dat is hier ook geen probleem, al een paar keer s'avonds echt kots kots misselijk geweestquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 10:53 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Hoe kan je kotsen uitstellen?Als het bij komt moet ik echt rennen
Nageteldquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hurray voor de mijlpalen
Ik realiseerde me net dat ik gisteren 37w wasHeb het nog nageteld want het klonk al zo ver. Maar het klopt toch echt
Zo met mijn moeder boodschappen doen en daarna maar weer wat gaan nestelen ofzo
Meldplicht? Wut? Dacht pas vanaf 38/39 weken?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:39 schreef Fieder het volgende:
Wow Coco dat is pas een mijlpaal(en is dat niet meldplicht?
)
quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 07:54 schreef Incantrix het volgende:
En jij sterkte vandaag, Keshetik duim!
Skoap, wat een leuke naam
Ohja, en alhier: gisteren naar de bedrijfsarts geweest, en ik zit dus per heden thuis. Wel gek, maar het geeft ook wel rust. Niet meer de hele tijd nadenken over het juist doseren van energie en ook niet de hele tijd maar heen en weer schuiven met wat wel en niet gaat. Nu dus nog 10 weken stuk te slaan..
quote:
Maakt het googlen op de naam moeilijkerquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:49 schreef Hooiwagen het volgende:
Ok, n00b-vraagje. Waarom die . tussen eerste letter en de rest.
Het is zo ongelofelijk naïef, om te denken dat Google het zo niet vindt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 11:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maakt het googlen op de naam moeilijkerIets met privacy.
Ja, I knowquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is zo ongelofelijk naïef, om te denken dat Google het zo niet vindt.
linkjequote:vaderverlof verloopt
Het vaderverlof is niet onbeperkt houdbaar. Als jouw kind thuis wordt geboren, moet het kraamverlof in de eerste 4 weken na de geboorte worden opgenomen. Als de baby in het ziekenhuis wordt geboren, neem je verlof op in de 4 weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis.
En de werkgever mag je vragen om in ruil daarvoor eventuele extra vakantiedagen in te leveren. Er mag dus vanaf geweken worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:14 schreef rebel-angel het volgende:
dat is niet waar hoor twinkle bevalling en aangifte komen niet uit die 2 dagen vandaan
[..]
linkje
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:14 schreef rebel-angel het volgende:
dat is niet waar hoor twinkle bevalling en aangifte komen niet uit die 2 dagen vandaan
[..]
linkje
Volgens mij valt de dag van de bevalling zelf er sowieso niet onder toch? Dat is calamiteitenverlof. Dacht ik.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?
Volgens CAO van mijn man krijgt hij bijzonder verlof voor de dag waarop zijn vrouw bevalt, en de dag erna. Stel dat ik zaterdag beval, dan vervallen die twee dagen bijzonder verlof toch?
Mijn ,lief heeft 2 werkdagen bijzonder verlof. Dus als ik in het weekend beval heeft ie maandag en dinsdag vrij. Wanneer moet ie anders zijn kind aangeven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hmm ik begrijp hem volgens mij niet helemaal. Hebben wij het nu over hetzelfde?
Volgens CAO van mijn man krijgt hij bijzonder verlof voor de dag waarop zijn vrouw bevalt, en de dag erna. Stel dat ik zaterdag beval, dan vervallen die twee dagen bijzonder verlof toch?
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van (quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:52 schreef rebel-angel het volgende:
sowieso zijn die 2 dagen maar beroerd voor de man
+1quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van () dat de papa's er zo karig vanaf komen. En als werkgevers dan ook nog van die enorme karigheid af gaan knibbelen ten gunste van zichzelf vind ik het al helemaal triest.
Een CAO is een akkoord tussen vakbond en werkgever dus eerst genoemde is er ook mee akkoord gegaan ooit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:54 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Dit ja, ik krijg er echt een slappe zak van () dat de papa's er zo karig vanaf komen. En als werkgevers dan ook nog van die enorme karigheid af gaan knibbelen ten gunste van zichzelf vind ik het al helemaal triest.
Hierquote:Ook met de ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging kunnen andere afspraken zijn gemaakt. Als dit zo is, gelden deze afspraken en niet de afspraken in de wet.
Mjah, ik weet dat ook wel hoor. En ik weet ook dat deze regeling waarschijnlijk 'wisselgeld' was voor iets anders dat dan weer ten gunste is van de werknemer. Ik was ook lekker kort door de bochtquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 12:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een CAO is een akkoord tussen vakbond en werkgever dus eerst genoemde is er ook mee akkoord gegaan ooit.
Wellicht zijn er onregelmatige werktijden, hierdoor meer overdag thuis dan bij een ander beroep dat maakte dat men het als een minder groot probleem zag om daar mee akkoord te gaan?
Jah, bij ons ging het om zorgverlof. Inclusief brieven van het consultatiebureau en de huisarts dat het nodig was, hij vroeg om minder verlof als dat aangegeven was in die brieven omdat dat voor mij voldoende was, maar zijn manager vond het belachelijk om dat verlof te geven want zijn eigen vrouw stond 2 dagen na de bevalling alweer te stofzuigen en de afdeling die het verlof regelt had hier een dame op zitten die vond dat ik dan maar wat harder mijn best moest doen, want het was niet alsof ik nog in het ziekenhuis lag ofzoquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier net zo hoor Inca.
Mr.DML heeft onder protest omdat hij de situatie niet op de spits wilde drijven een vrije dag ingeleverd voor de dag van de bevalling.
Ondanks een mail van het juridisch loket wilde werkgever er niet aan dat het calamiteitenverlof was.
Maar goed ik ben om eigenlijk alles wat die man deed zo razend, boos, verdrietig geweest en gelukkig zijn we er nu allebei weg dat ik probeer die rode waas kwijt te raken *adem in adem uit*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |