De naam is PoeshkaKaraktereigenschappen- Eenkennig (loyaal noemt mijn
bediende baasje dat).
- Ondeugend, vooral naar andere katten.
- IJdel, heel ijdel.
Hoe mijn katertje en ik elkaar leerden kennen.Vier januari rond 10.00 uur 's morgens, het jaar 2009. Ik was net wakker geworden, mijn vriendin naast me en haar kinderen waren nog niet wakker. Het getrippel van kattenpootjes naar boven was onmiskenbaar. Ik verwachte Miemsie en Miss D (de poezen van mijn vriendin te zien), en Miss D kwam als eerste naar boven, en daar heel kort achteraan kwam een katertje van ongeveer vier maanden gedribbeld. Ik wenkte meneer, en ter plekke waren we voor elkaar gevallen.
Een klein uurtje later moest ik snel even naar de supermarkt. In tussentijd was mijn toenmalige vriendin wakker geworden en deed wat ze met alle andere onbekende katten deed, die door het kattenluikje waren binnengekomen... ze gooide hem er via de voordeur weer uit.
Mijn nieuw vriendje was niet voor een gat te vangen en stond binnen een halve minuut weer binnen via de achterdeur. Tot twee keer toe deed mijn vriendin deze poging tevergeefs, direct weer achterhaald door Poeshka's reactie om weer binnen te komen.
Ik was net terug van de supermarkt en hoorde haar verhaal aan en wist het toen helemaal zeker; deze poes (ik wist het geslacht nog niet) en ik; we horen bij elkaar.
Mijn vriendin was er niet echt blij mee, maar ach zij had 2 poezen...en aangezien ik toen alleen bij haar logeerde en ik de kat een maand later zou meenemen zodra zij weer gezond was... mocht Poeshka blijven.
Tegelijkertijd hebben we de dierenambulance doorgegeven dat er een katertje was komen aanlopen en als iemand hem miste, ze hem konden ophalen en nog een paar andere pogingen gedaan om de oorspronkelijke eigenaren te vinden die hem rond de jaarwisseling hebben gemist.
Maar ook een maand later had zich nog niemand gemeld... en toen ik weer terug naar mijn eigen woning ging, ging meneer met me mee. In tussentijd was het al heel snel duidelijk dat hij niet te veel van mijn vriendin en haar kinderen moest hebben. Te druk, of er mocht iets niet.... meneer vond dat hij bij mij hoorde en bij niemand anders.
Tegelijkertijd had Poeshka zich al onsterfelijk gemaakt door de bullie's (enkele buurtkatten die de poezen van mijn vriendin een zware tijd gaven) te enthousiast te begroeten dat deze in een diepe identiteitscrisis achterbleven en op de vlucht sloegen. Een rebel was geboren/ ontstaan.
Maar daarover later meer.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.