SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
Zeker wel, voor de tweede naam viel alles met een S af ivm S.S. en zijn uiteindelijke tweede naam vonden we extra mooi en kozen we makkelijker dóór de initialen die het opleverde: S.Z. . Bij de tweede vind ik de initialen veel minder mooi, maar ze zijn wederom wel opvallend.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:33 schreef Finland. het volgende:
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?
Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister.
Meester Midasquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:31 schreef Kyara het volgende:
Het kwam toevallig zo uit maar in een familie met veel juristen zijn de voorletters M.R. wel weer grappig. Zijn papa is ook Mr. B. maar die heeft er wel voor moeten studeren
Begrijpelijkquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:40 schreef Kyara het volgende:
Laat maar staan hoorAls de tweeling er is zal ik wel met letters gaan werken want dan is de combi wel erg makkelijk terug te vinden.
Dat vroeg ik me dus in het vorige topic al af, waar bij de familie Pot geweigerd was hun dochter met de naam Bloem in te schrijven... Zou de ambtenaar de namen Willem Cornelis ook geweigerd hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:48 schreef ohnee het volgende:
Ik ook niet, tenzij je een naam krijgt als W.C. Bril ofzo. Wij hebben ook een achternaam waar je wat leuks van kunt maken dus enig oplettendheid is wel gewenst
Een derde meisje wordt dus een certificaatquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:31 schreef mignonne het volgende:
De oudste heeft AJM als initialen, achternaam begint met een H.
Jongste is EME en ook een H.
Een derde meid zal wsl SSL krijgen (of SLS maar zo heette de studenten-woningstichting in Leiden dus dat vind ik gek)
Ook voor een jongetje verwacht ik niets raars. Ik kijk er wel naar of er niet iets heel vreemds uit komt, maar ik ga niet met álle mogelijke afkortingen rekening houden. We vernoemen in de tweede namen en dan houdt het ook wel ergens op met de mogelijkheden die je hebt, afgezien van niet meer vernoemen.
Ik dus wel! In mijn werk gebruikten we de eerste letter voornaam + eerste letter achternaam voornamelijk in notulen en actieplannen (wie doet wat wanneer). Mijn initialen, SG, waren al in gebruik en dan komt je tweede naam erbij. Ik heb er dus wel op gelet. Nu is het bij mijn dochter ESP, een boom jaquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
Bij mij op mijn werk wordt ook de combi van eerste letter voornaam +eerste letter achternaam heel vaak gebruikt, maar daar doen de voornamen die na de eerste komen doen niet mee. En míjn post ging in elk geval over de letters die voor de achternaam komen. En nee, S.S. Achternaam vond ik geen optie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
Ik kan de achternaam enigszins gokken en...inderdaad CV of HR is dan wel echt een no-go.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Als.mijn kinderen mijn achternaam hadden gehad was CV ook geen probleem, maar bij de achternaam van mn vriend vind.ik t echt niet kunnen.
TL buijs zou ik ook niet doen, maar zo'n combinatie krijg je hier dus met CV
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, ik zeg dat beide initialen mij niet uit zouden maken. Of het nu over papier of uitspraak gaat.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Wumb het volgende:
S.M. is heel anders dan D.I.K. Immers, je spreekt het uit als Es Em en Dee Ie Kaa, waarmee D.I.K. de betekenis van de eigenlijke afkorting misloopt.
Ach, SMS-en doet straks niemand meerquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn man is ook een SS
Ikzelf AIS en onze zoon wordt straks een SNS (Was eerst SMS, maar toch maar niet..)
Ik vind het stom. Net als SM. Niet doen dusquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ach, SMS-en doet straks niemand meer
Ik moest lachenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Als.mijn kinderen mijn achternaam hadden gehad was CV ook geen probleem, maar bij de achternaam van mn vriend vind.ik t echt niet kunnen.
TL buijs zou ik ook niet doen, maar zo'n combinatie krijg je hier dus met CV
Mirjam, Elise, Debora, Daniëlle.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Nu jullie het vast wel weer over kindernamen willen hebben: Wij zoeken een meisjesnaam, passend bij Nathan en het mag niet eindigen op -t of -te ivm onze achternaam en een familie vol stotteraars (ik vind het oprecht zielig als mn kind een stotteraar blijkt en zijn/haar eigen naam niet uit zou kunnen spreken door alle t's).
Jongensnamen hebben we al 4 opties, dus dat is alleen strepen. Meisjesnamen zijn heel wat lastiger.
Mijn zoon heet D.A.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:33 schreef Finland. het volgende:
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?
Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister.
en jezzebelquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef bellelena het volgende:
Ik kwam laatst nog een mooie variant tegen, eventueel voor iemand die als naam Eliza, Elizabeth, Isa, Isabel, Isabelle, Isabella, etc, overweegt:
Elizabel(le)
Of met de s als Elisabel(le) kan natuurlijk ook!
Ik vind het zelf erg mooi klinken, net een beetje dat extra.
Ik vind Elizabel een beetje of je een spraakgebrek hebtquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef bellelena het volgende:
Ik kwam laatst nog een mooie variant tegen, eventueel voor iemand die als naam Eliza, Elizabeth, Isa, Isabel, Isabelle, Isabella, etc, overweegt:
Elizabel(le)
Of met de s als Elisabel(le) kan natuurlijk ook!
Ik vind het zelf erg mooi klinken, net een beetje dat extra.
Mooie naam. Maar nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. Van de tekenfilm.quote:
+1quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mooie naam. Maar nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. Van de tekenfilm.
Noortjequote:Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
Wij komen maar niet uit een jongensnaam, nu hebben weg gelukkig nog even (en misschien blijkt de 30e dat we ons er ook niet meer druk over hoeven te maken) maar ik vind het zo moeilijk! We hebben een shortlist maar geen van die namen heeft voor mij de WOW-factor... Grappige is ook dat we op 1 lijn zitten wat meisjesnamen betreft, maar bij jongensnamen vinden we heel verschillende namen mooi...
De meisjesnaam... daar zijn we uit.
Dat gaat vast wel goedkomenquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben een naam die je op 3 manieren uit kan spreken. En mijn man heeft moeite met de klemtoon bij alle drie de manieren. Zucht. Dat komt wel goed toch als hij het vaak zegt?
Ja zeg, deze naam staat al 4 jaarquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef bellelena het volgende:
Estrys, misschien een poosje oefenen en kijken of je man er aan kan wennen? Zo niet dan heb je nog heel even de tijd om toch te switchen?
Des-te-NIEquote:
Ik zou M geen groter plezier kunnen doen becky! Maar ik heb een associatie die ik niet meer los kan laten (het was onze meisjesnaam in de zwangerschap die mis ging). En toen wij Saar kozen was de naam echt stukken minder populair dan nu. Ik vermoed dat het met de meisjesnaam die we nu hebben niet zo zal zijn. Ik ken zelf maar 1 iemand met die naam en had er daarvoor zelfs nog nooit van gehoord. Terwijl het geen exotische naam is, daar houden we namelijk helemaal niet van.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef becky27 het volgende:
[..]
Noortje
Hier heeft Saar heel lang bovenaan gestaan maar die is het net niet geworden omdat ik hem te populair vind.
Oja, denk dat het wel beter gaat wanneer hij de naam voor het echie gaat gebruiken hoor!quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja zeg, deze naam staat al 4 jaar![]()
Het is een volkomen normale naam, hij is vast de enige die de klemtoon niet juist weet te leggen.Het komt waarschijnlijk ook wel omdat je de naam nog een beetje onwennig uitspreekt omdat je hem nog niet dagelijks gebruikt.
+1 Alleen heb ik geen N.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:
N wilde geen Olivier. Ik kreeg het er niet doorheen.. Helaas.
Ik wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kreeg het er niet doorheen.. Helaas.
Mee eens, al vind ik Jordi net zo ordi als Djordi (rijm in het kader van de intocht hè)quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:35 schreef Kirb het volgende:
D j o r d i en D j e n n a (tweeling) geboren hier in de buurt.. Waarom toch die D ervoor? Vind dat zo zonde
Dat was voor mij ook het enige nadeel aan de naam. Hier in de regio horen we het echter bijna niet. Plus, we konden geen leukere naam verzinnen. Dus nu hebben we een Saartjequote:Op vrijdag 9 november 2012 16:07 schreef becky27 het volgende:
Saar stond afgelopen zondag nog op 1.klopt ook wel dat ie immens populair is geworden het laatste jaar. Maar de naam die we nu hebben is ook echt tof.
Oh, die van ons heet gewoon Saar trouwens. Het -tje is gewoon de verkleining.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:58 schreef Pvoesss het volgende:
Het is inderdaad bizar de groei van de naam Saar.
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/saar
En Saartje komt dan weer veel en veel minder voor
Dat vond ik dus ook zo typisch. Kennelijk een superpopulaire naam, maar down south hoor je hem nooit.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat was voor mij ook het enige nadeel aan de naam. Hier in de regio horen we het echter bijna niet. Plus, we konden geen leukere naam verzinnen. Dus nu hebben we een Saartje![]()
Als er om ons heen veel Saartjes warem geboren, waren we misschien wel nog geswitcht. Maar idd, hier hoor je 'm gewoon vrijwel niet!quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:04 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook zo typisch. Kennelijk een superpopulaire naam, maar down south hoor je hem nooit.
Hier heten ze allemaal Isa.
quote:
Béétje jammer dat Thijs en Tess niet zo leuk klinkt. Anders was het zeker een optie!quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:19 schreef Vicky het volgende:
Tess en Amber schijnen ook populair te zijn. Er zit er eenTess bij Amber op school. Verder hoor ik.die namen niet vaak.
Toevallig hebben we een Max onze vriendenkring. Maar verder hoor ik die naam ook niet veel, idd. En zie ik ook meer die andere namen langskomen. Behalve Noud. Die heb ik nog niet gehoord eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:12 schreef Mangostine het volgende:
Is eigenlijk hetzelfde met Max, die naam hoor ik hier persoonlijk ook vrijwel nooit.
Sem en Mees dan weer wel. En Noud is kennelijk ook populair.
Dan is het toch Beau? Voor een jongen?quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind Bo een jongensnaam net als Sam. Prima namen voor een kind maar dan wel voor een jongen.
Wat gaat waarom?quote:
En die persoon heeft ondanks je mening toch voor de naam gekozen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik vind Djenna ook een klein beetje kampenellie, althans...de combinatie D en J dan.
Wij hebben twee zusjes op school, Sam en Bo. Hun broertje heet...quote:Op maandag 19 november 2012 20:07 schreef Lamb29 het volgende:
Ik vind Sam en Bo erg leuk voor een meisje... maar bv max en bobbie ook...
Heb zelf een leerling met de naam Bo in de klas gehad.. een jongen.. maar vind het voor zowel een jongen als een meisje leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's waarquote:Op maandag 19 november 2012 20:08 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En die persoon heeft ondanks je mening toch voor de naam gekozen.
Dan valt de hond associatie wel mee toch
quote:Op maandag 19 november 2012 20:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Wij hebben twee zusjes op school, Sam en Bo. Hun broertje heet...De naam komt nog best vaak voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.157 keer.
We hadden bij Tirza als 'werknaam' Korreltje, tot aan de geboorte volgehouden. Konden we ons ook niet verspreken! Dat was omdat we toen hadden gelezen dat ze ter grootte van een rijstkorrel was, dus Korreltje. Robinson stond op de echofoto's achter de metingen, dus deze heet Robinson!quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Wat een geinige werknaam, Robinson! Wij hebben nog steeds Wubbo, komt goed uit dat het een jongetje wordt anders had ik het denk ik niet meer gebruikt.
Max en Tirza
Robin en Tirza
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Oh er stond bij ons nog niks boven. Daar zal straks ook wel kindje *achternaam* staan.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:36 schreef Suikertante het volgende:
Oh, bij ons staat er "kindje Jansen" (en dan met de juiste achternaam). Daar vraagt ze telkens naar.
Wubbo kwam doordat we lazen dat het door de buik heen zou stuiteren, toen moest ik aan een astronaut denken
Zit wel wat leuks tussen, dankje! Tis alvast een beginnetje.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Wat een geinige werknaam, Robinson! Wij hebben nog steeds Wubbo, komt goed uit dat het een jongetje wordt anders had ik het denk ik niet meer gebruikt.
Max en Tirza
Robin en Tirza baas van m'n vriend heet zo, dus doe maar niet!
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Je krijgt een jongen, en bedenkt spontaan geen meisjesnamen meer?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Max en Tirza
Robin en Tirza
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Nee, we vonden Tirza allebei een leuke naam. Hebben wel naar de betekenis gekeken, maar daar is de naam niet op uitgekozen. Dus de tweede hoeft niet per se een bijbelse betekenis oid te hebben.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:40 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je krijgt een jongen, en bedenkt spontaan geen meisjesnamen meer?![]()
Bij Tirza vind ik Mirthe leuk passen. Of Mara, of Iris..
Heb je Tirza om de bijbelse betekenis gekozen? Dan zou ik er een bijbelse naam bij kiezen, bijvoorbeeld Noa (was een zus van Tirza) of Sara of Hanna.
quote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Een naam als Jo is een afkorting. Do is taai. Bo is afgrijselijk, net alsof je maar een willekeurige klank uitstoot: Bo of Ta(fel) of Lo(pen) of Ha(len) of We(ten). Beau is de jongensvariant van Belle/Bella. Beide zeer geschikt als honden- en paardennamen.
Mooi uit je duim gezogen!quote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Een naam als Jo is een afkorting. Do is taai. Bo is afgrijselijk, net alsof je maar een willekeurige klank uitstoot: Bo of Ta(fel) of Lo(pen) of Ha(len) of We(ten). Beau is de jongensvariant van Belle/Bella. Beide zeer geschikt als honden- en paardennamen.
Ja, van Robertquote:Op donderdag 22 november 2012 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En Bob is an sich al een afkorting
Ik lig dubbelquote:Op donderdag 22 november 2012 17:30 schreef Wumb het volgende:
Bo is de afkorting van Bob. Wel handig bij zo'n lange naam.
Ik ken een Moquote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Gefeliciteerd. Welke kast zat je in (maw welke kloon was je?)quote:Op donderdag 22 november 2012 12:15 schreef Elmo76 het volgende:
Aangezien ik nu dan eindelijk uit de kast ben, kan ik hier wel eens wat inspiratie op doen voor de naam van buikbaby! (buikbaby gaat voor nu door het leven als Robinson, maar dit gaat natuurlijk niet zijn/haar naam worden!)
Dussssssssssss, wie heeft er ideetjes? Meisjes/jongensnamen passend bij Tirza?!
Dankje! Ik was Vulpenballetje.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Welke kast zat je in (maw welke kloon was je?)
Simon, Lucas en Liam vind ik te popie.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:05 schreef innepin het volgende:
Tirza en Jonas
Tirza en Liam
Tirza en Simon
Tirza en Sverre
Tirza en Jelmer
Tirza en Lucas
Goede kant op? Verkeerde kant op?
Ik zeg Jonas <3quote:Op donderdag 22 november 2012 20:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Simon, Lucas en Liam vind ik te popie.
De andere vind ik op het eerste gezicht wel leuk, maar moet ik ff laten inwerken.
Maar bedankt alvast voor het meedenken!
Ik vind jouw muppets naam toch eerder lief dan stoer.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:46 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijn muppets naamniet te populair, kort en stoer
Jongensnamen ga ik eens denken voor je...
Ja! Een van deze wordt het, dat móet!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:59 schreef Kleurdoos het volgende:
En anders
Tirza & Tonnie
Tirza & Henk
Tirza & janus
Tirza & wimpie
Tirza & Flip
Hebben we het over dezelfde?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind jouw muppets naam toch eerder lief dan stoer.
Ja, over die.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:07 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde?![]()
[ afbeelding ]
Nee, geen Moon. :-Dquote:Op donderdag 22 november 2012 23:39 schreef Teslynd het volgende:
Moonsekte? De kleine ziet er al helemaal uit als een welgedaan patertje.
Jongens die Moon heten? Dat is toch van Monique/Monica?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennen![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:50 schreef Suikertante het volgende:
Renze is ook leuk, Renze en Thirza.
Ik vind Owen zelf niet zo. Ik moet denken aan Mark Owen en aan Owen Hunt
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennenEn die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
Kijk jij geen Grey's Anatomy?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.En die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
![]()
Maar zet daar dan mijn zoon tegenover.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.En die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar zet daar dan mijn zoon tegenover.
(wiens tweede naam Owen is)
Als je het daar vanaf moet laten hangen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:55 schreef amaranta het volgende:
Ik vind Owen ook niet zo (sorry Buuf). Sommige Nederlanders spreken het zo raar uit.
Nouja, ik hou gewoon niet zo van Engelse (Of Walesche) namen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je het daar vanaf moet laten hangen.![]()
(ik heb ooit een baby gehaald die Dylan werd genoemd. Dus ik zeg : Dillen. Neenee!! Dielán.
ow. kee.-O-
ja, dat kan. Ik hou erg van die stiff upperlip britse namen. Helaas verpauperen ze waar je bijstaatquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nouja, ik hou gewoon niet zo van Engelse (Of Walesche) namen.
Ik ken een Dylan die Dijlen wordt genoemd.....quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je het daar vanaf moet laten hangen.![]()
(ik heb ooit een baby gehaald die Dylan werd genoemd. Dus ik zeg : Dillen. Neenee!! Dielán.)
ow. kee.
En ik maar denken waarom ik dat ook vind passen... Mijn jongste heeft een Thirza in de klas en die heeft laatst een zusje gekregen... juist ja. En ze heeft nog een zusje, zal eens nakijken hoe zij heet.quote:
Joh, al zou er een Druik bij je in de buurt zijn. Je went toch snel aan een naam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:50 schreef Suikertante het volgende:
Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennen
jet aparte vind ik dat de naam van je kind zo snel verschuift van "iets wat je bedacht hebt" naar zo heet ie nou een keer.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:22 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Joh, al zou er een Druik bij je in de buurt zijn. Je went toch snel aan een naam.
Misschien heeft een extra "n" toegevoegde waarde?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind Owen veel te populair, is nog vaker gegeven dan Simon hoor de afgelopen jaren.
Allemaal foutquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:44 schreef Mangostine het volgende:
Q.uite? Uit te spreken als... Kwiette/ Kiet/ Kwait/ Kuite?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:16 schreef Wumb het volgende:
[..]
Misschien heeft een extra "n" toegevoegde waarde?
Ownen
Eau-wun op zeh Rôgtugdams misschien?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef Teslynd het volgende:
Maar er werd gezegd dat Nederlanders er een gekke uitspraak van maken. Wat zeggen anderen dan?
Nou, de wen zo heel nederlands ooooWen. Da's wel erg lelijk ja. Maar wel dragelijk verder.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:13 schreef mignonne het volgende:
[..]
Eau-wun op zeh Rôgtugdams misschien?
Hoe kom je aan Oewun?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:17 schreef Suikertante het volgende:
Owen wordt in het Engels toch ook uitgesproken als oo-wun? en niet als oe-wun? Of heb ik het mis?
Ja zo heb je ook Yvett en Britt...quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef mignonne het volgende:
ik zag laatst ergens geloof ik (Wup, weet jij t nog?) de naam Owenn. Gewoon random met dubbel n. Het kan ook een vergelijkbare naam op een n zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker, maar echt, hoe kom je erbij?![]()
![]()
Ik zag gister ook een geboortekaartje van een Evangeline. Ik blijf de naam prachtig vinden maar mijn meneer vindt het een categorie 'hell no'
Maar dat spreek je toch weer uit als Jieuwen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe kom je aan Oewun?![]()
Bij mijn weten als oo-wun, en anders schrijf je Euan (ook een leuke naam) of Ewan.
wij houden gewoon oooowun aan. Jieuwen is voor mij meer Ewin of Ewenquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Maar dat spreek je toch weer uit als Jieuwen?
En Evangeline vind ik ook mooi, maar als 2e naam, anders kort men t zeker af naar eva, en dat vind ik dan zelf niet zo'n mooie naam
An Ginaquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:51 schreef Kleurdoos het volgende:
doe maar iets met een G, hebben we wat te lachen als jullie t uitspreken
Gina ofzo
Maar dat bedoelde ik ook inderdaad, dat Owen gewoon Oooowen is en als je joewen of jieuwen wil dan wordt het Ewan/Ewen of Euan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:50 schreef Kleurdoos het volgende:
O ik had het over Mignonnes Ewen of Euan
Owen weet ik wel uit te spreken, zo heette mn middelbareschoolvriendje
Ja... Alleen is Britt gewoon de normale spelling van de Zweedse naam. Afkomstig van Birgit. Heel soms met 1 t, maar over het algemeen toch wel met dubbel t geschreven.quote:
och, idem voor t afkorten naar Angel bij Evangelinequote:Op zaterdag 24 november 2012 19:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja... Alleen is Britt gewoon de normale spelling van de Zweedse naam. Afkomstig van Birgit. Heel soms met 1 t, maar over het algemeen toch wel met dubbel t geschreven.
Owenn of Yvett gaat nergens over.
Ik zie niet zo goed hoe je daarbij zou komenquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:41 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, idem voor t afkorten naar Angel bij Evangeline
Natuurlijk kan Angèle, maar dan schrijf ik wel Angèle of Angele, en niet Angel. Dan staat er voor mij gewoon Eendsjel eerlijk gezegd, en dat haal ik er niet uit.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Husselen? Bij mij staat anzjel vrij precies in evANZJELien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
tuurlijk, als je gaat husselen kan je er ook wel Nagjelne van maken, maar dat gebruik je ook niet als afkorting voor Evangeline
In mijn Limburgs opgroeidurp zou het geen nieuwe naam zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ja maar je kort Evangeline ook niet af naar Angele? dus Eva, Evan of idd Lien, ..k bedoel je noemt r ook geen Vang, Geli, Evangeli, Ange of Nge ofzo. Gewoon niet logisch om er een compleet nieuwe naam van te maken
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:47 schreef mignonne het volgende:
Ik zou dan Evan zeggen als afkorting gewoon het eerste stukje van de naam. Eeván. Zoiets?
Logisch is t niet nee, zo'n mooie naam moet je ook gewoon niet afkorten
Ja idd.Ik begreep waar je opmerking vandaan kwamquote:Op zaterdag 24 november 2012 21:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.
Ik vind het wel een mooie naam hoor, maar Evan mooier.
Wat mensen ook regelmatig als EE-van uitspreken dus.
Op die fiets.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Hee Seephjequote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden. Niet dat dat korter is, maar het gebeurt. Net als bij Elise.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:14 schreef Grijs het volgende:
[..]
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).
Bij Evangeline (met de klemtoon op 'van') zou ik 'Vangie/Vannie' of 'Angie/Angel' dus niet zo raar vinden.
Ik zou mijn dochter ook geen Ellie normen idd.quote:Op zondag 25 november 2012 07:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het zou niet in mij opkomen om mijn dochter Ellie te noemen, ze heet ee-lin (Eline zonder E op t eind)
dus de e heeft een totaal andere klank?!
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Min of meer.quote:Op zondag 25 november 2012 06:57 schreef Wumb het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden, niet dat dat korter is, maar het gebeurt.
[..]
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?
Maar de klemtoon ligt op Bas, wat grijs ook al zei. Fien is ook een standaard afkorting van Josephine, ook al begint de naam daar niet mee.quote:Op zondag 25 november 2012 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.
Buitenlandse oorsprong misschien? Bulgarije, Turkije, die regionen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:34 schreef Vlindur het volgende:
Volgens mij heb ik het exemplaartje vandaag ook gezien in zn klas (mooi jonkje) En ik hoop ook dat ze gewoon verkeerd hebben getypt. Die y is al stom genoeg
quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:18 schreef Suikertante het volgende:
Hasse en Vika
Hasse en Malin
Hasse en Lina
Zeg Buuf?quote:Op zondag 25 november 2012 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.
Ja, maar je zeg geen Astia of Eba. Niet een willekeurige kreep letters maar een klemtoon ofzo
quote:
Dan hopen dat ze getrouwd is met meneer Prins...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef Morretje het volgende:
Ik keek gisteravond 24kitchen, en zag de naam Prins voorbij komen.. En dat was dus een volwassen vrouw.
Ik ken ook Nederlandse mannelijke Kimsquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hasse is in Scandinavië de afkorting van Hans. Een jongensnaam dus. En ik begrijp dat Rune in Nederland ook een naam voor meisjes is. Dat is in het Noorden ook een man. Apart dat zulke namen van geslacht kunnen veranderen zodra ze de grens overgaan. Kim is ook zo'n voorbeeld daarvan.
De naam klopt en de moeder is Bulgaars. Spreekt gewoon uit als K/Christianquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Vlindur het volgende:
Er komt een kindje bij R. in de klas wat Hristyan heet. Hoe in vredesnaam spreek je dat uit?
daar heb ik een broer van!quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan hopen dat ze getrouwd is met meneer Prins...
[..]
Ik ken ook Nederlandse mannelijke Kims(al zijn ze in de minderheid)
Kim dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:29 schreef twentemeisje het volgende:
Jongensnamen, ik zoek jongensnamen!
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:29 schreef twentemeisje het volgende:
Jongensnamen, ik zoek jongensnamen!
Onze naamquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef twentemeisje het volgende:
Vind ik ook Logi, maar het ook tegelijkertijd ook zo'n populaire naam... Dat vind ik jammer.
maar je meis haar naam is ook populair? dus als je echt een naam enorm mooi vind; denk ik niet dat je je moet laten tegenhouden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef twentemeisje het volgende:
Vind ik ook Logi, maar het ook tegelijkertijd ook zo'n populaire naam... Dat vind ik jammer.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:13 schreef twentemeisje het volgende:
![]()
Wij hadden trouwens Mijs als meisjesnaam. Daar waren we het ogenblikkelijk helemaal over eens!
dat is waar idd, toevallig laatste jaar een aantal keer Saar in mijn direct omgeving tegen gekomen. Vind het overigens wel een heel mooie naam hoorquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:30 schreef twentemeisje het volgende:
MP heeft dan ook een Sarah BJ. Maar het klopt dat Saar veel populairder is geworden de laatste twee jaar. In 2010 werd ie namelijk maar 740x gegeven, vergeleken met bijvoorbeeld Emma die 16726x werd gegeven is dat natuurlijk maar heel weinig!
Komt denk ik door Hasses Simonsdochter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hasse is in Scandinavië de afkorting van Hans. Een jongensnaam dus. En ik begrijp dat Rune in Nederland ook een naam voor meisjes is. Dat is in het Noorden ook een man. Apart dat zulke namen van geslacht kunnen veranderen zodra ze de grens overgaan. Kim is ook zo'n voorbeeld daarvan.
jullie naam is prachtigquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Onze naamis ook populair maar ik ken echt niemand in onze omgeving met die naam, dus hebben zoiets van fuck it
quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Saar & Ravi
Saar & Levi
Saar & Ruben
Saar & Ties
Saar & Job
Saar & Linus
Saar & Jip
Saar & Polle
Saar & Flip
Saar & Jurre
Saar & Jelle