IB betaald. Zit je in het 42% tarief kost het je dus niks.
Zeg ik. Dat duurt dus nog 28 jaar voor je 0,5% moet inleverenquote:
Minderjarigen zonder vakantiebaantje?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ik geef het op, welke groep betaalt er nog meer geen belasting.
Dat zal toch &^%&%#%$ niet?quote:
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zeg ik. Dat duurt dus nog 28 jaar voor je 0,5% moet inleveren
Ja, ga vooral de Xeno's, FkTwkGs2012's, Arti's en MM's nog ff op het spek binden....quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef michaelHD9 het volgende:
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'
Maar er wordt iig wel wat gedaan aan de HRA ! Hhuhuhuhuhuquote:Op maandag 29 oktober 2012 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, ga vooral de Xeno's, FkTwkGs2012's, Arti's en MM's nog ff op het spek binden....
De ib moest toch omlaag van xeno dat doen ze nu toch.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar er wordt iig wel wat gedaan aan de HRA ! Hhuhuhuhuhu
Tja, Xeno zou zeggen dat je nooit moet speculeren met je woonlasten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een huurwoning hebben met de nieuwe plannen![]()
quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, Xeno zou zeggen dat je nooit moet speculeren met je woonlasten.
Xeno: 'De huizenprijzen kunnen nog veel lager'quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:48 schreef matthijst het volgende:
Mooi dat ze die jankende huurders ook eens aanpakken
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik hoor het al, gewoon weer meer koopkracht volgend jaar![]()
Crisis? Op persoonlijk vlak heb ik er nog geen cent van gemerkt.
Je zou maar een huurwoning hebben met de nieuwe plannen![]()
Je vergeet de inflatie. (Snap ik wel, dat komt natuurlijk ff niet uit). En tel dan eens door na 5 jaar...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef graaierrr het volgende:
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.
Nee, maar als je HRA voor 0,5% minder aftrekbaar wordt, dat gaat mensen de nek breken, hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:02 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Stijging van 2,5% liggen weinig mensen wakker van denk ik.
Betaal niet zoveel dus valt mee. Weet niet hoe t bij andere mensen zit. Denk dat we van de voedsel en energieprijzen meer gaan merken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet de inflatie. (Snap ik wel, dat komt natuurlijk ff niet uit). En tel dan eens door na 5 jaar...
Nee, de markt moet weer in beweging komen. Dat is wat ik zeg.quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus eerst concludeer je dat de markt verpest is en vervolgens roep je dat we de markt dan maar verpest moeten houden?
Lijkt mij geen goed idee, de zeepbel moet leeg en daarbij kan je nog verdere subsidies missen als kiespijn. De banken moeten maar bepalen wat je kan lenen op basis van wat de markt aan geld bijeen kan brengen zonder staatssteun.
Tja, iedereen heeft het recht op zijn drogredeneringen zullen we maar zeggen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef graaierrr het volgende:
Denk dat we van de voedsel en energieprijzen meer gaan merken.
Dat was toch al zo? Sinds 19-noach?quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat het aantal verkopers groter is geworden dan het aantal kopers
In de tussentijd ook al 4% minder HRA.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:33 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
En in de tussentijd 4% voordeel. Per jaar. Doe mij nog zo'n 'maatregel'
Toen ik jong was waren er 50 keer zoveel potentiële kopers als verkopers, vandaar dat er ongelofelijk veel gebouwd is in de jaren 60 / 70 / 80quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat was toch al zo? Sinds 19-noach?
Really? Dus als je 15K of 25K in het 38% tarief zit (dus 4% korting over 15K of 25K) en je HRA is pakweg 6K...en die wordt dan ook 4% gekort...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef Ivo1985 het volgende:
In de tussentijd ook al 4% minder HRA.
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:31 schreef michaelmoore het volgende:
Toen ik jong was waren er 50 keer zoveel potentiële kopers als verkopers, vandaar dat er ongelofelijk veel gebouwd is in de jaren 60 / 70 / 80
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doenquote:Op maandag 29 oktober 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)
Ja, ik denk inderdaad dat investeerders die grond voor een appel en een ei aan dene en gene gaat verkopen, sterker nog, ik denk dat ze er zelfs geld bij gaan geven. Gewoon zomaar. Hoeveel hectare had u willen hebben. Hier, hebbie het. Betalen? Oh nee hoor, laat maar zitten, geen probleem. Ik had er verder toch geen bedoeling mee, eigenlijk ligt het me gewoon in de weg, en verricht u me een gunst door het voor nop cq. negatief af te nemen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doen
Er gaat genoeg gelobbyd worden
Starters hebben niets aan startersleningen, alleen verkopers hebben daar wat aan. Ik zou dan ook willen voorstellen om die starterslening een verkoperslening te maken, zodat de verkoper z'n 30k restschuld zelf kan financieren i.p.v. daar iemand anders mee op te zadelen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef hardstylesage het volgende:
In de eerste plaats zouden banken minder krampachtig moeten doen om leningen te verstrekken maar aangezien dit al 2 jaar een probleem is zit er niets anders op voor de overheid om bij te springen. Geef starters de komende 1 of 2 jaar een gunstige aanvullende hypotheek (starterslening) en je zal zien dat het geheel weer in beweging komt.
Ik verwacht eigenlijk niet dat een woningbouwminster iets kan doen wat een volledig Ministerie van Volkshuisvesting niet voor elkaar krijgt...quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:55 schreef michaelmoore het volgende:
ik verwacht dat die VVD woningbouwminister al die aangekochte gronden wel vol zal willen zetten, dat zal de economie goed doen
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
Toch jammer dat de HRA alleen intact blijft voor annuitaire hypotheken. De maandlasten worden hierdoor wel erg hoog.
De markt komt vanzelf weer in beweging, we leven tenslotte niet in een vacuum.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:12 schreef hardstylesage het volgende:
Nee, de markt moet weer in beweging komen. Dat is wat ik zeg.
En wie maakt de gunstige voorwaarden dan mogelijk? Jij denkt dat banken tegen lagere tarieven geld gaan uitlenen? Dat doen ze uiteraard alleen als daar garanties tegenover staan.quote:Overigens zijn startersleningen -geen- subsidies maar hypotheken met gunstige voorwaarden. Alles wat je leent moet uiteindelijk terug betaald worden dus er zit geen "gratis geld" element in.
Banken hebben die extra centen nodig om de verliezen op zeepbel leningen te compenseren. Daarnaast willen marktpartijen meer rente hebben vanwege het hogere risicobesef. De markt bepaald toch wat geld moet kosten? Als die kosten lager liggen bij startersleningen dan is dat dus gewoon gesubsidieerd geld.quote:Het verschil is dat de rente op deze lening veel lager is dan de woekerrentes die je tegenkomt bij de banken (+/- 3,5% variabel terwijl euribor op minder dan een half procent staat). Meer marktconform dus en zonder de onnodige opslag die banken sinds een paar jaar op hun hypotheken hebben geplaatst vanwege tegenvallende winstcijfers.
Nogmaals.... waarom zou je meer lenen dan wat je uit de markt kan ophalen? Zoiets heeft enkel maar tot doen om de zeepbel in stand te houden. Jou oplossing is bedoelt om de patient ziek te houden in plaats van het gezwel te verwijderen.quote:In de eerste plaats zouden banken minder krampachtig moeten doen om leningen te verstrekken maar aangezien dit al 2 jaar een probleem is zit er niets anders op voor de overheid om bij te springen. Geef starters de komende 1 of 2 jaar een gunstige aanvullende hypotheek (starterslening) en je zal zien dat het geheel weer in beweging komt.
10-15%quote:Huizenprijzen zullen misschien nog 10-15% zakken, maar dan is echt wel de bodem bereikt. Waar zie jij die zeepbel zitten en hoe groot denk jij dat die nog is?
Het aantal wannabe verkopers is in ieder geval historisch hoog en het aantal wannabe schuldslaaf is historisch laag. Je trekt dus de juiste conclusiequote:Op maandag 29 oktober 2012 23:23 schreef michaelmoore het volgende:
Ik denk dat het aantal verkopers groter is geworden dan het aantal kopers
Mensen willen niet onder doen voor hun omgeving, daarom heeft zo'n groot deel van de mensen een megaschuld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
Niet zo'n duur huis kopen dan vallen de maandlasten reuze mee.
Ik snap nog steeds niet dat mensen meteen een hoofdprijs woning willen aanschaffen.
Mooi toch? Bouwen naar marktbehoefte. Laten we eerlijk wezen de meeste mensen die hun nek door de strop wilde steken deden dat reeds voor 2008. En vooral de laatste jaren namen de mensen die dat deden de grootste risico's.quote:Op maandag 29 oktober 2012 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En vandaar dat er nu vrijwel niets meer gebouwd word. Lijkt me logisch. (En terecht.)
Ik had liever een volledige afschaffing gezien, veel logischer. Maar goed... zoals ik reeds zei gaan de meesten nu niet meer kiezen voor een spaar of aflossingsvrije hypo. Dat is dan weer goed voor de afname van de huizenmarkt zeepbel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:26 schreef HansvanOchten het volgende:
Toch jammer dat de HRA alleen intact blijft voor annuitaire hypotheken. De maandlasten worden hierdoor wel erg hoog.
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik laat me niet van achter nemen. Ik leef tenslotte van een uitkeringquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:38 schreef .FuckFace. het volgende:
Worden weer eens lekker in de kont geneukt door de regering.![]()
Stelletje gladjakkers.
Benieuwd hoe dat allemaal gaat uitpakken met de hogere inkomens als alles meer tot in detail bekend wordt gemaakt. Gelukkig wordt er ook nog wat aangepakt in de lagere bevolkings"niveau"s.
Mooi toch.... zulke volgzame schaapjes? Banksters en overheden zijn er maar wat blij meequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:45 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Mensen willen niet onder doen voor hun omgeving, daarom heeft zo'n groot deel van de mensen een megaschuld.
Hier ligt het netto inkomen al een paar keer hoger dan bruto modaal. U mad? Ik weet beknopt jouw situatie. Daarnaast worden de uitkerinkjes ook lager, en in jouw geval (bijstand als ik me niet vergis) moet je ook weer verplicht gaan solliciteren anders krijg je een aantal maandjes geen geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jouw zit maar ik laat me niet van achter nemen. Ik leef tenslotte van een uitkering
De banken hebben die woonprogramma's (aka propaganda) gesponsord. Het staat zelfs in beeld 'mede mogelijk gemaakt door de Rabobank', recht in je face.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mooi toch.... zulke volgzame schaapjes? Banksters en overheden zijn er maar wat blij mee
Ik zat net even in excel wat te klooien, of ik nu om de 10 jaar een schuld van 100.000 neem en deze in 10 jaar afbetaal dus na 30 jaar 300.000 euro heb afbetaald, of eenmaal 300.000 leen en deze in 30 jaar ook afbetaal, dat scheelt totaal in rentelasten ongeveer 300.000 euro.quote:
Er is zoiets als een bestaansminimum hèquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:55 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Hier ligt het netto inkomen al een paar keer hoger dan bruto modaal. U mad? Ik weet beknopt jouw situatie. Daarnaast worden de uitkerinkjes ook lager, en in jouw geval (bijstand als ik me niet vergis) moet je ook weer verplicht gaan solliciteren anders krijg je een aantal maandjes geen geld.
HypotheekRenteMarketing?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is zoiets als een bestaansminimum hè![]()
Mogen ze niet onder komen, dus het inhouden van de uitkering is maar heel beperkt. Overigens solliciteer ik wel hoor... maar meestal willen die bitches van HRM mij niet aannemen omdat ze bang zijn voor hun eigen positie, liever doen ze zelf hun eigen baas in het kopieerhok om zich een weg omhoog te naaien
Uiteraard, is het je wel eens opgevallen dat ze zelfs in tijden van huizenmarkt deflatie nog steeds zitten te ja-knikken zodra die dames roepen dat 3 ton voor zo'n kippenhok best meevaltquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:59 schreef graaierrr het volgende:
[..]
De banken hebben die woonprogramma's (aka propaganda) gesponsord. Het staat zelfs in beeld 'mede mogelijk gemaakt door de Rabobank', recht in je face.
Ik heb ook nooit gesnapt dat mensen omgerekend bijna een miljoen (!) gulden betalen (aflossing en rente) voor een simpel rijtjeshuis. Kan iemand mij dat uitleggen? Weten mensen wel dat dat zoveel kost?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zat net even in excel wat te klooien, of ik nu om de 10 jaar een schuld van 100.000 neem en deze in 10 jaar afbetaal dus na 30 jaar 300.000 euro heb afbetaald, of eenmaal 300.000 leen en deze in 30 jaar ook afbetaal, dat scheelt totaal in rentelasten ongeveer 300.000 euro.![]()
Maar blijkbaar hebben de banken en de huizemarketing mensen de meesten zo betoverd dat ze de spookjes van maximaal lenen blijven geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |