Ik wil jullie ook even aan mijn 2 schatjes voorstellen

De baas van al onze huisdieren, en onze huiskoningin is Sterre
![8247147812_ca019b1ee3_z.jpg]()
Sterre houdt van plastic. Het maakt niet uit wat voor plastic. AH tasjes, boterhamzakjes, plastic inpakpapier, zelfs vuilniszakken. Ze vind het allemaal geweldig
Sterre houdt ook van kartonnen dozen

Alle soorten, kleuren, en maten.
![7014412013_43ac96b391_z.jpg]()
![7014414037_6fb972b72e_z.jpg]()
Sterre is nu 10 jaar oud. Ik kreeg haar toen ze nog een kitten van 6 weken oud was

Mijn ouders waren net naar het buitenland verhuisd en ze hadden onze kater Tijgertje meegenomen. Ze vonden dat zo sneu voor mij dat ik als verassing een kitten mocht uitkiezen

Ik weet nog dat ze me als eerste opviel tussen haar broertjes en zusjes. Ik vond haar kleurtjes prachtig en ze was zo druk aan het spelen, met draadjes, brokjes, prulletjes, haar moeders' staart.
Nu zijn we 10 jaar verder en madam is de koningin van het huis
Kater Liloe is niet veilig (sul dat ie is), en wordt naar boven gejaagd en geblazen door kenau Sterre

Zit je aan haar staart dan krijg je een mep of een knauw, zit je aan haar pootjes (of wijs je er alleen maar naar), dan heb je zelfs kans dat je complete arm aangevallen wordt
Ze is enorm kieskeurig met eten, zet je het duurste voedsel voor haar neus, trekt ze haar neus op en loopt ze weg. Om vervolgens de hele avond te zeuren, en vervolgens toch maar haar eten op te eten
Haar ochtendritueel bestaat uit op je borst, rug, of zij te springen om zo bij je gezicht te komen. Vervolgens kan je een flinke wasbeurt verwachten

En geloof mij, je ruikt daarna niet naar Robijntje wasverzachter

![8246060861_7c30067425_z.jpg]()
Dan hebben we nog ons huiskneusje Liloe
![8246106869_33ae411f1d_z.jpg]()
We hebben Liloe geadopteerd nadat we een advertentie hadden gevonden in een lokaal krantje hier

Liloe woonde op een boerderij en hield ervan over het land van de boer rond te zwerven totdat het een keer misging.
Blijkbaar is ie in een machine terecht gekomen waardoor zijn achterpoot er voor een groot deel af lag. Pas na een paar dagen ontdekte de boer hem. Hij kwam op het gemiauw af

Helaas kon het pootje niet meer gered worden en de boer wilde geen kat met 3 poten
Liloe heeft toen nog een jaar bij een gastgezin gewoond. Niemand wilde hem (ja want ''wie wil nou een kater met 3 poten

" ). Hij was doodsbang toen we hem mee naar huis namen. De eerste 2 dagen heeft ie in mijn kussensloop ONDER het kussen gezeten. Langzaamaan kwam ie steeds meer kijken en toenadering zoeken. Ik geloof dat het maanden heeft geduurd voordat ie onderhand vertrouwen in ons had

![8247195648_852a64f4e5_z.jpg]()
Gelukkig is ons geduld beloond want meneer is de grootste knuffelkont die je je kan bedenken

S'ochtends word ik begroet met een miauwtje x10, pootjes in mijn gezicht, gedoe omdat meneer persé onder de dekens wil liggen tegen mij aan.
Iedereen die binnenkomt wordt uitgebreid begroet, op zijn klunzige manier

Hele verhalen kletst ie tegen iedereen

"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"