Hoe kom je aan Oewun?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:17 schreef Suikertante het volgende:
Owen wordt in het Engels toch ook uitgesproken als oo-wun? en niet als oe-wun? Of heb ik het mis?
Ja zo heb je ook Yvett en Britt...quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:12 schreef mignonne het volgende:
ik zag laatst ergens geloof ik (Wup, weet jij t nog?) de naam Owenn. Gewoon random met dubbel n. Het kan ook een vergelijkbare naam op een n zijn geweest, dat weet ik niet meer zeker, maar echt, hoe kom je erbij?![]()
![]()
Ik zag gister ook een geboortekaartje van een Evangeline. Ik blijf de naam prachtig vinden maar mijn meneer vindt het een categorie 'hell no'
Maar dat spreek je toch weer uit als Jieuwen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoe kom je aan Oewun?![]()
Bij mijn weten als oo-wun, en anders schrijf je Euan (ook een leuke naam) of Ewan.
wij houden gewoon oooowun aan. Jieuwen is voor mij meer Ewin of Ewenquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Maar dat spreek je toch weer uit als Jieuwen?
En Evangeline vind ik ook mooi, maar als 2e naam, anders kort men t zeker af naar eva, en dat vind ik dan zelf niet zo'n mooie naam
An Ginaquote:Op zaterdag 24 november 2012 18:51 schreef Kleurdoos het volgende:
doe maar iets met een G, hebben we wat te lachen als jullie t uitspreken
Gina ofzo
Maar dat bedoelde ik ook inderdaad, dat Owen gewoon Oooowen is en als je joewen of jieuwen wil dan wordt het Ewan/Ewen of Euan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 18:50 schreef Kleurdoos het volgende:
O ik had het over Mignonnes Ewen of Euan
Owen weet ik wel uit te spreken, zo heette mn middelbareschoolvriendje
Ja... Alleen is Britt gewoon de normale spelling van de Zweedse naam. Afkomstig van Birgit. Heel soms met 1 t, maar over het algemeen toch wel met dubbel t geschreven.quote:
och, idem voor t afkorten naar Angel bij Evangelinequote:Op zaterdag 24 november 2012 19:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja... Alleen is Britt gewoon de normale spelling van de Zweedse naam. Afkomstig van Birgit. Heel soms met 1 t, maar over het algemeen toch wel met dubbel t geschreven.
Owenn of Yvett gaat nergens over.
Ik zie niet zo goed hoe je daarbij zou komenquote:Op zaterdag 24 november 2012 19:41 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
och, idem voor t afkorten naar Angel bij Evangeline
Natuurlijk kan Angèle, maar dan schrijf ik wel Angèle of Angele, en niet Angel. Dan staat er voor mij gewoon Eendsjel eerlijk gezegd, en dat haal ik er niet uit.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Husselen? Bij mij staat anzjel vrij precies in evANZJELien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
tuurlijk, als je gaat husselen kan je er ook wel Nagjelne van maken, maar dat gebruik je ook niet als afkorting voor Evangeline
In mijn Limburgs opgroeidurp zou het geen nieuwe naam zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:54 schreef Kleurdoos het volgende:
Ja maar je kort Evangeline ook niet af naar Angele? dus Eva, Evan of idd Lien, ..k bedoel je noemt r ook geen Vang, Geli, Evangeli, Ange of Nge ofzo. Gewoon niet logisch om er een compleet nieuwe naam van te maken
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:47 schreef mignonne het volgende:
Ik zou dan Evan zeggen als afkorting gewoon het eerste stukje van de naam. Eeván. Zoiets?
Logisch is t niet nee, zo'n mooie naam moet je ook gewoon niet afkorten
Ja idd.Ik begreep waar je opmerking vandaan kwamquote:Op zaterdag 24 november 2012 21:58 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Onze dochter heet Evan, dat spreek ik uit als Eh-vun. Evangeline spreek ik uit als Ie-ven-djelien.
Ik vind het wel een mooie naam hoor, maar Evan mooier.
Wat mensen ook regelmatig als EE-van uitspreken dus.
Op die fiets.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik bedoel dus, dat men niet zomaar het midden van een naam gebruikt om de naam af te korten, dus wel de eerste letters of de laatste klemtoon bijvoorbeeld..ik heet bijv. tjimkje, dus men noemt me tjim, tjimmie.. niemand die me imk ofzo noemt of josephine, wordt joop, jo of fien, niet Sephi.. dat bedoel ik met logisch.
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:43 schreef Vanyel het volgende:
Anzjel. Had ik op mijn basischool (Angèle).
Komt bij mij vrij logisch uit Evansjelien.
Hee Seephjequote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden. Niet dat dat korter is, maar het gebeurt. Net als bij Elise.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:14 schreef Grijs het volgende:
[..]
Maar als de klemtoon in het midden ligt, kort ik daar sneller op af. Zo wordt mijn naam (Eline) sneller afgekort naar Lien(-tje/-eke), alleen mijn jongste zusje noemt me Eel (maar dat is meer uit plagerij).
Bij Evangeline (met de klemtoon op 'van') zou ik 'Vangie/Vannie' of 'Angie/Angel' dus niet zo raar vinden.
Ik zou mijn dochter ook geen Ellie normen idd.quote:Op zondag 25 november 2012 07:56 schreef Kleurdoos het volgende:
Het zou niet in mij opkomen om mijn dochter Ellie te noemen, ze heet ee-lin (Eline zonder E op t eind)
dus de e heeft een totaal andere klank?!
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Min of meer.quote:Op zondag 25 november 2012 06:57 schreef Wumb het volgende:
Eline kan ook nog Ellie worden, niet dat dat korter is, maar het gebeurt.
[..]
Angèle uitspreken als Anzjel? Op z'n Frans neem ik aan?
Maar de klemtoon ligt op Bas, wat grijs ook al zei. Fien is ook een standaard afkorting van Josephine, ook al begint de naam daar niet mee.quote:Op zondag 25 november 2012 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.
Buitenlandse oorsprong misschien? Bulgarije, Turkije, die regionen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:34 schreef Vlindur het volgende:
Volgens mij heb ik het exemplaartje vandaag ook gezien in zn klas (mooi jonkje) En ik hoop ook dat ze gewoon verkeerd hebben getypt. Die y is al stom genoeg
quote:Op dinsdag 27 november 2012 22:18 schreef Suikertante het volgende:
Hasse en Vika
Hasse en Malin
Hasse en Lina
Zeg Buuf?quote:Op zondag 25 november 2012 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, Bas is toch een vrij standaard afkorting van Sebastiaan.
Ja, maar je zeg geen Astia of Eba. Niet een willekeurige kreep letters maar een klemtoon ofzo
quote:
Dan hopen dat ze getrouwd is met meneer Prins...quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:00 schreef Morretje het volgende:
Ik keek gisteravond 24kitchen, en zag de naam Prins voorbij komen.. En dat was dus een volwassen vrouw.
Ik ken ook Nederlandse mannelijke Kimsquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hasse is in Scandinavië de afkorting van Hans. Een jongensnaam dus. En ik begrijp dat Rune in Nederland ook een naam voor meisjes is. Dat is in het Noorden ook een man. Apart dat zulke namen van geslacht kunnen veranderen zodra ze de grens overgaan. Kim is ook zo'n voorbeeld daarvan.
De naam klopt en de moeder is Bulgaars. Spreekt gewoon uit als K/Christianquote:Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Vlindur het volgende:
Er komt een kindje bij R. in de klas wat Hristyan heet. Hoe in vredesnaam spreek je dat uit?
daar heb ik een broer van!quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dan hopen dat ze getrouwd is met meneer Prins...
[..]
Ik ken ook Nederlandse mannelijke Kims(al zijn ze in de minderheid)
Kim dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:29 schreef twentemeisje het volgende:
Jongensnamen, ik zoek jongensnamen!
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:29 schreef twentemeisje het volgende:
Jongensnamen, ik zoek jongensnamen!
Onze naamquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef twentemeisje het volgende:
Vind ik ook Logi, maar het ook tegelijkertijd ook zo'n populaire naam... Dat vind ik jammer.
maar je meis haar naam is ook populair? dus als je echt een naam enorm mooi vind; denk ik niet dat je je moet laten tegenhouden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef twentemeisje het volgende:
Vind ik ook Logi, maar het ook tegelijkertijd ook zo'n populaire naam... Dat vind ik jammer.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:13 schreef twentemeisje het volgende:
![]()
Wij hadden trouwens Mijs als meisjesnaam. Daar waren we het ogenblikkelijk helemaal over eens!
dat is waar idd, toevallig laatste jaar een aantal keer Saar in mijn direct omgeving tegen gekomen. Vind het overigens wel een heel mooie naam hoorquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:30 schreef twentemeisje het volgende:
MP heeft dan ook een Sarah BJ. Maar het klopt dat Saar veel populairder is geworden de laatste twee jaar. In 2010 werd ie namelijk maar 740x gegeven, vergeleken met bijvoorbeeld Emma die 16726x werd gegeven is dat natuurlijk maar heel weinig!
Komt denk ik door Hasses Simonsdochter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
Hasse is in Scandinavië de afkorting van Hans. Een jongensnaam dus. En ik begrijp dat Rune in Nederland ook een naam voor meisjes is. Dat is in het Noorden ook een man. Apart dat zulke namen van geslacht kunnen veranderen zodra ze de grens overgaan. Kim is ook zo'n voorbeeld daarvan.
jullie naam is prachtigquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:19 schreef Logician het volgende:
[..]
Onze naamis ook populair maar ik ken echt niemand in onze omgeving met die naam, dus hebben zoiets van fuck it
quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:50 schreef Kleurdoos het volgende:
Saar & Ravi
Saar & Levi
Saar & Ruben
Saar & Ties
Saar & Job
Saar & Linus
Saar & Jip
Saar & Polle
Saar & Flip
Saar & Jurre
Saar & Jelle