Natuurlijk kan Angèle, maar dan schrijf ik wel Angèle of Angele, en niet Angel. Dan staat er voor mij gewoon Eendsjel eerlijk gezegd, en dat haal ik er niet uit.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Husselen? Bij mij staat anzjel vrij precies in evANZJELien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
tuurlijk, als je gaat husselen kan je er ook wel Nagjelne van maken, maar dat gebruik je ook niet als afkorting voor Evangeline
In mijn Limburgs opgroeidurp zou het geen nieuwe naam zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ja maar je kort Evangeline ook niet af naar Angele? dus Eva, Evan of idd Lien, ..k bedoel je noemt r ook geen Vang, Geli, Evangeli, Ange of Nge ofzo. Gewoon niet logisch om er een compleet nieuwe naam van te maken
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:47 schreef mignonne het volgende:
Ik zou dan Evan zeggen als afkorting gewoon het eerste stukje van de naam. Eeván. Zoiets?
Logisch is t niet nee, zo'n mooie naam moet je ook gewoon niet afkorten
Ja idd.Ik begreep waar je opmerking vandaan kwamquote:Op zaterdag 24 november 2012 21:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.
Ik vind het wel een mooie naam hoor, maar Evan mooier.
Wat mensen ook regelmatig als EE-van uitspreken dus.
Op die fiets.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Hee Seephjequote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden. Niet dat dat korter is, maar het gebeurt. Net als bij Elise.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:14 schreef Grijs het volgende:
[..]
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).
Bij Evangeline (met de klemtoon op 'van') zou ik 'Vangie/Vannie' of 'Angie/Angel' dus niet zo raar vinden.
Ik zou mijn dochter ook geen Ellie normen idd.quote:Op zondag 25 november 2012 07:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het zou niet in mij opkomen om mijn dochter Ellie te noemen, ze heet ee-lin (Eline zonder E op t eind)
dus de e heeft een totaal andere klank?!
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Min of meer.quote:Op zondag 25 november 2012 06:57 schreef Wumb het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden, niet dat dat korter is, maar het gebeurt.
[..]
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?
Maar de klemtoon ligt op Bas, wat grijs ook al zei. Fien is ook een standaard afkorting van Josephine, ook al begint de naam daar niet mee.quote:Op zondag 25 november 2012 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |