quote:
Béétje jammer dat Thijs en Tess niet zo leuk klinkt. Anders was het zeker een optie!quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:19 schreef Vicky het volgende:
Tess en Amber schijnen ook populair te zijn. Er zit er eenTess bij Amber op school. Verder hoor ik.die namen niet vaak.
Toevallig hebben we een Max onze vriendenkring. Maar verder hoor ik die naam ook niet veel, idd. En zie ik ook meer die andere namen langskomen. Behalve Noud. Die heb ik nog niet gehoord eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:12 schreef Mangostine het volgende:
Is eigenlijk hetzelfde met Max, die naam hoor ik hier persoonlijk ook vrijwel nooit.
Sem en Mees dan weer wel. En Noud is kennelijk ook populair.
Dan is het toch Beau? Voor een jongen?quote:Op maandag 19 november 2012 19:54 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik vind Bo een jongensnaam net als Sam. Prima namen voor een kind maar dan wel voor een jongen.
Wat gaat waarom?quote:
En die persoon heeft ondanks je mening toch voor de naam gekozen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:37 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik vind Djenna ook een klein beetje kampenellie, althans...de combinatie D en J dan.
Wij hebben twee zusjes op school, Sam en Bo. Hun broertje heet...quote:Op maandag 19 november 2012 20:07 schreef Lamb29 het volgende:
Ik vind Sam en Bo erg leuk voor een meisje... maar bv max en bobbie ook...
Heb zelf een leerling met de naam Bo in de klas gehad.. een jongen.. maar vind het voor zowel een jongen als een meisje leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's waarquote:Op maandag 19 november 2012 20:08 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En die persoon heeft ondanks je mening toch voor de naam gekozen.
Dan valt de hond associatie wel mee toch
quote:Op maandag 19 november 2012 20:12 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Wij hebben twee zusjes op school, Sam en Bo. Hun broertje heet...De naam komt nog best vaak voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.157 keer.
We hadden bij Tirza als 'werknaam' Korreltje, tot aan de geboorte volgehouden. Konden we ons ook niet verspreken! Dat was omdat we toen hadden gelezen dat ze ter grootte van een rijstkorrel was, dus Korreltje. Robinson stond op de echofoto's achter de metingen, dus deze heet Robinson!quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Wat een geinige werknaam, Robinson! Wij hebben nog steeds Wubbo, komt goed uit dat het een jongetje wordt anders had ik het denk ik niet meer gebruikt.
Max en Tirza
Robin en Tirza
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Oh er stond bij ons nog niks boven. Daar zal straks ook wel kindje *achternaam* staan.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:36 schreef Suikertante het volgende:
Oh, bij ons staat er "kindje Jansen" (en dan met de juiste achternaam). Daar vraagt ze telkens naar.
Wubbo kwam doordat we lazen dat het door de buik heen zou stuiteren, toen moest ik aan een astronaut denken
Zit wel wat leuks tussen, dankje! Tis alvast een beginnetje.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Wat een geinige werknaam, Robinson! Wij hebben nog steeds Wubbo, komt goed uit dat het een jongetje wordt anders had ik het denk ik niet meer gebruikt.
Max en Tirza
Robin en Tirza baas van m'n vriend heet zo, dus doe maar niet!
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Je krijgt een jongen, en bedenkt spontaan geen meisjesnamen meer?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Max en Tirza
Robin en Tirza
Ruben en Tirza
Sjoerd en Tirza
Tijmen en Tirza
Kobe en Tirza
Timo en Tirza
Aaron en Tirza
Avi en Tirza
Michiel en Tirza
Axel en Tirza
Steven en Tirza
Jore en Tirza
Nee, we vonden Tirza allebei een leuke naam. Hebben wel naar de betekenis gekeken, maar daar is de naam niet op uitgekozen. Dus de tweede hoeft niet per se een bijbelse betekenis oid te hebben.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:40 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Je krijgt een jongen, en bedenkt spontaan geen meisjesnamen meer?![]()
Bij Tirza vind ik Mirthe leuk passen. Of Mara, of Iris..
Heb je Tirza om de bijbelse betekenis gekozen? Dan zou ik er een bijbelse naam bij kiezen, bijvoorbeeld Noa (was een zus van Tirza) of Sara of Hanna.
quote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Een naam als Jo is een afkorting. Do is taai. Bo is afgrijselijk, net alsof je maar een willekeurige klank uitstoot: Bo of Ta(fel) of Lo(pen) of Ha(len) of We(ten). Beau is de jongensvariant van Belle/Bella. Beide zeer geschikt als honden- en paardennamen.
Mooi uit je duim gezogen!quote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Een naam als Jo is een afkorting. Do is taai. Bo is afgrijselijk, net alsof je maar een willekeurige klank uitstoot: Bo of Ta(fel) of Lo(pen) of Ha(len) of We(ten). Beau is de jongensvariant van Belle/Bella. Beide zeer geschikt als honden- en paardennamen.
Ja, van Robertquote:Op donderdag 22 november 2012 17:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
En Bob is an sich al een afkorting
Ik lig dubbelquote:Op donderdag 22 november 2012 17:30 schreef Wumb het volgende:
Bo is de afkorting van Bob. Wel handig bij zo'n lange naam.
Ik ken een Moquote:Op donderdag 22 november 2012 17:18 schreef Teslynd het volgende:
Gefeliciteerd. Welke kast zat je in (maw welke kloon was je?)quote:Op donderdag 22 november 2012 12:15 schreef Elmo76 het volgende:
Aangezien ik nu dan eindelijk uit de kast ben, kan ik hier wel eens wat inspiratie op doen voor de naam van buikbaby! (buikbaby gaat voor nu door het leven als Robinson, maar dit gaat natuurlijk niet zijn/haar naam worden!)
Dussssssssssss, wie heeft er ideetjes? Meisjes/jongensnamen passend bij Tirza?!
Dankje! Ik was Vulpenballetje.quote:Op donderdag 22 november 2012 19:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Welke kast zat je in (maw welke kloon was je?)
Simon, Lucas en Liam vind ik te popie.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:05 schreef innepin het volgende:
Tirza en Jonas
Tirza en Liam
Tirza en Simon
Tirza en Sverre
Tirza en Jelmer
Tirza en Lucas
Goede kant op? Verkeerde kant op?
Ik zeg Jonas <3quote:Op donderdag 22 november 2012 20:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Simon, Lucas en Liam vind ik te popie.
De andere vind ik op het eerste gezicht wel leuk, maar moet ik ff laten inwerken.
Maar bedankt alvast voor het meedenken!
Ik vind jouw muppets naam toch eerder lief dan stoer.quote:Op donderdag 22 november 2012 21:46 schreef Gerberaatje het volgende:
Mijn muppets naamniet te populair, kort en stoer
Jongensnamen ga ik eens denken voor je...
Ja! Een van deze wordt het, dat móet!quote:Op donderdag 22 november 2012 21:59 schreef Kleurdoos het volgende:
En anders
Tirza & Tonnie
Tirza & Henk
Tirza & janus
Tirza & wimpie
Tirza & Flip
Hebben we het over dezelfde?quote:Op donderdag 22 november 2012 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind jouw muppets naam toch eerder lief dan stoer.
Ja, over die.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:07 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Hebben we het over dezelfde?![]()
[ afbeelding ]
Nee, geen Moon. :-Dquote:Op donderdag 22 november 2012 23:39 schreef Teslynd het volgende:
Moonsekte? De kleine ziet er al helemaal uit als een welgedaan patertje.
Jongens die Moon heten? Dat is toch van Monique/Monica?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennen![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:50 schreef Suikertante het volgende:
Renze is ook leuk, Renze en Thirza.
Ik vind Owen zelf niet zo. Ik moet denken aan Mark Owen en aan Owen Hunt
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennenEn die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
Kijk jij geen Grey's Anatomy?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.En die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
![]()
Maar zet daar dan mijn zoon tegenover.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:50 schreef Elmo76 het volgende:
[..]
Owen klinkt op zich wel leuk. Maar door jou fotootje en associatie met Mark Owen............laat maar.En die andere ken ik niet. Lijkt een beetje op Boris Becker!
![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:54 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar zet daar dan mijn zoon tegenover.
(wiens tweede naam Owen is)
Als je het daar vanaf moet laten hangen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:55 schreef amaranta het volgende:
Ik vind Owen ook niet zo (sorry Buuf). Sommige Nederlanders spreken het zo raar uit.
Nouja, ik hou gewoon niet zo van Engelse (Of Walesche) namen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je het daar vanaf moet laten hangen.![]()
(ik heb ooit een baby gehaald die Dylan werd genoemd. Dus ik zeg : Dillen. Neenee!! Dielán.
ow. kee.-O-
ja, dat kan. Ik hou erg van die stiff upperlip britse namen. Helaas verpauperen ze waar je bijstaatquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nouja, ik hou gewoon niet zo van Engelse (Of Walesche) namen.
Ik ken een Dylan die Dijlen wordt genoemd.....quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als je het daar vanaf moet laten hangen.![]()
(ik heb ooit een baby gehaald die Dylan werd genoemd. Dus ik zeg : Dillen. Neenee!! Dielán.)
ow. kee.
En ik maar denken waarom ik dat ook vind passen... Mijn jongste heeft een Thirza in de klas en die heeft laatst een zusje gekregen... juist ja. En ze heeft nog een zusje, zal eens nakijken hoe zij heet.quote:
Joh, al zou er een Druik bij je in de buurt zijn. Je went toch snel aan een naam.quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:50 schreef Suikertante het volgende:
Maar als er een nieuwe Owen in mijn buurt zou zijn zou ik er ongetwijfeld zo aan wennen
jet aparte vind ik dat de naam van je kind zo snel verschuift van "iets wat je bedacht hebt" naar zo heet ie nou een keer.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:22 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Joh, al zou er een Druik bij je in de buurt zijn. Je went toch snel aan een naam.
Misschien heeft een extra "n" toegevoegde waarde?quote:Op vrijdag 23 november 2012 08:55 schreef Pvoesss het volgende:
Ik vind Owen veel te populair, is nog vaker gegeven dan Simon hoor de afgelopen jaren.
Allemaal foutquote:Op vrijdag 23 november 2012 00:44 schreef Mangostine het volgende:
Q.uite? Uit te spreken als... Kwiette/ Kiet/ Kwait/ Kuite?
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:16 schreef Wumb het volgende:
[..]
Misschien heeft een extra "n" toegevoegde waarde?
Ownen
Eau-wun op zeh Rôgtugdams misschien?quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef Teslynd het volgende:
Maar er werd gezegd dat Nederlanders er een gekke uitspraak van maken. Wat zeggen anderen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |