Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ookquote:Op vrijdag 2 november 2012 04:35 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen... katten maken hun eigen keuzes betreft waarmee ze spelen.
Ik had ook een stel nepmuizen, balletjes etc al dan niet met belletjes gekocht.... daar keek meneer niet (tot zelden) naar om.
Maar een prop zilverpapier dat soepel over het laminaat schoot... dat was geweldig.
Het laatste speelgoed (dat ik tijdens het EK) bij een pak Felix brokjes kreeg was een hengeltje met een balletje eraan. En ook dat vindt meneer nog steeds geweldig (ondanks dat hij al 3 jaar is).... of misschien erg irritant... maar het houdt hem tenminste bezig.
Maar wat mijn katertje eigenlijk het liefste wil? Spelen met mij. Dat ik hem ga besluipen en hij mij.
Hij verrast me dan door op mijn rug te springen en er direct weer vanaf... dan heeft hij gewonnen.
Het is bijna alsof hij de spelregels heeft bedacht... en misschien heeft hij dat ook wel, en heb ik alleen zijn spelregels begrepen. In elk geval valt hij mij dan aan met ingetrokken nagels, snel eventjes op mijn rug zitten, en dan direct verder rennen om een nieuwe schuilplaats te vinden. Onder het motto van "dit spel is nog niet over."
En op het moment dat voor hem het spel over is, dan let hij niet meer op mij... dan begint hij demonstratief zichzelf helemaal schoonmaken... zwaait zijn staart niet meer, zijn de grote ogen verdwenen. Ik zou geen andere katertje willen... het is alsof we elkaar volledig aanvoelen.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:59 schreef Kally het volgende:
[..]
Het gaat inmiddels heel goed, we zaten laatst te eten, toen mevrouwtje op tafel sprong en ze is zo snel, ze ruikt niet maar graait meteen, dus wilde er met een hele spaklap vandoor gaan. Ik heb haar beet gepakt, voor mijn neus gehouden, tikje met een vinger op haar kopje gegeven en duidelijk gezegd (alsof dat zou helpen) dat mag niet,(ze was echt klein nog toen ze hier kwam en ziet mij wel als haar moeder denk ik soms), maar sinds die keer doet ze het niet meer.
Ze miauwt vreselijk als ik de keuken in ga, maar ze komt uit een nestje van 6 dus ja dat was duwen voor je eten
Ze ziet ook dat de andere katten het niet doen dat scheelt uiteraard ook.
Als ik iets eet op de bank, moet ik haar wel nog 3 x wegduwen, maar dan heeft ze het ook door, dus we komen er wel
Ahhh, een kat met licht loensende ogen, daar zeg je nog moeilijker nee tegen. Haha, dat heb ik al bij vrouwen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 13:04 schreef Kally het volgende:
[..]
Heerlijk he? Zij bepalen hoe of wat, zo hoort het ook
Pikapoes is wel echt mijn poezel, ze komt zelfs al als ik haar naam roep ze is nu 11 weken. Ze ligt het liefst dicht bij me in de buurt en volgt me door het hele huis
Ze wordt met de dag ondeugender, speelt met alles wat maar voorhanden is, ook dingen die dus niet mogen![]()
Maar dan kijkt ze me weer aan met haar licht loenzende ogen en dan ben ik weer verkocht
[ afbeelding ]
Sjimmie is mooiquote:Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie
[ afbeelding ]
Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zittenAlleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht!
Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open
Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh
![]()
Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open!Het was baasje!
En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen
En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje
Mauwpoesjequote:Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef Kper_Norci het volgende:
De avonturen van Sjimmie
[ afbeelding ]
Mijn baasje was gisteren allemaal van die rare dingen die hij over zijn lichaam aan doet in de kast aan het hangen, dus toen dacht ik, ik ga stiekem in de kast zittenAlleen toen baasje klaar was, deed ie de kast dicht!
Ik dacht dat ie me plaagde en me er na een paar minuten wel uit zou halen, maar de kast ging niet open
Toen ben ik maar gaan slapen. Maar toen ik weer wakker werd, zat ik nog steeds in een donkere kast. Ik wilde eruit, dus ben ik maar aan de kastdeur gaan krabben. D'r zat ook een rubberen strook, die heb ik tot zover als ik er bij kon los gekrabt, lekker puh
![]()
Maar in de avond, toen het donker was, ging ineens het licht aan, en de kast open!Het was baasje!
En hij had me gemist, dus toen ging ie me zoeken! Toen kon ik eindelijk naar de kattenbak, en ook naar mijn eten, want ik had er wel honger van gekregen
En vandaag moet baasje mij extra veel knuffelen en aaien, want het was helemaal niet leuk zo lang in de kast te moeten zitten, beter opletten volgende keer baasje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:30 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Die krant moet helemaal in de bus maar niet half eruit !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjors de levensgenieter
Hoi!Ik ben Sjors, het broertje van Sjimmie, en weet je wat ik leuk vind? Mijn baasje heeft zo'n groot ding, ik hoor hem wel eens kompjoeter ofzo tegen dat ding zeggen, maar dan zit ie dus achter een tafel, daar staat een scherm op, en ik zie baasje dan altijd heel intensief daar mee bezig zijn. Volgens mij zit ie dan spelletjes te spelen. Telkens als ik dat zie denk ik
, want ja, wij zijn toch ook leuk om mee te spelen?
Daarom ga ik dan altijd voor hem liggen, soms ook op dat ding met al die knopjes, dan zie je allemaal rare dingen op dat scherm gebeuren. Maar volgens mij vind baasje dat niet zo leuk, want ik zie hem dan altijd zo raar kijkenMaar dan draai ik me gewoon op mijn rug, en steek ik mijn pootjes naar hem uit, dan kan ie lekker met me knuffelen, en dan is het weer goed!
![]()
Ik denk niet dat ze dat onderscheid kan maken, het is gewoon een deur die open gaat en waar ze door naar buiten mag of in ieder geval kàn.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:03 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vraag me even af of t voor haar duidelijk is wanneer ze wel of niet naar de gang mag. Met naar buiten gaan snap ik het dan nog wel, maar met naar binnen komen moet ze t gewoon niet zo associëren.
ik rammel met de sleutels als ze mag, anders pak ik ze gewoon; dat snapt ze welquote:Op vrijdag 16 november 2012 20:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja denk het ook, maar dr straffen heeft dan dus niet veel zin of wel. Want denkt niet dat zij het verschil merkt tussen wanneer ze van mij mag (alhoewel ik haar dan naar de deur roep enzo) en wanneer ze niet mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |