Wij hebben er ook één besteld! Morgen komt ie. Ben echt benieuwd, want ik slaap best goed de laatste tijd, maar dat wakker worden...quote:Op woensdag 10 oktober 2012 13:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ja echt
Ik wil in de winter altijd in winterslaap dus lang leve de wake up light
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:
MaJo: minder goed eten omdat je ongesteld ben is een slecht excuus, sorry![]()
Ik weet hetquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef An24 het volgende:
MaJo: minder goed eten omdat je ongesteld ben is een slecht excuus, sorry![]()
Vaiz: jum! Hier boerenkool want Freud eet niet mee
Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik weet hetMaar het is meer zo dat het me dan op de een of andere manier niks kan schelen ofzo
Ik neem zo een bak yoghurt en dan vanavond salade dan valt de dag uiteindelijk toch mee
Lijstje:
O: banaan
L: 4 boterhammen met vlokken
T: yoghurt met beschuit en roosvicee, 2 mandarijnen
D: Pastasalade met kip
Onaardigquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Salade is toch groenvoer?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:17 schreef Perruche het volgende:
[..]
Als je nou geen vlokken neemt, geen roosvicee en wat groenvoer, dan is het best prima voor wakker worden om 15:00 uur.
Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik nietquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:19 schreef MaJo het volgende:
[..]
Onaardig
[..]
Salade is toch groenvoer?
Los van de vlokken vind ik dit een prima lijstje jaquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:23 schreef motorbloempje het volgende:
Onaardig? Jij vindt dit een prima lijstje? Nee? Geef jezelf dan een trap onder bevallige kont en stop met jezelf zielig vinden als je ongesteld bent en neem wat fatsoenlijkers dan brood met vlokken; je gaf zelf aan dat dat niet de beste keuze was; maak dan morgen een keuze waar je wel achter staat.
Die pasta zit er alleen doorheen omdat mijn vriend het anders te weinig eten vindquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:26 schreef Perruche het volgende:
[..]
Pastasalade toch? Dan denk ik aan pasta met kip. Correct me if i'm wrong! Plus dat er in sla eigenlijk weinig substantieels zit. Als je een pastasalade hebt met tomaat, courgette en aubergine en paprika, dan klaag ik niet
Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:33 schreef uniekhoorn het volgende:
sla, komkommer, tomaat bevat helemaal niks behalve water, lekker voor erbij.. Kook een stronk broccoli, spruiten, bloemkool of whatever erbij voor de vitamientjes.
Lekker ook
Thanksquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo.
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:40 schreef Goodbye het volgende:
Netjes van die cola, met kleine stapjes kom je er wel!
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:35 schreef Goodbye het volgende:
Zo dramatisch is dat lijstje nou ook weer niet, zeker niet voor iemand die net een beetje probeert slimmere keuzes te maken. Natuurlijk is het beter zonder de vlokken en roosvicee, maar daar kan je dan de volgende keer aan denken, MaJo.
Ik drink nog steeds veel cola lightquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Pasta, kip en ei voor de vulling dan? Wist niet dat ik zelfs aan een salade nog iets verkeerd kon doen
[..]
Thanks
Het is allemaal vrij nieuw inderdaad en ik vind het voor mijn doen best een net lijstje
En al 3 dagen geen cola gedronken
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik drink nog steeds veel cola lightjij ben de baas
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.
Ik lust geen lightquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik drink nog steeds veel cola lightjij ben de baas
Ja, ik weet ook wel dat het niet heel goed is en zeker beter kan. Maar al doende leert men, dacht ik zo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:42 schreef An24 het volgende:
[..]
Het lijstje is voor een ongesteld persoon met ME toch echt niet goed. Het is top dat MaJo beter wil eten, maar het is logisch dat er weinig tot geen energie aanwezig is.
Jij hield wel van dingen leren toch?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenIk weet dus serieus niet wat goed voor mij is als ME'er en ook niet wat ik anders zou moeten eten als ik ongesteld ben? Ik wil graag tips maar als ik opmerkingen krijg als dat ik mezelf een schop onder mijn reet moet geven kan ik niks mee, ik weet serieus niet hoe het allemaal werkt
Het is niet netjes dat je bij de diagnose geen advies kreeg. Heb ik in het begin ook niet gehad. Maar jij komt wel in aanmerking voor een dietist, gewoon bij de huisarts aanvragen. En de tips komen hier voor jou ook voorbij. Groenten zoals broccoli, bonen van elk ras, wortels, seizoensgroenten etc. En eiwitten en vlees en vis en als je dat niet eet vervangers. Dingen die samengesteld zijn, zijn niet zo goed voor je. Vlokken en beschuit vullen je maag, maar doen niets voor je energie.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat is dan wel goed voor me? Zoals ik al heb aangegeven ben ik echt een noob op dit gebied. Ook wat betreft ME: ik heb de diagnose gekregen en kon het verder allemaal zelf maar uitzoekenIk weet dus serieus niet wat goed voor mij is als ME'er en ook niet wat ik anders zou moeten eten als ik ongesteld ben? Ik wil graag tips maar als ik opmerkingen krijg als dat ik mezelf een schop onder mijn reet moet geven kan ik niks mee, ik weet serieus niet hoe het allemaal werkt
[..]
Ik lust geen lightEn dit is wel een mijlpaal, ik dronk vroeger (een paar jaar terug) zo 4 tot 6 blikjes op een dag
De laatste jaren max 2 per dag maar dat wil ik nu afbouwen naar max 1 maar liever helemaal niet natuurlijk
Das wel ernstig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:56 schreef MarMar het volgende:
@an: dietisten worden niet meer vergoed, ook niet bij ziektes waarbij ze wel nodig zijn.
Je hebt PMquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Jij hield wel van dingen leren toch?
PM/DM anders je e-mail, heb een e-boek waarin staat welke voedingsstoffen wat doen en zo, is vast ook toepasbaar in jouw situatie!
Kijk hier kan ik wat meequote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:54 schreef An24 het volgende:
[..]
Het is niet netjes dat je bij de diagnose geen advies kreeg. Heb ik in het begin ook niet gehad. Maar jij komt wel in aanmerking voor een dietist, gewoon bij de huisarts aanvragen. En de tips komen hier voor jou ook voorbij. Groenten zoals broccoli, bonen van elk ras, wortels, seizoensgroenten etc. En eiwitten en vlees en vis en als je dat niet eet vervangers. Dingen die samengesteld zijn, zijn niet zo goed voor je. Vlokken en beschuit vullen je maag, maar doen niets voor je energie.
Goodbye: ik eet ook nog steeds veel crap, maar daar omheen is de basis goed. Crap zonder basis is een anser verhaal.
Ah kijk, dat dacht ik dus alquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:56 schreef MarMar het volgende:
@an: dietisten worden niet meer vergoed, ook niet bij ziektes waarbij ze wel nodig zijn.
Daarentegen heb je al een consult voor een euro of 25 (althans, hier in het noorden).. dus het kan de moeite waard zijn.quote:
So true. Maar luistert al eeuwig slecht naar mijn wil, dus achquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan verdient dat lijf een trap onder de reet
^^quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan verdient dat lijf een trap onder de reet
En zelf de kennis op doen he. Als je dan toch tot 15:00 in je bed ligt, lees er dan veel boeken over.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je hebt PM
[..]
Kijk hier kan ik wat meeNooit aan gedacht dat ik voor een dietist in aanmerking zou komen
Dat ga ik zeker eens checken
En de dingen die je zegt eet ik wel veel: vlees, vis, bonen (jammie!), broccoli alleen wortels bijna niet
Ik lag niet tot 15.00 uur in bed, ik sliep echt tot die tijdquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:10 schreef An24 het volgende:
[..]
En zelf de kennis op doen he. Als je dan toch tot 15:00 in je bed ligt, lees er dan veel boeken over.
Haha okay. En verder: aap en mouwquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik lag niet tot 15.00 uur in bed, ik sliep echt tot die tijdMaar heb al wel een boek besteld laatst maar die zit ik uit te stellen
Ik heb mijn ziekte nog niet helemaal geaccepteerd denk ik
Bij de Appie iig wel. Wat er te koop is is sowieso veilig, want alles wat bij verdachte leveranciers vandaan kwam is allang uit de schappen gehaald.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:14 schreef LieLie het volgende:
Is de gerookte zalm al weer veilig eigenlijk?
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Doe jezelf en je lijf een plezier en geef jezelf en trap onder je reet morgen.
Het viel me net op inderdaad, de normale vacuumpakjes lagen er niet. Was inderdaad hier om. Heb nu bio-zalm.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij de Appie iig wel. Wat er te koop is is sowieso veilig, want alles wat bij verdachte leveranciers vandaan kwam is allang uit de schappen gehaald.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.
D: 300g zalm + boontjes + gefruitte venkel (kassameisje: is dat een lente-ui?).
Laat je daardoor niet weerhouden. Goede basis/goed voer => meer energie => win.quote:
Vroegâh wist een kassameisje het verschil tussen een cox en een braeburn zonder het stickertje te lezen voor ze achter de kassa mocht. Nu is het belangrijker dat ze jong is en 3 stuivers/uur krijgt.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:29 schreef Goodbye het volgende:
Ik weet nog wel dat ik als kassameisje voor het eerste een knolselderij moest afrekenen. Had echt geen idee wat het was, zo gênant om dat te moeten vragen.
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Heb mezelf vandaag die trap gegeven. Was nodig.
D: 300g zalm + boontjes + gefruitte venkel (kassameisje: is dat een lente-ui?).
Heb ik niet meer in huisquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:38 schreef _aurum_ het volgende:
Gooi je zelf de chocola ook nog even het raam uit Li?
Dank je welquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:38 schreef Xennia het volgende:
[..]![]()
MaJo: ik vind dat je je leergierig opstelt en een begin hebt gemaakt met gezonder leven.
Ik denk dat lid worden van de ME-vereniging je wellicht zou kunnen helpen bij de acceptatie ervan. En je krijgt vast bruikbare tips over hoe je bv kunt leren je energie te doseren.
Darn, dropjes heb ik nog wel. Chocola heb ik al een tijd niet meer gehaald, paar dagen geleden wel m&m's, die dingen die echt helemaal op moeten op de dag van aankoop. Hoop dat ik ze nooit meer in huis haal.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarbij het sleutelwoord meer is?
Zo heb ik ook bijna geen dropjes meer in huis!
Oeh lekkerquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:45 schreef An24 het volgende:
Ik heb vandaag kruidnoten in huis gehaald, zoals afgesproken met mijzelf. Gelukkig maar een zakje van 225 gram
Kun je dat?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:48 schreef MaJo het volgende:
Zijn kruidnoten erg slecht als je het een beetje met mate eet
Kruidnoten zijn minikoekjesquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh lekkerZijn kruidnoten erg slecht als je het een beetje met mate eet of valt dat wel mee?
Net een glas Flevosap op, stuk beter dan cola
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:52 schreef loveli het volgende:
Deze vind ik leuk:
http://www.arla.nl/producten/arla-zin/wat-is-arla-zin/
Drinkyoghurt met stevia ipv suiker. Alleen jammer dat er geen vet in zit.
Met kruidnoten vreemd genoeg wel ja, die vullen best welquote:
quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:43 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarbij het sleutelwoord meer is?
Zo heb ik ook bijna geen dropjes meer in huis!
best wel vorlgens mij, want stevia is honingkruid en heeft weinig met apsartaam te maken. is het niet gewoon de zuivel waar je last van hebt? of t zit tussen je orenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?
Klinkt goedquote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:52 schreef loveli het volgende:
Deze vind ik leuk:
http://www.arla.nl/producten/arla-zin/wat-is-arla-zin/
Drinkyoghurt met stevia ipv suiker. Alleen jammer dat er geen vet in zit.
Zou kunnen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat een ander onderdeel van dat 'iets' de oorzaak was. Wat heb je met stevia gegeten?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik heb laatst twee keer iets met stevia gehad, en heb het idee dat ik er hetzelfde op reageer als op zoetstoffen als aspartaam. (=buikpijn) Is dat gek?
Het ene was een soort vitaminewater en het andere ook iets frisdrank-achtigs, zonder zuivel. Beide op vakantie in Amerika, dus ken de producten verder niet.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar het lijkt me waarschijnlijker dat een ander onderdeel van dat 'iets' de oorzaak was. Wat heb je met stevia gegeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |