Wij hebben er ook één besteld! Morgen komt ie. Ben echt benieuwd, want ik slaap best goed de laatste tijd, maar dat wakker worden...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ja echt
Ik wil in de winter altijd in winterslaap dus lang leve de wake up light
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:
MaJo: minder goed eten omdat je ongesteld ben is een slecht excuus, sorry![]()
Ik weet hetquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:
MaJo: minder goed eten omdat je ongesteld ben is een slecht excuus, sorry![]()
Vaiz: jum! Hier boerenkool want Freud eet niet mee
Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet hetMaar het is meer zo dat het me dan op de een of andere manier niks kan schelen ofzo
Ik neem zo een bak yoghurt en dan vanavond salade dan valt de dag uiteindelijk toch mee
Lijstje:
O: banaan
L: 4 boterhammen met vlokken
T: yoghurt met beschuit en roosvicee, 2 mandarijnen
D: Pastasalade met kip
Onaardigquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Salade is toch groenvoer?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.
Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Onaardig
[..]
Salade is toch groenvoer?
Los van de vlokken vind ik dit een prima lijstje jaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Onaardig? Jij vindt dit een prima lijstje? Nee? Geef jezelf dan een trap onder bevallige kont en stop met jezelf zielig vinden als je ongesteld bent en neem wat fatsoenlijkers dan brood met vlokken; je gaf zelf aan dat dat niet de beste keuze was; maak dan morgen een keuze waar je wel achter staat.
Die pasta zit er alleen doorheen omdat mijn vriend het anders te weinig eten vindquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik niet
Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
sla, komkommer, tomaat bevat helemaal niks behalve water, lekker voor erbij.. Kook een stronk broccoli, spruiten, bloemkool of whatever erbij voor de vitamientjes.
Lekker ook
Thanksquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo.
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef Goodbye het volgende:
Netjes van die cola, met kleine stapjes kom je er wel!
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo.
Ik drink nog steeds veel cola lightquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doen
[..]
Thanks
Het is allemaal vrij nieuw inderdaad en ik vind het voor mijn doen best een net lijstje
En al 3 dagen geen cola gedronken
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik drink nog steeds veel cola lightjij ben de baas
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.
Ik lust geen lightquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik drink nog steeds veel cola lightjij ben de baas
Ja, ik weet ook wel dat het niet heel goed is en zeker beter kan. Maar al doende leert men, dacht ik zo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.
Jij hield wel van dingen leren toch?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenIk weet dus serieus niet wat goed voor mij is als ME'er en ook niet wat ik anders zou moeten eten als ik ongesteld ben? Ik wil graag tips maar als ik opmerkingen krijg als dat ik mezelf een schop onder mijn reet moet geven kan ik niks mee, ik weet serieus niet hoe het allemaal werkt
Het is niet netjes dat je bij de diagnose geen advies kreeg. Heb ik in het begin ook niet gehad. Maar jij komt wel in aanmerking voor een dietist, gewoon bij de huisarts aanvragen. En de tips komen hier voor jou ook voorbij. Groenten zoals broccoli, bonen van elk ras, wortels, seizoensgroenten etc. En eiwitten en vlees en vis en als je dat niet eet vervangers. Dingen die samengesteld zijn, zijn niet zo goed voor je. Vlokken en beschuit vullen je maag, maar doen niets voor je energie.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenIk weet dus serieus niet wat goed voor mij is als ME'er en ook niet wat ik anders zou moeten eten als ik ongesteld ben? Ik wil graag tips maar als ik opmerkingen krijg als dat ik mezelf een schop onder mijn reet moet geven kan ik niks mee, ik weet serieus niet hoe het allemaal werkt
[..]
Ik lust geen lightEn dit is wel een mijlpaal, ik dronk vroeger (een paar jaar terug) zo 4 tot 6 blikjes op een dag
De laatste jaren max 2 per dag maar dat wil ik nu afbouwen naar max 1 maar liever helemaal niet natuurlijk
Das wel ernstig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:56 schreef MarMar het volgende:
@an: dietisten worden niet meer vergoed, ook niet bij ziektes waarbij ze wel nodig zijn.
Je hebt PMquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij hield wel van dingen leren toch?
PM/DM anders je e-mail, heb een e-boek waarin staat welke voedingsstoffen wat doen en zo, is vast ook toepasbaar in jouw situatie!
Kijk hier kan ik wat meequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is niet netjes dat je bij de diagnose geen advies kreeg. Heb ik in het begin ook niet gehad. Maar jij komt wel in aanmerking voor een dietist, gewoon bij de huisarts aanvragen. En de tips komen hier voor jou ook voorbij. Groenten zoals broccoli, bonen van elk ras, wortels, seizoensgroenten etc. En eiwitten en vlees en vis en als je dat niet eet vervangers. Dingen die samengesteld zijn, zijn niet zo goed voor je. Vlokken en beschuit vullen je maag, maar doen niets voor je energie.
Goodbye: ik eet ook nog steeds veel crap, maar daar omheen is de basis goed. Crap zonder basis is een anser verhaal.
Ah kijk, dat dacht ik dus alquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:56 schreef MarMar het volgende:
@an: dietisten worden niet meer vergoed, ook niet bij ziektes waarbij ze wel nodig zijn.
Daarentegen heb je al een consult voor een euro of 25 (althans, hier in het noorden).. dus het kan de moeite waard zijn.quote:
So true. Maar luistert al eeuwig slecht naar mijn wil, dus achquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan verdient dat lijf een trap onder de reet
^^quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan verdient dat lijf een trap onder de reet
En zelf de kennis op doen he. Als je dan toch tot 15:00 in je bed ligt, lees er dan veel boeken over.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt PM
[..]
Kijk hier kan ik wat meeNooit aan gedacht dat ik voor een dietist in aanmerking zou komen
Dat ga ik zeker eens checken
En de dingen die je zegt eet ik wel veel: vlees, vis, bonen (jammie!), broccoli alleen wortels bijna niet
Ik lag niet tot 15.00 uur in bed, ik sliep echt tot die tijdquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:10 schreef An24 het volgende:
[..]
En zelf de kennis op doen he. Als je dan toch tot 15:00 in je bed ligt, lees er dan veel boeken over.
Haha okay. En verder: aap en mouwquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik lag niet tot 15.00 uur in bed, ik sliep echt tot die tijdMaar heb al wel een boek besteld laatst maar die zit ik uit te stellen
Ik heb mijn ziekte nog niet helemaal geaccepteerd denk ik
Bij de Appie iig wel. Wat er te koop is is sowieso veilig, want alles wat bij verdachte leveranciers vandaan kwam is allang uit de schappen gehaald.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:14 schreef LieLie het volgende:
Is de gerookte zalm al weer veilig eigenlijk?
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Het viel me net op inderdaad, de normale vacuumpakjes lagen er niet. Was inderdaad hier om. Heb nu bio-zalm.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij de Appie iig wel. Wat er te koop is is sowieso veilig, want alles wat bij verdachte leveranciers vandaan kwam is allang uit de schappen gehaald.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.
D: 300g zalm + boontjes + gefruitte venkel (kassameisje: is dat een lente-ui?).
Laat je daardoor niet weerhouden. Goede basis/goed voer => meer energie => win.quote:
Vroegâh wist een kassameisje het verschil tussen een cox en een braeburn zonder het stickertje te lezen voor ze achter de kassa mocht. Nu is het belangrijker dat ze jong is en 3 stuivers/uur krijgt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik weet nog wel dat ik als kassameisje voor het eerste een knolselderij moest afrekenen. Had echt geen idee wat het was, zo gênant om dat te moeten vragen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.
D: 300g zalm + boontjes + gefruitte venkel (kassameisje: is dat een lente-ui?).
Heb ik niet meer in huisquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:38 schreef _aurum_ het volgende:
Gooi je zelf de chocola ook nog even het raam uit Li?
Dank je welquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:38 schreef Xennia het volgende:
[..]![]()
MaJo: ik vind dat je je leergierig opstelt en een begin hebt gemaakt met gezonder leven.
Ik denk dat lid worden van de ME-vereniging je wellicht zou kunnen helpen bij de acceptatie ervan. En je krijgt vast bruikbare tips over hoe je bv kunt leren je energie te doseren.
Darn, dropjes heb ik nog wel. Chocola heb ik al een tijd niet meer gehaald, paar dagen geleden wel m&m's, die dingen die echt helemaal op moeten op de dag van aankoop. Hoop dat ik ze nooit meer in huis haal.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarbij het sleutelwoord meer is?
Zo heb ik ook bijna geen dropjes meer in huis!
Oeh lekkerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:45 schreef An24 het volgende:
Ik heb vandaag kruidnoten in huis gehaald, zoals afgesproken met mijzelf. Gelukkig maar een zakje van 225 gram
Kun je dat?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:48 schreef MaJo het volgende:
Zijn kruidnoten erg slecht als je het een beetje met mate eet
Kruidnoten zijn minikoekjesquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh lekkerZijn kruidnoten erg slecht als je het een beetje met mate eet of valt dat wel mee?
Net een glas Flevosap op, stuk beter dan cola
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:52 schreef loveli het volgende:
Deze vind ik leuk:
http://www.arla.nl/producten/arla-zin/wat-is-arla-zin/
Drinkyoghurt met stevia ipv suiker. Alleen jammer dat er geen vet in zit.
Met kruidnoten vreemd genoeg wel ja, die vullen best welquote:
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarbij het sleutelwoord meer is?
Zo heb ik ook bijna geen dropjes meer in huis!
best wel vorlgens mij, want stevia is honingkruid en heeft weinig met apsartaam te maken. is het niet gewoon de zuivel waar je last van hebt? of t zit tussen je orenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?
Klinkt goedquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:52 schreef loveli het volgende:
Deze vind ik leuk:
http://www.arla.nl/producten/arla-zin/wat-is-arla-zin/
Drinkyoghurt met stevia ipv suiker. Alleen jammer dat er geen vet in zit.
Zou kunnen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat een ander onderdeel van dat 'iets' de oorzaak was. Wat heb je met stevia gegeten?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?
Het ene was een soort vitaminewater en het andere ook iets frisdrank-achtigs, zonder zuivel. Beide op vakantie in Amerika, dus ken de producten verder niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat een ander onderdeel van dat 'iets' de oorzaak was. Wat heb je met stevia gegeten?
Vet is goed voor je. Je hersenen bestaan uit vet, vetten zijn bestanddelen van hormonen. Als je de juiste vetzuren binnenkrijgt, heb je minder last van PMS.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Klinkt goedMaar is toch juist goed dat er geen vet in zit
Het kleurenspectrum van natuurlijk voor is ook geweldig, aubergine, blauwe bes, oranje wortel, rode appel, roze zalmquote:Wel bizar eigenlijk dat de laatste decennia er steeds meer producten zijn gekomen met toegevoegde kleur- en zoetstoffen en dat er nu weer een ontwikkeling is waarbij dat teruggedraaid wordt
Haarbal?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef V1z0R het volgende:
Bij flevosap denk ik aan uitgeperste aardappelsFlevoland = aardappels en siepels!
*flevosap dus even googlen gaat*
*harige obstructies probeert te verwijderen*
Twee...quote:
Ah weer wat geleerdquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Vet is goed voor je. Je hersenen bestaan uit vet, vetten zijn bestanddelen van hormonen. Als je de juiste vetzuren binnenkrijgt, heb je minder last van PMS.
Wel de juiste vetten eten (zacht eigeel, vette vis, avocado).
[..]
Het kleurenspectrum van natuurlijk voor is ook geweldig, aubergine, blauwe bes, oranje wortel, rode appel, roze zalm![]()
Natuurlijke kleuren hangen vaak samen met natuurlijke gezonde stofjes. Veel kleurtjes eten = veel gezonde stofjes.
Haha nee het zijn uitgeperste appels, dus je zat wel in de buurtquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:11 schreef V1z0R het volgende:
Bij flevosap denk ik aan uitgeperste aardappelsFlevoland = aardappels en siepels!
*flevosap dus even googlen gaat*
*harige obstructies probeert te verwijderen*
Ik had gewoon nog nooit knolselderij gezien/gegeten, geef mijn moeder maar de schuld.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:34 schreef loveli het volgende:
[..]
Vroegâh wist een kassameisje het verschil tussen een cox en een braeburn zonder het stickertje te lezen voor ze achter de kassa mocht. Nu is het belangrijker dat ze jong is en 3 stuivers/uur krijgt.
Ik kon kipfilet/shoarma/kofte/kebab/patat/frikandellen/kroketten herkennen voor 12,- in het uurquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik had gewoon nog nooit knolselderij gezien/gegeten, geef mijn moeder maar de schuld.Ik was idd wel zestien en kostte de baas 3,09 in 't uur
![]()
. Voor bepaalde dingen van groente/brood/vlees(waar), bier e.d. moest je codes intikken, daar ken ik er nu jaren later nog enkele van uit mijn hoofd.
Gulden of euro?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:27 schreef V1z0R het volgende:
Ik kon kipfilet/shoarma/kofte/kebab/patat/frikandellen/kroketten herkennen voor 12,- in het uur
Ik snap 'm niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:27 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik kon kipfilet/shoarma/kofte/kebab/patat/frikandellen/kroketten herkennen voor 12,- in het uur
Zo ook geleerd dat vrouwen smerig zijn![]()
quote:
Gulden, vond het een reuzebedrag! Was 14.quote:
Tsk, dat is gewoon in euro's! Mijn eerste baantje was in de supermarkt voor 3,53 per uur. In guldens. En ik had nog nooit lente uitjes gezien. Vond het miniprei. En toen werd ik uitgelachen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik had gewoon nog nooit knolselderij gezien/gegeten, geef mijn moeder maar de schuld.Ik was idd wel zestien en kostte de baas 3,09 in 't uur
![]()
. Voor bepaalde dingen van groente/brood/vlees(waar), bier e.d. moest je codes intikken, daar ken ik er nu jaren later nog enkele van uit mijn hoofd.
Ik ook. Tegenwoordig maak ik shakes van karnemelk met banaan (en eventueel een schep eiwitpoeder). Dat is toch lekkerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:23 schreef MarMar het volgende:
Ik vind karnemelk duzend keer lekkerder dan drinkyoghurt..
Oh, gatverdammequote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gulden, vond het een reuzebedrag! Was 14.
GB, ik mocht de troep in de WC's van een discotheek opruimen
Hihi, ja dat was in euro's. Twee cent meer dan de vakkenvullers, wij hadden 'gevarentoeslag' o.i.d.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Tsk, dat is gewoon in euro's! Mijn eerste baantje was in de supermarkt voor 3,53 per uur. In guldens. En ik had nog nooit lente uitjes gezien. Vond het miniprei. En toen werd ik uitgelachen.
Echt he, ik heb plee's schoon staan maken voor effing 5 gulden per uur, NIET EERLIJK!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:32 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gulden, vond het een reuzebedrag! Was 14.
GB, ik mocht de troep in de WC's van een discotheek opruimen
Jij weet de verschillen nog? Heleboel die ik tegenkom weten niet meer dat je op het laatst 3,25 - 3,75 voor een munt betaalde. Of dat een pakje Cabalero box 30 9,80 kostte...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef loveli het volgende:
Toen was de koopkracht van de gulden beter dan die van de huidige euro.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:36 schreef MarMar het volgende:
[..]
Echt he, ik heb plee's schoon staan maken voor effing 5 gulden per uur, NIET EERLIJK!
*boks*quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb fabriekswc's van een staalbedrijf schoongemaakt. De heren wonnen het met groot gemak van de dames. Begrijp nog steeds niet hoe je kak werkelijk overal behalve in de pot weet te krijgen.
Benzineprijzen van nu in guldens waren normaal toen ik m'n rijbewijs haalde. 'Nuff said.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:41 schreef V1z0R het volgende:
Trusten 'niekje
[..]
Jij weet de verschillen nog? Heleboel die ik tegenkom weten niet meer dat je op het laatst 3,25 - 3,75 voor een munt betaalde. Of dat een pakje Cabalero box 30 9,80 kostte...
Goed punt, de croissantjes in de supermarkt waren toen 59 cent en dat zijn ze nu ook. Alleen dan in euro's.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:34 schreef loveli het volgende:
Toen was de koopkracht van de gulden beter dan die van de huidige euro.
Omdat ze vanwege zijn hoge loonkosten bezuinigden op fatsoenlijk materiaalquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:44 schreef Goodbye het volgende:
Waarom zou je kots met je handen oprapen, Viz?
Omdat je de hele avond met dezelfde dweil moest doen...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:44 schreef Goodbye het volgende:
Waarom zou je kots met je handen oprapen, Viz?
Jaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:41 schreef V1z0R het volgende:
Trusten 'niekje
[..]
Jij weet de verschillen nog? Heleboel die ik tegenkom weten niet meer dat je op het laatst 3,25 - 3,75 voor een munt betaalde. Of dat een pakje Cabalero box 30 9,80 kostte...
[..]ook zonder klagen liters kots met je handen opgeraapt, stront aan alle kanten van de muren en aangekoekt maandverband van de muren geplukt?
Energieprijzen zijn gigantisch gestegen inderdaad, naast de gemeentelijke belastingen e.d.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:44 schreef loveli het volgende:
[..]
Benzineprijzen van nu in guldens waren normaal toen ik m'n rijbewijs haalde. 'Nuff said.
Als je "niks" bedoeld dan doet ie hetquote:
Heel niet, ik betaalde 1.50 gulden voor een brood en 50 cent voor een bloemkool en als ik een dikke pan pasta met gehakttomatengroentesaus maakte voor 4 personen was ik 3 a 4 gulden kwijt.. Dat is zo'n 13 jaar geleden, dat weet ik nog heel goed want ik was toen opeens alleenstaande mama en moest goed rekenen om mijn geld net zolang te laten duren als de maand.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:50 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Energieprijzen zijn gigantisch gestegen inderdaad, naast de gemeentelijke belastingen e.d.
Punt is dat mensen daar minder op letten(auto. incasso) en denken dat de rest duurder is geworden. Melk en brood zijn tegenwoordig zelfs goedkoper! 3,50 was toen wat je betaalde voor een vol brood, nu heb je een vol brood voor 1,10.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Karnemelk is heerlijk maar melk is nog veel lekkerder, dat drink/proef ik ook als een soort van lekkernij, kan er echt van genietenDus drink melk en bijna nooit karnemelk want .. keuzes...
En nu , trusten voor straks slankies en Lielie, heb je vandaag wel genoeg gegeten?
Loveli, dikke kus, gewoon voor de lekker
Wat vind jij? Ben niet ontevreden.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 11:38 schreef LieLie het volgende:
Lijstje:
O: Mix kwark/magere yoghurt met aardbeien en blauwe bessen
T: meergr both met grasboter en kaas
L: saladerestje van gister (spinazie, komkommer, tomaat, paprika, mozzarella, kip) meergr both met grasboter en kaas was vol!
T: mineola
D: geen idee nog. Weet nog niet of ik alleen eet. Wel alleen: twee meergr both met avocado en gerookte zalm. Kommetje met ca 200 gram roerbakgroenten (paprika, courgette, ui, prei, wortel)
quote:
Misschien ook hoe de situatie was, want jij bent niet veel jonger dan ik toch?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef Goodbye het volgende:
Ik weet niet zoveel meer uit het guldentijdperk. Omrekenen doe ik ook niet, dat heeft geen zin, ik weet niet wat de waarde van 20 gulden is (dan denk ik aan 20 euro). Heeft wel een voordeel om jong te zijn wanneer er een nieuwe valuta komt.
Hoe bedoel je hoe de situatie was? Ik ben 24 jaar. Toen de euro werd ingevoerd kreeg ik volgens mij 10 gulden zakgeld ofzo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:06 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Misschien ook hoe de situatie was, want jij bent niet veel jonger dan ik toch?
Da's meer broccoli met noodles dan noodles met broccoli.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:06 schreef motorbloempje het volgende:
Omnomnomhelestronkbroccolidoorm'nnoodles
Stiekem wel jaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:07 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Da's meer broccoli met noodles dan noodles met broccoli.
Dat!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Hoe bedoel je hoe de situatie was? Ik ben 24 jaar. Toen de euro werd ingevoerd kreeg ik volgens mij 10 gulden zakgeld ofzo.
Eet jezelf mooi, slank en gelukkig!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:19 schreef Nallie het volgende:
Ik heb lekker gegeten vandaag en gesport!!
Oh en Majo, Lielie zei t al; maar dat boek van Amber huppeldepup, dat is handig als je gezond wil gaan eten enzo! (kan iemand ff de titel neerzetten?)
Die ja!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:22 schreef LieLie het volgende:
[..]
Eet jezelf mooi, slank en gelukkig!
2000? Nee, 2002 volgens Wiki.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
In welk jaar kregen we de euro ook alweer? Ik weet het niet meer. Ik ben zoooo slecht met jaartallen.
2000, dacht ik.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
In welk jaar kregen we de euro ook alweer? Ik weet het niet meer. Ik ben zoooo slecht met jaartallen.
Jeejquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:30 schreef V1z0R het volgende:
Oh, en WB Nallster!heb je eigenlijk best wel gemist
serieus gedacht in m'n hoofd, ik mis Nallie
... *I suck*
Beetje van indesign. Wat wil je weten?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:30 schreef LieLie het volgende:
Iemand hier verstand van flash en indesign, toevallig?
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:32 schreef Nallie het volgende:
[..]
JeejIk heb vandaag nog tonijn gegeten (dan moet ik altijd aan jou denken..
)
Heb wel eens wat met indesign gedaan, maar dawastquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:30 schreef LieLie het volgende:
Iemand hier verstand van flash en indesign, toevallig?
Of geheugen voor computers, was ook stervensduur. En de eerste cd-brander kostte een kapitaal en je mocht niet stampen als er gebakken werd.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Sommige dingen zijn duurder geworden en andere dingen zijn goedkoper. Ik kan me herinneren dat ik ooit nog eens voor 2000 gulden een pc heb gekocht. Tegenwoordig koop je een goede laptop voor minder dan de helft.
En dan laat ik de belachelijk dure tv die mijn vader ooit kocht maar gewoon buiten beschouwing.
16 mb RAM voor 128,- gulden... 10,- gulden voor een CD-R, de brander kostte me 350,- trouwens, vriendendealtjequote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Of geheugen voor computers, was ook stervensduur. En de eerste cd-brander kostte een kapitaal en je mocht niet stampen als er gebakken werd.
Jaaaaa!!! Of geheugenkaartjes voor je camera. Kan me herinneren dat ik wel eens iets van 100 euro heb betaald voor 256 kb.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Of geheugen voor computers, was ook stervensduur. En de eerste cd-brander kostte een kapitaal en je mocht niet stampen als er gebakken werd.
Ik ben met een digitaal magazine bezig, en ik wil dat een knop bij rollover veranderd. Maar als ik dat doe en ik open vervolgens de flash in de browser, dan flikkert hij heel erg.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef Probability het volgende:
[..]
Beetje van indesign. Wat wil je weten?
Energie, gemeentelijke belastingen, CBS heeft er een duidelijk overzicht van...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:42 schreef MarMar het volgende:
Dat soort dingen werden in guldens ook goedkoper na een paar jaar
De eerste cdspelers kostten ook een fortuin, mijn ouders wachtten drie jaar en er was een 0 van de prijs.
Levensmiddelen en boodschappen en vaste lasten zijn volgens mij met name duurder geworden, althans, dat is wel mijn ervaring.. Ik kon toen van 1000 gulden met gemak rondkomen (met kind) en ook nog leuke dingen doen en sporten.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:34 schreef V1z0R het volgende:
Sorry, Lie, we hebben een designer op 't werk daarvoor...
[..]zolang het geen knakworstjes zijn ben ik blij
Jij snapt het tenminste!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Energie, gemeentelijke belastingen, CBS heeft er een duidelijk overzicht van...
De dingen waarvoor je moet betalen korten de mogelijkheid waarvoor je wilt betalen, dat is het grootste verschil.
Nah, die doen nog wel iets meer volgens mij hoor. Vraag me alleen niet wat.quote:Voor jou wel iets leuks Mar, kijk eens wat de waterschappen uitgeven en waaraan. Hele collectie nietsnutten die miljoenen binnenharken met niets doenAmbtenarij ten top!
"Oh, deze slootwand moet getrimd worden!", het resultaat van 5jr werk van een willekeurige waterschap ambtenaar... Ik lach me nog altijd dood erom![]()
![]()
Uhm dat heb ik even gemist denk ikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:19 schreef Nallie het volgende:
Ik heb lekker gegeten vandaag en gesport!!
Oh en Majo, Lielie zei t al; maar dat boek van Amber huppeldepup, dat is handig als je gezond wil gaan eten enzo! (kan iemand ff de titel neerzetten?)
Eet jezelf mooi slank en gelukkig heet het. Ik zou als ik jou was niet teveel focussen op licht en weinig, maar meer dat je de goede stoffen en voldoende voor jouw lijf!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uhm dat heb ik even gemist denk ikIk ben benieuwd welk boek dat dan is!
Vandaag wel het boek van het Voedingscentrum binnengekregen over balansdagenStaan ook goeie tips in voor lichte lunches en ontbijt
Thanks ik ga het checkenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Nallie het volgende:
[..]
Eet jezelf mooi slank en gelukkig heet het. Ik zou als ik jou was niet teveel focussen op licht en weinig, maar meer dat je de goede stoffen en voldoende voor jouw lijf!
^ Dat!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef Nallie het volgende:
[..]
Eet jezelf mooi slank en gelukkig heet het. Ik zou als ik jou was niet teveel focussen op licht en weinig, maar meer dat je de goede stoffen en voldoende voor jouw lijf!
Lief V1zquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:37 schreef V1z0R het volgende:
[..]
^ Dat!
Heb je Nallie wel eens gezien? Super slanke mooie vrouw, en ze verloor gewicht terwijl ze meer vet at, de juiste dan.
Je mag sowieso niet stampenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb niemand van hier ooit in het echt gezienquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:37 schreef V1z0R het volgende:
[..]
^ Dat!
Heb je Nallie wel eens gezien? Super slanke mooie vrouw, en ze verloor gewicht terwijl ze meer vet at, de juiste dan.
I love stamppotquote:
Ik vind de tijd sowieso snel gaanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:45 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit nog in mij sportmojo wat me verbaastnormaliter wil ik rond deze tijd van het jaar alleen op de bank onder een dekentje kreperen
En ben ik de enige die vindt dat het jaar is voorbij gevlogen?
Ik doe hem ook regelmatig foutquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:47 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit op de pad en dan doe ik 'm altijd verkeerd
Ribbit. Ribbit.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:47 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit op de pad en dan doe ik 'm altijd verkeerd
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind trouwens nog steeds dat er een Fok!-award moet komen voor SC-topic met de leukste mensen! Die hebben we wel verdiend verdomme!
Aurum
Co
Coco
Maria
Sigme
Uniek
Xm
GB
Nallie
Perr
HPKW
Mo
Billy
Li
Anna
An
... Nu mis ik er nog een bulte, Mc en UKS bijvoorbeeld...
Hoeveel lekkere wijven moet je in dit nerdnest bijeendrukken om zo'n ding te winnen?!
Dank je.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:55 schreef V1z0R het volgende:
Ik vind trouwens nog steeds dat er een Fok!-award moet komen voor SC-topic met de leukste mensen! Die hebben we wel verdiend verdomme!
Aurum
Co
Coco
Maria
Sigme
Uniek
Xm
GB
Nallie
Perr
HPKW
Mo
Billy
Li
Anna
An
... Nu mis ik er nog een bulte, Mc en UKS bijvoorbeeld...
Hoeveel lekkere wijven moet je in dit nerdnest bijeendrukken om zo'n ding te winnen?!
er is genoeg van mij voor een aparte mention dacht ik zoquote:
Tegenover mij toch niet?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
er is genoeg van mij voor een aparte mention dacht ik zoin massa win ik het van jullie allemaal! Ha!
ik denk het wel Vaiz... helaas voor mij. maar goed, work in progress enzo... voor altijd en eeuwig jeweets.quote:
Who cares. Jij staat tenminste in het mooie-mensen-lijstje.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:59 schreef _aurum_ het volgende:
Ach hij vergeet mij ook regelmatig als hij zijn week samenvatting doet. Mijn leven is niet spannend
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:00 schreef V1z0R het volgende:
/care, ik hou van alle vrouwen ook diegene die ik in lijstjes vergeet
Novem is idd op FB ook een beetje kwijt. Ewelina zie ik daar nog wel voorbij komen, die gaat iig verhuizen. En Anna82 komt ook nog af en toe binnenvallen hier, maar zie ik ook weinig. Gelukkig heeft ze pas nog bewezen dat ze iig een bikkel is door gewoon te komen Urbanathlonnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]![]()
Slankies![]()
Ik miste Nallie ook! Eetvoorbeelddiedichtindebuurtwoontwaarikwerkentofisenookeengekkebuikheeftmademoiselle!
Novem mis ik ook, die is ook minder actief op FBToen de Parkiet ook even stil was was ik even bang dat iemand de A'dam Slankie Squad (wehe ik zie nu pas afkorting ASS
Ik moet maar verhuizen
) had ontvoerd want Ewelina is ook al een tijd pleitos!
![]()
Betekent niet dat we het zo maar voorbij laten gaan!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik denk het wel Vaiz... helaas voor mij. maar goed, work in progress enzo... voor altijd en eeuwig jeweets.
Ja Anna ook idd!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Novem is idd op FB ook een beetje kwijt. Ewelina zie ik daar nog wel voorbij komen, die gaat iig verhuizen. En Anna82 komt ook nog af en toe binnenvallen hier, maar zie ik ook weinig. Gelukkig heeft ze pas nog bewezen dat ze iig een bikkel is door gewoon te komen Urbanathlonnen.
Wow die link is wel een tip waar ik iets mee kanquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:02 schreef _aurum_ het volgende:
Oh en qua Rome; eat ALL the ice cream! En als dat niet lukt cannoli!![]()
En dit ontdekte ik toen ik al weg was:
http://www.simonseeks.com(...)st-free-rome__117803
Nu word ik gedwongen om terug te gaan om te testen of dit daadwerkelijk zo is /cheapskate
Same here! Morgen direct om half 9 een afspraak en de wake up light is er nog niet dus ik moet mezelf uit bed schoppenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:20 schreef motorbloempje het volgende:
Truste Slankies. Ik ga pittenMooie dromen enzo!
Thanks voor de tipsquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:33 schreef Perruche het volgende:
Ohai!
Sportboks met aurum. Broek vergeten in de sportschool, kon een mannebroek maat S lenen. Zat strak rond de benen niet normaal, kon niet lekker squatten. Maar goed wel gegaan, volgende week weer!.
Majo, rome ben ik idd recent geweest, maar weet niet meer zoveel dingen. We zijn naar de palatine hill met colosseum geweest, veel rondgelopen eigenlijk, er zit een heel goede pizzeria bij Campo dei Fiori. Verder veel ijs en cannoli eten en ik vond bij het gebied van Ottaviano (de metro) veel leuke en goedkope restaurantjes zitten als je van het vaticaan "weg" loopt, zeg maar. Verder vaticaan natuurlijk, daar waren wij een dag zoet mee. Ga ook naar Trastevere, heerlijk eten, er zit een supergoed restaurantje, Da Augusto waar je echt moet eten, zo lekker!! En er zit daar ook een ijszaak maar ben de naam kwijt, ze hadden er rodedruivenijs met een lichte zweem van balsamico. Oh en piazza navona is superleuk.
Edit; en aperitivo is in mijn ervaring niet bedoeld om je als buitenlander stampvol te eten, alhoewel velen dat wel doen
Verder ben ik gelukkig dat ik in Viz zijn lijstje zit en ga ik nu opruimen & slapen, morgen d-day whohoo.
Ja het is natuurlijk wel dat je overdag warm kan eten, dat is goedkoper enzo. En dan heb je in de avond genoeg aan de aperitivo zeg maar. Mijn italiaanse periode deden we ook vaak aperitivo maar dat was dan rond een uur of 18:00, lekker in het zonnetje met een negroni (dat is trouwens superlekker, beetje bitter drankje wat veel wordt gedronken bij aperitivo) en dan lekker hapjes erbij. En dan erna in casa di mama nog ff polpette uit de pam snackenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Thanks voor de tipsDat ijs klinkt te lekker
En ik zou dat apperitivo inderdaad niet gebruiken als echt avondeten maar meer voor wat hapjes erbij
Heb je in Rome gewoond? Je weet er veel vanafquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:46 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja het is natuurlijk wel dat je overdag warm kan eten, dat is goedkoper enzo. En dan heb je in de avond genoeg aan de aperitivo zeg maar. Mijn italiaanse periode deden we ook vaak aperitivo maar dat was dan rond een uur of 18:00, lekker in het zonnetje met een negroni (dat is trouwens superlekker, beetje bitter drankje wat veel wordt gedronken bij aperitivo) en dan lekker hapjes erbij. En dan erna in casa di mama nog ff polpette uit de pam snackenach die goeie ouwe tijd.
Typisch Romeins gerecht is trouwens saltimbocca alla romana en spaghetti cacio e pepe, ik wil het woord lekker niet weer noemen maar omnomnom! En als je "groenten van de dag" besteld krijg je altijd spinazie. Ook superlekker is daar de insalata caprese, die komt origineel van het eiland Capri wat niet zo ver van Rome ligt dus dat is ook wel weer leuk.
Anyway ik hou op, ik moet nu alweer terugItalie
.
Als je trouwens terugvliegt met KLM zit er bij de "B" gates een heel goede ijssalon, dat was niet gelogen mijn lekkerste chocoladeijsje van de twee weken. En je kan in Rome heel makkelijk met de bus, misschien zeker met jouw ME handig om niet te vertrouwen op de metro want die komt bijna nergens maar om even de busroutes uit te zoeken!
Beroepsdeformatiequote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:39 schreef Nallie het volgende:
Perr"ik weet niet zoveel meer.."
En ik denk bij ASS aan autisme spectrum stoornissenmaar we zijn nog alive and kicking! Novem ook trouwens, al is t niet in de online wereld
Truste!
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
Effe topic doorgebladerd, gelachen om Vaiz zijn slankies-hoopen het commentaar daarop
, n.a.v. een andere post ineens zin in vis gekregen (dat is wel irritant), en bedacht dat ik ook eens ga opletten of ik reageer op stevia
Hier verder weinig spannends. Vandaag bij schoonzusje & baby langs geweest, nieuw topmatras besteld (nasa traagschuim, Martijn deukt het huidige(pas een paar maandjes oude) topmatras iets te enthousiast in, en morgen komt eindelijk mijn nieuwe stoel binnen. Denk ik. Hoop ik
Morgen ga ik wat aanrommelen in huis, keukenmuurtje verven, wat andere klusjes doen, en 's avonds lekker gezond eten bij mijn ouders.
En ehrm, welterusten voor nu!![]()
Nee 4 dagen geweestquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je in Rome gewoond? Je weet er veel vanafEn caprese ben ik sowieso aan verslaafd
Nieuwsgierig aagje ging prompt naar buikentopic natuurlijkquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]Jij hebt een monsterbuikje die je ons niet showt!
Show us yer belleh! BELLUUUHHHH!
Ik moest dus speciaal naar het buikentopic er voor... Ik kom niet graag in OUD en zulks..
Staat op mijn to watch list, ik zal hem hoger op de lijst bumpen!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 23:09 schreef V1z0R het volgende:
Wus ik dus ook niet maar LB ook inderdaad, bellluuuhs!
Zou bijna denken dat ze parasietjes erin hebben
*Spirited away verder kijkt!*
Marietje, die moet je echt zien! /totoro komp dus morgen
Bovenaan zelfs!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
Who cares. Jij staat tenminste in het mooie-mensen-lijstje.
Snif.
Update?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:00 schreef V1z0R het volgende:
/care, ik hou van alle vrouwen ook diegene die ik in lijstjes vergeet
quote:
Als ik dat hier ga showen dan schrikken nieuwe slankies zich rot. DAFUQ? En dan draaien ze om en komen ze niet meer terug hier, want blijkbaar is dat Slank heul niet zo effectiefquote:Op woensdag 10 oktober 2012 22:58 schreef V1z0R het volgende:
[..]Jij hebt een monsterbuikje die je ons niet showt!
Show us yer belleh! BELLUUUHHHH!
Ik moest dus speciaal naar het buikentopic er voor... Ik kom niet graag in OUD en zulks..
Vind 'm in ieder geval tof!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 08:45 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Als ik dat hier ga showen dan schrikken nieuwe slankies zich rot. DAFUQ? En dan draaien ze om en komen ze niet meer terug hier, want blijkbaar is dat Slank heul niet zo effectief![]()
Maar yeh, wordt steeds dikkere bellehBenieuwd hoeveel het nog verder gaat oprekken. Vandaag 36 weken, dus nog maar 4 weken tot D-Day
Melatonine, hoge dosering.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge. Bizar slecht geslapen. Wakker gelegen van 01:20 tot 04:45 ofzo. Maar eens zien hoe ik de dag doorkom.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:08 schreef MarMar het volgende:
Gister had ik tijdens mijn wandeling ruzie met een eekhoorntje![]()
Ik zag het beestje zitten in een boom en toen hij mij spotte ging hij een boom verderop, dus ik stapje opzij om te gluren.
Beestje springt nog een boom verder, ik nog een stapje die kant op en toen gingie boos piepen naar me met een dikke staart, echt cuteness de max
Vanmiddag neem ik een camera mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 07:28 schreef Viking84 het volgende:
Nu kijk ik elke ochtend of ik Goodbye zie lopen
Dat was om kwart over 7 iddquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:19 schreef Goodbye het volgende:
[..]Ik ben vrij vandaag.
![]()
En meestal ook niet zo vroeg als afgelopen dinsdag.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:22 schreef Viking84 het volgende:
Eigenlijk ben ik gek dat ik elke dag om om 7:15 al in Utrecht ben.
Zo grappig, die telefoonposts van jouquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:26 schreef Perruche het volgende:
Mooi lijstje GB'tje, en beterschap! Ik ga me even mentaal voordereiden. Weet gelukkig we'll dat de zenuwen over zijn het moment dat ik er Ben, maar toch!
Voel me vaak wat opgeblazen bij stress, maar wellicht is dat ook omidat ik makkelijker stress tijdens tijd vd maandquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:17 schreef loveli het volgende:
Vroeg me af welke invloed zenuwen op de blouse hadden. Tijd voor koffie.
Thanks!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:26 schreef Perruche het volgende:
Mooi lijstje GB'tje, en beterschap! Ik ga me even mentaal voordereiden. Weet gelukkig we'll dat de zenuwen over zijn het moment dat ik er Ben, maar toch!
Nee, ik ben verkouden en dat is vervelend, maar ik ben gelukkig nog niet ziek! Als ik geen verlofdag had gehad vandaag was ik gewoon gaan werken.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:28 schreef Viking84 het volgende:
Jaaa, beterschap idd, GB! Heb je wel doorgegeven dat je ziek bent?
Ja, ik had mijn zomerjas nog aan en dat was 's ochtends best wel koud.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:35 schreef _aurum_ het volgende:
Komt volgens mij door het gekke weer.
Overdag in het zonnetje is het nog goed te doen, maar 's ochtends/in de schaduw vries je je bevallige achterwerk eraf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
Ik denk dat dat een collega van me isquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:39 schreef Viking84 het volgende:
Ik had ook voor het eerst mijn winterjas aan vanochtend en had handschoenen en een sjaal ook geen overbodige luxe gevonden. Dat wordt nog wat als het echt winter wordt.
Overigens (volgens mij heb ik dit al eens verteld, maar goed) zit er bij mij in de trein een man die nu gewoon nog steeds alleen een blouse met korte mouwen aan heeft. Ik wil hem elke keer vragen of 'ie het eigenlijk niet koud heeft
.
als je om 5 uur begonnen bent met werken is dat niet zo gek, natuurlijk.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:39 schreef Perruche het volgende:
Ik voel me gelukkig nog prima
Er zit iemand naast me 2 hamburgers te eten en een cola te drinkenknap hoor, op dit tijdstip!
voor mijn beeldvorming is het leuker om daar niet vanuit te gaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
als je om 5 uur begonnen bent met werken is dat niet zo gek, natuurlijk.
Ohhhh, lekker. Misschien ga ik dat ook wel eten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Nallie het volgende:
Succes met de meeting Perr!
En beterschap voor Jagar en GB
Ik ga vanavond zuurkoolstamppot eten! Met worst
Werk jij ook in Hilversum dan?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:40 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een collega van me is
Beroepsdeformatie; dat is vast een autistquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:42 schreef Goodbye het volgende:
Op mijn looproute naar het werk kom ik ook altijd een fietsende man in t-shirt tegen. Ook als het vriest. En hij zingt.
Ik wil mee-eten!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:41 schreef Nallie het volgende:
Succes met de meeting Perr!
En beterschap voor Jagar en GB
Ik ga vanavond zuurkoolstamppot eten! Met worst
Kom jij vanavond zuurkool eten, mag ik morgen mee naar Sumoquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik wil mee-eten!.
Ik ga morgen ws naar Sumo.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:45 schreef Nallie het volgende:
[..]
Kom jij vanavond zuurkool eten, mag ik morgen mee naar Sumo
Oeh, dan moet hij nog even wachten! Brrrr!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Beroepsdeformatie; dat is vast een autist
Heb ook een leerling die pas een winterjas aantrekt als t volgens de kalender winter is en die ook pas weer uitdoet als het officieel lente is
Moet ik nog kijken, heb m opgenomenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:48 schreef Viking84 het volgende:
Heb jij die aflevering van Louis Theroux over autisme ook gezien, Nallie?
ik doe mijn winterjas niet aan voordat het november is. Dat is altijd mijn planning. Anders loop ik van oktober tot april in dat ding...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Heb ook een leerling die pas een winterjas aantrekt als t volgens de kalender winter is en die ook pas weer uitdoet als het officieel lente is
Ik vond het wel interessant jaquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:50 schreef Nallie het volgende:
[..]
Moet ik nog kijken, heb m opgenomenvond je t wat?
Ja oke, maar dit is dus een jongen die vorig jaar door de politie van zn fiets werd geplukt omdat hij zonder jas fietste toen het vroorquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik doe mijn winterjas niet aan voordat het november is. Dat is altijd mijn planning. Anders loop ik van oktober tot april in dat ding...
Ga ik vanavond doen, hoezo?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:50 schreef Perruche het volgende:
Vik had jij nou dans la maison gezien?
Klinkt als mn broer, minus het zingen. Hij wil niet van me aannemen dat het niet slim is om 14 km in de vrieskou te fietsen zonder handschoenen...quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:42 schreef Goodbye het volgende:
Op mijn looproute naar het werk kom ik ook altijd een fietsende man in t-shirt tegen. Ook als het vriest. En hij zingt.
Zo heb ik ook de kachel nog niet aan gehad in huis.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik doe mijn winterjas niet aan voordat het november is. Dat is altijd mijn planning. Anders loop ik van oktober tot april in dat ding...
Klopt! Het is echt een leuke doelgroep hoor, maar met name de hoogfunctionerende (Aspergers met name) omdat je daar echt goed mee kan werken en veel progressie kan zienquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vond het wel interessant ja. De verschillen zijn wel enorm groot. Ze hebben allemaal weer hun eigen gebruikershandleiding
.
ik heb de kachel wel aangezet, maar de temperatuur komt hier dan ook niet boven de zes graden. Ik heb ook al wel dunne handschoentjes aan, maar nogwel m'n zomerjas. Als ik snel genoeg fiets blijf ik warm!quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:53 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zo heb ik ook de kachel nog niet aan gehad in huis.Maar dat gaat dit weekend wel gebeuren, denk ik, twaalf graden en regen
. Nu schijnt het zonnetje nog lekker!
het mag wel in een PMquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:48 schreef Perruche het volgende:
Dat verhaal over die winterjassenik heb ook een aparte collega maar daar wil ik niet over posten wegens te herkenbaar
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn ze zich ervan bewust dat ze anders zijn? Of verschilt dat ook per persoon? Lijkt me echt vreselijk om een soort van opgesloten te zitten in je hoofd en je niet te kunnen uiten.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Klopt! Het is echt een leuke doelgroep hoor, maar met name de hoogfunctionerende (Aspergers met name) omdat je daar echt goed mee kan werken en veel progressie kan zien
Sommige doet het meer dan anderen. De meeste interesseert t niks dat ze anders zijn, die zitten lekker in hun eigen wereld en hebben ook geen behoefte om zich te uiten ofzo. Anderen vinden het wel heel moeilijk en die willen wel graag contact en vrienden maken enzo. Maar dat kan je ze wel leren in bepaalde mate hoor! Grappig is wel dat bij de meeste door de diagnose echt de puzzelstukjes op hun plaats vallen en dat het dan makkelijker te accepteren is dat ze anders zijn (want het ligt dus aan de stoornis en niet aan hun zelf zeg maar...). Maar goed, bij meer vragen misschien via PM. Ik vind het heel leuk, maar anderen misschien wat minderquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: in hoeverre zijn ze zich ervan bewust dat ze anders zijn? Of verschilt dat ook per persoon? Lijkt me echt vreselijk om een soort van opgesloten te zitten in je hoofd en je niet te kunnen uiten.
Ehm, mijn meneer fietst soms ook in t-shirt als het vriest, oepsquote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:52 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja oke, maar dit is dus een jongen die vorig jaar door de politie van zn fiets werd geplukt omdat hij zonder jas fietste toen het vroor
Knap! Heb je hem al eens aangemeld voor de Tour de France?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:19 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ehm, mijn meneer fietst soms ook in t-shirt als het vriest, oeps
Hij fietst dan ook duizend kilometer per uur ofzo.. komt altijd zwetend thuis.
Nee, maar mischien moet ik m es testen op EPOquote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Knap! Heb je hem al eens aangemeld voor de Tour de France?
Hee, ik heb ook zo'n collega, of hij echt autistisch is weet ik niet, maar hij is sociaal wel wat onhandig.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 10:44 schreef Nallie het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |