SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
Zeker wel, voor de tweede naam viel alles met een S af ivm S.S. en zijn uiteindelijke tweede naam vonden we extra mooi en kozen we makkelijker dóór de initialen die het opleverde: S.Z. . Bij de tweede vind ik de initialen veel minder mooi, maar ze zijn wederom wel opvallend.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:33 schreef Finland. het volgende:
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?
Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister.
Meester Midasquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:31 schreef Kyara het volgende:
Het kwam toevallig zo uit maar in een familie met veel juristen zijn de voorletters M.R. wel weer grappig. Zijn papa is ook Mr. B. maar die heeft er wel voor moeten studeren
Begrijpelijkquote:Op zondag 28 oktober 2012 06:40 schreef Kyara het volgende:
Laat maar staan hoorAls de tweeling er is zal ik wel met letters gaan werken want dan is de combi wel erg makkelijk terug te vinden.
Dat vroeg ik me dus in het vorige topic al af, waar bij de familie Pot geweigerd was hun dochter met de naam Bloem in te schrijven... Zou de ambtenaar de namen Willem Cornelis ook geweigerd hebben?quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:48 schreef ohnee het volgende:
Ik ook niet, tenzij je een naam krijgt als W.C. Bril ofzo. Wij hebben ook een achternaam waar je wat leuks van kunt maken dus enig oplettendheid is wel gewenst
Een derde meisje wordt dus een certificaatquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:31 schreef mignonne het volgende:
De oudste heeft AJM als initialen, achternaam begint met een H.
Jongste is EME en ook een H.
Een derde meid zal wsl SSL krijgen (of SLS maar zo heette de studenten-woningstichting in Leiden dus dat vind ik gek)
Ook voor een jongetje verwacht ik niets raars. Ik kijk er wel naar of er niet iets heel vreemds uit komt, maar ik ga niet met álle mogelijke afkortingen rekening houden. We vernoemen in de tweede namen en dan houdt het ook wel ergens op met de mogelijkheden die je hebt, afgezien van niet meer vernoemen.
Ik dus wel! In mijn werk gebruikten we de eerste letter voornaam + eerste letter achternaam voornamelijk in notulen en actieplannen (wie doet wat wanneer). Mijn initialen, SG, waren al in gebruik en dan komt je tweede naam erbij. Ik heb er dus wel op gelet. Nu is het bij mijn dochter ESP, een boom jaquote:Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
Bij mij op mijn werk wordt ook de combi van eerste letter voornaam +eerste letter achternaam heel vaak gebruikt, maar daar doen de voornamen die na de eerste komen doen niet mee. En míjn post ging in elk geval over de letters die voor de achternaam komen. En nee, S.S. Achternaam vond ik geen optie.quote:Op zondag 28 oktober 2012 15:11 schreef Grunsfan het volgende:
Ik heb dat gesprek over die initialen al zo vaak gezien hier, en ben elke keer weer verbaasd. Wanneer gebruiken jullie die 'dingen' in godsnaam dat je er zo rekening mee houdt? Ok, de initialen van je voornaam in combinatie met je achternaam lees je nog terug in officiele documenten of op post, maar de eerste letter(s) van je voornaam/namen in combinatie met de eerste letter van je achternaam heb ik echt nog nooit gebruikt?
Ik kan de achternaam enigszins gokken en...inderdaad CV of HR is dan wel echt een no-go.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Als.mijn kinderen mijn achternaam hadden gehad was CV ook geen probleem, maar bij de achternaam van mn vriend vind.ik t echt niet kunnen.
TL buijs zou ik ook niet doen, maar zo'n combinatie krijg je hier dus met CV
Ik zeg ook niet dat het hetzelfde is, ik zeg dat beide initialen mij niet uit zouden maken. Of het nu over papier of uitspraak gaat.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:07 schreef Wumb het volgende:
S.M. is heel anders dan D.I.K. Immers, je spreekt het uit als Es Em en Dee Ie Kaa, waarmee D.I.K. de betekenis van de eigenlijke afkorting misloopt.
Ach, SMS-en doet straks niemand meerquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Mijn man is ook een SS
Ikzelf AIS en onze zoon wordt straks een SNS (Was eerst SMS, maar toch maar niet..)
Ik vind het stom. Net als SM. Niet doen dusquote:Op maandag 29 oktober 2012 11:05 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ach, SMS-en doet straks niemand meer
Ik moest lachenquote:Op zondag 28 oktober 2012 19:57 schreef Sonnetje85 het volgende:
Als.mijn kinderen mijn achternaam hadden gehad was CV ook geen probleem, maar bij de achternaam van mn vriend vind.ik t echt niet kunnen.
TL buijs zou ik ook niet doen, maar zo'n combinatie krijg je hier dus met CV
Mirjam, Elise, Debora, Daniëlle.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Nu jullie het vast wel weer over kindernamen willen hebben: Wij zoeken een meisjesnaam, passend bij Nathan en het mag niet eindigen op -t of -te ivm onze achternaam en een familie vol stotteraars (ik vind het oprecht zielig als mn kind een stotteraar blijkt en zijn/haar eigen naam niet uit zou kunnen spreken door alle t's).
Jongensnamen hebben we al 4 opties, dus dat is alleen strepen. Meisjesnamen zijn heel wat lastiger.
Mijn zoon heet D.A.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:33 schreef Finland. het volgende:
Overigens, misschien ook wel grappig, denken jullie wel eens aan initialen?
Zo is een vriendin van me V.L.A (en haar achternaam begint met een P), een vriend is L.A.S.T. en een huisgenoot is J.A.M. En zelf ben ik T.P., toiletpapier of Trekpleister.
en jezzebelquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef bellelena het volgende:
Ik kwam laatst nog een mooie variant tegen, eventueel voor iemand die als naam Eliza, Elizabeth, Isa, Isabel, Isabelle, Isabella, etc, overweegt:
Elizabel(le)
Of met de s als Elisabel(le) kan natuurlijk ook!
Ik vind het zelf erg mooi klinken, net een beetje dat extra.
Ik vind Elizabel een beetje of je een spraakgebrek hebtquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef bellelena het volgende:
Ik kwam laatst nog een mooie variant tegen, eventueel voor iemand die als naam Eliza, Elizabeth, Isa, Isabel, Isabelle, Isabella, etc, overweegt:
Elizabel(le)
Of met de s als Elisabel(le) kan natuurlijk ook!
Ik vind het zelf erg mooi klinken, net een beetje dat extra.
Mooie naam. Maar nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. Van de tekenfilm.quote:
+1quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mooie naam. Maar nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. Van de tekenfilm.
Noortjequote:Op vrijdag 9 november 2012 13:57 schreef twentemeisje het volgende:
Wij komen maar niet uit een jongensnaam, nu hebben weg gelukkig nog even (en misschien blijkt de 30e dat we ons er ook niet meer druk over hoeven te maken) maar ik vind het zo moeilijk! We hebben een shortlist maar geen van die namen heeft voor mij de WOW-factor... Grappige is ook dat we op 1 lijn zitten wat meisjesnamen betreft, maar bij jongensnamen vinden we heel verschillende namen mooi...
De meisjesnaam... daar zijn we uit.
Dat gaat vast wel goedkomenquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben een naam die je op 3 manieren uit kan spreken. En mijn man heeft moeite met de klemtoon bij alle drie de manieren. Zucht. Dat komt wel goed toch als hij het vaak zegt?
Ja zeg, deze naam staat al 4 jaarquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:17 schreef bellelena het volgende:
Estrys, misschien een poosje oefenen en kijken of je man er aan kan wennen? Zo niet dan heb je nog heel even de tijd om toch te switchen?
Des-te-NIEquote:
Ik zou M geen groter plezier kunnen doen becky! Maar ik heb een associatie die ik niet meer los kan laten (het was onze meisjesnaam in de zwangerschap die mis ging). En toen wij Saar kozen was de naam echt stukken minder populair dan nu. Ik vermoed dat het met de meisjesnaam die we nu hebben niet zo zal zijn. Ik ken zelf maar 1 iemand met die naam en had er daarvoor zelfs nog nooit van gehoord. Terwijl het geen exotische naam is, daar houden we namelijk helemaal niet van.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:08 schreef becky27 het volgende:
[..]
Noortje
Hier heeft Saar heel lang bovenaan gestaan maar die is het net niet geworden omdat ik hem te populair vind.
Oja, denk dat het wel beter gaat wanneer hij de naam voor het echie gaat gebruiken hoor!quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja zeg, deze naam staat al 4 jaar![]()
Het is een volkomen normale naam, hij is vast de enige die de klemtoon niet juist weet te leggen.Het komt waarschijnlijk ook wel omdat je de naam nog een beetje onwennig uitspreekt omdat je hem nog niet dagelijks gebruikt.
+1 Alleen heb ik geen N.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:
N wilde geen Olivier. Ik kreeg het er niet doorheen.. Helaas.
Ik wel.quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:10 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik kreeg het er niet doorheen.. Helaas.
Mee eens, al vind ik Jordi net zo ordi als Djordi (rijm in het kader van de intocht hè)quote:Op zaterdag 17 november 2012 12:35 schreef Kirb het volgende:
D j o r d i en D j e n n a (tweeling) geboren hier in de buurt.. Waarom toch die D ervoor? Vind dat zo zonde
Dat was voor mij ook het enige nadeel aan de naam. Hier in de regio horen we het echter bijna niet. Plus, we konden geen leukere naam verzinnen. Dus nu hebben we een Saartjequote:Op vrijdag 9 november 2012 16:07 schreef becky27 het volgende:
Saar stond afgelopen zondag nog op 1.klopt ook wel dat ie immens populair is geworden het laatste jaar. Maar de naam die we nu hebben is ook echt tof.
Oh, die van ons heet gewoon Saar trouwens. Het -tje is gewoon de verkleining.quote:Op zaterdag 17 november 2012 19:58 schreef Pvoesss het volgende:
Het is inderdaad bizar de groei van de naam Saar.
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/saar
En Saartje komt dan weer veel en veel minder voor
Dat vond ik dus ook zo typisch. Kennelijk een superpopulaire naam, maar down south hoor je hem nooit.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat was voor mij ook het enige nadeel aan de naam. Hier in de regio horen we het echter bijna niet. Plus, we konden geen leukere naam verzinnen. Dus nu hebben we een Saartje![]()
Als er om ons heen veel Saartjes warem geboren, waren we misschien wel nog geswitcht. Maar idd, hier hoor je 'm gewoon vrijwel niet!quote:Op zaterdag 17 november 2012 20:04 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat vond ik dus ook zo typisch. Kennelijk een superpopulaire naam, maar down south hoor je hem nooit.
Hier heten ze allemaal Isa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |