abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117922225
Hallo!

Sinds 1 oktober hebben mijn vriend en ik een kat. Nu merk ik vaak dat ik iets over haar wil posten maar dat het niet echt thuis hoort in het vraagbaak topic, en ook in het fototopic hoort het niet echt thuis. Maar om nu een eigen topic te openen en een soort dagboek te maken gaat ook weer te ver, want zo spannend is het wss allemaal niet :D

Dus het idee was om een soort algemeen kattenverhaaltjes topic te maken. Geen slowchat voor de baasjes, want die is er al in f&f. Maar gewoon een plek waar je de leuke/lieve/bezorgde/gefrustreerde/boze katten belevenissen kwijt kan :) Bijvoorbeeld dat je nieuwe speeltjes voor de katten hebt gekocht, of een lief knuffelmoment. Of dat je naar de dierenarts bent geweest :)

Een topic dus om leuke ervaringen, gekke karaktertrekjes en van alles over je kat te vertellen!

Ik zal zelf beginnen en Sophie even voorstellen.

Dit is Sophie, sinds 1 oktober woont ze bij ons. Daarvoor zat ze in het asiel en als kitten in een pleeggezin. Sophie is nu ongeveer 5 maanden oud! Ze is tegen alles ingeënt en gechipt. Ze hoeft alleen nog maar gesteriliseerd te worden, dit gaan we rond eind november laten doen. Sophie was vanaf de eerste dag bij ons al erg stoer. Sprong na 30 seconde al haar doos uit en ging de boel verkennen. Niks onder banken schieten of bang zitten kijken ergens in een hoekje. Echter als je haar alleen liet bleek het een held op sokken te zijn em begon ze te piepen en miauwen. Naar de wc gaan was al genoeg voor haar. Dit is gelukkig redelijk over.

Het is niet echt een super speelse poes. Ze heeft een paar keer per dag haar dolle (half) uurtje en sjeest dan de hele kamer door. Ook moeten de speeltjes het dan ontgelden, maar daar zijn ze natuurlijk voor bedoeld :)
Ze is wel lekker knuffelig en is het liefst waar wij ook zijn. Ze hoeft dan niet altijd perse bij je te liggen maar wel in de buurt.

Verder is ze oost Indisch dom. Bijv als wij aan het eten zijn, moeten we haar tien keer van de tafel zetten, en dat de hele maaltijd door. Ze "wil" de hint dan niet echt snappen, terwijl ze donders goed doorheeft wat ze doet }) dit geldt ook voor de bank versus krabpaal o|O

Het liefst ligt ze als ze bij je ligt op je armen, en dan vooral zo dat jij zelf niks meer kan:

Of als je bijv op je iPad/laptop bezig bent voor het beeld gaan liggen!

Van de week wel even bij de opvang een kuurtje tegen niesziekte gehaald omdat ze toch wel regelmatig nieste, een keer ook inclusief snot. Ze heeft nu dag drie van de kuur erop zitten en niest al haast niet meer :)

Al met al zijn we super blij met haar en gaat het ook hartstikke goed!

Ik hoop dat er een beetje animo voor dit topic is en ben benieuwd naar jullie verhalen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-10-2012 11:09:22 ]
pi_117923112
Sophie O+ wat een ondeugd straalt er van dat koppie af!

Dit is Lance. Hij is ont-zet-tend lief, houdt heel erg van knuffelen en krijgt een grappig rimpeltje in zijn neus als ie het ergens niet mee eens is O+

We noemen hem ook onze autistische kat. Hij heeft veel moeite met verandering, wat soms wel eens lastig kan zijn!

Zo gilt ie de hele boel bij elkaar als we fruit in onze fruitmand leggen, omdat dat fruit daar niet hoort en hij dan niet meer in de fruitmand past. Ook een andere kleur jas of tas aan de kapstok is reden voor veel gemiauw. Net als schoenen die op de verkeerde plek staan, een deur die we niet achter ons dichtgedaan hebben, shampoo dat niet goed is teruggezet of baasjes die in het weekend uit willen slapen ;(

Laatst liep hij klagelijk miauwend door de gang, wilde dat we hem volgden en hij bleef maar zeuren en zeuren... Bleek manlief de kattenbak verschoond te hebben, waarna hij de bak niet helemaal tegen de muur had geschoven. Na de bak een paar centimeter te hebben verschoven was Lance weer volledig tevreden :')

Dit is Casper, mijn tweede schaduw en mijn knuffeltje O+ Hij doet me vaak na: ik zeg vaak op een bepaalde toonhoogte "hai" tegen hem en zijn begroetingsmiauwtje is ongeveer even lang en op dezelfde toonhoogte O+ Ook heeft ie speciale miauwtjes voor mij, die hij bij anderen nooit gebruikt.

Hij knuffelt graag met Pepper, maar ook met Lance. Lance is niet zo dol op knuffelen, maar ligt regelmatig met de andere katten op de bank, omdat hij te lui is op te staan als ze bij hem komen liggen.

Soms gaat Casper naar Lance toe om hem te knuffelen en te wassen. Lance loopt of rent dan weg, omdat ie daar geen zin in heeft. Casper begrijpt dat natuurlijk volledig... en rent Lance achterna totdat Lance het na een tijdje opgeeft en zich laat knuffelen. Casper ligt dan overdreven luid te spinnen bij Lance, die klaaglijk zucht en zich maar laat wassen :')

Bonusfoto van Lance!! O+

[ Bericht 2% gewijzigd door gehotseflotst op 13-10-2012 11:55:08 ]
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 12:45:30 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117924610
Wat een heerlijke poezels en leuk idee! Er zijn genoeg gekke kattenmomenten om te delen denk ik zo :D

Lance en Casper, ik vind ze geweldig O+

En wat een leukerd is Sophie, heel lief en ondernemend meisje denk ik zo :D
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_117924886
Lance O+
Onverslaanbaar eiwit, niet te kloppen.
pi_117926066
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 12:45 schreef senesta het volgende:
Wat een heerlijke poezels en leuk idee! Er zijn genoeg gekke kattenmomenten om te delen denk ik zo :D
Waar zijn jouw verhalen? Die van jou leveren ongetwijfeld ook genoeg op :P

--

Het leuke van Lance is dat ie met onze opvanghonden totaal geen moeite heeft. Een verkeerde jas aan de kapstok of een banaan in de fruitmand is een apocalyptische ramp, maar bij een nieuwe opvanghond ligt hij de eerste avond er al naast met een kop van "wij zijn al héééél lang de beste vrienden!" O+
pi_117926074
Mooi dat jullie het ook leuk vinden :D

Sophie is inderdaad erg lief en kan met fases heel ondernemend zijn,maar slapen kan ze ook heel goed :D

Wat zijn Lance en Casper mooi zeg :o heb je nu nog meer katten omdat je het over andere katten hebt?
Zo leuk dat katten allemaal zo'n eigen karakter hebben hè :)
pi_117926291
Hier zijn het allemaal oude sokken en oma valt tegenwoordig niet meer uit het dakraam....ze springt uberhaupt niet meer zo snel ergens op...als ze al wakker is. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_117926577
Ja, ik heb er nog eentje, Pepper. En nu ik toch bezig ben...

Dit is Pepper, de onbetwiste leider van de katten en (opvang)hond(en). Als zij vindt dat een hond te opdringerig is, hoeft ze alleen maar een pootje op te tillen en het is voor onze hond duidelijk dat het menens is. Pepper heeft nooit uitgehaald, maar kan erg indrukwekkend zijn blijkbaar :P Ook is ze erg lief en knuffelt ze graag met ons, met Casper en met de hond.

Helaas heeft ze wel een paar 'mankementen': haar evenwichtsorgaan is beschadigd (haar koppie hangt daardoor altijd schuin) en haar schouder is permanent (half) uit de kom, dus in huis hebben we een aantal aanpassingen voor haar moeten maken qua springhoogtes e.d.

Ze is ook erg slim, kan deuren en kattenluikjes openmaken en is best ondeugend. Ze begint vaak met kattekwaad, waarna Casper en Lance mee gaan doen. Als wij er dan aan komen, is mevrouw allang gevlogen en zit dan reuze onschuldig een pootje te wassen, terwijl de heren nog stout aan het doen zijn :P

Pepper kan héél erg beledigd raken als ze iets moet doen voor haar eten en qua spelen is ze een trut: als de jongens met haar beginnen te stoeien gromt, blaast en miauwt ze moord en brand. Als zij begint met stoeien is er geen probleem, tot de jongens te veel hun best gaan doen om te winnen, dan wordt ze ook boos :')
pi_117936256

Dit is Banjer nu 8 maanden die geen rust in zijn kont heeft, is gek op plastic zakken ; Dit heeft mij twee gloednieuwe bh,s gekost omdat meneer er in een ongemerkt ogenblik met de tas vandoor ging.( sloopt kartonnen dozen, bijt in kabels, jat alles wat hij op de grond vind in de schuur, tuin en het huis van de buren. Als hij niet slaapt probeert hij rottigheid uit te halen en je ziet hem ook duidelijk denken: wat kan ik nu weer doen. Als hij zijn eigen verveelt probeert hij ook nog de robotkattenbak te slopen. Gelukkig hebben we geen behang op de muren maar gewoon verf aangezien meneer ook tegen de muur omhoog probeert te klimmen. Banjer ligt het liefst op schoot, gewassen worden heeft hij geen problemen mee.
Zijn favoriete speelgoed is Doeraq.

Doeraq is 6, een rustige kat die niet sloopt en het ook nooit gedaan heeft, er is dus niet veel over te vertellen als dat het een ontzettende knuffelbeer is die Banjer regelmatig op zijn lazer geeft, want zoals het bij een ouder kat hoort laat hij zijn eigen niet ondersneeuwen door zo,n snotkat :)
Oja Doeraq heeft een hekel aan nat worden dus meneer wassen is onder het bloed komen te zitten.

Ik hoorde van banjer zijn fokkers een paar weken terug dat ze geen gordijnen meer hebben hangen, die zijn vakkundig gesloopt door het kitten wat ze hebben gehouden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sorella op 13-10-2012 20:19:05 ]
pi_117936908
Wauw, pepper is gewoon nog mooier dan die andere twee O+ :@

En banjer ziet er ook echt heel ondeugend uit :o }) echt ook nog een heel klein hoofdje of lijkt dat op de foto zo?

Ben benieuwd dat als Sophie groter is ze net zon grote witte vlek krijgt als Doeraq O+

Pff ik schrok net, we kwamen thuis en de deur van de gang naar woonkamer zat dicht, dat zou dus betekenen dat ze de hele dag in een donkere hal zou hebben gezeten ;( maar keek nu net naar haar brokjes en die had ik gister bijgevuld en zijn nu al behoorlijk minder, en dat heeft ze gister niet opgegeten. Dus denk dat ie net gewoon is dichtgeslagen door de wind. Gebeurt wel vaker dus ik heb er nu wel een wigje tussen gelegd zodat de deur niet helemaal dicht kan.

Ook heeft ze de galerij hier helemaal ontdekt. We wonen namelijk in een appartementencomplex maar onze voordeuren zitten aan de binnenkant. Is dus gewoon een overdekte binnenplaats en wij zitten dan op de 4e dus heb je gewoon een "balkon" lopen langs alle voordeuren. Dus als wij nu thuis komen is het dus niet ons begroeten, maar zo hard mogelijk die gang oprennen. Zitten allemaal spijlen dus ik ben toch bang dat ze naar beneden dondert als je d'r aan t schrikken maakt :o en weet dat katten niet zomaar vallen maar goed. Ze laat zich gelukkig makkelijk vangen en anders kan ze ook nergens heen maar toch :P had d'r gisteren misschien toch niet ff d'r gang moeten laten gaan toen we vrienden aan t uitzwaaien waren |:(

Vanmiddag ook nog wat speeltjes meegenomen bij de action. Zo'n bal op een veer maar daar snuft ze alleen maar aan, en zo'n pakketje met allerlei speeltjes. Daar heb ik nog niet alles van gegeven maar het balletje vind ze nu al erg leuk O+
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:27:22 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117937379
Alleen de beschrijvingen hier zijn al briljant _O_

Bij de action hebben ze ook een grazy bug, ook de moeite van het proberen waard, hier zijn ze er allemaal gek van. Helemaal als we hem onder een handdoek of dekentje stoppen :D :Y

pi_117937452
Banjer past twee keer in doeraq, het is een slank ras met een klein koppie.
Hier hebben ze een ren, banjer klimt regelmatig tegen het gaas op om te controleren of er niet toevallig ergens een gaatje is waar hij doorheen kan kruipen, of probeert het door te bijten om zo een opening te maken.
Je sophie groeit nog dus best kans dat de vlek meegroeit :) Het is een schatje om te zien.

Kan ik erdoor ?

Zo,n crazy bug zitten er geen onderdelen aan die ze kunnen slopen en per ongeluk binnen kunnen krijgen ? kinderspeelgoed afdeling gekocht ?
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 20:39:04 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117937755
Ja, ik zou geen onderdeel kunnen verzinnen waar ze bij kunnen maar ik leg hem ook altijd weer zelf weg dus ze hebben hem niet als ik er niet bij ben ;)
pi_117938131
Ik wou al zeggen want bij de speeltjes zelf had ik hem niet gezien. Zag alleen die bal op die stik, dat pakketje en dan nog van die hengeltjes :)

Sophie geeft het balletjes ding kopjes ;( en als ie beweegt loopt ze er met een grote boog omheen :') held op sokken :|W

Ik moest iedere keer op dezelfde momenten lachen als dat er op je filmpje gelachen werd Senesta :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-10-2012 23:29:07 ]
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 22:07:56 #15
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_117940377
Wat een leuk topic! ^O^

Loes, de poes tikt mijn vriend aan voor aandacht. Mijn vriend noemt Loes inmiddels Tiktik.

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:05:10 #16
269689 crew  Viv
pi_117942212
Dit is Kyran, onze knuffel en held op sokken. Op schoot zitten is niks voor hem, maar hij is wel altijd zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. O+

En dit is zijn zus Ko-Ko. Zij zoekt ons wat minder op, maar ze komt juist wel iedere dag even op schoot. Ze vullen elkaar dus goed aan. :D
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:19:13 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117942746
Wauw wat is Kyran een mooie man! En Koko natuurlijk een mooie dame, je kunt wel zien dat ze familie zijn :)
pi_117943263
In het echt zijn ze nog mooier O+ en ook behoorlijk impressive :o
Sophie was gister helemaal aan t mauwen gister toen jullie weg waren vivi. Vraag me nu alleen af of t om jullie vertrek was, of om het feit dat ze de gang op wilde :P
  Manager PR/Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:42:56 #19
269689 crew  Viv
pi_117943497
Sophie op avontuur O+ misschien kun je zo'n tuigje kopen en dan kunnen jullie aan de wandel zonder dat ze van 4 hoog naar beneden kan vallen?
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 23:56:03 #20
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117943839
Wij wandelen ook wel met Hummer, al vanaf kitten :Y

Niet elke kat vind het leuk maar sommige zoals Hummer vinden het geen probleem.
pi_117952209
Ja, Sophie op avontuur ja, betekend dus ook Sophie op het aanrecht :'(

Normaal komt ze snachts altijd bij ons liggen maar gister ging ze toch de hele tijd naar de woonkamer, op een gegeven moment was het wel erg stil en dan weet je eigenlijk genoeg hè..... Dus ik hoofd om deur, zat ze dus mooi op t aanrecht. Toen leerde sophie de plantenspuit kennen |:(

Maar daarna bleef ze dus toch nog iedere keer in de woonkamer kattenkwaad uithalen, naja op een gegeven moment was het twee uur dus vond ik het wel best. Keren dat ik daarvoor checkte zat ze ook niet op aanrecht dus :)

Zon tuigje zou idd kunnen, kunnen we d'r ook meenemen naar gemeenschappelijk balkon. Alhoewel mijn vriend nog steeds zegt dat katten echt niet zo stom zijn om naar beneden te springen.
pi_117958871
[quote]0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 23:05 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit is Kyran, onze knuffel en held op sokken. Op schoot zitten is niks voor hem, maar hij is wel altijd zo dicht mogelijk bij ons in de buurt. O+ [ afbeelding ]

Hij kan Rummykup (ofhoeheetdat?) spelen O+
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 23:06:47 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_117980840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 13:41 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Waar zijn jouw verhalen? Die van jou leveren ongetwijfeld ook genoeg op :P

Ja, zat _O-

Mijn eerste kat was Hummer. Hummer is een echte kat kat, alles gebeurd alleen wanneer hij daar zin in heeft. Mocht je het in je hoofd halen om hem te aaien als hij daar niet om gevraagd heeft dat staat daar steevast een behoorlijk verstoorde blik op en mocht dat nog niet genoeg indruk maken dan slaat of schopt hij, zonder nagels in eerste instantie dat wel :')

Maar alles wat hij doet doet hij ook vol overgave, knuffelen maar ook spelen. Ik denk dat niemand hier in huis niet eens krassen en halen heeft opgelopen van een te fanatiek spel van Hummer. Hij is onverstoorbaar en zelden onder de indruk. Vuurwerk, honden, andere katten, visite, dierenarts, alles ondergaat hij rustig en bij allen is hij erg duidelijk met zijn grenzen.

De eerste dag dat hij bij ons was liep hij dan ook al rond alsof hij er altijd al was geweest. Hij is gek van mijn kinderen. Die kunnen velen malen meer met hem doen dan ik of mijn man. Hij komt zelfs als ze hem roepen :D

Ook zijn eigen streken doen hem bijzonder weinig... zo vergeet ik nooit meer de keer dat ik hem achter het gordijn betrapte..

Ik was rustig bezig in huis, afwassen, plantjes water geven, de was, etc
Tot ik dacht:.....Wat hoor ik nou?
Ik ging dus kijken, ..wat ik aantrof? Nou dit:

In mijn ooghoek zag ik iets achter het gordijn bewegen, wat dat was? Nou dit:

Wat? Wat is er?

Oh, oh dat.....

Nee, geen idee hoe dat daar komt :N

}:|
pi_118058210
Hahaha briljant _O-

Ik zal als ik op bed water wil drinken voortaan met flesjes moeten werken ben ik bang :') zet ff een glas water op nachtkastje neer gaat mevrouw meteen lebberen als ik ff niet oplet. Heb haar maar d'r gang laten gaan omdat ik vind dat ze niet heel veel drinkt, maar volgende keer toch wat strenger zijn.

Madam is nu wel behoorlijk aan het eten. Had vandaag de bak gevuld en totaalgewicht was 350 gram en daar is nu 310 van over ( is dus inclusief bak) heeft ze dus toch al 40 gram op vandaag :o

Ook het water had ik gewogen (is makkelijker dan afmeten) en daar was zon 20 gram uit dacht ik. En net heeft ze ff staan drinken dus t komt wel goed met mijn meisje O+ nu alleen ff opletten dat ze niet teveel eet :)
pi_118117289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:56 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hahaha briljant _O-

Ik zal als ik op bed water wil drinken voortaan met flesjes moeten werken ben ik bang :') zet ff een glas water op nachtkastje neer gaat mevrouw meteen lebberen als ik ff niet oplet. Heb haar maar d'r gang laten gaan omdat ik vind dat ze niet heel veel drinkt, maar volgende keer toch wat strenger zijn.

Madam is nu wel behoorlijk aan het eten. Had vandaag de bak gevuld en totaalgewicht was 350 gram en daar is nu 310 van over ( is dus inclusief bak) heeft ze dus toch al 40 gram op vandaag :o

Ook het water had ik gewogen (is makkelijker dan afmeten) en daar was zon 20 gram uit dacht ik. En net heeft ze ff staan drinken dus t komt wel goed met mijn meisje O+ nu alleen ff opletten dat ze niet teveel eet :)
Doen die van mij ook... heb ze maar een eigen glaasje gegeven, maar die van mij is altijd lekkerder :')
Gewoon goed opletten dus ;)
Be someone that makes you happy
pi_118119223
Vanochtend was het voerbakje voor t eerst echt leeg. Heeft ze dus twee dagen met 100 gram gedaan. Toen straks weer 100 gram erin gedaan en daar had ze na 10 min al 20 van op. Ben nu op werk, maar straks dus ff kijken hoe t gaat. Want ze moet natuurlijk ook niet teveel gaan eten :P

Gister was ze trouwens enorm irritant, mijn vriend was vannacht niet thuis dus poes was een beetje van de waps daardoor had ik t idee. Echt kattenkwaad uithalen, in de gordijnen vliegen en op de zelfgemaakte speakers van mijn vriend springen. Ding stond als een gek te wankelen. :o

Normaal laat ze ons ook sochtends slapen, maar vanochtend bleef ze maar in mijn gezicht snuffelen en wilde ze het liefst op mijn hoofd liggen had ik het idee. Erg fijn dus :D
  Manager PR/Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 19:15:33 #27
269689 crew  Viv
pi_118138028
Volgens mij zit er geen limiet aan hoeveel kittens mogen eten toch? Heb zelf nooit kittens gehad.

Ik droomde laatst dat Ko-Ko zwanger was :') kan helemaal niet maar goed, ik was in m'n droom druk bezig voorbereidingen te treffen voor de bevalling. 8)7
pi_118151422
Kreeg vanmiddag een mooie bos bloemen van mijn moeder, zet ze op tafel en we gaan door met praten,
komt mijn man 10 min. later thuis zegt hij: hoort die vaas zo te liggen.
We zijn 10 min, bezig geweest met al het water op te dweilen ;(
3 maal raden wie de boosdoener is geweest.

Die kat heeft in de 4 maanden dat hij hier is al meer gesloopt als al mijn katten (in de afgelopen 26 jaar) bij elkaar ;(
pi_118152042
Soms zijn ze gewoon zo schattig, dan moet ik blijven kijken.

Madam ligt altijd aan mijn kant van het bed, meneer in de knieholtes van mijn vriend.
Gisteren ging ik later naar bed, dus madam moest verhuizen. Ze liep meteen naar haar grote 'broer', nestelde zich helemaal tegen hem aan. Haar hoofdje in zijn nek. O+ En hij ging even een grote wasbeurt geven. En dit keer ging het goed, ze kan nog weleens pissig worden omdat hij maar door wil blijven gaan met wassen, en haar zelfs in de houdgreep neemt. _O-

Dan kan ik gewoon een half uur zitten kijken naar dat lekkere getuttel. Dat ze ondanks alle oorlogjes die ze voeren toch wel heel dol zijn op elkaar. *;
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 23:21:45 #30
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118152126
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 19:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
Volgens mij zit er geen limiet aan hoeveel kittens mogen eten toch? Heb zelf nooit kittens gehad.

Ik droomde laatst dat Ko-Ko zwanger was :') kan helemaal niet maar goed, ik was in m'n droom druk bezig voorbereidingen te treffen voor de bevalling. 8)7
Ik liet mijn kittens toen ze klein waren gewoon onbeperkt eten inderdaad. Nog steeds trouwens :@
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:29:21 #31
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118152526
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 23:06 schreef senesta het volgende:

Wat? Wat is er?
[ afbeelding ]

Oh, oh dat.....
[ afbeelding ]

Nee, geen idee hoe dat daar komt :N
[ afbeelding ]

}:|
Ik blijf hierom lachen _O-

Doet me denken aan:

Of er iets met de vaas met bloemen gebeurde? En of ik er iets van weet? Nee hoor; ik zit hier toevallig O-)

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 23:33:24 #32
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118152714
Geweldig! Die blik ook! Stelletje heerlijk schijnheiltjes zijn het O+
  donderdag 18 oktober 2012 @ 23:34:22 #33
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_118152765
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:33 schreef senesta het volgende:
Geweldig! Die blik ook! Stelletje heerlijk schijnheiltjes zijn het O+
Nogal ja :')
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_118152920
Waarom weten ze dat toch ook zo goed.

Krabben aan de bank, en dan heel schijnheilig achterom kijken: Welnee.... ik deed niks!

In de gordijnen hangen: Wie..... ik? Nee joh, al hang ik hier nog met mijn nagels in de stof, ik deed niks!
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:49:59 #35
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118155678
pi_118155893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 00:49 schreef tonja het volgende:
[ afbeelding ]
Die klopt eigenlijk wel!
Gelukkig gebruiken ze de foot attack zone om te slapen.
pi_118159409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 23:21 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik liet mijn kittens toen ze klein waren gewoon onbeperkt eten inderdaad. Nog steeds trouwens :@
Oké dan gaat dat hier ook gebeuren :D madam drinkt ook niet zo veel, heb haar gister door wat trucjes toch wat laten drinken. Het stomme js dat het de ene dag geen probleem is en dan de andere dag drinkt ze amper.

Heb nu iig een van de glazen gevuld met water en die schoof ik net naar voren en toen ging ze drinken. En had gister ook haar natvoerbakje gevuld met water en daar werd ook goed uitgedronken. Dus dat dan maar doen. En anders zon fontein.

Wat ik wel raar vind is dat ze ondanks dat ze niet heel veel drinkt wel vochtige ontlasting heeft. Het is net geen diarree want daar is het te dik voor en is ze ook te lang voor bezig ( ze ging gister weer uitgebreid haar behoefte doen tijdens het schoonmaken van de bak) toch maar ff in de gaten houden.

Wat een zorgen brengt zon kat mee zeg :%
  Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 09:02:53 #38
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118160072
Vaak drinken ze toch meer dan we denken en het schijnt dat katten normaal ook veel vocht uit hun voedsel halen. Daarom geef ik ze hier naast brokken ook vers vlees en natvoer. En inderdaad meerdere drinkbakjes door het huis helpt vaak ook :Y

Ik moet zeggen dat de drinkfontein hier ook wel goed gebruikt word gelukkig :Y
pi_118168805
Ja natvoer krijgt ze hier ook voor de lekker :) ze was net aan t drinken *O* dus zoals ik zeg t wisselt een beetje en het is dus niet of ze stilstaandwater niet drinkt.

Gewoon beetje in de gaten houden dus :)

De miauw die ze trouwens eerst gebruikte als ze aan het eten was wordt nu gebruikt als ze moet overgeven, gister had ze een stukje kattengras op en het was echt van miaaaaoooaaoaoaoaoaoaoawwww. Het klinkt echt zo lachwekkend! Zal het eens proberen op te nemen. Maar wel fijn dat ze ons ff waarschuwt :P
pi_118177602
Hoi, ik ben Sjors! :W

ik maak mijn baasje 's ochtends altijd wakker door zachtjes, zonder nagels te gebruiken, met mijn pootje op zijn wang te slaan. Hij heeft wel een wekker, maar ik vind dat zo'n irritant geluid dat ik er altijd voor zorg dat baasje al wakker is voordat de wekker gaat, zodat hij de wekker al af kan zetten voordat ie weer gaat loeien. Nou heeft mijn baasje wel een ochtendhumeur, maar hij geeft me daarna altijd een aaitje, dus ik geloof dat ie het niet zo erg vind.

En ik ben Sjimmie! :W

Als ik aandacht wil, dan ga ik midden in de huiskamer zitten, en keihard mauwen. Dan komt baasje altijd aanlopen om me een kroel te geven, maar als ie dan bijna bij mij is, loop ik weg, naar de gang, of naar boven, zodat mijn baasje een beetje in beweging blijft en niet te dik wordt. Want als ie niet achter mij aankomt dan blijf ik mauwen, net zo lang tot ie komt. En dat doet ie altijd :P
pi_118177681
O+
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 18:52:20 #42
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118181249
Ik heb 2 zusjes, Videl en Chi-Chi. ze komen uit het zelfde nest, en zijn nu 3 jaar.

Chi-Chi

Chi-chi was toen ik haar net had, erg op zich zelf en wou niet geaaid worden. Dit is sinds een paar maanden helemaal veranderd, Ze ligt heel graag bij mij, en vooral onder de dekens, als ik op bed lig met mijn laptop en een deken over, ligt zij standaard onder mijn knieen :P ook komt ze elke dag zowiezo ff een kusje en een kroel halen. Het kroelen gaat gepaard met veel kopjes, gespin en een hele dikke staart :P Als ik kusje zeg heft ze haar kopje naar me op, zodat ik een kusje kan geven, en krijg er zelf dan ook 1 <3

Videl

Videl was vanaf het begin al heel erg op mij gericht, ze ligt ook constant bij mij. Ze mag sinds kort bij mij snachts slapen, omdat ik gek werd van het gekrab aan de deur, omdat ze bij mij wil zijn. Als ik ga slapen ga ik op mijn zij liggen en steek mijn hand uit, Videl komt dan bij mij liggen en legt haar pootje in mijn hand, en zo gaan we slapen <3 Haar nieuwste ligplekje voor overdag is op mijn borst, met haar kopje en pootjes op mijn schouder. Zo ligt ze nu ook nu ik dit typ :P Het kan ook een ongelovelijk kreng zijn :P op een bepaald plekje wil ze maar zo'n tijd geaaid worden en als dat klaar is, krijg ik een mep of ze bijt als ik niet snel genoeg stop.

Ze kunnen allebei op commando zitten ;p en luisteren allebei erg goed naar hun naam.

[ Bericht 2% gewijzigd door LPFAN op 19-10-2012 20:46:40 ]
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:24:51 #43
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118182377
Oh wat een leuk topic en wat een prachtige katten allemaal O+

Zelf heb ik er 4 :@, ben zo gek op ze O+

Mijn kinderen hebben de namen verzonnen :D

Dit is Lynxie, de onbetwiste baas in huis, een kater van 3 jaar oud, vreselijk lief, erg ondeugend maar een hartje van goud, erg lief met kittens, hij heeft nog nooit een mep verkocht om te laten zien wie de baas is.

Dit is zijn zus Kruimel (foto is uniek want mevrouw houdt niet van de camera), heel lief maar erg op 1 persoon gericht, mij dus. Ze wordt het liefst de hele dag aangehaald maar op schoot liggen doet madame alleen met een dekentje erbij :D (ben stiekem wel erg trots op haar want ze heeft geen wit in haar vachtje en dat is zeldzaam bij poesjes)

Na deze twee schatjes kreeg ik een kitten aangeboden, na hard tegenstribbelen toch wezen kijken en ja dan ben je verkocht. Het werd Zorro, een heerlijke kneus, die dol is op zijn oudere "broer" tot rijdend op hem aan toe :'), zijn "zus" was iets minder van deze meneer gecharmeerd maar uiteindelijk accepteert ze hem, al moet hij vooral niet te veel klieren want dan krijgt hij een mep, Zorro is nu inmiddels 2.

Ja en toen begonnen mijn twee zoontjes een tijdje terug te zeuren, we willen weer een poesje erbij, want nu is er altijd 1 alleen en dat is zielig :'), en ja mama is er ook nogal dol op en ik kwam uit op de volgende dame O+

Dit is Pikapoes, een lief klein kitten van 9 weken (morgen), heerlijk speels, doet het erg goed met alles al kreeg ik haar al met 6 weken omdat de eigenaar ervan af wilde. Alles gaat goed behalve dat ze graag tut bij je, maakt niet uit op wat, kleding of je vingers ze sabbelt. (iemand tips hoe dit af te leren?) Ze doet het erg goed met de andere katten, alleen Zorro was een week diep beledigd en heeft met zijn rug naar me toe gezeten _O-
Nu is het zijn beste vriendin en spelen ze samen, ze is ook totaal niet kleinzerig als die grote lijven haar omgooien of bijten of slaan, ze vecht dapper terug O+

Samengevat heb ik een ondeugende maar oh zo lieve bende katten hier, waar ik boekwerken over kan schrijven. Zoals dat ik aardig wat geld en tijd heb gestoken in een kattennet op balkon, zodat ze toch lekker naar buiten kunnen.
Na 3 maanden vonden ze het balkon te klein en zaten ze toch bij de buren, je bijt je weg gewoon door een net heen }:| ,
Terugkomen, echt niet, maar bij de buurvrouw is het open en ik woon 6 hoog dus hield mijn hart vast. Uiteindelijk met eten gelokt en gelukkig werd het weer toen zo dat de deur weer dicht kon, en voor volgend jaar verzin ik wel iets stevigers :D
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  Manager PR/Moderator vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:12:20 #44
269689 crew  Viv
pi_118187384
Wat heeft Zorro mooie ogen! O+ Ik heb altijd een zwarte kat gewild, maar nu zijn 2 rooien op mijn pad gekomen die ik nooit meer kwijt wil *;
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:48:21 #45
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_118192517
Wat een heerlijk topic en wat hebben jullie allemaal schitterende poezels en wat ben ik jaloers op jullie...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_118193493
Wauw er zijn wel weer wat pareltjes voorbij gekomen O+ vind vooral de karakter omschrijvingen zo leuk :Y

Hier vandaag eters gehad en Sophie ging er lekker bij op schoot liggen. Ben blij dat ze niet schuw is voor vreemden maar vind t wel fijn als ze mij dan toch extra opzoekt, ik ben toch een beetje d'r mama :%

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 19-10-2012 23:20:12 ]
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:50:33 #47
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118194909
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 21:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wat heeft Zorro mooie ogen! O+ Ik heb altijd een zwarte kat gewild, maar nu zijn 2 rooien op mijn pad gekomen die ik nooit meer kwijt wil *;
Rooie katten zijn lief en hebben allemaal iets "geks", maar Zorro is ook echt een lieverd, op schoot komt hij niet maar als hij geaaid wordt krijgt alles en iedereen een kopje, maar dan ook echt alles _O-

Hij klopt niet helemaal, zijn achterpootjes staan naar binnen, waardoor hij een beetje heupwiegend loopt maar dat maakt hem des te leuker O+
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:51:04 #48
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118194938
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wauw er zijn wel weer wat pareltjes voorbij gekomen O+ vind vooral de karakter omschrijvingen zo leuk :Y

Hier vandaag eters gehad en Sophie ging er lekker bij op schoot liggen. Ben blij dat ze niet schuw is voor vreemden maar vind t wel fijn als ze mij dan toch extra opzoekt, ik ben toch een beetje d'r mama :%
Dat heb ik ook :@
pi_118196643
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:50 schreef Kally het volgende:

[..]

Rooie katten zijn lief en hebben allemaal iets "geks", maar Zorro is ook echt een lieverd, op schoot komt hij niet maar als hij geaaid wordt krijgt alles en iedereen een kopje, maar dan ook echt alles _O-

Hij klopt niet helemaal, zijn achterpootjes staan naar binnen, waardoor hij een beetje heupwiegend loopt maar dat maakt hem des te leuker O+
Oo Moby heeft een soort x-benen, waardoor hij loopt alsof zijn pootjes gespalkt zijn. :')
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:58:54 #50
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198022
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:26 schreef mootie het volgende:

[..]

Oo Moby heeft een soort x-benen, waardoor hij loopt alsof zijn pootjes gespalkt zijn. :')
Ohhhh O+

Heb je foto's?
pi_118198254
Niet sinds ik mijn telefoon in maart liet vallen. :(

Wel 2 oude foto's die op deze bejaarde laptop rondzwerven.

2 boze foto's, terwijl meneertje echt nooit, maar dan ook nooit boos kijkt. :{
pi_118198269
Hij lijkt daar trouwens rood, maar hij is eigenlijk beeeeeeige. :Y
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:09:20 #53
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:07 schreef mootie het volgende:
Niet sinds ik mijn telefoon in maart liet vallen. :(

Wel 2 oude foto's die op deze bejaarde laptop rondzwerven.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2 boze foto's, terwijl meneertje echt nooit, maar dan ook nooit boos kijkt. :{
Ze zijn mooiiiii O+
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:10:26 #54
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198317
Ze kijken niet boos, maar meer van waarom maak je een foto, doet Kruimel ook bij mij _O-
pi_118198351
Ik mis het echt om foto's van ze te maken. Maar op de een of andere manier krijg je die schattige uitdrukkingen nooit te pakken.
Moby heeft bijv. echt een 'net-wakker-hoofd', dan is hij echt om op te vreten. *;
pi_118198363
En ik wil je kitten. :(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:13:30 #57
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:12 schreef mootie het volgende:
En ik wil je kitten. :(
Ze blert _O-

Als ik de keuken in ga, gaat ze piepen, aan 1 stuk door, veelvraat O+
pi_118198456
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:13 schreef Kally het volgende:

[..]

Ze blert _O-

Als ik de keuken in ga, gaat ze piepen, aan 1 stuk door, veelvraat O+
Mamaaaaaaaaaaaaa, eteeeeeeeeeeeeen!
Zo doet Daan ook, staat de hele dag naast me te bleren. En ze kan voor geen meter aangeven wat ze wil.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:45:38 #59
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118199038
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Mamaaaaaaaaaaaaa, eteeeeeeeeeeeeen!
Zo doet Daan ook, staat de hele dag naast me te bleren. En ze kan voor geen meter aangeven wat ze wil.
_O- O+
pi_118202345
Doeraq blert niet die gaat een half uur tot een uur voor het etenstijd is op de krabpaal zitten en kijkt je vervolgens net zolang aan tot je eten geeft wat dus lang kan duren (5 uur is 5 uur en geen half 5/ 4uur).
Banjer doet sinds kort met hem mee zodat er nu twee katten zijn die me aanstaren, gelukkig is banjer vlug afgeleid dus die doet tussendoor ook kattenkwaad uithalen maar komt ook weer regelmatig terug naar de paal ;(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:49:17 #61
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202507
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:39 schreef Sorella het volgende:
Doeraq blert niet die gaat een half uur tot een uur voor het etenstijd is op de krabpaal zitten en kijkt je vervolgens net zolang aan tot je eten geeft wat dus lang kan duren (5 uur is 5 uur en geen half 5/ 4uur).
Banjer doet sinds kort met hem mee zodat er nu twee katten zijn die me aanstaren, gelukkig is banjer vlug afgeleid dus die doet tussendoor ook kattenkwaad uithalen maar komt ook weer regelmatig terug naar de paal ;(
_O-

Geweldige beesten zijn het toch O+
pi_118202563
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:49 schreef Kally het volgende:

[..]

_O-

Geweldige beesten zijn het toch O+
Ik wordt er een beetje kriebelig van als ik een half uur lang aangestaard word, je voelt ze gewoon kijken ;(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:51:53 #63
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202565
Wat ik helemaal geweldig vindt is dat Lynxie bijvoorbeeld over die schouw loopt (zie foto Zorro) dan ligt daar een poppetje van zoonlief. Die krijgt een knal, dat ligt dan op de grond en dan vervolgens er raar naar kijken, nou dat lag net nog hier boven, mij aankijken snap jij dat nou? En dat 5 minuten, niet begrijpend dat het "ineens" op de grond ligt :D
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:52:25 #64
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202583
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik wordt er een beetje kriebelig van als ik een half uur lang aangestaard word, je voelt ze gewoon kijken ;(
Ja dat snap ik :D
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:23:17 #65
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118208789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

Inderdaad. Soms ben ik tv aan het kijken en dan voel ik dat de kat me aanstaart. Kijk ik naar de kat, zit ze me boos aan te staren. :{

Mijn kat maakt soms nogal lawaai als ze zichzelf wast. Echt van die scheetgeluiden komen er dan. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118215738
Sophie kan ook de hele tijd bij of voor t aanrecht gaan zitten, ook tijdens de afwas :')
Maar net ging ze bij mijn benen liggen en zo alles volgen wat mijn vriend deed bij het aanrecht.

Op t moment dat ik dit typ krijgen mijn vingers een uitgebreide wasbeurt. Zewas nml net klaar met zichzelf O+

Wat een gelukkig gevoel kan je van zo'n beestje krijgen zeg O+
pi_118220773
Wat leuk om al die verhalen te lezen van ondeugende katten. Katten zijn zo leuk. Ik heb er vier.
Sammy en Billy, overgenomen van iemand van dit forum toen ze 1 waren. Nu zijn ze drie. Eergisteren zijn ze naar de dierenarts geweest voor hun inenting. En het was weer een veldslag. Vorig jaar is Sammy de dierenarts naar zijn gezicht gesprongen. Dit jaar ging hij er alleen vandoor in de praktijk en probeerde hij heel agressief los te komen. De dierenarts had wijselijk handschoenen aangetrokken.
Maar Sammy is verder een lieverd. Superslim. Kan dichte deuren openmaken, kastjes, snoepjes, de koelkast en kan ook aporteren.

En zijn broerje Billy. Heerlijke knuffelige sul. Heeft een paar keer per dag zijn gekke dolle minuutjes. is gek op kastjes en verstoppen. Is verantwoordelijk voor het slopen van mijn vaders keukenplafond _O- Ook gek op planten en bloemen. Deze heb ik dus niet in huis :P

Ik zorg ook voor opvangkittens voor het dierenasiel. En van mijn eerste nestje heb ik Abeltje weer opgehaald uit het asiel Hij was de enige die niet geadopteerd was en hij was echt een kitten waar ik aan gehecht was en nog steeds ben. Nu is het echt een heerlijk knuffelig ventje. Dat was hij al toen hij vier weken was. Hij was de eerste van het nest die begon te knorren en echt wilde knuffelen. Hij is voor de rest ook heel druk zoals kittens zijn. Klimt op het aanrecht, gooit dingen van tafel en de vensterbank. Vak\lt het douchegordijn aan. Verstopt zich in de schone was dat op stapeltjes ligt, maar nadat hij bezig is geweest een bende is natuurlijk.

Abel

Brutus

Abel en Brutus

Brutus is een kitten wat mijn vader op een boerderij heeft gevonden. We dachten eerst dat het een mannetje was daarom de naam Brutus. Maar ze is een vrouwtje :P En ook superdruk. Toen ze jonger was was het echt een adhd kat. Nu is ze wel rustiger want ze kan met Abeltje spelen.

Brutus toen ze acht weken was

Sammy en Brutus

Billy

Sammy ettert met zijn nieuwe waterbak

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_118221354
Ik had toevallig net jouw opvangtopic gelezen en was toen ik Abel ineens weer voorbij zag komen bij je foto's echt blij verrast O+
pi_118237440
Banjer ging er gisterenavond vandoor met een linzengehakt broodje en afgeven wou meneer niet, die dook ermee onder de kast.
pi_118245406
Sophie vond het vanochtend wel weer genoeg dat alleen liggen, dus ze moest en zou op mij gaan liggen. Meestal laat ik dan een arm buiten de dekens waar ze op kan liggen Maar ze vond nu toch mijn hals/schouder/borstkas interessanter. Heb d'r toch maar verplaatst want dat ligt natuurlijk voor geen meter :D
pi_118283792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:56 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hahaha briljant _O-

Op mijn nachtkastje moet ik geen glazen of bekers hebben. Niet omdat de kat eruit drinkt, maar omdat hij vindt dat die dingen op de grond horen te liggen.

Hij gaat op m'n nachtkastje zitten (niet alleen m'n nachtkastje, ook mijn bureau is een goed plekje). Kijkt naar dat glas/beker/fles/iets anders wat mooi op dat nachtkastje staat. En dat moet er dus af. En dan kijken hoe dat naar de grond valt. Op mijn bureau is het natuurlijk leuker, want dat is hoger en er ligt laminaat onder ipv vloerbedekking.

Wat ik absoluut helemaal nooit onbeheerd op m'n bureau moet zetten is een chocolade melk beker. (Een echte, die van de enige echte chocomelk). Hij ziet die beker (en weet niet eens of er wat in zit) en hij wordt gek... Je pakt die beker maar uit de kast en hij komt er al aan! Hij is helemaal gek van chocolade melk. (en natuurlijk krijgt hij altijd die laatste paar druppeltjes in die beker, het is zo leuk om die kat te zien terwijl hij z'n kop in dat gat probeert te douwen en als dat niet lukt, dan maar z'n pootje erin om die af te likken :P)

(en over lactose intolerant, hij drinkt toch wel melk, die haalt hij bij de overbuurman als die z'n koeien aan het melken is. Schijnen dan altijd een paar katten tevoorschijn te komen waaronder die van ons :P)
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:43:17 #72
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118292370
Zaterdagnacht: ik smolt helemaal toen ik het zag <3 sorry voor de kwaliteit van de foto ;p heb hem snel met mijn telefoon gemaakt voor ze het door hadden.

Ze lagen helemaal in elkaar verstrengeld te slapen
pi_118292415
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:43 schreef LPFAN het volgende:
Zaterdagnacht: ik smolt helemaal toen ik het zag <3 sorry voor de kwaliteit van de foto ;p heb hem snel met mijn telefoon gemaakt voor ze het door hadden.

[ afbeelding ]

Ze lagen helemaal in elkaar verstrengeld te slapen
Geweldig is dat! Daar kan ik zo een half uur naar zitten kijken. :@
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:47:47 #74
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118292522
Jah ik ook!
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:26:32 #75
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118297710
Bij Loes valt geen greintje agressie te bespeuren, behalve als ze slaapt. Soms legt ze haar pootje in mijn handpalm en als ze dan gaat dromen voel je die spastische beweginkjes. Dat is minder onschuldig dan het lijkt, want in haar slaap kan ze zomaar haar nagels uit slaan en dan krijg je dit:

:P
pi_118298698
Hebben jullie soms ook dat je baalt dat je te laat bent met je kat betrappen op iets stouts? Dit met reden dat je het dan dus niet kan corrigeren. Niet dat ik Sophie nu zo perse wil straffen, maar bijv als ze op het aanrecht gaat (dit doet ze natuurlijk alleen als wij in bed liggen) en ik dan dus zsm van de slaapkamer naar woonkamer/keuken ga, is ze vaak allang en breed van het aanrecht af. Ze weet dus dondersgoed dat ze het niet mag. Maar zolang ik haar niet op heterdaad betrap kan ik het ook niet bestraffen en dus ook niet afleren. :N
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:45:54 #77
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118298835
Je zal altijd te laat zijn bij het betrappen hahaha. Behalve bij mijn Loes, die is zo opgewonden als ze iets stouts wil gaan doen of aan het doen is, dat ze heel hard gaat miauwen :') Harry pakt dat stukken slimmer aan, net zoals jouw Sophie zeg maar.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:48:30 #78
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_118299026
ik was aan het werk in de winkel, donderdag, toen ik mijn collega opeens een kat zag aaien die op z´n dooie gemakkie de winkel in was gelopen!
heel gezellig aan het knuffelen geslagen en kwam ook bij mij even hoi zeggen.

Meneer schrok ergens van en in plaats van naar buiten rende hij gelijk de trap op. Ik heb vervolgens twee verdiepingen uitgekamd alvorens ik hem uit de badkamer op de ( vrij donkere :P ) zolder kon plukken.

vervolgens nog vijf minuten uitgebreid geknuffeld en hem weer buiten neergezet.
En terwijl ik meneer nakijk zie ik hem zo weer een andere winkel in glippen! <3
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:50:53 #79
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118299179
Beetje loverboy gedrag dit... Maar die kat redt t wel verder denk ik :D
pi_118306448
Ik heb wel een spannend verhaal over mijn kater Marijntje

Wij hebben buiten een oude kas staan, met hier en daar een paar missende glazen platen die stuk zijn gegaan. Nogal een gammel ding. Op een dag liep ik buiten en hoorde ik Marijntje ineens keihard miauwen om mijn aandacht. Hij kwam op me af gerent en ik zag dat er allemaal bloed aan zijn achterpootje zat! Ik zag hem van de kas af springen en toen ik later keek was hij inderdaad door een gammele glazen plaat gezakt met zijn voetje :'( Hij had een slagader geraakt, aan de voorkant van dat hak-gewricht aan de achterpoot. Het stopte dus ook niet met bloeden...
Ik was helemaal alleen thuis, ik heb geen rijbewijs en de dierenarts is niet op fietsafstand. Maar er moest sowieso direct gehandeld worden, dus ik heb het helemaal zelf moeten oplossen en dat heb ik meteen gedaan. Kat mee naar binnen, verbandtape, pleisters, gaasjes gepakt en aan de slag dan maar :{
Gek genoeg ging het echt heel goed en bleef hij ook perfect stilzitten alsof ie het wist. Achteraf gezien ben ik écht een bikkel geweest en heb ik het nog netjes gedaan ook. Het stopte met bloeden en Marijntje toonde me zijn eeuwige onvoorwaardelijke liefde door me keiharde kopstoten te geven (dat doet ie altijd hoor).
Toen we later met hem naar de dierenarts zijn gegaan zei die ook dat ik het heel goed had gedaan. Er hoefde verder ook eigenlijk niks gedaan te worden, aangezien het maar het klein wondje was en het met een goed verbandje prima zou helen. Aangezien het een slagader was was het natuurlijk ook al goed schoongespoeld. Dierenarts had voor alle zekerheid het wondje gecheckt en opnieuw verbonden, en gelukkig vond ie het niet nodig om allerlei extra kosten in rekening te brengen. We zijn daar gewoon zo weer vertrokken. We moesten hem alleen wel binnenhouden natuurlijk en we kregen zo'n lampenkapje mee. Gelukkig bleek die niet eens echt nodig aangezien hij er maar nauwelijks aanzat. Ik had ook vrij hardnekkig verbandtape gebruikt wat je niet zomaar los likt :')

We hebben die dag ook gelijk wat aan het dak van die kas gedaan, nu is het veilig.

[ Bericht 1% gewijzigd door pasopikbijt op 22-10-2012 22:53:12 ]
pi_118307429
Mooi dat het goed afgelopen is en dapper gehandeld hoor :o
Het is echt een mooi beestje O+

Sophie heeft hier weer haar dolle vijf minuten. Wordt alleen iedere keer afgewisseld met uitbundig krabben met dr achterpoot bij dr oor omdat ze blijkbaar jeuk aan d'r oortje heeft. Ze schudt d'r hoofd soms ook helemaal. Had net ff gekeken maar zag zo niks zitten in d'r oor. Misschien kwam het door de veren waar ik net met haar mee aan t spelen was.

Ook kwamen we laatst een keer thuis en zat ze in de gang en was de deur naar woonkamer dicht. Wss dichtgegaan toen wij de voordeur open deden. Nu hebben we dus een wigje liggen ter bescherming maar die gooit ze er nu de hele tijd tussen uit. Stomme kat dat t is |:(
pi_118308576
Volgens mij verveel jij je geen moment met die Sophie van je :D

Marijntje is vooral mijn beste maatje in de hele wereld O+ Hij is in hetzelfde huis in dezelfde kamer geboren als ik :7 (oeps-nestje van 7 jaar geleden) Hij loopt altijd achter me aan, komt altijd languit gestrekt tegen me aan staan om knuffels te halen, kan uren op mijn schoot liggen slapen en houdt er vooral van om me lastig te vallen als ik computer O+ Als ik op bed zit met de laptop komt ie op mijn handen liggen met zn dikke buik, als ik aan het bureau zit spring ie op de rugleuning van de stoel om me natte kopjes tegen mn wang aan te geven. Zelfs iedere keer als ik rijles heb komt ie me uitzwaaien en wil die altijd in de auto springen. En altijd als ik thuiskom zit ie op de auto van mijn moeder op me te wachten.
Ohja, en als ik een week weg ben loopt ie heel zielig te miauwen en kan ook niemand anders hem gelukkig maken...

Poeh poeh, heel verhaal. Maar, ja. Het is een kat die zo afhankelijk is als een hond zegmaar.
pi_118309307
Leuk is dat O+

Dat is echt een kattending of niet, voor spullen of op je gaan liggen zodat je niks meer kunt behalve aandacht geven. Sophie heeft er een handje van om voor mijn iPad te gaan liggen als ik hem gekanteld heb staan :D
Verveel me inderdaad geen moment met haar maar dat ik er ook zoveel over post is wss vooral nieuwigheid. Sophie is mijn eerste kat en ook mijn eerste echte huisdier :) en ook al hebben we d'r nu pas drie weken, zou echt niet meer zonder kunnen O+

Ze lijkt ook wat meer de voorkeur aan mij te geven ipv mijn vriend. Snachts slaapt ze meestal tussen zijn benen, maar als ze dan echt bij je wilt liggen komt ze altijd bij mij. Ook overdag kruipt ze vaak bij mij op schoot. Ook als we beide thuis zijn. Misschien toch omdat ik de eerste ben geweest die een volledige dag met d'r thuis ben geweest. Alhoewel mijn vriend bij d'r is geweest toen we d'r uit de opvang gehaald hadden. Toen moest ik werken. Naja geen idee hoe t komt maar ik vind t stiekem wel leuk O-) alhoewel t soms ook sneu is voor vriendlief dat ze hem voorbij loopt en dan wel bij mij komt liggen :P
pi_118309675
Katten hebben echt voorkeur voor mensen. Dus als fietje liever bij jou ligt ......... ;)
pi_118310827
Ja, jij kent vriendlief ook, dus dan kan je die kat wel begrijpen ;)
pi_118310926
Hier hebben de poezels van plek gewisseld. Snoesel bij DK en Mina bij mij :D
pi_118311122
Veranderen jullie katten ook om de paar weken/maanden van lievelingsplekje?
De ene maand het poezenkussen, daarna de bank, even een weekje op de poef etc.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:07:59 #88
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118311224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef mootie het volgende:
Nee eigenlijk totaal niet, de eerst nacht dat ik harry had ging ie tegen mijn buik liggen en doet dat nog steeds, en Loes ligt al vanaf de eerste nacht hier tegen mijn borst. Soms liggen ze er samen, soms wisselen ze, vaak wordt er geworsteld maar de uitkomst blijft altijd hetzelfde eigenlijk; har buik, loes borst :P

Verder liggen ze op mijn bed voornamelijk, onderbroken door een knuffelsessie. Als je op de link in mijn onderschrift klikt kan je ze volop in actie zien :P
pi_118311225
quote:
Wel van bank.... En ze liggen ook wel af en toe op de krabpalen, maar de banken rouleren.
pi_118311290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:07 schreef tonja het volgende:

[..]

Nee eigenlijk totaal niet, de eerst nacht dat ik harry had ging ie tegen mijn buik liggen en doet dat nog steeds, en Loes ligt al vanaf de eerste nacht hier tegen mijn borst. Soms liggen ze er samen, soms wisselen ze, vaak wordt er geworsteld maar de uitkomst blijft altijd hetzelfde eigenlijk; har buik, loes borst :P
's Nachts is het wel altijd bedtijd. Moby ligt altijd bij mijn vriend. Daan meestal tegen Moby aan. Maar overdag wisselen ze echt regelmatig van lievelingsplek.
pi_118311360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:08 schreef Laysa het volgende:

[..]

Wel van bank.... En ze liggen ook wel af en toe op de krabpalen, maar de banken rouleren.
Normaal is de bank alleen leuk als er iemand bij is. Chillen op de leuning.
Maar sinds een week is het ineens Moby's hangplek, de poef was de vorige plek. En ik maar die kloteharen van de bank halen. :(
pi_118323703
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ook kwamen we laatst een keer thuis en zat ze in de gang en was de deur naar woonkamer dicht. Wss dichtgegaan toen wij de voordeur open deden. Nu hebben we dus een wigje liggen ter bescherming maar die gooit ze er nu de hele tijd tussen uit. Stomme kat dat t is |:(
Over gesloten woonkamers... Onze woonkamer is gesloten als wij er niet zijn. Dus 's avonds alle katten eruit en deur dicht.

We zijn al een paar keer 's morgens beneden gekomen, douchen, katten eten geven, ontbijten, naar het werk en dan als we weer thuiskomen na een volle dag werken afvragen of we die Rooie wel gezien hebben vandaag... Zit hij weer in de woonkamer opgesloten sinds de avond daarvoor...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:20:32 #93
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118327908
Ik had een monstertje gekregen van een nieuw parfum, en probeerde dat even uit, Chi-Chi wou gelijk helemaal niet meer in mijn buurt zijn. Ik aaide haar en ze rende weg en heb haar de hele avond ook niet gezien. Videl kwam nog wel bij me.
pi_118332311
Hier wisselen ze ook om de zoveel tijd van slaapplek ;)
Ze hebben inderdaad ook voorkeur voor sommige mensen. Marijntje hoort écht bij mij en vond het eerst ook niet zo leuk dat mijn vriend bij ons kwam wonen. Ging die altijd een beetje zielig op een afstandje zitten en zodra vriendlief mij een kus of een knuffel gaf douwde Marijn zich er gelijk tussen :') zovan: IK WIL OOK LIEFDE! Maar gelukkig zijn ze wel maatjes geworden en ligt ie ook heel graag tussen ons in op de bank of op bed. Dan kan die niet zo goed kiezen bij wie die wil :*
De andere 3 katers hier in huis hebben een duidelijke voorkeur voor mijn vader. Hij is zo'n rustig typje die zich ook meestal niet echt raad weet met dieren, en dat vinden katten juist leuk. Ze komen dan lekker op zijn schoot liggen om te slapen, omdat ze weten dat hij ze gewoon eventjes een aai geeft en ze verder met rust laat.
Ik kan nooit stoppen met aaien en soms gaan ze dan een beetje beledigd weer weg omdat ze niet in de mood zijn :{w
pi_118333899
Oh zo herkenbaar, die vader. Hier exact hetzelfde. _O_

Ik wil ook altijd veel te veel aaien en knuffen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:50:09 #96
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118338063
Die van mij gaan gewoon liggen waar ze in in hebben, en dat wisselt nogal eens. Verder heeft Lynxie voorkeur voor mijn oudste zoon, dat zijn echt knuffelmaatjes, Lynxie gaat altijd op zijn borst liggen met zijn voorpootjes elk op een schouder, zo lief O+

Pika slaapt graag in mijn armen 's avonds maar dat komt omdat ze nog maar zo klein is denk ik, als die net zo zwaar wordt als de andere drie moet ik daar niet aan denken :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:24:32 #97
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118350736
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:50 schreef Kally het volgende:

Pika slaapt graag in mijn armen 's avonds maar dat komt omdat ze nog maar zo klein is denk ik, als die net zo zwaar wordt als de andere drie moet ik daar niet aan denken :D
Ik denk niet dat Pika straks denkt van: "oh nu ben ik te zwaar om daar te liggen." :P

Over onderstaartse reinigingswerkzaamheden; Steken die van jullie 1 of 2 achterpoten omhoog tijdens de werkzaamheden? Har doet er 2 omhoog, dat ziet er zo raar uit.. :P
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:30:46 #98
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118361798
De naam is Poeshka

Karaktereigenschappen
- Eenkennig (loyaal noemt mijn bediende baasje dat).
- Ondeugend, vooral naar andere katten.
- IJdel, heel ijdel.

Hoe mijn katertje en ik elkaar leerden kennen.
Vier januari rond 10.00 uur 's morgens, het jaar 2009. Ik was net wakker geworden, mijn vriendin naast me en haar kinderen waren nog niet wakker. Het getrippel van kattenpootjes naar boven was onmiskenbaar. Ik verwachte Miemsie en Miss D (de poezen van mijn vriendin te zien), en Miss D kwam als eerste naar boven, en daar heel kort achteraan kwam een katertje van ongeveer vier maanden gedribbeld. Ik wenkte meneer, en ter plekke waren we voor elkaar gevallen.

Een klein uurtje later moest ik snel even naar de supermarkt. In tussentijd was mijn toenmalige vriendin wakker geworden en deed wat ze met alle andere onbekende katten deed, die door het kattenluikje waren binnengekomen... ze gooide hem er via de voordeur weer uit.
Mijn nieuw vriendje was niet voor een gat te vangen en stond binnen een halve minuut weer binnen via de achterdeur. Tot twee keer toe deed mijn vriendin deze poging tevergeefs, direct weer achterhaald door Poeshka's reactie om weer binnen te komen.

Ik was net terug van de supermarkt en hoorde haar verhaal aan en wist het toen helemaal zeker; deze poes (ik wist het geslacht nog niet) en ik; we horen bij elkaar.
Mijn vriendin was er niet echt blij mee, maar ach zij had 2 poezen...en aangezien ik toen alleen bij haar logeerde en ik de kat een maand later zou meenemen zodra zij weer gezond was... mocht Poeshka blijven.
Tegelijkertijd hebben we de dierenambulance doorgegeven dat er een katertje was komen aanlopen en als iemand hem miste, ze hem konden ophalen en nog een paar andere pogingen gedaan om de oorspronkelijke eigenaren te vinden die hem rond de jaarwisseling hebben gemist.
Maar ook een maand later had zich nog niemand gemeld... en toen ik weer terug naar mijn eigen woning ging, ging meneer met me mee. In tussentijd was het al heel snel duidelijk dat hij niet te veel van mijn vriendin en haar kinderen moest hebben. Te druk, of er mocht iets niet.... meneer vond dat hij bij mij hoorde en bij niemand anders.

Tegelijkertijd had Poeshka zich al onsterfelijk gemaakt door de bullie's (enkele buurtkatten die de poezen van mijn vriendin een zware tijd gaven) te enthousiast te begroeten dat deze in een diepe identiteitscrisis achterbleven en op de vlucht sloegen. Een rebel was geboren/ ontstaan.

Maar daarover later meer. *O*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:46:33 #99
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118361976
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Op mijn nachtkastje moet ik geen glazen of bekers hebben. Niet omdat de kat eruit drinkt, maar omdat hij vindt dat die dingen op de grond horen te liggen.

Hij gaat op m'n nachtkastje zitten (niet alleen m'n nachtkastje, ook mijn bureau is een goed plekje). Kijkt naar dat glas/beker/fles/iets anders wat mooi op dat nachtkastje staat. En dat moet er dus af. En dan kijken hoe dat naar de grond valt. Op mijn bureau is het natuurlijk leuker, want dat is hoger en er ligt laminaat onder ipv vloerbedekking.

Wat ik absoluut helemaal nooit onbeheerd op m'n bureau moet zetten is een chocolade melk beker. (Een echte, die van de enige echte chocomelk). Hij ziet die beker (en weet niet eens of er wat in zit) en hij wordt gek... Je pakt die beker maar uit de kast en hij komt er al aan! Hij is helemaal gek van chocolade melk. (en natuurlijk krijgt hij altijd die laatste paar druppeltjes in die beker, het is zo leuk om die kat te zien terwijl hij z'n kop in dat gat probeert te douwen en als dat niet lukt, dan maar z'n pootje erin om die af te likken :P)

(en over lactose intolerant, hij drinkt toch wel melk, die haalt hij bij de overbuurman als die z'n koeien aan het melken is. Schijnen dan altijd een paar katten tevoorschijn te komen waaronder die van ons :P)
Wees blij dat je het bij het uitlikken van een paar druppeltjes chocolademelk hebt gehouden... want chocolade is heel erg giftig voor een poes. Alsjeblieft geef jouw kat zelfs die kleine dosis niet langer.

En wat betreft lactose; in elke supermarkt kun je kattenmelk vinden... dat speciaal voor de kater/ poes is ontwikkeld.
Tevens zag ik ergens hierboven een bericht dat katten zo weinig water drinken (niet perse van jou).
Ik zeg; ze drinken weinig kraanwater... (daar worden allerlei chemische stoffen aan toe gevoegd om het drinkbaar voor mensen te maken... niet per se voor katten)... katten likken liever regenwater op, al dan niet vermengd met rottende bladeren. Lekker puur natuur!
Het meeste vocht drinken ze gewoon buiten als wij er niet bij zijn. Niets lekkerder dan een regenplasje water op een plein of stoep. Niets lekkerder dan dat. :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_118362027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:46 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Tevens zag ik ergens hierboven een bericht dat katten zo weinig water drinken (niet perse van jou).
Ik zeg; ze drinken weinig kraanwater... (daar worden allerlei chemische stoffen aan toe gevoegd om het drinkbaar voor mensen te maken... niet per se voor katten)... katten likken liever regenwater op, al dan niet vermengd met rottende bladeren. Lekker puur natuur!
Het meeste vocht drinken ze gewoon buiten als wij er niet bij zijn. Niets lekkerder dan een regenplasje water op een plein of stoep. Niets lekkerder dan dat. :Y
Eens.... totdat we een drinkfontein kochten. Voorheen dronken ze altijd buiten, nu is de fontein echt je van het.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:57:18 #101
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362052
quote:
Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.

Maar rond de tijd van het avondeten (ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur) komt meneer ineens te voorschijn, vaak vanuit het niets. Ik heb zijn meeste plekjes kunnen herleiden.. maar tenzij je een uiterst getraind douanier bent zou je daar geen kat verwachten.Ik bedoel maar... achter mijn CD's in de TV kast zonder de helft van die CD 's er uitgegooid te hebben?
  woensdag 24 oktober 2012 @ 03:01:14 #102
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Eens.... totdat we een drinkfontein kochten. Voorheen dronken ze altijd buiten, nu is de fontein echt je van het.
Iets waar ik nog eens over wil nadenken... niet perse als ik zelf dagelijks thuis ben, maar ik wil zo'n fontein best eens een weekje of twee testen als ik op vakantie ben (en meneer binnenshuis moet blijven). Uiteraard zal meneer ook nog kattenmelk ontvangen...
pi_118362106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:57 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.

Maar rond de tijd van het avondeten (ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur) komt meneer ineens te voorschijn, vaak vanuit het niets. Ik heb zijn meeste plekjes kunnen herleiden.. maar tenzij je een uiterst getraind douanier bent zou je daar geen kat verwachten.Ik bedoel maar... achter mijn CD's in de TV kast zonder de helft van die CD 's er uitgegooid te hebben?
Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.
Om 7.30 uur duwt meneer de kastdeur open, en komt achter de stapel truien vandaan. :(
  woensdag 24 oktober 2012 @ 03:14:28 #104
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.
Om 7.30 uur duwt meneer de kastdeur open, en komt achter de stapel truien vandaan. :(
_O- _O- Ja sorry ik voel met je mee... maar het is gewoon zo herkenbaar. Dat zijn gewoon kattenstreken...
Waar wij denken aan het ergste dat die poes of kater overkomen kan zijn, denkt meneer of mevrouw alleen aan zichzelf... "ik wil gewoon slapen, niet aangehaald worden nu... dus laat me maar met rust." En ergens hebben ze ook gelijk; ze spreken geen mensentaal.. dus laten ze ons in het ongewisse over hun verblijfsplaats.
We hoeven niet te rekenen op enige vorm van compassie betreft onze bezorgdheid. Wij mensen denken soms wel voor onze katten... maar zelden denken onze poezen/ katers voor ons. :D
pi_118362166
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed. |:(

En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 07:20:23 #106
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118362527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Pika straks denkt van: "oh nu ben ik te zwaar om daar te liggen." :P

Over onderstaartse reinigingswerkzaamheden; Steken die van jullie 1 of 2 achterpoten omhoog tijdens de werkzaamheden? Har doet er 2 omhoog, dat ziet er zo raar uit.. :P
Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zien :D _O-
  woensdag 24 oktober 2012 @ 07:21:48 #107
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118362536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed. |:(

En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
Zooo herkenbaar, en dan moet je weg, wil je zeker weten dat er niet 1 ergens stiekem in een kamer zit (waarvan de deuren dicht zitten) roepen, en dan uiteraard niet komen }:|
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:45:41 #108
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118403760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:

Hahaha, ja ook dat is herkenbaar. Bij mij is het niet anders. Alleen bij mij ziet meneer dit soms werkelijk als straf (hoewel niet direct in het begin... maar wel hoe langer dit voortduurt).
  donderdag 25 oktober 2012 @ 04:31:13 #109
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118404626
Hallo mijn naam is Poeshka, deel 2

In het vorige deel gingen we in op onze ontmoeting... nu iets meer over Poeshka's karakter en wat ik als zijn nieuwe beste vriend (verzorger) wilde dat Poeshka werd.

Goed eerst nog even 3 foto's van Poeshka in het huis van mijn ex;

Missy D (die Poeshka binnenloodste)

MissD en Miemsie (met haar bruin kop er schuchter er bovenuitstekend);

Maar goed terug naar Poeshka.

Poeshka bleek een volledig eigen willetje te hebben toen hij en ik samen waren in mijn appartement zonder de dames om hem te corrigeren.

Poeshka was intussen 5 maanden oud en voor het eerst helemaal alleen met mij samen.

En meneer kwam helemaal uit zijn schulp... we speelden maandenlang krijgertje. Ik besloop mijn katertje... katertje zocht naar plekken om een tegenaanval te plannen (en daar is hij goed in).
De routine was doorgaans dat ik met mijn veel te grote lichaam Poeshka zou besluipen, en dat Poeshka de tegenaanval zou inzetten. En Poeshka begreep dat ik hem geen kwaad wilde doen, dus viel meneer mij ook zonder geweld aan. Poeshka koos om op mijn hoofd of op mijn rug te belanden... al dan niet via sluipwegen. Als Poeshka op mijn rug of hoofd was beland... dan had hij gewonnen... tenminste zo zag ik het en zo zag hij het ergens ook.

En mijn katertje ontpopte zich tot een slim en humoristische kater. Soms lag ik op de loer vanachter een deur... Poeshka zag en wist de oplossing... ineens stormde meneer vanuit zijn schuilplaats op die deur af... sprong een meter omhoog en gooide de deur zo tegen mijn gezicht aan...Poeshka had weer gewonnen.

Toen wist ik het zeker... Poeshka was een slimme kater en had behalve een uitzonderlijk gevoel voor humor ook een soort van intelligentie die normaal iets menselijks was.

Nog even een foto van de jonge Poeshka toen hij amper 5 maanden oud was...

Later de echte karaktereigenschappen, die zich pas later ontpopten

[ Bericht 0% gewijzigd door EricOscuro op 25-10-2012 04:39:52 ]
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:27:36 #110
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118404949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 04:31 schreef EricOscuro het volgende:
En meneer kwam helemaal uit zijn schulp... we speelden maandenlang krijgertje. Ik besloop mijn katertje... katertje zocht naar plekken om een tegenaanval te plannen (en daar is hij goed in).
De routine was doorgaans dat ik met mijn veel te grote lichaam Poeshka zou besluipen, en dat Poeshka de tegenaanval zou inzetten. En Poeshka begreep dat ik hem geen kwaad wilde doen, dus viel meneer mij ook zonder geweld aan. Poeshka koos om op mijn hoofd of op mijn rug te belanden... al dan niet via sluipwegen. Als Poeshka op mijn rug of hoofd was beland... dan had hij gewonnen... tenminste zo zag ik het en zo zag hij het ergens ook.

En mijn katertje ontpopte zich tot een slim en humoristische kater. Soms lag ik op de loer vanachter een deur... Poeshka zag en wist de oplossing... ineens stormde meneer vanuit zijn schuilplaats op die deur af... sprong een meter omhoog en gooide de deur zo tegen mijn gezicht aan...Poeshka had weer gewonnen.

Toen wist ik het zeker... Poeshka was een slimme kater en had behalve een uitzonderlijk gevoel voor humor ook een soort van intelligentie die normaal iets menselijks was.

_O- O+
pi_118420714
Ik wil ook slimme katten. :{
pi_118421102
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dus ;( ook al weet ze dat ze daar niet op mag.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:24:55 #113
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118421909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef mootie het volgende:
Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen maken -O-
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:25:39 #114
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118421938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dus ;( ook al weet ze dat ze daar niet op mag.
Ja maar goed, katten doen altijd wat ze niet mogen, we zijn niet voor niks bedienden :D
pi_118421971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Onze katten mogen ook niet op het aanrecht en meestal doen ze dat ook niet (alleen als de kat van de buren langs komt, wil de Rooie nog wel eens op het aanrecht springen... ) Maar toch zetten we altijd alles of gelijk in de afwasmachine, of anders in de gootsteen...

Maar over katten op het aanrecht gesproken...

We hebben twee ramen in onze keuken. Rechts van de deur en links van de deur. Nu stond de keuken eerst rechts van de deur dus het raam aan de linkerkant was gewoon beschikbaar voor de katten. Nu is die Rooie een echte vensterbank kat, dus hij zat daar altijd op de vensterbank.

Toen hebben we de keuken verbouwd. En is de keuken naar de linkerkant verhuisd en is het rechter raam dus vrij gekomen. Maar in het begin sprong die kat dus continue op het aanrecht.... Heeft echt weer even geduurd voordat hij het door had en naar de andere kant ging!
pi_118422369
Ik zie met grote regelmaat 's ochtends als ik opsta witte pootjes over mijn glazen tafelblad. En nee dat mogen ze niet, maar daar hebben ze gewoon schijt aan als we het niet kunnen zien :')
pi_118422551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:37 schreef Laysa het volgende:
Ik zie met grote regelmaat 's ochtends als ik opsta witte pootjes over mijn glazen tafelblad. En nee dat mogen ze niet, maar daar hebben ze gewoon schijt aan als we het niet kunnen zien :')
Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.
pi_118422638
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.
Nee daar komen ze niet :D
pi_118422697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:43 schreef Laysa het volgende:

[..]

Nee daar komen ze niet :D
Het is nu ook voorbij. Moby had een tijd een kattenvriendinnetje (zijn nu verhuisd) en hij had van haar afgekeken dat je uit de pot kon drinken. Vrouwen :{w
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 03:39:06 #120
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118448039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef mootie het volgende:
Ik kan je maar een tip geven; verbied ze zo weinig mogelijk... zeker de eerste jaren niet.
Goed, verbied ze van jouw bord te eten, maar verbied ze niet om op de tafel te komen...
Katten begrijpen wel dat het eten van de baas alleen voor de baas is (tenzij je het toestaat de restjes op te eten)... maar ze begrijpen niet waarom de tafel voor ons mensen belangrijk is.
Misschien snappen ze dat de tafel een verboden zone is... maar dat is verwarrend voor hun instinct.

Juist door wat gedragingen meer toe te laten, is het voor een kat eenvoudiger om die paar beperkingen die je aan ze stelt... beter te begrijpen.

Ik bedoel maar.... ik geef mijn katertje dagelijks een kuipje met nat vlees van de Aldi.
Eigenlijk had ik mijn katertje opgevoed om lekker ondeugend te zijn... weinig beperkingen met maar een paar grenzen waaraan hij zich moest houden, in plaats van veel.

Het resultaat was dat ik zijn avondeten rustig kon snijden op het aanrecht... Katertje spring even naar boven om te ruiken wat hem te wachten staat... en blijft nu rustig wachten (zonder zeuren om op te schieten).... Hij schiet direct weer van het aanrecht af, omdat hij beseft dat hij zijn eten krijgt... en zelfs als ik op zijn etensplaats zijn eten nog wat extra snijd, dan wacht hij dit rustig af.

Meneer hoeft niet teveel na te denken over allerlei regels, dus hoeft hij minder na te denken over overleven. En dat geeft hem meer ruimte om over andere dingen na te denken... en zo kan ook een kat intelligenter worden.

Maar toegegeven, dat is slechts mijn ervaring met mijn katertje... maar het lijkt theoretisch wel te kloppen; des te minder regels je oplegt des te meer een kat voor zichzelf kan denken... in plaats van zich beperkt te voelen.

En no way dat dit wetenschappelijk bewezen zal worden de komende jaren... ik kan alleen maar zeggen dat mijn katertje hierdoor meer menselijke trekken vertoond (dan wel dat het hierop lijkt). Maar bewijzen heb ik hiervoor niet. ;)
pi_118453406
Nou. Sophie gaat echt voor je eten hoor als ze op tafel komt. Vliegt zo recht op het bord af.

Net de kattenbak even uitgebreid schoongemaakt met chloor enzo. Had ik de deksel op de kop neergelegd, want toen die normaal stond ging ze erin zitten en was ik bang dat ze dr behoefte zou doen.

Nou op de kop dus net zo goed :') Kon ik die deksel dus ook helemaal schoonschrobben :')
Sowieso moet madam altijd haar behoefte doen als wij bezig zijn met drollenscheppen of whatever :')
pi_118454126
quote:
99s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:24 schreef Kally het volgende:

[..]

Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen maken -O-
Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal. :)
Er is er echter 1, (Cleo, mijn mooie meisje!) die nogal graag naar buiten wil. En op het moment dat dat niet kan ('s nachts, of als wij een weekend weg zijn) maakt ze de voordeur open. Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-

De boosdoener O+ ;
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118454746
:o

Das wel andere koek :o
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:24:02 #124
269689 crew  Viv
pi_118472324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:
Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-
:o Hele huis leeg, krijg je niks terug van de verzekering want geen sporen van inbraak! :o
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:19:43 #125
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118487029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal. :)
Er is er echter 1, (Cleo, mijn mooie meisje!) die nogal graag naar buiten wil. En op het moment dat dat niet kan ('s nachts, of als wij een weekend weg zijn) maakt ze de voordeur open. Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-

De boosdoener O+ ;
[ afbeelding ]
Mijn katertje kan zo nu en dan een deurklink openen... maar een niet afgesloten deurslot is nieuw voor mij. Mijn katertje zou veel kunnen leren van jouw poezen... maar eigenlijk liever niet (tenzij mijn woning in de fik zou staan). ;)
pi_118491034
En ze heeft nog altijd niet gesnapt dat ze met haar kopje tegen dat luikje moet duwen om erdoor te geraken... :( ;( :'(
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:56:02 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118495070
Mijn moeder zet het luikje in de tussendeur daarom open met een haakje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118499781
Ik duwde ze er gewoon doorheen, bij mijn kitten hoefde ik het maar 1 keer te doen toen had hij het door, hielp ook mee dat hij het de andere zag doen :)
pi_118501234
Hier nog meer kittens die nooit genoeg te eten krijgen.

En de andere kat gaat er met het oude brood vandoor

pi_118501896
Ja Sophie doet ook altijd alsof ze noooooooooit eten krijgt als wij eten hebben of bij het aanrecht staan. Rare kat.
pi_118514286
Er was eens een bolletje pluisjes op een veertje:

Dit bolletje werd vakkundig genegeerd door Sophie voor zo'n twee weken. Af en toe kreeg het een pets maar meer ook niet.

Vandaag echter ging het bolletje te ver... Veelste ver.... Het moest daarom ook kapot!

En Sophie? Die had er niks mee te maken hoor O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heeft het veertje een nieuw vriendje:

Deze wordt wel gewaardeerd door Sophie :D
pi_118515563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:24 schreef Sorella het volgende:
Ik duwde ze er gewoon doorheen, bij mijn kitten hoefde ik het maar 1 keer te doen toen had hij het door, hielp ook mee dat hij het de andere zag doen :)
Deze kat is sowieso heel lomp helaas... Daar zal het ook wel aan liggen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 02:17:07 #133
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118522973
Poeshka is intussen ruim 2,5 jaar bij me... maar sinds ik een (nep) dierenvel op de bank heb gelegd, heeft mijn katertje het idee opgevat dat ik iets voor hem verberg. Dat vel moet aan de kant, maar zelfs als hij onder het vel ligt (net als ik), dan is meneer nog niet tevreden... dan moet ik aan de kant, net zolang tot meneer de hele bank heeft geïnspecteerd.

Katertje is net een politie agent met tunnelvisie... hij kan je nog zo vaak wantrouwen en niet betrappen, maar hij blijft er van overtuigd dat ik iets verberg onder mijn lichaam. En als ik niet op tijd plaats maak dan graaft hij mijn lichaam weg... :o
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:31:44 #134
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118530785
Over katten niet op tafel, zeker niet als ik eet. Maar ze zijn de hele dag in mijn woonkamer overdag dus ze liggen er wel op. Ook blijven ze bietsen, niet aan de tafel maar als ik richting keuken ga staan ze er alle vier meteen bij, al heb ik ze nog nooit iets gegeven buiten hun eigen voer/snoepjes. Vooral Pika is een hongerige dame, die zijn we nu dagelijks aan het bijbrengen, niet op tafel tijdens het eten, zij is de enige die het wel probeert _O-
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 23:46:01 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118562966
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te worden :') Verfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing :') oorbellen, etc, etc..

En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?

De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje _O-
pi_118563622
Dana graaft erg graag in de tuin, maar tegenwoordig ook in de plantenpotten in de woonkamer. Nu heb ik dat opgelost door er stokjes in te zetten en het is gestopt. Ik heb ook waterbollen er in staan die de planten voeden. Nu is er laatst eentje kapot gegaan en ik moest nog een nieuwe halen. Toen was er dus een gaatje waar geen stokje stond. De dame had dus mooi weer gegraven en mn hele woonkamer zat onder de grond _O- _O-
pi_118564791
Ik heb zelf van die katten met allemaal vreemde eigenschappen.
De oudste das onze selam.
Ze doet net of ze een zwerfkat is ,maar heeft het hier meer dan goed.
Ik weet nog goed dat ik net naar dronrijp verhuist was in 2010.
De kat even binnengelaten en na een tijdje mocht ze naar buiten.
Ik vond het vreemd dat ze s,ochtends wegging en s,avonds laat weer thuis kwam.
En vervolgens alleen maar sliep.
Na 3 dagen kwam ze een nacht niet meer thuis.
Ik denk zal wel komt wel terug.
Tot ik om 12 uur een telefoon kreeg of ik een kat had die selam heette, Ik antwoorde met ja en dacht het ergste.
Al gauw bleek mevrouw elke dag 15 km heen en weer 15 km terug liep om lekker te mauwen vlakbij mijn oude huis.
Nu loopt ze nog steeds te miauwen en zwerft ze door half franeker.
En iedereen denkt dat ze dakloos is.
De 2e is luna.
Net een jaar oud
Dit is een echte luilak kat en rond de 5 kilo.
Ze is het liefst binnen en doet niks anders dan slapen slapen en nog een s slapen.
Totdat je prinsesje roept dan word ze wakker voor aandacht.
Nummer 3 is een geval apart.
Deze kwam van een colega op mijn werk als tydelijke loge.
Hij is er nu nog steeds en me collega is inmiddels me vriendin geworden en aanstaande moeder.
Whiskey is een echte bikkelkater met een eigen wil.
Hij eist zijn aandacht moment gewoon op en schuwt er niet bij om je koffie of wat dan ook over je heen te duwen/gooien.
Hij jat alles wat los en vast zit en laat het echt zien.
Meneer kan door het zolderraam en kattenluik ,maar verkiest liever bediening die het raam open en dicht doet.
Ook boos zijn is die goed in .
Dan komt ie gewoon een week niet binnen of bij huis.
Hij is het liefst buiten ipv binnen en wil de baas zijn.
Enigste nadeel er is 1 die niet wil toegeven.
Nummer 4 onze . kleine hummel van net 13 weken
Deze dame heet mimi a.k.a mimimonster.
Me vriendin wou geen zwarte kat of zwart witte.
Tot dat we haar tegen kwamen .
Mevrouw mimi sprong gelijk op der schouder en bleef er mooi zitten en kopjes geven.
Ik heb altyd gezegd max 4 katten dus ze mocht er nog wel bij.
Vanwege me vriendin haar situatie is een beest gewoon belangrijk die helemaal van haar is .
Mimi ging mee en verbaasde ons door binnen 2 uren ineens in de woonkamer te rond te lopen.
Het is een kitten die totaal niet bang is en fel.
De eerste die dit ondervond was whiskey.
Hou wou laten zien dat die hier de baas was door gelijk te meppen en grommen.
Mimi zette hierop haar rug omhoog en vacht en blaasde eens om vervolgens een kittentik terug te geven.
Hierop was whiskey toch wat overdonderd en droop af.
Volgende die de pineut was was de hond .
Deze had brokken en mimi wou weten wat het was.
Hier op werd gereagerd met een harde grom en gesnauw en geblaf.
Mevrouw blaasde 1 x en gaf een mep weg en de hond droop af .
Ze loopt je overal achterna en wil de hele dag bij je liggen en geaaid worden.
Bij het woord we gaan weg of slapen spurt ze al onder de bank met andere woorden dan hoef ik de woonkamer niet uit.
Ook hangt ze het liefst in je benen als ze snoep krijgt
  maandag 29 oktober 2012 @ 04:59:54 #138
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja Sophie doet ook altijd alsof ze noooooooooit eten krijgt als wij eten hebben of bij het aanrecht staan. Rare kat.
Mijn buurkatten doen hetzelfde... maar dan naar derden... (met name naar mij)... ach ik ben een sucker voor hongerige poezen... en tegelijkertijd weet ik dat mijn katertje de oude brokjes doorgaans niet op eet.

Dus elke schooier kan hier wel een paar oude brokjes van Poeshka scoren, en dat doen ze dan ook.
Maar als ze mijn katertje willen wegjagen, dan krijgen ze alsnog een luid Ksssjjt te horen. Bezoekers is een ding, maar mijn eigen katertje weg jagen is weer een heel ander level waaraan ik niet mee wil doen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 05:26:36 #139
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565601
quote:
99s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:31 schreef Kally het volgende:
Over katten niet op tafel, zeker niet als ik eet. Maar ze zijn de hele dag in mijn woonkamer overdag dus ze liggen er wel op. Ook blijven ze bietsen, niet aan de tafel maar als ik richting keuken ga staan ze er alle vier meteen bij, al heb ik ze nog nooit iets gegeven buiten hun eigen voer/snoepjes. Vooral Pika is een hongerige dame, die zijn we nu dagelijks aan het bijbrengen, niet op tafel tijdens het eten, zij is de enige die het wel probeert _O-
Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.

Mijn katertje zit op de tafel en op het aanrecht.. niet vaak, maar gewoon als het hem goed uitkomt.
En hoewel ik hem heb opgevoed als een lekkere deugniet... is hij nog steeds wel benieuwd naar mijn eten (en zijn eigen eten, dat nog geserveerd moet worden)... maar hij ruikt er slechts aan, en waagt het niet mijn eten naar binnen te werken... tenzij het bord bijna leeg is.

En ik besef me dat het slechts een theorie is...maar volgens mij is een baasje die wat meer vrijheden toe laat aan de kat, maar tegelijkertijd een echte leider is... vaak beter af.

Als kind heb ik vele katten meegemaakt tot dat ik volwassen werd... Maar nu heb ik eindelijk zelf een katertje voor mezelf. En ik wilde dit katertje opvoeden als zo ondeugend mogelijk. Maar in plaats van dat was mijn katertje naar mij toe juist de perfecte katertje geworden.
Meneer hangt niet aan mijn broek bij het bijvullen van zijn eten of melk... sterker nog; hij komt soms weliswaar heel even op het aanrecht om te ruiken welk avondeten hij krijgt... maar als hij het eenmaal geroken heeft.... dan heeft hij alle geduld en rust op de grond om te wachten.

En ja, hij mag ook op de tafel in de woonkamer komen...maar ook dat is weinig meer dan een rustplaats... en laat ik mijn eten daar even liggen... dan komt hij hier amper in de buurt zolang het bordje niet al twee uur nagenoeg leeg is gegeten.

Ik probeerde een soort van rebelse kat met vele streken op te voeden... en ik eindigde met een kat (weliswaar met streken naar andere katten en honden)... maar qua tafelmanieren tot een van de braafste katertjes van het Westelijk halfrond.

Goed, meneer ik wat minder aaibaar... tenzij hij het zelf aangeeft (dan springt hij op mijn schouders... en dan kan ik niets fout bij hem doen). Meneer geeft gewoon zelf aan wanneer ik hem mag aaien... Maar hij snapt tegelijkertijd ook wanneer hij te veel is. Hij pakt niet wat voor mij is... en hij verwacht hetzelfde van mij.

Hoeveel beter kun je met jouw kater op elkaar ingespeeld zijn in de realiteit? De eerste stap is jouw kat of poes goed te leren kennen en zijn of haar bewegingen of geluiden te leren kennen.
Wie een poes of kater kan lezen, heeft een enorme voorsprong. En begin hier zo vroeg als mogelijk mee... en besef dat een kater niet hetzelfde is als een hond... maar dat sommige katers zich wel kunnen gedragen als een hond...
  maandag 29 oktober 2012 @ 05:38:35 #140
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565608
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te worden :') Verfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing :') oorbellen, etc, etc..

En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?

De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje _O-
Nee, no way dat je hierom boos kunt worden.
Dat is gewoon zowel schattig als dat ze jou ziet als de baas van de roedel.

Het enige dat jij kunt doen is het niet belonen van de spullen die ze voor je heeft meegegracht.

Onze laatste hond... een Boxer had door dat het niet werd gewaardeerd dat ze eendeneieren snoepte.
Maar een Boxer denkt als een boxer... en wilde trouw zijn aan de roedel... of in dit geval de baas of de bazin. Het laatste eendenei dat ze vond nam ze mee naar huis, naar het vrouwtje (mijn moeder).. en wilde met al haar trouw overhandigen aan mijn moeder.

Het ei heeft ze helemaal heel gehouden in haar mond... en toen ze het wilde overhandigen aan mijn moeder liet ze het vallen... en platsj! Het ei brak op de tegels.

Mijn moeder reageerde natuurlijk zoals ik ook had gereageerd; de hond bracht een cadeau mee... hoe kun je een hond dat kwalijk nemen? De hond had er alles aan gedaan om dat ei goed af te leveren aan de leider van de roedel... Wat kon zij weten dat de leider van de roedel liever zag dat het ei was uitgekomen... dat zit niet in het DNA van een hond of in welk DNa dan ook van welk ander dier dan de mens.
pi_118566590
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:33 schreef Little_Dolls het volgende:
En ze heeft nog altijd niet gesnapt dat ze met haar kopje tegen dat luikje moet duwen om erdoor te geraken... :( ;( :'(
Die van mij... Ik snap ze nog steeds niet. Wij hebben een kattenluik. Die beesten weten dondersgoed hoe dat dat ding werkt. Tenminste, soms. En soms ook niet. En dan weer wel maar dan zou het niet moeten...

Ons luik heeft 4 standen. Naar binnen, naar buiten, naar binnen/buiten en helemaal dicht.

De katten waren buiten en moesten naar binnen. Dus, het luik ging dicht naar buiten toe. Rooie komt naar binnen, geen probleem. Kleintje komt naar binnen en zie die dan maar weer binnen te houden. Dat beest komt dus gewoon weer buiten ondanks dat het luik naar buiten toe dicht is.

In het begin deed hij dat met grof geweld. Gewoon je gewicht in de strijd gooien. Dan kun je hem gewoon door het slot heen douwen... Lukt hem alleen wanneer hij niet perfect op slot staat. Dat kregen wij dus door. En toen verzon hij een nieuw kunstje. Je trekt het luikje gewoon open... Dus niet duwen, maar trekken. Klepje omhoog en dan er onderdoor glippen en je bent weer buiten. Hij haakt zijn nageltje in de rand... Als die Kleine binnen is, en de Rooie nog buiten, gaat de keukendeur dicht. Als ze beiden binnen zijn, gaat er een houten "deksel" op...

Staat het luik gewoon open, komen ze nog niet buiten, want dan weten ze niet meer hoe dat ding werkt. Naar binnen is nooit een probleem, want dan moeten ze eerst die "tunnel" in en kunnen ze niet anders dan met hun kop het luik open duwen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:

Ach, het hadden ook vogels, kikkers en muizen kunnen zijn...

Als ze bij mij aankomen met een gift, gooi ik het in de container (als het dood is) of laat het los (als het nog leeft, wat ook zeer vaak voor komt...) en geef ze een snoepje als beloning :D
pi_118690586
Ik ga dus echt nooit meer kattenspeeltjes kopen :D waar ze nu mee speelt: dode takjes die ze zelf uit de plant trekt en uren mee de kamer rond sjouwt, neerlegt, aanvalt en met d'r pootjes de kamer de hele kamer doorschuift!

Dit doet ze nu ook met twee losgekomen plakplintjes, maar ze krijgt het met beide constant voor elkaar om ze onder de deuren te schuiven en dan ook precies de deuren van de plekken waar ze niet mag komen :') komt ze bij ons aan miauwen en moeten we het weer voor d'r pakken en dan begint t weer van voor af aan.

Sowieso is ze gefascineerd door dat onder deuren schuif idee, rent ze iedere keer maar de andere kant van de deur enzo :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 31-10-2012 23:17:44 ]
pi_118691615
Katten en elastiekjes :')
  donderdag 1 november 2012 @ 19:44:37 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118716898
quote:
99s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 07:20 schreef Kally het volgende:

[..]

Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zien :D _O-
Bij deze :)

vrijdag 2 november 2012 @ 04:35:41 #145
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118732092
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga dus echt nooit meer kattenspeeltjes kopen :D waar ze nu mee speelt: dode takjes die ze zelf uit de plant trekt en uren mee de kamer rond sjouwt, neerlegt, aanvalt en met d'r pootjes de kamer de hele kamer doorschuift!

Dit doet ze nu ook met twee losgekomen plakplintjes, maar ze krijgt het met beide constant voor elkaar om ze onder de deuren te schuiven en dan ook precies de deuren van de plekken waar ze niet mag komen :') komt ze bij ons aan miauwen en moeten we het weer voor d'r pakken en dan begint t weer van voor af aan.

Sowieso is ze gefascineerd door dat onder deuren schuif idee, rent ze iedere keer maar de andere kant van de deur enzo :D
Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.

Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."

En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen. O+
pi_118740107
Kat is nu toch eindelijk voor het eerst alleen door het luikje gekomen, maar mijn vriend heeft haar weliswaar moeten "opjagen". Verder proberen we haar er af en toe nog voorzichtig zelf door te duwen.

We zijn er waarschijnlijk nog niet, maar het is toch al een stap in de goede richting. ^O^
pi_118741468
En daarnet is ze er nog eens zelf doorgekomen, na een boel gekrab. O+

We zullen zien of dit lompe, maar brave katje het eindelijk door heeft. O+
pi_118766320
Pinkie heb ik eerder al eens voorgesteld, (Pinkie de poes) maar het één ogige monster heeft wel aparte gewoontes. Vooral het sanitaire gebeuren. Niet naar de kattebak gaan, pas als wij er bij zijn, na het begroeten, opgelucht gaan plassen/ poepen. Of naar binnen willen. Poepen. En weer naar buiten. (zouden veel mensen met tuin blij mee zijn)

als ze naar buiten wil, vlak voor de deur gaan zitten en strak naar de deur staren. Hopelijk komen we eens toevallig langs en doen de deur open.

Bij het naar binnen komen moet er veel en luid gemiauwd worden natuurlijk. Ze heeft al drie muizen gevangen (waar wij van weten) sinds ze in april bij ons kwam. (asiel) Best knap met één oog :)

Verder is het een heerlijk warme schootkat :)
...
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:59:27 #149
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771034
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 05:26 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.

Mijn katertje zit op de tafel en op het aanrecht.. niet vaak, maar gewoon als het hem goed uitkomt.
En hoewel ik hem heb opgevoed als een lekkere deugniet... is hij nog steeds wel benieuwd naar mijn eten (en zijn eigen eten, dat nog geserveerd moet worden)... maar hij ruikt er slechts aan, en waagt het niet mijn eten naar binnen te werken... tenzij het bord bijna leeg is.

En ik besef me dat het slechts een theorie is...maar volgens mij is een baasje die wat meer vrijheden toe laat aan de kat, maar tegelijkertijd een echte leider is... vaak beter af.

Als kind heb ik vele katten meegemaakt tot dat ik volwassen werd... Maar nu heb ik eindelijk zelf een katertje voor mezelf. En ik wilde dit katertje opvoeden als zo ondeugend mogelijk. Maar in plaats van dat was mijn katertje naar mij toe juist de perfecte katertje geworden.
Meneer hangt niet aan mijn broek bij het bijvullen van zijn eten of melk... sterker nog; hij komt soms weliswaar heel even op het aanrecht om te ruiken welk avondeten hij krijgt... maar als hij het eenmaal geroken heeft.... dan heeft hij alle geduld en rust op de grond om te wachten.

En ja, hij mag ook op de tafel in de woonkamer komen...maar ook dat is weinig meer dan een rustplaats... en laat ik mijn eten daar even liggen... dan komt hij hier amper in de buurt zolang het bordje niet al twee uur nagenoeg leeg is gegeten.

Ik probeerde een soort van rebelse kat met vele streken op te voeden... en ik eindigde met een kat (weliswaar met streken naar andere katten en honden)... maar qua tafelmanieren tot een van de braafste katertjes van het Westelijk halfrond.

Goed, meneer ik wat minder aaibaar... tenzij hij het zelf aangeeft (dan springt hij op mijn schouders... en dan kan ik niets fout bij hem doen). Meneer geeft gewoon zelf aan wanneer ik hem mag aaien... Maar hij snapt tegelijkertijd ook wanneer hij te veel is. Hij pakt niet wat voor mij is... en hij verwacht hetzelfde van mij.

Hoeveel beter kun je met jouw kater op elkaar ingespeeld zijn in de realiteit? De eerste stap is jouw kat of poes goed te leren kennen en zijn of haar bewegingen of geluiden te leren kennen.
Wie een poes of kater kan lezen, heeft een enorme voorsprong. En begin hier zo vroeg als mogelijk mee... en besef dat een kater niet hetzelfde is als een hond... maar dat sommige katers zich wel kunnen gedragen als een hond...
Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten _O-

Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.

Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:59:59 #150
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771055
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:44 schreef tonja het volgende:

[..]

Bij deze :)

[ link | afbeelding ]
Geweldig O+ :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:04:28 #151
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 04:35 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.

Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."

En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen. O+
Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook :Y

Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis O+

Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen }:|

Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 23:43:23 #152
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118792360
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:59 schreef Kally het volgende:

[..]

Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten _O-

Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.

Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel :D
_O- Hahaha, dat komt me heel bekend voor.. het jatten van een speklapje. Mijn katertje was net 5 maanden oud en jatte een speklap uit mijn pan. En wat keek hij er trots bij... zo'n klein katertje nog met een speklap in z'n mond dat aan beide uiteinden de grond zo'n beetje raakte. O+
Ik heb alleen maar dubbel gelegen van het lachen... en de speklap wel afgepakt natuurlijk.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er toch stiekem ook wel om hebt moeten lachen (dan toch tenminste achteraf).

Poeshka wilde in het begin ook wel van mijn bord mee eten of zeuren... maar nu krijgt hij eerst zijn eten en ik eet wat later. Ik weet niet hoe hij me ziet... maar hij is behoorlijk eenkennig wat mensen betreft en als we verhuizen dan kan hij binnen 3 dagen naar buiten. Ook maken we graag samen een wandelingetje door de buurt. Dus ik denk wel dat hij me als familie ziet, of op z'n honds gezegd een deel van de roedel, waarbij hij mij volgt... dus misschien toch als baasje (maar laat hem dat maar niet horen, dat is zo denigrerend voor een kater van de wereld). ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 23:52:37 #153
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118792729
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef Kally het volgende:

[..]

Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook :Y

Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis O+

Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen }:|

Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht :D
[ afbeelding ]

Ahhh, een kat met licht loensende ogen, daar zeg je nog moeilijker nee tegen. Haha, dat heb ik al bij vrouwen. :D
Maar ik zie inderdaad wel een deugniet in jouw Pikapoes... echt een lekker ding haha. O+

Soms wil ik er nog best wat poezen bij, maar dat voelt dan weer aan verraad aan Poeshka.
Sommige buurtkatten weten mijn woning ook te vinden en dringen zich dan aan me op hahaha... Poeshka's grootste "vijand" wil constant mijn aandacht. Soms net iets te veel...maar goed ze zijn welkom in mijn tuin, en dat beestje mag zover komen als mijn vensterbank... maar de rest van het huis is toch alleen voor Poeshka.
  zondag 4 november 2012 @ 16:07:07 #154
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118810704
Ik moet altijd lachen als ze ondeugend zijn _O-

Kan er niks aan doen, ze kunnen zo heerlijk onschuldig kijken erna O+
pi_118811489
De avonturen van Sjimmie

Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zitten >:) Alleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht! :o Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open ;( Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh :6

Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open! :Y Het was baasje! O+ En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen :Y) En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje :{w
  zondag 4 november 2012 @ 16:27:52 #156
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118811660
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie

[ afbeelding ]

Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zitten >:) Alleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht! :o Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open ;( Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh :6

Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open! :Y Het was baasje! O+ En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen :Y) En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje :{w
Sjimmie is mooi O+

En lekker herkenbaar _O-
pi_118812280
:D
pi_118905731
Wat is het toch heerlijk dat, als je thuis komt vanuit werk, je kat helemaal dolenthousiast is dat je weer thuis bent O+ helemaal kroelen en kopjes geven en om me heen draaien. En nu ligt ze lekker op mijn schoot O+
En dat terwijl mijn vriend gewoon al een poosje thuis was :D

Geeft me echt een enorm gelukkig gevoel :@ O+
pi_118909206
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie

[ afbeelding ]

Mauwpoesje O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119025069
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!

Manager PR/Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 19:13:47 #161
269689 crew  Viv
pi_119026788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!

:D !!
pi_119035654
O+ wat grappig :D

Hier zitten we een beetje met een dilemma:
Een collega van mijn vriend woont in t zelfde appartementencomplex en heeft gevraagd of wij op zijn kat kunnen passen in de kerstvakantie, kan opzich best maar beestje kan niet zo goed alleen zijn en dan zou ze dus hier in huis moeten. Het is al een oud beestje wat recent naar die collega verhuist is. Om dan nu ook weer tijdelijk hier naar toe te moeten verhuizen lijkt mij een hoop stress voor dat beestje te veroorzaken en ik weet ook niet hoe het met Sophie zou gaan. Weet ook helemaal niet of dat beestje andere katten gewend is. Bovendien vind ik het ook niet eerlijk voor Sophie om haar een week een kameraadje te geven en dan weer alleen te laten ;(

Mijn gevoel zegt dus niet doen maar was benieuwd wat hier de meningen zijn :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 22:36:21 #163
269689 crew  Viv
pi_119037944
Ik zou die oude kat in zijn eigen woning laten en dan vaak op bezoek komen om te spelen en knuffelen. Beter dan 2x opnieuw verhuisstress terwijl hij net al verhuisd is. Kyran heeft al verhuisstress als we naar de dierenarts gaan.. hartverscheurend miauwen! :'(
pi_119047416
Ik zou ook de kat in zijn eigen woning laten, net als wat boven mij getyped is.
Er is een klein kansje dat de oude kat uit nijd of verlatings angst of hoe je het ook mag noemen zou kunnen gaan plassen buiten de bak dus zorg dat de eigenaar genoeg dweilen heeft liggen. Onze vorige poes deed dat wel nl. als we meer als 1 nacht wegbleven dus die ging naar een pension toe (ik wou de buren er niet mee opschepen)
pi_119049689
Ik zou haar ook niet verhuizen, je kan haar makkelijk bezoeken en het is maar voor een weekje. Verwen haar gewoon lekker wanneer je er bent en wanneer je er niet bent zal zo'n oudere kat toch veel slapen.
pi_119055047
Krijgen het nog druk met de kerst :P Net kwamen we een vriendinnetje tegen dat hier ook in het studentencomplex woont op dezelfde verdieping tegen, en die vroeg of we met de kerstdagen voor haar kater konden zorgen. Daar hebben we in de zomervakantie al voor gezorgd dus dat komt helemaal goed O+ Net hem en Sophie nog soort van kennis laten maken, Sophie liep namelijk los op de gang en we dachten eens kijken of die twee elkaar leuk vinden. Nou ze zijn maximaal 2 meter bij elkaar in de buurt geweest. Sophie was ineens twee keer zo groot en helemaal in sluipstand naar die kater tijgeren. De kater zelf is een beetje een schijterd (die wilde al niet eens naar buiten ook al was Sophie niet in de buurt) maar hij ging van de gang steeds verder het appartement in en zelfs de slaapkamer in dus toen hadden we zoiets van we gaan het hem niet op dringen, dus Sophie maar weer weggepakt :P

We hadden dus in de zomervakantie ook al voor hem gezorgd, en toen leek hij helemaal niet zo enorm, maar nu we Sophie als klein mormeltje hebben is dat echt een tijger :P Grappig is dat :P

(Het is trouwens een kat van een Fokster alhoewel ze hier volgens mij niet zo actief is :) )

Van het andere baasje nog niks gehoord, (die zou vandaag ook ff langskomen) maar ik wil dat beestje best eten en aandacht geven, maar niet hier in huis :)

En nog een filmpje van Sophie op de gang :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Yashaaaaa op 10-11-2012 16:09:49 ]
pi_119126201
Psycho Sjimmie

Oh, wat ik nu toch weer voor leuks meegemaakt heb! :D Zaterdagochtend, toen baasje uit bed kwam, ging hij eerst even dat kleine kamertje in waar wij nooit mogen komen. Ik denk dat het baasje zijn mensenbak is, want ik hoor wel eens klaterende geluiden, en ook van die rare, harde geluiden, die ik ook wel eens maak aan de achterkant, en waardoor het ineens heel erg stinkt. En meestal komt er ook zo'n stank mee als hij er daarna weer uitkomt, dus daarom denk ik dat dat zijn mensenbak is.

Maar goed, hij zat dus op de mensenbak, en toen zag ik ineens een speeltje vliegen!! *O* Ik en mijn broertje Sjors waren gelijk helemaal heppie de peppie, want ja, nu konden we lekker jagen! We hadden het nog nooit gezien maar het was echt heel leuk. Zaten allemaal gele veertjes omheen, en het piepte ook heel veel! Op een gegeven moment hadden we het speeltje gevangen, ons baasje zat nog steeds op de mensenbak, en kon dus niet zien, maar wij zorgden ervoor dat hij het wel mee kreeg, want we maakten heel veel grommende geluiden, en we sloegen het speeltje ook alle kanten op! Er kwam zelfs rood vocht uit! :o En heel de gang lag vol met veren, en sporen van dat rode vocht! Het was zelfs heel lekker om te proeven :@

Toen baasje klaar was op de mensenbak, en buitenkwam (DIE LUCHT :r ) schrok hij zich een hoedje! Wij hadden het nieuwe speeltje al zover gesloopt dat de bovenkant er al afkwam, waar zo'n hard dingetje aan zat, en zijn oogjes zaten. Kwam ook steeds meer rood vocht uit. :Y) Baasje noemde ons moordenaars, en killer katten, maar het was toch gewoon een speeltje? :? Dan moet je die shit hier niet rond laten slingeren, en laten vliegen hè :{w Helaas heeft baasje het speeltje daarna opgeruimd, gelukkig heb ik de bovenkant nog kunnen bewaren op een geheim plekje, en dat heeft baasje nog niet gevonden >:)

SPOILER
Sjors de levensgenieter

Hoi! :W Ik ben Sjors, het broertje van Sjimmie, en weet je wat ik leuk vind? Mijn baasje heeft zo'n groot ding, ik hoor hem wel eens kompjoeter ofzo tegen dat ding zeggen, maar dan zit ie dus achter een tafel, daar staat een scherm op, en ik zie baasje dan altijd heel intensief daar mee bezig zijn. Volgens mij zit ie dan spelletjes te spelen. Telkens als ik dat zie denk ik -O- , want ja, wij zijn toch ook leuk om mee te spelen?

Daarom ga ik dan altijd voor hem liggen, soms ook op dat ding met al die knopjes, dan zie je allemaal rare dingen op dat scherm gebeuren. Maar volgens mij vind baasje dat niet zo leuk, want ik zie hem dan altijd zo raar kijken :P Maar dan draai ik me gewoon op mijn rug, en steek ik mijn pootjes naar hem uit, dan kan ie lekker met me knuffelen, en dan is het weer goed! ;)

pi_119271166
Hèhè arm vogeltje ;( :')

Sophie is baldadig vandaag, eerst had ze al de cake die op de oven in de aluminiumfolie verpakt was op de grond gegooid en deels aangevreten. Daarna lag net de waterbak om :') en toen ik net terug het appartement in kwam ontsnapte ze dus en heb ik drie rondjes achter d'r aan kunnen rennen. En ze deed t er echt om, want iedere keer als ik dicht bij was stopte ze, ging ze me aan staan kijken en sprinte ze weer weg, het liefste mijn kant op zodat ik als een malloot een poging doe om d'r te vangen. :')

Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Ze doet t ook alleen bij mij, niet bij mijn vriend. Zou dat zijn omdat ik haar dan iedere keer naar buiten laat? Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren. ik wil t ook niet van d'r af pakken. Want ze kan wel echt d'r energie kwijt. Maar probeer t nu wel alleen te doen als ze t zelf echt aangeeft. Dus als ze zelf iedere keer naar voordeur loopt. Gister deed ze dat bijv niet en is ze dus ook niet op de gang geweest.

Verder vieren we hier zondag mijn verjaardag, en omdat t in ons appartementje niet past vieren we dat in de gemeenschappelijke ruimte (ik wilde t klein houden, niet echt gelukt :@ ) van mij mag Sophie daar best ff mee naar toe en wat rondsnuffelen enzo. Maar mijn vriend vind t eik niet zo'n goed plan. Ook omdat je d'r dan weer went aan een ruimte waar ze niet vaak gaat komen en dus misschien juist iedere keer naar toe wil net zoals de gang. Maar vind t zo sneu om d'r de hele tijd alleen te laten zitten. En dat ze dan ook wel mensen binnen hoort komen die naar de wc gaan. En dan denk ik van dan loop ik zelf wat vaker op en neer om d'r een knuffel te geven maar dan ga je ook weer steeds weg dus das ook niet echt tof voor d'r.
Ik heb in mijn familie ook een aantal mensen die niet zo dol zijn op katten en zelfs een beetje bangig. Daar is t dan wel weer fijn voor dat ze niet in de ruimte aanwezig is.

Waar zon kat je al niet allemaal over na laat denken :')
pi_119273463
Ik sluit me bij je vriend aan, als ze die ruimte leuk vindt wil ze er vast vaker heen en wordt ie alleen maar interessanter als ze er niet naartoe mag. En een dagje alleen zitten vind ik echt niet zielig hoor :) Als ik naar mijn katten kijk, die slapen dan gewoon nog meer overdag en sparen hun energie voor wanneer ik weer thuis ben (en krijgen dan ook even de volle aandacht). Maar misschien kan je een nieuw speeltje voor d'r kopen ofzo dat je die dag geeft, dat kan helpen voor je eigen gevoel? In ieder geval gefeliciteerd!
pi_119274522
Mja gaan we ook niet doen. Ze is wel vaker alleen als we moeten werken of vriend naar uni is. Punt is alleen dat ze nu alleen wel de hele tijd mensen binnen gaat horen komen, want er zullen wel mensen naar de wc gaan, maar die zullen dan niet de woonkamer ingaan en haar dus geen aandacht geven. Maar dan loop ik gewoon zelf wel af en toe op en neer :)
pi_119281336
/edit

ff verhuist naar ander topic :P

[ Bericht 91% gewijzigd door Ferdii op 16-11-2012 17:14:20 ]
hardcoholic
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 20:27:14 #172
269689 crew  Viv
pi_119289262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren.
Ik denk niet dat ze dat onderscheid kan maken, het is gewoon een deur die open gaat en waar ze door naar buiten mag of in ieder geval kàn.
pi_119289483
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:32:34 #174
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119289526
Ik zag net een kitten op straat lopen, misschien net 3 maanden oud, en zo gaat het vriezen :'( KEIZIELLUUUG
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:33:24 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119289571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
ik rammel met de sleutels als ze mag, anders pak ik ze gewoon; dat snapt ze wel
pi_119289822
Ja, maar pakken en naar binnen brengen en dan verder niet straffen neem ik aan. Maar "pakken" gaat dus niet zo snel als madam er een spelletje van maakt :P
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 22:08:14 #177
269689 crew  Viv
pi_119294913
Hij bedoelt de sleutels "gewoon pakken" als ze niet mag, en de sleutels rammelen als ze wel mag.
pi_119297047
Ow ja, natuurlijk :')

Naja ik hoop het Sophie ook ooit nog eens te leren. En denk dus dat als het niet mag ik heel consequent moet zijn met haar zsm naar binnen brengen. En heel uitnodigend doen als ze wel mag.
Net mocht ze nog ff op de gang en zat ze op t eind bij de buurvrouw in het appartement. Ik wilde dr oppakken maar de buurvrouw vond het allemaal leuk en schattig en de verstandhouding met hun is een beetje vaag dus had niet echt zin om dr rigoureus weg te pakken. Maar zei wel van dadelijk doet ze het dan bij anderen ook. Naja we zullen het gaan zien, ik loop ook altijd op de gang als Sophie er loopt dus moet wel goed komen :)
  zondag 18 november 2012 @ 03:19:14 #179
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_119334626
Goed, ik heb mijn baasje (bediende, maar hij ziet zich als mijn baasje... en zolang hij me eten en drinken geeft, ga ik het niet ontkennen)... de laatste tijd aan het woord gelaten.

Maar aan een ding erger ik me rot. Baasje is vrienden met alle katten in mijn buurt. Ik kon nog begrijpen dat hij de poezen van zijn toenmalige vriendin leuk vond, want die kende hij eerder dan mij.
Maar een paar verhuizingen later woonden we ineens tijdelijk bij zijn ouders. En toen bleek er een Bennie in de woning tegenover te wonen. Wat was dat een zeikerd, met luide toon maakte hij me kenbaar dat hij hier de baas was... en ik heb al zo'n hekel aan luidruchtige katten. Bij Bennie in huis woonde ook nog een andere rooie poes... die was wel leuk. Die kon ik de halve wijk doorjagen, zo bang als ze was.

Maar op een dag waren die katten verdwenen en er verscheen een nieuwe poes in dat huis. Laten we haar Pepsi noemen... en net als bij Bennie was Pepsi in no time bevriend met mijn baasje. Waar Bennie te zwaar en te log was, om mij te volgen als het op hoogte aankwam, was Pepsi minstens net zo lenig als ik.

Maar dan... we verhuisden weer naar een eigen woning van mijn baasje in een buurt vol met katten.
En daar ontmoetten we " de genietster" en die poes lijkt sprekend op mij. erger nog... daar maakt dat misbaksel nog eens gebruik van ook.

Omdat mevrouw wat hoger op haar poten staat denkt ze mij te kunnen koeioneren, terwijl ze ook net als die andere katten vriendjes wordt met mijn baasje. Mevrouw mag zelfs op de vensterbank komen... En net als die andere katten voorheen luistert dit misbaksel wel naar haar naam als mijn baasje ze roept... maar luisteren ze nooit naar hun naam als hun eigen baasje ze roept.

Dit is een complot!
pi_119402424
:D

Gister Sophie toch maar binnen gehouden met verjaardag. Iedereen wilde wel ff naar d'r komen kijken en sommige pakken d'r dan meteen op maar mevrouw vind echt alles prima, ze zal nooit tegenstribbelen of iets dergelijks, is veel te onder de indruk dan. Naja bij mij doet ze het soms wel, maar is misschien juist alleen maar goed, want dan voelt ze zich veilig genoeg om te protesteren. :)

Ze bezorgt me alleen af en toe wel hartaanvallen als ze op de gang loopt. dit is omdat ze aan de andere kant van de railing gaat staan. Dan loopt ze daar of zit ze daar. Ik ben zo bang dat ze schrikt en dan valt. Net weer, liep ze ineens aan de andere kant van de railing, en ook niet langzaam maar best op een tempo, echter hadden buren hun beddengoed over de railing hangen en kon ze dus niet verder, en ze kon ook niet zomaar terug door de tralies omdat er net op dat stuk een glasplaat zat. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven en heb t beddengoed maar iets verschoven zodat ze daar weer door kon, want draaien kan ze niet op de richel want dat is maar 5 centimeter breed op zijn meest. Vraag me af hoe ik haar dat kan afleren. Tips hier?

Naja als t niet af te leren is, dan maar dicht in de buurt blijven. Want wil nu ook niet stoppen met op de gang want ze vind t echt zo enorm leuk! Sjeest ook echt naar de deur als ik zeg dat ze mag.
Wat dan weer mooi is, als ze mag blijft ze rustig in de deuropening staan en doet ze alles op d'r gemakje. Terwijl als ze ontglipt ze binnen 3 tellen aan de andere kant van de gang is :D dus ergens heeft ze t dondersgoed door :P
  Manager PR/Moderator maandag 19 november 2012 @ 21:53:52 #181
269689 crew  Viv
pi_119405937
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat dan weer mooi is, als ze mag blijft ze rustig in de deuropening staan en doet ze alles op d'r gemakje. Terwijl als ze ontglipt ze binnen 3 tellen aan de andere kant van de gang is :D dus ergens heeft ze t dondersgoed door :P
Ja dat ken ik ook van hier, als ze uit een kamer moeten blijven dan zijn ze ineens heel snel. :D
pi_119415849
Mijn Rooie is niet lekker... Hij eet niet, hij loopt niet en ziet er gewoon niet goed uit... Zo meteen gelijk naar de dierenarts!
pi_119417364
Dat klinkt niet goed :( sterkte! En hopelijk valt t mee...
pi_119418545
Hij heeft 41 graden koorts... Dus antibiotica en ontstekingsremmers... Vanavond moet hij weer gaan eten, anders kunnen we morgen weer terug (en gisteren moesten we met de Kleine al heen, voor foto's, bleek een lichte vorm van reuma te hebben en wat overgewicht, dus die is nu op dieet en niet blij met ons :P)
pi_119420062
Arme kat ;(
pi_119471752
Hoe gaat t met de Rooie?
pi_119472914

Dit zijn Morgan en Grey, twee prinsjes van nu 13 weken.

Mijn leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomentje is als volgt:
Beide komen uit het asiel en hebben daar niesziekte gehad. Regelmatig komt het weer opzetten en hebben ze weer een pilletje nodig. Echter heb ik nu een medicijn gekocht in poedervorm, zodat het gemengd kan worden met melk of natvoer. Probleem: Beide lusten ze geen melk en natvoer! Ze kijken er nul naar om, haha. Een stukje zalm lusten ze wel, dus dat wordt de volgende stap :')
pi_119474844
Lief O+

wat een heerlijk verwende sikkepitten zeg. Hier doen ze een moord voor melk. Want dat krijgen ze bijna nooit.
pi_119494262
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoe gaat t met de Rooie?
Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.

Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnen :P Ik denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).

Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
pi_119495572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.

Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnen :P Ik denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).

Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
gezien mijn ervaringen met niet eten van de kat wil ik hem wel voor de zekerheid delen: is er wel bloed onderzocht? die van mij had ook honger en draaide zich ook om voor de etensbak en wpu dan niet eten. dat bleek een alvleesklierontsteking te zijn. omdat ze ontstekingswaarden in bloed ook kunnen zien is dat misschien een idee mocht hij nog niet genoeg eten.

sterkte, ik weet hoe vervelend het is als je kat niet wil eten en je moet bijvoeren met een spuit.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_119496020
quote:

[..]

Fijn dat de koorts iets gezakt is! En fijn dat hij vannacht weer gegeten heeft.
Lijkt me inderdaad lastig als een andere kat minder mag. Dat krijg je nooit gecontroleerd lijkt me :o
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 10:39:43 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119496089
quote:

[..]

Beetje water over de brokjes misschien? Is het wat zachter en blijkbaar vind hij ze wel lekker.
pi_119512825
Wij hebben de honden geleerd bij een klein huisdier is babytje heel voorzichtig.
Vanmiddag de honden boven blaffen overstuur enz.
En ze hielden niet op (ik was beneden bezig).
Ik denk verdorie hou eens op ,dus naar boven zit kleine dopey buiten in een hoekje naast de voordeur heel zielig vn help ,en de honden stuiteren en gek doen en kwispelend op me af zo van we beschermen het babytje en ze mag nog niet naar buiten en houden haar daarom even tegen .
Vond dit zo mooi om te zien dat de honden de kleine kittens zo beschermen
  donderdag 22 november 2012 @ 21:38:29 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119518683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Wij hebben de honden geleerd bij een klein huisdier is babytje heel voorzichtig.
Vanmiddag de honden boven blaffen overstuur enz.
En ze hielden niet op (ik was beneden bezig).
Ik denk verdorie hou eens op ,dus naar boven zit kleine dopey buiten in een hoekje naast de voordeur heel zielig vn help ,en de honden stuiteren en gek doen en kwispelend op me af zo van we beschermen het babytje en ze mag nog niet naar buiten en houden haar daarom even tegen .
Vond dit zo mooi om te zien dat de honden de kleine kittens zo beschermen
O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119519411
Koop je speciaal zo'n laserlampje :D ....niets. }:| Niet in beweging te krijgen. ;( Koop je een speeltje met veren want ze zijn gek op veren...... :{w , speel er zelf maar mee. :6
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119530103
vandaag weer naar de dierenarts, maar nu om hem op te laten nemen. hij wil gewoon niet gaan eten... 4 brokjes op een dag is echt niet voldoende!
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:52 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119530204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
vandaag weer naar de dierenarts, maar nu om hem op te laten nemen. hij wil gewoon niet gaan eten... 4 brokjes op een dag is echt niet voldoende!
Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.
Goed dat je weer heen gaat en ik ga voor jullie duimen, sterkte! :*
pi_119530425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.
Goed dat je weer heen gaat en ik ga voor jullie duimen, sterkte! :*
het lijkt een vorm van niesziekte te zijn, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken, alleen de koorts... Dus geen vies neusje, geen niesen, geen hoesten, geen tranende ogen... Daarom vandaag een bloedonderzoek...
pi_119530450
;( sterkte :*
pi_119530556
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
;( sterkte :*
Het zal wel iets vriendelijker zijn voor die andere kat... De ene op dieet, de andere met allerlei lekkere dingetjes proberen aan het eten te krijg is niet echt eerlijk voor degene die niet mag maar wel wil eten...

Het zal wel leeg zijn vanavond, het is zo'n grote knuffel, mijn arm sterft nu zo ongeveer af omdat hij perse in mijn armen wil liggen terwijl ik eigenlijk moet werken (gelukkig kan ik thuis werken...) Hij is nog nooit ziek geweest sinds dat we hem in 2008 hebben gekregen...
pi_119535564
Dat is dan misschien een plusplunt voor de andere kat. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je de andere ook bij je wil houden. Ik heb Sophie nu bijna 2 maanden en zou al niet meer zonder dr kunnen. Klinkt misschien stom maar voelt echt als mijn "kindje". Dus kan me heel goed voorstellen dat het niet fijn is om hem niet bij je te hebben. Geef de ander maar extra veel aandacht :Y
pi_119628838
Even een update:

Donderdag nacht niet eten, vrijdag ochtend niet eten, dus naar de dierenarts. En hem daar achter gelaten. Aan het begin van de avond een telefoontje gehad, hij wilde nog steeds niet eten. Dus hij moest 's nachts blijven. Kut.

Ik heb hem zelfs in huis horen lopen 's nachts! (fantoom geluiden :P)

Maar gelukkig, zaterdag middag belde de dierenarts. Hij at weer! En ze wilden hem volgens mij kwijt, want het is een lawaaischopper, je kon hem door de telefoon heen horen mauwen :D Dus nog voordat de telefoon opgehangen stond ik al met de auto sleutels in de hand en we zijn gelijk naar Appingedam gereden. Jezus, wat heeft dat beest een stem! Hij mauwt eigenlijk nooit, maar zaterdag... En de enige manier om hem stil te krijgen (in de auto) was door mijn hand in z'n kooi te doen.

Hij heeft de gehele zaterdag verder in mijn armen gelegen terwijl ik achter de computer spelletjes aan het spelen was...
pi_119628882
pi_119705617
Serieus ik word atm echt gek van die kat. Constant de grenzen opzoeken en constant net doen wat niet mag. Ze heeft bijv de plantenpot ontdekt en zit die nu de hele tijd leeg te scheppen. Of aan de lampenkap krabben en ga zo maar door. Op het moment is ze parcours aan het doen :') moet zo gaan werken dus ben benieuwd hoe vriendlief het huis aantreft straks :o

En ik dacht gisteren nog wel dat ze niet helemaal lekker was :')
pi_119707037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Serieus ik word atm echt gek van die kat. Constant de grenzen opzoeken en constant net doen wat niet mag. Ze heeft bijv de plantenpot ontdekt en zit die nu de hele tijd leeg te scheppen. Of aan de lampenkap krabben en ga zo maar door. Op het moment is ze parcours aan het doen :') moet zo gaan werken dus ben benieuwd hoe vriendlief het huis aantreft straks :o

Herkenbaar! Ze wéét dat het niet mag, maar het toch altijd weer doen.
pi_119708168
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:12 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit jouw kat?
pi_119712301
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Is dit jouw kat?
Is wel een bezorgd momentje denk ik dan :')

Sophie heeft toen straks ook nog een koude douche gehad, maar twee seconde later was ze alweer in de badkamer. Dus het deed haar nuet zoveel. Heb haar zo goed mogelijk droog gemaakt en de verwarming maar ff aangezet zodat ze geen kou vat, ze was eik al weer droog voor ik ging werken. Maar echt niks hielp vandaag ;( terwijl ze vanmorgen zo lief en stil naast me heeft gelegen en helemaal niet heeft gemiauwd enzo toen vriend weg ging.
pi_119718018
quote:
10s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:20 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Is dit jouw kat?
Ja, maar ik verwen hem teveel.
Op de foto is ie gelukkig wel al afgevallen.

Hij houd van chocola bij zijn brokjes :')
  woensdag 28 november 2012 @ 17:50:51 #209
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_119718110
en opnieuw
  woensdag 28 november 2012 @ 17:52:00 #210
131066 scrub_nurse
pi_119718144
quote:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Chunk

dit is prince chunk die zelfs zijn eigen wikipedia heeft ;( arm beest
pi_119718208
quote:
[ afbeelding ]
pi_119718230
quote:
[ [url=http://img.mijn kat.jpg]afbeelding[/url] ]
pi_119718243
quote:

pi_119719394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:52 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_Chunk

dit is prince chunk die zelfs zijn eigen wikipedia heeft ;( arm beest
Als ik het niet dacht... Gewoon een foto van internet geplukt. :')
pi_119721835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:26 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Als ik het niet dacht... Gewoon een foto van internet geplukt. :')
joh
pi_119721874
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:24 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

joh
Wat?
pi_119721967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:25 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Wat?
Je kat.

Ik zei joh. van joh je meent het.
pi_119722006
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:27 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Je kat.

Ik zei joh. van joh je meent het.
Oh, ok. :P

SPOILER
pi_119722042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:28 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Oh, ok. :P
Was inderdaad van internet, helaas overleden.
Woog 20 kilo na dieet
pi_119722067
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:29 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Was inderdaad van internet, helaas overleden.
Woog 20 kilo na dieet
Hoe kan zo'n beest zo dik worden? ;(
pi_119722138
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:29 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Hoe kan zo'n beest zo dik worden? ;(
Gewoon eten geven, gaat het vanzelf. Mijn oude kat was groot en woon 9 kilo dacht ik.

Er was een jaar of 5 geleden ook een kat van 17 kilo, die pro-hormonen van mijn baasje kreeg

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2012 19:32:31 ]
pi_119722203
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:31 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Gewoon eten geven, gaat het vanzelf. Mijn oude kat was groot en woon 9 kilo dacht ik.
:o Onze weegt 5 kilo, maar verdikt toch al lang niet meer. Ok, ze eet ook niet echt veel... maar mijn "ouderlijke" kat weegt maar 3 kilo en eet zeker dubbel zoveel. :P
pi_119722295
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:32 schreef Little_Dolls het volgende:
t 5 kilo, maar verdikt toch al lang niet meer. Ok, ze eet ook niet echt veel... maar mijn "ouderlijke" kat weegt maar 3 kilo en eet zeker dubb
Hmmm, dan twijfel ik er aan of mijn kat wel echt 9 kilo was...het is ook zo lang geleden.
9 pond wellicht dan.
pi_119812469
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Yashaaaaa het volgende:

Ik zit precies in dezelfde situatie met mijn katertje! Hij kijkt me aan als hij ergens aan krabt en wacht echt op reactie, of gaat heel hard lopen mekkeren als hij op de kast probeert te springen en ik roep dat t niet mag. Meestal kan ik er wel om lachen, maar vooral 's avonds weet ie me echt wel eens gek te krijgen.

De eerste week was hij superlief en rustig, nu is het echt een draak, maar wel een lieve draak O+ .
Hij miauwt alleen absurd veel, vooral als ik wegga, maar ook als ie gewoon rondloopt en als ik dan wat zeg komt ie heel hard op me afrennen om te knuffelen. :')
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_119838168
Na lang twijfelen heb ik toch een grote krabpaal besteld voor Sophie! Ik vind het namelijk tof als ze wat meer kan klimmen en wat hoger kan liggen. Naja pas jarig geweest dus wat geld gehad en was net nog een beetje aan het rondkijken op zooplus en bleef iedere keer op dezelfde uitkomen. Het is deze geworden, alleen dan in het grijs:

Ben alleen benieuwd in welke uitvoering ik hem krijg want bij de klantenfoto's van zooplus hangt er ook een buisje onder:

pi_119839146
Dat is de atlas denk ik? Die heb ik ook staan thuis :) op het plaatje heb je bovenaan een mandje, in het echt is dit een plankje met buis eronder. Ik ga die er alleen afhalen denk ik, ze passen er al heel lang niet meer in! :')
pi_119839358
Jep, de atlas! Ik vind die plank met die buis juist leuk dus das top!
Hoe is verder de kwaliteit, las nml de laatste 5 recensies en die waren een beetje negatief, maar de rest was positief! En bovendien wat verwacht je voor dit geld? Ik heb ook nog eens mijn eerste bestellingskorting gehad dus betaal nu 67,5 euro! *O*

Verder is het ook niet zo'n enorm lomp ding toch? Hij komt in ieder geval vrij compact over :)

Hoop dat ik hem dinsdag binnen heb :o zodat ze nog lekker kan spelen erin voor ze donderdag geholpen wordt :) (alhoewel we ook wel de tijd moeten hebben om hem op te zetten :P, drukke week voor de boeg )

Wat ik me nu eigenlijk bedenk hè, stel ik krijg die paal pas rond donderdag binnen, kan ik dan beter ff wachten met in elkaar bouwen tot ze zelf ook weer actiever is? Weet niet of ze de eerste dagen "rustig" aan moeten doen na een sterilisatie, of dat ze ook wel weer druk mogen doen en mogen klimmen enzo?

Sowieso moeten we nog ff bedenken waar we hem neerzetten. Ik heb opzich wel een "ideaal" plekje omdat dat toch een plek is die wij niet veel gebruiken, maar dat zit voor een muur, dan kan ze dus niet naar buiten kijken. Lijkt mij iig leuker als ie ergens komt te staan dat ze wel naar buiten kan kijken, zal dan niet direct voor het raam staan maar zon meter er vanaf.
pi_119839614
Hij staat heel snel in elkaar! Maar ik zou inderdaad even wachten als ze wordt geholpen. Klimmen lijkt me dan toch niet zo goed.. Na een paar dagen kan het wel weer ;)

Ik ben zelf ook heel positief! Ons plafon is eigenlijk te hoog(2.73m), maar toch staat hij heel stevig. De steun gebruiken we niet meer. Wel af en toe de palen weer aandraaien als hij begint te wiebelen.
Hero springt er altijd heel enthousiast in en klimt met kracht naar boven. Ze spelen er ook vaak samen in. Ze wegen beide bijna 6 kilo dus dat moet de paal wel kunnen houden en dat doet hij ^O^
De plankjes zijn alleen eigenlijk iets te klein voor Hero, maar dat maakt hem niet uit. Hij gaat er toch gewoon op liggen met zijn kop en poten over de rand van het plankje. En dan natuurlijk ook helemaal bovenaan :')
pi_119840514
Goed om te horen!

Aan de ene kant heb ik idd zoiets van nog niet opbouwen, aan de andere kant, mensen die al een paal in huis hebben zullen de katten ook van klimmen. Maar goed dan is dat ding natuurlijk iets minder interessant omdat het niet nieuw is. Als we hem morgen (zal wss niet) of dinsdag in huis hebben bouwen we hem nog wel op. Komt ie pas op donderdag dan wachten we maar ff tot zaterdag denk ik :)
  zondag 2 december 2012 @ 13:59:32 #230
131066 scrub_nurse
pi_119840575
schrik niet van het postpakket waar het in zit ,pff die zijn mega!
  Manager PR/Moderator zondag 2 december 2012 @ 14:00:11 #231
269689 crew  Viv
pi_119840595
Yashaaaaa als ik jou was zou ik de krabpaal in de ruimte bij de voordeur plaatsen, anders wordt de woonkamer/slaapkamer erg vol denk ik. Als ze kan klimmen en krabben en in de mandjes slapen zal ze het raam niet zo missen. :Y)
pi_119840597
zal de postbode leuk vinden :D
pi_119840661
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Yashaaaaa als ik jou was zou ik de krabpaal in de ruimte bij de voordeur plaatsen, anders wordt de woonkamer/slaapkamer erg vol denk ik. Als ze kan klimmen en krabben en in de mandjes slapen zal ze het raam niet zo missen. :Y)
Mja das niet echt een optie want daar is geen daglicht :) (en geen plek meer want we hebben een grote vriezer sinds kort). Hij komt of langs het bureau te staan, dan kan ze dus niet naar buiten kijken maar daar hebben we wel plek. (staat nu altijd bijv alleen een kratje bier en mijn werktas, en de tafel kan nog een heel eind de andere kant op als dat zou moeten) of hij komt naast de expedit te staan, de schuifdeur gaat nml toch nooit helemaal open en vanaf daar kan ze wel naar buiten kijken :) beide plekken hebben minstens wel zon 1m2 ruimte.

Hij is niet zo enorm groot en onze muren zijn toch vrij kaal dus ik denk dat het wel mee valt met drukte/volheid :)

Slaapkamer is btw ook nog veul ruimte, staan alleen twee dressboys die ruim opgesteld staan en ons bed + een kast. Daar is zeker wel zo'n 2m2 vrij die niet echt gebruikt wordt :)
  Manager PR/Moderator zondag 2 december 2012 @ 14:15:20 #234
269689 crew  Viv
pi_119840969
Ah ik zie dat die Atlas qua vloeroppervlak niet zo veel plek inneemt als je zou denken. Naast de expedit is dan wel leuk denk ik!
pi_119841062
Jep :P daar staat nu ook een grote ronde poef en denk dat die qua oppervlakte ongeveer hetzelfde inneemt :)

Ik zag net op de factuur dat ik ook nog een kortingscode kreeg voor 10% korting op al het voer. Aangezien ik daar toch geen voer bestel wil ik hem best doorsluizen naar jou? Weet alleen niet of ze klantgebonden zijn maar goed dan kan je desnoods met mijn gegevens inloggen :)

En voor PumpkinRuby, ik was naar Zooplus gegaan via de scheldekatjessite. *O*
pi_119841514

Hier kan je wel zien hoeveel ruimte die ong inneemt. Als je hem dan ook nog eens voor een wit oppervlak zet kijkt het volgens mij ook wat rustiger :)

Denk dat het wel goed is voor Sophie, ze is de laatste week erg druk en sprint dan de hele kamer rond, Ook springt ze in de slaapkamer best vaak tegen de muur aan (er zitten wat zwarte stipjes op de muren en dan denkt ze dat t een vliegje oid is :') ) dus dat ze nu ook echt kan klimmen lijkt me wel goed voor haar :Y
  Manager PR/Moderator zondag 2 december 2012 @ 19:14:16 #237
269689 crew  Viv
pi_119850222
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zag net op de factuur dat ik ook nog een kortingscode kreeg voor 10% korting op al het voer. Aangezien ik daar toch geen voer bestel wil ik hem best doorsluizen naar jou? Weet alleen niet of ze klantgebonden zijn maar goed dan kan je desnoods met mijn gegevens inloggen :)

Ik denk wel dat die codes klantgebonden zijn, maar daar komen we wel uit, thanks!

En ik bestel dus echt alles via Zooplus en vergeet vaak via de scheldekatjes te gaan. :@
pi_119850574
Vanochtend vriendlief btw "overgehaald" voor de krabpaal met het argument dat dat voorlopig echt het laatste is wat ik voor Sophie koop. Tot we vanmiddag bij de blokker waren en ik dit tegenkwam voor 3 euro:

Maar dat is voorlopig echt het laatste :% O-)

Sorry voor de crappy telefoonfoto's
  Manager PR/Moderator zondag 2 december 2012 @ 19:32:15 #239
269689 crew  Viv
pi_119850841
Ja maar tunnels zijn ook een essentieel onderdeel! *O*
Gezien het formaat van onze katten hebben wij voor deze gekozen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10192013/
pi_119850878
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ja maar tunnels zijn ook een essentieel onderdeel! *O*
Gezien het formaat van onze katten hebben wij voor deze gekozen:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10192013/
[ afbeelding ]
Goed idee! Binnenkort maar eens bij de IKEA zo'n tunnel scoren. :)
pi_119851249
Haha ja :P Als ik al zie dat als Sophie al bukkend er in gaat, en jullie katten twee keer zo groot zijn is dat denk ik verstandiger :P

Maar goed, Sophie schiet hier u ook regelmatig onder een doos door met een opening van zo'n 12 a 15 cm. Dus dit moet dan voorlopig nog wel toereikend zijn :P
pi_119872401
Die rode tunnel hebben we hier ook! Alleen was hij 1,80 bij de Action geloof ik..
Echt geen geld dus. En een lol dat ze ermee hebben! De beste aankoop ooit :P
pi_119876806
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:18 schreef Yashaaaaa het volgende:

*O* bedankt :Y
pi_119893976
De Krabpaal wordt morgen bezorgd *O*

Zit alleen te twijfelen wanneer we hem in elkaar gaan zetten. Morgenavond gaan we nml bij ViviRAWRS eten *O* en denk niet dat we dan daarna nog zin hebben om hem op te zetten :P
We zouden hem nog woensdagavond kunnen opzetten na mijn werk, maar daar twijfel ik over omdat ze donderdag geholpen wordt. Wil niet dat ze dan donderdag te actief gaat doen omdat er een nieuw ding is. Aan de andere kant heeft ze dan wel heerlijke plekjes om te liggen O+ En het lijkt me toch ook dat ze zelf wel aanvoelt hoe druk ze kan doen? Ik kan dr namelijk ook niet tegenhouden als ze weer een dolle bui heeft en de kamer rondsjeest. En hoe zit het dan met mensen die al een grote krabpaal hadden :P

Edit: Hoor net dat vriendlief ook niet thuis is morgen overdag. Dus dan wordt het hem sowieso niet morgenavond. En woensdag zijn we ook niet veel thuis, dus wordt wss ophalen op het postkantoor dan ;( Dus maar besloten dat we het vrijdag of zaterdag doen. Voel me net zo'n klein kind dat niet kan wachten om dr speeltje uit te proberen xD

[ Bericht 7% gewijzigd door Yashaaaaa op 03-12-2012 20:51:06 ]
pi_119940279
De krabpaal was er op tijd vandaag en vriendlief en ik waren allebei wat eerder thuis dan gepland, dus meteen opgebouwd. We deden de doos open en ze zat al in het "huisje" daarna heeft ze tijdens het opbouwen de hele tijd in het hangmandje gelegen O+ En net is ze al een paar keer naar boven en beneden getijgerd. Hij wordt dus behoorlijk gewaardeerd! *O*

Alleen naar beneden is af en toe nog wel spannend en moet ze ff kijken hoe ze dat nu precies doet. Meestal is het via de krabpaal naar beneden laten "glijden"

Het is overigens wel degene met twee matjes en niet die met dat ronde buisje. Maar de matjes worden beide al gebruikt :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Yashaaaaa op 04-12-2012 23:12:08 ]
pi_119944010
Ik ben fan van Lance! O+ _O_ :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119944036
Morgen ga ik even een verhaaltje van mijn 2 lieverds plaatsen :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119951557
Ik wil jullie ook even aan mijn 2 schatjes voorstellen O+

De baas van al onze huisdieren, en onze huiskoningin is Sterre :P

Sterre houdt van plastic. Het maakt niet uit wat voor plastic. AH tasjes, boterhamzakjes, plastic inpakpapier, zelfs vuilniszakken. Ze vind het allemaal geweldig O+
Sterre houdt ook van kartonnen dozen :Y Alle soorten, kleuren, en maten.

Sterre is nu 10 jaar oud. Ik kreeg haar toen ze nog een kitten van 6 weken oud was O+ Mijn ouders waren net naar het buitenland verhuisd en ze hadden onze kater Tijgertje meegenomen. Ze vonden dat zo sneu voor mij dat ik als verassing een kitten mocht uitkiezen O+
Ik weet nog dat ze me als eerste opviel tussen haar broertjes en zusjes. Ik vond haar kleurtjes prachtig en ze was zo druk aan het spelen, met draadjes, brokjes, prulletjes, haar moeders' staart.

Nu zijn we 10 jaar verder en madam is de koningin van het huis :D
Kater Liloe is niet veilig (sul dat ie is), en wordt naar boven gejaagd en geblazen door kenau Sterre :o
Zit je aan haar staart dan krijg je een mep of een knauw, zit je aan haar pootjes (of wijs je er alleen maar naar), dan heb je zelfs kans dat je complete arm aangevallen wordt :P
Ze is enorm kieskeurig met eten, zet je het duurste voedsel voor haar neus, trekt ze haar neus op en loopt ze weg. Om vervolgens de hele avond te zeuren, en vervolgens toch maar haar eten op te eten :')
Haar ochtendritueel bestaat uit op je borst, rug, of zij te springen om zo bij je gezicht te komen. Vervolgens kan je een flinke wasbeurt verwachten :') En geloof mij, je ruikt daarna niet naar Robijntje wasverzachter :X

Dan hebben we nog ons huiskneusje Liloe O+

We hebben Liloe geadopteerd nadat we een advertentie hadden gevonden in een lokaal krantje hier :)
Liloe woonde op een boerderij en hield ervan over het land van de boer rond te zwerven totdat het een keer misging.
Blijkbaar is ie in een machine terecht gekomen waardoor zijn achterpoot er voor een groot deel af lag. Pas na een paar dagen ontdekte de boer hem. Hij kwam op het gemiauw af ;(
Helaas kon het pootje niet meer gered worden en de boer wilde geen kat met 3 poten :{
Liloe heeft toen nog een jaar bij een gastgezin gewoond. Niemand wilde hem (ja want ''wie wil nou een kater met 3 poten :( " ). Hij was doodsbang toen we hem mee naar huis namen. De eerste 2 dagen heeft ie in mijn kussensloop ONDER het kussen gezeten. Langzaamaan kwam ie steeds meer kijken en toenadering zoeken. Ik geloof dat het maanden heeft geduurd voordat ie onderhand vertrouwen in ons had :{

Gelukkig is ons geduld beloond want meneer is de grootste knuffelkont die je je kan bedenken O+ S'ochtends word ik begroet met een miauwtje x10, pootjes in mijn gezicht, gedoe omdat meneer persé onder de dekens wil liggen tegen mij aan.
Iedereen die binnenkomt wordt uitgebreid begroet, op zijn klunzige manier O+ Hele verhalen kletst ie tegen iedereen _O-
pi_119953502
Ach, ik ben echt gesmolten van het verhaal en de foto's van Liloe ! Die is toch maar mooi terechtgekomen.
pi_119955051
Hmm, verlaten katten worden volgens mij allemaal knuffelberen! Die van ons was als 8 maanden oud kitten op straat geknikkerd, heeft daar een maand of 4 geleefd tot hij bij ons kwam. Heeft twee jaar geduurd maar nu is dat ook zo'n knuffelbeer (alleen mauwen doet hij niet veel, behalve vorige week toen hij luidkeels verkondigde dat hij het bij ons leuker vond dan bij de dierenarts...)

En hoe hard het ook klinkt, maar ik kan wel begrijpen dat die boer geen 3-potige kat wil, hij heeft die katten waarschijnlijk alleen om de muizen populatie in bedwang te houden. Maar ik zou zelf zo een 3-potige kater in huis nemen hoor. Ik snap niet dat mensen daarom een huisdier afwijzen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')