abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:57:18 #101
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362052
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef mootie het volgende:
Veranderen jullie katten ook om de paar weken/maanden van lievelingsplekje?
De ene maand het poezenkussen, daarna de bank, even een weekje op de poef etc.
Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.

Maar rond de tijd van het avondeten (ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur) komt meneer ineens te voorschijn, vaak vanuit het niets. Ik heb zijn meeste plekjes kunnen herleiden.. maar tenzij je een uiterst getraind douanier bent zou je daar geen kat verwachten.Ik bedoel maar... achter mijn CD's in de TV kast zonder de helft van die CD 's er uitgegooid te hebben?
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 03:01:14 #102
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Eens.... totdat we een drinkfontein kochten. Voorheen dronken ze altijd buiten, nu is de fontein echt je van het.
Iets waar ik nog eens over wil nadenken... niet perse als ik zelf dagelijks thuis ben, maar ik wil zo'n fontein best eens een weekje of twee testen als ik op vakantie ben (en meneer binnenshuis moet blijven). Uiteraard zal meneer ook nog kattenmelk ontvangen...
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_118362106
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:57 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.

Maar rond de tijd van het avondeten (ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur) komt meneer ineens te voorschijn, vaak vanuit het niets. Ik heb zijn meeste plekjes kunnen herleiden.. maar tenzij je een uiterst getraind douanier bent zou je daar geen kat verwachten.Ik bedoel maar... achter mijn CD's in de TV kast zonder de helft van die CD 's er uitgegooid te hebben?
Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.
Om 7.30 uur duwt meneer de kastdeur open, en komt achter de stapel truien vandaan. :(
  woensdag 24 oktober 2012 @ 03:14:28 #104
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118362138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:05 schreef mootie het volgende:

[..]

Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.
Om 7.30 uur duwt meneer de kastdeur open, en komt achter de stapel truien vandaan. :(
_O- _O- Ja sorry ik voel met je mee... maar het is gewoon zo herkenbaar. Dat zijn gewoon kattenstreken...
Waar wij denken aan het ergste dat die poes of kater overkomen kan zijn, denkt meneer of mevrouw alleen aan zichzelf... "ik wil gewoon slapen, niet aangehaald worden nu... dus laat me maar met rust." En ergens hebben ze ook gelijk; ze spreken geen mensentaal.. dus laten ze ons in het ongewisse over hun verblijfsplaats.
We hoeven niet te rekenen op enige vorm van compassie betreft onze bezorgdheid. Wij mensen denken soms wel voor onze katten... maar zelden denken onze poezen/ katers voor ons. :D
pi_118362166
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed. |:(

En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 07:20:23 #106
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118362527
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 22:24 schreef tonja het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Pika straks denkt van: "oh nu ben ik te zwaar om daar te liggen." :P

Over onderstaartse reinigingswerkzaamheden; Steken die van jullie 1 of 2 achterpoten omhoog tijdens de werkzaamheden? Har doet er 2 omhoog, dat ziet er zo raar uit.. :P
Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zien :D _O-
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 07:21:48 #107
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118362536
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed. |:(

En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
Zooo herkenbaar, en dan moet je weg, wil je zeker weten dat er niet 1 ergens stiekem in een kamer zit (waarvan de deuren dicht zitten) roepen, en dan uiteraard niet komen }:|
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:45:41 #108
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118403760
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:

Hahaha, ja ook dat is herkenbaar. Bij mij is het niet anders. Alleen bij mij ziet meneer dit soms werkelijk als straf (hoewel niet direct in het begin... maar wel hoe langer dit voortduurt).
  donderdag 25 oktober 2012 @ 04:31:13 #109
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118404626
Hallo mijn naam is Poeshka, deel 2

In het vorige deel gingen we in op onze ontmoeting... nu iets meer over Poeshka's karakter en wat ik als zijn nieuwe beste vriend (verzorger) wilde dat Poeshka werd.

Goed eerst nog even 3 foto's van Poeshka in het huis van mijn ex;

Missy D (die Poeshka binnenloodste)

MissD en Miemsie (met haar bruin kop er schuchter er bovenuitstekend);

Maar goed terug naar Poeshka.

Poeshka bleek een volledig eigen willetje te hebben toen hij en ik samen waren in mijn appartement zonder de dames om hem te corrigeren.

Poeshka was intussen 5 maanden oud en voor het eerst helemaal alleen met mij samen.

En meneer kwam helemaal uit zijn schulp... we speelden maandenlang krijgertje. Ik besloop mijn katertje... katertje zocht naar plekken om een tegenaanval te plannen (en daar is hij goed in).
De routine was doorgaans dat ik met mijn veel te grote lichaam Poeshka zou besluipen, en dat Poeshka de tegenaanval zou inzetten. En Poeshka begreep dat ik hem geen kwaad wilde doen, dus viel meneer mij ook zonder geweld aan. Poeshka koos om op mijn hoofd of op mijn rug te belanden... al dan niet via sluipwegen. Als Poeshka op mijn rug of hoofd was beland... dan had hij gewonnen... tenminste zo zag ik het en zo zag hij het ergens ook.

En mijn katertje ontpopte zich tot een slim en humoristische kater. Soms lag ik op de loer vanachter een deur... Poeshka zag en wist de oplossing... ineens stormde meneer vanuit zijn schuilplaats op die deur af... sprong een meter omhoog en gooide de deur zo tegen mijn gezicht aan...Poeshka had weer gewonnen.

Toen wist ik het zeker... Poeshka was een slimme kater en had behalve een uitzonderlijk gevoel voor humor ook een soort van intelligentie die normaal iets menselijks was.

Nog even een foto van de jonge Poeshka toen hij amper 5 maanden oud was...

Later de echte karaktereigenschappen, die zich pas later ontpopten

[ Bericht 0% gewijzigd door EricOscuro op 25-10-2012 04:39:52 ]
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:27:36 #110
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118404949
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 04:31 schreef EricOscuro het volgende:
En meneer kwam helemaal uit zijn schulp... we speelden maandenlang krijgertje. Ik besloop mijn katertje... katertje zocht naar plekken om een tegenaanval te plannen (en daar is hij goed in).
De routine was doorgaans dat ik met mijn veel te grote lichaam Poeshka zou besluipen, en dat Poeshka de tegenaanval zou inzetten. En Poeshka begreep dat ik hem geen kwaad wilde doen, dus viel meneer mij ook zonder geweld aan. Poeshka koos om op mijn hoofd of op mijn rug te belanden... al dan niet via sluipwegen. Als Poeshka op mijn rug of hoofd was beland... dan had hij gewonnen... tenminste zo zag ik het en zo zag hij het ergens ook.

En mijn katertje ontpopte zich tot een slim en humoristische kater. Soms lag ik op de loer vanachter een deur... Poeshka zag en wist de oplossing... ineens stormde meneer vanuit zijn schuilplaats op die deur af... sprong een meter omhoog en gooide de deur zo tegen mijn gezicht aan...Poeshka had weer gewonnen.

Toen wist ik het zeker... Poeshka was een slimme kater en had behalve een uitzonderlijk gevoel voor humor ook een soort van intelligentie die normaal iets menselijks was.

_O- O+
pi_118420714
Ik wil ook slimme katten. :{
pi_118421102
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dus ;( ook al weet ze dat ze daar niet op mag.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:24:55 #113
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118421909
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef mootie het volgende:
Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen maken -O-
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:25:39 #114
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118421938
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dus ;( ook al weet ze dat ze daar niet op mag.
Ja maar goed, katten doen altijd wat ze niet mogen, we zijn niet voor niks bedienden :D
pi_118421971
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Onze katten mogen ook niet op het aanrecht en meestal doen ze dat ook niet (alleen als de kat van de buren langs komt, wil de Rooie nog wel eens op het aanrecht springen... ) Maar toch zetten we altijd alles of gelijk in de afwasmachine, of anders in de gootsteen...

Maar over katten op het aanrecht gesproken...

We hebben twee ramen in onze keuken. Rechts van de deur en links van de deur. Nu stond de keuken eerst rechts van de deur dus het raam aan de linkerkant was gewoon beschikbaar voor de katten. Nu is die Rooie een echte vensterbank kat, dus hij zat daar altijd op de vensterbank.

Toen hebben we de keuken verbouwd. En is de keuken naar de linkerkant verhuisd en is het rechter raam dus vrij gekomen. Maar in het begin sprong die kat dus continue op het aanrecht.... Heeft echt weer even geduurd voordat hij het door had en naar de andere kant ging!
pi_118422369
Ik zie met grote regelmaat 's ochtends als ik opsta witte pootjes over mijn glazen tafelblad. En nee dat mogen ze niet, maar daar hebben ze gewoon schijt aan als we het niet kunnen zien :')
pi_118422551
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:37 schreef Laysa het volgende:
Ik zie met grote regelmaat 's ochtends als ik opsta witte pootjes over mijn glazen tafelblad. En nee dat mogen ze niet, maar daar hebben ze gewoon schijt aan als we het niet kunnen zien :')
Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.
pi_118422638
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:41 schreef mootie het volgende:

[..]

Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.
Nee daar komen ze niet :D
pi_118422697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:43 schreef Laysa het volgende:

[..]

Nee daar komen ze niet :D
Het is nu ook voorbij. Moby had een tijd een kattenvriendinnetje (zijn nu verhuisd) en hij had van haar afgekeken dat je uit de pot kon drinken. Vrouwen :{w
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 03:39:06 #120
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118448039
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:56 schreef mootie het volgende:
Ik kan je maar een tip geven; verbied ze zo weinig mogelijk... zeker de eerste jaren niet.
Goed, verbied ze van jouw bord te eten, maar verbied ze niet om op de tafel te komen...
Katten begrijpen wel dat het eten van de baas alleen voor de baas is (tenzij je het toestaat de restjes op te eten)... maar ze begrijpen niet waarom de tafel voor ons mensen belangrijk is.
Misschien snappen ze dat de tafel een verboden zone is... maar dat is verwarrend voor hun instinct.

Juist door wat gedragingen meer toe te laten, is het voor een kat eenvoudiger om die paar beperkingen die je aan ze stelt... beter te begrijpen.

Ik bedoel maar.... ik geef mijn katertje dagelijks een kuipje met nat vlees van de Aldi.
Eigenlijk had ik mijn katertje opgevoed om lekker ondeugend te zijn... weinig beperkingen met maar een paar grenzen waaraan hij zich moest houden, in plaats van veel.

Het resultaat was dat ik zijn avondeten rustig kon snijden op het aanrecht... Katertje spring even naar boven om te ruiken wat hem te wachten staat... en blijft nu rustig wachten (zonder zeuren om op te schieten).... Hij schiet direct weer van het aanrecht af, omdat hij beseft dat hij zijn eten krijgt... en zelfs als ik op zijn etensplaats zijn eten nog wat extra snijd, dan wacht hij dit rustig af.

Meneer hoeft niet teveel na te denken over allerlei regels, dus hoeft hij minder na te denken over overleven. En dat geeft hem meer ruimte om over andere dingen na te denken... en zo kan ook een kat intelligenter worden.

Maar toegegeven, dat is slechts mijn ervaring met mijn katertje... maar het lijkt theoretisch wel te kloppen; des te minder regels je oplegt des te meer een kat voor zichzelf kan denken... in plaats van zich beperkt te voelen.

En no way dat dit wetenschappelijk bewezen zal worden de komende jaren... ik kan alleen maar zeggen dat mijn katertje hierdoor meer menselijke trekken vertoond (dan wel dat het hierop lijkt). Maar bewijzen heb ik hiervoor niet. ;)
pi_118453406
Nou. Sophie gaat echt voor je eten hoor als ze op tafel komt. Vliegt zo recht op het bord af.

Net de kattenbak even uitgebreid schoongemaakt met chloor enzo. Had ik de deksel op de kop neergelegd, want toen die normaal stond ging ze erin zitten en was ik bang dat ze dr behoefte zou doen.

Nou op de kop dus net zo goed :') Kon ik die deksel dus ook helemaal schoonschrobben :')
Sowieso moet madam altijd haar behoefte doen als wij bezig zijn met drollenscheppen of whatever :')
pi_118454126
quote:
99s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 16:24 schreef Kally het volgende:

[..]

Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen maken -O-
Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal. :)
Er is er echter 1, (Cleo, mijn mooie meisje!) die nogal graag naar buiten wil. En op het moment dat dat niet kan ('s nachts, of als wij een weekend weg zijn) maakt ze de voordeur open. Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-

De boosdoener O+ ;
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118454746
:o

Das wel andere koek :o
  Manager PR/Moderator vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:24:02 #124
269689 crew  Viv
pi_118472324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:
Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-
:o Hele huis leeg, krijg je niks terug van de verzekering want geen sporen van inbraak! :o
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:19:43 #125
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118487029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal. :)
Er is er echter 1, (Cleo, mijn mooie meisje!) die nogal graag naar buiten wil. En op het moment dat dat niet kan ('s nachts, of als wij een weekend weg zijn) maakt ze de voordeur open. Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open. -O-

De boosdoener O+ ;
[ afbeelding ]
Mijn katertje kan zo nu en dan een deurklink openen... maar een niet afgesloten deurslot is nieuw voor mij. Mijn katertje zou veel kunnen leren van jouw poezen... maar eigenlijk liever niet (tenzij mijn woning in de fik zou staan). ;)
pi_118491034
En ze heeft nog altijd niet gesnapt dat ze met haar kopje tegen dat luikje moet duwen om erdoor te geraken... :( ;( :'(
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:56:02 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118495070
Mijn moeder zet het luikje in de tussendeur daarom open met een haakje.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118499781
Ik duwde ze er gewoon doorheen, bij mijn kitten hoefde ik het maar 1 keer te doen toen had hij het door, hielp ook mee dat hij het de andere zag doen :)
pi_118501234
Hier nog meer kittens die nooit genoeg te eten krijgen.

En de andere kat gaat er met het oude brood vandoor

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_118501896
Ja Sophie doet ook altijd alsof ze noooooooooit eten krijgt als wij eten hebben of bij het aanrecht staan. Rare kat.
pi_118514286
Er was eens een bolletje pluisjes op een veertje:

Dit bolletje werd vakkundig genegeerd door Sophie voor zo'n twee weken. Af en toe kreeg het een pets maar meer ook niet.

Vandaag echter ging het bolletje te ver... Veelste ver.... Het moest daarom ook kapot!

En Sophie? Die had er niks mee te maken hoor O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu heeft het veertje een nieuw vriendje:

Deze wordt wel gewaardeerd door Sophie :D
pi_118515563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 16:24 schreef Sorella het volgende:
Ik duwde ze er gewoon doorheen, bij mijn kitten hoefde ik het maar 1 keer te doen toen had hij het door, hielp ook mee dat hij het de andere zag doen :)
Deze kat is sowieso heel lomp helaas... Daar zal het ook wel aan liggen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 02:17:07 #133
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118522973
Poeshka is intussen ruim 2,5 jaar bij me... maar sinds ik een (nep) dierenvel op de bank heb gelegd, heeft mijn katertje het idee opgevat dat ik iets voor hem verberg. Dat vel moet aan de kant, maar zelfs als hij onder het vel ligt (net als ik), dan is meneer nog niet tevreden... dan moet ik aan de kant, net zolang tot meneer de hele bank heeft geïnspecteerd.

Katertje is net een politie agent met tunnelvisie... hij kan je nog zo vaak wantrouwen en niet betrappen, maar hij blijft er van overtuigd dat ik iets verberg onder mijn lichaam. En als ik niet op tijd plaats maak dan graaft hij mijn lichaam weg... :o
  zondag 28 oktober 2012 @ 12:31:44 #134
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118530785
Over katten niet op tafel, zeker niet als ik eet. Maar ze zijn de hele dag in mijn woonkamer overdag dus ze liggen er wel op. Ook blijven ze bietsen, niet aan de tafel maar als ik richting keuken ga staan ze er alle vier meteen bij, al heb ik ze nog nooit iets gegeven buiten hun eigen voer/snoepjes. Vooral Pika is een hongerige dame, die zijn we nu dagelijks aan het bijbrengen, niet op tafel tijdens het eten, zij is de enige die het wel probeert _O-
  Moderator zondag 28 oktober 2012 @ 23:46:01 #135
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118562966
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te worden :') Verfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing :') oorbellen, etc, etc..

En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?

De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje _O-
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_118563622
Dana graaft erg graag in de tuin, maar tegenwoordig ook in de plantenpotten in de woonkamer. Nu heb ik dat opgelost door er stokjes in te zetten en het is gestopt. Ik heb ook waterbollen er in staan die de planten voeden. Nu is er laatst eentje kapot gegaan en ik moest nog een nieuwe halen. Toen was er dus een gaatje waar geen stokje stond. De dame had dus mooi weer gegraven en mn hele woonkamer zat onder de grond _O- _O-
pi_118564791
Ik heb zelf van die katten met allemaal vreemde eigenschappen.
De oudste das onze selam.
Ze doet net of ze een zwerfkat is ,maar heeft het hier meer dan goed.
Ik weet nog goed dat ik net naar dronrijp verhuist was in 2010.
De kat even binnengelaten en na een tijdje mocht ze naar buiten.
Ik vond het vreemd dat ze s,ochtends wegging en s,avonds laat weer thuis kwam.
En vervolgens alleen maar sliep.
Na 3 dagen kwam ze een nacht niet meer thuis.
Ik denk zal wel komt wel terug.
Tot ik om 12 uur een telefoon kreeg of ik een kat had die selam heette, Ik antwoorde met ja en dacht het ergste.
Al gauw bleek mevrouw elke dag 15 km heen en weer 15 km terug liep om lekker te mauwen vlakbij mijn oude huis.
Nu loopt ze nog steeds te miauwen en zwerft ze door half franeker.
En iedereen denkt dat ze dakloos is.
De 2e is luna.
Net een jaar oud
Dit is een echte luilak kat en rond de 5 kilo.
Ze is het liefst binnen en doet niks anders dan slapen slapen en nog een s slapen.
Totdat je prinsesje roept dan word ze wakker voor aandacht.
Nummer 3 is een geval apart.
Deze kwam van een colega op mijn werk als tydelijke loge.
Hij is er nu nog steeds en me collega is inmiddels me vriendin geworden en aanstaande moeder.
Whiskey is een echte bikkelkater met een eigen wil.
Hij eist zijn aandacht moment gewoon op en schuwt er niet bij om je koffie of wat dan ook over je heen te duwen/gooien.
Hij jat alles wat los en vast zit en laat het echt zien.
Meneer kan door het zolderraam en kattenluik ,maar verkiest liever bediening die het raam open en dicht doet.
Ook boos zijn is die goed in .
Dan komt ie gewoon een week niet binnen of bij huis.
Hij is het liefst buiten ipv binnen en wil de baas zijn.
Enigste nadeel er is 1 die niet wil toegeven.
Nummer 4 onze . kleine hummel van net 13 weken
Deze dame heet mimi a.k.a mimimonster.
Me vriendin wou geen zwarte kat of zwart witte.
Tot dat we haar tegen kwamen .
Mevrouw mimi sprong gelijk op der schouder en bleef er mooi zitten en kopjes geven.
Ik heb altyd gezegd max 4 katten dus ze mocht er nog wel bij.
Vanwege me vriendin haar situatie is een beest gewoon belangrijk die helemaal van haar is .
Mimi ging mee en verbaasde ons door binnen 2 uren ineens in de woonkamer te rond te lopen.
Het is een kitten die totaal niet bang is en fel.
De eerste die dit ondervond was whiskey.
Hou wou laten zien dat die hier de baas was door gelijk te meppen en grommen.
Mimi zette hierop haar rug omhoog en vacht en blaasde eens om vervolgens een kittentik terug te geven.
Hierop was whiskey toch wat overdonderd en droop af.
Volgende die de pineut was was de hond .
Deze had brokken en mimi wou weten wat het was.
Hier op werd gereagerd met een harde grom en gesnauw en geblaf.
Mevrouw blaasde 1 x en gaf een mep weg en de hond droop af .
Ze loopt je overal achterna en wil de hele dag bij je liggen en geaaid worden.
Bij het woord we gaan weg of slapen spurt ze al onder de bank met andere woorden dan hoef ik de woonkamer niet uit.
Ook hangt ze het liefst in je benen als ze snoep krijgt
  maandag 29 oktober 2012 @ 04:59:54 #138
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565582
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 17:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja Sophie doet ook altijd alsof ze noooooooooit eten krijgt als wij eten hebben of bij het aanrecht staan. Rare kat.
Mijn buurkatten doen hetzelfde... maar dan naar derden... (met name naar mij)... ach ik ben een sucker voor hongerige poezen... en tegelijkertijd weet ik dat mijn katertje de oude brokjes doorgaans niet op eet.

Dus elke schooier kan hier wel een paar oude brokjes van Poeshka scoren, en dat doen ze dan ook.
Maar als ze mijn katertje willen wegjagen, dan krijgen ze alsnog een luid Ksssjjt te horen. Bezoekers is een ding, maar mijn eigen katertje weg jagen is weer een heel ander level waaraan ik niet mee wil doen.
  maandag 29 oktober 2012 @ 05:26:36 #139
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565601
quote:
99s.gif Op zondag 28 oktober 2012 12:31 schreef Kally het volgende:
Over katten niet op tafel, zeker niet als ik eet. Maar ze zijn de hele dag in mijn woonkamer overdag dus ze liggen er wel op. Ook blijven ze bietsen, niet aan de tafel maar als ik richting keuken ga staan ze er alle vier meteen bij, al heb ik ze nog nooit iets gegeven buiten hun eigen voer/snoepjes. Vooral Pika is een hongerige dame, die zijn we nu dagelijks aan het bijbrengen, niet op tafel tijdens het eten, zij is de enige die het wel probeert _O-
Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.

Mijn katertje zit op de tafel en op het aanrecht.. niet vaak, maar gewoon als het hem goed uitkomt.
En hoewel ik hem heb opgevoed als een lekkere deugniet... is hij nog steeds wel benieuwd naar mijn eten (en zijn eigen eten, dat nog geserveerd moet worden)... maar hij ruikt er slechts aan, en waagt het niet mijn eten naar binnen te werken... tenzij het bord bijna leeg is.

En ik besef me dat het slechts een theorie is...maar volgens mij is een baasje die wat meer vrijheden toe laat aan de kat, maar tegelijkertijd een echte leider is... vaak beter af.

Als kind heb ik vele katten meegemaakt tot dat ik volwassen werd... Maar nu heb ik eindelijk zelf een katertje voor mezelf. En ik wilde dit katertje opvoeden als zo ondeugend mogelijk. Maar in plaats van dat was mijn katertje naar mij toe juist de perfecte katertje geworden.
Meneer hangt niet aan mijn broek bij het bijvullen van zijn eten of melk... sterker nog; hij komt soms weliswaar heel even op het aanrecht om te ruiken welk avondeten hij krijgt... maar als hij het eenmaal geroken heeft.... dan heeft hij alle geduld en rust op de grond om te wachten.

En ja, hij mag ook op de tafel in de woonkamer komen...maar ook dat is weinig meer dan een rustplaats... en laat ik mijn eten daar even liggen... dan komt hij hier amper in de buurt zolang het bordje niet al twee uur nagenoeg leeg is gegeten.

Ik probeerde een soort van rebelse kat met vele streken op te voeden... en ik eindigde met een kat (weliswaar met streken naar andere katten en honden)... maar qua tafelmanieren tot een van de braafste katertjes van het Westelijk halfrond.

Goed, meneer ik wat minder aaibaar... tenzij hij het zelf aangeeft (dan springt hij op mijn schouders... en dan kan ik niets fout bij hem doen). Meneer geeft gewoon zelf aan wanneer ik hem mag aaien... Maar hij snapt tegelijkertijd ook wanneer hij te veel is. Hij pakt niet wat voor mij is... en hij verwacht hetzelfde van mij.

Hoeveel beter kun je met jouw kater op elkaar ingespeeld zijn in de realiteit? De eerste stap is jouw kat of poes goed te leren kennen en zijn of haar bewegingen of geluiden te leren kennen.
Wie een poes of kater kan lezen, heeft een enorme voorsprong. En begin hier zo vroeg als mogelijk mee... en besef dat een kater niet hetzelfde is als een hond... maar dat sommige katers zich wel kunnen gedragen als een hond...
  maandag 29 oktober 2012 @ 05:38:35 #140
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118565608
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te worden :') Verfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing :') oorbellen, etc, etc..

En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?

De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje _O-
Nee, no way dat je hierom boos kunt worden.
Dat is gewoon zowel schattig als dat ze jou ziet als de baas van de roedel.

Het enige dat jij kunt doen is het niet belonen van de spullen die ze voor je heeft meegegracht.

Onze laatste hond... een Boxer had door dat het niet werd gewaardeerd dat ze eendeneieren snoepte.
Maar een Boxer denkt als een boxer... en wilde trouw zijn aan de roedel... of in dit geval de baas of de bazin. Het laatste eendenei dat ze vond nam ze mee naar huis, naar het vrouwtje (mijn moeder).. en wilde met al haar trouw overhandigen aan mijn moeder.

Het ei heeft ze helemaal heel gehouden in haar mond... en toen ze het wilde overhandigen aan mijn moeder liet ze het vallen... en platsj! Het ei brak op de tegels.

Mijn moeder reageerde natuurlijk zoals ik ook had gereageerd; de hond bracht een cadeau mee... hoe kun je een hond dat kwalijk nemen? De hond had er alles aan gedaan om dat ei goed af te leveren aan de leider van de roedel... Wat kon zij weten dat de leider van de roedel liever zag dat het ei was uitgekomen... dat zit niet in het DNA van een hond of in welk DNa dan ook van welk ander dier dan de mens.
pi_118566590
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:33 schreef Little_Dolls het volgende:
En ze heeft nog altijd niet gesnapt dat ze met haar kopje tegen dat luikje moet duwen om erdoor te geraken... :( ;( :'(
Die van mij... Ik snap ze nog steeds niet. Wij hebben een kattenluik. Die beesten weten dondersgoed hoe dat dat ding werkt. Tenminste, soms. En soms ook niet. En dan weer wel maar dan zou het niet moeten...

Ons luik heeft 4 standen. Naar binnen, naar buiten, naar binnen/buiten en helemaal dicht.

De katten waren buiten en moesten naar binnen. Dus, het luik ging dicht naar buiten toe. Rooie komt naar binnen, geen probleem. Kleintje komt naar binnen en zie die dan maar weer binnen te houden. Dat beest komt dus gewoon weer buiten ondanks dat het luik naar buiten toe dicht is.

In het begin deed hij dat met grof geweld. Gewoon je gewicht in de strijd gooien. Dan kun je hem gewoon door het slot heen douwen... Lukt hem alleen wanneer hij niet perfect op slot staat. Dat kregen wij dus door. En toen verzon hij een nieuw kunstje. Je trekt het luikje gewoon open... Dus niet duwen, maar trekken. Klepje omhoog en dan er onderdoor glippen en je bent weer buiten. Hij haakt zijn nageltje in de rand... Als die Kleine binnen is, en de Rooie nog buiten, gaat de keukendeur dicht. Als ze beiden binnen zijn, gaat er een houten "deksel" op...

Staat het luik gewoon open, komen ze nog niet buiten, want dan weten ze niet meer hoe dat ding werkt. Naar binnen is nooit een probleem, want dan moeten ze eerst die "tunnel" in en kunnen ze niet anders dan met hun kop het luik open duwen.

quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:

Ach, het hadden ook vogels, kikkers en muizen kunnen zijn...

Als ze bij mij aankomen met een gift, gooi ik het in de container (als het dood is) of laat het los (als het nog leeft, wat ook zeer vaak voor komt...) en geef ze een snoepje als beloning :D
pi_118690586
Ik ga dus echt nooit meer kattenspeeltjes kopen :D waar ze nu mee speelt: dode takjes die ze zelf uit de plant trekt en uren mee de kamer rond sjouwt, neerlegt, aanvalt en met d'r pootjes de kamer de hele kamer doorschuift!

Dit doet ze nu ook met twee losgekomen plakplintjes, maar ze krijgt het met beide constant voor elkaar om ze onder de deuren te schuiven en dan ook precies de deuren van de plekken waar ze niet mag komen :') komt ze bij ons aan miauwen en moeten we het weer voor d'r pakken en dan begint t weer van voor af aan.

Sowieso is ze gefascineerd door dat onder deuren schuif idee, rent ze iedere keer maar de andere kant van de deur enzo :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Yashaaaaa op 31-10-2012 23:17:44 ]
pi_118691615
Katten en elastiekjes :')
  donderdag 1 november 2012 @ 19:44:37 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118716898
quote:
99s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 07:20 schreef Kally het volgende:

[..]

Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zien :D _O-
Bij deze :)

►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 2 november 2012 @ 04:35:41 #145
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118732092
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga dus echt nooit meer kattenspeeltjes kopen :D waar ze nu mee speelt: dode takjes die ze zelf uit de plant trekt en uren mee de kamer rond sjouwt, neerlegt, aanvalt en met d'r pootjes de kamer de hele kamer doorschuift!

Dit doet ze nu ook met twee losgekomen plakplintjes, maar ze krijgt het met beide constant voor elkaar om ze onder de deuren te schuiven en dan ook precies de deuren van de plekken waar ze niet mag komen :') komt ze bij ons aan miauwen en moeten we het weer voor d'r pakken en dan begint t weer van voor af aan.

Sowieso is ze gefascineerd door dat onder deuren schuif idee, rent ze iedere keer maar de andere kant van de deur enzo :D
Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.

Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."

En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen. O+
pi_118740107
Kat is nu toch eindelijk voor het eerst alleen door het luikje gekomen, maar mijn vriend heeft haar weliswaar moeten "opjagen". Verder proberen we haar er af en toe nog voorzichtig zelf door te duwen.

We zijn er waarschijnlijk nog niet, maar het is toch al een stap in de goede richting. ^O^
pi_118741468
En daarnet is ze er nog eens zelf doorgekomen, na een boel gekrab. O+

We zullen zien of dit lompe, maar brave katje het eindelijk door heeft. O+
pi_118766320
Pinkie heb ik eerder al eens voorgesteld, (Pinkie de poes) maar het één ogige monster heeft wel aparte gewoontes. Vooral het sanitaire gebeuren. Niet naar de kattebak gaan, pas als wij er bij zijn, na het begroeten, opgelucht gaan plassen/ poepen. Of naar binnen willen. Poepen. En weer naar buiten. (zouden veel mensen met tuin blij mee zijn)

als ze naar buiten wil, vlak voor de deur gaan zitten en strak naar de deur staren. Hopelijk komen we eens toevallig langs en doen de deur open.

Bij het naar binnen komen moet er veel en luid gemiauwd worden natuurlijk. Ze heeft al drie muizen gevangen (waar wij van weten) sinds ze in april bij ons kwam. (asiel) Best knap met één oog :)

Verder is het een heerlijk warme schootkat :)
...
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:59:27 #149
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771034
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 05:26 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.

Mijn katertje zit op de tafel en op het aanrecht.. niet vaak, maar gewoon als het hem goed uitkomt.
En hoewel ik hem heb opgevoed als een lekkere deugniet... is hij nog steeds wel benieuwd naar mijn eten (en zijn eigen eten, dat nog geserveerd moet worden)... maar hij ruikt er slechts aan, en waagt het niet mijn eten naar binnen te werken... tenzij het bord bijna leeg is.

En ik besef me dat het slechts een theorie is...maar volgens mij is een baasje die wat meer vrijheden toe laat aan de kat, maar tegelijkertijd een echte leider is... vaak beter af.

Als kind heb ik vele katten meegemaakt tot dat ik volwassen werd... Maar nu heb ik eindelijk zelf een katertje voor mezelf. En ik wilde dit katertje opvoeden als zo ondeugend mogelijk. Maar in plaats van dat was mijn katertje naar mij toe juist de perfecte katertje geworden.
Meneer hangt niet aan mijn broek bij het bijvullen van zijn eten of melk... sterker nog; hij komt soms weliswaar heel even op het aanrecht om te ruiken welk avondeten hij krijgt... maar als hij het eenmaal geroken heeft.... dan heeft hij alle geduld en rust op de grond om te wachten.

En ja, hij mag ook op de tafel in de woonkamer komen...maar ook dat is weinig meer dan een rustplaats... en laat ik mijn eten daar even liggen... dan komt hij hier amper in de buurt zolang het bordje niet al twee uur nagenoeg leeg is gegeten.

Ik probeerde een soort van rebelse kat met vele streken op te voeden... en ik eindigde met een kat (weliswaar met streken naar andere katten en honden)... maar qua tafelmanieren tot een van de braafste katertjes van het Westelijk halfrond.

Goed, meneer ik wat minder aaibaar... tenzij hij het zelf aangeeft (dan springt hij op mijn schouders... en dan kan ik niets fout bij hem doen). Meneer geeft gewoon zelf aan wanneer ik hem mag aaien... Maar hij snapt tegelijkertijd ook wanneer hij te veel is. Hij pakt niet wat voor mij is... en hij verwacht hetzelfde van mij.

Hoeveel beter kun je met jouw kater op elkaar ingespeeld zijn in de realiteit? De eerste stap is jouw kat of poes goed te leren kennen en zijn of haar bewegingen of geluiden te leren kennen.
Wie een poes of kater kan lezen, heeft een enorme voorsprong. En begin hier zo vroeg als mogelijk mee... en besef dat een kater niet hetzelfde is als een hond... maar dat sommige katers zich wel kunnen gedragen als een hond...
Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten _O-

Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.

Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 12:59:59 #150
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771055
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:44 schreef tonja het volgende:

[..]

Bij deze :)

[ link | afbeelding ]
Geweldig O+ :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:04:28 #151
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118771217
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 04:35 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.

Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."

En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen. O+
Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook :Y

Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis O+

Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen }:|

Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht :D
  zaterdag 3 november 2012 @ 23:43:23 #152
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118792360
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2012 12:59 schreef Kally het volgende:

[..]

Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten _O-

Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.

Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel :D
_O- Hahaha, dat komt me heel bekend voor.. het jatten van een speklapje. Mijn katertje was net 5 maanden oud en jatte een speklap uit mijn pan. En wat keek hij er trots bij... zo'n klein katertje nog met een speklap in z'n mond dat aan beide uiteinden de grond zo'n beetje raakte. O+
Ik heb alleen maar dubbel gelegen van het lachen... en de speklap wel afgepakt natuurlijk.
Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je er toch stiekem ook wel om hebt moeten lachen (dan toch tenminste achteraf).

Poeshka wilde in het begin ook wel van mijn bord mee eten of zeuren... maar nu krijgt hij eerst zijn eten en ik eet wat later. Ik weet niet hoe hij me ziet... maar hij is behoorlijk eenkennig wat mensen betreft en als we verhuizen dan kan hij binnen 3 dagen naar buiten. Ook maken we graag samen een wandelingetje door de buurt. Dus ik denk wel dat hij me als familie ziet, of op z'n honds gezegd een deel van de roedel, waarbij hij mij volgt... dus misschien toch als baasje (maar laat hem dat maar niet horen, dat is zo denigrerend voor een kater van de wereld). ;)
  zaterdag 3 november 2012 @ 23:52:37 #153
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118792729
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef Kally het volgende:

[..]

Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook :Y

Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis O+

Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen }:|

Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht :D
[ afbeelding ]

Ahhh, een kat met licht loensende ogen, daar zeg je nog moeilijker nee tegen. Haha, dat heb ik al bij vrouwen. :D
Maar ik zie inderdaad wel een deugniet in jouw Pikapoes... echt een lekker ding haha. O+

Soms wil ik er nog best wat poezen bij, maar dat voelt dan weer aan verraad aan Poeshka.
Sommige buurtkatten weten mijn woning ook te vinden en dringen zich dan aan me op hahaha... Poeshka's grootste "vijand" wil constant mijn aandacht. Soms net iets te veel...maar goed ze zijn welkom in mijn tuin, en dat beestje mag zover komen als mijn vensterbank... maar de rest van het huis is toch alleen voor Poeshka.
  zondag 4 november 2012 @ 16:07:07 #154
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118810704
Ik moet altijd lachen als ze ondeugend zijn _O-

Kan er niks aan doen, ze kunnen zo heerlijk onschuldig kijken erna O+
pi_118811489
De avonturen van Sjimmie

Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zitten >:) Alleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht! :o Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open ;( Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh :6

Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open! :Y Het was baasje! O+ En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen :Y) En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje :{w
  zondag 4 november 2012 @ 16:27:52 #156
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118811660
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie

[ afbeelding ]

Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zitten >:) Alleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht! :o Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open ;( Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh :6

Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open! :Y Het was baasje! O+ En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen :Y) En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje :{w
Sjimmie is mooi O+

En lekker herkenbaar _O-
pi_118812280
:D
pi_118905731
Wat is het toch heerlijk dat, als je thuis komt vanuit werk, je kat helemaal dolenthousiast is dat je weer thuis bent O+ helemaal kroelen en kopjes geven en om me heen draaien. En nu ligt ze lekker op mijn schoot O+
En dat terwijl mijn vriend gewoon al een poosje thuis was :D

Geeft me echt een enorm gelukkig gevoel :@ O+
pi_118909206
quote:
11s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie

[ afbeelding ]

Mauwpoesje O+ O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119025069
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!

Manager PR/Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 19:13:47 #161
269689 crew  Viv
pi_119026788
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!

:D !!
pi_119035654
O+ wat grappig :D

Hier zitten we een beetje met een dilemma:
Een collega van mijn vriend woont in t zelfde appartementencomplex en heeft gevraagd of wij op zijn kat kunnen passen in de kerstvakantie, kan opzich best maar beestje kan niet zo goed alleen zijn en dan zou ze dus hier in huis moeten. Het is al een oud beestje wat recent naar die collega verhuist is. Om dan nu ook weer tijdelijk hier naar toe te moeten verhuizen lijkt mij een hoop stress voor dat beestje te veroorzaken en ik weet ook niet hoe het met Sophie zou gaan. Weet ook helemaal niet of dat beestje andere katten gewend is. Bovendien vind ik het ook niet eerlijk voor Sophie om haar een week een kameraadje te geven en dan weer alleen te laten ;(

Mijn gevoel zegt dus niet doen maar was benieuwd wat hier de meningen zijn :)
  Manager PR/Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 22:36:21 #163
269689 crew  Viv
pi_119037944
Ik zou die oude kat in zijn eigen woning laten en dan vaak op bezoek komen om te spelen en knuffelen. Beter dan 2x opnieuw verhuisstress terwijl hij net al verhuisd is. Kyran heeft al verhuisstress als we naar de dierenarts gaan.. hartverscheurend miauwen! :'(
pi_119047416
Ik zou ook de kat in zijn eigen woning laten, net als wat boven mij getyped is.
Er is een klein kansje dat de oude kat uit nijd of verlatings angst of hoe je het ook mag noemen zou kunnen gaan plassen buiten de bak dus zorg dat de eigenaar genoeg dweilen heeft liggen. Onze vorige poes deed dat wel nl. als we meer als 1 nacht wegbleven dus die ging naar een pension toe (ik wou de buren er niet mee opschepen)
pi_119049689
Ik zou haar ook niet verhuizen, je kan haar makkelijk bezoeken en het is maar voor een weekje. Verwen haar gewoon lekker wanneer je er bent en wanneer je er niet bent zal zo'n oudere kat toch veel slapen.
pi_119055047
Krijgen het nog druk met de kerst :P Net kwamen we een vriendinnetje tegen dat hier ook in het studentencomplex woont op dezelfde verdieping tegen, en die vroeg of we met de kerstdagen voor haar kater konden zorgen. Daar hebben we in de zomervakantie al voor gezorgd dus dat komt helemaal goed O+ Net hem en Sophie nog soort van kennis laten maken, Sophie liep namelijk los op de gang en we dachten eens kijken of die twee elkaar leuk vinden. Nou ze zijn maximaal 2 meter bij elkaar in de buurt geweest. Sophie was ineens twee keer zo groot en helemaal in sluipstand naar die kater tijgeren. De kater zelf is een beetje een schijterd (die wilde al niet eens naar buiten ook al was Sophie niet in de buurt) maar hij ging van de gang steeds verder het appartement in en zelfs de slaapkamer in dus toen hadden we zoiets van we gaan het hem niet op dringen, dus Sophie maar weer weggepakt :P

We hadden dus in de zomervakantie ook al voor hem gezorgd, en toen leek hij helemaal niet zo enorm, maar nu we Sophie als klein mormeltje hebben is dat echt een tijger :P Grappig is dat :P

(Het is trouwens een kat van een Fokster alhoewel ze hier volgens mij niet zo actief is :) )

Van het andere baasje nog niks gehoord, (die zou vandaag ook ff langskomen) maar ik wil dat beestje best eten en aandacht geven, maar niet hier in huis :)

En nog een filmpje van Sophie op de gang :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Yashaaaaa op 10-11-2012 16:09:49 ]
pi_119126201
Psycho Sjimmie

Oh, wat ik nu toch weer voor leuks meegemaakt heb! :D Zaterdagochtend, toen baasje uit bed kwam, ging hij eerst even dat kleine kamertje in waar wij nooit mogen komen. Ik denk dat het baasje zijn mensenbak is, want ik hoor wel eens klaterende geluiden, en ook van die rare, harde geluiden, die ik ook wel eens maak aan de achterkant, en waardoor het ineens heel erg stinkt. En meestal komt er ook zo'n stank mee als hij er daarna weer uitkomt, dus daarom denk ik dat dat zijn mensenbak is.

Maar goed, hij zat dus op de mensenbak, en toen zag ik ineens een speeltje vliegen!! *O* Ik en mijn broertje Sjors waren gelijk helemaal heppie de peppie, want ja, nu konden we lekker jagen! We hadden het nog nooit gezien maar het was echt heel leuk. Zaten allemaal gele veertjes omheen, en het piepte ook heel veel! Op een gegeven moment hadden we het speeltje gevangen, ons baasje zat nog steeds op de mensenbak, en kon dus niet zien, maar wij zorgden ervoor dat hij het wel mee kreeg, want we maakten heel veel grommende geluiden, en we sloegen het speeltje ook alle kanten op! Er kwam zelfs rood vocht uit! :o En heel de gang lag vol met veren, en sporen van dat rode vocht! Het was zelfs heel lekker om te proeven :@

Toen baasje klaar was op de mensenbak, en buitenkwam (DIE LUCHT :r ) schrok hij zich een hoedje! Wij hadden het nieuwe speeltje al zover gesloopt dat de bovenkant er al afkwam, waar zo'n hard dingetje aan zat, en zijn oogjes zaten. Kwam ook steeds meer rood vocht uit. :Y) Baasje noemde ons moordenaars, en killer katten, maar het was toch gewoon een speeltje? :? Dan moet je die shit hier niet rond laten slingeren, en laten vliegen hè :{w Helaas heeft baasje het speeltje daarna opgeruimd, gelukkig heb ik de bovenkant nog kunnen bewaren op een geheim plekje, en dat heeft baasje nog niet gevonden >:)

SPOILER
Sjors de levensgenieter

Hoi! :W Ik ben Sjors, het broertje van Sjimmie, en weet je wat ik leuk vind? Mijn baasje heeft zo'n groot ding, ik hoor hem wel eens kompjoeter ofzo tegen dat ding zeggen, maar dan zit ie dus achter een tafel, daar staat een scherm op, en ik zie baasje dan altijd heel intensief daar mee bezig zijn. Volgens mij zit ie dan spelletjes te spelen. Telkens als ik dat zie denk ik -O- , want ja, wij zijn toch ook leuk om mee te spelen?

Daarom ga ik dan altijd voor hem liggen, soms ook op dat ding met al die knopjes, dan zie je allemaal rare dingen op dat scherm gebeuren. Maar volgens mij vind baasje dat niet zo leuk, want ik zie hem dan altijd zo raar kijken :P Maar dan draai ik me gewoon op mijn rug, en steek ik mijn pootjes naar hem uit, dan kan ie lekker met me knuffelen, en dan is het weer goed! ;)

pi_119271166
Hèhè arm vogeltje ;( :')

Sophie is baldadig vandaag, eerst had ze al de cake die op de oven in de aluminiumfolie verpakt was op de grond gegooid en deels aangevreten. Daarna lag net de waterbak om :') en toen ik net terug het appartement in kwam ontsnapte ze dus en heb ik drie rondjes achter d'r aan kunnen rennen. En ze deed t er echt om, want iedere keer als ik dicht bij was stopte ze, ging ze me aan staan kijken en sprinte ze weer weg, het liefste mijn kant op zodat ik als een malloot een poging doe om d'r te vangen. :')

Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Ze doet t ook alleen bij mij, niet bij mijn vriend. Zou dat zijn omdat ik haar dan iedere keer naar buiten laat? Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren. ik wil t ook niet van d'r af pakken. Want ze kan wel echt d'r energie kwijt. Maar probeer t nu wel alleen te doen als ze t zelf echt aangeeft. Dus als ze zelf iedere keer naar voordeur loopt. Gister deed ze dat bijv niet en is ze dus ook niet op de gang geweest.

Verder vieren we hier zondag mijn verjaardag, en omdat t in ons appartementje niet past vieren we dat in de gemeenschappelijke ruimte (ik wilde t klein houden, niet echt gelukt :@ ) van mij mag Sophie daar best ff mee naar toe en wat rondsnuffelen enzo. Maar mijn vriend vind t eik niet zo'n goed plan. Ook omdat je d'r dan weer went aan een ruimte waar ze niet vaak gaat komen en dus misschien juist iedere keer naar toe wil net zoals de gang. Maar vind t zo sneu om d'r de hele tijd alleen te laten zitten. En dat ze dan ook wel mensen binnen hoort komen die naar de wc gaan. En dan denk ik van dan loop ik zelf wat vaker op en neer om d'r een knuffel te geven maar dan ga je ook weer steeds weg dus das ook niet echt tof voor d'r.
Ik heb in mijn familie ook een aantal mensen die niet zo dol zijn op katten en zelfs een beetje bangig. Daar is t dan wel weer fijn voor dat ze niet in de ruimte aanwezig is.

Waar zon kat je al niet allemaal over na laat denken :')
pi_119273463
Ik sluit me bij je vriend aan, als ze die ruimte leuk vindt wil ze er vast vaker heen en wordt ie alleen maar interessanter als ze er niet naartoe mag. En een dagje alleen zitten vind ik echt niet zielig hoor :) Als ik naar mijn katten kijk, die slapen dan gewoon nog meer overdag en sparen hun energie voor wanneer ik weer thuis ben (en krijgen dan ook even de volle aandacht). Maar misschien kan je een nieuw speeltje voor d'r kopen ofzo dat je die dag geeft, dat kan helpen voor je eigen gevoel? In ieder geval gefeliciteerd!
pi_119274522
Mja gaan we ook niet doen. Ze is wel vaker alleen als we moeten werken of vriend naar uni is. Punt is alleen dat ze nu alleen wel de hele tijd mensen binnen gaat horen komen, want er zullen wel mensen naar de wc gaan, maar die zullen dan niet de woonkamer ingaan en haar dus geen aandacht geven. Maar dan loop ik gewoon zelf wel af en toe op en neer :)
pi_119281336
/edit

ff verhuist naar ander topic :P

[ Bericht 91% gewijzigd door Ferdii op 16-11-2012 17:14:20 ]
hardcoholic
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 20:27:14 #172
269689 crew  Viv
pi_119289262
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren.
Ik denk niet dat ze dat onderscheid kan maken, het is gewoon een deur die open gaat en waar ze door naar buiten mag of in ieder geval kàn.
pi_119289483
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:32:34 #174
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119289526
Ik zag net een kitten op straat lopen, misschien net 3 maanden oud, en zo gaat het vriezen :'( KEIZIELLUUUG
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:33:24 #175
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119289571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
ik rammel met de sleutels als ze mag, anders pak ik ze gewoon; dat snapt ze wel
pi_119289822
Ja, maar pakken en naar binnen brengen en dan verder niet straffen neem ik aan. Maar "pakken" gaat dus niet zo snel als madam er een spelletje van maakt :P
  Manager PR/Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 22:08:14 #177
269689 crew  Viv
pi_119294913
Hij bedoelt de sleutels "gewoon pakken" als ze niet mag, en de sleutels rammelen als ze wel mag.
pi_119297047
Ow ja, natuurlijk :')

Naja ik hoop het Sophie ook ooit nog eens te leren. En denk dus dat als het niet mag ik heel consequent moet zijn met haar zsm naar binnen brengen. En heel uitnodigend doen als ze wel mag.
Net mocht ze nog ff op de gang en zat ze op t eind bij de buurvrouw in het appartement. Ik wilde dr oppakken maar de buurvrouw vond het allemaal leuk en schattig en de verstandhouding met hun is een beetje vaag dus had niet echt zin om dr rigoureus weg te pakken. Maar zei wel van dadelijk doet ze het dan bij anderen ook. Naja we zullen het gaan zien, ik loop ook altijd op de gang als Sophie er loopt dus moet wel goed komen :)
  zondag 18 november 2012 @ 03:19:14 #179
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_119334626
Goed, ik heb mijn baasje (bediende, maar hij ziet zich als mijn baasje... en zolang hij me eten en drinken geeft, ga ik het niet ontkennen)... de laatste tijd aan het woord gelaten.

Maar aan een ding erger ik me rot. Baasje is vrienden met alle katten in mijn buurt. Ik kon nog begrijpen dat hij de poezen van zijn toenmalige vriendin leuk vond, want die kende hij eerder dan mij.
Maar een paar verhuizingen later woonden we ineens tijdelijk bij zijn ouders. En toen bleek er een Bennie in de woning tegenover te wonen. Wat was dat een zeikerd, met luide toon maakte hij me kenbaar dat hij hier de baas was... en ik heb al zo'n hekel aan luidruchtige katten. Bij Bennie in huis woonde ook nog een andere rooie poes... die was wel leuk. Die kon ik de halve wijk doorjagen, zo bang als ze was.

Maar op een dag waren die katten verdwenen en er verscheen een nieuwe poes in dat huis. Laten we haar Pepsi noemen... en net als bij Bennie was Pepsi in no time bevriend met mijn baasje. Waar Bennie te zwaar en te log was, om mij te volgen als het op hoogte aankwam, was Pepsi minstens net zo lenig als ik.

Maar dan... we verhuisden weer naar een eigen woning van mijn baasje in een buurt vol met katten.
En daar ontmoetten we " de genietster" en die poes lijkt sprekend op mij. erger nog... daar maakt dat misbaksel nog eens gebruik van ook.

Omdat mevrouw wat hoger op haar poten staat denkt ze mij te kunnen koeioneren, terwijl ze ook net als die andere katten vriendjes wordt met mijn baasje. Mevrouw mag zelfs op de vensterbank komen... En net als die andere katten voorheen luistert dit misbaksel wel naar haar naam als mijn baasje ze roept... maar luisteren ze nooit naar hun naam als hun eigen baasje ze roept.

Dit is een complot!
pi_119402424
:D

Gister Sophie toch maar binnen gehouden met verjaardag. Iedereen wilde wel ff naar d'r komen kijken en sommige pakken d'r dan meteen op maar mevrouw vind echt alles prima, ze zal nooit tegenstribbelen of iets dergelijks, is veel te onder de indruk dan. Naja bij mij doet ze het soms wel, maar is misschien juist alleen maar goed, want dan voelt ze zich veilig genoeg om te protesteren. :)

Ze bezorgt me alleen af en toe wel hartaanvallen als ze op de gang loopt. dit is omdat ze aan de andere kant van de railing gaat staan. Dan loopt ze daar of zit ze daar. Ik ben zo bang dat ze schrikt en dan valt. Net weer, liep ze ineens aan de andere kant van de railing, en ook niet langzaam maar best op een tempo, echter hadden buren hun beddengoed over de railing hangen en kon ze dus niet verder, en ze kon ook niet zomaar terug door de tralies omdat er net op dat stuk een glasplaat zat. Ik ben zo rustig mogelijk gebleven en heb t beddengoed maar iets verschoven zodat ze daar weer door kon, want draaien kan ze niet op de richel want dat is maar 5 centimeter breed op zijn meest. Vraag me af hoe ik haar dat kan afleren. Tips hier?

Naja als t niet af te leren is, dan maar dicht in de buurt blijven. Want wil nu ook niet stoppen met op de gang want ze vind t echt zo enorm leuk! Sjeest ook echt naar de deur als ik zeg dat ze mag.
Wat dan weer mooi is, als ze mag blijft ze rustig in de deuropening staan en doet ze alles op d'r gemakje. Terwijl als ze ontglipt ze binnen 3 tellen aan de andere kant van de gang is :D dus ergens heeft ze t dondersgoed door :P
  Manager PR/Moderator maandag 19 november 2012 @ 21:53:52 #181
269689 crew  Viv
pi_119405937
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat dan weer mooi is, als ze mag blijft ze rustig in de deuropening staan en doet ze alles op d'r gemakje. Terwijl als ze ontglipt ze binnen 3 tellen aan de andere kant van de gang is :D dus ergens heeft ze t dondersgoed door :P
Ja dat ken ik ook van hier, als ze uit een kamer moeten blijven dan zijn ze ineens heel snel. :D
pi_119415849
Mijn Rooie is niet lekker... Hij eet niet, hij loopt niet en ziet er gewoon niet goed uit... Zo meteen gelijk naar de dierenarts!
pi_119417364
Dat klinkt niet goed :( sterkte! En hopelijk valt t mee...
pi_119418545
Hij heeft 41 graden koorts... Dus antibiotica en ontstekingsremmers... Vanavond moet hij weer gaan eten, anders kunnen we morgen weer terug (en gisteren moesten we met de Kleine al heen, voor foto's, bleek een lichte vorm van reuma te hebben en wat overgewicht, dus die is nu op dieet en niet blij met ons :P)
pi_119420062
Arme kat ;(
pi_119471752
Hoe gaat t met de Rooie?
pi_119472914

Dit zijn Morgan en Grey, twee prinsjes van nu 13 weken.

Mijn leuke/lieve/bezorgde/boze kattenmomentje is als volgt:
Beide komen uit het asiel en hebben daar niesziekte gehad. Regelmatig komt het weer opzetten en hebben ze weer een pilletje nodig. Echter heb ik nu een medicijn gekocht in poedervorm, zodat het gemengd kan worden met melk of natvoer. Probleem: Beide lusten ze geen melk en natvoer! Ze kijken er nul naar om, haha. Een stukje zalm lusten ze wel, dus dat wordt de volgende stap :')
pi_119474844
Lief O+

wat een heerlijk verwende sikkepitten zeg. Hier doen ze een moord voor melk. Want dat krijgen ze bijna nooit.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_119494262
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:55 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hoe gaat t met de Rooie?
Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.

Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnen :P Ik denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).

Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
pi_119495572
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.

Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnen :P Ik denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).

Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
gezien mijn ervaringen met niet eten van de kat wil ik hem wel voor de zekerheid delen: is er wel bloed onderzocht? die van mij had ook honger en draaide zich ook om voor de etensbak en wpu dan niet eten. dat bleek een alvleesklierontsteking te zijn. omdat ze ontstekingswaarden in bloed ook kunnen zien is dat misschien een idee mocht hij nog niet genoeg eten.

sterkte, ik weet hoe vervelend het is als je kat niet wil eten en je moet bijvoeren met een spuit.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_119496020
quote:

[..]

Fijn dat de koorts iets gezakt is! En fijn dat hij vannacht weer gegeten heeft.
Lijkt me inderdaad lastig als een andere kat minder mag. Dat krijg je nooit gecontroleerd lijkt me :o
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 10:39:43 #192
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119496089
quote:

[..]

Beetje water over de brokjes misschien? Is het wat zachter en blijkbaar vind hij ze wel lekker.
pi_119512825
Wij hebben de honden geleerd bij een klein huisdier is babytje heel voorzichtig.
Vanmiddag de honden boven blaffen overstuur enz.
En ze hielden niet op (ik was beneden bezig).
Ik denk verdorie hou eens op ,dus naar boven zit kleine dopey buiten in een hoekje naast de voordeur heel zielig vn help ,en de honden stuiteren en gek doen en kwispelend op me af zo van we beschermen het babytje en ze mag nog niet naar buiten en houden haar daarom even tegen .
Vond dit zo mooi om te zien dat de honden de kleine kittens zo beschermen
  donderdag 22 november 2012 @ 21:38:29 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_119518683
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 19:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Wij hebben de honden geleerd bij een klein huisdier is babytje heel voorzichtig.
Vanmiddag de honden boven blaffen overstuur enz.
En ze hielden niet op (ik was beneden bezig).
Ik denk verdorie hou eens op ,dus naar boven zit kleine dopey buiten in een hoekje naast de voordeur heel zielig vn help ,en de honden stuiteren en gek doen en kwispelend op me af zo van we beschermen het babytje en ze mag nog niet naar buiten en houden haar daarom even tegen .
Vond dit zo mooi om te zien dat de honden de kleine kittens zo beschermen
O+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_119519411
Koop je speciaal zo'n laserlampje :D ....niets. }:| Niet in beweging te krijgen. ;( Koop je een speeltje met veren want ze zijn gek op veren...... :{w , speel er zelf maar mee. :6
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119530103
vandaag weer naar de dierenarts, maar nu om hem op te laten nemen. hij wil gewoon niet gaan eten... 4 brokjes op een dag is echt niet voldoende!
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 10:04:52 #197
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119530204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
vandaag weer naar de dierenarts, maar nu om hem op te laten nemen. hij wil gewoon niet gaan eten... 4 brokjes op een dag is echt niet voldoende!
Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.
Goed dat je weer heen gaat en ik ga voor jullie duimen, sterkte! :*
pi_119530425
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:04 schreef senesta het volgende:

[..]

Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.
Goed dat je weer heen gaat en ik ga voor jullie duimen, sterkte! :*
het lijkt een vorm van niesziekte te zijn, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken, alleen de koorts... Dus geen vies neusje, geen niesen, geen hoesten, geen tranende ogen... Daarom vandaag een bloedonderzoek...
pi_119530450
;( sterkte :*
pi_119530556
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:16 schreef Yashaaaaa het volgende:
;( sterkte :*
Het zal wel iets vriendelijker zijn voor die andere kat... De ene op dieet, de andere met allerlei lekkere dingetjes proberen aan het eten te krijg is niet echt eerlijk voor degene die niet mag maar wel wil eten...

Het zal wel leeg zijn vanavond, het is zo'n grote knuffel, mijn arm sterft nu zo ongeveer af omdat hij perse in mijn armen wil liggen terwijl ik eigenlijk moet werken (gelukkig kan ik thuis werken...) Hij is nog nooit ziek geweest sinds dat we hem in 2008 hebben gekregen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')