abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118198254
Niet sinds ik mijn telefoon in maart liet vallen. :(

Wel 2 oude foto's die op deze bejaarde laptop rondzwerven.

2 boze foto's, terwijl meneertje echt nooit, maar dan ook nooit boos kijkt. :{
pi_118198269
Hij lijkt daar trouwens rood, maar hij is eigenlijk beeeeeeige. :Y
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:09:20 #53
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198299
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:07 schreef mootie het volgende:
Niet sinds ik mijn telefoon in maart liet vallen. :(

Wel 2 oude foto's die op deze bejaarde laptop rondzwerven.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

2 boze foto's, terwijl meneertje echt nooit, maar dan ook nooit boos kijkt. :{
Ze zijn mooiiiii O+
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:10:26 #54
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198317
Ze kijken niet boos, maar meer van waarom maak je een foto, doet Kruimel ook bij mij _O-
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_118198351
Ik mis het echt om foto's van ze te maken. Maar op de een of andere manier krijg je die schattige uitdrukkingen nooit te pakken.
Moby heeft bijv. echt een 'net-wakker-hoofd', dan is hij echt om op te vreten. *;
pi_118198363
En ik wil je kitten. :(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:13:30 #57
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118198386
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:12 schreef mootie het volgende:
En ik wil je kitten. :(
Ze blert _O-

Als ik de keuken in ga, gaat ze piepen, aan 1 stuk door, veelvraat O+
pi_118198456
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:13 schreef Kally het volgende:

[..]

Ze blert _O-

Als ik de keuken in ga, gaat ze piepen, aan 1 stuk door, veelvraat O+
Mamaaaaaaaaaaaaa, eteeeeeeeeeeeeen!
Zo doet Daan ook, staat de hele dag naast me te bleren. En ze kan voor geen meter aangeven wat ze wil.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 01:45:38 #59
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118199038
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 01:17 schreef mootie het volgende:

[..]

Mamaaaaaaaaaaaaa, eteeeeeeeeeeeeen!
Zo doet Daan ook, staat de hele dag naast me te bleren. En ze kan voor geen meter aangeven wat ze wil.
_O- O+
pi_118202345
Doeraq blert niet die gaat een half uur tot een uur voor het etenstijd is op de krabpaal zitten en kijkt je vervolgens net zolang aan tot je eten geeft wat dus lang kan duren (5 uur is 5 uur en geen half 5/ 4uur).
Banjer doet sinds kort met hem mee zodat er nu twee katten zijn die me aanstaren, gelukkig is banjer vlug afgeleid dus die doet tussendoor ook kattenkwaad uithalen maar komt ook weer regelmatig terug naar de paal ;(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:49:17 #61
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202507
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:39 schreef Sorella het volgende:
Doeraq blert niet die gaat een half uur tot een uur voor het etenstijd is op de krabpaal zitten en kijkt je vervolgens net zolang aan tot je eten geeft wat dus lang kan duren (5 uur is 5 uur en geen half 5/ 4uur).
Banjer doet sinds kort met hem mee zodat er nu twee katten zijn die me aanstaren, gelukkig is banjer vlug afgeleid dus die doet tussendoor ook kattenkwaad uithalen maar komt ook weer regelmatig terug naar de paal ;(
_O-

Geweldige beesten zijn het toch O+
pi_118202563
quote:
99s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:49 schreef Kally het volgende:

[..]

_O-

Geweldige beesten zijn het toch O+
Ik wordt er een beetje kriebelig van als ik een half uur lang aangestaard word, je voelt ze gewoon kijken ;(
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:51:53 #63
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202565
Wat ik helemaal geweldig vindt is dat Lynxie bijvoorbeeld over die schouw loopt (zie foto Zorro) dan ligt daar een poppetje van zoonlief. Die krijgt een knal, dat ligt dan op de grond en dan vervolgens er raar naar kijken, nou dat lag net nog hier boven, mij aankijken snap jij dat nou? En dat 5 minuten, niet begrijpend dat het "ineens" op de grond ligt :D
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:52:25 #64
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118202583
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

Ik wordt er een beetje kriebelig van als ik een half uur lang aangestaard word, je voelt ze gewoon kijken ;(
Ja dat snap ik :D
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:23:17 #65
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_118208789
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:51 schreef Sorella het volgende:

[..]

Inderdaad. Soms ben ik tv aan het kijken en dan voel ik dat de kat me aanstaart. Kijk ik naar de kat, zit ze me boos aan te staren. :{

Mijn kat maakt soms nogal lawaai als ze zichzelf wast. Echt van die scheetgeluiden komen er dan. :')
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_118215738
Sophie kan ook de hele tijd bij of voor t aanrecht gaan zitten, ook tijdens de afwas :')
Maar net ging ze bij mijn benen liggen en zo alles volgen wat mijn vriend deed bij het aanrecht.

Op t moment dat ik dit typ krijgen mijn vingers een uitgebreide wasbeurt. Zewas nml net klaar met zichzelf O+

Wat een gelukkig gevoel kan je van zo'n beestje krijgen zeg O+
pi_118220773
Wat leuk om al die verhalen te lezen van ondeugende katten. Katten zijn zo leuk. Ik heb er vier.
Sammy en Billy, overgenomen van iemand van dit forum toen ze 1 waren. Nu zijn ze drie. Eergisteren zijn ze naar de dierenarts geweest voor hun inenting. En het was weer een veldslag. Vorig jaar is Sammy de dierenarts naar zijn gezicht gesprongen. Dit jaar ging hij er alleen vandoor in de praktijk en probeerde hij heel agressief los te komen. De dierenarts had wijselijk handschoenen aangetrokken.
Maar Sammy is verder een lieverd. Superslim. Kan dichte deuren openmaken, kastjes, snoepjes, de koelkast en kan ook aporteren.

En zijn broerje Billy. Heerlijke knuffelige sul. Heeft een paar keer per dag zijn gekke dolle minuutjes. is gek op kastjes en verstoppen. Is verantwoordelijk voor het slopen van mijn vaders keukenplafond _O- Ook gek op planten en bloemen. Deze heb ik dus niet in huis :P

Ik zorg ook voor opvangkittens voor het dierenasiel. En van mijn eerste nestje heb ik Abeltje weer opgehaald uit het asiel Hij was de enige die niet geadopteerd was en hij was echt een kitten waar ik aan gehecht was en nog steeds ben. Nu is het echt een heerlijk knuffelig ventje. Dat was hij al toen hij vier weken was. Hij was de eerste van het nest die begon te knorren en echt wilde knuffelen. Hij is voor de rest ook heel druk zoals kittens zijn. Klimt op het aanrecht, gooit dingen van tafel en de vensterbank. Vak\lt het douchegordijn aan. Verstopt zich in de schone was dat op stapeltjes ligt, maar nadat hij bezig is geweest een bende is natuurlijk.

Abel

Brutus

Abel en Brutus

Brutus is een kitten wat mijn vader op een boerderij heeft gevonden. We dachten eerst dat het een mannetje was daarom de naam Brutus. Maar ze is een vrouwtje :P En ook superdruk. Toen ze jonger was was het echt een adhd kat. Nu is ze wel rustiger want ze kan met Abeltje spelen.

Brutus toen ze acht weken was

Sammy en Brutus

Billy

Sammy ettert met zijn nieuwe waterbak

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_118221354
Ik had toevallig net jouw opvangtopic gelezen en was toen ik Abel ineens weer voorbij zag komen bij je foto's echt blij verrast O+
pi_118237440
Banjer ging er gisterenavond vandoor met een linzengehakt broodje en afgeven wou meneer niet, die dook ermee onder de kast.
pi_118245406
Sophie vond het vanochtend wel weer genoeg dat alleen liggen, dus ze moest en zou op mij gaan liggen. Meestal laat ik dan een arm buiten de dekens waar ze op kan liggen Maar ze vond nu toch mijn hals/schouder/borstkas interessanter. Heb d'r toch maar verplaatst want dat ligt natuurlijk voor geen meter :D
pi_118283792
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 21:56 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hahaha briljant _O-

Ik zal als ik op bed water wil drinken voortaan met flesjes moeten werken ben ik bang :') zet ff een glas water op nachtkastje neer gaat mevrouw meteen lebberen als ik ff niet oplet. Heb haar maar d'r gang laten gaan omdat ik vind dat ze niet heel veel drinkt, maar volgende keer toch wat strenger zijn.

Op mijn nachtkastje moet ik geen glazen of bekers hebben. Niet omdat de kat eruit drinkt, maar omdat hij vindt dat die dingen op de grond horen te liggen.

Hij gaat op m'n nachtkastje zitten (niet alleen m'n nachtkastje, ook mijn bureau is een goed plekje). Kijkt naar dat glas/beker/fles/iets anders wat mooi op dat nachtkastje staat. En dat moet er dus af. En dan kijken hoe dat naar de grond valt. Op mijn bureau is het natuurlijk leuker, want dat is hoger en er ligt laminaat onder ipv vloerbedekking.

Wat ik absoluut helemaal nooit onbeheerd op m'n bureau moet zetten is een chocolade melk beker. (Een echte, die van de enige echte chocomelk). Hij ziet die beker (en weet niet eens of er wat in zit) en hij wordt gek... Je pakt die beker maar uit de kast en hij komt er al aan! Hij is helemaal gek van chocolade melk. (en natuurlijk krijgt hij altijd die laatste paar druppeltjes in die beker, het is zo leuk om die kat te zien terwijl hij z'n kop in dat gat probeert te douwen en als dat niet lukt, dan maar z'n pootje erin om die af te likken :P)

(en over lactose intolerant, hij drinkt toch wel melk, die haalt hij bij de overbuurman als die z'n koeien aan het melken is. Schijnen dan altijd een paar katten tevoorschijn te komen waaronder die van ons :P)
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:43:17 #72
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118292370
Zaterdagnacht: ik smolt helemaal toen ik het zag <3 sorry voor de kwaliteit van de foto ;p heb hem snel met mijn telefoon gemaakt voor ze het door hadden.

Ze lagen helemaal in elkaar verstrengeld te slapen
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_118292415
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:43 schreef LPFAN het volgende:
Zaterdagnacht: ik smolt helemaal toen ik het zag <3 sorry voor de kwaliteit van de foto ;p heb hem snel met mijn telefoon gemaakt voor ze het door hadden.

[ afbeelding ]

Ze lagen helemaal in elkaar verstrengeld te slapen
Geweldig is dat! Daar kan ik zo een half uur naar zitten kijken. :@
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:47:47 #74
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118292522
Jah ik ook!
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:26:32 #75
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118297710
Bij Loes valt geen greintje agressie te bespeuren, behalve als ze slaapt. Soms legt ze haar pootje in mijn handpalm en als ze dan gaat dromen voel je die spastische beweginkjes. Dat is minder onschuldig dan het lijkt, want in haar slaap kan ze zomaar haar nagels uit slaan en dan krijg je dit:

:P
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_118298698
Hebben jullie soms ook dat je baalt dat je te laat bent met je kat betrappen op iets stouts? Dit met reden dat je het dan dus niet kan corrigeren. Niet dat ik Sophie nu zo perse wil straffen, maar bijv als ze op het aanrecht gaat (dit doet ze natuurlijk alleen als wij in bed liggen) en ik dan dus zsm van de slaapkamer naar woonkamer/keuken ga, is ze vaak allang en breed van het aanrecht af. Ze weet dus dondersgoed dat ze het niet mag. Maar zolang ik haar niet op heterdaad betrap kan ik het ook niet bestraffen en dus ook niet afleren. :N
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:45:54 #77
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118298835
Je zal altijd te laat zijn bij het betrappen hahaha. Behalve bij mijn Loes, die is zo opgewonden als ze iets stouts wil gaan doen of aan het doen is, dat ze heel hard gaat miauwen :') Harry pakt dat stukken slimmer aan, net zoals jouw Sophie zeg maar.
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:48:30 #78
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_118299026
ik was aan het werk in de winkel, donderdag, toen ik mijn collega opeens een kat zag aaien die op z´n dooie gemakkie de winkel in was gelopen!
heel gezellig aan het knuffelen geslagen en kwam ook bij mij even hoi zeggen.

Meneer schrok ergens van en in plaats van naar buiten rende hij gelijk de trap op. Ik heb vervolgens twee verdiepingen uitgekamd alvorens ik hem uit de badkamer op de ( vrij donkere :P ) zolder kon plukken.

vervolgens nog vijf minuten uitgebreid geknuffeld en hem weer buiten neergezet.
En terwijl ik meneer nakijk zie ik hem zo weer een andere winkel in glippen! <3
  maandag 22 oktober 2012 @ 20:50:53 #79
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118299179
Beetje loverboy gedrag dit... Maar die kat redt t wel verder denk ik :D
pi_118306448
Ik heb wel een spannend verhaal over mijn kater Marijntje

Wij hebben buiten een oude kas staan, met hier en daar een paar missende glazen platen die stuk zijn gegaan. Nogal een gammel ding. Op een dag liep ik buiten en hoorde ik Marijntje ineens keihard miauwen om mijn aandacht. Hij kwam op me af gerent en ik zag dat er allemaal bloed aan zijn achterpootje zat! Ik zag hem van de kas af springen en toen ik later keek was hij inderdaad door een gammele glazen plaat gezakt met zijn voetje :'( Hij had een slagader geraakt, aan de voorkant van dat hak-gewricht aan de achterpoot. Het stopte dus ook niet met bloeden...
Ik was helemaal alleen thuis, ik heb geen rijbewijs en de dierenarts is niet op fietsafstand. Maar er moest sowieso direct gehandeld worden, dus ik heb het helemaal zelf moeten oplossen en dat heb ik meteen gedaan. Kat mee naar binnen, verbandtape, pleisters, gaasjes gepakt en aan de slag dan maar :{
Gek genoeg ging het echt heel goed en bleef hij ook perfect stilzitten alsof ie het wist. Achteraf gezien ben ik écht een bikkel geweest en heb ik het nog netjes gedaan ook. Het stopte met bloeden en Marijntje toonde me zijn eeuwige onvoorwaardelijke liefde door me keiharde kopstoten te geven (dat doet ie altijd hoor).
Toen we later met hem naar de dierenarts zijn gegaan zei die ook dat ik het heel goed had gedaan. Er hoefde verder ook eigenlijk niks gedaan te worden, aangezien het maar het klein wondje was en het met een goed verbandje prima zou helen. Aangezien het een slagader was was het natuurlijk ook al goed schoongespoeld. Dierenarts had voor alle zekerheid het wondje gecheckt en opnieuw verbonden, en gelukkig vond ie het niet nodig om allerlei extra kosten in rekening te brengen. We zijn daar gewoon zo weer vertrokken. We moesten hem alleen wel binnenhouden natuurlijk en we kregen zo'n lampenkapje mee. Gelukkig bleek die niet eens echt nodig aangezien hij er maar nauwelijks aanzat. Ik had ook vrij hardnekkig verbandtape gebruikt wat je niet zomaar los likt :')

We hebben die dag ook gelijk wat aan het dak van die kas gedaan, nu is het veilig.

[ Bericht 1% gewijzigd door pasopikbijt op 22-10-2012 22:53:12 ]
pi_118307429
Mooi dat het goed afgelopen is en dapper gehandeld hoor :o
Het is echt een mooi beestje O+

Sophie heeft hier weer haar dolle vijf minuten. Wordt alleen iedere keer afgewisseld met uitbundig krabben met dr achterpoot bij dr oor omdat ze blijkbaar jeuk aan d'r oortje heeft. Ze schudt d'r hoofd soms ook helemaal. Had net ff gekeken maar zag zo niks zitten in d'r oor. Misschien kwam het door de veren waar ik net met haar mee aan t spelen was.

Ook kwamen we laatst een keer thuis en zat ze in de gang en was de deur naar woonkamer dicht. Wss dichtgegaan toen wij de voordeur open deden. Nu hebben we dus een wigje liggen ter bescherming maar die gooit ze er nu de hele tijd tussen uit. Stomme kat dat t is |:(
pi_118308576
Volgens mij verveel jij je geen moment met die Sophie van je :D

Marijntje is vooral mijn beste maatje in de hele wereld O+ Hij is in hetzelfde huis in dezelfde kamer geboren als ik :7 (oeps-nestje van 7 jaar geleden) Hij loopt altijd achter me aan, komt altijd languit gestrekt tegen me aan staan om knuffels te halen, kan uren op mijn schoot liggen slapen en houdt er vooral van om me lastig te vallen als ik computer O+ Als ik op bed zit met de laptop komt ie op mijn handen liggen met zn dikke buik, als ik aan het bureau zit spring ie op de rugleuning van de stoel om me natte kopjes tegen mn wang aan te geven. Zelfs iedere keer als ik rijles heb komt ie me uitzwaaien en wil die altijd in de auto springen. En altijd als ik thuiskom zit ie op de auto van mijn moeder op me te wachten.
Ohja, en als ik een week weg ben loopt ie heel zielig te miauwen en kan ook niemand anders hem gelukkig maken...

Poeh poeh, heel verhaal. Maar, ja. Het is een kat die zo afhankelijk is als een hond zegmaar.
pi_118309307
Leuk is dat O+

Dat is echt een kattending of niet, voor spullen of op je gaan liggen zodat je niks meer kunt behalve aandacht geven. Sophie heeft er een handje van om voor mijn iPad te gaan liggen als ik hem gekanteld heb staan :D
Verveel me inderdaad geen moment met haar maar dat ik er ook zoveel over post is wss vooral nieuwigheid. Sophie is mijn eerste kat en ook mijn eerste echte huisdier :) en ook al hebben we d'r nu pas drie weken, zou echt niet meer zonder kunnen O+

Ze lijkt ook wat meer de voorkeur aan mij te geven ipv mijn vriend. Snachts slaapt ze meestal tussen zijn benen, maar als ze dan echt bij je wilt liggen komt ze altijd bij mij. Ook overdag kruipt ze vaak bij mij op schoot. Ook als we beide thuis zijn. Misschien toch omdat ik de eerste ben geweest die een volledige dag met d'r thuis ben geweest. Alhoewel mijn vriend bij d'r is geweest toen we d'r uit de opvang gehaald hadden. Toen moest ik werken. Naja geen idee hoe t komt maar ik vind t stiekem wel leuk O-) alhoewel t soms ook sneu is voor vriendlief dat ze hem voorbij loopt en dan wel bij mij komt liggen :P
pi_118309675
Katten hebben echt voorkeur voor mensen. Dus als fietje liever bij jou ligt ......... ;)
pi_118310827
Ja, jij kent vriendlief ook, dus dan kan je die kat wel begrijpen ;)
pi_118310926
Hier hebben de poezels van plek gewisseld. Snoesel bij DK en Mina bij mij :D
pi_118311122
Veranderen jullie katten ook om de paar weken/maanden van lievelingsplekje?
De ene maand het poezenkussen, daarna de bank, even een weekje op de poef etc.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:07:59 #88
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118311224
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef mootie het volgende:
Nee eigenlijk totaal niet, de eerst nacht dat ik harry had ging ie tegen mijn buik liggen en doet dat nog steeds, en Loes ligt al vanaf de eerste nacht hier tegen mijn borst. Soms liggen ze er samen, soms wisselen ze, vaak wordt er geworsteld maar de uitkomst blijft altijd hetzelfde eigenlijk; har buik, loes borst :P

Verder liggen ze op mijn bed voornamelijk, onderbroken door een knuffelsessie. Als je op de link in mijn onderschrift klikt kan je ze volop in actie zien :P
pi_118311225
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:05 schreef mootie het volgende:
Wel van bank.... En ze liggen ook wel af en toe op de krabpalen, maar de banken rouleren.
pi_118311290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:07 schreef tonja het volgende:

[..]

Nee eigenlijk totaal niet, de eerst nacht dat ik harry had ging ie tegen mijn buik liggen en doet dat nog steeds, en Loes ligt al vanaf de eerste nacht hier tegen mijn borst. Soms liggen ze er samen, soms wisselen ze, vaak wordt er geworsteld maar de uitkomst blijft altijd hetzelfde eigenlijk; har buik, loes borst :P
's Nachts is het wel altijd bedtijd. Moby ligt altijd bij mijn vriend. Daan meestal tegen Moby aan. Maar overdag wisselen ze echt regelmatig van lievelingsplek.
pi_118311360
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 00:08 schreef Laysa het volgende:

[..]

Wel van bank.... En ze liggen ook wel af en toe op de krabpalen, maar de banken rouleren.
Normaal is de bank alleen leuk als er iemand bij is. Chillen op de leuning.
Maar sinds een week is het ineens Moby's hangplek, de poef was de vorige plek. En ik maar die kloteharen van de bank halen. :(
pi_118323703
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2012 23:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ook kwamen we laatst een keer thuis en zat ze in de gang en was de deur naar woonkamer dicht. Wss dichtgegaan toen wij de voordeur open deden. Nu hebben we dus een wigje liggen ter bescherming maar die gooit ze er nu de hele tijd tussen uit. Stomme kat dat t is |:(
Over gesloten woonkamers... Onze woonkamer is gesloten als wij er niet zijn. Dus 's avonds alle katten eruit en deur dicht.

We zijn al een paar keer 's morgens beneden gekomen, douchen, katten eten geven, ontbijten, naar het werk en dan als we weer thuiskomen na een volle dag werken afvragen of we die Rooie wel gezien hebben vandaag... Zit hij weer in de woonkamer opgesloten sinds de avond daarvoor...
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:20:32 #93
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_118327908
Ik had een monstertje gekregen van een nieuw parfum, en probeerde dat even uit, Chi-Chi wou gelijk helemaal niet meer in mijn buurt zijn. Ik aaide haar en ze rende weg en heb haar de hele avond ook niet gezien. Videl kwam nog wel bij me.
pi_118332311
Hier wisselen ze ook om de zoveel tijd van slaapplek ;)
Ze hebben inderdaad ook voorkeur voor sommige mensen. Marijntje hoort écht bij mij en vond het eerst ook niet zo leuk dat mijn vriend bij ons kwam wonen. Ging die altijd een beetje zielig op een afstandje zitten en zodra vriendlief mij een kus of een knuffel gaf douwde Marijn zich er gelijk tussen :') zovan: IK WIL OOK LIEFDE! Maar gelukkig zijn ze wel maatjes geworden en ligt ie ook heel graag tussen ons in op de bank of op bed. Dan kan die niet zo goed kiezen bij wie die wil :*
De andere 3 katers hier in huis hebben een duidelijke voorkeur voor mijn vader. Hij is zo'n rustig typje die zich ook meestal niet echt raad weet met dieren, en dat vinden katten juist leuk. Ze komen dan lekker op zijn schoot liggen om te slapen, omdat ze weten dat hij ze gewoon eventjes een aai geeft en ze verder met rust laat.
Ik kan nooit stoppen met aaien en soms gaan ze dan een beetje beledigd weer weg omdat ze niet in de mood zijn :{w
pi_118333899
Oh zo herkenbaar, die vader. Hier exact hetzelfde. _O_

Ik wil ook altijd veel te veel aaien en knuffen.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:50:09 #96
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_118338063
Die van mij gaan gewoon liggen waar ze in in hebben, en dat wisselt nogal eens. Verder heeft Lynxie voorkeur voor mijn oudste zoon, dat zijn echt knuffelmaatjes, Lynxie gaat altijd op zijn borst liggen met zijn voorpootjes elk op een schouder, zo lief O+

Pika slaapt graag in mijn armen 's avonds maar dat komt omdat ze nog maar zo klein is denk ik, als die net zo zwaar wordt als de andere drie moet ik daar niet aan denken :D
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:24:32 #97
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_118350736
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 18:50 schreef Kally het volgende:

Pika slaapt graag in mijn armen 's avonds maar dat komt omdat ze nog maar zo klein is denk ik, als die net zo zwaar wordt als de andere drie moet ik daar niet aan denken :D
Ik denk niet dat Pika straks denkt van: "oh nu ben ik te zwaar om daar te liggen." :P

Over onderstaartse reinigingswerkzaamheden; Steken die van jullie 1 of 2 achterpoten omhoog tijdens de werkzaamheden? Har doet er 2 omhoog, dat ziet er zo raar uit.. :P
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:30:46 #98
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118361798
De naam is Poeshka

Karaktereigenschappen
- Eenkennig (loyaal noemt mijn bediende baasje dat).
- Ondeugend, vooral naar andere katten.
- IJdel, heel ijdel.

Hoe mijn katertje en ik elkaar leerden kennen.
Vier januari rond 10.00 uur 's morgens, het jaar 2009. Ik was net wakker geworden, mijn vriendin naast me en haar kinderen waren nog niet wakker. Het getrippel van kattenpootjes naar boven was onmiskenbaar. Ik verwachte Miemsie en Miss D (de poezen van mijn vriendin te zien), en Miss D kwam als eerste naar boven, en daar heel kort achteraan kwam een katertje van ongeveer vier maanden gedribbeld. Ik wenkte meneer, en ter plekke waren we voor elkaar gevallen.

Een klein uurtje later moest ik snel even naar de supermarkt. In tussentijd was mijn toenmalige vriendin wakker geworden en deed wat ze met alle andere onbekende katten deed, die door het kattenluikje waren binnengekomen... ze gooide hem er via de voordeur weer uit.
Mijn nieuw vriendje was niet voor een gat te vangen en stond binnen een halve minuut weer binnen via de achterdeur. Tot twee keer toe deed mijn vriendin deze poging tevergeefs, direct weer achterhaald door Poeshka's reactie om weer binnen te komen.

Ik was net terug van de supermarkt en hoorde haar verhaal aan en wist het toen helemaal zeker; deze poes (ik wist het geslacht nog niet) en ik; we horen bij elkaar.
Mijn vriendin was er niet echt blij mee, maar ach zij had 2 poezen...en aangezien ik toen alleen bij haar logeerde en ik de kat een maand later zou meenemen zodra zij weer gezond was... mocht Poeshka blijven.
Tegelijkertijd hebben we de dierenambulance doorgegeven dat er een katertje was komen aanlopen en als iemand hem miste, ze hem konden ophalen en nog een paar andere pogingen gedaan om de oorspronkelijke eigenaren te vinden die hem rond de jaarwisseling hebben gemist.
Maar ook een maand later had zich nog niemand gemeld... en toen ik weer terug naar mijn eigen woning ging, ging meneer met me mee. In tussentijd was het al heel snel duidelijk dat hij niet te veel van mijn vriendin en haar kinderen moest hebben. Te druk, of er mocht iets niet.... meneer vond dat hij bij mij hoorde en bij niemand anders.

Tegelijkertijd had Poeshka zich al onsterfelijk gemaakt door de bullie's (enkele buurtkatten die de poezen van mijn vriendin een zware tijd gaven) te enthousiast te begroeten dat deze in een diepe identiteitscrisis achterbleven en op de vlucht sloegen. Een rebel was geboren/ ontstaan.

Maar daarover later meer. *O*
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 02:46:33 #99
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_118361976
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:37 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Op mijn nachtkastje moet ik geen glazen of bekers hebben. Niet omdat de kat eruit drinkt, maar omdat hij vindt dat die dingen op de grond horen te liggen.

Hij gaat op m'n nachtkastje zitten (niet alleen m'n nachtkastje, ook mijn bureau is een goed plekje). Kijkt naar dat glas/beker/fles/iets anders wat mooi op dat nachtkastje staat. En dat moet er dus af. En dan kijken hoe dat naar de grond valt. Op mijn bureau is het natuurlijk leuker, want dat is hoger en er ligt laminaat onder ipv vloerbedekking.

Wat ik absoluut helemaal nooit onbeheerd op m'n bureau moet zetten is een chocolade melk beker. (Een echte, die van de enige echte chocomelk). Hij ziet die beker (en weet niet eens of er wat in zit) en hij wordt gek... Je pakt die beker maar uit de kast en hij komt er al aan! Hij is helemaal gek van chocolade melk. (en natuurlijk krijgt hij altijd die laatste paar druppeltjes in die beker, het is zo leuk om die kat te zien terwijl hij z'n kop in dat gat probeert te douwen en als dat niet lukt, dan maar z'n pootje erin om die af te likken :P)

(en over lactose intolerant, hij drinkt toch wel melk, die haalt hij bij de overbuurman als die z'n koeien aan het melken is. Schijnen dan altijd een paar katten tevoorschijn te komen waaronder die van ons :P)
Wees blij dat je het bij het uitlikken van een paar druppeltjes chocolademelk hebt gehouden... want chocolade is heel erg giftig voor een poes. Alsjeblieft geef jouw kat zelfs die kleine dosis niet langer.

En wat betreft lactose; in elke supermarkt kun je kattenmelk vinden... dat speciaal voor de kater/ poes is ontwikkeld.
Tevens zag ik ergens hierboven een bericht dat katten zo weinig water drinken (niet perse van jou).
Ik zeg; ze drinken weinig kraanwater... (daar worden allerlei chemische stoffen aan toe gevoegd om het drinkbaar voor mensen te maken... niet per se voor katten)... katten likken liever regenwater op, al dan niet vermengd met rottende bladeren. Lekker puur natuur!
Het meeste vocht drinken ze gewoon buiten als wij er niet bij zijn. Niets lekkerder dan een regenplasje water op een plein of stoep. Niets lekkerder dan dat. :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_118362027
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 02:46 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Tevens zag ik ergens hierboven een bericht dat katten zo weinig water drinken (niet perse van jou).
Ik zeg; ze drinken weinig kraanwater... (daar worden allerlei chemische stoffen aan toe gevoegd om het drinkbaar voor mensen te maken... niet per se voor katten)... katten likken liever regenwater op, al dan niet vermengd met rottende bladeren. Lekker puur natuur!
Het meeste vocht drinken ze gewoon buiten als wij er niet bij zijn. Niets lekkerder dan een regenplasje water op een plein of stoep. Niets lekkerder dan dat. :Y
Eens.... totdat we een drinkfontein kochten. Voorheen dronken ze altijd buiten, nu is de fontein echt je van het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')