Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:03 |
Volkswagen is al jarenlang het best verkochte merk in Nederland, en één van de best verkochte merken in Europa. Volkswagen heeft met auto's als de Volkswagen Kever en de Volkswagen Golf I en Volkswagen Golf II een oerbetrouwbaar en degelijke reputatie opgedaan. Een reputatie die nog altijd rond Volkswagen hangt. Nog steeds worden Volkswagens massaal gekocht vanwege de degelijkheid, de kwaliteitsbeleving, de vermeende waardevastheid die hiermee samenhangt, en het robuuste karakter van deze auto's, en toegegeven, ze maken ook prima rijdende no-nonsens auto's waar weinig op valt aan te merken. Maar de laatste pakweg 15 jaar is het mij opgevallen dat de enorme kwaliteitsproblemen en productiefouten elkaar in rap tempo opvolgen bij het Volkswagen concern. Dusdanig dat ik mij ben gaan afvragen wat er met Volkswagen aan de hand is? Zo zijn er de bekende problemen met [url=http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=30388&start=40]vallende ramen[/url] vanaf eind jaren 90 bij met name de Volkswagen Golf IV en Seat Ibiza. Zo kwam Volkswagen eind jaren 90 begin 2000 met een ultrazuinige Volkswagen Lupo op de markt, waarmee ze de engine of the year award wonnen, maar welke vele problemen kenden met bevroren motoren. Een ernstig probleem dat zich overigens ook bij de Volkswagen Polo kan voordoen. Daarnaast hadden de Lupo's ook veelvuldig problemen met de automatische versnellingsbak met kostbare reparaties tot gevolg. Veel Volkswagen Passats van 2000 tot pakweg 2005 hadden last van complexe electronicastoringen. En de laatste jaren hebben vele Volkswagens met TSI motor weer te kampen met productiefouten, waardoor turbo- en injectorproblemen ontstaan en problemen met de distributieketting. In tegenstelling tot wat altijd wordt beweerd worden de problemen met de TSI motoren niet alleen veroorzaakt door een slechte distributieketting maar ook door te veel vuilafzetting in de cilinders. Verder zijn er nog de bekende problemen met de DSG-bak van Volkswagen. Let wel, dan heb ik nog niet eens alle bekende problemen opgenoemd, en het zijn allemaal problemen die niet op zichzelf staan maar te maken hebben met productiefouten of slechte kwaliteit. Ook komen talloze Volkswagens allerbelabbertst uit de duurtesten van diverse autobladen, en uit diverse tevredenheids- en betrouwbaarheidsonderzoeken. Rest mij de vraag, wat is er met Volkswagen aan de hand? Het merk was eens het toonbeeld van betrouwbaarheid. [ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 18-10-2012 14:25:50 ] | |
Prospos | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:14 |
Er wordt tegenwoordig minder goed getest maar dat is bij andere merken ook het geval. | |
Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:17 |
Dat klopt, maar nergens zijn de productiefouten en kwaliteitsproblemen zo structureel als bij Volkswagen lijkt het wel. Opel heeft problemen gekend, maar die zijn opgelost. Renault heeft een beroerde periode gekend maar zijn vanaf pakweg 2005 weer een kwaliteits-inhaalslag aan het maken. Toyota heeft zo z'n missers gehad, met de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld van 2000 tot 2003, en slechte dieselmotoren, en met de 1.0 VVTI motor die oa in de Aygo geleverd wordt, welke last kan krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring bij Toyota is dat zij binnen 2 jaar ingrijpen en dat de kinderziekten er dan uit zijn. Alleen Peugeot en BMW kennen momenteel ook kwaliteitsproblemen met hun turbomotoren. | |
CesarMilan | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:17 |
Misschien is dat het gevolg van het feit dat er een enorme vraag is ontstaan naar de populaire volkswagens... | |
Clupea | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:20 |
Het 'degelijke' van Volkswagen zit 'm vooral in het design (als in: saai en voorspelbaar), niet in de technische betrouwbaarheid. | |
RaymondK | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:23 |
En dat ze je wagen kosteloos terugroepen voor een eventuele aanpassing. Zelfs bij 10jr oude modellen. Dat doen andere merken ook niet zo gauw. Een hoop merken gaan momenteel aardig op hun bek door de klant te laten testen. Niet alleen in de auto-industrie overigens. | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:28 |
Ik denk dat je zo'n lijstje met mankementen over een periode van 10-15 jaar (of zelfs nog langer) probleemloos voor élk automerk kunt maken. | |
BORRREETJEEE | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:29 |
Komt ook omdat de klant gewoon sneller iets nieuws wil zien. Volgens mij is de ontwikkel en de looptijd van een model aardig verkort de laatste jaren. | |
D-FENS | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:30 |
Een auto is een verzameling onderdelen die allemaal voor een bodemprijs zijn ingekocht bij de goedkoopste leverancier. En dat kom je soms tegen in de kwaliteit van het eindproduct. Berucht is het "Lopez-effect" waar ene meneer Lopez leveranciers een korting "oplegde" van een procentje of 15 als ze het volgende jaar nog VW als klant wilden hebben. Veel leveranciers hebben de lagere prijs wel gerealiseerd, maar ten koste van de kwaliteit. De auto's uit die tijd hebben jarenlang een spoor door de TUV-statistieken getrokken als (ver) bovengemiddeld storingsgevoelig. Blijkbaar heeft VW weinig van die tijd geleerd. | |
Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:35 |
Zo'n lange lijst met structurele productiefouten en kwaliteitsproblemen over 15 jaar kom je denk ik niet tegen bij andere fabrikanten. Zoals ik al aangaf hebben alle merken zo hun missers - de bekendsten zijn Opel, Renault, Toyota, Peugeot - maar niet zo structureel en op zo'n grote schaal (ook verhoudingsgewijs) als bij Volkswagen volgens mij. | |
Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:37 |
Maar de periode Lopez had betrekking op de kwaliteitsproblemen bij Opel in de jaren 90 toch? Een periode waar door Volkswagen overigens nogal smalend tov Opel over werd gedaan. ![]() | |
CoolGuy | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:49 |
Ik weet niet welke problemen er zijn met de DSG bak van VW, maar ik heb zelf een VW Golf VI en een nieuwe Jetta gehad, beiden met DSG. Die Golf heb ik 160k km mee gereden waarbij in al die tijd 1x een lampje van de kentekenplaatverlichting stuk is gegaan, en 1x een van de komlampen. That's it. Die Jetta heb ik 60k mee gereden, en daar heb ik nooit iets aan gehad. Het kan zijn dat ik geluk heb gehad natuurlijk ![]() | |
CoolGuy | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:50 |
Overigens, het komt een klein beetje over alsof het niet zo zeer om de waarheidsvinding achter de issues gaat, maar meer om een beetje ![]() ![]() | |
Pizza_Boom | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:51 |
Ander probleem bij VW is de hoge diefstalgevoeligheid. | |
RaymondK | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:54 |
ja, daarom moet je ook niet zo'n dom figuur zijn die 3 dagen van te voren al met z'n slaapzak voor de winkel ligt voor een nieuw type telefoon. Of de eerste zijn die een bepaald model auto koopt. Eerst ff een paar maanden laten uit kristaliseren. | |
Ronald | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:55 |
Zijn er bij andere merken minder problemen dan? Ik heb niet het idee dat Volkswagen er echt uit springt met productieproblemen. Ik heb 1 keer een VW gehad, een polo uit 1997, zeer veel plezier van gehad. | |
CoolGuy | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:56 |
Ja, populaire auto, dus ja. En de RNS510 was natuurlijk een geweldig apparaat, maar o zo diefstalgevoelig, al heb ik het geluk dat ik ie er bij mij nooit uit gejat is ![]() dat is overigens wel iets inderdaad. Kijk, de systemen van Audi en BMW worden niet zoveel gejat, ik denk omdat de controls daarvan in de middenconsole tussen de stoelen zitten ongeveer. Bij VW zat alles in dat apparaat zelf. Nu zag ik laatst fotoś van de Golf VII waar uiteraard ook zo'n ding in zit, en hoewel ie iets geupdate was zaten nog steeds alle controls op het apparaat zelf. Dát zou ik nou anders gedaan hebben. Sure, je had/hebt die metalen plaat die je ervoor kunt zetten, maar toen ik daar naar vroeg bij de leasemaatschappij zeiden zij dat het geen nut had, omdat ze dat er ook vanaf krijgen, maar op een later tijdstip, dus zagen ze gewon je hele dashboard naar de klote, wat resulteert in veel hogere reparatiekosten voor de leasemaatschappij. | |
FAUSTINO | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:57 |
Mercedes heeft ook een lange tijd echt problemen gehad om bepaalde modellen foutloos af te leveren op een punt jaren geleden was er bijna met elk model wel iets mis gelukkig heeft Mercedes er wel van geleerd en dat was ze geraden ook! | |
Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:06 |
Dan heb je het mis. Ik ben gewoon autoliefhebber en niet zozeer Volkswagenhater. Maar ik ben oprecht verbaasd over de in mijn beleving buiten proportionele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen in verhouding tot andere merken. Zeker aangezien Volkswagen kwalitatief zo goed bekend staat. | |
Pizza_Boom | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:06 |
Ze hebben tegenwoordig weer wat nieuws: Xeon koplampen uit je Golf... ![]() | |
Biogarde | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:28 |
Accepteren dat je als gebruikersgroep een testgroep bent wanneer je een eerste generatie koper bent i.t.t. vroeger waar ze auto's langdurig testte voor ze op de markt kwamen. En daar komt bij dat er veel meer elektronica in een auto hangt en ieder motherfucking onderdeel wordt gemonitord door een sensor die honderdmiljoenmiljard kost. Testkonijnen ![]() | |
BORRREETJEEE | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:33 |
Zolang de importeur het maar goed oppakt is het niet zo'n heel groot probleem. Maar vaak gebeurt dat eerst niet. Ze hebben nooit van het probleem gehoord, je bent altijd de eerste. En het valt niet onder garantie. | |
RealBizkit666 | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:34 |
Het grote probleem zit hem in het volume. Doordat VW veel auto's verkoopt, zijn er ook meer VW's op de weg met problemen. Statistisch gezien wordt het een heel ander verhaal. Misschien heeft maar 0,5% van alle VW's problemen terwijl dat bij een willekeurig ander merk zomaar 2% kan zijn. Alleen zul je van die laatste niets horen omdat er te weinig daarvan rondrijden. | |
Tomatenboer | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:52 |
Dat geloof ik niet zo erg. Sterker nog, wat betreft de bevroren motoren en de TSI problemen weet ik het vrijwel zeker dat dit bovengemiddeld (dus verhoudingsgewijs) vaak voor komt. We hebben het hier over productiefouten hé. In de Autobild is ook het volgende te vinden (vertaald): "De Achilleshiel lijkt de distributieketting te zijn. Van alle Autobild-lezers die hier problemen mee krijgen, rijdt 39 procent in een Volkswagen. Dat is 75 procent meer dan op basis van het marktaandeel te verwachten zou zijn. En dat ondanks dat er bij de populaire TDI-motorvarianten niet eens gebruik gemaakt wordt van een ketting." Overigens vergeten ze dan dat niet alleen de distributieketting problemen veroorzaakt bij de TSI motoren. | |
RealBizkit666 | donderdag 18 oktober 2012 @ 15:58 |
Dus? Momenteel hebben volkswagens van dat euvel meer last dan andere merken. Maar er kunnen duizenden euvels aan een auto zijn. Het gaat hier niet puur om het ene euvel wat nu bij VW vaker voorkomt dan bij andere. Maar om ALLE euvels die voorkomen. Als je wilt nagaan of een merk meer problemen heeft dan een ander merk, dan moet je de absolute verkoopaantalen met problemen afzetten tegen het procentueel getal. Helaas zul je dit nergens te weten komen. | |
Hyperdude | donderdag 18 oktober 2012 @ 17:49 |
Denk dat grote aantallen idd. meespelen. Ander punt is misschien wel de politiek van VW mbt. goedkope en premium-afdelingen/merken. Seat Skoda VW Audi Als je naar de kostprijs van bv. een motorblok kijkt, moet dat al uit kunnen in een Seat; als je een blok alleen voor Audi zou ontwikkelen, kan je die hogere kostprijs gemakkelijk terugverdienen omdat Audi "Premium" is, en je een veel hogere prijs kan vragen voor een auto met vergelijkbare motor. Lowest common denominator ![]() | |
T42 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:35 |
doet vw ook met golfjes uit 1974 ![]() | |
T42 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:38 |
ze jatten nog steeds koplampen, wieldoppen, velgen van kevers... | |
RaymondK | vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:14 |
jaaaah die ene die d'r nog over is ![]() ![]() | |
CafeRoker | vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:40 |
het was een aardige marketingstunt. Wat was het ook alweer, het scharnier van het handschoenenkastje? ![]() | |
T42 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 08:40 |
![]() | |
Marco001 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:27 |
Dit inderdaad. + het moet allemaal steeds goedkoper van de klant, dus dan krijg je dat het bedrijf op dingen gaat bezuinigen en b.v. plastic raamhouders monteert in plaats van metalen die langer meegaan. (al moet ik zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad met de ramen in m'n Ibiza 6l. Alleen de bobine's: elke 20.000 km lijkt er wel een nieuwe in te moeten... ![]() besides, niet alleen VW heeft problemen (gehad), Renault vanaf rond 2000? Mercedes tussen '95 en 2002(ofzoiets) roestten enorm, Toyota met haar diverse terugroepactie's enzovoorts. | |
klaaskippegaas | vrijdag 19 oktober 2012 @ 12:12 |
Je kunt natuurlijk zelf ook even op google zoeken: http://www.google.nl/#hl=(...)en+met+dsg&gs_l=hp.3..0l4.1824.11446.0.11923.29.17.6.5.6.0.212.1893.7j9j1.17.0...0.0...1c.1.Z_V1FuMPEgw&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=7b93d552a78d84b8&bpcl=35466521&biw=1828&bih=1031 | |
Tomatenboer | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:19 |
Volgens mij gaat het Coolguy ook niet zozeer over de geloofwaardigheid van de lijst met kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar meer om de kritiek op zich waarvan hij even vermoedde dat deze alleen geplaatst zou zijn als Volkswagen-bashing. Wat overigens niet mijn doel is, waarbij het mij wel opvalt (ook op andere sites) dat kritiek op Volkswagen wel al zeer snel wordt weggezet als Volkswagen-bashing, terwijl de problemen niet te ontkennen zijn, wat je verder ook moge vinden van auto's van het Volkswagenconcern. Ook denk ik niet dat de problemen exemplarisch zijn, een Volkswagen-monteur van een plaatselijke dealer vertelde mij enkele weken geleden dat hij persoonlijk al tientallen distributiekettingen heeft vervangen bij TSI modellen. Als één persoon bij één vestiging al spreekt over tientallen gevallen dan kun je wel ongeveer doorrekenen op welke schaal deze problemen voorkomen, maar dan heb je het dus echt niet over 0,5% maar minimaal over 2 tot 5% van alle Volkswagens met TSI motor, maar waarschijnlijk eerder zo'n 10% van alle Volkswagens met TSI motor. Wat op zichzelf misschien niet veel is, maar wel vele malen hoger dan het gemiddeld aantal probleemgevallen bij de concurrentie volgens mij, en is zeker opmerkelijk voor een kwalitatief goed bekend staand merk als Volkswagen. Al is dat verder natuurlijk statistiek van lik me vestje ![]() Daar ben ik dus oprecht verbaasd over, en hoop wel dat Volkswagen deze problemen snel en definitief aanpakt, dan zou ik in de toekomst wellicht ook een Volkswagen durven kopen. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Tomatenboer op 19-10-2012 13:28:06 ] | |
Tomatenboer | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:26 |
Klopt, zoals ik al zei hebben meer merken kwaliteitsproblemen gehad. Opel in de jaren 90, Renault vanaf 2000, maar is met een kwaliteitsinhaalslag bezig vanaf pakweg 2005 a 2006, Mercedes-Benz heeft een tijd te kampen gehad met kwaliteitsproblemen, en ook Toyota. Dan heb ik het niet over de diverse terugroepacties, want veelal bleek dat vooral een storm in een glas water (hangende gaspedalen bijv), maar Toyota heeft van 2000 tot 2003 ook ernstige productiemissers gehad met de introductie van de VVTI motoren, en ook de Aygo, leverbaar vanaf 2005 kan last krijgen van kantelende zuigers, maar mijn ervaring is dat al deze genoemde merken de problemen binnen enkele jaren hebben aangepakt waarna de kinderziekten en de productiefouten eruit zijn. Volkswagen blijft maar doormodderen lijkt het wel, en importeur PON is ook niet bepaald ruimhartig in garantieverlening en in het verlenen van coulance als je de verhalen op internet mag geloven. Dat siert de organisatie niet, zeker niet omdat ze nog wel altijd schermen met de betrouwbare reputatie. | |
RealBizkit666 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:39 |
Niet alle VW's hebben die ketting... Alleen die met TSI motor. Het gaat om het gehele concern. Althans, bij mijn weten maakt volkswagen meerdere motoren. Dat misschien 10% van de TSI motoren dat probleem hebben, kan nog steeds inhouden dat maar 0,5% van alle VW's problemen hebben. Je haalt duidelijk 2 dingen door elkaar nu. ![]() Volgens je eigen OP gaat het namelijk over het hele concern, niet alleen de TSI wagens van VW. Terwijl je nu inderdaad probeert aan te geven dat het allemaal extreem slecht is omdat alleen die TSI motoren problemen hebben. ![]() En nogmaals 0,5% van VW is in absolute getallen nog steeds meer dan 50% van (bijvoorbeeld) BMW. Waarschijnlijk dat een probleem van VW dus sneller aan het licht komt dan bij dat van BMW. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door RealBizkit666 op 19-10-2012 13:44:34 ] | |
Tomatenboer | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:45 |
Nee in deze post had ik het alleen over de TSI motor, en Volkswagen verkoopt ook nog andere motoren, zoals TDI's etc (welke overigens ook turbo en injectorproblemen kennen). Maar de TSI problemen zijn de meest actuele kwaliteitsproblemen bij Volkswagen, maar zoals mijn OP laat zien kampt Volkswagen al zo'n jaar of 10 tot 15 met kwaliteitsproblemen agv productiefouten. | |
RealBizkit666 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:48 |
Ja, en dat hoor je alleen omdat er zoveel rond rijden. Als van een ander merk er zoveel rond rijden, dan hoor je ook dat er heel veel problemen zijn. Neem nu Microsoft vs Apple besturingssysteem: Alleen maar shit hoor je over Microsoft omdat daar 95% mee werkt, en problemen dus vaker gemerkt worden. Bij Apple is er evenveel shit, alleen hoor je dat niet omdat maar 4% daar mee werkt. Het zijn de absolute getallen waardoor dit komt. Maar naar de relatieve getallen kijkt niemand. Die relatieve getallen bepalen namelijk de betrouwbaarheid, niet de absolute getallen. | |
Die_Hofstadtgruppe | vrijdag 19 oktober 2012 @ 13:52 |
Is overal joh. Wij hebben heel veel gezeik gehad met de Mercedussen van op het werk (allemaal busjes) en nu hebben we 2 transporters waar eigenlijk vanaf dag 1 al gezeik mee is geweest. Zo oa intercooler kapot die daardoor weer de Turbo heeft gesloopt, problemen met motormanagement, problemen met stuurkolom. Eigenlijk hebben we nu het minste gezeik met de Renault-bedrijfswagens. | |
Marco001 | vrijdag 19 oktober 2012 @ 14:07 |
Precies, toen ik nog taxi reed deden de Ford busjes altijd keihard roesten, ook al waren ze net nieuw en ook nog eens extra tegen roest behandeld door de dealer. BIj de Sprinters begon de achterdeur altijd te roesten. Gek genoeg doen de Fiat en Iveco busjes die men heeft voor verhuur en noodgevallen het heel goed. | |
klaaskippegaas | vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:34 |
Het kan natuurlijk zijn dat er heel veel Volkswagens rondrijden dus misschien dat de problemen in verhouding tot andere merken nog meevallen. Het enig wat ik vreemd vind is dat VAG niet snel aan terugroepacties doet maar liever in het geniep de problemen oplost. | |
Revolution-NL | vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:17 |
Mijn collega's die VAG rijden ( en dan met name TSI) klagen steen en been over de extra bezoekjes buiten het normale onderhoud. Alles is de revu al gepasseerd aan storingen: - Hoog olieverbruik. - Turbo's kapot - Distributieketting die rammelen - Inhouden en schokken van de auto - Slippende DSG koppeling - Gasklephuizen die stuk gaan - Complete motorrevisies. Ja zou zo betrouwbare VW TSI als particulier hebben, daar sta je dan met maar 2 jaar garantie en een waardeloze service van PON. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een complete motorrevisie moesten betalen om dat de motor na 2.5 jaar en 30.000km in de soep was gelopen. Voor betrouwbaarheid moet je bij de Aziaten zijn, voor een premium knuffelbaar dashboard bij VAG. | |
CafeRoker | vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:28 |
Ik ben met 70k aan m'n derde EGR klep bezig, en van alle collega's met dezelfde auto is er niemand meer met de originele er nog in. Dat wordt lekker als hij zometeen uit de garantie is. ![]() | |
Kentekenplaat | vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:59 |
Ik heb juist met de Renaults het meeste gezeik gehad. De Sprinter die ik had (bouwjaar 2000) heeft mij probleemloos 330.000km vervoerd. De Renaults waren wel comfortabeler en stiller trouwens. | |
lezut | vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:04 |
Vroeger... toen VW nog goeie auto's bouwde en je nog gezien kon worden in een Audi | |
CoolGuy | vrijdag 19 oktober 2012 @ 20:20 |
Mwah, als ik moet kiezen tussen een BMW en een Honda, dan wist ik 't wel, en dan werd 't geen Honda. | |
Ivo1985 | zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:15 |
Intelligente opmerking. BMW is dan ook geen VAG... Overigens ga ik dan alsnog voor de Honda. Voor het geld van een 3-serie krijg je een hele mooie Civic, en voor het geld van een 5 serie een prachtige Accord. [ontopic] Afgaande op alle berichtgeving die ik meepik heb ik zeer sterk het idee dat bij VAG er niet alleen een porbleem is met de kwaliteit van de producten, maar vooral ook hoe er met klachten wordt omgegaan. Dat is niet een geluid wat ik hoor sinds de problemen met de TSI blokken, maar iets wat ik al veel vaker heb gehoord. Waar Toyota haar auto's al terug roept omdat er een vrijwel nihile kans is dat het schakelaartje van de elektrische ramen smelt, probeert Volkswagen structurele problemen met het hart van de auto onder tafel te schuiven en de kosten daarvan bij de klant neer te leggen. Bij Toyota wordt je voor elk probleem met jouw model en type, hoe klein het ook is, netjes door de dealer benaderd met het verzoek om even langs te komen en krijg je direct een gratis leenauto aangeboden als de reparatie te lang duurt om er even op te wachten onder het genot van een kopje koffie. VW durft je uit 'coulance' nog een fors deel van de rekening te sturen nadat onafhankelijke partijen al hebben geconstateerd dat het een probleem relatief veelvuldig voorkomt. | |
CoolGuy | zaterdag 20 oktober 2012 @ 02:27 |
ow nou als ik moest kiezen tussen Audi en Honda wist ik 't ook wel. Voor het geld van een mooie civic krijg ik ook een 3 serie etc, je kunt 't ook andersom zeggen. Maar goed, ik rij dan ook Duits, altijd al gedaan, bevalt goed, daarom blijf ik t doen ![]() | |
Geelman | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:12 |
Och, mijn twintig jaar oude VW doet het nog prima hoor. | |
klaaskippegaas | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:23 |
Wat dacht je bij het inruilen? | |
klaaskippegaas | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:25 |
Voor het geld van een 3-serie heb je een prachtige Accord. | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:34 |
Precies, zie je de VW dealer dan al met droge ogen staan beweren dat hij er natuurlijk geen goede prijs voor kan geven omdat het nu eenmaal niet zo'n beste auto is? ![]() | |
klaaskippegaas | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:36 |
"Maar als u die nieuwe Golf koopt dan weet ik zeker dat die wel waardevast is hoor meneertje". Koffie? | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:44 |
"Meneer, VW heeft in een dipje gezeten maar ik garandeer u dat ze weer helemaal terug zijn!" | |
klaaskippegaas | zaterdag 20 oktober 2012 @ 13:49 |
![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:58 |
Die kleine (1.2 en 1.4) motoren schijnen toch helemaal een drama te zijn? | |
Breaker.Faker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:19 |
Van de week de nieuwe autoweek gelezen. Het ging weer over de TSI motoren van VW die in de meeste VAG auto's zitten. Sinds 2007 zijn deze problemen bekend met de distributie ketting nu wordt de nieuwe TSI eindelijk voorzien van een distributie riem die ook een levenslang mee moet gaan. Ik ben benieuwd of dat goed gaat. PON de nederlandse importeur van de VAG groep zegt doodleuk dat je geen zorgen moet maken om de ketting. En de dealers geven hun klanten geen informatie over de probleem. Wat ik wel raar vindt. Als je nieuwsgierig bent gewoon de nieuwe autoweek kopen. Mij collega heeft een VW golf 1.4 TSI erin. Hij had een probleem met de motor temperatuur. Nieuwe ketting erin deze moest worden vervangen. Nadat hij hem weer mocht ophalen volgende probleem. Hoge olie en koelvloeistof verbruik. De dealer zegt doodleuk van de olieverbruik weten we het maar van de koelvloeistof niet. Ik weet gewoon dat het om de koppakking gaat of zijn koel kanalen in de motor zijn lek. Ik denk dat VW hier niet zo veel wilt sleutelen omdat het een lease bak is en binnenkort eruit gaat. Ik ken nog een paar gevallen van problemen met VW. En die zeggen voor mij geen VAG meer. DSG bakken zijn ook heel gevoelig voor storing. Als je google in gaat type DSG. Er bestaat zelf een DSG dokter. Ik ben zelf blij dat ik geen VAG product hebt. Hierdoor gaat VW wel te onder. Helaas zijn er nog vele die voor uiterlijk gaan en niet voor kwaliteit. Wat ik ook niet begrijpt VW maakt nog steeds lelijke wagen kijk maar naar de golf tussen de 5 en de nieuwe 7 zit geen verschil. VAG moet een voorbeeld nemen aan Japanse auto die al jaren in de top 10 staan van betrouwbaar. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:29 |
Maar wat gaat er dan mis met die kettingen? Ik bedoel, die techniek is 40-50 jaar oud dus dat is inmiddels wel bekend. | |
CoolGuy | zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12 |
Ik heb zelf 2 VW's met DSG gehad, samen met tal van collega's. Allemaal geen issue. Maar dat de problemen bestaan, is een feit. | |
CoolGuy | zaterdag 20 oktober 2012 @ 18:12 |
Er is een autoweek geweest waarin er een groot artikel heeft gestaan over de TSI motoren, de 1.2 en de 1.4, en wat er nou precies aan de hand is met de kettingen van die motoren. Is wel al een jaar geleden schat ik, dus die heb ik niet meer, anders had ik 'm wel gescand ![]() | |
Ivo1985 | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:03 |
Klopt, daarom kies ik ook voor Honda. Voor de prijs van een instap 3-serie een leuke Accord met wat opties of een full-options Civic. Heb je veel meer auto voor je geld zonder op kwaliteit in te moeten leveren. | |
hardcore-gabberr | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:13 |
de vw kever is zoveel getest. 3 miljoen km is er meegereden voordat hij op de markt kwam. tegenwoordig is het enkele tonnen. ook zit er tegenwoordig veel poespas wat kapot gaat. alles elektrisch. knopje voor elk ding. en hogere toeren. maar ook de wetgeving ligt een klein beetje in de weg | |
powerflux | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:19 |
op t autoweekforum zijn meerdere boeiende threads over die TSI motoren te vinden, maar de samenvatting is dat de ketting in een paar tiental K zover oprekt dat alles begint te klapperen. na 20k tot 50k klinkt een benzine als een diesel. later kun je dat blok scrappen. | |
hardcore-gabberr | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:31 |
natuurlijk produceert vw miljoenen auto's. zo nu en dan een zieke auto en zet iedereen het op internet. als je een schaal zou maken van 1 zieke op 100(noem maar wat) en aan de hand van dat oordelen of het beter of slechter is dan een ander merk. ieder merk z'n kwaaltje | |
FalleNk810i | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:49 |
Ja, maar goed dat je blind bent dan want het ziet er niet uit zo'n aziaat. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:56 |
Het gaat om structurele problemen, niet om akkefietjes. | |
.Neovo. | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:27 |
Sommige Aziaten zijn goed bezig. Mazda bijvoorbeeld vond ik altijd als een van de weinige al leuke auto's bouwen. Die nieuwe 6 ziet er erg strak uit. Ik ken geen ander Aziatisch merk die tegenwoordig zulke nette auto's bouwt als Mazda. Ik ben lekker neutraal en rij in een Fiat. 0 problemen mee, erg betrouwbaar en zuinig als het moet (1:23 op een liter benzine), en als je een beetje in de toeren gaat zitten ook nog aardig vlot voor een 1.2 16V. op stage werd de draak met mij gestoken omdat ik in een Fiat rij. Want iedereen reed daar Volkswagen. Leuke auto's, maar ook zij hadden probleempjes die ik nooit heb (elektronica). De omgekeerde wereld leek het wel ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:29 |
Ik dacht dat een ketting geen vervanging nodig had? En dat een distririem juist storingsgevoeliger zou zijn? | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:33 |
Dat dacht VW ook ![]() | |
TeringHenkie | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:35 |
Maar? Wat doet VW dan fout? Andere merken hebben ook kettingen maar VW geeft op? | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:37 |
Ik weet het niet, ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Je zou zeggen dat het uitgekauwde technologie is. | |
powerflux | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:40 |
^ crappy metaal, ketting rekt op | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:41 |
dat, of hebben ze hem te ver geoptimaliseerd en is het te licht uitgevoerd? | |
TeringHenkie | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:42 |
^crappy ketting, metaal rekt op | |
CafeRoker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 20:49 |
Ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Zo'n ketting kan over het algemeen vervangen worden zonder dat het echt veel moeite is. Kwestie van de oude aan de nieuwe vastmaken en doorvoeren. Een terugroepactie daarop zou vw veel slechte reclame besparen. En daarbij, iemand zei hierboven dat ze weer een riem erop geklust hadden voor de nieuwe modellen. Als het zo simpel was als een wat zwaardere ketting te monteren zouden ze niet zoveel moeite gedaan hebben en gewoon een degelijke ketting eropgezet hebben. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:26 |
Ze hebben het probleem inmiddels toch toegegeven of niet. | |
FalleNk810i | zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:40 |
Mja, ze zijn zeker wel vooruit gegaan. Maar als je het dan vergelijkt me een duitser in die zelfde klasse is het helemaal niks. Kwestie van smaak, maar ik vind aziaten gewoon door een paar details een speelgoed auto worden, telkens net niet ![]() | |
.Neovo. | zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:41 |
Als ik mocht kiezen voor een Passat of een 6, dan wist ik het wel :p. Maar ik heb verder ook niet zoveel met Duitse auto's. Wij hebben altijd al Mazda en Fiat gereden. | |
FalleNk810i | zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:00 |
Ah vandaar, ja ik zei al het is een kwestie van smaak ![]() Heel veel mensen vinden vag maar saai, ik vind t juist geweldig, sportief en zakelijk waardoor ik het al snel als luxe producten beschouw. Luxe ![]() | |
Fritessaus | zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:46 |
Een Audi zie ik nog wel als sportief en zakelijk, maar een VW/Seat/Skoda... mwah, dat is gewoon ronduit saai spul in mijn ogen (net als zoveel andere merken in deze prijsklasse overigens). | |
powerflux | zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:17 |
de THP motoren schenen ook dergelijke problemen te hebben. Ik raad echt aan op het autoweekforum rond te lezen. Tientallen pagina's aan ervaring, verhalen over PON en onderzoeken van o.a. duitse bladen en radar. erg boeiend. | |
FalleNk810i | zaterdag 20 oktober 2012 @ 23:57 |
Ligt ook heel erg aan t model, golf en octavia bijvoorbeelf zijn gewoon erg strak en netjes bijvoorbeeld. Een ibiza is wel saai ja of zo'n afgrijselijke fabia.. | |
tomaat52 | zondag 21 oktober 2012 @ 00:03 |
Toch apart dat je weinig van de Koreanen hoort.. ![]()
| |
RealBizkit666 | zondag 21 oktober 2012 @ 00:06 |
De "saaiheid" van VW is net de kracht. Iedereen herkent ze meteen. Alle andere merken moeten steeds met compleet nieuwe designs komen omdat de modellen oud worden, anders verkopen ze helemaal niks. ![]() | |
hardcore-gabberr | zondag 21 oktober 2012 @ 00:21 |
uiterlijk of rijden? | |
FalleNk810i | zondag 21 oktober 2012 @ 09:47 |
Both ofc | |
Pap89 | zondag 21 oktober 2012 @ 10:07 |
tsi problemen waren er toch vooral met de kleinere inhoud motoren? | |
CoolGuy | zondag 21 oktober 2012 @ 10:51 |
Ja, 1.2 en 1.4 vooral. | |
CafeRoker | zondag 21 oktober 2012 @ 10:55 |
Tja, maar 'deze prijsklasse' is voor veel mensen toch een vast gegeven. en als je voor wat betreft keuze toch in deze prijsklasse moet zijn is van de saaie dingen die je noemt bijvoorbeeld seat toch best leuk. | |
klaaskippegaas | zondag 21 oktober 2012 @ 13:58 |
![]() | |
CoolGuy | zondag 21 oktober 2012 @ 14:19 |
Dat is meestal qua lease zo ja. Dan is een Duits merk in de lease vaak goedkoper dan een vergelijkbaar koreaans/japans 'alternatief', terwijl die Duitser qua fiscale waarde wel hoger ligt. | |
jitzzzze | zondag 21 oktober 2012 @ 14:52 |
Wat mij ook irriteert is dat monteurs tegenwoordig weinig meer lijken te bestaan. Zodra het ingewikkelder wordt dan de auto uitlezen, foutcodes wissen of sensor vervangen dan haken de meesten af ![]() | |
Breaker.Faker | zondag 21 oktober 2012 @ 15:30 |
Dat komt mede door de elektronica in de auto's de monteurs vertrouwen te veel op de computers. Als het te moeilijk wordt sturen ze de klanten weer de weg op zonder dat de storing is verholpen. Foutcodes wissen kan iedereen. | |
jitzzzze | zondag 21 oktober 2012 @ 15:53 |
I know. Uitlezen en wissen kan ik zelf ook (ja, ik heb toegang tot zo'n apparaat), ik kom niet voor niets bij je ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 21 oktober 2012 @ 15:54 |
Herkenbaar. Met de bus van mijn toenmalige werk naar de garage. Het betrof een Renault Master. Voor de tweede keer in korte tijd dezelfde storing. De oplossing van Renault: foutcodes gewoon wissen. ![]() ![]() | |
CafeRoker | zondag 21 oktober 2012 @ 17:25 |
Het is een beetje dubbel, je kunt je ook afvragen of auto's niet te ingewikkeld zijn geworden om alle problemen altijd maar echt te kunnen doorgronden. | |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:29 |
Heeft TS ook al eens stilgestaan bij het fenomeen consumentenvraag en concurrentie. Ik vind het belabberd om te zeggen dat het slecht gaat bij VW, terwijl vrijwel alle andere automerken ook problemen ondervinden. Ik zie het zo: De auto`s van VW hebben zo`n goede indruk op kopers, Er is daardoor een groeiende vraag in auto`s van het concern. Anderzijds, wilt men altijd goedkoop kunnen rijden (na verhouding van inkomens). Door nieuwe en steeds beter wordende spelers op de markt, zal VW ook consessies hebben moeten doen, wat zich inleverd op kwaltiteit en betrouwbaarheid. Dat ze zich bij VW zelf op een hogere plank zetten dan ze werkelijk horen, dat is een ander verhaal. Al moet ik wel zeggen, ik Rij zelf in een Up!, en ik vind die kwalitatief beter dan de meeste concurrenten. Al weet je gewoon dat bijna niemand nog slechte autos maakt. | |
jitzzzze | dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:37 |
Ik ben van mening dat er nog maar weinig echte monteurs bestaan, die echt weten hoe een auto hoort te werken en die bij het horen van een gek geluidje al vrij snel weten waar het vandaan komt. Gelukkig heb ik hier een garage gevonden die dat nog wel kunnen. Zodra het dus ingewikkeld begint te worden breng ik mijn auto erheen een krijg hem weer perfect terug. Want onderhoud doe ik zoveel mogelijk zelf. | |
Metalfreak | dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:47 |
Ik weet niet hoor, maar bij mij stond VW niet echt als betrouwbaar bekend. Degelijk misschien wel als in saai en niets uitstralend. Nu moet ik wel zeggen dat ik nooit een probleem heb gehad met twee Polo's die ik in totaal zo'n 200.000km heb gereden, behalve dan het kleine probleempje dat er eentje gejat is ![]() Maar ben toch blij dat ik nu weer terug ben bij de Japanse auto's. | |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:58 |
Na 2 japanners ben ik weer terug bij vw ![]() Geen slecht woord over japanners, alleen mijne roestte BJ 2003..apk punt.. | |
Metalfreak | dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:07 |
Dat had ik met Japanners uit '88 en '91 wel ja, maar dat zou toch inmiddels verholpen moeten zijn? Mijn huidige is van 1999 en geen roest op te bekennen. Ik vind Japanners dan ook nog eens lekkerder rijden dan de gemiddelde VW. | |
Tomatenboer | dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:43 |
Ik vind dat zo'n dooddoener. Alsof dat het aantal problemen goedpraat. Bovendien vindt je nergens zoveel problemen als bij Volkswagen de laatste jaren, Google er voor de grap maar eens op. Dan mag de wet van de aantallen wel opgaan, maar merken als Toyota, Ford en Hyundai verkopen wereldwijd vrijwel net zo goed en daar hoor je een stuk minder over. Of als we in Europa blijven, merken als Opel, Ford en Renault verkopen ook erg goed en daar hoor je verhoudingsgewijs ook niet zoveel over (wel in het verleden inderdaad). Ook dit vind ik vergezocht. Je zegt het op zich goed, Volkswagen maakt een goede indruk op kopers. Maar door de groeiende vraag consessies doen vind ik echt een zwaktebod, het Hyundai-concern groeit verhoudingsgewijs vele malen harder dan het Volkswagenconcern en heeft ook niet te kampen met dergelijke immense en onacceptabele productiefouten. Volkswagen maakt absoluut fijn rijdende auto's die er strak en zakelijk uitzien, met mooie dashboards, maar heeft zich een ijzersterke betrouwbare reputatie aangemeten, en dat is schijnbaar zo hardnekkig dat zelfs als er overtuigende bewijzen worden aangevoerd van kwaliteitsproblemen de afgelopen 15 jaar dat men dan nog niet wordt geloofd. Maar ik denk dat Volkswagen het vroeg of laat zal gaan merken in het teruglopen van de verkoop, en dan zullen ze net zo bekend komen te staan als dat Opel of Renault een tijdlang bekend heeft gestaan. Tenzij Volkswagen ingrijpt, zich ruimhartig toont met coulance en open is over de problemen die zich hebben voorgedaan. Dat is echter niet waarschijnlijk (vanwege de hoeveelheid, en omdat vrijwel geen enkel merk alle problemen naar buiten laat komen). | |
Ivo1985 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:30 |
Sinds de Kever is VW groot in Nederland en Duitsland, dat klopt. Wereldwijd is VAG (en VW zelf zeker) niet de grootste, ondanks dat VAG de afgelopen jaren middels opkopen van andere merken dat graag wenst te zijn. Het grootste concern ter wereld staat kwalitatief boven VAG en een concern als Hyundai wat zeer snel groeit weet juist met vrijwel elk nieuw ontwerp de kwaliteit verder te verbeteren. Waarom zou bij VAG wat slechts gestaag groeit er niet parallel aan de groei ook een verbetering kunnen worden doorgevoerd? Leuk dat je een Up rijdt, maar erg knap dat je nu al kan oordelen over de kwaliteit. Of heb je inmiddels al meer dan 150.000 kilometer gereden? | |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:34 |
Nee in de Up! nog niet, maar totaal in 3x volkswagen zelfs meer gereden, tel daarbij nog 2x japans en 1x een opel bij op dan mag ik vast wel spreken van enige ervaring ![]()
| |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:36 |
Wat ik helemaal lachwekkend vind is de veel gelezen opmerking over een knap dashboard bij vw.. zijn het niet de koreanen/ japanners en fransen die van die ruimteschip achtige stuurplanken maken? | |
Tomatenboer | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:46 |
Uhm ja? Wat wil je daarmee zeggen? Daar krijgt Volkswagen toch terecht de credits voor of niet? Qua afwerking, materiaalgebruik en ergonomie van het interieur staat Volkswagen wel aan de top. Dat is ook een kwaliteit, maar zegt verder helaas niets over de betrouwbaarheid van de producten. | |
MdMa98 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:47 |
ach priussen zijn ook teruggeroepen etc etc... | |
Tomatenboer | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:51 |
Ja maar juist de Prius-terugroep-acties waren een storm in een glas water, vanwege dat gaspedaal dat bleef hangen en wat uiteindelijk overdreven bleek te zijn. Haal dan een goed voorbeeld aan. ![]() Ook Toyota heeft kwaliteitsproblemen gekend, zoals ik al aanhaalde bijvoorbeeld begin 2000 tot 2003 met de introductie van de VVTI motoren die overmatig olie gingen verbruiken, en tegenwoordig met de Toyota Aygo die last kan krijgen van kantelende zuigers. Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dergelijke productiemissers niet op zo'n grote schaal voorkomen en in dusdanig lange periode als dat bij Volkswagen aan de hand is. | |
Ivo1985 | dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:51 |
Priussen zijn inderdaad teruggeroepen. Waarom was dat? VW steekt liever haar kop in het zand bij een duidelijk structureel probleem en laat haar klanten met een ernstig gebrek zitten. VW roept liever niets terug. | |
Kentekenplaat | woensdag 24 oktober 2012 @ 19:53 |
Dat inderdaad. Ik heb een japanner uit '98 en die roest ook niet noemenswaardig. Belangrijker nog: hij doet het altijd. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:03 |
bevroren carterventilatie ligt niet aan de fabrikant maar aan de rijstijl. enkel auto's die korte stukjes rijden, en waarvan het carter ventilatie systeem niet goed op temperatuur komt heeft dit probleem, en veel meer merken dan enkel de VAG groep hebben hier last van. Het monteren van een verwarming element neemt het gevolg weg, de oorzaak NIET Op gerekte kettingen? de nissan micra van omstreken 2002 heeft dit euvel ook raammechanieken, die het begeven waardoor het raam zakt, alle merken hebben hier last van, ook toyota! Automaat storing is de beruchte ZF4 bak, door veel fabrikanten gebruikt en allemaal storingen op de druk regeling, is een modificatie voor, maar je moet het weten Complexe electronica storingen? GM kan er ook wat van, net als elk ander merk. maw, je leest te specifiek | |
Revolution-NL | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:08 |
Toyota neemt haar klanten zo serieus dat het zelfs 6 jaar oude auto's terugroept. Dat is buitengewoon volwassenen laat tevens zien dat een fabrikant aan haar klanten denkt en problemen onderkent. Ik ken verhalen van TSI eigenaren waarbij kort na de garantie periode de motor in de soep draaide. Ze konden in eerste instantie gewoon de volle mep betalen. Toen de rechtsbijstand erop werd gezet was er ineens meer mogelijk. Voor service en coulance hoef je niet veel te verwachten van Pon / VAG | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:10 |
@rev dan ken je Jeep niet een maat van mij werkt bij jeep, de modelen vanaf 97(!) hebben een terugroepactie op een paar draagarmen ![]() ![]() | |
Marco001 | woensdag 24 oktober 2012 @ 20:47 |
Die elektronica klopt wel, hadden we ook bij de Chevrolet Nubira; daar ging soms spontaan de radio aan, terwijl de auto gewoon in de garage stond.. 4 keer mee naar de dealer geweest voor ze als laatste redmiddel de complete kabelboom maar hadden vernieuwd en het daarmee opgelost was. Overigens, Revolution, dat is bij wel meer importeurs zo: Peugeot Nederland doet bijvoorbeeld niets met onze (en van anderen) klachten over de lokale dealer. (kwikfit-praktijken, dingen vervangen zonder er van te voren(zoals wel was afgesproken) even over te bellen enz...) Ik vind het zelf ook wel begrijpelijk dat Pon moeilijk doet over coulance als de garantie al is verstreken. Ik ken maar weinig bedrijven die dat niet doen. | |
Biogarde | donderdag 25 oktober 2012 @ 08:57 |
![]() Die bouwen zich een ongeluk. Van diepladers tot diepladerschepen tot auto's tot scheerapparaten. Zelfs Samsung bouwt meer auto's dan er Golfjes gebouwd worden ![]() | |
Biogarde | donderdag 25 oktober 2012 @ 08:58 |
Spontaan radio aan had ik met een Focus, totdat ik een nieuwe vriendin had en ik zei dat m'n auto spookte. Zij mee, gaat halverwege de radio aan op stand +50. Ze is nooit meer meegegaan ![]() | |
.Neovo. | donderdag 25 oktober 2012 @ 09:23 |
Verkeersinformatie aanstaan? ![]() ![]() | |
klaaskippegaas | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:23 |
Terugroepacties kennen ze niet bij VW. Dat is nou juist het punt. | |
Marco001 | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:32 |
Had je beter niet eerst wat fact-checking kunnen doen? https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8 Overigens, beetje jammer dat Peugeot exact zelfde problemen hebben met hun THP motoren, maar daar word geen woord over gerept. | |
klaaskippegaas | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:34 |
En jij dan? Kettingproblemen bij VW TSI-motoren. Herkenbaar? 29 april 2012 – Dat blijkt bij een flink aantal TSI-motoren van de Volkswagen Groep helaas ... Een terugroepactie is niet nodig. | |
Marco001 | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:36 |
Hoezo? Jij hebt het over dat ze terugroepacties niet kennen bij VW, niet specifiek over die met de TSI's... Dan kan ik dus niet ruiken dat jij dat bedoelde en ging ik gewoon ervan uit dat je terugroepactie's bij VW in het algemeen bedoeld. | |
klaaskippegaas | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:37 |
Ik haal deze tekst uit jouw link hoor dus als er iemand moet checken ben jij het. | |
Marco001 | donderdag 25 oktober 2012 @ 11:40 |
Okay, dan even een andere link. bovendien, like i said, jij had het alleen over dat ze niet aan terugroepacties doen bij VW.. Wel dus.. Maar om terug te komen op de ketting: "opgerekte kettingen bij een reeks auto’s met 1.2 TSI-motor van modeljaar 2010. Een terugroepactie is niet nodig: om problemen te voorkomen, worden deze kettingen tijdens de reguliere onderhoudsbeurt vervangen. Van de 941 auto’s (Golf, Polo, Golf Variant en Golf Plus) die het in Nederland betreft is inmiddels 85 procent al in de werkplaats geweest." http://www.autoweek.nl/au(...)i-motoren-herkenbaar | |
Revolution-NL | donderdag 25 oktober 2012 @ 12:50 |
Dus jij vind het begrijpelijk dat een motor na 2 jaar (net na de garantie termijn) en 50.000km compleet in de soep loopt en dat de dealer geen coulance aanbied. Volgens mij ben je niet bekend met het conformiteitsbeginsel. Het is natuurlijk complete waanzin dat anno 2012 bij dealeronderhouden auto's van twee jaar oud de hele motor vervangen of gerevisieerd moet worden ![]() Maarja kwaliteit en VAG. Vanaf volgende maand ben ik trouwens ook weer (vrijwillig) VAG bestuurder, er kwam een 14% bijteller beschikbaar in de pool. Ford Focus out.. Seat Ibiza ST in. Het blok van de ST was een paar maanden terug ook bijna afgeschreven door problemen met de pompverstuivers, als mijn collega even had door gereden was daar ook bij 40.000km het blok geploft . We gaan het allemaal meemaken... | |
Marco001 | donderdag 25 oktober 2012 @ 13:17 |
Jup, tuurlijk. het zou netjes zijn(en goed staan) als PON coulance zou bieden(wat ze soms overigens ook doen!) maar de wettelijke garantietermijn is verstreken, dus zouden ze niet verplicht zijn om het te vervangen. Lijkt mij lastig om gebruik te maken van dat comformiteitsbeginsel, want wie zegt dat die auto niet enorm is mishandeld? Of het verstandig is om als importeur zijnde geen coulance te bieden is een 2e.. besides, dat de auto dealer onderhouden is hoeft niets te zeggen over de staat van de auto. Ik heb ooit eens een proefrit gemaakt in een dealer onderhouden Kalos, maar die auto was in dusdanig slechte staat dat ik hem heb laten staan(let wel, hij kreeg altijd netjes op tijd de reguliere beurten, maar niets meer als dat!). Zelfde met mijn Ibiza, ook voornamelijk dealer onderhouden, maar toen ik hem kocht liepen de achter remmen aan, was de multiriem aan vervanging toe(118.000 km, service manual stelt vanaf 90.000 km elke 15.000km staat riemen controleren) en waren er nog een paar (kleine) dingetjes. Ik heb wat onderzoek gedaan, en het blijkt dat mijn auto bij een lease maatschappij wegkwam, waar de bestuurders hem redelijk hebben mishandeld. Trouwens zijn er fabrikanten/importeurs die al de volledige technische garantie "wegtrekken" als je besluit een LPG installatie in te laten bouwen in een nieuwe auto. (Ford b.v. ) en PON is zo te lezen op het web niet de enige die dusdanig strikt is qua garantie(en voorlichting): http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=59867 [ Bericht 4% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 13:22:50 ] | |
Breaker.Faker | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:39 |
Ik vindt gewoon dat VW hiermee moet vergoeden. Hun hebben hun motoren niet in orde. Garantie mag je van een product ook verwachten nadat dat deze is verstreken. En een motoren moet langer mee kunnen. Dit is niet alleen bij de TSI voor de TSI waren er ook problemen. Ik weet nog dat vliegwiel in tweeën delen bestond waardoor deze uit mekaar konden breken. Of dat bij de Polo de versnellingsbak kapot ging omdat er gebruikt werd gemaakt van een potnagel in plaats van een gewone moer en Audi had zelf problemen in 2002 dat de nokkenas lagers bij ongeveer 60.000 kilometer helemaal weg waren. VW heeft het al jaren niet goed voor mekaar. Daar komt het nog bij dat je in Duitsland beter wordt geholpen als je een probleem hebt met VW. Meestal vergoeden ze ook de kosten buiten de garantie. Helaas doet PON hier moeilijk over. Door deze reden heb ik geen VAG product genomen. | |
Marco001 | donderdag 25 oktober 2012 @ 23:52 |
tja, bij de lokale taxicentrale rijden ze al sinds 2000 qua luxe-auto's alleen nog maar in Superb's. Op een akifietje met PON over doodgaande TDI's na nooit echt noemenswaardige problemen gehad, terwijl ze echt werden afgeragd door sommigen. (planken met koude motor, the works..) Elke fabrikant heeft wel problemen. Zo heeft/had Peugeot dezelfde problemen als VAG met de distributieketting, maar ja, auto's moeten zo goedkoop mogelijk zijn (niet alleen voor hun, maar ook voor de consument) en dan kan het gebeuren dat je sterk inferieure kwaliteit koopt. Ik noem Mercedes rond 2000 met hun extreem roestende plaatwerk, Toyota met hun carteronluchtingproblemen(die makkelijk kunnen worden opgelust door er een simpel verwarminsunitje op te plaatsen...) De 206 van mijn vader wil maar niet fatsoenlijk stationair lopen en valt regelmatig uit bij koude motor. Peugeot Nederland zegt daar niks aan te kunnen doen. (of i.i.g. doet er niks aan). Pon is dan wel strikt met garantie, maar als je dat niet zint, schrijf je toch VW rechtstreeks aan? Of doe je het als velen in de grensregio: Je auto in Duitsland laten onderhouden, vaak nog stukken goedkoper ook voor regulier onderhoud. Oh, leuk lijstje: http://www.autozine.nl/enquete_resultaat.html Ondanks alle problemen staan er toch diverse VAG modellen in de top-20 Ik lijk zo wellicht een VAG-fanboy, en hoewel ik zelf een Seat heb en zowel die Seat als de Skoda-taxi's mij erg goed bevallen ben ik dus geen fanboy. Sterker nog, Als ik de keuze zou hebben tussen een Golf GTI en Corsa Nurburgring, nam ik de Corsa. Ik vind het alleen niet echt fair dat iedereen altijd vrijwel alleen op VAG afgeeft, terwijl er ook meer dan voldoende andere fabrikanten zijn met problemen.. Wellicht wat leuk leesvoer over Peugeot en BMW.. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=112760 [ Bericht 16% gewijzigd door Marco001 op 25-10-2012 23:59:19 ] | |
Biogarde | vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:54 |
In de top 50 nog meer! ![]() Laten we het houden op een top 10, want anders kun je alles recht lullen. | |
Biogarde | vrijdag 26 oktober 2012 @ 01:56 |
En zelfs in de top-20 geen VW. Alleen VAG-breed. Polo op plek 500 miljoen miljard. Komt erop neer dat zelfs een stoeptegel op wielen comfortabeler en betrouwbaarder is ![]() Zie ik de gewone Golf nou over het hoofd? Niemand die zich daar ingeschreven heeft met een Golf? er zijn meer Golfjes dan kliko's in Nederland ![]() Zelfs in die andere lijsten geen VW of sporadisch een VAG. [ Bericht 18% gewijzigd door Biogarde op 26-10-2012 02:01:48 ] | |
AdoraBelle | vrijdag 26 oktober 2012 @ 02:06 |
83. Volkswagen Golf Plus 7.8 6.0 7.7 Al heb ik geen idee wat voor Golf dat zijn moet. Je weet dat je een zoekfunctie in je browser hebt he ![]() En het ligt er natuurlijk maar net aan hoeveel lezers dat online blad heeft. | |
Biogarde | vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:04 |
Die Plus had ik gezien. Vind ik een mooie auto eigenlijk wel ![]() Maar er rijden zoveel Golfjes dat een gewone Golf erbij moet staan. De Jan de Vries Opel Astra staat er wel tussen. | |
Pietverdriet | zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:33 |
Wij hebben nog steeds een golf 2 Schoonpa rijdt daarin, rijdt nog steeds prima, hij onderhoudt hem niet, dus hij heeft nu wat roestplekjes. Dat hoef je van een huidge gold niet te verwachten denk ik. Hij heeft al die jaren buiten gestaan. Verder denk ik dat alle merken hun problemen hebben. | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:36 |
Maar dat is niet alleen bij VW. Dat is bij veel moderne merken, oude auto's blijven doorgaan, dan zie ik de huidige generatie nog niet doen. | |
CafeRoker | zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:00 |
Uiteindelijk belanden die vaak in afrika. Ik ben heel benieuwd hoe ze een auto die nu uit de fabriek komt over 20 jaar daar aan de praat gaan houden. Als het allemaal mechanisch nog door blijft rollen zit je nog met de elektronische problemen. Elektrische ramen kun je er nog afslopen, injectie kun je door een carburateur vervangen, ontsteking wordt al wat lastiger, maar iets als de computergestuurde versnellingsbak van een prius wordt toch wel heel ingewikkeld om zodanig te versimpelen dat het eenvoudig aan de praat te houden is. | |
longinus | zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:12 |
Mijn Seat Ibiza sport van 2001 is 11 jaar probleemloos meegegaan, alleen een vallende boom heeft ie nooit helemaal goed doorstaan ![]() dus na 170.000 Km met de Seat geen motorproblemen gehad, geen koppeling vervangen, alleen banden, remmen en een keer distributie riem vervangen. Ik ben benieuwd hoe die Fabia het zal blijven doen, tot nu toe rijdt ie prima en doet wat ie moet doen maar tijd zal het leren. Ervaringen met slechte VAG auto's tot nu toe niet meegemaakt. | |
hardcore-gabberr | zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:01 |
in afrika maken ze nog de golf 1. dus wie wil? | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 09:12 |
Diesel? nah ![]() | |
Pietverdriet | zondag 28 oktober 2012 @ 09:55 |
Gezien de accus lijkt mij een oude prius nogal een milieuprobleem. | |
powerflux | zondag 28 oktober 2012 @ 12:29 |
als ze naar afrika gaan wel. als ze hier blijven heeft toyota veel mogelijkheden tot inwisselen, "statiegeld", bijna volledige recycling en andere milieuvriendelijke alternatieven. Dan is het wel de verantwoordelijkheid van de sloper om daar ook gebruik van te maken! voorbeeld http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080111014034AAnmf2j | |
Ivo1985 | zondag 28 oktober 2012 @ 13:27 |
grondstoffen waar accu's van gemaakt worden zijn nogal kostbaar. Zelfs voor een simpele loodaccu is recycling al zeer rendabel. | |
#ANONIEM | zondag 28 oktober 2012 @ 14:09 |
Dus als ik jouw redenering volg dan zijn ook Mercedes en BMW alleen betrouwbaar vanwege hun uiterlijk/design? ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 15:00 |
dat zegt hij niet. | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 15:11 |
http://www.weeklygripe.co.uk/a327.asp![]() ![]() | |
Breaker.Faker | zondag 28 oktober 2012 @ 16:34 |
Op youtube staan meer van deze filmpjes. Ik vindt dit wel een erg hoor dat je dit hoort. Zeker bij een groot fabrikant dit nog niet echt heeft opgelost. Op youtube staan ook filmpjes van de DSG automaten van VW. Die zijn ook storinggevoelig. | |
FkTwkGs2012 | zondag 28 oktober 2012 @ 18:03 |
het is ook erg. ts heeft gelijk. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 18:52 |
http://www.autoweek.nl/au(...)-14-16v-tsi-highline ![]() | |
Pietverdriet | donderdag 8 november 2012 @ 19:00 |
Je zal die ellende maar hebben. | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 19:01 |
ja en dat voor er uberhaupt een ton op de teller stond. ze moeten zich echt vreselijk schamen daar bij vw. | |
jitzzzze | donderdag 8 november 2012 @ 19:06 |
Binnen 130.000km de auto volledig afgeschreven ![]() | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 19:08 |
nja leasebak maar het is een hoop narigheid lijkt me zo. zwaar irritant. | |
Pietverdriet | donderdag 8 november 2012 @ 19:12 |
Naast onze passat, audi en multivan hebben we een Laguna en een 407 gehad, behalve een kapotte turboklep bij de peugeot ( na een maand na aflevering) hebben we met de Fransen geen problemen gehad. Passat: kabelboom vervangen, navigatie vervangem Audi: water in de achterlichten, defect LED daglicht voor VW Multivan (let wel, das kreng heeft de prijs van een S-Klasse) had zakkers in de lak, de schuifdeuren wilden niet sluiten en verschillende motorproblemen. Echt een ramp was onze opel, hoewel comfortabel en ruim rammelde er altijd wat en viel de motor op de gekste momenten uit. Op de snelweg, op een bochtige bergweg, en dan zat je zonder rem en stuurbekrachtiging. Dus, Duitse Degelijkheid, mmmmwa, nou, nee. Vriend van me kocht jaren geleden een tweedehands fiat panda. Reed er meer dan een ton mee zonder hem te onderhouden en liet de keuring verlopen. Wilde hem verkopen dus liet hem keuren. Alleen de ruitenwissers moesten nieuw. Hij verkocht hem voor 500 gulden minder dan hij betaald had. Onze golf II serie rijdt nog steeds schoonpapa in, zonder issues, behalve dat hij hem mishandeld | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 19:16 |
ja duitse degelijkheid is al een tijdje weg geloof ik, zeker bij VAG. | |
Pietverdriet | donderdag 8 november 2012 @ 19:23 |
Ik vraag me serieus af wat ik zou kopen als het mijn eigen geld is. Subaru? | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 19:26 |
deze is ook erg ![]() Hoe verlies je een klant voor levenslang ![]() bron: http://www.autoweek.nl/au(...)uemotion-comfortline | |
Pietverdriet | donderdag 8 november 2012 @ 19:33 |
Na restaurants, hotels etc gaat de autoindustrie de kracht van internet voelen. Twintig van dit soort verhalen op een bekende site en je hebt echt een probleem. Vroeger vertelde je het buren en collegas, tegenwoordig tienduizenden | |
jitzzzze | donderdag 8 november 2012 @ 19:33 |
Het gaat al fout met het slowmotion model ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 8 november 2012 @ 21:10 |
Ah, het topic is weer omhoog geschopt. Het onderwerp blijft voorlopig ook nog wel actueel. ![]() Tja, het erge is dat je een heel topic vol kan posten met vergelijkbare gebruikersreviews van eigenaars van een Volkswagen-product op de Autoweeksite. Het zijn er verhoudingsgewijs echt erg veel. Volkswagen kampt echt met vergelijkbare kwaliteitsproblemen als Renault met de Laguna had 10 jaar terug. Alleen waar Renault lijkt te hebben geleerd van hun fouten en een inhaalslag zijn gaan maken op het gebied van kwaliteit blijft het bij het Volkswagen-concern nu al meer dan 10 jaar huilen met de pet op. ![]() Ik vond nog interessant stuk over een bedrijf dat rond kan komen - sterker nog uitbreid in tijden van crisis - van DSG reparaties alléén. Een paar quotes uit het artikel:
Het hele verhaal stond in het automotive-vakblad AMT, en is te vinden op de site van de DSG dokter Erg interessant stukje, geeft goed inzicht in het ingenieuze stukje techniek dat Volkswagen bedacht heeft, maar ook in de oorzaken van de talloze DSG problemen. Dat spreekt niet bepaald voor de kwaliteit van Volkswagen, een reputatie waar Volkswagen het toch van moet hebben. Dus dat er zoveel verhalen de rondte doen op internet, daar zullen ze bij Volkswagen niet blij mee zijn. [ Bericht 3% gewijzigd door Tomatenboer op 08-11-2012 21:16:19 ] | |
FkTwkGs2012 | donderdag 8 november 2012 @ 21:16 |
beter nemen ze dat bedrijf over en fixen ze hun product. of gooien ze het product uit hun auto's. | |
Marco001 | donderdag 8 november 2012 @ 22:22 |
Net wel de duurste onderhoudsbeurt ooit gehad met de Astra. de 15.000 km beurt. Kosten: ¤0,- ![]() De 1.4 74KW zoals ook in mijn auto.. Ding klinkt stationair als een diesel. (Krijg zelfs weleens te horen dat men nog nooit een diesel met een gastankdop hebben gezien.. | |
CafeRoker | donderdag 8 november 2012 @ 22:41 |
Nu had Pon toch al niet bepaald een goede naam als het om klantvriendelijkheid gaat.. Die 90 liter had ik trouwens echt onder geen enkele voorwaarde afgerekend. Schofterig als het inderdaad zo was als daar staat. | |
Kriegel | donderdag 8 november 2012 @ 22:55 |
Dat verhaal is wel echt schandalig hoor, wat de neuk. ![]() "U heeft wetenschappelijk bewezen dat er geen benzine zich in uw brandstofsysteem bevindt, maar omdat de auto die en die problemen vertoont moet er volgens ons tóch benzine in zitten. Veel plezier met de rekening!" | |
Tomatenboer | donderdag 8 november 2012 @ 23:03 |
Tja, Pon en garantie hé...... Op het Tros Radar forum staan ook een hoop reacties mbt technische problemen met Volkswagen en de reactie van de dealer en Pon hierop. Twee voorbeelden:
Met name schandalig dat iemand met een Golf VI van 3 jaar oud waarvan de klep afbreekt (!!) wordt afgewimpeld en geen garantie of coulance wordt aangeboden. Het tweede voorbeeld is vervolgens echt voor alle bekende kwaaltjes tegelijk aan de beurt. ![]() Maar goed, internet staat er vol van. Zijn conclusie onderschrijf ik daarom volledig. | |
Pietverdriet | donderdag 8 november 2012 @ 23:07 |
In de tijd van twitter, facebook en websites waar iedereen ervaringen deelt is dit onverstandig, pon... | |
Tomatenboer | donderdag 8 november 2012 @ 23:14 |
Er gaan verhalen de rondte dat Pon de standaard fabrieksgarantie bij de fabriek afkoopt en zodoende de auto's met een aardige korting kan inkopen. Dat zou een verklaring kunnen zijn waarom Pon zo moeilijk doet over het nakomen van afspraken met betrekking tot garantie of het verlenen van coulance. Dat lijkt me echter niet de meest verstandige manier als de auto's van de geimporteerde merken beneden gemiddeld betrouwbaar blijken te zijn. Benieuwd hoelang ze dit volhouden. | |
CafeRoker | donderdag 8 november 2012 @ 23:22 |
Wat betreft dat laatste ben ik bij het googlen naar die ketting ook echt veel verhalen tegengekomen van jonge auto's die net uit de garantie waren en waar echt vreselijk moeilijk over enige coulance gedaan werd. Ik heb met m'n huidige VAG leaseauto ook veel meer problemen met de fransoos die eraan vooraf ging. Hij rijdt fijn maar ik zou zo'n risico nooit prive op de oprit zetten. Wat dat betreft gaan ze richting de oude italianen, met de kanttekening dat er niet telkens wat kapot is, maar als het kapot is dan is het ook echt kapot. Ik ben benieuwd of die gedownsizede VAG's de eerste generatie auto's gaan worden waarvan de motoren de rest van de de auto niet meer overleven. | |
Tomatenboer | vrijdag 9 november 2012 @ 17:50 |
Hier nog zo'n pareltje van een gebruikerservaring van een Volkswagen Touran eigenaar, gedurende 7 jaar een opeenvolging van kleine en grote mankementen:En wat koopt meneer............ gewoon weer een Volkswagen. ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 9 november 2012 @ 17:58 |
Sommigen mensen leren het ook nooit ![]() Ik zal maar niet zeggen dat hij eens moet googlen op "aandrijving oliepomp vw passat" ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 9 november 2012 @ 18:11 |
Met de nieuwe A5 1.8TFSI schijnen ook problemen te zijn. Een reactie op Autoweek
| |
Metalfreak | vrijdag 9 november 2012 @ 18:37 |
Sodeju, mijn auto is inmiddels 13 jaar oud en vertoont bij lange na nog niet zoveel mankementen.Maar goed, dat is dan ook Japanse kwaliteit. En dan ook nog zeggen "Ondanks alle mankementen toch een fijne auto geweest" ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 9 november 2012 @ 18:39 |
Onze oude golf 2 heeft ook nooit problemen, en die is meen ik 14 jaar oud. | |
Revolution-NL | vrijdag 9 november 2012 @ 18:41 |
Toen stond VAG nog voor kwaliteit inderdaad, tegenwoordig staat VAG voor een premium knuffelbaar interieur maar is de kwaliteit onder de motorkap gewoon zeer slecht. | |
Pietverdriet | vrijdag 9 november 2012 @ 18:42 |
Ik heb de indruk dat het bij de golf de even nummers veel beter zijn dan de oneven. Maar voor de rest heb je denk ik gelijk, golf 2 is denk ik de degelijkste golf | |
Kentekenplaat | vrijdag 9 november 2012 @ 18:44 |
Dat kan niet. De Golf 2 is tot 1991 gemaakt. ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 9 november 2012 @ 18:47 |
Dan is ie een flink stuk ouder dan ik dacht. Mijn man had hem tweedehands gekocht voor dat ik hem leerde kennen. Nu bedenk ik me dat deze auto al ouder was toen we elkaar in 98 leerden kennen. Pfff, wat vliegt de tijd. | |
MissionPhailed | vrijdag 9 november 2012 @ 19:47 |
Ik rijd ook VAG (een Seat Ibiza TDI uit 2002 met circa 257.000 km op de tellert) maar nog geen technische ellende gehad. Heb 't idee dat vanaf grofweg 2005 de kwaliteit van o.a Volkswagen naar beneden is gegaan, met de 1.4TSI en 2.0TDI als dieptepunten. ![]() | |
Tomatenboer | vrijdag 9 november 2012 @ 19:57 |
Mooi voor je dat je een goede en fijn rijdende Ibiza TDI hebt. Die oude TDI-tjes staan ook nog wel bekend als onverwoestbaar. ![]() Maar de structurele problemen begonnen echt al (ver) voor 2005, de omlaag vallende ramen bij de Golf IV bijvoorbeeld (vanaf 1998), de problemen met de Volkswagen Lupo 3L en bevriezende motoren met name bij Volkswagen Polo's, stammen echt van voor 2005. | |
Kentekenplaat | vrijdag 9 november 2012 @ 20:17 |
Het is , mits geen import, wel te zien aan je kenteken. XX-XX-11 is van 1991 of later XX-11-XX van voor 1991 en als je zegt met welke letter je kenteken begint kan ik je ongeveer wel zeggen hoe oud je auto is. De reden dat er niet zoveel Golfs 2 meer rijden is volgens mij omdat de meesten redelijk afgetrapt zijn door allerlei petjes. | |
Tomatenboer | vrijdag 9 november 2012 @ 20:24 |
Er zijn overigens ook Golfjes 2 te vinden met de kentekenserie vanaf 1991. De Golf 2 is namelijk tot en met 1992 geleverd. ![]() | |
Pietverdriet | vrijdag 9 november 2012 @ 20:27 |
Is geen NL wagen, ben met een Duitser getrouwt | |
Kentekenplaat | vrijdag 9 november 2012 @ 20:38 |
Dan kan alleen je man je helpen. ![]() | |
TheOneAndOnly | zondag 11 november 2012 @ 14:29 |
Ik heb een caddy sdi, paar keer nieuwe versnellingsbak gehad, paar keer pompverstuivers, motorblok een keer vervangen... laatste tijd gaat het wel goed en dan moet ik hem over een paar maanden inleveren... :p | |
jitzzzze | zondag 11 november 2012 @ 14:45 |
Een paar keer een nieuwe bak en motorblok? Dat is toch niet normaal. | |
FkTwkGs2012 | zondag 11 november 2012 @ 15:01 |
voor volkswagen begrippen heeft ie wel geluk gehad toch ![]() | |
jitzzzze | zondag 11 november 2012 @ 15:01 |
Dat het tweede blok nog steeds draait is inderdaad een kwestie van geluk. Als ik hem was dan zou ik direct een staatslot kopen ![]() | |
Cherna | zondag 11 november 2012 @ 15:18 |
Zolang ze dan ook in Japan zijn geassembleerd en niet in Turkije. | |
FkTwkGs2012 | zondag 11 november 2012 @ 15:19 |
dat is geloof ik bijna niets meer. | |
Cherna | zondag 11 november 2012 @ 15:21 |
Daar ligt ook een probleem. De Celica die was geassembleerd in Turkije liet ook veel te wensen over. Je moest al na een jaar een nieuw blok laten monteren. En er waren meer zaken niet in orde. | |
FkTwkGs2012 | zondag 11 november 2012 @ 15:24 |
bron: http://blog.toyota.nl/updates/auto-gekocht-dan-komt-ie-gewoon/ nooit geweten ![]() ![]() | |
Cherna | zondag 11 november 2012 @ 16:12 |
Lol. de petjes figuren. Een typische Golf kwaal. | |
Metalfreak | zondag 11 november 2012 @ 17:06 |
Gelukkig heb ik er eentje die dan ook daadwerkelijk in Japan is gemaakt ![]() | |
Tomatenboer | maandag 12 november 2012 @ 14:03 |
Dat is niet direct het probleem. Het probleem lag gewoon bij de VVTI blokken die een constructiefout bezaten. Want van 2000 tot 2003 kampte ook de Corolla E11 en E12 met slechte motoren, en deze Corolla's werden volgens mij ook nog gewoon in Japan gebouwd toch? Overigens weet ik zeker dat ik een in Japan geproduceerde Toyota heb. Ik bezit een Corolla G6 uit 1999. Niet de knapste met die ronde koplampen, maar onverwoestbaar. ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 14 november 2012 @ 14:05 |
En de dramatische reviews blijven elkaar in rap tempo opvolgen:http://www.autoweek.nl/au(...)k-quattro-pro-line-s Daar sta je dan met je premium Audi, een gare DSG bak en nieuwe cilinderkoppen bij 24.000 km. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 14 november 2012 @ 14:11 |
Ik heb hetzelfde blok, alleen dan met 200 PK en ook DSG, die verbuikt geen olie, geen gare DSG bak en gewoon netjes 1:12. Ik denk dat deze gozer zijn auto gewoon echt helemaal afzeikt... | |
CoolGuy | woensdag 14 november 2012 @ 14:15 |
Ja joh, net als in dit topic gebeurd ![]() | |
Tomatenboer | woensdag 14 november 2012 @ 14:18 |
Afzeikt? Ik denk dat dat terecht is als je al zo snel zoveel ernstige problemen hebt toch? Of bedoel je afbeult? Dat zou kunnen inderdaad. ![]() Maar dat jij geen problemen hebt met je Volkswagen, Audi, Skoda of Seat wilt niet zeggen dat het dan een betrouwbaar product is hé. Dat bewijzen de talloze voorbeelden op internet wel. | |
RealBizkit666 | woensdag 14 november 2012 @ 14:19 |
Ik ben het er mee eens dat de 1.2 en 1.4 TSI veel problemen hebben. Maar het 2.0 TFSI blokt valt daar helemaal buiten. Dat draait eigenlijk zonder moeite en problemen al mee sinds 2005 2004. Afbeulen dan. Maar het 2.0 TFSI blokt heeft weinig tot geen problemen. Dat zijn echt hoge uitzonderingen, en dan meestal verwijtbaar aan de rijder. | |
CoolGuy | woensdag 14 november 2012 @ 14:22 |
Datzelfde geldt van voor Toyota, en die roepen alweer miljoenen auto's terug. Dan kun je wel beginnen nu over after care maar feit blijft dat dat merk nu al voor de zoveelste keer grote groepen auto's terug roept. Als je die motoren hebt heb je issues ja. Maar die problemen heb ik niet gehad, aangezien ik TDI motoren heb gehad, en met de DSG heb ik in beie wagens nooit problemen gehad. | |
Leipo666 | woensdag 14 november 2012 @ 14:38 |
zij roepen hun auto's tenminste terug voor herstel/reparatie/aanpassing (en dan zelfs voor auto's die al ruim uit de garantie zijn!) Pon laat je zo te merken gewoon stikken... reden voor ons geweest op geen VW Up! te kopen | |
CoolGuy | woensdag 14 november 2012 @ 14:41 |
Nou, stiekem denk ik dat veel mensen gewoon bij voorbaat al iets tegen VAG hebben, gewoon, omdat VAG. Het zijn ook meestal die mensen die dat heel hard van de daken willen schreeuwen, want mensen die echt iets tegen bv Nissan hebben, die hoor je daar niet over. Maar Duitse auto's (en dan in het bijzonder VAG producten), dat schijnt toch een heet hangijzer te zijn altijd. | |
Leipo666 | woensdag 14 november 2012 @ 14:44 |
misschien, maar ik ben zelf niet perse biased voor een merk heb zelf een aantal jaar probleemloos in een Seat Ibiza tdi gereden en we hebben nu een VW T3 bus en ik heb een nu een probleem Mitsubishi (bij 40k nieuwe zuigers, zuigerveren en injectoren bijv.) elk merk heeft zo zijn issues, maar het belangrijkste is hoe ze met de garantiegevallen omgaan. Pon lijkt daar minder goed mee om te gaan dan de andere importeurs. | |
RealBizkit666 | woensdag 14 november 2012 @ 14:48 |
Dan is dat meer de schuld van PON, dan van VW natuurlijk. Misschien wordt in andere landen wel gewoon alles netjes gedaan, maar daar heb ik helaas geen zicht op. ![]() | |
CoolGuy | woensdag 14 november 2012 @ 14:56 |
True. Maar dat is natuurlijk niet zo, en het moet toch aan VW liggen ![]() | |
Leipo666 | woensdag 14 november 2012 @ 15:13 |
voor veel mensen is Pon = VW | |
RealBizkit666 | woensdag 14 november 2012 @ 15:21 |
PON heeft zich geprofileert als monopolie op het gebeid van VW-import, daardoor kunnen ze gewoon lekker arrogant zijn naar hun klanten (de dealers) en de klanten (de autokopers) daarvan. Het probleem dat het zo kut gaat met VW in Nederland is dus voor een heel groot deel aan PON te verwijten omdat deze niet aan coulance doet, daar waar VW zelf zegt het wel te doen. Helaas moet elke scheet die onder garantie zou vallen van VW eerst langs PON, en daar blijft het dus hangen. | |
Tomatenboer | woensdag 14 november 2012 @ 16:12 |
Toyota heeft volgens mij met minder (structurele) problemen te kampen dan Volkswagen. Volkswagen heeft gewoon te kampen met kwaliteitsproblemen, maar dat mag niet gezegd worden ofzo. Ik heb verder niets tegen Volkswagen-producten, ik heb geen sterke merkvoorkeur (ben niet merkvast bijvoorbeeld) en sluit niet uit dat ik ooit een Volkswagen-product zal rijden. Maar dan moeten ze wel - net als Renault - een kwaliteits-inhaalslag gaan maken, want ik vind de problemen bij Volkswagen de laatste 10 jaar tenenkrommend. ![]() Het klopt dat verder alle merken zo hun issues hebben, Toyota heeft ook ernstige productiefouten gekend bij de introductie van de VVTI motoren bijvoorbeeld, en vele kleinere productiefouten gezien het aantal terugroepacties, maar bij geen van de merken lijkt het zo structureel als bij Volkswagen, en ja ik heb redelijk zicht in de automotive-sector. Gezien de reputatie van Volkswagen is dat een topic waard, en dat lijkt me positief, aangezien Volkswagen niet voor niets de reputatie van betrouwbaarheid en degelijkheid heeft opgebouwd. ![]() Maar als ze niet oppassen gaan ze Opel achterna, die in de jaren 90 ook hun reputatie hebben verspeeld waardoor tegenwoordig veel mensen geen Opel meer durven te kopen (naast het "spruitjes" imago dat rond Opel is gaan hangen natuurlijk). | |
Revolution-NL | maandag 14 januari 2013 @ 18:43 |
Ook in Brazilië komt men erachter dat VW al heel lang niet meer voor betrouwbaarheid staat en enkel nog goed is voor een premium knuffelbaar dashboard.
| |
Chuck-N0rr1s | maandag 14 januari 2013 @ 19:41 |
Renault is het nieuwe VW | |
jitzzzze | maandag 14 januari 2013 @ 19:45 |
Met een 1 liter motor verdien je het ook ![]() | |
T42 | maandag 14 januari 2013 @ 20:08 |
daar hebben ze hele andere auto's dan hier ![]() zo hebben ze daar de vw gol (jah zonder F) en tot 12-2012 werd de vw kombi nog gemaakt een bus met een 1.4 motor zelfde als daar in een gol of golf ligt (die bus hier in europa al sinds 1978 niet meer gemaakt en verkocht) ![]() | |
Revolution-NL | vrijdag 20 september 2013 @ 11:29 |
Ja hoor, een kennis heeft een nieuwe Golf VII ding heeft 2 weken bij de dealer gestaan door een onverklaarbare lekkage. Uiteindelijk bleek dit een productiefout te zijn die vaker voor schijnt te komen. Meer mensen die hier last van hebben? | |
pvdplanet | vrijdag 20 september 2013 @ 12:34 |
Uit de Autobild van 2 weken terug![]() | |
powerflux | vrijdag 20 september 2013 @ 12:47 |
groter plaatje? | |
Pietverdriet | vrijdag 20 september 2013 @ 12:57 |
http://www.autobild.de/ar(...)uertest-4362680.html | |
#ANONIEM | dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:27 |
Als je hem saved en heropend in paint/preview = Windows dan kan je alles vergroten. ![]() | |
powerflux | dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:04 |
Aweseome MSPAINT CSI-skills. Maar dan zonder de magisch verschenen informatie. | |
Pietverdriet | dinsdag 1 oktober 2013 @ 19:10 |
Klik de link eens die ik poste | |
powerflux | dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:55 |
Heb ik gelijk gedaan toen je die postte. De reactie van Iwanius is nutteloos, behalve vanuit humor. | |
#ANONIEM | maandag 7 oktober 2013 @ 10:22 |
Soms moet je een topic wat smaak geven tussen alle serieusheid. [ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 10:23:57 ] | |
#ANONIEM | maandag 7 oktober 2013 @ 13:06 |
Ik heb de dashboards van VW altijd goedkoop uitziend gevonden, plastic rommel. Of heb ik in de verkeerde Volkswagens gezeten? [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 13:06:38 ] | |
Revolution-NL | maandag 7 oktober 2013 @ 18:58 |
Ik vind de Golf 6 en 7 toch echt perfect in elkaar steken als het op het interieur aankomt. Alles klopt en voelt zeer degelijk aan. Eigenlijk het tegenovergestelde van een Prius. Alleen zit de kwaliteit bij VW in het interieur en bij Toyota onder de motorkap. Qua productbeleving wint VAG het gewoon qua initiële productbeleving. De productbeleving bij Toyota komt jaren later als de garage rekeningen uit blijven. | |
Pietverdriet | maandag 7 oktober 2013 @ 19:36 |
Mooi stukje http://www.n-tv.de/wirtsc(...)article11499471.html Volkswagen wil in haar fabriek in Tennessee de medewerkers meer medezeggenschap geven. De politiek bemoeit zich ermee, en is daar tegen. De politiek wil dat VW daar vanaf ziet. Waar de neuk bemoeien ze zich mee! | |
Pietverdriet | maandag 7 oktober 2013 @ 19:39 |
Mijn eerste indruk van de prius was een mooie complete auto, met iphone integratie en alles er op en er aan. Toen starte ik en reed weg, keiharde stuiterbak, zeer veel lawaai in de auto toen de ottomotor begon en remde voor geen meter, wat een kutwagen. | |
Revolution-NL | maandag 7 oktober 2013 @ 19:46 |
De afwerking van een Prius is minder, alleen het gevoel als je de deur open en dicht doet. Het materiaal gebruik, het voelt allemaal niet degelijk, het geeft bij lange na niet het degelijke gevoel van een VW. Schijn bedriegt de VAG auto's staan bij ons regelmatig bij de garage terwijl de aurissen en priussen hooguit een kapot lampje hebben Als je eenmaal gewend ben aan hybride rijden dan is het serieus leuk. Pulse and glide, zoveel mogelijk remmen met regeneratie dus zonder de remblokken te gebruiken. De Prius heeft echt veel tools aan boord om hybride rijden leuk te maken. Je moet alleen wel de techniek (willen) snappen. Het is inderdaad geen auto om comfortabel hard mee te rijden, daar is hij ook niet voor gemaakt. Als je dat wil moet je gewoon een turbo downsizer nemen en hoge brandstofkosten voor lief nemen. [ Bericht 3% gewijzigd door Revolution-NL op 07-10-2013 19:52:05 ] | |
Tomatenboer | donderdag 14 november 2013 @ 17:12 |
Speciaal voor DS4 die altijd heeft ontkend dat er structurele problemen zouden zijn met - onder andere - de DSG versnellingsbak bij Volkswagen:Volgens DS4 zei het niet zoveel dat een compleet bedrijf zich alleen had gespecialiseerd in reparatie van DSG versnellingsbakken (De DSG dokter), en tegen economische krimp in een enorme groei doormaakt, Ook zei dit artikel over de kwetsbaarheid van DSG versnellingsbakken in een vakblad van de automotive branche hem niet zoveel: Auto en motortechniek. I rest my case. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 14 november 2013 @ 19:50 |
Ik vond het destijds al overduidelijk. Spookverhalen zijn tot daar aan toe maar dat soort bedrijven en reviews zijn overduidelijk. |