| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 12:35 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: 1. Australië (18 maart) 2. Maleisië (25 maart) 3. China (15 april) 4. Bahrein (22 april) 5. Spanje (13 mei) 6. Monaco (27 mei) 7. Canada (10 juni) 8. Europa (24 juni) 9. Groot-Brittannië (8 juli) 10. Duitsland (22 juli) 11. Hongarije (29 juli) 12. België (2 september) 13. Italië (9 september) 14. Singapore (23 september) 15. Japan (7 oktober) 16. Zuid-Korea (14 oktober) 17. India (28 oktober) 18. Abu Dhabi (4 november) 19. Verenigde Staten (18 november) 20. Brazilië (25 november) Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: ![]() WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg ![]() Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne ![]() Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna ![]() Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen ![]() Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November *onder voorbehoud van wijzigingen FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2012 De OP is hier te vinden | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 12:39 | |
laatste post vorig topic:Hoop toch van wel, anders moet er een boycot komen richting ES | ||
| vosss | zondag 21 oktober 2012 @ 12:52 | |
| Frijns gaat gewoon winnen en na die test met RBR flikkeren ze Webber uit de auto voor volgend jaar en rijdt Frijns het snot voor de ogen van Vettel. WC 2013 | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 12:53 | |
Laat hij nou niet dezelfde fout maken als Jos en eerst bij STR of Sauber instappen | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 12:56 | |
Vosss is nog niet helemaal nuchter ;-) | ||
| vosss | zondag 21 oktober 2012 @ 13:32 | |
Net wakker he | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 13:47 | |
| Livestream van de Eurocup Megane Trophy, waar Bas Schothorst ook nog kampioen kan worden. Wel bagger kwaliteit en zonder commentaar http://www.ustream.tv/cha(...)57&utm_medium=social Moet Schothorst wel naar voren raken natuurlijk | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 13:53 | |
| ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 14:28 | |
| Als je nog in slaap wilt vallen: het commentaar bij de DTM op rtl7 | ||
| #ANONIEM | zondag 21 oktober 2012 @ 14:31 | |
| Nou Robertson stoot is af, je hebt nog maar 15 minuten dan moet je klaar zijn! | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 14:43 | |
| Eurosport is toch al gestopt met snooker nu, das toch al positief itt gisteren | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 14:49 | |
| Ze zijn zelfs te vroeg :-) Gelukkig hoef k pas half 7 te beginnen vandaag! | ||
| Tarahumara | zondag 21 oktober 2012 @ 15:00 | |
| Spannend | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 15:02 | |
| Go Frijns | ||
| dery1990 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:03 | |
| Goooooo | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:03 | |
| Papa Frijns | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:03 | |
| Robin 3 Bird 6 plaatsen goedgemaakt | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:16 | |
| Waarom gaf Pic nu een tikje tegen Robin. Ga eens weg Stokbroodbakker | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:19 | |
| Heel fijn dat ze dit weekend niks aan die camera doen... Jammer dat Nürburgring er af is. Red Bull ring is toch stukje verder rijden. Dan maar naar Spa :-) | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:21 | |
Meeten!! Ben toch elk jaar daar | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:22 | |
| Wtf? Pas na 20 minuten reclame ??? | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:28 | |
| Fokking druk achter Robin | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 15:36 | |
| Bianchi nu voor Robin .. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:36 | |
| Fuck!!!!!!!! | ||
| Schunckelstar | zondag 21 oktober 2012 @ 15:36 | |
| kampioen | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:36 | |
| Dag Bianchi!!!! | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 15:37 | |
| Bird kampioen. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:37 | |
| Frijns wordt de nieuwe Schumacher! | ||
| King_Merc | zondag 21 oktober 2012 @ 15:37 | |
| Bianch eruit ! | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 15:37 | |
| Yes, Bianchi exit. Jammer dat Robin hierbij plaatsen heeft ingeleverd | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 15:38 | |
| Frijns wordt wel gestraft hiervoor hoor. Bird dus kampioen. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:38 | |
| Hoe dan? Punten van de vorige race afpakken ? | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:39 | |
| Dat was wel heel overmoedig van Frijns | ||
| King_Merc | zondag 21 oktober 2012 @ 15:40 | |
| Frijns raakt nu al z,n punten kwijt ben ik bang.. | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 15:40 | |
Moet-ie wel genoeg punten halen, dus minimaal 4de worden. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:40 | |
| For Sam Bird to become champion……he needs to win, with Frijns finishing no higher than 6th, and Bianchi finishing no higher than 4th.…he needs to finish 2nd, with Frijns finishing no higher than 10th, and Bianchi finishing no higher than 8th. | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 15:40 | |
Mja Bird heeft zo te zien ook te weinig te punten. Jammer, het kampioenschap pakken op deze manier is wel erg bagger. | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:40 | |
| Zo komt Robin wel in een mooi rijtje terecht Senna Prost Schumacher R. Frijns | ||
| THEFXR | zondag 21 oktober 2012 @ 15:42 | |
| frijns zat duidelijk aan de buitenkant van de baan! | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 15:42 | |
| Het was zeker geen Schumacher actie, hij probeerde hem gewoon aan de binnenkant in te halen. Kon alleen zijn lijn niet houden vanwege gebrek aan grip. Niet opzettelijk imho. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:43 | |
| Zit die Da Costa niet stiekem in de RBR5 ofzo? Die gaat best hard die gast! | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:43 | |
Binnenkant | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:44 | |
Zag het wel naar uit ja, maar ik zou toch eens de onboard van Robin willen zien voor de stuurbewegingen. | ||
| THEFXR | zondag 21 oktober 2012 @ 15:46 | |
binnenkant van 2 auto's ja, niet aan de binnenkant van de baan | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 15:46 | |
Beste coureur van de tweede helft van het seizoen. Als hij meteen aan het begin van het seizoen gereden had was hij kampioen geworden. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:47 | |
| Laatste ronde! | ||
| #ANONIEM | zondag 21 oktober 2012 @ 15:49 | |
1996 all over, Villeneuve Formule Renault kampioen 2012! | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:50 | |
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 15:51 | |
| Frijns kampioen, ook al krijgt hij een tijdstraf vanwege dat ongeluk met Bianchi. | ||
| DennisDeBengel | zondag 21 oktober 2012 @ 15:51 | |
| Leek me niet dat hij Bianchi opzettelijk van de baan duwde. Even wachten op onboard beelden van Frijns, dat geeft een beter beeld. | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:52 | |
| Alleen Kubica heeft dat gedaan. (maar dat was ook eerste seizoen) | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:53 | |
Je hebt goed opgelet bij de commentator Ja ik heb ook goed opgelet | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 15:55 | |
| Dat had ik niet van de commentator... | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 15:57 | |
![]() | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 15:59 | |
| Over het seizoen gezien terechte kampioen maar toch wel een naar smaakje. Overigens was die move van Bianchi op Frijns briljant. | ||
| #ANONIEM | zondag 21 oktober 2012 @ 16:01 | |
| Da Costa | ||
| Schunckelstar | zondag 21 oktober 2012 @ 16:01 | |
| haha, meteen naar dat vrouwtje toe met de champagne | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 16:01 | |
| Hehe die Da Costa die direct dat meisje onder spuit (met champagne) | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 16:02 | |
Zelfde zou gelden voor Bianchi of Bird.:) | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 16:04 | |
| Netjes van Frijns en die Bianchi heeft er zelf al zoveel mensen afgereden, weet hij ook eens hoe dat voelt | ||
| Vitalogy | zondag 21 oktober 2012 @ 16:06 | |
Je weet niet eens wat er aan de hand is. Eerst afwachten. | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 16:09 | |
Dat lijkt me duidelijk een overoptimistische move. Niet opzettelijk natuurlijk, voornamelijk omdat hij moest verdedigen, maar Bianchi zou voor hetzelfde hier afgebrand worden. | ||
| Vitalogy | zondag 21 oktober 2012 @ 16:11 | |
Zolang hij niet Bianchi eruit torpedeert heeft hij niks verkeerds gedaan. Daar lijkt het wel op, maar ik vind het opvallend dat Frijns dan geen schade heeft. Edit: Ik kan het iig niet zien wat er gebeurde. | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 16:15 | |
Zoals de Engelse commentator al zei nadat Bianchi zich zoals gisteren bij verremde:
| ||
| LWD-Godius | zondag 21 oktober 2012 @ 16:16 | |
| Beetje vreemd incident. In bocht 1 was hij nog zeer wijs om Bianchi alle ruimte te laten en een paar bochten later doet hij een wanhoopsdaad. Ok, hij werd in de rug ook nog aangevallen door Magnussen (?) misschien dat hij van zijn verdedigingsactie een aanvallende actie wilde maken, maar toch begrijp ik die actie niet helemaal. | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 16:19 | |
Goed verwoord | ||
| vosss | zondag 21 oktober 2012 @ 16:28 | |
| Kut gemist omdat ik met mn nieuwe auto bezig was Beelden van dat incident al te zien ergens? | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 16:32 | |
Met Frans commentaar | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 16:36 | |
| als ik het zo zie dan hield Bianchi bij het insturen de deur wel open ... | ||
| Vitalogy | zondag 21 oktober 2012 @ 16:37 | |
| Ik zal het nog sterker zeggen, hij raakt hem niet. Rijdersfout van Bianchi. | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 16:38 | |
| ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 16:38 | |
Die indruk begin ik ook meer te krijgen hoe vaker ik de beelden bekijk.... | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 16:40 | |
Je ziet zeer duidelijk een wolkje rook op het moment dat ze elkaar raken. | ||
| Vitalogy | zondag 21 oktober 2012 @ 16:42 | |
Nietes!!! | ||
| Tarado | zondag 21 oktober 2012 @ 16:42 | |
Ja achterwielen raken elkaar | ||
| vosss | zondag 21 oktober 2012 @ 16:42 | |
Er komt wel een klein rookpluimpje achter vanaf. Ik denk dat de bandjes elkaar heel licht raken. Who gives a fuck, Frijns kampioen En 2 F1 tests op zak | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 16:44 | |
Volgens mij is dat gewoon wat stof wat opwaait aan de buitenkant van de baan. | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 16:45 | |
| Nu bij de FR2 gebeurt ook weer het een en ander aan botsingen http://www.ustream.tv/channel/formula-tv?lang=es_ES | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 16:47 | |
Nee, dat is pas later, vergeet niet dat Frijns flink op de kerb zat. Bianchi zat op de gewone lijn en werd toen naar buiten gedrongen. | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 16:47 | |
uhuh. Het was dom van Bianchi om zo de deur open te houden. En niet echt slim van Frijns om in het gat te duiken wat snel kleiner zou worden | ||
| sasquatsch | zondag 21 oktober 2012 @ 16:56 | |
Zoals ik het zie: Bianchi laat een gat, waar Frijns induikt en vervolgens door Bianchi de kerb op wordt gedrongen, waardoor hij de bocht niet meer kan houden en tegen Biachi aankomt die van de baan schiet. | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 16:57 | |
Zoiets. Maar het was maar een heel klein gat, en het leek er meer op dat hij die kant op ging om te verdedigen tegen Magnussen. | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 16:59 | |
jup en daarom is het dom van Bianchi dat hij dat gat ook gewoon laat. Imo heeft de Fransman zijn uitvalbeurt aan zichzelf te danken | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 17:00 | |
Waarom doe je dat? | ||
| LWD-Godius | zondag 21 oktober 2012 @ 17:01 | |
| Toen had ik het niet goed gezien maar in de herhaling zie je ook dat het toen al begon met motregenen, op dat gedeelte van de baan. Als je dan even van de lijn gaat dan loop je wel snel richting de grindbak inderdaad. | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 17:03 | |
wat? | ||
| Fir3fly | zondag 21 oktober 2012 @ 17:05 | |
Schrijven alsof het een nieuwsbericht is. Hier mag je gewoon hij zeggen hoor | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 17:05 | |
| En nog een kampioen uit de Benelux | ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 17:06 | |
Oh, maar ik schrijf gewoon zoals ik hier wil schrijven. Denk niet te veel na bij wat ik post | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 17:51 | |
Heb jij al n eigen topic voor je auto? | ||
| Burdie | zondag 21 oktober 2012 @ 17:57 | |
| Hé, maar ff serieus, zullen we het gewoon weer over de formule 1 hebben? | ||
| Sinister-D- | zondag 21 oktober 2012 @ 18:21 | |
nee. Onderzoek naar het incident loopt trouwens nog steeds, althans er is nog geen uitspraak publiek gemaakt.
| ||
| Peterselieman | zondag 21 oktober 2012 @ 20:21 | |
| 25 seconden straf voor Frijns. Hij blijft dus de kampioen | ||
| RJD | zondag 21 oktober 2012 @ 20:50 | |
| En Bianchi wil naar de rechter vanwege het incident. Ben benieuwd. Voorlopig mijn felicitaties aan Frijns. | ||
| Vitalogy | zondag 21 oktober 2012 @ 20:56 | |
Waar lees je dat? | ||
| LWD-Godius | zondag 21 oktober 2012 @ 20:57 | |
| ||
| Burdie | zondag 21 oktober 2012 @ 21:15 | |
| ||
| vosss | zondag 21 oktober 2012 @ 21:22 | |
Nee waarom? | ||
| JohnB52 | zondag 21 oktober 2012 @ 21:45 | |
| Omdat we dan van K-man op ons donder krijgen als we het hier bespreken :p Er is wel n topic met show hier je auto op pta | ||
| #ANONIEM | maandag 22 oktober 2012 @ 01:43 | |
| En van Burdie. Het formule 1 nieuwtjes topic... twee pagina en geen enkele post gaat over F1. | ||
| JohnB52 | maandag 22 oktober 2012 @ 02:00 | |
| Ok, beetje off-topic......: http://www.gpupdate.net/n(...)t-geen-race-in-2013/ | ||
| sasquatsch | maandag 22 oktober 2012 @ 09:15 | |
| Nog meer F1 nieuws dan maar. 'McLaren wil af van Mercedes motor'
| ||
| Tarado | maandag 22 oktober 2012 @ 09:59 | |
Cosworth kopen, kunnen ze de motoren in eigen beheer doen | ||
| Peterselieman | maandag 22 oktober 2012 @ 10:25 | |
| Een zakje geld kan denk ik VW wel overtuigen om de Formule 1 in te gaan. McLaren-Porsche. Klinkt niet gek | ||
| Tarado | maandag 22 oktober 2012 @ 10:42 | |
Of ze dat gaan doen weet ik niet ivm de straatauto van McLaren, niet dat ik die mooi vind, (outdated design) maar wel in het sportwagen segment een concurrent | ||
| Tarado | maandag 22 oktober 2012 @ 11:09 | |
| ||
| sasquatsch | maandag 22 oktober 2012 @ 14:18 | |
| Drie teams hebben tot dusverre de line up voor de Abu Dhabi Young Driver Test bevestigd. Sauber: Esteban Gutierrez, Robin Frijns McLaren: Gary Paffet, Oliver Turvey, Kevin Magnusson Red Bull: Antonio Felix Da Costa, Robin Frijns | ||
| nils7 | maandag 22 oktober 2012 @ 14:21 | |
| McLaren heeft in die straat auto toch ook hun eigen motor liggen... Goed de mercedes nu af kijken en straks zelf bouwen | ||
| Burdie | maandag 22 oktober 2012 @ 14:28 | |
| ||
| Burdie | maandag 22 oktober 2012 @ 14:37 | |
| Krijgen we volgend jaar een Rabobank team in de F1? | ||
| dery1990 | maandag 22 oktober 2012 @ 14:51 | |
Robin Frijns kan nu gelijk de verschillen voelen tussen F1 wagens van twee verschillende teams | ||
| Tarado | maandag 22 oktober 2012 @ 19:06 | |
| Press Release 2012 Concorde Agreement 22/10/2012 For Media Information Purposes - No Regulatory Value. http://www.fia.com/en-GB/(...)ges/f1-concorde.aspx | ||
| beantherio | maandag 22 oktober 2012 @ 20:20 | |
| Circuit of the Americas is gisteren officieel geopend: Vooral die eerste bocht ziet er erg goed uit. | ||
| nils7 | maandag 22 oktober 2012 @ 20:34 | |
| is Frijns trouwens kampioen geworden...? ah ja De line up van Sauber ziet er zo voor 2013 prima uit dacht ik zo | ||
| vosss | maandag 22 oktober 2012 @ 20:41 | |
![]() Foto van de 1.6 V6 Turbo voor 2014 van Renault. Ontwikkeling ligt op schema, al moeten ze nog een hoop dingen doen. | ||
| D. | maandag 22 oktober 2012 @ 20:43 | |
Zenden ze die test nog ergens uit? | ||
| vosss | maandag 22 oktober 2012 @ 20:44 | |
Bernie kennende is dat nergens te volgen. | ||
| JohnB52 | maandag 22 oktober 2012 @ 21:05 | |
Wat is de line up dan? Hulkenberg ok, maar Guetierrez lijkt me niet echt de nieuwe topper ! | ||
| nils7 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:53 | |
| Oh ja... ik was Nico vergeten, was die al bevestigd dan? | ||
| sasquatsch | dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:36 | |
Nee! | ||
| sasquatsch | dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:39 | |
Renault toont nieuwe V6 motor![]() Meer informatie is hier te vinden | ||
| Peterselieman | dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:42 | |
| ziet er erg compact uit | ||
| vosss | dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:27 | |
| Toch ben ik best benieuwd naar hoe dat allemaal gaat klinken. Een straatauto V6 heeft gewoon een mooi geluid vind ik persoonlijk | ||
| sasquatsch | dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:45 | |
Lotus gaat rijden met Nicolas Prost, Davide Valsecchi en Edoardo Mortara | ||
| sasquatsch | woensdag 24 oktober 2012 @ 10:39 | |
Mercedes ontwikkelt 'compleet' nieuwe auto voor 2013
| ||
| vosss | woensdag 24 oktober 2012 @ 11:05 | |
| Hadden ze dat na het eerste jaar maar gedaan; wellicht had de rentree van Der Michael dan een wat minder zuur nasmaakje gehad. Maargoed, we zullen wel zien. | ||
| vosss | woensdag 24 oktober 2012 @ 11:10 | |
| Overigens vind ik dat iemand die verwikkeld is in de titelstrijd op een beslissend moment uit zn auto stapt omdat het regent en daardoor de titel misloopt niet zo heel erg thuis horen in het F1 wereldje. Zijn tijd is geweest en het is een slappe zak gebleken zonder ballen. Hup weg ermee. Met je chipsoren. | ||
| sasquatsch | woensdag 24 oktober 2012 @ 13:32 | |
| En ook Luis Razia en Johnny Cecotto jr zijn bevestigd voor de Abu Dhabi YDT. ze rijden voor Toro Rosso. | ||
| nils7 | woensdag 24 oktober 2012 @ 14:20 | |
In Austin hebben ze een fietspad aangelegd langs het circuit![]() | ||
| Googolplexian | woensdag 24 oktober 2012 @ 21:14 | |
| Kavellijst https://www.bva-auctions.com/auction/lot/6267 | ||
| #ANONIEM | donderdag 25 oktober 2012 @ 02:35 | |
Vet en dan gaat Armstrong daar fietsen en wie hem raakt krijgt extra punten voor het wk? | ||
| Tarado | donderdag 25 oktober 2012 @ 07:47 | |
Als hij goed geprepareerd is houden ze hem niet bij | ||
| Tarado | donderdag 25 oktober 2012 @ 10:26 | |
| ||
| JohnB52 | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:25 | |
| Dat de Formule 1 in Nederland volgend jaar niet langer bij RTL7 te zien is maakte RTL Nederland al eerder bekend. RTL zal geen nieuwe poging wagen om de uitzendrechten voor 2013 te bemachtigen en doet niet mee in de biedingsprocedure. Na aanleiding van deze berichten werd duidelijk dat Sport1 druk in onderhandeling is met de FOM om de rechten vanaf 2013 te bemachtigen. Mocht dit lukken dan verdwijnt de Formule 1 achter de decoder in Nederland, maar zover blijkt het nog lang niet. Niet alleen Sport1 maar ook SBS6 waagt een poging om de uitzendrechten in handen te krijgen, zo kunnen wij exclusief melden. Diverse bronnen melden aan onze redactie dat SBS6 tegen Sport1 strijd om de uitzendrechten in Nederland. Sport1 was eerder al duidelijk over haar ambities, SBS6 liet het in het luchtledige en deed vaag over de situatie. Waar vorige week een woordvoerster nog vertelde 'dat alle mensen die hierover gaan in Cannes zijn vanwege het entertainment festival' werd er deze week na wat aandringen toch anders gereageerd. Daaruit kunnen we opmaken dat SBS6 geen ruchtbaarheid wil geven aan de huidige situatie en het meebieden op de rechten. De woordvoerster van SBS6: "Ik kan niemand vinden momenteel die mij meer kan vertellen of wij daar iets mee doen." Uiteindelijk kwam de verklaring: "Ik heb het nagevraagd bij de betreffende mensen die over sport gaan maar het enige wat zij momenteel willen verklaren is 'geen commentaar'." Het zal de komende weken dus afwachten geblazen worden voor de Nederlandse fans, maar het is nog allerminst zeker dat de rechten bij Sport1 terecht komen, nu ook SBS6 zich heeft gemeld. http://www.f1today.net/nl(...)mule-1uitzendrechten | ||
| vosss | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:29 | |
| Als we dan maar niet weer die Kwijlenbalk krijgen. Hoe heet ie ook alweer. Edward ofzo. | ||
| vosss | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:32 | |
| Ow wacht even, die zit juist bij Sport 1 nu lees ik. Ik dacht dat die klootviool nog bij SBS zat. Nouja als we hem dus maar niet krijgen | ||
| Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:36 | |
| Formule 1 op de campingzender is ook niet alles ... | ||
| vosss | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:37 | |
Achter de decoder of op SBS en maar een handjevol op de BBC. Het wordt hoe dan ook huilen met de pet op volgend jaar voor ons | ||
| Tarado | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:39 | |
Ik heb al Sport1 dus van mij mag dat, laatst op RTL DLD gekeken, als er mensen zijn die de BBC biased vinden, ik vond die Duitsers 3 keer erger + irritante reclame. | ||
| vosss | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:41 | |
| Duitsers zijn sowieso erg, dus dat is voor mij geen optie, hoewel ik prima Duits spreek | ||
| Tarado | donderdag 25 oktober 2012 @ 17:45 | |
Als dat de enige gratis optie blijft als de BBC niet uitzendt zal ik er toch aan moeten wennen, of ik moet een keertje uitvinden hoe ik dat met de mediaplayer doe | ||
| #ANONIEM | donderdag 25 oktober 2012 @ 18:56 | |
Geen reclameblokken tijdens de race, Plooij weer in de pitstraat en Frijns op pole position wat wil je nog meer? | ||
| vosss | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:10 | |
Bier en tieten erbij en je hebt elke GP een droomweekend Alleen die Edward kuilenbarg kan ik niet uitstaan, maargoed, die zit schijnbaar nu bij Sport1. | ||
| Peterselieman | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:11 | |
iemand naast Olav om hem in toom te houden en zijn fouten te corrigeren Oh en de wedstrijden op Veronica. De naam SBS6 en Formule 1 bekt niet lekker | ||
| #ANONIEM | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:30 | |
Doornbos heeft dat weleens gedaan, volgens mij op Silverstone een jaar of 5 geleden? | ||
| sasquatsch | donderdag 25 oktober 2012 @ 19:53 | |
Volgend jaar mogelijk Grand Prix van Frankrijk op Paul Ricard
| ||
| SjaakVilleneuve | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:16 | |
| Gewoon naar Sport 1, mits ook echt alles live is! ( vrije trainingen & co ) | ||
| SjaakVilleneuve | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:18 | |
![]() | ||
| Sinister-D- | donderdag 25 oktober 2012 @ 20:54 | |
ik weet niet of ik bij Kai Ebel '' | ||
| #ANONIEM | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:15 | |
Toch weer het vingertje.![]() Best sector times: S1: 42.320 Lewis Hamilton S2: 23.369 Sebastian Vettel S3: 21.717 Sebastian Vettel Combined laptime: 1:27.406 Robin Frijns in line for long-term Sauber F1 deal http://www.autosport.com/news/report.php/id/103708 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:24:01 ] | ||
| Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:26 | |
| Goed nieuws voor Robert Doornbos in de zaak die dor Harry Muermans tegen hem aangespannen is. Hof vernietigt faillissement coureur Doornbos | ||
| vosss | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:51 | |
| Frijns bij Sauber zou wel tof zijn | ||
| #ANONIEM | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:54 | |
| Verkeerde topic! [ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 10:57:45 ] | ||
| Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:55 | |
| andere topic, Nober | ||
| sasquatsch | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:21 | |
Een analyse van het probleem bij Ferrari, door Gary Anderson
| ||
| Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:32 | |
| goeie analyse. Het komt er op neer dat Ferrari die nieuwe grotere windtunnel asap moet bouwen en dan moet kalibreren. Het is te hopen dat de gegevens dan wel kloppen | ||
| vosss | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:37 | |
En het lullige is dat je daar eigenlijk pas echt in de praktijk achter komt | ||
| Peterselieman | vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:49 | |
jup, maar door een bestaand model te gebruiken kun je met alle gegevens die je ter beschikking hebt wel een heel eind komen. De praktijkgegevens heb je dan immers al | ||
| nils7 | vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:24 | |
Zeker... als ik dat zo zie heeft ie dezelfde staat van dienst als Vettel. | ||
| sasquatsch | vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:17 | |
Beter, Vettel heeft maar 1 junior titel (Formule BMW). Frijns heeft er drie. | ||
| Tarado | woensdag 31 oktober 2012 @ 10:09 | |
| ||
| Sinister-D- | woensdag 31 oktober 2012 @ 19:08 | |
En daarop aanvullend
| ||
| vosss | vrijdag 2 november 2012 @ 15:57 | |
Juist ja. Alles moet goedkoper, budgetplafond en weet ik het wat, maar de teams moeten de kas wel meer spekken Ik zie de nodige overeenkomsten met het plan voor het zorgstelsel waar Caterham, HRT en Marussia de teams met een uitkering zijn en Ferrari en Red Bell en consorten de teams met meer dan 70K per jaar | ||
| RJD | zondag 4 november 2012 @ 11:25 | |
| Vettel start vanuit de pitstraat. Hij had aan het eind van de kwalificatie te weinig brandstof in zijn wagen en is dus uit de uitslag geschrapt. Mooi dom van het team. Balen, maar wel interessant voor het kampioenschap. | ||
| sasquatsch | maandag 5 november 2012 @ 11:26 | |
Nee, is een verkapte vorm van belasting. Achtergrond is dat de FIA ook een deel (3%) van de TV inkomsten en dergelijke wil hebben aangezien ze voor een groot deel ook de regelgeving vaststellen en handhaven. Ecclestone wilde niet verder gaan dan 1,5% en zei tegen de FIA dat ze de rest maar bij de teams moesten halen omdat die de helft van de tv inkomsten krijgen, met deze regeling als gevolg. | ||
| Weltschmerz | maandag 5 november 2012 @ 12:51 | |
Laat ze dat dan een keer goed doen, het was weer een zooitje afgelopen weekend. | ||
| sasquatsch | maandag 5 november 2012 @ 12:55 | |
| Volledige line up van de Young Driver Testen deze week: Red Bull Racing Dinsdag: Antonio Felix da Costa Woensdag: Antonio Felix da Costa Donderdag: Robin Frijns Vodafone McLaren Mercedes Dinsdag: Kevin Magnussen (ochtend), Gary Paffett (middag) Woensdag: Gary Paffett (ochtend), Oliver Turvey (middag) Donderdag: Oliver Turvey (ochtend), Kevin Magnussen (middag) Lotus F1 Team Dinsdag: Nicolas Prost Woensdag: Edoardo Mortara Donderdag: Davide Valsecchi Sauber F1 Team Dinsdag: Robin Frijns Woensdag: Esteban Gutierrez Donderdag: Esteban Gutierrez Scuderia Toro Rosso Dinsdag: Luiz Razia Woensdag: Johnny Cecotto Jr. Donderdag: Luiz Razia Caterham F1 Team Dinsdag: Giedo van der Garde Woensdag: Giedo van der Garde Donderdag: Alexander Rossi De andere teams hebben al eerder hun Young Driver testen gehad op Magny Cours en Silverstone. | ||
| Fiorano | maandag 5 november 2012 @ 13:12 | |
| Die Prost, zit die er in wegens z'n naam of z'n talent? | ||
| JohnB52 | maandag 5 november 2012 @ 13:28 | |
| Zal t vast wel ergens verdiend hebben? | ||
| RingBewoner | maandag 5 november 2012 @ 13:33 | |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolas_Prost Niet echt dus. | ||
| Tarado | maandag 5 november 2012 @ 13:44 | |
Zal wel met Total te maken hebben, die hadden altijd een goede relatie met papa | ||
| JohnB52 | maandag 5 november 2012 @ 14:26 | |
| http://fr.wikipedia.org/wiki/Nicolas_Prost NL wiki is niet actueel | ||
| sasquatsch | maandag 5 november 2012 @ 14:34 | |
De engelse is nog beter. En wat er (nog) niet in staat is dat hij dit jaar 4de is geworden in de World Endurance Championship met de Rebellion LMP1 (in Lotus kleuren). | ||
| Tarado | maandag 5 november 2012 @ 14:41 | |
| Ik weet niet of dit wel zo handig is 'Bij Red Bull word je als een hond behandeld' MAASTRICHT - Robin Frijns doet maar meteen een opmerkelijke bekentenis. ''Ik heb al twee keer nee gezegd tegen Red Bull." Door: ANP | ||
| GotenSSJ | maandag 5 november 2012 @ 14:48 | |
| Young Driver test en dan met Gary Paffett aan komen zetten | ||
| Sinister-D- | maandag 5 november 2012 @ 18:48 | |
Mclaren heeft dan ook eerlijk toegegeven dat ze hem inzetten voor ontwikkeling | ||
| Katlaah | dinsdag 6 november 2012 @ 08:50 | |
WTF, die man is geweldig. Horner vraagt of Newey volgas door Woodcut ging, Newey moet even nadenken en zegt dan Ja. Horner: "Oh God!" | ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 09:47 | |
| ||
| sasquatsch | dinsdag 6 november 2012 @ 10:05 | |
Tijden van de ochtendsessie:
| ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 12:33 | |
| ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 12:45 | |
| 1.44,5 nu voor hem | ||
| Fir3fly | dinsdag 6 november 2012 @ 13:03 | |
Wel erg sloom vergeleken met Felix da Costa, rijdt die op zachte banden ofzo? | ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 13:05 | |
Dat zal wel, blijft moeilijk vergelijken natuurlijk omdat ze allemaal een ander programma afwerken, voornaamste voor hem is om indruk op Sauber te maken. | ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 13:08 | |
| precies. Het gaat erom dat je een leercurve laat zien en dat je goede feedback aan het team geeft. Tijden zeggen daarom veel minder. | ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 13:37 | |
opvallend dat laatste zinnetje. je kunt het uitleggen als dat hij dichtbij een contract bij Sauber is | ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 13:42 | |
| ||
| Hansjoh | dinsdag 6 november 2012 @ 14:09 | |
Die reed op zachte banden ja, Frijns nu ook, snelste tijd 1.43,775 nu. | ||
| sasquatsch | dinsdag 6 november 2012 @ 15:03 | |
Tijden van vandaag:
| ||
| JohnB52 | dinsdag 6 november 2012 @ 15:07 | |
Of hij moet morgen nog n dag... | ||
| nils7 | dinsdag 6 november 2012 @ 15:07 | |
Redelijke tijd van Robin aangezien Kamui langzamer was in FP3. | ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 15:14 | |
Frijns mag donderdag weer. Dan voor Red Bull Racing | ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 15:15 | |
is denk ik redelijk vergelijkbaar, want Frijns heeft volgens Sauber niet in kwalificatiemodus gereden | ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 15:48 | |
| ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 15:50 | |
dat kan beter. Komt uit mijn mailbox | ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 15:54 | |
| ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 16:00 | |
| F1 testing: Sauber pleased with Robin Frijns test debut By Glenn Freeman Tuesday, November 6th 2012, 14:14 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/104082 | ||
| nils7 | dinsdag 6 november 2012 @ 16:09 | |
Ja daarom pakte ik ook FP3 | ||
| sasquatsch | dinsdag 6 november 2012 @ 16:32 | |
Staat ook op de site van Sauber. En dit zegt Giedo over zijn dag:
| ||
| Tarado | dinsdag 6 november 2012 @ 16:55 | |
| Tony Fernandes to step down as team principal of Caterham By Jim Holder and Jonathan Noble Tuesday, November 6th 2012, 15:15 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/104084 | ||
| #ANONIEM | dinsdag 6 november 2012 @ 18:39 | |
Pérez en Kobayashi waren sneller in FP2 dan in FP3 met die 1:43.775 geeft Frijns maar eentiende toe op Kobayashi. Sauber's snelste tijden in FP: 1:43.106 Pérez 1:43.689 Kobayashi Robin had waarschijnlijk wel een 1:42'er kunnen rijden maar laat hem dat donderdag maar proberen. | ||
| Sinister-D- | dinsdag 6 november 2012 @ 19:38 | |
Is die Son of a Prost zo'n lange kerel, of heeft de Lotus zo'n kleine cockpit. Normaal steek je tegenwoordig toch niet meer zo ver boven de randen uit ![]() ''Nee joh. Ik zei toch 3 bier!'' ![]() | ||
| Breaker.Faker | dinsdag 6 november 2012 @ 19:44 | |
| Ik hoop dat Frijns in 2013 test coureur wordt bij Sauber. Kan hij lekker een jaar ervaring op doen. Ik ben bang als hij gelijk in de f1 komt dat het een Jos Verstappen verhaal wordt. | ||
| Sinister-D- | dinsdag 6 november 2012 @ 19:50 | |
Dat ligt er natuurlijk aan wie zijn teamgenoot zou zijn | ||
| Peterselieman | dinsdag 6 november 2012 @ 20:20 | |
lijkt bijna alsof Prost op een kussentje zit Prost is namelijk 1,69 meter lang, terwijl Kimi (1,75 meter) en Grosjean (1,80 meter) groter zijn | ||
| RingBewoner | dinsdag 6 november 2012 @ 20:53 | |
Maar de vraag is natuurlijk, wie volgt hem op? Briatore? | ||
| Sinister-D- | dinsdag 6 november 2012 @ 21:14 | |
jah! maar die had daar toch een verbod voor. Dacht dat je als teambaas ook een soort licentie moest hebben, en dat ze die van hem hadden ingetrokken. Ook al had de rechtbank de ban nietig verklaard. | ||
| Kleffe_Dop | dinsdag 6 november 2012 @ 21:22 | |
Gevalletje stoeltje niet optimaal denk ik. Het komt regelmatig voor dat ze op het laatste moment nog iets fabriceren. | ||
| vosss | dinsdag 6 november 2012 @ 21:48 | |
Voor zover ik me kan herinneren mocht ie gewoon teambaas worden toch? | ||
| Schunckelstar | dinsdag 6 november 2012 @ 22:02 | |
of stoddart | ||
| Sinister-D- | dinsdag 6 november 2012 @ 22:35 | |
dat weet ik dus niet meer. Staat me zoiets bij dat ie geen leidinggevende fuctie meer mocht bekleden. Maar daar ben ik niet zeker van Edit: nee dus. Volgems Wiki mag ie vamaf volgend jaar weer fulltime werkzaam zijn in de f1. Zullen wel hersenspinsels van een inconsistente gedachte zijn waar ik vanalles met de mantel der liefde probeer te bedekken [ Bericht 18% gewijzigd door Sinister-D- op 06-11-2012 22:41:45 ] | ||
| vosss | dinsdag 6 november 2012 @ 22:51 | |
Dat lees ik op de limburger.nl | ||
| vosss | dinsdag 6 november 2012 @ 23:04 | |
Ouwe gek | ||
| Beach | dinsdag 6 november 2012 @ 23:09 | |
Zag het al op de BBC, jammer dat er hooguit 5 sec van het rijden te zien is. | ||
| RingBewoner | dinsdag 6 november 2012 @ 23:45 | |
Stoddart, die was ik al bijna vergeten. Wat doet die tegenwoordig eigenlijk?? | ||
| RingBewoner | dinsdag 6 november 2012 @ 23:46 | |
Volgens mij mocht hij tot 2012 niet meer in de paddock komen en tot 2013 geen teambaas zijn. Dus het zou kunnen. | ||
| RingBewoner | dinsdag 6 november 2012 @ 23:47 | |
| Hatsaflats, http://nl.wikipedia.org/wiki/Flavio_Briatore Kopje schorsing. In 2012 weer actief worden in racerij en in 2013 weer in de F1, ik zie mogelijkheden. Ik zou het erg tof vinden!! | ||
| wimderon | woensdag 7 november 2012 @ 00:22 | |
![]() | ||
| #ANONIEM | woensdag 7 november 2012 @ 02:26 | |
![]() Le Professeur? Beschadigde voorvleugel, daarom moest die dus vervangen worden. | ||
| Tarado | woensdag 7 november 2012 @ 10:12 | |
End of Morning Session in Abu Dhabi ![]() | ||
| #ANONIEM | woensdag 7 november 2012 @ 10:20 | |
| Is dit eigenlijk al gepost? Kennelijk is Tooned geen sponsor maar een cartoon van Alexander Armstrong voor McLaren. Dit jaar het eerste seizoen met 12 episodes en in de achtste zat Nyck de Vries... 8. Lecture Circuit Nyck de Vries has arrived at the McLaren Technology Centre but Professor M can't find him. He finally finds him admiring the McLaren hall of fame. He shows Nyck Alain Prost, Ayrton Senna, James Hunt and Jenson. Nyck wants to meet him but Jenson is doing charity work but his car was around. Unfortunately, he is too small to drive it but Professor M gives him 4 hours of lecturing. Nyck then sneaks off to bring his cardboard avatar and he gets in Jenson's car and drives off. He causes chaos on the A 320 road until he arrives at a burger place called Gerhard's Burgers. He orders a Cheeseburger and drives off until he bumps into Jenson, who is helping an old lady cross the road. Jenson drives the car back to the technology centre. Professor M lifts up his glasses and Nyck runs in and lies he was taking everything in. Professor M and Nyck are walking until they see Jenson. Guest Star : Nyck De Vries as himself Absent: Lewis Hamilton as Lewis http://en.wikipedia.org/wiki/Tooned [ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 10:43:07 ] | ||
| nils7 | woensdag 7 november 2012 @ 12:06 | |
Zie je die voorvleugel nou niet zwaar doorbuigen?/herstel: neus hahaha | ||
| JohnB52 | woensdag 7 november 2012 @ 13:44 | |
| http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2012/11_november/121107_schumacher_redt_marussia.xml | ||
| sasquatsch | woensdag 7 november 2012 @ 14:45 | |
| De tijden van vandaag: 1. Antonio Felix da Costa – Red Bull Racing – 1:42.679 2. Oliver Turvey – McLaren – 1:43.176 3. Edoardo Mortara – Lotus – 1:43.418 4. Esteban Gutierrez – Sauber – 1:43.485 5. Gary Paffett – McLaren – 1:43.771 6. Johnny Cecotto junior – Scuderia Toro Rosso – 1:44.569 7. Giedo van der Garde – Caterham – 1:45.106 | ||
| PennyWise84 | woensdag 7 november 2012 @ 14:55 | |
Glock heeft Schumacher er voorbij gelaten? Bitch please | ||
| Marcoss | woensdag 7 november 2012 @ 15:00 | |
| Gutierrez sneller dan Frijns dus? | ||
| Peterselieman | woensdag 7 november 2012 @ 15:05 | |
jup, slechts 0,3 seconden. Wat ik zo snel lees was het programma vergelijkbaar met gister, dus de tijden ook. Gutierrez heeft veel meer ervaring met een F1-bolide, dus Robin heeft het imo gewoon goed gedaan. Had hij de foutjes niet gemaakt dan was hij denk ik sneller geweest dan Gutierrez die naar eigen zeggen nog niet het zelfvertrouwen heeft om nog sneller te gaan. | ||
| sasquatsch | woensdag 7 november 2012 @ 15:11 | |
Dit is wat Gutierrez zegt:
| ||
| sasquatsch | woensdag 7 november 2012 @ 15:14 | |
En dit is wat Giedo zegt over dag 2:Dus hij rijdt niet de FP1 in Austin volgende week. | ||
| PennyWise84 | woensdag 7 november 2012 @ 15:20 | |
lijkt me logisch gezien dat geen enkele rijder die baan kent. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 16:18 | |
Ja klinkt allemaal leuk, maar ik denk dat je beter kan zeggen zoals Frijns het deed. Jongens ik maakte een foutje daar, als ik dat niet had gemaakt had ik iets sneller geweest. Dan leg je meteen de bal bij jezelf door je fout toe te geven in plaats van te zeggen ja ik vertrouw de auto nog niet genoeg en het af te schuiven. In de F1 moet je ballen tonen imo en met deze opmerkingen toonde Frijns imo in elk geval over een groter paar te beschikken door gewoon de grens op te zoeken en er net iets overheen te gaan in plaats van een marge onder je grens pakken. Pluspunten voor Frijns imo | ||
| Tarado | woensdag 7 november 2012 @ 16:32 | |
Nou, als je daar al punten voor krijgt, het gaat er gewoon om wat voor indruk hij heeft gemaakt bij het team van Sauber en wat hij morgen bij RBR weer laat zien. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 16:42 | |
Ik vind dat je dus een betere indruk achter laat als er 2 testen en je bent 2de op 0,3 en zegt dat je een foutje maakte en zonder dat foutje nog wel iets sneller geweest was. Dat komt op mij in elk geval een stuk positiever over dan eerste zijn op slechts 0,3 seconde en dan zeggen ja in die en die bocht durfde ik niet voluit te gaan want ik heb het vertrouwen (nog) niet. In het eerste geval ben je gewoon zo hard als het kon gegaan, zonde kamikazeacties uit te halen dan. In het tweede geval heb je je grens niet opgezocht. Zo iemand hoef ik niet in de F1 persoonlijk en al was het alleen maar omdat Frijns onze landgenoot is hoop ik dat de dame en heren er bij Sauber net zo over denken | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 16:43 | |
![]() Daar ook goed te zien | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 16:44 | |
| Benieuwd of we daar nog iets van horen. Lijkt wel compleet van rubber gemaakt te zijn dat voorste stuk Als het binnen de regeltjes valt, respect voor de vinding. Als het erbuiten valt, foei!!! | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 16:50 | |
| Overigens denk ik dat als meneer Slim nog met wat flappen wappert dat ze gewoon hoe dan ook die Mexicaan erin zetten en niet Frijns. Frijns neemt niets mee. Die Mexicaan de rijkste man ter wereld. Dat is (letterlijk) een wereld van verschil. | ||
| Peterselieman | woensdag 7 november 2012 @ 16:53 | |
maar dat is voor Frijns niet erg. Het kan andere coureurs bij Sauber buiten de deur houden, zodat mocht Frijns derde coureur worden hij volgend jaar het kunstje af kan kijken. Ook zal hij dan wel enkele malen mogen rijden. Daarna zal het de bedoeling zijn om een racezitje te bemachtigen. | ||
| Katlaah | woensdag 7 november 2012 @ 17:25 | |
Nou, zo zou je dus wel een voorvleugel kunnen hebben die niet teveel doorbuigt, maar als de neus dan 1 cm zakt heb je alsnog hetzelfde effect, echter wel binnen de regels... | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 18:08 | |
Dat is dus maar de vraag. | ||
| Tarado | woensdag 7 november 2012 @ 18:33 | |
Je trekt teveel conclusies uit niets | ||
| RingBewoner | woensdag 7 november 2012 @ 18:40 | |
Maar wat zijn de regels? De vleugel mag niet flexibel zijn, maar dit is niet de vleugel. | ||
| Sinister-D- | woensdag 7 november 2012 @ 18:47 | |
Die vlieger gaat niet helemaal op Vosss Je zegt het zelf Je zegt zelf dat dat de rijder #2 de grens heeft opgezocht, en #1 sneller kon maar niet deed omdat ie de wagen nog niet kent. Maar alles draait er natuurlijk om hoeveel tijd ze hebben laten liggen, en dat kun je natuurlijk niet gissen, daar heb je telemetrie voor nodig. Niet dat ik er iets aan zou hebben, kan die dingen toch niet lezen | ||
| Sinister-D- | woensdag 7 november 2012 @ 18:48 | |
Nee, aerodynamische onderdelen mogen niet flexibel zijn. En de neus valt neem ik aan ook onder earo-onderdelen, aangezien deze ook wind geleiden/herleiden naar de onder- en bovenkant van de wagen. Edit: sterker nog, de regels praten over bodywork, en geen earo-onderdelen. Zoals ik het lees, mag er 80cm voor de voorwielen géén 2cm buiging in zitten. http://argent.fia.com/web(...)ONS%2009-03-2012.pdf [ Bericht 22% gewijzigd door Sinister-D- op 07-11-2012 18:54:59 ] | ||
| RingBewoner | woensdag 7 november 2012 @ 18:54 | |
-knip- Wilde hetzelfde posten. Daarmee zeg ik dat het verboden is. | ||
| Sinister-D- | woensdag 7 november 2012 @ 19:02 | |
Dat ligt eraan, als dat ding niet doorbuigt als er 100 kilo op gelegd wordt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat die vent eventjes 100k op die neus aan het drukken is in de GIF met zijn handje | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 19:17 | |
Ik neem aan dat ze die load er aan de bovenkant opzetten. Hij trekt aan de onderkant. Dat is een wezenlijk verschil | ||
| RingBewoner | woensdag 7 november 2012 @ 19:17 | |
Daarom dus. Hoe vaak doet de FIA eigenlijk zo'n controle? | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 19:17 | |
Ik trek geen conclusies; ik ventileer mijn mening. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 19:18 | |
Voor het grote geld van Carlos. | ||
| Sinister-D- | woensdag 7 november 2012 @ 19:34 | |
Met zijn linkerhand lijkt ie de boel ook naar onderen te drukken. Die bedoelde ik. En als de boel bij de linkercamera (dus de monteur zijn rechterhand) met minder als <100k naar boven getrokken kan worden, lijkt me toch dat hetzelfde gebeurt aan de rechtercamera als ze er <100k naar onderdrukken. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 19:45 | |
| Ik zou het niet weten. Ik werk niet bij Red Bull | ||
| wimderon | woensdag 7 november 2012 @ 19:58 | |
| Verschillende kenners die zich erover uitgesproken hebben middels een technische analyse komen allemaal tot de conclusie dat er volgens hen niets illegaals aan is. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 20:28 | |
| Vraag 1: Wie zijn die kenners? Vraag 2: Welke technische analyse? | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 20:35 | |
Alsof ze daar ook maar enig idee hebben waarom die Race of Champions ooit in het leven geroepen is. | ||
| wimderon | woensdag 7 november 2012 @ 20:54 | |
Bijvoorbeeld AMuS: http://www.auto-motor-und(...)fregung-6054184.html En deze analyse is ook vrij goed te begrijpen. http://somersf1.blogspot.(...)-red-bulls-fall.html | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 20:58 | |
Dat klinkt leuk. Tot je dit ziet: ![]() Volledig intacte vleugel en neus en dus voordat hij dat piepschuim bord raakte. | ||
| LWD-Godius | woensdag 7 november 2012 @ 21:02 | |
| Toen ik zat een paar dagen geleden ook al aankaartte verklaarde iedereen me nog voor gek en zeiden ze dat het buigen van de neus bij elk chassis voorkomt | ||
| Peterselieman | woensdag 7 november 2012 @ 21:07 | |
hoe stijf het ook is buiging zit er altijd in, maar de mate waarin het buigt is bij de Red Bull extremer dan bij de andere bolides | ||
| wimderon | woensdag 7 november 2012 @ 21:09 | |
Dan moet je die tweede maar lezen, daarin staat een mogelijke verklaring gegeven voor hoe dat werkt en binnen de huidige regels valt. | ||
| Sinister-D- | woensdag 7 november 2012 @ 21:21 | |
Nee hoor, ik steun(de) je ook ![]() | ||
| Vitalogy | woensdag 7 november 2012 @ 21:28 | |
| Gutuirez heeft zich niet echt onderscheiden tov Frijns. Okay hij is iets, verwaarloosbaar, sneller, maar dat hoort hij ook te zijn. Omdat het niet zijn 1e keer in een F1 auto is. Hij kent het circuit, tenminste hij hoort het te kennen. En het is inmiddels de tweede dag testen, het circuit hoort ook sneller te worden. Als Gutuirez wel snel kan zijn over 1 ronde en die tijd gewoon een goed rondje is dan heeft Frijns het heel erg goed gedaan. Maar goed koffiedik kijken. Maar laat het dan even gelijkspel zijn. Waar kijk je dan naar? Robin Frijns is de afgelopen drie seizoenen kampioen geworden. Esteban Gutuirez is nu inmiddels twee jaar testrijder bij Sauber. Waar is zijn progressie? Voor mij zou het een makkelijk keuze worden. Sponsormiljoenen voor Gutuirez? Volgens mij lift hij mee met het succes van Sergio en valt het sponsorgeld wat men bereid is in hem te investeren uiteindelijk wel tegen. | ||
| vosss | woensdag 7 november 2012 @ 21:33 | |
Ja een plausibele verklaring van iemand die een verhuurbedrijfje runt en comments geeft op F1 omdat hij veel onwaarheden ziet. Waarom denkt hij alle waarheid in pacht te hebben? Ik denk dat we er het laatste nog niet over gehoord hebben in elk geval. Misschien dat het met de huidige regels een maas in de wet is; feit is dat de regels bedoeld zijn om dit soort fratsen tegen te gaan. | ||
| THEFXR | woensdag 7 november 2012 @ 21:48 | |
| Als wij die flex al zien, dan zeker de andere teams en die kunnen dan een protest indienen! | ||
| #ANONIEM | woensdag 7 november 2012 @ 21:49 | |
Giampaolo Dall'Ara: "Obviously we know Esteban a lot better than we knew Robin before yesterday, and he is also quite familiar with the team and the track. This helps for some procedures and communication but, nevertheless, he isn’t in the car every day. Again he did a good and reliable job for us. We basically ticked off everything from today’s job list. In the morning and early afternoon the focus was on aero work with a set up change over the lunch break. Later in the afternoon we repeated the programme we did yesterday with Robin, giving Esteban a set of medium compound tyres as well as a set of softs. In the end he did a high fuel run on medium tyres. For tomorrow we have some brake testing and suspension work on the list." [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2012 21:49:52 ] | ||
| nils7 | donderdag 8 november 2012 @ 08:51 | |
Jeuh![]() | ||
| Tarado | donderdag 8 november 2012 @ 09:30 | |
| ||
| sasquatsch | donderdag 8 november 2012 @ 11:17 | |
Tijden van vanochtend:
| ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 11:29 | |
| Benieuwd wat ie vanmiddag voor tijd rijdt. Overigens lijkt Magny Cours volgend jaar door te gaan. | ||
| Peterselieman | donderdag 8 november 2012 @ 11:32 | |
| je moet niet op tijden letten maar op het programma dat afgewerkt wordt. In dat perspectief bekijkend is het logisch dat hij een stuk langzamer is dan Felix da Costa die de afgelopen dagen de Red Bull bestuurde | ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 11:33 | |
| Ja dat weet ik ook wel, maar meestal worden ze 's middags toch allemaal wel even naar buiten gestuurd om wat snellere rondjes neer te zetten. | ||
| Peterselieman | donderdag 8 november 2012 @ 11:34 | |
| uhuh, maar ik kan me ook voorstellen dat Red Bull dat niet doet, vanwege de uitspraken die Robin over het team gedaan zou hebben | ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 11:34 | |
Die zijn niet gedaan en zn manager heeft contact gehad met Red Bull daarover. | ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 11:34 | |
| ||
| sasquatsch | donderdag 8 november 2012 @ 11:37 | |
En misschien ook wel om Felix Da Costa (uit de eigen opleiding) goed over te laten komen. | ||
| Tarado | donderdag 8 november 2012 @ 11:38 | |
Zoiets ja | ||
| Peterselieman | donderdag 8 november 2012 @ 11:39 | |
klopt, maar het beeld blijft wel hangen en dat ja | ||
| Tarado | donderdag 8 november 2012 @ 11:44 | |
![]()
| ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 12:41 | |
Zou leuk zijn. Wel een achterhoede team natuurlijk, maar een Nederlander in de F1 is altijd goed | ||
| sasquatsch | donderdag 8 november 2012 @ 12:48 | |
Staat al op Fok! Sport. en in het silly season topic | ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 13:06 | |
| Ik zag het. Maargoed, ik vond het ook wel een nieuwtje, hoewel het natuurlijk eik in het silly topic moet | ||
| vosss | donderdag 8 november 2012 @ 13:26 | |
| Cyril Abiteboul is per direct nieuwe teambaas van Caterham. | ||
| Hansjoh | donderdag 8 november 2012 @ 13:42 | |
| Frijns staat ondertussen op P1 met 1.42.827 Begint er op te lijken! | ||
| #ANONIEM | donderdag 8 november 2012 @ 13:43 | |
Waar zie je dat? | ||
| Hansjoh | donderdag 8 november 2012 @ 13:46 | |
1:41.5 is niet realistisch. Ze zullen hem niet met quali hoeveelheid benzine naar buiten sturen om sneller dan Da Costa te zijn. Kan ik mij niet voorstellen. 1:42.5 zou al heel netjes zijn! Via via, schijnt een app voor te zijn om te volgen. | ||
| Hansjoh | donderdag 8 november 2012 @ 13:48 | |
| Frijns nu 2e, Valsecchi naar 1.42.677. | ||
| Tarado | donderdag 8 november 2012 @ 14:42 | |
Ik weet het niet, maar die bron van jou met 1:42.8? Unofficial Thursday test times from Yas Marina: 1. Davide Valsecchi, Lotus, 1m 42.677s, 86 Laps 2. Kevin Magnussen, McLaren, 1m 42.827s, 51 Laps 3. Esteban Gutierrez, Sauber, 1m 43.093s, 80 Laps 4. Robin Frijns, Red Bull, 1m 43.233s, 53 Laps 5. Oliver Turvey, McLaren, 1m 43.604s, 44 Laps 6. Luiz Razia, Toro Rosso, 1m 45.286s, 68 Laps 7. Alexander Rossi, Caterham, 1m 46.485s, 85 Laps http://www.formula1.com/n(...)ign=Latest+Headlines | ||
| Hansjoh | donderdag 8 november 2012 @ 15:06 | |
Ze konden alleen aantal rondes en tijd zien, aangezien frijns en magnussen tijdelijk de zelfde rondetijd hadden zijn ze door elkaar gehaald helaas.. | ||
| LWD-Godius | donderdag 8 november 2012 @ 18:11 | |
| kepler | donderdag 8 november 2012 @ 18:29 | |
ding ziet er gewoon kaduuk uit op dat gifje Verder zijn de vleugels legaal als ze dor die test komen. Do is heel simpel,dus ook makkelijk t omzeilen | ||
| Sinister-D- | donderdag 8 november 2012 @ 18:59 | |
En dat is dus precies wat ik bedoelde, in het andere topic, toen ik zei dat tests andere resultaten geven dan in de praktijk ![]() | ||
| Weltschmerz | vrijdag 9 november 2012 @ 10:32 | |
Andere resultaten dan wat? Je hebt de test of ze wel aan de regels voldoen, en verder heb je niks. Je blijft maar doen alsof er nog een regel is behalve de regel waaraan die vleugel kennelijk voldoet, maar die is er niet. | ||
| vosss | vrijdag 9 november 2012 @ 11:56 | |
| Ik lees net ergens dat die Carlos Slim 28 miljoen per dag verdient. Per dag. WTF! Die kan dan rustig tig miljoenen in de F1 pompen lijkt me. En als Nederlander zonder noemenswaardige sponsr is daar niet tegenop te boksen. Jaartje testen bij Sauber lijkt me het meest haalbare. En dan zien we volgend jaar wel verder. 28 miljoen per dag man. Fuck. Jan Modaal moet daar 823 jaar voor werken | ||
| vosss | vrijdag 9 november 2012 @ 12:01 | |
FEESTJE Mogen wij ook komen? | ||
| Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 13:27 | |
Ga nog een jointje roken en verder leven in je fantasie wereldje. Want je doet net alsof je het niet wilt snappen, of je snapt het echt niet. | ||
| vosss | vrijdag 9 november 2012 @ 13:30 | |
| Houden we het gezellig of gaan we met zn allen Weltschmerz bashen? | ||
| Fir3fly | vrijdag 9 november 2012 @ 13:35 | |
Hij mag dan wel een ongelooflijke idioot zijn, soms hebben zelfs die gelijk. Red Bull doet het gewoon volgens de regels, niets meer en niets minder. | ||
| Weltschmerz | vrijdag 9 november 2012 @ 13:36 | |
Nee, jij snapt niet wat er te snappen is, en daarom denk je dat je het snapt. Er is een regel die limieten stelt aan de flexibiliteit van de voorvleugel, en in die regel staan precies die limieten inclusief de wijze van vaststelling. Daar voldoet het onderdeel aan of het voldoet er niet aan, de FIA stelt vast of de voorvleugel van de Red Bull voldoet. Het idee dat vleugels helemaal niet zouden mogen buigen verdraagt zich niet met de natuurwetten, want ook een granieten vleugel zal buigen. Het idee dat er buiten de gestelde limieten nog een andere regel van toepassing zou zijn verdraagt zich ook niet met de tekst van de regels. Zoveel mag een vleugel doorbuigen bij belasting van zoveel kilo op plek zus en zo. Een andere regel is er wat dat betreft niet. | ||
| Tarado | vrijdag 9 november 2012 @ 13:39 | |
Klopt en ook voor 2013 is dit niet aangepast | ||
| vosss | vrijdag 9 november 2012 @ 14:04 | |
| En toch lijkt ie meer dan 20mm door te buigen tijdens het rijden en dat mag niet. Ofja, tijdens de test met het gewicht erop mag dat niet en daar doet ie dat ook niet. Als hij onder het rijden 30cm zou zakken dan nog zou hij volgens de test legaal zijn denk ik. Eigenlijk voldoet die test dus niet, want de intentie is dat het allemaal niet zoveel meeflexed. Dat is alleen erg lastig meten zegmaar. | ||
| Peterselieman | vrijdag 9 november 2012 @ 14:07 | |
| het meer doorbuigen mag dan niet mogen, zolang de auto slaagt voor de tests is hij legaal, zo simpel is het | ||
| Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 14:41 | |
Waar heb ik het over de regels? Ik heb het all de hele tijd erover de werking in de praktijk, die anders zijn dan resultaten tijdens tests. Al dan niet die van de FIA, of windtunnel tests. Spreek ik ergens tegen dat het volgens de natuurkunde niet kan dan? Het enige wat ik daar over gezegd is dat de essentie van die regels is dat het niet zou mogen bewegen, maar omdat dit in de praktijk onmogelijk is, er een limiet aan vastgesteld is. Nogmaals, ik heb het over de resultaten op de baan die anders zijn tov tests, niet over de regels. Een wagen gedraagt zich anders op de baan als bij tests. Daarom spreek ik over resultaten bij test tov de praktijk. Ik heb ook niet gezegd dat die wagen illegaal is, ik heb gezegd dat ik het met LWD-Godius eens was toen hij zei dat alles extreem flexte. Iets wat je btw ook zelf heb gezegd: En dan terug bij Vosss zijn post: En hoef ik het allemaal zelf te typen. | ||
| Sinister-D- | vrijdag 9 november 2012 @ 14:41 | |
| Dicht Nieuw topic: [F1] F1 nieuwtjes topic deel 112: horen ''regels'' bij nieuwtjes? |