Je productie komt ook pas op gang rond dag 3??quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:16 schreef ohnee het volgende:
BV is aan mij ook niet echt besteed. vond de houdingen niks en mijn productie is nooit op gang gekomen. (kwamen ze op dag 3 achter, toen mijn zoon drastisch was afgevallen en met spoed aan kv moest...Geen wonder dat hij veel huilde en snachts niet wakker te krijgen was voor zn voeding..
). Ben erg blij dat er tegenwoordig KV is hoor.
mocht mn melk zich dit keer wel laten zien en ik voel me er goed bij, prima. Maar ik ga er maar vanauit dat ik aan de KV moet. Scheelt me een flinke teleurstelling en een hongerige baby..
En och, luiers verschonen, met een paar dagen heb je t in de vingers hoor. Zelfs mijn vent kon na een paar dagen redelijk luiers verschonen, zelfs de poepluiers! ^^ (staand verschonen kan hij nog steeds niet haha das een heel ander verhaal) Je zal jezelf nog verbazen hoe snel je dingen overneemt en hoe vanzelfsprekend alles is binnen de kortste tijd!
Bij de 7% moeten er al bellen afgaan... Dan moet er al gekeken worden naar afkolven, of hoe dan ook melk erin.. 10cc op dag 3 is echt gewoon normaal echt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:21 schreef ohnee het volgende:
Geen idee maar hij was al meer dan 10% afgevallen en dan gaan de alarmbellen af.. Maar met veel kolven kwam er nog steeds bijna niks uit (10cc per borst) en ik was alleen nog maar bezig met voeden en de vraag of t wel wil lukken dat ik na een dag of 10 de knoop heb doorgehakt, kappen. Was een bevrijding was dat zeg. Geen zorgen meer of alles wel goed ging, en meneer stopte met huilen en was een vrolijk kind en heel tevreden. En mama dus ook. ^^
Ik was ook gewend aan het gemak van altijd melk-op-temperatuur-in-aantrekkelijke-verpakking direct bij de handquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:53 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb nooit last gehad van die dingen die jij zegt Free. Tis net wat je gewend bent denk ik. Maar misschien praat ik over een paar maand anders
Je mag in de meeste huizen gewoon warm kraanwater gebruiken!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar je kan het jezelf toch ook makkelijker maken door waterkoker boven neer te zetten? Of thermosfles met voorgekookt water naast je bed? Volgens mij scheelt het dan vrij weinig (nog geen ervaring mee hoor)
Jahquote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:59 schreef klumsy het volgende:
LB goed dat je gebeld hebt en wat fijn dat je het hartje weer gehoord hebt
wauw dappere beslissing hoor!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:58 schreef Kyara het volgende:
Ik ben pro-bv, ondanks dat het niet gelukt is. Hoop echt zo dat het nu wel gaat lukken en dat ik nu wel genoeg ruggengraat heb om door te zetten. Droom er zelfs al van.
MaLo, wat een emo rollercoaster zeg. Sterkte!
LadyBlack, benieuwd hoe het bij jou is.
En bij Skoap!
Heb al in het bv topic advies gevraagd en daar kreeg ik de tip om vooraf al contact op te nemen met een lk. En ik ga ook -weer- een bv cursus volgen. Dit keer bij de thuiszorg. Ennuh, thanx.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
wauw dappere beslissing hoor!knap van je!
Krijg je strakjes hulp van een lactatiekundige bij het aanleggen enzo van je meiden?
sorry!quote:
Spirit! Bķjna datumtweeling!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:59 schreef Spirit82 het volgende:
Jahoi, net termijnecho gehad en kind was enorm en alles goed. Nieuwe uitgerekende datum: 4 mei.
Ik vind toch bevrijdingsdag wel een betere dag dan dodenherdenkingquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:06 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Spirit! Bķjna datumtweeling!
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:59 schreef Spirit82 het volgende:
Jahoi, net termijnecho gehad en kind was enorm en alles goed.
Hoeveel procent van de kindjes werd ook weer op de uitgerekende datum geboren?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:06 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik vind toch bevrijdingsdag wel een betere dag dan dodenherdenking
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry,
voor de primi's
*wee*
*puf*
zucht
gaaf onderkantje
roze baby
baby aan de borst
naar huis
waar kan ik hiervoor intekenen?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry,
voor de primi's
*wee*
*puf*
zucht
gaaf onderkantje
roze baby
baby aan de borst
naar huis
jij moet dubbelquotenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
ja, jij zit lekker in andervrouws onderkantjes, klontjes, sliertjes, bloed en poep te vroeten. Om vervolgens lekker de schaar in andervrouws doos te zetten. En daarna mag je de ravage weer proberen op te lappen met naald en draad.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
heerlijk
ik kan me niets beters voorstellen
Been there,done that.... Twicequote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry,
voor de primi's
*wee*
*puf*
zucht
gaaf onderkantje
roze baby
baby aan de borst
naar huis douchen en weer in eigen bed kruipen
och jeetje ja koninginnedag kan ook nog. Dat lijkt me nou echt helemaal niks he, als je kind op een feestdag wordt geboren...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:09 schreef Suikertante het volgende:
LB jij ook gerustgesteld, wat fijn!(en een extra echo
)
En ja Spirit, maar ach, wie wordt er nou op de uitgerekende datum geboren? Zal je zien dat de mijne exact onder dodenherdenking geboren wordt en de jouwe op koninginnedag
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
pas dr op hč, niet te hard van de toren blazen, 3e kindjes zijn eigenwijsjes.
Ach ja,die eerste twee pakt niemand me meer afquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
pas dr op hč, niet te hard van de toren blazen, 3e kindjes zijn eigenwijsjes.
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 16:53 schreef LadyBlack het volgende:
en tussen het tiktiktiktik van het hartje hoorde je ook steeds KLOENK, van een schop![]()
Braaf!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:07 schreef mignonne het volgende:
[..]
sorry,
voor de primi's
*wee*
*puf*
zucht
gaaf onderkantje
roze baby
baby aan de borst
naar huis
Misschien is ze dan zelf jarig? Vrienden van mij, 2 broers, zijn op exact dezelfde dag geboren... zit 2 jaar tussen. Dat verzin je toch ook niet?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:14 schreef Suikertante het volgende:
Mijn vader is 31 dec jarig en die wil het nooit vieren, maar iédereen onthoudt het.
Ik ben zelf op 11 sep jarig![]()
Mijn beste vriendinnetje vroeger was op koninginnedag jarig en die vond het altijd hartstikke leuk. Dus ach, je kan er altijd wel ergens een feestje omheen breien toch?
Estrys wat is er ms met 6-1..? Driekoningen?
Dan is Seb jarig...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:14 schreef Suikertante het volgende:
Mijn vader is 31 dec jarig en die wil het nooit vieren, maar iédereen onthoudt het.
Ik ben zelf op 11 sep jarig![]()
Mijn beste vriendinnetje vroeger was op koninginnedag jarig en die vond het altijd hartstikke leuk. Dus ach, je kan er altijd wel ergens een feestje omheen breien toch?
Estrys wat is er ms met 6-1..? Driekoningen?
Ik was heus mn handen tussendoor hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, jij zit lekker in andervrouws onderkantjes, klontjes, sliertjes, bloed en poep te vroeten. Om vervolgens lekker de schaar in andervrouws doos te zetten. En daarna mag je de ravage weer proberen op te lappen met naald en draad.
ik weet niet, maar ik denk toch dat ik een kantoorbaan prefereer.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Dat is absoluut waar!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Ach ja,die eerste twee pakt niemand me meer af
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
En jaaahaaa slechte timing dat weet ik.
Mensen denken nu dat wij het alleen in april doen
Oh ja, dat is logistiek wat onhandig inderdaad.. en voor kinderen soms ook niet zo leuk om de aandacht te moeten delen.quote:
Voorjaar weer in de bol gehad?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:18 schreef Estrys het volgende:
En jaaahaaa slechte timing dat weet ik.
Mensen denken nu dat wij het alleen in april doen
Ik heb in m'n pakket kerst, oud en nieuw, de trouwdag van m'n schoonouders en de verjaardag van m'n schoonmam zittenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:10 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
och jeetje ja koninginnedag kan ook nog. Dat lijkt me nou echt helemaal niks he, als je kind op een feestdag wordt geboren...
Van week hoeveel tot week hoeveel reken je dan?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb in m'n pakket kerst, oud en nieuw, de trouwdag van m'n schoonouders en de verjaardag van m'n schoonmam zittenen mocht ze al 3 dagen voor de 37 weken komen kan Sinterklaas ook nog
Mignonne, ik beantwoord je vnvnd even!
Hij wordt 4. Dat vind ik wat lastig omdat hij niet het gevoel moet krijgen dat we hem wegzetten op school zeg maar. Dus dat moeten we nog bekijken hoe we dat gaan doen.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:19 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Oh ja, dat is logistiek wat onhandig inderdaad.. en voor kinderen soms ook niet zo leuk om de aandacht te moeten delen.
Mijn vriend is op zijn vaders verjaardag geboren![]()
En elk jaar zegt zijn vader weer dat het het mooiste verjaardagscadeau ooit is geweest
37 t/m 42, in principe de 'normale' tijd om te bevallenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:23 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Van week hoeveel tot week hoeveel reken je dan?
s goed hoor! geen haastquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:21 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik heb in m'n pakket kerst, oud en nieuw, de trouwdag van m'n schoonouders en de verjaardag van m'n schoonmam zittenen mocht ze al 3 dagen voor de 37 weken komen kan Sinterklaas ook nog
Mignonne, ik beantwoord je vnvnd even!
Ja die administratie moet dan maar, en die sliertjes en bonkjes boeien dan ook niet meerquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:21 schreef Kyara het volgende:
Ik ben graag in de winter thuis. Eens kijken wat we volgend jaar kunnen verzinnen. 2 winters achter elkaar verlof is wel genoeg
En Mignonne, ik moest bijna huilenwat klinkt dat mooi!
behalve die administratie dan
Mijn verjaardag ookquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:34 schreef LadyBlack het volgende:
Oh, dan ben ik best blij met eind maart / begin april, dan zijn er alleen een paar vrienden jarig!
Mini moet wel heel erg te vroeg komen wil het op de verjaardag van mijn moeder (10 maart) geboren worden.
Ohh wat klinkt dat lief ja!! En wat een leuk idee van je schoonvaderquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:39 schreef Estrys het volgende:
Mijn schoonvader heeft bedacht dat hij gaat trouwen in januari. Want het is zo'n saaie maand.![]()
Kan me wel verheugen op een bruiloft met een baby'tje van een paar weken in een draagdoek lekker tegen me aan.
Dat je inentingen hebt gehad wil niets zeggen he!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:38 schreef LadyBlack het volgende:
Krijg net een telefoontje van mijn leidinggevende, dat er op de tweede locatie van onze vestiging de bof is geconstateerdZal verder niet heel veel invloed hebben vermoed ik, en ik ben ook gewoon ingeėnt enzo, maar wel heel netjes dat ze me daar over informeert
ik ga morgen voor een kleine week op vakantie namelijk.
Ben jij toevallig mijn vriend?!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:34 schreef Incantrix het volgende:
en als we dan bij mijn schooenmoeder op haar verjaardag zitten op 9 januari
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:42 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Ben jij toevallig mijn vriend?!
Wat Pvoess ook zei...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:38 schreef LadyBlack het volgende:
Krijg net een telefoontje van mijn leidinggevende, dat er op de tweede locatie van onze vestiging de bof is geconstateerdZal verder niet heel veel invloed hebben vermoed ik, en ik ben ook gewoon ingeėnt enzo, maar wel heel netjes dat ze me daar over informeert
ik ga morgen voor een kleine week op vakantie namelijk.
Nee klopt, dat weet ik.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:41 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat je inentingen hebt gehad wil niets zeggen he!
Die heb ik ook gehad en toch niet alle antistoffen aanwezig.
echt? oh ik hoopte daar juist erg opquote:Op donderdag 18 oktober 2012 17:51 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik hoop dat onze dame of 2 weken te vroeg of 2 weken te laat komt en niet weer 1 op de uitgetelde datum. Dan word het mijn eigen verjaardag en eigenlijk vind ik dat niet leuk
Ja dat heb ik dus ook heel sterk.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:17 schreef L-E het volgende:
Hooiwagen, dat jinxen, daar ben ik ook bang voor. Durf nog niets te kopen of te regelen, stel nou dat het nog mis gaat.. Zo suf.
Hier belde ik op, maar je kan vaak ook online aanmelden. Doe dat zsm alsjeblieft, wachtlijsten kunnen lang zijnquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:29 schreef Hooiwagen het volgende:
Hoe gaat dat met een kdv eigenlijk? Bel je op? Ga je langs? Ik voel me echt zo'n n00b
Klopt, vijf jaar geleden meldde ik me aan toen ik 5 weken zwanger was. En dan kon ik maar hopen of ik kon komen. Maar bij ons op het KDV kun je nu zo komen. Okee, misschien moet je wel een beetje van te voren aanmelden, maar op woensdag en vrijdag is er zo-ie-zo altijd plek.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:38 schreef L-E het volgende:
Vijf jaar geleden meldde ik me met 7 weken aan voor het kdv. Vanaf april had ik opvang nodig. Vanaf augustus was er pas plek.
Nu zijn kdv's rustiger, schijnt.
Thnxquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:41 schreef Pvoesss het volgende:
Vraag maar raak: baby's voor dummies deel 3
Hier kan je inderdaad al dat soort vragen stellen
Hoop voor je dat het helptquote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:22 schreef _Ophelia_ het volgende:
* _Ophelia_ heeft een bak pannenkoekenbeslag gemaakt
Welke medicijnen zijn dat?quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:58 schreef .Sparkling. het volgende:
Borstvoeding wil ik ook heel graag geven! Vorige zwangerschap al een gesprek gehad met een lk om te kijken of ik het mag in combinatie met mijn medicijnen en ik mag de nacht geen voeding geven. Dus nog even bespreken hoe en wat maar ik ben erg gemotiveerd in ieder geval!
Met een ananashart met trilfunctiequote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hoop voor je dat het helpt
En vannacht ook nog even rampetampen he
veel plezier alvastquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met een ananashart met trilfunctie
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Met een ananashart met trilfunctie
Veel plezier trouwens!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:05 schreef Kyara het volgende:
Ik mag zo voor mijn 1e les Zwangerfit.
Een middel tegen een angststoornis.quote:
Oef, ik hoop dat er snel schot in komt!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:37 schreef klumsy het volgende:
Skoap is nog in het ziekenhuis, volgens mij is de ballon er nog niet uit.
Weet wel dat ze bijna alleen maar rugweeen heeft sinds vanmiddag
Dat klinkt heftigquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:37 schreef klumsy het volgende:
Skoap is nog in het ziekenhuis, volgens mij is de ballon er nog niet uit.
Weet wel dat ze bijna alleen maar rugweeen heeft sinds vanmiddag
Ik zou meer vertrouwen hebben in de POP-poliquote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:34 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Een middel tegen een angststoornis.
Nog even een aanvulling: voor ik zwanger werd hebben we al uitgezocht of het gebruikt mag worden tijdens zwangerschap. Volgens de POP-poli en mijn eigen huisarts die hier recent bijscholing over heeft gevolgd is het veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Toen ik zwanger was ook nog eens gecheckt bij eigen gyn en ook zij gaf aan dat het veilig was.
Volgens de pop poli is het middel wel veilig te gebruiken bij borstvoeding trouwens, maar de lk in het ziekenhuis zei toen dat ik niet mocht voeden direct na inname. Nou ja, tijd genoeg om het een en ander uit te zoeken.
Daar neig ik zelf ook naar ja. Misschien eens kijken of ik nog een afspraak kan maken nu ik zwanger ben om alles eens goed door te nemen. Ik had niet het idee dat ze er in mijn eigen ziekenhuis veel verstand van hebben en het zou me veel rust geven als ik weet waar ik aan toe ben.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 19:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik zou meer vertrouwen hebben in de POP-poli
Hier voor maar 1 nachtje idd wel twee rompers en twee setjes gebruikt. Wikkeldoek hadden ze hier in het ziekenhuis wel.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:10 schreef Cathmar het volgende:
Ziekenhuistas vraag: wikkeldoek, handig? Twee rompers en setjes per kind? Denk dat ik een grotere tas nodig ga hebben.
Er zijn ook medicijnenconsults voor borstvoeding te vinden, hoe en wat weet ik niet precies, maar daar is op borstvoeding.com vast achter te komen, of anders via google wel!quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:17 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Daar neig ik zelf ook naar ja. Misschien eens kijken of ik nog een afspraak kan maken nu ik zwanger ben om alles eens goed door te nemen. Ik had niet het idee dat ze er in mijn eigen ziekenhuis veel verstand van hebben en het zou me veel rust geven als ik weet waar ik aan toe ben.
Dankjewel, daar ga ik naar kijken. Ik zou echt heel verdrietig zijn als het niet lukt.quote:Op donderdag 18 oktober 2012 20:34 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Er zijn ook medicijnenconsults voor borstvoeding te vinden, hoe en wat weet ik niet precies, maar daar is op borstvoeding.com vast achter te komen, of anders via google wel!
Borstvoeding laten slagen zonder de nachtvoedingen is erg lastig volgens mij. Voor zover ik begrepen heb zijn juist de nachtvoedingen ook heel goed voor je productie
@Cathmar, ik had 2 setjes kleding mee naar het ziekenhuis. Wikkeldoek had ik van het ziekenhuis (stond ook nergens op een ziekenhuistas-lijstje, dus had ik ook niet mee)
Dat is bijna hetzelfde als hier! Ik ben van 14 juni, en mijn man van 12 mei, dus ons kleintje is uitgerekend op zijn vaders verjaardag... maar als hij/zij twee weken eerder wil komen, dan kan het ook nog tegelijk met z'n grote broer (28 april) Straks in ieder geval alle vier verjaardag binnen een week of zes...quote:Op donderdag 18 oktober 2012 18:58 schreef .Sparkling. het volgende:`De uitgerekend datum van ons kleintje op 1 juni ligt precies tussen de verjaardag van mijn man (12 mei) en die van mij (13 juni). En onze trouwdag zit er ook nog tussen op 25 mei. Je zou kunnen stellen dat we van de maanden mei en juni houden
Wauw, bijna tijd om te persen! Gaafquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:02 schreef klumsy het volgende:
Skoap ligt op de verloskamer, inmiddels 9 cm
quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:20 schreef Argento het volgende:
*hou nou eens op met inloggen op de laptop![]()
Huur een kamer!quote:
tssss, moet jij nodig zeggen! jij begint meteen te soppen in je Marlies Dekkers als Joene binnenkomt!quote:
Sinds ik zwanger ben is beschuit er nat bij. Soppenquote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
tssss, moet jij nodig zeggen! jij begint meteen te soppen in je Marlies Dekkers als Joene binnenkomt!
*ril*quote:Op donderdag 18 oktober 2012 21:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sinds ik zwanger ben is beschuit er nat bij. Soppen.
*snif*quote:Op donderdag 18 oktober 2012 22:14 schreef klumsy het volgende:
Hij is eren hij is mooi
super trost op m'n vriendinnetje!
Skoap je bent gewoon mama van een prachtige zoon
Wat heerlijk!!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 01:45 schreef Skoap het volgende:
Bedankt allemaal. Allemachtig wat een bevalling. In 3 kwartier van 4 naar 9cm...
Maar hij is er. Onze zoon L.uc
Hij is natuurlijk prachtig
Foto komt morgen!
Hij is geboren om 21:53 en weegt bijna 7 pond.
Goed dat de knoop is doorgehaktquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:54 schreef Incantrix het volgende:
En jij sterkte vandaag, Keshetik duim!
Skoap, wat een leuke naam
Ohja, en alhier: gisteren naar de bedrijfsarts geweest, en ik zit dus per heden thuis. Wel gek, maar het geeft ook wel rust. Niet meer de hele tijd nadenken over het juist doseren van energie en ook niet de hele tijd maar heen en weer schuiven met wat wel en niet gaat. Nu dus nog 10 weken stuk te slaan..
ja ha ga. jij.komt ook echt niet over als deze mensen hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 09:45 schreef Keshet het volgende:
Oh wacht! Ik zit in het Erasmus! Alleen!
Oh herkenbaar, verschrikkelijk ja.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:13 schreef rebel-angel het volgende:
skoap gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon![]()
vandaag even een rustig dagje![]()
gisteravond een info avond over borstvoeding daar zat ook zo'n stel de hele tijd dom te lachen als er een tepel in beeld kwam.
en ondertussen onder tafel met een mobiel te spelen, blijf dan lekker thuis denk ik dan![]()
maar ik wist al heel veelkan ik me iets minder druk gaan maken
Hoe kan je kotsen uitstellen?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:38 schreef Estrys het volgende:
argh, ik zit op mijn werk en moet eigenlijk kotsenMaar als ik dat ergens vreselijk vind dan is het wel op die jaren 70 plee hier op mijn werk. Waar ook nog eens iedereen mij kan horen. Ik zit het dus maar uit te stellen. Dat kan ik best een tijdje volhouden maar er komt een moment dat het toch moet.
Hier ook hoor, Vanmorgen moest ik hoesten en daar ging mijn ontbijt. Gelukkig stond ik in de keuken. Uitstellen kan ik ook echt niet hoor.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe kan je kotsen uitstellen?Als het bij komt moet ik echt rennen
Ik kan dat echt heel goed. Het is zelfs zo dat ik soms heel rustig van de bank opsta en zeg: ik ga even kotsen. Dan kan ik zelfs eerst nog even wat anders doen onderweg naar het toilet en dan zodra ik het toilet zie dan begin ik. Een beetje zoals je plas ophouden zeg maar.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Haha, wat handig!quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik kan dat echt heel goed. Het is zelfs zo dat ik soms heel rustig van de bank opsta en zeg: ik ga even kotsen. Dan kan ik zelfs eerst nog even wat anders doen onderweg naar het toilet en dan zodra ik het toilet zie dan begin ik. Een beetje zoals je plas ophouden zeg maar.
Het lukt niet altijd hoor, soms moet ik rennen.
dat is hier ook geen probleem, al een paar keer s'avonds echt kots kots misselijk geweestquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Nageteldquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hurray voor de mijlpalen
Ik realiseerde me net dat ik gisteren 37w wasHeb het nog nageteld want het klonk al zo ver. Maar het klopt toch echt
Zo met mijn moeder boodschappen doen en daarna maar weer wat gaan nestelen ofzo
Meldplicht? Wut? Dacht pas vanaf 38/39 weken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:39 schreef Fieder het volgende:
Wow Coco dat is pas een mijlpaal(en is dat niet meldplicht?
)
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:54 schreef Incantrix het volgende:
En jij sterkte vandaag, Keshetik duim!
Skoap, wat een leuke naam
Ohja, en alhier: gisteren naar de bedrijfsarts geweest, en ik zit dus per heden thuis. Wel gek, maar het geeft ook wel rust. Niet meer de hele tijd nadenken over het juist doseren van energie en ook niet de hele tijd maar heen en weer schuiven met wat wel en niet gaat. Nu dus nog 10 weken stuk te slaan..
quote:
Maakt het googlen op de naam moeilijkerquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:49 schreef Hooiwagen het volgende:
Ok, n00b-vraagje. Waarom die . tussen eerste letter en de rest.
Het is zo ongelofelijk naļef, om te denken dat Google het zo niet vindt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maakt het googlen op de naam moeilijkerIets met privacy.
Ja, I knowquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is zo ongelofelijk naļef, om te denken dat Google het zo niet vindt.
linkjequote:vaderverlof verloopt
Het vaderverlof is niet onbeperkt houdbaar. Als jouw kind thuis wordt geboren, moet het kraamverlof in de eerste 4 weken na de geboorte worden opgenomen. Als de baby in het ziekenhuis wordt geboren, neem je verlof op in de 4 weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis.
En de werkgever mag je vragen om in ruil daarvoor eventuele extra vakantiedagen in te leveren. Er mag dus vanaf geweken worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:14 schreef rebel-angel het volgende:
dat is niet waar hoor twinkle bevalling en aangifte komen niet uit die 2 dagen vandaan
[..]
linkje
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:14 schreef rebel-angel het volgende:
dat is niet waar hoor twinkle bevalling en aangifte komen niet uit die 2 dagen vandaan
[..]
linkje
Volgens mij valt de dag van de bevalling zelf er sowieso niet onder toch? Dat is calamiteitenverlof. Dacht ik.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?
Volgens CAO van mijn man krijgt hij bijzonder verlof voor de dag waarop zijn vrouw bevalt, en de dag erna. Stel dat ik zaterdag beval, dan vervallen die twee dagen bijzonder verlof toch?
Mijn ,lief heeft 2 werkdagen bijzonder verlof. Dus als ik in het weekend beval heeft ie maandag en dinsdag vrij. Wanneer moet ie anders zijn kind aangeven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?
Volgens CAO van mijn man krijgt hij bijzonder verlof voor de dag waarop zijn vrouw bevalt, en de dag erna. Stel dat ik zaterdag beval, dan vervallen die twee dagen bijzonder verlof toch?
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van (quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:52 schreef rebel-angel het volgende:
sowieso zijn die 2 dagen maar beroerd voor de man
+1quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van () dat de papa's er zo karig vanaf komen. En als werkgevers dan ook nog van die enorme karigheid af gaan knibbelen ten gunste van zichzelf vind ik het al helemaal triest.
Een CAO is een akkoord tussen vakbond en werkgever dus eerst genoemde is er ook mee akkoord gegaan ooit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van () dat de papa's er zo karig vanaf komen. En als werkgevers dan ook nog van die enorme karigheid af gaan knibbelen ten gunste van zichzelf vind ik het al helemaal triest.
Hierquote:Ook met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken zijn gemaakt. Als dit zo is, gelden deze afspraken en niet de afspraken in de wet.
Mjah, ik weet dat ook wel hoor. En ik weet ook dat deze regeling waarschijnlijk 'wisselgeld' was voor iets anders dat dan weer ten gunste is van de werknemer. Ik was ook lekker kort door de bochtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een CAO is een akkoord tussen vakbond en werkgever dus eerst genoemde is er ook mee akkoord gegaan ooit.
Wellicht zijn er onregelmatige werktijden, hierdoor meer overdag thuis dan bij een ander beroep dat maakte dat men het als een minder groot probleem zag om daar mee akkoord te gaan?
Jah, bij ons ging het om zorgverlof. Inclusief brieven van het consultatiebureau en de huisarts dat het nodig was, hij vroeg om minder verlof als dat aangegeven was in die brieven omdat dat voor mij voldoende was, maar zijn manager vond het belachelijk om dat verlof te geven want zijn eigen vrouw stond 2 dagen na de bevalling alweer te stofzuigen en de afdeling die het verlof regelt had hier een dame op zitten die vond dat ik dan maar wat harder mijn best moest doen, want het was niet alsof ik nog in het ziekenhuis lag ofzoquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier net zo hoor Inca.
Mr.DML heeft onder protest omdat hij de situatie niet op de spits wilde drijven een vrije dag ingeleverd voor de dag van de bevalling.
Ondanks een mail van het juridisch loket wilde werkgever er niet aan dat het calamiteitenverlof was.
Maar goed ik ben om eigenlijk alles wat die man deed zo razend, boos, verdrietig geweest en gelukkig zijn we er nu allebei weg dat ik probeer die rode waas kwijt te raken *adem in adem uit*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |