Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef mootie het volgende:
Veranderen jullie katten ook om de paar weken/maanden van lievelingsplekje?
De ene maand het poezenkussen, daarna de bank, even een weekje op de poef etc.
Iets waar ik nog eens over wil nadenken... niet perse als ik zelf dagelijks thuis ben, maar ik wil zo'n fontein best eens een weekje of twee testen als ik op vakantie ben (en meneer binnenshuis moet blijven). Uiteraard zal meneer ook nog kattenmelk ontvangen...quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:52 schreef mootie het volgende:
[..]
Eens.... totdat we een drinkfontein kochten. Voorheen dronken ze altijd buiten, nu is de fontein echt je van het.
Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 02:57 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Oh ja zeker... mijn Poeshka (een stuk of twee reacties hierboven geïntroduceerd) houdt zelden langer dan twee weken dezelfde slaap/ lig plaats. Sterker nog... soms weet ik niet eens waar ik hem zoeken moet. of erger vinden moet. Dan ben ik als ik wakker wordt urenlang naar hem op zoek... en heb geen idee waar hij nu weer kan zijn.
Maar rond de tijd van het avondeten (ergens tussen 17.00 uur en 18.00 uur) komt meneer ineens te voorschijn, vaak vanuit het niets. Ik heb zijn meeste plekjes kunnen herleiden.. maar tenzij je een uiterst getraind douanier bent zou je daar geen kat verwachten.Ik bedoel maar... achter mijn CD's in de TV kast zonder de helft van die CD 's er uitgegooid te hebben?
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 03:05 schreef mootie het volgende:
[..]
Vreselijk is dat. Ik heb eens een nacht opgezeten, tot 7.00 uur, omdat ik dacht dat hij nog buiten was. Had alles binnenstebuiten gekeerd.
Om 7.30 uur duwt meneer de kastdeur open, en komt achter de stapel truien vandaan.
Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zienquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:24 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Pika straks denkt van: "oh nu ben ik te zwaar om daar te liggen."
Over onderstaartse reinigingswerkzaamheden; Steken die van jullie 1 of 2 achterpoten omhoog tijdens de werkzaamheden? Har doet er 2 omhoog, dat ziet er zo raar uit..
Zooo herkenbaar, en dan moet je weg, wil je zeker weten dat er niet 1 ergens stiekem in een kamer zit (waarvan de deuren dicht zitten) roepen, en dan uiteraard niet komenquote:Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed.
En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
Hahaha, ja ook dat is herkenbaar. Bij mij is het niet anders. Alleen bij mij ziet meneer dit soms werkelijk als straf (hoewel niet direct in het begin... maar wel hoe langer dit voortduurt).quote:Op woensdag 24 oktober 2012 03:20 schreef mootie het volgende:
In mijn hoofd lag hij allang in een greppel vreselijk veel pijn te lijden. Ondertussen lag hij te knorren, nog geen halve meter van mijn bed.
En dat gedrag wordt dan 'afgestraft' met tientallen kusjes en knuffels. Dat zal hem leren!
quote:Op donderdag 25 oktober 2012 04:31 schreef EricOscuro het volgende:
En meneer kwam helemaal uit zijn schulp... we speelden maandenlang krijgertje. Ik besloop mijn katertje... katertje zocht naar plekken om een tegenaanval te plannen (en daar is hij goed in).
De routine was doorgaans dat ik met mijn veel te grote lichaam Poeshka zou besluipen, en dat Poeshka de tegenaanval zou inzetten. En Poeshka begreep dat ik hem geen kwaad wilde doen, dus viel meneer mij ook zonder geweld aan. Poeshka koos om op mijn hoofd of op mijn rug te belanden... al dan niet via sluipwegen. Als Poeshka op mijn rug of hoofd was beland... dan had hij gewonnen... tenminste zo zag ik het en zo zag hij het ergens ook.
En mijn katertje ontpopte zich tot een slim en humoristische kater. Soms lag ik op de loer vanachter een deur... Poeshka zag en wist de oplossing... ineens stormde meneer vanuit zijn schuilplaats op die deur af... sprong een meter omhoog en gooide de deur zo tegen mijn gezicht aan...Poeshka had weer gewonnen.
Toen wist ik het zeker... Poeshka was een slimme kater en had behalve een uitzonderlijk gevoel voor humor ook een soort van intelligentie die normaal iets menselijks was.
Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen makenquote:
Ja maar goed, katten doen altijd wat ze niet mogen, we zijn niet voor niks bediendenquote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dusook al weet ze dat ze daar niet op mag.
Onze katten mogen ook niet op het aanrecht en meestal doen ze dat ook niet (alleen als de kat van de buren langs komt, wil de Rooie nog wel eens op het aanrecht springen... ) Maar toch zetten we altijd alles of gelijk in de afwasmachine, of anders in de gootsteen...quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hier is het eerste glas gesneuveld. Zag het net pas ineens toen ze ging snuffelen daar. Heb haar even nagekeken en gelukkig heeft ze zelf niets. geen glazen op het muurtje naast het aanrecht laten staan dusook al weet ze dat ze daar niet op mag.
Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:37 schreef Laysa het volgende:
Ik zie met grote regelmaat 's ochtends als ik opsta witte pootjes over mijn glazen tafelblad. En nee dat mogen ze niet, maar daar hebben ze gewoon schijt aan als we het niet kunnen zien
Nee daar komen ze nietquote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Of modderpoten op de witte wc-bril, altijd een feestje.
Het is nu ook voorbij. Moby had een tijd een kattenvriendinnetje (zijn nu verhuisd) en hij had van haar afgekeken dat je uit de pot kon drinken. Vrouwenquote:
Ik kan je maar een tip geven; verbied ze zo weinig mogelijk... zeker de eerste jaren niet.quote:
Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 16:24 schreef Kally het volgende:
[..]
Das heul niet leuk, als ze zelf deuren en laatjes open kunnen maken
quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:
Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open.![]()
Mijn katertje kan zo nu en dan een deurklink openen... maar een niet afgesloten deurslot is nieuw voor mij. Mijn katertje zou veel kunnen leren van jouw poezen... maar eigenlijk liever niet (tenzij mijn woning in de fik zou staan).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:05 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dit dus. Onze katten zijn allemaal vrij netjes. Krabben aan de krabpaal, behoeftes op de bak. Niet op het aanrecht als wij eten voor ze maken. Ze komen niet schooieren als wij aan het eten zijn, zelfs niet als we gourmetten op het bijzettafeltje. Krijg daar altijd complimenten over, maar vind het niet meer dan normaal.
Er is er echter 1, (Cleo, mijn mooie meisje!) die nogal graag naar buiten wil. En op het moment dat dat niet kan ('s nachts, of als wij een weekend weg zijn) maakt ze de voordeur open. Inmiddels hebben we geleerd die goed op slot te draaien, maar je kunt je vast voorstellen hoe het is om thuis te komen van een weekend weg en de voordeur staat wagenwijd open.![]()
De boosdoener;
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu heeft het veertje een nieuw vriendje:
Deze wordt wel gewaardeerd door Sophie![]()
Deze kat is sowieso heel lomp helaas... Daar zal het ook wel aan liggen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:24 schreef Sorella het volgende:
Ik duwde ze er gewoon doorheen, bij mijn kitten hoefde ik het maar 1 keer te doen toen had hij het door, hielp ook mee dat hij het de andere zag doen
Mijn buurkatten doen hetzelfde... maar dan naar derden... (met name naar mij)... ach ik ben een sucker voor hongerige poezen... en tegelijkertijd weet ik dat mijn katertje de oude brokjes doorgaans niet op eet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:33 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja Sophie doet ook altijd alsof ze noooooooooit eten krijgt als wij eten hebben of bij het aanrecht staan. Rare kat.
Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:31 schreef Kally het volgende:
Over katten niet op tafel, zeker niet als ik eet. Maar ze zijn de hele dag in mijn woonkamer overdag dus ze liggen er wel op. Ook blijven ze bietsen, niet aan de tafel maar als ik richting keuken ga staan ze er alle vier meteen bij, al heb ik ze nog nooit iets gegeven buiten hun eigen voer/snoepjes. Vooral Pika is een hongerige dame, die zijn we nu dagelijks aan het bijbrengen, niet op tafel tijdens het eten, zij is de enige die het wel probeert
Nee, no way dat je hierom boos kunt worden.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te wordenVerfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing
oorbellen, etc, etc..
En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?
De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje
Die van mij... Ik snap ze nog steeds niet. Wij hebben een kattenluik. Die beesten weten dondersgoed hoe dat dat ding werkt. Tenminste, soms. En soms ook niet. En dan weer wel maar dan zou het niet moeten...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:33 schreef Little_Dolls het volgende:
En ze heeft nog altijd niet gesnapt dat ze met haar kopje tegen dat luikje moet duwen om erdoor te geraken...![]()
![]()
Ach, het hadden ook vogels, kikkers en muizen kunnen zijn...quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:46 schreef senesta het volgende:
Dodge wil tegenwoordig alles naar me toe brengen wat hij vind. Dat deed hij al maar het lijkt steeds maar erger te wordenVerfkwasten, enveloppen, kranten, kattensnoepjes, de dromenvanger die voor mijn dochters raam hing
oorbellen, etc, etc..
En hij legt het aan mijn voeten om me vervolgens al puuuurrrrend trots en knipogend aan te kijken.. dan kun je toch niet boos worden?
De buit van vanavond aan mijn voeten nu is een paar sokken van dochterlief, een penseel, een zakje kattensnoepjes en een winkelbonnetje
Bij dezequote:Op woensdag 24 oktober 2012 07:20 schreef Kally het volgende:
[..]
Bij mij 1 poot, ik wil die 2 poten wel zien![]()
Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ga dus echt nooit meer kattenspeeltjes kopenwaar ze nu mee speelt: dode takjes die ze zelf uit de plant trekt en uren mee de kamer rond sjouwt, neerlegt, aanvalt en met d'r pootjes de kamer de hele kamer doorschuift!
Dit doet ze nu ook met twee losgekomen plakplintjes, maar ze krijgt het met beide constant voor elkaar om ze onder de deuren te schuiven en dan ook precies de deuren van de plekken waar ze niet mag komenkomt ze bij ons aan miauwen en moeten we het weer voor d'r pakken en dan begint t weer van voor af aan.
Sowieso is ze gefascineerd door dat onder deuren schuif idee, rent ze iedere keer maar de andere kant van de deur enzo
Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.quote:Op maandag 29 oktober 2012 05:26 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Ik ga je niet vertellen dat ik de oplossing ken.... maar bij mij pakt het wel toevallig goed uit.
Mijn katertje zit op de tafel en op het aanrecht.. niet vaak, maar gewoon als het hem goed uitkomt.
En hoewel ik hem heb opgevoed als een lekkere deugniet... is hij nog steeds wel benieuwd naar mijn eten (en zijn eigen eten, dat nog geserveerd moet worden)... maar hij ruikt er slechts aan, en waagt het niet mijn eten naar binnen te werken... tenzij het bord bijna leeg is.
En ik besef me dat het slechts een theorie is...maar volgens mij is een baasje die wat meer vrijheden toe laat aan de kat, maar tegelijkertijd een echte leider is... vaak beter af.
Als kind heb ik vele katten meegemaakt tot dat ik volwassen werd... Maar nu heb ik eindelijk zelf een katertje voor mezelf. En ik wilde dit katertje opvoeden als zo ondeugend mogelijk. Maar in plaats van dat was mijn katertje naar mij toe juist de perfecte katertje geworden.
Meneer hangt niet aan mijn broek bij het bijvullen van zijn eten of melk... sterker nog; hij komt soms weliswaar heel even op het aanrecht om te ruiken welk avondeten hij krijgt... maar als hij het eenmaal geroken heeft.... dan heeft hij alle geduld en rust op de grond om te wachten.
En ja, hij mag ook op de tafel in de woonkamer komen...maar ook dat is weinig meer dan een rustplaats... en laat ik mijn eten daar even liggen... dan komt hij hier amper in de buurt zolang het bordje niet al twee uur nagenoeg leeg is gegeten.
Ik probeerde een soort van rebelse kat met vele streken op te voeden... en ik eindigde met een kat (weliswaar met streken naar andere katten en honden)... maar qua tafelmanieren tot een van de braafste katertjes van het Westelijk halfrond.
Goed, meneer ik wat minder aaibaar... tenzij hij het zelf aangeeft (dan springt hij op mijn schouders... en dan kan ik niets fout bij hem doen). Meneer geeft gewoon zelf aan wanneer ik hem mag aaien... Maar hij snapt tegelijkertijd ook wanneer hij te veel is. Hij pakt niet wat voor mij is... en hij verwacht hetzelfde van mij.
Hoeveel beter kun je met jouw kater op elkaar ingespeeld zijn in de realiteit? De eerste stap is jouw kat of poes goed te leren kennen en zijn of haar bewegingen of geluiden te leren kennen.
Wie een poes of kater kan lezen, heeft een enorme voorsprong. En begin hier zo vroeg als mogelijk mee... en besef dat een kater niet hetzelfde is als een hond... maar dat sommige katers zich wel kunnen gedragen als een hond...
Geweldigquote:
Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ookquote:Op vrijdag 2 november 2012 04:35 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.
Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."
En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:59 schreef Kally het volgende:
[..]
Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten
Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.
Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel
Ahhh, een kat met licht loensende ogen, daar zeg je nog moeilijker nee tegen. Haha, dat heb ik al bij vrouwen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef Kally het volgende:
[..]
Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook
Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis
Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen![]()
Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht
[ afbeelding ]
Sjimmie is mooiquote:Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie
[ afbeelding ]
Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zittenAlleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht!
Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open
Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh
![]()
Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open!Het was baasje!
En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen
En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje
Mauwpoesjequote:Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie
[ afbeelding ]
Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zittenAlleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht!
Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open
Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh
![]()
Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open!Het was baasje!
En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen
En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjors de levensgenieter
Hoi!Ik ben Sjors, het broertje van Sjimmie, en weet je wat ik leuk vind? Mijn baasje heeft zo'n groot ding, ik hoor hem wel eens kompjoeter ofzo tegen dat ding zeggen, maar dan zit ie dus achter een tafel, daar staat een scherm op, en ik zie baasje dan altijd heel intensief daar mee bezig zijn. Volgens mij zit ie dan spelletjes te spelen. Telkens als ik dat zie denk ik
, want ja, wij zijn toch ook leuk om mee te spelen?
Daarom ga ik dan altijd voor hem liggen, soms ook op dat ding met al die knopjes, dan zie je allemaal rare dingen op dat scherm gebeuren. Maar volgens mij vind baasje dat niet zo leuk, want ik zie hem dan altijd zo raar kijkenMaar dan draai ik me gewoon op mijn rug, en steek ik mijn pootjes naar hem uit, dan kan ie lekker met me knuffelen, en dan is het weer goed!
![]()
Ik denk niet dat ze dat onderscheid kan maken, het is gewoon een deur die open gaat en waar ze door naar buiten mag of in ieder geval kàn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren.
ik rammel met de sleutels als ze mag, anders pak ik ze gewoon; dat snapt ze welquote:Op vrijdag 16 november 2012 20:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
Ja dat ken ik ook van hier, als ze uit een kamer moeten blijven dan zijn ze ineens heel snel.quote:Op maandag 19 november 2012 21:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Wat dan weer mooi is, als ze mag blijft ze rustig in de deuropening staan en doet ze alles op d'r gemakje. Terwijl als ze ontglipt ze binnen 3 tellen aan de andere kant van de gang isdus ergens heeft ze t dondersgoed door
Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.quote:
gezien mijn ervaringen met niet eten van de kat wil ik hem wel voor de zekerheid delen: is er wel bloed onderzocht? die van mij had ook honger en draaide zich ook om voor de etensbak en wpu dan niet eten. dat bleek een alvleesklierontsteking te zijn. omdat ze ontstekingswaarden in bloed ook kunnen zien is dat misschien een idee mocht hij nog niet genoeg eten.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.
Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnenIk denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).
Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
Fijn dat de koorts iets gezakt is! En fijn dat hij vannacht weer gegeten heeft.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Gisteravond weer naar de dierenarts, hij had gisteren niet gegeten. Maar hij had wel honger, want hij dook wel gelijk op het eten maar trok daarna z'n neus op. De koorts was wel iets gezakt, maar hij heeft nog een te hoge temperatuur. Maar waarschijnlijk is het een keel ontsteking. En dan is eten niet leuk want slikken doet zeer... Dus weer andere antibiotica en maar even bijvoeren met dat vloeibare spul als hij niet zelf eet.
Maar vannacht heeft hij echt wel iets gegeten dus laten we hopen dat het zo doorgaat. En dat stomme beest heeft z'n lekkere zachte eten laten liggen en is aan z'n brokjes begonnenIk denk dat ik bij de buren eens een handjevol kittenbrokjes ga vragen (die hebben een paar weken geleden een kitten gevonden en liefdevol opgenomen).
Het schiet natuurlijk niet op dat al het eten wat op de grond staat of ligt gelijk opgeschokt wordt door die andere kut kat van ons die op dieet is vanwege een lichte vorm van arthritis...
Beetje water over de brokjes misschien? Is het wat zachter en blijkbaar vind hij ze wel lekker.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 november 2012 19:35 schreef asfalthooligan het volgende:
Wij hebben de honden geleerd bij een klein huisdier is babytje heel voorzichtig.
Vanmiddag de honden boven blaffen overstuur enz.
En ze hielden niet op (ik was beneden bezig).
Ik denk verdorie hou eens op ,dus naar boven zit kleine dopey buiten in een hoekje naast de voordeur heel zielig vn help ,en de honden stuiteren en gek doen en kwispelend op me af zo van we beschermen het babytje en ze mag nog niet naar buiten en houden haar daarom even tegen .
Vond dit zo mooi om te zien dat de honden de kleine kittens zo beschermen
Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:59 schreef Sweetpea8472 het volgende:
vandaag weer naar de dierenarts, maar nu om hem op te laten nemen. hij wil gewoon niet gaan eten... 4 brokjes op een dag is echt niet voldoende!
het lijkt een vorm van niesziekte te zijn, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken, alleen de koorts... Dus geen vies neusje, geen niesen, geen hoesten, geen tranende ogen... Daarom vandaag een bloedonderzoek...quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:04 schreef senesta het volgende:
[..]
Oh wat erg, het is een drama he als ze niet willen eten. Ik heb het hier met ET gehad die waarschijnlijk een vorm van niesziekte had. Vies neusje en keelontsteking en gewoon weigeren te eten en drinken. Ik hoop dat ze hem bij de DA weer op kunnen lappen. Als ze hem wat voeding toe kunnen dienen dan gaat hij zich misschien weer wat beter voelen en zelf eten.
Goed dat je weer heen gaat en ik ga voor jullie duimen, sterkte!
Het zal wel iets vriendelijker zijn voor die andere kat... De ene op dieet, de andere met allerlei lekkere dingetjes proberen aan het eten te krijg is niet echt eerlijk voor degene die niet mag maar wel wil eten...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |